(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24  خرداد 1389- شماره 19669

حديث دشت عشق
گلايه هاي رئيس فدراسيون كشتي از عدم حمايت مالي
يزداني خرم: انتظارموفقيت كشتي رانبايد داشت!
مردادماه، معرفي تيم هاي اعزامي به گوانگجو
صحبت هاي مشحون پس از قهرماني تيم ب بسكتباليست ها انگيزه خوبي دارند
واليبال باشگاه هاي آسيا- چين
پيكان براي پنجمين بار متوالي قهرمان آسيا شد
اخبارجام جهاني
اعزام تيم ملي كشتي آزاد به آذربايجان
پيروزي شاگردان مارادونا در گام نخست
توقف انگليس مدعي برابر آمريكا
پيروزي و صدرنشيني اسلوني
سجادي: تغييرات فدراسيون هاي ورزشي طبق قانون وكارشناسي بوده است
قهرماني تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولان در ليبي
اجحاف در حق تيمهاي صعودكننده به ليگ برتر
زمان ندارند، بازيكني نمي ماند!
نقش من در ليگ برتري شدن شهرداري تبريز از همه كمتر بود
ميثاقيان: اين اتفاق فقط در فو تبال ما رخ مي دهد



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «عبدالله فتاحي»
اي آسمانيان كه زمين جايتان نبود
شهيد عبداله فتاحي در 9/9/7133 در شهر صالح آباد از توابع شهرستان ايلام در خانواده اي متدين متولد شد.
پدر و مادر او نهايت محبت را به او ابراز مي داشتند. او وارد مدرسه شد و تا سوم راهنمايي تحصيلات خود را با موفقيت به اتمام رساند. در كنار تحصيل براي امرار معاش خانواده تلاش نمود و سپس به عضويت رسمي سپاه درآمد و درحاليكه فرمانده گروهان بود در منطقه يگره شير بر اثر اصابت تركش در تاريخ 19/1/62 به شهدا پيوست.

 



گلايه هاي رئيس فدراسيون كشتي از عدم حمايت مالي
يزداني خرم: انتظارموفقيت كشتي رانبايد داشت!

رئيس فدراسيون كشتي با ابراز رضايت از وضعيت حاكم بر اين فدراسيون و تيم هاي اعزامي به مسابقات و رويدادهاي بين المللي به انتقاد از كميته ملي المپيك پرداخت و گفت: از ابتداي سال تاكنون پولي به كشتي داده نشده و با اين شرايط نبايد انتظار موفقيت داشته باشند.
محمدرضا يزداني خرم با بيان اين مطلب افزود: ما امسال برگزاري رقابتهاي انتخابي تيم هاي ملي كشتي را در برنامه خود داشتيم اما پس از جلسه با كادر فني تيمهاي ملي كشتي آنها اعلام كردند مي خواهند به برخي كشتي گيران سرشناس خود نظير مهدي تقوي و حميد سوريان ميدان نداده و يا به يك وزن بالاتر بروند.
وي ادامه داد: استدلال كادر فني تيمهاي ملي اين بود كه باتوجه به اينكه كشتي گيران بايد براي آمادگي هرچه بيشتر جهت شركت در رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي در چند تورنمنت بين المللي شركت كنند نمي توانند براي حضور در رقابتهاي جهاني چندين بار در طول سال وزن كم كنند و از اين نظر دچار مشكل مي شوند.
وي درمورد برخي انتقادات صورت گرفته در زمينه مسابقات انتخابي به خبرنگار مهر گفت: منتقدان بايد بدانند كه صنعتكاران به عنوان يكي از پيشكسوتان ارزشمند كشتي كشور مسئول امور فني است و اگر نظري دارند مي توانند در يك جمع صميمانه مطرح كرده و بدور از برخي مسائل حاشيه اي ما نيز از نظرات آنها بهره مي گيريم، زيرا ايشان معتقدند كه در مسابقات انتخابي جوانان بايد با بزرگان روبرو شده و حلقه مفقوده بين تيمهاي ملي نيز پر شود. بنابراين رقابت هاي انتخابي سال آينده را با حضور تمام ستاره ها برگزار خواهيم كرد.
وي درمورد برخي انتقادات درمورد اينكه كارنامه مديريت وي در كشتي كارآمد نبوده است تصريح كرد: فدراسيون كشتي در سال هاي 87و 88 جزء شش فدراسيون برتر بوده است و در گزارش عملكرد 9ماهه رياست سازمان به رئيس جمهور نيز ما به عنوان مدال آورترين انتخاب شده ايم اين گزارشي است كه سازمان تربيت بدني داده است. به هرحال اين گزارشها نشان مي دهد ما كارنامه خوبي داشته ايم.
يزداني خرم در ادامه با اشاره به اينكه فدراسيون با مشكلات زيادي روبرو است و فعاليت آن به اندازه پنج فدراسيون است ادامه داد: متأسفانه وقتي تيم ملي كشتي فرنگي با نفرات دوم خود چهارم آسيا مي شود همه شروع به انتقاد مي كنند زيرا همه دچار نتيجه گرايي شده اند و از طرفي ما فقط شش تيم ملي داريم. تعداد نفرات كادر فني ما هم محدود مي باشند و ما نمي توانيم از همه استفاده كنيم.
يزداني خرم درمورد اختلافات با كميته ملي المپيك تصريح كرد: من به شخصه با علي آبادي دوست هستم اما مشكل ما در كار است آنها براي گوانگجو و 5سال آينده از ما برنامه خواستند كه ما برنامه را به آنها ارائه داديم اما از ابتداي سال پولي براي گوانگجو به ما داده نشده است.
وي ادامه داد: ما براي رقابتهاي گزينشي المپيك نوجوانان كه سه سهميه نيز از چهار سهميه ممكن را كسب كرديم بيش از 215ميليون تومان هزينه كرديم ولي تنها از كميته ملي المپيك يك چك 70ميليون توماني دريافت كرديم.
يزداني خرم با اشاره به اينكه علي آبادي در آخرين مصاحبه خود عملكرد كشتي را تأييد كرد، گفت: البته سعيدلو رياست سازمان بتازگي تا حدي ازنظر مالي به ما كمك كرد اما ما پيش بيني اين مشكل را كرده بوديم و مي دانستيم در سه ماه ابتداي سال ادارات، بودجه اي به جزء حقوق كارمندان ندارند و به همين دليل از مسئولان كميته ملي المپيك خواستيم كه از بودجه 50ميليارد توماني برگزاري بازيهاي كشورهاي اسلامي كه تنها 20ميليارد تومان آنها هزينه شده بقيه را به عنوان قرض حفظ كنند كه اين امر ميسر نشد و اين مبلغ به خزانه بازگردانده شد.وي با اشاره به اينكه بدون پول نمي شود انتظار كسب موفقيت در بازيهاي آسيايي را داشت اظهار داشت: البته ما منابع را از طرق مختلف تأمين مي كنيم اما بدون بودجه نيز نمي توان شش اردو همزمان برگزار كرد و تيمها را به تورنمنت هاي بين المللي اعزام كرد و در نهايت مدالهاي رنگارنگ كسب كرد.

