(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 خرداد 1389- شماره 19672

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاله ها بی متن
آيت الله مصباح يزدي: ولايت فقيه نماد حاكميت نظام اسلامي است
احمدي نژاد : شرايط مذاكره را ما تعيين مي كنيم
حاشيه هاي سفر به سرزمين آب و آفتاب
انتقاد شديد اردوغان از سياست هاي دوگانه آمريكادر قبال ايران
رئيس سابق ISI پاكستان: صدور قطعنامه ضدايراني توطئه آمريكا و اسرائيل عليه اسلام است
راه اندازي رآكتوري قوي تر از رآكتور تهران در آينده نزديك
جانشين فرمانده كل سپاه: جدال فرهنگي تبديل به جدال امنيتي شده است
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز: عده اي در نتيجه اعمال خود از قطار انقلاب و امام پياده شدند
درخواست ايران براي تدوين جدول زماني انهدام سلاح هاي هسته اي
اعلام آمادگي متخصص برجسته ايراني براي مهار فاجعه نفتي خليج مكزيك
سرپرست صندوق بازنشستگي كشور: بانك اميركبير تأسيس مي شود
بهره برداري از راه آهن گرگان تا پايان تيرماه
معاون جهاد كشاورزي: طرح شناسنامه دار كردن كشاورزان امسال اجرا مي شود
دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش: آموزش و پرورش با وضع موجود راه به جايي نمي برد
با پيام رئيس جمهوريادواره شهداي روحاني كردستان گشايش يافت
وزير مسكن: در يك رقمي كردن تورم شاهكار كرده ايم
سرتيپ احمدي مقدم: نيروي انتظامي نماد افتخار ايران است
در گروه هاي 4 تا 5 نفره نمايندگان مجلس به غزه اعزام مي شوند
اخبار ادبي و هنري



آيت الله مصباح يزدي: ولايت فقيه نماد حاكميت نظام اسلامي است

آيت الله مصباح يزدي عنوان كرد كه ولايت فقيه، نماد حاكميت نظام اسلامي است اما متاسفانه عده اي هنوز حقيقت آن را درك نكرده اند.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم، دوشنبه شب، در ديدار با مهرداد بذرپاش رئيس سازمان ملي جوانان، با اشاره به حوادث سال گذشته و فتنه بعد از انتخابات در كشور ابراز داشت: خوشبختانه اين فتنه برطرف شد و فتنه گران و فتنه جويان نيز رسوا شده اند و موقعيت نيم بندي هم كه داشتند، از بين رفته است و جامعه هوشيار و متوجه خطرهايي كه عليه نظام و كشور بود، شده است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم، با بيان اينكه ما نمي توانيم پيش بيني كنيم كه در آينده چه اتفاقاتي رخ خواهد داد، تاكيد كرد: در طول تاريخ بشريت نيز حوادثي رخ داده كه براي مردم قابل پيش بيني نبوده است.
وي با اشاره به عظمت انقلاب اسلامي، بسياري از ابعاد انقلاب را ناشناخته توصيف و تاكيد كرد: مردم ايران به رهبري امام راحل، در شرايطي كه رژيم پهلوي خفقان عجيبي ايجاد كرده بود، راه پيروي از حق و امام راحل را دنبال كردند و انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند.
آيت الله مصباح يزدي با تاكيد بر اينكه براي رسيدن به حق نبايد نااميد شد بلكه بايد به دنبال راه اميد براي عبور از تنگناها بود خاطر نشان كرد: به هر ميزان امكانات ما بيشتر باشد، تكليف ما نيز بيشتر خواهد بود و بايد با بصيرت به سراغ مسائل رفت.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم، با بيان اينكه افرادي كه از فهم و بصيرت بالاتري برخوردار هستند، بايد براي آسيب ها فكر كنند و راه هاي برون رفت از آسيب ها را بيابند گفت: اشخاصي كه تدبيرشان كم است، توقعي از آن ها نمي رود، اما كساني كه فهم بيشتري دارند از آن ها توقع بيشتري وجود دارد و اين گونه افرادي كه از دورانديشي و فراست نيز برخوردار هستند، بايد حوادث را پيش بيني كرده و راه هاي مقابله با آن را نيز واكاوي و شناسايي كنند.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) قم، در ادامه با اشاره به جايگاه ولايت فقيه در آموزه هاي ديني و اسلامي تصريح كرد: ولايت فقيه، نماد حاكميت نظام اسلامي است، اما برخي از افراد در دوره هايي درصدد حذف اين نماد و اصل مهم برآمدند.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم، در ادامه با اشاره به اقدامات و ظرفيت هاي سازمان ملي جوانان، خطاب به مسئولان اين سازمان تاكيد كرد: اين سازمان بايد با بهره گيري از ظرفيت ها و پتانسيل موجود، ساختارها و زيربناهاي بيشتري را براي ترقي و تقويت باورهاي ديني در نسل جوان كشور ايجاد كند و با بهره گيري از شيوه هاي نوين و مناسب، روحيه ايماني و اعتقادي جوانان را ارتقا دهد.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري، خطاب به رئيس سازمان ملي جوانان كشور گفت: شما بايد در اقدامات و فعاليت هاي خود به گونه اي برنامه ريزي كنيد كه بتوانيد نسل جوان كشور را متناسب با روحيات شان به سوي ارزش هاي اسلامي سوق دهيد و تحقق اين امر مهم با تقويت ايمان و روحيه ديني و مهندسي فرهنگي امكان پذير است.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه متاسفانه با وجود گذشت بيش از سي سال از شكل گيري انقلاب اسلامي، ما از ساده ترين ابزارها براي كارهاي مهم بهره نگرفته ايم گفت: هنوز بسياري از مسئولان حقيقت ولايت فقيه، منشأ، حدود، اختيارات و نقش ولايت فقيه را نمي دانند و بايد به اين امور مهم توجه بيشتري صورت گيرد.

