(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 مهر 1389- شماره 19762

حديث دشت عشق
سفر ليونل مسي به غزه و پاكستان
اخبار ادبي و هنري
انتخابي هم بگذارند در خدمت تيم ملي هستم
يزداني: مي خواهم در گوانگجو قهرمان شوم
تيم ملي فوتبال به مصاف يكي از قدرت هاي آفريقا مي رود
 ايران - نيجريه 26 آبان ماه در تهران
سعيدلو در جمع ملي پوشان بوكس وعده داد
قهرمانان گوانگجو علاوه بر 150سكه ، خانه دار هم مي شوند
قهرماني مقتدرانه واليبال برزيل در جهان
رقابت قدرت هاي شرق وغرب درگروه ايران سومي هندبال در خطر است
خواندني از ورزش ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
اردوي تيم ملي دوچرخه سواري دراسپانيا و چين



حديث دشت عشق

به ياد جانباز شهيد، سرتيـپ پاسدار «محرم آوردگاني»
جانباز شهيد نيروي انتظامي
شهيد «محرم آوردگاني» سال 1340 درتهران چشم به جهان گشود. همراه با گذراندن تحصيلاتش به كسب معنويات و فضائل اخلاقي پرداخت. همراه با جريانات انقلاب و با اعتقاد قلبي كه به نظام اسلامي و تحول رژيم پليد شاه داشت دراين وادي قرارگرفت و همراه با ديگر برادران و خواهرانش فعالانه جانفشاني و فداكاري كرد.
پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي با همان سن و سال كم به جمع مردان كميته انقلاب اسلامي درآمد.
پس از شروع جنگ تحميلي در يگان هاي عملياتي تيپ موسي ابن جعفر (ع) و لشگر 28 روح الله به بهترين شكل انجام وظيفه نمود و درچند مرحله درعمليات مختلف مجروح گرديد، ازجمله سال 59 در آبادان براثر تركش، سال 67 در دو مرحله شيميايي و موج گرفتگي و سال 68 درمنطقه اهواز براثر اصابت گلوله به نواحي دست وپا. سراسر وجود شهيد آوردگاني سرشار از عشق و ايثار و خدمت به كشور و رهبرش بود و پس از ادغام، در يگان هاي ويژه پاسداران ناجا به نحو شايسته اي انجام وظيفه نمود. او سرانجام با دنيائي افتخار و سرافرازي درحالي كه به عنوان جانباز 07% تحت مراقبت و درمان بود براثر عوارض ناشي از مجروحيت و شيميايي در پنجم شهريور ماه سال 77 به جمع شهداي جان بركف ميهن اسلامي پيوست.

 



