(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 مرداد 1389- شماره 19708

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله نوري همداني: بصيرت تنها راه تشخيص ترفندهاي معاندان است
ناكامي غرب در جدا كردن سوريه از ايران و محور مقاومت
آيت الله العظمي مكارم شيرازي: مسئولان كشوراختلاف نظر را كنار بگذارند
دستگيري تعدادي از عوامل حادثه تروريستي زاهدان
ايران با آسيب ديدگان حادثه آتش سوزي در روسيه ابراز همدردي كرد
فرمانده كل ارتش: زيردريايي ايران بزودي به آب انداخته مي شود
مذاكرات تبادل سوخت بايد در اسرع وقت آغاز شود
معاون اول رئيس جمهور: جوانان كشور حقانيت ايران را در دنيا به اثبات رساندند
بيانيه وزارت امور خارجه در محكوميت تجاوز به لبنان
رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسيج حقوقدانان مي تواند از حقوق كشور در مقابل بيگانگان دفاع كند
بروجردي : تجاوز به لبنان حمله به جهان اسلام تلقي مي شود
دو شبيه ساز بالگرد كبري به بهره برداري رسيد



آيت الله نوري همداني: بصيرت تنها راه تشخيص ترفندهاي معاندان است

آيت الله حسين نوري همداني خواستار توبه فتنه گران و بازگشت آنها به آغوش ملت شد.
وي دوشنبه شب در چهارمين همايش بصيرت سياسي ويژه احزاب و تشكل هاي اصولگراي استان خراسان رضوي گفت: در موقع بروز فتنه كه حق و باطل با هم ممزوج و يا مخلوط مي شوند، تنها با بصيرت نسبت به ترفندهاي معاندان و عوامل آنها مي توان راه درست را تشخيص داد.
به گزارش ايرنا وي مهمترين عوامل ايجاد فتنه را هوي وهوس، شهرت، حب جاه و مال دانست.
وي خاطرنشان كرد: در روزگار هميشه فتنه وجود دارد و از زمان پيامبراكرم(ص) و حضرت علي(ع) فتنه هاي مختلف مانند جريان ناكثين، مارقين، جنگ صفين و قرآن بر سر نيزه كردن و غيره وجود داشته است.
آيت الله نوري همداني اضافه كرد: آناني كه با ما همفكر نيستند، به دشمن چراغ سبز نشان ندهند، از اقدامات گذشته خود توبه كنند و به آغوش ملت برگردند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: هيچ صدايي در قرن بيستم مانند صداي امام خميني(ره) جهان را به لرزه در نياورد، هيچ فريادي مانند فرياد ايشان در دنيا فراگير نبود و هيچ حركتي مانند حركت بنيانگذار فقيد انقلاب مستكبران را خشمگين و مظلومان را شاد نكرد.
اين مرجع تقليد بزرگترين هديه امام راحل براي مسلمانان و مستضعفان جهان را احياء ارزش هاي اسلام ناب محمدي وايجاد حكومت اسلامي دانست و گفت: مهمترين وظيفه ما حفاظت و نگهداري از حكومت برابر ترفندهاي معاندان و عوامل آنها است.
وي مهمترين اصول امام خميني(ره) را نفي استبداد، تحكيم وحدت بين شيعه و سني، احياء جهاد و شهادت طلبي در راه اعتلاي ارزش هاي اسلامي ذكر كرد و گفت: گسترش اتحاد و وحدت كلمه و پرهيز از تفرقه از نيازهاي مهم جامعه اسلامي است.
وي با اشاره به اينكه امروز دشمنان فراوان در كمين ما هستند و تلاش مي كنند با ترفندها و كينه توزي هاي مختلف به اهداف سوء خود برسند، گفت: بدون جهاد و شهادت طلبي دين مبين اسلام اعتلا نمي يابد.
آيت الله نوري همداني گفت: امروز از مهمترين نقشه دشمنان در راستاي اهداف خصمانه شان ترساندن سني از شيعه، اروپا از كشورهاي اسلامي و كشورهاي خليج فارس از ايران است.

