(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 17 مرداد 1389- شماره 19711

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس قوه قضائيه:براي مقابله با تهاجم فرهنگي جهاد لازم است
تجليل رئيس جمهور ازخبرنگاران نمونه و خانواده شهداي رسانه
امروز همزمان با روز خبرنگار يادواره شهيد صارمي در بروجرد برگزار مي شود
سخنگوي شوراي نگهبان: آيت الله جنتي اسناد كمك ميلياردي بيگانگان به سران فتنه را در دادگاه ارائه مي كند
جامعه رسانه اي خط مقدم مقابله با تهديدات امپرياليسم عليه كشور است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: زمينه آرامش و رفاه خبرنگاران بايد فراهم شود
آيت الله يزدي: اظهارات مشايي درباره مكتب ايران به جاي مكتب اسلام غلط و نابه جا است
با تاكيد بر پيشرفت هسته اي ايران و ناكارآمدي تحريم هاموسسه علوم و امنيت بين الملل:
فعاليت دومين آبشار غني سازي 20درصد در ايران آغاز شد
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس: وحدت در جامعه موجب نابودي فتنه گران مي شود
گروهك منافقين در ليست تروريستي وزارت خارجه آمريكا باقي ماند
توصيه هاي مهم رئيس سازمان سنجش به كنكوري ها
با 6 سال سابقه كار نيروهاي حق التدريس آموزش و پرورش استخدام مي شوند
ديدار مبلغان از خانواده شهدا در ماه مبارك رمضان
ربات مين ياب در اصفهان ساخته شد
معاون وزير راه و ترابري: صادرات غيرنفتي 55 درصد افزايش يافت
رونمايي از 3 خودروي سنگين جديد در آذربايجان شرقي
عضو كميسيون فرهنگي مجلس: خبرنگاران هنوز از مزاياي سخت و زيان آور بودن بهره مند نشده اند
تحويل يك ميليون كارت خريد اعتباري به كاركنان دولت
 اعزام 10 هزار مبلغ حوزوي به سراسر كشور
فرمانده نيروي انتظامي كشور: زمينه هاي ناامني در مرزها را به طور كامل قطع خواهيم كرد



رئيس قوه قضائيه:براي مقابله با تهاجم فرهنگي جهاد لازم است

رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: امروز براي مقابله با تهاجم فرهنگي غرب نيازمند جهاد هستيم.
به گزارش ايرنا، آيت الله «صادق آملي لاريجاني» در گردهمايي بزرگ مبلغان ويژه ماه مبارك رمضان در تالار اجتماعات دارالشفا قم افزود: روحانيون ما بايد به عظمت تهاجم فرهنگي دشمن در حمله به ذهن و فكر جوانان كشور توجه ويژه كنند و بدانند كه امروز واقعا براي مقابله با اين تهاجم غرب، جهاد لازم است.
وي افزود: ما نخست بايد شبهات جوانان را بفهميم و با استفاده از منابع الهي و ديني، پاسخ آن شبهات را بيابيم و سپس با زبان امروز و جوان فهم، آنها را بيان كنيم.
رئيس قوه قضائيه با تاسف از عملكرد برخي از روشنفكران غربگرا گفت: سخنان اين روشنفكران وارداتي از مغرب زمين است به همين خاطر هيچگاه منبع و ماخذ سخن خود را بيان نمي كنند، چرا كه مي دانند مردم پي خواهند برد كه آنها كاري جز ترجمه انديشه مغرب زمين انجام نداده اند.
آيت الله آملي لاريجاني با اين حال، وضع فعلي كشور را ويژه دانست و گفت: ذهن جوانان كشور مملو از پرسشها و شبهاتي است كه از طريق اين تهاجم فرهنگي به آنها القا شده است.
گفتني است با حضور آيت الله «جعفر سبحاني» از مراجع عظام تقليد و رئيس قوه قضائيه و جمعي از شخصيت هاي برجسته سياسي و حوزوي، گردهمايي بزرگ مبلغان ويژه ماه مبارك رمضان در قم آغاز به كار كرد.
در اين گردهمايي آيت الله جعفر سبحاني با بيان اينكه مبلغان در ماه مبارك رمضان بايد خطراتي را كه از ناحيه دشمنان، تشيع را تهديد مي كند به مردم گوشزد كنند، افزود: دشمنان مكتب تشيع بويژه وهابيت، امروزه با استفاده از وسايل ارتباط جمعي مانند اينترنت و ماهواره تلاش دارند تا موجبات انحراف نسل جوان را از واقعيت ها و حقايق فراهم سازند.
اين مرجع همچنين با انتقاد از وضعيت نابسامان برخي مساجد اظهار داشت: اكنون ما شاهديم كه بسياري از مساجد از نعمت امام جماعت بي بهره اند و اين به هيچ عنوان در شأن نظام اسلامي كه بر مبناي ولايت و مذهب تشيع بنا شده است، نيست.
وي گفت: طلابي كه در شهر قم فاقد هرگونه مسئوليت اجرايي هستند، موظفند تا در ماه مبارك رمضان به مناطق محروم سفر كنند.

 



در آستانه روز خبرنگار انجام شد
تجليل رئيس جمهور ازخبرنگاران نمونه و خانواده شهداي رسانه

