(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 مهر 1389- شماره 19762

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير دفاع در جمهوري آذربايجان: توان دفاعي ايران در خدمت منطقه و جهان اسلام است
احمدي نژاد: همراهي مردم با هدفمندي يارانه ها عامل اصلي موفقيت اين طرح است
استفاده از همه ظرفيت ها براي تعميق مناسبات ايران و كوبا
مظنون اصلي ترور «المبحوح » در يك كشور اروپايي دستگير شد
بازداشت يك نظامي صهيونيست به اتهام سرقت اطلاعات هسته اي از اسرائيل
برنامه ها و ديدارهاي رهبر معظم انقلاب در سفر به قم
فراخوان پيشنهادهاي مردمي براي برگزاري هرچه باشكوهتر سالگرد حماسه نهم دي
سخنگوي كميسيون بهداشت: قتل هاي پزشكان تهراني سريالي و هماهنگ شده نبوده است
كامران: غيبت هاي مكرر نمايندگان مجلس اهانت به حقوق مردم است
برگزيدگان چندين جشنواره رضوي شناخته شدند
نمايش فيلم «زخم شانه حوا» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان



وزير دفاع در جمهوري آذربايجان: توان دفاعي ايران در خدمت منطقه و جهان اسلام است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با انتقاد شديد از حضور آشوب ساز غربي ها در منطقه تاكيد كرد: توان دفاعي ايران در خدمت منطقه و جهان اسلام است.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي كه به دعوت همتاي آذري خود به باكو سفر كرده است در جمع خبرنگاران هدف از اين سفر را اجرايي كردن توافق هاي به عمل آمده ميان وزراي دفاع دو كشور دانست و افزود: ما معتقديم كشورها و ملت هاي منطقه بايد با افزايش تعاملات و توسعه مناسبات خود ضريب امنيت سياسي، اقتصادي، فرهنگي و نظامي را در منطقه افزايش دهند.
وي در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري «ترند» آذربايجان هم در پاسخ به سوالي درباره تبليغات رسانه هاي بين المللي مبني بر تهديد بودن دستاوردهاي نظامي كشورمان تصريح كرد: غربي ها مي خواهند كه از طريق فرافكني امنيتي، حضور «آشوب ساز» خود در منطقه را به ساير كشورها منتسب كنند و سياست «اسلام ستيزي» را از طريق پيگيري شيوه هاي «اسلام هراسي»، «شيعي هراسي» و «ايران هراسي» دنبال كنند. اينگونه نظرات را نيز مي توان در راستاي اين سياست مورد تحليل قرار داد.
وحيدي در ادامه افزود: اين در حالي است كه دكترين صنعت دفاعي جمهوري اسلامي ايران در توليد ابزار دفاعي، «بازدارندگي فعال» و دفاع مبتكرانه و موثر است و در اين جهت ما توان دفاعي خود را در اتحاد دفاعي با جهان اسلام و در خدمت به صلح و امنيت پايدار منطقه مي بينيم.
وي گفت: تجربه 32 ساله انقلاب نيز نشان داده است كه كشور ما نه تنها تهديد و رقيبي براي هيچ كشوري در منطقه محسوب نمي شود، بلكه خود را همدل، همراه و داراي منافع بلندمدت مشترك با آنها مي بيند.
وحيدي افزود: سياست تبليغات غرب را مي توان در راستاي اجرايي سازي استراتژي آمريكا و اسرائيل در ايجاد شرايط وحشت مورد ارزيابي قرار داد.
وي تاكيد كرد: استكبار و رسانه هاي وابسته به آن در راستاي اجرايي سازي اين استراتژي و به دنبال آن تامين و پيشبرد منافع نامشروع و چپاول ذخاير ملت ها و دولت هاي منطقه، تلاش دارند تا با اجراي پروژه «ايران هراسي»، ضمن توجيه حضور خود در منطقه و دامن زدن به مسابقه تسليحاتي، كمپاني ها و كارخانجات توليد سلاح و مهمات خود را با سرمايه و ثروت ملت هاي منطقه سرپا نگه دارند و با ايجاد شكاف بين كشورهاي مسلمان منطقه، تهديد رژيم «صهيونيستي» كه اصلي ترين تهديد جهان اسلام است را تحت الشعاع قرار داده و خطر رژيم «اشغالگر قدس» را كمرنگ كنند. لذا كشورهاي منطقه بايد هوشيار باشند و در دام فريبكاري و سناريوسازي غرب قرار نگيرند.
اقدام اخير روسيه خلاف قانون بود
وزير دفاع در پاسخ به سوال ديگري درباره امتناع روسيه از تحويل سامانه اس300 تاكيد كرد: قرارداد خريد سامانه اس-300 هيچ مغايرتي با قوانين و تعهدات بين المللي ندارد. به طوري كه اين نكته به صراحت در متن قرارداد مذكور مورد تاييد قرار گرفته است. از طرفي زمان تحويل سامانه اس-300 مربوط به دو سال قبل از صدور قطعنامه 1929 شوراي امنيت ملل مي باشد.
وحيدي در ادامه گفت: ضمن اينكه در همين قطعنامه نيز اشاره اي به سامانه هاي پدافند هوايي نشده است و اين نكته اي است كه مورد تاييد و تاكيد بسياري از شخصيتهاي سياسي آمريكا و روسيه است و در اين خصوص جمهوري اسلامي ايران را محق مي دانند.
وزير دفاع كشورمان تاكيد كرد: ما اين روند را نتيجه دخالت برخي از جريان هاي مخل بر توسعه و تحكيم روابط دو كشور در راستاي مخدوش كردن تعهدات طرفين مي دانيم و معتقديم اجراي تعهدات توسط كشورهاي منطقه مي تواند موجب تقويت اعتماد، همدلي، هم انديشي و ايجاد پيوند امنيتي مستحكم در راستاي حصول به اهداف و منافع مشترك گردد.
وي تصريح كرد: ما هرگز تمايل نداريم كه اين گونه اقدامات به عنوان نقطه اي سياه در حافظه تاريخي ملت ايران ثبت شود. البته همانگونه كه قبلا گفتيم، متخصصان و صنعتگران حاذق و توانمند صنايع دفاعي وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران، موضوع پدافند هوايي بلند برد را در دستور كار خود دارند و همانطوريكه قبلا به اثبات رسيده، بخش دفاع از توانمندي لازم جهت خوداتكايي در اين حوزه برخوردار است.
ماخزر را درياي صلح و دوستي مي دانيم
خبرنگار خبرگزاري ترند آذربايجان در ادامه نظر وزير دفاع كشورمان را در خصوص نظامي شدن درياي خزر جويا شد و وحيدي در پاسخ گفت:
جمهوري اسلامي ايران درياي خزر را بعنوان درياي صلح و دوستي مي داند. درك اين تصور و توسعه اين انديشه با رويكرد به منافع مشترك اقتصادي، به عنوان زيربناي توسعه امنيتي، مي تواند منجر به تقويت روابط همه جانبه، تحقق صلح پايدار و تامين منافع حداكثري منطقه گردد.
وي تاكيد كرد: اين امر در گرو همكاري كشورهاي ساحلي درياي خزر در چارچوب معاهده هاي دسته جمعي و همكاري در حوزه ها و تفاهم براساس عدالت، انصاف و تشريك مساعي در موضوعات مهم منطقه اي است. بديهي است تحقق اين روند اصلي ترين عامل در جلوگيري از هرگونه رشد نظامي گري در اين حوزه خواهد بود.