سفر ليونل مسي به غزه و پاكستان

پايگاه اينترنتي شبكه فاكس اسپرت آرژانتين اعلام كرد، ليونل مسي ازسوي يونيسف دعوت شده تا به عنوان سفير حسن نيت اين سازمان درغزه و پاكستان باشد.
به نقل از پايگاه اينترنتي فلسطين اليوم، اين پايگاه اينترنتي اعلام كرد: يونيسف براي آن كه ليونل مسي ستاره فوتبال آرژانتين و باشگاه بارسلوناي اسپانيا سفير اين سازمان در غزه كه طي حمله رژيم صهيونيستي خسارت هاي سنگيني ديده و همچنين پاكستان كه شاهد سيل شديدي كه بيش از هزار كشته بر جاي گذاشته است، باشد برنامه ريزي مي كند.اين شبكه همچنين مي افزايد: يونيسف براي سفر مسي به اين دو منطقه زماني را مشخص كرده است و اين سفرها در نيمه ژوئيه آينده كه بازي هايي در اروپا انجام نمي شود صورت خواهدگرفت.
چندماه پيش برنامه دعوت مسي براي سفر به غزه وجود داشت ولي به دليل بازي هاي جام جهاني يونيسف قادر به انجام اين كار نبود.
اين ستاره آرژانتيني حدود سه ماه پيش با سفر به هائيتي از مناطق زلزله زده اين كشور بازديد كرد و اين اولين اقدام بشردوستانه رسمي وي از زمان تعيينش به عنوان سفير حسن نيت يونيسف به شمار مي رود.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت «بي بي سي» از مديريت فعلي خانه سينما
شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي در يك ويژه برنامه از مديريت خانه سينما حمايت كرد.
اين شبكه ضد ايراني در يكي از برنامه هاي اخير خود به موضوع اختلافات خانه سينما و وزارت ارشاد پرداخت و ميزگردي را با اين موضوع برگزار كرد.
به گزارش منابع خبري، در اين ميزگرد كه يكي از فيلم سازان جوياي نام از تهران به صورت تلفني با آن همراهي مي كرد حاضران در نشست به صورت يكجانبه به حمايت از مديريت خانه سينما پرداختند و دولت را به دليل جلوگيري از فعاليت سينماگران مورد انتقاد قرار دادند و تاكيد داشتند كه دليل فشار دولت به خانه سينما عدم تمكين اين تشكل در حمايت از دولت است.
در اين برنامه همچنين شركت كنندگان به حمايت از اظهارات يكي از كارگردانان در جشن «خانه سينما» مبني بر بازگشت سينماگران فراري ضدانقلاب پرداختند.
ساير رسانه هاي ضد ايراني و وابسته به دولت هاي غربي همچون صداي آمريكا، راديو فردا، راديو زمانه و... نيز پيش از اين با ارائه گزارش هايي اقدامات سياسي خانه سينما را تحسين كرده بودند. گفتني است، بي بي سي همواره حامي سياستهاي استعماري لندن عليه ادوار تاريخي ايران بوده است. اين رسانه در طول فتنه سال 88، به عنوان هدايتگر آشوبگران و آموزش دهنده اقدامات تخريبي، ايفاي نقش كرد.
محسن مخملباف، فيلم سازي كه در جشن خانه سينما آرزوي بازگشت وي به ايران مطرح شده بود، از جمله پادوهاي بي بي سي است و آخرين فيلم وي نيز كه حاوي صحنه هاي مستهجن و غيراخلاقي است، هدف تحسين اين رسانه دولتي انگليس قرار گرفته است.
مخملباف پس از ناكامي آشوبگران حامي نامزد شكست خورده انتخابات سال 88، خواهان تهاجم و اشغال نظامي ايران به دست ارتش آمريكا شده بود.
سفارتخانه هاي غربي و سفارش ساخت فيلم به فيلمسازان ايراني
يك تهيه كننده سينما گفت: خريد و فروش هنر در سفارتخانه هاي غربي وطن فروشي است!
به دنبال بالاگرفتن اختلاف سينماگران در مورد سياست زده شدن خانه سينما و برگزاري نشست هاي تامل برانگيز در محل اين نهاد فرهنگي شنيده شده است در كش و قوس خبرها، برخي از اعضاي خانه سينما با سفراي برخي از كشورها از جمله انگليس و فرانسه در ايران ديدار داشته اند تا از اين طريق پروژه هاي (به ظاهر) سينمايي خود را در راستاي اهداف اين سفارتخانه و با كمك مالي خارجي در ايران كليد بزنند!
اميرحسين شريفي تهيه كننده سينما در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، وابستگي برخي از فيلمسازان براي تامين مسائل مالي خود به عوامل غربي را وطن فروشي دانست و گفت: متاسفانه برخي از كارگردانان و هنرمندان به علت مسائل مالي به سمت سفارتخانه ها و كشورهاي غربي رفته اند كه اين موضوع به نوعي خريد و فروش هنر محسوب مي شود.
وي ادامه داد: از آنجايي كه هنرمند هميشه مستقل است و به دنبال حقايق و واقعيت ها مي رود مي تواند انتقادهاي خويش را در قالب فيلم بيان كند. پيشتر نيز ابوالقاسم طالبي نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون، از رايزني هاي برخي فيلم سازان داخلي با سفارت انگليس در تهران خبر داده بود.
بدنبال تمسخر سخنان رئيس جمهور در يك جشن
معاون وزير مراسم را با عصبانيت ترك كرد
مراسم جشن 45 سالگي تالار سنگلج در حالي شامگاه 17مهر برگزار شد كه در ابتداي اين جشن «حميدرضا شاه آبادي»، معاون هنري وزير ارشاد كه از مدعوين و سخنرانان اين مراسم نيز بود، جشن را به حالت قهر ترك كرد.
به گزارش جهان، هرچند «اتابك نادري» مدير تالار سنگلج ترك سالن توسط معاون وزير را اين گونه تشريح كرد: ايشان بسيار عذرخواهي كردند اما مجبور بودند براي رسيدن به يك جلسه مهم برنامه را ترك كنند.
اما ماجراي ترك سالن توسط شاه آبادي به گونه اي ديگر بوده است:
در ابتداي اين برنامه قطعه اي پيش پرده خواني اجرا شد كه در اين قطعه مسائل روز تئاتر و كشور با زبان طنزآميز اجرا شد. اما در لابلاي انتقاداتي كه به شكل ترانه توسط گروه نمايشي اجرا مي شد يكي از سخنان معروف رئيس جمهور كه چندي پيش نيز سروصداي زيادي به پا كرده بود، به شكل طعنه آميز و به حالت مسخره كردن رئيس جمهور خوانده مي شود كه در كنار انتقادات نسبت به وضعيت تئاتر كشور، فضاي نامناسبي را براي حميدرضا شاه آبادي فراهم مي كند و وي مجبور به ترك سالن مي شود.
نكته ديگر اينكه معاون هنري وزير پس از روبرو شدن با مدير اين تالار، نسبت به حركات موزون يكي از خانمهاي بازيگر اين قطعه نمايشي نيز اعتراض مي كند و با عصبانيت از سالن خارج مي شود.

