(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 مرداد 1389- شماره 19712

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هوشنگ اميراحمدي: مشايي را آدم خيلي خوبي مي دانم!
هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گشايش يافت
صفايي : گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مطالبه مردم و نظام اسلامي است
راه تشخيص قبولي اعمال انسان
استقبال وهابي ها از اظهارات مشايي در تلويزيون عربستان
انتقاد از بي تعهدي خانه سينما نسبت به وظايف صنفي
 كاركنان كيهان خون اهدا كردند
خبرنگار كيهان برگزيده جشنواره ترافيك و رسانه شد
درخواست غيرمنطقي دفترمشايي از روزنامه كيهان
نمايش فيلم «شكارچي شنبه» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان



در گفت وگو با راديو فردا
هوشنگ اميراحمدي: مشايي را آدم خيلي خوبي مي دانم!

سرويس سياسي-
دلال رابطه با آمريكا ضمن تمجيد از رفتار اسفنديار رحيم مشايي گفت: آقاي رحيم مشايي را آدم خيلي خوبي مي دانم!
هوشنگ اميراحمدي كه با راديو فردا گفت وگو مي كرد در پاسخ به سؤال خبرنگار مبني بر دعوت از وي براي حضور در همايش ايرانيان خارج كشور طفره رفت و مدعي شد اين وظيفه دولت است كه به اين پرسش جواب بدهد اين وظيفه من نيست و اميدوارم دولت هم با شفافيت به اين پرسش پاسخ دهد.
اميراحمدي كه به فردي شديدا خالي بند در خارج كشور معروف است ادعا كرد با هزينه خود به ايران سفر كرده است و هيچ نقشي در سازمان دادن كنفرانس ايرانيان نداشته است. اين در حالي است كه در سندي كه كيهان روز يكشنبه منتشر كرد اميراحمدي به دست اندركاران همايش گفته بود كه پس از حضور در ايران تمامي هزينه ها را از شما مي گيرم. اميراحمدي همچنين در ادامه خالي بندي هايش اظهار كرد حضورم در هتل استقلال كه شركت كنندگان همايش ايرانيان مقيم خارج در آن حضور داشتند كاملا تصادفي(!) بوده است.
وي افزود: «من در اين يك سال گذشته بيش از چهار يا پنج بار به ايران سفر كرده ام و هر بار كه به ايران مي روم محل اقامتم هتل استقلال بوده است و همه دوستانم نيز اين را مي دانند.»
اين ضد انقلاب كه ظاهرا در پوشاندن دم خروس مهارت زيادي ندارد درباره دلايل پاسخ ندادن به اين پرسش كه آيا به همايش دعوت شده بود يا نه مدعي شد «دو جناح در داخل كشور بر سر قضيه من و دعوت به كنفرانس مي خواهند تسويه حساب كنند به ويژه كيهان و آقاي (حسين ) شريعتمداري كه هميشه عليه من خزعبلات زيادي مي نويسد حالا بهانه اي به دست آورده كه آقاي رحيم مشايي و دوستانش را دچار دردسر كند و من نمي خواهم (عامل) حركت آنچه كه آقاي شريعتمداري (مي خواهد) عليه آقاي مشايي به پيش ببرد بشوم».
اميراحمدي افزود: «آقاي رحيم مشايي را آدم خيلي خوبي مي دانم، فكر مي كنم، فكر خيلي خوبي دارد. كارهاي خيلي خوبي را انجام مي دهد؛ الان نمي خواهم اينجا كيسه بوكس آقاي شريعتمداري عليه آقاي مشايي بشوم».
او در ادامه به اين بهانه كه نمي خواهد وارد بازي هاي سياسي شود گفت به همين دليل از پاسخ صريح به اين پرسش خودداري مي كند.
اين ادعاهاي اميراحمدي در حالي است كه وي در زمان حضورش در ايران و در مقابل انكار مشايي مبني بر عدم دعوت از وي تهديد كرده بود كه اگر تيم مشايي رسما دعوت از او را به همايش ايرانيان تاييد نكند او هم متن دعوتنامه اش را منتشر مي كند.
خاطرنشان مي شود هوشنگ اميراحمدي سابقه طولاني در ضديت با اسلام و انقلاب اسلامي و ملت ايران دارد و پيوسته در جهت خواست اربابان آمريكايي خود گام برداشته است.

 



هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گشايش يافت

گروه ادب و هنر -
هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، شنبه شب با حضور جمعي از مسئولان و شخصيت ها در مصلي امام خميني(ره) گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري ها، اين مراسم با حضور آيت الله مهدوي كني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدعلي رامين (معاون مطبوعاتي وزير ارشاد)، قائم مقام قرآني وزير ارشاد و ... برگزار شد.
سيدمحمد حسيني، وزير ارشاد در اين مراسم سخنراني كرد و با توصيف اين نمايشگاه به عنوان رويدادي عظيم و بي بديل گفت: اميدواريم اين نمايشگاه الگويي براي گسترش امثال خود در ديگر نقاط كشور و جهان شود.
وي با اشاره به آيه 173 سوره مبارك آل عمران تهديدات اخير دشمنان اسلام عليه كشورمان را نه تنها سبب دلهره و بيم ندانست بلكه آن را عامل افزايش ايمان مردم ارزيابي كرد.
وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنانش به ساير برنامه هاي وزارت ارشاد در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: اعزام قاريان در ماه رمضان و موسم حج به خارج از كشور، دعوت از قاريان بين المللي، اعزام گروه هاي همخواني به خارج از كشور و ترجمه قرآن به زبان هاي مختلف به عنوان ديگر فعاليت هاي قرآني وزارت ارشاد است.
وي افزود: فعاليت قرآني در دولت دهم در كنار فعاليت همه معاونت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مانند تهيه فيلم، نمايش، كتاب و ساير بخش ها تجلي دارد و منظومه جشنواره قرآني آيات با 22 رشته هنري با همين هدف طراحي شده است.
رئيس هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم نيز در اين مراسم از پنج سياست كلي حاكم بر اين نمايشگاه خبر داد.
وي هنري نمودن نمايشگاه، تسهيل حضور نهادها در آن، افزايش خدمات رساني به بازديدكنندگان، تجميع ظرفيت هاي ملي و بين المللي و بين المللي كردن حقيقي نمايشگاه را به عنوان سياست هاي پنج گانه هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برشمرد.
وي پذيرايي از 8 هزار روزه دار در هنگام افطار را از جمله برنامه هاي خدمت رساني به بازديدكنندگان معرفي كرد و گفت: از 35 كشور براي ارائه آثار و فرهنگ خود در بخش قرآن و فرهنگ ملل دعوت شده است.
محمدي به اختصاص بيش از 90 هزار متر مربع براي اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: 32 بخش در اين نمايشگاه فعال هستند كه تنها به بخش بصيرت 1000 متر مربع اختصاص داده ايم كه بازديدكنندگان مي توانند از مراحل مختلف شيطان پرستي تا فتنه سبز سال گذشته را در آن بخش، مشاهده كنند.
وي به ارائه آمارهايي از بخش هاي مختلف نمايشگاه قرآن امسال پرداخت و اظهار داشت: 93 بخش نرم افزاري، 70 شركت توليدكننده آثار هنري، 140 نشست علمي همراه با ضبط تلويزيوني و پخش در طول سال، عرضه هزار و 500 جلد از منابع قرآن پژوهشي، حضور 60 استاد دانشگاه، عرضه 14 اثر هنري داوري شده، نمايش 150 عكس در نمايشگاه، اجراي 108 تئاتر صحنه اي با موضوع خانواده و نوجوان و 160 تئاتر خياباني و برپايي غرفه مخصوص به عرضه محصولات حجاب و عفاف در بخش بزرگي از نمايشگاه با همكاري معاون فرهنگي اجتماعي وزارت كشور ساير خصوصيات اين دوره از نمايشگاه بين المللي است.
وي همچنين از تشكيل شوراي توسعه فرهنگي قرآني خبر داد و گفت: براي تحقق آرزوي مركزيت يافتن فعاليت هاي قرآني، اين شورا با حضور چهار وزير تشكيل شده و يكي از جلسات آن نيز با حضور رئيس جمهور محترم برگزار شد.
بنابراين گزارش، نمايشگاه بين المللي قرآن تا بيست وسوم ماه مبارك رمضان براي بازديد عموم هر روز از ساعت 17 تا 24 فعاليت خواهد داشت.
نمايشگاه بين المللي قرآن شامل بخش هاي متنوعي است كه مي توان به بخش هاي كودك، نوجوان، خانواده، آموزش، پژوهش و گفتگوهاي قرآني، كتاب و نشر مكتوب، هنرهاي تجسمي، هنرهاي نمايشي و تئاتر، عكس، حوزوي، دانشگاهي، فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال، بصيرت قرآني، صهيونيسم شناسي، عفاف و حجاب، استهلال و رصد آسماني، قرآن و فرهنگ ملل اسلامي، بين الملل، ترجمه قرآن كريم، محافل و مراسم، نهادها و تشكل هاي قرآني، شعر و ادب، محصولات فرهنگي و شب آفتابي اشاره كرد.

 



صفايي : گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مطالبه مردم و نظام اسلامي است

رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را از مطالبات مردم و نظام اسلامي دانست.
طيبه صفايي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: گسترش عفاف و حجاب در جامعه اولا جزو مطالبات اسلامي است و ثانيا اين موضوع يكي از خواسته هاي اساسي مردم عزيز كشورمان است كه بارها آن را مطرح كرده اند و مقام عظماي ولايت نيز اين مسئله را به عنوان يكي از دغدغه هاي اساسي خودشان مطرح فرموده اند، بنابراين در ضرورت و اهميت توجه به اين موضوع، همين اندازه كفايت مي كند كه عفاف و حجاب بايد به عنوان يكي از مطالبات اساسي در جامعه اسلامي قرار گيرد.
رئيس فراكسيون زنان مجلس در ادامه به اقدامات استكبار جهاني براي مقابله با حجاب اشاره كرد و يادآور شد: استكبار جهاني در جنگ نرم با ايران، در پي دامن زدن به بي حيايي و بي عفتي در كشورمان است تا بتواند آن شجره طيبه اي را كه در جامعه اسلامي ما وجود دارد از ريشه بخشكاند و بي بند و باري را ترويج دهد و از اين منظر جامعه اسلامي را آسيب پذيرتر كند.
وي تاكيد كرد: بايد يك همت عمومي و عالي را براي گسترش اين فرهنگ در جامعه ايجاد كنيم از مسئولان گرفته تا مردم و رده هاي مختلف مديران كشور و سياست گذاران و متوليان فرهنگ چرا كه طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مختص به يك حوزه نيست كه ما مسئوليت را فقط به يك دستگاه واگذار كنيم و سايرين كاري به اين موضوع نداشته باشند بلكه به همه دستگاهها و سازمان ها به نوعي مرتبط مي شود.
صفايي يكي از عوامل عدم موفقيت در گسترش اين فرهنگ را جزيره اي ديدن و جزيره اي عمل كردن در خصوص اين موضوع توصيف كرد و ادامه داد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نيازمند يك نگرش نظام مند و سيستمي و عملكرد همه جانبه و نظام مند است. بنابراين اگر بتوانيم اين همت را در سطح مسئولان، مردم و متوليان فرهنگي ايجاد كنيم، مي توانيم شاهد نتايج و نمودهاي خوبي در اين زمينه باشيم و تا زماني كه اين باور دروني در مسئولان ايجاد نشود و اين موضوع به عنوان يك دغدغه اصلي در جامعه مطرح نشود، مسلما در عملكرد با مشكلاتي مواجه خواهيم بود.
وي با تاكيد بر اينكه به باور بنده گشت ارشاد يكي از مكانيزم هايي است كه نيروي انتظامي بايد از آن استفاده كند، عنوان كرد: اما اينكه منش افراد چگونه و شيوه تذكر آنها به چه صورت باشد، حتما بايد با منش اسلامي تطبيق داده شود.
صفايي در ادامه با بيان اينكه جوانان اولين الگوهاي خود را از رسانه ملي دريافت مي كنند، گفت: نقش رسانه ملي در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسيار اساسي است به شرطي كه بتواند از كارشناسان علمي و پژوهشي در برنامه هاي مختلف اين رسانه براي گسترش اين فرهنگ استفاده كنند و دائما در اين زمينه از جامعه بازخوردها را دريافت كنند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه به نظر شما گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با مقوله آزادي منافات دارد يا خير و آيا اين موضوع بي احترامي به افراد تلقي مي شود يا خير، گفت: حجاب اوج آزادي است. آزادي انسان از قيد و بندها و ديدگاههاي شهواني و نفساني است. افرادي كه داراي عفت و حجاب هستند اجازه ورود ديدگاههاي نامحرمان را به خودشان نمي دهند و اين فرد را به عنوان يك فرد آزاد مي توان مطرح كرد كه شخصيت وي در منش و رفتار تجلي مي كند نه در مظاهر جسماني اش.

 



