(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 آذر 1389- شماره 19804

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك هويت با دو شناسنامه ! (يادداشت روز)
مهمانپرست: طرحي بسيار مشكوك در پس پرده انتشار اسناد ويكي ليكس وجود دارد
بدبخت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
15 آذر در ژنو مذاكره با 1+5
سردار وحيدي: ترورهاي اخير محصول همكاري آمريكا، اسرائيل و انگليس با مزدوري منافقين بود
واشنگتن پست: ترور در ايران فقط چهره اسرائيل و آمريكا را زشت كرد (خبر ويژه)
بيماري هلندي «هيفوس»! (خبر ويژه)
من خودم سابقه دارم اپوزيسيون جو گير و سرخورده شده است (خبر ويژه)
كليدواژه هايي براي رمزگشايي از معماي ويكي ليكس (خبر ويژه)



يك هويت با دو شناسنامه ! (يادداشت روز)

1- شايد براي عده اي- هر چند اندك و كم شمار- كه هنوز به عمق فتنه 88 پي نبرده اند، شنيدن اين خبر- تاكيد مي شود بر «خبر» و نه «تحليل»- تعجب آور باشد كه سران و عوامل اصلي فتنه 88 نه فقط با تروريست هايي كه دست به ترور دو دانشمند هسته اي كشورمان زده اند، هويت مشترك و يكساني دارند، بلكه خيانت سران فتنه، بارها از جنايت تروريست هاي صبح دوشنبه تهران، بيشتر و نفرت انگيزتر نيز بوده و هست. چرا...؟! به قول حقوقدانان؛ «نحن ابناء الدليل، نميل حيث يميل... ما فرزندان دليل هستيم و در قضاوت به آن سوي مي رويم كه دلايل هدايتمان مي كنند.».
2- آيا تروريست هايي كه دو دانشمند هسته اي ايران را ترور كرده اند، با آن دو خصومت شخصي داشته اند؟ بديهي است كه با توجه به تمامي شواهد و قرائن موجود پاسخ اين سوال منفي است. بنابراين چرا دست به اين جنايت آلوده اند؟ ترور دانشمندان هسته اي ايران اسلامي در اوج چالش هسته اي كشورمان با دشمنان بيروني و مخصوصاً آمريكا، انگليس و اسرائيل صورت گرفته، آنهم در حالي كه طي نزديك به ده سال گذشته، حريف بيروني از هيچ اهرم سياسي، نظامي، اطلاعاتي، اقتصادي و... براي مقابله با فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران دريغ نكرده و حتي بارها تاكيد ورزيده است كه حمله نظامي به تاسيسات اتمي ايران را نيز به عنوان يك گزينه روي ميز دارد!
3- چند هفته قبل «جان ساورز» رئيس سازمان اطلاعاتي MI6- شاخه اطلاعات و جاسوسي خارجي در اينتلجنت سرويس انگليس- به صراحت گفته بود «روش هاي ديپلماتيك براي متوقف كردن فعاليت هسته اي ايران با ناكامي روبرو شده است و بايد از طريق عمليات جاسوسي و اطلاعاتي با ادامه برنامه هسته اي ايران مقابله كنيم» (روزنامه انگليسي تلگراف) و ژنرال پترائوس سرفرمانده سابق نيروهاي نظامي آمريكا در خاورميانه و سرفرمانده كنوني نظاميان آمريكا در افغانستان فاش كرده بود كه براي مقابله با فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران و تنگ كردن عرصه بر مسئولان نظام، شماري از كماندوهاي آمريكايي از گردان نيروهاي ويژه را براي انجام عمليات جاسوسي و اطلاعاتي با همكاري عوامل داخلي به درون خاك ايران نفوذ داده است و مئير داگان، رئيس سازمان اطلاعاتي رژيم صهيونيستي از ضرورت عمليات اطلاعاتي شكننده عليه برنامه هسته اي كشورمان خبر داده بود و...
4- ديروز - يعني يك روز پس از عمليات تروريستي صبح دوشنبه تهران- روزنامه اينديپندنت دو مقاله از دو تحليل گر اسرائيلي و آمريكايي را كه هر دو نفر آنها سابقه آشكار و اعلام شده عضويت در سرويس هاي اطلاعاتي دارند، به چاپ رساند. مقاله اي گزارش گونه به قلم «يوسي ملمان» عضو «موساد» و مفسر ارشد روزنامه اسرائيلي «هاآرتص» و يادداشت ديگري از «بروس ريدل» مأمور سابق سازمان «سيا» كه تيتر اول كيهان امروز به اين خبر اختصاص يافته است. «يوسي ملمان» در مقاله گزارش گونه خود مي نويسد؛ ديروز-دوشنبه- سه رويداد به ظاهر بي ارتباط با يكديگر ولي در واقع مرتبط با هم اتفاق افتاده است، افشاي اسناد وزارت خارجه آمريكا كه بسياري از آنها درباره نگراني جامعه جهاني نسبت به برنامه هسته اي ايران است، ترور يك دانشمند هسته اي ايران در تهران و مجروح شدن يك دانشمند ديگر و انتصاب «تامير پاردو» به جاي «مئير داگان» به عنوان رئيس موساد، سازمان اطلاعاتي خارجي اسرائيل. يوسي ملمان در ادامه مي نويسد «اين سه رويداد با يكديگر ارتباط مستقيم دارند و همه آنها، بخشي از تلاش بي پايان جامعه اطلاعاتي اسرائيل، همراه با همتايان غربي آن، از جمله MI6 انگليس و سازمان اطلاعات مركزي آمريكا «سيا» است كه با هدف اخلال در فعاليت هسته اي ايران، يا به تأخير انداختن آن و در صورت امكان، بازداشتن جمهوري اسلامي ايران از ادامه فعاليت هسته اي خود، طراحي شده و به اجرا درآمده است». اين عضو ارشد موساد كه طي چند سال اخير در پوشش مفسر روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» ظاهر شده است در ادامه مقاله خود اشاره مي كند كه «اين، حداقل، چهارمين تلاش براي ترور دانشمندان ايراني مرتبط با برنامه هسته اي اين كشور طي 4 سال گذشته است» و از احتمال اقدامات مشابه ديگر نيز خبر مي دهد!