 



احمدي نژاد: همراهي مردم با هدفمندي يارانه ها عامل اصلي موفقيت اين طرح است

رئيس جمهور كشورمان تأكيد كرد كه همراهي مردم با اجراي طرح بزرگ هدفمندسازي يارانه ها، عامل مهم و اصلي موفقيت اين طرح است.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر ديروز در ديدار استانداران سراسر كشور اجراي هدفمند كردن يارانه ها را از مهمترين برنامه هاي دولت برشمرد و نقش استانداران را در اجراي دقيق آن مورد تأكيد قرار داد.
وي همراهي مردم را مهمترين عامل موفقيت اين طرح بزرگ اقتصادي خواند و تصريح كرد: دولت در موضوع هدفمند كردن يارانه ها به دنبال توزيع عادلانه آن بين آحاد مردم است.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به مصوبات دولت در سفرهاي استاني هيئت دولت از استانداران خواست با برنامه ريزي دقيق زمينه اجرايي شدن مصوبات را در حداقل زمان فراهم كنند.
مسائل اقتصادي و سياسي از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ابتداي اين جلسه شماري از استانداران در سخناني به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص مسائل مختلف از جمله موضوع هدفمند كردن يارانه ها، مصوبات سفرهاي استاني هيئت دولت و مشكلات استان متبوع پرداختند.
شهامت وشجاعت دولت ستودني است
وزير كشور نيز در اين جلسه تأكيد كرد: هر كدام از اقداماتي كه دولت انجام مي دهد نياز به جسارت و شهامت خاصي دارد كه دولت نهم و دهم از اين ويژگي ها برخوردار بوده و هست.
مصطفي محمدنجار با اشاره به تغييرات انجام شده در سطح استانداران كشور، گفت: يكي از اقدامات خوب و اساسي دولت، بحث اعلام استان البرز بوده است.
وي با بيان اين كه استانداران پيرو و پيگير سياست هاي دولت هستند، بحث مسكن مهر، آب و كشاورزي، بهداشت و درمان، راه و جاده را از جمله مباحث مورد توجه استانداران برشمرد.
وي همچنين با مورد توجه قرار دادن بحث هدفمند كردن يارانه ها در ادامه تصريح كرد: ما در وزارت كشور در اين راستا 30 جلسه داشته ايم و قرار است در ادامه نيز هفته اي يك يا دوجلسه به صورت شبانه روزي داشته باشيم و آقاي عبداللهي را به عنوان دبير اين جلسات انتخاب كرده ايم و در اين ارتباط با استانداران دائماً تعامل خواهيم داشت.
محمدنجار خاطرنشان كرد: نظام ما به مدد و ياري الهي روز به روز در صحنه هاي داخلي و بين المللي در حال پيشرفت است آن چنانكه كه در صحنه داخلي روز قدس و محكوم كردن هتك حرمت به قرآن كريم مورد توجه قرار گرفت و در صحنه بين الملل نيز شاهد حضور مقتدرانه رئيس جمهور در سازمان ملل بوديم.

