(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23  خرداد 1389- شماره 19668

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
غم نامه اي به نام قطعنامه (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
حرف آخر (گفت و شنود)
اعتراف سفير سابق اتريش در تهران: 22 سفارت اروپايي فتنه 88 را مديريت مي كردند
آيت الله مؤمن: انتخاب آيت الله خامنه اي به عنوان رهبري از توفيقات مجلس خبرگان بود
هپلي هپوي بودجه دولت هلند در راديو زمانه (خبر ويژه)
سناتور جنگ طلب كلكسيون رسوايي اصلاح طلبان را كامل كرد (خبر ويژه)
قطعنامه بهانه بود تا از اعتراف به شكست تاريخي فرار كنند(خبر ويژه)
ژيرينوفسكي: اشتباه كرديم و بايد مرگ بر روسيه را به جان بخريم (خبر ويژه)
گاردين: اپوزيسيون جمهوري اسلامي7هزار نفر را 700هزار نفر جا مي زد! (خبر ويژه)
واشنگتن پست: اپوزيسيون گير افتاده و سردرگم است (خبر ويژه)
بيانيه عقب نشيني خياباني اعتراف به 8 ماه بي عقلي و حماقت بود (خبر ويژه)



غم نامه اي به نام قطعنامه (يادداشت روز)

سه هفته پس از انتشار بيانيه سه جانبه تهران كه از حسن نيت جمهوري اسلامي در زمينه همكاري پيرامون مسائل هسته اي با جامعه جهاني حكايت داشت شوراي امنيت سازمان ملل تحت فشار و قيموميت دو، سه كشور غربي چهارشنبه گذشته چهارمين قطعنامه تحريمي عليه ايران را به تصويب رساند.
ساعاتي قبل از تصويب اين قطعنامه كه اجماع شوراي امنيت را در پي نداشت كشورهاي آمريكا، فرانسه و روسيه- كه به انضمام آژانس انرژي اتمي گروه وين را تشكيل مي دهند- طي نامه هاي جداگانه اي به بيانيه تهران درباره تبادل سوخت هسته اي پاسخ دادند و به گونه اي «نه» خود را ابراز كردند.
نامه نگاري در وين و صدور قطعنامه 1929 در نيويورك كه دو پرده از سناريوي غرب در رابطه با برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان است حكايت از آن دارد كه مسئله و چالش اصلي هر چند در ظاهر بر موضوع هسته اي متمركز مي باشد اما شواهد و قراين بيانگر آن است كه موضوع فراتر از مسئله هسته اي است.
در اين باره اشاره به نكاتي مي تواند به روشن شدن زواياي پنهان موضوع كمك كند.
1-بي شك براي حل هر مسئله اي، فهم صورت مسئله عنصر اصلي و جوهري براي رسيدن به پاسخ است و ناگفته پيداست كه اگر صورت مسئله به درستي فهميده و تشخيص داده نشود قطعاً در جواب مسئله ناكام مانده و به تعبير ديگر دچار انحراف از موضوع اصلي خواهيم شد.
هر چند جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با غرب در زمينه مسئله هسته اي طي سال هاي گذشته تجربه خوبي بدست آورده و در واقع خواسته هاي به اصطلاح حقوقي و فني آنها را بهانه تراشي ارزيابي مي كند و مي داند كه هدف و خواسته اصلي و واقعي غرب از ايران چيست اما عقلانيت سياسي و بهره گيري از اصول ديپلماسي را ملحوظ داشته و نه تنها توپ در زمين غرب باقي مانده است بلكه امروز براي افكار عمومي دنيا و تمامي ملت هاي آزاده و مستقل اين پرسش مطرح است كه علت صدور قطعنامه جديد چيست؟
هر چند در سال هاي 2006، 2007 و 2008 غرب از كانال شوراي امنيت سه قطعنامه تحريمي را بر ضد جمهوري اسلامي به تصويب رساند اما ايران علي رغم همه اين تصميمات ظالمانه و مغرضانه شطرنج ديپلماسي را برهم نزد و با صبوري در عرصه ديپلماتيك آنها را در موقعيت كيش قرار داد؛ موقعيتي كه به موجب بيانيه سه جانبه ايران، تركيه و برزيل رقم خورد.
ايران تبادل سوخت هسته اي 5/3درصد و 20درصد را در خاك تركيه- و البته با رعايت مجموع شرايطي كه در بيانيه آمده است- پذيرفت و هرگونه بهانه تراشي و ايرادهاي بني اسرائيلي را از 1+5 سلب كرد و در اين حال انتظار جامعه بين المللي آن بود كه آمريكا و همپيمانانش مسير تعامل را به جاي تقابل برگزينند اما پس از 23 روز از بيانيه تهران قطعنامه تحريمي 1929صادر مي شود!
اين قطعنامه هر چند به مانند ديگر قطعنامه هاي تحريمي تكرار مكررات است و سياقي كاملاً متشابه با آنها دارد اما نشان مي دهد كه هدف اصلي تحريم ايران نيست چرا كه صورت مسئله اصلي نزاع هسته اي ميان ايران و 1+5 نيست؛
2- قطعنامه 1929 صورت مسئله اصلي را مشخص كرده است، هر چند كه از آغاز مواجهه غرب با ايران اسلامي با موضوع انرژي هسته اي كشورمان، جمهوري اسلامي به عمق مسئله اصلي ايمان داشت و آن در واقع همان مسئله اي بود كه با پيروزي انقلاب اسلامي شكل گرفته بود: پيكار انقلاب اسلامي با نظام سلطه.
اما اينك صورت مسئله براي افكار عمومي دنيا محرز و مبرز گشته است بدين صورت كه مشكل و چالش اصلي به موضوع هسته اي برنمي گردد بلكه صورت مسئله از اين قرار است كه نظام جمهوري اسلامي امروز در برابر نظام سلطه و زياده خواهان و افزون طلبان به قوت و با اقتدار ايستاده است و حاضر نيست به اين جنايتكاران حرفه اي قرن بيست و يكم باج بدهد.
3- حمايت 120كشور جنبش عدم تعهد از بيانيه تهران و روند فعاليت هاي هسته اي كشورمان نه تنها دلالت بر آن دارد كه امروز اكثر كشورهاي دنيا به حقانيت جمهوري اسلامي در چالش هسته اي چند ساله پي برده اند بلكه اين حمايت و حركت، آمريكا و دو، سه كشور همراه آن را به گوشه رينگ برده است و در واقع هدف آنها در اين شرايط چيزي جز از بين بردن ابتكار عمل ايران در بيانيه تهران كه حمايت اكثريت كشورهاي دنيا را به دنبال داشته نيست.
از همين روي، قطعنامه جديد شوراي امنيت عليه جمهوري اسلامي بيش از آنكه در كارزار عمل كارگر افتد در حكم تنفسي براي تهيه كنندگان و طراحان آن است تا از موقعيت كيش بگريزند.
4-با توجه به آنچه كه در سطور فوق آمد بايد گفت كه علت اصلي صدور قطعنامه 1929 شوراي امنيت عليه كشورمان آن هم در حالي كه آمريكا، فرانسه و انگليس اصرار و پافشاري داشتند تا در آستانه سالگرد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري انجام و متحقق شود با علت بروز فتنه هاي سال گذشته درهم تنيده و گره خورده است.
مگر نه اينكه حوادث و وقايع پس از انتخابات سال گذشته كه گروهكي ها، سلطنت طلب ها، تروريست ها و معاندين و مخالفان نظام را با هم متحد كرده بود به منظور تضعيف ساختار جمهوري اسلامي بود؟ خب نتيجه چه شد؟ آيا فتنه گران و اغتشاشگران كه از بزنگاه انتخابات سود جسته و با بهانه واهي و پوچ تقلب در انتخابات چنگ به سيماي نظام انداخته و در اين سودا بودند كه تضعيف ساختار نظام جمهوري اسلامي را دنبال كنند، توانستند كاري از پيش ببرند؟!
خروجي اين پرسش پس از آنكه غبار فتنه فرو نشسته به وضوح قابل رويت است؛ نقاب نفاق از چهره جرياني كه ادعاي خط امام(ره) داشت به زير كشيده شده است، بصيرت و آگاهي سياسي آحاد ملت كه الحق و الانصاف در تمامي صحنه هاي حساس و گذرگاههاي صعب العبور خوش درخشيده اند مضاعف و چند برابر گشته است، در سطح خواص پالايش خوبي صورت پذيرفته است و دهها بركت و دستاورد ديگر كه همگي ناكامي غرب و دنباله هاي داخلي آن را در تضعيف ساختار نظام به تصوير كشانده است.
با اين توصيف بعيد به نظر نمي رسيد كشورهايي كه سال گذشته گستاخانه و مغرضانه در حوادث پس از انتخابات ورود پيدا كردند و مقامات ارشد آنها در سطح رئيس جمهور، نخست وزير و وزير خارجه مداخله جويانه از آشوبگران و اغتشاشگران حمايت كردند پس از ناكامي به طريقي ديگر متوسل شوند و ساز تحريم را كوك نمايند.
جالب اينجاست كه همان سه كشور غربي يعني آمريكا، انگليس و فرانسه كه رد پاي آنها در جريانات و فتنه هاي سال گذشته عيان و آشكار است تمام همت و توان خود را بكار مي بندند تا در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري دهم قطعنامه اي عليه جمهوري اسلامي صادر شود.
گفتني است چند روز قبل و ساعاتي بعد از صدور قطعنامه اخير، شماري از مقامات رسمي آمريكايي و اروپايي و نيز نخست وزير رژيم صهيونيستي تاكيد كردند كه صدور اين قطعنامه با هدف حمايت از آشوبگران پس از انتخابات 88 صورت پذيرفته است!
5- قطعنامه 1929 از منظر ديگري نيز جاي تامل و دقت دارد. با صدور اين قطعنامه در حالي كه شكل گيري جديدي از قدرت در محيط بين المللي ايجاد شده است مشروعيت شوراي امنيت سازمان ملل متحد بيش از گذشته به چالش كشيده خواهد شد.
همانطور كه بيانيه تهران نشان داد كشورهاي ديگري خارج از دايره بسته چند كشور غربي مي توانند در سطح بين المللي ايفاي نقش نمايند و از عقبه افكار عمومي جهان بهره ببرند، قطعنامه غيرقانوني و باج خواهانه اخير شوراي امنيت نيز پله اي خواهد شد تا خيزش و خروش ملت هاي مستقل و آزاده مبني بر تجديدنظر و بازنگري در ساختار فرسوده و مندرس سازمان ملل عينيت بيابد.
جهان بر مدار باطل نخواهد چرخيد، اگر روزي رژيم صهيونيستي بي محابا بر فعاليت هاي غيرقانوني خود در زمينه مسايل هسته اي جولان مي داد امروز با محكوميت 189 كشور دنيا مواجه است و تحت فشار قرار گرفته تا به معاهده ان.پي.تي بپيوندد تا جايي كه تمركز افكار عمومي دنيا بر فعاليت ها و اقدامات سران جنايتكار تل آويو قرار گرفته است.
شوراي امنيت با صدور قطعنامه غيرقابل توجيه 1929 نشان داد كه جايگاه خود براي پاسداري از صلح جهاني و حقوق ملت ها را از دست داده است و تلاش بين المللي براي تغيير ساختار آن يك ضرورت اجتناب ناپذير خواهد بود.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323
كيهان و خوانندگان