 



در جمع باشكوه مردم چهارمحال و بختياري
احمدي نژاد : شرايط مذاكره را ما تعيين مي كنيم

شهركرد- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور در اجتماع پرشكوه مردم چهارمحال و بختياري با تاكيد بر اين كه ما اهل گفت وگو هستيم افزود: شرايط مذاكره با اتحاديه اروپا را به زودي اعلام مي كنيم.
دكتر محمود احمدي نژاد در سومين سفر استاني خود به چهارمحال و بختياري و در اجتماع عظيم مردم شهر كرد در ورزشگاه انقلاب اين شهرستان افزود: هر دولتي در هر گوشه دنيا بخواهد به بهانه قطعنامه شوراي امنيت عليه ملت ايران، ذره اي از حقوق ما را ضايع كند، ملت ما اقدام متقابل قاطع را براي خود محفوظ خواهد داشت.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود ابراز داشت: ملت ايران براي قطعنامه هاي صادر شده پشيزي ارزش قائل نشده و آنها را به ديوار كوبيده و راه خود را ادامه داده است.
دكتر احمدي نژاد عنوان داشت: امروز ساختار شوراي امنيت و ساختار سياسي در دست مستكبران در همه بخش ها شكست خورده است.
وي گفت: ساختار شوراي امنيت، يك ساختار ظالمانه و تبعيض آلود است كه نه تنها نتوانسته عدالت و امنيت را برپا كند بلكه به عنوان ابزار دست دولت آمريكا عليه آزاديخواهان و عدالت طلبان دنيا قرار گرفته است.
رئيس جمهور تاكيد كرد: آنان خيال كرده اند با صدور اين قطعنامه مي توانند شوراي امنيت را از اضمحلال نجات دهند.
وي در اين ارتباط خاطرنشان ساخت: چرا ناراحت باشيم؟ ما براي تغيير در دنيا، بر هم زدن معادلات ظالمانه جهان، نظم يك سويه و تبعيض آلود حاكم بر آن برنامه داريم و قدم به قدم جلو مي رويم.
وي تاكيد كرد: مردم غزه 3سال است كه در خانه و سرزمين خود تحت محاصره اند و از داشتن آب و غذا و دارو محرومند و زير موشك باران و حتي بمباران ممنوعه شيميايي هستند.
احمدي نژاد افزود: عده اي از مردم پاك سرشت و با عاطفه دنيا كاروان كمك هاي انسان دوستانه خود را شامل مايحتاج عمومي سازماندهي و به طرف غزه ارسال مي كنند اما متأسفانه مورد هجوم هلي كوپترها، هواپيماها و نيروي نظامي صهيونيست ها قرار مي گيرند و صهيونيست ها مانع رساندن موادغذايي به مردم غزه مي شوند.
رئيس جمهور تصريح كرد: همه مردم آزاده دنيا حمله صهيونيست ها به كاروان آزادي را محكوم مي كنند اما اين در حالي است كه آمريكا و دو كشور خبيث ديگر جنايتكاران را حمايت مي كنند.
رئيس جمهور گفت: همزمان دولت آمريكا با قرار دادن صدها بمب اتم و پرداخت سالانه دهها ميليارد دلار، از جنايت هاي رژيم صهيونيستي حمايت مي كند، اما در برابر فعاليت علمي و انساني و صلح آميز ملت ايران قطعنامه شوراي امنيت صادر مي كنند.
وي توضيح داد: اولين هدف از صدور قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت اين بود كه رژيم صهيونيستي كه ابزار جنايت ها و نوكر و عامل توسعه طلبي و تسلط آنها بر منطقه و جهان است از زير فشار سنگين افكار عمومي مردم دنيا خارج شود و نجات يابد.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: آنها خيال مي كنند كه مي توانند با اين اقدامات رژيم صهيونيستي را نجات دهند اما من اعلام مي كنم رژيم صهيونيستي به پايان راه خودش رسيده است و اين تلاش هاي مذبوحانه تنها كمكي به او نخواهد كرد بلكه مرگ ننگين اين رژيم را جلو خواهد انداخت.
رئيس جمهور يادآور شد از اين به بعد از خواسته هاي اصلي ملت ايران نجات مردم آمريكا از حكومت غيردموكراتيك و زورگوي دولت آمريكا خواهد بود.
دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: ملت ايران اگر روزي موضوعي را اعلام كرد تا آخر مي ايستد و آن را محقق خواهد كرد.
دكتر احمدي نژاد در مورد هدفمندسازي يارانه ها نيز گفت: يكي از طرحهاي مهم يارانه ها را اصلاح وضع مالياتي اعلام كرد و گفت: اگر ماليات بدرستي و عادلانه اخذ شود ديگر نياز نداريم كه بخش مهمي از پول نفت كه ثروت ملي است به جاي سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال مصرف كنيم.
احمدي نژاد در بدو ورود به شهركرد در جمع خبرنگاران نيز با اشاره به رويكرد فرهنگي در دور سوم سفرها گفت: كار فرهنگي دولت به معناي اين نيست كه ساير كارها متوقف يا ضعيف مي شود.
وي گفت: مردم استان چهارمحال و بختياري مايه عزت و سربلندي هستند و در همه صحنه هاي انقلاب اسلامي حضوري فعال داشته و دارند. رئيس جمهور تاكيد كرد: طي 2 روز سفر وزيران و معاونان در شهرستان هاي استان حضور يافته و تصميمات 2 سفر قبلي را مرور و اگر موانع و مشكلاتي در زندگي مردم وجود داشته بررسي و به دولت گزارش مي كنند.

 



حاشيه هاي سفر به سرزمين آب و آفتاب

¤ جمعي از مردم منطقه دوردست بازفت كه براي ديدار رئيس جمهور آمده بودند به خبرنگار كيهان گفتند ما هيچ توقع و خواسته اي جز آرزوي سلامت و طول عمر رهبر معظم انقلاب نداريم.
¤ در طول مسير استقبال از رئيس جمهور يك دستگاه پژو، نامه هاي مردم را كه خطاب به رئيس جمهور نوشته بودند جمع آوري مي كرد.
¤ جمعي از جوانان موتورسوار شهركرد با نصب پرچم هاي ايران، پيشاپيش جمعيت استقبال كننده در حركت بودند.
¤ جمع زيادي از مردم شهركرد در لباس عشاير بختياري و با در دست داشتن عكس هايي از امام خميني، رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور در مراسم استقبال شركت كردند.
¤ در فرودگاه شهركرد، «فاطمه زهرا شبان» فرزند 7 ساله جانباز شهيد سرهنگ پاسدار «محمود شبان» با اهداي دسته گل به رئيس جمهور خطاب به وي گفت: اميد ملت غيور ايران! خار چشم ابرقدرت ها! رزمنده بسيجي، رئيس جمهور عزيزم دكتر محمود احمدي نژاد به سرزمين آب و آفتاب خوش آمديد.
¤ مردم براي استقبال از رئيس جمهور و با پاي پياده مسير 5 كيلومتري فرودگاه را طي نموده و از احمدي نژاد استقبال كردند.
¤ مردم براي دقايقي طولاني در استقبال از رئيس جمهور عليه سران فتنه شعار دادند و خواستار محاكمه و مجازات آنان شدند.

