(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مرداد 1389- شماره 19708

رشد 3/1درصدي جمعيت كشور در سال 88
شهرداري تهران هزار ميليارد تومان بدهي پيمانكاران را پرداخت مي كند
استقرار بيمارستان صحرايي تخصصي امام حسين(ع) در كرمانشاه
73 رشته قنات در فهرج خشك شد
رويدادهاي خارجي
بازديد دانش آموزان بوسنيايي از طرح هاي سازندگي بسيجيان تهران
حوادث كوتاه از كشور
شهاب الدين صدر: زيرميزي پزشكان مربوط به بيمارستان هاي دولتي است
49سال و 4ماه ميانگين سني فوت شدگان تهراني در سال 88
وزارت بهداشت: مردم اضافه دريافت آمبولانس هاي خصوصي را گزارش كنند
دانش آموزان 6 تا 12 ساله بيمه دهان و دندان مي شوند
بر كناري 2 مدير مدرسه به دليل دريافت اجباري وجه نقد
كشف 81 كيلوگرم موادمخدراز ملاقات كنندگان زندانيان
سيل به روستاي كندلوس بخش كجور خسارت زد
كشف 8 ميليون پاكت سيگار قاچاق
سرقت دوباره از بانك ساوه ناكام ماند



سازمان ثبت احوال كشور خبر داد
رشد 3/1درصدي جمعيت كشور در سال 88

مديركل دفتر آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: سال گذشته استان تهران با 13ميليون و730 هزار و150نفر، بيشترين و استان ايلام با 563 هزار و898 نفر، كمترين جمعيت كشور را در خود جاي داده اند.
ابراهيم رشيدي افزود: سال گذشته در مجموع يك ميليون و348 هزار و546 ولادت در كشور ثبت شد كه از اين تعداد 692 هزار و265 واقعه ولادت پسر و 656 هزار و281 واقعه ولادت، دختر بوده است.
وي تصريح كرد: اين آمار نشان مي دهد، نرخ رشد جمعيت كشور در سال گذشته برابر با 3/1 درصد بوده است، در حالي كه در سال 88، 469 هزار و62 نفر نيز در كشور فوت كرده و از جمعيت كشور كسر شده اند.
رشيدي اظهار كرد: جمعيت كشور در سال 85 براساس آمار سرشماري نفوس و مسكن، 70 ميليون و495 هزار و782 نفر بوده كه اين ميزان در سال گذشته به 72 ميليون و 874 هزار و50 نفر افزايش يافته و براساس پيش بيني ها، جمعيت كشور در سال جاري به 73 ميليون و808 هزار و753 نفر مي رسد.
وي تاكيد كرد: نسبت جنسي جمعيت كشور در سال گذشته در مقابل ولادت 5/105پسر، 100دختر بوده است.
به گزارش ايسنا، مديركل دفتر آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور يادآور شد: در سال گذشته، استان تهران با 13ميليون و730 هزار و150 نفر، بيشترين و استان ايلام با 563 هزار و898 نفر، كمترين جمعيت كشور را در خود جاي داده اند.

 



