(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 مرداد 1389- شماره 19712

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولايتي: آمريكا ضعيف تر از زمان حمله به افغانستان و عراق است
رئيس جمهور: از مسير تحريم به تحريم كنندگان ضربه مي زنيم
ميرتاج الديني: معتقديم در مورد ابلاغ قوانين بايد رويه سابق دنبال شود
رئيس سازمان سنجش: هيچ دانشجويي مجاز نيست همزمان در دو رشته تحصيل كند
سفير ايران در افغانستان: نكته مثبتي در موضع گيري اوباما ديده نمي شود
متكي: آمانو در حال تعيين تاريخ مذاكرات گروه وين با ايران است
پرده برداري از نماد يادبود شهيد صارمي در مشهد
امير ميقاني: سامانه موشكي مرصاد در اختيار نيروهاي پدافند قرار گرفت
ايران با بلاروس قرارداد ارز ملي منعقد كرد
ساماندهي پساب 70 درصد واحدهاي صنعتي كشور
تدوين بسته حمايتي دولت براي احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده
اخبار ادبي و هنري
معاون سازمان: سازمان تبليغات اسلامي با شيادان و مروجان خرافه پرستي برخورد مي كند
برگزاري اولين المپياد قرآني فرهنگي، هنري و ورزشي مساجد
فرماندار، نماينده و مسئولان ورامين بودجه عمراني شهر را نمي دانستند
 مقاوم سازي 2 ميليون واحد مسكوني در روستاهاي كشور



ولايتي: آمريكا ضعيف تر از زمان حمله به افغانستان و عراق است

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل، آمريكا را در وضعيت فعلي ضعيف تر از زماني دانست كه به افغانستان و عراق حمله كرد.
به گزارش روزنامه الحيات چاپ لندن، علي اكبر ولايتي كه از سه روز پيش تاكنون در لبنان به سر مي برد در سخنا ني با اشاره به برنامه هسته اي ايران بيان كرد: آمريكا در وضعيت فعلي ضعيف تر از زماني است كه به افغانستان و عراق حمله كرد. تجربيات شكست خورده آمريكايي ها در عراق و افغانستان موجب شد كه دولت آمريكا در انجام هر اقدامي در آينده محتاطانه عمل كند تا اشتباهات گذشته را تكرار نكند، كه طبيعتاً اين امر در صورتي انجام مي شود كه آنها عاقلانه رفتار كنند.
وي با تأكيد بر مسالمت آميز بودن برنامه هسته اي ايران گفت: اين انرژي مي تواند موجب تقويت توان جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان شود و ايران با تمام توان و با اراده اي آهنين به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي اش ادامه خواهد داد.
ولايتي اضافه كرد: توطئه ها و تحريمهاي غرب مسأله جديدي نيستند. اين توطئه ها و تحريم ها از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ادامه دارد اما آنها هرگز نتوانستند مشكل يا مانع اساسي را در برابر پيشرفتهاي ايران ايجاد كنند.
براساس بيانيه سفارت ايران در بيروت، ولايتي در جريان سفر به لبنان با تعدادي از شخصيتهاي سياسي و ديني لبنان و روساي احزاب اين كشو ر ديدار و به بحث درباره مسائل منطقه اي و بين المللي، تحولات مربوط به ايران در عرصه هاي داخلي و خارجي پرداخت.
ولايتي همچنين روز يكشنبه با «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه ديدار كرد و طرفين در اين ديدار بر ضرورت حمايت از مقاومت اسلامي در فلسطين و لبنان به عنوان تنها راه مقابله با زياده خواهي هاي رژيم صهيونيستي تأكيد كردند.
ولايتي و اسد در ديدار خود ضمن تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه به خصوص پايداري مقاومت اسلامي لبنان و جبهه مقابله با رژيم صهيونيستي، از همبستگي ملت، ارتش و مقاومت لبنان در ايستادگي در برابر تجاوزات دشمن صهيونيستي حمايت كردند.
دو طرف همچنين در خصوص صيانت و حمايت از مقاومت اسلامي لبنان در برابر توطئه هاي آمريكا و اسرائيل به ويژه توطئه متهم كردن مقاومت اسلامي از سوي دادگاه بين المللي حريري اشتراك نظر و هماهنگي كامل خود را اعلام كردند.
ولايتي و اسد همچنين بر حمايت از اراده ملت عراق در تشكيل دولت برآمده از انتخابات اين كشور براساس توافق كليه احزاب و گروه هاي سياسي عراق مبتني بر منافع ملي و اسلامي و قانون اساسي اين كشور تأكيد كردند.
اسد در پايان ديدار با ولايتي مراتب احترام عميق خود را نسبت به مقام معظم رهبري اعلام و همبستگي خود و ملت سوريه را با دولت و ملت ايران ابراز داشت.
گفتني است ولايتي شامگاه 13 مرداد به دعوت اتحاديه راديوي تلويزيون هاي اسلامي وارد بيروت شده و در فرودگاه بين المللي رفيق حريري، مورد استقبال «علي شامي» وزير خارجه لبنان و «هاني قبيسي» نماينده نبيه بري قرار گرفت.
مشاور مقام معظم رهبري در بدو ورود به لبنان با سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله ديدار و گفت وگو كرد.
وي روز پنجشنبه 14 مرداد در كنفرانس اتحاديه راديو تلويزيون هاي جهان اسلام به ايراد سخنراني پرداخت و در ادامه ديدارهاي خود با مقامات لبناني، با «ميشل سليمان» رئيس جمهور و «نبيه بري» رئيس مجلس ملي لبنان گفت وگو و تبادل نظر كرد.

