(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 آبان 1389- شماره 19786

بزرگداشت 30 شهيد دفاع مقدس در بهشت زهرا(س)
هواي تهران در وضعيت هشدار است
نرخ خدمات معاينات فني خودروها ابلاغ شد
رويدادهاي خارجي
از شنبه آغاز مي شود
ثبت نام آزمون جايابي دانش آموختگان دندانپزشكي خارج از كشور
كاهش ميانگين سن بلوغ جنسي در ايران
گزارش رئيس پليس راهور تهران به اعضاي شوراي شهر
رهاسازي 2 راس كل جوان وحشي در عباس آباد
فرزند شهيد عامري مقام دوم مسابقات جهاني مخترعان را كسب كرد
رئيس كل دادگستري استان كرمانشاه: تبعيد و قطع دست در انتظار اراذل و زورگيران است
كشف 4 تن موادمخدر در سراوان
معاون سازمان سنجش خبر داد
ثبت نام بيش از 30 هزار داوطلب در مرحله تكميل ظرفيت كنكور
انهدام باند سارقان جيب بر در اتوبوس هاي بي آرتي
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد
خرده فروشان مواد مخدر نخستين گروه اعزامي به اردوگاه هاي كار اجباري
انتصاب
در اسفراين زني پس از 6 سال نازايي 3 قلو زاييد



بزرگداشت 30 شهيد دفاع مقدس در بهشت زهرا(س)

سازمان بهشت زهرا(س) مراسم بزرگداشت ياد و خاطره 30 شهيد پرافتخار انقلاب اسلامي و دفاع مقدس شهر تهران را برگزار مي كند.
اين مراسم پنجشنبه بيستم آبان ماه با حضور خانواده هاي معظم شاهد و مسئولان لشكري و كشوري رأس ساعت 14 در سالن ندبه مهديه شهدا برگزار مي شود.
گفتني است برگزاري اين مراسم با مشاركت اداره كل ايثارگران شهرداري تهران، مركز فرهنگي خانه شهيد و روابط عمومي سازمان بهشت زهرا(س) است.

 



هواي تهران در وضعيت هشدار است

مديركل مركز پايش آلودگي هواي استان تهران از سكون نسبي و انباشت آلاينده ها با سرد شدن هوا خبر داد و گفت: هواي پايتخت به دليل افزايش آلاينده ها به وضعيت هشدار رسيده است.
سيد «امير فاتح وحدتي» افزود: ميزان آلاينده هاي هوا نسبت به روز گذشته كمي كاهش يافته است، اما هنوز در وضعيت هشدار قرار داريم.
وي يادآور شد: شاخص كيفيت هوا در مرز هشدار است كه اگر شهروندان كمك نكنند برطرف نخواهد شد.
وحدتي افزود: پايداري هوا در آسمان تهران سبب شده تا در وضعيت هشدار باقي بمانيم.
وي تصريح كرد: با توجه به پايداري هوا در سطح پاييني جو، طي دو روز گذشته ميزان آلاينده هاي اندازه گيري شده در ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا به ويژه «ذرات ريز معلق» با منشا محلي بيش از حد مجاز است.
وي، ميانگين اندازه ذرات معلق با اندازه دو نيم ميكرون را تا هشت صبح ديروز137(PSI) اعلام كرد.
مدير مركز پايش آلودگي هواي استان تهران همچنين اعلام كرد: ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا در خيابان آزادي و پارك رازي به ترتيب 132و164 (PSI)را نشان مي دهند.
وحدتي از شهروندان درخواست كرد تا از سفرهاي غيرضروري در سطح شهر بپرهيزند و با خودرو شخصي تردد نكنند.
وي همچنين از ورزشكاران خواست تا از فعاليت و ورزش دووميداني بويژه در ساعات اوليه صبح خودداري كنند.
مدير مركز پايش آلودگي هواي تهران همچنين به سالمندان، كودكان و بيماران قلبي و تنفسي توصيه كرد تا در معرض هواي آزاد قرار نگيرند.
مدير مركز پايش آلودگي هواي استان تهران از پليس راهور تهران نيز خواست تا بطور جدي از تردد خودروهاي دودزا جلوگيري كند و كنترل جدي و برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني استمرار يابد.
كاهش 3 تا 5 درجه اي دما در شمال شرق كشور
كارشناس سازمان هواشناسي پيش بيني كرد دماي هوا در روزهاي پاياني هفته در شمال شرق كشور بين 3 تا 5 درجه سانتي گراد كاهش يابد.
فريبا گودرزي به فارس گفت: در 24 ساعت آينده سواحل و جزاير خليج فارس و دامنه هاي جنوبي زاگرس شاهد افزايش ابر، وزش باد و رعد و برق خواهند بود.
وي براي ساير نقاط كشور در روزهاي پاياني هفته جو آرامي پيش بيني كرد و گفت: انتظار مي رود از غلظت غبار موجود در شهرهاي صنعتي كاسته شود.
گودرزي با اشاره به استقرار جو پايدار در كشور گفت: تا اواخر هفته در اغلب نقاط كشور باران نخواهد باريد اما دماي هوا در شمال شرق كشور بين 3 تا 5 درجه سانتي گراد كاهش مي يابد.
كارشناس سازمان هواشناسي با بيان اينكه هواي تهران غبار آلود است، افزود: دماي هواي تهران 19 درجه سانتي گراد است كه نسبت به روز گذشته يك درجه افزايش نشان مي دهد.

