(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مرداد 1389- شماره 19708

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نماينده كنگره آمريكا: چين و روسيه ما را مسخره كرده اند بايد تحريم شوند
وزير دفاع: نيروهاي مسلح طرح هاي دشمن كوب و پشيمان كننده اي را آماده كرده اند
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي: گفت وگوها براي تبادل سوخت هسته اي ايران به زودي آغاز مي شود
احمدي نژاد : رسانه ملي در صف مقدم رويارويي با طراحي هاي فتنه انگيز دشمنان است
قانون تمديد دوره سوم شوراها براي اجرا ابلاغ شد
70 درصد از اعضاي منافقين با فريب و اجبار در اين سازمان نگهداري مي شوند
وليد المعلم: اعراب بايد بدانند كه ايران دوست واقعي آنهاست
جشن عبادت دختران در برج ميلاد
مخبر كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي:
جلوگيري از واردات كالاهاي چيني زمينه ساز افزايش توليدات داخلي است
جشنواره بين المللي تئاتر خياباني در مريوان برگزار مي شود
استمداد مسئولان بابل براي اعلام سريع زمان خريد برنج پرمحصول
وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي: داروسازي در كشور رشد تصاعدي يافته است
وزير كشور: مديران را با هدف تقويت دولت جابجا مي كنيم
وزير مسكن و شهرسازي خبر داد صدور 880 هزار پروانه ساخت واحدهاي مسكوني مهر در سطح كشور
معاون وزير مسكن و شهرسازي:معماري ايراني اسلامي بايد در برنامه مسكن و شهرسازي كشور قرار گيرد
اخبار ادبي و هنري



نماينده كنگره آمريكا: چين و روسيه ما را مسخره كرده اند بايد تحريم شوند

سرويس سياسي-
يك عضو مجلس نمايندگان آمريكا خواستار تحريم چين و روسيه بخاطر عدم توجه آنها به تحريم هاي يكجانبه آمريكا بر ضد ايران شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، يك نماينده ارشد مجلس آمريكا روز دوشنبه اعلام كرد براساس قوانين آمريكا در خصوص مجازات سرمايه گذاران عمده در بخش انرژي ايران، دو كشور روسيه و چين بايد هر چه سريع تر مورد تحريم قرار بگيرند.
«ايلينا راس لتينن» طي بيانيه اي اعلام كرد: هم اكنون زمان آن فرا رسيده است كه قوانين تحريم به اجرا گذاشته شود و به روسيه و چين نشان داده شود كه حمايت از تهران و به تمسخر گرفتن تحريم هاي آمريكا عواقبي را در پي خواهد داشت.
اين نماينده ارشد جمهوريخواهان در كميته امور خارجي مجلس نمايندگان گفت: شركت هاي روسي و چيني مبالغ عمده اي را در بخش انرژي ايران سرمايه گذاري كرده اند و بدين ترتيب حمايت موثر خود را از برنامه هسته اي ايران ابراز كرده اند.
اين اظهارات در حالي است كه رابرت اينهورن مقام ارشد وزارت امور خارجه آمريكا به آسيا سفر كرده و قرار است در سفر خود از چين نيز ديدار كند و از مقامات پكن بخواهد تا تحريم ها عليه ايران را به طور كامل به اجرا بگذارند.
همچنين به گزارش فايننشال تايمز، رابرت اينهورن درباره بي توجهي چين به سياست تحريم واشنگتن اذعان كرد: يكي از نگران هايي كه برخي كشورها در مورد تحريم بيان مي كنند آن است كه اگر آنها از ايران خارج شوند چين جاي خالي آنها را پر مي كند و از موقعيت پيش آمده استفاده مي كند.

 