 



در همايش هفته جهاني مساجد
رئيس جمهور: از مسير تحريم به تحريم كنندگان ضربه مي زنيم

رئيس جمهور كشورمان در تشريح نتايج كارگروه مقابله با تحريم تاكيد كرد از تحريم ها براي برپايي يك نظام اقتصادي جديد در جهان بهره خواهيم برد.
به گزارش خبرگزاري ها، محمود احمدي نژاد كه روز يك شنبه در آيين گراميداشت هفته جهاني مساجد در ساختمان قديم مجلس سخن مي گفت، به موضوع تحريم ها عليه ايران پرداخت و افزود: اروپايي ها مي گويند تحريم مي كنيم و كالا نمي فروشيم. فكر مي كنند كه با اين كارشان ما زمين مي خوريم. آنها گاهي قابل ترحم مي شوند چرا كه نمي فهمند دنيا عوض شده و نمي دانند كه با چه جامعه اي طرف هستند. آنها ايران را نمي شناسند. ما پيش از اين خيال مي كرديم كه تاريخ را نمي دانند اما حالا فهميده ايم كه آنها جامعه ما را هم نمي شناسند. اقتصاد ايران يك اقتصاد 900 ميليارد دلاري است و تبادلات ايران با اروپا تنها 24 ميليارد دلار است. با تحريم آنها اتفاقي نمي افتد.
احمدي نژاد با اشاره به نتايج كارگروه مقابله با تحريم اضافه كرد: شما خود را از اقتصاد ايران محروم كرده ايد. كارگروهي كه در چند سال پيش براي تحريم ها تشكيل شده اخيرا چند تصميم داشت كه من بعضي از آنها را به شما مي گويم.
يكي اينكه ما از اين تحريم ها استفاده كنيم و توليدات خود را گسترده و جهاني كنيم. دوم اينكه از اين كار زشت آنها براي برپايي يك نظام اقتصادي جديد در جهان بهره ببريم و سوم اينكه از همان مسيري كه آنها مي خواهند به ما ضربه اي بزنند چنان ضربه اي بزنيم كه ساقط شوند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه تحريم ها نمي تواند ملت ايران را از پاي درآورد، گفت كه تحريم هاي اتخاذ شده از سوي قدرت هاي زورگو مقدمه اي براي حركت سريع متلاشي شدن سيطره دلار بردنيا است.
وي افزود: آمريكا امسال يك هزار و 480 ميليارد دلار كسري بودجه دارد و اين را از طريق چاپ دلارهاي بدون پشتوانه و ريختن آن به بازار جهاني جبران مي كنند و اين به خاطر سيطره دلار بر جهان است و اگر اين سيطره از بين برود ديگر نمي توانند كاري بكنند.

 



ميرتاج الديني: معتقديم در مورد ابلاغ قوانين بايد رويه سابق دنبال شود

معاون پارلماني رئيس جمهور تاكيد كرد كه دولت بناي هيچ گونه استنكاف و عدم ابلاغ قوانين را ندارد.
سيدمحمدرضا ميرتاج الديني درگفت وگو با ايسنا درباره ابلاغ مجدد قوانين به روزنامه رسمي كشور از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: مدت زمان ابلاغ قوانين توسط رئيس جمهور طبق تبصره 1 ماده 1 قانون مدني 5 روز است، ولي در طي اين سال ها فرصت يك ماهه براي ابلاغ قانون در نظر گرفته مي شد و در اين راستا ابلاغ قوانين صورت مي گرفت و اگر جايي مسلم و قطعي مي شد كه اين قانون از سوي دولت ابلاغ نمي شود، آن موقع از سوي رئيس مجلس ابلاغ مي شد. ما هميشه سعي مي كنيم كه در طي اين فرصت مراحل ابلاغ قانون را طي كنيم. ولي در سال 89 شاهديم كه رويكرد مجلس تغيير كرده و روند جديدي شروع شده كه من معتقدم با مذاكره با هيئت رئيسه مجلس و تنظيم برخي از كارها مي توانيم مثل گذشته عمل كنيم.
وي گفت: برخي مواقع تراكم كاري رئيس جمهور و يا تعطيلاتي كه پيش مي آيد باعث مي شود كه ابلاغ قانون در مدت 5 روزه اي كه مشخص شده صورت نگيرد ولي دولت همواره تلاش كرده كه در مدت عرفي كه روال بوده اين ابلاغ را انجام دهد. وي ادامه داد: در مورد قانون تعيين تكليف چاه هاي آب فاقد پروانه كه رئيس مجلس شوراي اسلامي ابلاغ كرد همان روز اين قانون براي ابلاغ آماده شده بود فقط امضاي رئيس جمهور مانده بود كه ما مشاهده كرديم توسط رئيس مجلس ابلاغ شده است.
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: معتقديم كه مناسب است روند سابق دنبال شود و از طرف دولت نيز مراحل مختلف ابلاغ را به مجلس اطلاع مي دهيم و مجلس نيز مهلت كافي براي ابلاغ قوانين در اختيار دولت قرار دهد.
وي ادامه داد: ما همچنان تلاش مي كنيم كه در اسرع وقت قوانين از طرف دولت ابلاغ شود و دولت بناي هيچ گونه استنكاف و عدم ابلاغ قوانين را ندارد.