«بروس ريدل» نيز با بيان ديگري به نگراني اسرائيل از فعاليت هسته اي ايران مي پردازد و با اشاره به سوابق موساد در ترور مخالفان مي نويسد؛ «امروز، ايران در صدر نگراني هاي اسرائيل قرار دارد و نتانياهو با ابراز اين نگراني، به موساد دستور داده است كه ايران بايد در صدر برنامه هاي عملياتي موساد باشد». بروس ريدل خبر ديگري هم در آستين دارد و مي نويسد؛ «مئير داگان رئيس موساد طي 8 سال گذشته همواره تأكيد داشته است كه موساد نبايد، فقط اطلاعات جمع كند، بلكه بايد براساس اطلاعاتي كه به دست مي آورد، وارد عمل شود» و اضافه مي كند؛ «تامير پاردو» كه به جانشيني داگان انتخاب شده است، سال ها در موساد و نيروهاي نظامي اسرائيل در اينگونه عمليات- ترور- شركت داشته و همچنان، آن را يكي از اولويت هاي اصلي خود مي داند.
اگر اين اعترافات صريح و بي پرده نيز نبود، كمترين ترديدي وجود نداشت كه ترور دانشمندان هسته اي ايران، جنايت مشترك سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، اسرائيل و انگليس بوده است.
5- اكنون جاي اين سؤال است كه عاملان ترور دانشمندان هسته اي ايران، چه مي خواسته اند و در پي چه بوده اند كه سران فتنه طي 8 ماه فتنه گري و خيانت و جنايت در پي آن نبوده اند؟! آيا تمامي مراحل فتنه 88 بي كم و كاست- تأكيد مي شود كه بي كم وكاست- مطابق نسخه و دستورالعمل رسماً اعلام شده مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل صورت نگرفته بود؟! آيا سران فتنه، آشكارا به حمايت از نسخه ديكته شده مثلث يادشده، نه فقط توقف برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران، بلكه مقابله با مباني و اركان اسلام، انقلاب، امام(ره) و نظام اسلامي را دنبال نمي كردند؟ تشكيل «كميته صيانت از آراء» بعد از ملاقات پنهان با جرج سوروس و فرمول آشكارا اعلام شده و مشترك «جين شارپ، ريچارد روتي و سوروس». انتخاب يك نماد رنگين بعد از توصيه «مايكل لدين»، برنامه ريزي براي آشوب هاي خياباني قبل از انجام انتخابات، اعلام پيروزي در حالي كه هنوز رأي گيري تمام نشده بود، چه رسد به آغاز شمارش آراء، ادعاي تقلب بلافاصله پس از اعلام اولين نتيجه رأي گيري، درخواست ابطال انتخابات- فرمول جرج سوروس و جين شارپ- درخواست رفراندوم- با توصيه قبلاً اعلام شده مايكل لدين- خودداري از پيگيري ادعاي تقلب از مجاري تعريف شده قانوني، درخواست حضور ناظران و بازرسان بين المللي- توصيه وزارت خارجه اسرائيل و بخشي از فرمول جرج سوروس براي كودتاهاي مخملي- شايعه پراكني و اصرار بر آن بعد از افشاي دروغ بودن شايعات، شعار به نفع اسرائيل در روز قدس و تكرار بي كم و كاست شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران»! كه دو روز قبل از سوي وزارت خارجه اسرائيل- در سايت رسمي اين مركز صهيونيستي- توصيه شده بود. شعار به نفع آمريكا در روز جهاني مبارزه با استكبار، ائتلاف و همكاري آشكار با منافقين، ماركسيست ها، بهايي ها، سلطنت طلب ها، كومله، پژاك ، اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع) در روز عاشورا و حمايت آشكار از اهانت كنندگان با عنوان «مردمان خداجوي»!!، نفي وجود مبارك حضرت صاحب الزمان«عج»- توصيه بيت العدل بهايي ها از اسرائيل- و معرفي نفي كننده به عنوان يكي از 5 عضو اصلي اتاق فكر فتنه در لندن.
گفتني است كه اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع) و نفي وجود مبارك حضرت صاحب الزمان(عج) فرمول از قبل اعلام شده «فرانتس فوكوياما» نظريه پرداز و استراتژيست آمريكايي در فرمول معروف وي با عنوان «مهندسي معكوس» براي مقابله با نظام ولايت فقيه در ايران بوده است كه بعد از حماسه عظيم و بي نظير 9 دي ماه 88، «ريچارد هاس» مسئول شوراي روابط خارجي آمريكا، ضمن پذيرش مسئوليت ارائه اين فرمول به سران فتنه، با تأسف اعلام كرد «فرمول مهندسي معكوس آقاي فوكوياما، نتيجه معكوس داده است و به جاي دور كردن مردم از آيت الله خامنه اي، بر نفوذ وي افزوده است» و....
6- آيا هيچيك از موارد ياد شده قابل انكار است؟! آيا به همين علت نبود كه شيمون پرز از فتنه گران به عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل در داخل ايران» ياد مي كرد؟ و نتانياهو با صراحت مي گفت «اصلاح طلبان به نيابت از اسرائيل با جمهوري اسلامي مي جنگند» و اوباما؛ حمايت از فتنه گران را يكي از اهداف استراتژيك آمريكا مي دانست؟! آيا به گفته مقامات آمريكايي اصلي ترين هدف از صدور قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل، حمايت از سران فتنه نبوده است؟! و...
اگر، اينها، همه و صدها نمونه ديگر از اين دست، واقعيت هاي مستند و غيرقابل انكار بوده است- كه بوده و هست- آيا نبايد نتيجه گرفت كه سران و عوامل اصلي فتنه 88 نه فقط با جنايتكاراني كه دست به ترور دانشمندان هسته اي ايران زده اند، هويت مشتركي دارند، بلكه ابعاد جنايت آنان بارها از اقدام تروريستي صبح دوشنبه تهران گسترده تر و مشمئز كننده تر است؟!
«ما فرزندان دليل هستيم و در قضاوت به آن سوي مي رويم كه دلايل هدايتمان مي كنند».
حضرت اميرعليه السلام كه اسوه صبر و حلم و خويشتن داري است و از خيانت برخي از دشمنان دوست نما تنها به عنوان «استخوان در گلو و خار در چشم» مبارك خويش ياد كرده و لب به گلايه نمي گشود، اشعث بن قيس را به اين جرم بزرگ لعنت مي فرمود كه «شمشير دشمن را به سوي قوم و قبيله و خويشاوندان خويش كشانده است».
حسين شريعتمداري