 



مردادماه، معرفي تيم هاي اعزامي به گوانگجو

اسامي رشته ها و تيم هاي ملي اعزامي ايران به بازيهاي آسيايي گوانگجو چين مردادماه جاري نهايي خواهد شد.
علي رغبتي مديركل دفتر برنامه ريزي و نظارت سازمان تربيت بدني ضمن بيان اين مطلب افزود: بخش عمده اي از تيم هاي ملي اعزامي به بازيهاي آسيايي نظير كشتي، فوتبال، تكواندو، كاراته، ووشو، دووميداني، دوچرخه سواري، بوكس، واليبال، بسكتبال و... مشخص شده اند اما در حال ارزيابي ساير رشته هايي هستيم كه اميد كمتري به مدال آوري آنها داريم.
رغبتي تصريح كرد: اين قبيل رشته ها در مسابقات آسيايي و جهاني پيش رو مورد ارزيابي كيفي و فني قرار خواهند گرفت و در صورت دستيابي به حداقل هاي مورد نظر به بازيهاي آسيايي اعزام خواهند شد.
وي يادآور شد: در حال حاضر كميته ملي المپيك نظارت كاملي بر فعاليت ها و اعزام هاي اينگونه رشته هاي ورزشي دارد و تيم هايي كه بتوانند در رويدادهاي قاره اي و جهاني به نتايج قابل قبول دست يابند به پيشنهاد كميته المپيك، بررسي در ستاد بازيهاي آسيايي و المپيك و در نهايت سازمان تربيت بدني به بازيهاي آسيايي اعزام خواهند شد.

 



صحبت هاي مشحون پس از قهرماني تيم ب بسكتباليست ها انگيزه خوبي دارند

رضا مشحون گفت: بايد به جواناني كه پشت در تيم ملي مانده اند، انگيزه بدهيم تا بتوانند بسكتبال شان را بهتر ادامه دهند.
مدير تيم هاي ملي بسكتبال درباره سطح مسابقات غرب آسيا اظهار كرد: سطح مسابقات خوب بود ولي اگر تيم هاي لبنان و اردن حضور داشتند، خيلي بهتر بود.
وي ايجاد انگيزه براي بازيكنان را دليل شركت دادن آنها در مسابقات غرب آسيا دانست و بيان كرد: بايد تيم ملي «ب» را آماده داشته باشيم و انگيزه اي به جواناني كه پشت در تيم ملي مانده اند، بدهيم، تا بتوانند بسكتبال شان را بهتر ادامه دهند.
رضا مشحون همچنين اضافه كرد: قهرماني در تيم ملي «ب» انگيزه اي بسيار خوبي براي بازيكنان بود. ضمن اين كه آنها را در تورنمنت جام استانكوويچ لبنان كه از 16 تا 24 مرداد برگزار مي شود، شركت مي دهيم.
وي افزود: قهرماني در مسابقات غرب آسيا، باعث شد تا اين بازيكنان شايستگي شان را نشان دهند و بيشتر مورد تأييد مربيان و مديران باشگاه ها قرار بگيرند.
مدير تيم هاي ملي بسكتبال در پايان درباره وضعيت تيم ملي الف گفت: تيم ملي الف در حال تمرين براي مسابقات جهاني، المپيك و آسيايي است.

