(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 خرداد 1389- شماره 19672

تمامي مناطق تهران صاحب «خانه شهيد» مي شوند
واكنش چمران به تصويب يك فوريت طرح انتخاب شهرداران توسط مردم
در يك شوراي بي بو و خاصيت نمي مانم
مدارس تهران مجهز به دوربين مداربسته مي شوند
ثبت نام 110 هزار ايراني براي اهداي عضو به مردم غزه
احداث 20 خيابان جديد در غرب تهران
در كازرون موتورسواران نقابدار دو بسيجي را به رگبار بستند
راه اندازي شبكه مراقبت هاي ويژه پزشكي از راه دور
سرپرست سازمان بهزيستي: 70 درصد كودكان خياباني اتباع بيگانه هستند
باند سارقان منازل شمال شهر متلاشي شد
استخدام 12 هزار معلم در مقطع ابتدايي
حوادث كوتاه از كشور
زلزله 7 ريشتري اندونزي را لرزاند
عابران 50 درصد قربانيان تصادفات
دستگيري زن كلاهبردار در لنگرود
جريمه مالي براي انداختن آدامس
سيل هزاران فرانسوي را بي خانمان كرد



تمامي مناطق تهران صاحب «خانه شهيد» مي شوند

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از تشكيل شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در شهرداري خبر داد و گفت: تمامي مناطق تهران داراي خانه شهيد مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، محمدهادي ايازي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب افزود: نهادينه كردن تفكر بسيجي در جامعه، تكريم ايثارگران و ارتقاي سطح علمي فرهنگي ايثارگران شهرداري و فرزندان آنها از ديگر اهداف اين شورا است.
وي نصب تابلو در 200 نقطه شهر تهران را از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده عنوان كرد و افزود: اين تابلوها در 200 منطقه شهر تهران كه در ايام دفاع مقدس مورد اصابت موشك قرار گرفته بودند، به نمايش درخواهد آمد.
به گفته ايازي همچنين قرار است در هر منطقه يك پناهگاه شناسايي و به خانه فرهنگ تبديل شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران همچنين از نصب يادمان شخصيت هاي شهيد از جمله استاد مطهري، شهيد بهشتي، دكتر چمران و خبر داد.
وي جمع آوري و حفظ آثار شهدا و ايثارگران را از ديگر فعاليت هاي اين شورا برشمرد و خاطرنشان كرد: به غير از فعاليت باغ موزه دفاع مقدس، طي توافقي در پارك شهر موزه ايثارگران و جانبازان شيميايي نيز راه اندازي خواهد شد.

 



واكنش چمران به تصويب يك فوريت طرح انتخاب شهرداران توسط مردم
در يك شوراي بي بو و خاصيت نمي مانم

رئيس شوراي شهر تهران با اظهار ناخشنودي از تصويب يك فوريت طرح انتخاب شهرداران توسط مردم گفت: در صورت تصويب اين طرح شوراي شهر را رها مي كنم چرا كه بيكار نيستم تا در شورايي بي بو و خاصيت بمانم.
به گزارش ايسنا، مهندس مهدي چمران در جلسه روز سه شنبه شوراي اسلامي شهر تهران تصويب اين طرح را تزاحم در كار شوراها دانست و گفت: اجراي اين طرح شوراها را كاملا بي خاصيت مي كند و به اين ترتيب بهتر است شوراها منحل شوند.
رئيس شوراي عالي استانها با بيان اينكه انتخاب شهرداران نيز به نوعي توسط مردم بوده است چرا كه اعضاي شورا توسط مردم انتخاب مي شوند، اظهار داشت: با تصويب اين طرح شوراها ديگر هيچ نظارتي بر عملكرد شهرداران نخواهند داشت.
رئيس شوراي شهر تهران، درباره تاثير تصويب اين طرح بر فضاي سياسي كشور گفت: با تصويب اين طرح شهرداران كاملا به يك چهره سياسي تبديل مي شوند و چهره تخصصي خود را از دست مي دهند.
چمران با اعتقاد به اينكه تصويب اين طرح به مشكلات مي افزايد و در عين حال شوراها را هم بي خاصيت مي كند، گفت: در اين صورت فعاليت شوراها يك كار تشريفاتي مي شود.
رئيس شوراي شهر تهران گفت: اگر اين طرح تصويب نهايي شود ما هم مي رويم دنبال كار خودمان و شوراها را رها مي كنيم چرا كه بيكار نيستيم در شورايي بايستيم كه بي بو و بي خاصيت است.
چمران در پاسخ به اين سؤال كه آيا در اين زمينه با نمايندگان مجلس رايزني كرده ايد، گفت: در اين زمينه با مجلسي ها هيچ رايزني نداشتم چرا كه خود نمايندگان اين طرح را مطرح كرده اند و هيچ مشورتي هم با ما نداشتند.

