(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 آبان 1389- شماره 19784

فرمانده نيروي انتظامي: ماموران حاضر در صحنه جنايت بايد از سلاح استفاده مي كردند
انهدام بزرگترين شبكه توليد موسيقي زيرزميني
بارش شديد باران در مكه
 راز سرقت جواهرات 200 ميليون توماني از يك منزل در گرگان
جامعه پزشكي مجهز به تجهيزات دفاع شخصي مي شوند
انتقاد چمران از مصوبه مجلس درباره افزايش مدت معاينه فني خودروها
جشن ازدواج 5 هزار زوج با حمايت كميته امداد
تحويل 700 واحد مسكوني محدوده امام علي(ع) تا عيد غديرخم
تمديد مهلت ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد تا روز چهارشنبه
جشن پيوند 57 زوج جوان در منطقه 19
4 قاچاقچي مسلح در درگيري با ناجا به هلاكت رسيدند
ورود بدون كنكور برگزيدگان مسابقات رباتيك به دانشگاه اميركبير
بيشترين ساختمان هاي ناايمن در مناطق 1، 2 و 3
كشف 106 تن برنج قاچاق در نايين
قرآن چاپ جمهوري اسلامي ايران به ايستگاه فضايي بين المللي منتقل شد
اعتصاب اتوبوس ها



فرمانده نيروي انتظامي: ماموران حاضر در صحنه جنايت بايد از سلاح استفاده مي كردند

سرويس اجتماعي
با گذشت نزديك به 9 روز از جنايت ميدان كاج سعادت آباد فرمانده نيروي انتظامي گفت: مأموران حاضر در صحنه جنايت بايد از سلاح استفاده كرده و با خطرپذيري با مجرم برخورد مي كردند.
به گزارش كيهان سردار اسماعيل احمدي مقدم افزود: بازرسي ناجا در حال بررسي دقيق اين مسئله است و هنوز جوانب آن از نظر ما روشن نيست.
وي گفت: دستور تنبيه و بازداشت مأمور خاطي صادر شده است و مأموران به طور طبيعي بايد با احساس مسئوليت بيشتري وارد عمل مي شدند.
احمدي مقدم گفت: بيشتر از اقدام مأمور نيروي انتظامي بايد رفتار اين مجرم مورد مذمت قرار گيرد و البته كوتاهي مأمور نيروي انتظامي در جاي خود محل سوال است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز گفت: دو مأموري كه در صحنه حادثه ميدان كاج سعادت آباد حضور داشتند بايد از سلاح خود استفاده مي كردند. سردار احمدرضا رادان افزود: زماني كه فردي اقدام به تهديد كرده و سلاحي در دست دارد، مأموران پليس بايد ابتدا اخطار دهند و اگر فرد مورد نظر تمكين نكرد از سلاح خود استفاده كنند.
رادان گفت: يكي از اقداماتي كه پليس براي تسليم كردن مجرمان در برخي از صحنه ها انجام مي دهد، مذاكره است، اما با توجه به اينكه يك زخمي در صحنه حادثه بوده است، اعتقادمان اين است كه بايد اقدام پليس در اين حادثه سريع تر انجام مي شد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان كرد: ذكر اين نكته نيز لازم است كه ماموران پليس در بسياري از صحنه ها به طور مثال براي رهايي يك گروگان از دست گروگان گيران جان خود را از دست داده اند.

 



