(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 تير 1389- شماره 19680

راه اندازي نخستين باشگاه چاقي در شمال تهران
سردار ساجدي نيا در مراسم امحاي موادمخدر خبر داد كشف روزانه 3 تن انواع مخدر در كشور
جانبازان شيميايي به شوراي شهر مي روند
آموزش و پرورش اعلام كرد راه اندازي مدارس ورزش در تمام استان ها
هواي خوزستان از امروز گرم تر مي شود
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران: تمام پسماند شهر تهران بازيافت مي شود
رانندگان حمل و نقل شهري آموزش ايمني مي بينند
گشايش نخستين رستوران سنتي ايراني-چيني در پكن
از سوي كميسيون كارگري اراك اخراج 200 كارگر ايرالكو غيرقانوني اعلام شد
اعلام جرم دادستاني تهران عليه «وطن امروز»
به دليل ارتفاع زياد بار كاميوني در شهرستان گرمي آتش گرفت
خودكشي مقام سازمان هواپيمايي چين
انتقاد واتيكان از يورش پليس به كليساي كاتوليك
65 ميليون سيل زده در چين
بي خانماني 2 هزار نفر در فوران آتشفشان
گربه اي با پاهاي مصنوعي



راه اندازي نخستين باشگاه چاقي در شمال تهران

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يك از راه اندازي نخستين باشگاه چاقي در شمال تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك حميدرضا بتو با اشاره به اين كه مبارزه با چاقي در راس برنامه هاي سلامت مديريت شهري قرار دارد، گفت: بزودي نخستين باشگاه چاقي در سراي محله اوين آغاز به كار مي كند و به تدريج ساير سراهاي محلات منطقه يك تهران نيز راه اندازي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در باشگاه چاقي علاوه بر ارائه وسايل مدرن ورزشي، مشاوره هاي ورزشي، تغذيه و روانشناسي نيز توسط متخصصان ذي صلاح داده مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يك تهران تصريح كرد: بررسي وضعيت جهاني ايران از نظر چاقي نشان مي دهد ميزان چاقي به نسبت در اروپا 17 درصد و در خاورميانه 15 درصد است در حالي كه در كشور ما اين ميزان 30 درصد است كه از اين لحاظ وضعيت نامناسبي دارد.

 



سردار ساجدي نيا در مراسم امحاي موادمخدر خبر داد كشف روزانه 3 تن انواع مخدر در كشور

