(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 آذر 1389- شماره 19804

احداث پايگاه هوايي امداد ضرورت امروز استان هاي شمالي
نماينده مردم اليگودرز: اجراي هدفمندسازي يارانه ها، منافع سرمايه داران را به خطر انداخت
اختصاص 440 ميليارد ريال به طرح هاي اشتغالزايي اصفهان
ايران در كيهان
معاون سياسي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور : فتنه اقتصادي كم ضررتر از فتنه سياسي نيست
اختصاص 100هزار كتاب ديجيتال به كتابخانه هاي كاشان
امتيازات ويژه به مالكان خودروهاي حمل و نقل عمومي
مدير باغباني جهاد كشاورزي قزوين: قزوين مقام سوم توليد قارچ خوراكي را در كشور داراست
نخستين عمل جراحي فيكساسيون مهره گردن در گيلان موفقيت آميز بود
استاندار هرمزگان: ايرانيان زمينه ساز خروج پرتغالي ها از خليج فارس و شرق آفريقا شدند
رئيس شوراي شهر انديمشك: درآمدهاي شهرداري براي هزينه هاي آن كافي نيست
تاكيد امام جمعه ورامين بر كمك به معلولان
افتتاح دفتر بنياد ملي نخبگان در بيرجند
گره ترافيك تبريز با محاسبات رياضي باز مي شود
استقبال اصفهاني ها از محفل انس با قرآن
ازدواج 72 زوج دانشجوي طبسي در دهه ولايت



احداث پايگاه هوايي امداد ضرورت امروز استان هاي شمالي

براساس آمار سازمان جنگلها و مراتع، مساحت جنگلهاي شمال ايران 91/1 ميليون هكتار است كه از آستارا در غرب تا گليداغ در دامنه هاي شمالي رشته كوه البرز در سه استان گيلان، مازندران و گلستان امتداد دارد.
اين جنگلها در جغرافياي گياهي با عنوان جنگلهاي هيركاني hyrcanian در منطقه رويشي اروپا- سيبري جاي دارد.
مساحت كل جنگلهاي حوزه اداره كل منابع طبيعي استان گلستان نيز با احتساب سطح جنگل كاري ها حدود 451 هزار و 705 هكتار برآورد شده است. اين جنگلها از گلوگاه در غرب تا گليداغ در شرق استان به طول تقريبي 260كيلومتر امتداد دارد كه 60درصد آن معادل 249هزار و 373 هكتار توليدي و 40درصد معادل 130هزار هكتار احيايي و حفاظتي و 72 هزار و 332 هكتار نيز جنگلهاي دست كاشت است.
گياهان پهن برگ و سوزني برگ مانند «بلند مازو، راش، توسكا، افرا، آلونگ، بارانك، ملچ، نمدار، ون، شيردار و گردو» از جمله گونه هايي هستند كه در جنگلهاي استان گلستان يافت مي شوند.
گونه «بلند مازو» درخت غالب جنگلهاي شرق استان است و در بين اين جنگلها گونه هاي نادر با ارزش چون سرخدار، سرونوش و زربين آزاد و پسته قازان قايه ممنوع القطع بوده و جزو ذخائر ژنتيك محسوب مي شوند.
اين اطلاعات از آن جهت نگاشته شد كه خوانندگان عزيز و حتي برخي مسئولان بدانند چه ذخائر با ارزش ژنتيكي در جنگلهاي شمال بالاخص استان گلستان وجود دارد و براي حفاظت از اين ذخائر با ارزش اگر هرگونه سرمايه گذاري صورت گيرد، بازهم كم است. زيرا علاوه بر قطع ناجوانمردانه برخي از درختان توسط قاچاقچيان چوب كه معمولاً به درختان پير و جوان رحم نمي كنند و هرگونه درخت را كه از تنه مناسبي برخوردار باشد به تيغ اره مي سپارند متأسفانه گاه و بيگاه هم توسط برخي افراد ناآگاه و در بعضي مواقع حوادث غيرمترقبه همچون گرم شدن هوا و در نتيجه ايجاد آتش سوزي در جنگلها، يا وقوع سيل مخرب، تيشه به ريشه درختان جنگل زده و بخشي از جنگلها را كه ماموريت سالم سازي هوا را براي ما انسانها به عهده دارند به نابودي كشانده است.
هر چند در اين ميان امداد رسانان جهت مهار سيل و يا مهار آتش سوزي دست به كار شده اند و در برخي موارد علي رغم امكانات در يك بازه زماني طولاني در كارشان موفق بوده اند، اما اگر خوب به اخبار و گزارش هايي كه طي چند روز اخير و به طور معمول هر ساله در مطبوعات و رسانه هاي كشور منتشر مي شود توجه كنيم، به خوبي متوجه مي شويم كه طولاني شدن زمان مهار آتش سوزي به علت كمبود امكانات مهمترين و اصلي ترين عامل گسترش آتش سوزي و خسارات به شمار مي رود.
اكنون كه دلايل مختلف و متعدد عمدي و سهوي براي نابودي سرمايه هاي ملي كشور و گونه هاي كمياب و بعضاً ناياب جنگلي در كمين هستند، عزم جدي مسئولان منطقه و كشور براي تجهيز استان هاي شمالي به امكانات يك گام ضروري و حياتي محسوب مي شود.
در اين ميان با توجه به صعب العبور بودن منطقه و كوهستاني بودن محيط جنگل ها نقش بالگردها در مهار آتش بر همگان روشن شده است. لذا اميد مي رود مسئولان و مديران ارشد نظام براي مهار سريع آتش سوزي و ساير حوادث غيرمترقبه مانند سيل با ايجاد پايگاه هاي امداد هوايي در استان هاي كشور و تجهيز اين پايگاه ها به امكانات و نيروي انساني مجرب و آموزش ديده بيش از اين زمينه نابودي سرمايه هاي ملي و نعمت هاي الهي اين موجودات زنده و حياتبخش را فراهم نكنند، چرا كه نابودي جنگل و مراتع يعني نابودي ديگر موجودات زنده، نابودي غذاي سالم، نابودي هواي پاكيزه، نابودي نشاط و آرامش، نابودي صنايع وابسته و...
بنابراين هر گام براي حفظ و حراست از جنگل و مراتع كشور گامي بزرگ و هدفمند براي تحول و تعالي كشور محسوب مي شود، مخصوصاً در شرايطي كه كمبود بارندگي و خشك سالي هاي پياپي زمينه رويش و توسعه جنگل ها را در كشور ما با محدوديت فراوان رو به رو ساخته است.
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان

 



نماينده مردم اليگودرز: اجراي هدفمندسازي يارانه ها، منافع سرمايه داران را به خطر انداخت

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها، منافع سرمايه داران منفعت طلب به خطر افتاده است.
حجت الله رحماني نماينده مردم اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي در همايش «توسعه پايدار اليگودرز» ضمن اعلام اين مطلب گفت: هر جا حرف حقي زده شد و يا اقدام مثبتي صورت گرفته، عده اي كه منافع آنها به خطر افتاده كارشكني كرده اند.
وي افزود: امروز هم همان افراد ضمن نااميد كردن مردم، سعي دارند دولت را در اجراي اين طرح دلسرد كنند، غافل از اينكه اين طرح به يك قانون تبديل و در راستاي اجراي عدالت اقتصادي با همكاري همه مردم اجرا مي شود تا همگان شيريني آن را احساس كنند.
رحماني با اشاره به مشكلات شهرستان اليگودرز گفت: اگر عدالت اجرا نشود، توسعه پايدار محقق نخواهد شد و دولت هم تلاش بسياري جهت نهادينه شدن عدالت در جامعه انجام داده است.

 



اختصاص 440 ميليارد ريال به طرح هاي اشتغالزايي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرماندار اصفهان در جلسه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان از اختصاص 440 ميليارد ريال به طرح هاي اشتغالزايي در شهرستان اصفهان خبر داد.
«مظفر حاجيان» اظهار داشت: از 370 طرح اشتغالزايي و ارائه شده به دبيرخانه اين كار گروه 233 طرح مصوب شده است.
وي با اشاره به اينكه تعهد اصفهان 19009 نفر اشتغالزايي است، افزود: تاكنون بالغ بر 21 هزار نفر اشتغال يعني بالاتر از تعهد شهرستان، اشتغال ايجاد شده است و نزديك به 15درصد زيادتر از تكليف به انجام رسيده است.
حاجيان با ابراز خرسندي از عملكرد برخي ادارات در محقق ساختن تعهدات اشتغالزايي گفت: برخي ادارات بالاتر از تعهدات خود عمل كرده اند و تعدادي ديگر از برنامه زمان بندي عقب هستند كه بايستي با ارائه راهكارهاي مناسب به تعهدات خود عمل نمايند.
فرماندار اصفهان توجه به اشتغالزايي كشاورزان شرق اصفهان بدليل خشكسالي هاي اخير و بيكاري آنان را از جمله دغدغه هاي مسئولان برشمرد و افزود: تمهيدات ويژه اي با همكاري صندوق مهر امام رضا(ع) براي ايجاد اشتغال كشاورزان بيكار در نظر گرفته شده است.