 



واليبال باشگاه هاي آسيا- چين
پيكان براي پنجمين بار متوالي قهرمان آسيا شد

تيم پيكان با پيروزي در فينال بيست و يكمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا پنجمين قهرماني متوالي خود در اين رقابت ها را جشن گرفت.
بيست و يكمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا ديروز (يكشنبه) با قهرماني نماينده كشورمان در شهر «ژن ژيانگ» چين به پايان رسيد.
پيكان ايران كه در ديدار فينال اين رقابت ها مقابل العربي صف آرايي كرده بود موفق شد براي دومين بار در طول اين مسابقات حريف قطري را با شكست مواجه كند. بازيكنان العربي كه در مرحله مقدماتي بازي ها با نتيجه 3 بر يك مغلوب پيكان شده بودند در ديدار نهايي با همين نتيجه متحمل باختي ديگر شدند تا شاهد برپايي جشن قهرماني ايراني ها باشند. نتيجه كامل ديدار دو تيم پيكان و العربي در فينال بيست و يكمين دوره مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا به شرح زير است:
¤ پيكان ايران 3- العربي قطر يك
(26 بر 24)، (25 بر 22)، (22 بر 25) و (25 بر 19)
اين براي پنجمين سال متوالي است كه جام قهرماني رقابت هاي واليبال باشگاه هاي آسيا به ايراني ها و بازيكنان پيكان تعلق مي گيرد. خودروسازان در مسابقات 2006 ويتنام، 2007 بحرين، 2008 قزاقستان و 2009 امارات جام قهرماني را بالاي سر بردند. پيكان با كسب اين قهرماني، تنها سهميه آسيايي پيكارهاي واليبال 2010 قهرماني باشگاه هاي جهان را نيز از آن خود كرد. اين رقابت ها سال جاري در دوحه قطر برگزار خواهد شد. نماينده كشورمان در دوره گذشته اين رقابت ها به عنوان چهارم دست يافت.

 



اخبارجام جهاني

برنامه بازي هاي امروز ( دوشنبه )
¤ هلند .............................................. .............دانمارك ( 16 )
¤ ژاپن......................................................... كامرون ( 30/18 )
¤ ايتاليا .............................................. ..............پاراگوئه ( 23 )
رضايت مارادونا از بازيكنان آرژانتين
ديگو مارادونا پس از پيروزي آرژانتين برابر نيجريه عنوان كرد، مردانش گام مهمي را برداشته اند. سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين در نشست خبري پايان بازي گفت:«در اين بازي گام مهمي را برداشتيم. البته اگر مي خواهيم در اين رقابت ها در تمام هفت بازي حضور داشته باشيم، بايد بهتر بشويم.»
پويول: كاپيتان اول اسپانيا كاسياس است
كارلوس پويول كاپيتان دوم تيم ملي فوتبال اسپانيا از كاسياس خواست در تحويل بازوبند به وي اصرار نكند. پويول گفت:وقتي كاسياس از دل بوسكه خواست تا بازوبند كاپيتان اول را به من بدهد تصور كردم كه به صورت نمادين به من احترام گذاشته است اما كم كم متوجه شدم كه اين مسئله جدي است و كاسياس اصرار دارد تا من كاپيتان اول باشم كه اين اصلا درست نيست. وي افزود: كاپيتان اول تيم ملي بايد كسي باشد كه در تمام كشور دوستش داشته باشند و كاسياس چنين كاپيتاني است.
اسپانيا تيم مورد علاقه گوليت
رود گوليت اسطوره فوتبال هلند از علاقه قلبي خود به تيم اسپانيا خبر داد. وي ضمن اشاره به فوتبال جذاب اسپانيا گفت: تنها با نگاهي به اوضاع رئال مادريد و بارسلونا كافي است تا عاشق فوتبال اين كشور باشيد و هميشه لاليگا را دنبال كنيد. گوليت تصريح كرد: به نظر من فوتبال اسپانيا، استحقاق قهرماني در جام جهاني را دارد و اين تيم، تيم مورد علاقه من است.
«همه چيز مسيح» بر روي استوك كاكا
عليرغم اينكه فيفا از بازيكنان تيم ملي برزيل خواسته از استفاده از شعارهاي مذهبي و سياسي بر روي زير پيراهن خودداري كنند اما كاكا راه حل تازه اي براي اين مشكل پيدا كرده است. كاكا كه به عنوان مقيدترين بازيكن مسيحي جام جهاني 2006 معرفي شده بود براي حفظ ارتباطش با مذهب به راهكار جديدي متوسل شد.او در سفارشي كه به اسپانسر خود (آديداس) داده تاكيد كرده كه بايد بر روي كفش استوكش جمله «همه چيز مسيح» ثبت شود كه اين استوك سفارشي در تمرينات برزيل به سوژه عكاسان تبديل شد. پيش از اين كاكا در جام جهاني 2006 از جمله «من به مسيح تعلق دارم» بر روي زيرپيراهني خود استفاده كرده بود.
256 نتيجه منفي آزمايش دوپينگ و خوشحالي فيفا
فدراسيون جهاني فوتبال اعلام كرد كه تمامي 256 آزمايش دوپينگي كه از بازيكنان حاضر در رقابت هاي جام جهاني، پيش از آغاز رقابت ها گرفته شده منفي است. فيفا از اين نتايج ابراز «خوشحالي» كرده است. به گفته مسئولان كميته مبارزه با دوپينگ فيفا قرار است در طول رقابت هاي جام جهاني آفريقاي جنوبي، 512 آزمايش از بازيكنان حاضر در اين رقابت ها گرفته شود.
اختلافات داخلي باز هم گريبان هلند را مي گيرد؟
سرمربي تيم ملي هلند استفاده از سايت توييتر، پلي استيشن، بازي هاي كامپيوتري و وب كم (Webcam) را براي بازيكنان اين تيم ممنوع كرد. «اليا» بازيكن تيم ملي هلند كه در اردوي اين تيم در جام جهاني حضور دارد، در جريان انجام بازي آنلاين در مقابل حريف مراكشي اش از كلمات نژادپرستانه استفاده كرد كه اين توهين با واكنش «بولهروز» و «آفه لاي» ديگر بازيكنان هلند كه ريشه اي مراكشي دارند روبه رو شد. پس از اين اتفاق«برت فن مارويك» سرمربي هلند اعلام كرد كه بازيكنان تيم ملي هلند از اين پس تا پايان رقابت هاي جام جهاني 2010 حق استفاده از سايت توييتر، پلي استيشن، بازي هاي كامپيوتري و وب كم را ندارند. البته اين براي نخستين بار نيست كه اختلافات داخلي تيم هلند، بلاي جان اين تيم در رقابت هاي مهم مي شود.
گاتوزو پس از جام جهاني كفش ها را مي آويزد
جنارو گاتوزو، هافبك تيم فوتبال ايتاليا، با بيان اينكه علاقمند است به حرفه مربيگري بپردازد گفت پس از رقابت هاي جام جهاني 2010 از فوتبال ملي خداحافظي مي كند.گاتوزو 32 ساله گفت: اين تنها راه درستي است كه من در فوتبال پيش روي خود مي بينم. اينكه در سن 33 سالگي كنار بروم و فضاي بيشتري را در اختيار بازيكناني بگذارم كه بنيه بهتري دارند. گاتوزو ادامه داد: اين آخرين جام جهاني من در كسوت يك بازيكن خواهد بود اما روياي اين را در سر دارم كه روزي به عنوان مربي هدايت تيم ملي ايتاليا را برعهده داشته باشم.
كامراني فر: در جام جهاني ذخيره نيستم
حسن كامراني فر تاكيد كرد: تيم داوري ما، تيم ذخيره نيست و به عنوان يك تيم قضاوت كننده اصلي در جام جهاني حضور داريم و حتماً قضاوت خواهيم داشت. كمك داور ايراني حاضر در جام جهاني گفت: از اين كه در اولين بازي به عنوان كمك داور ذخيره بودم، نه تنها ناراحت نيستم بلكه عاملي به جهت افزايش تلاش خود و كسب موفقيت مي دانم. وي ادامه داد: من شرايط سخت تر از اين را تجربه كرده ام؛ سال و شرايطي كه شايد اگر هر كسي جاي من بود، اكنون در جام جهاني حضور نداشت.