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با اعلام اينكه روزانه 3 تن انواع موادمخدر در كشور كشف مي شود، گفت: 56 درصد كشفيات موادمخدر مربوط به استان تهران است.
سردار حسين ساجدي نيا صبح ديروز در مراسم امحاي موادمخدر كشف شده در تهران گفت: استان تهران با 19 هزار كيلومتر مساحت و 13 ميليون جمعيت ثابت و پنج ميليون جمعيت شناور داراي 400 هزار معتاد ثبت شده و تعدادي معتاد تفنني است.
وي ادامه داد: كشت موادمخدر در افغانستان در سال جاري به علت آفتي كه به مزارع زده شده بود كاهش يافته كه اين امر موجب شده تا قيمت موادمخدر از 78دلار به 134 دلار در سال جاري برسد.
ساجدي نيا گفت: در سال گذشته هزار و 67تن ترياك در كشور كشف شده كه اين رقم در سال 87هزار و 33 تن بود. وي ادامه داد: ورود موادصنعتي در سال گذشته در كشور افزايش يافته كه اين امر وضعيت خوبي نداشته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: روزانه بالغ بر سه تن انواع موادمخدر در كشور كشف مي شود كه بيش از 82 درصد آن توسط نيروي انتظامي كشف مي شود.
وي گفت: بيشترين كشفيات موادمخدر در استانهاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان و تهران بوده است.
ساجدي نيا با اشاره به كشفيات شيشه گفت: در سال 87، 178هزار و 660 كيلوگرم شيشه و در سال گذشته 968 كيلوگرم شيشه در كشور كشف شده كه بيشترين موادكشف شده در استانهاي تهران، خراسان، آذربايجان غربي، فارس، اصفهان و آذربايجان شرقي بوده است.
به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، در سال 87، دو هزار و 116 كيلوگرم كراك و در سال 88، 6 هزار و 867 كيلوگرم كراك در كشور كشف شده به طوري كه كشفيات كراك 121 درصد افزايش داشته است.
وي افزود: هزار و 83 كيلوگرم كراك در تهران كشف شده كه اين رقم 19 درصد كشفيات كراك را شامل مي شود.
ساجدي نيا با اشاره به دستگيري قاچاقچيان گفت: قاچاقچيان دستگير شده در سال 87، 249هزار و 844 نفر بودند كه اين رقم در سال گذشته با 14 درصد كاهش به 213 هزار و 932 نفر در سال گذشته رسيد. همچنين معتادان دستگير شده نيز در سال 87، 2 هزار و 412 نفر بودند كه در سال 88 اين رقم تغييري نداشت.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: در سال گذشته هزار و 480 اتباع بيگانه در استان تهران دستگير شدند كه اين رقم بيش از 5/51 درصد دستگيرشدگان اتباع بيگانه را شامل مي شود.
به گزارش مهر، ساجدي نيا تصريح كرد: در سال گذشته 264 باند تهيه و توزيع موادمخدر در كشور شناسايي و منهدم و هزار و 717 درگيري مسلحانه نيز در كشور شكل گرفت كه اين درگيريها موجب كشته شدن 214 شرور و زخمي شدن 38 نفر شد.
وي ادامه داد: بيشترين نوع موادمخدر كه وارد كشور مي شود ترياك است. همچنين ورود موادمخدر صنعتي رشد قابل توجهي داشته است و با توجه به گرايش افراد به اين نوع موادمخدر طرح قضايي براي مقابله با اين موادمخدر صنعتي تصويب شده است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به رشد دو هزار و 280 درصدي كشف و دستگيري ها در رابطه با موادمخدر روانگردان در استان تهران، افزود: از جمله اقدامات فرماندهي تهران بزرگ پاكسازي نقاط آلوده است كه در اين راستا 10 نقطه استاني، 21 منطقه و 34 محله مانند «فرحزاد» از سوي پليس شناسايي شده كه در اين نقاط عمليات پاكسازي انجام خواهد شد.
وي ايجاد اشتغال براي معتادان پس از ترك اعتياد را از ديگر برنامه هاي پليس پايتخت عنوان كرد و افزود: افراد معتاد پس از گذراندن دوران درمان در پارك ها به عنوان باغبان و يا شغل هاي مربوط به شهرداري به كار گرفته مي شوند.
سردار ساجدي نيا خاطر نشان كرد: در سال 87 بيشترين رجوع به مجتمع قضايي به افراد معتاد بود، اما با توجه به اين كه معتادان به عنوان بيمار تلقي شدند، تعداد پرونده هاي مربوط به اين افراد در مجتمع هاي قضايي كاهش يافت.
به گفته وي در سال 87 آمار معتاداني كه در زندان هاي استان تهران هستند، بيش از 41 درصد بود كه اين ميزان در سال 88 حدود 40 درصد بوده است.

 



