(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مرداد 1389- شماره 19708

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهزناني كه برهنه مي كنند (يادداشت روز)
پاسخ متكي به مولن: سرنوشت آمريكا در صورت اقدام عليه ايران بدتر از افغانستان و عراق خواهد بود
پت و مت ! (گفت و شنود)
رئيس جمهور امروز و فردا مهمان همداني هاست
نماينده آمريكا در آژانس : اظهارات مولن را جدي نگيريد
شيوه مدعيان اصلاحات ناهار با معاويه نماز با علي(ع) (خبر ويژه)
تهديد به بازگويي ناگفته ها در هزار و پانصد و سي امين بيانيه (خبر ويژه)
نقش آقاي «خ» در راه اندازي زنجيره اي ها (خبر ويژه)
تاريخ نگاري به سبك BBC شاه خيلي ضد آمريكايي بود! (خبر ويژه)
اعلام خروج اشغالگران عراق اسرائيل و رژيم سعودي را عزادار كرد (خبر ويژه)
سمپاتي ويژه ارگان سيا با همه آدم كش ها (خبر ويژه)
كيهان و خوانندگان



رهزناني كه برهنه مي كنند (يادداشت روز)

آيا مي شود انسان از تنگه اي عبور كند كه راهزنان بر او اشراف و تسلط داشته باشند و تير بيافكنند اما او با روئين تني و آسيب ناپذيري از آن تنگه به سلامت عبور كند، بلكه دشمنان به كمين نشسته را از بلندي به زير و بند كشد؟! يا برعكس، مي شود بر دشمن مسلط بود و او را در محاصره داشت اما ناگهان خود را در اسارت او يافت؟ دو سوي ماجرا چگونه اتفاق مي افتد؟
آفريدگار بشر دست كم در دو جا به نسبت انسان و دشمن او شيطان اشاره مي كند كه در يكي اشراف و احاطه با شيطان است و در ديگري، اقتدار با انسان. ماجراي اول مربوط به قسم خوردن ابليس براي آدم و حوّاست تا آنجا كه با طرّاري آن دو را برهنه و بي آبرو و سرافكنده مي سازد و از بهشت مي تاراند. شيطان پس از آن كه تكبر مي ورزد و بر آدم فخر مي فروشد و عداوت خويش آشكار مي سازد، نزد خدا سوگند مي خورد كه نسل بشر را به زمين بزند. آنگاه سراغ آدم و حوا مي رود و «آن دو را وسوسه كرد تا آنچه از اندام و عورتشان پنهان بود، هويدا سازد... و آن دو را قسم داد كه ]در دعوت به شجره ممنوعه[ خيرخواهشان است و با فريب راهنمايشان شد، پس آن هنگام كه از درخت چشيدند، عورتشان بر آنها آشكار شد... و پروردگارشان ندا داد كه... آيا به شما نگفتم شيطان، دشمني آشكار براي شماست... اي فرزندان آدم براي شما لباس فرو فرستاديم تا اندام شما را بپوشاند و مايه زينت شما باشد اما لباس تقوا بهتر است... اي فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد آن گونه كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد و لباس از تنشان بيرون ساخت تا عورتشان را نشان دهد» (آيات 20 تا 27 سوره اعراف).
پس از اين ماجرا كه باعث سيطره ابليس بر انسان شد، خداوند با تأكيد بيشتري، اشراف شياطين را تبيين مي كند «به يقين او (شيطان) و مانندها و همكاران او شما را مي بينند از جايي كه شما آنها را نمي بينيد. ما شياطين را سرپرست كساني قرار داديم كه ايمان نمي آورند.» اميرمؤمنان علي عليه السلام در خطبه 192 نهج البلاغه (قاصعه) در تبيين همين موضوع فرمود: «پس دشمن خدا شيطان، امام متعصبان و پيشواي مستكبران و متكبران است، او كه بنيان عصبيت را گذاشت. آيا نمي بينيد خداوند چگونه او را به خاطر تكبرش، خوار و كوچك كرد و به خاطر برتري جويي اش به زير كشيد؟... پس عبرت بگيريد از آنچه خدا با ابليس كرد آن هنگام كه عبادت طولاني مدت او را نابود كرد... پس بترسيد و بپرهيزيد بندگان خدا از اينكه دشمن خدا، شيطان بيماري و درد خود را به شما سرايت دهد و با صداي خويش شما را منحرف كند و سواران و پياده هاي سپاه خويش را عليه شما برانگيزاند. كه به جانم سوگند شيطان تير تهديد را به طرف شما راست كرده و كمان آن را سخت كشيده و از فاصله نزديك به شما تير انداخته است... شيطان را فرزندان تكبر و برادران عصبيت و سواران كبر و جاهليت تصديق كردند تا آنجا كه مردمي از شما كه گريزان از شيطان بودند گردن به فريبكاري او نهادند... و او سلطه خويش را بر شما مستولي ساخت و با لشكريانش به سرعت به سوي شما تاخت تا شما را در مغاره هاي ذلت و پستي فرود آوردند...»
اما آفريدگار كه انسان را اشرف مخلوقات ساخت و او را گرامي خواست و جانشين خود در زمين گذاشت، بندگان خويش را از احاطه و قدرت شيطان مصون داشت آنجا كه پس از يادآوري خواري و رانده شدن شيطان، در آيات 64 و 65 سوره اسراء خطاب به او فرمود: «هر كس از آنها را مي تواني با صدايت تحريك كن. و لشكر سواره و پياده ات را بر آنها گسيل دار و در اموال و اولاد آنها شريك شو و با وعده سرگرم شان كن! و شيطان جز از سر فريب وعده نمي دهد. به يقين براي تو هيچ قدرت و سلطه اي بر بندگان من نيست و پروردگار تو براي وكالت و پاسداري آنها كفايت مي كند.»
جبهه بزرگ اصولگرايي همچنان كه با فرصت هاي كم سابقه اي براي احقاق حق و احياي عدالت و پيشرفت ملت و ديانت روبروست، چالش هايي را نيز پيش رو دارد. انواع چالش هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و خارجي. اما شايد نتوان هيچ چالشي را بزرگ تر از چالش «غفلت از كمين دشمن» و «غفلت از گذران شتابان فرصت ها» دانست. اين چالش ها البته بالقوه اند اما ظرفيت تبديل به فعليت را هم دارند. اگر يك داغ دل بس است براي قبيله اي، ما داغ مغلوبه شدن جنگ احد از «تنگه غنيمت» را به جان داريم. ماجراي جنگ مغلوبه صفين هنوز چون خاري بر چشم و استخواني در گلوي ماست. مي شود اين داغ ها و رنج هاي جانسوز را يكي يكي شمرد تا به وارونگي و انحطاط نهضت مشروطيت در 104 سال پيش رسيد و سپس كودتا عليه نهضت نفت و... سرانجام انبوه كمين هايي كه از سر غفلت برخي نخبگان مرزبان و خيانت در امانت شماري از خواص، گريبانگير ملت ما پس از انقلاب اسلامي شد.
دوران عسرت و محنت انقلاب باوران و حاشيه نشيني فضيلت ها در مقاطعي از تاريخ پس از انقلاب را نبايد از ياد برد. خداوند دوباره بر مؤمنان منت نهاد و دل هاي ملت را متمايل به آنها ساخت. آيا با اين نعمت بزرگ و اعتماد الهي مردم به قدر كافي مسئولانه برخورد مي كنيم؟ آيا به اندازه كافي متوجه دام گستري انواع دشمنان هستيم؟ حاشيه گرايي و درگير فروع شدن چقدر تنه به تنه اصولگرايي ما مي زند يا مراقبيم كه نزند؟ بار عدالت و حق و اجراي احكام الهي بر شانه هاي اصولگرايان سنگيني مي كند. انصاف بايد داد كه خوبان و مجاهدان عرصه اصولگرايي اين مسئوليت را امانتدارانه به دوش كشيده و به جانب مقصد پيش برده اند اما اين قضاوت را بايد كامل كرد وگفت برخي بي عدالتي ها و تبعيض ها و محروميت ها همچنان به سان خاري خليده در چشم و دست ماست. آيا مي توان چنين رنجي بر پيكر داشت و باز، به حاشيه هاي غفلت آور پرداخت؟ مي توان از عدالت و خدمت باورمندانه دم زد و گرفتار خيال و خواسته و هوا و هوس و قوم و قبيله و من و مايي و تكبر و تعصب باطل بود؟! مي فرماييد و درست مي فرماييد كه چنين گرفتاراني در ميان اصولگرايان كم اند؟! اما يك داغ دل بس است براي قبيله اي. چه «كم ها» كه كمند شدند و اهل حق را گرفتار كردند. يك اشعث و دو ابوموسي و عمروعاص با مقداري قائلين به «خارجي گري» براي آن كه سپاه و اقتدار صاحب ذوالفقار را براي هميشه منهدم كنند و ديگر سپاه عدالت پا نگيرد كافي بودند.