 



نرخ خدمات معاينات فني خودروها ابلاغ شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
نرخ خدمات معاينات فني خودروها، در هيئت دولت تصويب و جهت اجرا ابلاغ شده است.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: كميسيون موضوع اصل 138 قانون اساسي، هزينه معاينه خودروهاي سبك را در كلانشهرها 90هزار ريال، در مراكز استانها و شهرهاي با جمعيت بيش از 300 هزار نفر 80 هزار ريال و در شهرهاي با جمعيت كمتر 70 هزار ريال تصويب كرده است.
بيوك رئيسي افزود: اين هزينه ها براي خودروهاي سنگين در هر 3 مورد 180هزارريال است.
دبير كميته كاهش آلودگي هواي تبريز گفت: نرخ خدمات فني براي مراجعات بعدي تا يك ماه از تاريخ قبلي، براي خودروهاي سبك 20هزار ريال و براي خودروهاي سنگين تا 10روز پس از مراجعه اول، اين نرخ اعمال خواهد شد.
وي تردد موتورسيكلت هاي بدون معاينه فني را خلاف قانون و عامل تاثيرگذار در آلودگي هواي كلانشهرها دانست و افزود: موتورسيكلت ها نيز با هزينه 30 هزارريال معاينه فني خواهند شد.
رئيسي تصريح كرد: تصويب نامه نرخ معاينات فني خودروها در 21مهرماه امسال تصويب و براي اجرا، به سازمانهاي ذي ربط ابلاغ شده است و با توجه به اين كه معاينه فني خودروها، به عنوان يكي از اثرگذارترين عوامل كنترل آلودگي هوا در بخش آلاينده هاي متحرك ارزيابي مي شود و اقدامي ضروري است، مي بايست مورد توجه جدي تمامي دارندگان خودروها قرار گيرد.

 



رويدادهاي خارجي

181 قرباني سيل در تايلند
منابع خبري از افزايش تعداد تلفات قربانيان سيل تايلند به 181 نفر خبر دادند.
به گزارش ايرنا به نقل از «روماندي نيوز»، دولت تايلند، شمار قربانيان اين سيل را كه از يك ماه پيش تاكنون در اين كشور رخ داده است را تاكنون 181 نفر برآورد كرده است.
به گفته مسئولان دولتي، هفت ميليون و 800 هزار نفر نيز بر اثر جاري شدن سيل در اين كشور خانه و زمين هاي كشاورزي خود را از دست داده و يا دچار خسارت هايي شده اند. گرچه دولت تايلند براي كمك به سيل زدگان از ارتش كمك گرفته است، اما همچنان 51 استان از 76 استان اين كشور دچار فاجعه سيل هستند و نيازهاي اوليه آنها تاكنون برآورده نشده است.