شهرداري تهران هزار ميليارد تومان بدهي پيمانكاران را پرداخت مي كند

اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه روز سه شنبه اين شورا يك فوريت طرحي را تصويب كردند كه در صورت تصويب نهايي، شهرداري مي تواند يك هزار ميليارد تومان از بدهي خود را به پيمانكاران پرداخت كند.
به گزارش ايرنا، براساس اين طرح شهرداري تهران مي تواند 300 ميليارد تومان از اعتبارات بودجه امسال خود را جا به جا كرده و با احتساب بودجه 800 ميليارد توماني فعلي، نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام كند.
بنابراين گزارش بررسي يك فوريت طرح جابه جايي اعتبارات مصوب سال 89 شهرداري تهران نظرات موافق و مخالف اعضاي شوراي شهر را در پي داشت.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر گفت: در صورت تصويب اين طرح شهرداري مي تواند از رديف بودجه امسال خود 300 ميلياردتومان براي پرداخت بدهي پيمانكاران برداشت كند تا بودجه 800 ميلياردتوماني مشكل شهرداري در پرداخت بدهي حل شود.
اما اين اظهارات با مخالفت خسرو دانشجو سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران همراه شد و وي تصويب اين طرح را از جيب درآوردن بودجه و در جيب ديگر گذاشتن خواند.
وي تاكيد كرد: با اين كار مشكلي حل نمي شود چرا كه به بهانه بدهي به پيمانكاران پروژه هاي ديگر را متوقف مي كنيم.
حبيب كاشاني عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با اشاره به وقت و هزينه اي كه شوراي شهر براي تهيه بودجه شهرداري اختصاص مي دهد، گفت: اما در عمل شهرداري اين بودجه را اجرايي نمي كند و شورا خود بايد مشق قانون بودجه اي را كه شهرداري تهران اجرا نمي كند، بنويسد.
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران نيز گفت: شهرداري تهران اعلام كرده كه در سال گذشته 90 درصد از اعتبارات تحقق يافته و پروژه ها نيز 60 درصد پيشرفت داشته است.
وي تصريح كرد: با اين شرايط اگر بخواهيم 300 ميلياردتومان به سقف بودجه پروژه هاي عمراني اضافه كنيم، برخي پروژه هاي شهري متوقف مي شود كه اين موضوع مشكلات ديگري به همراه دارد.
در نهايت بعد از بيان نظرات مخالف و موافق بررسي يك فوريت طرح جابجايي رديف بودجه شهرداري تهران با هفت راي به تصويب رسيد.
گفتني است، معاون مالي و اداري شهرداري تهران ميزان بدهي شهرداري به پيمانكاران را يك هزار و 300 ميلياردتومان اعلام كرده است.

 



رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كرمانشاه خبر داد
استقرار بيمارستان صحرايي تخصصي امام حسين(ع) در كرمانشاه

تيم هاي درماني سازمان بسيج جامعه پزشكي به مدت پنج روز براي ارائه خدمات به بيماران در دهستان سوا از توابع سنقر استان كرمانشاه مستقر مي شوند.
به گفته دكتر قلعه سفيدي، رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كرمانشاه، اين تيم ها كه به مدت پنج روز در منطقه خواهند بود، خدمات پاراكلينيك شامل تخصص هاي راديولوژي، سونوگرافي و آزمايشگاه، دندانپزشكي، ارتوپدي، زنان، اطفال، داخلي و بيهوشي را به مردم منطقه ارائه مي دهند.
گفتني است اعضاي اين تيم ها شامل 19 پزشك متخصص، 3 پزشك فوق تخصص، 14پزشك عمومي، 20 پرستار، 19 پيراپزشك و 22 نفر عوامل اجرايي است.
در اين اعزام خدمات تخصصي مانند تشخيص بيماري هاي پوست، چشم، قلب، مغز، اعصاب و روان، ارولوژي، گوش و حلق و بيني و جراحي هاي عمومي و تخصصي نيز ارائه مي شود.
دكتر قلعه سفيدي، توزيع داروي رايگان را از ديگر فعاليت هاي اين تيم درماني عنوان كرد و بيان داشت: دراين ميان براي آن كه كادر درماني بتوانند خدمات بهداشتي و درماني لازم را به مراجعان ارائه كنند، دو روز قبل از اعزام تيم هاي تخصصي، پزشكان عمومي با حضور در منطقه نسبت به غربالگري بيماران اقدام كرده و سپس اين افراد را براي درمان تيم هاي تخصصي معرفي مي كنند.
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كرمانشاه با اعلام اينكه برخي از بيماران در صورت نيازبه اداره درمان، به بيمارستان هاي سطح شهر معرفي مي شوند، ادامه داد؛ يكي از دستاوردهاي مهم چنين اقداماتي بيان وجود ايمني و امنيت در منطقه است و اينكه سپاه و بسيج در راستاي ارائه خدمات به مردم نيازمند، از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند.