 



انتخابي هم بگذارند در خدمت تيم ملي هستم
يزداني: مي خواهم در گوانگجو قهرمان شوم

رضا يزداني كشتي گير وزن 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد پس از دوري يك ماهه از اردوها و از دست دادن مسابقات جهاني مسكو بار ديگر به تيم ملي دعوت شد كه البته اين دعوت پس از نشست مسئولين كشتي مازندران و فدراسيون كشتي صورت گرفت.
يزداني اظهار كرد: ديگر قصد ندارم راجع به گذشته صحبت كنم و هر چه بوده تمام شده است. الآن تمام هدفم حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو است و مي خواهم مثل چهار سال قبل كه در دوحه قهرمان شدم باز هم با مدال طلا از بازي هاي آسيايي برگردم.
دارنده دو مدال برنز جهان در پاسخ به اين سؤال كه آيا هنوز مصدوم هستي؟ گفت: مصدوميتي ندارم و قبل از مسابقات جهاني هم تقريبا برطرف شده بود.
كشتي گير وزن 96 كيلوگرم در پايان در مورد احتمال برگزاري مسابقات انتخابي در وزن 96 كيلو، ابراز داشت: اگر مسابقه انتخابي بگذارند در خدمت تيم ملي هستم و مشكلي ندارم. در هر حال تصميم گيرنده كادر فني تيم ملي است.

 



تيم ملي فوتبال به مصاف يكي از قدرت هاي آفريقا مي رود
ايران - نيجريه 26 آبان ماه در تهران