رئيس جمهور با تاكيد بر نقش خبرنگاران در رسانه ها تصريح كرد كه در دنياي امروز بدون خبر نمي توان زندگي كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت محمود احمدي نژاد در مراسم بزرگداشت مقام خبرنگاري و شهداي عرصه خبر طي سخناني با بيان اين مطلب كه خبرنگاران آزادند كه در رسانه ها مطلب انتقادي هم منتشر كنند اظهار داشت: من قبول ندارم يك نويسنده اي مقاله اي با ديدگاه نقادانه نوشت او را به هر قيمتي محكوم كنيم و اين موضع دولت هم طول پنج سال گذشته مشروط بوده كما اينكه بيشترين انتقادها نيز از دولت نهم و دهم شده است و ما سعي كرديم برخوردي با رسانه ها در اين زمينه نداشته باشيم.
وي به نقش رسانه ها در جوامع امروز اشاره كرد و گفت: در دنياي امروز بدون خبر نمي توان زندگي كرد و هيچ جريان اقتصادي و سياسي و اجتماعي بدون رسانه امكان گسترش و بقا ندارد.
احمدي نژاد تصريح كرد: خواستگاه رسانه و انديشه حاكم بر آن با مباني نظري جاري در رسانه است كه عملكرد آن را تشكيل مي دهد. رسانه امري مطلق و مجرد نيست.
رئيس جمهور تصريح كرد: امروز دولت هاي استكباري سنگين ترين جنگ هاي رواني را با رسانه سازماندهي مي كنند و تسلط بر سازمان هاي بين المللي را با كمك رسانه تثبيت كرده اند.
وي افزود: استكبار جهاني با كمك رسانه جنايتكارترين رژيم دنيا را كه همان رژيم صهيونيستي است مظلوم جلوه مي دهد و ماجراي دروغين هولوكاست را مبناي مظلوميت يك گروه قرار مي دهد و به باور عمومي مي رساند در حالي كه بسياري متوجه نيستند اين يك ماجراي ساختگي براي تسلط در خاورميانه است. كما اينكه در ماجراي 11 سپتامبر نيز با كمك رسانه فضاي افكار عمومي را به سمتي بردند كه حمله به عراق و افغانستان تبديل به حق آنها شود.
احمدي نژاد جنگ امروز را يك جنگ گسترده و همه جانبه رسانه اي عليه ملت ها ذكر كرد و افزود: برخي شبكه هاي رسانه اي را براي اثرگذاري بر روي مديران كشورها راه اندازي كرده اند زيرا امروز ابزار رسانه اثرگذارترين و مهمترين ابزار است.
رئيس جمهور تصريح كرد: اگر خبر درست و صادقانه و اميد بخش باشد به نفع جامعه و مكتب خواهد بود اگر انسان ها اميدوار باشند مي توان بساط ظلم را برچيد.
رئيس جمهور در ادامه خطاب به مسئولان گفت: ما حق نداريم اگر كشوري در موضع ضعف بود كالاهاي خود را به آنها تحميل كنيم بلكه بايد عادلانه با آنها رفتار كرد ما حتي نمي توانيم بدخواه مردم آمريكا باشيم.
احمدي نژاد مهمترين ماموريت دولت و ملت ايران را حفظ اقتدار، وحدت، عزت و توانمندي ايران ذكر كرد و گفت: امروز خبرنگاران و رسانه ها در خط مقدم عرصه هاي جهاني قرار دارند خبرنگاران بايد افق نگاهشان را جهاني كنند و از مسائل پيش پا افتاده خارج شوند.
رئيس جمهور در اين مراسم به خبرنگاران قول داد تا بحث بيمه تكميلي، مسكن و سخت و زيان آور بودن شغل خبرنگاري را پيگيري كند.
وي در پايان اظهار داشت: كشور بدون حمايت و حضور رسانه پيشرفت نمي كند شما بايد قدر خود را بدانيد تا كار رسانه و خبرنگاري مقدس است، كسوت خبرنگاري، كسوت يك مجاهد فرهنگي و انديشه اي در خط مقدم يك فرهنگ و تمدن است.
گفتني است در مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار و شهداي عرصه رسانه و اطلاع رساني از خانواده 18 شهيد عرصه خبر و اطلاع رساني با اهداي لوحي توسط رئيس جمهوي تجليل شد.

 



امروز همزمان با روز خبرنگار يادواره شهيد صارمي در بروجرد برگزار مي شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان گفت: همزمان با روز خبرنگار، يادواره خبرنگار شهيد محمود صارمي در زادگاهش بروجرد برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، سيد عارف علوي در تشريح برنامه هاي روز خبرنگار استان لرستان گفت امروز جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان و نخستين دوره جشنواره رسانه هاي ديجيتال لرستان برگزار مي شود.
وي افزود: 18 نشريه و خبرگزاري در سطح استان با 198 عضو و 765 اثر در دومين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي لرستان شركت مي كنند.علوي، در ادامه به برگزاري جشنواره رسانه هاي ديجيتالي در استان اشاره كرد و گفت: ارتقاي سطح فرهنگي در رسانه هاي ديجيتال از اهداف برگزاري اين جشنواره است كه در نمايشگاه تمامي خدمات به صورت ديجيتالي براي عموم ارائه مي شود.
وي، برگزاري مراسم ويژه تجليل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رساني استان را از ديگر برنامه هاي ويژه گراميداشت روز خبرنگار در لرستان ذكر كرد.

 



سخنگوي شوراي نگهبان: آيت الله جنتي اسناد كمك ميلياردي بيگانگان به سران فتنه را در دادگاه ارائه مي كند