رئيس پليس تهران بزرگ خبر داد
انهدام بزرگترين شبكه توليد موسيقي زيرزميني

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري اعضاي دو مركز تهيه و توزيع موسيقي هاي زيرزميني در تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ناجا، سردار حسين ساجدي نيا، در اين باره گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، چندين تن از اعضاي گروه هاي موسيقي زيرزميني كه در زمينه انتشار و تكثير موزيكهاي مبتذل فعاليت مي كردند، شناسايي و دستگير شدند.
وي افزود: اين گروه ها، موسيقي هاي نامتعارف خود را براي استفاده شبكه هاي مجازي و ماهواره اي معاند توليد كرده و براي پخش در اختيار آنها قرار مي دادند.
ساجدي نيا، اضافه كرد: اين افراد به منظور گمراه كردن ماموران پليس، از محل هاي مخروبه و متروكه استفاده كرده و براي استتار محلها، اقدام به شكستن شيشه پنجره ها و نصب پرده هاي كثيف و پاره بر روي آن ها مي كردند.
وي افزود: با انجام تحقيقات مشخص شد كه تعدادي دختر و پسر جوان با تيپ هاي نامتعارف، به همراه آلات و ادوات موسيقي غربي، به صورت روزانه در اين محل ها تردد دارند.
ساجدي نيا گفت: متهمان با هماهنگي مقام قضايي و دادسراي ناحيه 21 تهران دستگير شدند.
وي افزود: اين گروه ها به صورت زيرزميني، اقدام به ضبط و اجراي كليپ هاي صوتي و تصويري كرده و با تزئين و مهيا كردن نورپردازي پس از انتقال به روي CD و DVD اقدام به انتشار اين آهنگ هاي غيرمجاز زيرزميني از طريق ماهواره و شبكه هاي مجازي مي كردند.
ساجدي نيا با اعلام ادامه تلاش و پيگيري براي دستگيري ديگر متهمان پرونده، به ويژه يك زن كه ردپاي وي در توليداتشان نمايان است، گفت: دستور قضايي براي دستگيري تمامي متهمان پرونده صادر شده و پليس تهران بزرگ تمام تلاش خود را براي دستگيري اين افراد به كار مي بندد. اين در حالي است كه اين گروه هاي به احتمال زياد از گروه هاي RAP هستند كه با آرم و علايم مختلف و منحرف فعاليت مي كنند.
وي افزود: اين گروه ها از پيش پا افتاده ترين، ساده ترين و خياباني ترين كلمات و جملات استفاده مي كنند، بدون اينكه از حيث ادبي بتوان از آن استفاده كرد و مهمتر اينكه هيچ الزامي براي رعايت قوانين، شئونات، اخلاقيات و جملات ادبي ندارند.
ساجدي نيا با اشاره به نوع فعاليت هاي گروه هاي موسيقي (رپ) و نحوه مطالب عنوان شده در موسيقي هايشان، ادامه داد: افراد دستگير شده، از گروه هاي منحرف اخلاقي هستند كه خود را فارغ از تمامي مسايل زندگي دانسته و در پي آسايش مفرط و بي حد و اندازه هستند.

 



بارش شديد باران در مكه

در حاليكه بيش از دو ميليون مسلمان از روز چهارشنبه مناسك حج را آغاز كرده اند بارش شديد باران شهر مقدس مكه و مناطق غربي عربستان را دربر گرفت.
شدت باران در اين وقت از سال بي سابقه بوده و خيابان هاي شهر مكه مملو از آب شد. بارش شديد باران موجب اختلال در تردد در جاده هاي بين شهرهاي جده، مكه و مدينه منوره گرديد.
گزارش هاي رسيده حاكي از آن بود كه بارش باران باعث به وجود آمدن ترافيك سنگين و سرازير شدن زائران در مسجدالحرام براي خلاصي از باران شد.
بر اساس گزارش رسيده هم اكنون 20 واحد تخصصي آماده انجام اقدامات امدادي در صورت وقوع سيل هستند. اين واحدها دربرگيرنده رانندگان تعليم ديده و حرفه اي و شناگران مجهز به قايقهاي سريع هستند. اين واحدها به واسطه گروه هاي سيار و بالگردها تقويت مي شوند.
يك طرح جامع براي مقابله با سيل و نظارت بر امنيت و بهره وري زهكشي آب باران وكانالهاي سيل در اماكن مقدس نيز در دست اجرا است. همچنين همگام با اين طرح مناطقي كه ممكن است آب باران جمع شوند شناسايي شده اند.
گفتني است تمام اقدامات پيشگيرانه ضروري براي ممانعت از ورود آب باران به چادرهاي زائران انجام شده است.اين طرح مسيرهاي امني براي زائران در صورت وقوع سيل درنظر گرفته است.