اميرمؤمنان در خطبه87 نهج البلاغه، التزام به عدالت را ويژگي اهل تقوا برشمرد و براي اين التزام، شرط عملي گذاشت. «خود را ملزم به عدل نموده پس اول عدالت او، نفي و طرد هوا از خود است. حق را توصيف مي كند و به آن عمل مي كند. براي خير نهايتي نمي گذارد مگر آن كه آن را مقصد خويش قرار مي دهد». شعار خدمت به خلق و عدالت خواهي سر دادن و با اين وجود در گيرودار حاشيه هاي مخرب ماندن، متضمن نتايج خيانت و جفاست حتي اگر اراده خيانت و جفا نشده باشد. بايد نگران بود حتي از رويكردهايي كه از سر حس خدمت و عدالت اما خداي نكرده آميخته به تبختر و تفاخر و استغنا و تكبر باشد. كدام بندگي بالاتر از 6هزار سال عبادت شيطان به سال هاي جنت و ملكوت؟! اسباب اختلاف شدن ميان اصولگرايان به هر بهانه اي ولو به اسم خلوص و تمايز و تفاوت، و چشم بستن بر حساسيت روزگار جنگ پيروز در برابر جبهه استكبار، عين خطاست. و از آن سو غفلت از اصول و غنيمت زدگي و فرصت طلبي و نرمش با سفره گستران فساد و تبعيض و فتنه عين خيانت است. حتي اگر غنيمت خواهي و فرصت طلبي هم در ميان نباشد و «دلخوري» ها بسترساز اين نرمش و كج شدن باشد، حاصل جمع اين خطا و خيانت ها، ايجاد نقطه ا شراف و استيلا براي دشمنان است. باور كنيم تعبير اميرمؤمنان را كه خطاب به خوارج فرمود «گوسفند از گله جدا، سهم گرگ است... به اجتماع مسلمين برگرديد» و يقين كنيم آيات الهي را كه به دوستي گرفتن دشمنان را باعث نرمش و فروكش كردن دشمني آنها نمي داند.
«شيطان سپاه سواره و پياده خود را برانگيخته» يعني هم خلل ها و ضعف هاي اخلاقي خود را بپوشانيد تا در شما نفوذ نكنند و هم مراقب واسطه ها و نفوذي ها كه «قسم مي خورند خيرخواه شما هستند» باشيد. اگر حضرت امام خميني(ره) فرمود «تاريخ اسلام پر از خيانت بزرگان آن به اسلام است»، آنچه اين بزرگان را خوار و رسوا ساخت و لباس تقوا و عفاف را از تنشان درآورد تا انگشت نماي عام و خاص شدند، از جمله نپاييدن همين اطرافيان و مشاوران خيرخواه! بود. فرقي هم نمي كند دفتر اين رجل سياسي باشد يا اطرافيان و مشاوران رجل سياسي ديگر. اين حزب سياسي باشد يا آن گروه و حلقه سياسي. قوه مجريه و قضائيه باشد يا مقننه.ضلع اول جبهه متحد اصولگرايان باشد يا اضلاع دوم و سوم آن. اين غفلت، پيشاهنگان و سابقوني را به آستانه رسوايي رسانده چه رسد به نسل هاي دوم و سوم.
هر دو سر برخي مجادلات را بايد انذار داد كه هم «جذب حداكثري» تخلف ناپذير است و هم «دفع حداقلي». نه تمايزخواهي و انشعاب طلبي هاي افراطي و انحرافي پسنديده است كه مي تواند از جبهه اي بزرگ و متحد، هزاران سرباز پراكنده و به كمين دشمن رانده بسازد و نه كم غيرتي يا بي حسّي و اباحي گري نسبت به مرزها و خاكريزهاي اصولي جبهه انقلاب- با همه فراگيري آنها- كه مي تواند آب به بنيان انقلاب اسلامي و امنيت ملي ببندد. اعتماد پايدار مردم حق شناس ايران به اصولگرايان از 7سال پيش و در 7 انتخابات متوالي از جمله انتخابات رياست جمهوري و مجلس بار سنگيني است كه گردن هاي زير دين ملت را به افتادگي و قدرشناسي و گذشتن از حاشيه ها- ولو حاشيه هاي حق- مي كشد نه خداي ناكرده به فخرفروشي نسبت به اين اعتمادها و گروكشي در قبال اعتماد به مجلس و دولت اصولگرا. و در اين ميان بايد ديد واسطه هاي «بدگماني» و حاشيه سازان و فرصت سازان براي فتنه گران چه سيما و سازماني دارند كه براي ريزش در ميان جبهه خودي و هل دادن نيروها به كمين دشمن تقلا مي كنند. آنها با هر رسم و كسوت و گويشي شعبه اي از نفاقند.
اصولگرايان جبهه اي بزرگند فراتر از اين حزب يا آن حلقه، با به رسميت شناختن تنوع و تكثرها و در عين حال پايبندي به اصول (اسلام، انقلاب اسلامي، قانون اساسي، پايبندي به خط امام و رهبري). پيداست در اين تنوع، تفاوت وجود دارد و تفاوت، بسترساز نقد و امر به معروف و نهي از منكر. نه از اين حقيقت مي شود ترش كرد و نه مي توان به نام نقد و نصيحت، از پس بلندگوهاي فلان روزنامه و سايت و خبرگزاري آلوده به انواع خباثت ها، با هم گفت وگو- بخوانيد مجادله و منازعه سازمان يافته از سوي نامحرمان- ترتيب داد. گوش خواباندن به بدگويي هاي به ظاهر «خيلي محرمانه و سري»- و فاقد سند و مدرك- همان قدر خامي است كه از پس بلندگوي نامحرمان و در جغرافيا و زمين چيده شده از سوي آنها با هم بگو مگو كردن. احتمالاً چيدمان خلوت و جلوت ما اندكي دور از تدبير است كه موجب مي شود همّ و غمّ و خيال كساني از ما را متوجه رقابت هاي سياسي و انتخاباتي در گذشته يا آينده كند و از افق هاي دور هدفگذاري شده و فرصت هاي پيشرفت و چالش هاي در انتظار غافل سازد. اين هم نوعي بازي در زمين جنگ نرم دشمن است.
مسئولان سزاوار نقدند اما با دقت و انصاف. هر نقدي هم كوچه بازاري نيست. براي نقد رفتار هم لازم نيست شخصيت طرف را نشانه رفت. و شجاعت و بصيرت و صبر و درايت و مصلحت مرزهاي شايسته نقد است. و نقد، فرع بر همراهي و حمايت از خدمتگزاران در هر سطح از سطوح حاكميتي است. البته دولت خط مقدم اين ميدان است و سزاوار پشتيباني و حمايت ديگران. و ساير قوا شانه هاي تكيه كردن و پشت و پناه دولتند و بنابراين، شايسته تكريم و تقويت و احترام. اين نسبت متعادل از همه فضيلت ها و ارزش هاي اصولگرايي جز با توجه هميشگي به انگشت اشاره مقتداي انقلاب و التزام و همراهي- بي افراط و تفريط- با نايب امام زمان(عج) فراهم نمي شود و نيز عمل به رهنمود اميرمؤمنان براي روئين تني در برابر كمين و تيرافكني شيطان كه فرمود «با هيچ چاره اي از حمله لشكر شيطان نمي توانيد مانع شويد و هيچ اراده و عزمي براي دفاع در برابر آنها نداريد و در منطقه ذلت و حلقه تنگنا و عرصه مرگ و جولانگاه بلا گرفتاريد. خاموش كنيد آن آتش عصبيت و تكبر و كينه هاي جاهلي كه در دل هاي شما كمين كرده و اين آتش، از وسوسه ها و افسارها و دميدن هاي شيطان است. تاج افتخار فروتني بر سر بگذاريد و نخوت را زيرپا نهيد و تكبر را از گردن برداريد. فروتني را ميان خود و دشمنانتان ابليس و سپاهيان او خاكريز و سنگر قرار دهيد كه براي او از هر امتي لشگريان و ياران و سوارگان و پيادگاني است».
حلاوت پيروزي «بدر» پيش روي احد و صفين ماست اگر غفلت و بي طاقتي امان ما نبرد. همدلي و اميد و كار و همت، نياز مضاعف روزگار امروز است.
محمد ايماني

 



پاسخ متكي به مولن: سرنوشت آمريكا در صورت اقدام عليه ايران بدتر از افغانستان و عراق خواهد بود