 



گزارش خبري
ناكامي غرب در جدا كردن سوريه از ايران و محور مقاومت

سرويس سياسي-
به رغم تلاش آمريكا و برخي كشورهاي غربگراي منطقه براي جدا كردن سوريه از محور مقاومت در خاورميانه، دولت دمشق اعلام كرد كه سوريه در كنار ايران و در جبهه اي واحد در مقابل اسرائيل خواهد ايستاد.
چند روز پيش (8مرداد) در جريان سفر «ملك عبدالله» پادشاه عربستان به لبنان كه با همراهي «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه صورت گرفت رسانه هاي غربي و صهيونيستي با ذوق زدگي اعلام كردند كه دولت دمشق در حال جدا شدن از محور مقاومت (ايران-حزب الله لبنان-سوريه) است. چرا كه اين رسانه ها هدف اصلي سفر پادشاه عربستان به بيروت را كمك به جريان غربگراي 14مارس و افزايش فشارها به حزب الله لبنان براي پذيرش نتايج احتمالي دادگاه ترور رفيق حريري، نخست وزير اسبق لبنان ارزيابي كردند.
14 فوريه 2005 زماني كه رفيق حريري در يك انفجار تروريستي جان باخت، نوك پيكان اتهامات به سرعت و با برنامه از قبل طراحي شده از سوي رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربگراي منطقه به سمت سوريه نشانه رفت. نتيجه اين شد كه دولت دمشق بر اثر فشار سنگين اين جريان مجبور به عقب نشيني نيروهاي نظامي خود از شهرهاي لبنان شد.
با گذشت چند سال از اين حادثه، گروه 14 مارس با حمايت آمريكا و عربستان فاز جديدي از تقابل با محور مقاومت آغاز كرده است كه براساس آن اين بار قرار است حزب الله لبنان به عنوان عامل اصلي ترور حريري معرفي شود.
براي اجرايي شدن اين سناريو لازم بود كه صف سوريه از جريان مقاومت و حزب الله لبنان جدا شود كه اصرار پادشاه عربستان به همراه شدن رئيس جمهور سوريه در سفر به بيروت در اين راستا قابل ارزيابي است. اما هنوز ساعاتي از حضور بشاراسد در لبنان نگذشته بود كه دستگاه ديپلماسي اين كشور اعلام كرد سوريه هرگز دست از حمايت از مقاومت برنخواهد داشت. در همين رابطه «وليدالمعلم» وزير امور خارجه سوريه ديروز طي سخناني در دانشگاه دمشق؛ اتهام به عناصر حزب الله لبنان به دست داشتن در ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان توسط دادگاه ويژه بين المللي، به منظور كشف حقايق نيست، بلكه در راستاي فشار سياسي بوده و غيرقابل قبول است.
وي تصريح كرد: دادگاه ويژه بين المللي پس از ترور حريري تشكيل شد و كار خود را آغاز كرده و موضع سوريه در برابر اين دادگاه واضح و آشكار است، اما هدف اين دادگاه تلاش براي كشف حقايق نيست، بلكه درصدد تحقق اهداف سياسي خود است.
وي ادامه داد: اين دادگاه ابتدا سوريه را متهم كرد، اما به دلايل موفقيت هاي اين كشور ديگر نمي توانستند بر دمشق فشار بياورند، لذا به طرف ديگري روي آوردند.
المعلم با بيان اين كه سوريه پنج سال مورد اتهام ظالمانه قرار گرفته اما به دليل استفاده دادگاه از شاهدان دروغين، نتوانست اقدامي كند، تصريح كرد: دادگاه مزبور اطلاعات تحقيقاتش را تحويل رسانه ها و رژيم صهيونيستي مي دهد و فكر نمي كنم دادگاه عادلانه و با انصافي باشد كه بخواهد حقايق را كشف كند.
المعلم تأكيد كرد: سوريه با اين دادگاه رابطه اي ندارد، چرا كه اين مسأله اي است كه به لبنان مربوط مي شود.
وي افزود: اگر فردي سوري با دلايل قاطع محكوم به دست داشتن در اين جنايت شود، ما قانون مجازات و دادگاه هاي خود را داشته و به اتهام خيانت بزرگ محاكمه خواهيم كرد.
وزير خارجه سوريه اظهار داشت: اين دادگاه اكنون حزب الله لبنان را متهم كرده و اين مسأله جديدي نيست و اين داستان از زماني كه نشريه آلماني اشپيگل از يك سال و نيم پيش خبر اتهام حزب الله را منتشر كرد، آغاز شد.
المعلم تصريح كرد: از زمان انتشار مقاله اشپيگل، فشار زماني آغاز شد كه شايعه شده بود حزب الله موشك هاي اسكاد از سوريه دريافت مي كند و نيروهاي يونيفل (سازمان ملل متحد) با خشونت تمام خانه هاي روستاهاي جنوب لبنان را به بهانه جستجو براي يافتن اسلحه مورد بازرسي قرار مي دهد و ديگر اين كه اكنون نيروهاي حزب الله را متهم به بي انضباطي مي كنند.
المعلم ادامه داد: اين اتهام ها رد شده و غير قابل قبول است اگر اين دادگاه بخواهد اقدامات سياسي خود را توسط نيروهاي خارجي ادامه دهد، اين بدان معني است كه ثبات لبنان در تهديد است.
وي افزود: معادله بسيار ساده است، هر كس كه ثبات لبنان را بخواهد بايد به دور از سياست و بي طرف باشد و در غير اين صورت دادگاه به همين منوال به كار خود ادامه مي دهد و اين معادله و تصميم به خود لبناني ها برمي گردد.
وزير خارجه سوريه در بخش ديگري از سخنان خود درباره ضلع ديگر جريان مقاومت در منطقه (ايران) و ارزيابي خود از تهديدات غرب عليه تهران گفت: با تأكيد براين كه شروع هر گونه اقدام نظامي عليه ايران را بعيد مي داند، تصريح كرد: ايران توانايي دفاع از خود و خاك خود را دارد به همين دليل شخصاً هرگونه اقدام نظامي عليه اين كشور را بسيار بعيد مي دانم مگر آن كه اسرائيل با دخالت آمريكا به چنين اقدامي دست بزند.
در همين رابطه روزنامه لبناني السفير در گزارشي به نقل از «جورج عدوان» نائب رئيس هيأت اجرايي نيروهاي لبناني به رياست «سمير جعجع» از سران جريان 14 مارس درباره روابط ايران و دمشق نوشت: نمي توان در برهه آتي منتظر ايجاد اختلاف بين تهران و دمشق بود.
وي ادامه داد: ممكن است برخي تمايزات بين سوريه و ايران وجود داشته باشد اما هيچ احتمال دوري و فاصله افتادن بين دو طرف وجود ندارد.عدوان تأكيد كرد: تمايزات بين سوريه و ايران برخاسته از منافع راهبردي بين دو طرف است.