 



با دستگيري سارق معتاد افشا شد
 راز سرقت جواهرات 200 ميليون توماني از يك منزل در گرگان

گرگان-خبرنگاركيهان:
سارقي كه 200 ميليون تومان جواهرات را به انگيزه خريد موادمخدر از يك منزل در گرگان به سرقت برده بود با پيگيري ماموران آگاهي استان گلستان دستگير شد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گلستان با اشاره به نحوه شناسايي و دستگيري متهم گفت: چندي پيش يكي از شهروندان گرگاني به ماموران اداره مبارزه با سرقت آگاهي استان مراجعه كرد و مدعي شد سارقي حدود 200 ميليون تومان جواهرات شامل 20 حلقه النگو، 4 رشته دستنبد، 4 حلقه گوشواره، 2 رشته زنجير طلا، 10 حلقه انگشتر، 20 سكه طلا و 2 سرويس كامل طلاي سفيد از منزل وي به سرقت برده است.
سرهنگ عسگرساوري افزود: در بررسي هاي اوليه هيچ سرنخي از سارقان به دست نيامد تا اينكه در ادامه تحقيقات و بررسي مكان جغرافيايي، ماموران به مردي كه در حال پرسه زني در اطراف بود، مشكوك و وي را دستگير كردند.
متهم پرونده دراين باره افزود: پس از چند روز كنترل نامحسوس منزل و شناسايي راههاي ورود به آن، اقدام به سرقت كرده كه به علت اعتياد شديد حدود 300 هزار تومان آن را به فروش رساندم.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان در پايان گفت: جواهرات مسروقه توسط ماموران كشف و تلاش جهت دستگيري مالخر يا مالخران ادامه دارد.

 



جامعه پزشكي مجهز به تجهيزات دفاع شخصي مي شوند

معاون امور رفاهي و اجتماعي سازمان نظام پزشكي گفت: از شنبه 22 آبان ماه تجهيزات دفاع شخصي شامل افشانه اشك آور و شوكر الكتريكي به متقاضيان عضو سازمان نظام پزشكي تحويل داده مي شود.
دكتر حسن هويدا، افزود: طبق توافق حاصل شده با نيروي انتظامي، تمام اعضاي سازمان نظام پزشكي كشور كه متقاضي دريافت تجهيزات دفاع شخصي هستند پس از تاييد صلاحيت در زمينه سلامت رواني، عدم اعتياد و سوءپيشينه كيفري و انتظامي توسط سازمان نظام پزشكي، اين تجهيزات را دريافت مي كنند.
وي اظهار داشت: متقاضيان دريافت تجهيزات دفاع شخصي مي توانند از روز شنبه 22 آبان ماه با مراجعه به معاونت رفاهي سازمان نظام پزشكي درخواست خود را ارايه و پس از بررسي هاي لازم و صدور معرفي نامه، تجهيزات مورد نظر را از مراكز معرفي شده نيروي انتظامي دريافت كنند.
معاون امور رفاهي و اجتماعي سازمان نظام پزشكي، گفت: تجهيزات دفاع شخصي قابل واگذاري به متقاضيان جامعه پزشكي، شامل افشانه اشك آور و شوكر الكتريكي است كه به انتخاب خود متقاضيان در اختيار آنها قرار خواهد گرفت. دريافت كنندگان اين تجهيزات، حق واگذاري به غير را ندارند.
به گفته وي، متقاضيان عضو سازمان نظام پزشكي در شهرستان هاي مختلف كشور، مي توانند براي ارايه درخواست و دريافت اين تجهيزات به سازمان هاي نظام پزشكي مراكز استان ها مراجعه و طبق دستور العمل مربوطه ابلاغ شده به سازمان هاي نظام پزشكي مراكز استان ها، اقدام كنند.

 