 



73 رشته قنات در فهرج خشك شد

فرماندار فهرج گفت: در اثر خشكسالي و طوفان هاي شن 34 رشته قنات در بخش مركزي و 39 رشته قنات در بخش نگين كوير شهرستان فهرج خشك شده است.
«حسين زين الصالحين» در گفت وگو با خبرنگار فارس در فهرج با اشاره به حركت شن هاي روان در اين شهرستان اظهار داشت: حركت شن هاي روان، طوفان هاي شن و خشكسالي چندين سال متوالي موجب خشكيدن قنوات اين شهرستان شده است.
وي گفت: 34 رشته قنات در بخش مركزي و 39 رشته قنات در بخش نگين كوير شهرستان فهرج خشك شده است و بسياري از مسيرهاي آب كشاورزان دچار شن گرفتگي شده اند.
فرماندار فهرج تصريح كرد: براي لايروبي و احيا قنوات اين شهرستان نياز به 20 ميليارد ريال اعتبار است كه بايد مسئولان مربوطه در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.
زين الصالحين افزود: در سال گذشته 7 رشته قنات با اعتباري بالغ بر 450 ميليون ريال لايروبي و مرمت شده و خشكسالي هاي اخير 30 تا 80 درصد موجب افت آب قنوات در اين شهرستان شده است.
فرماندار فهرج در پايان با اشاره به عارضه خشكيدگي خوشه هاي خرما در اين شهرستان گفت: 70 تا 100 درصد محصول خرماي كشاورزان دچار خشكيدگي شده است و كشاورزان در اين شهرستان با يك بحران روبه رو شده اند.

 



رويدادهاي خارجي

رانش زمين، ساختمان ها را بلعيد
در حادثه رانش زمين در روستاي وانگونگ چين كه هفته گذشته اتفاق افتاد، 4هزار نفر مجبور به ترك خانه هاي خود شدند و 21نفر نيز مفقود شدند. تصوير، فشار عظيم توده هاي گل و لاي را نشان مي دهد كه ساختمان هاي محكم پيش رو را له كرده است.
كشور چين هفته ها است شاهد بارش باران هاي سيل آسا است و همين، باعث به راه افتادن بدترين سيلاب هاي دهه اخير در اين كشور شده است. اما در كنار اين سيلاب، نفوذ آب به اعماق خاك سبب سست شدن تپه ها و به راه افتادن توده هاي عظيم گل و لاي در سطوح شيب دار شده است كه از آن به رانش زمين ياد مي شود.

 



بازديد دانش آموزان بوسنيايي از طرح هاي سازندگي بسيجيان تهران

دانش آموزان مسلمان بوسنيايي از طرح هاي سازندگي بسيجيان تهران بزرگ در هنرستان فني مولوي واقع در جنوب تهران بازديد كردند.
دانش آموزان بوسنيايي كه از تلاش دانش آموزان ايراني در فصل تعطيلات و هنرنمايي آنان شگفت زده شده بودند با استقبال از اين گونه تلاشها خواستار تبادل تجربيات در عرصه هاي سازندگي شدند.
گفتني است اين دانش آموزان به منظور بازديد از كشورمان و آشنايي با آداب و فرهنگ و رسوم ايرانيان به ايران سفر كرده اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