 



احمدي نژاد در ديدار وزير خارجه كوبا تأكيد كرد
استفاده از همه ظرفيت ها براي تعميق مناسبات ايران و كوبا

رئيس جمهور كشورمان در ديدار وزير خارجه كوبا تأكيد كرد دو كشور بايد با بهره گيري از همه ظرفيت ها، روابط و همكاري هاي دوجانبه را تعميق بخشند.
دكتر محمود احمدي نژاد بعد از ظهر يكشنبه در ديدار وزير خارجه كوبا با اشاره به سال ها مبارزه دولت و ملت اين كشور با نظام سرما يه داري جهاني گفت: امروز با توجه به تحولات جهاني آرزوهاي تاريخي دو كشور و دو ملت در حال برآورده شدن است.
رئيس جمهور زمينه هاي همكاري تهران- هاوانا را بسيار گسترده خواند و با اشاره به ظرفيت هاي همكاري دو كشور در جنبش غيرمتعهدها تأكيد كرد: بايد در كنار هم باشيم چرا كه آينده از آن ملت ها و دولت هاي مستقل و عدالت خواه است.
احمدي نژاد تنها ابزار نظام سلطه را در آمريكاي لاتين طراحي كودتا دانست و راه خنثي كردن آن را حضور آگاهانه ملت ها در صحنه تحولات سياسي ارزيابي كرد.
رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه هيچ مانع و محدوديتي در گسترش روابط ايران با كشورهاي حوزه آمريكاي لاتين به ويژه كوبا وجود ندارد، اظهار كرد: دو كشور بايد با بهره گيري از همه ظرفيت ها، روابط و همكاري هاي دوجانبه را تعميق بخشند.
وزير خارجه كوبا نيز در اين ديدار از جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور قدرتمند در صحنه تحولات جهاني ياد كرد و گفت: هاوانا حمايت از تهران را در همه مجامع جهاني جزء اصول انقلابي خود مي داند.
برونو رودريگرز با ابلاغ سلام فيدل كاسترو- رهبر كوبا- به رئيس جمهوري اسلامي ايران ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك با رياست ايران در جنبش غيرمتعهد همكاري هاي بين المللي دو كشور هر چه بيشتر گسترش يابد.
كوبا براي هميشه در كنار ايران خواهد بود
در همين حال معاون رئيس جمهور كوبا نيز تأكيد كرد كه دولت و ملت كوبا براي هميشه در كنار ايران خواهند بود.
معاون رئيس جمهور كوبا در ملاقات با علي چگيني سفير كشورمان، ضمن قدرداني از مواضع رياست جمهوري اسلامي ايران به ويژه در رابطه با دفاع از حقوق مردم كوبا و لزوم رفع تحريم از آن، بر حمايت كوبا از حق جمهوري اسلامي ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تأكيد كرد.
گلاديس ماريا بخورنو پورتلا- معاون رئيس جمهور كوبا- با برشمردن مشتركات دو كشور و همراهي در اغلب مواضع دو جانبه بين المللي بر لزوم توسعه هر چه بيشتر روابط بين دو كشور به ويژه در بخش اقتصادي تأكيد كرد.
معاون رئيس جمهور كوبا با استقبال از ابتكارات جديد جمهوري اسلامي ايران براي ارتقاي سطح همكاري هاي اقتصادي در سطح دو جانبه و چند جانبه، سفر وزير خارجه كشورش به تهران را طليعه روشني براي گشايش باب جديدي در روابط بين دو كشور توصيف كرد.
او اعلام كرد، دولت و ملت كوبا براي هميشه در كنار دولت و ملت انقلابي ايران خواهد بود و هيچ چيز نمي تواند اين موضع را تغيير دهد.
سفير جديد كشورمان در هاوانا نيز با ارائه طرح هايي براي ارتقاي سطح روابط در بعد اقتصادي، موضوع دعوت رئيس جمهور كشورمان از همتاي كوبايي اش براي ديدار رسمي از كشورمان را به وي ابلاغ كرد.
معاون رئيس جمهور كوبا ضمن استقبال از اين دعوت ابراز اميدواري كرد كه اين سفر هر چه زودتر انجام گيرد.