راه تشخيص قبولي اعمال انسان

به ما گفتند: هر روز در خدمت قرآن كريم باشيد. روز در مقابل شب نيست، يعني شبانه روز در خدمت قرآن كريم باشيد. خواندن قرآن، مطالعه قرآن، تفسير قرآن، تأويل قرآن، اينها همه اش خير است و نور؛ امّا آن بيان نوراني امام باقر (ع) اين است كه: خودتان را بر قرآن كريم عرضه كنيد. خيلي ها هستند كه روزانه خودشان را مي كشند تا اضافه وزن نداشته باشند. ما بايد هر روز خودمان را بر قرآن عرضه كنيم، با اين ميزان الهي خودمان را بسنجيم؛ ببينيم سبكيم يا سنگين. همه عقائد و اخلاق و اعمال ما در رفتار و گفتار و نوشتار و امثال ذلك بايد عرضه بشود بر قرآن كريم كه آيا قرآن اين را امضاء مي كند يا نمي كند ! اين در خدمت قرآن بودن است روزانه و اين نشان حفظ قرآن است در بخش عمل.
قرآن كريم، ريسمان آويخته براي هدايت انسان
هر وقت ما لغزيديم، هر وقت يك خيالي كرديم، خطوراتي كرديم، از ذهن ما خيالي گذشت يا از دست و پاي ما يك لغزشي ديده شد؛ معلوم مي شود كه ما اين طناب را درست نگرفتيم ! اگر درست گرفته بوديم، نمي لغزيديم. اين قرآن يك طناب آويخته است كه آن را ذات أقدس له نازل كرد، يعني از س دره المنتهي يا بالاتر اين را آويخت؛ نه آنجوري كه باران را نازل كرد،اين طناب است؛ يك طرفش به دست اوست، يك طرفش به دست ماست.
ابتلاء به گناه و لغزش ها، ثمره رها كردن ريسمان الهي
ما هر جا كه خداي ناكرده از نظر چشم يا گوش يا عمل يا غذا يك مختصر لغزيديم، معلوم مي شود دستمان از اين قرآن كوتاه شد و گرنه نمي لغزيديم ! چه كسي مي لغزد؟ كسي كه دستگيره ندارد. آن كسي كه دستگيره دارد كه نمي لغزد! اين يك هشداري است براي ما: هر وقت هر حرفي زديم؛ جائي را نبايد نگاه بكنيم، كرديم؛ غذائي را نبايد مي خورديم، خورديم؛ حرفي را نبايد مي زديم، زديم؛ خيالي را نبايد مي كرديم، به ذهن راه داديم؛ معلوم مي شود دست ما از اين حبل كوتاه شد. ولي چون سرتاسر، اين حبل است، راه براي دست زدن به آن و به دست آوردن مجدد باز است. ما اين را هميشه بايد بدانيم كه اگر خداي ناكرده يك گناهي از ما صادر شد، اين گناه، لغزش است. اين كه به ما مي گويند: هنگام وضو گرفتن در مسح پا بگوئيد: اللّهمّ ثبّ تن ي علي الصراط يوم تزّ ل ف يه الاقدام(1)، در قيامت خيلي ها مي لغزند، آن مرحله كاملش است و گرنه در برزخ هم مي لغزند، در دنيا هم مي لغزند. هر لحظه اي كه خداي ناكرده ما بيراهه رفتيم، لغزيده ايم. وقتي انسان مي لغزد كه دستگيره نداشته باشد، به اين دستگيره تمسّك نكرده باشد، به اين عروه وثقائي كه لا انف صام لها (2)، تمسّك نكرده باشد؛ اين يك آزمون خوبي است.
راه تشخيص قبولي اعمال
به ما گفتند: اگر خواستيد بفهميد نمازتان مقبول است يا نه، منتظر مرگ و بعد از مرگ نباشيد؛ البتّه آن يوم القيامه، حساب كلّي را روشن مي كند، امّا در دنيا به خوبي ما مي توانيم بفهميم اين نمازي كه خوانديم مقبول است يا نه ! اگر تا غروب هيچ آلوده نشديم، معلوم مي شود اين نماز مقبول است؛ براي اينكه:نّ الصّلاه تنهي عن الفحشاء و المنكر(3)، اين ما را حفظ كرد. اگر قبول نمي شد كه ما را حفظ نمي كرد! از اينكه ما را حفظ كرد، معلوم مي شود الحمد لله نماز ظهر و عصر ما مقبول است. اگر خداي ناكرده از مسجد كه بيرون رفتيم، آنچه را كه نبايد نگاه بكنيم، كرديم؛ نبايد حرف بزنيم، زديم؛ نبايد خيال بكنيم، كرديم؛ معلوم مي شود اين نماز صحيح است فقهاً، قبول نيست كلاماً !! يعني از نظر فن كلام اين را قبول نمي كنند. از نظر فن فقهي، بله؛ مي گويند اين كارقضا ندارد، اعاده ندارد؛ نمازي بود، بايد مي خواندي؛ خواندي. امّا در آن فقه اكبر اين مقبول نيست، گرچه در فقه اصغر صحيح است. چرا؟ وقتي گفتند: الانسان ما هو؟ مي گويند : ح يوان ناط ق. الصّلاه ما ه ي؟ ناه يه عن الفحشاء. اگر ناهي عن الفحشاء نبود، معلوم مي شود صلاه نيست!