¤ امام خميني(ره) فرمودند كه مردم ايران از مردم صدر اسلام در دوره پيامبر(ص) و حضرت علي (ع) برتر هستند. به اين دليل كه مردم ايران داراي وحدت كلمه بوده و پيرو بي چون و چراي ولايت فقيه هستند. ان شاءالله مردم كشورمان اين برتري خود را تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهند داد.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ چرا صدا و سيما به نقش و عملكرد نهضت آزادي در غائله هايي چون 14 اسفند و حضورشان در كابينه اول و دوم دولت موقت - بني صدر خائن - و در طول دفاع مقدس و پس از آن بويژه غائله فتنه 88 نمي پردازد تا جوانان روشن شوند.
6605 ---0911
¤ از سال 86 طبق آئين نامه رئيس جمهور مبني بر انتقال كارمندان دولت از كلان شهرها و شهرستان ها، از تهران به بروجرد منتقل شدم. اما پس از گذشت اين دو سال، هنوز هيچ يك از مزيت ها و تسهيلات تصريح شده در اين آئين نامه به بنده تعلق نگرفته است. لطفا رسيدگي شود.
مجيد رئيسي
¤به ارزشيابي فرهنگيان در سال 88 هنوز ترتيب اثر داده نشده است. اين در حالي است كه آموزش و پرورش در حال انجام ارزشيابي جديد است.
خانم ساري
¤ برادرم در سال 79 و در حين خدمت دچار سانحه شد. پس از گذشت اين همه وقت 28 درصد از كارافتادگي برايش تعيين شد و بر اين اساس بايد حقوق بگيرد. از مسئولان امر تقاضا مي شود كه نسبت به محاسبه سال هاي از دست رفته نيز رسيدگي شود.
رحمت آگاهي از قم
¤ حق الزحمه مدرسان حق التدريسي دانشگاه هايي چون آزاد، پيام نور و جامع علمي و كاربردي، بسيار ناچيز است. به طوري كه در يك ترم، حداكثر 120 هزار تومان براي تدريس يك درس دو واحدي به اين گروه از اساتيد پرداخت مي شود. لطفا تجديدنظر شود.
از طرف جمعي از مدرسان دانشگاه
¤ در سال 88 يك دستگاه غذاساز خارجي به قيمت 300 هزار تومان خريداري كردم. اما بعد از 20 روز موتورش سوخت و با توجه به داشتن ضمانت نامه، آن را به نمايندگي مربوطه واگذار كرديم. اما هنوز هيچ اقدامي براي تعمير آن نشده است. از سازمان تعزيرات حكومتي تقاضاي رسيدگي به آن مسئله مي شود.
هادي از نجف آباد
¤ از روزنامه محترم كيهان تقاضا مي شود، براي آگاهي مردم ايران و حتي جهان، ليستي از كالاها و شركت هاي صهيونيستي چاپ شود. زيرا صهيونيست ها، با فروش اين كالاها در جوامع مختلف، بخشي از حيات نامشروع خود را تامين كرده اند.آگاهي مردم ايران و جهان از آن ها، باعث خواهد شد كه از خريد آن ها خودداري شود.
احمدي از تهران
¤ از مسئولين فرهنگي و انتظامي استان مازندران تقاضا مي شود به اين وضع اسفبار بي بندوباري و بدحجابي در سواحل اين استان پايان دهند.
7387---0935
¤ نوسانات پي در پي برق باعث سوختن بسياري از وسايل برقي ما شده است ، با توجه به گرماي 48 درجه ، بالاخره چه وقت مشكل برق و بي آبي ما در مسجد سليمان حل مي شود؟
3418---0937
¤ در برخي از خطوط كه فقط اتوبوس بخش خصوصي فعاليت مي كند، نظم و ترتيبي در رفت وآمد آن ها حاكم نيست و اين مسئله سبب تلف شدن وقت مسافرين مي شود. اين اتوبوس ها همچنين در پايان خط، زمان زيادي را صرف دريافت كرايه نقدي مي كنند كه لازم است نسبت به اين دو مسئله رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ مدتي است كه تصوير شهيد كلانتري در خيابان شهيد قرني به آگهي تبليغاتي يك هتل تبديل شده است.
جعفرآبادي
¤ مدتي است كه تبليغات فرهنگي و سياسي در سطح شهرتهران فاقد پيام عميق است. از ارگان هاي مربوطه تقاضا مي شود كه در تابلوهاي تبليغاتي كه به خصوص درباره مناسبت ها طراحي مي كنند، به عمق و تاثيرگذاري بر مخاطب بيشتر توجه كنند.
جهاني از تهران
¤ از مسئولين استان آذربايجان شرقي تقاضا مي شود مشكل نداشتن شهرداري و وضعيت نامساعد آسفالت خيابان ها و كوچه هاي شهر زرنق از توابع شهرستان هريس را حل نمايند.
2267---0914
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 21/2/89 با عنوان «فرهنگي تعهد خدمتي در مناطق محروم درخواست دريافت كارت پايان خدمت خود را دارند» به اطلاع مي رساند:
اقدام فوق در اجراي بند ج شماره 13 قانون بودجه سال 1389 كل كشور كه ناظر بر ماده 19 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت است، صورت مي گيرد ليكن به منظور مساعدت به همكاران متعهدين خدمت كه تعهد اوليه استخدامي خود را به طور كامل ايفاء نموده اند و متقاضي صدور كارت معافيت مي باشند توسط اين دفتر پيش نويس اصلاحيه ماده 19 قانون مزبور تهيه گرديده كه در صورت موافقت مقام عالي وزارت، مراحل سيرقانوني طي خواهد شد. بنابراين تا زماني كه اصلاحي در ماده 19 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، صورت نگرفته است، افراد ذي نفع هنگام دريافت كارت معافيت بايد وفق قانون بودجه كل كشور، مبالغ مربوطه را پرداخت نمايند.»
پاسخ معاون اجتماعي ناجاي تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 23/1/89 روزنامه در خصوص سي دي فروشي هاي غيرمجاز خياباني، به آگاهي مي رساند: «با توجه به ماموريت اين پليس در امر برخورد با عاملين تهيه و توزيع محصولات مخرب فرهنگي، بنا به تدابير صورت گرفته در فروردين ماه سال جاري و اجراي طرح هايي با محوريت موضوع فوق الذكر در ساعات مختلف اقدامات شايسته اي صورت پذيرفته كه در اين راستا تعداد 109 نفر از عاملين دستگير و تعداد 37083 حلقه سي دي مستهجن و مبتذل ضبط و كشف گرديده كه طرح مذكور نيز همچنان در حال اجرا مي باشد.»
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 18/11/88 روزنامه تحت عنوان «پليس راه شهرستان بجستان» به اطلاع ميرساند: فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي اعلام نموده موضوع ايجاد صف هاي طولاني از خودروهاي سنگين در پليس راه مذكور مقرون به صحت نبوده و ايجاد پاسگاه پليس راه در شهرستان بجستان از بدو انتزاع اين يگان از فرماندهي انتظامي شهرستان گناباد در دست پيگيري مي باشد.»