وزير دفاع: نيروهاي مسلح طرح هاي دشمن كوب و پشيمان كننده اي را آماده كرده اند

وزير دفاع با اشاره به تهديدات اخير دشمنان گفت: نيروهاي مسلح كشور همواره براي دفاع از ايران طرح هاي دشمن كوب و پشيمان كننده اي را آماده دارند.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران كه به دعوت وزير مشاور در امور دفاعي عمان در صدر يك هيئت دفاعي تهران را به مقصد مسقط ترك كرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اينجانب به دعوت آقاي البوسعيدي وزير محترم مشاور در امور دفاعي عمان به اين كشور سفر مي كنم، عمان از كشورهاي دوست، برادر و همسايه ايران به شمار مي رود، روابط ديرينه اي بين دولت ها و ملت هاي دو كشور برقرار است.
وي افزود: ايران وعمان در بسياري از مسايل منطقه اي و بين المللي اشتراك نظر دارند و همين امر موجب توسعه و بسط مناسبات دوجانبه در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، دفاعي و امنيتي شده است.
وحيدي ادامه داد: ايران و عمان داراي روابط خوب و مستحكم دفاعي هستند، كميته دوستي دفاعي بين ايران و عمان وجود دارد كه تاكنون هشت دور از اجلاس اين كميته در تهران و مسقط برگزار شده است، اخيرا به دعوت اينجانب نمايندگاني از نيروهاي مسلح عمان در رزمايش ولايت 89 حضور داشتند.
وزير دفاع در ادامه تصريح كرد: سفر به عمان در ادامه ديدارهاي اينجانب به كشورهاي منطقه صورت مي گيرد و هدف از اين سفر تحكيم و تعميق روابط و مناسبات دوجانبه و چند جانبه مي باشد و مويد سياست راهبردي و تغييرناپذير جمهوري اسلامي ايران مبتني بر گسترش صلح، دوستي، برادري، انس و الفت ميان دولت ها و ملت هاي منطقه است، مي باشد. اميدوارم در جريان سفر با گفت وگوهاي سازنده اي كه انجام مي شود، شاهد توسعه و تحكيم هر چه بيشتر روابط دفاعي دو كشور باشيم.
وي خاطرنشان كرد: امروز منطقه در شرايط حساس بسر مي برد و ضرورت دارد كه كشورهاي منطقه با هوشياري و مراقبت جدي، تحكيم بخش صلح ثبات و امنيت و آرامش در منطقه باشند.
وحيدي در پاسخ به سؤالي در ارتباط با سخنان رئس ستاد مشترك ارتش آمريكا كه گفته بود طرح حمله به ايران آماده است، گفت: اين نوع اظهارات در عين اين كه تداعي كننده ادبيات فاشيزم است و با ادعاهاي آنان مبني بر تغيير رويكرد، مذاكره و صلح طلبي مغايرت دارد، نشان از عجز و ناتواني شان در برابر اراده مستحكم ملت ايران است. اعتراف به اين كه پيامد حمله به ايران براي آنها غيرقابل پيش بيني است، گوياي اين واقعيت است. وزير دفاع ادامه داد: طراحي براي حمله به يك ملت و دولت مستقل و تهديد كشورها به حمله آن هم در هزاره سوم، نقش آشكار منشور ملل متحد مي باشد. محكوم نكردن اين اظهارات و اقدامات توسط شوراي امنيت از يك ساختار ناكارآمد و عيرعادلانه حكايت مي كند كه در خدمت منافع نامشروع قدرت هاي جهاني است. همين نگاه و ادبيات آمريكايي ها موجب شده، رژيم صهيونيستي طي 60 سال در قالب يك رژيم تمام عيار فاشيستي و تجاوزگر، امنيت و صلح منطقه اي و جهاني را به مخاطره بياندازد.
وحيدي در پايان اظهار داشت: البته نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران همواره آماده اند و براي دفاع از ملت بزرگ و ميهن عزيز ايران طرح هاي دفاعي دشمن كوب و پشيمان كننده اي را آماده كرده اند.

 



مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي: گفت وگوها براي تبادل سوخت هسته اي ايران به زودي آغاز مي شود

سرويس سياسي -
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي پيش بيني كرد گفت وگوها براي تبادل سوخت هسته اي ايران به زودي آغاز مي شود.
يوكيا آمانو در حاشيه يك مراسم سخنراني در سنگاپور به خبرگزاري رويتر گفت: گفت وگوها براي احياي طرح تبادل سوخت هسته اي ممكن است ظرف چند ماه آينده آغاز شود زيرا سيگنالهاي مثبتي از سوي كشورهاي دخيل در اين مسئله مشاهده شده است.
وي افزود: واكنش مثبت كشورهاي «گروه وين» متشكل از روسيه، فرانسه، آمريكا و آژانس بين المللي انرژي اتمي را براي برگزاري گفت وگوها درخصوص تبادل احتمالي سوخت دريافت كرده ام و دليلي ندارد كه اين گفت وگوها تا سپتامبر آغاز نشود.
آمانو در عين حال با بيان اينكه ممكن است اين گفت وگوها به نتيجه قطعي منجر نشود گفت: اينكه نتيجه چه باشد يا چه نباشد را من نمي دانم. اما آغاز گفت -وگو بسيار مهم است. اگر بتوانيم درباره اين مسئله مذاكره داشته باشيم اين پيشرفت مثبتي است.