 



مهمانپرست: طرحي بسيار مشكوك در پس پرده انتشار اسناد ويكي ليكس وجود دارد

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان از طراحي بسيار مشكوكي كه در پس پرده انتشار اسناد ويكي ليكس ديده مي شود، خبر داد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، در نشست هفتگي با خبرنگاران داخلي و خارجي به سوالات آنها پاسخ گفت.
اسناد منتشر شده توسط ويكي ليكس درباره درخواست برخي كشورهاي عرب منطقه براي حمله به ايران و اينكه آيا كشورهاي عربي اين ادعاها را در مذاكرات با ايران تاييد يا رد كرده اند؟ سوال يك خبرنگار بود كه مهمان پرست در اين باره اظهار داشت: در انتشار اين سند يك نوع طراحي بسيار مشكوك به نظر مي رسد.
وي ادامه داد: براي اينكه وجاهتي به اين اسناد داده شود برخي از جناياتي كه توسط كشورهاي غربي و آمريكايي ها صورت گرفته به درستي در اسناد گنجانده شده و براي اينكه اسناد را وجيه نشان دهند برخي از اين جنايات را در آن قيد كردند.
مهمان پرست افزود: در رابطه با كشورهاي منطقه و كشورهاي اسلامي، طراحي اصلي دشمنان جهان اسلام، ايجاد اختلاف بين اين كشورهاست و سعي كردند از اين طريق به پروژه ايران هراسي كه دنبال مي كردند دامن بزنند كه اين منافع رژيم صهيونيستي و حاميان غربي اين رژيم نامشروع را تامين مي كند.
سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: كشورهاي منطقه بايد هوشيار باشند و در اين دام نيفتند و در عمل نشان دهند كه اين توطئه ها هيچ زمان به نتيجه نخواهد رسيد و افكارعمومي را در عمل با همكاري، مشاركت و وحدت خود قانع كنند.
وي گفت: در رابطه با مسائلي كه به صورت سازماندهي شده و مشكوك و در ايامي كه موضوع مذاكرات مطرح مي شود توسط اين اسناد منتشر مي شود ترديد و ابهام جدي وجود دارد و به نظر مي آيد بدون همكاري با سرويس هاي امنيتي غربي و به ويژه آمريكايي ها انتشار اين اسناد امكانپذير نباشد.
خبرنگاري به اظهارات شب گذشته هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا مبني بر اينكه اسناد ويكي ليكس نشان مي دهد كشورهاي منطقه از برنامه هسته اي ايران نگران هستند اشاره كرد و نظر مهمان پرست را جويا شد كه وي گفت: همين كه سركار خانم كلينتون از بين اين همه سند به اسناد مربوط به نگراني كشورهاي عربي منطقه نسبت به فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران متمركز مي شود، ما را به اصالت اين اسناد مشكوك مي كند. وي در ارزيابي از موضع كلي كلينتون از انتشار اين اسناد و اظهارات وزير خارجه آمريكا مبني بر اينكه «لازم نمي دانيم از كسي عذرخواهي كنيم و ابراز پشيماني نمي كنيم»، خاطر نشان كرد: همانطور كه آقاي رئيس جمهور ديروز در كنفرانس خبري اشاره داشت، اين كار به يك نوع طراحي، يك كار سازماندهي شده و هماهنگ شباهت دارد. مهمان پرست با بيان اينكه بدون همكاري تنگاتنگ با سرويس هاي امنيتي آمريكا، انتشار اين اسناد امكانپذير نخواهد بود، اظهار داشت: يك نوع بازي با اطلاعات است تا از اين طريق بر برخي موضوعاتي متمركز شوند كه مايل هستند آنها را به صورت واقعي جلوه دهند و از اين طريق يك نوع جنگ نرم راه بيندازند.
در ادامه يكي از خبرنگاران به درج نام عباسي يكي از اساتيد ترور شده در قطعنامه 1747 شوراي امنيت اشاره كرد و از مهمان پرست پرسيد آيا شما عكس العملي در مورد اين فهرست ها نشان نمي دهيد؟ كه وي پاسخ داد: دست كشورهاي غربي در حمايت از گروه هاي تروريستي و مشخص كردن افرادي كه در دانش هسته اي فعاليت داشتند، قابل انكار نيست.
وي افزود: اينكه دانشمندان هسته اي كشور براي اهداف صلح آميز فعاليت مي كنند و كشورهاي غربي اسامي آنها را منتشر يا تهديد مي كنند، به ويژه تهديدي كه اخيراً توسط سرويس امنيتي انگليس صورت گرفت، نمي تواند بي ارتباط با ترور دانشمندان ما باشد.
خبرنگاري با اشاره به اظهارات پترائوس منتشر شده در نيويورك تايمز مبني بر اينكه «ما بايد از عمليات نيروهاي ويژه خود در ايران حمايت كنيم» از سخنگوي دستگاه ديپلماسي پرسيد آيا اين مسئله مي تواند با ترورهاي روز گذشته ارتباط داشته باشد و آيا ايران با توجه به اين شواهد اقامه دعوي خواهد كرد؟ كه وي گفت: متهمان اصلي اين ترورها، كشورهاي غربي مدعي حمايت از حقوق بشر هستند كه از حقوق بشر به عنوان يك ابزار سياسي براي فشار آوردن به كشورها استفاده مي كنند و حمايت آنها از گروه هاي تروريستي و پناه دادن به آنها در كشورهاي غربي بزرگ ترين تناقضي است كه افكارعمومي دنيا در رفتار اين كشورها مشاهده مي كنند.
وي ادامه داد: همه كشورهايي كه جمهوري اسلامي ايران و هر كشور مستقل ديگري را تهديد مي كنند و نمي توانند پيشرفت اين كشورها را مشاهده كنند و علاوه بر اقدامات مختلفي كه تاكنون صورت دادند، به عمليات ويژه و اقدامات امنيتي تهديد مي كنند، متهمان اين حوادث هستند و با بررسي جزئيات دقيق و شناسايي عاملاني كه اين كار را انجام دادند، مسائل حقوقي آن نيز قابل پيگيري خواهد بود.
مهمانپرست همچنين درباره مكان و محتواي مذاكرات ايران و گروه 1+5 و ورود كشورهاي جديد به اين گفت وگوها اظهار داشت: تيم هاي مذاكره كننده در تماس و رايزني هستند. هنوز جزئيات دقيق تري از توافقات منتشر نشده است و به محض اينكه توافق جديدي در مورد جزئيات برنامه حاصل شود، اطلاع رساني خواهد شد. سخنگوي وزارت خارجه درباره تبادل سوخت مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران با بيان اينكه اين موضوع به اعضاي گروه وين مربوط مي شود، گفت: ما منتظر دريافت پاسخ آنها بوديم و تاكنون پاسخي مبني بر آمادگي آنها براي اين كار دريافت نكرده ايم.

 



بدبخت (گفت و شنود)

