(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مرداد 1389- شماره 19708

ساخت 165 هزار واحد مسكوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت
محمد و فاطمه بيشترين فراواني نام نوزادان در استان مركزي
ايران در كيهان
از روحانيان برجسته استان چهارمحال و بختياري آيت الله سيدعطاءالله احمدي به ديار حق شتافت
استاندار گيلان: ادارات سازمان چاي در شهرهاي گيلان و مازندران تاسيس مي شود
كسب رتبه برتر توسط دانشگاه نوشيرواني بابل
جهت ماه مبارك رمضان اختصاص 40 تن گوشت قرمز به استان يزد
تا پايان سال جاري 2500 تاكسي فرسوده اصفهان نوسازي مي شود
انتقاد از كم توجهي مسئولان آذربايجان شرقي به اردوهاي جهادي
معرفي امام جمعه جديد شهر مهربان
2ميليون و 800هزار كانتينر امسال در بندرشهيد رجايي جابه جا مي شود
اعطاي 14 ميليارد ريال تسهيلات بلاعوض به روستائيان آذربايجان شرقي
سفر هيئت اقتصادي كردستان عراق به استان زنجان
بهره برداري از مهمترين پل ارتباطي خط آهن تهران- جنوب تا پايان سال جاري
مديرعامل قطار شهري اهواز: خط يك متروي اهواز سال92 راه اندازي مي شود
استخراج از معدن طلاي داشكسن قروه بعد از سال ها توقف از سرگرفته شد



مديركل دفتر مسكن مهر اعلام كرد
 ساخت 165 هزار واحد مسكوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت

شهركرد - خبرنگار كيهان:
165 هزار واحد مسكوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت در حال ساخت است.
مديركل دفتر مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت در بنياد مسكن انقلاب اسلامي در سفر به شهركرد با اعلام اين مطلب افزود: مسكن مهر در 837 شهر توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي در سطح كشور در دست اجرا بوده كه بدين منظور خط اعتباري بالغ بر 70 هزار ميليارد ريال از تسهيلات بانكي مسكن مهر به اين امر اختصاص يافته است.
مهندس محمدي گفت: از سهميه تعهد شده 165 هزار واحد تاكنون، تعداد 133 هزار واحد جهت انعقاد قرارداد و اخذ تسهيلات بانكي به بانك عامل معرفي شده اند كه بايستي طبق برنامه تا پايان شهريور امسال مراحل اجراي كليه فندانسيون واحدهاي تعهد شده به اتمام برسد.
وي اظهار داشت: استان چهار محال و بختياري در سطح كشور رتبه دوم اجراي فندانسيون واحدهاي مسكن مهر را در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت به خود اختصاص داده است.

 



محمد و فاطمه بيشترين فراواني نام نوزادان در استان مركزي

اراك- خبرنگاركيهان:
اسامي محمد، علي و حسين در بين پسرها و فاطمه، زهرا و مريم در ميان دخترها بيشترين فراواني را در استان مركزي به خود اختصاص داده است.
مديركل ثبت احوال استان مركزي، ضمن بيان مطالب فوق گفت: ثبت واقعه ولادت در استان مركزي 4هزار و 988مورد در بهار امسال بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1/9درصد كاهش داشته است.
عباس فراهاني تعداد وقايع طلاق در سه ماهه اول امسال را 624مورد و ازدواج را چهارهزار و 619مورد اعلام كرد و افزود: طلاق در استان 5درصد كاهش، و ازدواج 5/5درصد افزايش داشته است.

 



