(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 10 تير 1389- شماره 19683

ثبت گرمترين نقطه دنيا در كرمان
عضو شوراي نگهبان: بحث وقف دانشگاه آزاد نوعي پولشويي است
تهران بزرگترين شهر ايمن جهان مي شود
رويدادهاي خارجي قبرهاي 4 طبقه
كاهش 40درصدي يارانه بيماران تالاسمي
در پي بروز سيل در محور خراسان رجا بيش از 5/3 ميلياردريال خسارت پرداخت كرد
بازديد 8 هزار دانش آموز تهراني از مناطق عملياتي
براي ثبت نام در مدارس شاهد فرزندان جانبازان زير 50درصد بايد شهريه بدهند
برنامه درسي دانش آموزان تهران از طريق پست
دستگيري عوامل صدور قبض جعلي جريمه بدحجابي
 بيماري هاي عفوني گوش علت شايع نقص شنوايي
شهردار اهواز عزل شد
كلاهبرداري خواستگار فريبكار در فضاي مجازي
فرمانده انتظامي دامغان: باند تهيه و توزيع اسكناس و چك جعلي در دامغان منهدم شد
دستگيري عاملان برداشت غيرقانوني فرآورده هاي نفت از خطوط اصفهان
انتصاب در كميته امداد



سازمان هواشناسي كشور خبر داد
ثبت گرمترين نقطه دنيا در كرمان

سازمان هواشناسي كشور ضمن اعلام ثبت گرمترين نقطه دنيا در كرمان، از افزايش مجدد دماي هوا در پايتخت خبر داد.
محسن عراقي زاده، مدير كل هواشناسي استان كرمان گفت: اداره كل هواشناسي استان براي نخستين بار دستگاه هاي هواشناسي را در گرم ترين نقطه دنيا با عنوان «گندم بربان» شهرستان شهداد در استان كرمان مستقر كرده است.
وي با بيان اينكه اين دستگاه ها از 10 روز قبل در اين منطقه نصب و راه اندازي شده است، خاطرنشان كرد: طي اين چند روز بالاترين دماي ثبت شده توسط دستگاه ها 53 درجه سانتي گراد بالاي صفر بوده است.
بنابر اعلام سازمان هواشناسي، طي سه روز آينده در اغلب نقاط كشور جوي آرام حاكم خواهد بود. همچنين در اين مدت مناطق جنوب غرب و به طور ضعيف تري غرب كشور در برخي ساعات غبارآلود است.
اين سازمان همچنين طي سه روز آينده براي منطقه زابل در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد و گرد و خاك پيش بيني كرد.
بر اين اساس آسمان تهران صاف خواهد بود و حداقل و حداكثر دما در اين روز با يك درجه افزايش به 30 و 41 درجه سانتي گراد بالاي صفر مي رسد.

 



