(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 تير 1389- شماره 19680

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يوم الحساب (يادداشت روز)
رئيس جمهور در ديدار وزير بهداشت تركيه:
تهران وآنكارا مناسبات جديدي در حوزه بهداشت و درمان به دنيا عرضه مي كنند
تفاله (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رويكرد دوگانه غرب در قبال برنامه هسته اي ايران
وزير خارجه برزيل: تحريم نشانه سرگرداني غرب در مقابل ايران است
دانشگاه آزاد متعلق به ما و فرزندان ماست! (خبر ويژه)
«خسته نباشيد» اپوزيسيون به غرب پس از شكست عشقي (خبر ويژه)
فرانسه سرانجام قجرعضدانلو را بر كروبي و موسوي ترجيح داد (خبر ويژه)
افتضاحات جوجه اپوزيسيوني كه با بوش عكس يادگاري گرفت (خبر ويژه)
نيوز ويك نبايد مطلبي بنويسد كه كيهان سوء استفاده كند! (خبر ويژه)



يوم الحساب (يادداشت روز)

قرار اين بود كه در هفته گراميداشت دستگاه قضا از اين فرصت استفاده شود و نكاتي پيرامون عملكرد قوه قضائيه و آسيب ها و چالش هاي پيش رو و البته نقاط قوت اين قوه قلمي شود.
اما فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري در سال گذشته كه از قضا با مديريت جديد اين قوه مصادف گشت باعث شده تا در اين يادداشت نگاهي هر چند گذرا به مواجهه دستگاه قضا با ساماندهي اين فتنه و برخورد قضايي و قانوني با فتنه گران و عاملان اصلي و پشت پرده آن داشته باشيم.
البته اگر هم قرار بود كارنامه دستگاه قضايي در سال گذشته مورد ارزيابي قرار بگيرد بي شك نمي شد و اين امكان وجود نداشت كه پرونده بزرگ «فتنه» را ناديده گرفت، چرا كه بخش قابل توجهي از فعاليت ها و اقدامات قوه قضائيه در يكسال گذشته مربوط به حوادث و وقايع پس از انتخابات و متهمان آن حوادث بوده است.
در پي فتنه پس از انتخابات كه با دروغ بزرگ و ديكته شده «تقلب در انتخابات» كليد خورد حجم انبوهي از اعمال و افعال مجرمانه رخ داد كه خسارات فراواني را به نظام، بيت المال و آحاد ملت تحميل كرد.
هر چند اين فتنه به صورتي چند لايه و تو در تو از سوي طراحان آن مهندسي و ساماندهي شده بود اما فتنه گران در عملياتي كردن اهداف شوم و پليد خود ناكام ماندند و به مانند هميشه عموم مردم در اين بزنگاه مهم حضوري موفق داشتند و با مشاركت چند ده ميليوني خود در 9 دي و 22 بهمن ختم فتنه را اعلام كردند.
به لحاظ سياسي فتنه پس از انتخابات كه عمري 8 ماهه داشت- از 22 خرداد تا 22 بهمن- دستاوردهاي ارزشمند و گرانسنگي را براي نظام جمهوري اسلامي به همراه داشت؛ 1- نقاب نفاق از سيماي عجزآلود جريان مدعي خط امام(ره) به زير كشيده شد و چهره واقعي آنها براي افكار عمومي و آحاد ملت عيان گشت. 2- بيش از گذشته بصيرت و آگاهي اقشار مختلف مردم افزايش پيدا كرد تا جايي كه توده مردم در صحنه هاي مختلف و حساس آن دوره از برخي خواص پيشي گرفتند و گوي سبقت را ربودند. 3- اقتدار و توانمندي نظام جمهوري اسلامي بار ديگر براي معاندان و بدخواهان آن ثابت شد و دريافتند كه ايران اسلامي فلان كشور آسياي مركزي نيست كه با كودتاي مخملين و به اصطلاح انقلاب هاي رنگين، سقوط كند يا دست كم ساختار آن تضعيف گردد. هر چند كه نظام سلطه از دشمني خود دست بر نخواهد داشت و با لطايف الحيل و ترتيب ساز و كارهاي دسيسه آميز دشمني خود را ادامه خواهد داد... 4- حمايت هاي آشكارا و بي پرده جريان استكبار جهاني و دشمنان تابلودار نظام از جريان فتنه و سران اجير شده آن نه تنها به مرگ زودرس جريان فتنه و منزوي شدن سران آن در ميان مردم منجر شد بلكه به شاخصي براي اهل بصيرت تبديل گشت5.- نسل سوم و چهارم انقلاب كه از دشمني هاي دشمنان نشان دار نظام و گمارده هاي داخلي آن زياد شنيده بودند اين بار به چشمان خود رد پاي دشمن بيروني و سستي برخي از سياسيون داخلي را نظاره كردند و بي واسطه حقانيت و در عين حال توانمندي و اقتدار روزافزون ايران اسلامي را تجربه كردند.
اما به لحاظ حقوقي، فتنه پس از انتخابات خسارات فراواني را به نظام و مردم نيز تحميل كرد.
پس از آنكه مدعيان تقلب در انتخابات از ارايه هرگونه سند و دليلي براي ادعاي واهي و بي اساس خود عاجز ماندند به اردوكشي هاي خياباني و برگزاري تجمعات غيرقانوني روي آوردند و البته كار به اينجا ختم نشد و طي هشت ماه پس از انتخابات جرايم متعددي را مرتكب شدند.
در اين ميان گروهك هاي ضد انقلاب، سلطنت طلب ها، منافقين، بهايي ها، سكولارها و همه گروههاي تروريست نيز به صحنه آمدند و به جرم و جنايت دست يازيدند تا به زعم خود پروژه براندازي نظام را به سرانجام برسانند! عوامل ميداني فتنه به تخريب و غارت اموال عمومي و بيت المال مسلمين و حتي تخريب اموال و اماكن خصوصي دست زدند، در طول دوره فتنه گري خود براي كسب و كار و زندگي مردم مزاحمت و اختلال ايجاد كردند، به فعاليت ها و رونق اقتصادي كشور ضربه زدند، آرامش محيط هاي علمي، آموزشي و پژوهشي را به خطر انداختند، فضاي رعب و وحشت براي كودكان و زنان به وجود آوردند، انسان هاي مظلوم و بي گناهي در اين ميان جان خود را از دست دادند و...
از سوي ديگر؛ گستاخي و بي شرمي را به جايي رساندند كه به ساحت مقدسات، قرآن كريم، حضرت سيدالشهداء، حضرت صاحب الزمان(عج) و امام خميني(ره) اهانت كردند. همچنين علاوه بر هتك حرمت روز عاشورا و روز قدس، شعارهاي ساختارشكن با هدف تضعيف نظام سر دادند.
افزون بر همه اينها، انتخابات شكوهمند مردم با مشاركت كم نظير 85 درصدي را زيرسوال بردند، عليه نظام فعاليت هاي تبليغي از طريق فضاي سايبري و مجازي انجام دادند، با دشمنان نظام از مجراي سفارتخانه هاي برخي از كشورهاي غربي ناامني و آشوب هاي گسترده اي را طرح ريزي و ساماندهي كردند و... قوه قضائيه در مواجهه با هجمه و هجوم جريان فتنه به تحقيق جرايم ياد شده و تعقيب مجرمان متمركز شد و پس از صدور كيفرخواست متهمان با تشكيل جلسات دادگاه به محاكمه و مجازات آنها پرداخت.
بسياري از متهمان حوادث پس از انتخابات در چنگ قانون گرفتار شدند و با طي شدن فرآيند دادرسي احكام قطعي براي آنها صادر شد.
جماعتي به جرم اقدام عليه امنيت ملي و فعاليت هاي تبليغي بر ضد نظام محاكمه و مجازات شدند.
بسياري از فتنه گران و اغتشاشگران كه به آشوب و ناامني دست زده بودند به سزاي اعمالشان رسيدند.
عده اي هم كه وابستگي آنها به گروهك منافقين و ديگر گروهك هاي محارب احراز شد در انتظار مجازات هستند.
البته 81 نفر از محكومان پس از انتخابات كه به جرايم و اشتباهات بزرگ خود اعتراف داشتند و از كرده خود پشيمان و نادم بودند در پي درخواست رئيس دستگاه قضا و موافقت رهبرمعظم انقلاب ماه گذشته عفو شدند. در مجموع دستگاه قضايي سال گذشته سال پركاري را پشت سرگذاشت و با قاطعيت اغتشاشگران و فتنه گران را مورد محاكمه و مجازات قرار داد بي آنكه به فعاليت هاي روزمره اين قوه لطمه اي وارد گردد.
ضمن آنكه دستگاه قضايي به پرونده عبدالمالك ريگي سر كرده گروهك تروريستي موسوم به جندالله رسيدگي كرد و با اقتدار و با قوت حكم اعدام اين شرور شرق را به جرم 79 اقدام جنايتكارانه صادر كرد.
اما علي رغم همه اقدامات پرزحمت و تلاش گسترده و طاقت فرساي مجموعه دستگاه قضا درخصوص فتنه سال گذشته، كماكان اين پرسش مهم و اساسي در ميان افكارعمومي و اقشار مختلف مردم مطرح است كه چرا سران فتنه و مسببين اصلي فتنه به پاي ميز محاكمه كشانده نمي شوند؟
اين سوال در حالي مطرح است كه هفته گذشته رئيس محترم دستگاه قضا- آيت الله آملي لاريجاني- در مصاحبه زنده تلويزيوني با مثبت ارزيابي كردن عملكرد قوه قضائيه در ماجراي فتنه تاكيد كردند: «فتنه گران بخاطر جرايمي كه مرتكب شدند حتماً به مجازات خواهند رسيد و اين توقعي است كه مردم از ما دارند.»
ايشان البته در تمامي 10 ماه گذشته بر ضرورت برخورد با سران فتنه و فتنه گران تاكيد داشته اند و به صراحت اعلام كرده اند كه پيام و خواسته مردم را شنيده اند.
بنابراين آنچه بدست مي آيد اين است كه برخورد با سران فتنه و مسببين اصلي فتنه كه جرايم گسترده و نابخشودني را مرتكب شدند قطعي است و نگاه مسئولان ارشد دستگاه قضا ريشه كن كردن فتنه است و برخورد قاطعانه تنها به عوامل ميداني فتنه ختم نشده و بلكه طراحان و برنامه ريزان را نيز دربرمي گيرد.
اما آنچه در اين ميان قابل تامل و ژرف نگري است مشي مدبرانه دستگاه قضايي براساس «عقلانيت اسلامي» است چرا كه امروز سران فتنه و چند چهره سياسي در بين توده مردم و وجدان آحاد ملت محكوم و مطرود شده اند و اين اتفاق مهم پيش نياز اصلي براي محاكمه قضايي آنها بوده است.
امروز صورت و سيرت كساني كه مسبب اصلي دهها عناوين مجرمانه در ساماندهي وقايع پس از انتخابات بودند براي توده مردم برملا شده است و خواسته بحق آحاد ملت مجازات قاطعانه آنهاست.
هرچند عملكرد دستگاه قضايي در مجازات فتنه گران و اعدام ريگي تروريست ستودني است و تاخير در محاكمه و مجازات سران فتنه باعث شده تا آنها براساس قضاوت پاك و بي آلايش عموم مردم محكوم و منفور شوند اما با توجه به آگاهي و بصيرت بي نظير ملت ايران شايسته نيست بيش از اين محاكمه و مجازات عاملين اصلي فتنه به تاخير بيفتد.
مردم به مسئولان ارشد دستگاه قضا و بخصوص فقيه عالي مقام جناب آيت الله آملي لاريجاني اعتماد و اعتقاد دارند. از همين روي؛ انتظار اين است كه اين سرمايه گرانقدر را مسئولان قضايي به نيكي ارج بنهند كه قطعاً همين طور است.
حسام الدين برومند