 



حرف آخر (گفت و شنود)

گفت: سران فتنه گفته اند قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل عليه جمهوري اسلامي ايران به خاطر سرسختي نظام و اصرار بر ادامه غني سازي اورانيوم صادر شده است.
گفتم: سران فتنه بايد هم از اربابان آمريكايي و اسرائيلي و اروپايي خود دفاع كنند.
گفت: اتفاقا مقامات آمريكايي و اسرائيلي و اروپايي با صراحت اعلام كرده اند كه هدف اصلي اين قطعنامه، حمايت از فتنه گران و آشوبگران داخلي است.
گفتم: چه عرض كنم؟! همين فتنه گران در تبليغات انتخاباتي خود رجز مي خواندند و مي گفتند، اگر نامزد ما پيروز شود، ديگر قطعنامه اي عليه ايران صادر نخواهد شد.
گفت: خب! معلوم است كه آمريكا و متحدانش با كساني كه در مقابل باج خواهي آنها سر تعظيم فرود مي آورند و كاسه ليسي مي كنند، كاري ندارند.
گفتم: يارو مي گفت هر وقت با يكي از گردن كلفت ها و باج بگيرهاي محل دعوا مي كنم و كلاهمان توي هم مي رود، حرف آخر را من مي زنم! پرسيدند، چطور مگر؟ چه مي گويي؟ و يارو بادي به غبغب انداخت و گفت؛ مي گويم غلط كردم!