 



مظنون اصلي ترور «المبحوح » در يك كشور اروپايي دستگير شد

رئيس پليس دبي اعلام كرد مظنون اصلي ترور«المبحوح»، مقام ارشد حماس دو ماه قبل در يك كشور اروپايي دستگير شده است.
به گزارش پرس تي وي ، «ژنرال ضاحي خلفان تميم»، رئيس پليس دبي با اعلام اين خبرگفت: شخص دستگير شده نقشي بسيار مهم در ترور«المبحوح» ايفا كرده است. وي كه با روزنامه «نشنال » ابوظبي سخن مي گفت افزود: در جريان يك ديدار با سفير كشوراروپايي مذكور، مطلع شدند علاقه اي به انتشار اين خبر از سوي اين كشور وجود ندارد.
«تميم» در حالي كه از ارائه جزئيات طفره مي رفت تصريح كرد: » من نمي دانم چرا آنها نمي خواهند موضوع علني شود، اما به هر حال لازم است كه درباره اين پرونده شفاف سازي بيشتري صورت گيرد. چرا هر وقت اسرائيل در جنايتي دست دارد، همه ساكت مي شوند. ما مي خواهيم هر كسي كه به نوعي درگير اين پرونده است، آن را پرونده اي امنيتي بداند و ملاحظات ديگر را در نظر نگيرد.»
«تميم» پيش تر فاش كرده بود، نتايج تحقيقات پليس دبي نشان مي دهد سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) در ترور المبحوح دست داشته است.
اين در حالي است كه روزنامه «وال استريت ژورنال » شنبه (9 مرداد) با استناد به نتيجه تحقيقات تعدادي از فعالان آمريكايي گزارش داد، ترور محمود المبحوح، فرمانده بلندپايه حماس با كمك مالي شركت هاي آمريكايي صورت گرفته است.
به گزارش فارس، ماموران موساد 19 ژانويه 2010 ميلادي، در ادامه اقدامات تروريستي خود عليه جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس »، محمود المبحوح، يكي از فرماندهان اين جنبش را در دبي ترور كردند.
پليس دبي موفق شده است 13 كارت خريد نقدي صادره از آمريكا را كه از سوي متهمان مورد استفاده قرار گرفته است، شناسايي كند.
عاملان ترور المبحوح در اين حمله از دوربين هاي امنيتي پنهان نماندند؛ مقامات امنيتي دبي، توطئه و اجراي ترور المبحوح را به موساد نسبت داده و تاكنون بيش از 20 مظنون به قتل المبحوح را شناسايي كرده اند.
عاملان ترور المبحوح با استفاده از گذرنامه هاي جعلي از چند كشور مختلف از جمله انگليس، استراليا و ايرلند، وارد دبي شدند و اين مقام حماس را ترور كردند كه اين مسأله خشم جامعه بين الملل و تيرگي روابط تل آويو و كشورهاي مذكور را به دنبال داشته است.
براساس اعلام پليس دبي، عاملان ترور المبحوح از 12 گذرنامه انگليسي، 6 گذرنامه ايرلندي، چهار گذرنامه فرانسوي، يك گذرنامه آلماني و سه گذرنامه استراليايي استفاده كرده اند.

 



مركز اطلاع رساني فلسطين خبر داد
بازداشت يك نظامي صهيونيست به اتهام سرقت اطلاعات هسته اي از اسرائيل

يك نظامي صهيونيست به اتهام سرقت اطلاعات هسته اي ايران از رايانه هاي شوراي امنيت ملي اسرائيل، بازداشت شد.
مركز اطلاع رساني فلسطين به نقل از منابع عبري زبان اعلام كرد كه يك نظامي زن صهيونيستي به اتهام سرقت اطلاعات درباره 45 پرونده امنيتي «فوق محرمانه» مربوط به برنامه هسته اي ايران بازداشت و تحويل دادگاه نظامي رژيم صهيونيستي در جنوب فلسطين اشغالي شد.
اين نظامي صهيونيستي در يگان ويژه حفاظت از شبكه هاي كامپيوتري ارتش صهيونيستي و به ويژه رايانه هاي فوق محرمانه فعاليت مي كند و در متن كيفرخواست تنظيم شده عليه وي آمده است كه وي به هنگام فعاليت در بخش حفاظت از رايانه هاي شوراي امنيت ملي دولت اقدام به سرقت اطلاعات فوق محرمانه كرده است.
دادگاه نظامي رژيم صهيونيستي مدعي شده است كه پس از افشاي اين مسأله، فرماندهان سازمان اطلاعات نظامي و شاباك فرا خوانده شده و ضمن شناسايي نظامي مذكور، مواد به سرقت رفته از سوي وي بدون اين كه مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد، عودت داده شد.
اين در حالي است كه نظامي مذكور اعلام كرده است كه هدف وي از دستيابي به اين اطلاعات فوق محرمانه اين بوده است كه ضعف هاي موجود در نگهداري اين اطلاعات فوق محرمانه در اكثر يگان هاي محرمانه و حساس ارتش صهيونيستي را به فرمانده خود ثابت كند، اما اين ادعاي نظامي مذكور مورد قبول فرماندهان ارتش صهيونيستي قرار نگرفت و آن ها وي را به دادگاه تحويل دادند و ممكن است دادگاه نظامي اين رژيم پس از محاكمه، وي را به 5 سال حبس تعزيري محكوم كند.
قبل از اين نيز يك نظامي زن صهيونيستي به نام «عنات كام» اطلاعات فوق محرمانه اي را درباره اثبات نقش ارتش رژيم صهيونيستي در جنايت هاي جنگي به سرقت برده و در اختيار يك خبرنگار روزنامه عبري زبان هاآرتص قرار داده بود.
وي نيز پس از افشاي اين اقدام خود اعلام كرده بود كه با هدف افشاي جنايت هاي رژيم صهيونيستي در حق ملت مظلوم فلسطين دست به چنين اقدامي زده است.