 



ايران در كيهان

افتتاح 10 پايگاه مقاومت
بسيج در ساري
ساري-خبرنگار كيهان: فرمانده سپاه ناحيه ساري گفت: در هفته بسيج 10 پايگاه مقاومت در شهرستان ساري افتتاح مي شود. سرهنگ عظيم وريجي به مناسبت هفته بسيج در جمع خبرنگاران گفت: در هفته بسيج در هزار پايگاه شهرستان ساري برنامه هاي گراميداشت اين هفته برگزار مي شود. وي تصريح كرد: مجهز شدن بسيجيان به ابزار نرم افزاري و تشكيل اتاق هاي فكر در پايگاهها براي مقابله با اين جنگ بسيار حائز اهميت است.
هفته بسيج در بناب
بناب-خبرنگار كيهان: فرماندار بناب با گراميداشت هفته بسيج گفت: هفته بسيج فرصت مناسبي است كه اهداف نظام، انقلاب و بسيج را به نسل جديد انتقال دهيم.
سعيد برقي در نشست هماهنگي برنامه هاي هفته بسيج با اشاره به حضور بسيج در صحنه هاي مختلف انقلاب گفت: در فتنه سال 88 اگر بسيج نبود الان معلوم نبود كشور در چه وضعيتي قرار داشت و اين تفكر بسيجي است كه جامعه را از لحاظ فكري و سياسي تضمين مي كند.
نشست خبري به مناسبت هفته بسيج
گچساران-خبرنگار كيهان: در نشست خبري كه به مناسبت گراميداشت هفته بسيج با هدف تشريح برنامه هاي ويژه هفته بسيج در سپاه ناحيه گچساران برگزار شده بود، سرهنگ بهروزي مسئول تربيت و آموزش و نماينده فرماندهي در سپاه ناحيه گچساران با اشاره به نقش حضرت امام در تشكيل و هدايت بسيج و مولفه ها و ساز وكارهاي قدرت بسيج و صيانت از انقلاب و دستاوردهاي آن كه مبتني بر ايمان به خدا و آموزه هاي ديني بوده به تشريح برنامه هاي ويژه هفته بسيج در شهرستان گچساران پرداخت.
ديدار به مناسبت هفته بسيج
مانه و سملقان-خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج فرمانده ناحيه مقاومت، فرماندهان پايگاه هاي بسيج، فرماندار و جمعي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي با امام جمعه شهرستان مانه و سملقان ديدار كردند.در اين ديدار امام جمعه مانه و سملقان گفت: بسيج مظهر همه زيبايي ها است و در ميان نهالهاي پاك و مقدسي كه با دست باغبان پير و فرزانه اين نظام الهي نشانده شد هيچ نهالي به سربلندي بسيج نرسيده. حجت الاسلام جواد طاهري گفت: امروزه بسيج بر خود مي بالد كه به عنوان يك فرهنگ و عقيده تبديل شده است.
حضور فعال بسيج در همه صحنه ها
طالقان-خبرنگار كيهان: ابوالقاسم مهري بخشدار طالقان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به هفته بسيج گفت يكي از بركات و ثمره هاي انقلاب شكوهمند اسلامي و بنيانگذار كبيرش حضرت امام خميني(ره) ايجاد فرهنگ و تفكر بسيجي در ميان ملت ايران است و امروز شاهد آنيم كه بسيج و بسيجي توانسته است در همه صحنه ها حضوري فعال پيدا كند و پرچم پرافتخار ايران اسلامي را در جاي جاي جهان به احتراز درآورد.مهري از مقاومت بي بديل بسيجيان در هشت سال دفاع مقدس به عنوان الگوي مناسبي براي مردم كشورهاي ظلم ستيزي كه در حال مبارزه با استكبار جهاني هستند ياد كرد و گفت نيروي مقاومت بسيج را مي توان به عنوان مردمي ترين نيروهاي مقاومت دانست.
هفته بسيج در خدابنده
خدابنده- خبرنگار كيهان: قربانعلي رجبي فرمانده سپاه ناحيه خدابنده گفت: بصدا در آوردن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاري محفل انس با قرآن كريم، برگزاري يادواره شهدا در 6 حوزه شهرستان، برپايي نمايشگاه كتاب و يادمان شهدا، ويزيت رايگان با اعزام تيم پزشكي جامعه بسيج در 3 1روستاي محروم منطقه، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان، عطرافشاني و گلباران مزار شهيدان از اهم برنامه هاي اين هفته است.
