(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 شهريور 1389- شماره 19739

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نامه كميسيون امنيت ملي به احمدي نژاد براي جلوگيري از موازي كاري در سياست خارجي
درخواست برخورد قاطع خبرگان ملت با تضعيف كنندگان جايگاه رهبري
انتقاد رئيس مركز پژوهش هاي مجلس از رئيس جمهور
ضرورت نوآوري علمي در گفتار و نوشتار اهل تحقيق
دانشجويان ليست يك سال فتنه گري دستغيب را منتشر كردند
نوباوه: بايد بر نمايندگان مجلس هم نظارت شود
آخرين مهلت انتخاب رشته مجدد پذيرفته شدگان دانشگاه آزاد تا 25 شهريورماه
رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا : مدگرايي خلاف عرف و شرع را نمي پذيريم
محورهاي نشست ماه سپتامبر شوراي حكام آژانس
با راي قاطع هيئت موسس اكبر ايرانپور دبير كل گروه 72 ايران اسلامي شد
اعتراض نيروهاي خريد خدمت آموزش و پرورش به حاجي بابايي
حمايت اعضاي غيرمتعهد در وين از برنامه هسته اي ايران



نامه كميسيون امنيت ملي به احمدي نژاد براي جلوگيري از موازي كاري در سياست خارجي

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از نامه اين كميسيون به رئيس جمهور براي جلوگيري از موازي كاري در سياست خارجي خبر داد.
زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در جلسه با هيئت دولت، كميسيون امنيت ملي روز چهارشنبه 17شهريور در نامه اي خطاب به رئيس جمهور بر جلوگيري از موازي كاري در سياست خارجي تاكيد كرد.
وي افزود: در اين نامه از رئيس جمهور خواسته شد با تدبير و برنامه ريزي از موازي كاري در عرصه سياست خارجي جلوگيري و در عوض ساختار وزارت خارجه تقويت و حمايت شود.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اصل 127 قانون اساسي كه براساس آن رئيس جمهور مي تواند درشرايط و مناطق خاص دنيا كه موضوع خاصي رخ داده و با اختيارات خاص و محدود، نمايندگان ويژه اي را تعيين كند، اظهار داشت: معرفي نمايندگان براي مناطق مختلف دنيا بدون اينكه شرايط خاصي رخ داده باشد، خلاف اصل 127قانون اساسي است.
الهيان ادامه داد: با توجه به وضعيت پيچيده كنوني حاكم بر جهان و هجمه همه جانبه استكبار جهاني عليه كشورمان به نظر مي آيد در به كارگيري افراد به عنوان نماينده ويژه بايد نهايت دقت به كار گرفته شود، چرا كه اظهارات نسنجيده بقايي نماينده ويژه رئيس جمهور در مورد تركيه، چالش هايي را در عرصه سياست خارجي و روابط حسنه و دوستانه ما با تركيه به همراه داشت كه اين امر عنايت و توجه ويژه رئيس جمهور در انتخاب افراد به عنوان نماينده ويژه را مي طلبد.
مقام معظم رهبري اخيرا در فرمايشي بر پرهيز از موازي كاري در عرصه سياست خارجي تاكيدكردند.

 



جمعي از صاحب نظران در واكنش به اظهارات دستغيب اعلام كردند
درخواست برخورد قاطع خبرگان ملت با تضعيف كنندگان جايگاه رهبري