سرويس ورزشي-
در راستاي برگزاري ديدارهاي تداركاتي با تيم هاي مطرح دنيا، اين بار تيم ملي فوتبال كشورمان به مصاف نيجريه مي رود.
خبر حضور نيجريه در تهران و ديدار با تيم ملي فوتبال كشورمان را رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال اعلام كرد. ترابيان در توضيح اين خبر گفت: تيم ملي فوتبال نيجريه معروف به عقاب هاي تيزچنگ» جايگاه سي ام رده بندي فيفا را در اختيار دارند. نيجريه در جام هاي جهاني 1994، 1998، 2002 و 2010 حضور داشته و مهمترين افتخار اين تيم راهيابي به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات جام جهاني 94 است.
وي با تاكيد بر اينكه تيم ملي فوتبال نيجريه با ستاره هاي خود به ايران خواهد آمد، به تعدادي از بازيكنان اين تيم كه در ديدار دوستانه مقابل تيم ملي فوتبال كشورمان حضور خواهد داشت اشاره كرد و گفت: از بازيكنان صاحب نام تيم ملي فوتبال نيجريه كه به تهران خواهند آمد مي توان «چيدي اودايا» 27 ساله عضو باشگاه زسكامسكو روسيه، «تاي تاي آقو» 25 ساله عضو باشگاه مارسي فرانسه، «ژوزف يوهو» كاپيتان تيم ملي نيجريه و عضو باشگاه فنر باغچه، «جان اوبي نيكل» 23 ساله عضو باشگاه چلسي، «كالو اوته» 28 ساله عضو باشگاه آلمريا اسپانيا، «ايكسون اتوهو» 27 ساله عضو باشگاه فولام انگلستان، «استفان ساندي» 22 ساله عضو باشگاه والنسيا، «آليا يوسف» 26 ساله عضو باشگاه ديناموكيف اوكراين، «ويكتور اوبينا» 23 ساله عضو باشگاه وستهام انگلستان، «اوباسمي مارتينز» عضو باشگاه رابين كازان روسيه و «پيتر اودو موننجيو» عضو باشگاه وست برومويچ انگلستان اشاره كرد.
اما آسيا ايران به غيراز نيجريه گزينه هاي ديگري براي بازي كردن داشت؟! ترابيان در پاسخ به اين پرسش خاطر نشان كرد: ما قبل از نيجريه با پاراگوئه صحبت كرده بوديم و اين كشور نشد. بعد با كامرون وارد مذاكره شديم. خيلي نزديك شديم اما به دو دليل نشد. سرمربي اين كشور از طريق كار گزارش اعلام كرد كه با تيم اميدش مي آيد كه ما نپذيرفتيم، بعد تحت تاثير فرانسه اعلام كرد كه با ايران بازي نمي كند. بنابراين ما روي نيجريه كار كرديم و پس از آن كه نيجريه رفع تعليق شد با اين كشور قرارداد بستيم.
اما در پايان بايد به اين موضوع اشاره داشت كه برگزاري ديدار ايران و نيجريه، هزينه اي را به فدراسيون فوتبال تحميل خواهد كرد اما فدراسيون اميدوار است باجذب اسپانسر تا حدودي از بار مالي خود كم كند.

 



سعيدلو در جمع ملي پوشان بوكس وعده داد
 قهرمانان گوانگجو علاوه بر 150سكه ، خانه دار هم مي شوند

رئيس سازمان تربيت بدني در جمع ملي پوشان بوكس حضور يافت و خطاب به مشتزنان كشورمان گفت: قهرمانان بازي هاي آسيايي گوانگجو علاوه بر دريافت 150سكه طلا، بلافاصله صاحب خانه نيز مي شوند.
علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني در بازديد خود از تمرينات تيم ملي بوكس اعزامي به بازيهاي آسيايي گوانگجو پس از آن كه برخي از ملي پوشان از وضعيت مالي و معيشتي خود ابراز نارضايتي كردند، گفت: مبلغ 10ميليون تومان به هر بوكسور و كادر فني اش، در مجموع 18نفر پرداخت مي شود. اين پول تا ساعت14 امروز (ديروز) بايد پرداخت شود. هماهنگي هاي لازم را با معاون پشتيباني انجام مي دهم و مسئولين فدراسيون نيز پيگير باشند.
وي افزود: براي بالا بردن انگيزه ملي پوشان هر ورزشكاري كه در گوانگجو مدال طلا كسب كند در همانجا مبلغ 150سكه طلا و بلافاصله پس از بازگشت به ايران در همان فرودگاه سند يك ملك مسكوني به آنها تحويل داده خواهد شد.

 



قهرماني مقتدرانه واليبال برزيل در جهان

تيم واليبال برزيل با پيروزي برابر كوبا در ديدار پاياني هفدهمين دوره مسابقات واليبال 2010 قهرماني مردان جهان كه به ميزباني ايتاليا برگزار مي شد به مقام قهرماني دنيا دست يافت تا مجدداً بر سكوي نخست واليبال دنيا قرار گيرد.
تيم برزيل در فينال هفدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني مردان جهان يكشنبه شب در ميلان با نتيجه 3 بر صفر مقابل كوبا به برتري دست يافت و به قهرماني دنيا رسيد.
برزيل مدافع عنوان قهرماني كه براي سومين بار متوالي به فينال اين مسابقات رسيده بود با يك بازي ديدني با امتيازاتي كه به ويژه در سرويس به دست آورد كوبا را در سه گيم متوالي با نتايج (25-22)، (25-14) و (25-22) شكست داد.
حضور لوسيو مدافع و كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال برزيل و مدافع كنوني تيم اينترميلان در استاديوم محل برگزاري ديدار فينال نيز از حواشي اين ديدار ديدني بود. ديدار رده بندي اين مسابقات نيز بين تيم هاي صربستان و ايتاليا برگزار شد كه در نهايت تيم صربستان با پيروزي 3 بر 1 ايتاليا ميزبان رقابتها را شكست داد.