 



از شنبه آغاز مي شود
ثبت نام آزمون جايابي دانش آموختگان دندانپزشكي خارج از كشور

دبير شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام هفدهمين دوره آزمون جايابي دانش آموختگان دندانپزشكي خارج از كشور از 22 آبان ماه خبر داد.
دكتر اكبر فاضل با اشاره به برگزاري آزمون جايابي دانش آموختگان دندانپزشكي خارج از كشور 11 آذرماه در تهران، گفت: داوطلبان واجد شرايط بايد مدارك لازم را از 22 تا 26 آبان ماه جاري به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي ارسال كنند.
وي با بيان اين كه واجدين شرايط توسط مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي معرفي مي شوند، اظهار كرد: كارت ورود به جلسه آزمون از 9 آذرماه توزيع مي شود.

 



كاهش ميانگين سن بلوغ جنسي در ايران

ميانگين سن بلوغ جنسي در ايران در پسرها از 16 به 12 سال و در دخترها از 14 به 10 سال كاهش يافته است.
به گزارش واحد مركزي خبر، رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور در نشست خبري گفت: تغيير الگوي تغذيه، افزايش گوشت هاي هورموني، تاثير برخي مواد و افزودني هاي شيميايي و از همه مهمتر هجمه دنياي مجازي تصاوير و مطالب غيرمجاز اينترنتي، گستره بلوغ جنسي را به سنين پايين تر كشانده است.
دكتر غلامعلي افروز با تاكيد بر توجه معلمان و روان شناسان به كاهش سن بلوغ جنسي نوجوانان گفت: دانش افزايي در حوزه بلوغ جنسي و توجه به رشد اخلاقي و جسماني در حوزه علوم تربيتي و آموزش و پرورش بايد بيشتر مد نظر مسئولان قرار گيرد.
وي در ادامه به ضرورت آموزش و اطلاع رساني صحيح درباره معيارهاي ازدواج مناسب اشاره كرد و افزود: هم كفو بودن، شباهت هاي ظاهري از قبيل تحصيلات و سن نيست بلكه اصل كفويت براساس آموزه هاي ديني، پاك بودن هر دو فرد و ويژگي هاي روان جسمي است و چه بسا تجارب حرفه اي افراد بالاتر از مدارك تحصيلي آنان محسوب شود.
رئيس سازمان نظام روانشناسي، خانواده را محبوب ترين بنا از ديدگاه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله دانست و گفت: مطالعات جهاني در زمينه خانواده نشان مي دهد ريشه اصلي همسر ستيزي و انزواي عاطفي و فيزيكي همسران در دافعه هاي رواني و جنسي خلاصه مي شود.
وي افزايش تنوع طلبي در مردان را عامل بيشتر آسيب هاي خانوادگي دانست و گفت: فضاهاي مجازي غيرمجاز، لوح هاي فشرده و فيلم هاي ماهواره اي، آسيب پذيري خانواده ها را جدي تر كرده است.
دكتر افروز به پيشنهاد اختصاص يك مشاور براي هر هزار نفر در شهرهاي پر جمعيت اشاره كرد و گفت: متاسفانه به علت حمايت نكردن دولت هاي كنوني و گذشته، به بسياري از طرح هاي مختلف سازمان نظام روانشناسي بها داده نمي شود و تعرفه هاي پيشنهادي اين سازمان مبني پذيرش بخشي از هزينه هاي مشاوره و روانشناسي در بيمه ها تحقق نيافته است.