 



رئيس سازمان سنجش: هيچ دانشجويي مجاز نيست همزمان در دو رشته تحصيل كند

محمدحسين سرورالدين بر ممنوعيت اكيد تحصيل همزمان در دو رشته تاكيد كرد.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اين كه پذيرفته شدگان نبايد براي شروع و ادامه تحصيل از لحاظ موازين شرعي و قوانين و مقررات منعي داشته باشند، افزود: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي تعهدي از لحاظ تامين مسكن و خوابگاه و پرداخت كمك هزينه تحصيلي به دانشجويان ندارند.
وي گفت: صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز جز در موارد تشخيص معاون دانشجويي مراكز آموزش عالي و تا سقف اعتبار هر مركز، در قبال اعطاي انواع تسهيلات به دانشجويان تعهدي ندارد.
وي گفت: تحصيل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور تمام وقت است و كارمندان دولت در صورتي مي توانند به تحصيل بپردازند كه موافقتنامه رسمي و بدون قيد و شرط وزارتخانه يا سازمان متبوع خود را مبني بر شركت در همه كلاس ها، آزمايشگاه ها، كارآموزي ها و فعاليت هاي ديگر دوران تحصيل عرضه كنند.
سرورالدين با بيان اين كه عدم آگاهي دانشجو از ضوابط و مقررات آموزشي، حقي براي وي ايجاد نخواهد كرد، گفت: پذيرفته شدگاني كه در يك يا چند ماده از آزمون ورودي نمره كمتر از حد نصاب كسب كنند، موظفند پس از قبولي در دانشگاه، دروس پيش نياز دانشگاهي را با نمره تعيين شده بگذرانند.
وي گفت: هيچ دانشجويي مجاز نيست كه همزمان در دو رشته يا دو محل (اعم از موسسات دولتي و غيردولتي) تحصيل كند، در صورت تخلف طبق آيين نامه انضباطي دانشجويان با وي رفتار خواهد شد.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: با توجه به محدوديت امكانات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي دولتي و لزوم توزيع عادلانه فرصت هاي موجود بين تمام متقاضيان، پذيرش داوطلباني كه قبلاً با استفاده از امكانات دولتي (آموزش رايگان) تحصيلات خود را در رشته اي به اتمام رسانيده اند، در همان مقطع قبولي قبلي و همان دوره (روزانه) امكان پذير نيست.

 



سفير ايران در افغانستان: نكته مثبتي در موضع گيري اوباما ديده نمي شود

سفير ايران در افغانستان گفت كه نكته مثبتي در صحبت و كارنامه اوباما ديده نمي شود كه ايران آن را در دستور كار قرار دهد.
فداحسين مالكي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به موضع گيري اخير رئيس جمهور آمريكا مبني بر آمادگي گفت وگو با ايران در مورد شرايط افغانستان و منطقه گفت: حضور نيروهاي آمريكايي و ناتو وضعيت را نسبت به گذشته پيچيده تر كرده است.
وي گفت: كشورهاي همسايه افغانستان به ويژه ايران به لحاظ اشتراكات فرهنگي و تاريخي و مرزهاي طولاني، قطعا منافعشان در هاله اي از مناسبات نهفته است و هر روز رو به گسترش است.
وي با بيان اينكه اعلام آمادگي براي گفت وگو با ايران درباره افغانستان در حالي مطرح مي شود كه اين مساله پيش از اين نيز تكرار شده بود، افزود: به دفعات ديده ايم كه هر وقت اوباما از مذاكره صحبت مي كند فردا اقدامي عليه ايران در صحنه بين الملل در مسائل مربوط به ايران و نيز مساله هسته اي انجام مي دهد. سال گذشته وقتي آمريكا بحث مذاكره را مطرح كرد بلافاصله تحريم ها عليه ايران را تمديد كرد و شاهد بوديم كه چندي قبل آمريكا به شدت به دنبال تصويب قطعنامه تحريمي چهارم عليه ايران بود. پس از آن در موضوعات هسته اي و نيز افغانستان صحبت از مذاكره مي كند.
سفير ايران در افغانستان تاكيد كرد: نكته مثبتي در صحبت و كارنامه اوباما ديده نمي شود كه ايران آن را در دستور كار قرار دهد. ما اعتمادي به صحبت و موضع گيري هاي آنها نداريم و البته آمريكايي ها سعي نمي كنند شرايطي براي اعتمادسازي ايران به وجود آورند.
مالكي درباره برگزاري نشست هفت جانبه همسايگان افغانستان كه به ابتكار ايران مطرح شده است خاطرنشان كرد: ابتكار عمل برگزاري اجلاس سه جانبه ايران، افغانستان، پاكستان و ايران، افغانستان، تاجيكستان و گسترش اين اجلاسها به كشورهاي همسايه ديگر با پيگيري مصرانه ايران در سند نهايي اجلاس بين المللي كابل ذكر شده است و همه كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس آن را پذيرفتند.
وي خاطرنشان كرد: همسايگان افغانستان مي توانند وضعيت موجود در اين كشور را بهبود بخشند و اجلاس هفت جانبه در رابطه با افغانستان نيز در اين زمينه مي گنجد.