وزيرخارجه كشورمان در پاسخ به ادعاي رئيس ستاد ارتش آمريكا، سرنوشت آمريكا را در صورت اقدام عليه ايران، رقت بارتر از وضعيت اين كشور در عراق و افغانستان پيش بيني كرد.
منوچهر متكي درباره اظهارات اخير دريادار «مايكل مولن» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در خصوص آمادگي براي اقدام عليه ايران اظهار داشت: آنها خيلي وقت است كه از اين حرف ها مي زنند و بعضي جاهايي هم گفتند، منتها اين سرنوشت آنها است كه داريم مي بينيم.
وي افزود: سرنوشت آنها در صورت اقدام عليه ايران، از سر جمع سرنوشت رقت باري در كه در عراق و افغانستان پيدا كرده اند، بدتر خواهد بود.
متكي كه با شبكه العالم گفت وگو مي كرد، تصريح كرد: ما فكر مي كنيم هنوز عقلايي در آمريكا هستند كه فكر كنند و بررسي كنند، و بيش از اين چوب حراج به كل حيثيت آمريكا نزنند.
تهديدات آمريكا تاثيري
در عزم ملت ندارد
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هم تهديدات آمريكا را در عزم ملت ايران بي تاثير ارزيابي كرد.
جواد آرين منش در ارزيابي از لايحه اخير كنگره آمريكا در مورد اجازه انجام هرگونه تحرك به رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران به ايسنا گفت: براي آمريكايي ها قطعا محرز است كه تهديدها و فشارهاي آنها هيچ تاثيري ندارد. همان گونه كه تا به حال در اراده مردم ما تاثيري نداشته، بلكه مردم ما را مصمم تر، مستحكم تر و منسجم تر در برابر استكبار جهاني و صهيونيست ها ايستادگي خواهند كرد.
وي افزود: اما با توجه به بحران هاي داخلي كه در آمريكا وجود دارد و نزول پيوسته جايگاه اوباما در بين مردم - طبق نظرسنجي ها - سردمداران كاخ سفيد چاره اي جز امتيازدادن به رژيم صهيونيستي و همراه تر شدن با آنها براي كاهش فشارهاي بين المللي بر روي رژيم اشغالگر قدس و متوجه كردن اذهان عمومي به اين گونه مسائل و دور كردن اذهان از مشكلات و مسائل داخلي آمريكا ندارند، لذا دست به چنين اقداماتي مي زنند تا با خبرسازي و ايجاد فضاي جديد شايد بتوانند از بحران هاي موجود خارج شوند.
نماينده مردم مشهد در خانه ملت ادامه داد: اين اقدامات، هيچ گونه تاثيري در عزم ملت ما ندارد. ضمنا اين كارها براي ما امتياز هم محسوب مي شود، چرا كه هرگاه دچار تهديدهاي آمريكا و صهيونيست ها شديم، در داخل كشور اختلاف سليقه ها به حداقل خود رسيده و انسجام و وحدت ملي افزايش پيدا كرده و ما را در حركت روبه جلو مصمم تر نموده است.
وي با اشاره به هدف ترويج ايران هراسي در منطقه خاورميانه از سوي دشمنان نيز گفت: پروژه ايران هراسي با پروژه هايي نظير تصويب قطعنامه ها و مصوبات پياپي آمريكا، شوراي امنيت و ساير سازمان هاي وابسته به استكبار جهاني و صهيونيست بين المللي از يكديگر جدا نيستند. حتي اجزاي يك طرح جامع و يك پروژه واحدي هستند كه در اشكال گوناگون ظهور و بروز پيدا مي كنند.
آرين منش، يك وجه اين مسئله را استفاده از رسانه ها و بوق هاي تبليغاتي و وجه ديگر را تهديدهاي نظامي و سياسي و وجه ديگر آن را برقراري ارتباط ديپلماتيك با متحدان وابسته به خود در منطقه خليج فارس دانست وگفت: وجه ديگر، ايجاد تهديدهاي امنيتي است كه در مرزهاي ما خود را نشان مي دهد؛ از جمله ترورهايي كه در سيستان و بلوچستان شاهد آن بوده ايم، كه همه اين ها اجزاي به هم پيوسته يك طرح جامع آمريكايي صهيونيستي است كه عليه جمهوري اسلامي تدارك ديده شده و از همه ظرفيت هاي خود در اين زمينه هم استفاده مي كنند.
اين نماينده مجلس با اشاره به نقش ايران به ويژه دستگاه ديپلماسي كشور در برابر اين رفتارهاي آمريكا و ساير دشمنان نيز خاطرنشان كرد: طبيعتا در اين زمينه بايستي از يك ديپلماسي فعالي برخوردار باشيم و تلاش كنيم تا كشورهاي مستقل از اين توطئه ها آگاه نماييم و در عين حال ارتباطات بين المللي خود را تقويت كرده و در نوع ديپلماسي و در گفتمان و ادبيات مسئولان خود قدري توجه لازم را داشته باشيم.

 



پت و مت ! (گفت و شنود)

گفت: سريال كارتوني «پت و مت» كه يادت هست؟ ماجراهاي خنده دار دو تا كله پوك كه با ديدن آن بچه ها از خنده روده بر مي شوند.
گفتم: آره، يك كارتون عروسكي ساخت انگليس بود. چطور مگه؟
گفت: حالا انگليس همان كارتون «پت و مت» را با دو شخصيت عروسكي ديگر بازسازي كرده و پخش مي كند.
گفتم: اسم دو شخصيت عروسكي جديد هم همان «پت و مت» است؟
گفت: نه! دو تا عروسك اسرائيلي است به نام هاي بهاءالله مهاجراني و كديور افندي.
گفتم: عروسك هاي خوبي انتخاب كرده اند، در كارتون «اسب تروا» كه تبديل به «خر تروا» شد تماشاچيان را حسابي از خنده روده بر كرده بودند.
گفت: در كارتون جديد اين دو عروسك اسرائيلي با نام هاي جعلي عليه مقامات جمهوري اسلامي نامه مي نويسند و بعد معلوم مي شود كه «منوشه امير» براشون نوشته و كلي باعث خنده مي شوند.
گفتم: اين نقش ها را كه اينجا هم مي تونستند بازي كنند. چرا رفتند انگليس؟!
گفت: آرزو داشتند توي كارتون هاي خارجي بازي كنند.
گفتم: چي بگم؟! دو تا سوسك پولدار با هم ازدواج كرده بودند براي ماه عسل رفتند توالت فرنگي!

 



رئيس جمهور امروز و فردا مهمان همداني هاست

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور، صبح امروز - چهارشنبه- به اتفاق جمعي از اعضاي هيات دولت و معاونين خود، وارد فرودگاه همدان مي شود و سفر دو روزه به اين استان را آغاز مي كند.
قرار است رئيس جمهور و همراهان در بدو ورود به همدان، مورد استقبال آيت الله محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه، پيريايي استاندار و معاونان وي و مقامات و مديران اجرايي و نظامي و انتظامي استان قرار گيرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در طي روزهاي 13 و 14 مردادماه كه سيزدهمين سفر دور سوم سفرهاي استاني را به همدان انجام مي دهد، علاوه بر سخنراني در جمع مردم، نشست هايي با برگزيدگان و نخبگان، ايثارگران و مديران خواهد داشت و تشكيل جلسه هيات دولت و نيز كارگروه فرهنگي- عمده ترين برنامه هاي وي خواهد بود. همچنين تعدادي از وزرا طي دو روز سفر هيات دولت، در شهرستان هاي استان همدان به نمايندگي از رئيس جمهور حضور مي يابند.
 



نماينده آمريكا در آژانس : اظهارات مولن را جدي نگيريد

نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهارات رئيس ستاد مشترك كشورش درباره حمله به ايران را بي ارزش تلقي كرد و گفت: نبايد زياد به اظهارات مولن توجه كرد.
گلن ديويس در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اظهار داشت: مستقيما از او (مولن) درباره مطرح بودن طرح نظامي سؤال شد و از آنجا كه او يك شخصيت نظامي است پاسخ داد آري. كه البته نبايد اين اظهارنظرها يك سورپرايز به حساب بيايد و موجب تعجب شود. چيزي كه نظاميان به دنبال آن هستند و به آن فكر مي كنند برنامه ريزي براي وضعيت هاي اضطراري است.
وي ادامه داد: سخنان مولن به معناي آن نيست كه ديپلماسي با تهران پايان يافته است بلكه فرصت ها هم چنان باقي است. ما در وين تلاش مي كنيم تا با استفاده از دو شيوه در سياست مان با ايران پيشرفت هايي را به دست آوريم؛ اول از طريق مشاركت دادن آن (ايران) در ديپلماسي و دوم اعمال فشار.
ديويس گفت: اميدواريم كه اين سياست ما را در رسيدن به اين نقطه كه ايران بايد به آن شيوه با جامعه جهاني رفتار كند يعني شفاف سازي، سوق دهد.
خاطرنشان مي شود سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در پاسخ به اظهارات مايك مولن مبني بر حمله به ايران، گفته بود: اظهارات نسنجيده زيادي از سوي مقامات آمريكا مطرح مي شود. اظهارات مقامات نظامي آمريكايي چندان قابل استناد نيست. ما شاهد اظهارات نسنجيده زيادي از سوي آنها هستيم. معتقديم علت اين گونه صحبت ها نوعي عصبانيت ناشي از شكست هاي پي درپي است كه آنها در منطقه داشته اند كه نتيجه آن چيزي جز ايجاد ناامني بيشتر نبوده است.
مذاكره با ايران به زودي آغاز مي شود
ديويس همچنين از سرگيري گفت وگوي گروه وين با ايران بر سر كل برنامه هسته اي خبر داد و گفت: اين نشست در آينده اي نزديك كه اوايل سپتامبر است در وين برگزار مي شود.
وي در عين حال با تكرار ادعاهاي واهي مقامات غربي در قبال برنامه صلح آميز هسته اي ايران مدعي شد تهران در نامه خود به گروه وين به نكات 9گانه آژانس پاسخ نداده است ولي ما اين نامه را بررسي مي كنيم.
تناقض گويي نماينده آمريكا
نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين در گفت وگو با بي بي سي دچار تناقض گويي درباره موضوع هسته اي كشورمان شد.
وي در اين گفت وگو ابتدا مدعي عدم پاسخ ايران به پيشنهاد هفت ماه پيش گروه وين شد و گفت: اكنون بعد از هفت ماه ايران با برزيل و تركيه بازگشته است و اين توافق را پذيرفته است.
مجري شبكه بي بي سي در اين زمان با اشاره به تناقض بين اظهارات ديويس و واقعيات موجود از وي پرسيد، «موضوع تاسيسات فردو پيش از پيشنهاد گروه وين مطرح شده بود نه بعد از توافق» كه سفير آمريكا در اين باره گفت: بله درست است ولي در اين زمان اين تاسيسات تنها به عنوان يك بحث مطرح بود كه قرار بود مورد توافق قرار گيرد.
مجري بي بي سي در ادامه اين گفت وگو از نماينده آمريكا در آژانس بين المللي پرسيد، «ايران اعلام كرده ما نياز به سوخت براي مصارف پزشكي داريم و اگر غرب اين سوخت را ندهد، ما خود توليد مي كنيم.»
ديويس در اين باره ابراز داشت، علي رغم اين اظهارات ايران سال قبل ميانجيگري البرادعي و پيشنهاد گروه وين را براي تبادل سوخت نپذيرفت و تنها دليلي كه براي عدم پذيرش اين پيشنهاد آوردند اين بود كه ما به شما اطمينان نداريم.
مجري اين شبكه در ميان اين اظهارات گفت اما اكنون ايران توافق كرده و شما پاسخ نمي دهيد كه ديويس با فرافكني ابراز داشت: آن ماجرا چيز ديگري بوده است.