 



مسئول ستاد تبليغات استقبال از مقام معظم رهبري تشريح كرد
برنامه ها و ديدارهاي رهبر معظم انقلاب در سفر به قم

مسوول ستاد تبليغات استقبال از مقام معظم رهبري رئوس برخي برنامه ها و ديدارهاي ايشان در سفر به قم را تشريح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين نبوي، صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در همين خصوص اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از ورود به شهر مقدس قم و برگزاري مراسم استقبال از ايشان، سخنراني عمومي در جمع اقشار مختلف مردم قم خواهند داشت.
وي همچنين گفت: نشست با عموم طلاب اعم از خواهر و برادر، جلسه با طلاب غيرايراني، نشست مشترك با نخبگان حوزوي و دانشگاهي، نشست با جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه هاي علميه، جلسه با خانواده شهدا و جانبازان، نشست با بسيجيان، از جمله ديدارهاي رهبر فرزانه انقلاب در قم است.
نبوي همچنين با اشاره به اين كه احتمال تغيير در برنامه ها وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبري همچنين در اين سفر پر خير و بركت، ديدارهاي صميمانه اي نيز با مراجع معظم تقليد، البته بدون حضور خبرنگاران خواهند داشت.
معاون تبليغ حوزه هاي علميه در ادامه با اشاره به اين كه زمان دقيق سفر رهبر معظم انقلاب به قم هنوز مشخص نيست، اما اين سفر اواخر هفته آينده انجام مي شود، گفت: رهبر معظم انقلاب به طور طبيعي هر چند وقت يك بار سفرهاي استاني دارند و لذا تحليل ها و گمانه زني هاي فراوان راجع به اين سفر نشان از بي دقتي رسانه هاي بيگانه است.
وي اضافه كرد: طبعا ويژگي بارز اين سفر وجود بارگاه ملكوتي حضرت معصومه (س) و حوزه علميه قم است و رهبر نظام اسلامي به قم به عنوان پايتخت فكري شيعيان جهان عنايت و توجه خاصي دارند.
نبوي تاكيد كرد: بي شك ملاقات نزديك حوزويان با رهبر انقلاب و ارايه گزارش از سير تحولات حوزه در حضور معظم له و كسب رهنمودهاي ايشان در رشد و بالندگي حوزه نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي دارد.
وي همچنين در خصوص واكنش و حساسيت بيش از حد رسانه هاي بيگانه نسبت به اين سفر تصريح كرد: اين كه مي بينيم سفر ايشان به هر جاي ديگري به غير از قم اين گونه براي رسانه هاي بيگانه حساسيت زا نيست، به اين دليل است كه آن ها بسياري از بنيان هاي تبليغاتي خود در دنيا را به واسطه سفر رهبر انقلاب به قم در معرض خطر مي بينند، به اين معنا كه آن ها در دوران فتنه به اين دروغ متوسل شده بودند كه روحانيت و مراجع از نظام اسلامي فاصله گرفته اند.
وي اضافه كرد: با سفر مقام معظم رهبري و ديدارهاي صميمانه ايشان با عموم حوزويان و به ويژه مراجع عظام تقليد، توطئه ها خنثي مي شود و به همين خاطر است كه مدام در اين راستا به ارايه تحليل هاي دروغين و ساختن شايعات بي اساس رو آورده اند.
مسوول ستاد تبليغات استقبال از مقام معظم رهبري در ادامه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ حوزه با نظام اسلامي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه يكي از بركات نظام اسلامي نشر تفكر و معارف شيعي در جهان است، لذا همه حوزويان و مراجع تقليد پشتيبان نظام و رهبري هستند و مردم قم نيز با استقبال بي نظير خود شايعات و ترفندهاي تبليغاتي دشمنان را ناكام مي گذارند.
وي با بيان اين كه طي امروز و فردا برنامه هاي تبليغي رسما در قم شروع مي شود، گفت: هم اكنون و از روزهاي پيش شور و نشاط فوق العاده اي در خصوص اين سفر در قم ايجاد شده است؛ البته با جدي تر شدن كارهاي تبليغاتي اين شور و نشاط قطعا مضاعف مي گردد.
نبوي با اشاره به شور و نشاط استقبال در بين مساجد و هيئات قم افزود: ستاد تبليغات استقبال با هدف ساماندهي برنامه هاي تبليغاتي سفر تشكيل شده است تا تبليغات مردمي و رسانه اي و نيز برنامه هاي نهادها در اين برنامه هدفمند شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص بركات سفرهاي گذشته مقام معظم رهبري به قم نيز اظهار كرد: توسعه ساختار تشكيلاتي حوزه و گسترش آن در استان ها بر اساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در سفر گذشته شان به قم صورت گرفت، ضمن آن كه يكي از بركات مهم سفر قبلي معظم له به قم، تحول در برنامه هاي تبليغي حوزه به ويژه در زمينه طرح هجرت و سفيران هدايت بوده است.
معاون تبليغ حوزه هاي علميه همچنين با تاكيد بر اين كه همه مديران و مسوولان حوزه به طور جدي به دنبال تحقق منويات مقام معظم رهبري هستند، خاطرنشان كرد: هر چند ما تا رسيدن به خواسته ها و اهدافي كه رهبري براي حوزه ترسيم كرده اند فاصله زيادي داريم، اما انصافا طي سال هاي اخير كارهاي خوبي در زمينه تحول حوزه و كارآمدي بيشتر آن به منظور پاسخگويي به نيازهاي جهاني امر تبليغ و ترويج معارف ديني انجام شده است كه بايد اين راه ادامه پيدا كند.

