(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 شهريور 1389- شماره 19739

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
واكنش گسترده مردم عليه جنايت قرآن سوزي
دادستان تهران: زن متهم آمريكايي با قرار وثيقه آزاد مي شود
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اقدام  موهن عوامل استكبار در اهانت به قرآن كريم را محكوم كرد
نايب رئيس مجلس: آمريكا نمي تواند با تهديد و تحريم حركت منسجم ملت ايران را متوقف كند
قدرداني ضرغامي از حضرات آيات عظام نوري همداني، مكارم شيرازي و جعفر سبحاني
متكي: مقامات قضايي درباره پرونده سه آمريكايي تصميم مي گيرند
امير پوردستان: ساختار جديد نيروي زميني با توجه به فضاي جهاني پس از 11سپتامبر شكل گرفته است
احمدي نژاد: دولت هاي جمهوري اسلامي را دوست دارم
ابراهيمي: 500 دانشجوي بسيجي آماده اعزام به مناطق سيل زده پاكستان شدند
حجت الاسلام ابوترابي فرد:مي خواستيم مصوبه اي براي تعطيلي عيد فطر نداشته باشيم كه موفق شديم
آغاز به كار چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان
خبرگزاري «كرد پرس» فعاليت رسانه اي خود را آغاز كرد
آغاز چهارمين المپياد ورزشي دانشجويان كشور در خرم آباد
اهداي جايزه دكتر كاظمي به توليد كننده نخستين موش ترانس ژن
اخبار ادبي و هنري
براي عدم ابلاغ انحصار آگهي هاي دولتي خانه مطبوعات استان قزوين بيانيه صادر كرد



واكنش گسترده مردم عليه جنايت قرآن سوزي

سرويس سياسي -
اقدام جنايتكارانه آمريكايي ها در هتك حرمت به قرآن كريم موجي از خشم و انزجار را در ميان آحاد ملت مسلمان ايران برانگيخت.
دانشجويان دانشگاههاي تهران اعلام كردند در اعتراض به اقدام كشيش هاي آمريكايي در توهين به قرآن كريم امروز در مقابل سفارت سوئيس در تهران تجمع مي كنند.
اين تجمع اعتراض آميز با حضور دانشجويان دانشگاه هاي تهران و تشكل هاي دانشجويي فعال از ساعت 16 امروز (دوشنبه 22 شهريور) در مقابل دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران (سفارت سوئيس) برگزار خواهد شد.
دانشجويان شاهد: كفن پوش آماده شهادتيم
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد هم با صدور بيانيه اي تاكيد كرد كفن پوش خود را براي اقدام عملياتي و شهادت بر ضد هتك حرمت به قرآن كريم آماده كرده ايم.
دانشجويان دانشگاه شاهد در ادامه اين بيانيه با اشاره به عمل منفور قرآن سوزي در آمريكا تاكيد كردند: بيش از هر امري اين روزها را عزاي امت اسلام مي دانيم و از عموم دانشجويان و طلاب مي خواهيم كه انزجار خود را به صورت علني و عملي از اين اقدام سخيف اعلام كنند و اميدواريم كه با اعلام انزجار امت اسلام تسكيني بر قلب پيامبر اسلام آن رسول مهر و محبت باشد كه كوتاهي در اين امر خود بهانه اي براي ادامه گستاخي هاست.
نويسندگان اين بيانيه در ادامه خاطرنشان كردند: گرچه از دولت مستعمره آمريكا هيچ انتظاري براي پوزش در اين خصوص نمي آيد اما به سفارت سوئيس و انگليس كه صهيونيست ولد ناخلف آن است اعلام مي كنيم پيش از آنكه شعله هاي خشم دانشجويان و امت مسلمان ايران دامن جاسوس خانه آنها را بگيرد از اين اقدام وقيح پوزش و تبري بجويند.
در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: به سفارت و دولت واتيكان هم اعلام مي كنيم گرچه بي غيرتي شما در همان زمان كه به تمثال مبارك عيسي بن مريم(ع) اهانت شد و دم بر نياورديد بر ما اثبات شده است اما ما دانشجويان اين بي ادبي را معطوف به بي همتي و تقدس زدايي مي دانيم كه از آستانه كليساها توسط آن دولت صورت گرفته فلذا خواستار تبري و محكوم كردن آن اقدام وقيح از سوي دولت واتيكان هستيم.
مراجع تقليد حكم شرعي عاملان اهانت به قرآن را اعلام كنند
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل هم طي نامه اي خطاب به آيت الله العظمي خامنه اي ولي امر مسلمين جهان و همچنين آيات عظام مكارم شيرازي، وحيد خراساني، نوري همداني، جعفر سبحاني، علوي گرگاني، صافي گلپايگاني، شبيري زنجاني و سيستاني اهانت به قرآن را به شدت محكوم كرده و خواستار اعلام حكم شرعي از سوي مراجع عظام براي عاملان اهانت به قرآن شدند.
اين دانشجويان در نامه خود ضمن محكوميت شديد توهين به قرآن كريم، خطاب به مراجع عظام تقليد اعلام كردند كه در صورت صدور حكم براي هتاكان به قرآن فرزندان انقلابي شما دست به اعدام انقلابي آنها خواهند زد.
سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور هم با صدور بيانيه اي، تاكيد كرد: سوزاندن قرآن در آمريكا، عرصه را بر نماينده آنان در خاورميانه، يعني رژيم صهيونيستي سخت تر خواهد كرد و بخشي از امكانات مادي و فرصت هاي غرب بايد براي افزايش ضريب امنيتي اين رژيم به كار گرفته شود.
جلوه اي از جنگ صليبي
امام جمعه موقت تهران هم در گفت وگو با ايسنا در مورد عمل منفور قرآن سوزي در آمريكا گفت: انالله و انا اليه راجعون
اهانت به قرآن كريم داغ سنگيني است كه بايد اين مصيبت را به محضر حضرت بقيه الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداه كه قرآن ناطق و صاحب قرآن است تسليت گفت. وي افزود: اين جنايت جلوه اي از جنگ صليبي است كه مدت هاست دشمنان اسلام آن را آغاز كرده اند و بدون ترديد در اين جنگ، بازنده آنها هستند و خواهند ديد كه توان مقاومت در برابر نور گسترده و رو به افزايش اسلام را ندارند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اين حركت خود نشانه ديگري است از خيزش جهاني اسلام كه كينه خود را اين چنين در اين جنايت به نمايش مي گذارند و بايستي اوباما و هيأت حاكمه آمريكا در اين زمينه پاسخگو باشند؛ زيرا اين جنايت در حوزه جغرافيايي كشور آنها صورت گرفته و هيچ عذري در اين رابطه پذيرفته نيست.
سيداحمد خاتمي گفت: اميدواريم جهان اسلام با خروش جهاني خود عليه اين جنايت، جنايتكاران و آناني كه جنايت را در خيال خود دارند و فكر مي كنند مي توانند با اسلام عزيز مقابله كنند را از رفتار خود پشيمان كرده و با اين خروش خود به جهانيان اين پيام را بدهند كه «اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست، عرض خود مي بري و زحمت ما مي داري».
بربريت عصر مدرن
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم در واكنش به هتك حرمت قرآن توسط مدعيان دموكراسي در آمريكا گفت: هتك حرمت قرآن توسط برخي افراد كوردل آمريكايي اقدامي وحشيانه و نشانگر بربريت عصر مدرن است و قطعاً اين واقعه موج جديد تنفر و انزجار جهاني عليه آمريكا را درپي خواهد داشت.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: چنين حركتي در جامعه اي كه مدعي دموكراسي و آزادي عقيده و احترام مي باشد علناً نهادينه شدن دروغ و تقلب و جنايت در آن جامعه را نمايان مي سازد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: آتش زدن قرآن در آمريكاي مدعي دموكراسي ثابت مي كند كه ارزشهاي انساني در اين جامعه هيچ جايگاهي ندارد و بي ترديد اين اقدام سرآغاز موج جديد تنفر و انزجار جهاني را نسبت به آمريكا در پي خواهد داشت.
وي در ادامه تصريح كرد: امروز عواطف و احساسات قريب به دو ميليارد مسلمان در سراسر جهان تحت آماج جنايت وحشتناك آمريكا قرار گرفت بنابراين اين اقدام نشان مي دهد جامعه مبتني بر ليبرال دموكراسي خواهان حذف اسلام و قرآن است در حالي كه اين حركت موهوم باعث تحريك عواطف انسانهاي آزادي خواه و موج اسلام خواهي در ميان بشريت خواهد شد.
جلالي همچنين با اشاره به اينكه جامعه اسلامي بايد نسبت به اين اقدام آمريكا واكنش نشان دهد اذعان داشت: جامعه اسلامي بايد در دو بخش دولتي و مردمي به اين حركت اسلام ستيزي در كشورشان واكنش نشان دهند و اين اقدام را محكوم نمايند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: دولتها بايد در قالب سازمان كنفرانس اسلامي به شكل جدي در مقابل اين پديده شوم ايستادگي نمايند و همچنين بايد بدانند كه اين حركت يك جنگ واقعي عليه اسلام و ارزشهاي آن توسط نظام سلطه بين المللي است.
دولتمردان آمريكا
مصون نخواهند بود
يك عضو كميسيون قضايي مجلس نيز با تاكيد بر اينكه دولت آمريكا تاوان اهمال خود در زمينه اهانت به قرآن مجيد را پرداخت خواهد كرد، گفت: دولت ايالات متحده مسئول مستقيم توهين به قرآن كريم است.
حجت الاسلام موسي قرباني در گفت وگو با فارس با اشاره به اهانت برخي افراطيون آمريكا به قرآن كريم، اظهار داشت: با توجه به اينكه اين اهانت با اطلاع رساني قبلي صورت گرفته بود، دولت آمريكا بايد مانع اين اقدام وقيحانه مي شد.
وي افزود: زمينه سازي هايي كه دولت آمريكا همراه با موضع گيري هاي مسئولان اين كشور عليه اسلام و مسلمين كرده بودند، قطعاً زمينه بروز چنين تفكر افراطي و مردود را در اذهان يهوديان و مسيحيان افراطي ايالت متحده به وجود آورده است.
عضو كميسيون قضايي مجلس در ادامه گفت كه دولتمردان آمريكا به خاطر اين اهانت به كتاب آسماني مسلمانان از خشم امت هاي اسلامي مصون نخواهند ماند.
قرباني اضافه كرد: دولت و مسئولان آمريكايي قطعاً تاوان اهمال و كوتاهي خود در مورد اهانت به قرآن مجيد را پرداخت خواهند كرد.
وي در پايان با بيان اينكه دولت آمريكا در درجه اول مسئول مستقيم توهين به قرآن كريم است، تاكيد كرد: دولتمردان آمريكايي بايد نسبت به اين اقدام شهروندان افراطي خود پاسخگوي يك ميليارد و نيم مسلمان در جهان باشند.
گفتني است صبح ديروز تعدادي از كشيش ها و افراطيون آمريكا در چند نقطه از خاك اين كشور در اقدامي وحشيانه و جنايتكارانه كتاب آسماني مسلمانان جهان را در ملاء عام آتش زدند.