انتقاد چمران از مصوبه مجلس درباره افزايش مدت معاينه فني خودروها

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از مصوبه جديد مجلس درباره افزايش مدت معاينه فني خودروها گفت: براساس اين مصوبه سن خودروهايي كه ملزم به مراجعه مراكز فني مي شوند، از 2 سال به 5 سال افزايش يافته است.
مهندس مهدي چمران در حاشيه مراسم اختتاميه نخستين نمايشگاه و جشنواره حمل و نقل و ترافيك كه روز يكشنبه در بوستان گفت وگو برگزار شد، افزود: در شهري مانند تهران خودروها بايد حتما قبل از دو سال ملزم به مراجعه به مراكز فني شوند.
وي با بيان اينكه در اغلب كشورها خودروها بعد از پنج سال از رده خارج مي شوند، افزود: با اين وجود مجلس مصوبه اي را به تصويب رسانده كه بعد از پنج سال خودروها به دريافت برگه معاينه فني ملزم مي شوند.
رئيس شوراي شهر اظهار داشت: به همين دليل در تلاشيم تا لايحه اي را به مجلس ارائه كنيم تا در مورد اين مصوبه بازنگري كنند و وضعيت به حالت قبل بازگردد.
وي همچنين از نحوه اخذ عوارض خودروها انتقاد كرد و گفت: در حال حاضر هر خودرويي كه گرانتر باشد عوارض بيشتري مي پردازد كه اين موضوع اصلا پايه و اساس منطقي ندارد.
چمران با بيان اينكه بايد معيار اخذ عوارض ميزان توليد آلايندگي و مصرف بالاي سوخت نباشد، افزود: منطقي نيست كه از يك خودروي فرسوده كه سوخت بيشتري مصرف مي كند و آلايندگي بيشتري دارد، عوارض كمتري دريافت شود.
رئيس شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: مجلس قانون بسيار خوبي مانند قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت را به تصويب رساند كه براساس آن بايد سالانه 4 هزار ميليارد به توسعه حمل و نقل عمومي درون شهري و 6 هزار ميليارد حمل و نقل برون شهري اختصاص يابد اما از سال 86 كه اين قانون به تصويب رسيده هنوز به طور كامل اجرايي نشده است. وي افزود: در چنين شرايطي كه ترافيك در شهر تهران به سمت پاركينگ پيش مي رود و طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز در دست اجراست انتظار مي رود مجلس مصوبات قانوني را در بودجه درنظر گرفته و اعتبارات مصوب محقق شود.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با پيش بيني افزايش شمار موتورسواران پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها گفت: بايد تلاش كنيم تعداد موتورسيكلت ها در شهر بيشتر نشود، زيرا مشكلات عديده اي ايجاد مي كنند.
وي از ارائه مصوبه اي به هيئت دولت در مورد رعايت استانداردها در ساخت موتورسيكلت ها و نظارت بيشتر موسسه استاندارد به اين مهم خبر داد و گفت: نبايد اجازه دهيم هر كارخانه اي با كمترين امكانات اقدام به توليد و عرضه موتورسيكلت كند.
مهندس چمران با اشاره به مصرف روزانه 15ميليون ليتر بنزين در كشور تصريح كرد: ميزان مصرف سوخت در كشور ما بسيار بالاست به گونه اي كه حتي در كشوري مانند چين با بيش از يك ميليارد نفر جمعيت تا اين حد مصرف ندارد.رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تاكيد بر اينكه هزينه كردن در توسعه حمل و نقل عمومي سرمايه گذاري است گفت: سالانه 400 هزار خودروي جديد وارد تهران مي شود كه در چنين شرايطي براي حفظ وضعيت موجود و جلوگيري از سنگين تر شدن ترافيك بايد بيشتر تلاش كنيم.

 



به مناسبت سالروز ازدواج علي(ع) با حضرت فاطمه (س) برگزار مي شود
جشن ازدواج 5 هزار زوج با حمايت كميته امداد

به مناسبت سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) 5 هزار زوج جوان با حمايت كميته امداد زندگي مشترك خود را آغاز مي كنند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره) عليرضا چگيني مديركل امور ايتام، زنان سرپرست خانوار و سالمندان اين نهاد در گفتگويي يادآور شد: در شش ماهه اول سال جاري بالغ بر 20 هزار نوعروس با اعتبار 200 ميليارد ريال از خدمات جهيزيه كميته امداد امام خميني(ره) بهره مند شدند.
وي افزود: به مناسبت سالروز ازدواج پربركت حضرت امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) روز «ازدواج و خانواده» تعداد 5 هزار زوج جوان در سطح كشور با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال به خانه بخت مي روند و زندگي مشترك خود را آغاز مي كنند.
چگيني تصريح كرد: يكي از برنامه هاي آينده اين نهاد در حوزه حمايت از خانواده تدوين بسته حمايتي ازدواج است كه از طريق آن مباني زندگي زوج هاي جوان استحكام بيشتري مي يابد كه در اين بسته علاوه بر مسائل مربوط به آموزش، اهداي جهيزيه و مشاوره، به مسائل اساسي زوج هاي جوان مانند مسكن، اشتغال و بيمه نيز توجه شده است.
مديركل امور ايتام، زنان سرپرست خانوار و سالمندان كميته امداد خاطرنشان كرد: تمامي نوعروسان، تحت حمايت اين نهاد علاوه بر دريافت جهيزيه از خدمات مشاوره اي و آموزشي در زمينه بهداشت خانواده، مباحث ديني و اخلاقي و ساير نكات مورد نياز زوج هاي جوان توسط اساتيد مجرب بهره مند مي گردند.
وي در پايان گفت: در سال 1388 تعداد 112 هزار زوج از تسهيلات ازدواج كميته امداد امام خميني(ره) اعم از جهيزيه، هديه ازدواج و غيره بهره مند شده اند كه در اين راستا مبلغ پانصد ميليارد ريال هزينه گرديده است.