 



اعتراف سفير سابق اتريش در تهران: 22 سفارت اروپايي فتنه 88 را مديريت مي كردند

سرويس سياسي-
سفير سابق اتريش به جاسوسي 22 سفارت اروپا در حوادث و وقايع انتخابات اعتراف كرد.
به گزارش فارس، پايگاه اينترنتي «پومد» (Pomed) در گزارشي مفصل به بررسي سلسله مباحثاتي پرداخت كه در «مركز بين المللي وودرو ويلسون» برگزار شده و به بررسي مسائل مرتبط با ايران در يك سال گذشته و ديپلماسي ايالات متحده در قبال كشورمان اختصاص داشتند.
در اين سلسله نشست هاي ضدايراني، دو كارگروه از كارشناسان به بحث و بررسي موضوعات مختلف در رابطه با ايران پرداختند، كارگروه اول، تحت مديريت «پروفسور شائول باخاش» از دانشگاه جورج ميسون قرار داشته و اعضاي آن را «مايكل پوستل» سفير پيشين اتريش در ايران و «نيكلاس برنز»، معاونت سابق امور سياسي وزارت خارجه آمريكا و استاد كنوني دانشگاه هاروارد تشكيل مي دادند.
كارگروه دوم تحت مديريت «پروفسور كاوه احساني» از دانشگاه دي پاول ازاعضايي همچون «فريده فرهي» از دانشگاه هاوايي و «سوزان مالون»، كارشناس مسائل خاورميانه از مركز سابان تشكيل مي شد.
در اين نشست چندين ساعته، «مايكل پوستل» سفير پيشين اتريش در تهران در آغاز سخنان خود به مسائل پس از انتخابات رياست جمهوري كشورمان پرداخت.
وي تاكيد كرد كه استقبال مردم ايران از اين انتخابات بسيار بالا بوده و در ميان ايرانيان مقيم خارج ميزان مشاركت در اين انتخابات تا 300 درصد افزايش را نشان مي دهد.
پوستل به عنوان ديپلماتي كه در ايران حاضر بوده است از خاطرات خود درخصوص اختلافات پس از انتخابات در اين نشست سخن گفت.
وي در ادامه به نقش اتحاديه اروپا كه 22 سفارتخانه در تهران دارد پرداخته و اظهار داشت كه اتحاديه اروپا در هفته هاي پس از انتخابات از نزديك مسائل را تعقيب كرده و از ايران مي خواست كه در مورد نتايج انتخابات تحقيق و تفحص به عمل آورد، اتحاديه اروپا از ايران مي خواست كه دست از آنچه وي حمله به تظاهرات مسالمت آميز مي خواند بردارد و حق گردهمايي و اجتماعات را به رسميت شناسد.
سفير پيشين اتريش در تهران تصريح كرد: «ما از طريق تويتر و سفارتخانه هايي كه ديپلمات هاي خود را به سطح شهر اعزام مي كردند اطلاعات زيادي كسب مي كرديم اما از سوي مقامات ايراني مورد مواخذه قرار مي گرفتيم كه «نيكلاس برنز» معاون سابق امور سياسي وزارت خارجه آمريكا و استاد كنوني دانشگاه هاروارد نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه تدوين يك راهبرد جامع درخصوص ايران امري مشكل است، مي گويد: ايران با چالش هاي متعددي مواجه است.
وي با تكرار ادعاي صهيونيستي حمايت كشورمان از تروريسم، ايران را متهم كرد كه به مردم خود ظلم كرده و با توسعه ظرفيت هاي هسته اي خود به خطري جدي براي جهان عرب، رژيم صهيونيستي، آسيا، اروپا و ايالات متحده بدل شده است.
برنز مدعي شد كه هرچند جامعه جهاني متفق القول بر اين باور است كه ايران نبايد به قدرتي هسته اي بدل شود و در ضمن غرب مدت هاست كه در مذاكره با ايران تلاش و جديت به خرج داده است اما «ما هميشه با نيروي دافعه ازسوي دولت ايران مواجه شده ايم.»
اين مقام سابق وزارت خارجه آمريكا در اثناي سخنان ضدايراني خود اعتراف كرد كه «مهمترين مشكل اين است كه جامعه جهاني در مقابله با ايران به حد كفايت متحد نيست، چه درخصوص تحريم ها و چه درخصوص مذاكرات.»
اين مقام سابق آمريكايي كه از سخنانش نوعي سرخوردگي را مي توان احساس كرد با اشاره به تفاهم نامه معاوضه سوخت سه جانبه ميان ايران، برزيل و تركيه، آن را «توافقنامه اي تاسف برانگيز» خواند كه تلاش هاي آمريكا را در حوزه هاي مختلف به شكست مي كشاند.
برنز در حالي كه از موافقت خود با سياست هاي اوباما درخصوص ايران خبر مي داد تصريح كرد كه حركت انجام شده از سوي تركيه و برزيل نشانگر آن است كه اوباما از حمايت كافي ازسوي ساير كشورهاي جهان بي بهره است.
وي در ادامه سخنراني خويش شش راهكار را پيش روي سياستگذاران ضدايراني آمريكا گذاشت كه عبارتند از:
1- تقويت ائتلاف بين المللي آمريكا عليه ايران:
وي مدعي شد كه لازم است هرگاه ايران با سازمان ملل يا ساير توافقات بين المللي مخالفت مي كند، اين مخالفت ها براي اين كشور نتايج ملموسي داشته باشد، لذا آمريكا بايد به يك ائتلاف قوي دست يابد كه بتواند توافقات پيشين و آتي را تعقيب كند.
2- ادامه تحريم ها عليه كشورمان:
هر چند كه از ديدگاه برنز تحريم راهكار همه مشكلات نيست اما مي تواند در چارچوب يك راهبرد كلان به كار آيد و ايران را به كشوري بدل سازد كه قانون شكن است.
3- حمايت بيشتر از مذاكره با ايران:
نيكلاس برنز كه از يكسو سخن از تحريم ايران مي گفت، از سوي ديگر خواستار آن شد كه از آنجا كه در طول تاريخ روابط آمريكا با ايران پس از انقلاب اسلامي هيچ گاه گفت وگوهاي مستمري ميان دو كشور انجام نشده، بهتر است آمريكا با ايرانيان بر سر ميز مذاكره بنشيند و از ابزارهاي ديپلماتيك حداكثر استفاده را ببرد.
4- آماده ساختن ذهن هم پيمانان غرب در منطقه در اين خصوص كه احتمال دارد ايران به قدرت نظامي بسيار بزرگي در خاورميانه بدل شود:
از نظر اين مقام سابق وزارت خارجه آمريكا، اين امر بايد همراه با ارائه كمك هاي نظامي- امنيتي باشد.
5- نگاه داشتن همه گزينه ها بر روي ميز:
وي در ادامه راهكارهاي خود خواستار آن مي شود كه آمريكا هرگز گزينه نظامي را كنار نگذاشته و نيم نگاهي نيز بدان داشته باشد.
6- حمايت از آنچه برنز آنها را آزادي خواه خواند، ششمين و آخرين راهكاري بود كه وي براي سياست گذاران ضد ايراني كاخ سفيد مناسب مي ديد.
نيكلاس برنز در پايان سخنان خود مدعي شد: «ما به مراتب قوي تر از ايران هستيم و توان اعمال قدرتمان بالاتر است. سياستي صبورانه، قدرتمند و هوشمندانه براي پيروزي بر دولت ايران تنها راه درستي است كه پيش روي ماست. به همين خاطر است كه بايد راه ها را براي مذاكره همواره باز بگذاريم.»
از ديگر سخنرانان اين نشست «شائول باخاش» بود كه به طرح سؤالي در خصوص آنچه وي «اصلاح پذيري» نظام حاكم بر ايران مي خواند، پرداخت.
به گفته وي «تجربيات يك دهه گذشته مي تواند مطالبي را در خصوص شاخص هاي اصلي نظام حاكم بر ايران بيان كند.»
وي سپس از پوستل سفير سابق اتريش در تهران پرسيد كه به نظر وي آيا اعتراضات پس از انتخابات اخير رياست جمهوري ايران توانسته زمينه را براي اصلاح فراهم سازد كه پوستل در جواب وي مدعي شد: ميان جامعه ايران و نظام سياسي حاكم بر اين كشور شكاف بزرگي وجود دارد و حتي تلاش هاي آمريكا براي به راه انداختن انقلاب مخملي در ايران مي تواند در كوتاه مدت منجر به انسداد مسير اصلاح شود.
سپس، باخاش از برنز معاون سياسي سابق وزارت خارجه آمريكا پرسيد كه آيا راهكارهاي وي بيان ديگري از همان راهبردهاي قديمي نيست كه برنز در پاسخ به اين سؤال با اشاره به جمله اي از «جورج ميچل (George Mitchell) مبني بر اينكه «شايد 100 روز شكست بخوريم اما اگر تنها يك روز پيروز شويم كافي است» توضيح داد كه «بايد از تندروي پرهيز كرد... بايد ايرانيان را تحريم كرد، تحت فشار نظامي و اقتصادي قرار داد اما در عين حال راه را براي مذاكره بازگذاشت.»