گفت: اعتراض برخي از ضد انقلابيون فراري به كساني كه بدون كمترين سابقه مطبوعاتي، خودشان را روزنامه نگار و خبرنگار و فعال سياسي معرفي كرده و از كشورهاي اروپايي پناهندگي مي گيرند، ادامه دارد.
گفتم: اتفاقا قالتاق ها و شارلاتان ها هزاران مرتبه بر ضد انقلابيون فراري برتري دارند. آنها خودشان را فروخته اند ولي ضد انقلابيون وطن فروشي كرده اند.
گفت: وكيل يك زن متهم به خيانت و قتل شوهرش از جمله همين قالتاق هاست كه به بهانه تهيه مسكن ده ها پرونده كلاهبرداري از كارمندان و كارگران دارد و از فرانسه پناهندگي گرفته است.
گفتم: ولي اين وكيل فراري كه در يك سخنراني ادعاهاي ضد و نقيضي كرده بود و به همين علت با تمسخر اپوزيسيون روبرو شده بود.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو رفته بود گدايي و براي اين كه خودش را خيلي بيچاره و بدبخت نشان بدهد مي گفت؛ ما خيلي بدبخت بوديم، خيلي فقير بوديم و چون هزينه بيمارستان را نداشتيم مادرم قادر به زائيدن من نبود و خاله ام مرا زائيد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ كساني كه بعد از انتخابات 88 قانون اساسي را زيرپا گذاشتند و مي خواستند با ايجاد اغتشاشات از نظام باج بگيرند. حال كه مردم دست رد به سينه آنها زده و شكست خورده اند با پررويي تمام صحبت از قانون اساسي مي كنند و خجالت نمي كشند كه سياسي كاري تمام وجود آنان را گرفته و مجسمه فريبكاري شده اند.
2283---0916
¤ وزارت بازرگاني با اين توجيه كه در زمان اجراء طرح هدفمندكردن يارانه ها با توزيع گوشت منجمد بتواند بازار قيمت را كنترل كند از توزيع آن در حال حاضر امتناع مي كند. در حالي كه مهم آن است كه قبل از اجراء طرح هم در بازار قيمت ها آرامش و ثبات حاكم باشد و اين مسئله زماني اتفاق مي افتد كه توزيع كالا و اجناس از سوي دولت به صورت مستمر صورت بگيرد.
6282---0919
¤ از مسئولان ترافيك خواهش مي كنم كه طرح در حال اجراي تردد خودروها با پلاك هاي زوج و فرد در تهران و تعميم آن به تمام نقاط شهر را براي هميشه رعايت كنند.
يك شهروند
¤ از ورزشكاران كشور كه موفق به كسب رتبه چهارم در مسابقات آسيايي شدند تشكر مي كنم و همچنين قدردان زحمات مسئولان تربيت بدني و دولت كه تمام اهتمام خود را براي اين امر به خرج دادند هستيم.
عليرضا نوروزي- كاشان
¤ دستاوردهاي جديد صنعت دفاعي كشور را به فرماندهان و زحمتكشان نيروي دريايي به خاطر ساخت شبيه ساز زيردريايي كه كار بسيار ارزنده اي است تبريك مي گويم. از رسانه ملي تقاضا مي كنم كه اين دستاوردهاي بسيار مهم و افتخارآفرين را به مردم قدرشناس كشورمان معرفي كند.
يك شهروند
¤ با توجه به اعلام تعطيلي چهارشنبه و پنج شنبه (10/9 و 11/9/89) تهران، چرا شركت هاي خصوصي اعلام تعطيلي نمي كنند و چه مراكزي متولي پيگيري اينگونه موارد هستند؟
جمعي از كاركنان شركت هاي خصوصي تهران
¤ در تهران پايتخت كشور تا آلودگي هوا به مرز هشدار مي رسد تعطيل مي كنند ولي در خوزستان نه تنها تعطيلي در كار نيست بلكه ماسك مخصوص صورت هم بين شهروندان توزيع نمي شود. چرا اين تبعيض وجود دارد؟
3310---0913
¤ چرا هنگام محاكمه متهمان مونث حتي متهم به قتل آنها را با چادر به دادگاه مي آورند مثل دادگاه متهمان ميدان كاج، آيا اين پايين آوردن شان چادري ها نيست؟
5388---0913
¤ در يكي از آزمايشگاههاي سطح شهر شاهد بودم كه بعضي از مراجعين با شنيدن نرخ هاي جديد آزمايش هاي مختلف چون قادر به پرداخت آن نبودند صرف نظر كرده و آزمايشگاه را ترك مي كردند. چرا هيچ كس به فكر اقشار ضعيف جامعه و مشكلات اين قشر نيست؟