ايران در كيهان

اجراي طرح تحول در هرمزگان
بندرعباس- خبرنگار كيهان: معاون استاندار هرمزگان گفت: طرح تحول اداري و توسعه بنيادين استان هرمزگان از سال 90 آغاز مي شود. پرويز سالاري با بيان اينكه تاكنون براي توسعه استان نقشه جامعي نداشتيم افزود: با توجه به اينكه از سال 84 برنامه چشم انداز بيست ساله آغاز شده است با گذشت 5 سال نقشه جامعي براي استان تدوين نشده است و با مطرح شدن در شوراي برنامه ريزي استارت آن زده شد.
تسريع در گازرساني
قم -خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قم بر ضرورت هرچه سريع تر گازدار شدن نواحي صنعتي قم تأكيد كرد. مهندس فرشچي گفت: شبكه گازرساني ناحيه طغرود قم به طول 4 هزار و 800 متر و با اعتباري بالغ بر 450 ميليون ريال در سطح اين ناحيه به اتمام رسيد.
وي با بيان اينكه اين پروژه در كمترين زمان خود يعني دو ماهه صورت گرفته است، بيان داشت: هم اكنون ناحيه صنعتي خورآباد و سيرو نيز داراي شبكه گازرساني است و ناحيه صنعتي دستجرد هم درحال اجراي پروژه است كه به زودي به اتمام خواهد رسيد.
جمع آوري دكه هاي غيرمجاز
هشتپر تالش- خبرنگار كيهان: دكه هاي ساحلي غيرمجاز در تالش جمع آوري شد. با جمع آوري 12 دكه غيرمجاز در ساحل تالش كه صاحبان آن به تذكرات پليس براي جمع آوري اعتنا نكرده بودند هزار و 200 متر از نوار ساحل اين منطقه آزادسازي شد.
ضرورت تحول قرآني در مديران
فريدونكنار- خبرنگار كيهان: مسئول موسسه قرآن كريم فريدونكنار گفت: مسئولان فريدونكناري از قرآن فاصله گرفته اند و بايد تحول قرآني در مديران ايجاد شود.
حجت الاسلام والمسلمين آقاجاني يادآور شد: قريب به 500 شعبه جامعه القرآن در سراسر كشور مشغول فعاليت قرآني هستند و جامعه القرآن فريدونكنار يكي از شعباتي است كه بيش از 005 عضو برادر و خواهر دارد ولي هيچ يك از مسئولان عضو آن نيستند.
كلنگ زني يك تقاطع
شهر قدس- خبرنگار كيهان: با حضور وزير راه و ترابري، تقاطع ورودي شهرستان قدس كلنگ زني شد. «حميد بهبهاني» در حاشيه مراسم كلنگ زني تقاطع ورودي شهرستان قدس افزود: اين تقاطع كه از مصوبات دور دوم سفرهاي هيئت دولت به منطقه است با اعتبار 021 ميليارد ريال اجرا مي شود. وي با اشاره به اينكه مدت زمان اجراي اين طرح 81 ماه پيش بيني شده بود بيان داشت: به منظور برطرف شدن هرچه سريع تر مشكل عبور و مرور شهروندان، زمان اجراي آن به 21 ماه كاهش مي يابد.
ساخت استخر در مهريز
مهريز- خبرنگار كيهان: سه باب استخر بزرگ ذخيره آب در شهرستان مهريز به مناسبت هفته دولت به بهره برداري مي رسد. به گفته مدير جهاد كشاورزي مهريز اين استخرها به ظرفيت 12 هزار و 005 مترمكعب و با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد و 177 ميليون ريال به اجرا درآمده است.
اعطاي تسهيلات كشاورزي
¤ طي سال گذشته 351 فقره تسهيلات بانكي در زمينه هاي مختلف كشاورزي توسط مديريت جهاد كشاورزي شهرستان مهريز به بانك هاي عامل معرفي شدند. به گفته مدير جهاد كشاورزي شهرستان مهريز اين تسهيلات به منظور اجراي طرح هاي توليدات دامي، گياهي، صنايع روستايي و مكانيزاسيون، فني و زيربنائي مورد استفاده قرار گرفته است.
اجراي طرح بيمه در خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره كل بيمه خدمات درماني استان خوزستان گفت: از بهمن ماه سال 78 تاكنون 501 هزار و 354 نفر از هم استاني هاي خوزستاني تحت پوشش خدمات بيمه ايرانيان قرار گرفته اند. دكتر كاميار زارع مؤيدي در نشستي مطبوعاتي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از اجراي طرح بيمه ايرانيان هزينه صدور دفترچه براي سرپرست و افراد تحت تكفل به ازاي هر نفر 68 هزار تومان بود كه دولت با اجراي اين طرح و درنظر گرفتن 05 درصد كاهش، هزينه هاي صدور دفترچه را در راستاي حمايت از اقشار كم بضاعت كاهش داد.
تشكيل ستاد بازسازي عتبات
¤ ستاد بازسازي عتبات عاليات استان خوزستان راه اندازي شد.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان هدف از تأسيس اين ستاد را جمع آوري كمك هاي مردمي در راستاي بازسازي و مرمت اماكن مقدس و عتبات عاليات در كشور عراق عنوان كرد.
افتتاح تقاطع غيرهمسطح
رشت- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور استاندار گيلان پروژه روگذر تقاطع غيرهمسطح ميدان شهداي گمنام رشت افتتاح شد. مهندس قهرماني چابك درباره اين پروژه گفت: اين روگذر با 005 مترطول و 81متر عرض زودتر از افتتاح رسمي آن به طور آزمايشي افتتاح و به بهره برداري رسيده است. به گفته وي فازهاي دوم و سوم تقاطع غيرهمسطح شهداي گمنام شامل زيرگذر و ميدان همسطح آن نيز تا 4 ماه آينده افتتاح مي شود.
افتتاح مركز توانبخشي
اسفراين- خبرنگار كيهان: با حضور مديركل بهزيستي استان خراسان شمالي، جمعي از خيران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي اولين مركز معلولين ذهني دختران بالاي 41 سال در استان خراسان شمالي در اسفراين افتتاح شد.
اين مركز در زميني به مساحت 3 هزار و 002مترمربع و با زيربناي 007مترمربع و با اعتباري بالغ بر 034 ميليون ريال از محل كمك هاي خيران و استانداري خراسان شمالي راه اندازي شد.
بررسي مشكلات واحدهاي توليدي
همدان- خبرنگار كيهان: با حضور معاون وزارت صنايع و معادن و اعضاي ستاد تسهيل امور پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي، مشكلات و نيازهاي صاحبان صنايع استان همدان موردبررسي قرار گرفت. دكتر محمدرضا پيشرو معاون وزير در پايان بررسي حضوري مشكلات صنعتگران استان همدان، به خبرنگاران، گفت: جلسه ستاد تسهيل امور پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي تاكنون در استان هاي مختلف تشكيل شده و همدان ميزبان سيزدهمين نشست اين ستاد است.