جانبازان شيميايي به شوراي شهر مي روند

تعدادي از جانبازان شيميايي تهراني فردا هشتم تير ماه در صحن علني شوراي شهر تهران حضور مي يابند.
به گزارش مهر، سيدهادي كسايي زاده عضو كميته راهبردي تأثير كاهش آلودگي هوا بر جانبازان شيميايي با اعلام اين خبر گفت: 6 هزار جانباز شيميايي بدون درصد همچنان با مشكلات زيست محيطي، آلودگي هوا و تامين دارو و مسكن دركلان شهر تهران زندگي مي كنند.
وي افزود: تعدادي از اين جانبازان در يك سال گذشته شهيد شده اند ولي به دليل اينكه صورت سانحه و مدارك لازم براي احراز جانبازي نداشتند و كميسيون پزشكي بنياد شهيد براي آنان درصدي تعيين نكرده بود، همانند ديگر اموات تهراني غريبانه به خاك سپرده شدند.
وي يادآور شد: قرار بود با تشكيل كميته راهبردي تاثير كاهش آلودگي هوا بر جانبازان شيميايي دستگاه هاي مسئول اعم از وزارت بهداشت، بنياد شهيد، محيط زيست، دانشگاه علوم پزشكي، وزارت كشاورزي و... دور يكديگر جمع شده و چالش هاي زندگي جانبازان شيميايي در پايتخت را برطرف كنند ولي پس از سه جلسه، اختلاف نظرها سر باز كرد و هر سازماني براي دفاع از منابع مالي و اعتباري خود به نوعي بار مسئوليت را بر دوش ديگري گذاشت.
كسايي زاده افزود: نيت و قصد ستاد محيط زيست شهرداري تهران به عنوان يك نهاد غيرمسئول در تشكيل اين كميته خير بود ولي اينكه چرا سازمانها نمايندگان سطح چندم و بدون اختيارات اجرايي به اين كميته فرستادند قابل تامل است.
عضو كميته راهبردي تاثير كاهش آلودگي هوا بر جانبازان شيميايي در پايان گفت: با رايزنيهاي انجام شده حضور تعدادي از جانبازان شيميايي تهران فردا در صحن شوراي شهر فراهم شده است تا با بيان مشكلات زندگي در تهران پيشنهادات خود را به اعضاي شوراي شهر و شهردار تهران ارائه دهند.

 



آموزش و پرورش اعلام كرد راه اندازي مدارس ورزش در تمام استان ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از راه اندازي مدرسه ورزش در تمام استان هاي كشور از آغاز سال تحصيلي آينده خبر داد.
ابراهيم سحرخيز در گفتگو با مهر درباره جزئيات فعاليت مدارس ورزش گفت: اين مدارس در مدرسه هاي راهنمايي راه اندازي مي شود و دانش آموزان علاوه بر آموزش درسهاي عادي و معمول خود چهار جلسه در هفته به شكل فوق برنامه در ساعات خارج از آموزش رسمي، درس ويژه فوتبال را با حضور مربيان متخصص استاني آموزش مي بينند.
وي ادامه داد: پيش بيني ما اين است كه در هر استان يك مدرسه ورزش داشته باشيم و امكاناتي همچون زمين چمن و سالن ورزشي را در اختيار آنها قرار دهيم.
سحرخيز در پاسخ به اين سؤال كه «آيا برنامه ريزي خاصي براي ثبت نام دانش آموزان در مدارس ويژه ورزش داريد؟» گفت: بخشنامه اي را ابلاغ كرده ايم كه اين مدارس از پايه اول راهنمايي آغاز به كار كنند اما قطعاً بايد بررسي هايي هم در اين زمينه انجام شود تا افراد علاقه مند در اين مدارس ثبت نام شوند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره مبناي انتخاب رشته ورزشي اين مدارس اظهار كرد: مدارس ورزش مي توانند براساس امكانات استان و علايق دانش آموزان در هر رشته اي فعاليت كنند اما اولويت با ورزش فوتبال است چون علاقه مندان جدي دارد و پرطرفدار نيز هست.
سحرخيز با بيان اينكه مدارس ورزش از آغاز سال تحصيلي آينده در هر استان ايجاد مي شود گفت: ورزشهاي بومي و محلي در اين مدارس آموزش داده نمي شوند چون متاسفانه اين ورزشها در ورزش تخصصي و قهرماني جايگاه ويژه اي ندارند.
پيش از اين دبير شوراي عالي آموزش و پرورش گفته بود: طبق قانون ايجاد مدارس ورزش بايد متناسب با توانمنديها و استعدادهاي برتر ورزشي شهر و استان، رشته هاي بومي نيز انتخاب شوند.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ميزان هزينه هاي ايجاد مدارس ورزش را ناچيز دانست و گفت: توصيه كرده ايم كه اين مدارس به شكل هيئت امنايي و از محل مشاركت هاي مردمي ايجاد شوند ضمن اينكه از محل سرانه هاي استاني نيز مي توانند استفاده كنند.