پس ما به خوبي مي توانيم بفهميم اين عبادت ما مقبول است يا نه. ديگر منتظر قيامت نباشيم ! خيلي از چيزهاست كه براي ما مخفي است، آن روز روشن مي شود؛ امّا اينها جزء الفباي دين ماست. اينها نه خيلي عميق علمي است، نه خيلي امر كشف و شهودي است، قرآن هم همين طور است. آنهائي كه وضع آن مراحل بالاتر را نگاه نكردند؛ به اين تپه ماهوري ها كه رسيدند، خيال مي كنند كه اين قلّه دماوند است ! نه، اين يك تپه اي بيش نيست. اينگونه از مطالب كه در اين جلسات گفته مي شود، يك تپه علمي است؛ اينها را نمي گويند: سواد ! سواد چيز ديگر است. آدم وقتي يك 30 ـ 40 سال برود، جان بكند؛ تازه مي فهمد سواد يعني چه !! بنابراين اينها يك كار ابتدائي است كه مقدور همه ماست كه آيا نماز ظهر و عصر ما قبول شد يا نشد، آيا ما به قرآن اعتصام كرديم يا نكرديم. وجود مبارك امام باقر اين را به خواص نگفت؛ به علماء و فقهاء و حكماء نگفت! به همه ما مردم فرمود. شما روزانه خودتان را با كتاب خدا بسنجيد، ببينيد كه لغزيديد يا نه. اگر خداي نكرده لغزيديد، معلوم مي شود دستتان را از اين ريسمان رها كرديد. اين: و اعتص موا ب حبل الله (4) نيست.
قرآن و ولايت، ريسماني آويخته از خداوند به سوي انسان ها
از وجود مبارك پيغمبر (ص) رسيده است كه: در جريان معراج، موضوع ولايت علي بن أبيطالب و اهل بيت مشافههً به من القاء شده است. يعني آنجا ديگر جبرئيل و فرشته هاي ديگر واسطه نبودند، خود ذات أقدس له بلا واسطه به من فرمود: جانشين بلا فصل تو علي است، بعدش هم اولاد علي؛ اگر تا آنجا مسأله ولايت هست؛ چون قرآن ع دل ولايت است، پس اين حبل متين تا آنجاست. ما هم به بركت آن رواياتي كه مي فرمايد: يكي از دو طرف اين طناب به دست خداست، مي توانيم بفهميم ولايت به دست خداست. هم به بركت اين رواياتي كه مي فرمايد: در معراج، ولايت اهل بيت بلا واسطه ومشافههً ا فاضه شده است، مي فهميم قرآن تا يدي الله (سبحانه و تعالي) استقرار دارد.
بنابراين هر اندازه كه ما پيش برويم، جا دارد. ن شآء الله در بين اين جمع بايد يك عدّه اي باشند كه مفسّر نامي باشند؛ وقتي وارد حوزه تفسير شدند، آنوقت متوجه مي شوند كه عبارات مال چه گروه است، اشارات مال چه گروه است، لطائف مال چه گروه است، حقائق مال چه گروه، واين تعبير از وجود مبارك امام صادق وسيّدالشهداء (ع) رسيده است كه قرآن اين 4 بخش را دارد؛ براي توده مردم عباراتش است، براي يك عدّه اشاراتش است، براي يك عدّه لطائفش است؛ آنها كه جزء انبياي الهي اند، حقائق قرآن مال آنهاست.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با مديران و مسئولان جامعه القرآن، طلاب حافظ قرآن، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم؛ 8/ 9/ 1386
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) من لا يحضره الفقيه/ 1/ 43 (2) بقره/ 256
(3) عنكبوت/ 45 (4) آل عمران/ 103
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان هر روز منتشر مي شود.

