(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 24  خرداد 1389- شماره 19669

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
منوچهر متكي: ملت ايران ارزشي براي اين بازي هاي سياسي قائل نيست
احمدي نژاد در گفتگو با شبكه «الان» امارات:
روابط ايران با اكثر كشورهاي جهان بسيار گسترده تر از كشورهاي اروپايي است
ادعاي دروغين صلح طلبي شوراي امنيت با صدور قطعنامه آنان برملا شد
طي بيانيه اي: دبير كل اتحاديه مجالس اسلامي قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران را محكوم كرد
نمايندگان كشورمان در آژانس و سازمان ملل: ايران هرگز تسليم فشارها نخواهد شد
عباس زاده مشكيني: تصميم گيري درباره وضعيت مشاركت و مجاهدين به عهده قوه قضاييه است
كاظمي قمي : دانايي فر سفير جديد ايران در عراق است
با 72 ميليارد ريال اعتبار تالاب بين المللي انزلي ساماندهي مي شود
سوريه: تحريم ايران بيهوده و سياستي شكست خورده است
امام جمعه موقت تهران: شيطان بيشتر از سران فتنه عبادت كرد
تا سال آينده 60 درصد اتوبوس هاي كلانشهرها به بخش خصوصي واگذار مي شود
رئيس ستاد مشترك اقوام انتخاباتي كروبي: موضع گيري هاي بعد از انتخابات كروبي مورد تأييد ما نيست
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: اسناد مناقصه صدور كارت ملي هوشمند امسال فراهم مي شود
نماينده ولي فقيه در خوزستان: امر به معروف و نهي از منكر از خواص شروع شود
دبير كميته پدافند غيرعامل كشور: رهبري نقش آگاه سازي مردم را در مقابل فتنه ايفا كرد
اخبار ادبي و هنري



منوچهر متكي: ملت ايران ارزشي براي اين بازي هاي سياسي قائل نيست

وزير امور خارجه ضمن محكوم كردن صدور قطعنامه عليه ايران تأكيد كرد: مردم ايران هيچ ارزشي براي اين بازي هاي سياسي قائل نيستند.
به گزارش خبرگزاري ها «منوچهر متكي» كه به منظور شركت در دهمين اجلاس سران سازمان همكاري شانگهاي به تاشكند سفر كرده بود، بامداد شنبه به تهران بازگشت.
منوچهر متكي طي سخناني در اجلاس سران سازمان همكاري شانگهاي، مواضع جمهوري اسلامي ايران را پيرامون همكاري هاي منطقه اي، ظرفيت هاي همكاري در سازمان شانگهاي، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروريسم و افراط گرايي تشريح و پيشنهاداتي را به منظور فعال تر شدن اين سازمان در اين عرصه ها مطرح كرد.
وي با انتقاد از بي عملي شوراي امنيت در قبال اقدامات سبعانه رژيم صهيونيستي بر ضد مردم بي دفاع غزه و حملات ددمنشانه به كاروان كشتي هاي حامل كمك هاي انسان دوستانه، صدور قطعنامه عليه ايران به دنبال بازي هاي سياسي پشت پرده را محكوم كرد.
وزير امور خارجه با اشاره به اينكه مردم ايران هيچ ارزشي براي اين بازي هاي سياسي قائل نيستند، هشدار داد كه اعضاي شوراي امنيت بيش از اين چوب حراج به اعتبار اين شورا نزنند.
وزير امور خارجه در حاشيه اين سفر همچنين با ولاديمير ناروف همتاي ازبكي خود ديدار و پيرامون روابط دوجانبه، تحولات مهم منطقه اي و ساير موضوعات مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر كرد.
متكي در ديداري با اعضا و خانواده هاي سفارت و ديگر نهادهاي ايراني در ازبكستان، ايرانيان مقيم و تجار و بازرگانان ضمن ايراد سخنراني، مسائل آنها را مورد بررسي قرار داده و توصيه هاي لازم را ارائه كرد.
وزير امور خارجه در ديداري ديگر با تعدادي از رأساي دانشگاه هاي اسلامي، دپارتمان زبان فارسي، اساتيد شعر و ادبيات فارسي، مورخ و ناشر ازبكي از نقش آنها در ايجاد پلي ميان نسل ديروز ايران شناسي و نسل جواني كه بايد از اين سرمايه ها حفاظت كنند، تجليل كرد. وي آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي تقويت و تداوم اين ارتباطات مورد تأكيد قرار داد.
متكي ارتباطات فرهنگي را زمينه مهمي براي درك تفاهم متقابل و ارتقاي همكاري در ساير زمينه هاي روابط توصيف كرد.
در اين ديدار اساتيد و محققين ازبكي نيز گزارشي از نسخ خطي و كتاب هاي موجود در دانشگاه ها و كتابخانه هاي ازبكستان در حوزه زبان فارسي و همچنين ترجمه بخشي از اين كتب فارسي به روسي و ازبكي ارائه كردند.

 



احمدي نژاد در گفتگو با شبكه «الان» امارات:
روابط ايران با اكثر كشورهاي جهان بسيار گسترده تر از كشورهاي اروپايي است