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به سخنان آيت الله جنتي درباره كمك ميلياردي آمريكا به سران فتنه گفت: هر زمان كه دادگاه اين افراد برگزار شود اسناد كمك ميلياردي آمريكا به آنها نيز ارائه خواهد شد.
دكتر عباسعلي كدخدايي در نشست خبري هفتگي با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي در خصوص اظهارات آيت الله جنتي خطيب نمازجمعه تهران در رابطه با دريافت كمك هاي ميلياردي از سوي سران فتنه و اينكه اين اسناد چه زماني به قوه قضائيه ارائه مي شود؟ گفت: جواب اين سؤال را بايد از آيت الله جنتي پرسيد، ولي بنده به چند نكته در اين خصوص اشاره مي كنم؛ اول اينكه آمريكا و غرب در دشمني با نظام اسلامي اصرار دارند، مورد ديگر اينكه در طول جنگ تحميلي آنها علناً به صدام كمك و بعد هم تكذيب مي كردند ولي بعد از فروپاشي رژيم صدام به كمك هاي خود اقرار و از آن اظهار پشيماني كردند، ديگر اينكه در تلاش هاي دشمن عليه نظام اسلامي اساساً ترديدي وجود ندارد و آيت الله جنتي نيز حتماً اسنادي در اين خصوص داشته اند كه هر زمان به جرم افرادي كه در مقابل نظام ايستادند رسيدگي شود، اسناد دريافت كمك هاي ميلياردي آنها نيز به دادگاه ارائه خواهد شد.
به گزارش فارس كدخدايي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه مشائي اعلام كرده كه قرار گرفتن خبرگزاري ايرنا زير نظر دولت غيرقانوني نيست، آيا اين اظهار نظر درست است يا خير؟ گفت: شوراي نگهبان در اين رابطه نمي تواند اظهارنظري داشته باشد زيرا اين موضوع هنوز به دست ما نرسيده است ولي اساساً مصوباتي كه در مجلس تصويب مي شود، لغو آن مصوبات نيازمند مصوبه مجلس است. وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه حكم استقراض از بانك هاي خارجي چيست؟ گفت: نظر شوراي نگهبان اين است كه استقراض از بانك هاي خارجي خلاف شرع است و در طول برنامه چهارم نيز با توجه به نظر مجلس و مجوز مجمع تشخيص مصلحت نظام، فاينانس و استقراض مجاز شمرده شد.
سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص اجراي مصوبات و اينكه شوراي نگهبان از لحاظ قانوني مي تواند اين موضوع را پيگيري كند يا خير؟ گفت: ما از همه نهادها تقاضا داريم مصوباتي كه مراحل قانوني خود را طي كرده را به مرحله اجرا درآورند و شوراي نگهبان در اين رابطه ابزار قانوني در اختيار ندارد ولي ديوان محاسبات، سازمان بازرسي و مجلس شوراي اسلامي ابزارهاي نظارتي لازم در اين جهت را دارا هستند.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبني بر اينكه نحوه رسيدگي به برنامه پنجم توسعه چگونه خواهد بود و آيا همانند بودجه، شوراي نگهبان همزمان برنامه پنجم توسعه را نيز بررسي خواهد كرد، گفت: فرصت قانوني شوراي نگهبان براي اعلام نظر در رابطه با لايحه حجيمي مثل برنامه پنجم توسعه كم بوده و لذا ما به صورت همزمان اين لايحه را مي توانيم بررسي كنيم تا در موعد مقرر نسبت به اعلام نظر شوراي نگهبان بتوانيم اقدام كنيم.
كدخدايي همچنين اعلام كرد: ما آمادگي بررسي همزمان لايحه برنامه پنجم توسعه را داشته و اگر مجلس مصوبات را به صورت همزمان به شوراي نگهبان ارسال كند در موعد مقرر شوراي نگهبان اعلام نظر خواهد كرد.
طرح انحصار انتشار آثار
شهيد مطهري مغاير قانون است
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به مصوبات اين شورا خصوصاً درباره طرح انحصار انتشار آثار شهيد مطهري گفت: طرح اصلاح ماده 12 قانون حمايت از حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان به دليل اينكه حقوق مادي مورد نظر در مواردي كه عرف اين حق را متعلق به اشخاص مذكور نمي داند مخالف موازين شرع شناخته شد.
كدخدايي افزود: از نظر اينكه تعلق اين حق به طور دايم به آنان موجب ضرر به منافع عمومي مي شود، مغاير اصل 40 قانون اساسي است.
وي افزود: از ديگر مواردي كه شوراي نگهبان به بررسي آن پرداخته است، لايحه تاسيس استان البرز است كه دوم تير ماه 89 در مجلس تصويب شد كه پس از بررسي شوراي نگهبان، مغاير با موازين و قانون اساسي شناخته نشد.
طرح صيانت از دستاوردهاي هسته اي تاييد شد
كدخدايي اظهار داشت: همچنين طرح صيانت از دستاوردهاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران، اصلاح قانون احداث تونل مشترك شهري مصوب 1372و افزايش بهره وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي نيز از ديگر طرح هايي بود كه توسط شوراي نگهبان بررسي شد كه پس از آن مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد طرح اصلاح بند «ل» ماده 68 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و لايحه استفساريه تبصره 2 ماده 82 مكرر 2 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخابات شهرداران مصوب 82 نيز از ديگر مواردي بود كه مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
تاييد اساسنامه
سازمان هدفمندي يارانه ها
وي توضيح داد از ديگر مواردي كه پس از بررسي شوراي نگهبان مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد مي توان به اساسنامه سازمان هدفمندي يارانه ها و اصلاح اساسنامه شركت مادر تخصصي دارويي و تجهيزات پزشكي كشور اشاره كرد.

 



بيانيه سپاه و بسيج به مناسبت روز خبرنگار
جامعه رسانه اي خط مقدم مقابله با تهديدات امپرياليسم عليه كشور است

سپاه پاسداران و سازمان بسيج مستضعفين در بيانيه هاي جداگانه اي با گراميداشت سالروز شهادت محمود صارمي و روز خبرنگار بر رسالت خطير حرفه خبرنگاري تأكيد كردند.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه، سپاه پاسداران در بيانيه خود با برشماري تهديدات فراروي رسانه ها و خبرنگاران و تبيين راهبرد نظام سلطه در قلب حقايق و واقعيات از طريق مديريت و سازماندهي رسانه هاي وابسته، مهندسي جريان هاي خبري و بكارگيري خبرنگاران تربيت شده در محافل ابر رسانه هاي غربي- صهيونيستي، مسئوليت خبرنگاران جامعه ايراني را بسيار خطير معرفي و آورده است: اصحاب رسانه بويژه خبرنگاران فهيم و با بصيرت ايراني مي توانند با خلاقيت، هوشمندي و اتخاذ شيوه هاي كارآمد، موثر و متفاوت و توام با انصاف و واقع گرايي، اهداف شوم و رفتارهاي دروغين رسانه هاي سلطه را افشا و منافع و مصالح سلطه گران و قدرت هاي زورگوي جهاني را به چالش بكشانند و با شناسايي و حمله به نقاط آسيب پذير جريان خبري- اطلاع رساني دشمنان انقلاب و نظام، قدرت رسانه اي ايران اسلامي را در اين مصاف نابرابر و معنادار به آنان تحميل كنند.
اين بيانيه تصريح كرده است: بي ترديد جامعه رسانه اي ميهن اسلامي خط مقدم رويارويي با تهديدات و جنگ نرم دشمنان انقلاب و نظام و آينه آرمان، انديشه و فرهنگ مقاومت و ايستادگي ملت ايران محسوب مي شود كه با دميدن روح بالندگي و اعتماد به نفس به اقشار و آحاد مختلف جامعه بويژه نسل جوان، مي تواند ستيز رسانه اي غرب با استقلال، آزادي و عدالت خواهي ايرانيان غيور و غيرتمند را ناكارآمد و همانند عرصه هاي گوناگون ديگر با شكست خفت بار و مفتضحانه مواجه سازد.
همچنين به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، اين سازمان در بخشي از بيانيه خود تأكيد كرده است: شبكه ده ها ميليوني بسيج كه نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس مي باشد و در حال حاضر در عرصه هاي مختلف علمي، بهداشتي، نظامي، فرهنگي و مهندسي و سازندگي فعاليت مي كند، پيشرفت خود را مرهون تلاش خبرنگاران و رسانه ها در حوزه اطلاع رساني مي داند و براين تعامل في مابين مباهات مي كند و تلاش سربازان عرصه قلم و انديشه را پاس مي دارد.
در اين بيانيه آمده است: خبرنگاري از پيشه هاي خطير، پرمسئوليت و در عين حال ارزشمند در عرصه اطلاع رساني و ارتباطات است و گاهاً يك خبر به موقع مي تواند جامعه را نجات دهد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: زمينه آرامش و رفاه خبرنگاران بايد فراهم شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مجلس شوراي اسلامي سخت و زيان آور بودن حرفه خبرنگاري و قرار گرفتن آن در زمره اينگونه مشاغل را بررسي مي كند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «سيدمحمد حسيني» جمعه شب در حاشيه بازديد از جشنواره مجسمه هاي شني در بابلسر و در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي افزود: در حال حاضر بيش از هشت هزار خبرنگار در كشور فعال هستند كه بايد زمينه براي آرامش و رفاه آنها فراهم آيد.
وي اظهار داشت: در همين پيوند، در مراسمي با حضور رئيس جمهور كه در تهران برگزار مي شود، دغدغه هاي خبرنگاران اعم از بيمه، مسكن، سهام عدالت، حمايت از نشريات، صدور مجوز نشريات و برخورداري از تسهيلات بررسي مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به برگزاري جشنواره مجسمه هاي شني تصريح كرد: جشنواره مجسمه هاي شني در مازندران هر ساله بهتر از گذشته برگزار مي شود.
حسيني به برگزاري چنين جشنواره اي در جزيره هرمز اشاره و اضافه كرد: در برخي سواحل حتي در فصل زمستان و يخبندان مي توان آثار زيبايي را با برگزاري اين جشنواره ها خلق كرد و وزارت ارشاد نيز از اين هنرمندان حمايت مي كند.