 



آيت الله مؤمن: انتخاب آيت الله خامنه اي به عنوان رهبري از توفيقات مجلس خبرگان بود

عضو مجلس خبرگان رهبري با تشريح نحوه انتخاب رهبري پس از رحلت امام(ره) انتخاب آيت الله خامنه اي را از توفيقات مجلس خبرگان دانست.
آيت الله مؤمن در برنامه «ديروز، امروز، فردا» با اشاره به اينكه ابتدا بحث اين بود كه رهبر به صورت فردي باشد يا شورايي انتخاب شود، خاطرنشان كرد: هنگامي كه امام(ره) رحلت كردند ما هنوز در حال بررسي قانون اساسي بوديم و قرار بود اصول آن بعد از بررسي به راي عموم گذاشته شود اما به دليل آنكه بازنگري تمام نشده بود اعضاي مجلس خبرگان بدون هيچ تحميل و معطلي تصميم گيري كرده و جانشين امام(ره) را به صورت فردي مشخص كردند.
به گزارش فارس، اين عضو مجلس خبرگان رهبري به سؤال آيت الله مشكيني در رابطه با رهبري كه از امام راحل پرسيده بودند اشاره كرد و گفت: در 9 ارديبهشت 1368 حدود 30 روز قبل از رحلت امام(ره) ايشان بعد از عرض سلام فرمودند: «خواسته بوديد نظرم را در مورد متمم قانون اساسي بيان كنم، هرگونه آقايان صلاح دانستند عمل كنند من دخالتي نمي كنم فقط در مورد رهبري، ما كه نمي توانيم نظام اسلامي خود را بدون سرپرست رها كنيم و بايد فردي را انتخاب كنيم كه از حيثيت اسلامي ما در جهان سياست و نيرنگ دفاع كند؛ من از ابتدا معتقد بودم و اصرار داشتم شرط مرجعيت لازم نيست مجتهد عادل و فرد مورد تاييد خبرگان محترم سراسر كشور كفايت مي كند، اگر مردم به خبرگان راي دادند تا مجتهد عادلي را براي رهبري حكومتشان تعيين كنند وقتي آنها فردي را تعيين كردند تا رهبري را برعهده بگيرد او مورد قبول مردم است در اين صورت او ولي منتخب مردم مي شود و حكمش نافذ است. در اصل قانون اساسي من اين را مي گفتم ولي دوستان در شرط مرجعيت پافشاري كردند من هم قبول كردم. من در آن هنگام مي دانستم اين در آينده نه چندان دور قابل پياده شدن نيست، توفيق آقايان را از درگاه خداوند خواستارم. والسلام عليكم. 9/2/68»
وي با اشاره به جلسه مجلس خبرگان در روز رحلت امام(ره)، گفت: طبق راي گيري اعضا مجلس خبرگان رهبري مشخص شد رهبر به صورت فردي انتخاب شود اما سؤالي كه پيش آمد اين بود كه چه كسي را بايد انتخاب كرد؟ بعضي از آقايان تعدادي از مراجع قم را نام بردند و به دنبال آن عده ديگري نام آقاي خامنه اي را برده و گفتند ايشان صلاحيت رهبري نظام جمهوري اسلامي ايران را دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: آقاي خامنه اي رديف ششم يا هفتم مجلس نشسته بودند و ناراحت و عصباني اجازه خواسته و آمدند پاي تريبون و با تمام قاطعيت فرمودند: من نمي توانم اين كار را بكنم و رفتند نشستند.
وي با اشاره به نظر مساعد برخي از اعضا و بيان اين نكته كه امام(ره) آقاي خامنه اي را براي رهبري نظام صالح دانستند و اين مطلب را تعداد ديگري هم تاييد كردند اظهار داشت: امام(ره) انساني بود كه علاوه بر رهبري مرجعيت هم بر عموم داشتند و هنگامي كه ايشان بفرمايند آقاي خامنه اي براي رهبري شايسته است به اين معنا است كه من شهادت مي دهم به اينكه آقاي خامنه اي مجتهد عادلي است كه تدبير و شجاعت هم داشته و مدير هم هستند تا بتوانند كشور را اداره كرده و همچنين در مقابل جنايتكاران ايران اسلامي را بسازد و جلوي زورگويان بايستد.