رئيس جمهور ضمن تاكيد بر بي اعتبار بودن تحريم ها تصريح كرد: روابط ايران با اكثر كشورهاي جهان بسيار گسترده تر از كشورهاي اروپايي است.
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «الان» امارات تصريح كرد: اگر چه اروپايي ها در انتخاب مستقل هستند اما اگر مي خواهند تحت تاثير آمريكا حركت و روابط خود را تنظيم كنند بايد بدانند كه قدرت آمريكا در حال اضمحلال و رو به افول است و بالاترين مصلحت در اين است كه سياست هاي خود را از آمريكا جدا كنند.
احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد: در غير اين صورت آن ها هم به طور قطع به همراه آمريكا افول خواهند كرد.
رئيس جمهور گفت: روابط حسنه اروپا با ايران نفعش بيشتر از رابطه آن ها با آمريكاست اما اگر مي خواهند در كنار آمريكا قرار بگيرند براي ما تفاوتي نمي كند. زيرا در زمان جنگ صدام عليه ايران كشورهايي مانند شوروي، آمريكا و بسياري از كشورهاي اروپايي از او حمايت مي كردند و ملت ايران در مقابل همه آنها با دست خالي و در محاصره اقتصادي ايستادگي كرد و از آن دوره با موفقيت عبور كرد بي شك كساني كه امروز در مقابل ايران باقي مانده اند بسيار كوچكتر از قدرت هاي آن زمان هستند.
وي افزود: ملت ايران با همه ملت ها غير از رژيم صهيونيستي و دولت آمريكا، رابطه بسيار صميمي و دوستانه دارد به طوري كه ارتباطات و همكاري ها در زمينه هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي بسيار گسترده است.
مسئولين ايراني به هر كشوري سفر مي كنند با استقبال گسترده اي مواجه مي شوند اما آيا مسئولين آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي حاضرند آزادانه در بين ملت ها حضور پيدا كنند، اين موضوع به روشني كساني كه منزوي هستند را معلوم مي كند. در سراسر دنيا نام ايران با احترام همراه است و ملت ها به ايران علاقه مند هستند. آنهايي كه در مقابل ايران قرار مي گيرند منزوي هستند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه امروز انقلاب اسلامي مهم ترين رويكرد ملت ها و تنها راه باقي مانده در برابر آنهاست، گفت: ماركسيسم شكست خورد و به تاريخ پيوست، ليبراليسم هم در آستانه فروپاشي است بنابراين راهي جز يگانه پرستي، عدالت، دوستي و راه انبياء الهي در برابر بشر باقي نمانده و اين راهي است كه انقلاب اسلامي احيا كرده است.
رژيم صهيونيستي
در حال تدارك حمله دوباره به غزه است
احمدي نژاد با انتقاد از محاصره سه ساله غزه گفت: سه سال است مردم مظلوم غزه در محاصره آب، غذا و دارو هستند. رژيم صهيونيستي جنگ بسيار سنگيني را عليه مردم غزه تدارك ديد و اطلاعات حاكي است كه اين رژيم در حال برنامه ريزي براي حمله مجدد به غزه است، تشديد محاصره و جلوگيري از رسيدن كمك هاي انساني به غزه هم در همين جهت انجام مي شود.
اولين اقدام در حمايت از غزه قطع رابطه با رژيم صهيونيستي است
رئيس جمهور درباره واكنش كشورهاي عربي در مقابل جنايت اخير رژيم صهيونيستي اظهار داشت: از كشورهاي عربي و اسلامي انتظار مي رود به عنوان اولين اقدام با رژيم صهيونيستي قطع رابطه كرده و اين رژيم را تحريم و به مردم غزه كمك كنند. بايد محاصره غزه شكسته و حقوق ملت فلسطين به طور كامل اعاده شود. بي ترديد مواضع سست و دو پهلو نمي تواند تاثيري در محيط سياسي داشته باشد.
توليد برق اتمي
سرشار از سود است
احمدي نژاد در پاسخ به سؤالي درباره وضعيت اقتصادي ايران هم خاطرنشان كرد: دولت برنامه گسترده اي را براي اصلاح ساختارهاي اقتصادي طراحي كرده است كه از نيمه دوم امسال به طور گسترده اجرا خواهد شد. امروز اقتصاد ايران بسيار بزرگ و قوي است. درآمد سرانه مردم هم به طور متوسط بسيار بالا رفته و سرمايه گذاري در ايران به طور گسترده در حال افزايش است.
خبرنگار اين شبكه در سؤال ديگري مبني بر اينكه زيان استفاده از انرژي هسته اي به مراتب از سود آن بيشتر است پرسيد پس ايران چرا تن به چنين زياني مي دهد كه احمدي نژاد در پاسخ گفت: زيرا قيمت توليد برق با انرژي اتمي در مقايسه با توليد برق با سوخت فسيلي بسيار پايين است. بنابراين نه تنها ضرري وجود نخواهد داشت بلكه هزينه ها هم كاهش مي يابد. همچنين در عرصه سياسي مقابله ايران با دنياي غرب در موضوع هسته اي، موجب اقتدار و پيشرفت كشورمان شده است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه هزينه اي كه براي استقلال داده مي شود، سرمايه گذاري به حساب مي آيد، تاكيد كرد: هزينه اي كه براي پيشرفت علمي پرداخت مي شود سرمايه گذاري و سود است و ملت ايران بي ترديد تاكنون سود كرده است. شايد چنين تصور شود كه ايران به دليل حركت در اين مسير بخاطر تحريم اقتصادي ضرر كرده اما تجربه نشان داده كه تحريم ها موجب سرعت بيشتر كشورمان در مسير پيشرفت و خودكفايي شده است. بي شك اگر منتظر مي مانديم تا ديگران فن آوري هاي نوين و پيشرفته را در اختيارمان قرار دهند چه بسا ده ها سال ديگر هم به پيشرفت ها و جايگاه امروز دست پيدا نمي كرديم.
وي در پاسخ به سؤالي درباره روابط ضعيف ايران با كشورهايي مانند آلمان و فرانسه، خاطرنشان كرد: زماني آلمان و فرانسه جزو شركاي اصلي تجاري ايران بودند اما امروز چنين نيست. امروز روابط ايران با اكثر كشورهاي دنيا، بسيار گسترده تر از كشورهاي اروپايي است. امروز ايران هيچ نيازي به اروپا ندارد ضمن اينكه براي ادامه حيات خود نياز به تكيه كردن به يك قدرت بيگانه نداريم چرا كه ايران قدرتي بزرگ است و نيازي ندارد به كسي متكي باشد.

