(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 مهر 1389- شماره 19762

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تيرهاي مشقي ! (يادداشت روز)
اژه اي: احكام انحلال حزب مشاركت و سازمان مجاهدين قطعي است
نماز ميت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: اساسنامه جديد دانشگاه آزاد اصلاح و به سرعت ابلاغ مي شود
حالت فوق العاده در اسرائيل فتنه گران به تل آويو احضار شدند (خبر ويژه)
جنبش سبز را اگر تعريف كني فرو مي ريزد (خبر ويژه)
ويكلي استاندارد: ايران مركز ثقل خاورميانه شده است (خبر ويژه)
ترور شخصيت حاج سيداحمد خميني(ره) سكوت سيدحسن و معركه گيري منافقين جديد (خبر ويژه)
روايت راديو بردگان از زندگي اپوزيسيون در هلند (خبر ويژه)



تيرهاي مشقي ! (يادداشت روز)

مدتي است ادبيات جنگ طلبانه رسانه هاي غربي عليه ايران كاهش يافته و در محافل سياسي و رسانه اي غرب بيشتر بر واژه تحريم تأكيد مي شود. خصوصاً بعد از تصويب قطعنامه 1929 در خرداد ماه گذشته اين وضعيت روند افزايشي به خود گرفته است. آمريكا و متحدان اروپايي اين كشور از جمله انگليس و فرانسه طي چند سال اخير تلاش بسياري كردند تا با نفوذ در سازمان ملل و شوراي امنيت و اعمال فشار بر روي كشورهاي طرف قراردادهاي اقتصادي و تجاري با ايران، حلقه هاي تحريم را تنگ تر كرده تا از اين رهگذر به تهديدات سياسي و فشار رواني عليه جمهوري اسلامي دست يابند. نتيجه همه اين تلاشها در آخرين برآورد رسمي كميته تحريم ايران در سازمان ملل كه مسئول سنجش ميزان پايبندي كشورها به موارد تحريمي است، آورده شده. طبق اين گزارش در بين كشورهاي جهان تنها 36 درصد به حلقه تحريم عليه ايران پيوسته اند.
دشمنان انقلاب و ايادي داخلي آنان براي شكست حكومت ديني و نظام اسلامي بعد از آنكه يقين كردند از جبهه حمله نظامي طرفي نخواهند بست، به بهانه پرونده هسته اي ايران، چشم به «پروژه تحريم» بستند. آخرين حلقه هاي اين سياست، تصويب قطعنامه چهارم تحريم، تصويب تحريمهاي جديد در اتحاديه اروپا و كنگره آمريكا بود. دشمن تلاش كرد تا با همه قوايش پاي در اين جبهه بگذارد و در زعم خود با تدارك حمله اي فراگير تير خلاص را شليك كند، غافل از آنكه خشاب اين اسلحه ، چند تير مشقي بيشتر ندارد!
اين سياست شكست خورده در دوران بوش - رئيس جمهور سابق آمريكا- نيز مورد آزمايش قرار گرفته بود، اما نتيجه اي در برنداشت. در طول 30 سال انقلاب، دشمن بارها و بارها تلاش كرد تا با تنگ تر كردن حلقه هاي تحريم اقتصادي و نظامي، نظام اسلامي ما را به چالش بكشد، اما هر بار جواب عكس داد و تلاش مضاعف متخصصان و دانشمندان جوان ايراني، اقتصاد و صنعت ما را شكوفاتر ساخت.
ايران بدون اعتنا به تحريم ها و سياست هاي انقباضي كه از سوي دشمنان طراحي و اعمال مي شود، پرصلابت و با قدرت در مسير توسعه و پيشرفت قدم برمي دارد. رهبر معظم انقلاب نيز در جمع نخبگان كشور نويد دادند كه ايران قبل از سال 1404 به رتبه اول علمي منطقه دست خواهد يافت.
تلاش براي برداشتن فاصله بين پيشرفت هاي علمي كشور با كشورهاي توسعه يافته، موضوعي است كه رهبري انقلاب همواره به آن تأكيد داشته اند. جوانان ايران اسلامي نيز ثابت كرده اند كه با اراده ، تلاش و خودباوري مي توان انحصارهاي علمي و فناوري را در هم شكست و در اين مسير به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته اند.
در دنياي امروز، دانش و فناوري، اصلي ترين زيرساخت قدرت به حساب مي آيند. براساس تأكيدات رهبر معظم انقلاب، توليد علم و فناوريهاي راهبردي مانند هوا فضا، سلولهاي بنيادي، انرژي هاي جديد، طب ايراني و فناوري نانو در دستور مراكز علمي، صنعتي و پژوهشي قرار گرفته و خيز لازم براي كسب مقام اول علمي منطقه در 1404 برداشته شده است. در اين ميان حتي تحريم هاي علمي ايران نيز تأثيري در پيشرفت هاي چشمگير دانشمندان ما نداشته است.
امروز در جهاني به سر مي بريم كه انحصار علم و قدرت و فناوري فقط در اختيار چند كشور خاص نيست. كشورهايي كه ما را تحريم كرده اند در واقع خودشان را از فرصت و ظرفيت هاي بزرگ ارتباط با ايران محروم كرده اند. هم اكنون كشورمان در زمينه توليد علم و فناوري نانو در منطقه رتبه اول و در دنيا جايگاه پانزدهم را دارد. رتبه و جايگاه علمي ايران نيز بطور روزافزون در حال ترقي است.
اما در كنار اين دستاوردها، دستيابي به فناوري هسته اي يكي از برجسته ترين پيشرفتهاي علمي ايران در سالهاي اخير بوده و ايران را به قدرتمندترين كشور منطقه تبديل كرده است. دانشمندان جوان ايراني در روزهايي به اين اقتدار دست يافتند كه در شرايط تحريم هاي اقتصادي، سياسي و علمي به سر مي برديم. جمهوري اسلامي نشان داد كه هيچ مانعي نمي تواند ايران اسلامي را از ادامه مسير باز دارد. وسعت كاربرد اين دانش در صنعت، كشاورزي، پزشكي، محيط زيست و توليد انرژي به گونه اي است كه دستيابي به اهداف بلند اقتصادي و پيشرفت كشور بدون آن امكان پذير نيست.
البته نبايد از ياد برد كه ديگر كشورها نيز هدفهاي بلندپروازانه اي براي خودشان دارند.
اين كشورها حتي با مشكلات كمتري نسبت به كشورمان مواجه بوده اند. جنگ بر آنها تحميل نشده، منابعشان محصور و توقيف نشده و كسي دنبال تحريم هاي پياپي آنان نبوده است. اما يك عنصر بين جوانان و دانشمندان ما وجود دارد كه كشور ما را در شرايط آرماني تر و استثنايي قرار مي دهد و آن «انگيزه الهي» است. به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ برخي از كشورها پيشرفت علمي را براي توسعه ستمگري، ايجاد شكاف طبقاتي و بي توجهي به حقوق اساسي ملت ها مي خواهند اما «ما علم را براي دستيابي به اقتدار حقيقي و برافراشتن پرچم عدالت و انسانيت در جهان دنبال مي كنيم تا بتوانيم ضمن حمايت از مظلوم، در مقابل ظلم و جور ستمگران و سلطه جويان ايستادگي كنيم.»
روز گذشته وزير نفت در يك كنفرانس مطبوعاتي از اظهار تمايل پنهاني برخي از شركت هاي اروپايي براي سرمايه گذاري و مشاركت در صنعت نفت و گاز كشور خبر داد. روند بازگشت و يا ادامه همكاري شركت هاي تجاري با ايران، عليرغم فشار آمريكا صورت گرفته و به اصطلاح با بهره گيري از همه روش هاي ممكن در صدد دور زدن تحريم هاي غرب عليه ايران، برآمده اند. چندي پيش نيز 3 شركت بزرگ نفتي اروپايي شامل توتال، استات اويل و اني اعلام كردند كه به قراردادهاي جاري خود در حوزه انرژي با ايران پايبند خواهند بود. هفته پيش هم روزنامه گاردين چاپ لندن گزارش كرد كه شركت نفتي رويال داچ شل (انگليسي- هلندي) در تابستان سال جاري ميلادي با وجود حلقه تحريم، خريد نفت از ايران را افزايش داده است. اين روزنامه به اسنادي كه در اختيار دارد، اشاره كرده و مي نويسد؛ طي دو ماه قبل از تصويب دور چهارم تحريم ها از سوي سازمان ملل، كمپاني شل حداقل 778 ميليون دلار صرف خريد نفت خام از ايران كرد ولي طي دو ماه پس از اعمال تحريم ها اين رقم به يك ميليارد و 380 ميليون دلار رسيد.
موسسه آمريكايي «فارين پاليسي اين فوكس» طي گزارشي اعتراف مي كند: «تحريم هاي جديد در حدي نيستند كه ايران را دچار مشكل كنند. ظاهرا اين تحريم ها كارايي ندارند. اين در حالي است كه ايالات متحده آمريكا تصور مي كند كه سردمدار اين نوع تحريم ها عليه ايران است ولي در واقع باعث شده تا خشم ايرانيان نسبت به آمريكا از يك سو و از سوي ديگر مقاومت آنان در برابر تهديدات بيروني افزايش يابد. در حالي دولت اوباما مدعي اجراي تحريم هاي هوشمندانه عليه ايران مي باشد كه در واقع اين نوع فشارها عليه اين كشور به يقين بي تاثير است.»
آمريكا و هم پيمانان اروپايي آن به زعم خود طناب تحريم را دور گلوي ايران فشار مي دهند، اما اگر قدري هوشمندانه به ماجراي تحريم نگاه كنند، مي بينند كه ايران به مدد تجربه 30 ساله و همت و غيرت مردم مسلمان و انقلابي خود، نه تنها از كمند اين طناب جسته، بلكه صحنه را به نفع خود نيز تغيير داده است.
حميد اميدي