سرويس سياسي -
گروهي از صاحب نظران در اعتراض به اظهارات و رفتار تحريك آميز علي محمد دستغيب، خواستار برخورد قاطع اعضاي مجلس خبرگان با تضعيف كنندگان جايگاه رهبري شدند.
ستار هدايتخواه عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه خاطرنشان كرد: ممكن است كساني در مجلس خبرگان حضور داشته باشند كه به خاطر بي بصيرتي و يا دنياطلبي و يا خودخواهي سخناني بگويند كه جايگاه رهبري تضعيف شود، اما ديگر اعضا وظيفه دارند كه با اين فرد به طور قاطع برخورد كنند.
وي اضافه كرد: اگر چه رهبري براساس كرامت و بزرگي در مقاطعي، برخي افراد، كه اكثريت اعضاي مجلس خبرگان قصد برخورد با وي را داشتند توصيه به خويشتنداري كردند اما به نظر مي رسد خبرگان در اين زمينه بايد به وظيفه خود عمل كنند؛ چرا كه ممكن است برخي از اين جايگاه سوءاستفاده و از روي بي بصيرتي در مسير دشمنان و توطئه هاي صهيونيستي حركت كنند و آب به آسياب دشمن بريزند.
نماينده بويراحمد و دنا در مجلس با بيان اينكه برخي اقدامات تقدس مجلس خبرگان را خدشه دار مي كند، تاكيد كرد: قبل از هركس و هر چيز، خود اعضاي مجلس خبرگان بايد قداست اين مجلس را حفظ كرده و با افراد حرمت شكن برخورد كنند.
حجت الاسلام جعفر شجوني، عضو جامعه روحانيت مبارز هم با ابراز تاسف شديد از فتنه گري فرقه اي در شيراز به سرپرستي علي محمد دستغيب، به فارس گفت: دشمن از قديم الايام سعي داشت براي مقابله با حركت اسلام ناب محمدي و تشيع افرادي را با لباس روحانيت تربيت و پشتيباني كند و در مقابل مسير روحانيت اصيل علم كند؛ چرا كه دشمنان، روحانيت اصيل اسلامي را مهمترين مانع رسيدن به اهداف شوم خود مي دانستند.
حجت الاسلام شجوني خطاب به علي محمد دستغيب افزود: كساني كه چند كلاس درس آخوندي را خوانده باشند، شيطان بيشتر با آنها سر و كله مي زند؛ چرا كه مي خواهد با توجه به اعتماد مردم به لباس مقدس روحانيت از اين فرد استفاده كند تا از اين طريق به اسلام و انقلاب ضربه كاري و جدي را وارد كند.
وي با تاكيد بر اينكه اينگونه حركت ها ساخته و پرداخته فتنه گران است، تصريح كرد: رهبر عاليقدر و حكيم و صبور ما نيز با اين شخص منحرف مدارا كردند؛ چرا كه نمايندگان خبرگان قصد داشتند اين فرد را از مجلس خبرگان اخراج كنند.
عضو جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: مردم ولايت مدار شيراز و استان فارس اعتراض گسترده خود را به اين فرد در روز قدس نشان دادند، ولي با بزرگواري رهبر معظم انقلاب و توصيه بر مدارا با اين فرد، مجلس خبرگان و مردم صبر كرده اند.
حجت الاسلام سيدابوالحسن نواب معاون سياسي جامعه روحانيت مبارز نيز در همين ارتباط با اشاره به اقدامات اخير دستغيب تصريح كرد: مجلس خبرگان در دوره قبلي تصميم داشت نمايندگي اين مجلس را از وي سلب كند ولي رهبري در اين مورد رضايت نداشتند و فكر مي كنم هنوز هم بر اين موضع هستند؛ پس بر همه واجب است در اين مورد به رهنمودهاي رهبري توجه كنيم و تحمل كنيم زيرا تحمل پذيري مقام معظم رهبري بايد براي ما الگو باشد و مطمئن باشيد آنقدر جريان و جايگاه ولايت فقيه مستحكم و شفاف است كه اگر ده نفر از اين افراد هم در مجلس خبرگان حاضر بودند، هيچ خللي به پيكره ولايت فقيه وارد نمي شد.
برخي اعضاي مجلس خبرگان رهبري نيز در همين رابطه، ضمن اعتراض شديد به اين اظهارات فتنه گرانه، اعلام كردند كه خبرگان ملت در مقابل رفتارهاي دستغيب ساكت نخواهند نشست.
آيت الله سيدعلي اكبر قره باغي عضو مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس، با اشاره به اظهارات و رفتار تحريك آميز دستغيب، اظهار داشت: واقعيت اين است كه آقاي دستغيب همواره سخناني را در خصوص كشور مطرح مي كند كه هيچگاه صلاحيت سخن گفتن در مورد آن را نداشته است.
وي با بيان اينكه اظهارات دستغيب هيچ ربطي به مجلس خبرگان ندارد، افزود: به طور قطع مجلس خبرگان در مقابل رفتارهاي دستغيب ساكت نخواهد نشست، او عادت كرده كه سخنان بي مورد بگويد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه دستغيب حضور در مجلس خبرگان را مديون عنايت و لطف مقام معظم رهبري است، خاطرنشان كرد: در گذشته دستغيب حرفهاي بي مورد بر زبان جاري مي كرد و زماني كه برخي از نمايندگان مجلس خبرگان تصميم گرفتند وي را از اين نهاد اخراج كنند، اين تصميم با مخالفت مقام معظم رهبري مواجه شد.
قره باغي با ذكر اين مثال كه اگر كودكي از روي بي عقلي به مقدسات الهي و شرعي اهانت كرد بايد تنها در مقابل آن سكوت كرد، گفت: من اظهارات دستغيب را از روي رفتارهاي افراطي وي مي دانم و از آنجا كه وي فاقد صلاحيت سخن گفتن درباره مجلس خبرگان و كشور است بهتر است به اين مسائل كمتر بپردازيم و او را به حال خودش رها كنيم.
آيت الله محمدحسن ممدوحي ديگر عضو خبرگان هم با اشاره به ادعاهاي علي محمد دستغيب در شيراز خاطرنشان كرد: وي يك انسان كاملا شناخته شده است كه امروز كاملا در اشتباه به سر مي برد.
وي تاكيد كرد: اگر بخواهيم نهايت احتياط را در خصوص موضع گيري هاي ايشان داشته باشيم و با توجه به غوغاسالاري هايي كه وي داشته است، در حداقل ممكن بايد بگوييم كه او در اشتباه بزرگي به سر مي برد.
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: اگر آقاي دستغيب ساكت شود براي خود او نيز بسيار بهتر است و در صورت ادامه اين روند ما مجبور به موضع گيري خواهيم شد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري نيز تاكيد كرد: بايد توجه داشت كساني كه به جايگاه ولايت فقيه خدشه اي وارد مي كنند، تنها مشكل ايشان، مشكل سياسي نيست، بلكه اين عده در مسائل اعتقادي مشكل دارند.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز هم در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: به نظر مي رسد كه «دستغيب» و امثال وي به دنبال اهدافي بودند كه وقتي به آن نرسيدند، امروز به دنبال مطرح كردن برخي مسايل حاشيه اي هستند.
وي اضافه كرد: اين افراد در جامعه نيز در انزواي كامل قرار دارند و مردم مقصود آنان از طرح چنين مسايلي را مي دانند و بر اين اساس مي بينيم كه براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر پشت سر رهبر معظم انقلاب حضور ميليوني دارند.
آيت الله مهمان نواز موضع گيري و اظهارنظر اين نماينده استان فارس در خبرگان رهبري را حرف و موضوع جديدي ندانست و افزود: وي از ابتدا مسايلي را در مجلس خبرگان رهبري مطرح مي كرد كه هيچ يك از اين مسايل مورد تاييد اكثريت اعضاي خبرگان نبود.
آيت الله سيداحمد خاتمي نيز در همين ارتباط به ايرنا گفت: نمايندگان مجلس خبرگان سوگند ياد كرده اند كه در مسير تقويت نظام و ولايت فقيه قدم بردارند.
وي افزود: بدخواهان نظام جمهوري اسلامي ايران هيچگاه نخواهند توانست با تحركات شيطاني خود مجلس خبرگان رهبري را تحت تاثير قرار دهند.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: در تمامي ادوار مجلس خبرگان رهبري اين موضوع به اثبات رسيده است و در چند اجلاس اخير نيز اكثريت قاطع نمايندگان مجلس خبرگان برائت شديد خود را از جريان فتنه و فتنه گران اعلام كرده اند.