 



حجت الاسلام سالك خبر داد
استقبال وهابي ها از اظهارات مشايي در تلويزيون عربستان

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز از استقبال وهابي ها از اظهارات مشايي مبني بر ايران منهاي اسلام درتلويزيون عربستان خبر داد.
حجت الاسلام احمد سالك در گفت وگو با فارس با اشاره به اظهارات رحيم مشايي در مورد مكتب ايراني به جاي مكتب اسلامي در همايش ايرانيان خارج از كشور، گفت: براي واكاوي اظهارات آقاي مشايي در مورد پرداختن به مكتب اسلام بايد نكاتي را از قبل به آن اشاره كرد تا اين صحبت ها در ذهن مخاطبان، تحليل شخصي و خارج از موازين اسلامي قلمداد نشود.
اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: صحبت هاي بنده براساس انتقادي است كه سمت و سوي كمال و اصلاح دارد و اميدوارم در ذهن مردم به عنوان تخريب محسوب نشود؛ چرا كه من به عنوان يك دلسوز انقلاب اسلامي با اعلام مواضع خود به دنبال رضايت حق تعالي هستم.
حجت الاسلام سالك ادامه داد: زحمات تمامي علما از صدر اسلام تاكنون مبتني بر معرفي اسلام به جهان بوده است و اين علما به همراهي مسلمين در جهت گسترش فرهنگ اسلامي تلاش و جهاد كردند و با شهادت خود شجره طيبه اسلام ناب را محكم تر كردند.
وي با اشاره به اينكه اسلام با هرگونه عاملي كه مانع از گسترش اين دين الهي شود به مبارزه خواهد پرداخت، اظهار داشت: در اسلام با رشد و گسترش فرهنگ قوميتي، زبان، رنگ و نژاد مقابله شده است و اصل اساسي كه اسلام به بشريت معرفي كرده كسب تقواي الهي از سوي مسلمانان است.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، بيان كرد: ملت ايران در 31 سال گذشته براي گسترش اسلام و جهت نفوذ اين دين الهي جوان هاي عزيزخود را تقديم كرده است و با استقامت بر اصول اسلام مانع از نفوذ عقايد دشمنان در جوامع اسلامي شده اند.
حجت الاسلام سالك،اضافه كرد: ملت ايران همواره نشان داده است كه در تمامي مسائل در فضاي داخلي و بين المللي قبل ا زآنكه به حمايت از ايران بپردازد از اسلام تبعيت كرده است ؛ چرا كه ملت ايران با انديشه جهاني اسلام كه همان سعادت بشري است، آشنا هستند.
تعدد پست هاي دولتي مشايي
وي در ادامه به بررسي و نقد رفتارهاي رحيم مشايي اشاره كرد و افزود: آقاي مشايي برخوردار از پست هاي سياسي و دولتي است كه از سوي رئيس جمهور به او تنفيذ شده كه اين تعدد پست هاي دولتي ميدان عمل بزرگي را براي او باز گذاشته است.
اين مبارز دوران قبل از انقلاب تصريح كرد: بخشي از پست هايي كه به دليل خاص از سوي رئيس جمهور به مشايي واگذار شده از جمله رياست دفتر، عضو كميسيون اقتصادي دولت، رئيس شوراي هماهنگي مناطق آزاد، جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور، دبير كميسيون فرهنگي دولت، رئيس كارگروه زيارت و فرهنگ رضوي و نماينده رئيس جمهور در ستاد راهيان نور نشان از اعتماد احمدي نژاد به وي دارد كه اين حركت برخلاف ايده هاي واقعي رئيس جمهور در مورد گردش نخبگان و بهره وري حداكثري از نيروهاي جوان متعهد به نظام است.
حجت الاسلام سالك بيان كرد: بر فرض مثال ما به اين نتيجه مي رسيم كه آقاي مشايي داراي قدرت عمل زيادي در بحث هاي مديريت و كار اجرايي است اما وي نبايد به خود اجازه دهد كه با اظهارنظر در مورد مباحث اسلامي موجب ايجاد شبهات در دين شود و تفسير اين مسايل را به اسلام شناسان واقعي واگذار كند.
وي با اشاره به اينكه تمامي افراد حق اظهارنظر در مورد مسائل مختلف را دارند، گفت: دين اسلام به عنوان خط قرمز در ميان ملت ما محسوب مي شود و مردم با شناخت خطوط قرمز در دين كه همان تمكين به قرآن و عترت است به خود اجازه بازگويي ايده هاي متفاوت و برخلاف افكار عمومي جامعه را نمي دهند.
رئيس جمهور
مشايي را بركنار كند
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز خلع آقاي مشايي از پست هاي دولتي را خواستار شد و ادامه داد: به دليل اظهارنظرها و افكار التقاطي از سوي رحيم مشايي، رئيس جمهور محترم با توجه به صلاح نظام و انقلاب وي را از پست هاي دولتي بركنار كند.
حجت الاسلام سالك به واكنش علما و دلسوزان انقلاب اسلامي در مورد اظهارات رحيم مشايي اشاره كرد و افزود: حجج اسلام علم الهدي، خاتمي و سعيدي در تريبون نمازجمعه در واكنش به اظهارات رئيس دفتر رئيس جمهور خواستار بركناري وي شدند كه نمازگزاران با نداي تكبير به فرمايشات ائمه جمعه لبيك گفتند؛ در كنار آن بايد به نظرات حضرات آيات يزدي، جنتي و مصباح در اين زمينه توجه شود.
خرسندي مفتي وهابي
از مشايي
وي تصريح كرد: در چند شب گذشته يك مفتي وهابي در تلويزيون عربستان از اظهارات رحيم مشايي در اجلاس ايرانيان مقيم خارج از كشور استقبال كرد و بسيار خرسند بود كه يكي از مسئولان جمهوري اسلامي از تريبون رسمي نظام صحبت هايي مخالف مذهب ارائه كرده است.
اين فعال شاخص سياسي اصولگرا خاطرنشان كرد: مفتي وهابي با اظهارات سخيفانه اشاره كرده بود كه بعد از 30 سال از انقلاب اسلامي يكي از مسئولان ايران چهره واقعي اين انقلاب كه همان ملي گرايي است، براي مسلمين جهان نمايان كرده است.
حجت الاسلام سالك در ادامه اظهار داشت: مكتب ايران منهاي اسلام در مقابل انديشه امام(ره) و مقام معظم رهبري ايستادگي مي كند چرا كه نهضت آزادي و گروه هاي مختلف در اوايل انقلاب با ايجاد شبهه خواهان حكومت غير از جمهوري اسلامي بودند كه امام (ره) به پشتيباني ملت در مقابل اين رفتار غيراسلامي ايستادگي كرد.
كارشناس مسائل سياسي به رئيس جمهور پيشنهاد داد كه بيشتر به پالايش اطرافيان خود بپردازد و به عده اي اجازه ندهد كه متدينين را زخمي، ناراحت و نگران كنند.
وي در پايان تصريح كرد: در شرايطي كه ملت ايران با پيروي از مقام معظم رهبري در جهت تقويت دولت تلاش مي كند رئيس جمهوري بايد در برابر كساني كه از تريبون نظام به اظهارات غيرمنطقي مي پردازند واكنش جدي نشان دهد.