همايش بسيج، ولايت مداري و بصيرت
بابل-خبرنگار كيهان: همايش بسيج و ولايتمداري و بصيرت از سوي بسيج ادارات كل استان در محل شركت دخانيات مازندران برگزار شد. برپايه اين گزارش در اين همايش حجت الاسلام نظري نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران كربلاي مازندران از فعاليت هاي بسيج در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس سخنراني كردند.
نقش مسجد در باورهاي جوانان
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گنبدكاووس نقش مسجد را در تقويت باورهاي ديني در جوانان مهم و اساسي دانست و بر آن تاكيد كرد.سرهنگ پاسدار «عباس سياه مرزكوهي» در همايش ائمه جماعات، هيات امنا و فرماندهان پايگاه بسيج مساجد شهرستان گنبدكاووس، گفت: دشمنان با همكاري حاميان داخلي خود تلاش زيادي براي ورود افكار انحرافي به مساجد و در بين جوانان انجام مي دهند كه بايد جلوي اين افكار گرفته شود. وي، امام جماعت، هيأت امنا و فرمانده پايگاه بسيج مساجد را 3 ركن اساسي اين مكان مقدس دانست و افزود: همكاري و تعامل نزديك اين 3 ركن مانع ورود افكار انحرافي دشمنان به مسجد مي شود.
تمبر يادبود شهيدان
كاشان-خبرنگار كيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج كاشان از چاپ تمبر يادبود 33 شهيد اطلاعات، عمليات كاشان به مناسبت هفته بسيج در اين شهرستان خبر داد.سرهنگ پاسدار جواد نائيني در جمع خبرنگاران با برشمردن برنامه هاي هفته بسيج امسال گفت: غبارروبي گلزار يك هزار و 700 شهيد كاشان و يادواره شهداي سادات اين شهرستان، رژه موتوري بسيجيان، برگزاري نمايشگاه بسيج سازندگي، اردوي رزمي تبليغي 5 هزار نفري در شهرستان با عنوان «بسيج ولايت و بصيرت»، معرفي 65 نخبه بسيجي شهرستان در زمينه هاي ورزشي، اعتقادي، سياسي، مديريت برنامه ريزي و بصيرت، يادواره شهداي زن و زنان ايثارگر و از برنامه هاي شاخص هفته بسيج در شهرستان كاشان مي باشد.
نماز جمعه مهربان
مهربان-خبرنگار كيهان: حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي خاكپور امام جمعه مهربان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر مهربان، به مناسبت سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان حضرت امام خميني(ره) به فرمايشي از مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در مورد بسيج اشاره نموده و اظهار داشت: تا بسيج و روحيه صدق و صفا و خدمت بي منت و بي مزد است، دشمن نمي تواند لطمه اي وارد كند.
يادواره شهداي فيروزآباد
فيروز آباد-خبرنگار كيهان: در راستاي گرامي داشت ياد و خاطره شهداي سرفراز دوران دفاع مقدس و تجليل از تلاش و ايثارگري سنگرسازان بي سنگر، اولين يادواره شهداي جهاد كشاورزي فيروزآباد با حضور مديران اجرايي، بسيجيان پايگاههاي مقاومت و خانواده هاي معظم شهدا در نمازخانه امام هادي(ع) برگزار شد.
گردهمايي فرزندان
شهدا در چناران
چناران - خبرنگار كيهان: در دومين روز از هفته گراميداشت بسيج اولين گردهمايي فرزندان معزز شاهد شهرستان چناران در محل سالن معلم اين شهر برگزار شد. رئيس سازمان بنياد شهيد و ايثارگران خراسان رضوي در اين همايش به جايگاه بسيج اشاره كرد و گفت: بسيج مدرسه عشق و محل امني براي پاك شدن از تعلقات مادي و دنيوي است. عابدي مقدم افزود: خانواده معظم شهدا بدليل همراهي با شهدا در واقع در فيض و ثواب شهادت آنان شريكند.