 



هپلي هپوي بودجه دولت هلند در راديو زمانه (خبر ويژه)

چند ماه پس از اخراج مهدي جامي سردبير راديو زمانه، دو تن از همكاران اين راديو-سايت مجبور به استعفا شدند. اين دو تن مي گويند سردبير جديد، چند هم جنس گراي فراري و به تركيه رفته را به آنها ترجيح داده و پول هاي وزارت خارجه هلند را حيف و ميل مي كند.
بهنام قلي پور و بي تا بختياري زن و شوهري هستند كه طي 3 سال اخير با راديو زمانه همكاري مي كردند و پس از ايفاي نقش در آشوب هاي سال گذشته، از كشور گريختند و از هلند سر درآوردند. آنها چند سال پيش به هنگام حضور در ايران با راه اندازي «كافه تيتر» در ايران تلاش كردند ارتباط برخي روزنامه نگاران و هنرمندان را با رسانه هاي خارجه برقرار كنند. بختياري به تازگي در وبلاگ كافه تيتر از ماجراي استعفاي خود و همسرش از راديوزمانه پرده برداشت و نوشت: بهنام و من امروز بعد از 3 سال از بخش خبر راديو زمانه استعفا كرديم. من از خبرنگاري ساده تا اديتوري خبر در «زمانه» كار كرده بودم. آنچه ما را وادار به كناره گيري كرد رفتار غيرمسئولانه كسي است كه به ناحق سردبيري راديو زمانه را به دست آورده است. او فاقد تعادل است. فريد حائري نژاد، ضعف و ناكارآمدي خود را با به كار گرفتن اكتيويست هاي پناهنده اي كه دچار مشكلات مالي هستند و به پول نياز دارند، جبران مي كند؛ نقض مستقيم حقوق بشر در رسانه مدعي حقوق بشر، رسانه اي كه بودجه اش به نام آزادي بيان و حقوق بشر تامين مي شود. او حتي با استفاده از همجنس گراها در تركيه و پرداخت پولي ناچيز به آنها، سايت زمانه را اداره مي كند. پولي كه هم براي افراد نيازمند به آن، قوتي لايموت فراهم مي آورد و هم اين فرد بي كفايت را از گزند فشارهايي كه وزارت خارجه هلند به علت موضوع تامين بودجه به اين رسانه وارد مي كند، دور نگه مي دارد.
شايان ذكر است ميان راديو زمانه و راديو فردا-ارگان رسمي سازمان سيا- همكاري هاي مشتركي برقرار است. پيش از اين مهدي جامي از همكاران سابق شبكه BBC، راديو زمانه را اداره مي كرد اما مديران هلندي راديو زمانه سال گذشته، وي را با وضعي توهين آميز بركنار كردند. سايت هاي ضدانقلابي همان زمان گزارش دادند كه هلندي ها به جامي و ديگر همكاران راديوزمانه گفته اند شما برده هاي ما هستيد و ما هرگونه بخواهيم با شما رفتار مي كنيم.

 



سناتور جنگ طلب كلكسيون رسوايي اصلاح طلبان را كامل كرد (خبر ويژه)

حلقه رسوايي و خيانت فتنه سبز با حمايت يك سناتور تندرو آمريكايي كامل شد.
جان مك كين سناتور جمهوري خواه روز پنجشنبه طي سخناني در مراسم «بنياد ملي دموكراسي» براي حمايت از جنبش سبز كه در ساختمان دي برن كنگره و با حضور مشاور اوباما، سناتور تد كافمن برگزار شد، تاكيد كرد: اوباما بايد بيش از گذشته از اين حركت مخالفان حمايت كند.
مك كين رقيب جمهوري خواه اوباما در انتخابات رياست جمهوري سال 2008 بود. اين سناتور كينه توز و لجوج ضمن تبليغات انتخاباتي، خواستار حمله به ايران شده و اقدام به شعرخواني با مضمون «ايران را بمباران كنيد» كرده بود كه با اعتراض گسترده حتي در آمريكا مواجه شد.
اين دشمن دو آتشه ملت ايران در ابتداي سخنراني خود در نشست «بنياد ملي دموكراسي» گفت: من از كارل گرشمن رئيس بنياد تشكر مي كنم. اين بنياد 3 دهه پيش براساس ديدگاههاي كسي كه قهرمان من است يعني رونالد ريگان تاسيس شد. ريگان مي گفت بايد بنيادهاي دموكراسي را پرورش دهيم. ما سال گذشته شاهد يك جنبش سياسي در ايران بوديم.
مك كين اضافه كرد؛ ما نمي توانيم رفتار ايران با مخالفان را تحمل كنيم. ما بايد از آنها حمايت كنيم. البته دولت آمريكا هرگز نبايد تا زماني كه درخواست حمايت مطرح نشده، حمايت خود را در اختيار مخالفان جمهوري اسلامي قرار دهد اما وقتي مخالفان شعارهاي خود را به زبان انگليسي مي نويسند و مي پرسند كه اوباما يا با اونها يا با ما، اين نشانه خوبي است كه ما هم بيشتر مي توانيم از آنها حمايت كنيم. ما بايد اهداف آنها را اهداف خود بدانيم.
وي همچنين گفت: فعلا اپوزيسيون مجبور به تسليم شده است. قطعنامه شوراي امنيت به تنهايي قادر به مهار ايران نيست. كنگره بايد اين قطعنامه را تكميل كند. اكنون زمان آن است كه آمريكا در طرف اصلاح طلبان قرار بگيرد، كساني مثل شيوا- ن كه در حوادث 11سپتامبر براي ما شمع روشن كردند.
شايان ذكر است در اين نشست، سامانتا پاور مشاور اوباما در حمايت از اپوزيسيون ايران بيانيه اي را قرائت كرد. پاي سخنراني مقامات زورگو و جنگ طلبي چون مك كين، عناصر سلطنت طلب شبه اصلاح طلب و مزدوري چون مهناز افخمي، آذر نفيسي، عباس ميلاني، مهرانگيز كار، اكبر عطري، علي اكبر موسوي خوئيني، داودي مهاجر، علي افشاري، خواهران برومند و... حضور داشتند.