 



آيت الله العظمي مكارم شيرازي: مسئولان كشوراختلاف نظر را كنار بگذارند

آيت الله العظمي مكارم شيرازي شرايط كنوني كشور و منطقه را حساس توصيف كرد و گفت: مسوولان بايد اختلاف نظر در زمينه هاي سياسي را كنار گذاشته و با منطق صحيح اسلامي با مسائل برخورد كنند.
آيت الله العظمي مكارم شيرازي در ديدار استاندار خراسان رضوي گفت: مشهد با توجه به وجود بارگاه منور رضوي حساس ترين نقطه كشور محسوب مي شود و انتظار مي رود كه در اين شهر مظاهر اسلامي پر رنگ تر باشد.
وي تصريح كرد: ارتقاي فرهنگ عفاف و حجاب و توجه به نظم و انضباط شهري از جمله مواردي است كه بايد مديران به آن توجه ويژه اي داشته باشند.
اين مرجع تقليد با بيان اين كه قيام امام زمان(عج) قبل از اينكه يك قيام نظامي باشد يك قيام فرهنگي است، خاطرنشان كرد: در صدر اسلام نيز پيامبر 13 سال در مكه اقدام به كار فرهنگي كرد و بعد از هجرت به مدينه پايه هاي حكومتي اسلام را بنا نهاد.
مكارم شيرازي پيگيري كار فرهنگي را در سه محور مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: مراكز آموزشي مانند دبستان ها، دبيرستان ها و مراكز آموزش عالي، خانواده ها و رسانه ها با فرهنگ سازي صحيح نقش مهمي در جهت ارتقاي شاخص هاي فرهنگي برعهده دارند.
محمود صلاحي نيز در اين ديدار ضمن تشريح وضعيت اجتماعي و اقتصادي استان گفت: با توجه به وجود مضجع شريف رضوي، مشهد سالانه ميزبان بيش از 25 ميليون زائر است كه يك ميليون نفر آنان را زائران خارجي از سراسر جهان اسلام تشكيل مي دهند.
وي اظهار كرد: فرودگاه بين المللي هاشمي نژاد هم اكنون با 36 مقصد داخلي و 22 مقصد خارجي در ارتباط است و طي سال گذشته پنج ميليون نفر از اين طريق به مشهد مقدس سفر كرده اند.
استاندار خراسان رضوي افزود: حدود 50 درصد هتل ها و اماكن اقامتي كشور در مشهد قرار دارد و از بابت اسكان زائران در اين شهر مقدس هيچ گونه مشكلي احساس نمي شود.
صلاحي تصريح كرد: توجه به مديريت اين كلانشهر مذهبي ايران و جهان و اهتمام در جهت رفع مشكلات زائران و مجاوران و تامين آرامش آنان از جمله مسائلي است كه مد نظر مسوولان استاني قرار دارد.