 



دادستان تهران: زن متهم آمريكايي با قرار وثيقه آزاد مي شود

دادستان تهران از تمديد بازداشت موقت 2 متهم آمريكايي دستگير شده خبر داد و گفت: متهم ديگر كه خانم بود به دليل بيماري شامل رأفت اسلامي شده و با قرار وثيقه 500 ميليون توماني آزاد مي شود.
عباس جعفري دولت آبادي در نشست خبري روز يكشنبه افزود: در حالي كه پرونده متهمان آمريكايي در دادسراي تهران و دادگاه انقلاب اسلامي در حال پيگيري بود متأسفانه برخي از مسئولان دولتي هفته گذشته اعلام كردند كه يكي از متهمان آزاد مي شود.
جعفري گفت: براساس رأي قاضي دادگاه 2 متهم آمريكايي كه جاسوس بودن آنها ثابت شده است به حكم قاضي بازداشت آنها تمديد و متهم ديگر كه خانم بود به دليل بيماري با وثيقه 500 ميليون توماني شامل رأفت اسلامي شده و آزاد مي شود.
دادستان تهران با بيان اينكه مسئولان اجرايي نبايد دوباره پرونده هاي قضايي اظهارنظر كنند گفت: رسانه ها بايد توجه كنند كه اطلاع رساني در پرونده هاي قضايي نبايد از طريق مسئولان اجرايي كشور انجام شود بلكه بايد مسئولان قضايي اطلاع رساني كنند.
وي در مورد اينكه آيا دلايل جاسوس بودن متهمان آمريكايي براي دادگاه اثبات شده است، گفت: اينكه آنها از طريق مرز كردستان غيرقانوني وارد شده اند اثبات شده است در ضمن وسايل و تجهيزاتي كه همراه آنها بود تنها براي جاسوسي استفاده مي شود و دادگاه در حال پيگيري است.
جعفري گفت: داشتن وكيل براي متهمان آمريكايي قانوني است و متهم زن آمريكايي نيز با پرداخت وثيقه 500 ميليون توماني مي تواند از ايران خارج شود ولي در زمان برگزاري دادگاه بايد در ايران حضور داشته باشد.
به گزارش مهر دادستان تهران با بيان اينكه پس از اعلام تكذيب خبر آزادي متهمان آمريكايي برخي از رسانه ها آن را منتشر نكردند گفت: براساس اخبار رسيده متوجه شديم كه برخي از افراد و مسئولان بر برخي از رسانه ها فشار آوردند كه اخبار دادستاني را منتشر نكنيد در حالي كه اين اقدام جرم است و تنها در مواردي كه دستور از سوي شوراي امنيت ملي و يا دستور كتبي مقام قضائي ابلاغ شود مطبوعات حق دارند خبر را منتشر نكنند.
گفتني است طبق آخرين اخبار رسيده وكيل مدافع 3 تبعه آمريكايي روز يكشنبه با بيان اينكه با هر 3 موكل ملاقات كرده است يادآور شد: امروز احتمال آزادي سارا شورا وجود دارد.
به گزارش ايسنا مسعود شفيعي درباره صدور قرار وثيقه 500 ميليون توماني براي متهمه اظهار كرد: ميزان وثيقه تعيين شده از سوي دادسراي انقلاب براي موكلم را به سفارت سوئيس و خانواده وي اعلام كردم تا آن ها اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند.