 



انتقاد رئيس مركز پژوهش هاي مجلس از رئيس جمهور

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رئيس جمهور نسبت به برخي مسائل از جمله دادن اختيارات تام به مشايي در حوزه سياست خارجي انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، احمد توكلي در اين نامه با تبريك عيد سعيد فطر به احمدي نژاد آورده است: شما به لطف خداوند توفيقات خوبي از جمله در تقويت سرمايه اجتماعي بين توده هاي مردم داشته ايد. اين توفيق مرهون كار شبانه روزي شما در كشاندن اعتبارات دولتي تا اقصي نقاط كشور و نيز اكرام و توجه به مستضعفان است.
وي در ادامه اين نامه از كاهش ساعات كار ادارات دولتي در ماه مبارك رمضان انتقاد كرده و همچنين با انتقاد به تعيين نماينده ويژه براي مناطق جغرافيايي مختلف به خصوص انتخاب مشايي و بقايي، استناد رئيس جمهور به اصل 127را يادآور شده و خاطرنشان كرده است: اصل مزبور مقرر مي دارد كه «رئيس جمهور مي تواند در موارد خاص، بر حسب ضرورت، با تصويب هيات وزيران نماينده ويژه با اختيارات مشخص تعيين نمايد...»
توكلي به عبارت متن حكم مشايي كه مشابه آن در حكم ديگري هم آمده است به اين شرح اشاره كرده و «اتخاذ تدابير هدفمند و هوشمندانه به منظور تعميق روابط و گسترش همكاري هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و امنيتي با كشورهاي منطقه... همه دستگاهها و نهادهاي مربوط موظف خواهند بود در فرآيند طراحي و اجراي سياست هاي راهبردي در خصوص منطقه خاورميانه در هماهنگي كامل با جنابعالي اقدام نمايند.» آيا به اين ترتيب، جايي براي وزارت خارجه، شوراي امنيت ملي و دبيرخانه آن و وزارت اطلاعات باقي گذاشته ايد؟
توكلي اين گونه اقدامات را قابل دفاع ندانسته و براي آن دو ويژگي برشمرده و معتقد است: نهي صريح رهبر معظم انقلاب، پس از صدور احكام مزبور، از موازي كاري در سياست خارجي و اعتماد به وزيران و تاكيد بر مسئوليت وزارت خارجه در همه مسائلي كه به نوعي به سياست خارجي و روابط با ديگر كشورها مربوط مي شود ويژگي اول است. تمامي اهل سياست اين موضع گيري رهبري را عطف به اين انتصابات مي دانند. ويژگي دوم موضع گيري اعتراضي و بي سابقه وزير امور خارجه، نسبت به اين مداخلات نادرست است. وضع به كجا رسيده كه وزير نجيبي كه مداخلات قبلي را ناديده گرفته بود، لب به اعتراض گشوده است!

 