 



مدارس تهران مجهز به دوربين مداربسته مي شوند

دبير شوراي عالي آموزش و پرورش از صدور مجوز نصب دوربين مدار بسته در مدارس و قانوني شدن آن خبر داد.
مهدي نويدادهم با اعلام اين خبر افزود: طبق هماهنگي هايي كه با مسئولان وزارت آموزش و پرورش داشته ايم امكان نصب دوربين هاي مداربسته به شكل قانوني در مدارس فراهم شد.
نصب دوربين هاي مداربسته از سال گذشته در حالي در برخي از مدارس تهران به دليل كمبود معاونت انضباطي براي كنترل دانش آموزان آغاز شد كه هيچ قانون و مقرراتي در آموزش و پرورش در اين باره وجود نداشت.
وي ادامه داد: طبق بخشنامه صادر شده مديران مدارس مي توانند دوربين هاي مداربسته را تنها از منظر حفاظت از اموال و مكانهاي حساس و خطرناك مدارس نصب كنند و به هيچ وجه اجازه نصب آن را در كلاس درس ندارند.

 



ثبت نام 110 هزار ايراني براي اهداي عضو به مردم غزه

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر كشور از ثبت نام 110 هزار داوطلب اهداي عضو براي مصدومان و قربانيان غزه خبر داد.
محمدجواد جعفريان با اشاره به ثبت نام بيش از 155 هزار داوطلب اعزام به غزه گفت: اين آمار نشان مي دهد كه مردم ايران براي نجات جان انسان ها از جان و مال و زندگي خود گذشته و براساس تعاليم اسلامي عمل مي كنند.
وي از حركت كشتي 300 تني حاوي كمك هاي مردمي اعم از غذا، دارو، لوازم ساختماني، چادر و لوازم اوليه زندگي در هفته آينده به سمت غزه خبر داد و افزود: در اين روز عموم داوطلبان، چهره هاي برتر فرهنگي، سياسي و اجتماعي همراه با هنرمندان سينما و تلويزيون طي مراسم ويژه اي كاروان كمك به غزه را بدرقه مي كنند.
جعفريان تصريح كرد: با توجه به شيطنت هاي قابل پيش بيني از سوي رژيم صهيونيستي و همچنين احتمال اينكه ارسال محموله مسير حركت خود را از دريا به خشكي تغيير دهد تصميم بر اين شد تنها از 10 داوطلب متخصص و كارآزموده براي اعزام به غزه استفاده شود.
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر از تمامي جوانان، دانشجويان، دانش آموزان و عموم مردم خواست با ايجاد پايگاه هاي اينترنتي اعم از وبلاگ و سايت و همچنين توليدات نرم افزاري، فعاليت هاي هنري، عكس، فيلم و تئاتر از مظلوميت مردم غزه دفاع كنند.
وي گفت: داوطلبان اعزام به غزه مي توانند با حضور در همايش ها،، راهپيمايي ها، اهداي عضو، اهداي خون و كمك هاي نقدي و غيرنقدي حمايت خود را از مردم جنگ زده و در محاصره غزه اعلام كنند.

