(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 تير 1389- شماره 19680

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به مناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت شهيد بهشتي و يارانش مردي به بزرگي يك ملت
هفته گذشته رخ داد ضرب و شتم شديد يك بانوي ايراني به دست پليس سفارت آلمان در تهران
با حضور رئيس جمهور انجام شد بررسي برنامه هاي اوقات فراغت در شوراي عالي جوانان
خاك پاي علي(ع)
حجت الاسلام آقاتهراني: رفتار قواي مقننه و قضائيه درباره دانشگاه آزاد خلاف نظر امام و رهبري بود
آيت الله خاتمي: مردم هميشه چند گام جلوتر از نخبگان هستند
حسينيان درگفت وگوباايسنا: فرمايشات رهبري شاخص عبور از فتنه است
كاظم جلالي: تحريم هاي يك جانبه عليه ايران براي ايجاد جنگ رواني است
حسين فدايي: وحدت با تبعيت از ولايت فقيه عينيت مي يابد
تحليلگر سابق شوراي امنيت ملي آمريكا: تحريم ايران نتيجه معكوس دارد
دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ازمردم شريف ايران براي گراميداشت سالروز شهداي هفتم تير



به مناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت شهيد بهشتي و يارانش مردي به بزرگي يك ملت

عباسعلي كامرانيان
من هيچ وقت سياست باز نبوده ام و از سياست بازي متنفر بوده ام. من هميشه به ايفاي وظيفه سياسي معتقد بوده ام و حال هم هستم.
سياست بازي يعني: خودپرستي، مقام پرستي، سودپرستي، يعني فدا كردن مصالح در راه مسائل شخصي، دروغ زني و دروغگويي، اينها همه ضد اخلاق اسلامي است.
ايفاي نقش سياسي يعني به اندازه و توانايي و در حدود شرايط وظيفه و سهم خود را در بهتر اداره كردن جامعه انجام دادن. همانطور كه امام هم فرموده اند سياست و عبادت يكي است.
مطالب بالا، گفتار شهيد مظلوم آيت الله بهشتي درباره تفاوت سياست بازي و سياستمداري است.
آيت الله شهيد دكتر بهشتي به عنوان محور نيروهاي اصيل خط امام بلافاصله پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تمامي توان و هم خويش را به كار گرفت تا انقلاب اسلامي براساس انتخابات و آراي مردم در يك فرايند كاملا طبيعي و آزادانه، در قالب نظام جمهوري اسلامي سازمان يابد.
او به دنبال اين امر مهم و حياتي بود كه انقلاب اسلامي با نظام يافتن در جمهوري اسلامي و نهادينه شدن قوانين اسلامي در اركان آن به عنوان يك سيستم مطلوب و قابل دفاع، قانونمند و الگوي مناسب حكومتي به جهان و مشتاقان حكومت اسلامي ارائه شود.
مديريت بي نظير اين شهيد بزرگوار در عرصه مجلس خبرگان قانون اساسي و درايت و كفايت فوق العاده ايشان باعث شد كه قانون اساسي جمهوري اسلامي در وقت مناسب و چارچوب كاملا حرفه اي و قابل قبول به صورت يكي از كامل ترين و متقن ترين قوانين اساسي كشورهاي جهان بر مبناي هويت اسلامي مردم ايران شكل گرفته و آماده شود.
تاسيس حزب جمهوري اسلامي و پرورش نيروهاي متعهد و انقلابي در چارچوب يك نظام حزبي و تشكيلاتي نيز يكي ديگر از اقدامات سنجيده و بسزاي ايشان در عرصه كادرسازي و نيرو پروري بود.
شهيد بهشتي ضمن اينكه در جو ناسازگار منافقين و تبليغات فراوان آنها و تهمت ها و افتراهاي گروههاي مختلف ضد انقلاب داخلي و خارجي به كارهاي مهم و اساسي مي پرداخت، هرگز خود را درگير كشمكش هاي بنيان برانداز و وقت گير و بي فايده نمي كرد.
همين امر از او، يك انسان كارآمد، مستقل، انديشمند و دور از جنجالهاي سياسي و تبليغاتي ساخته بود كه به دنبال هدف والايي كه داشت در پي آن بود كه شالوده يك نظام محكم اسلامي را پي ريزي نمايد.
او درباره كاركرد حزب جمهوري اسلامي در تداوم انقلاب و تحكيم نظام اسلامي مي گفت:
حزب تا وقتي براي ما ارزش دارد كه در خدمت انقلاب اسلامي و بقا و دوام و شكوفايي جمهوري اسلامي ايران باشد. ما بدان دليل به حزب جمهوري اسلامي علاقه منديم كه او را يك سازمان موثر در دوام انقلاب اسلامي و پيشرفت جمهوري اسلامي مي دانيم.
از ويژگي ديگر شهيد بهشتي صداقت و صراحت او بود. خودش در اين باره گفته است:
اولين موضع ما در رابطه با انقلاب اسلامي ايران، صداقت و صراحت است... من تلخي ناشي از برخورد صادقانه را بر شيريني كاذب ناشي از برخورد منافقانه و مجامله آميز ترجيح مي دهم...
حركت محوري شهيد بهشتي در عرصه سياسي كشور و نقش ممتاز او در آن زمان به گفته دوست و دشمن زبانزد خاص و عام بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي در اين خصوص فرموده اند:
اگر شما مروري به خبر خبرگزاريهاي آن روز دنيا بكنيد، خواهيد ديد كه آنها دكتر بهشتي را به حق شناخته بودند كه بازوي اصلي امام و محور اصلي حركت سياسي و اداره سياسي در كشور است...
همين نقش مهم و اثرگذار باعث شد كه شهيد بهشتي در معرض شديدترين انتقادها، تهمتها، شايعه هاي دشمنان داخلي و خارجي انقلاب اسلامي قرار گرفته و همه سلاحها به سوي او نشانه رود.
وقتي دشمنان نتوانستند در برابر منطق محكم و روش متين و اخلاق حسنه آيت الله بهشتي كاري از پيش ببرند طرح ترور او را آماده كردند.
سرانجام در هفتم تير سال 1360منافقين و دشمنان داخلي و خارجي انقلاب اسلامي، به اين نتيجه رسيدند كه تنها راه مبارزه با شهيد بهشتي، حذف فيزيكي او از دايره قدرت انقلاب اسلامي است. بر همين اساس طرح انفجار حزب جمهوري اسلامي را به اجرا درآوردند و در اقدامي وحشيانه و خباثت آلود با انفجار حزب جمهوري اسلامي بهشتي و هفتاد و يك همرزم او را به شهادت رساندند.
هرچند بهشتي و همرزمانش به فوز عظيم شهادت نائل آمدند اما راه و رسم و روش شهيد بهشتي و ياران او، خط مستقيم حركت در مسير حق و عدالت خواهي را ترسيم نمود كه خط سرخ شهادت محمد و آل محمد است.