 



رئيس جمهور در ديدار وزير بهداشت تركيه:
تهران وآنكارا مناسبات جديدي در حوزه بهداشت و درمان به دنيا عرضه مي كنند

احمدي نژاد در ديدار وزير بهداشت تركيه تاكيد كرد كه دو كشور مي توانند مناسبات جديدي را، خارج از اراده صهيونيست ها در زمينه بهداشت و درمان به دنيا عرضه كنند.
محمود احمدي نژاد در ديدار با وزير بهداشت جمهوري تركيه با بيان اين كه دو كشور در زمينه پزشكي، توليد دارو و روش هاي درماني از پيشرفت هاي قابل توجهي برخوردار هستند، گفت: ايران و تركيه بايد همكاري هاي خود را در تمام زمينه ها بخصوص بهداشت و درمان هرچه بيشتر گسترش داده و آن را در خدمت همه ملت ها بويژه كشورهاي اسلامي و فقير قرار دهند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: ايران و تركيه مي توانند مدل ها و مناسبات جديدي را خارج از اراده صهيونيست ها - كه بر مراكز اصلي توليد دارو سيطره دارند - در زمينه بهداشت و درمان به دنيا عرضه كنند.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز بايد عدالت درماني و بهداشتي را در جهان حاكم كرد و اين نيازمند ايمان و اراده مستحكم و قوي است كه خوشبختانه در مسئولين دو كشور وجود دارد. تكليف انساني و اعتقادي ايجاب مي كند كه در مقابل رنج مردم در نقاط مختلف جهان حتي در آمريكا و اروپا بي تفاوت نبوده و براي كمك به آن ها تلاش كرد.
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه ايران و تركيه دو قدرت تاثيرگذار بر مناسبات منطقه اي و جهاني هستند، اظهار كرد: دو كشور داراي تاريخ، فرهنگ و منافع مشترك هستند و امروز نيز ماموريت هاي مشتركي برعهده دارند كه بايد هم كشورهاي خود را بسازيم و هم در سطح منطقه اي و جهاني در جهت كمك به ملت ها حركت كنيم.
احمدي نژاد همچنين اصلاح مناسبات درماني و بهداشتي در دنيا و نيز تبادل تجربيات به منظور ارتقاي سطح بهداشت را از مهمترين ماموريت هاي ايران و تركيه در عرصه همكاري هاي بهداشتي دانست.
وزير بهداشت تركيه نيز در اين ديدار با اشاره به بازديد خود از مراكز علمي و پزشكي كشورمان، دستاوردهاي ايران در عرصه بهداشت و درمان را بسيار مطلوب و پيشرفته دانست و گفت: تركيه بدنبال افزايش همكاري و تبادل تجربيات پزشكي با جمهوري اسلامي ايران است و آن را به نفع دو ملت و ملت هاي منطقه مي داند.
وي خاطرنشان كرد: بهداشت و درمان از مقولات مهم در زندگي انسان ها است و متاسفانه آن گونه كه شايسته است به اين موضوع توجه نمي شود و حتي برخي كشورهاي پيشرفته به اين مقوله بي توجه هستند بطوري كه امروز بيش از 50 ميليون نفر در آمريكا فاقد بيمه هستند و وضع اجتماعي بسيار پريشاني دارند.

 



تفاله (گفت و شنود)