 



شيوه مدعيان اصلاحات ناهار با معاويه نماز با علي(ع) (خبر ويژه)

سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس و وزير صنايع دولت اصلاحات در اظهارنظرهاي جداگانه مدعي اعتقاد و التزام اصلاح طلبان به رهبري و ولايت فقيه شدند.
قنبري سخنگوي اقليت مجلس در گفت وگو با «شفاف» اظهار داشت: اصلاح طلبان همواره معتقد به رهبري بوده اند اما عده اي مي خواهند ميان اصلاح طلبان و رهبري شكاف ايجاد كنند.
وي افزود: استراتژي رهبري همواره در جذب حداكثري و دفع حداقلي بوده است. رهبري در راستاي وحدت گام برمي دارند اما عده اي نمي خواهند اين وحدت صورت بگيرد.
به گفته وي «اصلاح طلبان همواره معتقد به رهبري بوده و مشكلي در پيروي از رهبري در هيچ برهه زماني نداشته اند اما مخالفان اصلاحات سعي در شكاف اندازي دارند.»
اسحاق جهانگيري وزير صنايع دولت خاتمي هم در گفت وگو با فردا اظهار داشت: «پاسخ رهبر انقلاب يك استفتا در خصوص التزام به ولايت فقيه بسيار راهگشاست.»
رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائي درباره التزام به ولايت فقيه فرموده اند: «ولايت فقيه به معناي حاكميت مجتهد جامع الشرايط در عصر غيبت است و شعبه اي است از ولايت ائمه اطهار- عليهم السلام- كه همان ولايت رسول الله- صلي الله عليه وآله- مي باشد و همين كه از دستورات حكومتي ولي امر مسلمين اطاعت كنيد، نشانگر التزام كامل به آن است.»
جهانگيري ادامه داد: در خيلي از قوانين كشور يكي از شرايط پذيرش مسئولان التزام به ولايت فقيه است و تا حالا كسي تفسير دقيقي نكرده بود كه مفهوم و مصداق التزام به ولايت فقيه چيست. اما مقام معظم رهبري به خوبي اين مصداق را روشن كردند.
جهانگيري گفت: چون تفسير درست و دقيقي از التزام به ولايت فقيه نشده بود، ممكن بود مسئولان مختلف به وقت نياز تفسير خود از اين اصل قانوني را لحاظ كرده و براساس تفسير شخصي آنها، برخي از مديران و چهره هاي كارشناس و نخبه كشور از حلقه مديريتي، با توجيه مخالفت با ولايت فقيه حذف شوند. فكر مي كنم رهبر انقلاب با اين نظر خود، يك گره قانوني را گشودند و بسيار روشن گفتند كه اطاعت از دستورات حكومتي براي التزام داشتن به ولايت فقيه كفايت مي كند.
جهانگيري در پاسخ به اين سؤال كه به نظر شما آيا اصلاح طلبان از اين نظر رهبر انقلاب استقبال مي كنند، گفت: برداشت خود من اين است كه اين نظر بسيار راهگشاست و بسياري از مشكلات را رفع مي كند.
عضو دولت اصلاحات ادامه داد: اين طبيعي است كه بعد از هر انتخاباتي جرياني كه نتوانسته اكثريت را بدست آورد، نيازمند يك ارزيابي و بررسي نقاط قوت و ضعف خود باشد و تا مدتي حضور پررنگي هم در عرصه نداشته باشد. چرا كه بايد با بررسي نقاط ضعف و قوت به فكر آينده باشد.
سخنگوي افراطي اقليت مجلس و وزير صنايع دولت اصلاحات در سخنان خود اشاره اي به اين حقيقت نكرده اند كه سران جبهه مدعي اصلاحات و طيفي از عناصر سوء آنها علنا در اردوكشي و آشوب خياباني جبهه استكبار، نقش آتش افروزانه و پيشقراولي ايفا مي كردند و در خدمت علني دشمنان ملت ايران قرار گرفته بودند به نحوي كه تذكرات، هشدارها و نهي جدي رهبر معظم انقلاب نيز در آنها اثر نكرد تا آنجا كه با ريزش مداوم عقبه انساني، در نقش ياغي و راهزنان مستاصل پديدار شدند و هنوز هم كه هنوز است با مباني انقلاب، قانون اساسي و ولايت فقيه معارضه مي كنند و شايسته مجازاتند. قنبري و جهانگيري در قبال حمايت علني آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي دولت هاي بدنام اروپايي از سران آشوب طلب جبهه اصلاحات نيز هيچ واكنشي نشان ندادند و حاضر نشدندسران فتنه را محكوم كنند.



 



تهديد به بازگويي ناگفته ها در هزار و پانصد و سي امين بيانيه (خبر ويژه)

هزار و پانصد و سي امين بيانيه ميرحسين موسوي منتشر شد.
سايت افراطي و ضد انقلابي خودنويس كه با وجود حمايت هاي اوليه از رفتارهاي ضدانقلابي و خيانت آلود موسوي، اكنون به خاطر درجا زدن سران فتنه دل خوشي از آنها ندارد، به هجو عملكرد موسوي طي چند ماه پرداخت و نوشت: در زمان انتشار هفته نامه گل آقا ستون ثابتي وجود داشت به نام «چهل سال بعد در همين هفته» كه برداشت طنزآميزي بود از يك ستون ثابت ديگر در روزنامه اطلاعات به نام چهل سال پيش در همين روز. اين مطلب با الهام از ستون ثابت گل آقا نگاشته شده است. 11 مرداد 1429 - دقايقي قبل بيانيه شماره 1530 ميرحسين موسوي يكي از دو نامزد معترض به نتايج انتخابات سال 1388 در ايران منتشر شد. موسوي 109 ساله عصا زنان به همراه تعداد زيادي از نوه ها، نتيجه ها و نبيره هايش با حضور در دفتر سايت كلمه بيانيه مذكور را منتشر ساخت. سبزهاي مقيم كره مريخ ضمن قدرداني از سازمان ناسا براي پياده كردن انسان در اين كره بيانيه مذكور را يك گام به جلو در راه ترويج آرمان هاي جنبش سبز در خارج از كره زمين دانستند. ولي سبزهاي كره زمين هيچ واكنشي به بيانيه مذكور نشان ندادند. به دليل حجم بسيار بالاي بيانيه هاي منتشر شده موسوي تا به امروز، سايت كلمه از طرفداران آقاي موسوي خواست نسخه هر 1529 بيانيه قبلي آقاي موسوي را پرينت گرفته و در جاي امني نگه دارند چون اين سايت ديگر قادر به حفظ آنها در آرشيو خود نيست. لازم به ذكر است كه از چهل سال پيش تاكنون آقاي موسوي به مناسبت هاي مختلف و گاهي هم بدون هيچ مناسبتي بيانيه صادر كرده است.
سايت ضدانقلابي ادامه مي دهد: آقاي موسوي در اين بيانيه نيز به تكرار مسائل مطرح شده در چهل سال گذشته پرداخت و خواهان گسترش روش هاي اطلاع رساني كم هزينه تر در سياره هاي ديگر منظومه شمسي شد. وي تهديد كرد كه اگر لازم باشد ناگفته هاي سال 62 را بر زبان خواهد آورد. وي در انتهاي پيام خود گفت همان گونه كه از 40 سال پيش پيوسته متذكر شده ام برنده قطعي انتخابات سال 1388 اينجانب هستم.