 



انتقاد شديد اردوغان از سياست هاي دوگانه آمريكادر قبال ايران

نخست وزير تركيه بار ديگر با انتقاد شديد از رفتار آمريكا در قبال بيانيه تهران تاكيد كرد كه اين بيانيه براساس محتواي نامه هاي اوباما به من و رئيس جمهور برزيل تنظيم شده است.
«رجب طيب اردوغان» ديروز در جمع نمايندگان حزب حاكم تركيه در مجلس ملي اين كشور بار ديگر تصريح كرد: «متن بيانيه تهران با خواسته هاي باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا كه در نامه اي به من و رئيس جمهور برزيل نوشته بود؛ مغايرتي ندارد.»
ايران در بيانيه سه جانبه تهران به نشان اعتمادسازي بيشتر و تلاشي ديگر براي رفع ابهامات ادعايي آمريكا و متحدانش درباره موضوع هسته اي ايران، توافق كرد، 1200 كيلوگرم اورانيوم كم غني شده را به تركيه ارسال و در ازاي آن سوخت رآكتور هسته اي تهران را دريافت كند.
طبق بيانيه تهران، تركيه متعهد شد در صورت تكرار اتهامات و بدعهدي هاي غرب، محموله هسته اي ايران را بازپس دهد.
پس از صدور اين بيانيه، آمريكا در حركتي شتاب زده پيش نويس تحريم هاي جديد عليه ايران را در شوراي امنيت توزيع كرد و با فشار و اعمال نفوذ توانست تحريم عليه ايران را تشديد كند.
دور چهارم تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل، چهارشنبه (19 خرداد) در حالي تصويب شد كه تركيه و برزيل با آن مخالفت كردند و لبنان نيز به آن راي ممتنع داد.
براساس گزارش پرس.تي.وي نخست وزير تركيه در اين سخنراني از ادامه سياست فشار و تلاش واشنگتن براي تصويب دور چهارم تحريم شوراي امنيت عليه ايران انتقاد كرد و گفت: تركيه و برزيل به علت تمايل براي حل سياسي اختلافات، به قطعنامه شوراي امنيت راي مخالف دادند.
اردوغان با انتقاد از سياست هاي دوگانه غرب گفت: «زماني كه نفعتان ايجاب كند با رژيم هاي ديكتاتور همكاري مي كنيد، و زماني ديگر از دموكراسي دم مي زنيد.»
نخست وزير تركيه در حالي كه به ناكامي هاي آمريكا و متحدانش در جنگ افغانستان و عراق اشاره داشت، به نتيجه مر گ بار جنگ افروزي هاي آنان پرداخت و گفت: «آيا كشته شدن صدها هزار نفر در عراق و بيوه شدن صدها هزار زن در ا ين كشور نتيجه اقدام شما نيست؟ آيا فكر مي كنيد كه پيروز شده ايد؟» اردوغان همچنين بار ديگر حمله جنايت آميز رژيم صهيونيستي به كاروان بشردوستانه آزادي غزه را محكوم كرد و گفت: «برخي از رسانه هاي وابسته به اين رژيم سعي دارند با تحريف حقايق، اقدام راهزنان دريايي را توجيه و دولت تركيه را تحت فشار قرار دهند، در حالي كه نمي دانند اقدام افتخارآميز دولت تركيه مورد حمايت مردم اين كشور است و تلاش آنان نزد مردم تركيه اندك ارزشي ندارد.»

 



رئيس سابق ISI پاكستان: صدور قطعنامه ضدايراني توطئه آمريكا و اسرائيل عليه اسلام است

رئيس سابق سازمان اطلاعات پاكستان تاكيد كرد كه هدف آمريكا و رژيم صهيونيستي از تلاش براي صدور قطعنامه ضدايراني در شوراي امنيت توطئه عليه اسلام و ايران است.
«ژنرال حميد گل» رئيس سابق سازمان جاسوسي پاكستان (ISI) در گفت وگو با فارس در اين باره اظهار داشت: رژيم صهيونيستي ابتدا به كاروان آزادي غزه حمله برده و سپس كميسيوني را براي بررسي ماوقع تشكيل داده است، اين اقدام جز شوخي چيز ديگري نمي تواند باشد.
وي در ادامه تصريح كرد كه آمريكا و رژيم صهيونيستي در حال توطئه عليه اسلام و بالاخص ايران هستند.
به گفته اين ژنرال بازنشسته پاكستاني «قطعنامه اخير سازمان ملل متحد عليه ايران يكي از اين توطئه هاست، اما گذشت زمان ثابت خواهد كرد كه اين توطئه نيز به شكست مي انجامد چرا كه ايران كشوري قدرتمند است.»
وي افزود: «دشمنان اسلام نمي دانند كه دولت و ملت ايران باز هم همچون گذشته كه در برابر تحريم هاي پيشين ايستادگي كرده اند، در برابر اين تحريم ها نيز خواهند ايستاد.»
حميد گل از ايران به عنوان روزنه اميد امت اسلامي ياد و تاكيد كرد كه همه مسلمين بايد از اين روزنه اميد دفاع كنند.
به گفته وي «هر اتفاق ناگواري كه براي ايران بيفتد به نفع دشمنان اسلام خواهد بود.»
حميد گل رژيم صهيونيستي را «مادر توطئه» توصيف و تصريح كرد: صهيونيست ها در توطئه اي ديگر ابتدا به كاروان آزادي يورش بردند و سپس كميسيوني را براي تحقيق درخصوص ماجرا تشكيل دادند.