 



رقابت قدرت هاي شرق وغرب درگروه ايران سومي هندبال در خطر است

بازگشت تيم كويت به رقابت هاي هندبال شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو بيشترين خطر براي هندبال ايران در راه صعود به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها و دست كم تكرار عنوان سومي دوره قبل است.
قرعه كشي مسابقات هندبال شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو درحالي با اعلام گروه بندي در دو بخش زنان و مردان اعلام شد كه تيم ايران در گروه دوم با تيم هاي بحرين،كره جنوبي، كويت و هنگ كنگ همگروه است. در گروه اول هم تيم هاي قطر، چين،ژاپن، عربستان، هند و مغولستان قرارگرفته اند.
هرچند رقابت دو گروه اين مسابقات از نظر سطح و تيم هاي حاضر بسيار سخت است اما مهم ترين مسئله اي كه بعد از چند سال، مسابقات هندبال در سطح قاره آسيا را متفاوت خواهد كرد مسئله بازگشت كويت به اين ديدارهاست.
با تعليق كميته ملي المپيك كويت بيش از دوسال شاهد حضور نيافتن تيم هاي مختلف ورزشي و باشگاهي اين كشور درميادين مختلف ورزشي به ويژه در رشته هندبال بوديم. در غياب كويت، قطب هندبال آسيا، كشورهايي چون كره جنوبي، قطر و عربستان سكوها را از آن خود كردند.
كويتي ها كه با حمايت شيخ فهدآل صباح به عنوان رئيس شوراي المپيك آسيا، رئيس فدراسيون هندبال كويت و كنفدراسيون هندبال آسيا و امتياز داوري بارها از سد كره گذشته بودند اين بار هم با حمايت وي با قدرتي مضاعف پا در بازي هاي آسيايي خواهند گذاشت. حمايت رئيس كويتي شوراي المپيك آسيا براي بازگشت تيم هندبال اين كشور به مسابقات درحدي بوده است كه سايت بازي هاي آسيايي هم از خوشحالي وي براي تكرار مدال طلاي اين رقابت ها براي كويت گفته است.اين قرعه كشي درحالي اعلام شده است كه هندبال ايران در دوسال گذشته افت و خيزهاي بسياري را در بخش هاي تيم ملي و مديريتي داشته و شايد ناكامي اين رشته بيشتر از موفقيت هايش بوده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ فدراسيون بسكتبال اعلام كرد، به دليل اعزام تيم هاي ملي بسكتبال به خارج از كشور و شركت در تورنمنت ها و مسابقات آسيايي و نبود فرصت كافي، تاريخ نقل وانتقالات بازيكنان و كادر فني باشگاهها در ليگ برتر تا روز 10 آبان ماه تمديد شد.
¤ محمدحسن محبي سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد به عنوان سرمربي تيم ذوب آهن انتخاب شد. محبي قصد دارد از چند مربي سازنده استان به عنوان اعضاي كادرفني دركنار خود استفاده كند و استفاده از كشتي گيراني نظير سعيد اميري، عرفان اميري، رضا افضلي و چند تن ديگر از كشتي گيران سرشناس كرمانشاهي در دستوركار اين تيم قرار دارد.
¤ غلامرضا موذن مربي كشتي استان همدان كه درچند سال گذشته نيز به عنوان مربي كار هدايت پاكستاني ها را برعهده داشت پس از مدتي حضور درايران چند روزي است كه بار ديگر به اين كشور بازگشته است تا كادر هدايت كشتي گيران آزادكار پاكستاني را درگوانگجو برعهده بگيرد.
¤ با نظر كادر فني و كميته فني تيرو كمان در بخش ريكرو زنان زهرا شمس، زهرا دهقان، ليلا سخايي فر و افروز مولوي و در بخش مردان كيوان رياضي مهر، ميلاد وزيري، نادر منوچهري و حامد فوري به بازيهاي آسيايي گوانگجو اعزام مي شوند. قرار است با نظر كادرفني تيم ملي و موافقت فدراسيون تيرو كمان اين تيم براي برپايي اردوي دو تا سه هفته اي هفته آينده راهي كره جنوبي شود.
¤ دهمين دوره مسابقات ليگ برتر بسكتبال با ويلچر (جام ولايت) از 21 مهر در آسايشگاه خيريه كهريزك تهران آغاز مي شود. درگروه الف از اين مسابقات تيم هاي فارس، كهريزك تهران، اصفهان و مركزي با يكديگر به رقابت مي پردازند.گفتني است دوربعدي رقابت هاي گروه الف از 5 تا 7 آبان به ميزباني فارس و رقابت هاي گروه ب از 12 تا 14 آبان به ميزباني زنجان برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقادات مايلي كهن از فدراسيون فوتبال