آخرين بازي كودكانه
درچه- خبرنگار كيهان: دو كودك 5 ساله به نام هاي زينب و زهرا پناهي كه به همراه مادر خود جهت تفريح به اردوگاه شيخ بهايي نجف آباد رفته بودند به هنگام بازي به داخل جوي آب سقوط كردند. اين دو خواهر پس از افتادن به داخل حوضچه يك متري جان خود را از دست دادند. اجساد اين دو خواهر از آب به بيرون منتقل و تحويل خانواده اش شد.
مرگ برادر و خواهر در رودخانه
خرم آباد- خبرنگار كيهان: دو برادر و خواهر جوان هنگام شنا در رودخانه روستاي كرچيان ازنا به علت آشنا نبودن به فنون شنا جان خود را از دست دادند.جنازه اين دو جوان با تلاش غواصان و اهالي محل پيدا و تحويل خانواده شان شد.
انهدام باند جاعلان اسناد دولتي
اراك- خبرنگار كيهان: 7 تبعه افغاني كه در اراك اقدام به جعل گذرنامه، كارت تردد و اقامت اتباع افغاني، گواهينامه بين الملل و اسناد ديگر مي كردند دستگير شدند.از متهمان تعداد زيادي ويزا و گواهينامه جعلي، يك دستگاه چاپگر و اسكنر پيشرفته، يك دستگاه كيس رايانه حاوي تعداد زيادي از مهرهاي ورود و خروج افغانستان و ايران، مهر وزارت خارجه انگلستان و مقادير قابل توجهي آلات و ادوات جعل، كشف شد.
دستگيري كلاهبردار 40 ميليوني
رشت- خبرنگار كيهان: كلاهبردار 40 ميليون توماني در لنگرود دستگير شد.اين كلاهبردار حرفه اي با نام جعلي حسن به بهانه فروش خاك طلا از دو نفر از شهروندان لنگرودي 40 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود.متهم 40 ساله به نام واقعي ابراهيم اهل و ساكن لاهيجان دستگير شد.
كشف 19 كيلوگرم حشيش
بابل- خبرنگار كيهان: پليس بابل از شخصي 32 ساله به نام
ي-ت اهل و ساكن استان علي آباد گلستان 19 كيلوگرم حشيش كشف كرد. متهم مبادرت به تهيه و توزيع حشيش در بابل مي كرد.
عفو قاتل
گرگان- خبرنگار كيهان: مجتبي - ش كه در يك درگيري خانوادگي اقدام به قتل بردارش در استان گلستان كرده بود با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف اين استان و رضايت اولياي دم از قصاص نفس و چوبه دار نجات يافت.
قاچاقچيان عتيقه در دام پليس
قائم شهر- خبرنگار كيهان: با دستگيري يك قاچاقچي اشياي عتيقه به نام هـ-و اهل و ساكن قائم شهر 1388 سكه تقلبي در اين شهر كشف شد. در بازرسي از منزل و باغ متهم در يكي از روستاهاي اطراف قائم شهر تعداد 450 قطعه سكه تقلبي در داخل برنج به دست آمد. در اين رابطه 3 تن از همدستان اين قاچاقچي به نام هاي م-ج ن-د و غ-ق نيز دستگير شدند. در بازرسي از منزل اين سه تن علاوه بر 1388 سكه تقلبي مقاديري اشياي عتيقه اصلي و تقلبي كشف شد.
فاش شدن راز يك قتل
رشت- خبرنگار كيهان: با انهدام يك شبكه تهيه و توزيع مواد مخدر در گيلان راز يك قتل نيز كشف شد. در اين رابطه فردي به نام رضا با همراه داشتن 3 كيلوگرم كراك و معين با 4 كيلوگرم مواد مخدر دستگير شدند. كه از آنها لباس ها و كفش هاي خونين و مدارك فردي به نام يوسف به دست آمد. معين به قتل يوسف با استفاده از ضربات چاقو و چكش اعتراف كرد و گفت كه مقتول 200 ميليون تومان پول وي را در معامله مواد مخدر به جيب زده بود و به همين علت او را كشتم. جسد مقتول كه در حياط خانه معين مدفون شده بود كشف شد.
دستگيري سارق پس از آزادي
اروميه- خبرگزاري فارس: سارق سابقه دار كه به اتهام ارتكاب 100 فقره سرقت منزل روانه زندان شده و با سپردن وثيقه آزاد شده بود بار ديگر دست به سرقت در اروميه زد. وي به همراه برادرش كه همدست او بود به اتهام 106 فقره سرقت ديگر از منازل مردم اعتراف كردند. اموال مسروقه كشف و تحويل صاحبانش شد.