عضو شوراي نگهبان: بحث وقف دانشگاه آزاد نوعي پولشويي است

عضو شوراي نگهبان با اشاره به ما جراهاي مربوط به وقف دانشگاه آزاد گفت: اين وقف نيست پولشويي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، دكتر غلامحسين الهام در مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير در مهديه رشت وقف را يك امر مقدس و حقوقي عنوان كرد و با اشاره به شكل گيري دانشگاه آزاد اظهار داشت: مردم براي ارتقاي سطح آموزشي و همگاني كردن آموزش، دانشگاه آزاد را ياري كردند كه پس از مدتي برخي آن را مصادره كرده و امروز اين سرمايه بزرگ با دسترنج مردم به وجود آمده است.
الهام با انتقاد از ثبت ملك عمومي در حق برخي افراد تصريح كرد: وقف به معناي تبديل اموال خصوصي به عمومي بوده اما امروز وقف به معناي تبديل اموال عمومي به خصوصي شده است.
عضو شوراي نگهبان با تأكيد بر اينكه مال مردم را چاپيدن و آن را وقف كردن پولشويي است، گفت: اين تملك اموال ديگران است كه با نام وقف صورت مي گيرد.
عضو شوراي نگهبان با بيان اينكه كساني كه دين خود را به دنيا فروختند سنخيتي با آرمان هاي هفتم تير و امام (ره) ندارند، اظهار داشت: مدعيان همسنگري با بهشتي بايد بگويند براي دين و دفاع از حقيقت ناب چه ميزان دشنام خورده و ايستادگي كرده اند.
وي تصريح كرد: تداوم انقلاب به حفظ اصول است و رهبر معظم انقلاب براي دين در اين راستا تلاش كرده اند و امروز نيز بر آن عمل مي كنند. عضو شوراي نگهبان در هم آميخته شدن حق و باطل را فتنه توصيف كرد و اظهار داشت: برخي از امام خميني(ره) و ولي فقيه سخن مي گويند اما براي تغيير بنيادي و اساسي ولي فقيه با دشمنان ارتباط دارند.
وي بصيرت را تميز دهنده مسيرها ذكر كرد و گفت: برخي در حوادث اخير امام خميني و ولايت فقيه را پشت سر گذاشتند و شهيد بهشتي نيز مي گفت اين جاذبه ها انسان را از مسير حق دور مي كند.
عضو شوراي نگهبان با اشاره به اينكه هر جا حق انتخاب است، رنج انتخاب نيز وجود دارد، خاطرنشان كرد: دشمنان نمي خواهند بگذارند درست انتخاب كنيم اما بايد در مقابل آنان پايداري كرد.
وقف اموال دانشگاه آزاد كمك به ادامه حيات فتنه است
عضو حقوقدان شوراي نگهبان گفت: تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد برخلاف اصول و مباني مدني عمومي كشور و كمك به ادامه حيات فتنه است.
دكتر الهام در حاشيه سفر خود به گيلان در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت با اعتراض به تصويب وقف اموال دانشگاه آزاد افزود: اقدام مجلس شوراي اسلامي در تصويب وقف اموال دانشگاه آزاد هيچ توجيه قانوني ندارد و خلاف اصول و مباني مدني و حقوقي عمومي كشور است.
وي ادامه داد: تصويب اين طرح نشان مي دهد كه اهداف سياسي پشت پرده اي وجود دارد كه با استفاده از ظرفيت هاي حقوقي و نادرست از قواعد حقوقي، تلاش در آزاد گذاشتن مسئولان دانشگاه و خارج كردن نظارت و كنترل از مراجع قانوني اين نهاد است.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان، تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را كمك به ادامه حيات فتنه دانست و اظهار داشت: شاهد بوديم كه در اين دوران از امكانات دانشگاه آزاد براي پشتيباني از فتنه عليه مردم استفاده شده است.
وي با اشاره به اظهارات برخي نمايندگان مبني بر فريب خوردن در تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد بيان داشت: مسئوليت در نظام جمهوري اسلامي بسيار خطير است و پذيرفته نيست كه يك مقام عالي در سطح سياستگذاري اجرايي كشور اشتباه خود را با غفلت توجيه كند زيرا اين مسئله عذر بدتر از گناه است، اما به هر حال توجه به اشتباه و برگشت از آن نيز ستودني است.

 



تهران بزرگترين شهر ايمن جهان مي شود

با پيوستن كامل شهرداري به شبكه جهاني جامعه ايمني تا پايان سال 1390، تهران به عنوان بزرگترين شهر ايمن جهان معرفي خواهد شد.
به گزارش برنا، مهرداد حاجي خاني مشاور شهردار تهران و عضو شوراي سياستگذاري جامعه ايمني در اولين نشست آشنايي با مباني جامعه ايمني در منطقه 17 گفت: تاكنون 13منطقه شهر تهران اقدامات لازم را براي استقرار نظام جامعه ايمني به اجرا گذاشته اند.
به گفته وي با انجام اين فرآيند شهر تهران در پايان سال 1390 بالاتر از شهر دالاس آمريكا كه اكنون با 2 ميليون جمعيت به عنوان بزرگترين شهر ايمن جهان مطرح است، قرار خواهد گرفت.
مشاور شهردار تهران همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداري منطقه 17 براي پيوستن به شبكه جامعه ايمن تصريح كرد: شهرداري منطقه 17 در سال جاري جزو مناطق پيشگام در پيوستن به شبكه جهاني جامعه ايمن بوده است.