 



احداث 20 خيابان جديد در غرب تهران

به منظور توسعه شبكه معابر درون شهري، 20خيابان جديد در غرب تهران احداث شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5، مسعودرضا رئيس دانا معاون فني و عمراني منطقه با اعلام اين خبر افزود: با اجراي اين طرح 7800 مترمربع به شبكه معابر شهري غرب تهران افزوده شد.
وي گفت: اين خيابانها با اعتباري معادل 5 ميليارد تومان در 4 هزار متر احداث شده است.
معاون فني و عمراني شهرداري منطقه 5 از تداوم احداث خيابان در سال جاري خبر داد و گفت: احداث خيابانهاي الوند، احمد كاشاني و سيمون بوليوار از جمله برنامه هاي منطقه در توسعه شبكه معابر شهري است كه پس از رفع معارض ملكي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.

 



در كازرون موتورسواران نقابدار دو بسيجي را به رگبار بستند

در جريان تيراندازي موتورسيكلت سواران نقابدار در كازرون يك مامور بسيجي به شهادت رسيد و بسيجي ديگري نيز مجروح شد.
به گزارش شبكه ايران، سحرگاه يكشنبه 23خرداد ماه جاري اهالي روستاي «بوزكي» از توابع بخش خشت شهرستان كازرون، با شنيدن صداي گلوله هاي پي درپي، سراسيمه به كوچه و خيابان ريختند. اهالي روستا لحظاتي بعد با پيكرهاي خونين 2 مامور بسيجي به نام هاي جابر-22ساله- و محسن- 23ساله- روبه رو شدند كه هدف گلوله قرار گرفته بودند.
اهالي روستا كمي دورتر از محل حادثه نيز دو موتورسيكلت به همراه يك قبضه كلاشينكف روي زمين مشاهده كرده و بلافاصله موضوع را با ماموران در ميان گذاشتند. ماموران پليس جنايي شهرستان كازرون به همراه بازپرس شعبه اول دادسراي بخش خشت و كنار تخته خود را به محل رساندند.
تيم جنايي در نخستين بررسي ها دريافتند «محسن» لحظاتي پس از تيراندازي بر اثر اصابت 3 گلوله جان باخته و جابر نيز به بيمارستان انتقال يافته است. بدين ترتيب براي كشف ماجرا، از جابر كه به سختي حرف مي زد تحقيق كردند. بسيجي مجروح گفت: ساعتي قبل من و محسن برحسب وظيفه در روستا گشت مي زديم كه ناگهان با دو موتورسوار نقابدار روبه رو شديم. بلافاصله دستور ايست داديم، اما آنها متواري شدند. سرانجام در جريان تعقيب و گريز، ما را به رگبار بستند.تحقيقات براي شناسايي فراريان ادامه دارد.

 



راه اندازي شبكه مراقبت هاي ويژه پزشكي از راه دور

سازمان فضايي ايران با همكاري بيمارستان مسيح دانشوري، فاز اول شبكه مراقبت هاي ويژه پزشكي از راه دور (مپاد) را به اجرا درآورد.
دكتر محمدعلي فرقاني، رئيس سازمان فضايي ايران ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: در فاز يك شبكه ياد شده بيمارستان مسيح دانشوري به عنوان مركز مشاوره دهنده فوق تخصصي، در زمينه فوريت هاي مراقبت هاي ويژه ريوي است.
وي افزود: همچنين، بيمارستان زعيم پاكدشت و امام خميني(ره) فيروزكوه نيز به عنوان مركز مشاوره گيرنده از اين سامانه بهره مند هستند.
رئيس سازمان فضايي ايران تصريح كرد: شبكه مراقبت هاي پزشكي از راه دور با همكاري سازمان فضايي ايران، پژوهشكده سل و بيماري هاي ريوي و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي راه اندازي شده است.
وي با بيان اين مطلب كه يكي از برنامه هاي سازمان فضايي ايران برگزاري كارگاه بين المللي پزشكي از راه دور است، ادامه داد: بر همين اساس هماهنگي ها و همكاري هاي نزديكي با سازمان ملل متحد و همچنين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صورت گرفته است.
محمد علي فرقاني با بيان اين مطلب كه ارائه خدمات فضايي در سال جاري در دستور كار سازمان قرار گرفته است، تصريح كرد. با توجه به توسعه روزافزون خدمات فناوري فضايي در جامعه بشري، ما نيز بايد همگام با توسعه كشور در عرصه بكارگيري فناوري نوين نيز پيشگام باشيم.

