(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24  خرداد 1389- شماره 19669

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن كار ديگر (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ترياك (گفت و شنود)
رسانه هاي غربي : تهران آرام بود كار سبزها تمام است
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: ائمه جمعه، سخنان رهبري در 14 خرداد را تبيين كنند
مردم فتنه سازان 22خرداد را به جنازه سياسي تبديل كردند
اسرائيل: به ميزبانان خود در كردستان عراق هم رحم نمي كنيم (خبر ويژه)
مدير العربيه: قطعنامه فقط حاشيه امن براي ايران درست مي كند (خبر ويژه)
شناسايي بهترين سنگ پا در شبكه عنكبوت (خبر ويژه)
وطن فروش سرگردان (خبر ويژه)
مزدوري علني سبزها براي آمريكا به روايت وال استريت ژورنال (خبر ويژه)
پياده نظام سبز زير پرچم ارتش اسرائيل (خبر ويژه)



آن كار ديگر (يادداشت روز)

صاحب اين قلم خود را مهيا كرده بود تا يادداشتي درباره قطعنامه 1929 و تبعات و نتايج آن بنويسد اما اتفاقي كه روز 22 خرداد در خيابان هاي تهران رخ داد، تمام سوژه هاي جاري را به حاشيه برده است. آنچه روز 22 خرداد رخ داد اصلا غافلگير كننده نبود. حتي سران فتنه هم مي دانستند و در گفت وگوها -بخوانيد جنگ و جدل هاي- داخلي خود گفته بودند كه اميدي به شكل گيري يك حركت خياباني آبرومند! در سالگرد انتخابات ندارند، اما اين مهم است كه يك تحليل سرراست از دلايل تبديل شدن سالروز تولد فتنه به سالمرگ آن ارائه شود. اين تحليل اولا بايد خود پديده را توضيح بدهد و ثانيا مجموعه توهماتي را كه باعث شده هنوز برخي از اين جنازه بي جان انتظار بلند شدن و دويدن داشته باشند، بررسي كند.
اجازه بدهيد از اينجا شروع كنيم كه فتنه گران داخلي و خارجي تمام شكست ها و ناكامي هاي خود در ماه هاي گذشته را به 22 خرداد حواله مي دادند و با حرارت مي گفتند كه همه عقب ماندگي ها در آن روز جبران خواهد شد. حتي به ياد مي آورم يكي دو مقاله را كه درست فرداي 22 خرداد 88 نوشته شد و در آنها كساني آن سوي آب ها -همان ها كه بعدها خودشان را رهبران واقعي به اصطلاح جنبش سبز خواندند گفتند سران داخلي «نماد»هايي بيش نيستند - نظام را از سالگرد انتخابات بيم داده و هشدار داده بودند كه همه چيز در آن روز به اوج خواهد رسيد. 22 خرداد به نوعي تبديل به روز داوري شده بود. حتي خارجي هايي هم كه در دو سه ماه پاياني سال88 به اين نتيجه رسيدند كه فتنه كف خيابان در حال مرگ است و به همين دليل بر مبناي توصيه كساني چون ريچارد هاس حمايت خود از آشوب ها را علني و صريح كردند، اميد فراوان داشتند كه در 22 خرداد معجزه اي بشود و به قول يكي از روزنامه هاي فرانسوي «بدنه اجتماعي سبزها تكاني بخورد».
شكاف ميان توهم و واقعيت اما در روز 22 خرداد به خوبي خود را نشان داد. اگرچه درك اين شكاف به چيزي بيش از دو چشم گشوده وكمي قدم زدن در خيابان هاي تهران نياز ندارد اما كاوش در معناهاي سياسي و جامعه شناختي آن خيلي زود به نتايجي بسيار جالب توجه منتهي مي شود. ابتدا توجه كنيد كه فتنه سبز بيش از هر چيز يك فتنه خياباني بوده است. به تعبير ديگر، ماهيت كارناوالي اين فتنه بر همه ابعاد ديگر آن غلبه دارد. فتنه گران از همان ابتدا روي عرصه خيابان حسابي ويژه باز كرده بودند چرا كه تصور مي كردند بدون حضور موثر در كف خيابان و توليد فشار از پايين امكان هيچ گونه چانه زني موفق و امتيازگيري درون حكومت وجود نخواهد داشت. اين تحليل اساسا اشتباه است كه كساني تصور كنند حركت خياباني يك جنبه فرعي و عارضي از فتنه 88 بوده است. ريشه اين اشتباه هم در اين است كه ترديد عده اي از شهروندان در نتايج اعلام شده انتخابات -كه در سال 88 در مقطعي كوتاه رخ داد و خيلي زود هم از ميان رفت- يا موضوع مناظره ها عامل اصلي آشوب هاي خياباني دانسته شود. اكنون اطلاعات مفصلي موجود است كه نشان مي دهد دروغ تقلب فقط يك عامل از چندين عامل سازنده اين پروژه بوده است. تصميم فتنه گران اين بود كه با استفاده از فرصت انتخابات 88 -كه به طور طبيعي فضا كمي بازتر مي شود- هر طور شده مردم را به خيابان بكشانند؛ اگر انتخابات را باختند به بهانه تقلب و اگر بردند به بهانه جشن و امثال آن. دنيايي حرف ناگفته در اين باره هست. فقط يك هفته تا انتخابات مانده بود كه يكي از سران بعدها پشيمان جريان فتنه در مجلسي گفت سرمايه اجتماعي كه ما داريم براي پيروز شدن در انتخابات كافي نيست اما براي ضربه زدن به ساختار نظام كافي است. به همين دليل هم بود كه حركت هاي خياباني نه بعد از انتخابات بلكه هفته ها قبل از آن آغاز شد و بعد از انتخابات البته به اوج رسيد. اگر هدف جريان فتنه فقط مبارزه انتخاباتي بود، صندوق هاي راي كفايت مي كرد. به خيابان كشاندن مردم هفته ها قبل از انتخابات، راه انداختن كارناوال ها و زنجيره هاي انساني، ايجاد در گيري هاي وسيع در شهر و امنيتي كردن فضا به وضوح نشان از آن داشت كه هدف اصلي بسيار فراتر از مبارزه انتخاباتي و در واقع استفاده از فرصت انتخابات براي محقق كردن «يك كار ديگر» است.