 



هواي خوزستان از امروز گرم تر مي شود

هواي استان خوزستان از امروز گرم تر مي شود.
رئيس مركز پيش بيني هواشناسي استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در دماي هواي استان خوزستان با تغييرات آب و هوايي به وجود آمده در چند روز گذشته كاهش چشمگيري داشته است و دماي هوا در استان از امروز با تغيير شرايط آب و هوايي رفته رفته گرم تر مي شود.
بهرام جنتي گفت: افزايش دماي هواي استان خوزستان چشم گير است و بار ديگر شرايط آب و هوايي به شرايط تابستان بازمي گردد.وي افزود: شرايط آب و هوايي در استان خوزستان در روزهاي آينده تغييرات زيادي خواهد داشت.

 



مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران: تمام پسماند شهر تهران بازيافت مي شود

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از افزايش ظرفيت مجتمع پردازش آرادكوه به هفت هزار تن و ساخت تصفيه خانه شيرابه با همكاري دانشگاه تهران خبر داد.
به گزارش ايسنا، محمد فياض با بيان اينكه هم اكنون در مجتمع پردازش آرادكوه روزانه بيش از سه هزار تن پسماند پردازش مي شود، گفت: در نظر داريم با افزايش ظرفيت پردازش اين مجتمع به هفت هزار تن تمام پسماند شهر تهران را وارد پروسه پردازش و بازيافت كنيم.
وي از عقد قرارداد با پيمانكاران داخلي براي ساخت 6 واحد 500 تني خبر داد و افزود: براي ساخت دو واحد 500 تني ديگر نيز فراخوان داده شده است، تا بخش خصوصي در آن سرمايه گذاري كند.
فياض همچنين درباره نخستين سلول دفن بهداشتي كشور اظهار داشت اين سلول كه با ظرفيت 600 هزارمترمكعب اسفندماه 88 به بهره برداري رسيد، با جديدترين تكنولوژي روز ساخته شده و سه لايه است تا از نفوذ شيرابه به خاك و آبهاي زيرزميني جلوگيري كند.
وي درباره توليد شيرابه زباله ها نيز گفت: در كهريزك توليد شيرابه از 50 سال گذشته آغاز شده و در طول زمان افزايش يافته به نحوي كه در حال حاضر اين شيرابه ها به يك درياچه تبديل شده است.
فياض ادامه داد: شهرداري در دو سال اخير اقدامات بي سابقه اي انجام داده تا بتواند ميزان شيرابه را كنترل كند كه اولين گام، ايجاد خطوط پردازش زباله بوده است.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند افزود: خطوطي كه از توليد شيرابه جلوگيري مي كند به ظرفيت سه هزار تن رسيده كه در نظر داريم اين ظرفيت را در سال جاري تا دو برابر افزايش دهيم.مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران درباره پروژه ساخت تصفيه خانه شيرابه كه با همكاري دانشگاه تهران با ظرفيت ورودي روزانه يك ميليون و 400 هزار ليتر شيرابه مراكز دفن در حال ساخت است، خبر داد و گفت: خروجي اين سيستم براي آبياري درختان غيرمثمر به كار خواهد رفت.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر همچنين در ارتباط با مراحل كمپوست با تأكيد بر اينكه كيلومترها از مراكز مسكوني فاصله دارد، گفت: در حال حاضر 50 درصد از زباله هاي تهران وارد خطوط كمپوست مي شوند.

 