 



صالحي خبر داد
راه اندازي رآكتوري قوي تر از رآكتور تهران در آينده نزديك

رئيس سازمان انرژي اتمي از طراحي رآكتوري قوي تر از رآكتور تهران، توسط اين سازمان خبر داد كه به زودي در كشور راه اندازي خواهد شد.
علي اكبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان طي سخناني در تحسين همايش تهيه و كنترل راديوداروها در اين سازمان گفت: ايران در بين كشورهاي منطقه و جهان اسلام با داشتن حدود 50 سال تجربه در دانش و فناوري هسته اي، از توانايي هاي علمي و امكانات بسيار بيشتري براي توليد راديوايزوتوپ برخوردار است.
صالحي در همين راستا اعلام كرد: سازمان انرژي اتمي در حال طراحي رآكتوري با قدرتي بيشتر از رآكتور تهران براي توليد راديو داروهاست و اين رآكتور به زودي در كشور راه اندازي خواهد شد.
وي اضافه كرد: تصميم ما بر اين است كه با راه اندازي رآكتورهاي متعددي در شمال، جنوب، شرق و غرب كشور براي توليد راديوداروها براي فروش و صادرات اين داروها به كشورهاي منطقه و كشورهاي اسلامي كه بسيار به آنها نيازمندند و در مضيقه هستند كمك كنيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي به وجود 3 هزار مركز پزشكي و 2 هزار مركز صنعتي كه با داروها و محصولات هسته اي فعاليت مي كنند اشاره كرد و گفت: اثرگذاري و فعاليت انرژي اتمي در عرصه صنعت، كشاورزي و پزشكي روز به روز در حال افزايش است و ما بايد كاري كنيم تا مردم از اين خدمات انرژي اتمي با خبر بشوند.
به گزارش واحد مركزي خبر، صالحي افزود: در مقابل سياست دو پهلوي فشار و گفت وگويي كه كشورهاي غربي و آنها كه خيرخواه ايران نيستند به كار گرفته اند ما نيز راهبردي دوگانه را در پيش رو داريم. وي اين راهبرد را در قدم اول گفت وگو از سر صدق و در قدم دوم پيشبرد تحولات هسته اي براي مقابله با فشارهاي مخاصمان دانست.
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه در عرصه كاربردهاي پزشكي هسته اي در كشور روز به روز بر توليد انواع راديوداروها افزوده مي شود، اضافه كرد: براساس قراردادي ملي به نام طرح ملي راديو داروها كه با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري منعقد شده قرار است 20 فقره راديو دارو در ايران توليد شود.

 



جانشين فرمانده كل سپاه: جدال فرهنگي تبديل به جدال امنيتي شده است

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: جدالي كه دشمنان در حوزه فرهنگي شروع كرده بودند، هم اكنون به حوزه امنيتي گسترش يافته است.
سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و معاونت هاي سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به پيروزي هاي انقلاب اسلامي در دهه هاي گذشته اشاره و تصريح كرد: عالم محل تجلي و تحقق سنت هاي الهي است كه هميشه وجود دارند و يكي از سنت هاي الهي كه هميشه در عالم وجود دارد، غلبه حق بر باطل است. وي افزود: به بركت انقلاب اسلامي، حيات ما نيز در مسير حق قرار گرفته و براي ادامه اين مسير به مراقبت و مواظبت بيشتر از خود نياز است.
جانشين فرمانده سپاه خاطرنشان كرد: كساني بودند كه در اوايل انقلاب، مسير زندگيشان در راه حق بود، ولي به دليل غفلت از خود و پيروي از هواهاي نفساني، از اين مسير خارج شدند. وي همچنين بيان كرد: تحريم هاي اقتصادي، تهاجم فرهنگي و نظامي و تحريك جامعه از جمله راه هايي است كه دشمن در جهت صدمه زدن به انقلاب پيموده است، ولي به دليل وجود سنت الهي و پيروزي حق بر باطل هميشه شكست خورده اند.
سردار سلامي با بيان اين كه تلاش دشمنان بعد از انتخابات براي به شكست كشاندن حضور ميليوني مردم در انتخابات نيز در راستاي مقابله با انقلاب اسلامي است، گفت: جدالي كه دشمنان در حوزه فرهنگي شروع كرده بودند، هم اكنون به حوزه امنيتي گسترش داده اند و مي خواهند خواسته هاي اجتماعي آمريكا را به خواسته هاي اجتماعي مردم و ارزش هاي آمريكايي را به مطالبات مردم، تبديل كنند.
وي در ادامه به وظايف سپاه در مقابله با تهديدات دشمنان اشاره كرد و گفت: وظيفه سپاه اين است كه با الگو قرار دادن رهنمودهاي مقام معظم رهبري، هدف دشمن و خواسته هاي او را شناسايي و خنثي كند و با اعتماد به نفس و ايمان و نصرت هاي الهي، از حالت دفاعي به حالت آفندي تبديل شود.
جانشين فرمانده سپاه خاطرنشان كرد: محيطي كه در آن قرار داريم، سرشار از تهديدات است، ولي با تلاش و برنامه ريزي دقيق مي شود اين تهديدات را به فرصت تبديل كرد.

 



عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز: عده اي در نتيجه اعمال خود از قطار انقلاب و امام پياده شدند

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت عنوان كرد كه عده اي در اثر نتيجه اعمال خودشان از قطار انقلاب و امام افتادند.
حجت الاسلام جعفر شجوني در مراسم سالروز شهداي حزب مأتلفه كه در دفتر اين حزب در قزوين برگزار شد، گفت: يك عده از قطار انقلاب و امام افتادند زمين كه حقشان بود و اين عكس العمل اعمال خودشان بود.
وي اضافه كرد: خدا را شاكريم كه سران فتنه را دستگاه قضايي دستگير نكرد زيرا قهرمان مي شدند، درست است كه ناراحت بوديم و مي گفتيم چرا دستگاه قضايي كاري نمي كند اما در واقع كار دستگاه قضايي عاقلانه بوده است.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: حالا مي بينيم كه اين سران فتنه بيانيه مي دهند، خود را باطل مي كنند و تيشه به ريشه خود مي زنند و در واقع اينها بصيرت ندارند و اين جمله واقعيت دارد كه بعضي از مردم عوام از برخي خواص، خواص تر هستند.
وي در خصوص كروبي گفت: بايد به اين شيخ بدبخت گفت كه چه حقي از تو ضايع شده است و دنبال چه هستي، آن شهرام جزايري هم پول داد و هم به زندان رفت، شما هم پول گرفتيد هم آزادانه مي چرخيد و هم مي خواهيد با 300 هزار رأي باطله رئيس جمهور شويد و حال بنشينيد و باز بيانيه بدهيد.
شجوني افزود: اين آقايان هيچ كدام براي انقلاب سيلي نخوردند و درد دين ندارند، كروبي كه مدتي در زندان بود براي آزادي گفت «جاويد شاه» و بيرون آمد و اينها حتي اگر بخواهند نيز نمي توانند پشيمان شوند زيرا دشمنان از برخي اقدامات آنها آگاه هستند كه به محض اينكه بخواهند برگردند آنها را رسوا مي كنند.
وي با اشاره به اهميت حجاب تأكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر و حجاب اينها بي صاحب است و متولي امر به معروف و نهي از منكر نداريم و در واقع معلوم نيست متولي آن وزارت ارشاد، ائمه جمعه و يا ستاد احياي امر به معروف است.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز توضيح داد: اين خانمي كه بدحجاب بيرون مي آيد، موجب تحريك جوان شده و چون نمي تواند ارضا كند، ديوانه مي شود و جنايتكار مي شود، افسران نيروي انتظامي گاهي مي گويند در ماه چند زن دست بريده و سر بريده در چاه هاي شهريار پيدا مي كنند.
وي اعلام كرد: اينها كه مي گويند فرهنگ سازي، مگر تلويزيون، راديو، عاشورا و تاسوعا، اعتكاف و نماز جمعه فرهنگ سازي نيست همه، همه چيز را مي دانند ولي گوش نمي دهند.
شجوني ادامه داد: زن بايد رشيد باشد و با غيرت باشد، زنان در آن دوران رشيد بودند كه جوان شهيد را پرورش دادند كه به جبهه فرستادند.