 



رويدادهاي خارجي قبرهاي 4 طبقه

قبرهاي چند طبقه در گورستان ناووتاس واقع در شمال مانيل پايتخت فيليپين به علت فقر مالي ساكنان منطقه به مكاني براي زندگي تبديل شده است.
جوانان فيليپيني در طول روز براي استراحت به اين مكان ها مراجعه مي كنند.

 



مديرعامل انجمن تالاسمي ايران خبر داد
كاهش 40درصدي يارانه بيماران تالاسمي

مديرعامل انجمن تالاسمي ايران گفت: علي رغم پيش بيني افزايش بيش از 30درصدي يارانه داروهاي 170بيمار مهاركننده براي سال جاري، يارانه بيش از 18 هزار بيمار تالاسمي بيش از 40درصد كاهش يافته است.
محمدرضا مشهدي با اشاره به آنچه كه بي عدالتي در توزيع يارانه داروهاي بيماران خاص دانست، اظهار داشت: كارشناسان وزارت بهداشت افزايش ميزان يارانه را تاييد كرده اند اما ميزان افزايش آن براي بيماران تالاسمي اندك است و در سال جاري 54ميليارد تومان براي 170بيمار مهاركننده پيش بيني كرده اند.
به گزاش ايسنا، وي عنوان كرد: وزارت بهداشت بدون در نظر گرفتن نگراني هاي پزشكان صاحب نظر در درمان تالاسمي، اولين مصوبه تخصيص يارانه به داروي اكس جيد را لغو كرده و ميزان توزيع داروي دسفرال همه بيماران تالاسمي در سطح كشور را از 750 هزار ويال به 100 هزار ويال در ماه كاهش داده است. بدين ترتيب در حالي كه براساس نخستين مصوبه، بيمار 3 هزار تومان براي هر قرص 500 ميلي گرمي اكس جيد پرداخت مي كرد، اما اكنون بايد براي همين ميزان دارو، 9 هزار تومان هزينه كند كه ماهيانه بالغ بر 600 هزار تومان مي شود.

 



در پي بروز سيل در محور خراسان رجا بيش از 5/3 ميلياردريال خسارت پرداخت كرد

معاون اجرايي شركت قطارهاي مسافربري رجا اعلام كرد: بابت بروز سيل در محور خراسان بيش از 5/3 ميلياردريال خسارت به مسافران پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران غضنفر فولادي گفت: در پي بروز سانحه سيل بردگي در محور خراسان حد فاصل شاهرود، خدمات متنوعي به مسافران ارائه شد و اقدامات موثري براي جابه جايي، اسكان يا پذيرايي آنان صورت گرفت.
اين مقام مسئول اسكان مسافران را از برنامه هاي اصلي رجا براي حادثه اخير برشمرد و گفت: به مسافراني كه در پي اين حادثه، برنامه حركت قطار آنها لغو يا تغيير داده شد، بيش از 53. ميلياردريال خسارت پرداخت گرديد.
فولادي با بيان اينكه براي انتقال مسافران در مجموع از 160 دستگاه اتوبوس و 13 دستگاه ميني بوس استفاده شد، اضافه كرد، هزينه اين جابجايي ها بالغ بر 750 ميليون ريال شد.
وي خاطر نشان كرد: با هماهنگي با فرودگاه هاي تهران ومشهد 40 نفر از مسافراني كه داراي شرايط ويژه و اضطراري سفر بودند از طريق هواپيما منتقل شدند.
فولادي با بيان اينكه ميانگين تاخير در محورهاي تهران-مشهد، كمربندي و جنوب شرق در روز اول بروز سانحه 851 دقيقه بوده است، تصريح كرد: در روز سوم اين عدد به 150 دقيقه و در روز چهارم نيز به ميانگين 84 دقيقه اي رسيد و هم اكنون سير حركت قطارها در اين محور به حالت عادي بازگشته است.