 



احمدي نژاد : رسانه ملي در صف مقدم رويارويي با طراحي هاي فتنه انگيز دشمنان است

رئيس جمهور بر نقش رسانه ملي در رويارويي با طراحي هاي فتنه انگيز دشمنان بشريت تاكيد كرد.
محمود احمدي نژاد در حاشيه هجدهمين نشست سراسري افق رسانه گفت: امروز ملت ايران پيشگام عدالت خواهي، عزت طلبي و آزادي خواهي ملت هاست. امروز ملت ايران در حال مديريت تغيير مناسبات جهاني است و در اين ارتباط نقش رسانه ملي بسيار مهم است.
وي در پاسخ به سوالي درباره اهميت صداوسيما افزود: در واقع مي توان گفت مجموعه اي كه زبان ملت ايران است، رسانه ملي است كه آرمان ها، انديشه ها و فرهنگ ملت ايران وانقلاب اسلامي را در داخل و خارج از كشور منتشر مي كند و هيچ مجموعه اي قابل مقايسه با آن نيست و جايگزيني ندارد.
وي ادامه داد: امروز مسئوليت رسانه ملي كار موازي به موازات سايرين نيست، بلكه تجلي همه انديشه ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي است. رسانه ملي در صف مقدم رويارويي با همه بداخلاقي ها، كج انديشي ها و طراحي هاي فتنه انگيزي است كه دشمنان بشريت طراحي مي كنند.
وي افزود: من از همه دست اندركاران رسانه ملي تشكر و قدرداني مي كنم.

 



قانون تمديد دوره سوم شوراها براي اجرا ابلاغ شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پي انقضاي مهلت قانوني رئيس جمهور براي ابلاغ قانون اصلاح قانون تجميع انتخابات دوره پنجم شوراها با دوره يازدهم رياست جمهوري، قانون مذكور را ابلاغ كرد.
متن نامه علي لاريجاني به مديرعامل روزنامه رسمي كشور به شرح ذيل است:
مديرعامل روزنامه رسمي كشور
با توجه به انقضاي مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدني و در اجراي مفاد تبصره ماده «1» قانون مذكور، يك نسخه تصوير «قانون اصلاح قانون تجميع انتخابات دوره پنجم شوراهاي اسلامي با دوره يازدهم رياست جمهوري مصوب «1387» براي درج در روزنامه رسمي ارسال مي گردد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي- علي لاريجاني

 



در گزارش موسسه ملي تحقيقات دفاعي آمريكا فاش شد
70 درصد از اعضاي منافقين با فريب و اجبار در اين سازمان نگهداري مي شوند

70 درصد از اعضاي گروهك تروريستي منافقين با شيوه هاي فريب كارانه يا با الزام و اجبار در اين سازمان جذب و نگهداري مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، در گزارش موسسه تحقيقات دفاعي آمريكا وابسته به وزارت دفاع اين كشور آمده است: در سال 1987 حدود 7 هزار نفر از اعضاي اين سازمان تروريستي در عراق بودند كه 80 درصد نفرات اين گروه را تشكيل مي دادند و علاوه بر آن رهبران اين سازمان از برخي روش هاي فريبكارانه ديگري نيز براي عضوگيري استفاده مي كردند.
در ادامه اين گزارش آمده است: سران اين سازمان با فريب اسيران جنگ ايران و عراق كه در زندان هاي عراق به سر مي بردند از آنها مي خواستند به اين گروه بپيوندند تا به اين وسيله به ايران برگردند، با اين شرط كه نيروها و اعضاي احتمالي اين سازمان در ايران را جذب كنند.
از ديگر روش هاي عضو گيري اين سازمان، قاچاق خانواده هاي افراد اين فرقه به عراق و به بهانه ديدار نزديكانشان در اردوگاه اشرف است اما پس از حضور خانواده ها در اين اردوگاه، از بازگشت آنها به ايران ممانعت به عمل مي آمد.
برخي ديگر از اعضاي اين گروه تروريستي قربانيان قاچاق انسان هستند كه پول پرداخت مي كنند تا به طور قاچاق از ايران خارج شوند اما منافقين با فريب دادن، آنها را به عراق مي آورند و از دسته ديگر فريب خوردگان، مي توان به ايراني هاي خارج از ايران اشاره كرد كه پناهندگان اقتصادي، صاحبان بنگاهها و موسسه هاي خيريه و اعضاي خانواده هاي سازمان مجاهدين خلق در ايران از آن جمله اند كه همواره هدف سوءاستفاده هاي سران منافقين هستند.
طبق بررسي هاي انجام شده در اين گزارش، تنها 5 درصد از اعضاي اين سازمان تروريستي قبل از انقلاب عضو اين سازمان بوده اند و 25 درصد نيز در زمان انقلاب به عضويت اين فرقه درآمده اند و علاوه بر آن 25 درصد از مجموع آنها را اسيران جنگي تشكيل مي دهد و 45 درصد مابقي نيز پس از استقرار اين سازمان در عراق در سال 1988 و با همان روش هاي فريبكارانه اي كه برشمرده شد جذب اين گروهك تروريستي شده اند.
در بررسي نحوه اغفال فريب خوردگان اين فرقه، در موسسه تحقيقات دفاعي آمريكا آمده است: بسياري از اعضاي فعلي نه از طريق وعده مبارزه با جمهوري اسلامي، بلكه با وعده اشتغال، حقوق مشخص براي وظايفي مثل ترجمه يا كمك و تسريع در روند پناهندگي سياسي و نيز مسائل بهداشتي و پزشكي و حتي ازدواج فريب خورده اند.
اين گزارش تصريح مي كند كه همه افراد ياد شده به شكل غيرقانوني به عراق برده شده مدارك هويتي آنها ضبط شده اين خود يكي از دلايلي است كه نشان مي دهد تمام افراد جذب شده در اين سازمان از سال 1986 تاكنون داوطلب واقعي براي حضور در اين سازمان نبوده اند.