 



شهاب الدين صدر: زيرميزي پزشكان مربوط به بيمارستان هاي دولتي است

رئيس كل سازمان نظام پزشكي گفت: مسأله زيرميزي پديده غيرواقعي دفاعي است كه اساساً مربوط به بيمارستان هاي دولتي است و اعلام اين تخلف به هيئت انتظامي نظام پزشكي بلافاصله و بدون نوبت رسيدگي مي شود.
شهاب الدين صدر افزود: زيرميزي پديده ناميمون و غيرقابل دفاعي است كه وجود دارد و سازمان نظام پزشكي به هر شكل ممكن براي مبارزه با آن تلاش مي كند، چه براي اصلاح ساز و كارهاي درمان و چه برخورد با افراد متخلف اما زيرميزي اساساً موضوعي است كه مربوط به بيمارستان هاي دولتي است.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي اضافه كرد: بعضي افراد در بيمارستان هاي دولتي كه ممكن است به اندازه تعداد انگشتان دست باشند، نه اينكه چون كم هستند قابل دفاع است اما اينها به علاوه هزينه و تعرفه اي كه بيمارستان دولتي اخذ مي كند، درخواست مبالغي را مي كنند كه خارج از چارچوب قانوني است.
وي گفت: عبارت زيرميزي به اين علت براي اين كار اطلاق مي شود كه كاري غيرقابل دفاع است و وزارت بهداشت بايد مصمم باشد كه براي برخورد با اين پديده اقدام كند، سازمان نظام پزشكي هم به صورت جدي با اين موضوع برخورد مي كند، به همين علت يكي از دادسراهاي انتظامي سازمان نظام پزشكي به صورت ويژه و خارج از نوبت به مسئله زيرميزي پزشكان رسيدگي سريع مي كند.
صدر اضافه كرد: به محض اينكه گزارش دريافت زيرميزي از سوي پزشكان چه از يك مرجع دولتي و چه غير دولتي به سازمان نظام پزشكي برسد، ولو مبلغي جزئي بيش از حد تعرفه دريافت شده باشد، بلافاصله با آن برخورد مي شود. برخوردها ممكن است برحسب مورد شامل جريمه پزشك يا برخورد انتظامي شديدتر باشد.
وي ادامه داد: البته در سطح كلان آن نظارت بر امر درمان و فرآيندهاي آن از مسئوليت هاي وزارت بهداشت است اما هر موردي كه معاونت هاي درمان وزارت بهداشت به دادسراي انتظامي سازمان نظام پزشكي منعكس كنند، نيز خارج از نوبت رسيدگي مي شود.
به گزارش فارس وي گفت: البته در مواردي ممكن است موضوع با رعايت طرفين قابل حل باشد و پزشك بتواند رضايت بيمار را قبل از برخورد قضايي جلب كند كه اگر رضايت حاصل شد ديگر به دادسرا ارجاع داده نمي شود.

 



49سال و 4ماه ميانگين سني فوت شدگان تهراني در سال 88

ايست قلبي شايع ترين علت مرگ شهروندان تهراني است.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) شهرداري تهران با اشاره به فوت 48هزار و316 شهروند تهراني در سال 88 گفت: ميانگين سني افراد فوت شده 49سال و چهارماه بوده و مردان همچنان بيشتر از زنان فوت كرده اند.
اسد فاضل در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: ايست قلبي شايع ترين علت مرگ شهروندان تهراني است كه در سه ماهه اول امسال نيز بيشترين عامل فوت تهراني ها بوده است.