گفت: بيانيه آبكي گروه «جي 8» درباره برنامه هسته اي ايران، جيغ ضدانقلاب و گروه هاي حامي فتنه را به هوا بلند كرده است.
گفتم: يعني سران فتنه و گروه هاي ضدانقلاب هنوز نفهميده اند كه آمريكا نمي تواند هيچ غلطي بكند؟
گفت: حيوونكي ها خيلي به حمايت آمريكا و اسرائيل و اروپا دل بسته بودند ولي بيانيه اخير 8 كشور صنعتي بدجوري آنها را سنگ روي يخ كرده است.
گفتم: اين سران فتنه و دار و دسته شان عجب خل وچل هايي هستند!
گفت: چند گروهك ضدانقلاب در سايت هاي خود نوشته اند انتظار نداشتيم آمريكا و اروپا به اين زودي از كارآمدي جنبش سبز! نااميد شوند.
گفتم: مورچه اي يك گوشه نشسته و شاخك غم به بغل گرفته بود و زارزار گريه مي كرد. ازش پرسيدند چي شده؟! چرا چمباتمه زده اي و خون گريه مي كني؟! گفت؛ دست روي شاخكم نذار كه دنيا روي سرم خراب شده! مدت ها بود كه عاشق مادمازل مورچه همسايه شده بودم اما، امروز صبح كه براي خواستگاري به لونه شون رفتم، متوجه شدم تفاله چايي بوده!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر آنكه خيلي از مسايل را توده هاي مردم بهتر از برخي خواص مي شناسند و صاحب بصيرت بيشتري هستند، سخن برحقي بود كه ماجراهاي فتنه پس از انتخابات آن را به خوبي ثابت كرد.
حميدي
¤ ايام رحلت پيام آور كربلا، حضرت زينب(س) را به همه دوستداران آن حضرت تسليت عرض مي كنم. بصيرت و آگاهي بانوي كربلا نسبت به مسايل زمانه خود را بايد الگو قرار داده و تلاش كنيم با تشخيص و درك صحيح حق و باطل، راه بزرگان دين را پيشه نماييم.
رجايي
¤ ازيادداشت روز مديرمسئول كيهان با عنوان ايستگاه آخر يا پله اول، در رابطه با راي مجلس به وقف اموال دانشگاه آزاد تشكر مي كنيم.
7899---0912
¤ اگر وزارت خارجه قدري قاطعانه تر عمل مي كرد و با سفارتخانه كشورهاي مشكل دار برخورد مي نمود، سفارت آلمان جرأت نمي كرد با آن خانم مراجعه كننده رفتار وحشيانه داشته باشد.
0342---0912
¤ با گذشت چند سالي از ثبت نام در سهام عدالت، هنوز هيچ خبري از سود آن نشده است. لطفا رسيدگي شود.
كاظمي از بوكان
¤ خدمت رئيس جمهور محترم بفرمائيد كه افزايش 6 درصدي حقوق كارمندان هيچ باري را از دوش ما برنمي دارد. لطفا تجديدنظر شود.
عالي پور از اهواز
¤ افزايش حقوق بازنشستگان با نرخ تورم هيچ تناسبي ندارد. شايسته است مسئولان امر، فكري براي اين مشكل بنمايند.
8350---0919
¤ در برنامه ها و فيلم هاي تلويزيون بعنوان رسانه ملي كشور كه حكم دانشگاه عمومي را دارد بانوان فقير و غيرموفق را با چادر و برعكس خانواده هاي پولدار و مثلا موفق در زندگي را بدون پوشش چادر نشان مي دهد. چرا بايد تلويزيون ما كه يك رسانه اي براي ارتقاء فرهنگ محسوب ميشود دچار چنين مشكلاتي باشد.
8288---0915
¤ از رئيس محترم شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه تقاضا مي شود ايستگاه ظفر نزديك ميرداماد را به جنب بانك اقتصادنوين منتقل تا اكثر مردم مجبور نباشند اين مسير را پياده طي كنند. ايستگاه فعلي بسيار در جاي نامناسب قرار دارد.
فلاحي نژاد
¤ اخيرا اعلام شده كليه صاحبان خودروي فرسوده در ازاي تحويل خودرو مبلغ ده ميليون تومان وام مي گيرند تا بتوانند خودرو نو تحويل بگيرند. البته اين عمل خداپسندانه است. ولي ايران خودرو در نظر دارد به جاي 18 قلم خودروي ساخته خودش فقط 7 يا 8 نوع خودرو را واگذار كند از مديران مربوطه تقاضا مي شود كه محدوديتي براي نوع خودرو در نظر گرفته نشود.
محمود جبلي جوان
¤ چهار سال پيش پول خريد خودروي دوگانه سوز را به حساب ايران خودرو واريز نموديم كه قرار بود حداكثر تا آخر سال 88 نسبت به تحويل ابزار گازسوز اقدام نمايند ولي متاسفانه با گذشت سه ماه از آغاز سال 89 نيز هيچ خبري نشد از رئيس سازمان بازرسي كل كشور و وزير صنايع تقاضا مي شود كه رسيدگي كنند تا اينقدر مردم را سرگردان نكنند اين انصاف نيست كه 4 سال پيش پول خودرويي را از ما گرفته اند كه با گذشت 4 سال هنوز بخشي از قطعات آن را تحويل نداده اند؟! صدها نفر به اين وضع گرفتارند.
رضا بازي
¤ از مسئولين و متوليان احداث جاده پالايشگاه گاز تا روستاي بان خشك ايلام تقاضا مي شود نسبت به تكميل بقيه جاده تا روستاي ياد شده تسريع نمايند.
جمعي از اهالي روستاي بان خشك ايلام
¤ ما ساكنين روستاي بوركي از توابع استان فارس به مدت 2 ماه مي شود كه در رابطه با آب آشاميدني در مضيقه هستيم. در اين مورد به همه مسئولين و دستگاههاي ذي ربط در منطقه اطلاع رساني كرده ايم ولي متاسفانه اقدام نكرده اند. لطفا مشكل ما مردم محروم روستا را منعكس كنيد.
1458---0917
¤ از جهاد كشاورزي قم براي دريافت وام دامداري از محل بنگاههاي زودبازده به بانك كشاورزي معرفي شدم كه بابت شصت وچهار ميليون تومان بايد سي وپنج ميليون و هفتصدهزار تومان سود بدهم يعني 20% و در صورت تاخير شش درصد به آن اضافه هم مي شود چه كسي پاسخگوست؟!
4080---0912
¤ اي كاش مسئولين صداوسيما آنقدر كه به پخش مسابقات جام جهاني فوتبال اهميت مي دهند و وقت مي گذارند به همين اندازه براي مسائل علمي و فرهنگي كشور توجه نشان بدهند.
7274---0936
¤ در خردادماه سال 88 مدارك مربوط به معافيت سربازي خودم را تحويل پليس +10 داده ام. علاوه بر آن سه مرتبه به اداره نظام وظيفه براي تكميل مدارك مراجعه كرده ام. مع الوصف بعد از گذشت يك سال هنوز كارت معافيت بنده صادر نشده است هرچه تلفن مي زنم و تماس مي گيرم هم بي فايده است.
1849---0937
¤ آموزش و پرورش در استخدام نيرو، هيچ امتيازي براي معلمان مدارس غيرانتفاعي قائل نشده است. اين در حالي است كه حتي معلمان حق التدريسي نيز داراي امتيازاتي هستند.
صلاح الدين خامسي پور از خميني شهر
¤ كمك هزينه اولاد زنان سرپرست خانوار در آموزش و پرورش قطع شده و مشكلاتي را بوجود آورده است. مي خواستم عرض بكنم با توجه به تورم و گراني موجود در جامعه آيا قطع اين كمك هزينه صحيح است؟
2559---0913
¤ اخيرا كپسول هاي گاز مايع، 5/2برابر قيمت مصوب دولتي عرضه مي شود. لطفا رسيدگي شود.
سعيده كاظمي از سنندج
¤ در بزرگراه شهيد چمران، زير پل نصر، دو گذرگاه مسدود و بلااستفاده وجود دارد كه فضاي مناسبي براي تبديل شدن به ايستگاه اتوبوس است. با توجه به قرارداشتن دو ايستگاه رفت و برگشت در فاصله اي بسيار دور از محل پل، از مسئولان مربوطه تقاضا مي شود كه اقدام به تغيير ايستگاه نمايند.
وحدتي
¤ بيشتر درختان بوستان گلستان در انتهاي خيابان كرمان، خشك شده است. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
پاسخ سازمان عقيدتي- سياسي نيروي انتظامي
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 10/3/89 آن روزنامه تحت عنوان «خودروهاي مزاحم نواميس» به اطلاع ميرساند: يكي از طرحهايي كه بصورت روزانه در دستور كار اين فرماندهي قرار گرفته طرح توقيف خودروهاي مزاحم نواميس مردم و جلوگيري از ايجاد آلودگي صوتي آنان است كه بصورت گسترده و مستمر در حال پيگيري است.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخ 11/2/89 روزنامه تحت عنوان «ايجاد آلودگي صوتي توسط كارناوال هاي جشن عروسي» به اطلاع ميرساند:
فرماندهي انتظامي استان اصفهان اعلام نموده به منظور برخورد با تخلفات انجام شده از سوي كاروانهاي عروسي و خودروها و موتورسيكلتهاي مزاحم كه به بدرقه اينگونه كاروانها اقدام مي نمايند تدابيري اتخاذ گرديده تا نسبت به كنترل اينگونه حركات اقدام و برخورد قانوني بطور مستمر به عمل آيد.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخ 4/3/89 روزنامه تحت عنوان «شركت هرمي» به اطلاع ميرساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده تلفن هاي 110 پليس و 113 وزارت اطلاعات مشتركا به موضوع شركت هاي هرمي رسيدگي مي نمايد و در صورتيكه افرادي خواستار پيگيري حضوري مي باشند، مي توانند به پايگاه پليس امنيت مراجعه نمايند.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخ 8/3/89 روزنامه تحت عنوان «پارك دوبله» به اطلاع ميرساند:
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام نموده به منطقه 6 پليس راهنمايي و رانندگي ابلاغ شد برابر مقررات با شدت بيشتري با تخلفات وسايل نقليه در آن محل برخورد نمايند.
¤ جا دارد كه آفريقاي جنوبي در جريان جام جهاني فوتبال، از جمهوري اسلامي ايران به خاطر قطع رابطه با دولت نژادپرست سابق حاكم بر آن كشور تقدير به عمل آورد.
جعفر ويسه
¤ چرا با جود صف طويل انتظار براي اعزام به حج، مسئولان سازمان حج و زيارت خارج از نوبت و به طور مكرر به حج اعزام مي شوند.
حسين تقوي
¤ خروجي بزرگراه شهيد چمران و ورود از آن به بزرگراه يادگار امام(ره) گاهي مواقع با تراكم خودرو مواجه شده و مسدود مي شود، زيرا اصلاح هندسي نشده است. راه حل اين است كه يك پل هوايي ماشين رو از بزرگراه چمران به بزرگراه يادگار امام احداث شود.
امامي
¤ از مسئولين بنياد شهيد و امور ايثارگران تقاضا مي شود نسبت به راه اندازي كولرگازي و اصلاح تهويه سالن ورزش جانبازان آبادان با توجه به گرماي 50 درجه اقدام نمايند تا جانبازان قادر باشند در اين سالن حضور يابند و به امور ورزشي بپردازند.
محمد عباسي جانباز 30%
¤ از مسئولين امر بويژه وزير كار تقاضا مي شود نسبت به اصلاح قانون كار اقدام نمايند.
9175--0938
¤ از مسئولين دستگاه قضا كه نماد احقاق حق هستند مي خواهم مانع تضييع حقوق كاركنان زحمتكش قراردادي اين دستگاه شوند چرا كه با چندين برابر ظرفيت از آنها كار مي كشند ولي دريافتي آنها يك پانزدهم همكاران قضايي است.
5760--0911
¤ شما را به خدا صداي ما كارگران شركت خدمات فرودگاه مهرآباد را به گوش مسئولين برسانيد 12 ساعت كار، دريغ از ذره اي توجه و امكانات!!
3812--0919
¤ در تاريخ 18/3/ وقتي وارد متروي امام خميني(ره) شدم با كمال تعجب شاهد پخش كنسرت شجريان از تلويزيون هاي تبليغاتي آنجا شدم آيا اين كار حمايت از عناصر خودفروخته و حاميان فتنه گران نيست.
3414--0912
¤ شاغلين با سابقه 20 و 25 سال بدون شرط سني بازنشسته پيش از موعد مي شوند. اما براي بيكار شدگان با سابقه 30 سال بيمه شرط سني را لازم مي داند؟! آيا اين با عدالت سازگار است؟
5900--0913
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود مستند شاخص 2 را در خصوص عملكرد حكيمانه مقام معظم رهبري تهيه نمايند.
3301--0918
¤ قبل از پايان سال 88 براي سهام عدالت اقدام كرديم ولي هيچ خبري نشده است.
جمعي از رانندگان تاكسي
¤ راستي ما مگر 290 نماينده نداريم؟ مگر ما به آنها براي حضور در مجلس رأي نداده ايم؟ پس چطور هيچگاه آمار آنها از 50-240 نفر فراتر نمي رود؟ مابقي كجايند؟
7274--0936
¤ اي كاش در ميان 50نفر زن نمونه از خانمي كه پارسال در اغتشاشات تهران جانانه از بسيجيان دفاع كرد تشكر كوچكي به عمل مي آمد.
1708--0910
¤ چرا وضعيت كنكور ما دانش آموزان سوم هنرستان مشخص نمي شود. بلاتكليفي تا كي؟
0741--0912
¤در مورد عدالت سخني داشتم؛ چطور هزارتن از فرزندان برخي خواص در خارج به خصوص انگليس با پول بيت المال تحصيل مي كنند ولي جانبازان با داشتن مصوبه مجلس كه هر سال 100 درصد هزينه تحصيل خود و خانواده شان را دولت مكلف به پرداخت مي باشد ولي بنياد 65 درصد شهريه را پرداخت مي كند و براي خانواده 20 درصد؟ اين عين بي عدالتي مي باشد.
0323--0912
¤چرا بايد تصاوير مردان و پسران شناگر با پوششي بسيار نامناسب به عنوان تبليغ شنا در سطح شهر نصب شود.
2909--0912
¤ چرا بنياد شهيد معوقات جانبازان را پرداخت نمي كند چند سال ديگر بايد صبر كنيم تا به حق خود برسيم؟
1940--0919
¤ از شهردار محترم تبريز تقاضا مي شود نسبت به حل مشكل كمبود فضاي سبز شهر اقدام نمايد.
9375--0914
¤متاسفانه بعضي از شركت ها در ساختمان سازي به جاي اينكه از كارگران ايراني استفاده كنند و اشتغال زايي داشته باشند برعكس كارگران خارجي را به كار مي گيرند. تاسف بارتر از آن اينكه جلوي اين كار گرفته نمي شود و موضوع ادامه دارد.
1674--0912
¤ با هزار عشق و علاقه از آبادان براي شركت در مراسم ارتحال حضرت امام خميني(ره) و خواندن نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبري به تهران آمدم و خودم را به حرم رساندم ولي متاسفانه از يك زيرانداز ساده و يا تهيه سايه بان دريغ شده بود چرا اين كوتاهي ها انجام گرفت و كسي پاسخگو نبود؟
3082--0916
¤ خداوند وعده داده است كه پوزه مستكبرين را به خاك خواهد ماليد، از آنجا كه ما ملت مسلمان ايران به وعده خداوند ايمان داريم از دولت دهم كه به شجاعت و استكبارستيزي شهرت دارد مي خواهيم پاسخي قاطع و دندان شكن به مستكبرين بدهد.
9626--0916
¤ كشورهاي غربي با صدور قطعنامه جديد نشان دادند كه آنها با ملت عزيز ما مشكل دارند و به جاي اينكه مانع خودكامگي و قدرت طلبي اسرائيل غاصب شوند به سمت ايران هراسي دشمنان بشريت گام برمي دارند؟
9200--0912
¤ چرا براي ما رانندگان ايران در تركيه گازوئيل ليتري 1200تومان فروخته مي شود ولي رانندگان تركيه در ايران ليتري 400 تومان؟!
4516--0914
¤ آزادي و دموكراسي چقدر مظلومند كه جنايت كاراني از قبيل اوباما و سران رژيم صهيونيستي كه در تمامي جناياتي كه در گوشه و كنار جهان رخ مي دهد دستشان پيداست و به نوعي با حمايت آنان اتفاق مي افتد، خود را به دروغ مدافع آزادي و دموكراسي جا مي زنند.
6580--0912
¤ اگر نصف بودجه اي كه براي فوتبال و فوتباليست هاي كشور مي شود براي چراگاههاي كشور و پرورش گوسفند و تهيه گوشت بشود به مراتب سوددهي آن بيشتر است و كشورمان جلو خواهد افتاد.
9005--0913
¤ در شهرستان فهرج از فرماندار گرفته تا ساير مسئولين شهر همه غيربومي هستند و به هيچ فرد بومي شهر مسئوليتي داده نشده است چرا؟
1470--0913
¤ تبيين استراتژي خط امام(ره) در خطبه هاي نمازجمعه 14خرداد توسط رهبر معظم انقلاب به منزله شاهين ترازوي عدالت قوه قضائيه است و محاكمه معاندين و فتنه انگيزان در هر كفه اي كه باشند با اين شاخص ها ملاك مي باشد و با اين مبنا كه ملاك حال فعلي افراد است، قوه قضائيه انتظار مردم را به پايان رساند.
طالعي
¤ سالهاست كه كوچه عبدي واقع در شهرك بعثت در منطقه 16 به معني واقعي كلمه محل حضور گسترده خرده قاچاقچيان مواد مخدر شده است. بارها با شكايت اهالي محل، كلانتري 160 خزانه در محل حضور يافته اما با كمال تعجب هيچ گونه اقدامي مشاهده نشده است. عاجزانه تقاضاي رسيدگي داريم.
جمعي از اهالي محل
¤ در سفر رياست محترم جمهوري به اسلام شهر با نوشتن نامه مشكلات زندگي خودم را مطرح و درخواست كمك كردم. بعد از مدت 8 ماه جواب نامه آمد كه مراجعه بكنم و براي مسكن مهر ثبت نام كنم. جالب اينكه روي اين نامه تعداد 8 نامه ديگر به جاهاي مختلف ارسال شده ولي كار مهمي صورت نگرفته است و بنده دوباره سرجاي اول هستم.
نعمتي
¤ در رسانه هاي گروهي به ويژه صدا و سيما فرهنگ سازي شود مبني بر اينكه در جامعه و بخصوص در داخل وسايل نقليه عمومي مانند اتوبوس هاي شركت واحد جوانان به افراد سالخورده كه توانايي سرپا ايستادن را ندارند احترام بگذارند.
عليشاهي
¤ تقاضا مي شودنسبت به عدم اجراي لايحه ايثارگران وقت بگذاريد و بررسي نمائيد كه چه كساني مانع اجرا شدن اين لايحه هستند؟!
اميني
¤ جانباز 45 درصد و از سه ناحيه بدن آسيب كلي ديده ام. به طوري كه در حال حاضر از كارافتاده هستم. در اين مدت غير از وام مسكن كم بهره كه شامل ديگر هم وطنان نيز مي شود از هيچ تسهيلات ديگري استفاده نكرده ام. جانبازاني را مي شناسم كه هيچ سراغي از زنده يا مرده بودن آنها گرفته نمي شود.
ب- ق