 



متكي: آمانو در حال تعيين تاريخ مذاكرات گروه وين با ايران است

وزير خارجه كشورمان عنوان كرد كه آمانو نامه اي را در دست تهيه دارد تا با ارسال آن به طرف هاي مذاكره، تاريخي را براي گفت وگو تعيين كند.
منوچهر متكي وزير خارجه كشورمان در نشست خبري مشترك با علي الشامي همتاي لبناني خود با اشاره به بن بستي كه رژيم صهيونيستي در آن قرار گرفته تصريح كرد: اين بن بست افكار عمومي جهان، شكست پذير بودن اين رژيم و پديدار شدن آثار اضمحلال و فروپاشي در پايه هاي اين رژيم است و اين رژيم بايد خودش را نجات دهد.
وي همچنين تصريح كرد كه دولت و ملت جمهوري اسلامي در تجاوزات رژيم صهيونيستي به لبنان و تهديدات عليه سوريه، در كنار دولت و ملت لبنان و سوريه به معناي كامل كلمه ايستاده است و هرگونه مساعدتي كه مورد درخواست برادران ما باشد، از سوي جمهوري اسلامي اجابت شدني است.
متكي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت كه براساس برنامه هاي طراحي شده سفر محمود احمدي نژاد به بيروت در اولين فرصت بعد از ماه رمضان انجام خواهد شد.
وزير خارجه در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص نشست ايران و گروه وين با اشاره به آمادگي طرف هاي مقابل اظهار داشت: آقاي آمانو نامه اي را در دست تهيه دارد كه براي طرف هاي مختلف بفرستد و تاريخي را براي اين گفت وگوها هماهنگ كند و ايران به صورت اصولي آمادگي دارد در تاريخ توافق شده در اين گفت وگوها شركت كند.
متكي تصريح كرد كه دستور كار گفت وگوهاي وين تبادل سوخت و مكانيزم تعريف شده براساس بيانيه تهران است.
متكي همچنين امكان بالقوه جنگ در منطقه را مطرح و در عين حال يادآور شد كه عملياتي شدن و بالفعل شدن اين امكان را بسيار ضعيف مي داند.

 



به مناسبت روز خبرنگار انجام شد
پرده برداري از نماد يادبود شهيد صارمي در مشهد

همزمان با 17 مرداد ماه روز خبرنگار صبح ديروز طي مراسمي نماد يادبود «شهيد محمود صارمي» در ميدان حر واقع در بلوار شهيد صارمي كلانشهر مشهد رونمايي شد.
به گزارش ايرنا از مشهد طي اين مراسم كه با حضور جمعي از مسئولان اجرايي و خبرنگاران استان برگزار شد شهردار منطقه 9 مشهد ضمن گراميداشت روز خبرنگار و اشاره به سالگرد شهادت صارمي گفت: امروز روز پاسداشت قلم و انديشه است زيرا در طول حيات انقلاب اسلامي حدود 200 خبرنگار و عكاس در ماموريتهاي خبري به ويژه دوران جنگ تحميلي به شهادت رسيدند.
محسن گل مشگي حرفه خبرنگاري را شغلي ظريف، سخت و شوق آفرين دانست و افزود: در عصر ارتباطات همه مردم به دنبال كسب اطلاع و خبر روز پيرامون ايران و جهان هستند و اين افتخار بزرگي است كه اخبار را خبرنگاران به مخاطبانشان ارايه مي كنند.

 



امير ميقاني: سامانه موشكي مرصاد در اختيار نيروهاي پدافند قرار گرفت

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) از تحويل سامانه پدافند ميان برد مرصاد به يگان هاي اين قرارگاه خبر داد.
امير احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) در گفت وگو با فارس، با اشاره به توليد سامانه هاي موشكي پدافندي جديد اظهار داشت: طي سال هاي اخير سامانه هاي پدافندي، كشف هدف و راداري چه به صورت اكتيو و چه پسيو را توليد كرده ايم و خيلي از اين سامانه ها تحويل يگان هاي پدافند شده است و هم اكنون از آنها استفاده مي شود.
ميقاني همچنين اعلام كرد: آتشبارهاي جديد پدافند موشكي، سامانه هاي راداري و جمع آوري اطلاعات در حال توليد است كه به زودي تحويل يگان هاي پدافند خواهد شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) در ادامه در خصوص سامانه موشكي مرصاد تصريح كرد: سامانه موشكي مرصاد نيز توليد شده و در اختيار نيروهاي پدافند قرار گرفته و اكنون در حالت عملياتي است.
سامانه پدافندي مرصاد يك سامانه موشكي ميان برد بوده و قادر است هواپيماهاي مدرن را در ارتفاع پست و متوسط منهدم كند. سامانه مرصاد نسبت به سامانه هاي پدافندي برد متوسط هاگ، از ويژگي هاي برتر و بالاتري برخوردار بوده و با تحرك بالا از قابليت هاي مقابله با جنگ الكترونيك و شبكه شدن با ساير سامانه هاي راداري و پدافندي نيز برخوردار است.
رادارهاي جستجو و تعقيب هدف، شبكه هاي نرم افزاري و سخت افزاري، سكوهاي پرتاب و موشك هاي شاهين و مركز كنترل و فرماندهي اجزاي اصلي اين سامانه را تشكيل مي دهد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) در پايان خاطرنشان كرد: به همه ملت عزيز ايران اطمينان مي دهيم كه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) به سرعت در حال ارتقاي خود در همه ابعاد است.