 



ادعاي دروغين صلح طلبي شوراي امنيت با صدور قطعنامه آنان برملا شد

رئيس قوه قضاييه گفت: گرچه هر تحريمي مشكلات خاص خود را دارد ولي تجربه پس از پيروزي انقلاب اسلامي نشان داده است كه اين قبيل تحريم ها عمدتا ماهيتي كاملا سياسي دارند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به قطعنامه ضد ايراني اخير شوراي امنيت سازمان ملل كه با فشار جريان صهيونيستي و آمريكايي تصويب شد، اظهار كرد: صدور اين قطعنامه پس از بيانيه تهران دروغ بودن ادعاي صلح طلبي آنان را برملا كرد.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه كشورهايي با داشتن چند صد كلاهك هسته اي و روند غيرصلح آميز اتمي و در حالي كه عضو معاهده ان پي تي هم نيستند آزادانه به فعاليت فراقانوني خود ادامه مي دهند، گفت: متاسفانه شوراي امنيت در اقدامي غيرعادلانه، جمهوري اسلامي ايران را كه تاكنون به تمامي قوانين و تعهدات بين المللي در زمينه هسته اي متعهد بوده است، مورد محكوميت قرار مي دهد.
لاريجاني با اشاره به سخنان انديشمندانه مقام معظم رهبري در سالروز ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران افزود: ايشان يك بار ديگر به نحو شايسته اي، روش، منش و اعتقادات امام راحل را تبيين كردند كه از آن مي توان به عنوان شاخصي براي حركت انقلاب نام برد.
رئيس قوه قضاييه با يادآوري حضور شكوهمند مردم فهيم كشورمان در انتخابات پرشور و حماسه اي رياست جمهوري در سال گذشته اظهار كرد: گذشت زمان و مقاومت و پايداري امت اهل بصيرت اثبات كرد افكار ارتجاعي و ظالمانه افراد فاقد بصيرت كه همواره مورد حمايت استكبار جهاني بوده، نتوانسته است خللي در عزم راسخ مردم فهيم در پاسداري از نظام جمهوري اسلامي ايران ايجاد نمايد.
آملي لاريجاني برگزاري بزرگداشت هفته قوه قضاييه را فرصت مغتنمي براي بررسي عملكرد دستگاه قضايي دانست و افزود: همه مسئولان عالي قضايي لازم است با رعايت جميع جهات به تشريح اقدامات حوزه مسئوليت خود پرداخته و به نحو شايسته اي فعاليت هاي انجام شده در طول يك سال اخير را اطلاع رساني نمايند. به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، در ادامه جلسه، مسئولان عالي قضايي به بحث و بررسي پيرامون تشكيل شوراي عالي نظارت و بازرسي در قوه قضاييه پرداختند.

 



طي بيانيه اي: دبير كل اتحاديه مجالس اسلامي قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران را محكوم كرد

دبير كل اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي صدور قطعنامه جديد تحريم عليه ايران از سوي شوراي امنيت را محكوم كرد.
به گزارش فارس، پروفسور «محمود ارول قليچ» دبير كل اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي طي بيانيه اي صدور قطعنامه اخير (1929) شوراي امنيت عليه برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران را محكوم كرد.
در اين بيانيه، تحركات اخير اعضاي شوراي امنيت را برخوردار از مقاصد سياسي عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف جلوگيري از دستيابي اين كشور به حق قانوني خويش مبني بر دارا بودن فناوري هسته اي صلح آميز دانسته و آن را محكوم كرده است.
وي در بخشي از اين بيانيه آورده است: اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي انزجار شديد خود را نسبت به قطعنامه 1929 شوراي امنيت درخصوص تحميل تحريم هاي جديد عليه جمهوري اسلامي ايران ابراز داشته و قطعنامه هاي كنفرانس اتحاديه بين المجالس اسلامي در ارتباط با رد هرگونه تحريم عليه هر يك از كشورهاي اسلامي كه مغاير با اصول حقوق بشر و مقررات بين المللي است را يادآوري و آنها را محكوم مي نمايد.

 



نمايندگان كشورمان در آژانس و سازمان ملل: ايران هرگز تسليم فشارها نخواهد شد

سرويس سياسي-
نمايندگان كشورمان در جلسات شوراي حكام آژانس بين المللي و شوراي امنيت سازمان ملل ضمن محكوم كردن اقدام اخير اين شورا در صدور قطعنامه غير قانوني عليه ايران تأكيد كردند كه جمهوري اسلامي ايران هرگز تسليم فشارها و زياده خواهي هاي برخي قدرت هاي زورگو نخواهد شد.
«محمد خزاعي» نماينده جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل در جلسه شوراي امنيت با تأكيد بر اين كه هيچ فشاري نخواهد توانست در عزم جدي ملت ايران در دفاع از حقوق مسلم خود تزلزل ايجاد كند، گفت: ايران به عنوان قدرتمندترين و با ثبات ترين كشور منطقه، هرگز تسليم اقدامات خصمانه چند قدرت زورگو نخواهد شد.
وي گفت: تاريخ شباهت چشمگيري ميان تلاش ها براي وضع تحريم هاي ضد ايراني امروز با اقدامات دهه 50 عليه ملي شدن صنعت نفت ايران را فراموش نخواهد كرد. شباهت جالب آن است كه در هر دو بار، محور انگليسي-آمريكايي براي محروم كردن ملت ايران از حق مسلم خود در نيل به خودكفايي در توليد انرژي دست به كار شدند، چه مي خواهد هيدروكربن باشد و يا انرژي هسته اي صلح آميز. اما اين بار تفاوت اينجاست كه امروز جمهوري اسلامي ايران از هميشه قدرتمندتر است و با حمايت مردم خود از سه دهه تجربه سياسي، رنسانس علمي و صنعتي و ميراث فرهنگي بهره مي برد و از حمايت اكثريت ملتها نيز برخوردار است.
خزاعي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران مصمم است از حق مسلم خود در بهره مندي از انرژي هسته اي جهت مقاصد صلح آميز استفاده نموده و براي ارتقاي پيشرفتهاي علمي خويش در توسعه ابعاد متنوع و صلح آميز آن تلاش كند.
نماينده كشورمان در سازمان ملل در بخش ديگري از سخنان خود گفت: برخوردهاي كاملاً دوگانه و تأسف بار شوراي امنيت روزي به پايان خواهد رسيد و آن روز برخي قدرت هاي عضو اين شورا، بايد به پرسش هاي مشروع افكار عمومي جهانيان درباره رفتار نادرست خود در شوراي امنيت پاسخ دهند. آنان بايد پاسخگو باشند كه چرا شوراي امنيت را آنقدر ضعيف و ناتوان كردند كه نتوانست در برابر تهديدات اعمال شده عليه ايران، حتي تهديد به استفاده از سلاح هسته اي عليه آن كه آشكارا در سياست هسته اي جديد دولت آمريكا به آن اشاره شده، واكنشي از خود نشان دهد. آنان بايد روزي پاسخگو باشند كه چرا هيچ وقت به شوراي امنيت اجازه ندادند در رابطه با تهديدات مكرر رژيم جنايتكار اسرائيل عليه ايران كه در مغايرت آشكار با منشور سازمان ملل است، اقدام كند.
خزاعي در بخش پاياني سخنان خود گفت: در خاتمه مايلم بار ديگر تأكيد كنم هيچ فشاري نخواهد توانست در عزم جدي ملت و كشور من در دفاع از حقوق مسلم خود تزلزلي ايجاد كند. جمهوري اسلامي ايران به عنوان قدرتمندترين و با ثبات ترين كشور منطقه، هرگز تسليم اقدامات خصمانه چند قدرت زورگو نخواهد شد و كماكان به دفاع از حقوق حقه خود ادامه خواهد داد.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در جلسه شوراي حكام اين آژانس ضمن تأكيد بر پيگيري تهران در حقوق هسته اي خود گفت: ايران در مقابل تمامي فشارهاي سياسي مقاومت كرده و اجازه نخواهد داد بي عدالتي استقرار يابد.
وي در بخشي از سخنان خود تصريح كرد: من به آن تعداد خاص كشورهاي غربي كه بطور مداوم آژانس و شوراي حكام را سياسي و قطب بندي مي نمايند توصيه مي كنم كه خط مشي خود را از تقابل به تعامل و همكاري تغيير دهند.