¤ مدرسه شهيد محرابيان در محله چهارباغ خوانسار تخريب و بازسازي شده است. اما متاسفانه نام مقدس شهيد از آن برداشته شده و نام ديگري گذاشته اند. با توجه به اهميت فرهنگ ايثار و شهادت، لازم است از روند تغيير نام مدارس از اسامي شهدا به نام هاي ديگر جلوگيري شود.
يك شهروند از خوانسار
¤ در سريال دفترخانه شماره 13، به طور علني ترويج نگه داري از سگ در منزل مي شود. از مسئولان رسانه ملي انتظار نظارت و دقت بيشتر در اين موارد مي شود.
بهشتي
¤ يكي از راهكارهاي تحكيم عفاف در جلوگيري از اختلاط بانوان و آقايان است اما متاسفانه اين مسئله در واگن هاي قطارهاي مترو رعايت نمي شود و در اكثر موارد اختلاط ديده مي شود. لطفا رسيدگي شود.
اوجي از كرج
¤ عجيب است كشورهايي كه داراي حق وتو هستند، دم از دموكراسي مي زنند. مگر حق وتو، براي مخالفت با خواست جهاني نيست؟ در اين شرايط دموكراسي چه معنايي دارد؟
رضايي
¤ در سال جديد، 4تبصره جديد به بيمه آسيا اضافه شده كه در مجموع 68هزار تومان به هزينه آن افزوده شده است. لطفا بررسي و رسيدگي شود كه اضافه شدن اين تبصره ها چه ضرورتي دارند؟
سليمي از تهران
¤ لطفا پاسخ دهيد كه مطالب ستون خان حكمت، چه زماني در قالب كتاب منتشر مي شود؟ اين پرسش بسياري از خوانندگان روزنامه كيهان است.
رضا غبني
¤ با اين كه سامانه تلفني 118 خدمات بسياري را در زمينه ارائه شماره تلفن مراكز و ارگان ها انجام مي دهد، اما سال هاست كه اطلاعات آن به روز نشده و به همين دليل فاقد بسياري از شماره تلفن هاي مورد نياز است. لطفا رسيدگي شود.
كاظمي
¤ به رغم تشويق بانك ها براي استفاده مردم از عابر بانك ها، اما مبلغ كارمزد آن ها بسيار زياد است. از بانك مركزي تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مي شود.
فواد كاسب از تهران
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود كه در واكنش به فعاليت صهيونيست ها و عرب هاي حامي آن ها، يكي از استان هاي جنوبي كشور به نام استان خليج فارس نامگذاري شود. همچنين پيشنهاد مي شود كه تمبر هجوم رژيم صهيونيستي به كشتي آزادي چاپ و به همه جهان صادر شود.
يك شهروند
¤ طرح جلوگيري از عدم سوار شدن بيش از 4سرنشين در يك خودروي سواري با جامعه و خانواده ايراني ناسازگار است. زيرا اكثر خانواده ها بيش از دو فرزند دارند و مجبورند كه بيش از تعداد قانوني در وسائل نقليه شخصي خود بنشينند.
يك هموطن
¤ بدحجابي و بدحجاب ها موجب سلب آسايش از خانواده ها شده اند. پديده بدحجابي بايد جزء جرايم اخلاق اجتماعي محسوب شود. پس هم دولت و هم ملت نبايد در اين مورد بي تفاوت باشند.
1891--0919
¤ ملت ايران تا نفس دارد با امام خميني ميثاق دارد و اسلام عزيز و انقلاب برآمده از آن را چون جان خويش بلكه بيشتر عزيز مي دارد در ضمن از آن يگانه دوران آموخته ايم كه در اين راه با هيچ كس عقد اخوت نداريم.
8911--0912
¤ جهت افزايش بصيرت تقاضا مي شود پشت پرده چهره احزاب اصلاح طلب مثل سازمان غيرقانوني مشاركت و سازمان مجاهدين را در روزنامه چاپ كنيد.
6406--0912
¤ از رياست محترم جمهور و وزير محترم بهداشت تقاضا مي شود نسبت به وضعيت بيماري فرزند 21 ساله ام ما را ياري دهند 16ماه است كه فرزندم دچار بيماري (كانسر) شده كه طي اين مدت فقط 17ميليون تومان براي مخارج او كه داروهاي گرانقيمت بايد بخرم قرض كرده و براي فرزندم هزينه كرده ام هر بيست روز بيش از يك و نيم ميليون بايد بپردازم و واقعا توان پرداخت ندارم...
3609--0914
¤ يك فرهنگي هستم از اينكه دولت فقط 6درصد به حقوق كارمندان اضافه كرده تعجب مي كنم مع الوصف در بدترين شرايط از دولت و نظام جمهوري اسلامي در مقابل دشمنان پشتيباني مي كنيم و حامي رئيس جمهور انقلابي خود هستيم.
3911--0919
¤ در تاريخ چهارم فروردين ماه امسال در بندرلنگه گواهي نامه رانندگي بنده به مدت يك ماه توقيف شد نزديك به سه ماه گذشته هنوز گواهي نامه دستم نرسيده است چرا!
6500--0912
¤ يك نفر از يازده هزار سهامداران پتروشيمي كرمانشاه هستم. حدود سه سال است كه اين شركت راه اندازي شده اما تاكنون هيچ سودي به سهامداران پرداخت نكرده اند. خوشحال ميشوم كه از طريق اين ستون از وزير محترم مربوطه بپرسيم چرا؟
9142--0935
¤ راننده سرويس مدرسه هستم. بنويسيد كه فقط 50درصد هزينه سرويس مدارس كه اولياء دانش آموزان پرداخت مي كنند به ما مي رسد.
5505--0912
¤ درخواست داريم در صفحه معارف روزنامه مسائل مربوط به مهدويت مانند علت غيبت، نشانه هاي ظهور فتنه هاي آخرالزمان و ... مطرح گردد تا اطلاعات و آگاهي مردم در اين مورد بيشتر شود.
9475--0935
¤ دوستان كيهاني توجه نمايند در برخي از گزارش ها، يادداشتها و... غلط هاي چاپي زيادي به چشم مي خورد شايسته كيهان نيست.
7913--0913
¤ چرا همچون گذشته نسبت به چاپ خلاصه برنامه ديروز امروز فردا اقدام نمي كنيد تا افرادي كه موفق به ديدن آن نشده اند از محتويات آن جلسه مطلع گردند؟
9695--0938
¤ از مسئولين آزادراه تهران- شمال تقاضا مي شود نسبت به پرداخت حقوق 5ماهه كارگران و رانندگان و... شركت دي در قطعه 23 و 24 منتهي به چالوس اقدام نمايند كه زندگي را بر ما بسيار سخت نموده است.
2973--0911
¤ با انتقال بيمه تكميل درمان بازنشستگان از آتيه به دانا پرداخت هزينه هاي درماني شش ماهه دوم با مشكل مواجه شده است حل مشكل ياد شده با چه مرجعي است؟ و آيا به فكر حل اين معضل هستند؟
5107--0913
¤ از ستاد فرماندهي كل قوا تقاضا مي شود مشمولان غايبي كه سن بالايي دارند را مورد عفو و عنايت قرار دهند.
6910--0936
¤ صدا و سيما با استفاده از مجريان و مهمانان با آرايش يا لباسهاي ناجور و گزارش از افراد بدحجاب و پخش فيلمهايي كه در آن هيچ توجهي به نماز و حجاب نمي شود عملا باعث حرمت شكني احكام اسلام شده است.
0038--0918
¤ از قوه قضاييه تقاضا داريم همان طور كه فتنه گران مشمول رافت اسلامي شدند و عفو شدند متهمان كهريزك هم عفو بشوند. واقعا كه جاي شاكي و متهم عوض شده است.
8263--0935
¤ بدحجابي يك طرح استعماري است و هدف آن آندلس كردن ايران است. به همين دليل مبارزه با بدحجابي بايد در اولويت قرار بگيرد.
عليمرداني
¤ روي برخي اسباب بازي ها و لوازم التحرير تصوير باربي نقش بسته است. با توجه به تاثير منفي اين مسئله، از مسئولان مربوطه خواهشمند است تدبيري براي جلوگيري از توزيع چنين تصاويري در سطح جامعه مي شود.
يك خواننده
¤ تهاجم ضدانساني رژيم صهيونيستي به كشتي آزادي نبايد به محاق فراموشي سپرده شود. اين مسئله بايد به طور دائم در محافل جهاني مطرح شود و مسببان آن محاكمه شوند.
كاشاني از تهران
¤ ابتداي برج اعلام شد كه حقوق بازنشسته هاي تامين اجتماعي افزوده شده است، اما امروز اعلام شده كه فعلا فقط پيشنهاد آن ارائه شده است!
جعفر يوسفي از شهر ري
¤ بمب اتمي واقعي ما، حجاب است. زيرا در هر كشوري منتشر مي شود، سكولاريسم رو به نابودي مي رود. نمونه اش كشورهاي آذربايجان و تركيه است.
جنت خواه دوست
¤ از كيهان تقاضا مي شود نسبت به تهيه گزارش از سران فتنه و بيان وضعيت فعلي آنان امت حزب الله را در جريان قرار دهند.
2400--0936
¤ برخي از نشريات لرستان به جاي اينكه صداي مردم را به گوش مسئولين برسانند به ثناگويي مسئولين و مديران مشغول شده اند. همين موضوع موجبات محروميت هرچه بيشتر اين استان را فراهم كرده است.
3344--0916
¤ حداقل كيهان روشي پيش بگيرد كه در تنظيم اخبار، يادداشت ها و مقاله هاي روزنامه از بكار بردن كلمه قدرت براي كشورهاي متجاوز و حقيري مثل امريكا و... خودداري شود. تا تصور نشود كه واقعا قدرت هستند.
2885--0937
¤ از شهر رشت تماس گرفته ام. لطفا بنويسيد قطعه زمين بنده واقع در جاده تهران از سال 81 قرار بوده در ماده 56 جنگلباني طرح و وضعيت آن رسيدگي شود ولي متاسفانه مسئولين اداره جنگلباني اين شهر هيچ توجهي به موضوع ندارند و به هيچ كدام از نامه هايي كه در اين مورد ارسال شده جواب نمي دهند.
شانه چيان
 