 



در قالب اردوهاي راهيان نور اجرا مي شود
بازديد 8 هزار دانش آموز تهراني از مناطق عملياتي

امسال براي نخستين بار 8هزار و 500 دانش آموز تهراني در قالب اردوهاي راهيان نور از مناطق عملياتي غرب و شمال غرب كشور بازديد مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس مسئول اردوهاي طرح هجرت 3 با اعلام خبر فوق افزود: اين تعداد دانش آموز تهراني از 15 تير تا 15 شهريور از مناطق عملياتي بازديد خواهند كرد.
سرهنگ پاسدار قربانعلي ميرزايي گفت: با توجه به استقبال بسيار خوبي كه در خصوص اردوهاي طرح هجرت از سوي دانش آموزان و خانواده هاي آنان و نيز آموزش و پرورش شاهد بوده ايم، پيش بيني مي شود كه در تابستان امسال 2 ميليون نفر روز فعاليت عمراني داشته باشيم.
وي با اشاره به چگونگي اجراي اردوهاي طرح هجرت 3 در شهر تهران گفت: طرح هجرت 3 با ابلاغ رهبر معظم انقلاب طراحي و راه اندازي شده است و براساس آن از اول تير در 19 منطقه شهر تهران به صورت عملياتي ورود پيدا كرده ايم.

 



براي ثبت نام در مدارس شاهد فرزندان جانبازان زير 50درصد بايد شهريه بدهند

مديركل امور ايثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: 230هزار فرزند جانباز زير 50درصد بايد شهريه ثبت نام در مدرسه شاهد را بپردازند.
مريم خليلوند با اشاره به سقف 300هزار توماني شهريه ثبت نام در مدارس شاهد گفت: هر چند كه به فرزندان جانبازان زير 50 درصد امتياز ثبت نام در اين مدارس تعلق مي گيرد ولي اين افراد بايد شهريه 300 هزار توماني ثبت نام در مدارس شاهد را بپردازند.
وي گفت: با تصويب لايحه خدمات به ايثارگران يارانه هزينه هاي تحصيلي اين دانش آموزان تامين مي شود ولي بنياد شهيد تاكنون بودجه اي بابت اين دانش آموزان به وزارت آموزش و پرورش پرداخت نكرده است.
مشاور وزير آموزش و پرورش افزود: هزينه امكانات و تسهيلات آموزشي فرزندان شاهد توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران پرداخت مي شود ولي يارانه آموزشي مدارس شاهد شامل فرزندان جانبازان زير 50درصد نمي شود.
خليلوند از تعيين تعرفه هاي ثبت نام در مدارس شاهد خبر داد و افزود: در سال جاري متناسب با موقعيت شهر و استان مبلغ شهريه ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد در مقطع ابتدايي از 130 تا 180 هزار تومان، در مقطع راهنمايي از 160 تا 240 هزار تومان و در مقطع دبيرستان از 200 تا 300 هزار تومان تعيين شده است.
وي گفت: براساس قانون و تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش با بنياد شهيد و امور ايثارگران، مدارس شاهد مجاز به ثبت نام رايگان فرزندان شاهد و جانبازان 70 درصد هستند و فرزندان جانبازان 50 درصد و آزادگان با تخفيف مي توانند در اين مدارس ثبت نام كنند.
به گزارش مهر، مديركل امور ايثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اكنون مجلس در حال بررسي طرحي است كه در صورت تصويب نوه هاي شاهد هم از امتيازات فرزندان شاهد در مدارس بهره مند مي شوند.

 