 



اعزام تيم ملي كشتي آزاد به آذربايجان

تيم 11نفره كشتي آزاد ايران اواخر تيرماه در رقابت هاي كشتي جايزه بزرگ آذربايجان شركت مي كند.
شركت در رقابتهاي بين المللي جايزه بزرگ آذربايجان دومين تورنمنت تداركاتي آزادكاران پس از حضور در رقابتهاي قهرماني آسياست.
براين اساس كادر فني قصد دارد براي آمادگي هرچه بيشتر جهت حضور در رقابتهاي قهرماني جهان و بازيهاي آسيايي گوانگژو در اين تورنمنت بين المللي شركت كند.
نفرات حاضر در رقابت هاي قهرماني آسيا و رقابتهاي جايزه بزرگ گرجستان بجز مصطفي آقاجاني و محمدرضا آذرشكيب در اين تورنمنت بين المللي حضور نخواهند داشت.كادر فني قصد دارد در اين اردو به كشتي گيراني كه تاكنون در تورنمنت هاي بين المللي حضور كمتري شركت داشته اند، ميدان بدهد كه براين اساس نفراتي مانند عباس دباغي در وزن60كيلوگرم و حسين زاده در وزن84 كيلوگرم مدنظر كادر فني هستند.رقابتهاي جايزه بزرگ آذربايجان روزهاي 25تا 27تيرماه در شهر باكو برگزار خواهدشد.

 



پيروزي شاگردان مارادونا در گام نخست

تيم ملي فوتبال آرژانتين با برتري برابر نيجريه در نخستين ديدار مرحله گروهي مسابقات جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي جام نوزدهم را با پيروزي آغاز كرد.
مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي عصر شنبه با برگزاري يك ديدار از گروهB اين مسابقات پيگيري شد كه طي آن تيم ملي فوتبال آرژانتين با نتيجه يك بر صفر برابر نيجريه به برتري دست يافت.
در اين ديدار كه با قضاوت وولفگانگ اشتارك آلماني و در ورزشگاه اليس پارك برگزار شد، «گابريل هاينتزه» در دقيقه 6 گل برتري تيم آرژانتين را به ثمر رساند.
يوناس گوتيرز از تيم آرژانتين و لوكمان هارونا از تيم نيجريه بازيكنان اخطاري اين ديدار بودند. ضمن اينكه بيش از 57 هزار نفر با حضور در ورزشگاه اين ديدار را از نزديك تماشا كردند. همچنين از سوي مسئولان برگزاري مسابقات «ويسنت آني اما» دروازه بان تيم ملي نيجريه به عنوان بهترين بازيكن اين ديدار معرفي شد.
در پايان روز نخست از ديدارهاي گروهB اين مسابقات تيم كره جنوبي با 3 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به آرژانتين در رده نخست گروه قرار گرفت و شاگردان مارادونا در جايگاه دوم قرار گرفتند. تيم هاي نيجريه و يونان هم رده هاي سوم و چهارم را از آن خود كردند.