اطلاعاتي كه الان در دست است نشان مي دهد هدف واقعي جريان فتنه از طراحي فرايند 1- ادعاي حتمي بودن تقلب از ماه ها قبل از انتخابات 2- به راه انداختن تشكيلات نظارتي موازي با عنوان كميته صيانت از آرا براي شبهه افكني در مورد سلامت انتخابات 3- به خيابان كشيدن مردم حدود يك ماه قبل از انتخابات به بهانه هايي مانند تبليغات خياباني و گفت وگوي رو در رو با مردم 4- تبديل سازمان راي به سازمان آشوب در شب انتخابات 5- اعلام قطعي پيروزي در حالي كه هنوز حتي راي گيري هم تمام نشده بود 6- فراخواني وسيع مردم به خيابان و خشونت آفريني حاد 7- درخواست ابطال انتخابات و عدم مراجعه به نهادهاي قانوني 8- و نهايتا برنامه ريزي براي تبديل آشوب هاي خياباني به تحصن و اعتصاب، عملي كردن بي كم و كاست يك الگوي كلاسيك از كودتاي مخملي در ايران بوده است. آقايان البته مي توانند در روز روشن آفتاب را انكار كنند ولي براي اينكه كسي دريابد اين فرايند نه فرايند مبارزه سالم انتخاباتي بلكه طراحي يك كودتاست آخرين چيزي كه به آن نياز است تاييد موسوي و كروبي است. اين حرف البته مطلقا به اين معنا نيست كه مردمي كه يكي دو بار در تهران به دعوت اين آقايان به خيابان آمدند مامور سيا و موساد يا عامل كودتاي مخملي بوده اند. اين مردم به دليل اعتمادي كه به امثال موسوي،خاتمي و كروبي داشتند براي مدتي سخن آنها را درباره غير واقعي بودن نتايج اعلام شده پذيرفتند اما بعد كه ديدند سندي در كار نيست و كار به جسارت به امام و سيد الشهدا هم رسيده با سرعتي تحسين برانگيز جبهه خود را عوض كردند طوري كه در 9 دي و 22 بهمن ديگر نشاني از تقسيم بندي 22 خرداد بين مردم نبود وگرنه چنان اجتماعات عظيمي در تهران اساسا نمي توانست شكل بگيرد. نكته اينجاست كه دقت شود پروژه كودتاي مخملي اساسا پروژه اي است كه در بين خواص و نخبگان سياسي تعريف مي شود و در هيچ كدام از نمونه هاي تجربه شده اين مدل در جهان، مردم ماموران مستقيم كودتا نبوده اند. آنچه براي جلو رفتن پروژه اساسي است فقط اين است كه نخبگان مامور شده بتوانند مردم را بفريبند و براي مدت زماني كافي در خيابان نگهدارند كه البته اين برنامه ريزي در ايران ناكام ماند و اين خود مردم بودند كه پروژه كودتاي مخملي را دفن كردند.
بسيار خوب، كودتاي مخملي بنا بود به چه نتايجي منجر شود؟ نخستين چيزي كه فتنه گران در پي آن بودند اين بود كه دولت را ساقط كنند و بعد به آساني آن را تصاحب نمايند. دقت كنيد. براي جناحي كه راي كافي براي بردن مسالمت آميز در انتخابات ندارد، آيا اين روش به صرفه نيست كه ادعاي تقلب كند، چند صد هزار نفر از طرفدارانش را -كه براي برنده شدن در انتخابات كافي نبوده اند اما براي به راه انداختن يك آشوب كافي هستند- به خيابان بكشاند، نظام را در محذور امنيتي قرار دهد و آن را مجبور كند از بيم فرو ريختن كل سيستم سياسي، انتخابات را باطل اعلام نمايد؟! وقتي انتخابات باطل و تجديد شد به طور طبيعي و در فضاي هيجاني ايجاد شده مردم اين بار به كسي راي خواهند داد كه مظلوم واقع شده و حق آن را با تقلب خورده اند ضمن اينكه نتيجه انتخابات تجديد شده اساسا نمي تواند چيزي جز پيروز اعلام كردن مدعيان تقلب باشد چرا كه در غير اين صورت بازي دوباره از اول تكرار خواهد شد. به اين مي گويند تصاحب دولت توسط اقليت با كودتاي نرم. هدف دوم اين بود؛ جريان فتنه محاسبه كرده بود وقتي مردم در ابعاد وسيع در خيابان حاضر شوند بالاخره نظام براي حفظ نظم هم كه شده ناچار از مقابله امنيتي و انتظامي خواهد بود و در اين ميان حتما كساني آسيب مي بينند. پروژه اين بود كه وقتي اين اتفاق رخ داد، از آسيب ديدگان پيراهن عثمان بسازند و با به حاشيه راندن بحث تقلب، اين بحث را پيش بكشند كه چرا نظام با مردم چنين برخورد كرده است؟! انگار نه انگار كه خود آنها با دروغ و فريب مردم را به خيابان كشانده اند و نظام براي حفظ نظم و صيانت از راي اكثريت چاره اي جز برخورد حداقلي نداشته است. تحليلگران بيروني كمك كار جريان فتنه عقيده داشتند اين موضوع لااقل دو فايده خواهد داشت؛ نخست اينكه با آسيب ديدن برخي از مردم و بازداشت برخي ديگر مي توان مشروعيت اخلاقي نظام را به چالش كشيد و دوم با بر زمين ريختن خون برخي افراد فضا براي التهاب بيشتر و تجمعات پرشورتر آماده مي شود كه اين بار بايد هدف آن را نه تصاحب دولت بلكه براندازي كل نظام قرار داد.
اين موضوع قابل بسط بسيار است و انصافا بايد گفت پروژه اي كه طراحي شده دقيق و پيچيده بوده است. مشكل فقط اين بود كه فتنه گران نمي دانستند يا مي دانستند و به روي خود نمي آوردند كه در حال بازي از روي نقشه اي هستند كه نظام هم آن نقشه را در دست دارد. به همين دليل هم بود كه نظام از همان ابتدا تصميم گرفت تمركز خود را بر آگاه سازي مردم و رسوا كردن فتنه گران قرار دهد. دقيقا به همين دليل بود كه به جاي مفاهيمي مانند برخورد يا سركوب، مفهوم بصيرت در مركز عمليات ضد فتنه نظام قرار گرفت. در اينجا مجالي براي بسط اين نكته نيست ولي 22 خرداد نشان داد كه نظام در كار خود موفق بوده است.
آبروريزي روز 22 خرداد براي فتنه گران را نه به سركوب مي توان نسبت داد نه به صادر نشدن مجوز و لغو راه پيمايي از سوي سران فتنه و نه به اينكه فتنه گران به اندازه كافي رسانه دراختيار نداشته اند. قبلا گفته ايم كه اگر به واقع اراده اي مردمي پشت يك حركت باشد نمي توان با سركوب جلوي آن را گرفت. تاريخ گواه اين مطلب است، ضمن اينكه اساسا روز 22 خرداد سركوبي هم در كار نبود. در مورد مجوز هم فقط به ياد آقايان مي آوريم كه آن روز كه به خيابان مي آمدند مگر مجوز داشتند كه حالا مجوز طلب مي كنند؟ و در مورد رسانه، وضع جريان فتنه از اصولگرايان بهتر است چرا كه همه بوق هاي خبري دنيا به دستور دوستان آمريكايي و اسراييلي شان در خدمت حضرات است. مسئله اين است: فتنه اكنون ديگر بدنه اجتماعي ندارد. كاش عاقلي در ميان اهل فتنه بود و مي پرسيد چرا؟
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323
كيهان و خوانندگان