تا پايان مرداد ماه انجام مي شود
برنامه درسي دانش آموزان تهران از طريق پست

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران از ارسال پستي برنامه هفتگي درسي دانش آموزان در سال تحصيلي سال جاري خبر داد.
سيدمحمود حسيني افزود: همه مديران واحدهاي آموزشي مكلف شده اند تا پايان مرداد ماه برنامه هفتگي دانش آموزان را در تمام دوره هاي تحصيلي به آنها تحويل دهند.
وي گفت: معمولاً در سال هاي گذشته به دليل نبود برنامه مشخص درسي هفته اول مهر ماه به بطالت سپري مي شد ولي با اين اقدام دانش آموزان از همان روز اول مهر با كتاب و برنامه درسي در مدرسه حضور مي يابند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در مورد اهداف اين طرح گفت: قبل از ارائه برنامه درسي بايد فعاليت هايي در سطح سازمان و منطقه شكل بگيرد تا مديران از نظر تأمين نيروي انساني مدرسه اعم از معلم و معاون اطمينان حاصل كنند و در نهايت بتوانند برنامه هفتگي خود را براساس نيروهاي موجود تدوين كرده و در اختيار خانواده ها بگذارند.
به گزارش فارس حسيني گفت: مديران مي توانند برنامه هفتگي را به شكل حضوري در اختيار خانواده ها گذاشته و مدارسي كه سايت اينترنتي دارند برنامه را روي سايت قرار دهند اما اگر خانواده اي حضور پيدا نكرد بايد از طريق پست آن را براي دانش آموز ارسال كنند.

 



جانشين فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
دستگيري عوامل صدور قبض جعلي جريمه بدحجابي

جانشين فرمانده نيروي انتظامي از دستگيري عوامل صدور قبض جعلي جريمه بدحجابي خبر داد.
سرتيپ پاسدار احمدرضا رادان افزود: به زودي اسناد جعلي بودن اين قبوض منتشر مي شود.وي گفت: اخيرا در برخي مناطق كشور افرادي قصد داشتند قبض هاي جعلي را به عنوان مبارزه با بدحجابي توزيع كنند، اين قبوض با شماره ملي غيرمعتبر و شماره حساب نامعلوم چاپ شده بود كه برخي از متهمان آن شناسايي شدند و به زودي تحويل مقامات قضايي مي شوند.وي با تاكيد بر اين نكته كه توقيف قبض هاي جعلي به دليل متوقف كردن طرح مقابله با بدحجابي نيست افزود: رويكرد نيروي انتظامي براي اجراي طرح حجاب و عفاف افزون بر برخورد قانوني، فرهنگ سازي در جامعه است.
به گزارش فارس، سرتيپ رادان گفت: صدور جريمه و اعلام حكم براي افراد بدحجاب كار دستگاه قضايي است.

 



دبير كنگره انجمن جراحان گوش و گلو و بيني خبر داد
بيماري هاي عفوني گوش علت شايع نقص شنوايي

بيماري هاي عفوني گوش كه از علل شايع نقص شنوايي در كشور است در كنگره بيماري هاي بومي ايران مورد بحث، بررسي و تبادل نظر پزشكان متخصص قرار مي گيرد.
دكتر مسعود متصدي زرندي با اعلام اين خبر افزود: در اين كنگره روش ها و تكنيك هاي جديد درماني و تشخيصي در كليه بخش هاي رشته گوش و گلو و بيني و جراحي سر و گردن با توجه خاص به مسايل گوش و قائده جمجمه معرفي خواهد شد.
وي ادامه داد: با توجه به شيوع بيماري هاي عفوني گوش در كشور كه هنوز هم به عنوان يكي از علل شايع اصلي ناشنوايي و نقص شنوايي در كشور به شمار مي رود در اين كنگره راه هاي تشخيص و درمان زودرس اين بيماري ارايه مي شود.
دكتر متصدي با اشاره به شيوع بيماري هاي حنجره بر دليل اعتياد به ترياك و نيز مصرف سيگار و قليان يادآور شد: مصرف روزافزون سيگار و ساير موادمخدر در كشور، سبب شيوع سرطان هاي دستگاه تنفس شده است كه اين موضوع نيز از مباحث مهم مطرح شده در اين كنگره خواهد بود.
وي اضافه كرد: نقش آلرژن ها در ايجاد بيماري هاي بيني و سينوس ها، درمان هاي دارويي و جراحي و نيز روش هاي جديد درماني بيماري هاي بيني و سينوس، تومورها و اختلالات قاعده جمجمه و جراحي پلاستيك از جمله مباحث مهمي است كه قرار است در اين كنگره مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.
دبير دوازدهمين كنگره انجمن علمي جراحان گوش و گلو و بيني و سر و گردن ايران اظهار داشت: محورهاي تحقيقاتي اين كنگره كه با حضور بيش از 20 ميهمان از كشورهاي اروپايي- آسيايي، آمريكا و كانادا برگزار مي شود، سعي در بيان نتايج راه هاي گسترش تحقيقات در اين حوزه دارد.
وي ادامه داد: همزمان با برپايي اين كنگره، نمايشگاه و كارگاه هاي جانبي نيز برپا مي شود كه در نمايشگاه ها آن شركت ها ابزارها و وسايل جديد پزشكي را به پزشكان معرفي خواهند كرد.