 



در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان
اژه اي: احكام انحلال حزب مشاركت و سازمان مجاهدين قطعي است

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي بر حكم قطعي دادگاه انقلاب در خصوص انحلال حزب مشاركت و سازمان مجاهدين تاكيد كرد.
سخنگوي قوه قضائيه روز دوشنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال كيهان مبني بر اينكه پس از خبر انحلال دو حزب مشاركت و سازمان مجاهدين كه شما در نشست قبلي مطرح كرديد؛ عده اي از آنها مدعي بودند فرآيند دادرسي طي نشده و حتي بعضي ديگر از آنها مدعي شدند كه اين راي به نفع آنها صادر شده است چنين توضيح داد: در سال 88 دادستان وقت تهران عليه بعضي از اعضاي اين دو حزب كيفرخواست صادر كرده و در آن كيفرخواست نيز درخواست انحلال اين دو حزب را كردند. پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب در حال رسيدگي بود. در فروردين ماه امسال كميسيون ماده 10 احزاب به وضع حزب مشاركت و سازمان مجاهدين رسيدگي كرده و در تاريخ 29 ارديبهشت ماه امسال او نيز تقاضاي انحلال حزب مشاركت و سازمان مجاهدين را از دادگاه انقلاب درخواست كرد و استدلال آنها از اين كه اين درخواست را از دادگاه انقلاب كردند اين بود كه چون پرونده در آن جا در حال رسيدگي بوده، رسيدگي به اين موضوع در صلاحيت آنها است.
وي افزود: در خردادماه اين پرونده نيز به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است. دادگاه به درخواست دادستان وقت و به پيشنهاد و درخواست كميسيون ماده 10 احزاب رسيدگي مي كند و در 20 مردادماه سال جاري انحلال اين دو حزب را اعلام كرده و حكم را به كميسيون ماده 10 احزاب ابلاغ مي كند.
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: در فروردين ماه كميسيون احزاب ضمن بررسي فعاليت اين دو حزب، توقيف موقت اين حزب را صادر مي كند. وكلاي حزب مشاركت از اين موضوع به دادگستري شكايت كرده و دادخواست مي دهند كه در اين دادخواست سه درخواست را مطرح مي كنند؛ نخست توقيف دستور موقت ماده 10 احزاب، ديگر آن كه اين درخواست كلا ابطال شود و سوم نيز مطرح مي كنند كه به ما خسارت وارد شده، به ما خسارت بدهيد.
سخنگوي قوه قضائيه تشريح كرد: اين دادخواست به شعبه 27 دادگاه حقوقي عمومي تهران ارجاع مي شود. دادگاه درخواست نخست وكلاي حزب مشاركت را رد مي كند، درخواست سوم را نيز رد مي كند و در مورد تصميم به ابطال، آن را تاييد مي كند. در يك جلسه از وكيل دعوت به عمل مي آورد و براي جلسه 30 تيرماه از كميسيون ماده 10 احزاب دعوت مي كند تا نماينده اش در جلسه حاضر شود و توضيحات خود را ارايه دهد ولي وكيل از طرف كميسيون ماده 10 احزاب در دادگاه حضور نمي يابد.
وي ادامه داد: از كميسيون ماده 10 احزاب سوال كرديم كه چرا حضور نيافته كه گفتند ما درخواست انحلال كرده ايم و اكنون دادگاه انقلاب در حال رسيدگي به اين موضوع است و ما نيز همه مستندات خود را براي آنها ارسال كرده ايم و اگر به نتيجه برسد، موضوع شعبه 27 خود به خود منتفي مي شود. در نهايت شعبه 27 در تاريخ 31 مردادماه آن دو درخواست را رد مي كند و تصميم كميسيون ماده 10 احزاب مبني بر توقف را به اين استدلال كه وكيل آنها در آن جلسه حضور نداشته است رد مي كند. اين دو حكم با يكديگر مغاير نيستند و ارتباطي هم با يكديگر ندارند. قاعدتا اگر اين دو دادگاه متوجه مي شدند مي توانستند از يكديگر در خصوص اين پرونده استعلام كنند و اكنون انحلال نيز صورت گرفته و در پايان حكم نيز نوشته شده كه حكم قطعي است. يعني در مرحله تجديد نظرخواهي اوليه نيست.
هشدار به خانواده ها
محسني اژه اي در ابتداي سخنانش در خصوص بحث مواد مخدر و همچنين موضوع سوءاستفاده برخي از افراد از نام مسئولان و فرزندان آنها و كلاهبرداري از اين طريق به عموم مردم هشدار داد.
سخنگوي دستگاه قضا همچنين در اين نشست خبري تاكيد كرد: ما در قوه قضاييه مصمم هستيم كه در خصوص چند جرم كه امنيت مردم را به خطر انداخته، به صورت جدي موضوع را پيگيري كنيم و در اين زمينه از رسانه ها نيز تقاضاي كمك داريم.
وي سرقت مسلحانه، كيف قاپي، تجاوز به عنف و موضوع مواد مخدر را از جمله مهمترين اين جرايم برشمرد و خاطرنشان كرد: از دادستان هاي مراكز استان ها خواسته ايم كه هفته آينده به تهران بيايند تا در مورد هماهنگي پيرامون برخورد با اين قبيل جرايم بحث و تبادل نظر كنيم.
دادستان كل كشور با بيان اينكه بايد در اين زمينه از نيروي انتظامي بيشتر مطالبه صورت گيرد، تاكيدكرد: بناي ما بر اين است كه به اين قبيل جرايم سريعتر رسيدگي كنيم تا مجرمان يقين بدانند كه با سرعت و جديت مجازات خواهند شد زيرا نه قانون به ما اجازه مي دهد در مورد مجرماني مانند متجاوزين به عنف ارفاق كنيم و نه مردم اين تمايل را دارند. در مورد جرمي مانند تجاوز به عنف اگر روند رسيدگي به پرونده و اجراي مجازات طولاني شود ديگر مجازات اثربخش نخواهد بود. در مورد مواد مخدر نيز به ويژه با اعضا و باندهاي اصلي بايد برخورد جدي صورت گيرد.
محكوميت 61 نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات
همچنين سخنگوي قوه قضاييه از محكوميت حدود 61 نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات طي يك ماه گذشته وهمچنين بازداشت دو تبعه خارجي با جعل عنوان خبرنگار خبر داد.