¤ كشورهاي 1+5 با همكاري خود در صدور قطعنامه عليه ايران عدم حسن نيت خودشان را ثابت كردند. بنابراين دولت ايران هم بايد از اين كشورها عبور كند و خودش را معطل اين چند كشور نكند.
فخرالساعه
¤ بعد از تصويب قطعنامه سياسي ناعادلانه در شوراي امنيت عليه ايران كه بدون اجماع صورت گرفت دولت ايران بايد به موضوع مذاكره با كشورهاي 1+5 خاتمه بدهد. با حمايتي كه كشورهاي غيرمتعهد از انرژي هسته اي صلح آميز كشورمان دارند آمريكا با اين تحريم ها راه به جايي نخواهد برد.
علي نژاد
¤ حق اين است كه در سالروز خاموش ساختن فتنه فتنه گران جمع بسيجيان دل داده نظام كه جان خويش را براي تامين امنيت شهروندان فدا كردند در قالب يك ويژه نامه به جامعه معرفي شوند و از آنان وايثارشان قدرداني شود.
0247---0935
¤ در مورد پخش مستند سياسي تقاطع از شبكه 3 سيما در خصوص قتل خانم ندا آقاسلطان نظرم اين است كه كار كارشناسي دقيقي روي اين مستند انجام نگرفته بود در نتيجه بجاي اينكه رفع ابهام از اين پرونده بكند حتي شبهاتي در اذهان ايجاد كرد.
نهاوندي
¤ اعتراض مردم به سخنراني سيدحسن خميني، نشانه علاقه و دلسوزي نسبت به ايشان است. زيرا همنشيني سيدحسن با سران فتنه، موجب نگراني مردم شده است.
جانباز 30 درصد
¤ بعضي از ضرب المثل ها در مورد آمريكا مصداق عيني پيدا كرده است از جمله اين ضرب المثل كه چوب خدا صدا ندارد. لكه نفتي كه در يكي از ايالت هاي آمريكا بوجود آمده به لكه ننگ براي اين كشور تبديل شده و نمي دانند اين ننگ را چگونه پاك كنند.
شجاعي از بوشهر
¤ از مسئولين تاثيرگذار در تصميم گيريهاي فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي جمهوري اسلامي ايران تقاضا مي شود كنفرانسي جهاني تحت عنوان مبارزه با تروريسم جهاني و چگونگي مبارزه با فقر و عقب ماندگي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در جهان سوم در تهران برگزار گردد و سياستهاي رژيم سلطه سرمايه داري جهاني در استعمار و استثمار نو در عرصه هاي فرهنگي، اقتصادي اجتماعي و نظامي جهان سوم تشريح وراهكارهاي مقابله با آن خاصه مبارزه با شبيخون فرهنگي و جنگ نرم دشمن در بهبود وضعيت عمومي زندگي آحاد جامعه جهاني بررسي شود.
گودرزي از اصفهان
¤ به عنوان يك ايراني، داوطلب هستم كه چشم خودم را به خانم آمريكايي مدافع فلسطيني ها، كه از سوي نظاميان صهيونيست هدف گلوله قرار گرفت و چشم خود را از دست داد، هديه كنم.
علي اصغر خواجوي گلوگاهي
¤ پيشنهاد مي شود كه يك دوره روش تحليل سياسي اسلامي را به صورت پاورقي چاپ نمائيد. زيرا يكي از ضروريات فرهنگي مردم در شرايط كنوني كه به افزايش بصيرت مي انجامد، آموختن اين روش است.
عباس آگهي
¤ از سازندگان فيلم طلا و مس تشكر مي كنم. چون در اين چند سال اخير براي اولين بار همراه خانواده به تماشاي يك فيلم نشستيم و راضي از سينما بيرون آمديم.
عليزاده
¤ طبق قبض آب 16 هزار تومان، هزينه آب مصرفي ما شده است. اما مبلغ قابل دريافت 37 هزار تومان قيد شده. به اين معني كه 19 هزار تومان، ماليات و تبصره و غيره به آن اضافه شده است!
مجيد دشتي
¤ پيشنهاد مي كنم نسبت به تأسيس كيهان آن لاين اقدام كنيد. اين باعث مي شود كه افكار عمومي نسبت به نظرات كيهان به روز باشد.
دانش امامي از طريق ايميل
¤ از سازمان صدا و سيما تقاضا مي شود در سال همت مضاعف و كار مضاعف عنايت نمايند سريالهايي از 14 معصوم(ع)، مناظراتي از فرمايشات آن بزرگواران تهيه و توليد و به نمايش بگذارند تا بر بصيرت ديني مردم بويژه قشر جوان افزون شود و در فتنه ها راحت تر سره را از ناسره تشخيص دهند.
عاقله
¤ با توجه به گفته وزير محترم آموزش و پرورش مبني بر جايگزيني چهارم دبيرستان به جاي پيش دانشگاهي، دانش آموزان با مشكل ثبت نام روبرو شده اند تقاضا مي شود راه برون رفت از اين مشكل را نيز بيان كنند.
7930--0936
¤ وزير صنايع اعلام كرد شركت سايپا اجازه ندارد قيمت خودرو پرايد و ريو را افزايش دهد و مقرر شد مبالغ اخذ شده برگردانده شود اما متأسفانه اين دستور در خصوص پرايد كه مشتري بيشتري دارد عملي نشد و با 128هزار تومان اضافه قيمت فروش مي رود.
1524--0916
¤ شهر مسجد سليمان با اينكه بيش از هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده و در زمان جنگ نيز مورد اصابت موشك هاي دشمن بعثي قرار مي گرفت در حال حاضر از انواع محروميت ها رنج مي برد. چرا كسي به فكر آباداني اين شهر نيست؟
4655--0912
¤ چرا تاكنون كارگران ساختماني سهام عدالت دريافت نكرده و نسبت به آنان بي توجهي شده است.
1552--0912
¤ آيا سيماي جمهوري اسلامي ايران براي مناسبت روز مادر فيلم مناسب ايراني در آرشيو نداشت كه اقدام به پخش فيلم خارجي در اين روز كرد؟
4009--0919
¤ از وزير آموزش و پرورش تقاضا مي شود كه زمان برگزاري كنكور فني و حرفه اي اعلام شود.
يك هموطن
¤ جمعيت بيكاران در شهرستان تسوج بسيار زياد است و اكثر آن ها نيز تحصيلات بالاتر از ديپلم دارند و اين مسئله سبب افسردگي آن ها شده است. از مسئولان امر تقاضا مي شود كه فكري براي حل اين مشكل نمايند.
يك هموطن از تسوج
¤ مدت 7 سال به وسيله يك دكه فروش تنقلات در منطقه 8 تبريز و با داشتن تمام مجوزهاي قانوني و رسمي امرار معاش مي كردم. اما شهرداري اين منطقه، بدون هيچ دليلي دكه بنده را به انبار شهرداري منتقل نموده و پس از گذشت سه ماه، هيچ پاسخي هم نمي دهند. لطفاً رسيدگي شود.
ايوب رادپور از تبريز
¤ مدتي است مستمري مددجويان شهرستان ايذه خوزستان پرداخت نمي شود. از متوليان امر تقاضا مي شود مشكل ياد شده را حل كنند.
8408---0936
¤ هرچقدر پي گيري مي كنيم شهرداري در هيچكدام از كوچه هاي محله پايين سرچشمه تهران سطل زباله نصب نمي كند. باور كنيد در اين محله زباله ها در سر هر كوچه انبار شده و زندگي راحتي براي ساكنين نگذاشته است.
رحماني
¤ شهرك امام حسين با مشكل آب آشاميدني و محيط فرهنگي مواجه است. لطفا رسيدگي شود.
اخوان از شهرك امام حسين