در نشست سران 8 G عنوان شد
رويكرد دوگانه غرب در قبال برنامه هسته اي ايران

سران هشت كشور صنعتي دنيا در رويكردي متناقض ضمن تاكيد بر برخورداري ايران از دانش هسته اي در عين حال از تداوم برنامه غني سازي اورانيوم در كشورمان ابراز نگراني كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه سران گروه هشت با صدور بيانيه اي ضمن تكرار ادعاي آمريكا مبني بر شفاف نبودن ايران درخصوص فعاليت هاي هسته اي و نيت اعلام شده اش مبني بر تداوم و بسط غني سازي اورانيوم از جمله تا سطوح نزديك به 20درصد، نسبت به اين موضوع اعلام نگراني كردند.
سران هشت كشور ثروتمند جهان در اين بيانيه افزودند: هدف ما ترغيب مقامات ايران به وارد شدن به گفت وگويي شفاف درباره فعاليت هاي هسته اي اين كشور و عمل به تعهدات بين المللي اش است.
براساس اين گزارش آنها همچنين از تمامي تلاش ها براي محدود كردن برنامه غني سازي اورانيوم ايران استقبال كردند.
در اين بيانيه كه پس از مذاكرات دو روزه گروه هشت در كانادا منتشر شد، از ايران درخواست شده است قطعنامه هاي مربوطه را براي «احياي اعتماد بين المللي به ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي» به اجرا درآورد.
سران گروه هشت تاكيد كردند: در حالي كه حق ايران براي (داشتن) برنامه هسته اي غيرنظامي را به رسميت مي شناسيم، خاطرنشان مي كنيم كه اين حق تعهداتي بين المللي را در پي دارد كه همه كشورها از جمله ايران بايد به آن پايبند باشد.
كاخ سفيد بلافاصله از اين بيانيه استقبال و در بيانيه اي اعلام كرد كه اقدامات آمريكا اراده جهان را يراي پاسخگويي به چالش برنامه هسته اي ايران و قصور ايران در عمل به تعهداتش محكم تر كرده است.
در اين بيانيه آمده است: استراتژي جامع ما اراده جهاني قوي تري را براي ممانعت از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي و ترغيب ايران به تعامل با جامعه بين المللي ايجاد كرده است.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي در اين باره افزود: بيانيه پاياني گروه هشت در عين حال از پيمان جديد استارت ميان روسيه و آمريكا استقبال كرد اما افزود كه اشاعه اتمي ميان دولت ها و گروه هاي افراطي همچنان تهديدي جدي است.
اين بيانيه همچنين از همه كشورها خواست تا رژيم تحريم هاي جديد سازمان ملل عليه تهران را به طور كامل به اجرا درآوردند.

 



وزير خارجه برزيل: تحريم نشانه سرگرداني غرب در مقابل ايران است

وزير خارجه برزيل با تاكيد بر ادامه ميانجي گري كشورش در موضوع هسته اي ايران اعلام كرد كه اتخاذ رويكرد تحريم، نشانه سرگرداني غرب در مقابل تهران است.
«سلسو آموريم» طي سخناني در آكادميك ديپلماتيك وين درباره چرايي نقش برزيل در موضوع مبادله سوخت ميان ايران و غرب به عنوان يك ميانجي گفت: با توجه به عضويت برزيل در شوراي امنيت سازمان ملل، رئيس جمهور لولا در سفر رئيس جمهوري ايران، جناب آقاي احمدي نژاد به برزيل پيرامون موضوعات مختلف من جمله موضوع هسته اي ايران گفتگو داشتند. دليل ديگري كه برزيل وارد اين موضوع شد به خاطر اين بود كه در موارد متعدد راههاي پيشنهادات به شكست منجر شده بود و دليل شكست اين ابتكارات اين بود كه حق ايران در مورد غني سازي را به رسميت نشناخته بود و به همين دليل امكان پذيرش ايران در آن موجود نبود. مزيت ابتكار تامين سوخت راكتور تهران اين بود كه براي اولين بار در اين پيشنهاد حق ايران براي غني سازي اگرچه نه بطور صريح ولي بطور ضمني به رسميت شناخته شده بود كه يك عنصر مثبت بود.
وي افزود: برزيل در ابتكار جديد تلاش كرد نشان دهد كه با ديپلماسي مي توان به راه حل صلح آميز دست يافت تاكنون تمام پيشنهادات محكوم به شكست بود زيرا حق ايران براي استفاده صلح آميز به درستي به رسميت شناخته نشده بود و از سوي ديگر غني سازي به رسميت نشناخته بود. بنده كاملا مطمئن بودم كه ايران غني سازي را رها نخواهد كرد.
وزير خارجه برزيل در ادامه تصريح كرد: لازم به ذكر است رئيس جمهور آقاي لولا بنا به ابتكار خود و نه به درخواست آقاي احمدي نژاد تلاش كرد، در حالي كه برخي فكر مي كردند اين آقاي احمدي نژاد بوده كه از برزيل درخواست كمك كرده است كه اين واقعيت ندارد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به روند بيانيه تهران گفت: در ابتداي مذاكرات يك نكته فصل مشترك بود و آن اينكه پيشنهاد سوخت اكتبر در وين زمينه دارد كه روي آن كار شود، اما مشكل اصلي بايستي مشخص و رفع مي شد. سه مشكل اصلي وجود داشت نخست ميزان اورانيوم بود كه ايران پس از گفت وگوهاي ما با پيشنهاد 1200كيلو موافقت نمود. مورد دوم محل تبادل بود اين موضوع در سفر به ايران مورد بررسي قرار گرفت و بالاخره ايران با ارسال مواد به تركيه موافقت نمود و سومين مورد زمان تبادل است كه علي رغم پيشنهاد اوليه مبني بر تبادل سوخت و اورانيوم بطور همزمان، ايران با پيشنهاد ما مبني بر ارسال مواد قبل از آن به تركيه موافقت نمود. اين سه مشكل اصلي با همكاري ايران و براساس بيانيه تهران حل شد و حتي ايران مطابق بيانيه تهران به تعهد خود عمل نمود و موافقت خود را ظرف يك هفته به آژانس اعلام نمود اما اين طرف هاي غربي بودند كه نسبت به توافقات اوليه خود در موضوع مبادله سوخت پايبند نماندند.
آموريم افزود: در شرايط كنوني وضعيت مبادله سوخت به عكس العمل ايران در مقابل قطعنامه اخير شوراي امنيت دارد و اگر يك عزم سياسي جدي از سوي طرف مقابل تهران در موضوع مبادله وجود داشته باشد اين امر زمينه اجرايي شدن را دارد.
وزير خارجه برزيل در پايان با انتقاد از قطعنامه 1929 شوراي امنيت عليه ايران خاطرنشان كرد: اتخاذ رويكرد تحريم ها نشانه سرگرداني در مقابل برنامه هسته اي تهران است.