0142---0913
¤ چرا 10درصد اضافه يارانه هاي افراد تحت پوشش بهزيستي به حسابشان واريز نشده است؟
4643---0936
¤ وزير محترم آموزش و پرورش اعلام نمودند كه از دانش آموزان فرهنگيان در مدارس تيزهوشان هزينه نمي گيرند اما در مشهد به اين موضوع عمل نمي شود چرا؟
9662---0915
¤ بسياري از محصولات سيستم سي ان جي ايران خودرو مشكل دارند از مسئولين امر درخواست مي شود رسيدگي نمايند.
1671---0912
¤ وقتي براي پرداخت قسط به بانك سپه مراجعه نمودم بابت يك روز تأخير 600 ريال جريمه شدم در حالي كه 43قسط قبلي را با ميانگين 20 روز زودتر پرداخت نموده ام. چرا براي 1 روز تاخير جريمه صادر مي شود ولي براي تعجيل در پرداخت سود تعلق نمي گيرد.
9814---0912
¤ از سرپرست محترم كميته امداد درخواست مي شود نسبت به پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان اقدام نمايند.
چكشي از كرمانشاه
¤ دو سال سرباز معلم و يك سال شركتي بودم كه اخراج شدم مگر دولت ابلاغ نكرده كه با نيروهاي شركتي قرارداد ببندند پس چرا توجهي نمي شود از مسئولين آموزش و پرورش درخواست پيگيري و حل مشكل ياد شده را دارم.
فرضعلي زاده از مشكين شهر
¤ در شهرستان بندرگناوه انواع وسايل خانگي و ورزشي وارداتي با عكسهاي مستهجن بدون هيچ نظارتي به فروش مي رسد. مسئولين امر جلوي ترويج اين بي بندوباري را بگيرند
مرادي از بندرگناوه
¤ كارمند بازنشسته اداره مخابرات شهرستان محلات هستم كه در سال 88 به افتخار بازنشستگي نايل شدم. اما متأسفانه حقوق اينجانب و بقيه بازنشستگان اين سال نسبت به حقوق بازنشسته هاي سال 87 به ميزان 200 هزار تومان كمتر مي باشد. لطفاً به اين مسئله رسيدگي كنيد.
امرالله علي بيك
¤ منطقه حصارك كرج حد فاصل اداره برق تا فارابي فاقد روشنايي است. در ضمن پل مسير هم راه پياده رو ندارد. اين مشكلات ساكنين منطقه را رنج مي دهد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
8976---0937
¤ از هر چهار دستگاه پمپ گاز سي ان جي در شهرستان سنندج 2 دستگاه هميشه خراب و خارج از سرويس است. به همين خاطر طول صف اتومبيل ها به چند كيلومتر مي رسد. اميدواريم رسيدگي بشود.
8489---0918
¤ با افتتاح ايستگاه مترو نبرد در ادامه مسير خط 4 مترو مسافرين خيابان پيروزي و اطراف فقط از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر مي توانند از اين ايستگاه به مقصد ميدان شهدا يا ميدان انقلاب استفاده كنند. با توجه به اينكه حجم زياد مسافر در اوقات اوايل صبح و هنگام عصر در اين خيابان بيداد مي كند تقاضا داريم محدوديت فعلي را بردارند.
4056---0919
¤ از شهرداري منطقه 14 و تيپ نوهد ارتش براي حل مشكل جاده ارتباطي پانزده متري چهارم افسريه و بلوار هجرت طلب كمك عاجزانه داريم.
ايرانشاهي
¤ 20سال است كه نمايندگي كيهان در گيلان غرب را بر عهده دارم و كارم توزيع و فروش مطبوعات و نشريات مي باشد.گلايه ام مربوط به تهديد شهرداري اين شهر است كه دستور داده اند دكه روزنامه فروشي خود را جمع كنم از شما درخواست مساعدت دارم.
3789---0918
پاسخ روابط عمومي بانك ملي ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي روزنامه تحت عنوان «پرداخت تسهيلات به وانت بارها» در مورخ 23/8/89، به آگاهي مي رساند: «موضوع اعطاي تسهيلات به وانت بارها در راستاي هدفمند كردن يارانه ها طي دستورالعمل به كليه شعب ابلاغ شده است.لذا پيام گذار محترم مي توانند با اعلام نام شعبه مربوطه از طريق همين ستون يا اداره كل روابط عمومي بانك ملي ايران با شماره تلفن 66723551 مراتب را پيگيري نمايند.»
بقيه در صفحه 9
 