 



در بيانيه اي؛
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اقدام  موهن عوامل استكبار در اهانت به قرآن كريم را محكوم كرد

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، اقدام توهين آميز و جسارت بي شرمانه جيره خواران رژيم صهيونيستي و عوامل استكبار جهاني به اسلام و كتاب آسماني قرآن كريم را به شدت محكوم نموده و اين اقدام ننگين و نابخردانه آن ها را اهانت به تمامي اديان الهي و پيروان مكتب انبياء دانست.
در اين بيانيه آمده است: انا لله و انا اليه راجعون؛ اقدام موهن و ضدانساني و تصميم شيطاني استكبار جهاني در سوزاندن كتاب مقدس و آسماني قرآن مجيد به بهانه سالگرد حادثه مشكوك يازدهم سپتامبر توسط چند صهيونيست دين ستيز، آتش كشيدن تمامي ارزش هاي والاي الهي و اهانت به اديان آسماني است كه بدون شك براي ايجاد شكاف و اختلاف ميان پيروان اديان الهي طراحي و اجرا شده است.
اين گونه اقدامات مذبوحانه كه در راستاي پروژه اسلام هراسي هر از چند گاهي توسط استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جهانخوار و صهيونيسم بين الملل صورت مي پذيرد، نشانه اي گويا از روند رو به انحطاط و اضمحلال شيطان بزرگ است كه در مقابل زبان منطق اسلام و تفكر نوراني قرآن كريم، به استيصال رسيده اند و جسارت و توهين نسبت به آخرين كتاب آسماني را در پيش گرفته اند، غافل از اين كه تنها دستاورد آن، افزايش نفرت جهاني نسبت به عاملان اين گونه جسارت هاي ابلهانه و به موازات آن افزايش، اتحاد و انسجام ميان مسلمين خواهد بود.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: قرآن كريم به عنوان آخرين كتاب آسماني و معجزه اي بزرگ از پيامبر ختم المرسلين، مصحف عدالت و رحمت، صلح و شفقت و روشن ترين راه هدايت ابناء بشر است كه همواره در روح و جان مسلمين و ساير آزادگان جهان، جاودانه خواهد ماند و مطمئناً اين رفتارهاي شنيع و گستاخانه، نخواهد توانست مانعي در برابر موج گسترده بيداري اسلامي ايجاد كند يا در روند روزافزون اقبال مردم دنيا به كتاب آسماني قرآن كريم، كوچكترين وقفه اي به وجود آورد.
اين بيانيه مي افزايد: امروز كه جهان اسلام داغدار دو مصيبت عظيم فلسطين مقاوم و پاكستان محروم است، استكبار خون آشام و ددمنش جهاني با سناريوسازي و ايجاد توطئه هاي جديد و شوم، مي كوشد تا افكار جهاني و قلوب ميليون ها مسلمان آزاده، حق طلب و حقيقت جو را از مسائل اساسي و مهم منطقه و جهان اسلام منحرف نموده و به تكميل پروژه اسلام هراسي خود بپردازد، اما امواج خروشان خشم و نفرت و انزجار گروه هاي مردمي، مسلمانان جهان و ساير اديان الهي و تمامي آزادگان و آزادانديشان سراسر گيتي بدون شك پشيماني و درماندگي عاملان نادان آن را به دنبال خواهد داشت.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در پايان اين بيانيه ضمن محكوميت مجدد اين اقدام وقيحانه با اعلام تسليت و تعزيت به محضر ولي عصر «عجل الله تعالي فرجه الشريف»، مقام معظم رهبري «مدظله العالي»، حوزه هاي علوم ديني و آيات عظام، از مسلمانان و آزادگان جهان به ويژه به ملت مسلمان و شجاع و داغدار ايران اسلامي مي خواهد تا با تبعيت از فرامين مقام عظماي ولايت، نسبت به اين واقعه جسارت آميز با هوشياري و بصيرت، برخورد كنند.

 



نايب رئيس مجلس: آمريكا نمي تواند با تهديد و تحريم حركت منسجم ملت ايران را متوقف كند

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد تجربه ثابت كرده كه با افزايش هرگونه تحريم و فشاري عليه ايران انسجام و وحدت مردم و نظام بيشتر مي شود.
دكتر سيدشهاب الدين صدر در جمع ايثارگران و خانواده هاي شهداي شهرستان دماوند گفت: اعتقادات ديني و پيروي از اسلام اولين و مهم ترين عامل در پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بود به طوري كه حضرت امام(ره) هم بر روي اين عامل تاكيد بسياري داشتند و حتي مي فرمودند كه اگر ما دست از اسلام برداريم، آمريكا نيز با ما مشكلي نخواهد داشت.
«از هر چيزي بتوان گذشت و از آن كوتاه آمد، از اسلام نمي شود گذشت. بنابراين هر موضوعي در كشور مطرح مي شود بايد اسلام و اعتقادات مردم در رأس امور قرار داشته باشد.»
دكتر صدر ادامه داد: «تفاوت عمده انقلاب اسلامي با رژيم هاي ديگر در همين اسلامي بودن است، چرا كه در رژيم سابق نيز متخصصان حضور داشتند اما اعتقادات ديني و اسلام از حكومت جدا شده بود. وي اظهار كرد:«نقش جمهوري اسلامي در تحولات منطقه و تاثير آن در كشورهايي مانند عراق، لبنان، فلسطين، افغانستان و تركيه براي آمران و عاملان تهديدها بر عليه مردم ايران ثابت شده و آنها متوجه شده اند كه هر زمان فشارهاي خارجي بر نظام جمهوري اسلامي و ملت ما افزايش يابد، انسجام و وحدت مردم و مسئولين نيز بيشتر مي شود».
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعمال محدوديت ها و تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل، اتحاديه اروپا و برخي كشورهاي غربي عليه كشورمان، گفت:«با افتخار اعلام مي كنيم كه امروز شرايط جمهوري اسلامي به بركت رهبري و تلاش و ايثار مردم و دستاوردهاي دانشمندان و نخبگان كشور، با سي سال قبل تفاوت بسياري دارد».
دكتر صدر، تصريح كرد: «اگر تمام كشورها و قدرت هاي دنيا هم جمع شوند، تا زماني كه ما پاي اعتقادات ديني خود ايستاده ايم و با همديگر متحد هستيم، نمي توانند با تهديدها و تحريم ها نظام جمهوري اسلامي ايران را متوقف كنند.