 



آيت الله يزدي: اظهارات مشايي درباره مكتب ايران به جاي مكتب اسلام غلط و نابه جا است

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم نسبت به نقاط انحراف رئيس دفتر رئيس جمهور درباره ورود به مسايل تخصصي ديني هشدار داد.
آيت الله محمد يزدي در واكنش به سخنان اخير اسفنديار رحيم مشايي در خصوص معرفي مكتب ايران به جاي مكتب اسلام اظهار داشت: بار ديگر آقاي مشايي در بحث هايي كه در شأن وي نيست، وارد شده و اظهارنظرهاي غلط و نابه جا كرده است.
وي در گفت وگو با فارس، افزود: هر كس اظهارات او در اختتاميه مراسمي كه براي ايرانيان ساكن خارج از كشور برگزار شده را ملاحظه كند؛ مطمئن مي شود وي نبايد درباره اسلام و ايران صحبت كند و يا آنكه حداقل بايد كتاب خدمات متقابل ايران و اسلام شهيد مطهري را مي خواند و بعداً حرف مي زد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: هر فرد عادي كه در جريان انقلاب اسلامي ايران قرار داشته باشد، عزت كنوني ايران را از اسلام و حاكميت كشور و مقاومت جوانان ايران مي داند؛ مبارزات اول انقلاب به رهبري امام راحل(ره)، مقاومت مردم در جنگ تحميلي 8 ساله و تقديم اين همه شهيد و جانباز و تحمل همه شدائد و سختي ها توسط مردم ايران، همه و همه براي اسلام و حاكميت دين بوده است.
وي افزود: هيچ كس منكر نيست كه اعتقادات اسلامي مردم كه هرگاه احساس خطر كردند، با حضور ميليوني خود از نظام و اسلام دفاع كرده اند و عزت امروز ايران، از اسلام است؛ نه از ايران و ايراني بودن.
آيت الله يزدي اضافه كرد: ايران شاهنشاهي در طول تاريخ، جز ظلم و ستم و وابستگي به شرق و غرب كار چشم گيري نداشته و در جريان انقلاب، كساني كه دنبال ثروت، زندگي و مال و دنيا بودند، يا فرار كرده و از كشور خارج شدند و يا در گوشه و كنار دنبال خوشگذراني هاي خود بودند اما مردم عزيز به خصوص نسل جوان ما، جان خود را در دست گرفته به ميدان آمدند.
وي خاطرنشان كرد: امروز ناديده گرفتن حقايق و زيرسؤال بردن عزت اسلام و مسلمين به خاطر خوش آمد اين و آن و حرف هايي كه سلطنت طلبان و ملي- مذهبي ها زده و مي زنند را به زبان آوردن بسيار تأسف انگيز است؛ به خصوص با داشتن مسئوليتي خطير در رياست جمهوري.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه نمي تواند در اين گفت وگوي اجمالي همه نقاط لغزش و انحراف رئيس دفتر رئيس جمهور به خصوص در مطالبي كه اگر گفته باشد، خطرناك است، برشمرد، به ذكر برخي جملات از رحيم مشائي پرداخت كه آنها را نمونه هايي از انحرافات فكري نامبرده دانسته است.
آيت الله يزدي با اشاره به جملات رحيم مشائي كه گفته بود «اگر يافتيد جايي را كه خدا تكريم شده اما انسان تكريم نشده، بدانيد آن خدا همان خدا نيست»، «اگر ديديد جايي انسان تكريم شده است و خداوند پيدا نيست، يقين بدانيد آنچه تكريم شده، انسان نيست»، به طرح اين سوال پرداخت كه پس آن همه آيات قرآني كه درباره خداوند متعال و آيات الهي است، چه معني دارد؟
وي بر همين اساس تأكيد كرد كه به هر حال صلاح نظام، تشكيلات رياست جمهوري و شخص رئيس جمهور كه همواره در خط رهبري و حامي مباني ديني بوده است، نيست كه رئيس دفتر وي در بحث هاي تخصصي كه نسبت به آنها بي اطلاع است، وارد شود و بيش از اين به حيثيت خود و مرتبطين آسيب برساند.
آيت الله يزدي تصريح كرد: ايران امروز كه در سايه انقلاب اسلامي پيشرفت و رشد قابل توجهي داشته و رهبر معظم انقلاب كه با تدبيرهاي دقيق و حساب شده، توانستند آتش فتنه را خاموش كنند، آماده همكاري با كساني است كه دشمني ندارد، اما ميدان براي دشمنان اسلام و انقلاب بسته است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خاتمه با دعا براي هدايت همگان و ايمن شدن از شر نفس، خدا را سپاس گفت كه حقايق روشن و آشكار است و مردم كشورمان بيدار و متوجه هستند و اقشار مختلف جامعه از دانشگاهيان، نخبگان، فرهيختگان تا اعاظم و روحانيت و مراجع عظام، همواره مترصد و نگهبان اسلام و انقلاب و نظام هستند.