 



قطعنامه بهانه بود تا از اعتراف به شكست تاريخي فرار كنند(خبر ويژه)

تحليل گران غربي درباره سرنوشت قطعنامه تحريمي عليه ايران اتفاق نظر دارند. آنها مي گويند دولت اوباما پس از ماه ها تلاش به قطعنامه اي رسيد كه ايران را از پيشروي بازنخواهد داشت.
خبرگزاري انگليسي رويتر در تحليل خود از روند حوادث مربوط به چالش هسته اي غرب با ايران نوشت: تصويب دور چهارم تحريم ها كه محصول 5 ماه پيگيري آمريكا بود، تنها با كسب 12 رأي از 15 رأي شوراي امنيت ممكن است اما بعيد است برنامه هسته اي ايران را متوقف كند. اگرچه كساني تصويب قطعنامه را پيروزي براي اوباما مي دانند اما منتقدان مي گويند، اولا بسياري از تدابير قطعنامه اختياري هستند و ثانياً هيچ يك از 3 قطعنامه قبلي كه از 4 سال پيش تصويب شده اند، در مهار ايران راه به جايي نبرده اند.
جيمز ليندسي عضو شوراي روابط خارجي آمريكا به رويتر گفت: اين مصوبه، همان تحريم هاي فلج كننده اي كه وزير خارجه آمريكا طي يك سال گذشته وعده مي داد نبود و بازي رقبا در چالش هسته اي همچنان ادامه پيدا خواهد كرد.
مايك فيتز پارك عضو انستيتو بين المللي مطالعات راهبردي لندن هم معتقد است: تحريم ها به هيچ وجه فلج كننده نيستند و بعيد است كه هيچ يك از برنامه ها و خواست هاي تهران را تغيير دهد.
روزنامه آلماني زود دويچه سايتونگ نيز در تحليلي همسو با رويتر تصريح كرد: تحريم هاي جديد ايران را متوقف نمي كند. اما اگر اين كشمكش ها ادامه پيدا نكند و جمهوري اسلامي به اهداف خود برسد، غرب مجبور به اعتراف به شكست تاريخي خواهد شد. اكنون با چالش ايران، قدرت برتر و هدايت كننده آمريكا در خاورميانه زيرسوال رفته و با عقب نشيني از عراق، بيش از گذشته هم زير سوال خواهد رفت.
واشنگتن هم بر اين باور است كه «تحريم ها پيامد جدي چنداني براي ايران نخواهد داشت الا اينكه كشورهاي غربي فرصت هاي تجاري را از دست بدهند. قطعنامه صادره بسيار ضعيف تر از آن چيزي بود كه كلينتون تحت عنوان تحريم هاي فلج كننده وعده مي داد.
واشنگتن تايمز ديگر روزنامه آمريكايي نيز تاكيد مي كند: اعمال تحريم ها عليه ايران بي فايده و اتلاف وقت است. ايران از اين فشارها جا نمي خورد. تحريم هاي جديد بازدارنده نيستند.

 



ژيرينوفسكي: اشتباه كرديم و بايد مرگ بر روسيه را به جان بخريم (خبر ويژه)

معاون رئيس دوماي دولتي روسيه، حمايت از قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت را اشتباه جدي روسيه توصيف كرد.
ولاديمير ژيرينوفسكي در جمع خبرنگاران گفت: اين كار ما يك حركت اشتباه بود و به روابط ما با ايران لطمه خواهد زد.
به گزارش ريانووستي، وي افزود: ما فقط دست خود را به نشانه موافقت با تصويب قطعنامه بالا برديم و حالا ميليون ها نفر شعار مرگ بر روسيه سر مي دهند. آمريكا مي خواهد روسيه را از فهرست كشورهاي دوست ايران خارج كند.

 



گاردين: اپوزيسيون جمهوري اسلامي7هزار نفر را 700هزار نفر جا مي زد! (خبر ويژه)

روزنامه انگليسي گاردين با اشاره به پروژه وزارت خارجه آمريكا درباره براندازي اينترنتي در ايران نوشت «انقلاب تويتري در ايران جامه واقعيت به خود نپوشيد».
اين روزنامه مي نويسد: يك سال پس از انتخابات رياست جمهوري ايران، ادعاي انقلاب تويتري در ايران، لبخندي توام با تمسخر و طعنه را بر لب مخاطبان مي نشاند. يك سال پيش در تب و تاب اعتراضات، يك معاون وزارت خارجه آمريكا از شبكه تويتر خواست به خاطر استفاده اپوزيسيون جمهوري اسلامي از اين شبكه تعميرات خود را به تعويق بيندازد. حتي مشاور جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا هم خواستار نامزدي تويتر براي جايزه نوبل شد. اما به گفته حميد تهراني از گردانندگان وبلاگ گلوبال ويسز]وابسته به بي بي سي و آكسفورد[ اينها همه اغراق بود و بيشتر در مخيله غرب مي گنجيد تا واقعيت ايران.
گاردين همچنين از قول تهراني نوشت: وقتي در تويتر اعلام مي شد 700هزار نفر در تهران شعار مي دهند كاشف به عمل مي آمد كه فقط 7 هزار نفر آنجا در تظاهرات حضور داشته اند(!)
گاردين در پايان نوشت: نقش شبكه هايي چون يوتيوب و تويتر و فيس بوك در آغاز حوادث پس از انتخابات مهم بود. اپوزيسيون در 22 بهمن تلاش كرد مجددا به خيابان بيايد اما آن روز، روز قدرت نمايي حاميان جمهوري اسلامي بود. به تدريج معلوم شد كه بايد به حقايق و واقعيات ايران توجه بيشتري شود و تمركز بر رسانه هاي آن لاين اينترنتي نباشد چون اكثر گزارش هاي اين رسانه ها متفاوت از حقايق و واقعيات است.
شايان ذكر است رسانه هاي غربي در روزهاي آغازين تجمعات خياباني، جمعيت چند ده هزارنفره را 3 ميليون نفر!! جا زدند و اين در حالي بود كه برخي از اين افراد صرفا به خاطر فضاسازي دروغين و توام با التهاب فتنه گران به خيابان آمده بودند و با روشن شدن حقايق مرتبا از اين جمعيت كاسته شد.