 



وزارت بهداشت: مردم اضافه دريافت آمبولانس هاي خصوصي را گزارش كنند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از مردم خواست با مراجعه به معاونت هاي درمان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور، اضافه دريافت آمبولانس هاي خصوصي را گزارش كنند.
به گزارش ايرنا دكتر «حسن امامي رضوي» افزود: با توجه به اين كه برخي از آمبولانس هاي خصوصي تعرفه انتقال بيمار به مركز درماني را رعايت نكرده و ارقامي بيش از تعرفه از بيماران و مردم اخذ مي كنند، شاكيان با دريافت رسيد از آن ها و مراجعه به معاونت هاي درماني دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور مي توانند حقوق خود را در اين زمينه مطالبه كنند.
وي همچنين با اشاره به ارجاع گزارش ناظرين مركز فوريت ها و معاونت هاي درمان دانشگاه ها (نظارت فعال) و شكايات مردم (نظارت مبتني بر شكايات) به كميسيون ماده 11 براي صدور حكم اظهار داشت: براي تسريع در روند رسيدگي به پرونده هاي تخلفات اورژانس ها، آيين نامه اين كميسيون نيازمند كمي اصلاحات است كه اين اصلاحات بزودي انجام و ابلاغ مي شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه خدمات آمبولانس خصوصي تنها خدمات بين بيمارستاني است، گفت: خدمات به مصدومين توسط اورژانس 115 در شهرها و جاده ها به خوبي در حال انجام است و بخش خصوصي در اين زمينه نمي تواند دخالت كند.

 



دانش آموزان 6 تا 12 ساله بيمه دهان و دندان مي شوند

معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجراي بيمه دهان و دندان دانش آموزان 6 تا 12 ساله از سال تحصيلي جديد خبر داد.
عباس حيصمي افزود: طبق توافقي كه با وزارتخانه هاي رفاه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و شركت هاي بيمه صورت گرفته است دانش آموزان 6 تا 12 ساله از ابتداي سال تحصيلي 90-89 با پرداخت هزينه بسيار اندكي از فرانشيز، مي توانند از خدمات دهان و دندان به ويژه براي دندان شماره 6 خود استفاده كنند.
به گفته حيصمي اجراي بيمه دهان و دندان در كليه مدارس ابتدايي كشور حتي مناطق محروم و دور افتاده نيز عملياتي مي شود.

 



بر كناري 2 مدير مدرسه به دليل دريافت اجباري وجه نقد

معاون حقوقي وزير آموزش و پرورش گفت: در هفته گذشته 2 مديرمدرسه به دليل دريافت اجباري وجه نقد از والدين دانش آموزان عزل شدند.
احمد حيدري با بيان اينكه به رئيسان مناطق و مديران كل آموزش و پرورش دستور داده شده است تا در هنگام ثبت نام هيچ وجهي از خانواده ها دريافت نشود اظهار داشت: تمام مديران موظف به رعايت اين دستور هستند البته به جز مدارسي كه طبق بخشنامه اجازه دريافت پول را دارند. به گزارش فارس حيدري گفت: اين مشكل نيز در كارگروه بررسي مسائل معاونت هاي آموزش ابتدايي و متوسطه در اجلاس بيست و هفتم رئيسان آموزش و پرورش بررسي مي شود.

 