 



وليد المعلم: اعراب بايد بدانند كه ايران دوست واقعي آنهاست

وزير خارجه سوريه با اشاره به توانمندي هاي ايران اعلام كرد كه اعراب بايد بدانند دوست واقعي آنها ايران است نه رژيم صهيونيستي.
به گزارش روزنامه كويتي «الوطن»، «وليد المعلم» وزير خارجه سوريه اخبار موجود مبني بر اينكه پادشاه عربستان طي سفر اخير خود به دمشق نامه اي از واشنگتن را به مقامات سوريه تقديم كرده است، تكذيب كرد.
وي در دانشگاه دمشق اظهار داشت: دولت آمريكا با اعمال فشار بر تشكيلات خودگردان فلسطين، مانع اصلي تحقق آشتي ملي در اين كشور است.
وزير خارجه سوريه در ادامه با اشاره به توانمندي ايران در دفاع از خود، احتمال حمله نظامي آمريكا عليه ايران را بعيد دانست.
وي تصريح كرد: ايران كشوري مهم است آمريكا بايد ايران را در محاسبات خود جدي بگيرد، چون ايران افغانستان نيست. ايران قادر به دفاع از خود و اراضي خود است لذا من شخصاً حمله نظامي عليه ايران را بعيد مي دانم، مگر اينكه اسرائيل با حمايت آمريكا اقدام به اين كار كند.
وزير خارجه سوريه درباره اينكه برخي از عرب ها اسرائيل را كه دشمن اعراب است، ناديده مي گيرند و در مقابل ايران را دشمن خود مي دانند، ابراز تاسف كرد.
وي تصريح كرد: اگر جنگ آغاز شود، دودش به چشم اين ]اعراب[ نيز خواهد رفت. آنها اشتباه مي كنند. دشمن ما اسرائيل است و ايران دوست ماست كه با ما در يك جبهه واحد براي مقابله با اسرائيل باقي مي ماند.

 



جشن عبادت دختران در برج ميلاد

صدها فرشته كوچك كه همگي چادرهاي سفيد بر سر داشتند، آغاز تكليف خود و رسيدن به خدا را با شكوهي بسيار جشن گرفتند.
در جشن عبوديت صدها دانش آموز 9 ساله كه به همت اداره كل امور بانوان شهرداري تهران روز گذشته در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار شد، دختران نوجوان اين تحول نوين را جشن گرفتند و نماز شكر به جا آوردند.
به گفته نرگس معدني پور جشن عبوديت دختران 9 ساله پرسنل شاغل در شهرداري تهران به مناسبت استقبال از ماه مبارك رمضان برگزار شد.
وي با بيان اينكه 900 نفر از دختران متولد سال 80 براي شركت در اين جشن شناسايي شدند، اظهار داشت: هدف ما از برگزاري اين جشن اشاعه فرهنگ ديني و قرآني و ترويج حجاب و عفاف در ميان دختران سن تكليف بود.
معدني پور در ادامه به برگزاري 44 «جشني از جنس قرآن» اشاره كرد و افزود: اين جشنها در 44 ناحيه و مناطق شهري تهران از اول تا بيستم مرداد براي بيش از 5500 نفر از بانوان تهراني برگزار مي شود.
گفتني است در پايان هدايايي معنوي به دختران نوجوان اهدا شد.