 



توقف انگليس مدعي برابر آمريكا

انگليس باز هم تاوان اشتباه دروازه بانش را داد.
تيم هاي ملي فوتبال انگليس و آمريكا برگزاركننده نخستين ديدار گروه سوم رقابت هاي جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي بودند.
در اين ديدار كه به داوري كارلوس سيمون از برزيل در ورزشگاه رويال بافو كنگ شهر روستنبرگ انجام شد، دو تيم در پايان 90 دقيقه مبارزه به نتيجه اي بهتر از تساوي يك بر يك و تقسيم امتيازهاي بازي دست پيدا نكردند.
اگرچه استيون جرارد، كاپيتان انگليس در چهارمين دقيقه بازي توانست دروازه آمريكا را باز كند، اما اشتباه گرين، سنگربان انگليس به قيمت از دست رفتن برتري و همچنين روحيه مردان فابيو كاپلو تمام شد. گرين در دقيقه 40 بازي نتوانست توپ ساده شليك شده كلينت دمپسي را مهار كند. به اين ترتيب انگليسي ها كه سالهاست از داشتن دروازه باني مطمئن محروم هستند، همچنان بدون تغيير باقي ماند.

 



پيروزي و صدرنشيني اسلوني

اسلوني با پيروزي بر الجزاير به صدر جدول گروه سوم رقابت هاي جام جهاني راه يافت.
عصر يكشنبه در دومين ديدار گروه سوم رقابت هاي جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي تيم هاي الجزاير و اسلوني به ديدار هم رفتند. در اين ديدار كه در ورزشگاه پيتر موكابا انجام شد، اسلوني با تك گل دقيقه 79 كورن توانست نماينده آفريقا را شكست داده و با 3 امتياز در صدر جدول گروه سوم رقابت ها بايستد.
اين پيروزي در حالي براي اسلوني به دست آمد كه الجزاير از دقيقه 73 با اخراج بازيكن خود ده نفره بازي مي كرد. داور مسابقه قزال، بازيكن الجزاير را به دليل دريافت دومين كارت زرد از زمين مسابقه اخراج كرد. به اين ترتيب اسلوني با 3 امتياز بالاتر از انگليس و آمريكاي يك امتيازي در صدر جدول اين گروه ايستاد. الجزاير هم بدون امتياز قعرنشين جدول رقابت ها در گروه سوم باقي ماند.

 



سجادي: تغييرات فدراسيون هاي ورزشي طبق قانون وكارشناسي بوده است

معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني تغييرات در فدراسيون هاي ورزشي را ناظر به وظايف سازمان تربيت بدني بر طبق قانون مصوب دولت در اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي دانست.
حميد سجادي با اشاره به تغييرات صورت گرفته در سطح روساي فدراسيون هاي ورزشي تاكيد كرد: تغييرات فدراسيون هاي ورزشي طبق قوانين جاري سازمان تربيت بدني و اساسنامه مصوب هيئت محترم دولت صورت مي گيرد ضمن اينكه سازمان تربيت بدني نيز بر طبق همين قوانين ناظر بر عملكرد فدراسيون هاي ورزشي مي باشد.معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني با بيان اينكه زماني كه دكتر سعيدلو به سازمان تربيت بدني آمد بيش از 24 فدراسيون فاقد سرپرست و رئيس بودند تصريح كرد: در 9 ماه اخير سازمان تربيت بدني تلاش كرد كه اين ميراث باقي مانده را سامان دهد، به همين دليل تلاش همكاران بنده در سازمان تربيت بدني معطوف به استقرار مديريت فدراسيون هاي جديد با برگزاري مجامع انتخاباتي بود كه سازمان تربيت بدني بدون مشكلات مرسوم و دور نگاه داشتن انتخابات فدراسيون ها از حواشي گذشته اين تثبيت مديريت را در فدراسيون ها انجام داد.وي ادامه داد: البته خوشبختانه همه مي دانند كه تغييرات صورت گرفته به دلايل منطقي و كارشناسي با كمترين حاشيه رسانه اي همراه بوده است.

 