 



ترياك (گفت و شنود)

گفت: تعدادي از ضد انقلابيون فراري و پناهنده به آمريكا و انگليس در جلسه اي كه دولت فرانسه براي حمايت از سران فتنه در پاريس تشكيل داده بود شركت كردند.
گفتم: خب! كه چي؟ هر كسي كو دور ماند از اصل خويش باز جويد روزگار وصل خويش
گفت: در اين جلسه پيام اوباما رئيس جمهور آمريكا قرائت شد و «برنارد هانري لوي» كه به خاطر حمايت از اسرائيل در قتل عام مردم غزه و حمله به ناوگان آزادي حتي مورد اعتراض لوموند هم قرار گرفته بود سخنراني كرد.
گفتم: چه عيبي داره؟ لايق ديگ چغندره!
گفت: عليرضا نوري زاده، كه جاسوسي خود براي اسرائيل را انكار نمي كند هم در اين جلسه براي سبزهاي فراري سخنراني كرده است.
گفتم: باز هم سران فتنه و عوامل آنها مي توانند وابستگي خود به اسرائيل را انكار كنند؟
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو مي گفت؛ اين چه حرف مزخرفيه كه ميگن ترياك آدم رو معتاد مي كنه، من الان 25 ساله كه دارم هر روز يك لول ترياك مي كشم ولي هنوز معتاد نشده ام!!

 



با تأسف و حسرت اعلام كردند
رسانه هاي غربي : تهران آرام بود كار سبزها تمام است

سرويس سياسي-
آرامش حاكم بر خيابان هاي تهران در 22 خرداد 89 چنان بود كه حتي رسانه هاي غربي هم نتوانستند مرگ فتنه سبز را انكار كنند.
آسوشيتدپرس در گزارشي با اشاره به اولين سالگرد انتخابات رياست جمهوري سال گذشته نوشت: در 22 خرداد امسال اتفاقي نيفتاد و در اولين سالگرد همه چيز به آرامي سپري شد.
آسوشيتدپرس در عين حال با اشاره به تجمعات كوچكي كه در گوشه و كنار تهران برگزار شد معترضين را چند ده نفر در حوالي ميدان آزادي برشمرد و تأكيد كرد: اين سالگرد بدون هيچ نشانه اي از ناآرامي هاي عمده يا تجمع هاي قابل توجه سپري شد.
نيويورك تايمز نيز در بازتاب 22 خرداد امسال گزارش داد كه در اولين سالگرد انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ايران مشكلي بوجود نيامد و روز شنبه بدون خشونت سپري شد و معترضان به خيابان ها نيامدند.
در اين ميان خبرنگار شبكه تلويزيوني فرانس 24 در گزارش خود از روز 22 خرداد، ابراز تأسف خودش را از اينكه تجمع بزرگي در خيابان هاي تهران شكل نگرفت اعلام كرد.
«جوليان پن» با بيان اين آرزو كه انتظار مي رفت در 22 خرداد جنبش (فتنه) سبز حضور گسترده اي در خيابان ها داشته باشد تصريح كرد: متأسفانه هيچ تجمع يا تظاهرات بزرگي روي نداد.
واشنگتن پست هم در گزارش خود از 22 خرداد با اعتراف به جو آرام آن روز، اعتراضات امسال با سال گذشته را قابل مقايسه ندانست.
در همين ارتباط، لس آنجلس تايمز با اشاره به تجمعات سال گذشته گزارش داد كه امسال تنها صدها تن به خيابان هاي تهران آمدند.
وال استريت ژورنال نيز در گزارشي علت فروكش كردن اعتراضات و عدم حضور معترضان در خيابان هاي تهران را عدم موفقيت جناح اپوزيسيون در جلب حمايت عمومي دانست.اين روزنامه آمريكايي تأكيد كرد علي رغم اينكه سران اپوزيسيون تلاش كردند تا به روند اعتراضات خود ادامه دهند اما تلاش هاي آنها نتايج قابل توجهي نداشته است.
فرانس 24 در گزارشي ديگر با اشاره به سالگرد 22خرداد به تحليل نيامدن معترضان به سطح خيابان ها مي پردازد و علت اصلي را اختلاف در ميان سران جريان اپوزيسيون خواند و نوشت: اختلافاتي در ميان گروههاي مخالف احساس مي شود زيرا رفسنجاني كه حامي ميرحسين موسوي در انتخابات رياست جمهوري بود ديروز ]روز شنبه[ خواستار وحدت شد و گفت آنچه مهم است اين است كه مردم با يكديگر متحد شوند.
همچنين اين گزارش اضافه مي كند كه محمد خاتمي از دو هفته پيش تاكنون سكوت اختيار كرده است و از درخواست ميرحسين موسوي و مهدي كروبي براي تظاهرات حمايت نكرده بود.
از سوي ديگر برخي رسانه هاي غربي به هر شكل ممكن تلاش كردند تا از 22خرداد 89، خبر آشوب و درگيري و اعتراضات به اصطلاح گسترده مخابره كنند.
در اين ميان شبكه تلويزيوني بي.بي.سي بنابر شيوه معمول خود و بدون استناد به منبعي موثق و تنها به نقل از كساني كه آنها را «شاهدان عيني» خواند تلاش كرد وضعيت تهران را بحراني جلوه دهد.
اين شبكه تلويزيوني در گزارش خود باز هم به نقل از يك شاهد عيني، از درگيري در خيابان هاي مختلف و درگيري ميان معترضان و ماموران حكومتي خبر داد!
جالب اينجاست كه نوري زاده فراري ضدانقلاب نيز در گفت وگو با شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي در حالي كه مدعي بود جنبش سبز در ايران زنده و پويا! است با اشاره به سالگرد انتخابات رياست جمهوري چنين ادعا كرد: «ايراني ها به خيابان ها ريختند.»!!
آبروريزي جنبش سبز و سران منزوي آن كه تلاش داشتند تا در 22خرداد تجمعات اعتراض آميز وسيعي را مديريت كنند به گونه اي شد كه شبكه تلويزيوني سي.ان.ان از تغيير شيوه مخالفان خبر داد.
بنابراين گزارش، كريم سجادپور كارشناس مسايل ايران در موسسه كارنگي مدعي شد: سران جنبش سبز به دنبال راههاي مخالفت فراتر از تظاهرات خياباني هستند!
اين گزارش تلاش كرد علت عدم حضور معترضان به خيابان ها را اينگونه القا نمايد كه جنبش سبز به دنبال راههاي مردم سالارانه بوده است.!
 



رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: ائمه جمعه، سخنان رهبري در 14 خرداد را تبيين كنند

رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب از ائمه جمعه و جماعات خواست كه سخنان روشنگرانه رهبر معظم انقلاب را در خطبه هاي نمازجمعه شهرهاي خود تبيين محتوايي كنند.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني ديروز در آيين گشايش مجتمع فرهنگي و آموزشي «آدينه» ويژه ائمه جمعه در تهران با اشاره به رهنمودهاي مطرح شده در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در آيين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، گفت: سخنان روشنگرانه ايشان در اين آيين در واقع قابليت طرح در محتواي نمازهاي جمعه حداقل يك سال را دارد.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري افزود: بزرگ ترين عنايت خداوند پس از رحلت حضرت امام خميني(ره) انتخاب حضرت آيت ا... خامنه اي براي رهبري و هدايت اين انقلاب بود و همه شاهد هدايت هاي الهي، تيزبيني، تشخيص دقيق واقعيت ها و بنيان هاي قوي ايشان در برخورد با مسائل مهم كشوري و جهاني هستند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني اضافه كرد: زماني غرب اجازه نمي داد حتي 20 دستگاه سانتريفيوژ در ايران فعال باشد، اما امروز به بركت رهبري هاي رهبر معظم انقلاب و توانمندي هاي دانشمندان و مسئولين كشور، افزون بر شش هزار دستگاه سانتريفيوژ در حال فعاليت بوده و اين علاوه بر پيشرفت هاي عظيم و شگرفي است كه در زمينه هاي مختلف علمي و صنعتي عايد كشور شده است. وي خاطرنشان كرد: برخوردهاي مراكزي مانند شوراي امنيت نيز نه به خاطر اين پيشرفت ها، بلكه به خاطر آن است كه براي نخستين بار، دنياي اسلام، قرآن، فقه جعفري و ايران اسلامي برنامه هايي براي هدايت انسان ها دارد و تمام تلاش هاي آنها براي نابودي اين واقعيت هاست. به گفته وي دشمنان اين نظام زماني به ايران حتي سيم خاردار نيز نمي فروختند و مي گفتند ممكن است استفاده دوگانه در جنگ داشته باشد اما اكنون صنايع نظامي ما بسيار خودكفا شده و نيازي به تجهيزات غربي ندارد و اينها همه از بركات رهبري اين نظام است. حجت الاسلام والمسلمين گلپايگاني با اشاره به بها و ارزشي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي به فعاليت هاي علمي و فرهنگي قايل هستند، يادآور شد: ايشان جلسات بسياري با انديشمندان و محققان دارند كه اخبار آن منتشر نمي شود، اما تحولات آن در نهادهاي مربوطه پيگيري مي شود.
مجتمع فرهنگي و آموزشي «آدينه» با 15 هزار مترمربع مساحت در انتهاي بزرگراه شهيد ستاري قرار داشته و داراي سالن اجتماعت با گنجايش 650 نفر و دو سالن آموزشي هر يك به ظرفيت 110 نفر است. به گفته عباس جهاني مدير روابط عمومي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، تعداد ائمه جمعه در سطح كشور افزون بر 610 نفر است كه حدود 35 نفر از آنان در استان تهران هستند.

 



بيانيه سپاه محمد رسول الله(ص) به مناسبت سالگرد انتخابات
مردم فتنه سازان 22خرداد را به جنازه سياسي تبديل كردند

سپا ه محمد رسول الله(ص) 22 خرداد ماه را يادآور خلق حماسه اي دشمن شكن دانست كه دوستان و ياران انقلاب را خشنود و دشمنان قسم خورده داخلي و خارجي را خشمگين كرد.
سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در بيانيه اي به مناسبت سالگرد حماسه پرشكوه 22خرداد انتخابات رياست جمهوري آن را يادآور حضور شكوهمند امت ولايتمدار ايران اسلامي بر سر صندوق هاي راي انتخابات رياست جمهوري و خلق حماسه اي دشمن شكن دانست كه دوستان و ياران انقلاب را خشنود و دشمنان قسم خورده داخلي و خارجي اين ملت را خشمگين و حيران ساخت.
اين بيانيه مي افزايد: اگرچه فتنه و جهالت نفاق داخلي نگذاشت تا دستاوردهاي اين اعجاز بزرگ الهي، آنچنانكه بايد به بار نشيند، اما بار ديگر عظمت راه و خط امام و تبعيت ملت بزرگ ايران از فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) تجلي يافت و جهانيان را دچار بهت و سرگرداني كرد.
در بخش ديگر اين بيانيه آمده است: منافقان فتنه گر غافل، يكسال با برپايي محافل خفت بار و مفتضحانه، انديشه هاي فريبكارانه خويش را به ياري يكديگر آوردند تا حداقل حضور نيمه جان خود را در سالگرد اين انتخابات عظيم در 22 خرداد اثبات كنند، اما همه عاقلان و خردمندان در داخل و خارج با همه وجود ديدند كه ديگر اين فتنه سازان جنازه اي سياسي بيش نيستند و مهر رسوايي و خفت خود را، با دستان خويش بر آخرين برگ كتاب فتنه كوبيدند كه در حقيقت اين مهر را به پيشاني خود كوبيدند.
اين بيانيه مي افزايد: ملت ما در بيست ويكمين سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و خطبه هاي پرشكوه نماز جمعه 14 خرداد ماه سال جاري از زبان مولا و رهبر حكيم و دور انديش خود شاخص هاي خط امام را به وضوح شنيده و بار ديگر به همگان حجت تمام شد.
فتنه گراني كه نقاب خط امام را به چهره منافقانه خويش داشتند، با روشنگري هاي مقام معظم ولايت، بيش از پيش رسوا شده و بر حيراني و اختلاف و سرگرداني خويش افزودند.
سپاه محمد رسول الله (ص) در ادامه اين بيانيه تاكيد كرد: آنچه كه فرماندهان، كاركنان و بسيجيان هميشه پيروز سپاه تهران بزرگ بر آن تاكيد مي ورزند اين است كه در شرايطي كه استكبار جهاني و در راس آنها شيطان بزرگ، آمريكاي جنايتكار، بار ديگر با تصويب قطعنامه اي غيرحقوقي، ضدانساني و فريبكارانه، بر طبل كينه و ضديت خويش با نظام مقدس اسلامي، مي كوبند و تمام تلاش مذبوحانه خويش را در راستاي دشمني با ملت ايران به ميدان آورده اند همه دلسوزان و مسئولان اين نظام مقدس، بايد با لبيك به فريادهاي فرماندهي معظم كل قوا، وحدت و همدلي و اتحاد را سرلوحه خويش قرار دهند و با درك حساسيت و اهميت شرايط حاضر، عرصه را بر تمام دشمنان و فتنه انگيزان تنگ تر سازند تا انشاءالله با پشت سر گذاشتن همه لجاجت ها و عنادورزي هاي دشمنان خارجي و داخلي، پرچم اين نهضت الهي، به صاحب اصلي آن، امام زمان(عج) سپرده شود.