براساس نامه 15 تيرماه جليلي به اشتون برگزار مي شود
15 آذر در ژنو مذاكره با 1+5

رئيس دفتر دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در نامه اي به دفتر رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد: بستر مناسب براي انجام گفت وگوها ميان ايران و 1+5 در 15 آذر در سوئيس فراهم است.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، رئيس دفتر دبير اين شورا طي نامه اي به دفتر كاترين اشتون اعلام كرد: در پي رفع مشكل پديد آمده و عذرخواهي خانم اشتون بستر مناسب براي انجام گفت وگوها در 15 آذر (6دسامبر) فراهم شده است.
بنابراين گفت وگوها در سوئيس بر مبناي نامه 15 تيرماه 1389 دكتر سعيد جليلي به كاترين اشتون انجام خواهد شد.
سعيد جليلي در نامه اي به اشتون در تيرماه سال جاري خاطرنشان كرده بود: آنگاه كه جهت گفت وگو روشن باشد، ايران آمادگي دارد متكي به ظرفيت هاي سياسي، اقتصادي، منطقه اي و بين المللي خود كه شما به خوبي به آن آگاه هستيد، در جهت تحقق همكاري هاي سازنده بين المللي براي رفع نگراني هاي مشترك گفت وگو كند.
جليلي در آن نامه از سوي دكتر محمود احمدي نژاد سه سوال را مطرح كرد:
1 ـ هدف از گفت وگوها براي تعامل و همكاري است يا ادامه روند دشمني و تقابل با حقوق ملت ايران؟
2 ـ آيا به منطق گفت وگو كه لازمه آن اجتناب از هرگونه تهديد به فشار است، التزام خواهيد داشت؟
3 ـ براي روشن شدن مباني مشترك گفت وگو، نظر روشن و صريح شما درباره سلاح هسته اي رژيم صهيونيستي چيست؟
در نامه مذكور آمده بود: پاسخ شما (1+5) به مفاد فوق مي تواند زمينه را براي چگونگي شكل گيري گفت وگوها براي رفع نگراني هاي مشترك جهاني در جهت تحقق صلح، عدالت و سعادت ملت ها با حضور ساير كشورهاي علاقمند فراهم كند.

 



سردار وحيدي: ترورهاي اخير محصول همكاري آمريكا، اسرائيل و انگليس با مزدوري منافقين بود