 



با تاكيد بر پيشرفت هسته اي ايران و ناكارآمدي تحريم هاموسسه علوم و امنيت بين الملل:
فعاليت دومين آبشار غني سازي 20درصد در ايران آغاز شد

يك موسسه مطالعاتي و تحقيقاتي طي گزارشي با تاكيد بر پيشرفت هسته اي ايران و ناكارآمدي تحريم ها بر ضد كشورمان از آغاز فعاليت دومين آبشار موسسه علوم و امنيت بين الملل (ISIS) در گزارشي اعلام كرد كه ايران استفاده از تجهيزات اضافي كه اوايل سال جاري براي غني سازي موثرتر اورانيوم نصب كرده بود را آغاز كرده و با وجود تحريم هاي سازمان ملل اقدامات هسته اي خود را افزايش داده است.
به گزارش فارس، اين موسسه در ادامه در وب سايت خود نوشت كه ايران هم اكنون از آبشار دوم سانتريفيوژهاي خود در سايت هسته اي نطنز استفاده مي كند. اين موسسه بين المللي به منبعي كه اين اطلاعات را فاش كرده است، اشاره اي نكرد.
آژانس بين المللي انرژي اتمي پيش تر اعلام كرده بود كه ايران دومين آبشار سانتريفيوژهاي خود را نصب كرده اما استفاده از آن را آغاز نكرده است.
استفاده از آبشار دوم اجازه مي دهد تا مواد باقي مانده با سهولت بيشتري به سانتريفيوژها تزريق شود كه باعث افزايش بازده سانتريفيوژها مي شود.
موسسه علوم و امنيت بين الملل در گزارش خود نوشت: اين موسسه مطلع شده است كه ايران هم اكنون در حال استفاده از دومين آبشار در سايت غني سازي خود در نظنز است تا مواد را از اولين آبشار بازيابي كند.
اين موسسه مطالعاتي نوشت كه استفاده از دومين آبشار به اين معنا است كه اين سايت هم اكنون و در مقايسه با قبل به اورانيوم كم غني شده كمتري براي توليد ميزان يكساني از اورانيوم با درصد غناي 20درصد نياز دارد. البته اين موسسه تاكيد كرد كه اين بدان معنا نيست كه خروجي اين آبشار يا سطح غني سازي افزايش يافته است.
موسسه علوم و امنيت بين المللي ادامه داد كه ديپلمات هاي غربي در گذشته گفته اند كه دومين آبشار مي تواند به گونه اي تنظيم شود كه براي غني سازي بيشتر استفاده شود.

 



عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس: وحدت در جامعه موجب نابودي فتنه گران مي شود

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي وحدت در جامعه را موجب نابودي فتنه گران دانست.
حسين نجابت در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه وحدت داخلي در ايران موجب كاهش تهديدهاي غرب مي شود، بيان كرد: نهادها و قواي سه گانه در اصول با هم وحدت دارند اما دشمنان با سوءاستفاده از اختلافات سليقه اي به دنبال اهداف شوم خود از فضاي داخلي ايران هستند كه اين موضوع بايد در سايه تدبير مسئولان نظام حل شود.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: يكي از برنامه هاي جدي غرب و نيروهاي وابسته به آنها در داخل ايران ايجاد اختلاف در ميان قواي سه گانه با سخن پراكني و اشاعه دروغ است كه مردم با همراهي نخبگان و با حفظ وحدت مي توانند اين نقشه استكبار را كه هدف غايي آن نابودي انقلاب است خنثي كنند.
وي تاكيد كرد: دلسوزان نظام و رهبر انقلاب در فتنه سال گذشته مكرراً بر وحدت در جامعه تاكيد داشتند كه تحقق اين هدف با خويشتن داري و رفع اختلافات جزئي موجب نابودي اصل فتنه مي شود.
رهبري محور وحدت
اصولگرايان است
نماينده مردم اصفهان نيز گفت: جريانات اصولگرا مي توانند حول محول رهبري با يكديگر به وحدت برسند و در مقاطع مختلفي هم كه اختلاف به وجود مي آيد به رهنمودهاي ايشان جامه عمل بپوشانند، زيرا وحدت بدون محور عين تفرقه است.
كريم شهرزاد در گفت وگو با ايسنا جامعتين را منشاء وحدت دانست و گفت؛ تشكيل كميته مشترك جامعتين حركت مناسبي است و بايد تقويت شود، اما بايد آسيب شناسي كنيم و ببينيم علت اين تفرقه ها چيست؟ اگر آسيب شناسي انجام نشود اين راه حل ها نمي توانند آن طور كه بايد و شايد، موثر واقع شوند.
وي با بيان اين كه تفرقه و اختلاف از اين ناشي مي شود كه يك فرد و جريان، خودش را اصل قرار دهد، ادامه داد: فراموش كردن مصالح ملي و آرمان هاي انقلاب، گزينشي برخورد كردن با رهنمودهاي رهبري، عدم توجه به اولويت هاي كشور و مردم، عبرت نگرفتن از گذشته و مغرور شدن از كسب پيروزي از عوامل ايجاد تفرقه است.
شهرزاد گفت: منشاء همه تفرقه ها هواي نفس است، در غير اين صورت خدمت به مردم و كشور منجر به تفرقه نمي شود.
وي با بيان اين كه توجه به ساختارها و مديريت اصولگرايي، اتحاد و انسجام ميان جريان اصولگرا در مجلس و دولت اهميت بسياري دارد، گفت: بايد مشخص كنيم ساختارهاي موجود چقدر توانسته است به حفظ وحدت كمك كند يا فراكسيون اصولگرايان چقدر توانسته است به نيازهاي مردم جواب دهند،
نماينده مردم اصفهان در مجلس پيشنهاد داد: رئيس فراكسيون اصولگرايان بايد از رئيس قوه مقننه جدا باشد تا بتواند وقت بيشتري را براي اصولگرايان بگذارد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين كه روي افراد خاصي اصرار ندارم و از نظر سازماني اين مسئله را بيان مي كنم، ادامه داد: مشكلي كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه رئيس مجلس به علت مسافرت ها، شركت در جلسات و شوراها، وقت كافي براي اصولگرايان ندارد.
وي همچنين خواستار تغيير ساختار تشكيلاتي اصولگرايان شد.

 



گروهك منافقين در ليست تروريستي وزارت خارجه آمريكا باقي ماند

با انتشار جديدترين ليست تروريستي وزارت امور خارجه آمريكا، سازمان مجاهدين خلق (منافقين) عليرغم تمام دست و پا زدن و استفاده از لابي قدرت صهيونيست ها و برخي اعضاي كنگره آمريكا، براي چهاردهمين سال پياپي در ليست تروريستي اين كشور باقي ماند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) با انتشار ليست تروريستي اداره ضد تروريسم وزارت خارجه آمريكا مشاهده مي شود كه نام گروهك منافقين باز هم همچون سال هاي گذشته، اين بار نيز در كنار نام 43 گروه ديگر از جمله پ ك ك، باسك، لشكر جهنگوي، القاعده و ابوسياف به چشم مي خورد.در اين گزارش با تأكيد بر سوابق متعدد تروريستي اين فرقه آمده است: طي سال گذشته تاكنون نيز هيچ تغييري در وضعيت و مشخصات سازمان مجاهدين ايجاد نشده است و اين سازمان مستحق خروج از اين ليست نيست. طي سال هاي اخير منافقين با صرف ميليون ها دلار براي خروج از ليست تروريستي آمريكا تلاش كرده اند و چندي پيش نيز از وزارت خارجه آمريكا به دادگاه استيناف آمريكا در واشنگتن شكايت كردند و اين دادگاه به وزارت خارجه آمريكا تأكيد كرد روال تفهيم اتهام منافقين را مجدداً طي كند اما منافقين با سوء استفاده از درخواست دادگاه استيناف آمريكا، ادعا كردند راي دادگاه بر خروج اين فرقه از ليست تروريستي آمريكا تأكيد دارد.