محمد مايلي كهن سرمربي تيم فوتبال سايپا به انتقاد از رفتار اخير مسئولان فدراسيون پرداخت و گفت: آيا عدالت است كه صغير و كبير فدراسيون فوتبال براي تماشاي بازي تيم هاي ايران و برزيل به امارات بروند و پول بيت المال به اين شكل هزينه شود؟ وي ادامه داد: نبايد پول بيت المال به اين طريق استفاده شود و اين مبالغ هدر رود. برويد ميدان ميوه و تره بار را ببينيد كه چگونه پيرزن ها و پيرمردها از داخل زباله ها، ميوه هاي خراب را جدا مي كنند و براي مصرف به خانه هايشان مي برند. ما انقلاب كرديم تا در اين مملكت حق به حق دار برسد، اين عدالت بايد رعايت شود، اما عدم درايت برخي مديران ما باعث شده برخي مسائل به وجود بيايد.
محسن آقازاده درگذشت
محسن آقازاده، سرمربي 48 ساله تيم فوتبال فولاد يزد و يكي از مربيان سازنده فوتبال كشورمان صبح روز گذشته به دليل حمله قلبي دار فاني را وداع گفت. وي كه همراه با ساير بازيكنان شب گذشته عازم تهران شده بود، صبح روز گذشته در راه رفتن به مازندران دچار حمله قلبي شد و پس از بستري شدن در بيمارستان محمدرسول الله(ص) رودهن، در گذشت.
سرويس ورزشي روزنامه كيهان درگذشت آقازاده را به خانواده وي و جامعه فوتبال تسليت مي گويد.
بازگشت فيرات به سايپا
مربي سابق و آلماني تيم سايپا براي آموزش كادرفني تيم هاي فوتبال به اين باشگاه بازگشت. باشگاه سايپا به منظور رشد و ارتقاي سطح دانش مربيان و ساير اعضاي كادر فني تيم هاي فوتبال، يك دوره كلاس آموزشي با مدرسي انگين فيرات، مربي آلماني برگزار مي كند.
انتخاب سرمربي پيكان از ميان 5 گزينه
هيات مديره باشگاه پيكان قزوين از بين پنج گزينه، سرمربي آينده تيم فوتبال را انتخاب خواهد كرد. محمد احمدزاده پس از 10 هفته از سرمربيگري پيكان به دليل كسب نتايج ضيعف استعفا كرد و اكنون احدي دستيارش تيم را تمرين مي دهد.
جايزه 200 هزار دلاري براي شكست ذوب آهن
مسئولان باشگاه الهلال جايزه نقدي 750 هزار ريال عربستان(200 هزار دلار) را براي صعود اين تيم به بازي نهايي ليگ قهرمانان آسيا در نظر گرفته اند تا در صورت برتري مقابل نماينده ايران و صعود به دور بعد به بازيكنان خود اهدا كنند.
فوتسالي ها جمعه در برزيل
تيم ملي فوتسال بزرگسالان ايران به منظور شركت در تورنمنت گرندپري جمعه تهران را به مقصد برزيل ترك مي كند. اسامي ملي پوشاني كه عازم برزيل مي شوند به اين شرح است: مصطفي نظري - محمد طاهري - علي حسن زاده - مسعود دانشور - محمد كشاورز - محمدرضا زحمتكش - مصطفي طيبي - جواد اصغري مقدم - احمد اسماعيل پور - حميد احمدي - محمود لطفي - شهرام شريف زاده - مجتبي نصيرنيا - بهروز جعفري.
داور دربي؛ تركي يا مظفري زاده
اگرچه سياست كميته داوران اين است كه تا روز آخر نامي از داور دربي نبرد، اما اخبار واصله از فدراسيون فوتبال حكايت از آن دارد كه شانس محسن تركي و سعيد مظفري زاده بيشتر از داوران ديگر است. دربي 69 تهران جمعه 23 مهرماه رأس ساعت 15 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
شكايت مصطفوي از كفاشيان
خبرگزاري مهر خبرداد داريوش مصطفوي كه به تازگي بابت مطالبات مالي خود در دوره رياست فدراسيون فوتبال از اين فدراسيون شكايت كرده بود و دادگاه راي به محق بودن وي داده بود ، با تنظيم شكايت هاي جداگانه در دادگاه كاركنان دولت از علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال و دادستاني انتظامي قضات از مجتبي شريفي رئيس كميته انتظامي شكايت كرد.
ديدار ايران با قطر
تيم ملي فوتبال ايران كه روز 26 آبان در ورزشگاه آزادي به مصاف تيم نيجريه خواهد رفت، در آخرين اردوي آماده سازي اش براي حضور در جام ملتهاي آسيا كه قرار است در امارات برگزار شود، روز 7 يا 8 ديماه در ابوظبي به مصاف تيم ملي فوتبال قطر خواهد رفت.
علاقه مورينيو به زيدان
مورينيو سرمربي تيم رئال مادريد گفت: زيدان رابطه بسيار خوبي با رئيس دارد و مي تواند مرا بهتر از قبل به اهدافم برساند، او مي تواند خيلي از بازيكنان مورد نظر مرا به راحتي و به خاطر نفوذش به سمت رئال مادريد بياورد. زيدان نوعي اعتبار است و اگر در كنار من و به عنوان دستيارم حضور داشته باشد باعث افتخار من خواهد بود.
پوتين به فيفا مي رود
پوتين نخست وزير روسيه درصدر هيات روسي براي شركت در نشست كميته اجرايي فيفا به زوريخ مي رود. قرار است در نشست كميته اجرايي فيفا تكليف ميزبانان جام جهاني فوتبال در سال هاي 2018 و 2022 مشخص شود. حضور مرد قدرتمند روسيه بخت اين كشور را براي ميزباني بزرگترين رويداد فوتبال در جهان زياد خواهد كرد.