 



سرپرست سازمان بهزيستي: 70 درصد كودكان خياباني اتباع بيگانه هستند

سرپرست سازمان بهزيستي استان تهران گفت: 70درصد كودكان خياباني در كشور از اتباع بيگانه هستند.
علي هاشم مطوريان در ادامه با اشاره به اينكه ساماندهي كودكان كار در كشور به عهده وزارت كار و امور اجتماعي است، اظهار داشت: سازمان بهزيستي تنها مسئوليت كودكان خياباني ايراني را به عهده دارد.
وي درباره كودكان خياباني كه توسط نيروي انتظامي و شهرداري جمع آوري و به سازمان بهزيستي تحويل مي شود، تصريح كرد: سازمان بهزيستي بعد از تحويل اين كودكان به سرعت و با يك مكانيزم خاص، خانواده هاي اين كودكان را شناسايي و در مرحله اول، مسائل فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي آنها را برطرف مي كند و كودكان را به خانواده ها برمي گرداند.
مطوريان بيان داشت: در بين كودكاني كه تحويل سازمان بهزيستي مي شوند، تعدادي وجود دارند كه به علت مشكلات خانواده هايشان داخل مراكز سازمان نگهداري مي شوند و با توجه به برنامه هاي سازمان بهزيستي براي آنها شغل فراهم مي شود.
سرپرست سازمان بهزيستي استان تهران با بيان اينكه سال گذشته بيش از 3 هزار كودك خياباني به سازمان تحويل شد، اضافه كرد: در حال حاضر ميانگين سني كودكان بين 12 تا 15 سال است ضمن اينكه 99درصد از كودكان خياباني پسر هستند.

 