 



هفته گذشته رخ داد ضرب و شتم شديد يك بانوي ايراني به دست پليس سفارت آلمان در تهران

پليس جنايتكار و خشن آلمان بار ديگر فاجعه برخورد سبعانه با زن مسلمان باردار شهيده حجاب و همسرش در دادگاه ضد حقوق بشري اين كشور در ملأ عام را به فاصله دقيقا يك سال از آن حادثه دوباره تكرار كرد، اما اين بار در تهران و در محل سفارتخانه كشورش.
به گزارش ايسنا صبح يكشنبه هفته گذشته مردمي كه از مقابل سفارت آلمان در تهران عبور مي كردند و يا براي انجام امور اداري به آنجا مراجعه كرده بودند شاهد حادثه اي بودند كه كمتر در دنيا مي توان مشابه آن را ديد، حادثه اي كه به فراخوان سفير آلمان به وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي منجر شد.
بنابر اين گزارش پليس سفارت آلمان واقع در خيابان فردوسي تهران روز يكشنبه يك بانوي مسن و بيمار جسمي ايراني كه جهت دريافت پاسخ درباره ويزاي فرزندانش به محل سفارتخانه مراجعه كرده بود به دلايل واهي توسط پليس آلمان مستقر در داخل سفارتخانه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از محل سفارتخانه به وسط خيابان پرتاب شد به طوري كه مردم با مشاهده اين صحنه وي را كه به شدت مجروح و بي هوش شده بود به بيمارستان منتقل كردند.
پزشكي قانوني در گزارش خود اشاره كرده است بر اساس شواهد معاينه، شانه راست، ساعد و مچ دست راست و زانوي چپ آسيب ديده اند و بيمار كه سابقه عمل جراحي نيز داشته است، دو كبودي در ميان بازوي راست و ساعد راست داشته و دچار كوفتگي در عضلات و بافت هاي نرم شانه راست، ساعد و بازو بوده است. پزشك نيز استفاده از كولار گردن و مچ بند را براي وي تجويز كرده است.
خانم زينت رضا، كه از بستگان اين خانم است در گفت وگو با ايسنا گفت: «بيرون از سفارت ايستاده بوديم كه همه با شنيدن صداي جيغ متعجب شديم، دو نفر از پسرهايي كه آن جا بودند بالاي ميله هاي در ورودي رفتند و فرياد زدند ماموران در حال كتك زدن خانمي هستند. براي ما چنين موضوعي قابل تصور نبود. مردمي كه مقابل سفارت جمع شده بودند به در سفارت هجوم بردند.
يكباره در سفارت باز شد و من از روسري خانم او را شناختم. به سمت او دويدم كه ديدم مامور آلماني سفارت دست هاي او را به پشتش برده و در حالي كه بيهوش بود او را از پشت به بيرون از سفارت پرت كردند، مردم او را در حالي كه عنقريب بود با صورت زمين بخورد گرفتند و ماموران سفارت هم بلافاصله بعد از اعمال چنين خشونتي كيف او را هم به ميان جمعيت پرت كردند.
خام «ب-هـ» كه اصرار داشت نامش به خاطر حضور خانواده اش در آلمان به طور كامل منتشر نشود درباره جزئيات حادثه گفت: «چهارشنبه هفته گذشته در پي يك سري سوالاتي كه در مورد سفر خانواده ام داشتم، به سفارت آلمان مراجعه كردم. در قسمت اطلاعات پرسيدم چرا ويزايي كه به آنها داده شده، 31 روزه است كه گفتند حتما مسئله اي مربوط به بيمه است و قرار شد در مراجعه بعدي همه مدارك آورده شود. در مراجعه بعدي كه به سفارت داشتيم، ابتدا فرد ايراني داخل سفارت گفت قانون ورود به سفارت براي استفاده از باجه اطلاعات ساعت 30:8 است كه باز هم صبر كرديم. پس از چند دقيقه همان فرد به آلماني به من گفت: «تويي كه pass آلمان داري بيا تو ببينم» در حالي كه روال نبود از جزئيات كار پرسيده شود. بدون انتقاد، به سؤالات او كه خارج از روال معمول بود، پاسخ دادم. قدري منتظر شدم. آن فرد ايراني كارمند سفارت دوباره نزد من آمد و اشاره كرد كه با مامور حفاظت سفارت برويد. من با او همراه شدم و در كمال تعجب او مرا تا در خروجي همراهي كرد. پرسيدم علت اين كه بايد خارج شوم چيست؟ گفت: اطلاعات ساعت 10 باز مي شود، شما بيرون برويد. گفتم من تا ساعت 10 منتظر مي مانم. گفتند شما بايد بيرون برويد. پاسخ دادم كه من هنوز با مسئول اين بخش صحبت نكرده ام. ضمن اين كه علاوه بر اين مورد، كار ديگري هم دارم كه امروز مي تواند انجام شود كه با تندي گفت براي اين كه من مي گويم شما بايد بيرون برويد.»
وي در تشريح حادثه آن روز ادامه مي دهد: «همان لحظه مامور آلماني آمد و با تندي گفت: اگر بيرون نرويد حمله فيزيكي مي كنم.گفتم من مريضم و حركتي هم نكرده ام كه شما بخواهيد به من حمله فيزيكي كنيد. چنان با تندي صحبت كرد كه خانم ديگري هم كه آن جا بود به آلماني به او گفت او كاري نكرده است كه بخواهيد خشونت بدني داشته باشيد و اجازه نداريد به او دست بزنيد. اما پليس آلماني يك باره به من حمله كرد. در حالي كه روي صندلي نشسته بودم دست مرا گرفت و بلند كرد. چنان با خشونت به دست من فشار آورد كه ديدم مچ دستم از جاي خود بيرون آمده است. دو بار جيغ كشيدم و ديگر اصلاً نفهميدم كه چه اتفاقي افتاد.»