قهرماني تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولان در ليبي

تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولان ايران كه با 20 ورزشكار در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در دومين دوره رقابت هاي بين المللي ليبي شركت كرده است با كسب 14 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز و مجموع 24 مدال عنوان قهرماني را از آن خود نمود.
دومين دوره مسابقات بين المللي وزنه برداري معلولان 2010 ليبي كه با حضور 10 تيم ليبي، مالزي، مصر، موريتاني، تونس، الجزاير، مغرب، امارات، اردن و ايران آغاز شده بود، با قهرماني تيم ملي ايران به پايان رسيد.
در روز آخر اين مسابقات و در رقابت هاي 90 كيلوگرم بزرگسالان علي صادق زاده با 220 كيلوگرم مدال طلاي اين وزن را به گردن آويخت.
در دسته 100+ كيلوگرم كاظم رجبي قهرمان جهان و پارالمپيك با 5/272 كيلوگرم علاوه بر قهرماني در اين وزن 5/7 كيلوگرم ركورد جهان و پارالمپيك را جابجا كرد. منصور پورميرزايي در اين وزن با 260 كيلوگرم نايب قهرمان شد.
سيامند رحمان نيز در دسته 100+ كيلوگرم جوانان با وزنه 270 كيلوگرمي علاوه بر كسب عنوان قهرماني ركورد جوانان جهان را هم ارتقا داد. نتايج كسب شده توسط وزنه برداران ايران در اين رقابت ها به شرح زير است:
رده سني جوانان:
56 كيلوگرم: يوسف يوسفي (طلا)، 60 كيلوگرم: علي نجات خواه(طلا) و سعيد نصيري (نقره)، 5/67 كيلوگرم: روح الله رستمي(طلا)، محمد عبدلي (نقره) و مجيد نخودي (برنز)، 75كيلوگرم: حامد صلحي پور(طلا)، 5/82كيلوگرم: سعيد رسولي(طلا) و 100+كيلوگرم: سيامند رحمان(طلا).
رده سني بزرگسالان:
48 كيلوگرم: صمد عباسي (طلا)، 52كيلوگرم: مرتضي دشتي (نقره)، 56كيلوگرم: نادر مرادي (طلا) و يوسف يوسفي (نقره)، 60 كيلوگرم: حمزه محمدي (طلا) و علي نجات خواه(برنز)، 5/67كيلوگرم: علي حسيني در دسته (طلا) و روح الله رستمي (برنز)، 75 كيلوگرم: مجيد فرزين (طلا) و حامد صلحي پور(برنز)، 5/82كيلوگرم: حبيب الله موسوي (طلا) و سعيد رسولي(نقره)، 90 كيلوگرم: علي صادق زاده (طلا) و 100+كيلوگرم: كاظم رجبي(طلا) و منصور پورميرزايي (نقره)
شايان ذكر است تمامي 20 وزنه بردار حاضر در اين رقابت ها جواز حضور در مسابقات جهاني 2010 مالزي در مردادماه سال جاري را به دست آوردند.

 



اجحاف در حق تيمهاي صعودكننده به ليگ برتر
زمان ندارند، بازيكني نمي ماند!