 



فراخوان پيشنهادهاي مردمي براي برگزاري هرچه باشكوهتر سالگرد حماسه نهم دي

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: ستاد مردمي بزرگداشت حماسه ماندگار 9 دي آماده دريافت پيشنهادهاي مردمي و بهره مندي از ديدگاه هاي كارشناسي فرهيختگان و صاحب نظران براي برگزاري هرچه باشكوه تر بزرگداشت نهم دي است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، «اصغر آب خضر»، با اعلام خبر تشكيل دبيرخانه دائمي ستاد مردمي بزرگداشت حماسه ماندگار 9 دي گفت: مقام معظم رهبري، خلق حماسه ماندگار 9 دي با اراده هاي انساني را ناممكن خواندند و فرمودند كه دست خداي متعال، روح ولايت و روح حسين بن علي(ع) در لحظه لحظه آن حماسه ماندگار ديده مي شد بنابراين شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي كه متولي بزرگداشت مناسبت هاي انقلاب است، تعظيم و بزرگداشت يوم الله 9 دي را همچون ساير ايام الله بر عهده خواهد داشت.
وي با اشاره به اين كه حضور ميليوني مردم مسلمان ايران اسلامي در تظاهرات 9 دي سال 88، در طول سه دهه تاريخ انقلاب بي نظير بود، تأكيد كرد: نمايش بصيرت، هوشياري و دشمن شناسي مردم مسلمان ايران، پيوند ناگسستني ملت با نظام اسلامي و نقش دين در زندگي اجتماعي مردم، از جمله اهداف بزرگداشت حماسه ماندگار نهم دي خواهد بود.
قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از ملت فهيم و حماسه آفرين ايران اسلامي به ويژه دانش آموزان، دانشجويان و اساتيد حوزه و دانشگاه خواست تا با ارسال طرح ها و ايده هاي پيشنهادي خود به دبيرخانه ستاد مركزي حماسه نهم دي مستقر در شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به آدرس: ميدان جهاد، خيابان دكتر فاطمي، ساختمان شماره 142، دفتر مركزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، صندوق پستي:
«139/1414» يا به نمابر
«6-88954804» يا از طريق آدرس اينترنتي: «wwwfajrir» و پست الكترونيك «infofajrir» شماره پيامك: «75830008»، ارسال نموده و ستاد مردمي بزرگداشت حماسه ماندگار 9 دي را در برگزاري هرچه باشكوه تر اين مراسم ملي، تاريخي و ماندگار ياري رسانند.

 



سخنگوي كميسيون بهداشت: قتل هاي پزشكان تهراني سريالي و هماهنگ شده نبوده است

سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت:قتل هاي پزشكان سريالي و هماهنگ شده نبوده است.
حسن تاميني درگفت وگو با ايسنا با اشاره به جلسه اخير كميسيون بهداشت و درمان اظهار داشت: دراين جلسه قتل هاي پزشكان و تامين امنيت جامعه پزشكي با حضور مسوولين وزارتخانه هاي كشور و بهداشت مورد بررسي قرارگرفت و به اين نتيجه رسيديم كه قتل ها سريالي نيست و از قبل برنامه ريزي و هماهنگ نشده است.
وي افزود: پرونده دكتر سودبخش، كه متخصص عفوني بود، درجريان است و هنوز به نتيجه اي نرسيده اند. همچنين درمورد ترور دكتر غلامرضا سرابي مطرح شد كه وي عمل جراحي روي يكي از بيماران خانم داشته كه منجربه فوت شده و پسر و همسر اين خانم فكر مي كردند دكتر سرابي اين خانم را كشته، لذا تصميم به قتل دكتر گرفته و اسلحه و موتورسيكلت از غرب وارد كرده بودند.
سخنگوي كميسيون بهداشت اظهار داشت: قرار بر اين شد كه يكسري قوانين بازدارنده درخصوص تامين امنيت بيمارستان ها و پزشكان و پرستاران و پرسنل كادر درماني داشته باشيم و فكراساسي شود و با دوربين هاي مدار بسته و تجهيزات و حتي نيروي انتظامي امنيت اين قشر و بيمارستانها را بيشتر تامين كرد.