وي افزود: با مراجعه اي كه به پرونده هاي مربوط به جريان اغتشاش و فتنه در شعب دادگاه انقلاب داشتيم مشاهده كرديم كه در طول حدود يك ماه گذشته در مورد 64 نفر حكم صادر شده كه از اين تعداد سه نفر تبرئه شده اند و حدود 61 نفر محكوميت حاصل كرده اند.
وي در خصوص ميزان محكوميت اين افراد خاطرنشان كرد: اين افراد از شش ماه تا 19 سال و نيم محكوم به حسب شده اند كه بالاترين حبس فقط براي يك نفر بوده و يك نفر نيز محكوم به 15 سال حبس شده است البته بعضا مشمول مجازات هاي تتميمي نيز شده اند. برخي محكومان علاوه بر حبس، مجازات شلاق نيز دارند و در مواردي هم ممكن است كه حبس و شلاق محكومان به جزاي نقدي تبديل شده باشد.
دادستان كل كشور با بيان اينكه اين احكام از سوي دادگاه بدوي صادر شده و هنوز راي دادگاه تجديدنظر صادرنشده است، اظهار كرد: وقتي قانون را نگاه كردم به نتيجه قطعي نرسيدم كه آيا مي توان پيش از قطعيت حكم اسامي و مشخصات اين متهمان را اعلام كرد يا خير؟
سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به بازداشت دو تبعه خارجي تصريح كرد: امروز خبردار شدم كه يكي از افراد فراري از يكي از كشورهاي بيگانه با خانواده سكينه محمدي تماس گرفته و گفته كه دو خبرنگار مي آيند تا با شما در مورد پرونده اين فرد مصاحبه كنند. بر همين اساس دو تبعه همان كشور به پسر سكينه محمدي مراجعه كرده اند و از او مصاحبه گرفته اند. در همين اثنا فرد ديگري به اين دو تبعه مشكوك شده و موضوع را به مراجع رسمي اعلام كرده است و در جريان بررسي ها مشخص شده كه اين دو نفر خبرنگار نيستند يا حداقل مدركي كه دلالت بر خبرنگار بودن آنها كند، ندارند.
وي ادامه داد: بررسي هاي ابتدايي نشان مي دهد كه اين افراد به عنوان توريست وارد كشور شده اند و با هماهنگي آن فرد فراري، مطالب مورد نظر خود را كه عمدتا سوالاتي القايي بوده از فرزند سكينه محمدي پرسيده اند. در حال حاضر اين دو تبعه خارجي در بازداشت به سر مي برند.
وقف دانشگاه آزاد صحيح نيست
محسني اژه اي همچنين در اين نشست خبري در پاسخ به سؤالي درباره ادله حقوقي دستگاه قضايي مبني بر عدم صحت وقف دانشگاه آزاد گفت: اين موضوع نياز به بحث مستوفي دارد اما اجمالا بايد گفت با توجه به ارجاع موضوع از سوي رئيس قوه قضائيه و بررسي دو هيئت كه از جنبه هاي شرعي و حقوقي روي اين مسئله كار كردند، هر دو گروه اعلام كردند كه اين وقف صحيح نيست.
وي در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه آيا نامه اخير مقام معظم رهبري در مورد وقف دانشگاه آزاد تاثيري در رسيدگي به اين پرونده خواهد داشت؟ تصريح كرد: درخصوص پرونده حتماً تاثير خواهد داشت اما اينكه پرونده در چه مرحله اي قرار دارد بنده خبر ندارم.
7 زنداني منكر نامه نوشتن هستند
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه تعدادي از زندانيان نامه هايي نوشته و به بيرون ارسال مي كنند، گفت: هر فردي كه مرتكب جرمي شود مجازات خواهد شد و اگر اين جرم را مجدداً انجام دهد مجازاتش تشديد مي شود.
محسني اژه اي گفت: اگر كسي در زندان يا مرخصي مرتكب جرم جديدي شود تحت تعقيب قرار گرفته و مجازاتش تشديد مي شود.
سخنگوي قوه قضائيه گفت: بعضي از كساني كه نامه اي به نامشان منتشر شده يا به خارج ارسال شده است منكر چنين موضوعي شده اند.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: 7 نفر از زندانيان در نامه اي به دستگاه قضايي اعلام كرده اند كه نامه هايي كه به نام آنها منتشر مي شود به آنان تعلق نداشته و منكر اين نامه ها شدند.
وي اظهار داشت: متن نامه اين 7 نفر به دستم رسيده است اين افراد گفته اند برخي مطالب را نزد خانواده، وكيل يا در زمان مرخصي به افرادي گفته ام اما اين متن و مضمون نامه متعلق به من نيست.
همچنين سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه سايت هاي ضدانقلابي مدعي شده اند كه رئيس قوه قضائيه به رهبر انقلاب نامه اي را نوشته و از يك سري از سازمان ها و ارگان ها گلايه مند بودند پاسخ داد: بخشي از اقدامات ضدانقلاب، به هم ريختن روان جامعه، ايجاد اختلاف و جنگ رواني است و يكي از ويژگي هاي جنگ نرم نيز اين است كه مرتب به جامعه دروغ پمپاژ كنند. من خود نيز اين خبر را ديدم و همان موقع نيز مطمئن بودم كه خبر دروغ است ولي از رئيس قوه قضائيه سوال كردم كه ايشان گفتند يك كلمه از آن نيز درست و راست نيست. اصل نامه و مضمون آن نيز دروغ است.
سران فتنه متنبه نشده اند
همچنين سخنگوي دستگاه قضايي در پاسخ به اين سوال كه «آيا از هفته گذشته تاكنون به عقيده شما سران فتنه متنبه شده اند؟» اظهار كرد: به نظر من برخي از اين افراد پرونده شان را سنگين تر كرده اند و بر جرايم شان افزوده شده است. من چيزي كه حكايت از متنبه شدن آن ها كند، نديده ام.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص وضعيت پرونده كهريزك با توجه به اعلام رضايت سه ولي دم اين پرونده مبني بر گذشت از قصاص دو محكوم حادثه، تصريح كرد: رضايت اولياي دم به دادگاه نظامي اعلام شده، منتها اين رضايت درخصوص محكومين به قصاص بوده است. طبعاً دادگاه در خصوص افرادي كه نسبت به آن ها اعلام رضايت شده از جنبه عمومي جرم اقدام به رسيدگي و صدور مجازات خواهد كرد؛ اما اين رضايت ارتباطي با ساير متهمان ندارد و رسيدگي به اتهامات اين افراد دنبال خواهد شد.