 



عباس زاده مشكيني: تصميم گيري درباره وضعيت مشاركت و مجاهدين به عهده قوه قضاييه است

دبير كميسيون ماده 10احزاب تاكيد كرد كه با توجه به ارسال درخواست انحلال پرونده مشاركت و مجاهدين به قوه قضاييه، اكنون دستگاه قضايي بايد در اين خصوص تصميم بگيرد.
محمود عباس زاده مشكيني، مديركل سياسي وزارت كشور و دبير كميسيون ماده 10 قانون فعاليت احزاب و جمعيت ها در گفت وگو با فارس در خصوص ابطال پروانه سازمان مجاهدين و حزب مشاركت در كميسيون ماده 10 احزاب، اظهار داشت: با توجه به راي كميسيون ماده 10 احزاب مبني بر توقيف فعاليت و ارسال درخواست انحلال پرونده اين دو حزب توقيف شده به قوه قضاييه، اصولا دستگاه قضايي بايد در اين خصوص تصميم گيرد.
وي با اشاره به موضوع آينده كميسيون ماده 10 احزاب تصريح كرد: فعلا بررسي پيش نويس اصلاح قانون احزاب در دستور كار كميسيون قرار دارد.
دبير كميسيون ماده 10احزاب، در خصوص اين موضوع كه جريان فتنه ادعاي اين مطلب را دارد كه درخواست مجوز براي راهپيمايي را داشته متذكر شد: آزادي بيان، انتقاد، تضارب افكار، تجمع و راهپيمايي از مولفه هاي نظام هاي مردم سالار است و اين مولفه ها سازوكار خاص خود را دارد كه قطعا با اين ملازمات و در اين چارچوب ها، كاركرد مثبت خود را خواهد داشت.
وي بر همين اساس به نداشتن درخواست رسمي قابل طرح در كميسيون اشاره و يادآور شد: با توجه به در اختيار بودن قانون و آيين نامه روشن در خصوص نحوه طرح تقاضا، درخواست رسمي قابل طرح در كميسيون در اين موضوع نداشتيم كه دادن و ندادن مجوز موضوعيت داشته باشد.
عباس زاده مشكيني در خاتمه اقدام وزارت كشور براي كساني كه در روزهاي آينده حركتي غيراصولي انجام دهند را اينگونه بيان كرد: مبناي ما شاخص قانون است و طبق قانون با افرادي كه حركات غيراصولي داشته باشند، برخورد مي شود.

 



كاظمي قمي : دانايي فر سفير جديد ايران در عراق است

سفير كشورمان در بغداد كه ايام پاياني خدمتش را مي گذراند از انتخاب حسن دانايي فر به عنوان سفير جديد ايران در بغداد در آينده نزديك خبر داد.
حسن كاظمي قمي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به تأييد انتخابات پارلماني عراق توسط دادگاه فدرال اظهار داشت: در حال حاضر هم پيماني دو فهرست مالكي و حكيم كه دو فهرست بزرگ شيعيان عراق هستند نهايي شده است و تشكيل فراكسيون اكثريت را داده اند و بايد كانديدا يا كانديداهاي خود را آماده كنند. رايزني ها بين فهرست هاي انتخاباتي ادامه دارد.
وي در عين حال تصريح كرد: به نظر مي آيد دو فهرست حكيم و مالكي با توجه به تجربه سياسي و همكاري كه با يكديگر دارند براي تشكيل حكومت به توافق نهايي رسيده باشند. با توجه به كرسي هايي كه كردها در اختيار دارند به نظر نمي آيد ائتلاف حكيم- مالكي در تشكيل فراكسيون اكثريت مشكلي داشته باشند. در حال حاضر اين ائتلاف 159 كرسي را در پارلمان در اختيار دارد كه براي تعيين نخست وزير به رأي 164 كرسي نياز دارد.
سفير ايران در بغداد با اشاره به تحولات و اوضاع امنيتي عراق گفت: با توجه به حملاتي كه متوجه القاعده شد و تشكيل پارلمان عراق، شاهد اقداماتي تروريستي بوديم كه با تلاش دولت تا حدي مهار شدند.
وي خاطرنشان كرد: با تشكيل دولت جديد عراق بخشي از ناامني ها كاهش خواهد يافت.
كاظمي قمي همچنين درباره ايرانيان در بند آمريكايي ها در عراق يادآور شد: براساس اطلاعات ما ايراني هاي دربند آمريكايي ها در عراق به مرور آزاد شده اند و هيچ ايراني در زندان ها تحت كنترل آمريكايي ها در عراق وجود ندارد.
سفير ايران در بغداد كه ماه هاي پاياني خدمتش در عراق را مي گذراند درباره جانشين خود گفت: آقاي حسن دانايي فر در آينده نزديك به عنوان سفير ايران در عراق عازم بغداد خواهد شد.