 



وزير كشور خبر داد
دستگيري تعدادي از عوامل حادثه تروريستي زاهدان

وزير كشور از دستگيري تعدادي از عوامل حادثه تروريستي زاهدان خبر داد.
به گزارش فارس ، مصطفي محمدنجار ديروز در گفت وگو با خبرنگاران در زنجان در مورد اقدامات وزارت كشور در زمينه دستگيري عوامل حادثه تروريستي زاهدان اظهار داشت: تعدادي از عوامل حادثه تروريستي زاهدان دستگير شده اند كه اقدامات بعدي در اين زمينه در حال پيگيري است.
وي در ادامه از تشكيل هفت كارگروه در ستاد حريم امنيت عمومي و شهروندي خبر داد و افزود: توجه به مسائل فرهنگي، حوزه سينما و تئاتر و توجه به نشاط اجتماعي از جمله رويكرد هاي اين كارگروه ها بوده است.
وزير كشور با اشاره به اينكه دو نوع ژورنال جديد در زمينه پوشش اسلامي تهيه شده است، افزود: فروشگاه ها و اماكن مناسبي براي اين منظور پيش بيني شده تا مردم از اين مراكز براي تهيه لباس هاي مورد نظر بهره ببرنند. وي تصريح كرد: در اين راستا وزارت بازرگاني و همچنين وزارت ارشاد مشغول به فعاليت هستند.
نجار در مورد وضعيت اساسنامه خانه احزاب و فعاليت احزاب گفت: احزاب زير نظر كميسيون ماده 10 احزاب اداره مي شود و نمايندگاني از سه قوه در آن حضور دارند كه يك نفر نيز از وزارت كشور در اين كميسيون حضور داشته و اين مسئله در حال پيگيري و ساماندهي است.
وي از افزايش 35 درصدي بودجه عمراني كشور خبر داد و گفت: بودجه عمراني كشور از 6 هزار و 300 ميليارد تومان به 8 هزار و 500ميليارد تومان افزايش يافته كه روند روبه رشد خوبي را نشان مي دهد.
وزير كشور در ادامه از افزايش بودجه عمراني شهرداري ها و دهياري هاي خبر داد و گفت: بودجه دهياري ها چهار برابر و بودجه عمراني شهرداري ها نيز دو برابر شده است.
وي در ادامه در مورد همكاري كشورمان با پليس بين الملل در زمينه مبارزه با جرايم و پولشويي گفت: جمهوري اسلامي تلاش هاي گسترده اي در زمينه مبارزه با جرائم و قاچاق مواد مخدر صورت داده است.
نجار در ادامه در مورد انسداد مرز هاي كشور تصريح كرد: در زمينه انسداد مرزها در شرق و غرب اقدامات خوبي در حال انجام است. وي با اشاره به وجود بيش از 8 هزار و 500 مرز آب و خاكي در كشور ادامه داد: انسداد مرزها در منطقه شرق كشور از اولويت بالايي برخوردار است.