 



درخواست ايران براي تدوين جدول زماني انهدام سلاح هاي هسته اي

سفير و نماينده دايم ايران در دفتر اروپايي سازمان ملل در ژنو خواستار برنامه زمان بندي شده براي امحاي همه سلاح هاي هسته اي شد.
سيد محمدرضا سجادي روز سه شنبه طي سخناني در نشست كنفرانس خلع سلاح ژنو گفت: بزرگ ترين خطري كه امروزه تمامي جهان را تهديد مي كند، وجود زرادخانه هاي هسته اي است كه چند كشور خاص در اختيار دارند. وي افزود: جاي تأسف است كه بعد از گذشت حدود دو دهه از پايان يافتن جنگ سرد سايه جنگ سرد و ميراث شوم آن همچنان بر جامعه بين المللي سنگيني مي كند. انبوه سلاح هاي هسته اي در زرادخانه هاي تعداد محدودي از كشورها باقي مانده اند و دكترين هاي نظامي مبتني بر كاربرد سلاح هسته اي روزآمد مي شوند.
سجادي تهديد به استفاده از سلاح هسته اي به ويژه عليه كشورهاي غير هسته اي را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: جهان نمي تواند تا ابد منتظر بماند، كه آيا كشورهاي هسته اي تمايل به امحاي سلاح هاي هسته اي خود پيدا مي كنند يا خير. بنابراين ضرورت دارد تا جامعه بين المللي اقدام جدي و فوري در اين زمينه به عمل آورد. وي گفت: در راستاي سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران مبني بر نابودي همه سلاح هاي هسته اي، كشورمان در كنفرانس بازنگري معاهدهNPT در نيويورك به همراه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد طرحي را براي تعيين جدول زماني خلع سلاح هسته اي ارائه كرد كه به موجب آن همه سلاح هاي هسته اي بايد تا سال 2025 نابود مي شده و كنوانسيون ممنوعيت سلاح هاي هسته اي تدوين مي شد.
سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در ژنو ابراز تأسف كرد كه كنفرانس بازنگري معاهده NPT نتوانست انتظارات جامعه بين المللي را در اين زمينه برآورده كند.
وي گفت: كنفرانس خلع سلاح نبايد در اين زمينه بي تفاوت بماند و ما با تمام توانمان براي تحقق بخشيدن به خلع سلاح هسته اي تلاش خواهيم كرد.
سجادي از كنفرانس خلع سلاح خواست با تعيين كميته اي ويژه مذاكرات خود را در مورد خلع سلاح هسته اي آغاز كند. وي افزود: معاهده ممنوعيت مواد شكافت پذير قابل استفاده در سلاح هسته اي بايد ذخاير موجود مواد شكافت پذير را شامل شود.
وي اضافه كرد: تنها در اين صورت آن معاهده معني دار خواهد بود. يادآوري مي شود كه كشورهاي هسته اي با تسري دامنه معاهده احتمالي ممنوعيت مواد شكاف پذير قابل استفاده در سلاح هسته اي به ذخاير موجود مخالف هستند.
سجادي همچنين با تأكيد بر اينكه فضاي ماوراي جو ميراث مشترك همه بشريت است، اظهار داشت: فضاي ماوراي جو بايد از هرگونه رقابت نظامي دور نگه داشته شود. هيچ كشوري نبايد در پي استقرار سلاح در فضا برآيد. هرگونه استقرار سلاح در فضا تهديدي براي همگان خواهد بود.
وي افزود: استفاده از فضا بايد منحصراً براي اهداف صلح آميز و با روحيه همكاري صورت پذيرد. در اين جلسه سلسوآموريم وزير خارجه برزيل نيز به ايراد سخنراني پرداخت و با اشاره به بيانيه تهران، آن را موفقيتي در زمينه ديپلماسي براي پرداختن به موضوعات بين المللي توصيف كرد.
وي گفت: اين بيانيه در مسيري صادر شد تا هم جمهوري اسلامي ايران بتواند از حقوق مشروع هسته اي خود بهره مند شود و هم اينكه اطمينان بين المللي پيرامون موضوع هسته اي جمهوري اسلامي ايران به دست آيد. برزيل در حال حاضر رياست كنفرانس خلع سلاح را برعهده دارد.

 



اعلام آمادگي متخصص برجسته ايراني براي مهار فاجعه نفتي خليج مكزيك

تكنسين نفتي برجسته ايراني اعلام كرد در صورت درخواست رسمي دولت آمريكا از جمهوري اسلامي ايران، حاضر است بحران نشت نفت در خليج مكزيك را مهار كند.
نشت نفت در خليج مكزيك، پس از حدود دو ماه تبديل به فاجعه اي زيست محيطي و گسترده شده و شركت نفتي بريتيش پتروليوم (پيمانكار پروژه مذكور در خليج مكزيك) و دولت آمريكا از مهار آن درمانده و عاجز شده اند.
در همين زمينه «محمدتقي ابوالحسني» تكنسين بازنشسته وزارت نفت جمهوري اسلامي اعلام آمادگي كرد در صورت درخواست رسمي واشنگتن از تهران، نسبت به مهار اين نشت گسترده نفت با همكاري جمعي از كارشناسان خبره ايراني اقدام خواهد كرد.
ابوالحسني با اشاره به زخم هاي عميق ملت ايران از دولت هاي آمريكا و انگليس، اين آمادگي براي اقدام را در راستاي كمك به محيط زيست جهان و كل مردم دنيا توصيف كرد.
لازم به ذكر است متخصصين ايراني طي 8 سال دفاع مقدس به دليل حملات مكرر ارتش بعثي (و در سالهاي پاياني جنگ آمريكايي ها) به چاهها و اسكله هاي نفتي كشورمان، تجربه ارزنده اي در مهار بحران هاي نفتي دارند و در مهار چاههاي نفتي كويت در دوره حمله صدام به اين كشور نيز نقشي اساسي داشتند.
ابوالحسني كه در دوران جنگ مسئول فني ستاد فوريت هاي جنگي در اهواز بوده است، به دليل مهار نشت چاه شماره 3 نوروز در عمليات گسترده «الله اكبر» به عنوان كارگر نمونه كشوري انتخاب شده و مورد تقدير قرار گرفت.