 



همزمان با ايام انتخاب رشته داوطلبان صورت گرفت
توصيه هاي مهم رئيس سازمان سنجش به كنكوري ها

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصيه كرد با تبعيت از شگردهاي برخي موسسات خود را با مشكل روبرو نكنند.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در يك توصيه فوري و جدي به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته كنكور 89 گفت: مسلم است كه شانس قبولي داوطلبان در دانشگاه ها و شهرهاي كوچك بيشتر مي شود اما اين طور نيست كه چشم بسته به اميد قبولي، دانشگاه هاي كوچك را انتخاب كنند و سپس به دانشگاه شهر خود انتقالي بگيرند. محمدحسين سرورالدين در گفتگو با مهر در پي شگرد موسسات انتخاب رشته در تهران مبني بر اينكه «دانشگاه هاي كوچك، نوپا و مناطق محروم را انتخاب كنيد سپس با استفاده از سياست وزارت علوم جهت تسهيل نقل و انتقال دانشجويي به دانشگاههاي محل زندگي انتقالي بگيريد» گفت: اين شگرد به هيچ وجه جواب نمي دهد و براي داوطلبان ايجاد چالش مي كند. داوطلبان اگر دنباله روي اين شگرد در انتخاب رشته باشند قطعاً دچار مشكل مي شوند و چه بسا امكانات خوبي را از دست مي دهند.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور افزود: درست است كه سياست وزارت علوم مبني بر تسهيل نقل و انتقال دانشجويان است اما بايد فهم درستي از اين سياست براي داوطلبان ارائه شود. همان طور كه از عنوان «تسهيل نقل و انتقال دانشجويان» مشخص است اين تسهيلات مربوط به دانشجو است دانشجو فردي است كه مدتي در دانشگاهي تحصيل كرده نه افرادي كه تازه انتخاب رشته مي كنند.
وي اضافه كرد: تسهيلات نقل و انتقال شامل حال دانشجو مي شود، دانشجويي كه مدتي در دانشگاهي تحصيل كرده اما در حين تحصيل با شرايطي مواجه مي شود كه ديگر قادر به ادامه تحصيل در آن دانشگاه نيست و راه حل مشكلاتش را در انتقال مي بيند.
سرور الدين در تشريح استدلالهايي كه منجر به بازنگري در آئين نامه نقل و انتقال دانشجو و ايجاد تسهيلات جديد براي نقل و انتقال دانشجويان از شهري به شهر ديگر شده است به مهر گفت: آئين نامه نقل و انتقال در گذشته مي گفت اگر مشكلات دانشجو موجه بود با توافق دانشگاههاي مبدا و مقصد مي تواند به دانشگاه شهر ديگري منتقل شود اما در گذشته برخي دانشگاه ها به مشكلات دانشجوياني كه درخواست انتقال مي كردند توجه لازم را نداشتند. وي افزود: به عنوان نمونه اگر يك دانشجوي دختر ازدواج مي كرد و محل زندگي همسرش در شهري با فاصله از محل تحصيل وي بود اين دانشجو ناگزير به انتقال بود و آئين نامه نقل و انتقال نيز اين اجازه را مي داد اما دانشگاه مبدأ يا دانشگاه مقصد اشكال تراشي مي كردند.
سرورالدين درباره كيفيت تسهيلات آئين نامه جديد نقل و انتقال دانشجويان از شهري به شهر ديگر گفت: حال آئين نامه جديد مي گويد وقتي مشكلات دانشجو محرز شد ديگر براي انتقال نيازي به موافقت دانشگاه هاي مبدأ و مقصد وجود ندارد و تنها با موافقت معاونت دانشجويي وزارت علوم بايد انتقال صورت پذيرد.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور تاكيد كرد: تسهيلات جديد نقل و انتقال دانشجويان مربوط به داوطلباني كه تازه در حال انتخاب رشته هستند نمي شود. اگر اين دانشجويان يك دانشگاه دور از محل زندگي شان را انتخا كنند و قبول شوند و سپس «مسافت» را به عنوان توجيهي جهت انتقال به دانشگاه محل زندگي شان معرفي كنند به دربسته برخورد مي كنند.

 



با 6 سال سابقه كار نيروهاي حق التدريس آموزش و پرورش استخدام مي شوند

امسال طرح استخدام نيروهاي حق التدريس با حداقل 7 سال سابقه محقق شد و وزير آموزش و پرورش قول استخدام حق التدريس ها با 6 سال سابقه را نيز داده است.
به گزارش ايرنا عضو فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي، روز جمعه با اعلام مطلب فوق در رشتخوار افزود: با همت مجلس شوراي اسلامي و دولت، نيروهاي حق التدريس با بيش از 12 سال سابقه استخدام شدند.
محمدرضا سجاديان گفت: همچنين بيش از 311 ميليارد تومان از مطالبات «مرخصي و پاداش» فرهنگيان به زودي پرداخت مي شود.
وي افزود: فرهنگيان فقط تا پايان سال 88 حق محروميت مي گيرند و در عين حال سال 89 را هم در برنامه پيگيري خود داريم.

 



براي نخستين بار صورت مي گيرد
ديدار مبلغان از خانواده شهدا در ماه مبارك رمضان

قم - خبرنگار كيهان:
مبلغان دفتر تبليغات اسلامي در ماه مبارك رمضان از پنج هزار خانواده شهيد سركشي خواهند كرد.
مديركل روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي گفت: امسال براي نخستين بار همزمان با انجام برنامه هاي تبليغي ماه رمضان، مبلغان از خانواده شهداي محل تبليغ خود نيز ديدن و سركشي خواهند كرد.
حجه الاسلام والمسلمين محمودرضا ذكاوت افزود: در كنار اين بازديد تلاش شده تا بسته هاي فرهنگي و لوح يادبودي نيز به خانواده شهدا اهدا شود.
وي گفت: برگزاري كنگره شهداي روحاني و تهيه نرم افزار شهداي روحاني از برنامه هاي آتي دفتر تبليغات اسلامي است.