 



مخبر كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي:
جلوگيري از واردات كالاهاي چيني زمينه ساز افزايش توليدات داخلي است

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس، مشكل اصلي صنعت پلاستيك در كشور را ناشي از واردات بي رويه كالاي چيني بي كيفيت دانست.
سيدعماد حسيني در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: ايران كشوري است كه در بخش پتروشيمي توانسته در چند دهه اخير رشد قابل توجهي داشته باشد.
وي به برگزاري نمايشگاه بين المللي ايران پلاست در تهران اشاره و تصريح كرد: ايجاد حس رقابت در توليدكنندگان داخلي سبب مي شود كه محصولات بهتري را توليد كنيم و هم به سرعت در زمينه صنايع لاستيك و پلاستيك و به طور كل صنايع پايين دستي پتروشيمي گام برداريم.
مخبر كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه مشكل اصلي ما درحوزه پتروشيمي و صنايع پايين دستي آن واردات محصولات بي كيفيت چيني به كشور است، تصريح كرد: قيمت محصولات چيني نسبت به كيفيت آنها بسيار پايين است و اين سبب شده كه محصولات ايراني داراي كيفيتي بسيار بالا بازار فروش خود را در ايران از دست بدهد.
حسيني تاكيد كرد: متولي اين موضوع دولت است كه بايد به بررسي جامع در اين زمينه بپردازد و از واردات بي رويه محصولات چيني كه كيفيت مطلوبي هم ندارد، جلوگيري كرده تا زمينه و امكانات لازم براي توليدكننده داخلي فراهم شود.

 



جشنواره بين المللي تئاتر خياباني در مريوان برگزار مي شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان از برگزاري پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر خياباني در شهرستان مرزي مريوان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، ميمنت آبادي گفت: چند سالي است كه در يك حركت ابتكاري و با محوريت شهر مريوان جشنواره تئاتر خياباني به صورت سراسري و بين المللي در اين شهر برگزار مي شود، بنابر اين پيرو همين ويژگي ها سعي بر آن است كه اين جشنواره به صورت دائمي در شهر مريوان برگزار شده و به ثبت معنوي استان كردستان برسد.
وي با اشاره به استقبال بي نظير مردم كردستان از هنرمندان سراسر كشور و كشورهاي خارجي، اضافه كرد: خوشبختانه مردم شهر مريوان علاقه بسيار زيادي به تماشاي تئاتر خياباني دارند و در اين راستا در طول برگزاري جشنواره در چهار دوره قبل استقبال بسيار خوب و چشمگيري از آن كردند.
وي تصريح كرد: استمرار برگزاري جشنواره تئاتر خياباني در مريوان به بخشي از فرهنگ عمومي مردم اين شهر تبديل شده و مريوان پايگاهي براي تئاتر خياباني و هنرمندان اين عرصه در كشور شده است.
ميمنت آبادي افزود: اين جشنواره در بخش مسابقه، كارگاه هاي آموزشي و بخش بين المللي در دهه نخست مهر ماه سال جاري در شهر مرزي مريوان برگزار مي شود.

 



استمداد مسئولان بابل براي اعلام سريع زمان خريد برنج پرمحصول

بابل-خبرنگار كيهان:
در پي گلايه كشاورزان شهرستان بابل از عدم خريد برنج پرمحصول، مسئولين شهرستان بابل در جلسه اي از استاندار مازندران خواستند، زمان سريع خريد برنج پرمحصول را اعلام كند.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر بابل در اين جلسه كه رئيس دادگستري بابل، مسئولين انتظامي و امنيتي، بخشداران و روساي شوراهاي بخش هاي شش گانه، مسئولين جهاد كشاورزي، بازرگاني، سازمان غله، سازمان تعاون روستايي و رئيس كميته برنامه ريزي فرمانداري بابل حضور داشتند، رئيس شوراي اسلامي شهرستان بابل اعلام كرد: 70درصد از مردم شهرستان بابل كشاورز هستند و امورات زندگي شان از طريق كشاورزي مي گذرد كه متاسفانه به علت مشخص نبودن زمان خريد برنج پرمحصول، اين كشاورزان دغدغه دارند.
وي با بيان اينكه بايد شرايطي فراهم شود كه كشاورزان بابلي مانند سال گذشته متضرر نشوند افزود: چند ماهي است از استاندار مازندران مي خواهيم وقتي بگذارند تا نمايندگان كشاورزان بابلي مشكلات خود را از نزديك مطرح كنند كه متاسفانه تاكنون موفق به ديدار استاندار نشديم.
غفارآري در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر روساي شوراهاي بخش 6گانه شهرستان بابل به خاطر وارد شدن برنج خارجي، از سوي كشاورزان تحت فشار هستند. اين در حالي است كه برنج توليدي كشاورزان در كارخانه مانده و به علت كاهش قيمت فروش برنج ها براي شان مقرون به صرفه نيست.