باند سارقان منازل شمال شهر متلاشي شد

2 مرد جوان كه از خانه هاي شمال شهر سرقت مي كردند توسط نيروهاي پايگاه سوم پليس آگاهي دستگير و روانه زندان شدند.
به دنبال وقوع سرقت هاي متعدد بين ساعت 20 الي 24 در شمال شهر تهران و شكايت مالباختگان نيروهاي پليس آگاهي پايگاه سوم موفق به دستگيري 2 مرد جوان شدند.
سارقان منازل بيشتر فرش هاي گران قيمت و اموال كم حجم با ارزش از قبيل طلاجات و وجه نقد و لپ تاپ و غيره را سرقت مي كردند.
از آنجائي كه در اين سرقت ها هيچگونه مدارك و شواهدي از سارقان وجود نداشت كارآگاهان با تحقيقات ميداني سوابق تعدادي زيادي از سارقان سال هاي گذشته را مورد بررسي قرار دادند.
در اين ارتباط يكي از اين افراد به نام بهزاد 30 ساله بود كه در سال 86 به اتهام سرقت منزل در مناطق شمالي پايتخت دستگير و با شناسائي مالباختگان بسيار در پرونده وي و محكوميت به زندان و رد مال و جريمه نقدي محكوم شده بود كه در سال 87 با سپردن وثيقه از زندان مرخصي گرفته و متواري شد.
با توجه به سابقه بهزاد و متواري و تحت تعقيب بودن وي، احتمال اين كه وي از كار خلاف و سرقت دست كشيده است براي كارآگاهان دور از ذهن بود. به همين دليل در پي چند ماه كار كارشناسي، با تشكيل تيم ويژه اي از كارآگاهان، شناسائي و دستگيري بهزاد و چند نفر افراد ديگر با شرايط مشابه و متواري در دستور كار جدي كارآگاهان قرار گرفت.
با تلاش هاي چندين ماهه كارآگاهان در حالي كه اين گونه سرقت ها همچنان ادامه داشت، نشاني هايي از بهزاد در حوالي مارليك به دست آمد.
در اين خصوص متهم كه به جهت سوابق گذشته اش كاملاً براي كارآگاهان شناخته شده بود، پس از 2 هفته مراقبت در محدوده مارليك مخفيگاه وي شناسائي شد و با اخذ نيابت قضائي، در ساعت 6 صبح 8 خرداد امسال در يك عمليات ضربتي بهزاد به همراه 3 نفر ديگر در يك منزل اجاره اي مجردي دستگير و به پايگاه سوم منتقل شدند.
در بازرسي از اين مخفيگاه تعدادي از اموال مسروقه از جمله طلاجات و بدليجات و فرش هاي دستي و مقداري مشروبات الكلي و مواد مخدر از نوع كراك به دست آمد.
با انتقال متهمان و اموال مسروقه به پايگاه، در بررسي هاي بعدي مشخص شد 3 نفر دستگير شده در مخفيگاه متهم دخالتي در سرقت ها نداشته اند.
با توجه به اينكه اموال سرقتي مورد شناسائي تعدادي از مالباختگان قرار گرفت؛ متهم اعتراف كرد: پس از اين كه با مرخصي از زندان متواري شدم مجدداً به سرقت روي آوردم.
وي مدعي شد: من با سپردن سند جعلي توانسته بودم از زندان مرخصي بگيرم و اين سند را يك نفر به نام عباس 30 ساله در مقابل پرداخت وجه برايم تهيه كرده بود.
بعد از اين كه زندگي كاملاً مخفيانه اي را در پيش گرفتم با عباس كه تازه آشنا شده بودم رابطه دوستانه اي را برقرار كرده و سرقت هاي پس از فرار را با او دنبال كردم.
در عصر روز دستگيري بهزاد، كارآگاهان مجدداً با اخذ نيابت قضائي براي دستگيري عباس به كرج اعزام شدند و در يك عمليات غافلگيرانه در مقابل بيمارستان خاتم كرج اين فرد دستگير و به پايگاه منتقل شد.
2 متهم دستگير شده تاكنون به بيش از 30 فقره سرقت منزل اعتراف كرده اند كه 15 محل سرقت در محدوده زعفرانيه، سعادت آباد، تجريش، پاسداران، خيابان پيروزي و غيره شناسائي شده است.

 