 



ايران با آسيب ديدگان حادثه آتش سوزي در روسيه ابراز همدردي كرد

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ضمن ابراز همدردي با آسيب ديدگان حادثه آتش سوزي در روسيه، آمادگي ايران در كمك به مهار اين آتش را اعلام كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در رابطه با آتش سوزي در برخي مناطق فدراسيون روسيه، ضمن ابراز همدردي و تسليت به خانواده هاي كشته شدگان و آسيب ديدگان حادثه اخير اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران آماده است در مهار آتش سوزي و كمك رساني و همكاري مساعدت لازم را به عمل آورد.

 



فرمانده كل ارتش: زيردريايي ايران بزودي به آب انداخته مي شود

فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ظرف 9 روز آينده يك فروند شناور زيرسطحي (زيردريايي) اين نيرو به آب انداخته مي شود.
سرلشكر «عطاءالله صالحي» ديروز در محل ناوشكن جماران در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بدون اشاره به جزئيات اين شناور افزود: اين زيردريايي در آب هاي دوردست و يا هرجايي كه شناورهاي ايراني مورد تهديد واقع شوند، مورد استفاده قرار مي گيرد.
فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: مأموريت هاي مكرر نيروي دريايي در آبراه خليج عدن و اقيانوس هند ايجاب مي كند كه ناوگان دريايي ايران در حداكثر توانمندي بسر ببرد.
وي تصريح كرد: براساس سياست دفاع و حفاظت از منافع ايران در آبراه هاي يادشده توانمندي لازم توسط متخصصين داخلي و بدون هيچگونه خريد خارجي محقق شده است.
صالحي درباره تحريم هاي اعمال شده عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: اين تحريم ها كه در قالب بازرسي از شناورها نيز مطرح شده قطعا مورد قبول جمهوري اسلامي نيست و از نظر ايران دزدان دريايي سومالي با دزدان دريايي آمريكايي تفاوتي ندارند.
امير سياري از يگان موشكي ساحل به دريا بازديد كرد
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور در منطقه يكم دريايي نداجا از بخش هاي مختلف اين منطقه بازديد كرد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش با حضور در منطقه يكم دريايي نداجا پس از بازديد از اماكن و قسمت هاي مختلف تيپ تفنگداران دريايي امام حسين(ع) در جمع تعدادي از فرماندهان و مسئولان اين تيپ با اشاره به اهميت جديت، پشتكار و عزم راسخ نيروها و به ويژه فرماندهان منطقه يكم نيروي دريايي ارتش در انجام وظايف محوله، بر اهميت آمادگي صددرصد رزمي نيروها تاكيد كرد.
سياري به قرار داشتن در آستانه ماه مبارك رمضان اشاره كرد و نكاتي را در راستاي بالا بردن روحيه معنوي كاركنان و ارتقاي آموزش هاي لازم در اين زمينه يادآور شد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش هم چنين از يگان موشكي ساحل به دريا و سپس از مركز تعميرات و آمادگاه موشكي و نيز مراحل تعميراتي و آماده سازي بازديد كرد.

 