 



معاون سياسي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور: فتنه اقتصادي كم ضررتر از فتنه سياسي نيست

تبريز- خبرنگاركيهان:
فتنه اقتصادي، كمتر از فتنه سياسي نيست و بايد مواظب فتنه هاي دشمن در جريان پياده كردن هدفمندسازي يارانه ها بود.
معاون سياسي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور، در معارفه حجت الاسلام والمسلمين «سعيد رشادي» امام جمعه جديد هشترود گفت: دشمن بدنبال برپا كردن فتنه در موضوع هدفمند سازي يارانه ها است و بايد توجه داشت كه فتنه اقتصادي، كمتر از فتنه سياسي نيست و بايستي هوشيار بود.
حجت الاسلام والمسلمين منصور غفوري افزود: اگرچه ممكن است اجراي اين طرح، در اوايل كار، مشكلاتي به همراه داشته باشد ولي يقيناً وضعيت بتدريج بهتر خواهد شد.

 



اختصاص 100هزار كتاب ديجيتال به كتابخانه هاي كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديركل كتابخانه هاي استان اصفهان از اختصاص يكصد هزار كتاب ديجيتال به كتابخانه هاي كاشان خبر داد.
غلامرضا ياوري، در مراسم تجليل از خادمان فرهنگ كتاب و كتابخواني و اختتاميه نمايشگاه كتاب كاشان در تالار فرهنگ اين شهر گفت: اين تعداد كتاب ديجيتال تا پايان سال جاري در اختيار كتابخانه هاي شهرستان قرار داده خواهد شد.
وي، همچنين از اختصاص 40هزار جلد كتاب «گويا» ويژه نابينايان به كتابخانه هاي عمومي شهرستان خبر داد و افزود: با اختصاص اين تعداد كتاب به كتابخانه هاي كاشان تمامي نابينايان شهرستان از اين كتاب ها بهره مند خواهد شد.
وي كمبود نيروي انساني را مهم ترين مشكل كتابخانه هاي كاشان اعلام كرد و اظهار داشت: براي تامين نيروي انساني كتابخانه ها از طريق مركز سهميه استخدامي براي كتابخانه هاي داراي ظرفيت و عضويت در آزمون هاي استخدامي اقداماتي در حال انجام است.
وي سرانه مفيد مطالعه در كشور با لحاظ نمودن مطالعه مفاتيح و قرآن را يكساعت و استاندارد جهاني مطالعه كتاب را 6 تا 8 ساعت اعلام كرد.

 



همزمان با اجراي هدفمندسازي يارانه ها
امتيازات ويژه به مالكان خودروهاي حمل و نقل عمومي

قم- خبرنگار كيهان:
همزمان با اجراي هدفمندسازي يارانه ها، به مالكان خودروهاي حمل و نقل عمومي امتيازات ويژه اعطا مي شود.
معاون امور عمراني استانداري قم و رئيس كميته حمل و نقل و سوخت استان از اعطاي امتيازات و تسهيلات ويژه اي به مالكان خودروهاي ناوگان حمل و نقل عمومي خبر داد و گفت: لازم است مالكان محترم اين خودروها در مدت زمان تعيين شده به بانكهاي عامل استان مراجعه و در مرحله اول، تسهيلات ارزان قيمت سوخت را دريافت كنند.
مهندس غلامزاده با اشاره به نزديك شدن به زمان اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها اظهار داشت: براساس تصميم ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت به محض آغاز اجراي اين طرح كمكهايي بصورت نقدي به رانندگان تاكسي ها و وانت بارها اعطاء خواهد شد كه واريز همه امتيازات و تسهيلات و يارانه ها به حساب فوق خواهد بود.
وي بيان داشت: در صورت دوگانگي قيمت سوخت براي ناوگان حمل و نقل عمومي پس از اجراي قانون، مبلغ مابه التفاوت قيمت سوخت كه به صورت نقدي توسط دولت پرداخت خواهد شد به اين خط اعتباري كه توسط دارندگان خودروها افتتاح شده واريز مي شود.
غلامزاده تمامي مالكان را به دريافت مرحله اول امتيازات كه شامل تسهيلات 4 درصدي سوخت با بازپرداخت 36 ماهه است، فرا خواند و گفت: اميدواريم قشر زحمت كش و پرتلاش ناوگان حمل و نقل عمومي با مراجعه به بانكها و افتتاح خط اعتباري و دريافت تسهيلات از ديگر امتيازات اعطايي در زمان اجراي طرح و سالهاي آتي محروم نشوند.