ضرورت نوآوري علمي در گفتار و نوشتار اهل تحقيق

اين دو بيان نوراني كه يكي از وجود مبارك امام صادق (ع) و يكي از وجود مبارك امام رضا (ع) است، در غالب جوامع روائي ما هست؛ مرحوم صاحب وسائل هم اينها را در كتاب قضاي وسائل نقل كرده، اين است كه ائمه فرمودند: ما نيامديم براي تك تك توده مردم، مسأله بگوئيم! ما آمديم شما را تربيت كنيم، بشويد مجتهد؛ شما مشكل مردم را حل كنيد ! و گرنه اين همه مردم به در خانه ما بيايند يعني چه ؟! بيان نوراني امام صادق و امام رضا (ع) اين است:علينا ا لقاء الاصول و عليكم التّفريع (1).
ضرورت گسترش « اجتهاد » در مسائل گوناگون معارف ديني
اگر مجتهد نشديد ، حرف اينها را گوش نداده ايد ! اگر كسي فخر كرد كه من مقلّدم، اين چه فخري است عوامانه زندگي كردن ؟! فرمودند:علينا ا لقاء الاصول و عليكم؛ يعني عليكم، نه لكم !التّفريع . اگر كسي قدرت استنباط ندارد ، حرف امامش را عمل نكرده !
يك وقت است كسي استعدادش ضعيف است؛ به مصداق: النّاس معاد ن كمعاد ن الذّهب و الف ضّ ه (2)، او معذور است . امّا اگر ذات اقدس له به كسي استعداد را داد و او به دنبال پروانه كسب بود؛او به اين روايت عمل نكرده:و عليكم التّفريع . لي يوم القيامه فروع فراوان است؛ شما بايد آنها را از مطالب ما در بياوريد .
الآن روزانه 10 هزار نفر را اين دو تا حديث دارد تغذيه مي كند، يكي: لا تنقض اليق ين ب الشّك (3)، يكي:رف ع ما لا يعلمون (4). مگر بيش از دو خط است ؟! كلامكم نور يعني اين !! دريا يعني اين ! روزانه 10 هزار نفر از اين دو خط دارند تغذيه مي كنند . چه عظمتي است فرمايش اينها ؟!! مگر بيش از دو خط است ؟ مگر روزانه كمتر از 10 هزار نفر كنار سفره اين دو خط نشسته اند ؟! اينها را بزرگان علماي ما استنباط كردند. بزرگان ما از اين لا تنقض ( استصحاب ) در آوردند، با همه معارف دشوارش و ( برائت) در آوردند با همه مسائل پيچيده اش !
در خلقت آسمان همين طور است، در خلقت زمين همين طور است، در اصل مبدأ، در توحيد، در وحي و نبوّت، در امامت و در عصمت همين طور است . آنها البتّه امتن اند، اصحّ سنداً هستند؛ از اينها قوي ترند ! اگر آنها يك وقتي به حوزه ها عرضه بشود، معلوم مي شود چه خواهد شد ! فرمود: علينا ا لقاء الاصول و عل يكم التّفريع .
نيل انسان به مقام خلافت الهي
ما را ذات اقدس له به عنوان ( خليفه ) خلق كرد، چرا خليفه او نشويم؟! البتّه همانطوري كه نبوّت و رسالت و امامت و ولايت و عصمت مراتبي دارد؛ خليفه الله شدن هم مراتبي دارد . آن مرتبه ضعيفش چرا به ماها نرسد ؟! كه انسان بشود خليفه خدا .
اين نكته اي را كه عرض مي كنم مربوط به شما آقاياني است كه مؤلّف ايد و دست به قلم هستيد . برخي ها ( خليفه المصوّر ) اند، برخي ها (خليفه البديع ) اند . خداي سبحان اسماي حسناي فراواني دارد . موادي را اوّل آفريده، اموري را خلق كرده، بعد اين مخلوقات را مونتاژ كرده؛ شده « مصوّر » و يك صورتي ساخته . بعضي ها خليفه المصوّرند؛ يك مؤلّف مونتاژي اند، يك مصنّف مونتاژي اند . اين ملك نقّال از گوشه و كنار جمع مي كند، صورتگري را به او مي دهد؛ اين هم مأجور است، ولي ما مي توانيم جلوتر هم برويم؛ بشويم خليفه البديع ! نوآور باشيم .
او هم ( بديع السّموات و الأرض )(5) است، هم ( مصوّر )(6) است؛ خلق كرده، بعد اين خلق را و اجزاي مخلوق را صورتگري و ميناگري كرده و اين همه ميناگري كار اوست . آن كسي كه نوآور است، مبتكر است، فن آور است؛ او خليفه الله است در اسم بديع السّموات و الأرض . اين مؤلّف و گوينده مونتاژي،خليفه الله است ف ي التّصوير . خدا مصوّر است؛ اين هم صورتگري كرده، مواد را از اين و آن گرفته .