 



اسرائيل: به ميزبانان خود در كردستان عراق هم رحم نمي كنيم (خبر ويژه)

رژيم صهيونيستي تروريست هاي گروهك پ ك ك را در كردستان عراق آموزش مي دهد.
روزنامه زمان چاپ تركيه با انتشار اين خبر از قول سدات لاچينر رئيس مأسسه مطالعات استراتژيك آنكارا نوشت: سازمان جاسوسي و ارتش اسرائيل به آموزش شبه نظاميان پ ك ك مشغولند و تروريست هاي اين گروه در چند عمليات تروريستي در شهرهاي بزرگ تركيه از روش هاي تروريستي اسرائيل استفاده كرده اند.
گروهك تروريستي پژاك به عنوان شاخه اي از گروهك پ ك ك عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي كند. چند عضو اين گروهك تروريستي و جنايتكار به تازگي در ايران اعدام شدند.
همزمان با گزارش روزنامه زمان، آوي ديختر وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي طي سخناني در مركز تحقيقات امنيت ملي اسرائيل گفت: ما عراق را نابود كرديم و نفت شمال اين كشور بايد به سمت تل آويو روانه شود.
به گزارش جروزالم پست وي اضافه كرد: ما از دهه 1970 ميلادي در كردستان عراق مداخله كرديم و كوشيديم از احساسات كردهاي عراق به نفع خود استفاده كنيم. در ابتدا همكاران ما در اسرائيل از مشورت هاي يوري لوبراني مشاور پيشين وزير سابق و سفير ما در تركيه و اتيوپي و ايران، براي طراحي طرح حمايت اسرائيل از كردهاي عراق استفاده كردند. ما همچنين بودجه كردها را تأمين مي كرديم كه البته بسيار محدود بود. اين حمايت در سال 1972، ابعاد امنيتي به خود گرفت؟ تأمين اسلحه از طريق تركيه و ايران و پذيرش گروه هاي كرد و شبه نظاميان آن ها براي تعليم و آموزش در اسرائيل، تركيه و ايران پس از آن كه مقاومت كردها در نتيجه توافق با ايران شكسته شد، رهبر كردها به تركيه، سوريه و اسرائيل سفر كرد. ما بايد در كنار كردها باقي مي مانديم و تا رسيدن به هدف ملي شان در دستيابي به حكومت مستقل در مرحله اول و استقلال كامل در مراحل بعدي، از آن ها حمايت مي كرديم. قصد ندارم در اين زمينه زياد صحبت كنم اما، بايد بگويم كه اكنون در عراق، دولت مستقل كرد وجود دارد. اين دولت، ارتش، اقتصاد و نفت است. اسرائيل قصد ندارد مرزهاي خود را به كردستان محدود كند. بلكه در نظر دارد شمال عراق را نيز ضميمه خود كند. ابتدا كركوك، سپس موصل و احتمالاً صلاح الدين و همچنين جلولا و خانقين.
آوي ديختر همچنين گفت: نهايت تلاش خود را مي كنيم تا در سايه آمريكا نه تنها در بخش هاي شمالي عراق بلكه در بغداد نيز حضور داشته باشيم. آمريكايي ها دست كم يك يا دو دهه در عراق خواهند ماند.
با وجود حضور اسرائيل در عراق به واسطه اشغال آمريكا بايد توجه داشت كه بخشي از اظهارات اين مقام صهيونيستي اغراق آميز و از سر روحيه بخشي به صهيونيست هايي است كه پس از جنگ هاي 22 و 33 روزه و نيز ماجراي درگيري مفتضحانه اخير با كاروان آزادي، دچار نگراني و هراس شديد شده اند.

 



مدير العربيه: قطعنامه فقط حاشيه امن براي ايران درست مي كند (خبر ويژه)

مدير سعودي شبكه العربيه و روزنامه الشرق الاوسط ضمن ابراز ناخرسندي از قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت تاكيد كرد اين قطعنامه به نفع ايران است.
عبدالرحمن راشد در الشرق الاوسط نوشت: برخلاف هياهو و جشني كه روزهاي گذشته در نيويورك برپا بود، من معتقدم تحريم هاي تصويب شده نه تنها تحريم هايي با كارايي محدود هستند بلكه برخلاف آنچه شايع است تحريم هايي هستند كه براي نظام ايران بسيار سودمند هستند و ايراني ها مي توانند سر آسوده بر بالش بگذارند. درباره محدود بودن تحريم ها بايد بگويم كه ايران از سال 1979 يعني از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در معرض تحريم بوده و تاكنون صادرات و واردات كالا ميان ايران و آمريكا ممنوع بوده است. با وجود اين كه دولت هاي پياپي آمريكايي اين تحريم ها را تمديد كرده اند و گاهي هم آنها را گسترش داده اند اما گزارش ها حاكي از آن است كه ايراني ها همواره تحريم ها را دور زده و به بسياري از كالاهاي ممنوعه دست يافته اند.
وي كه به خاطر خدماتش به رژيم صهيونيستي از برخي مقامات اين رژيم جوايزي هم دريافت كرده، همچنين مي نويسد: اين قطعنامه حاشيه امني براي ايران است تا فرصت پيدا كند و برنامه هسته اي خود را تكامل بخشد، به ويژه اينكه با وجود قطعنامه تحريم، تا مدت ها حمله نظامي به ايران ديگر معنايي نخواهد داشت و آمريكا و اسرائيل ناچارند تا مدتي طولاني در انتظار تصميم بعدي شوراي امنيت بنشينند. الراشد مي نويسد: معتقدم با وضعيت فعلي ايران مجبور به سرخم كردن در مقابل خواسته تعليق اتمي نيست بلكه احساس مي كند قطعنامه شوراي امنيت فرصت تازه اي براي توسعه برنامه هسته اي است. علاوه بر اينها تحريم ها، در كوتاه مدت آسيبي به ايران نمي زند.