 



انتقاد از بي تعهدي خانه سينما نسبت به وظايف صنفي

مشاور اجرايي معاونت سينمايي ارشاد گفت: خانه سينما به وظايف حمايتي و صنفي خود عمل نمي كند.
«بابك خانيان» مشاور اجرايي معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت وگو با فارس با بيان اين مطلب كه خانه سينما علي رغم نگاه حمايتي معاونت سينمايي، نگاه صنفي ندارد، گفت: معاونت سينمايي نسبت به صنوف سينمايي نگاه حمايتي دارد ولي خانه سينما اين نگاه حمايتي صنفي را ندارد. يعني خودش را يك تشكيلات صنفي نمي داند، به وظايف صنفي اش عمل نمي كند و حمايت هاي لازم را از صنوف سينمايي به عمل نمي آورد. نمونه اش عدم تعهد و پايبندي به مقرراتي است كه در تفاهمنامه آمده است.
وي به تعلل هاي خانه سينما اشاره كرد و گفت: دوستان بابت تفاهم نامه ماده 3، بند 5 تفاهم كردند با معاونت سينمايي كه هيچ پولي بابت كمك به اجراي طرح معيشتي از معاونت سينمايي دريافت نكنند، طرح معيشتي شامل طرح معمرين، تكريم، بيمه تامين اجتماعي، بيمه عمر و حادثه، بيمه تكميلي درمان و غيره مي شود. مهندسي پول و تدبير اجرايي از طريق صندوق اعتباري هنرمندان، در سال 88 صورت پذيرفته است. دوستان راسا علي رغم تعهدي كه داده اند، براي بيمه تكميلي هنرمندان با اقدامي خودسرانه قرارداد با بيمه بسته اند و مبلغ بيست و چهار ميليون و هفتصد و پنجاه و يك هزار تومان بدهي بار آوردند، آن هم بدون اجازه معاونت سينمايي و صندوق و حالا حاضر به پرداختش نيز به بيمه نيستند و بيمه هم كار بيمه تكميلي را متوقف كرده است. در صورتي كه صندوق اعتباري هنرمندان آنها را بيمه كرده بود. در صورتي كه آنها با معاونت سينمايي تعهد كرده بودند و اين به نفع خودشان بود و بار مالي شان را برمي داشت.
وي همچنين به تخلف ديگر خانه سينما در تفاهم نامه با معاونت سينمايي اشاره كرد و گفت: بر اساس بند ششم، ماده 2 تفاهمنامه كه تعهدات طرف دوم خانه سينماست، خانه سينما پذيرفت كه عملكرد اجرايي و مالي 12 ماهه خودش را مطابق قانون مربوطه به تاييد حسابرس و بازرس قانوني، موسسه و يا يكي از موسسات حسابرسي قانوني كشور برساند، در صورتي كه خانه سينما، عملكرد را فقط به تاييد بازرس داخلي خودشان مي رسانند.
بابك خانيان همچنين گفت: مطابق ماده 3 كه حاوي تعهدات معاونت سينمايي (طرف اول موافقتنامه) است، معاونت سينمايي تخصيص هاي بودجه را فصلي و طي 4 فصل به خانه سينما ارائه مي كنيم، يعني تخصيص ها را پس از دريافت گزارش عملكرد ارائه مي دهيم، به شرطي كه اداره كل مالي اين مبلغ را به ما پرداخت كند.
وي با تاكيد بر اين كه معاونت سينمايي به صورت ماهانه بودجه تخصيص يافته خانه سينما را پرداخت كرده، گفت: ما تخصيص هاي بودجه را علي رغم قانون فصلي، در سال 88 ماهيانه پرداخت كرديم و نهايت همكاري را با خانه سينما داشتيم.
خانيان به تعهدات معاونت سينمايي به خانه سينما اشاره كرد و گفت: بر طبق ماده 9 تفاهم نامه، تامين و پرداخت كل مبلغ تفاهم نامه بستگي به ميزان ابلاغي و مبلغي دارد كه از طريق اداره كل مالي وزارتخانه در اختيار معاونت قرار مي گيرد، لذا خارج از اين ماده، معاونت سينمايي هيچ تعهدي ندارد.
خانيان خاطرنشان كرد: براساس بند 4 صورت جلسه خانه سينما، خانه سينما موظف است زمينه لازم را براي پذيرش عضويت در صنوف براي اهالي سينما فراهم كند، در حالي كه معاونت با مراجعات مكرر هنرمنداني روبروست كه مشكل عضويت شان در صنوف توسط خانه سينما حل نمي شود، يعني خانه سينما به جاي نگاه تخصصي به هنرمندان، نگاه غيرصنفي را در اولويت خود گذاشته است.

 



با حضور هيئتي از سازمان انتقال خون در موسسه كيهان
كاركنان كيهان خون اهدا كردند

سرويس اجتماعي-
هيئتي از سازمان انتقال خون تهران، روز گذشته براي دريافت خون از پرسنل كيهان در موسسه حضور يافتند.
به گزارش كيهان از ساعت 9 صبح كاركنان موسسه كيهان با حضور در روابط عمومي نسبت به اهداي خون اقدام كردند.
برنامه اهداي خون تا ساعت 5 بعدازظهر بدون وقفه ادامه داشت و در اين مدت 75 نفر از پرسنل كيهان خون خود را اهدا كردند.
گفتني است اين برنامه بنا به درخواست پرسنل كيهان 2بار در سال برگزار مي شود.

 



خبرنگار كيهان برگزيده جشنواره ترافيك و رسانه شد

اسامي برگزيدگان سومين جشنواره ترافيك و رسانه اعلام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس در بخش ويژه اين جشنواره گاليا توانگر از روزنامه كيهان برگزيده شد.
در مراسم اختتاميه «سومين جشنواره ترافيك و رسانه» كه صبح ديروز برگزار شد، 35 خبرنگار برگزيده در حوزه هاي ديداري و شنيداري، رسانه هاي نوشتاري و عكس و كاريكاتور با محوريت ترافيك معرفي شدند.
بخش ويژه اين جشنواره به موضوع «رانندگي روي خط حقوق مردم» اختصاص داشت كه توانگر از روزنامه كيهان توانست با ارائه گزارش حائز رتبه نخست اين بخش شود.
غلامرضا كاظمي دينان دبير جشنواره گفت: «ترافيك موضوعي است كه مردم هر روز با آن سر و كار دارند و توجه به ترافيك در واقع مورد توجه قرار دادن يكي از مهمترين موضوعات امروز پايتخت و ساير كلان شهرهاست.»
طلايي عضو شوراي شهر تهران نيز صراحتا اعتقاد خود را مبني بر اين كه بايد بين پليس، مردم و اصحاب رسانه يك پيوند ناگسستني ايجاد شود، اعلام كرد و گفت: «تنها با فرهنگ سازي مي توانيم مشكل ترافيك كلان شهرها را مهار كنيم.
برگزيدگان جشنواره
در بخش گزارش رسانه هاي ديداري و شنيداري زهرا علي مرداني از پخش خبر راديو حائز رتبه اول شدند.
در بخش مصاحبه رسانه ديداري و شنيداري عليرضا محمد از شبكه راديويي تهران نفر اول شد.
در بخش عكس هادي پهلوان از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، و در بخش كاريكاتور امير عباس تبريزي از روزنامه همشهري حائز رتبه اول شدند.
بخش خبر مريم گلباز از خبرگزاري فارس، گزارش خبري خديجه روزبهاني از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، گزارش توصيفي نرگس رضايي از روزنامه تهران امروز، گزارش تحليلي سليمان محمدي از روزنامه شرق، مصاحبه سليمان محمدي از ماهنامه تازه هاي انرژي، تيتر محسن جندقي از ماهنامه دنياي جوان حائز رتبه نخست شدند.
لازم به توضيح است كه در بخش هاي يادداشت، سرمقاله و نقد هيئت داوران هيچ يك از آثار را حائز دريافت رتبه نخست تشخيص ندادند و تاكيد داشتند در سال آينده خبرنگاران و روزنامه نگاران صاحب انديشه بايد در اين حوزه ها سختكوش تر ظاهر شوند، چرا كه راهكارها و توليد فكر از اين حوزه ها برمي خيزد.