خانم زينت رضا در ادامه اين گفت وگو تأكيد كرد: مضروب خانم «ب.هـ» حدود 22سال در آلمان اقامت داشته است و 6 سال است كه به تهران رفت و آمد دارد. در مراجعاتي كه داشته ايم بارها شاهد برخورد بد و ناشايست ماموران سفارت آلمان بوده ايم به طوري كه مراجعين را مجبور مي كنند تا در محيط باغ سفارت آلمان زمستان در سرما و تابستان در گرما مدت ها انتظار بكشند.
وي با اشاره به حوادثي كه در سفارت آلمان براي آنها رخ داد، مي افزايد: «قطعاً دوربين هاي سفارت تمام اين صحنه ها را فيلمبرداري كرده است. ما كه بيرون از سفارت بوديم با شنيدن صداي جيغ متعجب شديم كه دو نفر از پسرهايي كه آن جا بودند بالاي ميله هاي در ورودي رفتند و فرياد زدند ماموران در حال كتك زدن خانمي هستند. براي ماچنين موضوعي اصلاً قابل تصور نبود.
وي در ادامه تاكيد كرد: «مردم و پليس ديپلماتيك كمك كردند كه ما وي را با اورژانس به بيمارستان برسانيم.»
زينت رضا همچنين خاطرنشان كرد: «حدود 20دقيقه مقابل سفارت اعتراض ها ادامه داشت و مردم از اقدام آنها متحير بودند. اگر سر ايشان زمين مي خورد چه اتفاقي مي افتاد؟ آيا مسئولان سفارت فريادها وگريه هاي من و مردم مقابل سفارت را نمي شنيدند؟ آنها كه دم از حقوق بشر مي زنند و مدعي دفاع از حقوق مردم هستند چطور يك نفرشان در سفارت را باز نكردند كه بگويد اصلاً علت اين سر و صداها و ناراحتي مردم چيست؟ آنها كه مي دانستند اورژانس آمده اصلاً نپرسيدند اين خانم را كجا بردند؟ آنها چه ادله اي براي اين كارهايشان دارند؟ مگر مي شود نفهميده باشند؟»
وي افزود: «وقتي براي انجام معاينات به پزشكي قانوني رفتيم از اين كه وي دچار چنين آسيب هايي در آن جا شده بود تعجب مي كردند. پزشك جاي كبودي ها را در دست ها و پاهاي ايشان ديد و مي پرسيد خانم چه كساني اين كار را با شما كرده اند؟
خانم«هـ» در پاسخ به اين ادعاي سفارت كه گفته اند من به سمت پليس حمله كرده ام تصريح كرد: من به لحاظ جسمي مشكل جدي دارم و دكترها به من بسيار سفارش كرده اند در راه رفتن هم بسيار رعايت كنم. حتي قبل از برخورد و حمله آنها اين موضوع را به آنها تذكر دادم كه من مشكل جسمي دارم. حتي همان زمان كه جيغ مي زدم هم همين موضوع را به آنها گفتم. اما او دستش را چنان در بازو و مچ من فشار داد كه از درد بيهوش شدم. مي گويند من به سمت او حمله كرده بودم. آيا قابل تصور است فردي كه لگن پروتز دارد بتواند وارد درگيري شود. نمي دانم چگونه به خود اجازه مي دهند اين دروغ ها را بگويند!
هم چنين فيض الله بيگي، وكيل «ب.هـ» نيز در اين رابطه به ايسنا گفت: «موكلم به لحاظ روحي وضعيت بسيار بدي داشته است و به لحاظ جسمي نيز آسيب ديده. شكواييه اي تنظيم شده و پرونده در دادسراي كاركنان دولت تشكيل شده است.»
وي تأكيد كرد، اين پرونده را تا زمان نتيجه گرفتن آن پي گيري خواهيم كرد.
گفتني است خانم مروه الشربيني هم دقيقاً يك سال پيش در حادثه مشابهي در حمايت كامل پليس توسط يك اسلام ستيز آلماني در برابر چشمان همسرش در حالي به قتل رسيد كه وي باردار بود و فرزندش هم در اين جنايت سبعانه به شهادت رسيد.
اين بانوي مصري كه به خاطر شكايت از آلماني ياد شده كه در پارك براي او و همسرش مزاحمت ايجاد كرده بود در دادگاهي در شهر درسدس آلمان حاضر شده بود در برابر ديدگان قاضي دادگاه و شاهدين عيني و پليس آلماني با 18ضربه چاقو به همراه فرزندش به شهادت رسيد و همسرش نيز كه قصد داشت از اين جنايت جلوگيري كند مورد هدف گلوله پليس قرار گرفت و روانه بيمارستان شد.
اين در حالي است كه سخنگوي دادستاني آلماني در شگفتي تمام با ابراز ترديد نسبت به قتل رخ داده در دادگاه، مدعي شد تحقيقات در اين باره هنوز ادامه دارد و انتشار هرگونه خبري درباره جزئيات ماجرا ممنوع خواهد بود!

 



با حضور رئيس جمهور انجام شد بررسي برنامه هاي اوقات فراغت در شوراي عالي جوانان

سي و سومين جلسه شوراي عالي جوانان ديروز با حضور رئيس جمهور برگزار شد كه يكي از دستورات اين جلسه بررسي برنامه هاي اوقات فراغت جوانان بود.
به گزارش روابط عمومي سازمان ملي جوانان، اين جلسه به منظور بررسي و تصويب آيين نامه دبيرخانه جشنواره ملي جوان ايراني و نشان ملي جوان و بررسي اقدامات دستگاه ها به مناسبت روز ملي جوان ايراني برگزار گرديد.
بررسي برنامه هاي اوقات فراغت و مجمع خيرين و فعالان ازدواج جوانان از ديگر دستورات اين جلسه بود كه با حضور نمايندگان وزارتخانه هاي كشور، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم، تحقيقات و فناوري، كار و امور اجتماعي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دادگستري، سازمان هاي تربيت بدني، صدا و سيما، تبليغات اسلامي، بسيج مستضعفين، بنياد شهيد و امور ايثارگران، دانشگاه آزاد اسلامي، جهاد دانشگاهي، جمعيت هلال احمر، مركز امور زنان و خانواده، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي و مشاور رئيس جمهور در امور جوانان برگزار گرديد.