 



وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي: داروسازي در كشور رشد تصاعدي يافته است

وزير بهداشت در پيامي به مناسبت دوازدهمين همايش بين المللي علوم دارويي ايران گفت: داروسازي يكي از زمينه هاي مهم در علوم پزشكي است كه در سال هاي اخير به واسطه فناوري هاي نوين رشد تصاعدي يافته است.
به گزارش فارس از زنجان، مرضيه وحيد دستجردي در پيام خود به برگزاري دوازدهمين همايش بين المللي علوم دارويي ايران در زنجان كه روز دوشنبه در اين همايش قرائت شد، با اشاره به اينكه رشته داروسازي از لحاظ حجم پژوهش هاي انجام گرفته درجهان پيشرفت خوبي داشته است، افزود: علاوه بر اين، اين بخش از نظر نوع و كيفيت يافته هاي حاصل از تلاش هاي محققان تجاربي ارزشمند را كسب كرده است.
وي با بيان اينكه در ايران دانشمندان و پژوهشگران علوم دارويي در دانشكده هاي داروسازي و ساير مراكز آموزشي و پژوهشي با توسعه پژوهش هاي بنيادين و كاربردي در حوزه علوم دارويي تلاش هاي چشمگيري را رقم زده اند، تاكيد كرده است: معرفي دستاوردهاي پژوهشي به عرصه درمان بيماران نيازمند در چند ساله اخير شاهدي بر اين مدعاست.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه دست اندركاران علوم دارويي در عرصه توسعه و استقلال همه جانبه ايران اسلامي در صحنه جهاني حضوري موثر دارند، ابراز داشت: اين موضوع موجب شده توانايي دانش و خرد ايراني در قلمرو علوم دارويي به جهانيان بيشتر معرفي شود.
وي با اشاره به اينكه در سال جاري با وجود محدوديت هاي بسيار و پيگيري هاي مستمر اخذ دو مجوز برگزاري همايش بين المللي از سوي هيئت دولت براي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان صادر شده است، بيان داشت: يكي از اين مجوزها برگزاري همايش بين المللي علوم دارويي است كه اميدوارم مباحث مطرح شده در اين همايش منجر به افزايش دانش در عرصه هاي متعدد علوم دارويي و در نهايت سبب رشد شاخص هاي سلامت كشور شود.
وحيد دستجردي همچنين با بيان اينكه با نگاهي گذرا به عملكرد دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور در نيمه نخست امسال، استان زنجان عملكرد بهتري داشته است، گفت: استان زنجان به لحاظ تعداد و كيفيت همايش هاي علمي داخلي و بين المللي رتبه نخست را در كشور كسب كرده است.

 



وزير كشور: مديران را با هدف تقويت دولت جابجا مي كنيم

زنجان - خبرنگاركيهان:
وزير كشور گفت: جابه جايي مديران در راستاي تقويت دولت و ادامه راه دولت قبلي انجام مي گيرد.
مصطفي محمدنجار در بدو ورود به شهر زنجان در فرودگاه اين شهر در جمع خبرنگاران با تشريح اهداف سفر يك روزه خود به اين شهر، بازديد از طرح هاي عمراني و افتتاح پل غيرهمسطح حضرت وليعصر(عج) و پارك بانوان شهر زنجان را از برنامه هاي خود در اين سفر عنوان كرد و افزود: قرار است امروز در جلسه ستاد عمران شهري و همچنين جلسه شوراي اداري حضور داشته و در اين جلسه با اعضاي شوراي اداري و همچنين مديران استان ديدار نماييم.
وي همچنين از بهره برداري از ستاد خدمات سرمايه گذاري استان زنجان در طي سفر خود به استان زنجان خبر داد و گفت: خوشبختانه استان زنجان در بخش هاي مختلف توفيقات خوبي را كسب نموده و امروز شاهد تحقق و بهره برداري از برخي از اين دستاوردها خواهيم بود.
وزير كشور همچنين در ادامه با اشاره به شكل گيري تيم هاي امداد و نجات در استان زنجان اظهارداشت: اين تيم ها با همكاري بسيج و تاكيد استاندار زنجان شكل گرفته و اميدواريم با تحقق كامل اين امداد و نجات شاهد فعاليت مطلوب و مستمر اين گروه ها در استان باشيم.
مصطفي محمدنجار افزود: در حال حاضر 5 گردان شامل هزار و 500 گروه امداد و نجات در استان زنجان تجهيز شده است.
وي افزود: استان زنجان با توجه به زلزله خيز بودن اين منطقه نيازمند توجه بيشتر و فعاليت مستمر در زمينه امداد و نجات است كه خوشبختانه استان زنجان در اين خصوص فعاليتي مطلوب داشته است.
نجار با اشاره به اينكه مديران تجربيات خوبي اندوخته اند گفت: امروز مديران با قدرت كارهايشان را انجام مي دهند.
وي با اشاره به اينكه تقريبا گردشي در زمينه مديران نخواهيم داشت، افزود: اين براي اين است كه مديران با قدرت كارهاي خود را انجام دهند.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد صدور 880 هزار پروانه ساخت واحدهاي مسكوني مهر در سطح كشور