 



دانشگاه آزاد متعلق به ما و فرزندان ماست! (خبر ويژه)

يك خبر موثق حكايت از آن دارد كه روز چهارشنبه 2/4/89، مهندس ميرحسين موسوي در جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد كه در دفتر آقاي هاشمي رفسنجاني و در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيل شده بود، شركت كرده است. بعد از ورود وي به جلسه، آقاي قمي به وي اعتراض كرده و مي گويد براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي شما ديگر عضو نيستيد و موسوي مي گويد، مي دانم كه عضو نيستم ولي با اصرار فراوان آقاي جاسبي در جلسه شركت كرده ام. در ادامه اين گفت وگو، آقاي هاشمي رفسنجاني، ضمن تمجيد از مهندس موسوي ابراز مي دارد حالا كه ايشان آمده است، بهتر است كه در جلسه بماند!!
در اين جلسه كه يك روز بعد از اعتراض گسترده دانشجويان به مصوبه غيرقانوني 134 نماينده به نفع دانشگاه آزاد، تشكيل شده بود، آقاي هاشمي رفسنجاني مي گويد «ما وقتي مي خواستيم اين دانشگاه را تاسيس كنيم پنج شش نفر بوديم كه رفتيم به ثبت شركت ها و اينجا را به ثبت رسانديم و از جهت قانوني و قانون ثبت شركت ها، مالك محسوب مي شويم و در صورت فوت ما فرزندان ما مي توانند براي تصاحب دانشگاه اقدام نمايند. ما طبق قانون ثبت شركت ها مالك هستيم و مي توانيم اين مال را وقف كنيم و اگر وقف را باطل كنند ممكن است فرزندان ما نسبت به مالكيت دانشگاه اقامه دعوي كنند!! آقاي دكتر جاسبي هرجا مي رود با استقبال گسترده دانشجويان و اساتيد روبرو مي شود و جمعيت زيادي به استقبال ايشان مي آيند و از ايشان حمايت مي كنند!! آقاي جاسبي مي گويد كه ايشان در اوج محبوبيت!! است!»
آقاي رفسنجاني در ادامه به پيشنهاد آقاي جاسبي اشاره كرده و در توضيح اين پيشنهاد مي گويد؛
«پيشنهاد مشخص آقاي جاسبي اين است كه به تعدادي كه شوراي عالي به هيئت امنا افزوده است به همين تعداد از سوي ما به هيئت امنا افزوده شود كه اگر اين اتفاق بيفتد مشكل حل مي شود و مسائل همينطور مي ماند.»
در اين جلسه آقاي جاسبي اظهار مي دارد كه «اگر وقف دانشگاه آزاد به نتيجه برسد، همه چيز در اختيار هيئت موسس باقي مي ماند و اگر تعداد هيئت امنا هم افزايش يابد ما از جهت تعداد آرا در اكثريت هستيم و هيچ مشكلي پيدا نمي شود... من ديگر مسئول نخواهم بود اما در هيئت موسس شركت مي كنم و يك دفتر هم در دانشگاه آزاد خواهم داشت.» آقاي جاسبي درباره رئيس آينده دانشگاه آزاد مي گويد «تعدادي افراد همسو معرفي مي كنيم كه هركدام انتخاب شوند براي ما فرق چنداني ندارد».
گفتني است علاوه بر اظهارات و نقشه هاي غيرقانوني مورد اشاره براي مالكيت دانشگاه آزاد و تصاحب مبلغ نجومي 250 هزار ميليارد توماني بيت المال كه نه فقط درخور تقبيح بلكه شايسته پيگيري قضايي و جلوگيري از حيف و ميل آشكار بيت المال است، حضور مهندس موسوي در اين جلسه نيز معني دار تلقي مي شود، چرا كه وي به عنوان عامل مستقيم سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، اسرائيل و انگليس و ايفاي نقش ستون پنجم دشمنان بيروني و ده ها و صدها جنايت و خيانت، بايستي به محاكمه و مجازات كشيده شود و حال آن كه از سوي آقاي جاسبي و با حمايت آقاي رفسنجاني به جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد دعوت شده است!! انتظار آن است كه دستگاه قضايي مسئوليت قانوني و شرعي و ملي خود را در برخورد جدي با اين خيانت آشكار، فراموش نكند. كه مخصوصا با توجه به شخصيت برجسته و دلسوز آيت الله آملي لاريجاني اميد است از اين توطئه پيشگيري شود.



 



«خسته نباشيد» اپوزيسيون به غرب پس از شكست عشقي (خبر ويژه)

سران گروه 8 با صدور بيانيه اي ضعيف، از گسترش برنامه هسته اي ايران با وجود تحريم هاي اعمال شده ابراز نگراني كردند.
در بيانيه اين گروه آمده است: ما از تداوم عدم شفافيت در مورد فعاليت برنامه هسته اي ايران و قصد روشن ايران براي ادامه و گسترش غني سازي اورانيوم به ويژه غني سازي نزديك به 20درصد عميقا نگرانيم.
اين گروه (شامل انگليس، آمريكا، كانادا، آلمان، ايتاليا، فرانسه، ژاپن و روسيه) با كمرنگ كردن حمايت خود از جريان اپوزيسيون خواستار احترام ايران به آزادي بيان و حاكميت قانون شد. اين موضع ضعيف در حالي است كه گروه 8 سال گذشته در اوج تحركات فتنه سبز، با صراحت و قاطعيت از آشوبگران حمايت كرده و خواستار توقف، هرچه سريع تر بحران! و برخورد با مخالفان شده بود. موضع ضعيف و بي مايه كشورهاي غربي در بيانيه اخير باعث شد سايت ضدانقلابي خودنويس با گله مندي بنويسد: متاسفانه تعبير «خسته نباشيد» به زبان كشورهاي گروه 8 قابل ترجمه نيست. آنها در اقدامي بي سابقه از دولت ايران خواستند به حاكميت قانون و آزادي بيان احترام بگذارد. در اين بيانيه آمده است: «ما از دولت ايران انتظار داريم كه به حاكميت قانون و آزادي بيان همانگونه كه در پيمان هاي بين المللي آمده و ايران نيز عضو آنهاست، احترام بگذارد.» آگاهان احتمال مي دهند كه دولت ايران فقط و فقط براي برآورده كردن اين انتظارات، نه تنها به حاكميت قانون و آزادي بيان احترام بگذارد، بلكه تمامي كاغذ پاره هاي سازمان ملل را نيز به همديگر وصله كند. متاسفانه «خسته نباشيد» به زبان هاي مادري كشورهاي گروه هشت قابل ترجمه نمي باشد(!)
احساس شكست عشقي! گروهك ها و اپوزيسيون ضد انقلاب در زمينه دل بستن به قدرت هاي استعماري در حالي است كه اين دولت ها فقط به هنگام احساس توانايي در جريان هاي معارض دولت هاي مستقل، از آنها حمايت مي كنند و در صورت مشاهده بي عرضگي اپوزيسيون، به سرعت پشت آنها را خالي مي كنند.

 



فرانسه سرانجام قجرعضدانلو را بر كروبي و موسوي ترجيح داد (خبر ويژه)

دولت و سازمان اطلاعاتي فرانسه با نااميدي از كارآمدي فتنه سبز، مجدداً به حمايت از گروهك تروريستي منافقين روي آورد.
رژيم فرانسه كه تا پيش از اين سعي مي كرد از حمايت علني گروهك منافقين- با وجود ميزباني سران اين گروهك- اجتناب كند، اين بار به گروهك تروريستي ياد شده اجازه داد تا در سالگرد جنايت هفتم تيرماه 1360، تجمعي با حضور مريم قجرعضدانلو ابريشمچي رجوي در شهر تاورني در حومه پاريس برگزار كند. گروهك منافقين براي برگزاري اين تجمع به تمام اعضاي خود در كشورهاي اروپايي، آمريكا و استراليا فراخوان داده بود. همچنين جان بولتون از عناصر تندرو و نومحافظه كار دولت بوش به همراه خوزه ماريا ازنار نخست وزير سابق اسپانيا در تجمع منافقين حضور به هم رسانده بودند.
تجمع ياد شده با حمايت پليس و دستگاه امنيتي فرانسه، دو روز قبل از سالگرد جنايت تروريستي منافقين و انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي برگزار شد. خبرگزاري فرانسه حضور جان بولتون نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل را با تعجب مخابره كرد و نوشت: اين حضور در حالي است كه آمريكا هنوز سازمان مجاهدين خلق ]منافقين[ را جزو فهرست گروه هاي تروريستي مي شمارد.
راديو فردا هم در گزارشي نوشت: اعضا و حاميان سازمان مجاهدين خلق با شركت در تجمعي در اطراف پاريس خواستار افزايش فشارها بر جمهوري اسلامي و توقف خريد نفت و گاز ايران از سوي كشورهاي غربي شدند. اين سازمان پس از حضور در عراق و همكاري با صدام ديكتاتور پيشين عراق در جريان جنگ با ايران، با انتقادهاي بسياري حتي از سوي مخالفان جمهوري اسلامي روبه رو شده است. هر چند اتحاديه اروپا سال گذشته نام سازمان را از ليست گروه هاي تروريستي حذف كرد اما آمريكا همچنان اين گروه را تروريستي مي داند.
گزارش ها حاكي است سركردگان منافقين در اين تجمع خواستار تحريم هاي بسيار سخت تر بر ايران شدند اما جان بولتون گفته است فكر نمي كنم تحريم ها، رژيم ايران را متوقف كند».
گفتني است اقدام حماقت آلود دولت فرانسه در ميدان دادن به يك گروهك تروريستي در حالي است كه سران رژيم فرانسه ادعاي دفاع از حقوق بشر مي كنند. ناظران آگاه نسبت به اوضاع به هم ريخته منافقين- به ويژه پس از روي كار آمدن متحدان ايران در عراق- معتقدند فرانسه در اقدام اخير خود روي جريان مرده اي كه جز جنايت و وحشي گري چيز ديگري نمي داند، شرط بندي كرده است. فرانسه پيش از اين مريم قجرعضدانلو را براي مدتي بازداشت و سپس آزاد كرد. وزارت خارجه فرانسه چندي پيش با صدور بيانيه اي رسمي ضمن اسم بردن برخي بازيگران فتنه نظير كروبي، رسماً از آنها حمايت كرده بود. منافقين در آتش افروزي و جنايت هاي سال گذشته نقش اصلي را ايفا مي كردند و به واسطه خيانت برخي سران فتنه فرصت پيدا كردند تا عليه ملت ايران عقده گشايي كنند اما به سرعت سرشان به سنگ خورد.
نكته جالب درباره ميتينگ منافقين در اطراف پاريس اينكه مهدي ابريشمچي- شوهر سابق مريم قجر- طي مصاحبه اي پيش از اين تجمع گفته بود «فرانسه به مثابه قلب اپوزيسيون است... ما سالهاست از دسته بندي بين گروه هاي ماركسيست، سلطنت طلب، ليبرال و سوسيال-دموكرات رنج برده ايم. ما يك شوراي همبستگي حول سازمان به راه انداخته ايم كه رياست آن را مريم رجوي ]ابريشمچي سابق![ به عهده دارد... اگر تحريم هاي جديد كافي هم نباشد، ضربه به روحيه نيروهاي رژيم مي زند ]!؟[ و اميد زيادي به اپوزيسيون مي دهد!
شايان ذكر است گروهك تروريستي منافقين با پشتيباني آمريكا و به ميزباني پاريس، جنايت هاي متعددي را عليه ملت ايران مرتكب شد كه شهادت 72 تن از چهره هاي خدوم از جمله شهيد بهشتي در 7 تير و نيز شهادت رئيس جمهور و نخست وزير وقت (شهيدان رجايي و باهنر) در 8شهريور 1360 از وحشيانه ترين آنهاست. منافقين بعدها به استخدام استخبارات صدام درآمدند و در جنايات مختلف عليه مردم ايران و كردها و شيعيان عراق شركت جستند. آنها در عمليات احمقانه فروغ جاويدان (مرصاد) در سال 67 گرفتار دست انتقام الهي شدند. منافقين اكنون نيز با دربه دري مطلق و نفرت مردم عراق مواجهند و مجبور شده اند به كشورهايي نظير اردن، فرانسه، انگليس، آلمان و آمريكا فرار كنند.