 



با ارسال نامه هاي جداگانه اي صورت گرفت
قدرداني ضرغامي از حضرات آيات عظام نوري همداني، مكارم شيرازي و جعفر سبحاني

رئيس سازمان صدا و سيما در نامه هاي جداگانه اي به مراجع عاليقدر تقليد، حضرات آيات مكارم شيرازي، نوري همداني و جعفر سبحاني از همكاري صميمانه آنان با رسانه ملي در جهت ضبط و پخش برنامه هاي معارفي ماه مبارك رمضان تقدير كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيدعزت الله ضرغامي در اين نامه ها ضمن اشاره به استقبال گسترده مخاطبان و علاقمندان به ساحت مقدس مرجعيت؛ ارتقاء طراز برنامه هاي معارفي صدا و سيما و تقويت رابطه معنوي بين مردم مسلمان و متدين كشور و مراجع بزرگوار و كسب فيض از محضر آنان به عنوان نتايج ارزشمند پخش اين برنامه ها در 30 شب ماه مبارك رمضان، ذكر شده است.

 



متكي: مقامات قضايي درباره پرونده سه آمريكايي تصميم مي گيرند

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد تصميم گيري درباره سه آمريكايي متهم به جاسوسي برعهده مقامات قضايي كشور است.
منوچهر متكي در نشست مطبوعاتي مشترك با وزير امور خارجه مالاوي در مورد آزادي يكي از سه آمريكايي كه به طور غيرقانوني وارد مرزهاي ايران شده بودند، خاطرنشان كرد: دادستان تهران كه پرونده اين سه نفر آمريكايي را كه به صورت غيرقانوني وارد كشورمان شده بودند دردست بررسي دارد. با پيشنهاد وكيل مدافع يكي از اين سه نفر كه دختر خانم آمريكايي است با سپردن قرار وثيقه براي آزادي وي موافقت شده و بنابراين براساس اين تصميم قضايي وي از زندان آزاد خواهد شد و اصل پيگيري قضايي اين پرونده مسير خود را تا اتخاذ تصميم نهايي از سوي مقامات ذيربط قضايي طي خواهد كرد.
وزير امور خارجه اعلام كرد، رئيس جمهور مالاوي امروز وارد تهران مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در همايش هم انديشي ايران و آفريقا، رئيس جمهور سنگال نيز شركت مي كند. اين همايش با سخنراني افتتاحيه رئيس جمهور كشورمان سه شنبه آغاز مي شود.
وي همچنين در پاسخ به پرسشي در مورد هتك حرمت به قرآن در آمريكا خاطرنشان كرد: موضع صريح جهان اسلام و از جمله ايران در اين رابطه بسيار روشن است. ما اين اقدام زشت و اهانت آميز را محكوم مي كنيم و به طور آشكار دست صهيونيست را در آن مي بينيم. اين همان حركت تندروانه اي است كه با ايجاد اختلافات مذهبي و تفرقه هاي قومي در مناطق مختلف تلاش دارند اهداف خود را دنبال كنند.
او افزود: دود اين اقدامات به چشم خودشان خواهد رفت.
متكي در ادامه گفت: اميدواريم دولتمردان آمريكا درباره اين گستاخي پاسخ روشني به جهان اسلام داشته باشند.

 



امير پوردستان: ساختار جديد نيروي زميني با توجه به فضاي جهاني پس از 11سپتامبر شكل گرفته است

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به تصويب ساختار جديد اين نيرو در ستاد كل نيروهاي مسلح، گفت: اين طرح براي تصويب نهايي خدمت فرمانده معظم كل قوا فرستاده شده است.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در گفت وگو با فارس، با اشاره به سالروز حادثه 11سپتامبر و ايجاد فضاي جديد جهاني بعد از آن گفت: پس از اين حادثه ادبيات تازه اي مانند جنگ نامتقارن وارد فرهنگ لغات نظامي شد كه سبك جنگيدن در اين فضا با فضاهاي ديگر متفاوت است.
پوردستان افزود: در فضاي كلاسيك عمدتا جنگ ها به صورت منطقه اي انجام مي شود اما در نبرد ناهمتراز، ديگر شاهد جنگ هاي منطقه اي نيستيم بلكه نبرد بين كشوري با فن آوري بالا و كشور ديگر با فن آوري نسبتا پايين صورت مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: ما در نيروي زميني ارتش از اين جهت كه درك و تحليل درستي نسبت به اين فضا داشتيم چندين هزار ساعت نفر بر روي موضوع تغيير و تحول ساختار در نيرو كار شد و نقاط ضعف و قوت نيروهاي فرامنطقه اي را به دست آورديم.
فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح كرد: متناسب با اين اطلاعات، دكترين نيروي زميني ارتش تعريف شد چرا كه دريافتيم ساختار و سازمان قديم نزاجا پاسخگوي مقابله با اين تهديدات نيست. بخاطر اينكه ممكن است ما همزمان در چند جبهه با تهديد روبه رو شويم. بنابراين ساختار و سازمان نيروي زميني را طوري متحول كرديم كه بتواند پاسخگوي نيازهاي عملياتي اين نيرو بوده و متناسب با تهديدات فرامنطقه اي باشد.
پوردستان ادامه داد: اين تحول ساختاري در ستاد كل نيروهاي مسلح تصويب شده و براي تصويب نهايي خدمت فرمانده معظم كل قوا فرستاده شده است.
پوردستان همچنين به موضوع خروج پادگان هاي نيروي زميني ارتش از تهران به عنوان يكي از موارد مهم مد نظر اين نيرو اشاره كرد و افزود: براي اين امر پادگان هاي زيادي را در دستور كار قرار داديم و از طرف ديگر پادگان هاي جديد در شهرهايي مانند اهواز، تبريز، مشهد، بيرجند و زاهدان در دست ساخت است و چند پادگان جديد ديگر را نيز در دست مطالعه داريم.
وي ادامه داد: عمده مسائل پادگان ها مربوط به يگان هاي عملياتي است كه اقداماتي مانند تيراندازي و يگان هاي زرهي را در اختيار دارند كه اين پادگان ها بايد حتما از شهرها خارج شوند.