 



با 72 ميليارد ريال اعتبار تالاب بين المللي انزلي ساماندهي مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان گفت: تالاب بين المللي انزلي با 72 ميليارد ريال اعتبار احيا و ساماندهي مي شود.
مهندس روح الله قهرماني چابك در بازديد از روند اجرايي پروژه هاي احياي تالاب بندرانزلي گفت: تالاب بين المللي بندرانزلي به عنوان يكي از مهمترين تالابهاي حاشيه درياي خزر از لحاظ گردشگري، تنوع زيستي و ساير بخش ها از اهميت بسياري برخوردار است و لذا مسئولان مي بايد در جهت احياي هرچه سريعتر اين تالاب اهتمام بيشتري داشته باشند.
وي از تالاب انزلي بعنوان يكي از مهمترين زيستگاههاي طبيعي دنيا نام برد و ورود فاضلاب ها را بزرگترين تهديد براي اين تالاب خواند.
وي همچنين جمع آوري فاضلاب ها از طريق شبكه هاي جمع آوري فاضلاب در شهرهاي انزلي و رشت و نيز ساماندهي رودخانه هاي منتهي به تالاب را از جمله اقدامات اساسي براي احياي تالاب انزلي خواند و گفت: در همين ارتباط رسوب زدايي تالاب نيز بعنوان مهمترين پروژه ها در دستور كار قرار دارد.
گفتني است مهندس قهرماني چابك در سفر به بندرانزلي از بخشهاي مختلف پژوهشكده تحقيقات آبزي پروري (آبهاي داخلي) در اين شهر بازديد كرد.
اين پژوهشكده با بيش از 80 سال فعاليت تحقيقاتي و پژوهشي اولين مجموعه تحقيقاتي در زمينه شيلات و آبزي پروري در كشور است كه تاكنون 123پروژه تحقيقاتي را به انجام رسانده است.

 



سوريه: تحريم ايران بيهوده و سياستي شكست خورده است

وزير امورخارجه سوريه تحريم جديد ايران در شوراي امنيت را به دليل برنامه هسته اي اين كشور بيهوده خواند و تاكيد كرد كه تجربه، شكست اين سياست ها را ثابت كرده است.
«وليد معلم» در گفت وگوبا روزنامه الوطن سوريه، تحريم هاي جديد عليه ايران را بيهوده خواند و تاكيد كرد كه نه تنها اين كار به راه حلي منجر نمي شود بلكه موضوع را پيچيده تر مي كند.
معلم با اشاره به توافق ايران، تركيه و برزيل با يكديگر و شكل گيري بيانيه تهران، آن را نقشه راه و آغازي براي حل موضوع هسته اي ايران دانست و گفت: ما در سوريه هنوز معتقديم كه سياست تحريم، بيهوده است و تجربه بين المللي در سال هاي گذشته شكست اين سياست را ثابت كرده است.
شوراي امنيت سازمان ملل پنجشنبه گذشته (10 ژوئن) قعطنامه 1929 را بدون اجماع و با مخالفت تركيه و برزيل و راي ممتنع لبنان عليه ايران به تصويب رساند ولي بسياري از تحليلگران معتقدند اين بيانيه تفاوت چنداني با قطعنامه پيشين خود ندارد و قطعنامه تازه اي محسوب نخواهد شد.
معلم در پاسخ به سوالي درباره آشتي ملي فلسطين نيز آن را موضوع داخلي فلسطيني ها اعلام و تاكيد كرد كه كسي نبايد در اين موضوع دخالت كند.

 



امام جمعه موقت تهران: شيطان بيشتر از سران فتنه عبادت كرد

ورامين-خبرنگاركيهان:
امام جمعه موقت تهران گفت: سران فتنه خود را انقلابي و يار امام خميني(ره) معرفي مي كنند ولي بايد بدانند در مقابل عبادت 6 هزار ساله شيطان هيچ هستند.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ كاظم صديقي با بيان اين مطلب در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت رقيه(ع) زيباشهر ورامين افزود: شيطان با آن همه عبادت چهره اش بعد از 6 هزار سال افشا شد بعد از رحلت امام چهره شما نيز هر چند صباح گوشه اي از آن افشا شد و پس از انتخابات رياست جمهوري در سال 88 مردم به چهره نفاق شما پي بردند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: آخوندهاي بي دين و آناني كه مرجع نيستند ولي ادعاي مرجعيت دارند و در فتنه اخير شريك بودند بايد در دنيا و آخرت جوابگوي اعمال ننگين خود باشند.
وي گفت: محاكمه سران فتنه حتمي است هرچه ما صبر كنيم به لطف خداي بزرگ و بركت خون پاك شهيدان، شناخت مردم بيشتر مي شود و فتنه گران لحظه به لحظه به دوزخ نزديك تر مي شوند.