 



نقش آقاي «خ» در راه اندازي زنجيره اي ها (خبر ويژه)

مشاور و طرف قرارداد وزارت جهاد كشاورزي در دولت اصلاحات، يكي از حاميان مالي نشريات زنجيره اي است.
به گزارش جهان، «علي-خ» يكي از پدرخوانده هاي روزنامه ها و نشريات زنجيره اي است كه بلافاصله نشريات جديد را با نشريات توقيف شده جايگزين مي كند. البته هيچ كس او را به عنوان مسئول اصلي اين نشريات نمي شناسد ولي بودجه اين نشريات از جانب آقاي «خ» تامين مي شود.
براساس اين گزارش نامبرده تا چندي پيش از روزنامه اعتماد حمايت مي كرد و پس از توقيف اين روزنامه، وي از روزنامه شرق پشتيباني مي كند. «خ» يار عطريانفر بوده و پيش از اين سابقه همكاري با روزنامه همشهري را به عنوان پيمانكار صفحات لايي داشته و از اين رهگذر به درآمدي قابل توجه دست يافته است. او آن زمان طي قراردادي، برخي ضميمه هاي پرخواننده همشهري را در تشكيلاتي جداگانه منتشر مي كرد. همين تحريريه كه آن زمان در برج «آي تك» مستقر بود، بعداً تبديل به هسته اصلي روزنامه شرق شد.
روزنامه بهار هم كه چندي پيش توقيف شد و همچنين روزنامه سرمايه از نشريات او محسوب مي شوند. او به جز روزنامه، نشرياتي مانند چلچراغ، آهنگ زندگي، نگاره و چند نشريه ديگر را در اجاره خود دارد.
گفته مي شود آقاي «خ» مباشر مالي عبدالله نوري بوده و سرمايه گذاري لازم در انتشار نشرياتي مانند روزنامه خرداد و فتح را نيز برعهده داشته است. او در دولت اصلاحات به عنوان مشاور وزير جهاد كشاورزي از نفوذ خود براي فروش تجهيزات كشاورزي به اين وزارت خانه سود سرشاري را بدست آورد.

 



تاريخ نگاري به سبك BBC شاه خيلي ضد آمريكايي بود! (خبر ويژه)

شبكه دولتي بي بي سي انگليس در عمل به يكي از اهداف اصلي تاسيس خود، مجدداً به تحريف تاريخ پرداخت. اين شبكه از قول هوشنگ نهاوندي (مشاور فراماسونر محمدرضا پهلوي، رئيس دفتر فرح و رئيس دانشگاه تهران) مدعي شد رژيم پهلوي به دنبال دانشگاه ايراني و استقلال از آمريكا بود!
هوشنگ نهاوندي كه سابقه عضويت در كابينه حسنعلي منصور و رياست دانشگاه هاي تهران و شيراز (پهلوي سابق) را در پرونده خود دارد، در گفت وگو با بي بي سي ادعا كرد: شاه به من مي گفت در دانشگاه، در آمريكايي بازي افراط مي كنند شما بايد به اين آمريكا بازي خاتمه بدهي، من يك دانشگاه ايراني مي خواهم. بعد از قرارداد بين دانشگاه پهلوي و دانشگاه كندي آمريكا به رياست اسدالله علم، دانشگاه كندي يك قيموميتي پيدا كرده بود. حتي سفير وقت آمريكا -كه مرد خوبي بود و با من هم آشنا بود- وقتي من به رياست اين دانشگاه منصوب شدم با تعجب به شاه گفت كه يك فرد تحصيل كرده فرانسه و آمريكا نرفته رئيس اين دانشگاه ايراني- آمريكايي شده است. شاه در جواب ايشان گفت هيچ نگراني نداشته باشيد ايشان دستورات من را اجرا مي كنند كه البته جواب دوپهلويي بود]!؟[.
اين مهره مورد اعتماد آمريكا افزود: شاه هميشه از استقلال و آزادي دانشگاه حتي در برابر مداخلات سازمان هاي امنيتي حمايت مي كرد.
نهاوندي در پايان اين گفت وگو اظهار داشت: شاه در 3 ديداري كه با او در قاهره، مكزيك و آخرين بار در بستر مرگ كردم، از خاطراتش با غم و تأثر از مداخلات سياست هاي غربي در ايران ياد مي كرد.
اين تحريف تاريخ و گشاده دستي بي بي سي (اعلام كننده اسم رمز كودتا در شب 28 مرداد) و مشاور فراماسون محمدرضا پهلوي در حالي است كه اتفاقاً ديكتاتورپهلوي جشن كودتاي خيانت آميز 28مرداد 1332 (با كمك اينتليجنس سرويس انگليس و سازمان سياي آمريكا) را كمتر از 4 ماه بعد با سركوب دانشجويان معترض به آمريكا و قرباني كردن سه تن از آنان پيش پاي نيكسون معاون رئيس جمهور آمريكا برپا كرد و نشان داد كه بر سر استقلال كشور و دانشگاه كاملاً مصمم است!! در برنامه ريزي نظام دانشگاهي كشور نيز آنچه اصل بود روحيه آمريكازدگي مطلق و پرهيز دادن دانشجويان از سياست و هوشياري نسبت به واقعيت هاي حضور استعمار و استبداد وابسته در كشور بود.

 



اعلام خروج اشغالگران عراق اسرائيل و رژيم سعودي را عزادار كرد (خبر ويژه)

اظهارات باراك اوباما مبني بر احتمال خروج نظاميان آمريكايي از عراق تا يك ماه آينده، رژيم صهيونيستي و رژيم سعودي را نگران كرده است.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با اشاره به احتمال خروج 100 هزار نظامي آمريكايي از عراق نوشت: اين اعلام موجب نگراني شديد و گسترده در محافل سياسي اسرائيل شده است. اما تنها اسرائيل نيست كه از اين تصميم اعلام نگراني مي كند بلكه عربستان نيز شديداً نگران اوضاع سياسي عراق و مسائل حل نشده آن است.
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز در تحليلي نوشت؛ اعلام تصميم پرزيدنت اوباما در مورد خروج همه سربازان رزمنده آمريكايي از عراق در ظرف چهار هفته آينده، بنا به ارزيابي تحليلگران اسرائيلي، موجب نگراني تل آويو و برخي دولت هاي عرب منطقه مي شود؛ به ويژه آن كه با گذشت پنج ماه از انتخابات عمومي عراق، هنوز دولت قابل دوامي در آن كشور برپا نشده است و حكومت ايران با دخالت هاي آشكار و پنهان خود در عراق مي كوشد اوضاع آن كشور را به سود خود جهت دهد.
پايگاه اينترنتي مذكور افزود: «اعلام تصميم دولت آمريكا موجب ابراز ناخرسندي هائي در داخل ايالات متحده و پائين آمدن ميزان محبوبيت پرزيدنت اوباما شده است. بيشترين انتقادها از سياست او در جنگ هاي افغانستان و عراق، به ويژه از جانب جناح ليبرال حزب دموكرات بيان شده است. اين جناح، پايگاه اصلي قدرت سياسي اوباما در دوراني بود كه او يگانه صداي مخالف در ميان دموكرات عليه جنگ محسوب مي شد.انتخابات كنگره آمريكا نيز در راه است و اوباما مي خواهد از ادامه تضعيف موقعيت حزب خود جلوگيري كند و به شهروندان آمريكايي نيز نشان دهد كه به قول ها و تعهدات پيشين خويش وفادار است. هر چند حدود يك سوم از سربازان آمريكايي در عراق مي مانند و نمي توان گفت ايالات متحده شتاب زده آن كشور را به طور كامل ترك گفته، ولي اين اقدام موجب نگراني در اسرائيل و كشورهاي عرب همسايه شده است. خروج سربازان آمريكايي مي تواند آتش جنگ داخلي را شعله ور سازد و به حكومت ايران امكان دهد براي تسلط كامل بر عراق، از طريق عناصر تحت نفوذ و فرمان خود تلاش كند»!
اين گزافه گويي از سر هراس واشنگتن در حالي است كه هم اكنون هم دوستان و متحدان نزديك جمهوري اسلامي ايران حائز اكثريت پارلماني در انتخابات چند ماه پيش عراق شده اند و خروج اشغالگران صرفاً باعث استقلال عمل بيشتر ملت عراق و تحقق حاكميت ملي از سوي دولت اين كشور شود.