يك بيان لطيفي جناب شيخ اشراق دارد؛ اين حرف از 8 قرن قبل مانده است . فرمود: تا كنون وقفنامه اي در نيامده كه خداي سبحان علم را وقف يك زمان و يك مكان خاصي كرده باشد كه فقط مردم آن عصر يا اهالي اين سرزمين بايد به علم برسند؛ خير ! چنين وقفنامه اي پيدا نشده. در هر زمان، در هر زمين مي شود انسان، بديع و نوآور باشد . اگر بخواهيم، به ما مي دهند؛در اينكه همه تان در تلاش و كوشش تان مأجوريد، حرفي نيست؛ امّا چرا حالا ما رتبه اوّل نداشته باشيم ؟! همه اش دوّم و سوّم . خليفه المصوّر شدن، فضيلت است؛ امّا خليفه البديع شدن افضل است.
نوآوري انبياي الهي به گواه قرآن كريم
حالا چه كنيم خليفه البديع بشويم ؟ چه كنيم نوآور بشويم ؟ اگر عالم رباني شديم، نوآور هم خواهيم بود . چون اسلام يك مطلبي دارد، نو . در آيات قران فرمود: انبياء نيامدند، همه اش بناي عقلاء را امضاء كنند ! انبياء آمدند، به همراهشان حرف تازه هم آوردند . حرف تازه اي كه نه تنها در گذشته نبود و نه تنها در عصر كنوني نيست؛ در اعصار آينده لي يوم القيامه هم نخواهد بود.
فرمود: يعلّ مهم الك تاب و الح كمه و يزكّيه م (7)، بعد فرمود: و يعلّ مكم ما لم تكونوا تعلمون (8)، نه ما لا تعلمون ! فرمود: أيّها النّاس ! لي يوم القيامه اين آيه زنده است، تا روز قيامت هم اين حرف پيام دارد؛ فرمود:اي جوامع بشري ! انبياي ما آمدند، يك حرف هايي به شما ياد بدهند كه نه تنها قبلاً نمي دانستند و نه تنها شما نمي دانيد؛ بشرهاي عادي هم الي يوم القيامه نمي دانند ! اگر بگويند: ما چيزي به شما ياد داديم كه نمي دانستيد، ممكن است كسي بگويد: آينده ياد مي گرفتم . فرمود: خير . ما چيزهايي به شما ياد داديم كه آينده هم مثل گذشته توان يادگيري آن را ندارد.
از بين رفتن علم با از دست دادن « تقوا »
وجود مبارك رسول گرامي (ص) آمدند، يك چيزهايي به جوامع بشري ياد بدهند كه مقدور بشر نيست .حالا قبل از افلاطون و ارسطو حرف چه بود، معلوم نيست . از آن تاريخ به بعد همه گفتند؛ چه حوزوي و چه دانشگاهي پذيرفتند: من فقد ح سّاً، فقد ع لماً؛ اين درست است . اگر كسي باصره نداشت، مبصرات را نمي فهمد؛ سامعه نداشت، مسموعات را نمي فهمد؛ و هكذا و هكذا .
امّا اين حرف را ديگر كسي نياورد: من فقد تقويً فقد فقد ع لماً . اگر كسي تقوا را از دست داد، سواد را از دست مي دهد !! اين را كجا شما ديديد ؟ احدي اين حرف را زده ؟! اين تاريخ مدوّن منطق 4 هزار سال است كه سابقه روشن دارد . مؤلّفش معلوم، كتابش معلوم، تدريسش معلوم، حوزه هايش معلوم، تا رسيده به مدرسه نظاميه بغداد، معلوم؛ تا رسيده به ايران هم معلوم . اين حرف ها كه نيست ! اگر كسي تقوا را از دست داد، علم وابسته به آن رشته را از دست مي دهد .
حضرت اين را گفت: ن تتّقوا الله يجعل لكم فرقاناً (9)، ا تّقوا الله و يعلّ مكم الله (10)، من يتّق الله يجعل له مخرجاً (11)؛ فرمود: اين تقوا مثل باصره است . شما همه اش مي خواهيد كتاب هاي مردم را ببينيد، مي شود مونتاژي؛ بخواهيد درون خود را ببينيد، بايد يك چشم ديگر داشته باشيد: من فقد تقويً فقد فقد ع لماً . اين حرف را شما كجا ديديد ؟! اصلاً نشنيديد، فقط از وحي مي شنويم! اين حرف ها تازه است .
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در هشتمين همايش كتاب سال حوزه قم ـ مدرسه عالي دارالشفاء ؛ 7/ 12/ 1385
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) وسائل الشيعه/ 27/ 62 (2) الكافي/ 8/ 177 (3) وسائل الشيعه/ 2/ 356
(4) الكافي/ 2/ 463 ـ باب ما رف ع عن الامّه (5) بقره/ 117 و انعام/ 101 (6) حشر/ 24
(7) بقره/ 129 (8) بقره/ 151 (9) انفال/ 29 (10) بقره/ 282 (11) طلاق/ 2
خوان حكمت روزهاي دوشنبه و پنج شنبه منتشر مي شود