 



احمدي نژاد: دولت هاي جمهوري اسلامي را دوست دارم

رئيس جمهور بر انگيزه دولت براي خدمت روزافزون تأكيد كرد.
محمود احمدي نژاد در گفت وگو با برنامه تلويزيوني صبح به خير ايران در پاسخ به اين سؤال كه در طول پنج سالي كه رئيس جمهور بوديد علاوه بر تغييرات ظاهري كه اكثر موهايتان سفيد شده چه تغييرات ديگري كرده ايد؟ گفت: گذر زمان و تجربيات در انسان تغييرات ايجاد مي كند، اگر بخواهم خلاصه كنم عمده تغييرات در باورهاي من است.
وي با بيان اينكه بطور قاطع مي توانم بگويم آن باوري كه به توانمندي ملت ايران داشته ام امروز چندين برابر پنج سال قبل است، افزود: باورم به عظمت و عزت ملت ايران چندين برابر شده است. در سال 84 ما با شعار اين كه «مي توانيم» در خدمت ملت ايران قرار گرفتيم و اكنون با اطمينان بسيار بالاتر و با اعتماد به نفس كامل تر مي گويم كه حتماً ملت ايران مي تواند قله هاي بلند را كه شايد ده ها و قرن ها جزو آرزوهاي دست نيافتني ملت ايران بود فتح كند و بر آن مسلط شود. عرصه هاي گوناگوني امروز در برابر ملت ايران باز شده است و فكر مي كنم تمام اين عرصه ها توسط ملت ايران فتح خواهد شد.
احمدي نژاد ادامه داد: فضاي جهاني و داخلي كشور تغيير كرده است، هدفمندي بسيار روشني در كشور پيدا شده است كه انشاء ا... تمام هدف هاي بزرگ در دسترس ملت ايران قرار مي گيرد و ملت ايران به اين هدف هاي بزرگ مي رسد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا روزي فكر مي كرديد جاي شهيد رجايي قرار بگيريد و در واقع رئيس جمهور و رئيس دولت شويد؟ گفت: زماني كه شهيد رجايي شهيد شد، من در دوران دانشجويي و جواني بودم. نه حتماً فكر نمي كردم و اكنون نيز فكر نمي كنم كه ما جاي شهيد رجايي باشيم. جايگاه شهيد رجايي والا و برجسته است. ما تلاش مي كنيم كه در مسير آن عزيز حركت كنيم. شهيدان در بالاترين قله هاي كمال انساني و در آسمان هاي مرتفع در پرواز هستند.
رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه رياست جمهوري چه مزه اي دارد، گفت: نچشيده ام. مزه خادمي و نوكري ملت ايران خيلي شيرين است.
احمدي نژاد در پاسخ به اين سؤال كه براي سه سال باقيمانده رياست جمهوري تان چه برنامه اي داريد؟ گفت: براي ثانيه هايش و تمام روزهايش برنامه است. اين حركت پرشتاب و رو به پيشرفت ملت ايران بر پايه معنويت و عدالت با سرعت بالاتر و گسترده تر ادامه پيدا خواهد كرد. هر روز كه مي گذرد انگيزه ما براي كار بيشتر مي شود و انشاء ا... تا ثانيه آخر ادامه خواهد داشت.
وي در پاسخ به اين سؤال كه دولت نهم را بيشتر دوست داريد يا دولت دهم را، گفت: دولت هاي جمهوري اسلامي را دوست دارم. معلوم است كه دولت دهم در يك سطح بالاتري قرار دارد و كمال دولت نهم در دولت دهم است. من هر دو را دوست دارم، چرا كه ملت ايران و پيشرفت ملت ايران را دوست دارم. جايي كه مي بينم هر لحظه انگيزه ها و نوآوري ها بيشتر مي شود.
احمدي نژاد در پاسخ به اين سؤال كه يك حس تهاجمي و جنگندگي در شما نسبت به دولت هاي استكباري وجود دارد اين حس از كجا آمده است؟ گفت: واقعاً حس جنگندگي نيست، بلكه حس متعادل يك انسان است و طبيعت ملت ايران مي گويد نبايد زير بار زور رفت. به چه دليلي بايد زير بار زور برويم؟ طبيعت ملت ايران طبيعت فرهنگ ساز، منطقي و مقابله با ظلم، دفاع از مظلوم و زير بار زور نرفتن است. ملت ايران قلدرهاي دنيا را در خودش هضم كرده است. ملت ايران ملتي است كه فرهنگ ها و تمدن ها را در خود هضم مي كند. مثبت هاي ديگران را مي گيرد، مرور مي كند و آن را تبديل به موتور حركتي خود مي كند. دليلي ندارد كه ملت ايران در برابر بي تمدن هاي آدم كش كوتاه بيايد. اگر ما كوتاه بياييم آن ها جري تر مي شوند و اين مسئله اي روشن است و اگر دولت مطلبي را در برابر زورگويان مطرح مي كند و در برابر زياده خواهي هاي آن ها مي ايستد خواست و حرف دل ملت ايران است.
رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه در طول اين پنج سال به چه ميزان به دارايي هايتان افزوده شده است؟ گفت: خيلي. هر چي ملت ايران دارد دارايي هايم است و من نيز به دارايي هاي ملت ايران اضافه شده ام. سرمايه عظيمي به نام ملت پرنشاط ايران داريم. جوانان پرنشاط ايراني را داريم. دستاوردهاي بزرگي در عرصه صنعت، معدن، كشاورزي، علم و فرهنگ كسب كرده ايم و اين ها همه دارايي هاي ماست.

 



ابراهيمي: 500 دانشجوي بسيجي آماده اعزام به مناطق سيل زده پاكستان شدند

بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران در راستاي منويات رهبر انقلاب، جهت كمك رساني به مردم سيل زده پاكستان 500 دانشجو به اين مناطق سيل زده اعزام مي كند.
مصطفي ابراهيمي مسئول بسيج سازندگي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران در گفت وگو با فارس، با اعلام اين خبر گفت: در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در خطبه هاي روز عيد سعيد فطر مبني بر لزوم كمك رساني به مردم سيل زده پاكستان و بسيج همه جانبه امكانات به اين مردم محروم، بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران 500 نفر از دانشجويان دانشگاه هاي استان تهران را جهت عزيمت به كشور پاكستان و مناطق سيل زده اين كشور سازماندهي كرده است.
وي افزود: بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران در حال حاضر پيگير اخذ مجوز از وزارت كشور و وزارت امور خارجه جهت اعزام اين 500 دانشجو به مناطق سيل زده پاكستان است.
اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: اين دانشجويان قصد دارند با اعزام به مناطق سيل زده پاكستان در زمينه هاي بهداشت و درمان، توزيع اقلام، ايجاد سازماندهي در گروه هاي امدادرساني و... به مردم سيل زده پاكستان كمك رساني كنند.