 



تحويل 700 واحد مسكوني محدوده امام علي(ع) تا عيد غديرخم

رئيس سازمان نوسازي شهرداري تهران از تحويل 700 واحد مسكوني محدوده امام علي(ع) تا عيد غديرخم خبر داد.
فريدون درويش زاده افزود: همچنين تا پايان امسال تمام تعهدات گذشته سازمان نوسازي با مردم تمام مي شود.
وي با اشاره به گزارش اخيري كه به كمسيون عمران شوراي شهر تهران ارائه كرده است گفت: بايد با شوراي شهر تهران به اين تفاهم برسيم كه سازمان نوسازي با فراهم كردن زمينه هاي حضور مردم فقط در حوزه هاي نرم افزاري ساخت مسكن وارد شود و ديگر دخالتي در ساخت و سازها نداشته باشد.
وي تصريح كرد: نگراني عمده اعضاي شوراي شهر تهران در مورد پروژه هايي بوده است كه سالها قبل در سازمان نوسازي آغاز شده، اما نتايج خوبي نداشته است.
رئيس سازمان نوسازي شهرداري تهران گفت: در چند سال اخير تلاش كرده ايم پروژه هاي عقب مانده را ساماندهي كنيم و در حال حاضر آمادگي خوبي براي تحويل واحدهاي پيش بيني شده داريم.
درويش زاده با اعلام اين كه كليه تعهدات مربوط به پروژه هاي پلاك به پلاك و مرحله اول نوسازان به نتيجه رسيده است به ايسنا گفت: تا زمان جايگزين نشدن راهبرد جديد سازمان نوسازي مبني بر حضور مستقيم مردم براي ساخت و ساز در بافت هاي فرسوده، سازمان نوسازي هيچ تعهد جديدي را قبول نمي كند.

 



تمديد مهلت ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد تا روز چهارشنبه

معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور، از تمديد مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل كشور براي سال 1390 تا روز چهارشنبه 19 آبان ماه خبر داد.
حسين توكلي گفت: با توجه به اينكه برخي از داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل براي سال 1390 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي تاكنون موفق به تهيه مدارك ثبت نام و انجام ثبت نام در اين آزمون نشده اند، ترتيبي داده شده است تا داوطلبان بتوانند تا روز چهارشنبه، 19 آبان ماه 89 نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
به گفته توكلي داوطلبان تهراني مي توانند در روزهاي ياد شده با مراجعه به مناطق پستي شما ره 11، 13، 14، 15، 16، 17، 18 و 19 مدارك ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد را تهيه كنند. همچنين وي گفت: ثبت نام آزمون دوره هاي مختلف دانشگاه جامع علمي كاربردي نيز از 23 آبان شروع مي شود.