 



از روحانيان برجسته استان چهارمحال و بختياري
 آيت الله سيدعطاءالله احمدي به ديار حق شتافت

شهركرد - خبرنگار كيهان:
آيت الله سيدعطاءالله احمدي ازروحانيان جليل القدر استان چهارمحال و بختياري به ديدار حق شتافت.
وي در تبيين و تبليغ اسلام ناب محمدي نقش بسيار مفيد و موثري داشت و در مبارزه با رژيم ستم شاهي و پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي از هيچگونه تلاشي فروگذار نكرد.
اين عالم رباني ازبانيان مساجد در نقاط مختلف استان بود وبحث هايي از دروس مراجع تقليد را به زبان عربي ترجمه كرده است.
زنده ياد آيت الله احمدي حدود ده سال در بستر بيماري بود و در سن 87 سالگي به ديدار معبود خود شتافت.
پيكر پاك آيت الله احمدي با حضور اقشار مختلف مردم شهركرد از مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) تا چهارراه بازار اين شهر به طور باشكوهي تشييع و پس از اقامه نماز به امامت آيت الله محمدرضا ناصري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهركرد به زادگاهش روستاي شيخ شبان منتقل و در بقعه متبرك امام زاده سيد بهاءالدين محمد (ع) به خاك سپرده شد

 



استاندار گيلان: ادارات سازمان چاي در شهرهاي گيلان و مازندران تاسيس مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان از درنظرگرفته شدن 175 پست سازماني براي سازمان چاي كشور خبر داد.
قهرماني چابك در حاشيه آغاز به كار دفتر شركت چاي بهبود ايرانيان در لاهيجان با اعلام خبر ابلاغ وظايف و پست هاي سازماني سازمان چاي كشور افزود: احياي سازمان چاي كشور يكي از مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به استان است.
وي با اشاره به اينكه حمايت از چايكاران با هدف افزايش كمي و كيفي توليد برگ سبز، حمايت از كارخانه داران و توليد چاي خشك و نيز تنظيم بازار اين محصول و صادرات چاي، از مهمترين اهداف سازمان چاي كشور است، گفت: درحال حاضر سازمان چاي كشور در فومن ، رشت، لنگرود، لاهيجان، سياهكل، شفت، املش و رودسر در گيلان و تنكابن، ساري و رامسر در مازندران داراي تشكيلات سازماني دربخش چاي است و ادارات سازمان چاي در ديگر نقاط مختلف استان گيلان ومازندران راه اندازي مي شود.
به گفته وي از مجموع 175 پست سازماني چاي كشور 13 پست مربوط به تشكيلات سازمان جهادكشاورزي است و از اين ميزان 161 پست در گيلان و 14 پست در ادارات مازندران ايجاد مي شود.
وي گفت: درحال حاضر در كشور تنها محصول چاي است كه سازمان و تشكيلات مستقل دارد كه اين امر نشانگر توجه مسئولان كشوري به اين صنعت است.