 



نماز ميت (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- از گروه هاي مخالف اسلام و انقلاب كه در ائتلاف فتنه 88 شركت داشتند، خواسته است شرايط كنوني سران فتنه را درك كنند.
گفتم: منظورش چيست؟! سران فتنه كه مدتهاست دچار مرگ مغزي شده و مرده اند.
گفت: منظورشان اين است كه از سران فتنه انتظار نداشته باشند مخالفت خود با امام و اسلام و انقلاب را صريحاً اعلام كنند.
گفتم: ولي سران فتنه بارها به صراحت عليه امام و اسلام و انقلاب و به نفع اسرائيل و آمريكا و انگليس موضع گرفته و ماهيت خود را لو داده اند.
گفت: سايت بهاءالله و كديور افندي به گروه هاي ضد انقلاب توصيه كرده كه آنها هم دشمني خود با اسلام و انقلاب را خيلي علني نكنند! و برخي از ظواهر را رعايت كنند.
گفتم: از منافقي پرسيدند؛ تو كه به نماز اعتقادي نداري چگونه به خواندن آن تظاهر مي كني؟ در جواب گفت؛ فقط در نماز ميت شركت مي كنم، چون كه اولاً؛ نياز به وضو ندارد، ثانياً؛ با كفش هم مي شود خواند، ثالثاً؛ بعد از پايان نماز ناهار هم مي دهند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در روزهاي پاياني هفته نيروي انتظامي، دست پليد دشمن چهار عزيز اين نيرو و يك شهروند بي گناه سنندجي را از ما گرفت. اما دشمن بداند كه اين خون ها باعث مقاوم تر شدن ملت ما در برابر آن ها خواهد شد.
رضا غنجي
¤كليد خوردن دو پروژه عظيم جاده اي و ريلي تحت عنوان طرح بزرگراه حرم تا حرم در سالروز ولادت با سعادت و با كرامت حضرت معصومه(س) نشان از اهتمام و تلاش شبانه روزي دولتمردان در آباداني كشور از يك سو و بي ثمر بودن تحريم هاي اعمال شده از سوي دشمنان است. مردم قدرشناس ايران دوشادوش دولتمردان دلسوز از اين همه تلاش و سازندگي حمايت كرده و با توكل بر خدا در مقابله با زياده خواهي هاي استكبار جهاني و عوامل مزدور آن ايستاده اند.
محمودي
¤ جنايت هاي انگليس مكار عليه ملت ايران در مقايسه با آمريكا اگر بيشتر نباشد قطعاً كم تر نيست پس چرا روباه پير بايد در كشورمان سفارتخانه فعال داشته باشد و برخورد مشابه برخورد با آمريكا با اين كشور نداريم.
1352---0936
¤ وقتي كشورهاي غربي مثل انگلستان يا فرانسه و آمريكا از تروريست هايي مثل منافقين در كشورشان ميزباني مي كنند بايد از اينكه حتي نام لفظ حقوق بشر را به زبان بياورند خجالت بكشند و شرمشان بشود ولي به حدي بي شرم هستند كه ايران اسلامي را كه خود قرباني تروريست ها است متهم به نقض حقوق بشر مي كنند، بي حياتر از آنها سران فتنه در داخل هستند كه تا به حال براي يك بار در مصاحبه ها و بيانيه هاي كذايي خود اقدامات خصمانه دشمنان و بيگانگان را محكوم نكرده اند.
عليمرداني
¤ براي حراست از انقلاب اسلامي و براي اينكه بيش از گذشته مورد عنايت و توجه خداوند در پيمودن حركت انقلابي امام خميني(ره) بنيان گذار جمهوري اسلامي باشيم راهكار راهبردي آن است كه در عمل به اين گفته حكيمانه آن پير مراد كه فرمودند: «خودتان را بسازيد و نگذاريد عمرتان بيهوده هدر برود» اهتمام ويژه داشته باشيم.
گودرزي از اصفهان
¤ تقاضا مي كنم كيهان در مورد تاريخچه باغ قلهك كه هم اكنون در تصرف سفارتخانه انگليس است مطالبي چاپ كند و اطلاعات خوانندگان روزنامه را در اين مورد افزايش دهد. حداقل اينكه آگاه مي شويم اين باغ چگونه به اشغال روباه پير درآمده است.
5738---0911
¤ دريافتي حقوقم از يك شركت خصوصي ماهيانه 250 هزارتومان است كه 120هزار تومان آن هزينه كرايه خانه مي شود.چگونه با 130 هزار تومان باقي مانده زندگي يك خانواده را اداره بكنم. دولت نبايد بگذارد حق و حقوق ما در شركت هاي خصوصي ضايع شود.
9741---0911
¤ مسئولين دانشگاه پيام نور پاسخ دهند علت افزايش حيرت انگيز شهريه دانشجويان و چند برابر شدن قيمت كتاب هاي اين دانشگاه چيست.
8858---0919
¤ مسئولين آموزش و پرورش و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي اعلام نمايند در رابطه با حق و حقوق قشر زحمت كش مربيان پيش دبستاني و مهدكودك با سابقه بالاي ده سال و دارا بودن مدرك ليسانس چه كاري انجام داده اند.
تعدادي مربي پيش دبستاني
¤ هر روز از خياباني كه ايستگاه مترو خزانه و پايانه اتوبوسراني در آن واقع شده عبور مي كنم و شاهد فروش انواع سي دي هاي مبتذل توسط چند دست فروش هستم. سوالم از نيروي انتظامي مستقر در منطقه اين است كه چرا در حوزه استحفاظي آنان چنين كارهاي مفسده انگيزي انجام مي شود و برخوردي نمي كنند.
محمدي
¤ مدت 20 روز از شروع سال تحصيلي در دانشگاه آزاد قيام دشت مي گذرد متاسفانه دو ساعت بيشتر كلاس برگزار نشده است چرا از سوي دولت و وزارتخانه مربوطه از اين مركز نظارت و سركشي بعمل نمي آيد؟
8214---0919
¤ در شهرستان گچساران فروشندگان موادمخدر به دليل برخورد ضعيف مسئولين قضايي با قاچاقچيان بصورت علني و بدون ترس مواد مخدر را عرضه مي كنند.
8816---0935
¤ شهرداري تهران در حالي دائم از كمبود بودجه گلايه مي كند كه كنده كاري ها و نوسازي هاي بي موردي در اين شهر انجام مي شود كه بسياري از آن ها غيرضروري است. آيا بهتر نيست كه اين بودجه صرف موارد ضروري تر همچون افزايش اتوبوس هاي درون شهري و گسترش خطوط مترو شود؟
صادقي
¤ مدتي است كه متاسفانه شب ها، بولدوزرهايي اقدام به از بين بردن درختان وسط بلوار كمربندي منطقه 18 مي كنند. با توجه به آلودگي شديد هوا در اين منطقه و نقش موثر اين درختان در پاكسازي هوا، از مسئولان خواهشمند است كه مانع تداوم اين كار شوند.
راوش
¤خطرساز بودن پله برقي سالن داخلي فرودگاه مشهد را تا حال سه مرتبه با مسئولين فرودگاه و يك مرتبه با مسئولين آتش نشاني در جريان گذاشته ام ولي مشكل همچنان باقي است.
8871---0915
¤ بيش از هشت سال است كه بلوار محمدشهر كرج به سمت كيان مهر بصورت نيمه كاره رها شده است. جالب اينكه در اين مسير پياده رويي براي عابرين ديده نشده و در ضمن هر روز به تعداد ماشين هايي كه از اين بلوار عبور مي كنند افزايش پيدا مي كند. چه ميشود كه بخش كوچكي از بودجه بهسازي پياده روهاي شهر تهران براي تكميل اين بلوار در حاشيه پايتخت هزينه شود و مردم محروم منطقه نجات پيدا كنند.
3989---0919
¤ پل عابر پياده واقع در خيابان شهيد رجايي، ايستگاه ورزشگاه روبروي كلينيك تأمين اجتماعي 13 آبان محل تجمع معتادين شده است. اكثر كودكان دبستاني كه از آن تردد مي كنند با ديدن صحنه هاي زشتي كه معتادين بوجود مي آورند دچار ترس و وحشت مي شوند. لطفاً مسئولان مربوطه درشهرداري و نيروي انتظامي منطقه نسبت به حل اين معضل اقدام فرمايند.
يك خواننده
¤ بزرگراه تهران- پرديس قرار بود سال گذشته مورد بهره برداري قرار گيرد تا كمكي به ترافيك جاده دماوند بشود اما متاسفانه افتتاح نشده و مسافرين اين مسير رنج مي كشند. لطفاً صداي ما را به گوش مسئولين وزارت راه و ترابري برسانيد و تا رسيدن به نتيجه مطلوب پيگير موضوع باشيد.
اسماعيلي
پاسخ روابط عمومي نيروي انتظامي
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 17/6/89 تحت عنوان «وضعيت رانندگي در شيراز» به اطلاع مي رساند: پليس راهنمايي و رانندگي با كليه امكانات موجود در اين خصوص انجام فعاليت مي نمايد. در صورتي كه آموزش و فرهنگ سازي بايستي منظور و مدنظر باشد و متوليان آموزش اهتمام بيشتري را داشته باشند صرفاً با اقدامات بازدارنده، ناهنجاري ترافيكي قابل رفع نمي باشد.
پاسخ شهرداري منطقه 8
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 11/7/89 در خصوص ميدان نبوت به اطلاع مي رساند، «با توجه به اهميت خاص ميدان نبوت و استفاده زياد مردم از اين ميدان لزوم بهسازي آن توسط مديريت شهري در دستور كار قرارگرفت و در نهايت طرحي با در نظر گرفتن كليه عوامل دخيل در شكل گيري ميدان از آغاز تاكنون توسط سازمان زيباسازي شهر تهران تهيه گرديد و عليرغم اجراي كارهاي عمراني تمهيدات لازم جهت حفظ درختان در نظر گرفته شد و مشكل بيولوژيكي خاصي براي درختان ميدان بوجود نيامده است.»
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 10/7/89 با عنوان «خاموشي معابر» خيابان گلبرگ شرقي حد فاصل اتوبان شهيد باقري تا هفت حوض به آگاهي مي رساند: به منظور بهينه سازي شبكه روشنايي معابر محدوده مذكور، نياز به كابل كشي مجدد مي باشد كه طرح ايجاد شبكه روشنايي تهيه و پس از صدور مجوز حفاري از سوي شهرداري منطقه اقدام خواهد شد.
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي، در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 17/6/89 با عنوان «افت ولتاژ» در محدوده خيابان ايثارگران شمالي به آگاهي مي رساند:
طبق قرارداد امضا شده ظرف مدت چهار ماه تامين برق چهارصد و چهل و هشت واحد مسكوني فرهنگيان، در صورت پرداخت به موقع اقساط انجام خواهد شد.
 



عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: اساسنامه جديد دانشگاه آزاد اصلاح و به سرعت ابلاغ مي شود

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به ابلاغ نظر رهبري درباره ابطال وقف اموال دانشگاه آزاد گفت: برخي بندهاي اساسنامه دانشگاه آزاد در جلسه شورا بررسي، اصلاح و به سرعت ابلاغ خواهد شد.
منصور كبگانيان در گفت وگو با فارس، با اشاره به ابلاغ نظر مقام معظم رهبري مبني بر ابطال قطعي وقف اموال دانشگاه آزاد اظهار داشت: خوشبختانه فعاليت و بررسي موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد و اساسنامه اصلاح شده اين دانشگاه از سوي هيئت فقهي و حقوقي منصوب مقام معظم رهبري به پايان رسيد.
وي افزود: اكنون بعد از بررسي موضوع توسط متخصصين اين كميته، نتيجه نهايي اعلام شده و وقف اموال دانشگاه آزاد به صورت قطعي منتفي خواهد بود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه اين مسئله در جلسه شورا نيز مورد تأييد قرار مي گيرد، گفت: از سوي ديگر در خصوص اساسنامه دانشگاه آزاد نيز مطالبي مطرح است كه اين موارد نيز بايد مورد دقت نظر قرار گيرد.
كبگانيان با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر اصلاح مواد 5 و 10 اساسنامه جديد دانشگاه آزاد خاطرنشان كرد: در ماده 5 به تعيين تكليف اموال دانشگاه اشاره شده كه از ابتدا منظور اين بوده كه اموال دانشگاه متعلق به اشخاص و دولت نيست اما اينكه اموال دانشگاه آزاد عمومي اعلام شود يعني در اختيار مراجع قانوني ديگري قرار دارد كه شورا آن را پيگيري مي كند.
وي همچنين با تشكر از هيئت منصوب مقام معظم رهبري براي بررسي دقيق و عميق اين موضوعات تصريح كرد: بعد از اعلام نظررسمي مقام معظم رهبري، شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز بر حسب بررسي خود اين موضوع را در اولين جلسه پيش رو بررسي خواهد كرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأكيد بر اينكه انشاءالله گام هاي بعدي تا ابلاغ اساسنامه جديد به سرعت برداشته خواهد شد، اظهار داشت: اساسنامه جديد با اصلاحات لازم به مسئولان دانشگاه آزاد ابلاغ مي شود تا اين دانشگاه از لحاظ كيفي و كمي جايگاه واقعي خود را در كشور پيدا كند و در خدمت نظام آموزش عالي باشد.