 



گزارش رئيس پليس راهور تهران به اعضاي شوراي شهر

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهور تهران بزرگ با حضور در جلسه شوراي شهر تهران به ارائه گزارشي از تدابير و راهبردهاي آبان ماه راهور ناجا پرداخت.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار سرتيپ حسين رحيمي گفت: اعمال مديريت كارآمد بر ترافيك با هدف تسهيل و نظم دهي به عبور و مرور، تسريع در حضور به موقع در صحنه تصادفات رانندگي و مديريت هدفمند بر رسيدگي به تصادفات از جمله راهبردهاي اصلي پليس راهور ناجا در اين ماه است.
رحيمي افزود: ضعف آموزشي، نبود حساسيت و تناسب رفتارهاي ماموران با نيازهاي فعلي و فقر فرهنگي و رفتارهاي نامناسب رانندگان، راكبين و عابران از جمله آسيب هاي مديريتي است كه راهور ناجا با آنها روبرو است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: استانداردسازي رفتار كاركنان در تقاطع ها و تجهيز آنها به تجهيزات هدايت ترافيك از برنامه هاي در دست اجراي پليس راهور تهران بزرگ است.
وي در ادامه به تشكيل گروه هاي ويژه اشاره كرد و گفت: گروه ويژه يگان عمليات با استعداد 30 دستگاه موتورسيكلت تاكنون روي 45 هزار و 219 دستگاه اعمال قانون كرده و در اين ميان 112 دستگاه را توقيف كرده است.
رحيمي افزود: گروه ويژه سركلانتري هاي 5گانه نيز با استعداد 15 دستگاه موتورسيكلت روي 67 هزار و 959 دستگاه اعمال قانون كرده و 960 دستگاه را نيز توقيف كرده است.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: ساماندهي و كنترل سرويس مدارس، طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد برگه معاينه فني، تشديد برخورد با 4 تخلف شاخص، تقويت و تشديد اقدامات عملياتي پليس بزرگراه، برخورد جدي با 3 تخلف شاخص در بزرگراه ها و نيز طرح تشديد برخورد با ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك نيز از جمله برنامه هاي در دست ا جراي راهور ناجا در سطح شهر تهران است.
رحيمي گفت: 9 روز از آغاز طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد برگه معاينه فني مي گذرد و ما در اين مدت حتي يك خودرو را توقيف نكرديم بلكه جهت رعايت حال مردم خودروها را به سمت مراكز معاينه فني هدايت كرديم. وي افزود: راه اندازي گشت هوايي و استفاده از بالگرد در كنترل ترافيك با استعداد 30 سورتي پرواز از ديگر اقدامات راهور ناجا است و ما به گشت هوايي به عنوان يك شعار و تشريفات نگاه نمي كنيم بلكه با شناسايي 36 نقطه ترافيكي از گشت هوايي براي كنترل ترافيك بهره مي بريم.
وي در بخش اقدامات آموزشي و فرهنگي راهور ناجا به آموزش چهره به چهره موتورسيكلت سواران متخلف و پيمان بستن با آنها به منظور اجتناب از تكرار تخلف پرداخت و گفت: در اين راستا به 2 هزار و 443 موتورسيكلت سوار آموزش چهره به چهره داده شده و از آنان به منظور اجتناب از تكرار تخلف پيمان و تعهد گرفته شده است.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ در بخش ديگري از سخنان خود به آموزش 1037 نفر از رانندگان در ستاد ترخيص خودرو و نيز آموزش 8 هزار نفر از رانندگان شركت واحد و تاكسيراني با همكاري سازمان ترافيك اشاره كرد و گفت: راهور ناجا به منظور تعامل با مردم به دنبال كار فرهنگي است اگرچه انرژي زيادي از مجموعه صرف كار فرهنگي شود.
گفتني است مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران نيز با اعلام مخالفت خود در مورد افزايش مهلت معاينه فني خودروها از 2 به 5 سال گفت: با اين وضعيت پس از پنج سال خودرو را بايد اوراق كنيم نه معاينه فني.