رانندگان حمل و نقل شهري آموزش ايمني مي بينند

62 هزار راننده تاكسي و خطي و 25 هزار راننده اتوبوس، ميني بوس و ون در پايتخت آموزش ايمني مي بينند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، «سيد جعفر تشكري هاشمي» معاون حمل و نقل ترافيك افزود: براي رسيدن به شهري ايمن با شهرونداني سالم، ارتقاي آگاهي هاي اجتماعي و رفتاري فعالان رانندگان در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه رعايت اصول رانندگي به ويژه از سوي رانندگان وسايل نقليه عمومي در ايمني و سلامت شهروندان نقش مهمي دارد، گفت: اين نخستين دوره آموزشي نظام مند و پيوسته در حمل و نقل شهري است كه براي رانندگان وسايل نقليه عمومي برگزار مي شود.
معاون شهردار تهران، اصلاح رفتار و افزايش آگاهي هاي دست اندركاران حمل و نقل شهري را از مهمترين ضرورت هاي برپايي اين دوره هاي آموزشي برشمرد.
تشكري هاشمي اضافه كرد: بسترسازي ايجاد سازوكاري پويا و كارآمد در آموزش فعالان حمل و نقل همگاني و بهبود رفتار رانندگان به منظور افزايش ايمني شهروندان از طريق آموزش اصول صحيح رانندگي از اهداف اين دوره محسوب مي شود.
معاون شهردار تهران اضافه كرد: علاوه بر رانندگان فعال، رانندگان جديدي كه قصد ورود به ناوگان حمل و نقل همگاني را دارند و نيز رانندگاني كه اين دوره ها را گذرانده اما مرتكب تخلفات رانندگي شده اند ملزم به شركت در دوره هاي ياد شده هستند.
وي عناوين اصلي دوره هاي آموزشي رانندگان حمل و نقل عمومي را آشنايي با قوانين و مقررات، ملاحظات ايمني، تكريم احترام به حقوق مسافر، شناخت معابر و اماكن شهري، اخلاق حرفه اي، مديريت استرس و ايمني و كمك هاي اوليه اعلام كرد.
دارا بودن حداقل مدرك سوم راهنمايي (سيكل)، حداقل 33 و حداكثر سن 60 سال، سلامتي جسمي، فعاليت به عنوان راننده در هر يك از بخش هاي حمل و نقل شهري و ارايه معرفي نامه از سازمان يا شركت مربوطه از شرايط شركت در اين دوره آموزشي است.
در پايان به شركت كنندگان گواهينامه پايان دوره اعطاء مي شود.

 



گشايش نخستين رستوران سنتي ايراني-چيني در پكن

همزمان با فرا رسيدن سيزدهم رجب سالروز ولادت باسعادت مولي الموحدين حضرت علي(ع) نخستين رستوران سنتي ايراني-چيني در پكن پايتخت چين گشايش يافت.
به گزارش ايرنا از پكن، در مراسم گشايش اين رستوران كه با هدف توسعه و رونق بخشيدن به عرضه غذاي حلال و اسلامي ايجاد شده است، سرپرست رايزني فرهنگي سفارت ايران در چين، شماري از ايرانيان مقيم، مسلمانان، ائمه جمعه و جماعات و اعضاي انجمن اسلامي چين حضور داشتند.
«علي محمد سابقي» سرپرست رايزني فرهنگي سفارت ايران در چين در اين مراسم گفت: توسعه رستوران هاي اسلامي و عرضه غذاي حلال در شهرپكن موجب تقويت ارتباط ميان مسلمانان است.
وي با اشاره به مناسبات ديرينه ايران و چين بويژه در بخش فرهنگي گفت: ايجاد مراكز عرضه و فروش غذاهاي حلال و اسلامي، موجب خرسندي مسلمانان در تهيه غذاي طيب و پاك و حلال است.
«عبدالله» رئيس رستوران سنتي ايراني-چيني نيز اظهار داشت: در سال هاي اخير رستوران هاي اسلامي در شهر پكن افزايش قابل توجهي يافته است و در حال حاضر بسياري از گردشگران و تجاري كه به چين سفر مي كنند براي تهيه غذاي حلال با مشكل مواجه نيستند.
وي هدف از ايجاد نخستين رستوران سنتي ايراني-چيني را عرضه غذاهاي سنتي ايراني به مسلمانان دانست و افزود: بسياري از شهروندان چيني بويژه آن دسته از كساني كه به ايران سفر كرده اند، علاقمند استفاده از غذاهاي سنتي ايراني هستند.
گفتني است، شمار مسلمانان چين بيشتر از 21 ميليون نفر است و در حال حاضر در شهر پكن بيش از 70 مسجد وجود دارد.