فصل نقل و انتقالات ليگ دهم در حالي از روز چهارم خرداد آغاز شد كه مسابقات ليگ دسته اول اوايل تيرماه به پايان مي رسد و تيمهاي صعودكننده به ليگ برتر عملا فرصتي براي جذب بازيكنان جديد و تجديدقوا براي حضور شايسته در ليگ برتر نخواهند داشت.
در همه جاي دنيا مسابقات ليگ برتر يا دسته اول همزمان با رقابت هاي زير گروه به پايان مي رسد تا تيم ها از فصل نقل و انتقالات بازيكنان بهره يكساني ببرند، موضوعي كه با نگاهي گذرا به ليگ هاي اروپايي مشهودتر خواهد شد اما در فوتبال ايران اين اتفاق كاملا برعكس رخ مي دهد.
رقابت هاي ليگ برتر با تمامي مشكلات ريز و درشت خود روز بيست وهشتم ارديبهشت ماه به پايان رسيد و پرونده بيست وسومين دوره جام حذفي هم با قهرماني پيروزي در روز سوم خردادماه بسته شد تا بيست و چهار ساعت پس از اين قهرماني فصل نقل و انتقالات ليگ دهم بصورت رسمي آغاز شود. اين در حالي است كه هنوز 4هفته به پايان ليگ دسته اول باقي مانده و هنوز وضعيت تيم هاي صعودكننده به ليگ برتر مشخص نيست!
در اين بين و در هياهو و حاشيه هاي بسيار مسابقات ليگ و جام حذفي، برخي از ديدارهاي ليگ دسته اول هر بار با بهانه اي و البته با آرامش خاصي به تعويق مي افتد!
مسابقات فصل جاري ليگ دسته اول كه با حضور 24تيم در دو گروه جداگانه از روز 17مهرماه سال 1388 بصورت رسمي آغاز شد، به پايان نرسيده است. گرچه طبق اعلام مسئولان فدراسيون فوبتال رقابت هاي مرحله گروهي پنجم تيرماه به پايان مي رسد اما با برگزاري مسابقات پلي آف كه تكليف سومين تيم صعودكننده به ليگ برتر را مشخص مي كند، اين زمان را حتي به نيمه تيرماه هم خواهد كشاند. اين در حالي است كه طبق اعلام سازمان ليگ دهمين دوره ليگ برتر از روز چهارم مردادماه آغاز خواهد شد.
با اين شرايط اگر يكي از تيم هاي ليگ دسته اولي بخواهد تيم قدرتمندي را براي حضور در دهمين دوره ليگ برتر ببندد، ديگر كفگير بازيكنان مطرح به ته ديگ خورده و دست آنها براي جذب ستاره هاي تأثيرگذار در پوست گردو خواهد ماند.
ميرمعصوم سهرابي مديرعامل باشگاه شهرداري تبريز با ابراز نگراني و ناراحتي براي اين مشكل كه در فصل جاري براي تيم هاي دسته اولي بوجود آمده است، گفت: «هر 3تيم كه به ليگ برتر صعود خواهند كرد، نسبت به تيم هاي ليگ برتري مظلوم واقع شده و با شرايط فعلي كانديداي سقوط به دسته پائين تر خواهند بود. به نظر شما سه تيم صعودكننده در زمان باقيمانده فصل نقل و انتقالات چگونه مي توانند بازيكن جذب كند يا بهتر بگويم كدام بازيكن مطرح تا آن زمان باقي مي ماند كه به اين تيم ها اضافه شود.»
سهرابي در صحبت هايش به موضوع مهمتري هم اشاره كرد: «از بحث جذب بازيكن بگذريم بايد به اين مسئله توجه كرد، ليگ دهم قرار است از چهارم مردادماه آغاز شود. در اين شرايط تيمي كه مسابقاتش حدوداً پانزدهم تيرماه به پايان مي رسد، چه زماني بازيكنانش استراحت كنند، چه زماني برنامه هاي بدنسازي و اردوهاي آماده سازي را برگزار كنند و در نهايت چه زماني با برگزاري بازي هاي دوستانه خود را براي حضور در ليگ دهم آماده كنند.»
علي احمدي سراواني مدير روابط عمومي باشگاه داماش گيلان هم بااشاره به مشكلات تيم هاي صعودكننده مي گويد: شايد افزايش سهميه جذب بازيكنان ليگ برتري براي تيم هاي دسته اولي از 6 به 8 نفر اقدام قابل قبولي باشد اما با توجه به زماني كه تيم هاي دسته اولي خواهند داشت، نمي توانند با بازيكنان دلخواه خود قرارداد ببندد. خصوصا در بحث جذب دروازه بان با مشكلاتي مواجه خواهند بود كه اگر به آنها اجازه داده مي شد دروازه بان خارجي به خدمت بگيرند، تا حدودي مشكلات آنها را در جذب بازيكنان دلخواه برطرف مي كند اما به نظر نمي رسد چنين اجازه اي هم به اين سه تيم داده شود.»
رسول فلاح مديرعامل باشگاه برق شيراز با بيان اينكه مسئولان بايد فكري اساسي براي تيم هاي صعودكننده از ليگ دسته اول به ليگ برتر بكنند، اظهار داشت: «فكر مي كنم بهترين كار تعويق مسابقات ليگ برتر است زيرا يك تيم براي بازسازي، تجديد قوا و آمادگي براي حضور در مسابقات ليگ پس از پشت سر گذاشتن رقابت هاي طولاني ليگ دسته اول، حداقل نياز به زماني بين 45 روز تا 2 ماه را دارد.»
مديرعامل باشگاه برق شيراز همچنين تاكيد كرد: «با شرايط فعلي تيم هاي دسته اولي مظلوم خواهند ماند و هنوز به ليگ برتر نيامده بايد از آن خداحافظي كنند.»
در اين شرايط غلامرضا بهروان مسئول برگزاري مسابقات ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور گفت: «ما مهلت نقل و انتقالات را براي تيم هاي صعودكننده به ليگ برتر بيشتر كرديم و سهميه جذب بازيكنان ليگ برتري توسط اين تيم ها را به 8 بازيكن رسانديم تا مشكلات آنها كاهش يابد.»
وي اضافه كرد: «در صحبتي كه با شريفي رئيس كميته انضباطي داشتيم، قرار است فصل آينده ديگر بازي هاي تيم ها را تعليق نكنيم و با كسر امتياز يا بيرون كردن تيم از مسابقات، با تيم هايي كه باعث تعويق اين ديدارها مي شوند، برخورد شود تا از مشكلات اينچنيني كاسته شود.»
مسئول برگزاري مسابقات ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور همچنين خاطرنشان كرد: «قرار است از سال آينده هم مسابقات زودتر برگزار شود. به همين دليل رقابت هاي ليگ دسته اول فصل آينده پس از ماه رمضان آغاز خواهد شد تا مشكلات امسال تكرار نشود و با اتمام به موقع اين رقابت ها، تيم هاي ليگ برتري در جذب بازيكنان مدنظر با مشكل مواجه نشوند.»
تمام مشكلاتي كه به آنها اشاره شد از جمله نداشتن فرصت مساوي با تيم هاي ليگ برتري براي جذب بازيكنان مطرح و دلخواه، از دست دادن زمان لازم براي بازسازيي و آماده سازي تيم و مشكلاتي اينچنيني، موضوعي است كه باعث مي شود تيم هاي دسته اولي در هفته هاي آغازين ليگ دهم امتيازات حساس را از دست داده و فصل آينده براي سقوط نكردن به دسته اول بجنگند.
همچنين اين تيم ها در حركتي آسانسوروار از دسته اول به ليگ برتر و از ليگ برتر به دسته اول خواهند رفت تا اين صعود و سقوط ها نه تنها به فوتبال باشگاهي ايران كمك نكند، بلكه موجي از نااميدي را در تيم هاي دسته اول ايجاد كرده و به فوتبال ايران در ادامه حركت نزولي سال هاي اخير كمك شاياني كنند.