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
وزير مسكن و شهرسازي گفت: تاكنون بيش از 880 هزار پروانه براي ساخت واحد مسكوني مهر در سطح كشور صادر شده است.
علي نيكزاد كه به منظور حل مشكل مسكن مهر به لرستان سفر كرده بود در خرم آباد افزود: هم اكنون كار پي سازي 660 هزار واحد مسكن مهر در حال انجام است.
وي از پرداخت حدود 4 هزار و 400 ميليارد تومان تسهيلات در كشور خبر داد و گفت: تاكنون قراردادمقاوم سازي 155هزار واحد مسكوني در روستاها منعقد شده است.
نيكزاد افزود: كار فونداسيون مسكن مهر همه واجدين شرايط مسكن مهر در كشور تا آخر شهريورماه به اتمام مي رسد. وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به عقد قرارداد 18هزار و 500 واحد مسكن مهر در لرستان گفت: پروانه ساخت حدود 17هزار از اين واحدها صادر شده است.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي: معماري ايراني اسلامي بايد در برنامه مسكن و شهرسازي كشور قرار گيرد

معاون پارلماني وزير مسكن و شهرسازي گفت: براساس تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي معماري ايراني اسلامي بايد در برنامه هاي ساخت مسكن و شهرسازي كشور قرار گيرد.
رضا محفوظي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه آغاز به كار مسكن مهر براساس قانون ساماندهي مسكن و با حمايت دولت انجام شده است، افزود: اين قانون بخشهاي مختلف از جمله مسكن، شهرسازي، بافتهاي فرسوده شهري و ساماندهي سكونت گاههاي غيررسمي را به خود اختصاص داده است.
وي ميزان اعتبارات اختصاص يافته به بخش مسكن مهر در سالجاري را سه هزار و 240 ميليارد ريال عنوان كرد و اظهار داشت: اختصاص اين ميزان اعتبار در كنار اعتبار چهار هزار ميليارد ريالي دولت براي فراهم كردن زيرساخت هاي مورد نياز مسكن مهر است.
معاون پارلماني وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به سهم دولت و استانها از تامين اعتبار زيرساختهاي مسكن مهر گفت: يك سوم اعتبارات مورد نياز اين بخش توسط دولت، يك سوم از محل اعتبارات استاني و يك سوم مابقي نيز توسط سازمانهاي خدماتي شركت آب و فاضلاب و برق تامين خواهد شد.
وي به برنامه هاي پيش بيني شده براي بخش مسكن مهر در برنامه پنجم توسعه اشاره كرد و افزود: براساس ماده 14 قانون ساماندهي مسكن به منظور تحقق تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مبني بر تامين مسكن زوج هاي جوان و اقشار كم درآمد جامعه، لوايحي از سوي دولت به مجلس تسليم شده كه در كميسيون مربوطه در دست بررسي است.
محفوظي، با تاكيد بر وجود نماها و معماري ايراني اسلامي در ساخت مسكن مهر يادآور شد: نبايد در كنار ساخت انبوه مسكن براي زوج هاي جوان و اقشار كم درآمد هويت ملي و ديني در چهره شهري به فراموشي سپرده شود.
همچنين بنابه گزارش خبرنگار كيهان در پايان اين مراسم طي حكمي از سوي مهندس علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي، مهندس حافظ باباپور به سمت رياست سازمان مسكن و شهرسازي استان منصوب شد.