 



ربات مين ياب در اصفهان ساخته شد

عضو گروه رباتيك پژوهش سراي استاد طاهر شهرضا گفت: ربات نمايش دهنده نقطه پيدايش مين توسط اين گروه ساخته شد.
محمدرضا صهبايي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اينكه در حال حاضر در حال آماده سازي ربات ها براي حضور در مسابقات رباتيك خوارزمي هستيم، بيان داشت: اين دسته از رقابت ها در چند ليگ مين ياب، انسان نما، ميكروموس و مين ياب دستي برگزار مي شود كه شركت كنندگان در دو بخش دانش آموزي و دانشجويي به رقابت مي پردازند.
وي با اشاره به اينكه بهترين كاربرد ربات هاي مين ياب براي فعاليت هاي نظامي و جنگي به كار مي رود، افزود: در حال حاضر ربات هاي مين ياب ساخته شده، فقط براي شركت در مسابقات و با توجه به قوانين مسابقات ساخته مي شوند.
عضو گروه رباتيك پژوهش سراي استاد طاهر شهرضا تصريح كرد: ربات هاي مين ياب ساخته شده با كاربرد نظامي براي حركت در محيط خاكي و زميني تدارك ديده مي شوند، اما ربات هاي مين يابي كه براي حضور در مسابقات ساخته مي شود فقط براي حركت در پيست مسابقه كه از جنس MDF است، ساخته شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه گروه رباتيك پژوهش سراي استاد طاهر شهرضا براي شركت در مسابقات ربات مين ياب خودكار آماده مي شود، اظهار داشت: اين ربات قادر است منطقه را شناسايي و ويژگي هاي جغرافيايي و مختصات منطقه را بررسي و در نهايت آنها را مخابره كند.
صهبايي در مورد ويژگي هاي ربات ساخته شده توسط گروه رباتيك پژوهش سراي استاد طاهر بيان داشت: اين ربات قادر است 360 درجه در جاي خود بچرخد و با برخورداري از هشت موتور قادر است در تمام زمين ها حركت كند و اين در شرايطي است كه از يك چرخ معمولي براي چرخ هاي آن استفاده شده است.
وي در مورد ويژگي هاي منحصر به فرد ربات مين ياب گفت: تهيه نقشه ويژه ربات مين ياب از ويژگي هاي اين ربات است كه آن را از ديگر ربات ها متمايز كرده است.
عضو گروه رباتيك پژوهش سراي استاد طاهر شهرضا ادامه داد: اين ربات قادر است نقطه پيدا شدن مين را شناسايي و آن را به صورت يك پيام به شبكه بي سيم اطلاع دهد و آن را روي نقشه مشخص كند.

 



معاون وزير راه و ترابري: صادرات غيرنفتي 55 درصد افزايش يافت

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي از افزايش 55 درصدي صادرات غيرنفتي در 4 ماه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
«عطاالله صدر» معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و كشتيراني ضمن بيان اين مطلب تصريح كرد: صادرات غيرنفتي در 4 ماه نخست سال گذشته 9/6 ميليون تن بوده است كه اين رقم با 55 درصد افزايش در 4 ماه اول سال جاري به 7/10 ميليون رسيده است.
وي با اشاره به افزايش عمليات كانتينري در بنادر كشور ادامه داد: عمليات كانتينري در 4 ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/31 درصد افزايش داشته است.
صدر افزود: حجم سرمايه گذاري ها در مناطق ويژه بندري كشور در سال هاي اخير رشد قابل قبولي را داشته است.
معاون وزير راه و ترابري از برنامه سياستي سازمان بنادر و كشتيراني به منظور توسعه مزيت هاي سرمايه گذاري در مناطق ويژه بندري خبر داد و گفت: مزيت هاي مالي در زمينه سرمايه گذاري ها و معافيت هاي مالياتي در مناطق ويژه بندري به منظور افزايش حضور بخش خصوصي گسترش مي يابد.

 



رونمايي از 3 خودروي سنگين جديد در آذربايجان شرقي

سه محصول جديد كارخانه توليد كاميون و كاميونت منطقه آزاد تجاري ارس روز شنبه با حضور استانداران آذربايجان شرقي و استان «خويي» چين رونمايي شد.
به گزارش ايرنا از تبريز مديرعامل اين كارخانه ديروز در مراسم رونمايي از اين خودروها گفت: اين سه محصول از استاندارد يورو 3 و گواهينامه هاي بين المللي VCA بلژيك و TUV اروپا برخوردارند.
محمد اسفنجي افزود: كاميون 3840 اين شركت نخستين محصول در بازار ايران است كه داراي چهار محور بوده و براي حمل محموله هاي سنگين معادن تا 38 تن كاربرد دارد.
وي گفت: كاميون اي ام 6 در رده خودروهاي سبك تجاري و خودرو سنگين تجاري 2640 نيز كشنده اي 26 تني است.
اسفنجي با اشاره به صادرات 30 ميليون دلاري توليدات اين شركت به جمهوري آذربايجان، عراق و عربستان اظهار داشت: بازار خودروهاي سنگين بازاري وارداتي است و وجود خلأ در آن كشش لازم را براي فروش اين توليدات به داخل فراهم كرده است.
وي افزود: وجود 120 هزار خودرو سنگين فرسوده در ناوگان حمل ونقل كشور و اصرار دولت براي خروج آنها به دليل مشكلات ايمني، زيست محيطي و مصرف بالا خلأ بسيار بزرگي را در بازار داخلي ايجاد مي كند كه با بسيج توليد كنندگان داخلي براي تأمين نيازهاي آن حداقل 3 سال زمان نياز است.
اسفنجي گفت: توليد محصولات جديد با كيفيت بالا و حضور توليد كنندگان داخلي در اين عرصه به نفع تراز تجاري كشور است و توليدات داخلي جايگزين واردات مي شوند.