مهمانپرست تاكيد كرد
 مذاكرات تبادل سوخت بايد در اسرع وقت آغاز شود

سخنگوي وزارت خارجه گفت مذاكرات جليلي و اشتون در اواخر شهريورماه و مذاكرات تبادل سوخت در اسرع وقت آغاز مي شود.
رامين مهمانپرست در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درخصوص واكنش مثبت مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي براي تبادل سوخت هسته اي و همچنين زمان مذاكرات مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، گفت: بحث تبادل سوخت جداي از مذاكرات خانم اشتون و آقاي جليلي با جمهوري اسلامي ايران و 1+5 است.
وي با بيان اينكه درخصوص تبادل سوخت گام هاي مثبتي برداشته شده و دو طرف آمادگي خود را اعلام كرده اند، توضيح داد: بحث مذاكرات تبادل سوخت در اسرع وقت قابل انجام است و اعضاي گروه وين نيز در حال رسيدن به اين آمادگي هستند.
به گفته سخنگوي وزارت امور خارجه، مذاكرات سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان و كاترين اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا، اواخر شهريور و ماه سپتامبر انجام مي شود.
مهمانپرست در پاسخ به اين سوال كه ايران در صورت دريافت چه ضمانتي حاضر است غني سازي 20 درصدي خود را تعليق كند اظهار داشت: مطالب بايد با دقت منتقل شود تا ايجاد ابهام نكند. سياست ما در مورد غني سازي 20درصدي بارها اعلام شده است و ما براي تامين نياز داخلي چرخه سوخت خود را به صورت كاملا بومي ايجاد كرده ايم.
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه غني سازي را براساس معاهده عدم اشاعه حق خود مي دانيم، تصريح كرد: اجازه پايمال شدن حق خود را نمي دهيم و اينكه اورانيوم را تا چه ميزاني غني سازي كنيم بستگي به نيازمان دارد.
مهمانپرست اظهار داشت: آماده مبادله اورانيوم كم غني شده خود با سوخت 20درصد هستيم و اين موضوع در مواد بيانيه تهران به طور كامل مشخص شده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي در رابطه با مواضع اخير روسيه نيز گفت: جمهوري اسلامي ايران و كشور روسيه منافع مشترك فراواني دارند و بايد با ديد راهبردي و بلندمدت به ظرفيت هاي موجود و منطقه نگاه كنيم.
وي تصريح كرد: موضع گيري هاي اخير روس ها در رابطه با مخالفت آنها با اعمال تحريم هاي يكجانبه را يك گام مثبت تلقي مي كنيم. ما از حقوق خود در معاهده عدم اشاعه چيزي فراتر نمي خواهيم و نبايد بدليل دسترسي به حقوق خود مجازات شويم.
مهمانپرست تاكيد كرد: هر كشوري در تامين اين تحريم ها نقش داشته باشد در آينده از زمينه هاي همكاري با آن كاسته خواهد شد.
مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فرانسه در رابطه با اينكه آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان گفته اند سندي در اختيار دارند كه نشان مي دهد سران فتنه 1 ميليارد دلار از طريق يكي از كشورهاي منطقه پول دريافت كرده اند اظهار داشت: اين مسئله محرز است كه غربي ها و برخي از كشورهاي خاص براي ايجاد ناامني در ايران به ويژه در حوادث پس از انتخابات مداخله كرده اند.
وي با اشاره به اقدامات عملي و موضع گيريهاي اين كشورها تصريح كرد: نقش برخي از سفارتخانه ها و اصل موضوع حمايت از جريان فتنه پس از انتخابات قابل انكار نيست اما ميزان آن را مي توان بررسي كرد.
مهمانپرست همچنين درخصوص اظهارات رئيس جمهور برزيل درباره سكينه محمدي آشتياني، زني كه به اتهام زناي محصنه به سنگسار محكوم شده، و دادن اقامت به اين فرد خاطرنشان كرد: با توجه به شناختي كه از آقاي داسيلوا داريم، ايشان شخصيتي انساني و عاطفي هستند و احتمالا اطلاعات كافي در رابطه با اين پرونده به دست ايشان نرسيده است.
گفتني است يكي از خبرنگاران كه روز گذشته در جلسه مطبوعاتي مهمانپرست به طرح سوالي انتقادي درباره همايش ايرانيان خارج از كشور پرداخت، با برخورد تند و توهين آميزي مواجه شد.
اين خبرنگار كه از سوي خبرگزاري زنان ايران در جلسه حاضر شده بود محور سوال خود را حضور عناصر مسئله دار در اين همايش قرار داد اما مهمانپرست در پاسخ وي با گفتن عباراتي نظير اينكه شما اصلا خبرنگار نيستيد به تحقير وي در جمع پرداخت. سخنگوي وزارتخارجه در پاسخ خود به اين خبرنگار تاكيد كرد اقدامات مربوط به دعوت از حاضران در اين مراسم به تمامي توسط وزارتخارجه انجام شده و هيچ مورد مسئله داري وجود ندارد. اين در حالي است كه وي يك روز قبل تاكيد كرده بود اطلاعي از جزئيات نحوه برگزاري مهمانان اين مراسم ندارد. خبرگزاري فارس فايل صوتي اظهارات رامين مهمانپرست را منتشر كرده است.