 



خاك پاي علي(ع)

ابن أبي الحديد در جلد نهم ، صفحه 166 شرح نهج البلاغه، رواياتي را در فضيلت علي (ع) ازقول مخالفان آن حضرت نقل مي كند كه آنان جزو كساني اند كه موثّقند وجعل و كذب و سهو و دروغ در حرف هايشان نيست و متأسفانه اكثر اينها هم قائلند به اينكه ديگري بالاتر از علي بن أبيطالب است. درقسمتهاي قبل به چند روايت از اين دست اشاره كرديم ،در اينجا روايتهاي ديگر رامرور مي كنيم:
پيامبر(ص)فرمود: و الّذي نفسي ب يد ه ، لولا أن تقول طوائ ف م ن امّتي ف يك ما قالت النّصاري ف ي ابن مريم لقلت اليوم ف يك مقالاً لا تمرّ ب مل م ن المسل مين، لا أخذوا التّراب م ن تحت قدميك ل لبركه . فرمود :اي علي ! ما مي ترسيم مشكل تثليث پيش بيايد . يك عدّه گفتند : عيسي ابن الله است ، براي اينكه بدون پدر به دنيا آمده . من مي ترسم كه يك چنين وضعي هم در داخله حوزه اسلامي پيش بيايد وگرنه آن مقاماتي را كه براي تو هست اگر مي گفتم ، همان وضع عيسي پيش مي آمد و در هيچ جا عبور نمي كردي ، مگر اينكه خاك زير پايت را به عنوان بركت مي گرفتند .
سعادت انسان در گرو حبّ علي بن أبي طالب (ع)
وجود مبارك پيغمبر (ص) درروز عرفه ، آنجائي كه زائران و حاجيان، حال مخصوصي دارند ؛ در شامگاه عرفه كه كم كم مي خواهند از عرفات به طرف مشعر بروند ، در حضور همه حاجي ها قيام كرد وفرمود : نّ الله قد باهي ب كم الملائ كه عامّه و غفر لكم عامّه و باهي ب عل يّ خاصّ ه و غفر له خاصّ ه ، نّي قائ أ لكم قولاً غير محاب ف يه ل ق رابت ي نّ السّعيد كلّ السّعيد حقّ السّعيد من احبّ عل يّاً ف ي حيات ه و بعد ممات ه .
فرمود : شما اينجا از راه هاي دور آمديد ، در اين سرزمين تلبيه گويان با خداي خود زمزمه داريد و خداوند به وسيله شما بر ملائكه افتخار مي كند و همه شما را مي بخشد ن شآء الله ؛ ولي درباره عليّ بن أبيطالب يك مباهات خاصّ است ، يك مغفرت مخصوص . بعد فرمود : او نه اينكه داماد من و پسر عموي من است ويا من روي محابات و قوم وخويشي و فاميل بازي و باند بازي حرف بزنم ! مي دانيد اينها نيست.حرفي كه من مي گويم اين است كه : تنها كسي سعادتمند است كه علي را در حيات و ممات او دوست داشته باشد . نّ السّعيد كلّ السّعيد حقّ السّعيد من أحبّ عليّاً ف ي حيات ه و ممات ه .خداوند درباره پيامبرفرمود : ما ينط ق عن الهوي (1). حالا براي ماها نيازي نيست كه حضرت بفرمايد من فاميل باز نيستم ! يقيناً نيست .
علي (ع) ، صاحب « لواي حمد » در قيامت
وجود مبارك پيغمبر فرمود: أنا أوّل من يدعي ب ه يوم الق يامه ، فاقوم عن يمين العرش ف ي ظ لّ ه ثمّ اكسي حلّهً ، ثمّ يدعي ب النبييّن بعضهم علي ا ثر بعض ، فيقومون عن يمين العرش و يكسون حللاً ، ثمّ يدعي ب عليّ بن أبيطالب ل ق رابت ه م نّي و منز لت ه ع ندي و يدفع ا ل يه ل وائي ل واء الحمد ، آدم و من دونه تحت ذلك اللّ واء . فرمود : در قيامت اوّل كسي كه بر مي خيزد و دعوت مي شود منم در يمين عرش ، بعد انبياء هستند ، بعد عليّ بن أبيطالب مي آيد به عنوان پرچمدار من . نه اينكه حالا چون بعد از انبياء آمده ، زير پرچم آنهاست . خير ، ل واي حمد را كه لواي من است، به دست او مي دهند .
( ل واي حمد ) همان است كه در سوره مباركه اسراء فرمود : و م ن اللّيل فتهجّد ب ه ناف لهً لك عسي أن يبعثك ربّك مقاماً محموداً (2)؛ اين مي شود ( مقام محمود ) . مقام محمود يعني چه ؟ اي كاش افرادي مثل صاحب المنار يا مفسّران بزرگ اهل سنّت يك مقدار بيشتر با مكتب اهل بيت آشنا بودند تا بدانند (توسّل) يعني چه ، ( ا ستشفاء ) يعني چه ، ( ولايتمداري ) يعني چه ؛ هيچ كدام از اينها محذور عقلي ندارد . كي محمود است ؟ كسي كه صاحب نعمت باشد. صاحب نعمت باشد ؛ مدح نيست ، حمد است . صاحب نعمت باشد ، به ديگران هم بدهد ؛ همه در كنار سفره او باشند ، چنين انساني به مقام محمود مي رسد : عسي أن يبعثك ربّك مقاماً محموداً . » محمود » هم محمود مطلق است . پرچم حمد كه مال پيغمبر است به دست عليّ بن أبيطالب است . آنگاه فرمود : همه انبياء مي آيند زير اين پرچم .
فرمود: يدفع ل يه ل وائ ي ل واء الحمد آدم و من دونه تحت ذل ك اللّ واء . يعني همه، مهمان اين ولايتند ، در كنار اين سفره اند . مگر اين پرچم ، پرچم سه رنگ است ، يا پرچم پارچه اي است كه رفتن زير اين پرچم حساب و كتابي نداشته باشد ؟! ل واء ، ل واي حمد است .يعني چه ؟ يعني من حامدم ، اين محمود من است . چرا ؟ براي اينكه از آنجا گرفتم! دليل ندارد كه انسان از جاي ديگر نعمت بگيرد ، آنوقت زير پرچم حمد زيد برود! پس همه ن عمتهائي كه به همه انبياء رسيده ، از اينجاست . البتّه اينها صادر اوّلند ؛ وقتي اينجور شدند ، بركات ديگران به وسيله همين هاست! اين مي شود » ل واي حمد » !! يك وقت يك پرچم عادي است ، پرچم جنگ است ؛ يك وقت پرچم حمد است ! اگر آنها نعمت نبوّت و رسالت دارند ، بالأخره بايد شاكر باشند ؛ زير اين پرچم شاكرند .