رئيس پليس پيشگيري ناجا خبر داد
كشف 81 كيلوگرم موادمخدراز ملاقات كنندگان زندانيان

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي از كشف 81 كيلو و 157گرم موادمخدر در بازرسي از ملاقات كنندگان زندانيان در سال گذشته خبر داد.
سرتيپ پاسدار بهرام نوروزي در پنجمين گردهمايي فرماندهان يگان حفاظت ادارات كل زندان هاي كشور افزود: لازم است تغييراتي در حوزه كنترل زندان به عمل آيد.وي جلوگيري از ورود موادمخدر به داخل زندانها را با استفاده از سگ هاي موادياب، بادي اسكنر و ساير ابزارهاي فني ممكن دانست و افزود: در اين رابطه تمهيدات خوبي انديشيده شده است.
رئيس پليس پيشگيري ناجا با بيان اينكه حدود يك پنجم زندانيان كشور در دام اعتياد گرفتار هستند يادآور شد: دستگاه قضايي با واردكنندگان موادمخدر به زندان برخورد شديدي خواهد داشت.
رئيس پليس پيشگيري در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر جايگاه پژوهش و تحقيقات علمي در جلوگيري از وقوع جرايم، گفت: لازم است شيوه هاي مورد استفاده مجرمان در زمان ارتكاب به جرم بررسي و در آموزش هاي پليس مورد بهره برداري قرار گيرد.
وي يادآور شد: ثبت و بررسي شيوه هاي مجرمان در زمان ارتكاب جرم در پيشگيري از جرايم موثر خواهد بود.
به گزارش ايرنا نوروزي بر ضرورت استفاده از شيوه هاي جديد و تامين امكانات براي يگان هاي حفاظت تاكيد كرد و افزود: استفاده از سگ هاي موادياب در تمام زندان ها و انجام تحقيقات و پژوهش هاي علمي در پيشگيري از بروز جرايم در زندان ها موثر بوده است.

 



سيل به روستاي كندلوس بخش كجور خسارت زد

سرپرست جمعيت هلال احمر نوشهر و چالوس از جاري شدن سيل در بخش كجور كوهستاني نوشهر در عصر روز دوشنبه خبر داد.
«سعدي محمدي» با اشاره به اينكه سيل به بخشي از روستاي كندلوس كجور نوشهر خسارت وارد كرد، در گفت وگو با ايرنا افزود: سيل به 15 واحد مسكوني و تعدادي انبار، دامسرا و شش دستگاه پل و اراضي روستاي كندلوس نوشهر خسارت جدي وارد كرد.
وي گفت: به محض اطلاع از وقوع سيل، نيروهاي هلال احمر نوشهر و چالوس با سه دستگاه خودرو و گروه هاي امدادي به اين روستاي بخش كجور اعزام شدند.
محمدي تعداد نيروهاي امدادي را پانزده نفر اعلام و خاطرنشان كرد: اين نيروها اقلام مورد نياز از قبيل پتو، موكت، ظروف، چراغ، قند و چاي را بين سيل زدگان توزيع كردند.
وي با اشاره به ريزش برف در اين بخش يادآور شد: به علت برودت هوا، بارش برف ارتفاعات بخش كوهستاني كجور نوشهر را سفيدپوش كرد.
بنابه اين گزارش كار امدادرساني به سيل زدگان روستاي كندلوس بخش كجور نوشهر ادامه دارد.
گفتني است بخش بيش از 12هزار نفري كجور نوشهر در قالب 66 روستا در 75 كيلومتري جنوب شرقي شهر نوشهر واقع شده است.

 



كشف 8 ميليون پاكت سيگار قاچاق

معاون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي اعلام كرد: در 3 ماه اول امسال 8 ميليون و177هزار و760 پاكت سيگار قاچاق كشف شده است.
سرهنگ فتح الله زمانيان گفت: اين ميزان سيگار قاچاق كشف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزايش داشته است.به گزارش فارس وي افزود: در 3 ماه اول امسال 220 باند قاچاق كالا در كشور شناسايي و منهدم شده اند.

 



سرقت دوباره از بانك ساوه ناكام ماند

اراك - خبرنگار كيهان:
جوان 26 ساله اي كه مبلغ يك ميليون و 650 هزار تومان از بانك صادرات شعبه ميدان فلسطين ساوه سرقت كرده بود، دستگير شد.
اين جوان كه ساكن تهران است با همكاري فرد ديگري براي دومين بار اقدام به سرقت از بانك صادرات شعبه مركزي ساوه كرد اما قبل از سرقت دستگير شد.
پليس ساوه موفق شد سارق را كه چهره آن توسط دوربين هاي مداربسته ضبط شده بود، شناسايي و در كمتر از 4 ساعت وي را دستگير كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14