 



كامران: غيبت هاي مكرر نمايندگان مجلس اهانت به حقوق مردم است

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي غيبت هاي مكرر برخي نمايندگان مجلس را اهانت به حقوق مردم دانست.
حسن كامران در گفت وگو با فارس با اشاره به رد طرح نظارت مجلس بر نمايندگان در صحن علني مجلس اظهار داشت: واقعيت اين است كه اين طرح با مخالفت برخي نمايندگان مواجه شد در حالي كه اين نمايندگان استدلال هاي كافي براي مخالفت نداشتند.
وي با بيان اينكه طرح نظارت مجلس بر نمايندگان در اولويت برنامه كاري مجلس قرار خواهد گرفت، افزود: مجلس شوراي اسلامي بايد مدافع حقوق مردم باشد و زماني كه مردم به نماينده اي اعتماد مي كنند اين نماينده نبايد خود را از نظارت محروم كند.
كامران با بيان اينكه غيبت هاي پياپي برخي نمايندگان مجلس در صحن علني تخلف و اهانت به حقوق مردم محسوب مي شود، تصريح كرد: برخي نمايندگان متخلف از تصويب طرح نظارت مجلس بر نمايندگان هراس دارند و به نظر من اين نمايندگان با توجه به پيشينه اي كه دارند حق دارند از تصويب اين طرح در مجلس نگران باشند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اينكه نمايندگان نبايد دو شغله باشند، به ماده 23 و 24 طرح نظارت مجلس بر نمايندگان اشاره كرد و گفت: يك نماينده اگر تمام وقت خود را صرف خدمت به مردم كرده باشد، تنها وظيفه خود را انجام داده است اما اين در حالي است كه برخي نمايندگان بيشتر وقت خود را در امور شخصي استفاده مي كنند.

 