توصيف والاي امير مؤمنان (ع) توسط پيامبر اكرم (ص)
اين را در پرانتز عرض كنم ؛ تعصّب باطل چيز بدي است ، امّا تعصّب خوب ، نعمتي است . بالأخره يك عدّه عالمند ، يك عدّه نوآورند ، يك عدّه مبتكرند ؛ آدم دلش مي خواهد كه آنها همشهري و از بستگان خودش باشند ، اينكه چيز بدي نيست! اينكه در دعاي كميل دارد خدايا ! و احسن ه م منز لهً م نك ، و اقرب ه م زلفهً لديك (3)؛ اينها تكاثر نيست ، كوثر است ؛ خواستن اينها خوب است . آدم براي خودش مي خواهد ، براي بچّه هايش مي خواهد ، براي فاميل ها وقبيله اش مي خواهد. اينها تعصّب هاي محمود و ممدوح است .
انس خدمتگزار حضرت بود . حضرت به او فرمود: براي من جهت وضوء آب آماده كن ! بعد حضرت وضو گرفت و دو ركعت نماز خواند سپس به او فرمود : انس ! اوّل من يدخل عل يك م ن هذا الباب ا مام المتّقين و سيّ د المسل مين و يعسوب الدّين و خاتم الوصييّن و قائ د الغرّ المحجّلين .فرمود: از اين در يك چنين كسي با اين خصوصيّات مي آيد . انس گويد: باخود گفتم اللّهم اجعله رجلاً م ن الأنصار ؛ و اين را من مكتوم كردم . گفتم : خدايا ! اين توصيف بلندي كه پيغمبر كرده ، اي كاش شامل حال يكي از افراد قبيله من بشود . وجود مبارك رسول گرامي هم از اين صحنه باخبر بود ، چراكه عالم به اين امور است. امااورا منع نكرد كه اين چه تقاضائي است تو داري مي كني ! اينها چيز خوبي است . آدم خيلي علاقمند است كه عليّ بن أبيطالب از قبيله او باشد ؛اينجور آرزوها چيز خوبي است . انس گفت : من علاقه داشتم كه اين شخص از انصار باشد . ولي عليّ بن أبيطالب آمد . پيامبر پرسيد : من جآء يا أنس ؟ فقلت : علي . فقام ليه مستبش راً فاعتنقه ، ثمّ جعل يمسح عرق وجه ه ، فقال علي : يا رسول الله! لقد رأيت م نك اليوم تصنع ب ي شيئاً ما صنعته ب ي قبل ، قال و ما يمنعن ي و أنت تؤدّي عنّي و تسم عهم صوتي و تبيّ ن لهم ما اختلفوا ف يه بعدي .
وجود مبارك پيغمبر وقتي شنيد كه علي آمد، به استقبالش رفت ، عرق هايش را خشك كرد وخيلي نوازشش كرد.حضرت امير عرض كرد : يا رسول الله ! اين حالتي كه الآن با من مي كنيد ، قبلاً اينجور نبود . معلوم مي شود اين حال همان وقت نازل شده ، يا مجدّداً نازل شده . فرمود : ياعلي ! تو تمام كارهاي من را بعد از من انجام مي دهي . دين من را تو حفظ مي كني، د ين من را تو مي دهي ، پيام مرا تو مي رساني ، رسالت مرا تو به وسيله امامت ادامه مي دهي و در حلّ اختلافات ، حرف تو فصل الخطاب است .
توصيه رسول اكرم (ص) به محبّت و تكريم « امير عرب » ، علي (ع)
اين كه گاهي مي نويسند : يا امير عرب ؛ اين ريشه روائي دارد . اينكه براي قبيله عرب ، قوم عرب ، نژاد عرب يك كسي اميرشان باشد ، خيلي فخر است . وجود مبارك پيغمبر فرمود : ادعوا ل ي سيّ د العرب عليّاً ، فقالت عائشه ألست سيّ د العرب ؟ امير عرب ،علي را صدا بزنيد.عائشه گفت : مگر شما سيّد العرب نيستيد ؟ فقال (ص) : أنا سيّ د ولد آدم و عليأ سيّ د العرب . فلمّا جآء ارسل لي الانصار فاتوه ، فقالهم يا معشر الانصار ! ألا أدلّكم علي ما ن تمسّكتم ب ه لن تض لّوا أبداً ، قالوا : بلي يا رسول الله. قال : هذا عل يأ ؛ فأح بّوه ب حبّي ، فاكر موه ب ك رامت ي ، فنّ جبرائيل أمرن ي ب الّذ ي قلت لكم م ن الله .
وقتي علي آمد،انصار را طلبيد وفرمود :اي انصار ! من چيزي به شما مي گويم كه اگر به آن تمسّك بكنيد ، براي هميشه اهل نجاتيد .عرض كردند : بفرمائيد يا رسول الله . فرمود : هذا عل يأ . اين علي است! مثل اينكه در جريان غدير فرمود : من كنت مولاه فهذا عل يأ مولاه (4). هذا عل يأ فأح بّوه ب حبّي . اورا روي حبّ الوحي و الر ساله دوست داشته باشيد . و أكر موه ب ك رامت ي ؛ واورا گرامي بداريد فنّ جبرئيل (ع) أمرن ي ب الّذي قلت لكم عن الله عزّ و جلّ زيرا اين دستوري است كه جبرئيل از جانب خدابرايم اورده است.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) پس از مراسم عمامه گذاري جمعي از طلاب به مناسبت عيد سعيد غدير خم ؛ در ديدار با جمع كثيري از طلاب ، دانشجويان و اقشار مختلف مردم - قم ـ بهمن 1381
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نجم / 3 (2) اسراء / 79 (3) مفاتيح الجنان / دعاي كميل (4) بحار الأنوار / 37 / 123