 



در مسابقات زيردريايي هاي كنترل از راه دور صورت گرفت
 كسب رتبه برتر توسط دانشگاه نوشيرواني بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
سرپرست تيم چكاب دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل از كسب رتبه برتر توسط اين تيم در مسابقات زيردريايي هاي كنترل از راه دور خبر داد.
دكتر روزبه شفقت اعلام كرد: اين تيم توانست در مرحله نهايي مسابقات كنترل از راه دور زيردريايي هاي 84 مراكز دفاعي كشور جزو 15 تيم برتر قرار گيرد. گفتني است اين مسابقات در شاهين شهر اصفهان به مدت 4روز برگزار شد و تيم زيردريايي چكاب بابل موفق شد در مرحله اول و دوم و ساير مراحل رتبه برتر را كسب نمايد.

 



جهت ماه مبارك رمضان اختصاص 40 تن گوشت قرمز به استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
جهت مصرف در ماه مبارك رمضان، 40 تن گوشت قرمز به استان يزد اختصاص يافت.
رئيس سازمان بازرگاني استان با اعلام اين خبر گفت: همچنين 407 تن مرغ خريداري شده و تا قبل ازماه رمضان گوشت سفيد منجمد و گرم به 600 تن مي رسد.
محراب اسكندري افزود: با همكاري سازمان تعاون روستايي بازارچه اي به منظور توزيع كالاهاي مصرفي در سطح استان داير مي شود.
وي اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در استان، توزيع كالاهاي مصرفي در ماه رمضان بدون هيچگونه نگراني و كمبودي صورت مي پذيرد.
گزارش خبرنگار ما حاكيست محمدرضا بابايي معاون برنامه ريزي استانداري يزد نيز با تاكيد بر ثابت ماندن نرخ و توزيع منظم و به صورت فراگير گوشت دامي در ماه مبارك رمضان، خواستار بررسي مسائل مربوط به تنظيم بازار از سوي كارشناسان مربوطه شد.

 



تا پايان سال جاري 2500 تاكسي فرسوده اصفهان نوسازي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان با اشاره به ارتقاء كيفي ناوگان تاكسيراني گفت: تمام تاكسي هاي فرسوده اين شهر تا پايان امسال نوسازي مي شوند.
منوچهر شاهسوندي افزود: از 23 هزار و 100 دستگاه تاكسي بيش از 2هزار تاكسي با عمر بيش از 10 سال در ناوگان فعال هستند كه با همكاري نهادهاي مسئول تا پايان سال تمام اين خودروها از ناوگان خارج شده و تاكسي هاي جديد جايگزين آنها مي شود.
وي با بيان اين كه عمر متوسط ناوگان تاكسيراني هم اكنون حدود شش و نيم سال است، اضافه كرد: امسال 15درصد تاكسي هاي پلاك عمومي و همچنين مسافربرهاي شخصي در طرح ساماندهي نوسازي مي شود.
معاون سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري اصفهان اظهار داشت: سال گذشته حدود 2هزار و 100 دستگاه تاكسي فرسوده مورد نوسازي قرار گرفت.

 



انتقاد از كم توجهي مسئولان آذربايجان شرقي به اردوهاي جهادي

تبريز- خبرنگار كيهان:
اردوهاي جهادي در آذربايجان شرقي از جايگاه مطلوبي برخوردار نمي باشند و مسئولان استاني توجه چنداني به اين مسئله ندارند.
مسئول سازندگي و كارآمدي بسيج دانشجويي دانشگاه تبريز در نشست دانشجويان بسيجي با فرماندار تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: اردوهاي جهادي در كشور، بصورت گسترده و تخصصي برگزار مي شوند.
جلال غضنفري گفت: ما در عرصه كارآمدي نسبت به ديگر استان ها عقب مي باشيم و برخي استان هاي كشور، در مراحل بسيار بالاتري از آذربايجان شرقي قرار دارند.
وي اظهار داشت: فعاليت اردوهاي جهادي در مناطق دورافتاده و روستايي، نوعي كمك به دولت در بحث خدمات رساني نيز محسوب مي شود.