 



از سوي كميسيون كارگري اراك اخراج 200 كارگر ايرالكو غيرقانوني اعلام شد

اراك- خبرنگاركيهان:
اعضاي كميسيون كارگري اراك اخراج كارگران ايرالكو را غيرقانوني اعلام كردند.
فرماندار اراك، گفت: به دنبال اخراج 200 نفر از كارگران ايرالكو، كميسيون كارگري اراك با تشكيل جلسه اضطراري، اخراج كارگران را غيرقانوني اعلام كرد.
محمدحسن آصفري افزود: با حكم مراجع قضايي طي يك هفته اخير 61 ديگ از خط دو كارخانه قديم و يك كارگاه آند اين شركت به دليل آلايندگي هواي شهر اراك از مدار توليد خارج شد، اما مديران اين واحد با كمال تاسف و در عكس العملي شتابزده 200 كارگر خطوط مذكور را اخراج كردند.
آصفري گفت: مديران شركت ايرالكو بايد به مواد اصل 44 قانون اساسي احترام بگذارند و به جاي اخراج نيرو از ظرفيت هاي قانوني براي بازنشستگي كارگران و به كارگيري آنها در مشاغل جانبي بهره ببرند.
وي همچنين اعلام كرد كه تا پايان امسال 800 نفر از نيروهاي شاغل ايرالكو بازنشسته مي شوند و به همين دليل نيازي به اخراج كاركنان اين واحد توليدي نيست.

 



اعلام جرم دادستاني تهران عليه «وطن امروز»

سردبير روزنامه «وطن امروز» از اعلام جرم دادستاني تهران عليه اين روزنامه بخاطر تيتر «بهارستان جاسبي» خبر داد.
رضا شكيبايي در گفت وگو با فارس افزود: در پي موضع گيري سه شنبه شب هفته گذشته رياست قوه قضائيه در تلويزيون و اشاره به يكي از تيترهاي فرعي روزنامه با عنوان «بهارستان جاسبي» و اشاره ايشان مبني بر پي گيري قضايي آن مطلع شديم كه دادستاني تهران عليه روزنامه اعلام جرم نموده و مدعي العموم از روزنامه شكايت كرده است.
وي اظهار داشت: هنوز معلوم نيست كه به چه علت، مدعي العموم بخاطر اين تيتر از روزنامه شكايت كرده است. رئيس شوراي سياستگذاري روزنامه «وطن امروز» افزود: اين تيتر پس از مصوبه مجلس پيرامون مساله وقف دانشگاه آزاد به عنوان يكي از تيترهاي فرعي صفحه اول مورخ 31 خرداد درج شد و اگر پس از چنين مصوبه غيرقانوني، غيرشرعي و نامعقولي كه داد خود نمايندگان را هم درآورد، در آخرين روزهاي فصل بهار، بهارستان را به كام آقاي جاسبي ندانيم پس ديگر چه مي توان گفت؟
وي تصريح كرد: همه كساني كه پس از مصوبه مجلس به نوعي پيگير اخبار رسانه ها درباره اين موضوع بودند، شهادت مي دهند كه «بهارستان جاسبي» از جمله ميانه ترين عبارات درباره مصوبه مجلس بود، بنابراين حساسيت به موضوع اعتراضات به مجلس و اشاره به تيتر گزارش «وطن امروز» و هشدار به برخورد قضايي با «وطن امروز» بسيار عجيب است.
سردبير روزنامه «وطن امروز» در ادامه افزود: حساسيت دستگاه قضا در حراست از شان قوا شايسته و درخور تقدير و قطعا توهين به قوا مستوجب تذكر و در صورت تداوم، برخورد است اما در اين باره نكته اي مورد دغدغه است و آن اينكه تعريف درست از مناسبات رسانه ها با قوا، ارائه تا چارچوب انتقاد مشخص شود، متاسفانه اين روزها برخي افراد و رسانه ها در فحاشي و دروغ بستن به دولت در حال مسابقه هستند اما هيچ برخوردي با آنها صورت نمي گيرد.