 



افتضاحات جوجه اپوزيسيوني كه با بوش عكس يادگاري گرفت (خبر ويژه)

يكي از فعالان آشوب هاي خياباني تير ماه 1378 افتضاحات گسترده اي را در آمريكا به بار آورده است.
منوچهر محمدي از عناصر بازداشت شده در حوادث تير ماه 78، در سال 1385از كشور گريخت و از طريق تركيه و عراق - با مديريت نيروهاي اشغالگر- به آمريكا رفت. وي توسط رسانه هايي نظير صداي آمريكا و بي بي سي به عنوان چهره هاي فعال اپوزيسيون و مبارز حقوق بشر معرفي مي شد اما خبرهاي سربسته كه در رسانه هاي ضد انقلاب منتشر شده نشان مي دهد وي يك كلاهبردار به تمام معناست و در بار آوردن افتضاح روي دست ساير عناصر ضد انقلاب زده است.
براساس اخبار منتشره در رسانه هاي ضدانقلاب نظير نيوز ايران، محمدي توسط هواپيماي نظامي آمريكائيها به آلمان و سپس به آمريكا منتقل مي شود.
وي در بنياد ملي دموكراسي به همراه علي افشاري مشغول به كار مي شود، اما ديري نمي گذرد كه با شكايت يكي از كارمندان خانم، به علت فساد اخلاقي و اذيت و آزار جنسي مواجه مي شود، اما باز اين پايان ماجرا نيست، منوچهر پس از اين افتضاح راهي شهر لوس آنجلس مي شود و در آنجا نيز با نشان دادن كارت فعاليت حقوق بشري خود و تصويرش در كنار جورج بوش، با وعده ازدواج دادن موجبات فريب يك خانم آمريكايي را فراهم مي آورد. وي بعد از اين سوءاستفاده هاي جنسي و مالي، خانم مذكور را به حال خود رها مي كند و نهايتاً نيز اين خانم با مراجعه به پليس شكايتي عليه وي تنظيم مي نمايد و منوچهر محمدي به اتهام تجاوز جنسي به دادگاه فرا خوانده مي شود. منوچهر محمدي حتي در زندگي سياسي اش نيز داراي شخصيت بسيار متزلزل مي باشد.
محافل و رسانه هاي ضدانقلاب پس از مشاهده رسوايي هاي پشت سر هم منوچهر محمدي مجبور شدند از يك دهه حمايت از اين مبارز حقوق بشر! شانه خالي كنند. آنها اكنون ادعا مي كنند منوچهر محمدي مزدور وزارت اطلاعات ايران است كه توانسته دستگاه امنيتي و جاسوسي آمريكا را فريب دهد.
گفتني است منوچهر محمدي در جريان آشوب هاي تير ماه 78 كه توسط سازمان سيا مديريت مي شد، در كنار عناصري نظير مريم شانسي، احمد باطبي و... بازداشت شد. در آن هنگام رسانه هاي آمريكايي و انگليسي سعي كردند از اين عناصر آشوبگر، چهره جوانان مبارز و آزاديخواه ترسيم كنند اما اكنون به نظر مي رسد اغلب عناصر بدسابقه مذكور روي دست سازمان هايي نظير سيا و ام آي6 انگليس باد كرده اند.

 



نيوز ويك نبايد مطلبي بنويسد كه كيهان سوء استفاده كند! (خبر ويژه)

عضو مركزيت گروهك فدائيان خلق در تلاش ناشيانه براي تخطئه و تحريف اظهارات سردبير مجله نيوزويك، به اقتدار ايران شهادت داد و كار را خراب تر كرد.
علي كشتگر كه جزو ماركسيست هاي تازه دموكرات و اصلاح شده! به شمارمي رود، از مقاله اخير فريد زكريا (از مشاوران ارشد دولت بوش) انتقاد كرده و در گويا نيوز مي نويسد: نوشته فريد زكريا بيگانه از واقعيت است و آدمي را دچار رنجيدگي و شيفتگي و ترديد مي كند.
كشتگر در حالي كه تلاش مي كرد مفاد تحليل سردبير نيوزويك را درباره محبوبيت رهبر انقلاب تخطئه كند، از سر ناشيگري نوشت: «من با حمله نظامي كه مك كين مي گويد مخالفم اما طبعاً مثل هر آدم منصفي بر اين باورم كه هم ممكن است آقاي مك كين حرف درستي درباره ايران بزند و هم احتمال دارد حكومت اوباما و شخص رئيس جمهور آمريكا درباره ايران اشتباه كنند. براي نمونه با شناختي كه از روانشناسي حكومتگران ايران دارم معتقدم كه نامه هاي ارسالي پرزيدنت اوباما به رهبر ايران چه پيش از انتخابات و چه پس از آن مقامات ايراني را جسورتر كرده باشد. مقاله اخير آقاي فريد زكريا در نيوزويك نيز به سهم خود و به همين دليل مورد استقبال روزنامه كيهان قرار گرفته است.»
گفتني است فريد زكريا طي يك سال گذشته از حاميان سرسخت فتنه سبز به شمار مي رفت اما در مقاله اخير خود با مشاهده واقعيات اجتماعي ايران تصريح كرد «جنبش سبز توهم است و متاسفانه جمهوري اسلامي در ميان ملت ايران محبوبيت بالايي دارد.» وي تصريح كرده بود «من از حاميان جريان سبز هستم اما فكر نمي كنم اين جريان مي توانست از پس سرنگوني جمهوري اسلامي برآيد. بايد باور كنيم جمهوري اسلامي حاميان بسياري دارد. مازيار بهاري خبرنگار نيوزويك عقيده دارد آيت الله خامنه اي محبوب ترين سياستمدار ايراني است... يكي از نكات كليدي در محبوبيت احمدي نژاد هزينه هاي زياد او براي بهبود رفاه اجتماعي فقرا بود... برخلاف اروپاي شرقي، جمهوري اسلامي، هم پشتوانه مذهبي و هم پشتوانه ملي و ناسيوناليستي مردم را با خود دارد.» كشتگر در اعتراض به مقاله فريد زكريا، با زبان بي زباني اذعان مي كند كه سخنان زكريا درست است و مقامات آمريكايي با وجود هارت و پورت هاي ظاهري، اقتدار مطلق جمهوري اسلامي را پذيرفته اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14