 



حجت الاسلام آقاتهراني: رفتار قواي مقننه و قضائيه درباره دانشگاه آزاد خلاف نظر امام و رهبري بود

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طي يادداشتي به نقد عملكرد اخير قواي مقننه و قضائيه درباره دانشگاه آزاد پرداخت.
حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني در اين يادداشت ابتدا به تشريح تاريخچه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و نظرات صريح امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره قانوني بودن مصوبات اين شورا پرداخت و سپس نوشت: بسي جاي تعجب است كه برخي به راحتي، دانسته يا ندانسته و يا تحت تاثير سلطنتي بي رقيب، چگونه به خطا مي روند.
آقاتهراني در ادامه به خطاي قوه مقننه در خصوص دانشگاه آزاد اشاره كرد و افزود: پس از كش وقوس هاي فراوان درباره اساسنامه دانشگاه آزاد، اين اساسنامه بالاخره توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي اصلاح و روز يك شنبه، 5/2/89 توسط رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.
اما متاسفانه، مسئولين دانشگاه آزاد با عدم تمكين راي و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي آشكارا به نقض مواد اساسنامه دانشگاه آزاد پرداختند و همچنين بند 24 اساس نامه شورا را نقض كردند.
چندي قبل نيز بين نمايندگان مجلس به دروغ شايع كردند كه هيئت امناء دانشگاه آزاد از مقام معظم رهبري (دامت بركاته) درباره وقف نمودن آن دانشگاه سوال كرده اند و ايشان در پاسخ فرموده اند كه مالك و نيز متصرف مالكانه حق دارد مال و دارائي را وقف كند كه اينك كذب و دروغ اين افتراء آشكار گرديده است، كه اگر اين طور بود پس مسئولين شركت نفت و ... مي توانند اموال دولت را وقف كنند و يا فراريان به لندن را متولي وقف نمايند.
اقدام مجلس شوراي اسلامي در تصويب مصوبه اي براي رد نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي راجع به اساسنامه دانشگاه آزاد، و راي يك فوريتي 30/3/1389، نيز متاسفانه در اين مسير بوده است و نقض اساس نامه شورا و دستورات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري (حفظه الله) بود. در مجلس هرچه گذشت بماند كه شوراي محترم نگهبان فصل الخطاب احكام الهي است كه هرچه گويند و كنند ملت و نمايندگانشان بر آن راستا گردن مي نهند.
حجت الاسلام آقاتهراني سپس خطاي قوه قضائيه را درباره دانشگاه آزاد تشريح كرد و افزود: شعبه 29 دادگاه عمومي قوه قضائيه به صراحت بند 24 وظايف شوراي عالي انقلاب فرهنگي را نقض كرده و با صدور «دستور موقت مبني بر منع و توقف اجراي اساسنامه جديد دانشگاه آزاد اسلامي» در كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي خلل وارد كرده و به نوعي از اجراي قانون توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي ممانعت به عمل آورده است.
در حالي كه بنا به پاسخ تفسيري شوراي نگهبان در مرداد سال 61 به پرسش هاي نخست وزير وقت و عضو فعلي هيئت موسس دانشگاه آزاد، اعتبار مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ولايت فقيه است و هم چنين با وجود نظر صريح حضرت امام(ره) و نيز نظرات روشن رهبر معظم انقلاب (دامت بركاته) در خصوص الزام آور بودن مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي، راي اعلام شده از سوي شعبه 29 دادگاه عمومي، محل تامل جدي بوده كه به لطف الهي، رياست محترم قوه قضائيه، مورخ 1/4/89 آن حكم را خلاف شرع بين دانسته و بر مبناي اعمال اصل 18، از طريق دادستاني كل كشور آن را لغو نمود كه البته از ايشان انتظار داريم كه فقط به لغو حكم بسنده نكنند و با جديت كامل و با اولويت، به بررسي عوامل پشت پرده آن كه رسما به مقابله با يك قانون مصوب پرداخته اند، رسيدگي نمايند تا ضمن اجراي عدالت، مشخص شود كه چگونه عده اي تلاش دارند با بدعت گذاري هاي خطرناك، منافع شخصي خود را تامين كنند.

 



آيت الله خاتمي: مردم هميشه چند گام جلوتر از نخبگان هستند

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: مردم هميشه چند گام جلوتر از نخبگان و برجستگان كشور هستند .
به گزارش خبرگزاري فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي بعد از ظهر ديروز در جمع معتكفان مسجد قاسميه مشگين شهر با اعلام اين مطلب اظهار داشت: حضور مردم و تبعيت از رهبري دو عامل اصلي در خاموشي فتنه هاي سال گذشته بود كه مردم از اين آزمون سربلند بيرون آمدند.
وي با بيان اين كه هميشه مردم چند گام جلوتر از نخبگان و برجستگان كشور كه گاه دچار لغزش و خطا مي شوند، هستند، افزود: مردم با حضور آگاهانه و با بصيرت خود در فتنه هاي سال گذشته درس بزرگي به فزون طلبان دنيا دادند كه دست از توطئه و خيانت هاي خود بردارند.
امام جمعه موقت تهران با قدرداني از مردم به خاطر حضور در راهپيمايي هاي بعد از انتخابات سال گذشته تصريح كرد: تنها راه مقابله با نفاق و فتنه اطاعت از ولايت فقيه و هوشياري مردم بود كه دشمن از اين دو اصل غفلت كرده بود.
خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به شكل گيري انقلاب اسلامي و فراز و نشيب هاي بعد از پيروزي آن ياد و خاطره شهداي هفت تير را گرامي داشت و ولايتمداري و داشتن بصيرت سياسي و ديني را از شاخصه هاي شهيد مظلوم آيت الله بهشتي بيان كرد.