 



دانشجويان ليست يك سال فتنه گري دستغيب را منتشر كردند

تشكل هاي دانشجويي شيراز با اشاره به حوادث مربوط به مسجد قبا در روز قدس و با يادآوري اقدامات ضد نظام علي محمد دستغيب، خواستار برخورد قاطع با وي شدند و اعلام كردند: دادسراي ويژه روحانيت فارس امروز در آزمون بزرگي قرار گرفته تا رسالتي را كه حضرت امام راحل(ره) بر دوش آنها نهاده به خوبي انجام دهند.
تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي شيراز پيرامون حوادث روز قدس مسجد قبا، خطاب به مردم ولايتمدار و شهيدپرور شهر مقدس شيراز بيانيه اي صادر كرد كه متن آن به شرح زير است:
در روز قدس امسال اتفاقاتي به وقوع پيوست كه دل هر دلسوخته نظام و انقلاب را به درد مي آورد و به فكر وامي دارد؛ چرا در روز قدس و جمعه اي كه متعلق به آرمان فلسطين و جهان اسلام و امت رسول الله است بايد شاهد فراموشي آرمان بلند حضرت روح الله باشيم و اين روز عزيز را هزينه منافقين جديد و اصحاب جمل كنيم.
مسجد قبا يا همان آتشي هاي سابق و امام جماعت بي بصيرت آن جناب علي محمد دستغيب پس از انتخابات سال 1388 تا به امروز به هر بهانه و موقعيتي با زير سؤال بردن حاكميت قانون و نظام اسلامي و ولايت فقيه ضمن همراهي با ضدانقلاب داخلي و جريان معاند خارجي منافع ملي و امنيت داخلي را هزينه عقده گشايي خود كرده اند و متأسفانه هر بار به سبب آنكه هيچ برخورد قانوني با آنها صورت نگرفته دريده گوتر و بي پرواتر از گذشته به ساختارشكني پرداخته اند.
در 25 خرداد 88 كه تجمعات مسلحانه و غيرقانوني برخي از دانشجويان و نفوذي هاي غيردانشجو در دانشگاه شيراز منجر به تخريب دفتر بسيج و به آتش كشيدن نمايشگاه كتب ديني (قرآن و مفاتيح و نهج البلاغه و...) و تخريب اموال عمومي شد، آقاي دستغيب به جاي محكوم كردن اغتشاش گران، نيروهاي انتظامي را محكوم مي كند و به سياه نمايي مي پردازد.
تطهير جريان فتنه از ارتباط با بيگانگان و اشاره به شكنجه هاي خلاف شرع و... امر به آزادي زندانيان، عذرخواهي دولت و اكثريت خواندن جنبش سبز و درخواست ابطال انتخابات، دفاع از سران فتنه در 13 آبان كه تجمع هاي غيرقانوني منجر به توهين و فحاشي به رهبري و نظام اسلامي مي شود و خواستار دلجويي از دانشجويان هتاك مي شود و آنان را نور چشم خود مي خواند و... از جمله اقدامات وي مي باشد.
پس از توهين به امام توسط جنبش سبز، علي محمد دستغيب ضمن ماست مالي كردن و طبيعي خواندن اهانت به امام سعي در تطهير اين جنبش ضدانقلاب مي كند.
پس از حوادث روز عاشورا با بزرگ نمايي قتل خواهرزاده موسوي امر به دستگيري قاتل وي مي كند و علما را تحريك به همراهي با ضدانقلاب مي نمايد.
پس از 9 دي و 22 بهمن، وي جمعيت گسترده مردمي را بي اراده مي خواند و آنها را منتسب به سپاه و بسيج مي داند.
پس از حمايت موسوي از تروريست هاي محارب با حمايت از محكومين به محاربه و زير سؤال بردن حكم اعدام دادگاه اسلامي با كوچك شمردن گناه محاربين مسلح و آموزش ديده در پادگان هاي دشمن سعي در اتهام زني به نيروهاي امنيتي دارد و نيروهاي انتظامي را در صورت برخورد با فتنه گران محارب مي خواند.
اين ها و هزاران سخن ناگفته ديگر و سخنان دوپهلوي تحريك آميز وي چند روز قبل از روز قدس با هدف زنده نگه داشتن جريان جنبش سبز باعث شد تا دل هر مسلمان و ايراني پايبند به نظام و انقلاب و رهبري و امام راحل(ره) به درد آيد و خواستار تعطيلي اين پايگاه فتنه گردند.
در روز قدس امت حزب الله ضمن تجمع آرام و بدون درگيري در صحن مسجد خواستار برخورد قانوني و قاطع با ساختارشكني هاي آقاي دستغيب بودند كه به ناگاه باران سنگ و چوب و آهن و... را در مقابل و بالاي سر خود مشاهده كردند.
شاگردان استاد اخلاق با هماهنگي قبلي هر آنچه كه داشتند و نداشتند را به سر مردم ريختند تا بار ديگر يادآور جريان منحرف اين مسجد در اوايل انقلاب و حمله به مردم در خيابان ها شوند.
خون هاي به ناحق ريخته شده امت حزب الله در صحن مسجد قبا سند ديگري است در اثبات نفاق جريان اين مسجد كه چگونه حرمت شكنان عاشورا و هتاكان امام را حمايت مي كنند ولي به راحتي خون مي ريزند و حتي از كشتن جوانان اين شهر ابايي ندارند.
برخورد قاطع قضايي و قانوني با ضاربين به مردم روزه دار در روز قدس هستيم، عاملي شده است كه اين مسجد در راه تهمت زدن به نظام و رهبري و ساختارشكني عربده كشي و ضرب و شتم مردم هيچ مانعي را در جلوي خود نبيند، مطمئنا اگر اين سهل انگاري مسئولين امنيتي و قضايي نبود دل مردم دلسوخته انقلاب و امام و رهبري نيز به درد نمي آمد تا پس از نااميد شدن از آنها خود وارد عمل شده و خواستار چاره جويي درباره اين پايگاه فتنه گردند.
مردم نمي توانستند توهين به نظام و رهبري و راه امام و شهدا و دفاع از منافقين و ضد انقلاب و ديدن تصوير آقاي دستغيب در شبكه هاي بيگانه (صداي آمريكا، بي بي سي،...) را مشاهده كنند و از سويي خواب و غفلت مسئولين را شاهد باشند و ساكت بمانند.
آنها در تجمع آرام روز قدس چيزي جز برخورد قاطع و قانوني با مسجد ضرار را نمي خواستند و اين خون ها تاوان حق گويي و فرياد دادخواهي امت حزب الله بود.
دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي شيراز، در پايان اين بيانه ضمن همدردي با مضروبين حادثه خواستار موارد ذيل شده اند:
1- برخورد قاطع قضايي و قانوني با ضاربين به مردم روزه دار در روز قدس هستيم، پايمال شدن خون مردم شهر مقدس شيراز خط قرمزماست و در همين رابطه ضمن اعلام آمادگي جهت دريافت، تنظيم شكايات و پيگيري هاي حقوقي مضروبين و آسيب ديدگان تا به سرانجام رسيدن وبرخورد عادلانه با ضاربين در هر لباس و موقعيتي پيگيري هاي خود را ادامه خواهيم داد، دادسراي ويژه روحانيت فارس امروز در آزمون بزرگي قرار گرفته تا رسالتي را كه حضرت امام راحل (ره) بر دوش آنها نهاده به خوبي انجام دهند.
2- مطالبه پيگيري وضع مجروحين و آسيب ديدگان تا مراحل پايان درمان وبهبودي كامل مطالبه جنبش دانشجويي از مسئولين است، بايد از جوانان جان بر كف ولايت كه خون آنها به ناحق در راه دفاع از آرمان هاي نظام و شهدا ريخته شده دلجويي نمود، نمي توان هزينه هاي سنگين درمان رابرخانواده هايي كه توان پرداخت اين هزينه ها را ندارند تحميل كرد.
3- در نهايت ضمن محكوم نمودن ضرب و شتم و اقدامات متحجرانه طلبه ها و اهالي مسجد قباي شيراز خواستار روشن شدن ابعاد مختلف حادثه روز قدس مي باشيم و در همين رابطه جلساتي با مسئولان ارشد استان خواهيم داشت و نتيجه پيگيري ها را در بيانيه بعدي تشكل هاي دانشجويي به حضور مردم شريف شهر مقدس شيراز خواهيم رساند.
بسيج دانشجويي دانشگاه هاي شيراز، علوم پزشكي شيراز، آزاد شيراز، پيام نور شيراز، صنعتي شيراز، دانشكده فني شهيد باهنر شيراز. انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز، ستاد يادواره شهداي دانشجويان دانشگاه شيراز.