 



حجت الاسلام ابوترابي فرد:مي خواستيم مصوبه اي براي تعطيلي عيد فطر نداشته باشيم كه موفق شديم

نائب رئيس اول مجلس گفت: مي خواستيم مصوبه اي براي تعطيلات عيد فطر نداشته باشيم كه موفق شديم.
به گزارش واحد مركزي خبر، سيدمحمد حسن ابوترابي فرد در جلسه مشترك با نمايندگان اتاق ايران و در پاسخ به برخي انتقادها در خصوص تعطيلي روز شنبه گفت: در سه روز گذشته كه رياست مجلس را بر عهده داشتم و از روزهاي دشوار مجلس بود مي خواستيم تدبيري شود كه مصوبه اي به عنوان تعطيلات عيد فطر نداشته باشيم كه خوشبختانه با موفقيت از اين معبر سخت عبور كرديم اما متأسفانه دولت بلافاصله يك روز پس از عيد فطر را تعطيل اعلام كرد.
ابوترابي فرد مدعي شد آثار منفي اين اقدامات در اقتصاد و جريان امور كشور بركسي پوشيده نيست.
خاطرنشان مي شود نمايندگان مجلس پس از سه هفته انتظار افكار عمومي در نهايت چهارشنبه گذشته طرح افزايش تعطيلي عيدفطر را از دستور كار خارج كردند و بلافاصله خودشان سه هفته به تعطيلات رفتند.

 



آغاز به كار چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان

سنندج-خبرنگار كيهان:
چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان از امروز برپا مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گفت: اين نمايشگاه پس از يك وقفه شش ساله با بيش از 250 هزار جلد كتاب و با 25 هزار عنوان كتاب با حضور ناشران سراسري و استاني در سنندج و با شعار «هر شهروند يك كتاب» برگزار مي شود.
قباد ميمنت آبادي از حضور بيش از 200 ناشر از سراسر كشور خبر داد و گفت: اين ناشرين آخرين كتاب منتشر شده خود را در 175 غرفه نمايشگاه ارائه خواهند داد.
وي افزود: كليه كتابهاي اين نمايشگاه با 40درصد تخفيف به علاقه مندان عرضه خواهد شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با اشاره به دو ميليارد و 100 ميليون ريال هزينه برگزاري چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان گفت: پيش بيني مي شود مبلغ دو ميليارد و پانصد ميليون ريال كتاب از سوي علاقه مندان خريداري شود.
اين نمايشگاه تا 28 شهريورماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي سنندج داير خواهد بود.

 



به عنوان نخستين خبرگزاري كرد زبان در ايران
خبرگزاري «كرد پرس» فعاليت رسانه اي خود را آغاز كرد

نخستين خبرگزاري «كرد زبان در ايران» روز شنبه همزمان با تعطيلات عيد سعيد فطر با عنوان «خبرگزاري بين المللي كرد پرس»، فعاليت رسانه اي خود را آغاز كرد.
مديرعامل خبرگزاري خصوصي كرد پرس به خبرنگار ايرنا گفت: اين رسانه در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي و با هدف انعكاس اخبار و رخدادهاي منطقه با اولويت مناطق كردنشين فعاليت خود را آغاز كرده است.
«علي هاديفر» افزود: كردپرس به سه زبان فارسي، كردي و انگليسي اخبار مرتبط با رخدادهاي جهان با اولويت ايران، تركيه و عراق را در اختيار علاقه مندان قرار مي دهد كه اولويت زباني آن كردي است.
وي گفت: در نخستين روز فعاليت آزمايشي كردپرس، صفحه زبان كردي آن فعال شده است و از روز يكشنبه اخبار اين خبرگزاري به زبانهاي فارسي و انگليسي نيز فعال مي شود.
خبرگزاري بين المللي كرد پرس به آدرس www.kurdpress.com در شبكه اينترنت قابل دسترسي است. اين خبرگزاري قرار بود روز عيد سعيد فطر فعاليت رسمي خود را آغاز كند كه به دليل برخي مسايل فني، روز شنبه آغاز به كار كرد.
گفتني است دفتر مركزي خبرگزاري كرد پرس در شهر سنندج مركز استان كردستان واقع است.

 



از امروز به مدت 9 روز برگزار مي شود
آغاز چهارمين المپياد ورزشي دانشجويان كشور در خرم آباد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
چهارمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه هاي پيام نور كشور امروز در خرم آباد آغاز مي شود.
دبير المپياد گفت: اين المپياد با حمل مشعل مسابقات از ميدان شهداي خرم آباد تا ورزشگاه تختي اين شهر به منظور تجليل از شهداي گرانقدر و با شعار نماز، تربيت، تندرستي با شركت حدود 3 هزار دانشجو از استان هاي كشور برگزار مي شود.
نصرت الله عابديني گفت: چهارمين المپياد ورزشي دانشگاه هاي پيام نور سراسر كشور از 22 تا 30 شهريورماه ادامه دارد و دانشجويان ورزشكار در رشته هاي مختلف ورزشي از جمله فوتبال، فوتسال، هندبال، واليبال، شنا، بدمينتون، دووميداني، كاراته، جودو، تكواندو، كشتي آزاد و فرنگي و به رقابت مي پردازند.اين المپياد با حضور رئيس سازمان تربيت بدني و دكتر زياري رئيس دانشگاه پيام نور كشور آغاز مي شود.

 



رئيس پژوهشگاه رويان خبر داد
اهداي جايزه دكتر كاظمي به توليد كننده نخستين موش ترانس ژن