 



رهاسازي 2 راس كل جوان وحشي در عباس آباد

نايين-خبرنگاركيهان:
رئيس اداره حفاظت محيط زيست زيست نايين گفت: در يك اتفاق نادر 2 راس كل جوان وحشي كه در مسير جابه جايي به علت طوفان دچار اشتباه مسير شده بودند، رها شدند.
حسين اكبري افزود: اين دو كل از ارتفاعات پناهگاه حيات وحش عباس آباد به روستاي چوپانان وارد شده بودند كه با حضور به موقع نيروهاي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نايين و سرمحيط باني چوپانان و با همكاري مردم طبيعت دوست زنده گيري شده و پس از دو روز نگهداري، احياء و مراقبت ويژه و اطمينان از سلامت آنها به زيستگاه اصلي خود در پناهگاه حيات وحش عباس آباد منتقل و با موفقيت به دامان طبيعت برگردانده شدند.
در يكسال اخير توسط اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نايين بيش از 20 مورد درمان، احياء و رهاسازي جانوران شاخص و صدمه ديده از جمله كل و بز، كاراكال، گربه شني، هوبره، بالابان، عقاب طلايي، وارانوس كه بعلت مخاطرات انساني، طبيعي و جاده اي دچار مصدوميت شده بودند با موفقيت انجام شده است.

 



فرزند شهيد عامري مقام دوم مسابقات جهاني مخترعان را كسب كرد

اسحق عامري فرزند شهيد اسحاق عامري، دانشمند و مخترع جوان هرمزگاني در مسابقات جهاني مخترعان كرواسي مقام دوم جهان را بدست آورد.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران وي سه اختراع ديگر خود را با عناوين: عصاي مجهز به خط بريل براي عبور جانبازان نابينا از خيابان، دستگاه تشخيص همزمان چند گروه خوني بامكانيزم ولتاژ و جريان و توشه نگهدار هوشمند به اداره ثبت اختراعات كشور تحويل داده است و در 13 آذر ماه امسال در حضور داوران از آنها دفاع خواهد كرد.
سرنگ تزريق مخصوص افراد آلوده به بيماري هاي خوني اختراع ديگر وي است كه در اين روز ارائه مي شود.
عامري در اين باره گفت: سخت تلاش مي كنم تا در المپياد مخترعان كه فروردين سال آينده برگزار مي شود، مدال نقره خود را تبديل به طلا كنم.
وي موفقيت هاي خود رامرهون تلاشهاي مادرش و رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران هرمزگان دانست و گفت: قصد دارد با ثبت 219 اختراع، دين خود را نسبت به شهداي گرانقدر ايران اسلامي و كشورش ادا كند.
گفتني است سرنگ هوشمند به كمك حس لامسه كار مي كند كه 29 تير امسال با شماره 65671 در فهرست اختراعات جهاني به ثبت رسيد. با كمك اين سرنگ، افراد نابينا كه به درمانگاه دسترسي ندارند، مي توانند با حس لامسه سرنگ را تنظيم و به بدن خود تزريق كنند.
شايان ذكر است، اسحق عامري سياهويي پسر شهيد اسحاق عامري 22 ساله و دانشجوي ترم 7 رشته مهندسي پزشكي است و مدال خود را به موزه شهداي بندرعباس تقديم كرده است.

 



رئيس كل دادگستري استان كرمانشاه: تبعيد و قطع دست در انتظار اراذل و زورگيران است

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
اراذل و اوباش و زورگيران بدانند كه تبعيد و قطع دست در انتظار آنهاست.
رئيس كل دادگستري استان كرمانشاه در جمع مسئولان انتظامي اين استان با بيان اين مطلب افزود: برهم زنندگان نظم عمومي بخصوص اراذل و اوباش و زورگيران بدانند كه دستگاه قضايي و انتظامي در برخورد با چنين افرادي ذره اي كوتاه نخواهند آمد و مجازات سنگيني عليه آنان اعمال مي كند.
اللهيار ملكشاهي گفت: دستگاههاي اداري و دولتي بايستي در پيشگيري از جرم و زمينه سازي حضور به موقع پليس تلاش كنند.
رئيس كل دادگستري استان كرمانشاه در پايان از تلاشهاي نيروي انتظامي استان در برخورد با اراذل و اوباش و پاكسازي مناطق آلوده كه رضايت شهروندان را به دنبال داشت تقدير و تشكر كرد.