 



سرپرست صندوق بازنشستگي كشور: بانك اميركبير تأسيس مي شود

سرپرست صندوق بازنشستگي كشور گفت: سازمان بازنشستگي با ايجاد بانك اميركبير برخي از مشكلات اشتغال فرزندان بازنشستگان را حل مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، ايراندخت عطاريان در جمع بازنشستگان كازرون اظهار داشت: براي تمام بازنشستگان سال 88 و 89 قانون مديريت خدمات كشوري را اجرا مي كنيم.
وي از بازنشستگاني كه سهام عدالت خود را نگرفته اند خواست به دستگاههاي اجرايي مراجعه كنند.
عطاريان در مورد سفر كارت بازنشستگان افزود: اگر دستگاه اجرايي و دولت اين كارت ها را شارژ نكنند بازنشسته مي تواند از 40 درصد تخفيف استفاده كرده و خودش آن را شارژ كند. وي از افزايش حقوق و ارتقاي سطح معيشتي بازنشستگان خبر داد و گفت: تعداد بازنشستگان در سال جاري به يك ميليون و يكصد هزار نفر افزايش يافته است.

 



مسئول راه آهن شمال كشور خبر داد
بهره برداري از راه آهن گرگان تا پايان تيرماه

مسئول راه آهن شمال كشور از بهره برداري راه آهن گرگان تا پايان تير ماه سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، سيدفرهاد ظهورپرواز اظهار داشت: با توجه به وجود مشكلاتي از قبيل تهيه مصالح و ارتقاي زيرسازي، مديرعامل راه آهن، چند اكيپ كاري را براي اتمام اين پروژه مأمور كردند و اين نيروها در حال حاضر از چند نقطه مختلف با جديت مشغول كار هستند.
وي با بيان اينكه مرحله ريل گذاري تا پايان ماه جاري به پايان مي رسد، تصريح كرد: تا پايان تيرماه با پايان زيركوبي، خط آهن گرگان- تهران به بهره برداري مي رسد.
ظهور پرواز با اشاره به اين كه 75 كيلومتر از ايستگاه گلوگاه تا گرگان بازسازي نشده است، يادآور شد: اين مسير تا انتهاي سال جاري به طور كامل بازسازي مي شود.
مسئول راه آهن شمال كشور تأكيد كرد: بازسازي اين مسير مانع تردد مسافران نمي شود و بعد از اتمام اين مرحله مي توان در مسير ساري تا گرگان از ريل باس نيز براي تردد مسافران استفاده كرد.
خط آهن گرگان- تهران بيش از 6 ماه است كه به منظور بازسازي اين خط تعطيل شده و در طول اين مدت نارضايتي هايي را از جانب مردم و مسئولان به همراه داشته است.
راه آهن شمال ايران در سال 1307 پس از ريل گذاري از جنوب كشور در استان خوزستان آغاز و تا گرگان به طول تقريبي 2 هزار كيلومتر طي 11 سال اجرا و به بهره برداري رسيد.
اين پروژه مؤثر در شرايطي اجرايي شد كه طي 81 سال گذشته همواره كارشناسان و افراد مطلع هنوز از اين مسير به عنوان بهترين و ضروري ترين مسير ريلي كشور نام مي برند.
اين مسير تلفيقي از شاهكار فني و تخصصي با زيبايي هاي طبيعي شمال كشور از ويژگي هاي خاص آن است و در 81 سال گذشته اين اثر ماندگار و رخداد بزرگ عمراني خدمات ارزنده اي را به مردم گرگان و شهروندان ساير نقاط كشور ارائه كرده است.

 



معاون جهاد كشاورزي: طرح شناسنامه دار كردن كشاورزان امسال اجرا مي شود

معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي گفت: طرح شناسنامه دار كردن كشاورزان امسال در كشور اجرا مي شود.
«محمدرضا جهانسوز» روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا در سمنان گفت: با ابلاغ وزير جهاد كشاورزي امسال بايد سطوح كشور را بيشتر تحت پوشش شناسنامه قرار دهيم.
وي با اشاره به آغاز اجراي طرح آزمايشي بانك جامع اطلاعات جغرافيايي كشور در دو استان سمنان و فارس گفت: اين طرح به صورت پايلوت در يك شهرستان استان سمنان به اجرا درآمده و پيشرفت و موفقيت خوبي داشته است.
وي با بيان اينكه اين طرح در استان فارس نيز در جريان است گفت: در قالب اين طرح با استفاده از علوم و فنون نوين كشاورزي نظير عكسبرداري ماهواره اي و هوايي و بانك داده هاي اطلاعاتي و كاداكس زراعي و باغي با اطلاعات و شناسنامه بهره برداران خواهيم داشت.
وي با بيان اينكه اين طرح براي نخستين بار در تاريخ ايران در استان سمنان از سال گذشته آغاز شده است، ابراز اميدواري كرد: اين طرح تا 22 بهمن در يكي از دو استان سمنان و فارس نهايي شود و در بهمن ماه شاهد پرده برداري از اين طرح براي اجرا باشيم.
وي گفت: با اجراي موفقيت آميز اين طرح در دو استان مذكور طرح بانك جامع اطلاعات كشاورزي در كشور فراگير خواهد شد.
به گفته معاون وزير جهاد كشاورزي، اين طرح يكي از زيربنايي ترين طرح ها براي ايجاد امنيت غذايي كه يكي از ضرورت هاي ايجاد امنيت ملي كشور است، محسوب مي شود.