 



مدير باغباني جهاد كشاورزي قزوين: قزوين مقام سوم توليد قارچ خوراكي را در كشور داراست

قزوين- خبرنگار كيهان:
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: استان قزوين مقام سوم توليد قارچ خوراكي را در كشور دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين، محمد پيله فروش بيان داشت: استان قزوين با توليد بيش از 4 هزار و 500 تن قارچ خوراكي در سال مقام سوم توليد اين محصول را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: هم اكنون 12 واحد توليد قارچ و پنج واحد توليد كمپوست در استان قزوين فعال است كه توسعه واحدهاي توليد اين محصول از جمله اقدامات جديد اين سازمان است.
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين با اشاره به اينكه هم اكنون دو واحد جديد كمپوست و سه واحد قارچ خوراكي در اين استان در دست احداث است، اظهار داشت: هم اكنون بزرگترين واحد توليد قارچ كشور با ظرفيت 12 هزار تن در سال در شهرستان بوئين زهرا در حال ساخت بوده و داراي 20 درصد پيشرفت فيزيكي است.
وي عنوان داشت: شهرستان آبيك قطب توليد قارچ خوراكي در استان قزوين محسوب مي شود كه هم اكنون سه واحد صنعتي كمپوست و چهار واحد توليد قارچ در اين شهرستان فعال است.
پيله فروش در خصوص واحد جديد احداث شده در روستاي امامزاده جعفر اين شهرستان گفت: اين واحد در مدت شش ماه از محل تسهيلات تبصره اي سال 88 احداث و به بهره برداري رسيده كه در فاز اول ظرفيت توليد 200 تن قارچ در سال را خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: پيش بيني مي شود با اتمام عمليات ساخت اين واحدها در سال آينده ظرفيت اسمي توليد قارچ استان به بيش از 17 هزار تن در سال و كمپوست به بيش از 250 هزار تن در سال برسد.

 



نخستين عمل جراحي فيكساسيون مهره گردن در گيلان موفقيت آميز بود

رشت-خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار عمل جراحي فيكساسيون مهره گردن با استفاده از پيچ در استان گيلان انجام شد.
اين عمل كه از جمله دشوارترين اعمال جراحي ستون فقرات و از تكنيك هاي بسيار پيشرفته در اعمال جراحي مغز و اعصاب است توسط تيم جراحي مركز آموزشي درماني پروسيناي رشت شامل دكتر شاهرخ يوسف زاده و دكتر عليجاني با موفقيت انجام شد.
گفتني است بيماري كه عمل مذكور روي آن انجام شد حدود 5 ماه قبل در اثر تصادف دچار ضربه سر و به دنبال آن شكستگي مهره گردن شده بود كه عمل فيكساسيون روي وي با موفقيت صورت گرفت.

 



استاندار هرمزگان: ايرانيان زمينه ساز خروج پرتغالي ها از خليج فارس و شرق آفريقا شدند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
سرداران خطه جنوب و بويژه سردار امام قلي خان از جمله كساني بودند كه نه تنها به سلطه 117 ساله پرتغالي ها پايان دادند بلكه زمينه خروج آنها را از منطقه و سواحل شرق آفريقا رقم زدند.
استاندار هرمزگان در بيستمين همايش خليج فارس با بيان اين مطلب افزود: خليج فارس ميراث مشترك مردم منطقه است و امروزه ايران اسلامي مقتدرتر از هميشه از اين دريا و امنيت آن محافظت مي كند.
حسين هاشمي تختي اضافه كرد: خليج فارس جزو اندك نام هاي جغرافيايي بوده كه نام آن در اسناد قديمي بارها آورده شده است.
وي با بيان اينكه خليج فارس خواستگاه تمدن بشري است، افزود: دريانوردان ايراني 500 سال پيش از ميلاد مسيح به آب ها و سواحل مختلف سفر كردند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: نام خليج فارس با حوادث مشهور جهاني گره خورده است و اين نام كهن بيشتر از يك ميراث براي مردم منطقه است و شهرت جهاني دارد.
وي تاكيد كرد: خليج فارس مي تواند به كانون صلح و همگرايي منطقه اي تبديل شود.