وزير دفاع گفت اقدام شوم تروريستي توسط رژيم صهيونيستي و با هماهنگي دستگاه هاي اطلاعاتي غرب به ويژه آمريكا و انگليس و كارگزاري منافقين مزدور صورت گرفته است.
سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در هشتادمين سفر استاني هيئت دولت به استان مازندران سفر كرده است، در جلسه شوراي اداري شهرستان بابل طي سخناني با اشاره به ترور استادان برجسته و نخبگان علمي كشورمان دكتر شهرياري و دكتر فريدون عباسي و همسران فداكارشان گفت: دشمنان پيشرفت و استقلال ايران اسلامي با اين اقدام جنايتكارانه يكبار ديگر به شكست ذلت بار خود در برابر اراده و ملت ايران اعتراف كردند.
وحيدي با عرض تسليت شهادت استاد فرهيخته دكتر مجيد شهرياري به محضر رهبر معظم انقلاب، جامعه علمي و دانشگاهي كشور و خانواده محترم و مردم قدرشناس ايران اسلامي تصريح كرد: خون شهيد شهرياري شجره طيبه و تنومند خودباوري علمي اين مرز و بوم را بارورتر خواهد كرد.
وي افزود: شهرياري با نوشيدن شهد شيرين شهادت، سعادت ابدي را براي خود و افتخار و سربلندي را براي جامعه علمي كشور به ارمغان آورد.
وزير دفاع با بيان اينكه جهاد علمي فرزندان رشيد ملت ايران براي نيل به اهداف خود نيازمند ايثار و فداكاري و همت بلند و كار مضاعف است، گفت: بي ترديد خون اين شهيد گرانقدر عزم دانشمندان، نخبگان، اساتيد و دانشجويان را براي فتح قله هاي بلند علم و فناوري جزم تر و اراده آنان را براي ساختن ايراني آباد و آزاد و مستقل مستحكم تر خواهد كرد.
وحيدي توسعه و آباداني كشور را مرهون تلاش علمي و عملي و خون اين شهيدان فرزانه دانست و تصريح كرد: مسئولان كشور با الهام از ارواح بلند و ملكوتي شهيدان عظيم الشان انقلاب اسلامي بويژه نخبگان شهيد همه همت و توان خود را براي رفاه و آسايش مردم و توسعه همه جانبه كشور به كار خواهند بست.
وي با اشاره به اينكه اين اقدام شوم تروريستي توسط رژيم صهيونيستي و با هماهنگي دستگاه هاي اطلاعاتي غرب به ويژه آمريكا و انگليس و كارگزاري منافقين مزدور صورت گرفته است، گفت: در صورت سكوت سازمان هاي بين المللي مدعي حقوق بشر در مقابل اين اقدام رذيلانه آنان نيز در قبال اين جنايت مسئول هستند.
وزير دفاع تاكيد كرد: قطعا نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي كشور اين تحرك شوم و ترفند دشمن را نيز همچون ساير ترفندهاي آنان با قاطعيت و صلابت سركوب و خنثي خواهد كرد.

 



واشنگتن پست: ترور در ايران فقط چهره اسرائيل و آمريكا را زشت كرد (خبر ويژه)

روزنامه واشنگتن پست، اسرائيل و آمريكا را عامل ترور دو دانشمند هسته اي در ايران دانست و اين كار را «زشت» و «ناموفق» توصيف كرد.
اين روزنامه آمريكايي با اشاره به ترور دكتر شهرياري و دكتر عباسي دو دانشمند هسته اي ايران مي نويسد: آيا قتل و عمليات مخفي در تهران مي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند؟ چنين اقدامي ناموفق است. داستان ويروس استاكس نت اميد وسوسه انگيزي بود براي توقف غني سازي در ايران اما انتشار خبر عمليات مخفي در تهران كه هم آمريكا و هم اسرائيل به انجام آن شهرت دارند، مي تواند وجهه و چهره اي زشت براي آنها داشته باشد. دو دانشمند ايراني كه به همراه همسران خود به سر كار مي رفتند با بمب مورد حمله قرار گرفتند و يكي از آنها كشته شد.
اين روزنامه با بيان اينكه «اسرائيل از انجام ترور رويگردان نيست همين چند ماه پيش بود كه تيم عملياتي اسرائيل به خاطر انجام عمليات تروريستي عليه يك عضو حماس در دوبي لو رفتند»، مي افزايد: آيا هدف قرار دادن شهروندان غيرنظامي توسط دشمنان ايران امري توجيه پذير است؟ پاسخ به اين سوال بستگي دارد كه چنين ترورها و قتل هايي چه دستاوردي خواهد داشت. اگر اين ترورها بتوانند برنامه هسته اي ايران را متوقف كنند آن وقت شايد چنان هدفي بتواند چنين وسيله اي را توجيه كند]![ اما تا اين لحظه دستاوردهاي عمليات مخفي عليه ايران ناچيز به نظر مي رسد.
واشنگتن پست در توضيح ارزيابي خود نوشت: غني سازي اورانيوم در نطنز در ماه هاي اخير در وضعيت ثابتي قرار دارد و به دلايل نامعلومي تنها يك روز متوقف شده است. غني سازي با همان سرعت سابق ادامه دارد. خلاصه اينكه عمليات مخفيانه، سلاح همه فن حريفي نيست كه بتواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند. اين امر درباره سلاح هاي قرن بيست و يكمي نظير ويروس استاكس نت همان قدر صدق مي كند كه در مورد روش سنتي حمله بيرحمانه به دانشمندان ايراني.