 



دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش: آموزش و پرورش با وضع موجود راه به جايي نمي برد

ساري-خبرنگار كيهان:
دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش در مورد استمرار وضعيت فعلي دستگاه تعليم و تربيت هشدار داد.
«مهدي نويد» در جلسه توسعه مدارس هيئت امنايي مازندران گفت: استمرار وضع موجود در آموزش و پرورش راه به جايي نمي برد و بايد براي دست يابي به وضع مطلوب، آموزش و پرورش ديگري تعريف كنيم.
وي از تدوين و تصويب سند ملي آموزش و پرورش در كشور خبر داد و افزود: اين سند ملي كه بسترساز تحول در آموزش و پرورش است بعد از تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي تقديم مجلس شوراي اسلامي مي شود.
وي لزوم تغيير نگرش نسبت به توانمندي دستگاه تعليم و تربيت را ضروري دانست و افزود: آموزش و پرورش در توليد سرمايه فرهنگي و اجتماعي نقش بي بديلي دارد.
نويد تصريح كرد: مدارس بايد به كانون تربيتي محلات تبديل شوند.
دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش افزود: جايگاه اصلي فرهنگ و انديشه در مدارس محلات شكل مي گيرد.
وي همچنين رويكرد جديد آموزش و پرورش را توسعه مدارس هيئت امنايي عنوان كرد و افزود: مدارس هيات امنايي شيوه مديريتي جديد در عرصه تعليم و تربيت است كه زمينه ساز ارتقاي كيفيت آموزش و پرورش خواهد بود.
وي گفت: وزارت آموزش و پرورش سالانه 12 هزار ميليارد تومان اعتبار دارد.
نويد خاطرنشان كرد: شوراي عالي آموزش و پرورش تنها مرجع سياستگذاري در حوزه تعليم و تربيت محسوب مي شود.
وي با اشاره به اهميت آموزش و پرورش در فرآيند توسعه ملي گفت: بازي توسعه را بايد در زمين آموزش و پرورش طراحي و عملياتي كرد.

 



با پيام رئيس جمهوريادواره شهداي روحاني كردستان گشايش يافت

نخستين يادواره شهداي روحاني كردستان با پيام رئيس جمهوري اسلامي ايران در مجتمع فرهنگي هنري فجر شهر سنندج مركز اين استان آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در پيام دكتر محمود احمدي نژاد كه توسط «اسماعيل نجار» استاندار كردستان خوانده شد آمده است:
بي ترديد برگزاري كنگره شهداي روحاني كردستان تجليل از سيره شهيدان راه عزت و شرف و تداوم ارزش هاي والاي آنان در ميان ملت مسلمان ايران است.
رئيس جمهوري در اين پيام افزوده است: پيوند خون شهداي روحاني اهل سنت و تشيع تجلي بارز وحدت و يگانگي ميان جامعه بزرگ اسلامي در برپايي حكومت عدل الهي است و اقدامات دشمنان عدالت و مهرورزي، نشانه اي بر حقانيت اين پيوند مبارك و مقدس است.
در پيام رئيس جمهوري اسلامي ايران آمده است: خداوند را شاكريم كه روحانيت آگاه و متعهد كردستان همواره در صف مقدم تبليغ و جهاد، پرچمدار هدايت و سعادت جامعه بوده و تقديم قريب به 50 شهيد روحاني اهل سنت به اسلام و ايران اسلامي شاهدي بر فضيلت آنها و نيز گواهي دلدادگي آن ديار به آرمان هاي نظام مقدس اسلامي و رهبري فرزانه انقلاب است.

 



با توجه به ركود اقتصادي حاكم بر دنيا
وزير مسكن: در يك رقمي كردن تورم شاهكار كرده ايم

وزير مسكن و شهرسازي گفت: در شرايط ركود اقتصادي حاكم بر دنيا، ايران شاهكار كرده است زيرا تورم را به تك رقمي رسانده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، علي نيكزاد سه شنبه شب در شوراي مسكن خراسان رضوي اظهار داشت: مسكن را مي توان يكي از شاخصه هاي اصلي در كاهش تورم دانست زيرا كه با فعال شدن اين بخش، ديگر بخش ها نيز به همين ميزان و بيشتر فعال مي شوند.
وي در ارتباط با اعتبار ايجاد زيرساخت ها نيز اظهار داشت: رئيس جمهور دستور داده است براي تامين اعتبارات انشعابات آب، فاضلاب و برق طرح مسكن مهر در سال جاري، هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار به وزارت نيرو تخصيص يابد كه البته به دستور احمدي نژاد از اين ميزان اعتبار، تامين يك سوم آن از سوي وزارت نيرو و باقي مانده توسط استانداران است.
وي در جمع خبرنگاران نيز اظهار داشت: با توجه به اين كه در مورد مسكن مهر دولت تمام امكانات خود را بسيج كرده است زمين رايگان در اختيار قرار مي دهد، منابع بانكي را به خدمت گرفته و مصالح و امكانات نيز موجود است و نيروي كار متخصص هم كه در كشور فراوان است بايد روند احداث و تحويل مسكن مهر در كشور سرعت پيدا كند.
گزارش ايرنا از نيشابور نيز حاكي است وزير مسكن و شهرسازي در حاشيه كلنگ زني پروژه هزار و 500 واحدي مسكن مهر در نيشابور گفت: با 27 شركت خارجي براي ساخت مسكن مهر در حال مذاكره هستيم كه نتايج آن به موقع اعلام خواهد شد.
نيكزاد افزود: هم اكنون شركت هايي از كشورهاي كره جنوبي و تركيه در حال ساخت مسكن در شهر جديد پرند هستند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در چناران، وزير مسكن و شهرسازي سه شنبه پس از بازديد از روند اجرايي طرح مسكن مهر در شهر جديد گلبهار در مورد شيوه جديد پرداخت وام مسكن مهر گفت: از اين پس 15 درصد وام بعد از اجراي فوندانسيون، 40 درصد پس از اجراي سقف، 30 درصد پس از سفت كاري و 15 درصد پس از نازك كاري به سازندگان مسكن مهر از سوي بانك ها پرداخت مي شود.
نيكزاد درباره صنعتي سازي در طرح مسكن مهر نيز گفت: فعال شدن صنعتي سازي يكي از بركات مسكن مهر براي توليد مسكن مقاوم، ارزان و باكيفيت و سرعت است كه در اين راستا تاكنون 50 نوع فن آوري جديد وارد مسكن سازي شده است.

 



سرتيپ احمدي مقدم: نيروي انتظامي نماد افتخار ايران است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: نيروي انتظامي نماد افتخار ايران است و مي تواند قانون را در ميدان به اجرا درآورد.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامي استان هرمزگان افزود: نيروي انتظامي بايد يك واحد تعامل شديدي با ساير دستگاه هاي اجرايي داشته باشد و حضور اين دستگاه اجرايي در شوراي تامين اجتماعي استان موجب هم افزايي مي شود. وي با اشاره به اهميت ژئو پلتيك استان هرمزگان گفت: اين استان از امنيت استثنايي برخوردار است و اين در حالي است كه از لحاظ تردد با حجم بالايي روبروست و در مسير قاچاق كالا قرار دارد و با وجود اين از استان هاي امن كشور محسوب مي شود. در پايان اين مراسم سرتيپ پاسدار محمدعلي آخوندي به عنوان فرمانده جديد نيروي انتظامي استان هرمزگان معرفي شد.