 



رئيس شوراي شهر انديمشك: درآمدهاي شهرداري براي هزينه هاي آن كافي نيست

انديمشك- خبرنگار كيهان:
درآمدهاي شهرداري انديمشك پاسخگوي هزينه هاي شهر نيست و كمبود درآمد براي اين بخش ايجاد مشكل كرده است.
رئيس شوراي شهر انديمشك ضمن بيان مطلب فوق گفت: واقعيت اين است كه درآمد شهرداري انديمشك كفاف هزينه ها را نمي دهد و انديمشك به عنوان دروازه ورودي خوزستان و نقطه اتصال سه استان لرستان، ايلام و خوزستان به سرعت در حال توسعه و گسترش است كه امر روند خدمت رساني را كندتر مي كند.
مهندس «فرود ميرزاوند» اظهار داشت: وظيفه شوراي شهر، دفاع از حقوق مردم است و با توجه به هزينه هاي شهرداري و عدم توان براي تامين حقوق عقب افتاده پرسنل در بسياري از موارد، از وظيفه نظارتي خود گذشتيم و خوشبختانه تاكنون با تلاش شهردار جديد، پروژه هاي زيادي كه سال ها باقي مانده بود، اجرا شدند.
ميرزاوند گفت: با راه اندازي مجدد كارخانه آسفالت و سنگ شكن انديمشك اين كارخانه منبع درآمدي براي شهرداري خواهد شد. اين كارخانه با اعتباري بالغ بر 40 ميليون تومان راه اندازي شد.
رئيس شوراي شهر انديمشك در پايان با اشاره به وظيفه شورا گفت: شوراي سوم تاكنون 3 شهردار و 2 سرپرست را به طور رسمي انتخاب كرده كه شهردار جديد با وجود ناآشنايي با منطقه توانسته است تا حدودي بحران هاي شهرداري انديمشك را كنترل كند و درحوزه خدمات شهري، لايروبي و جمع آوري زباله، زيباسازي و نگهداري فضاي سبز كارهاي خوبي انجام داده كه رضايت شهروندان را موجب شده است.

 



تاكيد امام جمعه ورامين بر كمك به معلولان

ورامين- خبرنگاركيهان:
امام جمعه ورامين گفت: بهترين هديه مردم در راه خدا، كمك به معلولان است.
آيت الله سيدمرتضي محمودي در جمع مسئولان و خادمان مجتمع معلولان ايثار ورامين با بيان اين مطلب افزود: كمك به معلولان از اوجب واجبات است و خداوند آن را بيشتر قبول خواهد كرد.
ناظر و هادي مجتمع معلولان ايثار ورامين با بيان اينكه 99 معلول ذهني در اين مجتمع پذيرايي مي شوند اظهار داشت: اگر شما كمك كنيد دومين مركز معلولان با گنجايش 99 نفر تا پايان سال احداث خواهد شد.
آيت الله سيدمرتضي محمودي گفت: من از مردم و كساني كه توانايي مالي دارند، همچنين آناني كه نذر دارند مي خواهم اين انسان هاي الهي (معلولان) را كمك كنند.
براساس اين گزارش امام جمعه ورامين در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از هزينه هاي بيهوده نصب پلاكاردهاي حجاج، اموات و غيره گفت: گاهي اوقات مشاهده مي شود كه در برخي مجالس بيش از يك ميليون تومان هزينه نصب پلاكارد مي شود. آيا با نصب دهها پلاكارد انسان بزرگ مي شود، آيا اين همه اسراف حرام نيست؟ آيا كمك به معلولان كه توان اداره امور شخصي خود را ندارند از واجبات الهي نيست؟
وي با تاكيد بر اينكه معلولان به كمك هاي دولت نيازمند هستند گفت: چرا ما بايد بي توجه از كنار اين انسان هاي نيازمند بگذريم. كمك به آنان از واجبات الهي است.