 



نوباوه: بايد بر نمايندگان مجلس هم نظارت شود

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با استقبال از طرح نظارت مجلس بر مجلس گفت: بايد بر عملكرد مالي و ارتباطات نمايندگان نظارت شود.
بيژن نوباوه در گفت وگو با فارس افزود: نظارت مجلس بر عملكرد مالي و ارتباطات نمايندگان مي تواند به پويايي مجلس كمك كند.
وي افزود: هيچ تفاوتي بين نمايندگان و ساير مسئولان كشور نيست و بايد به نمايندگان مجلس نيز طبق قانون نظارت شود.
نوباوه تصويب طرح نظارت مجلس بر نمايندگان را در خانه ملت موجب شفافيت بيشتر عملكردها دانست و در پاسخ به برخي اظهارنظرها مبني بر اينكه طرح مذكور موجب افزايش قوانين و موازي كاري آن خواهد شد، گفت: اين طرح به اجراي قوانين سابق در خصوص نظارت بر نمايندگان تأكيد خواهد كرد و نمي توان به بهانه اينكه قانون جديد اضافه خواهد شد، مجلس را از نعمت نظارت محروم كرد.
اين نماينده مجلس معتقد است كه تصويب طرح نظارت مجلس بر نمايندگان براي حراست از قداست و شخصيت نمايندگان ضروري است.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه تأكيد مقام معظم رهبري به نظارت بر عملكرد نمايندگان در راستاي احترام معظم له به نمايندگان صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: بايد به عملكرد نماينده اي كه حق دارد در تمامي امور كشور نظارت كند، نظارت دقيق صورت بگيرد.
وي در واكنش به منتقدان اين طرح و با بيان اين كه دليلي براي مخالفت نمايندگان با طرح نظارت مجلس بر نمايندگان نمي بيند، گفت: اگر نمايندگان عملكرد خود را مطلوب و مشروع مي دانند پس بايد از تصويب اين طرح در مجلس استقبال كنند اما اگر كسي عملكرد خود را مثبت ارزيابي نمي كند حق دارد از تصويب اين طرح نگران باشد.

 



مهراد فر خبر داد
آخرين مهلت انتخاب رشته مجدد پذيرفته شدگان دانشگاه آزاد تا 25 شهريورماه

معاون اجرايي مركز آزمون دانشگاه آزاد اعلام كرد كه پذيرفته شدگان آزمون اين دانشگاه تا 25 شهريورماه مهلت دارند تا نسبت به انتخاب رشته محل جديد اقدام نمايند.
محمدرضا مهرادفر معاون اجرايي مركز آزمون دانشگاه آزاد در گفت وگو با فارس اظهار داشت: آن دسته از داوطلبان آزمون سراسري سال 89 دانشگاه آزاد كه در كارنامه مجاز به انتخاب رشته- محل جديد اعلام شده اند در صورت تمايل مي توانند تا پايان روز پنج شنبه 25 شهريورماه با مراجعه به پايگاه ثبت نام الكترونيكي مركز آزمون به آدرس wwwazmoonorg نسبت به انتخاب رشته- محل جديد اقدام كنند.
وي افزود: داوطلبان در اين مرحله مجاز به انتخاب حداكثر 4 رشته - محل مي باشند و داوطلبان مجاز آزمون علوم پزشكي نيز تنها مجاز به انتخاب رشته-محل هاي موردنظر از مجموعه 2 علوم تجربي و كشاورزي هستند.

 



رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا : مدگرايي خلاف عرف و شرع را نمي پذيريم

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا با اشاره به اينكه پليس با مدگرايي و شيك پوشي برخورد نمي كند گفت: مدگرايي اگر خلاف عرف و شرع نباشد مي پذيريم.
سردار احمد روزبهاني گفت: پوشش ها در نقاط مختلف كشور فرق مي كند و پوششي كه در تهران و كلان شهرها زياد جلب توجه نمي كند در خيلي جاهاي ديگر مثل شهرهاي سنتي و قديمي جلب توجه مي كند.
وي ادامه داد: پليس اماكن بنا به فصل و سال جلساتي را با اتحاديه ها و صنوف دارد و در رابطه با نوع لباس هايي كه بايد مورد استفاده عمومي قرار گيرد، توضيح مي دهد و ادامه اين موارد نيز از طريق مأموران رسيدگي مي شود و با كساني كه خلاف مقررات عمل مي كنند، برخورد خواهد شد.
روزبهاني با اشاره به اجراي طرح عفاف و حجاب در سال 1386 در حوزه پليس، افزود: با انجام يك كار ميداني كه از طريق كارشناسان مربوطه اين طرح انجام شد مشخص شد با اجراي طرح عفاف و حجاب 75 تا 80 درصد از ايجاد ناامني براي خانم ها جلوگيري به عمل آمده است.
به گزارش ايسنا وي با اعلام اينكه نيروي انتظامي قانون را اجرا مي كند و اجراي طرح هاي طرح حجاب و عفاف را تعطيل نكرده ايم گفت: پليس امنيت اخلاقي از جمله عفاف و حجاب، جمع آوري معتادان پرخطر و كارتن خواب ها، مبارزه با اراذل و اوباش، مزاحمت هاي خياباني، آلودگي صوتي و برخورد با باندهاي فساد بسته به شرايط و مقاطع كمرنگ و پررنگ مي شوند.