 



در گروه هاي 4 تا 5 نفره نمايندگان مجلس به غزه اعزام مي شوند

رئيس فراكسيون حمايت از انتفاضه فلسطين و مقاومت لبنان مجلس شوراي اسلامي از اعزام نمايندگان مجلس به غزه خبر داد.
«محمد كرمي راد» در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشتياق فراواني براي حضور در غزه و ديدار با مردم مظلوم فلسطين دارند كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده نمايندگان مجلس و اعضاي فراكسيون در گروه هاي چهار تا پنج نفره با همراهي نمايندگان پارلمان هاي كشورهاي ديگر به غزه اعزام مي شوند و تمهيدات اين كار در حال انجام است.
وي تصريح كرد: ترجيح ما اين است كه از طريق مرز آبي وارد غزه شويم كه اين موضوع با برخي پارلمان هاي كشورهاي اسلامي طرح شده و اميدواريم در آينده نزديك صورت پذيرد.
گفتني است جلسه عصر سه شنب فراكسيون حمايت از انتفاضه فلسطين و مقاومت لبنان مجلس شوراي اسلامي به منظور انتخاب هيئت رئيسه جديد برگزار و محمد كرمي راد، نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي به عنوان رئيس اين فراكسيون انتخاب شد.




اخبار ادبي و هنري

قطع شبكه الاقصي توسط فرانسه
تحت فشارهاي لابي صهيونيستي، پخش برنامه هاي شبكه تلويزيوني الاقصي از ماهواره يوتل ست متوقف مي شود.
مسئولان شبكه الاقصي اعلام كردند، پخش برنامه هاي شبكه تلويزيوني ماهواره اي الاقصي متعلق به جنبش حماس كه دفتر مركزي آن در شهر غزه قرار دارد، از روي ماهواره يوتل ست متعلق به دولت فرانسه، متوقف مي شود.
يكي از مسئولان شبكه الاقصي در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: به ما اعلام شده كه در 48 ساعت آينده، پخش برنامه هاي شبكه الاقصي از ماهواره يوتل ست متوقف مي شود.
به گزارش ايسنا، وي همچنين علت اين امر را فشارهاي لابي صهيونيستي بر دولت فرانسه اعلام كرد.
شبكه تلويزيوني الاقصي، در سال 2006 تاسيس شده و در كشورهاي مصر، اردن، يمن، لبنان، سوريه و تركيه داراي دفتر بوده و 400 نفر نيز در آن به كار اشتغال دارند.
«فرمانده من» به چاپ چهل ودوم رسيد
چاپ چهل ودوم كتاب «فرمانده من» توليد دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شد.
اين كتاب شامل داستان هايي از فرماندهان دوران دفاع مقدس است كه به قلم نويسندگاني چون رحيم مخدومي، احمد كاوري، داود اميريان، علي اكبر خاوري نژاد، حسن گلچين، هادي جمشيديان و عباس پاسيار نوشته شده است.
«من روز عاشورا برمي گردم»، «شب هور»، «رمز يازهرا(س)»، «فسيتوال انفجار و گلوله»، «مثل گل سرخ»، «عقد آسماني» و «مسيح كردستان» عنوان قصه هاي اين مجموعه است.
اين مجموعه نخستين بار سال 1369 به چاپ رسيده بود و هم اكنون نيز چاپ 42 آن از سوي انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شده است.
مرور لحظات دفاع مقدس در شب خاطره
صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» عصر روز پنجشنبه سوم تيرماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» پنجشنبه سوم تيرماه ساعت 18 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
در اين برنامه با حضور چهره هاي فعال و برجسته انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين رزمندگان، ميهمانان خاطرات خود را از روزهاي جنگ تحميلي بيان مي كنند.
نهمين جشنواره تئاتر بسيج برگزار مي شود
نهمين جشنواره تئاتر بسيج به منظور شناسايي استعدادهاي ارزشي در حوزه هنر نمايشي و تاثيرگذاري در جريان هاي هنري در اين حوزه و توليد آثار فاخر برگزار مي شود.
سيد اسماعيل اشرفي نيا مدير امور انجمن هاي سازمان بسيج هنرمندان كشور با اعلام خبر فوق و با اشاره به دستاوردهاي جشنواره هاي گذشته، اظهار داشت: برگزاري جشنواره هاي گذشته نشان دهنده توانايي بسيجيان در نمايش و معرفي مضامين اسلامي به مردم بود.
وي با بيان اينكه جشنواره نهم تئاتر بسيج در دو بخش مسابقات صحنه اي و متون نمايشي برگزار مي شود: تصريح كرد: اين جشنواره با موضوعات سياسي، اجتماعي، اخلاقي، داستان هاي ديني و دفاع مقدس برگزار مي شود. اشرفي نيا با بيان اينكه نهمين جشنواره تئاتر بسيج 5 الي 10 آذرماه سال جاري در تبريز برگزار خواهد شد، گفت: حسين مسافر آستانه دبير نهمين جشنواره تئاتر بسيج است. وي گفت: شركت كنندگان در بخش متون نمايشي بايد آثار خود را تا اول آبان ماه سال جاري به دبيرخانه جشنواره ارائه دهند. وي همچنين آخرين مهلت معرفي نمايش هاي منتخب استاني به دبيرخانه را 15 مهرماه سال جاري بيان كرد و گفت: نمايش هاي منتخب تا پايان مهرماه بازبيني خواهند شد.
انتشار «هستان» بسيج هنرمندان
نهمين شماره ماهنامه داخلي سازمان بسيج هنرمندان با عنوان هستان در خردادماه منتشر شد.
اين ماهنامه به مدير مسئولي دكتر حسين قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان و سردبيري علي رضا عاقل زاده از سوي مديريت تحليل، بررسي و پژوهش سازمان بسيج هنرمندان به چاپ رسيده است.
حراج آثار هنري دانشجويان
آثار هنري دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته هنر در نمايشگاهي به حراج گذاشته شد.
پنجمين نمايشگاه حراج آثار هنري فارغ التحصيلان و دانشجويان هنر 27 خرداد در نگارخانه فرهنگسراي شفق برپا مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14