 



با حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور انجام شد
افتتاح دفتر بنياد ملي نخبگان در بيرجند

بيرجند- خبرنگاركيهان:
دفتر بنياد ملي نخبگان خراسان جنوبي همزمان با برگزاري اولين نمايشگاه اختراعات انساني با حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در بيرجند افتتاح شد.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور دراين افتتاحيه گفت: خراسان جنوبي به لحاظ انسانهاي فرهيخته جزو خطه هاي پرثروت ايران است.
؟ سلطان خواه استفاده از ذخاير انساني در جهت پيشرفت كشور را وظيفه مسئولان دانست و گفت: بايد به توليدكنندگان علم و فناوري در همه جنبه ها توجه ويژه داشت.
وي ادامه داد: بنياد ملي نخبگان در همين راستا به وجود آمده تا با شكوفاشدن استعدادهاي نخبگان در جهاد علمي پيشتاز باشيم.
وي از برپايي نمايشگاه ملي ساليانه اختراعات در كشور با رويكرد تجاري سازي اختراعات در دهه فجر سال جاري خبر داد و افزود: مخترعان در صورت برپايي نمايشگاه و جشنواره استاني اختراعات به طور مستمر و ارزيابي علمي از آنان، در صورت تاييد مبلغ يك تا 5 ميليون تومان از حمايت بنياد برخوردار خواهندشد.

 



گره ترافيك تبريز با محاسبات رياضي باز مي شود

تبريز - خبرنگار كيهان:
با تهيه و تدوين مدل هاي رياضي، مي توان برنامه مناسبي براي حل ترافيك تبريز برنامه ريزي كرد.
«رئيس مركز پژوهشي رياضيات در صنعت» دانشگاه تبريز گفت: «علم رياضي در دنياي امروز، نقش ايفا مي كند و تاثير مستقيمي در ارتقاي كيفي زندگي بشر دارد و در همين جهت «مركز پژوهشي رياضيات در صنعت» دانشگاه تبريز قادر است بدون آنكه براي تعريض خيابان ها اقدام شود، براي ترافيك تبريز برنامه ريزي نموده و با تهيه مدل هاي رياضي برنامه مناسبي را در اين زمينه تدوين كند.
«كريم ايواز» كه در همايش «مديريت و برنامه ريزي شهري» در دانشگاه تبريز سخن مي گفت، يادآور شد: سازماندهي و جهت دادن به تحقيقات در جهت رفع نيازهاي جامعه، بسترسازي براي ارتقا توان علمي مديران سازمان هاي اجرايي با ايجاد دوره هاي تحصيلات تكميلي پژوهش محور، تعريف و تاسيس دوره هاي آموزشي بين رشته اي مورد نياز سازمان هاي اجرايي شهر و منطقه براي تربيت كادر متخصص حرفه اي و تلاش در جهت افزايش نقش دانشگاه ما در تبريز در پاسخ گويي به نيازهاي واقعي شهر و جامعه، از اهداف برگزاري اين نشست است.

 



استقبال اصفهاني ها از محفل انس با قرآن

اصفهان- خبرنگاركيهان:
محفل انس با قرآن كريم كه به منظور تجليل از خادمان قرآن توسط شهرداري اصفهان برگزار شد با استقبال 2 هزارنفري شهروندان اصفهاني همراه بود.
اين مراسم با حضور قاري بين المللي قرآن كريم استاد كريم منصوري و همچنين استاد دباغ حافظ بين المللي قرآن كريم برگزار شد و در پايان به 16نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه كمك هزينه مشهد مقدس تقديم شد.
امام جمعه اصفهان در اين محفل با بيان اين كه با بصيرت است كه آدمي موقعيت خود را مي سنجد و نسبت به آن واكنش مناسب نشان مي دهد، اظهار داشت: اهل بصيرت به سبب عبرت گيري و پندآموزي از هر رخداد و حادثه اي، هر تهديدي را به فرصتي تبديل مي كنند و به جاي آن كه تهديدات، عامل بازدارنده در مسير شخص و جامعه شود، به يك فرصت بي مانند تبديل مي شود كه توانايي و ظرفيت هاي وي و جامعه اش را افزايش مي دهد.

 



ازدواج 72 زوج دانشجوي طبسي در دهه ولايت

يزد - خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه ولايت و عيد سعيدغديرخم، تعداد 72 زوج دانشجوي دانشگاه پيام نور واحد طبس، ازدواج خود را جشن گرفتند.
معاون فرماندار طبس در اين مراسم، ضمن تبريك عيدسعيد غدير و ازدواج اين تعداد زوج دانشجو در اين ايام خجسته اظهار داشت: يكي از نيازهاي جدي امروز جامعه ما، تسهيل امر ازدواج و ترويج ازدواج آسان است.
وي خاطرنشان كرد: براي تسريع و تسهيل ازدواج، اقداماتي همچون تشكيل ستاد فرماندهي امور جوانان انجام شده است اما هنوز هم جاي كار بسيار زياد است كه همت همه مسئولان را مي طلبد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14