 



درخواست غيرمنطقي دفترمشايي از روزنامه كيهان

به دنبال درج بخش هايي از سخنراني رئيس دفتر رئيس جمهور محترم در دومين همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور، دفتر آقاي مشايي در اقدامي بي سابقه با ارسال نامه اي به كيهان خواستار چاپ كامل مصاحبه مفصل ايشان شده است. متن اين نامه كه آقاي مراد عنادي، مجري سيماي جمهوري اسلامي با عنوان «مديركل امور رسانه ها و پايگاه هاي اينترنتي» دفتر رئيس جمهور آن را امضاء كرده است به شرح زير است.
مدير مسئول محترم روزنامه كيهان
با سلام
احتراما، پيرو انتشار ناقص و گزينشي بخش هايي از سخنان مهندس رحيم مشايي جانشين محترم رئيس جمهور در شورايعالي امور ايرانيان خارج از كشور و رئيس دفتر رئيس جمهور در حاشيه برگزاري همايش بزرگ ايرانيان خارج از كشور در آن رسانه محترم، به پيوست متن بخش مرتبط از سخنان رئيس محترم دفتر رئيس جمهور براي درج در آن رسانه به منظور تنوير افكار عمومي ارسال مي گردد. از اين رو خواهشمند است برابر با قانون نسبت به انتشار آن اقدام فرماييد.
ضمنا متن كامل سخنراني رئيس دفتر محترم رئيس جمهور با صدا و تصوير در پايگاه اينترنتي www.president.ir قابل دريافت است.
مراد عنادي
مديركل دفتر امور رسانه ها و پايگاه هاي اينترنتي
كيهان: انتشار بخش هايي از يك مصاحبه و يا يك سخنراني، روش جاري و متداول و پذيرفته شده در فرهنگ رسانه اي است و به ندرت اتفاق مي افتد كه متن كامل يك سخنراني در يك رسانه چاپ شده و يا از طريق صدا و سيما پخش شود. اين روش نه فقط مذموم نيست بلكه روشي پسنديده نيز هست، چرا كه اگر قرار باشد متن كامل سخنراني ها در روزنامه اي چاپ شود بايد تمامي صفحات روزنامه را به درج يك يا دو مصاحبه اختصاص داد!! اين روش در بولتن هاي اختصاصي وزارتخانه ها و نهادها نيز به كار گرفته نمي شود چه رسد به روزنامه ها و يا صدا و سيما!
اگر در نقل سخنان آقاي مشايي، جمله اي جا به جا شده و يا تحريفي صورت گرفته بود، درخواست دفتر ايشان براي تصحيح آن قابل قبول بود ولي درخواست درج متن كامل سخنراني ايشان، عجيب و غيرمنطقي است.
در اين ميان آنچه تعجب بيشتري را برمي انگيزد آن كه اين درخواست غيرحرفه اي با امضاي آقاي «مراد عنادي» مجري باسابقه سيماي جمهوري اسلامي ارسال شده است و بايد از ايشان پرسيد كدام رسانه عمومي را در كجاي دنيا سراغ داريد كه متن كامل يك سخنراني مثلا 5/1 ساعته را به عنوان خبر منتشر كند؟! آيا در صدا و سيما متن كامل سخنراني ها- جز در موارد بسيار استثنايي- منتشر مي شود؟! اگر پاسخ جنابعالي به عنوان يك خبرنگار حرفه اي، در مقابل اين پرسش منفي است- كه نمي تواند مثبت باشد و منفي است- پس اين درخواست به چه معني است؟!

 



نمايش فيلم «شكارچي شنبه» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان

فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» به كارگرداني پرويز شيخ طادي از سوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان نمايش داده مي شود.
اين برنامه، از ساعت 17 فردا، سه شنبه 19 مردادماه در تالار سيدالشهدا(ع) واقع در ميدان هفت تير، خيابان شهيد مفتح جنوبي آغاز شده و پس از نمايش فيلم، نشست پرسش و پاسخ آن با حضور كارگردان برگزار مي شود. موضوع فيلم «شكارچي شنبه» جنايات رژيم صهيونيستي است و بازيگراني چون علي نصيريان، دارين حمسه (بازيگر لبناني) و ... در آن نقش آفريني مي كنند. اين برنامه توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان و باهمكاري موسسه فرهنگي هنري شاهد برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14