 



اردوي تيم ملي دوچرخه سواري دراسپانيا و چين

دبير فدراسيون دوچرخه سواري از تلاش اين مجموعه براي برپايي اردوي ركابزنان اعزامي به گوانگجو درمايوركا اسپانيا و چين خبر داد.
محمدرضا كاشاني ضمن بيان اين خبر گفت: بعد از اينكه ليست ركابزنان ما براي اعزام به بازيهاي آسيايي گوانگجو قطعي شد دو برنامه تداركاتي برون مرزي را براي هماهنگي بيشتر ورزشكاران مدنظر گرفتيم.
برنامه سفرمان به گرينلند و ايتاليا محقق نشد تا در نهايت با تصميم «مكلين» و به خاطر شرايط خوب دريافت رواديد از سوي كشور اسپانيا آخرين اردوي تداركاتي ركابزنان درشهر «مايوركا» و پيست تخصصي اين شهر برپا شود. كاشاني ادامه داد: ما منتظر دريافت رواديد اين دو كشور هستيم، هر دو تيم ما در صورت قطعي شدن اواخر مهر ماه راهي گوانگجو و مايوركا مي شوند. تيم سرعت به ايران بازگشته و در زمان بازيها راهي چين خواهد شد. رقابت هاي دوچرخه سواري شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي از 22 آبان ماه تا دوم آذر ماه درگوانگجو چين برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14