 



جشن پيوند 57 زوج جوان در منطقه 19

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و فاطمه (س)، 57 زوج جوان امشب در سراي محله نعمت آباد پيوند خود را جشن مي گيرند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، اين مراسم با مشاركت حوزه بسيج حضرت فاطمه معصومه(س) و شهرداري منطقه برگزار مي شود.
علي اكبرزاده معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 19 هدف از اجراي اين مراسم را تاكيد بر جايگاه خانواده به عنوان يك الگو براي جامعه شهري عنوان كرد.
وي از برگزاري مراسم ديگري براي زوجهاي جواني كه به تازگي ازدواج كرده اند، خبر داد و گفت: همچنين در ناحيه يك مسجدالزهرا(س)، ناحيه 2 باغ وصال، ناحيه 3 سالن آمفي تئاتر و در ناحيه 4 مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ميزبان زوجهاي جواني است كه به تازگي ازدواج كرده اند.
گفتني است در اين جشن ضمن اجراي مراسم مختلف فرهنگي و هنري و اهداي جوايز به زوجهاي جوان، يكي از استادان حوزه و دانشگاه به ايراد سخنراني خواهد پرداخت.

 



فرمانده مرزباني خراسان رضوي خبر داد
4 قاچاقچي مسلح در درگيري با ناجا به هلاكت رسيدند

فرمانده مرزباني خراسان رضوي گفت: 4 قاچاقچي مسلح در درگيري با مأموران هنگ مرزي تايباد به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، سرتيپ دوم پاسدار محمدكاظم تقوي اظهار داشت: در اين درگيري مسلحانه با هلاكت چهار قاچاقچي مسلح در مرز تايباد، از ورود افزون بر 115 كيلوگرم مواد مخدر به داخل كشور جلوگيري شد.
فرمانده مرزباني خراسان رضوي افزود: برخورد با قاچاقچيان مسلح در هنگ مرزي تايباد به دنبال سه عمليات منظم و موفقيت آميز اطلاعاتي توسط مأموران مرزباني صورت گرفته است.
وي ساماندهي و اصلاح روش ها، توسعه نيروي انساني، افزايش تجهيزات مدرن و به كارگيري آنها در كنترل مرزها، برخورد و مقابله با متجاوزان مرزي و تعامل سازنده با مرزنشينان را از اولويت هاي كاري مرزباني خراسان رضوي دانست.
فرمانده مرزباني خراسان رضوي تصريح كرد: تيم هاي عمليات مرزباني تايباد با مشاهده گروهي از قاچاقچيان مواد مخدر در نقطه صفر مرزي كه قصد ورود به داخل كشور را داشتند، به سوي آنها تيراندازي كردند كه در نتيجه آن چهار نفر از قاچاقچيان مسلح به هلاكت رسيده، بقيه به ناچار به سمت خاك افغانستان متواري شدند.
وي ادامه داد: در پاك سازي از محل درگيري 17 كيلو و 700 گرم هروئين فشرده، 80 كيلو و 450 گرم ترياك، هشت كيلو و 950 گرم مرفين و هشت كيلو و 660 گرم حشيش به همراه يك قبضه اسلحه كلاشينكف و مقاديري مهمات كشف و ضبط شد.

 



ورود بدون كنكور برگزيدگان مسابقات رباتيك به دانشگاه اميركبير

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزيدگان مسابقات ملي رباتيك بدون كنكور وارد دانشگاه اميركبير مي شوند.
ابراهيم سحرخيز گفت: نفرات اول تا سوم هر ليگ مي توانند بدون كنكور وارد دانشگاه صنعتي اميركبير شوند.
معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين كه مسابقات ملي رباتيك خوارزمي از سال 1387در 3 بخش دانشجويي، دانش آموزي و آزاد برگزار شده است، افزود: اين مسابقات به منظور پرورش، رشد و شكوفايي استعدادها و خلاقيت هاي نوجوانان و جوانان به ويژه در عرصه فناوري هاي نوين برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا با اعلام اين كه اين مسابقات با هدف حمايت مادي و معنوي از دانش آموزان و دانشجويان پژوهشگر و نوآور برگزار مي شود افزود: در اين رقابت علمي توجه به فناوري هاي نوين، ارزش بخشيدن به دستاوردهاي علمي و فني جوانان و نوجوانان و انجام كارهاي علمي، فني و پژوهشي به شيوه گروهي با حفظ رقابت سالم و سازنده است.