براي سال تحصيلي جديد انجام مي شود
استخدام 12 هزار معلم در مقطع ابتدايي

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش از استخدام 12هزار معلم در مقطع ابتدايي در سال جديد تحصيلي خبر داد.
فاطمه قربان افزود: با برگزاري آزمون استخدامي در سال جاري از ميان 40 هزار نيروي پذيرفته شده، 12 هزار در دوره ابتدايي مشغول به كار خواهند شد هم چنين 3هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي و تعدادي از معلمان حق التدريس اين دوره نيز استخدام مي شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند قاچاق سلاح
اراك- خبرنگاركيهان: يك باند تهيه و توزيع سلاح و مواد مخدر در اراك متلاشي و اعضاي اين باند كه در يك معامله صوري اقدام به تهيه سلاح از لرستان و انتقال آن به اراك مي كردند دستگير شدند.
از متهمان دو قبضه سلاح كلت كمري و مقداري ترياك كشف شد.
كشف سلاح جنگي
دماوند- خبرگزاري فارس: در عملياتي يك باند خريد و فروش اسلحه شكاري غيرمجاز و جنگي در دماوند منهدم شد.در اين عمليات 21 قبضه اسلحه غيرمجاز كشف و ضبط شد. همچنين 5 نفر قاچاقچي سلاح نيز در شهرستان دماوند طي اين عمليات دستگير شدند2. قبضه سلاح كمري، 2 قبضه قناسه ويژه تك تيراندازي، 15 قبضه اسلحه كلاشينكف، يك قبضه ده تير روسي جنگي و يك قبضه شكاري در اين عمليات كشف شد.
دستگيري قاتل فراري
اراك- خبرنگاركيهان: فردي كه با همدستي دوست خود يك كودك 9 ساله را در استان كرمان به قتل رسانده و متواري شده بود دستگير شد.متهمان عليرضا- ب و كريم-الف نام دارند. تلاش براي دستگيري ديگر همدست متهم ادامه دارد.
انهدام باند سارقان مسلح
گرگان- خبرنگاركيهان: يك باند سارقان مسلح كه بيش از 20كيلوگرم طلا و جواهرات از طلافروشي هاي استان گلستان به سرقت برده بودند منهدم شد.پليس 3 نفر از سارقان اعضاي اين باند را دستگير و يك نفر ديگر در درگيري با ماموران انتظامي كشته شد. متهمان تاكنون به هفت فقره سرقت مسلحانه از طلافروشي ها اعتراف كردند. در دو مورد از اين سرقت ها بر اثر تيراندازي متهمان با سلاح شكاري، دو نفر از كسبه مجروح شده بودند.
معدوم كردن آلايش هاي دامي غيربهداشتي
بناب- خبرنگاركيهان: 8540 كيلوگرم آلايش دامي غيربهداشتي در شهرستان بناب كشف و معدوم شد.اين مقدار آلايش دامي بدون ليبل، تاريخ توليد و انقضا بود كه از زابل به مقصد بناب حمل شده بود.
سارقان مسلح بانك در دام پليس
اصفهان- خبرنگاركيهان: سه سارق مسلح بانك ملي ايران شعبه شهرك صنعتي جي اصفهان به دام افتادند. سارقان با استفاده از نقاب و دستكش 65 ميليون تومان وجه نقد اين بانك را مورد سرقت قرار داده و با يك دستگاه مزداي سواري متواري شده بودند.سركرده سارقان شخصي بنام منوچهر-ق 48 ساله داراي 19 فقره سابقه كيفري و غيربومي است كه به اتفاق سه همدست خود مبادرت به اين سرقت كرده بودند.از سارقان دو قبضه سلاح كلاشينكف و كمري به دست آمد و وجوه سرقت شده از مخفيگاه سارقان كشف و به بانك مسترد شد.
متلاشي شدن باند سارقان اتوبوس هاي مسافربري
¤ باند سارقان به عنف اتوبوس هاي مسافربري در اصفهان متلاشي شد.سركرده اين باند سه نفره شخصي بنام جواد- ن و سابقه دار است و سارقان در پايانه ها و ميادين بزرگ شهر طعمه هاي خود را شناسايي و به عنوان مسافر به صورت دربستي رانندگان را فريب و در اطراف اصفهان و در نقاط خلوت با ضرب و جرح آنها بوسيله ابزارهاي برنده مبادرت به سرقت خودرو آنان مي كردند.سارقان سابقه دار 7 دستگاه اتوبوس مسافربر را به سرقت برده بودند، پليس موفق به شناسايي و دستگيري سارقان در كمترين زمان ممكن شد.
اخذ تسهيلات ميلياردي با جعل اسناد
اراك- خبرنگاركيهان: فردي كه توانسته بود با جعل اسناد از يكي از بانك هاي خصوصي مبلغ 18 ميليارد ريال تسهيلات اخذ كند در شهرستان محلات شناسايي و دستگير شد.متهم كه داراي كارخانه سنگ مي باشد پس از دستگيري به موضوع جعل و اخذ تسهيلات در جهت ايجاد شركت و سرمايه در گردش اعتراف كرد.پليس در بازرسي از منزل وي يك جلد شناسنامه جعلي، گواهي ديپلم جعلي و 10قطعه مهر ژلاتيني مربوط به شركت ها و معادن مختلف كشف شد.
كشف روغن تقلبي خودرو
اصفهان- خبرنگاركيهان: مقدار 20 هزار و460 ليتر روغن تقلبي خودرو در شهرستان برخوار استان اصفهان كشف شد.اين فرد به نام «عبدالله- ر» اقدام به ساخت روغن تقلبي خودرو و توزيع آن در سطح استان اصفهان مي كرد. نامبرده در مخفيگاه خود در حال پلمب بشكه هاي روغن تقلبي خودرو دستگير شد.در بازرسي از محل تعداد 93 عدد بشكه 220ليتري و پلمب شده به مقدار 20هزار و460 ليتر روغن تقلبي، يك دستگاه پمپ جهت پر كردن بشكه ها، يك دستگاه پلمب كشف و يك دستگاه كاميونت مخصوص حمل روغن سوخته توقيف شد. محل مذكور نيز پلمب شد.