 



معرفي امام جمعه جديد شهر مهربان

مهربان- خبرنگاركيهان:
درمراسمي كه با حضور گسترده مردم و مسئولان شهرستان سراب بخش مهربان در مسجد جامع مهربان برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي خاكپور به عنوان امام جمعه جديد مهربان معرفي شد.
حكم امامت جمعه حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي خاكپور به عنوان امام جمعه جديد مهربان توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمين طباطبايي نسب رئيس دفتر حوزه رياست شوراي سياستگزاري ائمه جمعه سراسر كشور قرائت و به وي اعطاء شد.

 



2ميليون و 800هزار كانتينر امسال در بندرشهيد رجايي جابه جا مي شود

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان از رسيدن ركورد جابه جايي كانتينر در بندرشهيد رجايي به 2ميليون و 800هزار TEU(واحد شمارش كانتينر) در سال تا پايان امسال خبر داد.
علي اكبر صفايي با اشاره به اينكه ميزان تخليه و بارگيري كانتينر در بندرشهيد رجايي طي سه ماه ابتدايي سال جاري 31درصد رشد داشته است اظهار داشت: طي فصل بهار امسال، 608هزار و 371 كانتينر در بندر شهيدرجايي تخليه و بارگيري شد كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 31 درصدي را نشان مي دهد.
وي ابراز اميدواري كرد با توجه به برنامه ريزي جامعي كه در اين بندر صورت گرفته اين روند رو به رشد همچنان ادامه يافته و تا پايان سال ركورد 2ميليون و 800هزار كانتينر را برجاي گذارد.
صفايي ميزان تخليه و بارگيري كالا در اين بندر را 17ميليون و 199هزار و 623تن عنوان كرد و گفت: اين رقم نسبت به سال قبل 17درصد افزايش يافته است و در اين مدت 4ميليون و 980هزار و 799تن كالاي غيرنفتي به خارج صادر شده است.

 



اعطاي 14 ميليارد ريال تسهيلات بلاعوض به روستائيان آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
14 ميليارد ريال كمك بلاعوض به 5 هزار روستايي طرح ويژه نوسازي و بهسازي مسكن روستايي، در آذربايجان شرقي، پرداخت شد.
معاون امور بازسازي و مسكن روستايي، آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق افزود: اين مبلغ براي 5 هزار نفر از روستائيان كه با الگوهاي مورد نظر بنياد مسكن انقلاب اسلامي به ساخت و ساز و بهسازي محل سكونت خود اقدام كردند، پرداخت شده است.
خليل پيراهنيان تصريح كرد: روستائياني كه خانه هاي مسكوني آنان، براساس ضوابط بهينه سازي مصرف انرژي، بنا شود و نيز روستائياني كه توان مالي لازم براي پرداخت هزينه هاي طراحي و نظارت واحد مسكوني خود را نداشته باشند و به خاطر سختي حمل مصالح به محل احداث، متحمل هزينه هاي اضافي شوند، مبالغي را در قالب يارانه، دريافت خواهند كرد.

 



سفر هيئت اقتصادي كردستان عراق به استان زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
جلسه هيئت اقتصادي كردستان عراق با حضور استاندار زنجان در محل استانداري زنجان برگزار شد.
در اين جلسه دكتر محمد رئوفي نژاد ضمن ابراز خرسندي و تشويق، حمايتهاي سرمايه گذاري در استان زنجان گفت: دولت آمادگي هرگونه حمايتهاي مادي و معنوي در بخش سرمايه گذاري را دارد.
وي با اشاره به اينكه زنجان يكي از فعالترين استان هاي كشور در زمينه ارتباط با كشورهاي خارجي و توسعه صادرات است، افزود: استان زنجان آمادگي دارد گندم و ساير كالاها و نيازهاي كشور عراق به خصوص شمال عراق را در قالب بخش هاي خصوصي اتاق تعاون و اتاق بازرگاني با تسهيلات و كيفيت مرغوب صادر نمايد.