 



نقش من در ليگ برتري شدن شهرداري تبريز از همه كمتر بود
ميثاقيان: اين اتفاق فقط در فو تبال ما رخ مي دهد

تيم فوتبال شهرداري تبريز پس از سال ها به رقابت هاي ليگ برتر ايران صعود كرد تا شهر تبريز صاحب دو تيم در رقابت هاي فصل دهم ليگ برتر شود.
اين تيم تبريزي درحالي كه هنوز سه هفته به اتمام رقابت هاي ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور باقي مانده، حضور خود در ليگ برتر را مسجل كرد تا با خيالي آسوده و به دور از هرگونه مسايل حاشيه اي هفته هاي پاياني نسبت به حضور قدرتمندانه خود در ليگ برتر بيانديشد.
تيم فوتبال شهرداري تبريز درحالي به اين مهم دست مي يابد كه با 15 برد و هشت تساوي و جمع آوري 53 امتياز از 23 بازي و بدون حتي يك شكست در گروه خود به مقام قهرماني دست يافت كه اين مورد يك ركورد بي سابقه در اين سطح از رقابت هاي فوتبال كشور است كه شايد براي سال ها دست نخورده باقي بماند.
اين تيم تبريزي كه دهه 70 نيز در رقابت هاي ليگ دسته اول جام آزادگان حضور داشت يكي از تيم هاي قدرتمند اين رقابت ها بود كه به همراه تراكتورسازي و ماشين سازي همواره ازجمله تيم هاي رده بالاي جدول به شمار مي رفت. اما با نزديك شدن به دهه 80 و آغاز رقابت هاي ليگ برتر افول اين تيم نيز مثل ساير تيم هاي تبريزي آغاز شد و حتي به دسته سوم ليگ باشگاه هاي كشور نيز سقوط كرد.
اقدامات مديريت سازمان ورزش شهرداري تبريز باعث شد تا در يك برنامه ريزي منسجم و ميان مدت، طي مدت پنج سال اين تيم از رقابت هاي ليگ دسته سوم باشگاه هاي كشور به ليگ برتر راه يابد كه در اين راه بدون شك حمايت هاي همه جانبه مجموعه شهرداري و شوراي اسلامي شهر تبريز بي تأثير نبوده است.
اكبر ميثاقيان سرمربي شهرداري تبريز با بيان اينكه در ليگ برتري شدن اين تيم نقش من از همه كمتر بود گفت: بازي در دسته اول خيلي سخت تر از ليگ برتر است. در دسته اول اگر يك بازي را ببازي تا مدتي در جدول جايگاه متزلزلي خواهي داشت اما در ليگ برتر اگر دو سه بازي را هم پشت سرهم ببازي راه جبران وجود دارد.
وي افزود: خدا را شكر مي كنم كه در اين تيم همه دست همت دادند تا شهرداري به هدفش برسد. از مديريت تا تداركات تيم در رسيدن به ليگ برتر نقش داشتند و من نقش كمتري از همه داشتم، در كنار مربي اگر ساير عوامل نباشند نمي توان موفق بود. اصل بر تعامل و دوستي باعث شد به ليگ برتر برسيم. از لطف و حمايت مردم تبريز هم نبايد به راحتي بگذرم.ميثاقيان در مورد حضور دو تيم تبريزي در ليگ برتر عنوان كرد: تبريز باتوجه به امكانات و علاقه منداني كه دارد اين پتانسيل را داشت كه دو تيم در ليگ برتر داشته باشد. اينجا مردم به تيم شهر خود علاقه دارند و البته تراكتورسازي به دليل قدمت بيشتري كه دارد بيشتر موردتوجه مردم است.
سرمربي تيم شهرداري تبريز كه گفته مي شود اين فصل در ليگ برتر نمي توانست مربيگري كند، تصريح كرد: مشكلي براي مربيگري در ليگ برتر نداشتم و ليگ دسته اول و همكاري با شهرداري تبريز را مناسب ديدم و اينجا راحت بودم. به خاطر همان مباحث رفتاري با بازيكنان در ليگ برتر مربيگري نكردم. كسي كه چك برگشت خورده دارد را نبايد با يك قاتل يكي دانست. مهم برايم خدمت كردن بود و خوشحالم كه توانستيم تيم را ليگ برتري كنيم.
وي ادامه داد: 8 سال در ليگ برتر مربيگري كرده و فقط امسال از آن دور بودم. گاهي دلم براي رويارويي با تيم هاي ليگ برتري تنگ مي شد.ميثاقيان در پاسخ به اين سؤال كه اكنون تكليف تيم روشن شده براي فصل بعد در شهرداري تبريز ماندني است يا خير گفت: هرچه خدا بخواهد همان مي شود. قرارداد من با اين تيم خدايي است و مشكلي ندارم. تا ليگ تمام نشود نمي توان همه تمركز را براي برنامه هاي فصل آينده گذاشت. هنوز 3 هفته ديگر ليگ دسته اول باقي مانده است. نمي توانم اكنون كه به قله رسيده ام تيم را رها كنم و به فكر جذب بازيكن باشم، اگر تيم ببازد شما خبرنگاران از من و تيمم ايراد نمي گيريد؟
وي با اشاره به طولاني شدن بازي هاي ليگ دسته اول و فرصت كم تيم هاي صعودكننده براي آماده سازي خود براي ليگ برتر عنوان كرد: روزهاي سختي را پيش رو داريم. به فاصله كمتر از يك ماه بايد 3 تيم صعودكرده به ليگ برتر خود را آماده كنند.واقعا 3 تيم براي فصل آينده كار سختي دارند و كسي نبايد از اين تيم ها توقعي داشته باشد. فكر مي كنم نامشخص بودن تيم هاي تعليقي يكي از دلايلي بود كه باعث شد ليگ دسته اول اين همه طولاني شود. اين اتفاق در هيچ جاي دنيا رخ نمي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14