 



ايران با بلاروس قرارداد ارز ملي منعقد كرد

سفير ايران در بلاروس از عقد قرارداد ارز ملي
با كشور بلاروس خبر داد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري، سيد عبدالله حسيني در حاشيه نشست فرصت هاي سرمايه گذاري تجار مازندراني در اتاق بازرگاني مازندران در نشست پرسش و پاسخ با بازرگانان مازندراني بيان داشت: در اين قرارداد سرمايه گذاران ايراني و بلاروسي با پول كشور خودشان اقدام به مبادلات تجاري مي پردازند.
حسيني با اشاره به حضور شركت هاي موفق ايراني در بلاروس بيان داشت: دو بانك ايراني در اين كشور تاسيس شد كه بخشي از سرمايه اين بانك، توسط تجار ايراني تامين شده است.
وي با اشاره به ديدار خود با معاون رئيس جمهور بلاروس افزود: اين كشور در تحريم ايران همكاري نمي كند.
حسيني با اشاره به ساخت مسجد اهل البيت و بيت الزهرا در اين كشور افزود: 100 هزار مسلمان و 20 هزار شيعه در اين كشور حضور دارند.
وي تاكيد كرد: تضمين سرمايه گذاري در اين كشور توسط رئيس جمهور انجام مي شود.
حسيني با بيان اينكه 5 هزار دلار رشوه در اين كشور حكم اعدام دارد، بيان داشت: اگر قرار باشد بين المللي شدن را تجربه كنيم، بهتر از بلاروس سراغ نداريم.
وي مشكلات عمده عدم سرمايه گذاري در بلاروس را بيگانگي زبان ايراني و روسي عنوان كرد و يادآور شد: عدم دسترسي به درياي آزاد عمده ترين مشكل اجراي اقتصادي در اين كشور است.
سفير ايران در بلاروس خواستار حضور بيشتر گردشگران ايراني در بلاروس شد و افزود: شش ماه از سال زمينه حضور گردشگر در اين كشور فراهم است و ايران در اين كشور، خوب معرفي نشده است.

 



رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور خبر داد
ساماندهي پساب 70 درصد واحدهاي صنعتي كشور

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت: پساب 70 درصد واحدهاي صنعتي در كشور ساماندهي شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد محمد جواد محمدي زاده اظهار داشت: سازمان نظام مهندسي محيط زيست با همكاري مشاوران و كارشناسان محيط زيست در سال جاري تشكيل مي شود.
وي با اشاره به اينكه تدوين طرح تأسيس اين سازمان به كميسيون زيربنايي دولت ارائه و پس از تصويب، اسامي مشاوران در سايت سازمان حفاظت محيط زيست اعلام مي شود، خاطرنشان كرد: بر اين اساس محيط زيست تنها نقش نظارت خواهد داشت و فعاليت هاي اين سازمان كارشناسي تر مي شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور تجديدنظر در ضوابط استقرار صنايع را از ديگر برنامه هاي دولت براي حفظ محيط زيست عنوان كرد و اظهار داشت: دولت تلاش مي كند فعاليت صنايع از نظر آلايندگي تحت كنترل قرار گيرد و به زودي فعاليت هاي صنايع آلوده كننده هوا و محيط زيست محدود و يا متوقف مي شود.
وي همچنين از مكلف شدن واحدهاي صنعتي به تجهيز سيستم هاي آن لاين پايش، در كشور خبر داد و تصريح كرد: روش هاي پيشرفته و به روز پايش و كنترل كيفيت را در حوزه محيط زيست طراحي و صنايع را مكلف به اجراي آن مي كنيم.
محمدي زاده در ادامه به موضوع پساب واحدهاي صنعتي اشاره كرد و افزود: موضوع پساب 70 درصد واحدهاي صنعتي در كشور ساماندهي شده و بزودي در يك برنامه 5 ساله كل اين مشكل در كشور ساماندهي مي شود.
معاون عمران و محيط زيست سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي كشور نيز در ادامه افزود: از سال 1380 كه طرح تصفيه خانه هاي متمركز در كشور تصويب شد، تا امروز 104 تصفيه خانه صنعتي در كشور تأسيس شده است.
صادقي با بيان اينكه مطالعه 113 تصفيه خانه ديگر را نيز در دستور كار داريم، تصريح كرد: در حال حاضر 68 درصد واحدهاي صنعتي كشور تحت پوشش تصفيه خانه قرار گرفته اند.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
تدوين بسته حمايتي دولت براي احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده

كاشان - خبرنگار كيهان:
دولت بسته حمايتي به منظور احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده را تدوين مي كند.
معاون وزير مسكن و شهرسازي با اعلام اين خبر به خبرنگاران در كاشان گفت: اين بسته حمايتي براي مشاركت پايدار مردم به منظور احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده تدوين خواهد شد كه پرداخت تسهيلات ارزان قيمت و بدون سپرده، تخفيف در پروانه ساختماني و كمك هزينه هاي مسكن از جمله اين بسته حمايتي است.
احمد صادقي از پرداخت 200 تا 250 ميليون ريال تسهيلات به بيش از 58 هزار متقاضي بهسازي مسكن در بافت فرسوده طي سال جاري خبر داد و گفت كه 9 ميليارد ريال اعتبار براي بهسازي و نوسازي بافت فرسوده كاشان اختصاص يافته است كه همه متقاضيان مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

افشاي تلاش هاليوود براي جنگ عليه ايران
يك سايت كانادايي از تلاش سينماي آمريكا براي ايجاد جنگ عليه ايران پرده برداشت.
سايت كانادايي «گلوبال ريسرچ» با اشاره به مستند «شمارش معكوس تا صفر» گفت: هاليوود به دنبال ترغيب جنگ عليه ايران است.
به گزارش فارس به نقل از اين سايت، فيلم فريبنده و ترسناك «شمارش معكوس» به مخاطب القاء مي كند كه بايد از ايران ترسيد و در جهت خلع كامل اين كشور از سلاح اتمي تلاش كرد و آمريكا حق دارد كه به راحتي به آن حمله كند.
مستند هاليوودي «شمارش معكوس تا صفر» را «لوسي واكر» نويسندگي و كارگرداني كرده و تهيه كنندگي آن را كمپاني فيلمسازي «مگنوليا پيكچرز»، موسسه «مديا پارتيسپنت»، «هيستوري چنل» و موسسه «امنيت جهاني» به طور مشترك به عهده داشته اند.
معاون فرهنگي وزير ارشاد:تحريم دستگاه هاي چاپ انگليس
به خاطر خيانت به ايران
معاون فرهنگي وزير ارشاد درباره ممنوعيت ورود دستگاه هاي چاپ از انگلستان اعلام كرد: ممنوعيت ورود تجهيزات چاپ از انگلستان در پي صيانت قاطعانه از تصميم معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد از تصميمات نظام است.
بهمن دري در پاسخ به سوال فارس درخصوص دستور اخير اين معاونت درباره جلوگيري از ورود دستگاه هاي چاپ از كشور انگلستان و اهداف اين دستور گفت: پرونده دولت انگليس در خيانت عليه ملت مسلمان ايران و ساير مسلمانان به قدري سياه است كه براي مجموعه مديران فرهنگي كشور همسويي با مطالبات دولت و نظام مايه مباهات است.
وي افزود: در رويارويي با دشمنان، حركت هاي اصلاحي و انقلابي كه مبتني بر آموزه هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري است بايد با اتخاذ تصميمات دقيق، سريع و به موقع عقب نشيني در برابر دشمن را به آرزويي محال مبدل كرد.
دري گفت: قاطعانه از اين تصميم صيانت و در دام جنگ رواني دشمن نيز نخواهيم افتاد.
اولويت هاي صداوسيما در ماه مبارك رمضان
رفع شبهات ديني، خرافه زدايي و مقابله با سكولاريسم به عنوان اولويت هاي صداوسيما در ماه مبارك رمضان امسال معرفي شد.
ايجاد تنوع در برنامه هاي قرائت، آموزش و تفسير قرآن متناسب با مخاطبان مختلف، مشاركت و همكاري موثر با مساجد و جلسات مذهبي، ترويج انديشه هاي حضرت امام(ره)، رفع شبهات ديني در جامعه، خرافه زدايي و مقابله با معنويت هاي سكولار، استفاده مناسب از مضامين بلند ادعيه متناسب با ساختارهاي رسانه اي، برنامه هاي ويژه براي كودك و نوجوان، تنظيم جدول پخش براي استفاده مناسب از همه ظرفيت ها و انعكاس برنامه هاي گسترده معنوي جامعه در رسانه ملي از جمله مصوبات رسانه ملي براي ماه مبارك رمضان است.
انتشار نخستين نشريه ويژه صهيونيست شناسي
نخستين نشريه ويژه «صهيونيست شناسي» با عنوان «محو» با سرمقاله «اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود...» در قالب سلسله نشريات حوزه انقلاب منتشر شد.
اين نشريه كه از سوي كتابخانه تخصصي انقلاب به چاپ رسيده است ويژه معرفي، نقد و بررسي حوزه هاي تخصصي صهيونيست شناسي، شامل چندين مقاله تحليلي، توصيفي و مقايسه اي است كه چيستي صهيونيست شناسي، روش ها و مكتب شناسي صهيونيسم، كاربردهاي صهيونيسم شناسي در زندگي فردي و اجتماعي و چالش هاي برخورد با صهيونيست را مورد بررسي قرار مي دهد.
هيئت انتخاب فيلم هاي سينمايي جشنواره دفاع مقدس
اعضاي هيئت انتخاب فيلم هاي سينمايي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس معرفي شدند.
اسامي هيئت انتخاب فيلم هاي سينمايي جشنواره دفاع مقدس به اين ترتيب معرفي شد: پوران درخشنده، مجيد رجبي معمار و محمدعلي نجفي.
اين هيئت قرار است فيلم هاي سينمايي رسيده به دبيرخانه جشنواره را پس از ارزيابي و بررسي جهت حضور در بخش مسابقه جشنواره معرفي نمايند.
بر پايه اين گزارش، 50 عنوان فيلم سينمايي از سوي فيلمسازان و تهيه كنندگان سينماي ايران براي شركت در جشنواره ارسال شده است.