 



عضو كميسيون فرهنگي مجلس: خبرنگاران هنوز از مزاياي سخت و زيان آور بودن بهره مند نشده اند

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: هنوز شغل خبرنگاري در جايگاه خود قرار نگرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي حسيني اظهار داشت: نبود ضمانت شغلي و برخوردهاي مديران سبب نامشخص شدن جايگاه خبرنگاران در جامعه شده است.
وي افزود: مطبوعات و خبرگزاري ها عرصه پردغدغه اي است كه با وجود محدوديت ها، رسالت بسيار مهمي را نيز برعهده دارد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه دو چالش را مهم ترين مسئله خبرنگاران دانست و افزود: اين دو چالش شامل كمبود خلأ قانون گذاري و همچنين مشكلات اجرايي در كار خبرنگاران است.
حسيني تصريح كرد: در مورد مشكل نخست كه نبود يك قانون جامع رسانه اي است در مجلس هشتم با يك ماده واحده خبرگزاري ها را مشمول اين قانون كردند اما كميسيون به وزارت ارشاد تكليف كرده كه تا پايان امسال قانون جامع رسانه ها را تدوين و به مجلس ارائه دهد.
وي درباره دومين مشكل خبرنگاران گفت: مشكل ديگري كه اين قشر دارند اين است كه در فضاي محدودنگري كه دستگاه هاي ناظر بر مطبوعات و رسانه ها در جامعه دارند خبرنگاران از يك موقعيت با ثباتي برخوردار نيستند.
وي افزود: در حال حاضر بيمه خبرنگاران مشكل دارد در حالي كه اعتقاد به سخت و زيان آور بودن اين شغل مطرح است، ولي اين قشر هنوز از مزاياي آن بهره مند نشده اند.

 



تا نيمه مهرماه سال جاري صورت مي گيرد
تحويل يك ميليون كارت خريد اعتباري به كاركنان دولت

قزوين- خبرنگاركيهان:
معاون هماهنگي و توسعه منابع و امور مجلس وزارت بازرگاني از تحويل يك ميليون كارت خريد اعتباري كارمندان با نام سخا كارت تا نيمه مهرماه سال جاري خبر داد.
فريدون احمدي در حاشيه بازديد از سيلوي گندم تاكستان قزوين افزود: در زمان حاضر چهار وزارتخانه كار و امور اجتماعي، بازرگاني، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش با جمعيت يك ميليون و500 هزار نفر به عنوان پايلوت در حال ثبت نام در اين طرح هستند.
وي با بيان اينكه در مرحله اول، اين كارت بين كارمندان رسمي و پيماني توزيع خواهد شد، اظهار داشت: كارمندان پس از دريافت اين كارت با اعتبار 15ميليون ريال، خريدهاي خود را به صورت اينترنتي انجام خواهند داد كه طي 24ماه از حقوق آنان كسر خواهد شد.
احمدي ادامه داد: هم اكنون يك ميليون نفر در سامانه خريد اعتباري ثبت نام كردند و اطلاعات آنها وارد سيستم شده است.
معاون وزير بازرگاني با بيان اينكه بانك ملي كار صدور كارت ها را برعهده دارد، اضافه كرد: كارمندان پس از دريافت كارت خود مي توانند از طريق سامانه اي كه به زودي اعلام مي شود خريدهاي خود را به صورت اينترنتي انجام دهند.
احمدي تاكيد كرد: براي اجراي اين طرح با38 توليدكننده در گروههاي كالايي لوازم خانگي و لوازم الكترونيكي به تفاهم رسيده ايم و قرار است تا گروههاي كالايي پوشاك، مواد بهداشتي، شوينده ها، مواد غذايي، محصولات بسته بندي، وسايل كودك، دوچرخه و موتورسيكلت نيز به اين طرح اضافه شود.
معاون هماهنگي و توسعه منابع امور مجلس وزارت بازرگاني يادآور شد: اين واحدهاي توليدي تاكنون سه هزار قلم كالاي بادوام براي مشاركت در طرح مذكور معرفي كرده اند كه اين كالاها بايد از فيلتر قيمت و كيفيت مناسب و خدمات پس از فروش نيز عبور كنند.

 



در ماه مبارك رمضان صورت مي گيرد
 اعزام 10 هزار مبلغ حوزوي به سراسر كشور

قم - خبرنگار كيهان:
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، 10 هزار مبلغ حوزوي در ماه رمضان به سراسر كشور اعزام مي كند.
به گزارش خبرنگار ما مديركل مبلغان دفتر تبليغات اسلامي گفت: با توجه به نياز شديد مناطق محروم به تبيين مسائل ديني و رشد و توسعه فرهنگ اسلامي، مبلغان به اين مناطق توجه ويژه كرده و براي حضور در اين مناطق نام نويسي كرده اند.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي گفت: طبق سنت هر ساله اين مبلغان با حضور در اماكن تبليغي مخاطبان را با وظايف ديني خود بيش از پيش آشنا مي كنند.
موسوي اظهار داشت؛ مراكز مختلف، سازمان هاي فرهنگي و تبليغي فعال در كشور درخواست هاي خود را ارسال كرده اند و نام نويسي از مبلغان در سامانه «سمتا» از پانزدهم تيرماه آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد.
وي با اشاره به اين كه صدور احكام مبلغان براي اعزام به تبليغ از يازدهم مردادماه آغاز شده است خاطرنشان كرد: نام نويسي از مبلغان ادامه دارد و مبلغان داراي پرونده تبليغي در دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و سابقه تبليغ موفق مي توانند با مراجعه به سامانه سمتا، براي اعزام به تبليغ نام نويسي كنند.مديركل امور مبلغان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با توجه به نياز مناطق محروم به حضور مبلغان يادآور شد: عزيزان مبلغ به اين مناطق توجه ويژه كرده و براي حضور در اين مناطق نام نويسي كنند.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: زمينه هاي ناامني در مرزها را به طور كامل قطع خواهيم كرد

فرمانده نيروي انتظامي گفت: نظام به دنبال ايجاد امنيت پايدار در مرزها و عمران و آباداني مناطق مرزي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از جوانرود، سرتيپ «اسماعيل احمدي مقدم» عصر جمعه در همايش بزرگ «ياد ياران» كه همزمان با سالروز عمليات نصر 7 و با حضور بيش از هزار نفر از رزمندگان، ايثارگران و خانواده هاي معظم شاهد و آزاده سراسر كشور در سالن تربيت بدني جوانرود برگزار شد، اظهار داشت: هرچه مرزها آبادتر و توسعه يافته تر باشند براي فعاليت هاي اقتصادي سازنده ترند و رونق اقتصادي در كشور و مناطق مرزي فزوني يافته و مردم هم از آن بهره بيشتري خواهند برد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به برخي تلاش هاي دشمنان و عوامل سرسپرده آنان براي ناامن جلوه دادن مناطق مرزي گفت: كاري خواهيم كرد كه زمينه هاي ناامني و حركت هاي هرچند ناچيز و كوچك گروهك هاي ضد انقلاب در منطقه و سوءاستفاده هاي احتمالي از آن را به طور كامل قطع و با متجاوزين به حريم جمهوري اسلامي ايران با شديدترين شيوه ممكن برخورد خواهيم كرد.
وي در پايان خاطراتي از دوران حضور خود در جوانرود و منطقه اورامانات در دوران دفاع مقدس و ايثارگري رزمندگان اسلام و مردم منطقه نقل كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14