 



تا سال آينده 60 درصد اتوبوس هاي كلانشهرها به بخش خصوصي واگذار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
طبق قانون 60 درصد اتوبوسراني درون شهري كليه كلانشهرهاي كشور مي بايست تا سال آينده، به بخش خصوصي واگذار شود.
رئيس اتحاديه اتوبوسراني كشور، شنبه در حاشيه سمينار آموزشي مديران شركت هاي اتوبوسراني كشور در تبريز با اعلام اين مطلب افزود: اتحاديه اتوبوسراني كشور بدنبال جذب 2 هزار و 600 ميليارد ريال اعتبار مصوب مجلس شوراي اسلامي در سالجاري است.
حسين ساويز تصريح كرد: در تبريز بيش از 50 درصد اتوبوسراني داخل شهري به بخش خصوصي واگذار شده كه اين شهر را جزو موفق ترين شهرهاي كشور قرار داده است.
وي ادامه داد: امسال اين اتحاديه اصلاح اساسنامه خصوصي سازي و تصويب آن در سازمان شهرداري ها و اجراي طرح هوشمندسازي با اولويت شهرهاي بزرگ را پيگيري مي كند.

 



رئيس ستاد مشترك اقوام انتخاباتي كروبي: موضع گيري هاي بعد از انتخابات كروبي مورد تأييد ما نيست

رئيس ستاد مشترك اقوام انتخاباتي كرو بي گفت: ما به عنوان عضو ستاد چند بار به آقاي كروبي اعلام كرده ايم كه با موضع گيري هاي بعد از انتخابات شماموافق نيستيم و اين عمل مورد تاييد ما نيست.
«محمد محمدرضايي» ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: ما به كروبي گفتيم كه وي را در چارچوب نظام قبول داريم و بعد از انتخابات چند بار صراحتا از موضع گيري هايش انتقاد كرده ايم و با انتشار بيانيه هاي وي مخالف بوده ايم.
وي اظهار داشت: اگر چه ما به دولت فعلي انتقادهايي داريم اما وقتي كروبي اعلام مي كند كه من احمدي نژاد را به عنوان رئيس جمهور قبول دارم، بايد تبعيت كنيم.
رئيس ستاد مشترك اقوام انتخاباتي كروبي تصريح كرد: بعد از مناظره ها به كروبي گفتيم كه راي نمي آوري و مي تواني به نفع محسن رضايي كنار بروي اما وي قبول نكرد.
محمدرضايي با بيان اين كه كساني همچون ابطحي و كرباسچي بيشتر براي مطرح كردن خود تا تبليغ براي كروبي دور و بر او را گرفته بودند، گفت: عملا فعاليت ما در اعتراض به عملكرد چنين افرادي در ستاد كروبي توقيف شد. وي افزود: پيش بيني مي كرديم كه اين افراد با دادن اطلاعات غلط و نادرست به كروبي لطمه بزنند كه چنين نيز شد و حوادث بعد از اين انتخابات روي داد.
رئيس ستاد مشترك اقوام انتخاباتي كروبي تاكيد كرد: ميدان رقابت سياسي انتخاباتي نيز همانند رقابت كشتي روي تشك است كه خارج از آن چارچوب به صلاح نيست و رقابت ما بايد به گونه اي باشد كه زمينه سوءاستفاده دشمن را فراهم نكنيم.
محمدرضايي تصريح كرد: در واپسين لحظات تبليغات انتخاباتي به آقاي كروبي نامه اي نوشتم و از وضع ستاد وي انتقاد كردم و همچنين به پيام اينترنتي كرباسچي پاسخ دادم كه اين اقدامات موجب جدايي صف ما از آنان شد.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: اسناد مناقصه صدور كارت ملي هوشمند امسال فراهم مي شود

رشت - خبرنگار كيهان:
كار مطالعات صدور كارت هوشمند ملي در حال اتمام است و اسناد مناقصه صدور كارت نيز تا پايان سال فراهم مي شود.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين خبر گفت: كارت ملي هوشمند در سال آينده صادر مي شود و در حال حاضر صدور اين كارت در استان قم به عنوان استان پايلوت در حال انجام است.
محمد ناظمي اردكاني صدور كارت ملي هوشمند را در استقرار دولت الكترونيك در كشور تاثيرگذار خواند و گفت: كارت ملي هوشمند كليد ورود به دولت الكترونيك است.
وي در جمع خبرنگاران در رشت افزود: كارت شناسايي هوشمند ملي با دانش جديد صادر مي شود.
وي با بيان مزايا و امتيازات كارت ملي هوشمند و كاربري و كارآيي بيشتر اين كارت نسبت به كارت شناسايي ملي كنوني خاطرنشان ساخت: اين كارت بدون قابليت جعل مي تواند شبكه محور بوده و به بانكهاي اطلاعاتي و سيستم بانكي كشور متصل شود.

 