 



معاون سازمان: سازمان تبليغات اسلامي با شيادان و مروجان خرافه پرستي برخورد مي كند

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي كشور اظهار داشت: اين سازمان يكي از سازمان هاي مبارزه با خرافه پرستي در كشور است.
به گزارش ايرنا از گرگان، حجت الاسلام والمسلمين «سيدجواد موسوي هوايي» اظهار داشت: در همين راستا هر استاني موظف شده است با شناسايي خرافات با ابزارهاي فرهنگي از جمله رسانه ها با آن مقابله كند.
وي يادآور شد: نبايد از احساسات ديني مردم سوءاستفاده شود و مسائل نادرست و مشكوك به عنوان دين معرفي شود، سازمان تبليغات با افراد شياد در اين زمينه برخورد مي كند.
موسوي هوايي همچنين با اشاره به فعاليت هاي مشكوك تبليغي در برخي نقاط مرزي كشور گفت: تحقيقات نشان مي دهد فعاليت هايي در برخي مناطق انجام مي شود اما اين فعاليت ها آن قدر وحشتناك نيست و گرايشي نسبت به آن وجود ندارد.
وي ادامه داد: حتي برادران اهل سنت نيز به اين تبليغات گرايش ندارند و ما بايد در مقابل فعاليت هاي مشكوك، كار قابل ارائه داشته باشيم.
معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي كشور همچنين گفت: بيش از شش هزار فعاليت فرهنگي در طول ماه، توسط اين سازمان در كشور انجام مي شود.
موسوي هوايي با بيان اين كه سازمان تبليغات موظف است اسلام و روشنايي وجودي آن را براي اقشار مختلف تبيين كند تاكيد كرد: در اين مسير بايد از پيشرفت هاي علمي و به خصوص از ابزارهاي ارتباطي كمك بگيريم.
وي همچنين با بيان اين كه سازمان تبليغات اسلامي داراي تشكيلات مختلف وابسته به سازمان همچون حوزه هنري، دانشگاه سوره، انتشارات سوره، سازمان دارالقرآن، خبرگزاري مهر و پايگاه اطلاع رساني تبيان است خاطرنشان كرد: سياست اصلي در سازمان تبليغات اسلامي، بر مبناي دستورات و فرمايشات رهبر معظم انقلاب مي باشد.
موسوي هوايي اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب كارشناس بي نظيري در حوزه فرهنگي به ويژه فرهنگ ديني است و دستورات ايشان جنبه ولايي و كارشناسي دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راه اندازي مركز پاسخگويي به سؤالات ديني افزود: اين مركز با شماره 09650 با حدود 450 كارشناس به صورت تلفني به سؤالات مردمي پاسخ مي دهد.

 



برگزاري اولين المپياد قرآني فرهنگي، هنري و ورزشي مساجد

قم- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و هنري دبيرخانه كانون هاي مساجد از برگزاري اولين المپياد قرآني فرهنگي هنري و ورزشي مساجد ويژه خواهران و برادران خبر داد.
مهدي كلانتر زاده به خبرنگاران گفت: جشنواره هاي فرهنگي قرآني ورزشي مساجد بعد از11 سال اجرا به صورت پراكنده براي اولين بار امسال به صورت يك جشنواره سراسري با عنوان اولين المپياد قرآني فرهنگي هنري و ورزشي مساجد در حال برگزاري است.
وي ادامه داد: اين المپياد به صورت كشوري و در 36 رشته ويژه اعضاي كانون ها در مقاطع سني 11 الي 29 سال برگزار مي شود و شرط اصلي براي شركت در اين مسابقات عضويت در كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد است.
كلانترزاده افزود: اين جشنواره در هفت رشته كلي جشنواره قرآني مدهامتان با شش گرايش به ميزباني هرمزگان، جشنواره آواها و نغمه ها در دو گرايش سرود و تواشيح به ميزباني مازندران، جشنواره شعر و قطعات ادبي در چهار گرايش به ميزباني كهگيلويه و بويراحمد، جشنواره محراب قلم در لرستان، جشنواره هنرهاي تجسمي با عنوان «ترنج» در سه گرايش به ميزباني قم، جشنواره حضور در سه گرايش به ميزباني خراسان شمالي و جشنواره مسجد، جوان و طراوت در شش گرايش ورزشي برگزار مي شود كه البته اين جشنواره ورزشي برخلاف شش جشنواره قبل در مرحله استاني به پايان مي رسد.
وي در بيان نحوه برگزاري جشنواره آواها و نغمه ها گفت: اين جشنواره در روزهاي 25 تا 28 مردادماه برگزار مي شود كه امسال 112 گروه از كانون هاي استان براي شركت در اين رشته اعلام آمادگي كرده اند.
كلانترزاده با تأكيد بر لزوم داشتن كارت عضويت در كانون هاي مساجد براي شركت در اين المپياد تصريح كرد: در اين المپياد تلاش كرده ايم تا حضور اعضاي كانون هاي مساجد در ميادين رسمي با هدايت اين ظرفيت ها در عرصه مساجد به آنها جرأت حضور در چنين مياديني را القا كنيم.
وي افزود: در حال حاضر 200 كانون با 20 هزار نفر عضو در قم فعال هستند و بيش از 65 درصد اين اعضا براي شركت در المپياد اعلام آمادگي كرده اند كه البته اين رقم نسبت به سال گذشته رشد چشمگيري يافته است.
معاون فرهنگي و هنري دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خاطرنشان كرد: المپياد سراسري مساجد از جمعه 15 مرداد به صورت رسمي آغاز مي شود و 30 مرداد همزمان با روز جهاني مسجد همراه با اعلام نتايج خاتمه مي يابد و 15 و 17 شهريور همزمان با مراسم اختتاميه طرح اوقات فراغت برادران و خواهران از برترين هاي المپياد تقدير مي شود.