برگزيدگان چندين جشنواره رضوي شناخته شدند

سرويس شهرستان ها-
پنجمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا«ع» در ساري و پنجمين جشنواره ادبيات كودك و نوجوان رضوي در شهركرد با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: 13هزار نامه داخلي و خارجي به اين جشنواره ارسال شده بود.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي خاطرنشان كرد: در اين جشنواره علاوه بر نويسندگان و فرهيختگان داخل كشور، 90 نامه نيز از كشورهاي مختلف دنيا به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است.
وي يادآور شد: نويسندگاني از كشورهاي هند، پاكستان، نيجريه، آفريقاي جنوبي، فرانسه و تايلند به اين جشنواره براي هم صحبتي با امام رضا(ع) نامه نوشتند.
ابراهيمي با اعلام اينكه افراد شركت كننده در چهار گروه سني جدا شدند، خاطرنشان كرد: كودكان 7 تا 10ساله، نوجوانان 10 تا 15سال، جوانان 16 تا 31 سال و بزرگسالان 31ساله به بالا در اين جشنواره شركت كردند.
در مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع)، مريم اسكندري برگزيده سنين بالاي 31 سال از استان چهارمحال و بختياري و برگزيده اي از كشور نيجريه به قرائت نامه به امام رضا(ع) پرداختند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) شعبه مازندران، هيئت داوران پنجمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) پس از بررسي نامه هاي رسيده شده به دبيرخانه اين جشنواره در مازندران، طي بيانيه اي اعلام كردند: پنجمين جشنواره نامه اي به امام رضا(ع) از سري هشتمين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) سرآغاز ديگري به عرض ادب و ارادت به محضر هشتمين كليددار بهشت، حضرت رضا(ع) بود.
به گزارش ايكنا در بخش كودكان، «محمدبهروز محقق» از اصفهان، «فرزانه شكوهي زاده» از مشهد، «محمد توحيد اكبري» از شهركرد، «مهديه شهرام پودينه» از سيستان و بلوچستان، «سحر رضايي» از نيشابور حائز رتبه هاي برتر شدند.
اين گزارش مي افزايد: در بخش نوجوانان، «سيده فاطمه حسيني» از بابلسر، «سميرا صابرزاده» از فارس، «مهدي شوقي» از بوشهر، «زهرا انتظاريان» از مازندران، «مهديه جباري» از خراسان رضوي رتبه هاي برگزيده را به خود اختصاص دادند.
در بخش جوانان اين جشنواره، «علي سليماني» از همدان، «زينب بابايي» از اصفهان، «مريم فرخي» از كرمانشاه، «اميرحسين جهان تيغ» از زاهدان و «معصومه اكبري» از زنجان رتبه هاي برتر را كسب كردند.
در ادامه هيئت داوران در بخش سنين 21 تا 31سال، «سعيده ثابتي رضويان» از تهران، «زهرا كريمي» از اصفهان، «زهره عصمتي» از خراسان رضوي، «شكوفه فتاحي» از كرمانشاه و «مريم بيات» از زنجان به جمع برگزيدگان اين جشنواره راه يافتند.
همچنين در بخش بزرگسالان، «مريم اسكندري» از چهارمحال و بختياري، «سعيد خومحمدي» از مشهد، «اسماعيل فيروزي» از رشت، «زهرا صوفي» از گيلان و «مرضيه شوشتري» از اهواز توانستند مقام هاي برتر را از آن خود كنند.
پنجمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) علاوه بر شركت كنندگان داخلي، شركت كنندگان بيشماري از كشورهاي خارجي نيز داشت كه از ميان آنان «محمد عارف صداقت» از افغانستان، «مهدي زبدوي» از پاكستان، «احمد الحاج ابراهيم» از نيجريه، «سيدمجيب الحسن العابدي» از هندوستان و «يحيي ياسيا بودعو» از كشور فرانسه به عنوان برترين ها انتخاب شدند.
لازم به ذكر است؛ «سجاد كاظمي» از بابل، «حسين گل بابازاده» از بابل و «هديه طوفاني» از اردبيل در بخش كودكان و نيز «سعيده محمدي» از فارس، «الهه كتابي» از آمل و «زهرا فيروزي» از فسا در بخش نوجوانان، «هانيه غنمي» از رامسر، «آلاله مهدي زاده» از كردستان و «مائده افتخاري» از بهشهر در قسمت جوانان و همچنين «فاطمه مسعودي» از فارس، «مهدي بخشي» از قائمشهر، «فاطمه اسدلو» از آذربايجان غربي در رده سني 21 تا 31 سال و «طيبه سيدي» از مشهد، «قاسم صرافان» از اصفهان و «عطيه سادات حجتي» از تهران به عنوان نفرات شايسته تقدير در پنجمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) انتخاب شدند.
نفرات برگزيده جشنواره ادبيات كودك و نوجوان رضوي
پنجمين جشنواره ادبيات كودك و نوجوان رضوي نيز در شهركرد با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد در بخش داستان و در گروه سني كودك از مجموع 147اثر زهرا حسين نژاد از ايوان، محسن محمودي تبار از شهركرد و اميرحسين ابراهيمي از تهران حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند.
در گروه سني بزرگسال نيز از مجموع 182 اثر، اسماعيل اله دادي از بروجرد، محمدعلي متقيان از تهران و آزيتا رياحي از شهركرد به ترتيب مقام اول تا سوم را كسب كردند.
¤ در بخش قطعه ادبي و در گروه سني كودك از مجموع 75 اثر، جواد مجيدي از تالش، صبارهي از ابهر و امين جنتي از آباده رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در گروه سني نوجوان از مجموع 186اثر، صبا باجلان از بروجرد، زهرا زاده شهركي از زابل و نرگس دارابي از بروجرد مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند و در گروه سني بزرگسال از مجموع 123 اثر شهناز پركاس فارساني از شهركرد، طيبه سيدي از مشهد و تكتم عربان از گيلان رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش شعر و در گروه سني كودك از مجموع 75 اثر، حنانه سادات موسوي از شهرضا، اميرحسين ابراهيمي خيبر از تهران و فهميه رشيدي از سميرم در گروه سني نوجوان از مجموع 143اثر، آرزو سبزوار از شهركرد، بشرا نكوقديري از ساوه و الهه عارف از رفسنجان رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند و در گروه بزرگسالان نيز از مجموع 256 اثر، مريم اسلامي از تهران، محمد كامراني اقدام از قم و نجمه السادات هاشمي از قم مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
ورود نمادين امام رضا(ع)
به شلمچه
در دومين روز دهه كرامت و در چارچوب جشنواره شعر و ادبيات رضوي استان خوزستان آيين ورود نمادين امام رضا(ع) از مرز شلمچه به داخل ايران آغاز شد.
ورود نمادين حركت تاريخي كاروان امام رضا(ع) به ايران و به سوي خراسان عصر روز يكشنبه در مراسمي با حضور مسئولان محلي و مردم و اعضاي كاروان هاي راهيان نور در جوار مزار شهداي گمنام شلمچه آغاز شد.
به گزارش ايرنا مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان در اين مراسم گفت: اين آيين با انجام نمادين حركت كاروان امام رضا(ع) از نقطه مرزي عراق به ايران و از آنجا به «حسينيه اي» در شهرستان شوش در قالب حركت كارواني با شتر و اسب آغاز شده است.
حجت الاسلام سيد «لطف الله سپهر» افزود: در ادامه اين حركت نمادين در مرقد «حضرت سبزقبا» برادر امام رضا(ع) در شهر دزفول يك آيين فرهنگي برگزار مي شود كه در جريان آن مقاله هاي رسيده به دبيرخانه همايش در خصوص قدمگاه هاي امام رضا(ع) در ايران خوانده مي شود.

 



نمايش فيلم «زخم شانه حوا» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان

فيلم «زخم شانه حوا» به كارگرداني حسين قناعت توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان به نمايش درمي آيد.
اين فيلم با مضمون دفاع مقدس ساعت 17 امروز، سه شنبه 20مهرماه در مجتمع فرهنگي سيدالشهداء واقع در ميدان هفت تير، خيابان مفتح جنوبي براي روزنامه نگاران و خانواده هايشان اكران مي شود.
گفتني است اين برنامه با همكاري مؤسسه فرهنگي شاهد برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14