نماينده ولي فقيه در خوزستان: امر به معروف و نهي از منكر از خواص شروع شود

اهواز-خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: اثر تذكرات لساني درخصوص امر به معروف و نهي از منكر مشهود نيست و امر به معروف و نهي از منكر بايد از خواص شروع شود.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در همايش ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان، با بيان اين مطلب گفت: اين فريضه مهم نيازمند راهكارهايي است كه نتيجه بخشي آن را افزايش دهد.
وي با اشاره به اينكه كارگزاران يك نظام براي رعايت ايدئولوژي آن نظام سزاوارترند افزود: اولين وظيفه كارگزاران به تاكيد رهبر معظم انقلاب طراحي و تشكيل نظامي متناسب با مباني ايدئولوژي است، اگر فريضه امر به معروف و نهي از منكر را از خواص شروع كنيم، نتيجه بخش تر خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به مسئولان سازمان ها و ادارات گفت: در سازمان ها، ادارات، بيمارستان ها و هتل ها، فضا بايد به گونه اي باشد كه مردم پايبندي تشكيلات نظام را به احكام اسلامي مشاهده كنند.
آيت الله موسوي جزايري يادآور شد: در كنار كارگزاران نظام و ماموريت دولت، نيروي بسيج بايد به موقعيت ممتاز خود توجه داشته باشد چرا كه بسيج تنها يك نيروي نظامي نيست بلكه بيش از آن يك نيروي فرهنگي به شمار مي رود و بايد در سطح جامعه حضور فعال داشته و مدافع مرزهاي ايدئولوژي باشد.
وي خاطرنشان كرد: روحانيت نيز جزء همان خواص است كه بايد نسبت به اين فريضه با جديت عمل كند، اگر فضاي امر به معروف و نهي از منكر با جديت پيگيري شود، شاهد نتايج خوبي در مراكز آموزشي، دولتي و جامعه خواهيم بود.
موسوي جزايري با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمنان گفت: اگر شخص يا اشخاصي به عنوان ستون پنجم دشمن در زمينه تهاجم فرهنگي وارد عمل شوند بايد پس از شناسايي شاهد برخورد جدي و قاطع دستگاه قضايي با آنها باشيم.
امام جمعه موقت تهران نيز در اين مراسم گفت: به فرموده امام خميني فريضه امر به معروف و نهي از منكر نيازمند تشكيل وزارتخانه خاص است.
آيت الله سيداحمد خاتمي در همايش ستاد امر به معروف و نهي از منكر خوزستان در جمع مديران استاني با بيان اين مطلب گفت: امام خميني نياز كشور به داشتن وزارتخانه امر به معروف و نهي از منكر را پيش بيني كرده بودند كه با وضع موجود اين نياز بيش از گذشته احساس مي شود و درخصوص اين فريضه مهم بايد به سمت كارهاي اجرايي رفت.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه مشكل ديگر فريضه امر به معروف و نهي از منكر فرهنگي است، خاطرنشان كرد: بايد در زمينه اين فريضه فرهنگ سازي هاي لازم صورت گيرد تا به مردم القا شود در صورت ترك آن چه عواقبي در انتظار خواهد بود.
خاتمي با اشاره به اينكه 49درصد طلاق هاي رخ داده ريشه در بدحجابي بانوان دارد، افزود: بدحجابي بستر ناامني رواني، اخلاقي و خانوادگي را به دنبال دارد ولي نبايد تنها منكرات را در بدحجابي و بي حجابي تعريف كرد. وي به نقش صدا سيما و رسانه ها درخصوص القاء فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر اشاره و خاطرنشان كرد: بايد به همان اندازه اي كه روي بدحجابي و بي حجابي حساس هستيم به مسائلي همچون تبعيض، قانون شكني و نيز حساس بود چرا كه اين مسائل نيز مصداق منكر مي باشند.
خطيب جمعه تهران خاطرنشان كرد: مسئله حفظ، تقويت و تحكيم نظام از معروف هاي مهم است و به طور حتم تضعيف و بي آبرو كردن آن نيز جزو منكرات محسوب مي شود، بايد در مقابل كساني كه درخصوص نظام و ولايت فقيه سياه نمايي مي كنند و مي گويند دوره طاغوت بهتر است ايستادگي كرد، آيا فساد رسمي دوره طاغوت از احوال كنوني جامعه اسلامي ما كه اساس بر عفاف و حجاب مي باشد بهتر است؟! آيا حرف آنها كمال بي انصافي است، ما به فضل الهي نسبت به بي حجابي حساس بوده و مقابله مي كنيم ولي اگر كساني نيز بخواهند آن زمان را خوب جلوه دهند، با آنها نيز مقابله خواهيم كرد.
وي يادآور شد: در مسئله حجاب كه دغدغه اصلي مردم است بايد از بدنه مقامات مسئول كشور در سه قوه شروع كرد ولي نبايد با زدن اين حرف تصور شود كه بدحجابي از ادارات نشأت مي گيرد.
آيت ا خاتمي خاطرنشان كرد: متدينان هوادار اين دولت هستند. بنابراين دغدغه متدينين بايد جدي گرفته شود. كساني را مي شناسيم كه تساهل و تسامح فرهنگي را هدايت مي كنند. دولت آنها را مي شناسد، به فضل الهي همانگونه كه در مقابل تساهل و تسامح سياسي ايستادگي كرديم، در مقابل تساهل و تسامح فرهنگي نيز ايستادگي خواهيم كرد. نبايد بگذاريم كساني كه در داخل بدنه حضور دارند از موقعيت خود سوءاستفاده كرده و نظرات غلط خود را قالب كنند.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به مصوبه شوراي عالي فرهنگ گفت: چرا اين مصوبه كه براي 52 نهاد دولتي وظايف خاص تعيين كرده و مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز مي باشد، اجرايي نمي شود؟ ما در عرصه قانون مشكلي نداريم، مشكل در اجراست.

 



دبير كميته پدافند غيرعامل كشور: رهبري نقش آگاه سازي مردم را در مقابل فتنه ايفا كرد

دبير كميته پدافند غيرعامل كشور گفت: در اغتشاشات سال گذشته رهبري يك تنه نقش بصيرت و آگاه سازي مردم را ايفا كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان محمودآباد، پيمان فلسفي شنبه در همايش استاني حاميان دولت در مسجد جامع محمودآباد كه به بامداد يكشنبه منتهي شد افزود: در فتنه گري انتخابات سال گذشته هدف اصلي، ستون نظام و رهبر معظم انقلاب بود.
وي تصريح كرد: در اين اغتشاشات رهبري به تنهايي و يك تنه نقش بصيرت و آگاه سازي مردم را ايفا كردند و ملت ايران نيز به خوبي اين رهنمود را با حضور پرشورشان در مقاطع مختلف به منصه ظهور رساندند و توانستند توطئه هاي فتنه گران را نقش بر آب كنند.
وي نمايان شدن چهره نفاق را از آثار مثبت جريان فتنه و اغتشاشات انتخاب سال 88 بيان كرد و اظهار داشت: اصلاح طلبان خودشان بر اين نظر بودند كه جريان اصلاحات با اين فرآيندي كه طي كرد مرگ خود را شاهد بود.
فلسفي تاكيد كرد: هدف فتنه گران در حادثه انتخابات فروپاشي نظام بود.
وي همچنين به موضع گيري زهرا رهنورد و كروبي در تضعيف انتخابات سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين نوع موضع گيري نشان از يك جريان از پيش سازماندهي شده بود.
دبير كميته دائمي پدافند غيرعامل كشور به برنامه ريزي هاي قبل از انتخابات سران فتنه اشاره و بيان داشت: نزديكان ميرحسين موسوي چند روز قبل از شروع انتخابات اطلاعات و اخبار را به طور مستقيم از سايت خارجي ها دريافت مي كردند و بعضي از اين اطلاعات اين طور بود كه اگر موسوي پيروز نشود لاجرم تقلب صورت گرفته است و اين نوع اخبار از پيش برنامه ريزي شده را از سايت هاي داخل كشور براي مردم منتشر مي كردند.
وي تأكيد كرد: رسانه هاي مخالف نظام در حادثه انتخابات 88 همواره براي تحريك مردم اخبار كذب را براي تقويت جريان فتنه انتشار مي دادند.