 



حالت فوق العاده در اسرائيل فتنه گران به تل آويو احضار شدند (خبر ويژه)

ارگان رسمي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز ضمن ابراز نگراني شديد از سفر قريب الوقوع دكتر احمدي نژاد به لبنان پيشنهاد داد اعضا و سران گروه هاي ضد انقلاب به تل آويو رفته و در مرز با لبنان عليه جمهوري اسلامي شعار دهند.
سايت اين وزارت كه توسط عناصري چون منوشه امير مديريت مي شود، در مطلبي با امضاي جعلي «روزنامه نگار ميهن دوست» ادعاي طنز آلود «پرتاب سنگ از سوي احمدي نژاد هنگام سفر به جنوب لبنان» را تكرار مي كند و مي نويسد: البته سيدحسن نصرالله اين عمل را تقبيح نكرد و فقط گفت «احمدي نژاد مي تواند سنگ هاي بزرگ تري بيندازد» كه اشاره اش به موشك ها بود. ارگان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اضافه مي كند: آيا احمدي نژاد فرياد «نه غزه نه لبنان» را نشنيد؟ حتي اگر احمدي نژاد سنگ هم نيندازد، همين كه به كفرقانا و بنت جبيل برود نزديك مرز است و خدا مي داند كه در كنار سيدحسن نصرالله مي خواهد چه بگويد و چه تحريكات و فتنه انگيزي هايي انجام دهد. شايد هم دولا شود، سنگي را بردارد و به اسرائيل بيندازد. توقع از دوستان اپوزيسيون در اسرائيل و اروپا و آمريكا اين است كه جمع شوند و دسته جمعي به شمال اسرائيل بروند و در خط مرزي عليه جمهوري اسلامي شعار بدهند. من اطمينان دارم صدها نفر از مخالفان برون مرزي مي توانند به اسرائيل بروند و در اين كار شركت كنند و سران اپوزيسيون هم مي توانند همزمان از راه دور و از طريق پرده هاي بزرگ تلويزيوني، پيام به اين تجمع بدهند.
يادآور مي شود پيش از اين عناصري نظير كديور، حسين درخشان، كاسپين ماكان و... (نامزد كلاهبردار ندا آقاسلطان) به صورت اعلام شده و نشده به تل آويو رفته اند. همچنين كارگردانان فتنه در جريان تظاهرات روز قدس سال گذشته- با حمايت آمريكا و رژيم صهيونيستي- تجمعي حاشيه اي برگزار كردند كه در آن شعار نه غزه نه لبنان سر داده شد و همچنين روي اسلام «جمهوري اسلامي» خط كشيده شده بود.
كيهان پيشنهاد مي كند عناصري چون موسوي و كروبي و برخي ورشكسته هاي خارج نشين نظير بهاء ا... مهاجراني و كديور افندي و سازگارا و مخملباف و نوري زاده از دعوت رسمي وزارت خارجه رژيم كودك كش صهيونيستي جا نمانند و همان طور كه مواضع اسلامي و انساني جمهوري اسلامي در دفاع از ملت فلسطين را «ماجراجويي» مي دانند و از اسرائيل حمايت مي كنند، با رساندن خود به تل آويو نيز، پيمان نوكري را با شيمون پرز و نتانياهو تازه كنند بالاخره هرچه باشد پرز آنها را پياده نظام خود در جنگ با جمهوري اسلامي مي داند و نتانياهو از آنها به عنوان سرمايه بزرگ اسرائيل ياد مي كند.

 



جنبش سبز را اگر تعريف كني فرو مي ريزد (خبر ويژه)

دون كيشوت فراري اصلاح طلبان با زبان بي زباني ثابت كرد چيزي به نام «جنبش»سبز وجود خارجي ندارد و اگر قرار به «تعريف» جنبش سبز باشد، همين ائتلاف نيم بند اپوزيسيون هم زير سوال خواهد رفت.
به گزارش گويانيوز، اكبر پونز طي سخناني در برلين و در حالي كه تلاش مي كرد به اين پرسش پاسخ دهد كه «سبز بودن چه معنايي دارد»، گفت: سبز يك نماد است نه جنبش. اصل جنبش اگر وجود داشته باشد، رنگ نيست چيز ديگري است. مطابق تعريف هاي كلاسيك جنبش اجتماعي، اگر «تشكيلات/سازمان و رهبري تثبيت شده»، دو ركن اساسي جنبش باشند، آنچه در ايران مي گذرد جنبش نيست چون فاقد تشكيلات و سازمان و رهبري تثبيت شده است. چهره هاي شاخص سبزها هم نمي خواهند مسئوليت هدايت آن را قبول كنند اما اگر «تشكيلات/سازمان» و «رهبري متمركز» را شرط وجود جنبش اجتماعي به شمار نياوريم]!![ احتمالا مي توان از جنبش سبز سخن گفت.
وي با دعوت ضمني به تعريف نكردن «جنبش سبز» و مشخص نكردن حد و مرز مفهومي اين عبارت گفت: اگر گفته شود «هر كس خواهان دموكراسي و حقوق بشر و آزادي است، يكي از اعضاي جنبش است» اين تعريف ميليون ها نفر را دربر مي گيرد اما با وارد كردن قيود تازه ]بخوانيد حد و رسم هاي معمول و منطقي براي تعريف هر اسم[ مي توان نيروي جنبش را به شدت كاهش داد. حال اگر شرط «پذيرش قانون اساسي جمهوري اسلامي» را به تعريف بالا اضافه كنيم، شمار اعضا كاهش خواهد يافت. برخي هم گفته اند «جنبش معتقد به راه و خط امام خميني است» با اين قيد جمع بيشتري از جنبش خارج مي شوند. اگر گفته شود «سبزها مي خواهند به دوره طلايي امام خميني بازگردند»، اين مدعا هم جمع كثير ديگري را از جنبش طرد خواهد كرد. در داستان سياست خارجي هم مسائلي مانند فلسطين و اسرائيل همين گونه است.
وي در عين حال در اين سخنراني سردرگم به پايين بودن رأي موسوي نسبت به احمدي نژاد در نظرسنجي هاي محافل ضدانقلاب اذعان كرد و گفت: مردادماه امسال در شهر ونكوور و در ميزگردي با حضور حسين قاضيان- از مدافعان جدي دموكراسي خواهي- شركت داشتم. او چند سالي زندان را تجربه كرده و متخصص جامعه شناسي و نظرسنجي است. تجربه موفق نظرسنجي انتخابات رياست جمهوري 76 و 80 را در كارنامه خود دارد. او در آن ميزگرد توضيح داد كه در انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد 1388 كار تحليل نظرسنجي ها را انجام مي داده اند و نتيجه تحليل آنها اين بوده كه «در سراسر كشور محمود احمدي نژاد از موسوي پيش بوده اما در تهران، در 10 روز آخر، موسوي از احمدي نژاد جلو زد. بدين ترتيب موسوي برنده انتخابات نبود.» اين گزارش باعث واكنش دو تن از حاضران شد. از جمله يكي مدعي بود كه با بيان اين سخنان به جوان هايي كه در تظاهرات شركت كردند، خيانت مي شود. با اين وصف آيا باور به پيروزي موسوي در انتخابات يكي از ملاك هاي سبز بودن است يا فردي مي تواند سبز باشد و در عين حال معتقد باشد كه او برنده انتخابات نبود؟ تا حدي كه من مي فهمم فرد مي تواند عضو جنبش باشد و در عين حال بر اين باور باشد كه احمدي نژاد بيش از موسوي رأي آورده است. تاكيد بر آمارهاي بلا دليل، ممكن است عاملان و حاملان جنبش سبز را در تحليل هاي ايدئولوژيك گرفتار سازد.
وي آنگاه دليل دفاع خود از موسوي را «دفاع موسوي از شكستن مرزهاي خودي و غيرخودي و حضور همه مدافعان دموكراسي در جنبش» عنوان كرد و گفت: جنبش بسياري از تابوها را شكست. جدايي دين از سياست، بخشي از سبز بودن است.