 



حسينيان درگفت وگوباايسنا: فرمايشات رهبري شاخص عبور از فتنه است

رئيس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس تاكيد كرد كه فرمايشات مقام معظم رهبري شاخص ما براي عبور از فتنه است
حجت الاسلام روح الله حسينيان در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين كه مقام معظم رهبري در سخنان اخيرشان محدوده اتحاد را مشخص كردند، گفت : شاخص ما مقام معظم رهبري است، و ايشان هر چه مي فرمايد بايد به آن عمل شود و فرمايشات ايشان تنها براي گفتن و عبور كردن نيست.
حسينيان با اشاره به اصول مشخص شده از سوي مقام معظم رهبري مبني بر پذيرفتن استكبار ستيزي و مشخص كردن خط قرمز با دشمنان و اعلام برائت كردن نسبت به آنها گفت: البته ممكن است كساني اين دو شاخصه را حفظ كرده و اعلام هم كرده باشند، اما چون در يك طيف وسيعي قرار مي گيرند، ممكن است برخي تندروتر، كندروتر و يا ميانه رو تر باشند، لذا طبق توصيه هاي مقام معظم رهبري اين قضيه نبايد موجب انشقاق و اختلاف يك گروه در خط رهبري و انقلاب و امام شود.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) مبني بر اين كه ايمان ده درجه دارد گفت: ايشان مي فرمايد كسي كه ده درجه ايمان دارد، نبايد آن كسي را كه داراي 9 درجه ايمان است توبيخ و يا سرزنش كند؛ چرا كه اگر بنا شود هر كس كه از درجه ايمان بالاتري برخوردار است از ديگران اعلام برائت كند، ديگر هيچ چيز باقي نمي ماند.
حسينيان با اعتقاد به اين كه فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب ناظر بر همين ابزارهايي است كه ائمه شيعه براي ما مشخص كردند، گفت: البته نبايد به اشتباه در مقابل فتنه گران سكوت كرد به اين بهانه كه معظم له فرمودند بايد وحدت برقرار شود. نماينده ي تهران در مجلس ادامه داد: اين نكته بسيار ظريفي است كه مقام معظم رهبري در عين تاكيد بر اصل عدم اختلاف و اتحاد، شاخص ها را هم مشخص كردند كه با چه كساني بايد اتحاد كرد. ايشان فرمودند كه « تبيين » در دوران فتنه يكي از وظايف است. لذا كسي نبايد سوء استفاده كند كه با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب همه بايد سكوت كنند و به خاطر اتحاد هيچ حرفي نزنند. حسينيان ادامه داد: علت اين مساله هم اين است كه نيروهاي اصولگرا با كسي اختلاف ايجاد نكردند و آن فتنه گران بودند كه در جامعه انشقاق به وجود آوردند.
رئيس كميسيون سياست داخلي و امور شوراهاي مجلس با اظهار اين كه عدم تفرقه يك ملاك و شاخص مي خواهد، افزود: اين شاخص، وحدت پيرامون حبل الله است كه در زبان روايات به ائمه اطهار تفسير شده است و امروز هم مصداق حبل الله رهبري و ولايت است و هر كس كه پيرامون افكار وانديشه هاي رهبري ايجاد وحدت كند، عين صواب است و خارج از اين حيطه بايد مرزها را با غير خودي مشخص كرد.

 



كاظم جلالي: تحريم هاي يك جانبه عليه ايران براي ايجاد جنگ رواني است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خا رجي مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: اعمال تحريم هاي يك جانبه عليه ايران نوعي جنگ رواني است.
كاظم جلالي در گفت وگو با ايسنا، درباره تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اروپا عليه ايران با بيان اين كه سياست هويج و چماق سياستي مندرس است، اظهار كرد: آنها از يك طرف بحث مذاكره و گفت وگو را مطرح مي كنند و از طرف ديگر علاوه بر صدور قطعنامه در شوراي امنيت تلاش مي كنند. تحريم هاي يك جانبه را عليه ايران اعمال كنند؛ به نظر مي رسد غرب استراتژي مشخصي ندارد و از يك حيراني و سرگشتگي در اين زمينه رنج مي برد. وي با بيان اين كه سخن از تحريم و اعمال زور عليه ايران تاثيرگذار نيست، گفت: بارها غرب اين سياست را درباره ايران آزموده است و آزمودن مجدد اين سياست كارساز نيست.
جلالي ادامه داد: آ مريكايي ها و اروپايي ها فرصت بزرگي پيش رو داشتند و آن استفاده از بيانيه تهران بود؛ چراكه ما معتقديم در چارچوب بيانيه تهران مي توان مسايل را حل و فصل كرد، نه در قالب اعمال زور و فشار.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعمال تحريم هاي يك جانبه بيشتر به ويژه تحريم بنزين از سوي كنگره آمريكا، تصريح كرد: سياست فعلي آمريكا و اروپا بسياري از شركت هاي آنها را نگران كرده است و حتي روس ها از اعمال اين تحريم ها ابراز نگراني كردند.به نظر مي رسد اعمال تحريم هاي يك جانبه سياستي حكومتي و دولتي و برخلاف منافع بخش خصوصي در اين كشورهاست.
جلالي درباره موافقت ايران براي مذاكره با غرب در چارچوب و شرايط جديد با بيان اين كه ايران چارچوب بيانيه تهران را مناسب گفت وگو مي داند، اظهار كرد: غرب هيچ چارچوب مشخصي براي مذاكره مطرح نكرده است آنها فقط از مذاكره حرف مي زنند بعد سياست هايشان را اعمال مي كنند.معتقدم آنها از بحث مذاكره براي فريب افكار عمومي جهان استفاده مي كنند.
وي درباره چگونگي مقابله ايران با تحريم هاي شوراي امنيت و تحريم هاي يك جانبه از سوي اروپا و آمريكا گفت: ايران در گذشته با تحريم ها مواجه بوده است از اين رو برنامه ريزي هاي متناسب با اين مساله را انجام داده است. در بحث تحريم بنزين نيز اقدام به سهميه بندي بنزين كرده و همچنين پالايشگاه هاي توليد بنزين را در دستور كار قرار داد.بنابراين مساله بنزين براي ايران بحران ساز نيست و تسهيلات لازم انديشيده شده است. وي خاطرنشان كرد: سياست هاي تحريم همه جانبه و يك جانبه عليه ايران براي ايجاد جنگ رواني است و معتقدم آنها به جاي اعمال اصل تحريم به دنبال عوارض رواني ناشي از تحريم ها بر ايران هستند.