 



شهردار اهواز عزل شد

اهواز-خبرنگاركيهان:
شوراي شهر اهواز در آخرين جلسه خود شهردار اين شهر را عزل كرد.
رئيس شوراي شهر اهواز در گفت وگو با خبرنگار ما در اين باره گفت: محمدرضا شمسايي از زمان تصدي پست شهرداري اهواز اين نهاد را با بحران هاي مختلف همراه ساخت كه علي رغم تذكر اعضاي شورا، گام مثبتي در جهت رفع اين بحران ها برنداشت.
سيدحميد حسن زاده با اشاره به جذب مشاوران غيرمتخصص در بدنه شهرداري، تخلف در قراردادها، انجام ترك تشريفات و كند بودن روند اجرايي پروژه هاي عمراني خاطرنشان كرد: اسفندماه سال گذشته اعضاي شورا با انجام طرح سؤال عليه شهردار از وي خواستند كه خود را با شورا هماهنگ كند. وي گفت در همان مقطع زماني نيز نظر شورا بر عزل نامبرده بود اما به دليل نزديك شدن به سال جديد اعضا به اين نتيجه رسيدند كه فرصت تازه اي به آقاي شمسايي بدهند كه متاسفانه وي از اين فرصت تازه نيز بهره نگرفت.
حسن زاده افزود: در آخرين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اهواز شهردار اين شهر با هفت راي از سمت خود بركنار شد و كاظم بهرام نژاد با هفت راي موافق به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد. همچنين محمد صفري موقتا تا تاييد حكم شهردار جديد از سوي وزارت كشور، سرپرستي شهرداري را عهده دار شد.
رئيس شوراي شهر اهواز گفت: بهرام نژاد در كارنامه خود علاوه بر مديريت چند ساله در مخابرات، مسئوليت شهرداري منطقه 4 اهواز را دارد كه اميدواريم مورد تاييد وزارت كشور قرار گيرد.
گفتني است در طول دوره فعاليت شوراي شهر اهواز در مجموع تاكنون 6 شهردار و سرپرست عزل و نصب شده اند و انتصاب شهردار جديد مي تواند آخرين شانس اعضاي شوراي شهر براي بقا بر كرسي هاي خود باشد.

 



كلاهبرداري خواستگار فريبكار در فضاي مجازي

پسر جواني كه با انتشار آگهي فروش لپ تاپ در اينترنت دست به كلاهبرداري ميليوني زده بود دستگير شد.
با مراجعه يك پسر جوان به دادسراي ناحيه 31 پرده از يك كلاهبرداري اينترنتي برداشته شد.
اين پسر به بازپرس رئيسي از شعبه دوم گفت: با ديدن آگهي فروش لپ تاپ هاي مدرن در اينترنت فقط به قيمت 490هزار تومان بي آن كه بدانم طعمه يك كلاهبردار شده ام اين مبلغ را به شماره حسابي كه در آگهي ذكر شده بود واريز كردم تا كمتر از 24 ساعت بعد لپ تاپ را تحويل بگيرم.
وي افزود: ساعت ها گذشت و خبري نشد و من با شماره تلفني كه داده شده بود تماس گرفتم ولي كسي پاسخ نداد.
با افزايش تعداد شاكيان شماره حساب درج شده در آگهي اينترنتي از بانك استعلام شد و مشخص شد پولها به حساب دختر جواني در جنوب غرب پايتخت واريز مي شود.
دختر جوان وقتي پيش روي بازپرس رئيسي از شعبه دوم دادسراي جرائم رايانه اي قرار گرفت اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: مدتي پيش با پسري آشنا شدم هنوز از اين دوستي كوتاه مدتي نگذشته بود كه با پيشنهاد ازدواج وي روبه رو شدم. با يكديگر قرار گذاشتيم و تا مرحله نامزدي هم پيش رفتيم اما 2 هفته قبل از مراسم جشن وي يك كارت عابربانك و شماره رمزش را از من گرفت. مدتي از اين درخواست عجيب نگذشته بود كه ديگر به تلفن هايم پاسخ نداد و ناپديد شد. با اين ادعا كارآگاهان روزنه جديدي براي فاش كردن اين دزدي اينترنتي پيدا كردند.
با بررسي پرينت تلفن هاي دزد فضاي مجازي كارآگاهان به شماره تلفن ثابت متهم رسيدند و وي را شناسايي و دستگير كردند.
متهم به بازپرس رئيسي گفت: من به همراه يكي از دوستانم سايتي را براي اجراي نقشه سرقت هاي اينترنتي مان راه اندازي كرديم تا پول هاي ميليوني به جيب بزنيم.
وي در ادامه افزود: براي آنكه پليس نتواند ما را شناسايي كند نقشه دوستي با دختري را كشيدم تا با گرفتن كارت عابربانكش هيچ سرنخي به دست ماموران ندهيم. با ادعاهاي پسر جوان تحقيقات براي دستگيري هم دست متهم ادامه دارد.