 



معاون اول رئيس جمهور: جوانان كشور حقانيت ايران را در دنيا به اثبات رساندند

معاون اول رييس جمهور در بازديد از باغ موزه دفاع مقدس همدان، آن را يكي از كارهاي گرانسنگ و ارزشمند همدان دانست كه بايد قدر آن را بدانيم.
محمدرضا رحيمي در اين بازديد گفت: توصيه مي كنم همه استانها از باغ موزه دفاع مقدس همدان براي انتقال مفاهيم دفاع مقدس الگوگيري كنند.
وي اضافه كرد: بايد دوران دفاع مقدس را براي كساني كه آن دوران را درك نكرده يا از دور شنيده اند به ويژه براي نسل جوان به تصوير بكشيم.
معاون اول رييس جمهور با بيان اين كه در حال حاضر يكي از مشكلات ما به نمايش گذاشتن صحنه هاي ايثار و شهادت براي كساني است كه صحنه هاي ايثار و شهادت را نديده اند، تصريح كرد: بايد اين صحنه ها با الگوگيري از استانهايي مانند همدان به تصوير كشيده شود.
رحيمي با بيان اين كه به بركت انقلاب و رهبري امام خميني در دنيا هويت پيدا كرديم، خاطرنشان كرد: از آثار بي نظير انقلاب، 8سال دفاع مقدس با دست خالي بود كه همه دنيا در مقابل ايران صف آرايي كردند و جوانان با اعتقاد به امام و آرمانهاي ايشان ما را به پيروزي رساندند. معاون اول رئيس جمهور تاكيد كرد: ايثار جوانان ايراني را هيچ ملتي ندارد، اين جوانان حقانيت ايران را در دنيا به اثبات رساندند.
رحيمي اظهار داشت: جوانان ايراني دريايي از شجاعت و شهامت در دفاع مقدس به نمايش گذاشتند، اما متاسفانه نتوانسته ايم اين رشادتها را به نمايش در آوريم.
وي اظهار اميدواري كرد: با كمك هاي دولت باغ موزه دفاع مقدس سريعتر تكميل شود و گفت در مقابل اين كار با عظمت سر تعظيم فرود مي آورم.

 



بيانيه وزارت امور خارجه در محكوميت تجاوز به لبنان

به دنبال تجاوز ارتش رژيم صهيونيستي به نقاط مرزي لبنان، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اي تاكيد كرد: «جمهوري اسلامي ايران تجاوز رژيم صهيونيستي به مناطق جنوبي لبنان را شديدا محكوم نموده و اين رويداد و ابعاد آن را با حساسيت دنبال مي كند.»
در بيانيه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران آمده است؛
« جمهوري اسلامي ايران تجاوز رژيم صهيونيستي به مناطق جنوبي لبنان را كه به شهادت تني چند از فرزندان برومند ارتش لبنان عزيز منجر شد شديدا محكوم نموده و اين رويداد و ابعاد آن را با حساسيت دنبال مي كند. سابقه تاريخي تجاوزات رژيم صهيونيستي و تحميل جنگ هاي متعدد بر منطقه و ماجراجويي اخير، نگراني هاي موجود در خصوص آغاز يك ماجراجويي ديگر توسط آن رژيم عليه مردم لبنان را افزايش داده است. رويكرد رژيم صهيونيستي به قضاياي داخلي لبنان نيز با هدف برافروختن فتنه داخلي نمايانگر حقه و كينه صهيونيست ها نسبت به لبنان و ثبات و استقرار آن بوده كه با حمله تجاوزكارانه، ضرورت وحدت و همبستگي ملي لبنان را علي الخصوص با مقاومت پيروز خود اجتناب ناپذير مي سازد.»
« حملات اخير به غزه و لبنان در حالي صورت مي گيرد كه رژيم صهيونيستي تحت فشار محكوميت هاي بين المللي ناشي از جنايت هاي خود عليه مردم غزه و سرنشينان بي دفاع كشتي هاي كاروان آزادي، دست به فرافكني زده و تلاش دارد تا با اينگونه ماجراجويي ها، بحران هاي خود را به ديگران منتقل نمايد.»
« از اين رو انتظار مي رود كه جامعه بين المللي با محكوم نمودن اينگونه تجاوزات در اسرع وقت اقدامات بازدارنده خود را عليه تجاوزات پي در پي رژيم صهيونيستي اعمال و در حمايت از حاكميت و تماميت ارضي لبنان تدابير لازم را بكار بندد.»