 



زلزله 7 ريشتري اندونزي را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي هفت و يك دهم ريشتر روز چهارشنبه جزيره «ياپان» در منطقه پاپوا در شرق اندونزي را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري ها، سازمان ژئوفيزيك اندونزي به دنبال اين زلزله درباره وقوع تسونامي در منطقه هشدار داد.
براساس اعلام سازمان ژئوفيزيك اندونزي اين زمين لرزه ساعت سه و 16 دقيقه به وقت گرينويچ اتفاق افتاد و كانون آن در 10 كيلومتري عمق زمين و در محدوده 123 كيلومتري جنوب شرق جزيره «ياپان» روي داد.
به گفته مقامات رسمي اندونزي، اين جزيره و ديگر جزاير اطراف آن دور افتاده و غير مسكوني و دسترسي به آن براي نيروهاي امدادي دشوار است.
اما برخي گزارش ها حاكي است تاكنون ده ها خانه در اين منطقه كه 70 هزار نفر در آن سكونت دارند، تخريب شده است و چندين نفر كشته و مجروح شده اند.
مسئولان امدادرساني اندونزي فقط كشته شدن دو نفر و تخريب دهها خانه در اثر زمين لرزه امروز را تأييد كردند. همچنين پس لرزه هاي ديگري با 6/6 در مقياس ريشتر اين منطقه را در روز چهارشنبه به شدت تكان داد و موجب آتش سوزي برخي از خانه هاي روستائيان در جزيره ياپان شد.
به گزارش رسانه هاي گروهي اندونزي، اين زمين لرزه در «ماتوكواري» مركز استان «پاپوازيا» كه 250 كيلومتر تا جزيره ياپان فاصله دارد، نيز احساس شد. خبرنگار الجزيره نيز در گزارشي اعلام كرد كه منطقه زلزله زده، جزو مناطق دور افتاده و غير مسكوني اندونزي به شمار مي رود و اغلب خانه ها در آن با چوب ساخته شده است.

 



عابران 50 درصد قربانيان تصادفات

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران گفت: امسال بيش از 50 درصد قربانيان سوانح رانندگي استان تهران را عابران پياده تشكيل مي دهند.
به گزارش ايلنا، حبيب كمالوند افزود: متاسفانه سطح ايمني عابران پياده در كشور پايين است كه در اين خصوص مي توان به سه دليل 1- نبود گذرگاه ايمن براي عابران 2- وجود معضلات ساختاري پياده روها از جمله سد معبر، دستفروشان، حركت موتورسيكلت ها در پياده رو و ناهمواري هاست كه موجب مي شود عابران كمتر از پياده رو استفاده كنند 3- كمبود آموزش براي عابران پياده اشاره نمود.
وي افزود بيشترين تلفات مربوط به عابران 40 تا 60 ساله است.

 