 



خبرگزاري فرانسه گزارش داد
محورهاي نشست ماه سپتامبر شوراي حكام آژانس

نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي از دوشنبه (امروز) در وين آغاز به كار مي كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مقامات بلندپايه شركت كننده در اين نشست قرار است علاوه بر گفتگو درباره موضوعات مختلف از امنيت هسته اي گرفته تا گزارش عملكرد برنامه دو ساله آژانس رسما انتصاب شماري از معاونان دبير كل از جمله جانشين «اولي هاينونن» بازرس بلندپايه آژانس بين المللي انرژي اتمي را كه ماه گذشته استعفا كرد اعلام خواهند كرد.
شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين آماده برگزاري كنفرانس عمومي سالانه آژانس خواهد شد كه قرار است با حضور همه 151 كشور عضو 20 سپتامبر (29 شهريورماه) برگزار شود و انتظار مي رود كشورهاي عربي موضوع زرادخانه تسليحات هسته اي نظامي رژيم صهيونيستي را در آن مطرح كنند.
خبرگزاري فرانسه در ادامه اين گزارش افزود: اما احتمالا آخرين گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران و سوريه كه هفته گذشته توسط «يوكيا آمانو» مدير كل آژانس براي كشورهاي عضو منتشر شد محور توجه مقامات در نشست شوراي حكام خواهد بود.
در گزارش مربوط به ايران ادعا شده است: جمهوري اسلامي با ممنوع كردن فعاليت بازرسان با تجربه مانع از كار آژانس بين المللي انرژي اتمي شده است در اين گزارش آمده است تهران به رغم دستورات سازمان ملل متحد براي توقف هرگونه فعاليت غني سازي تا زماني كه آژانس بين المللي انرژي اتمي بتواند ماهيت واقعي برنامه هسته اي ايران را مشخص كند به افزايش ذخاير اورانيوم غني شده در سطح پايين و بالاتر خود ادامه مي دهد.

 



با راي قاطع هيئت موسس اكبر ايرانپور دبير كل گروه 72 ايران اسلامي شد

هيئت موسس گروه 72 ايران اسلامي در مخالفت با پيوستن اين گروه به ائتلاف «عدالت و رفاه» طرفداران مشايي، دبير كل تشكل متبوع خود را تغيير دادند.
روابط عمومي گروه 72 ايران اسلامي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد اكبر ايرانپور به عنوان دبير كل جديد اين گروه، انتخاب شد.
در اين اطلاعيه آمده است: جلسه هيئت موسس گروه 72 ايران اسلامي روز شنبه با حضور آيت الله سيدمحمد قائم مقامي به منظور انتخاب دبير كل جديد اين تشكل روحاني-دانشگاهي برگزار شد.
براساس انتخابات صورت گرفته در جلسه مذكور، مهدي فتحي زاده دبير كل سابق با راي اكثريت هيئت موسس جاي خود را به اكبر ايرانپور داد و مراسم توديع و معارفه اين دو نيز، روز شنبه در محل دفتر اين تشكل برگزار شد.
روابط عمومي گروه 72 ايران اسلامي در اطلاعيه خود اعلام كرده است كه كنگره اين گروه به منظور انتخاب اعضاي شوراي مركزي در آينده نزديك پس از دريافت مجوز رسمي فعاليت از كميسيون ماده 10 قانون احزاب وزارت كشور برگزار خواهد شد.
در فراز پاياني اين اطلاعيه، با تكذيب خبر پيوستن گروه 72 تن ايران اسلامي به جبهه جديدالتاسيس موسوم به «عدالت و رفاه»، تاكيد شده است: گروه 72 تن ايران اسلامي از تشكل هاي حامي دولت اسلامي و به اهداف ولايي و آرمان هاي نظام مقدس جمهوي اسلامي وفادار است اما با هيچ يك از جريانات و گروه هاي سياسي ائتلاف ندارد.

 



اعتراض نيروهاي خريد خدمت آموزش و پرورش به حاجي بابايي

تعدادي از نيروهاي خريد خدمت اداره كل آموزش و پرورش سمنان ديروز در اعتراض به وضعيت استخدامي خود در اين وزارتخانه در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع كردند .
حدود 30 نفر از نيروهاي خريد خدمت اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان ديروز در اعتراض به وضعيت استخدامشان در اين وزارتخانه در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع كردند .
يكي از اعتراض كنندگان گفت: وزارت آموزش و پرورش از چندي پيش به برگزاري آزمون و استخدام 40 هزارنيروي جديد در اين وزارتخانه اقدام كرده است.
وي ادامه داد: استخدام در وزارت آموزش و پرورش در شرايطي انجام مي شود كه تعداد زيادي نيروي خريد خدمت در آموزش و پرورش كار مي كنند.
به گزارش فارس اين معترض اضافه كرد: نيروهاي خريد خدمت تنها نيروي خدماتي نيستند بلكه افرادي درپست هاي اداري و آموزشي نيز قرارداد خريد خدمت دارند.

 



حمايت اعضاي غيرمتعهد در وين از برنامه هسته اي ايران

اعضاي جنبش غيرمتعهدها بر حمايت از برنامه هسته اي ايران تاكيد كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، خبرگزاري غيرمتعهدها روز شنبه اعلام كرد كه سفيران جنبش عدم تعهد در بيانيه اي حمايت خود را از برنامه هسته اي ايران اعلام كردند.
اين خبرگزاري افزود: علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با تاييد تصويب اين بيانيه اعلام كرده است كه اين موضوع نشان از حمايت قاطع كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از برنامه هسته اي ايران دارد.
بنابر اين گزارش، بيانيه حمايت اعضاي جنبش عدم تعهد از برنامه صلح آميز هسته اي ايران هفته آينده در جريان برگزاري نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، توسط نماينده مصر به نمايندگي از بيش از 100 عضو جنبش عدم تعهد تحويل خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14