 



كشف 4 تن موادمخدر در سراوان

زاهدان-خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان از كشف 4 تن موادمخدر توسط ماموران نيروي انتظامي اين استان خبر داد.
سرتيپ غلامعلي نكويي با اشاره به اطلاعات واصله مبني بر ورود يك محموله بزرگ مواد مخدر به حوزه استحفاظي شهرستان سراوان گفت: ماموران نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان با شناسايي مسيرهاي احتمالي تردد قاچاقچيان اين مسيرها را تحت كنترل محسوس و نامحسوس خود قرار دادند.
وي افزود: با اجراي كمين هاي موثر در چند نقطه عرصه را بر قاچاقچيان تنگ كرديم و آنان ناچار شدند محموله خود را در دو نقطه در منطقه عمومي بم پشت باراندازي كنند.
سرتيپ نكوئي گفت: با اقدامات رد زني كه توسط تيم هاي مجرب در مناطق صعب العبور انجام شد، محل باراندازها شناسايي و توسط پليس موادمخدر و يگان تكاوري، منطقه محاصره و از محل هاي بارانداز 4 تن موادمخدر از نوع ترياك كشف و ضبط شد.
وي در پايان اظهار داشت: تلاش هاي وسيعي به منظور شناسايي محل اختفاء و دستگيري قاچاقچيان در دستور كار پليس استان قرار گرفته است.

 



معاون سازمان سنجش خبر داد
ثبت نام بيش از 30 هزار داوطلب در مرحله تكميل ظرفيت كنكور

معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: بيش از 30 هزار داوطلب در مرحله تكميل ظرفيت كنكور 89 ثبت نام كرده اند.
دكتر حسين توكلي افزود: 800 داوطلب در مرحله تكميل ظرفيت كنكور 89 پذيرفته خواهند شد.
وي با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام در مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري 89، گفت: بيش از 30 هزار داوطلب در مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري 89 شركت كرده اند.
توكلي در مورد آغاز كلاس هاي پذيرفته شدگان مرحله تكميل ظرفيت، اظهار داشت: شروع دوره هاي پذيرفته شدگان اين مرحله بستگي به دانشگاه هاي پذيرنده دارد.
وي با اشاره به زمان اعلام نتايج آن مرحله، گفت: هنوز زمان دقيق اعلام نتايج نهايي مشخص نيست.

 