 



سمپاتي ويژه ارگان سيا با همه آدم كش ها (خبر ويژه)

به گزارش «گويانيوز» به نقل از وكيل «محمدعلي-ح»، نامبرده به اتهام همكاري با مجاهدين خلق(سازمان تروريستي منافقين) به اعدام محكوم شد و پس از درخواست تجديدنظر در دادگاه تجديدنظر بررسي و عيناً در شعبه 54 تأييد شد.
گويانيوز به روال هميشگي خود سعي كرد براي اين محارب عضو گروهك منافقين نيز مظلوم نمايي كند و مدعي شد «از زمان حمله آمريكا به عراق، سازمان مجاهدين خلق ]منافقين[ خلع سلاح شده و اصولا نمي تواند در حالت قيام مسلحانه باشد». و اين در حالي است كه منافقين با حمايت ويژه آمريكا به مشي تروريستي و نظامي خود ادامه مي دهند و برخي از اعضاي آن همراه با ادوات جنگي و بمب بازداشت شده اند.
گويانيوز در عين حال در معرفي اين عضو گروهك منافقين، به طور سربسته از قول وكيل وي اعلام كرد: «محمدعلي-ح» از سال 62 تا 67 به جرم همكاري با سازمان 5 سال در زندان به سر برده و نيز دوبار به مقر سازمان در اطراف بغداد سفر كرده است. او البته تا اوايل سال 88 ارتباط مستقيمي با سازمان نداشته است. ضمناً گفته شده كه وي تصاوير روساي سازمان را توزيع كرده و لپ تاپي هم در اختيار وي قرار داده اند تا از آن طريق اخبار لازم به سازمان در بغداد ارسال شود.
سايت گويانيوز ارگان رسمي سازمان سيا طي ماه هاي اخير خود را موظف به تبرئه عناصر تروريست محكوم به اعدام از گروهك هاي مختلف منافقين، ريگي، تندر و... مي بيند و در اين امر تا آنجا پيش رفته كه حتي از اعلام حمايت نسبت به قاچاقچيان و آدم كشي ها و زورگيري هاي قاتل و محكوم به اعدام نيز دريغ نمي كند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ در سناريوي جديد آمريكايي ها عليه ايران اسلامي نقشي را هم به سران فتنه داده اند كه مصاحبه اخير آنان با بعضي از رسانه هاي بيگانه مانند بي بي سي در همين راستا ارزيابي مي شود. همه اين تلاش هاي دشمنان خارجي و داخلي نيز به منظور جلوگيري از پيشرفت ايران صورت مي گيرد.
محمودي
¤ شجاعت و ايستادگي رئيس جمهوركشورمان در مقابله با استكبار جهاني، برخاسته و برگرفته از نعمت ولايت فقيه است و بايد خدا را به خاطر اين نعمت بزرگ و سرنوشت ساز بي نهايت سپاسگزار باشيم.
عليمرداني
¤اگر سلاح هسته اي بد است براي تمام كشورها بايد بد باشد چرا بايد كشورهاي ديگر بمب هسته اي داشته باشند؟
8242---8390
¤ همانطور كه مي دانيم در هنگام اشغال كشور همسايه «عراق» كليه موزه ها و كتابخانه هاي ملي و آثار فرهنگي اين كشور اسلامي توسط اشغالگران آمريكايي به يغما رفت از آنجا كه اين آثار فرهنگي متعلق به تمدن اسلامي و كليه مسلمانان جهان است مي بايستي به منظور بازگرداندن اين آثار شكايت نامه اي از طريق هماهنگي دستگاههاي ذيربط در كشورهاي اسلامي تهيه و تنظيم و جهت رسيدگي به دادگاه داوري بين المللي لاهه تسليم شود. مسئولين آثار فرهنگي كشورمان در اين امر مي توانند پيشقدم بشوند.
گودرزي از اصفهان
¤ دشمن در داخل كشور با سرمايه گذاري روي توزيع مواد مخدر كه به سادگي در دسترس همگان قرار گرفته جوانان و آينده سازان ميهن را نشانه رفته است. اخيرا فروش سي دي هاي مبتذل به قيمت بسيار نازل نيز به اين كار دشمن اضافه و مصيبت دوچندان شده است. تا دير نشده مسئولين اقدام بازدارنده اي بكنند.
6911---0912
¤ مسئولين مربوطه به مردم پاسخ بدهند علت افزايش حدودا پنجاه برابري بيمه اجباري كارگران ساختماني چيست؟
2334---0918
¤ چهار سال است كه مستمري ما مددجويان كميته امداد و بهزيستي افزايش نيافته است. آيا مسئولين امر نبايد فكر كنند كه تورم و گراني موجود در جامعه بيش از هر قشر جامعه روي زندگي ما مددجويان تاثير مي گذارد.
آگهي
¤ چرا با وجود تاخير 9 ساله در راه اندازي مترو در اصفهان فقط موضوع مشكلات مترو تهران در رسانه ها مطرح و پيگيري مي شود؟
3310---0913
¤ در شهرستان خرم آباد هرچه با پليس 110 تماس مي گيريم و از سر و صداي غيرقابل تحمل آلات موسيقي كه در مراسم جشن عروسي همسايگان استفاده مي شود شكايت مي كنيم رسيدگي نمي كنند. چه كسي بايد از حقوق شهروندي شهروندان دفاع بكند.
0238---0912
¤ از طريق اين ستون تشكر ويژه خود را از كادر درماني بيمارستان امام حسين(ع) بخش جراحي عمومي كه ضمن رسيدگي به بيماران، آنان را مورد محبت و مهرباني قرار مي دهند، اعلام مي كنم.
9233---0910
¤ شهرري با اين كه منطقه اي مذهبي و توريستي است، اما فاقد امكانات رفاهي و اسكان براي مسافران است. لطفاً رسيدگي شود.
حسني
پاسخ وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/4/89 با عنوان «اعتراض به تفاوت پرداخت حقوق معلمين استخدامي سال 88 با استخدامي سال 87» به اطلاع مي رساند:
در ارتباط با رفع اختلاف حقوق و مزاياي كاركنان ورودي
1/1/88 به بعد در مقايسه با كاركنان قبل از تاريخ مذكور، طي نامه هاي شماره 33/5622/710-28/1/89
و 33/9111/710-25/3/89 با معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور مكاتبه گرديده است كه در صورت حصول نتيجه قطعي، مراتب متعاقباً به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها اعلام خواهد شد.
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي، در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 02/05/89 با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده خيابان 17 شهريور به آگاهي مي رساند:
با تمهيدات بعمل آمده بزودي نسبت به ارتقاء روشنايي خيابان 17 شهريور جنوبي، حدفاصل اتوبان بعثت تا ميدان خراسان اقدام خواهد شد.
پاسخ شهرداري منطقه 5
در پاسخ به پيام مردمي درج شده مورخ 6/5/89 در خصوص لايروبي كانال صادقيه به آگاهي مي رساند عوامل خدمات شهري نسبت به پاكسازي و شستشوي كانال اقدام كردند.
پاسخ شهرداري منطقه 5
در پاسخ به پيام مردمي درج شده مورخ 23/4/89 در خصوص دقت در عناوين تابلوهاي شناسايي معابر ضمن تقدير از همكاري و دقت شهروند محترم به اطلاع مي رساند مورد مذكور در خيابان آيت الله كاشاني پس از بررسي توسط كارشناس ترافيك جهت رسيدگي به شركت عرف ايران ارسال شد.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 23/4/89 آن رسانه با عنوان «افت ولتاژ» كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده به آگاهي مي رساند:
1) براساس ماده 3 (تعهدات فني)، قرارداد واگذاري انشعاب برق و فروش انرژي با شماره 1409/70 تاريخ 17/08/86 كليه عمليات نيرو رساني بعهده متقاضي شركت تعاوني مسكن كاركنان اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران مي باشد.
2) با توجه به بازديد مديران شركت در روز چهارشنبه تاريخ
06/03/88 از محل تعاوني توافقاتي صورت گرفت كه با توجه به رديف 2 بندهاي 2 و 3 نامه فوق الذكر عليرغم همكاري به عمل آمده متاسفانه تعاوني مذكور نسبت به تعهد خود در مورد بند 1 نامه مذكور هيچ گونه اقدامي انجام نداده است.
3) شركت تعاوني مذكور نسبت به پرداخت فيش مجوز حفاري در وجه شهرداري به شماره 237/88 تاريخ 18/05/88 اقدام ننموده است.
4) شركت تعاوني مذكور براساس توافق بعمل آمده نسبت به تعهدات خود به پيمانكار عمليات نيرورساني اقدام ننموده است.