 



ويكلي استاندارد: ايران مركز ثقل خاورميانه شده است (خبر ويژه)

«مركز ثقل امنيتي خاورميانه در روزگار جنگ سرد، مصر (دولت جمال عبدالناصر) بود اما اكنون اين مركز ثقل از مصر به ايران منتقل شده و ديگر رؤياي رسيدن به مذاكرات سازش كمپ ديويد، خواب و خيالي بي تأثير بيش نيست.»
اين مطلب را هفته نامه آمريكايي ويكلي استاندارد مورد تصريح قرار داد. هفته نامه مذكور مي نويسد: اوباما هم مانند كارتر - كه با شوروي درگير بود- با اين رؤيا به واشنگتن آمد كه هژموني قدرت آمريكا را مي توان باتفاهم و ميانه روي با ايران حل كرد. اين امر درباره شوروي ميسر نشد همچنان كه درباره ايران. اوباما حتي اگر بخواهد از موضع كارتر فاصله بگيرد باز هم در منطقه حساس و استراتژيك خليج فارس گرفتار شده است. بي اثر كردن خطر ايران براي اوباما و رسيدن به حل مسئله صلح خاورميانه، اقدام شايد موثري باشد اما او هنوز نتوانسته خطر ايران را تعريف و مهار كند.
ويكلي استاندارد مي افزايد: احتمال موفقيت خيلي خيلي پايين است. حتي اگر بتوان به توافق اعراب و اسرائيل رسيد، باز هم تغيير استراتژيك روي نمي دهد چرا كه تأثيري بر تهديد ايران ندارد. درست همان زمان كه مصر در جريان جنگ سرد تغيير موضع مي داد، آمريكا متحد خود يعني شاه را در ايران از دست داد. ايران به سرعت شروع به تحرك كرد در جهان تا مواضع ضد آمريكايي را گسترش دهد. وقتي جاي مصر و ايران عوض شد، مركز ثقل امنيتي از مديترانه به خليج فارس منتقل شد و هنوز هم به عنوان يكي از اساسي ترين مسائل رسيدن به سازش خاورميانه باقي مانده است. سابقه كارتر، اوباما را گير انداخته است. دكترين كارتر، اوباما را به خود مي خواند تا آمريكا درگير هژموني خليج فارس شود اما روياي بي سروته رسيدن به سازش كمپ ديويد، خواب و خيالي بيش نيست. مايكل دوربان در اين تحليل نشريه آمريكايي اضافه كرد: ايران خود را قدرت هم عرض آمريكا مي بيند نه به عنوان يك متحد، همان گونه كه قدرت اتحاد جماهير شوروي باعث شد كارتر نتواند با آن كاري كند. بعداً هم آمريكا مي فهمد در جريان مذاكرات اسرائيل و فلسطين، حتي اگر به نتيجه برسد، هيچ دستاورد استراتژيكي نخواهد داشت.

 



ترور شخصيت حاج سيداحمد خميني(ره) سكوت سيدحسن و معركه گيري منافقين جديد (خبر ويژه)