 



شناسايي بهترين سنگ پا در شبكه عنكبوت (خبر ويژه)

هيجان رسانه هاي ضدانقلاب در سالگرد انتخابات رياست جمهوري براي تدارك اغتشاش خياباني، به سرافكندگي مطلق و نمايش بي حيثيتي رسانه اي آنها تبديل شد.
با وجود عقب نشيني توأم با استيصال سران فتنه از راهپيمايي در سالگرد 22 خرداد، رسانه هايي چون بي بي سي، راديو فردا، جرس، راديو زمانه، گويانيوز، بالاترين، دويچه وله، اخبار روز، ايران گلوبال، العربيه، خودنويس، ميزان نيوز و... صدها سايت و وبلاگ مشابه، تبليغات انبوهي را مبني بر برگزاري تجمع و تظاهرات در روز شنبه تدارك كردند و در اين روز نيز تلاش انبوهي را به كار بستند كه با شيوه هاي فريبكارانه به مخاطبان خود القا كنند كه اتفاقاتي در حال وقوع در خيابان است اما ساعات پاياني روز شنبه، در اين رسانه ها صرفاً چند عكس آرشيوي! مربوط به تجمعات سال گذشته به چشم مي خورد و اينكه «شاهدان عيني مي گويند تجمعات پراكنده اي رخ داده است»! بي بي سي از جمله داغ ترين اين رسانه ها بود. بي سيم چي رسمي دولت انگليس در كودتاي 28 مرداد 32 كه اسم رمز كودتا را نيمه شب اعلام كرده بود، اين بار تلاش كرد تهران را دستخوش تجمع و درگيري نشان دهد همچنان كه در حوادث روز عاشورا نيز با دروغ گويي مطلق، مدعي شده بود سراسر شهر را دود و آتش فرا گرفته و تهران در تسخير مخالفان است!
با اين حال بسنده كردن بي بي سي به تصاوير آرشيوي و شاهد عيني و تجمع پراكنده حاكي از آن بود كه هيچ اتفاقي رخ نداده است همچنان كه آسوشيتدپرس نيز در گزارش خود تاكيد مي كرد «امروز در سالگرد انتخابات، در تهران هيچ خبري نبود و شهر در آرامش بود.» وقتي كه كوه تبليغات رسانه هاي ضد انقلاب حتي موش هم نزاييد، ورق برگشت و بالاترين با وجود تقلاي فراوان سايت جرس در تدارك آشوب و فضاسازي ساعت به ساعت نوشت: نه اينكه بخواهيم بچه هاي جرس را جيره خوار اسم بذاريم. اما نبايد بازي رسانه اي را به آنها واگذار كرد.جرس روز بيست ودوم عكس اول خود را به جزئيات چاقو خوردن چند هفته پيش وزير ارتباطات دولت اصلاحات اختصاص داده بود، نه تظاهرات.
اين در حالي بود كه جرس نيز مانند نسخه انگليسي اصل خود- بي بي سي- از تجمع هاي پراكنده به نقل از شاهدان عيني خبر مي داد اما مانند بي بي سي دريغ از عكس و تصوير و گزارش درخوري!
يك كاربر «بالاترين» هم با اشاره به دروغ سازي هايي مانند تظاهرات در شيراز نوشت: چرا شيراز خبري نيست؟ چرا شيرازي ها به خيابان نيامدند و شعار ندادند؟ خوش به غيرت تمام آنها. واقعاً ميگن شيرازي ها... يك كم به خودتون بياين، تا حالا كمترين اعتراض از شيراز بوده. سايت خودنويس هم مدعي شد جنبش سبز با اين وضعيت از كروبي و موسوي عبور خواهد كرد، چرا كه آنها در ازاي كتك خوردن و دستگيري مخالفان، عافيت خود را ترجيح داده اند.
يك كاربر بخت برگشته خودنويس هم نوشت: آقاي موسوي دستت درد نكنه. حيف چند ساعتي كه در خيابان وقت گذراندم. من كه ديگه به خاطر حفظ جان و مالم در هيچ تظاهراتي شركت نمي كنم.
در اين ميان گزارش سايت بد نام روزنت بدتر از همه بود. اين سايت مدعي شد چون خيابان هاي مركزي تهران بعدازظهر شنبه پر ترافيك بوده، بنابراين تظاهراتي انجام گرفته و اين از هوشمندي ضدانقلاب است.
برخي شبكه هاي ضدانقلاب نظير بي بي سي، راديو فردا، دويچه وله و... در عين حال از برگزاري ميتينگ هايي در واشنگتن و لندن خبر داده ا ند. بي بي سي نوشت: «به طور كلي در تجمع لندن، تعداد شركت كنندگان به نسبت 22 بهمن سال گذشته كمتر و تظاهرات آرامتر بود.»
در اين تجمعات چند ده نفري شماري از وابستگان گروهك هاي سلطنت طلب، منافقين، ماركسيست ها و برخي شبه اصلاح طلبان حضور به هم رسانده بودند و رقص و آوازي هم برگزار كردند كه اين قسم مبارزه! بسيار موثر و موج آفرين ارزيابي مي شود!!

 



وطن فروش سرگردان (خبر ويژه)

حضور يكي از سران فتنه در شهر مقدس قم، اعتراض مردم متدين و انقلابي اين شهر را برانگيخت.
مهدي كروبي روز گذشته به قم رفت تا با برخي افراد همسو ملاقات كند. وي سپس به منزل صانعي رفت و در اين هنگام مردم قم كه از حضور كروبي در اين شهر مقدس آگاه شده بودند، اقدام به تجمع و اعتراض كردند.
به گزارش جهان نيوز مردم شعار مي دادند «شهر مقدس قم جاي منافقين نيست».
كروبي هفته گذشته نيز قصد داشت پنهاني خود را به حرم حضرت امام برساند و به تهيه فيلم و ويديو بپردازد كه با اعتراض مردم عزادار مجبور به ترك حرم مطهر حضرت امام شد.