 



حاشيه هاي معارفه يك فرماندار
فرماندار، نماينده و مسئولان ورامين بودجه عمراني شهر را نمي دانستند

مراسم معارفه محسن منصوري فرماندار 26 ساله شهرستان ورامين كه بعدازظهر روز شنبه برگزار شد حاشيه جالبي به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاري مهر استاندار تهران در اواسط سخنراني خود در اين مراسم از جليلي سرپرست فرمانداري ورامين پرسيد بودجه عمراني سال 89 شهرستان چقدر بوده كه وي نمي دانست و وقتي در كمال بهت و حيرت هيچكدام از مسئولان و حتي نماينده شهرستان ورامين در مجلس شوراي اسلامي نتوانستند به اين سوال سخت و دشوار جواب دهند عين الله تاجيك بخشدار قرچك گفت: 14 ميليارد تومان به صورت نقدي براي پروژه ها پرداخت شده است.
تمدن وقتي برخي گلايه ها در خصوص كمبود اعتبارات شهرستان را شنيد گفت: حاضريم بيشتر از آنچه كه در شوراي برنامه ريزي تصويب شده است را در اختيار فرمانداري ورامين قرار دهيم.
وي افزود: حرفي كه مي زنم چك سفيد امضاي استاندار است كه البته خطرناك است كه استاندار اين گونه صحبت كند و نبايد بي پروا در خصوص مسائل بودجه اي حرف زد.
البته استاندار تهران از مسئولان شهرستان نپرسيد در حالي كه هيچ كدام از آنها از مقدار بودجه عمراني ورامين اطلاع ندارند چطور از كمبود اعتبارات گلايه مي كنند.

 



معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور خبر داد
 مقاوم سازي 2 ميليون واحد مسكوني در روستاهاي كشور

قزوين-خبرنگار كيهان:
معاون پشتيباني و امور هماهنگي استانهاي بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور گفت: براساس تعهد بنياد مسكن انقلاب اسلامي دو ميليون واحد مسكوني بايد در روستاها طي 10 سال آينده نوسازي، بازسازي و مقاوم سازي شود.
هادي درفشي در مراسم معارفه مديركل جديد بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان قزوين افزود: يكي از فعاليتها و تعهدات بنياد مسكن انقلاب اسلامي ساخت سالانه 200 هزار واحد روستايي بوده است، با توجه به اينكه امسال در سال پنجم برنامه توسعه هستيم بنياد مسكن متعهد شده است تا 10 سال آينده دو ميليون واحد روستايي در كشور را نوسازي و بازسازي كند.
وي خاطرنشان ساخت: مقاوم سازي دو ميليون واحد مسكوني به حمايت دولت و مشاركت مردم بستگي دارد، كه هم اكنون ساخت يك ميليون واحد مسكوني توسط بنياد در كشور آغاز شده است و 600 هزار واحد مسكوني از سال گذشته به اتمام رسيده كه براي آنها پايان كار صادر شده است.
درفشي اعلام كرد: در جنوب كشور 40 هزار واحد مسكوني توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي كپرزدايي شده كه اين مهم به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
وي همچنين با اشاره به طرح مسكن مهر گفت: ساخت 160 هزار واحد مسكوني از سال گذشته در روستاها آغاز شده و 23 هزار خير مسكن ساز نيز متعهد شدند در ساخت واحدهاي مسكوني همكاري كنند.
اين مسئول اضافه كرد: از محل حساب 100 امام(ره) نيز طي سالهاي آتي 100 هزار واحد مسكوني احداث مي شود. درفشي همچنين از نظارت 10 هزار مهندس فني و متخصص بر امر مسكن روستايي خبر داد و گفت: در هر استان دو مشاور مادر بر مجموع طرحهاي روستايي نظارت مي كنند.
وي افزود: در كشور 33 هزار روستاي بالاي 50 خانوار وجود دارد كه براي اجراي طرح هادي آنها پنج هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است كه دولت براي اجراي طرح هادي روستاهاي بالاي 20 خانوار مبلغ 15 هزار ميليارد ريال قول مساعد داده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14