 



واشنگتن پست: اپوزيسيون گير افتاده و سردرگم است (خبر ويژه)

«اپوزيسيون در ايران يك سال پس از انتخابات رياست جمهوري گير افتاده و سردرگم است.»
به گزارش صداي آمريكا، روزنامه واشنگتن پست ضمن انتشار ارزيابي مذكور نوشت: چالش بي سابقه اپوزيسيون با جمهوري اسلامي بلافاصله با ستايش دولت هاي خارجي از جمله آمريكا مواجه شد. اكنون به فاصله يك سال، از آن حضور خياباني خبري نيست. اپوزيسيون اكنون حتي نمي تواند اتفاق نظر داشته باشد يا چالشي ايجاد كند. موسوي و كروبي روز پنج شنبه ضمن عقب نشيني، درخواست تظاهرات در سالگرد انتخابات را پس گرفتند. طيفي از اپوزيسيون خواستار سرنگوني نظام شيعي اسلامي است و به كمتر از آن رضايت ندارد. اين باعث تشديد اختلاف شده است.

 



بيانيه عقب نشيني خياباني اعتراف به 8 ماه بي عقلي و حماقت بود (خبر ويژه)

عقب نشيني توام با استيصال سران فتنه از راهپيمايي و آشوب خياباني آن هم با اين توجيه كه اين كار به عقلانيت نزديك است، پرسش ها و دردسرهاي بزرگتري را متوجه آنان كرده است.
روز گذشته برخي سايت هاي كانوني فتنه نظير كلمه، جرس، امروز، نوروز، راديو فردا، بي بي سي و... تلاش كردند با توليد مطالب توجيهي مشابه، ادعاي موسوي و كروبي در بيانيه اخير خود مبني بر لغو راهپيمايي را جا بيندازند. اين تقلاي مشترك رسانه اي پس از آن اوج گرفت كه احساس شد اقدام سران فتنه، به سردرگمي و نااميدي و احساس شكست گسترده در ميان بقاياي فتنه دامن زده است. در اين ميان سايت كلمه از جمله در تحليلي مدعي شد: بيانيه لغو راهپيمايي بدان خاطر بود كه دولتيان به يك بحران تمام عيار نياز دارند و مقابله خونبار را بارها توانسته اند تمرين كنند. جنبش سبز بايد عقلانيت خود را ثابت كرده و راههاي كم هزينه را در پيش بگيرد. حضور در خيابان ها پرهزينه است.
كلمه در نوشته ديگري مدعي شد دولت دنبال ماجراجويي است و به تحركات راديكال نياز دارد.
اين سايت ضدانقلابي كه توسط موسوي مديريت مي شود، در اقدامي هماهنگ با موضع تبليغاتي جبهه استكبار مدعي شد: «تصويب قطعنامه جديد سازمان ملل اصولا مديون سياست هاي ماجراجويانه دولت است.»
اين ادبيات دقيقا ادبيات كساني چون اوباما، هيلاري كلينتون و رابرت گيتس در آمريكاست و اساسا به حق قانوني ملت ايران در برخورداري از فناوري هسته اي اشاره نمي كند. اين در حالي است كه جمهوري اسلامي در راستاي نشان دادن هويت واقعي استكبار جهاني، بيانيه تهران را براي مبادله سوخت اتمي صادر كرد كه همان زمان هم با لحن منافقانه و بهانه جويانه ميرحسين موسوي مواجه شد. او آن هنگام مدعي شد جمهوري اسلامي سياست امتيازدهي پيشه كرده است و اكنون در ادعايي متناقض از ماجراجويي جمهوري اسلامي دم مي زند!
اما آنچه در توجيهات شبكه رسانه اي فتنه بر سر عقب نشيني توام با استيصال سران فتنه از آشوب خياباني قابل توجه است، ادعاي عقلانيت و تدبير است. اكنون طيف هاي بي طرف و حتي مخالفان دورانديش تر جمهوري اسلامي مي پرسند اگر عقلانيت در پرهيز از اردوكشي خياباني است، پس چرا كروبي و موسوي و برخي احزاب تندرو نظير مشاركت و سازمان مجاهدين به 8 ماه «بي عقلي» و «راديكاليسم كور توام با خشونت» دست يازيدند و چهره اي برانداز و خشونت طلب و قانون شكن از خود برجاي گذاشتند؟ «لغو راهپيمايي براساس عقلانيت بود»، يعني تمام تجمعات توام با خشونت و آشوب در 25 و 30 خرداد و سپس روز قدس و 13آبان و 16آذر و 6 دي (عاشورا)، هم غيرقانوني و هم نابخردانه و احمقانه بوده است! اين همان واقعيتي است كه چند هفته پيش عباس عبدي در گفت وگو با دويچه وله عنوان كرد و تاكيد نمود كه حضور توام با خشونت و شعارهاي تند در خيابان، نقض غرض حركتي بود كه مي خواست خود را ضد خشونت نشان دهد. از سوي ديگر ناظران و تحليلگران مي پرسند اگر راديكاليسم و بي قانوني و آشوب، بازي در پروژه جمهوري اسلامي است پس سران فتنه به مدت يك سال، اپوزيسيون را در زمين جمهوري اسلامي بازي داده اند!
در واقع مي توان گفت موسوي و كروبي و نظاير آنها خود به خود عاقل نشده اند بلكه هنگامي كه روز 9 دي سرشان به سنگ خورد و 22بهمن فهميدند چاقويشان نمي برد، در بن بستي دوسويه گرفتار شدند و كم هزينه ترين گزينه پيش پاي آنها همين اعلام لغو راهپيمايي 22خرداد با ادعاي عقلانيت و نگراني براي جان مردم بود. سران فتنه با اقدام كذايي كوشيدند مانع از نمايش ريزش قريب به اتفاق بدنه فتنه در خيابان شوند.
شايان ذكر است كه برخي رسانه هاي ضدانقلاب در تحليل هاي خود از استيصال سران فتنه، ماجراي مضحك اسب تروا را به رخ كشيده اند. سايت ضدانقلابي ايران گلوبال در اين زمينه نوشت: جمهوري اسلامي بر مبناي تجربيات يك سال گذشته خود را براي مقابله آماده و مجهز كرده است. سون تزو نظريه پرداز جنگ به ما مي آموزد آنگاه كه دشمن نيرومند، مجهز و آماده است، بايد از مصاف با او پرهيز كرد. تاكتيك خياباني فعلا كاربرد ندارد. اسب تروا را فقط مي توان يك بار به كار برد. بار دوم فقط مي شود يك فيلم هاليوودي از آن ساخت(!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14