انهدام باند سارقان جيب بر در اتوبوس هاي بي آرتي

در پي متلاشي شدن باند سارقان جيب بر در اتوبوس هاي شهري، پليس آگاهي تهران بزرگ از مالباختگان خواست متهمان را شناسايي كنند.
در پي طرح شكايت تعدادي از شهرونداني كه اموالشان در داخل اتوبوس هاي BRT سطح شهر تهران به سرقت رفته بود، پرونده اي در شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران تشكيل شد.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس ولي زاده، بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 4 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و كارآگاهان در تحقيقات خود از مالباختگان متوجه شدند كه سارقان تحت تعقيب با استفاده از ساعت هاي شلوغي اتوبوس هاي BRT در ساعت هاي ابتدايي يا پاياني روز اقدام به سرقت اموال مسافران مي كردند.
كارآگاهان هويت با شناسايي 3 متهم سابقه دار با نام هاي عبدالله-ي، فريدون م و عبدالله- الف آنها را در يك عمليات ضربتي در داخل ايستگاه اتوبوس بي آرتي در ميدان آزادي دستگير كردند.
متهمان در اعترافات خود علاوه بر معرفي همدستان خود گفتند: پس از انتخاب طعمه هاي خود، در قالب گروه هاي 2 تا 6 نفره در اطراف آنان قرار گرفته و در يك لحظه، از شلوغي داخل اتوبوس استفاده كرده و با ارتكاب سرقت در ايستگاه ديگر پياده مي شديم.
پليس در ادامه رسيدگي به اين پرونده متوجه شد كه 6 متهم دستگير شده از مجرمان سابقه دار در زمينه خريد و فروش مواد مخدر بوده و به مصرف انواع مواد مخدر از قبيل شيشه، كراك و حشيش اعتياد دارند.
به گزارش ايسنا سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش چهره اعضاي اين گروه از سارقان جيب بر، اظهار كرد: با توجه به تعدد سرقت هاي انجام شده در اتوبوس هاي BRT سطح شهر تهران بويژه در مسير انقلاب- آزادي و احتمال افزايش تعداد مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان براي شناسايي مالباختگان صادر شد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد
خرده فروشان مواد مخدر نخستين گروه اعزامي به اردوگاه هاي كار اجباري

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي گفت: اولين گروهي كه به اردوگاه هاي كار اجباري اعزام مي شوند خرده فروشان مواد مخدر خواهند بود.
سردار حسين آبادي با بيان اينكه خرده فروشان مواد مخدر پس از انتقال از زندان ها در سخت ترين شرايط ممكن به فعاليت و كار خواهند پرداخت افزود: موافقت براي احداث اردوگاه هاي كار اجباري در حاشيه كلانشهرها كسب شده است.
وي با بيان اين كه براساس موافقت وزارت كشور اردوگاه هاي كار اجباري براي اولين بار در ايران احداث مي شود، افزود: با هماهنگي صورت گرفته با قوه قضائيه، سازمان زندان ها، پليس مبارزه با موادمخدر، سازمان بهزيستي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اردوگاه هاي كار اجباري در كلانشهرها راه اندازي مي شود.حسين آبادي گفت: كمپ «شفق» در تهران مكاني براي نگهداري معتادان بي مكان و كارتن خواب است و اين كمپ نمونه موفقي از راه اندازي اردوگاه هاي نگهداري معتادان است.به گزارش ايسنا رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با تأكيد بر اين كه اردوگاه هاي كار اجباري در حاشيه شهرهاي بزرگ احداث مي شوند گفت: در اين اردوگاه ها خرده فروشان مواد مخدر كه توسط پليس دستگير شده اند، به آنجا منتقل شده و در سخت ترين شرايط ممكن به فعاليت و كار مي پردازند.

 



انتصاب

طي حكمي از سوي دكتر محمدحسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي، دكتر سعيد قاضي مغربي به عنوان معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي منصوب شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران طي حكمي حسين معتمدنيا را به عنوان سرپرست جديد دادسراي ناحيه 4 منصوب كرد.

 



در اسفراين زني پس از 6 سال نازايي 3 قلو زاييد

اسفراين-خبرنگاركيهان:
جراح و متخصص زنان و زايمان بيمارستان امام خميني اسفراين گفت: زني پس از 6سال نازايي در اين بيمارستان سه قلو زاييد.
دكتر ندا اصغرزاده افزود: اين خانم 29 ساله در اثر يك زايمان زودرس نزديك به هشت ماه طي يك عمل سزارين سخت 2 پسر و يك دختر به دنيا آورد.
وي گفت: حال مادر و سه فرزند وي كاملاً رضايت بخش است مادر اين سه قلو نيز به خبرنگار ما گفت: جهت باردار شدن چندين بار به پزشكان مشهد مراجعه كرده و پس از درمان نازايي باردار شدم و از چهارماهگي متوجه شدم كه سه قلو باردارم.
وي از پزشكان و پرستاران بيمارستان امام خميني اسفراين تشكر و قدرداني كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14