جايزه دكتر كاظمي آشتياني به دانشمند و محققي كه نخستين موش ترانس ژن دنيا را توليد كرده است، اهدا مي شود.
حميد گورابي رئيس پژوهشگاه رويان صبح ديروز در نشست خبري با اشاره به يازدهمين جشنواره بين المللي رويان از 24 تا 26 شهريور گفت: اين جشنواره در بين كشورهاي مختلف اعتبار خوبي پيدا كرده است و با توجه به اينكه جوايز آن به نسبت ساير كشورها از لحاظ مادي خيلي زياد نيست اما طرح هاي مختلف از كشورهاي زيادي در اين جشنواره شركت مي كند.
وي ادامه داد: در سال گذشته 251 طرح تحقيقاتي از 41 كشور دريافت شده بود و در سال جاري 358 طرح پژوهشي از 43 كشور دريافت شده است كه بيشترين آمار طرح ها از كشورهاي آمريكا، هند، ايتاليا، ايران، انگليس، آلمان، چين، كانادا و اسپانيا بوده است.
گورابي افزود: 132 طرح در حوزه سلول هاي بنيادي، 72 طرح در زمينه باروري زنان، 59 طرح در زمينه جنين شناسي، 48 طرح در زمينه باروري مردان، 20 طرح در زمينه ژنتيك، 24 طرح در زمينه اپيدميولوژي اخلاق و 4 طرح در زمينه تصويربرداري بوده است.
وي گفت: براي ارزيابي اين طرح هاي پژوهشي 77 داور ايراني و 70 داور خارجي مشاركت داشته اند.رئيس پژوهشگاه رويان با اشاره به اين كه در سال جاري جايزه علمي دكتر كاظمي آشتياني اعطا مي شود، گفت: در دي سال 84 دكتر كاظمي آشتياني دانشمند برجسته ايراني و پايه گذار پژوهشگاه رويان را از دست داديم و مقام معظم رهبري توصيه كرده بودند كه جايزه اي را به نام اين دانشمند براي زنده ماندن ياد ايشان اعطا شود.
وي افزود: به همين منظور شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين موضوع را در دستور كار خود قرار داد و قرار شد بنياد دكتر كاظمي تشكيل شود كه اين بنياد علاوه بر اعطا جايزه وظيفه حمايت از طرح هاي ويژه را نيز برعهده دارد.
به گزارش فارس، گورابي اضافه كرد: تدوين اين آيين نامه بنا به دلايلي براي بررسي به هيئت امناء جهاد دانشگاهي واگذار شد ولي هنوز در هيئت امناء تصميمي در اين زمينه گرفته نشده است به همين دليل خودمان در پژوهشگاه رويان تصميم به اعطا اين جايزه به دانشمندان جهان و ايران كه در سال هاي اخير كار موثر در زمينه سلول هاي بنيادي انجام داده اند، كرديم.
رئيس پژوهشگاه رويان افزود: اين جايزه در سال جاري براي اولين بار به دورولف جاينيش محقق كمبريج اعطا مي شود. اين دانشمند موش ترانس ژن دنيا را توليد كرده است و در زمينه سلول هاي بنيادي فعاليت هاي عمده اي داشته است.
اسامي برگزيدگان يازدهمين كنگره تحقيقاتي رويان
برگزيدگان داخلي و خارجي يازدهمين كنگره بين المللي تحقيقاتي رويان در گروه هاي باروري و ناباروري، سلول هاي بنيادي معرفي شدند.
برگزيدگان بخش بين الملل
در گروه ژنتيك توليد مثل دكتر آنا باشامبو از فرانسه با طرح اثر جهش ژن NR5A1 در ناكارآمدي تخمداني
در گروه بيولوژي و فناوري سلول هاي بنيادي (پايه) هومن صدر اردكاني از ايران (مقيم هلند) با طرح تكثير سلولهاي بنيادي اسپرماتوگوني در محيط آزمايشگاهي
در گروه ناباروري زنان دكتر لوئيس چوكوماكا آجونوما از نيجريه با طرح نگرش جديد به چگونگي القاي ناباروري در زنان از طريق عفونت كلاميديا
در گروه جنين شناسي دكتر محمد حسين نصراصفهاني از ايران با طرح روش هاي جديد در انتخاب اسپرم براي استفاده در تلقيح داخل سيتوپلاسمي اسپرم
در گروه بيولوژي و فناوري سلول هاي بنيادي (طب ترميمي) دكتر استفانو پلوچينو از ايتاليا با طرح اثر پيوند سلول هاي بنيادي عصبي انسان در بهبود التهاب مغزي از نوع خود ايمني در پستانداران غيرانسان.
برگزيدگان طرح هاي برتر تحقيقاتي
دكتر طاهره معدني با طرح بهبود ميزان حاملگي در سيكل هاي كمك باروري
دكتر سراج الدين وحيدي با طرح شيوع ناباروري اوليه در جمهوري اسلامي ايران در سالهاي 2005-2004
دكتر عباس پيرايي با طرح توانايي تمايز سلول هاي بنيادي مزانشيمي مغز استخوان موش به سلول ها شبه- هپاتوسايت بر روي غشاء پايه مصنوعي حاوي نائوفيبرهاي بسيار نازك و پيوند آنها به مدل بيماري كبدي
دكتر مهرداد نوروزي نيا با طرح هيپرمتيلاسيون ناحيه پروموتورژن MTHFR در بيوپسي هاي بيضه بيماران با آزواسپرمي غير انسدادي: نقش اپي ژنتيك در ناباروري مردان

 