 



به دليل ارتفاع زياد بار كاميوني در شهرستان گرمي آتش گرفت

ارتفاع زياد بار كاميون در شهرستان گرم استان اردبيل منجر به برخورد با سيم برق و آتش گرفتن كاميون شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، اين حادثه كه بعدازظهر شنبه رخ داد كاميون حامل كاه و كلش پرس شده كه از سه راهي روستاي هاچاكندي واقع در بخش مركزي گرمي به سمت يكي از روستاهاي همجوار در حال حركت بود بر اثر برخورد با سيم هاي برق آتش گرفت و همه بار و كاميون طعمه حريق شد.
در اين حادثه سرنشينان كاميون با ديدن آتش مجبور به رها كردن كاميون شدند تا بتوانند خود را نجات دهند.
به دنبال اين اتفاق كاميون رها شده در داخل مزرعه گندم زمينه سرايت آتش به بخش قابل توجهي از اراضي كشاورزي را نيز فراهم كرد و مزرعه گندم دچار آتش سوزي شد.
به دنبال اين حادثه و با اطلاع آتش نشاني و پليس 110 هر 2 ارگان در كمترين زمان در محل حادثه حضور يافته و به اطفاي حريق پرداختند.
اين حادثه كه هيچ تلفات جاني نداشت خسارات هنگفت مالي به بار آورد و موجب شد بخش عظيمي از مزرعه گندم و كاميون شخص آسيب ديده به كلي از بين برود.
در منطقه مغان و بعد از برداشت محصول كار حمل كاه و كلش به صورت مرتب و در جاده هاي فرعي روستايي به يك كار عادي تبديل شده است به طوري كه رانندگان گاه به دليل ترس از پليس در اين محورها اقدام به ترددهاي غيرقانوني كرده و از مسيرهاي غيرقابل گذر كاه و كلش خود را حمل مي كنند كه بارها چنين امري زمينه بروز اتفاقات خطرناكي را به ويژه در محورهاي روستايي فراهم كرده است كه ضرورت نظارت بيشتر پليس در اين جاده ها را مي رساند.

 



خودكشي مقام سازمان هواپيمايي چين

در پي رسوايي فساد مالي در هواپيمايي چين يك مقام اين سازمان خودكشي كرد.
روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم چين نوشت: «ليو ياجون» رئيس اداره منطقه جنوب و مركز سازمان هواپيمايي كشوري چين دو روز پيش خودكشي كرده است.
وي كه نزديك به 50 سال سن داشته از سال گذشته ميلادي عهده دار اين مقام بوده است.برخي از همكاران وي مي گويند او فرد پركاري بوده و اين خودكشي همه را شوكه كرده است.از ابتداي سال جاري ميلادي چهار نفر از مقام هاي ارشد اين سازمان به دليل فساد مالي بركنار شده اند و هفت نفر ديگر تحت بازجويي قرار دارند.
هنوز در مورد علت دقيق خودكشي اين مقام ارشد و دست داشتن احتمالي وي در فساد مالي گزارشي منتشر نشده است.

 



انتقاد واتيكان از يورش پليس به كليساي كاتوليك

واتيكان، با انتشار بيانيه اي نحوه تفتيش پليس بلژيك از مراكز كليساي كاتوليك اين كشور را «شوكه آور» دانسته است.
مأموران پليس با هدف تحقيق درباره اتهام آزار جنسي چند كودك توسط «شماري از مقام هاي كليساي كاتوليك» مقر اصلي آن و چند مركز مهم ديگر كاتوليك در بروكسل، پايتخت بلژيك و حوالي آن را مورد تفتيش قرار دادند.آنها در اين عمليات سوراخ هايي در قبرهاي دو اسقف ايجاد كردند و سپس دوربين هايي به درون اين قبرها فرستادند تا مطمئن شوند مقام هاي كليسا مداركي در آن قبرهاي پنهان نكرده باشند.واتيكان در اعتراض به اين اقدام، سفير بلژيك را احضار كرده است.پليس در داخل قبرهاي مذكور مداركي پيدا نكرد، اما در كل بيش از 500 نسخه سند و مدرك و نيز يك كامپيوتر را ضبط كرد.
راجر ونگلو، اسقف شهر بروژ در ماه آوريل امسال پس از اعتراف به داشتن رابطه جنسي با يك پسربچه در اوايل كارش، مجبور شد كه از پستش كنارگيري كند.در ماههاي اخير، اتهام هاي مربوط به كودك آزاري توسط كشيش هاي كاتوليك در برخي كشورها مطرح شده است.
در همين حال، اتهاماتي عليه مقام هاي اين كليسا در اروپا، آمريكاي شمالي و جنوبي مطرح شده مبني بر اين كه با چنين ادعاهايي به طور مناسب برخورد نشده است.حتي پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك هاي جهان هم متهم شده است كه در اين مخفي كاري مقامات كليسا دخالت داشته و در زماني كه به عنوان كاردينال در شهر رم به كار مشغول بوده، عليه كشيشاني كه دست به كودك آزاري زده اند، اقدام مأثري انجام نداده است.