 



اخبار ادبي و هنري

ضرغامي از راه اندازي دو شبكه جديد برون مرزي خبر داد
«عزت الله ضرغامي» از راه اندازي دو شبكه جديد برون مرزي در آينده اي نزديك خبر داد.
به گزارش فارس، هجدهمين نشست سراسري مديران رسانه ملي ويژه مديران و برنامه سازان معاونت برون مرزي با شعار رسانه ايراني رسالت جهاني صبح ديروز در مركز همايش هاي صداوسيما برگزار شد.
رئيس سازمان صداوسيما در اين نشست با تشريح توانمندي هاي شبكه هاي برون مرزي سازمان از راه اندازي دو شبكه جديد خبر داد.
براساس اين گزارش، ضرغامي با اشاره به مراجعه روزانه 500 هزار نفر به سايت خبري پرس تي وي و گسترش ضريب نفوذ شبكه هاي العالم و الكوثر در منطقه عربي و شبكه هاي سحر (1) و (2) و 35 شبكه راديويي و شبكه خبري پرس تي وي در نقاط مختلف دنيا گفت: همكاران ايراني و غيرايراني حوزه برون مرزي در خط مقدم جنگ نرم در مقابل امپراتوري رسانه اي وابسته به استكبار، با اعتقاد و انگيزه بالا و برخورداري از مهارت هاي حرفه اي، توفيقات فراواني در سالهاي اخير كسب كرده اند.
حمايت از فلسطين در جشنواره تئاتر غزه
جشنواره تئاتر غزه 2010 كه به مدت يك هفته با نمايش هفت تئاتر محلي در موضوعات سياسي، انساني و اجتماعي و همچنين مصائب مردم محاصره شده غزه برپا شده بود، به كار خود پايان داد.
به گزارش فارس، رئيس اتحاديه مراكز فرهنگي فلسطين درباره جشنواره تئاتر غزه 2010، گفت: در اين جشنواره دو نمايشنامه آمريكايي كه توسط نويسندگان فلسطيني اقتباس و با مشكلات مردم فلسطين تطبيق داده شده بود به نمايش درآمد.
يسري درويش افزود: در اين جشنواره پنج تئاتر ديگر نيز به مشكلات مردم فلسطين و به ويژه مردم غزه پرداختند.
در همين حال يك عضو كميته عالي جشنواره گفت: تئاتر فلسطين به علت كمبود امكانات و نابود شدن زيربناها با مشكلات بسياري دست به گريبان است.
يحيي رباح كه نمايشنامه نويس نيز هست، مي گويد: در اين جشنواره به دهها جوان فلسطيني فرصت داده شد تا خودشان را به اثبات برسانند و خلاقيت هاي خود را شكوفا كنند. وي كه با پايگاه خبري الجزيره سخن مي گفت، افزود: بحث هاي موجود در كميته هاي نقد و بررسي، نقش مهمي در افزايش مهارت بازيگران و هنرمندان غزه اي داشته است. رباح تاكيد مي كند: هنرمندان غزه با وجود همه مشكلات و سختي ها كه فلسطينيان با آن دست و پنجه نرم مي كنند نشان دادند فلسطين و غزه زنده است و داراي مواهب خدادادي در زمينه تئاتر است.
توليد 3 فيلم توسط كانون پرورش فكري
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از توليد سه فيلم توسط اين مركز براي گروه كودك و نوجوان خبر داد.
سيدصادق رضايي در نشستي خبري اعلام كرد: كانون در سال جاري بنا دارد سه فيلم جديد را در حوزه كودك و نوجوان كليد بزند.
وي همچنين در خصوص فرآيند نشر كتاب ها با عناوين جديد و بديع در موضوعاتي چون رمان، علمي- تخيلي، مذهبي، ديني و طنز عنوان داشت: با دعوت از نويسندگان بزرگ و دادن موضوعات ذكر شده با آزاد گذاشتن اين افراد در نوع پرداخت اين موضوعات طبق طرح هاي ارائه شده ما با نويسندگان قرارداد بستيم. به يقين به اندازه روزهاي فراغت نوجوانان به آنها كتاب خواهيم داد و امسال بيش از 500 عنوان كتاب خواهيم داشت. گرچه ظرفيت كانون بيش از 1000عنوان كتاب در سال است.
آغاز جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي دانشجويان
جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي دانشجويان با نمايشگاه نقاشي و گرافيك (پوستر و نشانه) آغاز خود را در موسسه فرهنگي هنري صبا جشن گرفت.
تبيين رهيافتهاي هنر نوين با تاكيد بر انگاره هاي ايراني- اسلامي، همكنشي با هنر شرق، واكاوي اصالت در مفهوم و ساختار هنرهاي ملي و بومي، بسترسازي جهت هم انديشي فراملي دانشگاهيان در حوزه تجسمي از اهداف اصلي اين جشنواره اعلام شده است.
موسسه فرهنگي هنري صبا تا 21مردادماه پذيراي عموم بازديدكنندگان از اولين جشنواره بين المللي تجسمي دانشجويان خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14