 



حسين فدايي: وحدت با تبعيت از ولايت فقيه عينيت مي يابد

يك عضو كميسيون اصل 90 مجلس تأكيد كرد: ساز و كار عينيت بخشيدن به وحدت در تبعيت از ولايت فقيه حاصل مي شود.
حسين فدايي نماينده مردم تهران و عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي كه در خصوص فرمايشات هفته گذشته مقام معظم رهبري در جمع اساتيد بسيجي با فارس گفت وگو مي كرد، گفت: وحدت در جامعه تابع پيروي از اصول، معيارها و ارزش هاست كه خوشبختانه آحاد ملت آن را مراعات مي كنند.
وي بر همين اساس اضافه كرد: موضوع نگران كننده، نوع نگاه مسئولان و خواص به اين موضوع است چرا كه مردم با حمايت و پشتيباني خود از ولايت به اين وحدت عينيت بخشيدند.
اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس در ادامه اركان وحدت را «بصيرت» دانست و در عين حال بصيرت در گسترش وحدت را داشتن معرفت نسبت به ضرورت ايجاد وحدت در كشور معنا كرد و گفت: ساز و كار عينيت بخشيدن به وحدت در «تبعيت از ولايت فقيه» حاصل مي شود.

 



تحليلگر سابق شوراي امنيت ملي آمريكا: تحريم ايران نتيجه معكوس دارد

مشاور سابق شوراي امنيت ملي آمريكا، تحريم هاي ضد ايراني اخير كنگره اين كشور عليه ايران را بي ثمر و داراي نتيجه عكس خواند.
به گزارش ايرنا، «فلينت لورت» با اشاره به تحريم هاي ضد ايراني مصوب پنجشنبه كنگره آمريكا گفت: مصوبه كنگره براي تحريم شركت هاي كشور ثالث همكاري كننده با ايران در زمينه فروش فرآورده هاي پالايش شده نفتي، به تقويت توان و ظرفيت ايران در زمينه توليد فرآورده هاي پالايش شده نفتي كمك مي كند. از اين رو، برخلاف انتظار كنگره، اين تحريم ها فايده اي نخواهد داشت.
بسياري از صاحبنظران و مقامات ديگر آمريكايي نيز به ناكارآمدي اين تحريم ها در بازداشتن ايران از ادامه فعاليت هسته اي كه تهران بر صلح جويانه بودن اهداف آن تاكيد كرده است، اذعان كردند.

 



دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از مردم شريف ايران براي گراميداشت سالروز شهداي هفتم تير

در آستانه يوم الله هفتم تير و فرا رسيدن بيست ونهمين سالگرد شهداي دفتر مركزي حزب سابق جمهوري اسلامي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد برگزاري مراسم هفتم تير با صدور اطلاعيه اي ضمن گرامي داشت ياد و خاطره آن شهيدان والامقام و آن راست قامتان جاودانه تاريخ، از ملت بزرگ و شريف ايران اسلامي بالاخص مردم فهيم و قدرشناس تهران دعوت كرد تا با حضور پرشور، گرم و گسترده در ويژه مراسم بزرگداشت بيست ونهمين سالگرد شهادت شهيدان فاجعه تروريستي هفتم تير به مقام شامخ و رفيع آن بزرگواران اداي احترام نموده و بار ديگر خشم و نفرت خود را از اين گونه اقدامات وقيحانه، كور و تروريستي دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي و منافقين مزدور را فرياد زده و در اعلام برائتي مجدد با آرمان هاي قدسي امام شهدا و شهيدان سرفراز تجديد ميثاق نمايند.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: شب واقعه، چه شبي بود، شبي كه سند مظلوميت ايران اسلامي با خون پاك و مطهر بهشتي، آن قافله سالار و سيد شهيدان انقلاب اسلامي و هفتاد و دو تن از ياران باوفايش امضاء و خط انقلاب با خون سرخ آن شهيدان والامقام آبياري شد و نهال تازه نوپاي انقلاب اسلامي بارور و تنومند گشت.
دشمن، ناجوانمردانه به بهترين و خدوم ترين مسئولان دلسوز نظام و امام و امت خنجر تهمت و عداوت زد و خون پاك بي گناهان مظلوم را كه تشنگان خدمت به خلق خدا بودند و نه شيفتگان قدرت، به جرم حريت و اسلام خواهي ريخت و با اين اقدام كوركورانه، جاهلانه و متعصبانه خود، حكم نابودي و ذلالت خويش را امضا نمود و نه تنها نتوانست به نقشه شوم و خيال خام و باطل خود دست يابد بلكه چراغ پر فروغ انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي را افروخته تر كرد.
در اين اطلاعيه، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ضمن اداي احترام به روح پر فتوح شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به ويژه شهداي اين فاجعه و گراميداشت پيام، ياد و خاطره آن عزيزان از عموم ملت شهيدپرور ايران دعوت كرد، تا به منظور تجليل از مقام بلندمرتبه و رفيع شهيدان انقلاب اسلامي به ويژه شهداي هفتم تير و تجديد پيمان باآنان در ويژه مراسم و آئين هاي بزرگداشت كه، در سراسر كشور و همزمان به صورت ويژه در تهران، به مدت سه شب از يك شنبه شب «6/4/1389» تا سه شنبه «8/4/1389» همزمان با برپايي نمازجماعت مغرب و عشاء در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار مي شود حضوري گسترده و معنوي داشته باشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14