5) همانگونه كه قبلاً چندين بار اعلام گرديد عمليات احداث تاسيسات اين پروژه بر عهده متقاضي بوده و نياز است كليه هزينه هاي پروژه از جمله هزينه مجوز حفاري قسمت اختصاصي نيز توسط متقاضي پرداخت گردد (فيش مجوز حفاري در مورخ 18/05/88 براي مديريت تعاوني ارسال شده است) لذا بمنظور تسريع تامين برق از متقاضي محترم درخواست مي شود هرچه سريعتر به تعهدات خود عمل نمايد.
¤ كاركنان راه آهن در شركت «بالاست» كه در تاريخ 1/1/88 بازنشسته شده اند برخلاف بازنشستگان راه آهن كه پاداش سنوات 30 سال خدمت خود را به طور كامل دريافت نموده اند پس از مراجعات مكرر به راه آهن و شركت بالاست تنها بخش اندكي از پاداش سنوات خود را دريافت كرده اند و اين دو راه آهن و شركت بالاست مسئوليت را به گردن ديگري مي اندازند تنها در اين ميان ما بازنشستگان آسيب مي بينيم از مسئولين درخواست مي شود به اين موضوع رسيدگي نمايند.
جمعي از بازنشستگان شركت بالاست راه آهن
¤ ضلع جنوبي بزرگراه رسالت حد فاصل پل شهيد صيادشيرازي تا مجيديه به محل خريدو فروش موادمخدر تبديل شده است از نيروي انتظامي درخواست مي شود برخورد لازم را بنمايند.
5424-0912
¤ كوچه هاي شهرك ولي عصر(عج) همدان 10 سال است كه خاكي است و آسفالت نشده مسئولين شهرداري شايسته است اقدام نمايند.
7581-0936
¤ وقتي به عنوان يك فرهنگي به مطب پزشكان متخصص مراجعه مي كنيم علاوه بر دستمزدهاي سنگين بابت انجام بعضي كارهاي سرپايي در مطب شان حتي حق ويزيت را هم با دفترچه بيمه خدمات درماني حساب نمي كنند وقتي علت را جويا مي شويم مي گويند اداره بيمه پول ما را نمي دهد و ما را اذيت مي كند چه كسي بايد پاسخگوي اين مشكلات باشد.
8902-0917
¤ لطفا در مورد زندگي سردار شهيد علي هاشمي ها بيشتر مطلب چاپ كنيد تا بتوانيم از شخصيت چنين افرادي الگوبرداري كنيم.
3991-0938
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي كنيم ساعت موظفي مشاوران به بيست و چهار ساعت تبديل شود.
2891-0914
¤ چرا زمان اعلام نمرات و اعلام نتايج كنكور ارشد دانشگاهها 6 ماه طول مي كشد اين در حالي است كه كنكور سراسري 2 ماه است. چرا اينقدر اطاله و دانشجو را در بلاتكليفي قرار دادن؟
9009-0935
¤ پروازي بودن مديران نسيم شهر رباط كريم علت بروز بسياري از مشكلات اين شهر از جمله بوي تعفن فاضلاب، آلودگي تنفسي و بهداشتي به خاطر سوزاندن وسايل قراضه و... در شبها و... شده است. درخواست رسيدگي داريم.
2714-0912
¤ لطفا فيلم هاي روز بخصوص هاليوود را كه موضع اسلام ستيزي دارند را تشريح و مصاديق ضدديني را كه ماهرانه مطرح مي كنند توضيح دهيد.
2731-0915
¤ با وجود اينكه 8 سال از شروع ساخت نمازخانه آموزشگاه شهيد بيگ پور شهرستان نظرآباد مي گذرد، نه تنها نمازخانه تكميل نشده بلكه هيچكدام از مسئولين نيز پاسخگو نيستند.
1112-0937
¤ پيشنهاد مي شود سايت جامع و كاملي به اسم پيامك يا پيامك ملي تأسيس شود، تا افراد نظرات خودشان را به راحتي به آن ارسال نمايند و آنها نيز نسبت به دسته بندي كردن آنها اقدام و در معرض افكار عمومي قرار دهند تا مسئولين به فكر چاره اي بيفتند و اگر روزنامه اي هم براي اين منظور در نظر گرفته شود خيلي بهتر است.
2257-0916
¤ از مسئولين شهرداري منطقه 7 كرج درخواست مي شود نسبت به آسفالت خيابان گلستان 4 اقدام نمايند.
8744-0936
¤ ضمن تشكر از مجلس شوراي اسلامي در رابطه با تصويب قانون صيانت از حقوق هسته اي جمهوري اسلامي ايران يادآوري مي كنم كه قوانين آژانس بين المللي انرژي هسته اي، غني سازي اورانيوم را بدون تعيين سقف حق همه اعضاء مي داند. پس چرا نمايندگان مجلس سقف 20 درصد غني سازي را تعيين كرده اند؟
0799-0937
¤ ناامني در بخش خشت و كنار تخته در شهرستان كازرون نگران كننده است. درخواست داريم در اين مورد گزارش جامعي تهيه و چاپ بكنيد.
9613-0912
¤ درحالي كه صداي علماء و متدينين جامعه در مورد بي حجابي و بدحجابي بلند است صدا و سيما در آگهي هاي بازرگاني خود رقص و ترانه خواني دختران را پخش مي كند.
0474-0919
¤ شهرداري ناحيه فين كاشان در محله مسكوني ديزچه مجوز فعاليت چند مغازه پرسروصدا مثل جوشكاري و آهنگري صادر كرده است. مزاحمت هاي صوتي يك طرف گرفتار سد معبرهايي كه ايجاد مي كنند نيز شده ايم.
7306-0913
¤ در مورد كاميون هاي «هوو» كه مرتب در جاده هاي كشور حادثه به وجود مي آورند مسئوليني كه مجوز واردات آنها را داده اند بايد پاسخگو باشند و قوه قضائيه نبايد كوتاه بيايد.
2931-0918
¤ با گذشت چند ماه از سال هنوز كالابرگ اعلام نشده است. از مسئولان وزارت بازرگاني تقاضاي اعلام كالابرگ مي شود.
فواد كاسب از تهران
¤ جاده اصلي تكاب- سقز هنوز آسفالت نشده است. از مسئولان مربوطه تقاضاي رفع اين مسئله مي شود.
فاطمه گوازي از تكاب
¤ با توجه به گرماي هوا، از شهرداري محترم تهران تقاضا مي شود كه نسبت به آبياري گل ها و درختان در سطح شهر توجه بيشتري شود.
محمد مهدوي از تهران
¤ حدود 5 ماه از اقدام به تعويض خودروي فرسوده ام گذشته است. اما هنوز خودروي جديد تحويل داده نشده است. لطفا رسيدگي شود.
آذر گندآبي از ملاير
¤ با گذشت چند ماه از پر كردن فرم اطلاعات خانوار براي طرح تحول اقتصادي، صاحب فرزند شده ام. از دولت محترم تقاضا مي شود زمينه را براي اصلاح فرم مذكور در چنين مواردي فراهم كند.
فواد خامسي از بروجرد
¤ پيشنهاد مي شود در زمينه مهاجرت معكوس از تهران، گروه هاي اجتماعي كه نقش توليد اقتصادي و خدمات اجتماعي ندارند، در اولويت مهاجرت قرار بگيرند. گروه هايي نظير بازنشسته ها، سالمندان، معلولين، بيماران رواني و... كه حضورشان در تهران ضرورتي ندارد و اتفاقا در شهرهاي كوچك يا روستاها راحت تر مي توانند زندگي كنند.
آتشي از تهران
¤ روزنامه زنجيره اي و وابسته به جريان فتنه از رفع توقيف 285 كتاب توسط معاونت فرهنگي وزارت ارشاد بسيار خوشحال و ذوق زده شدند. اين نشان مي دهد كه اكثريت كتاب هاي رفع توقيف شده ناصواب و مروج غرب زدگي هستند. بهتر است وزارت ارشاد در اين اقدام تجديدنظر كند.
يك شهروند
¤ لطفا مطالبي را درباره بصيرت و افزايش آن، احاديثي را درباره امر به معروف و نهي از منكر و ستوني را در مورد عملكرد فرهنگي دولت هاي نهم و دهم چاپ نمائيد.
قاسمي از اصفهان
¤ از مسئولان سازمان خصوصي سازي كشور تقاضا مي شود كه يك بار به عنوان كارمند در شركت خصوصي شده حاضر شوند تا از وضعيت كارمندان اين شركت ها آگاهي يابند.
اميد روحاني
¤ بارها از شهرداري منطقه اي كه در آن ساكن هستيم خواهش كرده ايم كه نسبت به جمع آوري سگ هاي ولگرد از سطح اين منطقه اقدام شود. اما پاسخ آن ها اين است كه مسئولان اين كار نيستند. خواستم بدانم مسئول جمع آوري سگ هاي ولگرد كيست؟
صلاح الدين خامسي پور
¤ بسياري از آب هاي جاري در تهران، بدون استفاده هستند. از وزارت نيرو تقاضا مي شود كه حداقل از اين آب ها براي آبياري فضاهاي سبز استفاده شود.
فريبا كاظمي
¤ چرا هنوز استخدام نيروهاي حق التدريسي آموزش و پرورش با بيش از 5 سال سابقه اجرايي نشده است؟
ايوب راد از تبريز
¤ 4 سال است كه از شهرداري تهران خواهش مي كنيم كوچه چهارم غربي، واقع در خيابان پيروزي آسفالت شود. اما تنها پاسخ اين بوده كه به دليل كمبود اعتبار عملي نمي شود.
يك شهروند