اخبار ادبي و هنري

پخش سريال «بشارت منجي» در برزيل و آرژانتين
پخش سريال «بشارت منجي» از ابتداي ماه نوامبر(آبان ماه) در برزيل آغاز مي شود. اين سريال هم چنين به زودي از تلويزيون آرژانتين پخش خواهد شد.
به گزارش ايسنا، در حال حاضر دوبله سريال «بشارت منجي» به زبان انگليسي و عربي پايان يافته و اين سريال مراحل ترجمه و دوبله به زبان هاي اسپانيايي و فرانسوي را مي گذراند. به رغم استقبال كشورهاي مختلف از سريال «بشارت منجي»، پخش ساخته نادر طالب زاده يك ماه قبل در دو شبكه لبناني متوقف شد.
رئيس سازمان صداو سيما در فاصله يك ماه، به توقف پخش سريال «بشارت منجي» در تلويزيوني هاي لبناني واكنش نشان داده و مي گويد: جاي تأسف دارد كه سريالي مانند «بشارت منجي» به دليل اعتراض يك كشيش در لبنان قطع مي شود. اين كشيش مدعي شده كه زندگي حضرت مسيح(ع) در سريال «بشارت منجي» تحريف شده است؛ اين در حالي است كه مي توان تصويري را كه آن ها از حضرت مسيح(ع) ارائه مي كنند، با تصوير قرآن مقايسه كرد و ديد كدام تصوير به اين پيامبر نزديك است. به نام مسيح(ع)، زشت ترين و غيراخلاقي ترين فيلم ها را ساخته اند و هيچ كسي اعتراضي نكرده است.
حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز همزمان با ضرغامي به ابراز عقيده درباره سريال «بشارت منجي» پرداخته و با بيان اين كه نمونه هاي فراواني از فيلم ها و سريال هاي صدا و سيما در گذشته با استقبال فراوان مواجه شده است؛ اعلام مي كند: اثري مانند «بشارت منجي» در امارات و كويت با استقبال بسياري مواجه شد؛ اين سريال براي پخش از كشورهاي برزيل و آرژانتين نيز دوبله و در حال آماده شدن است. وي ادامه مي دهد: با اين كه پخش اين سريال در لبنان به اشاره آمريكايي ها قطع شد، ولي از ارزش هاي چنين كارهاي فاخري كم نمي شود.
معرفي برگزيدگان جايزه دو سالانه كتاب دفاع مقدس
برگزيدگان سيزدهمين دوره جايزه دو سالانه كتاب دفاع مقدس، هم زمان با برگزاري جشن هاي هجدهمين دوره از هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران معرفي مي شوند.
در اين جشنواره و از ميان كتاب هاي دفاع مقدسي كه در سال هاي 1387 و 1388 براي اولين بار منتشر شده اند، برترين آثار به انتخاب هيات داوران معرفي و تقدير مي شوند.
در دوازدهمين دوره از جايزه كتاب سال دفاع مقدس، هيئت داوران در پانزده بخش جداگانه به بررسي آثار منتشر شده در سال 1386 پرداختند و در نهايت آثاري را به عنوان كتاب هاي برتر و تقديري معرفي كردند.
در دوازدهمين دوره از اين جايزه، بخش هايي چون خاطرات خودنوشت، خاطرات ديگر نوشت، داستان و رمان، زندگي نامه داستاني، جنگ و زندگي نامه غيرداستاني، تحقيق ادبي، تحقيق نظامي و سياسي، تحقيق اجتماعي، هنر، گرافيك و طراحي جلد، شعر (مستقل)، شعر (گردآوري شده) ، شعر كودك، داستان كودك و بخش ترجمه مورد قضاوت داوران قرار گرفت و در نهايت به برترين ها جوايزي اهدا شد.
سيزدهمين دوره جايزه كتاب دفاع مقدس، به دليل همزماني با جشنواره ربع قرن كتاب دفاع مقدس و عدم برگزاري آن در سال گذشته كه به ارزيابي نشدن آثار منتشر شده با موضوع دفاع مقدس در سال 1387 انجاميد، امسال به صورت دو سالانه برگزار مي شود و از سال آتي شاهد برگزاري ساليانه آن خواهيم بود.
سينما حقيقت در تهران
در حالي كه عنوان شده بود اين دوره از جشنواره سينماي مستند «سينما حقيقت» در يكي از شهرستان ها برگزار خواهد شد، اين جشنواره در تهران باقي ماند.
در پي ارسال نامه اي از سوي شفيع آقا محمديان مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به معاون امور سينمايي و درخواست برگزار شدن جشنواره امسال فيلم مستند ايران (سينما حقيقت) در تهران، جواد شمقدري موافقت خود را با اين درخواست اعلام كرد.
بررسي نقش آفريني زنان در ادبيات پس از انقلاب
نقش آفريني زنان در ادبيات در نخستين همايش «زنان اهل قلم انقلاب و دفاع مقدس» بررسي مي شود.
در نخستين همايش زنان اهل قلم انقلاب و دفاع مقدس پس از تشكيل جلسات شوراي سياست گذاري، مقرر شد كه نخستين دوره اين همايش به شناسايي بانوان اهل قلم و نقش آفريني آنان در ادبيات پس از انقلاب اسلامي بپردازد.
اين همايش كه در هفته دفاع مقدس برگزار مي شود نگاهي پژوهشي به حضور زنان در عرصه فرهنگ و ادبيات دفاع مقدس و انقلاب و همچنين حضور فعال آنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس دارد.

 



براي عدم ابلاغ انحصار آگهي هاي دولتي خانه مطبوعات استان قزوين بيانيه صادر كرد

قزوين- خبرنگار كيهان:
خانه مطبوعات استان قزوين در مورد عدم ابلاغ انحصارآگهي هاي دولتي بيانيه صادر كرد.
در بيانيه خانه مطبوعات استان قزوين كه به امضاء علي عليمحمدي رئيس خانه مطبوعات اين استان رسيده، آمده است: يا ايهاالذين امنو اوفو بالعقود (سوره مبارك مائده آيه1)
اي كساني كه ايمان آورده ايد به عهدهاي خود وفا كنيد. هنوز ديري از سخنان آقاي رامين معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در مورد مطبوعات نمي گذرد و از ياد نبرده ايم كه ايشان با اشاره به نقش مهم مطبوعات در دانش افزايي جامعه گفتند: «مطبوعات بايد در پيشبرد اهدافي كه در قانون اساسي آمده است، فعاليت كنند چرا كه يكي از رسالت هاي مطبوعات، روشن ساختن افكار عمومي و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم است.» ليكن به نظر مي رسد علي رغم اين تأكيد و در شرايطي كه به اذعان همه اهل فن، مطبوعات بازنماي جامعه اند و فعاليت آنان نشان دهنده پويايي يك جامعه تلقي مي شود و نظام مقدس جمهوري اسلامي به عنوان الگويي مبتني بر موازين شرع مقدس در هجمه تبليغاتي رسانه هاي جهان بارها و بارها در قالب سخنان رهبر معظم انقلاب و تأكيدات قانون اساسي، خود را ملتزم به ايجاد زمينه مساعد براي فعاليت رسانه ها و اهل قلم دانسته است؛ ليكن در كمال تأسف مشاهده مي شود كه در عمل به دليل عدم ابلاغ لغو آگهي هاي انحصاري دولتي و قطع يارانه برخي نشريات استان قزوين، فضاي كار براي اين نشريات دشوار شده است؛ به نحوي كه گردانندگان اين نشريات اكنون به جاي پرداختن به اهداف و وظايف اصلي خود چنان به دشواري هاي مربوط به تهيه مقدمات كار مشغول شده اند كه عملاً امكان ادامه كار از آنان سلب شده است.
در ادامه اين بيانيه تأكيد شده است؛ اين شرايط در حالي بر فضاي مطبوعات كشور حاكم است كه حتي خود رئيس جمهور در ديدار اخير با اصحاب رسانه در پاسخ به يكي از اهالي مطبوعات استان در مورد اهمال نسبت به ابلاغ لغو انحصاري آگهي هاي دولتي نسبت به ضرورت ابلاغ هر چه سريعتر اين بخشنامه تأكيد كردند، اما هنوز مشخص نيست چرا اين مسأله مهم تحقق نيافته است؟ لذا خانه مطبوعات استان قزوين، ضمن گلايه از وضعيت به وجود آمده براي برخي مطبوعات، خواستار رعايت حقوق طبيعي مطبوعات استان است و انتظار دارد تا نسبت به ابلاغ لغو انحصاري آگهي هاي دولتي، برقراري سهميه قطع شده كاغذ برخي نشريات، از سوي مسئولان ذي ربط اقدام عاجل صورت گيرد تا بار ديگر اهتمام جدي به امر خطير اطلاع رساني به منصه ظهور برسد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14