 



مديركل راه آهن لرستان خبر داد
بهره برداري از مهمترين پل ارتباطي خط آهن تهران- جنوب تا پايان سال جاري

انديمشك- خبرنگار كيهان:
مديركل راه آهن لرستان از بهره برداري از پل جديد تله زنگ به عنوان مهمترين پل ارتباطي خط آهن تهران- جنوب تا پايان سال جاري خبر داد.
عبدالكريم درويش زاده در بازديد از اين پروژه گفت: پل جديد تله زنگ با هزينه اي بالغ بر 60ميليارد ريال و به ارتفاع 27متر و طول 215متر طراحي و درحال ساخت مي باشد كه در حال حاضر 55 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. وي مشكل اصلي اين پروژه مهم ملي را وجود معارضين محلي خواند و اظهار اميدواري كرد كه با رفع اين مشكل و جذب به موقع اعتبارات بتوانيم تا پايان سال جاري اين پل مهم و استراتژيك را به بهره برداري برسانيم و مشكل تقليل سرعت در اين محور را تا حدودي حل كنيم.
درويش زاده افزود: پل قديم تله زنگ در جنگ تحميلي بارها از سوي دشمن بعثي مورد حمله هوايي قرار گرفت كه درنتيجه دهنه اصلي آن تخريب شد.
وي همچنين با اشاره به كاهش چشمگير سوانح در راه آهن لرستان اظهار داشت: از مهمترين علل حادثه خطاي نيروي انساني است.
مديركل راه آهن لرستان در پايان ضمن انتقاد از نحوه بارگيري و تخليه بار در اين اداره كل خواستار رعايت مقررات در اين باره شد تا از خسارات احتمالي به راه آهن جلوگيري شود.

 



مديرعامل قطار شهري اهواز: خط يك متروي اهواز سال92 راه اندازي مي شود

اهواز- خبرنگاركيهان:
10كيلومتر از خط يك قطار شهري اهواز در سال92 راه اندازي مي شود.
مديرعامل قطار شهري اهواز با اعلام اين خبر به خبرنگاران گفت: يك دستگاه حفار TBM براي احداث حفاري قطار شهري اهواز از خارج خريداري شده است كه قطعات آن 6هفته ديگر از بندر امام به اهواز منتقل مي شود.
عباس هلاكويي افزود: تاكنون 15درصد از كار ساخت تونل هاي قطار شهري انجام و 26درصد از كار احداث ايستگاهها نيز انجام شده است.
وي گفت: تاكنون 150ميليارد تومان براي پروژه قطار شهري اهواز هزينه شده است و براي احداث 23كيلومتر خط يك بايد يك هزار و صدميليون دلار هزينه كرد. مديرعامل قطار شهري اهواز افزود، سهم متروي اهواز از اعتبار مصوب مجلس در سال جاري 113ميليارد تومان است اما با گذشت 3ماه از اين مصوبه هنوز اعتباري به اين شهر اختصاص نيافته است. وي از اتمام كار ساخت سه ايستگاه سه راهي فرودگاه، زيتون و چهار شير متروي اهواز خبر داد.

 



استخراج از معدن طلاي داشكسن قروه بعد از سال ها توقف از سرگرفته شد

سنندج- خبرنگاركيهان:
عمليات استخراج معدن طلاي داشكسن قروه بعد از سال هاتوقف، توسط يك شركت داخلي از سرگرفته مي شود.
استاندار كردستان در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با بيان اين مطلب افزود: زمينه آغاز سرمايه گذاري، استخراج و بهره برداري از اين معدن توسط گروه سرمايه گذاري تدبير وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام خميني فراهم شده است.
علي رضا شهبازي با اشاره به تأمين اعتبار اين پروژه گفت: اميدواريم با به ثمر نشستن چنين طرحهايي زمينه اشتغال و سرمايه گذاري كه از مشكلات استان و از توصيه هاي رهبر معظم انقلاب است فراهم شود.
وي با اشاره به اينكه ايجاد اشتغال در كردستان از مهم ترين مباحثي است كه بايد به جد در دستور كار قرار گيرد گفت: اشتغال در كردستان، عدالت، رفاه و امنيت را براي استان به ارمغان خواهد آورد.
وي واحدهاي توليدي و صنعتي استان را داراي مشكلات عديده خواند و گفت: بسياري از اين واحدها به صورت راكد درآمده اند و مديران بايد با همه توان دنبال گره گشايي و حل مشكلات اين واحدها تلاش

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14