¤ قرار بود كه در سال آخر برنامه چهارم، حقوق و مزاياي مددجويان افزايش يابد، اما هنوز عملي نشده است.
داريوش آگهي
¤ خواهشمند است كه درس حفظ قرآن در مدارس راهنمايي و دبيرستان تيزهوشان نيز تدريس شود.
يك هموطن از كاشان
¤ دولت قصد دارد تا كجا و به چه قيمتي به حمايت هاي خود از خودروسازان داخل كشور ادامه بدهد. آيا منطقي است كه جان و مال مردم قرباني توليد خودروهايي شود كه هيچ استانداردي ندارند؟
2392-0913
¤ در روستاي جوشقان كاشان وجود سه معدن فعال مشكلاتي را براي روستائيان به وجود آورده است. از مسئولين محلي تقاضا داريم به خواسته هاي بر حق مردم اين روستاها توجه نشان بدهند و با تدبير خود به گره گشايي از مشكلات به وجود آمده بپردازند.
7981-0913
¤ از مسئولين استان چهارمحال و بختياري درخواست مي شود نسبت به حذف گردنه بروجن- مباركه كه راه ترانزيتي نيز هست اقدام نمايند. هزينه اين گردنه با گردنه فرخشهر اصلا قابل قياس نيست و شايد يك پنجم هزينه آن را داشته باشد.
جمعي از هموطنان بروجن
¤ نيروي انتظامي اعلام مي دارد موارد ناامني را مردم گزارش دهند ولي مدتي است كه در زرين خامه نزديكي مسجد فخر وقتي نوجوانان و جوانان از مسجد به سمت منزل در حركتند چندين مورد و طي چند شب ضرب و شتم و سرقت گوشي تلفن همراه نمازگزاران به وقوع پيوسته كه اقدام شايسته اي از سوي ناجا به عمل نيامده است. درخواست مي شود نسبت به دستگيري عاملين اين جنايات با جديت بيشتري ناجا وارد عمل شود.
گودرزي
¤ كارگر فني شركت واحد هستم و 26 سال سابقه بيمه دارم. درخواست بازنشستگي پيش از موعد كرده ام موافقت نكردند ولي در كمال تعجب خيلي راحت بازخريد مي كنند. مي خواهم بدانم فرق ما با كارمندان چيست كه بايد علي رغم زحمت زيادي كه مي كشيم محروم تر باشيم.
9819-0912
¤ وضعيت استخدامي دانشجويان جديدالورود مراكز تربيت معلم هنوز به صورت معلق مي باشد و كسي به فكر ما نيست. از شما مطبوعات درخواست اطلاع رساني پيرامون موضوع داريم.
5324-0911
¤ بني صدر فراري در خارج از كشور مصاحبه كرده و گفته بايد براي براندازي نظام اسلامي ابتدا سپاه را از بين ببريم. بايد به ايشان كه با لباس و آرايش زنانه از ايران فرار كرده بگوييم مواظب النگوهايش باشد كه نشكند!
1576-0912
¤ در شهرستان تبريز دو جايگاه سوخت گاز هر كدام يك پمپ به سوخت گيري تاكسي ها اختصاص داده اند كه جوابگو نيست فلذا ما راننده تاكسي ها مثل خودروهاي شخصي ساعت ها در صف هستيم پس چه موقع كار بكنيم و امرار معاش داشته باشيم؟
2984-0914
¤ پدرم در اثر يك تصادف بسيار ساده فقط به دليل اينكه در بيمارستان رسيدگي نكردند جان باخت. چرا بايد وضعيت بيمارستان هاي كشور به ويژه در كرمانشاه نسبت به مجروحان تصادفي تا اين حد نامناسب باشد.
4069-0918
¤ ما ساكنين سعادت آباد تهران از مزاحمت هاي تعدادي دختر و پسر و فروشندگان موادمخدر كه پارك پرواز را پاتوق خود كرده اند آسايش نداريم. اميدواريم مسئولين محترم نيروي انتظامي رسيدگي بكنند.
9110-0919
¤ با تشكر از كيهان به دليل انعكاس مشكلات مردم لطفا بنويسيد از دو سال قبل تاكنون بيشتر شب ها بوي تعفن شهرك واوان را فرا مي گيرد و ساكنين را رنج مي دهد. چرا شهرداري منطقه نسبت به رفع اين معضل اقدامي نمي كند؟
6390-0919
¤ پارك ساعي به ويژه محوطه بازي و اسكيت آن با پخش موزيك غيرمشروع فضاي نامناسبي دارد و خانواده هاي متعهد و پايبند به شرع مقدس اسلام نمي توانند استفاده كنند. درخواست مي كنيم اماكن عمومي را براي تمام اقشار جامعه قابل استفاده كنند.
61124- 0912
¤ از شهرداري نورآباد لرستان تقاضا داريم نيم نگاهي هم به محله الفت آباد منطقه داشته باشد و غبار محروميت را از اين منطقه پاك كند.
6860-0919
¤ دانشگاه آزاد واحد جاسب به دانشجويان دوره كارشناسي فقط مدت دو سال اجازه استفاده از خوابگاه را مي دهد كه البته پول آن را از قبل مي گيرد. گلايه ما اين است كه چرا در زمان ثبت نام اين موضوع را به اطلاع دانشجويان نمي رسانند.
9654-0937
¤ جنب درمانگاه اميرالمؤمنين(ع) در شهرستان آمل محل جمع آوري زباله ها شده و ضمن آلوده ساختن محيط زندگي مردم چهره زشت هم به شهر داده است. تقاضاي رسيدگي عاجل داريم.
4588-0911
¤ از اينكه دولت و مسئولين به امر ساختن ورزشگاه و فرهنگ سرا مشغول هستند قدردان زحمت هاي آنان هستيم اما عرض مي كنيم مشكل امروز جوانان ما مشكل ازدواج و شغل است. تقاضا داريم دولت هرچه توان دارد بودجه ها را به سمت اشتغال زايي و ازدواج سوق بدهد.
0046-0912
¤ با گذشت 4 ماه از سال هنوز هيچ خبري از افزايش حقوق بازنشسته هاي تأمين اجتماعي نشده است. لطفا رسيدگي شود.
ايران شاهي
¤ يكي از ابعاد جنگ نرم دشمن، ايجاد اختلاف بين دولت و ملت است. بنابراين همه مردم وظيفه ملي دارند تا به رغم تمام مشكلات موجود، تن به تفرقه و اختلاف ندهند.
يك جوان ايراني از گرگان
¤ در برنامه كودك بعدازظهر شبكه دو سيما، موسيقي هاي بسيار مبتذلي پخش مي شود. از توليدكنندگان اين برنامه تقاضا مي شود كه نسبت به تربيت ذائقه كودكان و خردسالان با دقت بيشتري عمل شود.
جلال باهوش
¤ در برخي از بيمارستان هاي دولتي داروخانه خصوصي است و به همين دليل تأمين دارو از آن هزينه بسيار سنگيني را در پي دارد. خواهشمنديم نسبت به دولتي شدن داروخانه ها نيز اقدام شود.
اميري
¤ پيشنهاد مي شود هفته اي يك صفحه از روزنامه كيهان به كودكان اختصاص يابد.
يك خواننده كيهان
¤ كينه و دشمني با انگليس خبيث بايد جزو فرهنگ ايراني شود. يكي از بزرگترين افتخارات ملت ايران، تودهني زدن پي درپي به انگليس در سال هاي پس از انقلاب است.
عليمرداني
¤ ظاهرا قرار است مسابقه دختر برتر ايراني در آنتالياي تركيه برگزار شود. اميدواريم قبل از برگزاري چنين مسابقه اي كه توهين به قداست زن ايراني است، جلوي آن گرفته شود.
كوروش پيرا
¤ مسئولين شهر كرج تصاوير شهداي دفاع مقدس كه در چهارراه مصباح زير تابلوي پست بانك به مرور زمان تخريب شده را بازسازي كنند.
8466-0912
¤ اخيرا برخي نشريات زرد اقدام به چاپ مطالبي راجع به داستان و شخصيت هاي يكي از سريال هاي مبتذل ماهواره اي نموده كه لازم است وزارت ارشاد برخورد لازم را با خاطي به عمل آورد.
4289-0936
¤ چرا در شهرستان ها هيچكس براي كارت طلايي بيمه درماني ارزش قائل نيست.
5039-0918
¤ جاي بسي تأسف است كه گزارش اخبار ساعت 16 شبكه 2 توسط يك خانم آن هم از استخر مردانه و طي مصاحبه با مسئولين استخر صورت مي گيرد.
1203-0919
¤ پس از 17 ماه از ثبت نام خودروي تيبا، نمايندگي سايپا هيچ جوابي به مشتري نمي دهد اگر يك شركت خصوصي اين كار را مي كرد آيا نهادهاي نظارتي به همين راحتي از كنار آن مي گذشتند؟
8457-0913
¤ چرا وزارت نيرو به خسارت ديدگان 50 ميليوني به دليل سوختگي وسايل برقي روستاي ميرجان استان زنجان، شهرستان ماهنشان رسيدگي نمي كنند.
8712-0919
¤ با توجه به ورود گسترده پوشاك چيني از يك طرف و در دست گرفتن دوخت و دوز افغاني ها از سوي ديگر عرصه بر ايرانيان تنگ شده كه در حال تغيير شغل شده اند و اكثر افراد شاغل در اين صنف بيكار شده اند شايسته است مسئولين ترتيبي اتخاذ نمايند.
4039-0912

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14