دستگيري زن كلاهبردار در لنگرود

رشت- خبرنگار كيهان:
پليس لنگرود يك زن كلاهبردار را در شرق گيلان دستگير كرد.
يك طلافروش لنگرودي 48 ساعت بعد از انجام يك معامله، متوجه كلاهبرداري يك زن شد و جريان را به پليس آگاهي لنگرود اطلاع داد.
اين زن با مراجعه به طلافروشي و ارائه فاكتور خريد مقداري طلاجات از جمله 8 حلقه النگو، يك رشته گردنبند و يك جفت گوشواره به عنوان طلاي 18 عيار ايتاليايي اقدام به تعويض طلاجات مذكور با طلاهاي ديگر نمود و مابه التفاوت وجه به ميزان 51 ميليون و 600 هزار ريال را نيز دريافت كرد. صاحب مغازه پس از انجام معامله متوجه تقلبي بودن طلاجات شد و به پليس شكايت كرد.
كارآگاهان پليس لنگرود با همكاري مالباخته و با استفاده از فيلم ضبط شده دوربين مداربسته مغازه، زن كلاهبردار حرفه اي را شناسايي و در لاهيجان دستگير كردند.
وي كه پس از متاركه با شوهرش در خانه پدري خود در لاهيجان زندگي مي كرد به دام پليس افتاد.

 



جريمه مالي براي انداختن آدامس

انداختن آدامس بر روي زمين در پايتخت كره جنوبي ممنوع شد.
به گزارش خبرگزاري كره جنوبي «يونهاب» به نقل از مسئولان كره اي، شهرداري سئول با تصويب قانوني، انداختن و چسباندن آدامس بر روي زمين را ممنوع و جريمه مالي براي آنها در نظر گرفت. براساس اين گزارش، افرادي كه از اين قانون تخطي كنند 500 وون (40دلار) جريمه مالي خواهند شد و اين مبلغ براساس مناطق مختلف پايتخت كره متغير خواهد بود.
اين در حالي است كه شهرداري سئول قبل نيز قانون ممنوعيت انداختن ته سيگار و خورده اشغال را به تصويب رسانده بود.
به گفته مسئولان كره اي، اقدامات شهرداري سئول از آن جهت اتخاذ شده است كه قرار است، سران 20 كشور صنعتي جهان نشست خود را در 20 نوامب ردر پايتخت كره برگزار كنند.
رسانه هاي داخلي كره جنوبي نيز از چندي پيش اقدام به پخش آگهي و برنامه هايي در ارتباط با لزوم پاكيزه نگه داشتن خيابان هاي پايتخت در آستانه نشست سران كشورهاي 20 كردند.

 



سيل هزاران فرانسوي را بي خانمان كرد

مقامات محلي فرانسه اعلام كردند: در پي وقوع سيلاب در نواحي جنوبي اين كشور، تاكنون 25 نفر كشته و مفقود شده و هزاران نفر هم مجبور شدند منازلشان را تخليه كنند.
ارتفاع آب در اين منطقه و ساير نواحي جنوبي كشور به دليل بارش هاي فراوان و دامنه دار به چندين متر افزايش يافته و تمامي راه ها و معابر دچار آبگرفتگي شدند، به طوري كه وضعيت تردد به سهولت صورت نمي گيرد.
بنابر گزارش رسيده بالگردهاي ارتش و اورژانس به برخي از نواحي اعزام شدند تا سيل زدگان رانجات دهند؛ چرا كه امكان امدادرساني زميني به دليل وجود آبگرفتگي راه ها وجود ندارد.
فرانسه چنين بارش باراني را تاكنون به خود نديده بود مسئولان فرانسه معتقدند اين يك فاجعه است كه تاكنون 180 ميليمتر باران باريده و اين ميزان، افزايش هم خواهد يافت؛ چرا كه طي چند دقيقه ارتفاع آب به بيش از 50 تا 60 سانتيمتر رسيد و اين نشان دهنده شدت بارش باران در منطقه است.
گزارشها حاكي است مردم وسايل نقليه خود را ترك كرده و با قايق و يا شناورها در خيابان ها حركت مي كنند.
بالا آمدن سطح آب باعث شده تا قطار سريع السيري كه از «نيس» به سمت «ليل» در حركت بود، با 300 مسافر در منطقه «لاك» متوقف شود و هم اكنون ماموران امداد، در تلاشند تا مسافران اين قطار را نجات دهند.همچنين بيش از 175 هزار نفر هم در مناطق سيل زده بدون برق ماندند.گفتني است، دپارتمان هواشناسي فرانسه اعلام كرد كه احتمال دارد اين بارش ها تا اواخر هفته جاري ادامه پيدا كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14