 



65 ميليون سيل زده در چين

مطبوعات و رسانه هاي چين از افزايش شمار سيل زدگان در استان هاي مختلف اين كشور خبر دادند و نوشتند: براساس تازه ترين آمارهاي منتشر شده شمار سيل زدگان در 22 استان چين به 65 ميليون نفر رسيده است.
براساس اين گزارش، در پي وقوع سيلاب و شكسته شدن سد در جنوب چين كه بخش هاي وسيعي از اين كشور تحت تأثير قرار گرفته است، 477 نفر كشته و 142 نفر ديگر نيز ناپديد شده اند.اداره مقابله با سيل و كنترل بلاياي طبيعي چين روز گذشته گزارش كرده بود كه شمار كشته شدگان سيل اخير به طور ميانگين نسبت به سال دو هزار ميلادي دو برابر شده است.خسارات اقتصادي ناشي از رانش زمين و سيل مرگبار در نواحي جنوبي چين تاكنون به بيشتر از 11 ميليارد دلار پيش برآورد شده است كه اين رقم سه برابر ميانگين سالانه خسارات از سال 2000 ميلادي است.

 



بي خانماني 2 هزار نفر در فوران آتشفشان

مقامات دولتي اكوادور اعلام كردند كه در پي فوران آتشفشان در اين كشور، دو هزار نفر از سكنه مناطق نزديك به اين كوه فعال مجبور شدند منازلشان را تخليه كنند.
به گزارش مأسسه ژئوفيزيك در پي فوران كاملاً ناگهاني آتشفشان «تونگوراهوآ» و گسترش خاكسترها تا شعاع 10 كيلومتري دو هزار نفر از سكنه مجبور به تخليه اجباري و اسكان در مناطق امن و موقت شدند.اين كوه آتشفشاني كه در زبان اكوادوري به معناي «گلوي آتش» است، در منطقه «كوئه چوآ» واقع شده و از سال 1999 ميلادي تاكنون به حالت نيمه فعال است. به همين دليل، هر زمان احتمال فوران و آتشفشاني اين كوه وجود داشته است.گفتني است، فوران كامل اين آتشفشان مي تواند باعث پراكندگي خاكسترها در شهرهاي مختلف اين كشور حوزه كوه هاي «آند» شود. به همين دليل دولت اكوادور تمامي تدابير امنيتي را در اين كشور اتخاذ كرده است.

 



گربه اي با پاهاي مصنوعي

رسانه هاي انگلستان از پيوند پاهاي مصنوعي براي يك گربه بدون پا خبر داده و اعلام كردند: اين اولين باري است كه چنين عمل جراحي بر روي يك حيوان صورت مي گيرد.
اين گربه با 2 سال و نيم سن كه «اسكار» نام دارد، اكتبر سال گذشته ميلادي پاهاي عقبي خود را در يك سانحه در مزرعه اي در اين كشور از دست داده بود و در نهايت با عمل جراحي موفقيت آميز داراي پاهاي مصنوعي شد.البته پزشكان متخصص از نوامبر سال گذشته ميلادي بر روي پاهاي اين گربه معالجاتي را انجام داده بودند و عمل نهايي روز گذشته صورت گرفت. يك تكه آهن و ماده اي فلزي كه قابليت جاسازي در پوست و گوشت را داشته باشد، درون پاهاي عقبي اين حيوان قرار گرفته و پزشكان اميدوارند پوست پس از مدتي بر روي اين فلزها كشيده شده و اثري از آن ها باقي نماند.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين اولين باريست كه دامپزشكي مركزي انگلستان در لندن چنين عمل جراحي را بر روي يك حيوان انجام مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14