 



اخبار ادبي و هنري

توقف نمايش فيلم صهيونيستي توسط يك گروه سينمايي
گروه سينمايي اتوپياي فرانسه نمايش يك فيلم رژيم صهيونيستي را در سالن هاي خود متوقف كرد.
در پي حمله نيروهاي رژيم اشغالگرد قدس به كشتي هاي حامل كمك هاي بشردوستانه به نوار غزه، گروه سينمايي اتوپياي فرانسه نمايش برنامه ريزي شده فيلم كمدي «پنج ساعت در پاريس» متعلق به آن رژيم را متوقف كرد و به جاي آن مستندي به نام «ريچل» را به نمايش درآورد. اين مستند درباره دانشجوي معترض آمريكايي است كه در جريان حمله بولدوزرهاي ارتش صهيونيستي به منطقه فلسطيني نشين نوار غزه مجروح مي شود.
مدير اين موسسه سينمايي اعلام كرده كه اين عمل را تنها راه اعتراض نسبت به رفتار وحشيانه رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان آزادي و قتل 9 نفر از سرنشنيان آن يافته اند.
براساس گزارش سوره سينما به نقل از آسوشيتدپرس، از سوي ديگر سازمان يهوديان مقيم فرانسه اين اقدام را نشانه افزايش بي سابقه احساسات ضدصهيونيستي در اين كشور خوانده است.
اكسپوي هنري شاهدان و ايثارگران
نخستين اكسپوي هنري دستاوردهاي شاهدان و ايثارگران با عنوان «هنر در آيينه ايثار» در فرهنگسراي نياوران گشايش يافت.
در اين نمايشگاه 300 اثر نقاشي، عكس، حجم، صنايع دستي، شامل آثار معرق، مشبك، قلمزني و ... تا 31 خرداد در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
حسين نوري، ناديا مفتوني، هاشم بدري، زهرا باقري 80 اثر را در رشته نقاشي، احمد ناطقي، داود عامري، حسين شيرزادي و رضا برجي 80 اثر را در زمينه عكاسي و عباس نيازي، حسين نيك طلب، مجتبي كاظمي و غلامرضا رهپيما 120 اثر خوشنويسي، حجم، معرق، مشبك، قلم زني و... را در زمينه صنايع دستي در اين نمايشگاه ارائه داده اند.
انتقاد از عدم ترجمه آثار جهان اسلام
مدير انتشارات دارالمجاد بيروت از روند رو به گسترش ترجمه كتاب هاي غربي و عدم ترجمه كتاب هاي منتشر شده در جوامع اسلامي به زبان هاي ديگر انتقاد كرد.
سيدعبدالله مرتضي، به بهانه فرا رسيدن برگزاري اجلاس ناشران جهان اسلام گفت: بسياري از ناشران مسلمان از جمله ناشران لبناني ترجمه هاي زيادي از كتب غيراسلامي منتشر مي كنند؛ اين در حالي است كه كتب خودمان را كمتر به زبان هاي ديگر ترجمه كرده ايم.
اين ناشر لبناني درباره تاثير اوضاع سياسي و جنگ و تجاوز رژيم صهيونيستي بر وضعيت ناشران اين كشور گفت: در لبنان در اثر جنگ حدود 240 تا 260 انتشارات و چاپخانه يا به كلي منهدم شده اند يا خسارات بالاي 50 درصد ديده اند و اين مسئله ضربه بزرگي به نشر كتاب هاي اسلامي وارد آورده است.
گفتني است، اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام روزهاي 30 و 31 خرداد ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.
انتشار فراخوان جشنواره فيلم دفاع مقدس
فراخوان بخش هاي مختلف يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.
اين فراخوان در قالب يك دفترچه منتشر شده كه شامل معرفي و تشريح بخش هاي مختلف از قبيل مسابقه سينماي ايران، مسابقه سينماي ويديويي، سينماي كوتاه و مستند، بخش نگاه نو (مسابقه فيلم هاي 313ثانيه اي)، قلم طلايي (مسابقه فيلمنامه نويسي، بخش تصوير انقلاب، مسابقه مواد تبليغي (عكس، پوستر، آنونس)، بخش هاي جنبي شامل فانوس خيال، بر بال سيمرغ، پرتو حضور ملي، نشست هاي تخصصي و بزرگداشت ها است.
در متن فراخوان، 24 تير ماه به عنوان آخرين مهلت ارسال آثار، به دبيرخانه جشنواره عنوان شد.
طراحي نماد مقاومت اسلامي
نماد مقاومت اسلامي توسط حوزه هنري استان تهران براي حضور در دومين جشنواره بين المللي مقاومت اسلامي طراحي مي شود.
طراح اين نماد درباره اين اثر گفت: در طراحي اين اثر موضوعات «شهادت»، «پرواز»، « درهم شكسته شدن طاغوت» و شعار «لااله الا الله» در نظر گرفته شده است. عليرضا اصفهاني زاده ادامه داد: هنرمندي كه اعتقاد به اين مفاهيم ارزشي نداشته باشد نمي تواند اثر درخور توجهي ارائه كند.
دومين جشنواره بين المللي مقاومت اسلامي با شركت 26كشور جهان در زمينه هاي علمي، ادبي، هنرهاي تجسمي، هنرهاي تصويري و حمايت هاي بشردوستانه و رسانه هاي ديجيتال برگزار مي شود كه حوزه هنري استان تهران نيز به عنوان متولي امور هنري و ادبي در اين جشنواره حضور دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14