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسيج حقوقدانان مي تواند از حقوق كشور در مقابل بيگانگان دفاع كند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اگر نيروهاي بسيجي كه امروز از لحاظ كمي و كيفي داريم، در دوران دفاع مقدس وجود داشت، 10 بار بغداد را فتح مي كرديم.
سردار محمدرضا نقدي در حاشيه اولين هم انديشي حقوقدانان بسيجي كشور در جمع خبرنگاران اظهار كرد: رسالت سازمان بسيج حقوقدانان كمك به نظام جمهوري اسلامي در تحقق آرمان هاي عدالت خواهانه و بسط هرچه بيشتر عدالت در عرصه قانون گذاري، اجرا و قضاوت است.
وي افزود: بايد كمك كنيم همان طور كه بسيج در عرصه هاي مختلف موجب عزت و سربلندي نظام بود در اين عرصه نيز موجب پيشرفت آرمان هاي كشور شود.
وي با بيان اين كه « بسيج به عنوان يك تشكل آمر به معروف و ناهي از منكر بايد نسبت به دستگاه ها نقش آفريني كند» خاطرنشان كرد: امام(ره) بسيج را صاحب انديشه و تفكري معرفي كرد كه محدود به ميدان هاي دفاعي و نظامي نمي شود.
رييس سازمان بسيج مستضعفين به نقش بسيج در كمك به حقوق كشور اشاره داشت و افزود: بسيج حقوقدانان مي تواند از حقوق كشور در مقابل بيگانگان دفاع كند. پرونده حقوقي سنگيني بين ما و آمريكا از ابتداي انقلاب وجود داشته است اما آن طور كه بايد حق مطلب ادا نشده و نتوانسته اند حقوق ما را بگيرند. بسيج حقوقدانان مي تواند كمك كند كه حق جمهوري اسلامي اخذ شود و يا لااقل كاري انجام دهد كه زشتي كار آمريكا برملا و به جهان معرفي گردد. وي با بيان اين كه «استقبال بسيار خوبي از اين همايش شده است» گفت: در بعضي از حوزه ها به خاطر پيچيدگي بايد به صورت تخصصي وارد شد.

 



بروجردي : تجاوز به لبنان حمله به جهان اسلام تلقي مي شود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه تجاوز به لبنان حمله به جهان اسلام تلقي مي شود، گفت: رژيم صهيونيستي با اين اقدام خود، زمينه شكست ديگري را در منطقه براي خود فراهم كرد.
علاء الدين بروجردي نماينده مردم بروجرد و رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حمله رژيم صهيونيستي به مناطق جنوبي لبنان گفت: عمليات رژيم صهيونيستي در خاك لبنان نشان دهنده اين واقعيت است كه اين رژيم همچنان عامل ناآرامي و بحران در منطقه است.
وي افزود: حمله به لبنان حمله به جهان اسلام تلقي مي شود، به همين دليل اين عمليات به شدت محكوم است.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي بايد عواقب اين جنايت خود را بپذيرد، تصريح كرد: زمان عمليات نظامي و تجاوز رژيم صهيونيستي عليه كشورهاي منطقه به پايان رسيده است.
بروجردي در ادامه تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي با اين اقدام خود زمينه شكست ديگري را در منطقه براي خود فراهم كرد.
نظاميان رژيم صهيونيستي در تجاوز امروز به خاك لبنان ضمن شهيد و زخمي كردن چندين سرباز لبناني، قوانين بين المللي از جمله قطعنامه 1701 را زير پا گذاشتند.

 



دو شبيه ساز بالگرد كبري به بهره برداري رسيد

شبيه ساز دو فروند بالگرد 209 شكاري كبري با حضور فرمانده هوانيروز كشور به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها براي اولين بار در كشور سيستم شبيه ساز دو فروند بالگرد 209 كبري در پايگاه هوانيروز كرمانشاه به بهره برداري رسيد.
امير خلبان كيومرث احدي فرمانده هوانيروز كشور با اشاره به ساخت اين دو شبيه ساز اظهار داشت: كاهش استهلاك، تلفات جاني و مالي، پايين آوردن هزينه هاي آموزشي و بالا بردن تجربيات و كاهش استرس خلبانان از جمله امتيازات و ويژگي هاي اين شبيه سازها است.
پيش از اين نيز شبيه ساز متحرك بالگرد 206 در جهاد خودكفايي هوانيروز و با كمك دانشگاههاي صنعتي كشور ساخته شده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14