 



فرمانده انتظامي دامغان: باند تهيه و توزيع اسكناس و چك جعلي در دامغان منهدم شد

سمنان- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي دامغان از انهدام يك باند تهيه و توزيع اسكناس و چك هاي مسافرتي جعلي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ كاظم زاده گفت: پليس اطلاعات و امنيت فرماندهي انتظامي دامغان با انهدام اين باند تهيه و توزيع اسكناس و چك هاي جعلي دو نفر از اعضاي اين باند را دستگير كردند.
وي افزود: پليس در پي بازرسي از مخفيگاه محل فعاليت اين باند موفق شدند چهار قطعه چك مسافرتي يك ميليون ريالي، 8 قطعه چك مسافرتي 500 هزارريالي، 17قطعه اسكناس 20هزار ريالي، 27قطعه اسكناس50هزار ريالي جعلي و يك دستگاه اسكنر رنگي مخصوص جعل اسكناس و چك كشف شد.
كاظم زاده در ادامه اضافه كرد: در اين بازرسي همچنين مقدار 13گرم مواد مخدر از نوع كراك و شيشه و تعداد 124برگ كاغذ مخصوص تهيه اسكناس جعلي و چند دستگاه گوشي تلفن همراه به همراه سيم كارت و تعدادي كارت پايان خدمت، كارت ملي، شناسنامه و كارت عابربانك كشف شد.

 



توسط نيروهاي اداره كل اطلاعات اصفهان انجام شد
دستگيري عاملان برداشت غيرقانوني فرآورده هاي نفت از خطوط اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
عوامل اصلي برداشت غيرقانوني از خطوط فرآورده هاي نفتي در اصفهان با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شدند.
به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات در پي دريافت گزارش از بروز اختلال در خطوط فرآورده هاي نفتي، سربازان گمنام امام زمان«عج» در اداره كل اطلاعات استان اصفهان با اقدامات عملياتي 6 نفر از عوامل اصلي تجاوز به حريم خطوط انتقال سوخت، را به دام انداختند.
اين گزارش مي افزايد افراد دستگيرشده در مناطق قهجاورستان و محمودآباد از توابع شهرستان اصفهان با نصب تجهيزات غيرقانوني در مجاورت خطوط انتقال فرآورده هاي نفتي بندرعباس-رفسنجان-اصفهان مبادرت به سرقت از خطوط انتقال نفت مي كردند.

 



انتصاب در كميته امداد

منصور قمشه، مدير كل دفتر سرپرستي و مشاور سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) طي حكمي از سوي انواري، سرپرست كميته امداد به سمت معاون حقوقي و امور مجلس اين نهاد منصوب گرديد.
همچنين عباس پاليزبان به سمت مشاور در امور طرح ها و برنامه ها و رياست مركز برنامه ريزي و فناوري اطلاعات كميته امداد منصوب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14