فرزند شيخ آلت دست منافقين علناً و با گستاخي، مرحوم سيداحمد خميني(ره) را متهم به جعل نامه به نام امام خميني كرد!
اين گزافه گويي احمد منتظري بلافاصله با استقبال رسانه هاي نفاق جديد و مدعيان دروغين خط امام به ويژه سايت كلمه (وابسته به ميرحسين موسوي) مواجه شد اما با وجود سپري شدن چند روز، هنوز هم دفتر تنظيم و نشر آثار امام خميني و رئيس آن- سيدحسن خميني- واكنشي به اين تحريف تاريخي بزرگ و ترور شخصيت فرزند امام خميني(ره) نشان نداده اند.
احمد منتظري كه پاي ثابت همكاري با رسانه هاي بيگانه است و به وسيله برخي بقاياي باند مهدي هاشمي (از جمله كديور) نقش مهمي در فريب و مديريت آقاي منتظري عليه انقلاب و نظام و امام طي سال هاي اخير ايفا كرد، در پوشش دفاع از خيانت هاي پدر خود مدعي شد «من براي توجيه كار مرحوم امام خميني در نوشتن نامه 6/1/68 به دانشجويان گفتم ممكن است نامه آيت الله منتظري به امام نرسيده باشد. گفتن اين واقعيت كه حاج احمد خميني به جاي امام، آن نامه را نوشته ممكن است تلخ باشد اما توهين نيست]![ وقتي حضرت آيت الله منتظري نامه 6/1/68 را مشاهده نمود بسيار متعجب شد و فرمود بعيد است چنين مطالبي را استادش به او نوشته باشد. نامه 6/1 دست خط احمدآقا خميني بود و پدرم هم دست خط را تأييد كرد.»
اين وقاحت و گزافه گويي در حالي است كه حتي به شهادت عناصر ضدانقلاب، آقاي منتظري توسط گروهك ها مديريت و توجيه و تخليه اطلاعاتي مي شده است.به عنوان مثال 13مرداد گذشته «محمد- ص» عضو پيشين گروهك تحكيم و ادوار تحكيم ضمن اشاره به ملاقات مكرر اين 2 گروهك با منتظري تاكيد كرده بود:« يكي از اين ملاقات ها در سال 86 بود كه به همراه جمعي از دوستان ادوار تحكيم و دفتر تحكيم به قم و بيت آيت ا... منتظري رفتيم. اتاقي مملو از بولتن هاي خبري. سراغ برخي دوستان غايب را گرفتند. آن زمان 3 تن از دوستان پلي تكنيك از سوي محاكم قضايي محكوم شده بودند. او روزانه اخبار خارجي و داخلي را دريافت مي كرد». نويسنده مطلب سايت ضدانقلابي خودنويس توضيح نداده بود كه «بولتن »هاي ياد شده توسط كدام تيم تهيه و در اختيار آقاي منتظري قرار مي گرفت؟
كاناليزه شدن دفتر و دادن اطلاعات غلط به منتظري، يكي از اتفاقات عبرت آموزي بود كه باعث شد وي حتي از مقابله جمهوري اسلامي با گروهك تروريستي منافقين انتقاد كند اما حضور باند تروريست و آدم كش مهدي هاشمي در حلقه اول اطرافيان خود را نبيند بلكه از آنها تا پاي معارضه با انقلاب و امام هم دفاع كند. اين روند بولتن سازي و كاناليزاسيون منتظري كار را به جايي رساند كه وي حتي از منافقين تروريست قاتل 72 شهيد مظلوم انقلاب- و از جمله شهيد محمد منتظري- دفاع كرد و به همين خاطر از سوي گروهك كانون مدافعان حقوق بشر (وابسته به شيرين عبادي) مورد ستايش قرار گرفت!
عناصري نظير كديور در اين اواخر موفق شدند فتوايي از آقاي منتظري عليه برنامه هسته اي ايران بگيرند. كديور در نامه خود برنامه هسته اي كشورمان را به عنوان يك تهديد به تصوير كشيده و با جنگ طلب معرفي كردن جمهوري اسلامي، خواستار فتواي منتظري شده بود! منتظري هم با توجه به فضاسازي مفصل كديور در نامه خود، 22 مهر 88 پاسخ داد «ساخت و نگهداري سلاح هاي كشتار جمعي ممنوع مي باشد و اگر كشوري در اين جهت گام بردارد نه تنها مرتكب اسراف شده بلكه موجب تهديد براي كشورهاي ديگر و در نتيجه بي اعتمادي گرديده و بسا موجب تيرگي روابط شود. در اين فرض خود سردمداران آن كشور بايد از هرگونه اقدام در جهت آن سلاح ها پرهيز كنند و اگر نكردند مردم از حاكمان بخواهند كه پرهيز كنند و در صورت تخلف ديگر كشورها، به هر شكل از آنان ممانعت نمايند»!!
شايان ذكر است اوايل دي ماه سال گذشته نيز دو تن از اعضاي گروهك نهضت آزادي از مراودات و مشورت هاي خاص به آقاي منتظري و دريافت مطالب سري نظام از وي خبر داده بودند. عبدالعلي بازرگان دوم دي 88 در سايت ملي-مذهبي نوشت: «آيت الله منتظري در برابر كسي ايستاد كه حاصل عمر او ]امام خميني[ حساب مي شد و كمتر از «حضرت امام» درباره ايشان نگفته بود... در خانه آيت الله منتظري همواره به روي مخالفان باز بود. ما نيز در نهضت آزادي بيانيه هاي خود از جمله عليه ولايت فقيه و ادامه جنگ را براي ايشان مي برديم]!![... در سال 67 پس از عمليات مرصاد، تعدادي از زندانيان كه بيشتر آنها از مجاهدين ] گروه تروريستي منافقين[ بودند به اعدام محكوم شدند. فقط آيت الله منتظري از حقوق اين نيروها كه از جمله فرزند او را ] در ماجراي جنايت تروريستي 7تير[ كشته بودند، دفاع كرد».
عضو گروه نهضت آزادي با «هولناك» خواندن بركناري آقاي منتظري از قائم مقامي رهبري در زمان حضرت امام، به ملاقات خود با آقاي منتظري در حول و حوش همان ايام اشاره كرده و نوشته بود «نگارنده حامل بيانيه و پيامي از تهران از ناحيه پدر و دوستان نهضت آزادي در امور جاري براي آقاي منتظري بودم. در اين ملاقات خصوصي ماجرا را ناباورانه با جزئيات از ايشان دريافت كردم، ناباورانه از اين جهت كه ايشان صادقانه]!![ و غيرسياستمدارانه، اصل حكم و جزئيات را به عضوي از يك حزب مخالف اطلاع مي دهد. اين دلالت بر صفا و سادگي مي كرد»!
ابراهيم يزدي رئيس گروهك نهضت آزادي نيز در گفت وگو با راديو زمانه از صميميت ويژه با منتظري خبر داده و گفته بود «من به ايشان توصيه كردم بهتر است اندكي مماشات و صبر كند تا امور به ايشان واگذار شود. معمولا به ديدن ايشان مي رفتم و يادم هست در زمستان سال 67 ] يكي دو ماه قبل از بركناري آقاي منتظري[ در ديداري كه با ايشان در قم داشتم، ايشان به من لطف داشت و نامه هايي را كه با آقاي خميني مبادله كرده بودند، براي من خواند»(!)

 



روايت راديو بردگان از زندگي اپوزيسيون در هلند (خبر ويژه)

«راديو بردگان» -وابسته به اپوزيسيون مقيم آمستردام- از قول يكي از عناصر ضد انقلاب اعلام كرد: بهتر است در هلند خارجي باشي تا جاي ديگر!
مديران دولتي راديو زمانه در هلند سال گذشته به هنگام تحقير و اخراج مهدي جامي (سردبير اين راديو) و پس از آن كه با غرولند وي و برخي دوستانش مواجه شده بودند كه چرا بي دليل به ما اهانت و اخراج مي كنيد، از آنها شنيده بودند ما بودجه و امكانات به شما مي دهيم و شما برده ما هستيد. پس هر طور كه دوست داشته باشيم با شما معامله مي كنيم.
حالا پس از آن اتفاق تحقيرآميز كه باعث شد نام راديو بردگان جايگزين عنوان راديو زمانه شود، اين راديو از قول يكي از عناصر ضد انقلاب مي گويد بهتر است در هلند خارجي باشي تا جاي ديگر.
اين راديو به سراغ يكي از عناصر اپوزيسيون درآمستردام رفته و درباره برخورد هلندي ها با وي پرسيد. او كه مي گويد «در اداره پليس مشغول هستم و هفته اي دو روز هم توي دندانپزشكي كار مي كنم»! در اين گفت وگو درباره مشكلات خود گفت: اينكه خارجي هستم. اين يكي از بدترين چيزهاست. محيط پليسي هم فرهنگ خودش را دارد. تا اشتباهي پيش بيايد فوري مي گويند اين فرهنگش فرق مي كند يا به خاطر زبانش هست. به هر صورت اينجا هميشه خارجي هستي. من ديدم قبل از آن كه مشكل داشته باشم، همه اش به من مي گفتند تو جواني و خارجي هستي و فلان. آن موقع با خودم گفتم شايد مثلاً چون زبانم خوب نيست. ولي بالاخره بعد يك مدت زبانت هم خوب مي شود و سنت بالا مي رود ولي باز همان برخوردها را مي بيني، حتي بعد 6 سال. يك سال و نيم پيش به من تهمتي زدند. 4 ماه تحقيق طول كشيد و من 4 ماه خانه ماندم. داشتم ديگر افسرده مي شدم با هيچ كس نمي توانستم هيچ تماسي داشته باشم. بعد گفتند بياييد و اين طوري نبوده است. عذرخواهي هم نكردند. اين را كه مي گويم در اداره پليس خيلي اتفاق مي افتد.
وي با اين وجود گفت: ببين! خارجي همه جا خارجي است، هيچ رودربايستي هم با همديگر نداريم. ولي اگر مي خواهي خارجي باشي بهتر است در هلند خارجي باشي تا جاي ديگر. شايد در هلند بهتر بتواني خارجي باشي(!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14