 



مزدوري علني سبزها براي آمريكا به روايت وال استريت ژورنال (خبر ويژه)

نمايندگان اپوزيسيون سبز در آمريكا و اروپا، به طور دايمي با مقامات آمريكايي ديدار و رايزني مي كنند.
روزنامه وال استريت ژورنال با درج اين خبر نوشت: آمريكا از اپوزيسيون جمهوري اسلامي حمايت مي كند اما بسياري معتقدند كه اقدامات براي ايجاد تغيير در ايران كافي نيست. دولت اوباما در اولين سال خود براي مبارزه با حكومت ايران، اقداماتي چون تحريم يكجانبه و برخي اقدامات ديگر را انجام داد. دولت آمريكا در هفته گذشته نيز باعث شد شوراي امنيت چهارمين قطعنامه تحريم را چند روز قبل از سالگرد انتخابات و جنبش سبز صادر كند. اوباما در جريان اعلام صدور قطعنامه گفت كه اين تحريم ها طوري تنظيم شده است كه به مخالفان سياسي كمك كند تا به برنامه هاي اتمي ايران پايان بدهند. دولت اوباما همچنين اعلام كرد كه از جنبش سبز حمايت خواهد كرد.
به نوشته وال استريت ژورنال «وزارت خارجه آمريكا براي حمايت بيشتر از اپوزيسيون، بودجه تازه اي را درنظر گرفت. اين بودجه به تاسيس مركزي در نيوهون در ايالت كاتكتيكت است كه درباره نقض حقوق بشر در ايران گزارش هايي را منتشر مي كند؛ همچنين يك برنامه براي تعليم روزنامه نگاران ايراني و يك شبكه اجتماعي كه برنامه هايش را بر روي دموكراسي و حقوق بشر در داخل ايران متمركز كرده است.»
جنيفر ويدزور، مدير اجرايي «خانه آزادي» در واشنگتن مي گويد: «هنگامي كه مخالفان درخواست كمك مي كنند ما كمك هاي لازم را در اختيارشان بگذاريم.» وزارت خارجه آمريكا سال گذشته 3 ميليون دلار بودجه براي ادامه كار روزنامه آنلاين خانه آزادي به زبان فارسي درنظر گرفت.
وال استريت ژورنال مي نويسد: مقامات آمريكايي مي گويند بسياري از اين برنامه ها تاثير چنداني در ايران ندارند اما اين ادعا را دولت آمريكا رد مي كند.
آدام زوبين، مدير دفتر كنترل دارايي هاي خارجي وزارت خزانه داري آمريكا مي گويد: «ما در سطح دولت آمريكا، همه تلاشمان را مي كنيم تا مطمئن شويم كه تكنولوژي اطلاعات در اختيار مخالفان قرار بگيرد.»
وال استريت ژورنال اضافه كرد: نمايندگان اپوزيسيون سبز در اروپا و آمريكا در حال گفت وگو با مقامات آمريكايي هستند. در ماههاي اخير، به گفته شركت كنندگان، جلساتي در هتل ها، اتاق هاي فكر و رستوران هايي در اروپا و آمريكا برگزار شد. آمريكا وجود چنين جلساتي را تاييد مي كند. مخالفان درخواست هاي بيشتري دارند. علي اكبر موسوي خوئيني، نماينده سابق مجلس مي گويد «فضا در مورد مسئله ارتباطات در آمريكا به نسبت گذشته خيلي بهتر شده است، اما من فكر مي كنم ما هنوز روي پله اول هستيم.»

 



پياده نظام سبز زير پرچم ارتش اسرائيل (خبر ويژه)

لابي صهيونيستي در فرانسه به كمك سازمان جاسوسي اين كشور (DJSO) شماري از عناصر ضد انقلاب شامل سران برخي گروهك هاي تروريستي و تجزيه طلب را در كنار شماري از مدعيان اصلاح طلبي و جنبش سبز گردهم آورد.
به گزارش راديو فرانسه در اين نشست عناصري چون محسن مخملباف، مهرداد خوانساري و عليرضا نوري زاده در كنار يك صهيونيست دو آتشه به نام برنار هانري لوي حضور به هم رسانده بودند و محسن سازگارا و مهرانگيز كار هم كه نتوانسته بودند به پاريس بيايند، پيام هايي براي حضار فرستادند. از گروهك هاي تروريست و تجزيه طلب نيز كساني چون عبدالله مهتدي (رئيس كومله)، رضا حسين بر (عضو يك گروهك تجزيه طلب در سيستان و بلوچستان)، موسي شريفي (عضو گروهك تجزيه طلب حزب دموكراتيك اهواز) و حسين شريفي از حزب دموكرات در اين جلسه حضور داشتند. اميرحسين جهان شاهي سرمايه دار ضد انقلاب هم كه خود را بنيانگذار جنبش سبز در لندن معرفي مي كند، به حاضران پيوسته بود.
محسن مخمل باف در اين نشست با لحني ملتمسانه از غرب و آمريكا خواست به جاي حمله و بمباران نظامي و تحريم كه جواب نمي دهد ايران را بمباران اطلاعاتي كند.
نكته جالب حضور يك صهيونيست دوآتشه در مديريت اين جمع و سخنراني در حمايت از اپوزيسيون بود. برنار هانري لوي كسي است كه نشريه فرانسوي لوموند در آخرين شماره خود درباره وي نوشت: وزير خارجه فرانسه حمله اسرائيل به كاروان امدادرساني به غزه را مورد انتقاد قرار داد كه جاي استقبال دارد. اما هنوز در فرانسه كساني هستند كه جنايت اسرائيل را توجيه مي كنند. يك روز پيش از حمله اسرائيل به كاروان كمك هاي بشردوستانه به غزه، برنار هانري لوي با غيب گويي كه از صفات اوست در تل آويو گفت« من هرگز ارتشي اين چنين دموكراتيك نديده ام كه اين قدر اخلاقي رفتار كند». فيلسوف ما هنگام جنگ ]22روزه[ غزه هم بر روي يك تانك اسرائيلي خراميده بود تا وارد سرزمين هاي اشغالي شود!
چند روز پيش هم شماري از عناصر ضد انقلاب مقيم آمريكا (موسوي خوئيني، مهناز افخمي، عباس ميلاني، آذر نفيسي، مهرانگيز كار، علي افشاري، داودي مهاجر، اكبر عطري، آذرنفيسي و نيك آهنگ كوثر) در نشستي كه به دعوت «بنياد ملي دموكراسي» در ساختمان «دي برن» كنگره برگزار شد، شركت كرده و به پيام اوباما و سخنان سناتور جنگ طلب «جان مك كين» كه در تبليغات انتخاباتي فرانسه ترانه «ايران را بمباران كنيد» را مي خواند، گوش دادند.
طي سال هاي اخير تمام گروهك هاي ضدانقلاب از سلطنت طلب و جمهوري خواه گرفته تا گروهك هاي تروريستي و مدعيان مبارزه بدون خشونت و اصلاح طلب و سرنگوني طلب، تفاوت هاي ظاهر را كنار گذاشته و علناً زير پرچم دشمنان خون آشام و جنايتكار ملت ايران يك جا جمع مي شوند. در اين ميان كشورهايي نظير فرانسه و آلمان به عنوان بارانداز سازمان هاي جاسوسي سيا، موساد و ام آي6 عمل مي كنند. به تازگي وزارت خارجه فرانسه و آلمان هر كدام 51 و 01 هزار يورو به شيرين عبادي به صورت علني پول دادند و براي استخدام جاسوس طعمه گذاري كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14