 



مدير عامل سازمان آتش نشاني خبرداد
بيشترين ساختمان هاي ناايمن در مناطق 1، 2 و 3

مدير عامل سازمان آتش نشاني با اعلام اينكه به زودي اسامي ساختمان هاي ناايمن شهر تهران در سايت 125 ثبت خواهد شد، گفت: تاكنون 450ساختمان نتوانستند پايان كار خود را دريافت كنند كه عمدتاً مربوط به مناطق 2، 1 و 3 شهر تهران مي شوند.
محمدرضا حاجي بيگي در گفت وگو با «تهران سما»، اظهار داشت: با توجه به اينكه ضمانت اجرايي طرح رتبه بندي ساختمان هاي ناايمن به عهده سازمان آتش نشاني است، اين سازمان اقدامات لازم را پيش بيني كرده و در حال اجراي آنها است تا ساختمان هاي ناايمن شهر نقص هاي خود را مرتفع كنند.
وي ادامه داد: از اين پس آدرس، مشخصات، عكس و معايب ساختمان هاي ناايمن روي سايت 125 ثبت مي شود و اين اقدام ادامه خواهد داشت تا اين ساختمان ها نقوص خود را به طور كامل برطرف كنند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني اضافه كرد: همچنين به ساختمان هايي كه تاكنون به دليل نبود ايمني نتوانستند پايان كار كسب كنند، يك وقت چند ماهه داده مي شود تا معايب خود را اصلاح كنند در غير اين صورت اسامي آنها روي سايت 125 ثبت خواهد شد.

 



كشف 106 تن برنج قاچاق در نايين

نايين- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان نايين گفت: بيش از 106 تن برنج قاچاق در گلوگاه نايين كشف و ضبط شد.
سرهنگ محمد علي يوسلياني افزود: مأموران ايستگاه بازرسي شهيد شرافت نايين حين كنترل خودروهاي عبوري به 4 دستگاه تريلر كه از زاهدان، عسلويه و كازرون عازم تهران بودند مشكوك شده و محموله بار و اوراق حمل آن را كنترل كردند.
وي اظهار داشت: يكدستگاه كاميون نيز كه از زاهدان عازم كرج بود مورد بازرسي دقيق قرار گرفت كه از اين خودروها مقدار 106 هزار و 900 كيلوگرم انواع برنج خارجي كشف و ضبط شد. در اين رابطه 5 دستگاه خودرو حامل بار قاچاق توقيف و 5 نفر نيز دستگير شدند.يوسلياني ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه را مبلغ 3 ميليارد و 350 ميليون ريال اعلام كرد.

 



قرآن چاپ جمهوري اسلامي ايران به ايستگاه فضايي بين المللي منتقل شد

با پيگيري هاي يك ايراني، يك جلد كلام الله مجيد، چاپ جمهوري اسلامي ايران، توسط الكساندر كالري، فرمانده ناو «سايوز تي. ام.آ.01 ام» به ايستگاه فضايي بين المللي منتقل شد.
سيروس برزو، تحليلگر فضايي و روزنامه نگار ايراني مقيم روسيه كه چند سال پيش با انتقال مجموعه اي از كارت پستال هاي منقش به مينياتورهاي استاد فرشچيان توسط يك فضانورد روسيه، مبتكر برپايي نخستين نمايشگاه هنري در ايستگاه فضايي بين المللي بود، اين بار موفق به ارسال يك جلد كلام الله مجيد، چاپ جمهوري اسلامي ايران به ايستگاه فضايي بين المللي شد.
وي درباره چگونگي ارسال قرآن مجيد به ايستگاه فضايي بين المللي ايسنا گفت: با توجه به نگاه الكساندر كالري، كيهان نورد نامدار روسيه به ايران و مردم ما و همچنين احترامي كه وي به عقايد ديني مان دارد، پس از آن كه مشخص شد، وي فرماندهي ناوكيهاني سايوز تي. ام.آ- 01 ام را بر عهده گرفته است، تصميم گرفتم بار ديگر محموله اي ايراني را توسط او راهي ايستگاه فضايي بين المللي كنم.

 



اعتصاب اتوبوس ها

وقتي رانندگان وسايل نقليه دست به اعتصاب مي زنند نه تنها جمعيت كثيري از مسافران سرگردان مي شوند بلكه مسيرهاي رفت وآمد نيز به نحوي مسدود مي شود.
از جمله اين اعتصاب ها مي توان به اعتصاب رانندگان اتوبوس در لندن اشاره كرد كه باعث پديد آمدن صف بلند اتوبوس ها در خيابان آكسفورد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14