 



بيماري هلندي «هيفوس»! (خبر ويژه)

يك موسسه هلندي فعال در پروژه براندازي جايزه خود به تهيه كنندگان فيلم و تصوير از آشوبهاي خياباني سال گذشته را به يكي از عناصر فراري اعطا كرد.
موسسه هيفوس اعلام كرد اين جايزه 5 هزار يورويي را به فيلم تهيه شده از سوي «گروه فيلمساز ناشناس ايراني كه به خاطر مسائل امنيتي نام خود را ذكر نكرده اند» مي پردازد.
فيلم مذكور به مدت 51 دقيقه و با استفاده از تصاوير ارسالي تهيه شده است. جايزه مذكور را محبوبه عباسقلي زاده از عناصر فراري به نمايندگي از تهيه كنندگان فيلم دريافت مي كند.
نقش آفريني علني و مجدد موسسه هلندي هيفوس در دفاع از آشوبگران خياباني در حالي است كه سال گذشته پس از آن كه وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي اين موسسه را جزو موسسات فعال در عرصه براندازي معرفي كرد، گردانندگان موسسه ياد شده اعلام برائت كردند و ادعا نمودند صرفا در عرصه جامعه مدني فعاليت مي كنند! آنها اكنون بايد توضيح دهند آشوب خياباني و آتش زدن اتوبوس و بانك و حمله به عابران آن هم با شعارهاي صريح براندازانه چه نسبتي با فعاليت مدني دارد؟
مجلس و پارلمان هلند بودجه اي 15ميليون يورويي براي موسسه هيفوس اختصاص داده اند و اين موسسه به نيابت از سرويس هاي جاسوسي جبهه استكبار- و به صورت پوششي- كار شناسايي و استخدام جاسوس و مزدور را به عهده گرفته است. برخي مديران سايت هاي راديو زمانه، گويا و روزنت (نظير حسين باستاني)، مركز فرهنگي زنان (شهلا شركت)، و كساني چون شادي صدر و سهراب رزاقي جزو مرتبطان و دريافت كنندگان پول از موسسه هيفوس به شمار مي روند.

 



من خودم سابقه دارم اپوزيسيون جو گير و سرخورده شده است (خبر ويژه)

عضو فراري گروهك دفتر تحكيم، فتنه گران را دچار توهم، جوگرفتگي، خيالات و هيجان زده توصيف كرد و از بروز نااميدي در ميان اين جريان خبر داد.
علي افشاري كه اكنون براي برخي محافل بدنام آمريكايي پادويي مي كند، در سايت روزنت نوشت: رصد كردن وقايع رخ داده در جنبش سبز از ابتدا تاكنون اراده اي را نشان مي دهد كه اصرار عجيبي به بزرگ نمايي رويدادها دارد. البته شرايط خاص و طولاني شدن دوره گذار در ايران هم مستعد بروز رفتار متوهمانه است به نحوي كه برخي را وسوسه مي كند كه جوگير شوند. به عنوان مثال عده اي فكر مي كنند دفاع از جنبش دانشجويي مستلزم آن است كه در همه شرايط از فعال بودن آن دم زد و چشم بر روي واقعيت هاي منفي بست. در اين نگرش، وضعيت واقعاً موجود جنبش سبز مهم نيست بلكه بايد مرتب زنده بودن جنبش و توانمندي هاي خيره كننده آن را به رخ كشيد تا نيروهاي حامي مرتب تهييج شوند. هر برخورد واقع بينانه اي كه با ذكر كاستي ها و ضرورت رعايت توازن قوا همراه است مورد نكوهش اين جريان قرار مي گيرد چرا كه باعث نااميدي هواداران مي گردد! اين مشكل در سطحي ديگر مولود عدم توازن در كاربرد شعار و شعور در مبارزات سياسي است.
وي اگر چه خود سابقه دخالت در آشوب تير 78 را دارد و در سال گذشته نيز در خط اول عناصر جوگير شده قرار داشت اما اكنون از موضع عاقل مآبانه مي نويسد: ديرپايي ساخت حاكميت و ناكامي مخالفان روشن مي سازد كه برخورد تخيلي و گريز از توجه به واقعيت ها و عدم درك صحيح از موازنه قوا يكي از عوامل مهم شكست بوده است. وقتي در عالم واقع جنب و جوشي وجود ندارد نمي توان صرفاً با سخن گفتن و رجزخواني زنده بودن جنبشي را نشان داد. شايد بتوان در كوتاه مدت تصوري را القا كرد اما بالاخره ناظران و بازيگران متوجه تفاوت فاحش آنچه كه در صحنه عمل مي بينند با آنچه برخي از حاميان پر حرارت توصيف مي كنند، خواهند شد. اين لحظه رستنگاه تولد دلسردي و افسردگي سياسي است.
اين عنصر آلت دست نومحافظه كاران آمريكايي اذعان مي كند: فردي در كمپيني كار مي كند كه قرار است صدها هزار امضا جمع كند، اما در شرايطي كه هنوز معلوم نيست چه قدر امضا جمع شده است، مرتب از موفقيت هاي بزرگ اين كمپين داد سخن سر داده مي شود. برخورد تخيلي، بزرگنمايي، توهم و جوگيري آفاتي هستند كه در نهايت نه تنها به تقويت نيروها منجر نمي شوند بلكه با دامن زدن به خودفريبي، تلقي كاذب از توانايي ها ايجاد مي كنند. محصول طبيعي اين فرايند شكست، افزايش ياس و دلزدگي است.
وي با اذعان به بزرگنمايي و فريبكاري در فضاي مجازي نوشت: در زمانه كنوني كه بهره گيري از واقعيت مجازي يك امر اجتناب ناپذير است بايد به هوش بود كه دچار درك نادرست از مؤلفه هاي جهان سايبري نشد. واقعيت مجازي امري متفاوت از واقعيت فيزيكي است. بدون در نظر گرفتن اين موارد، صرفاً تفسير و تحليل براساس اخبار و گزارش هاي مندرج در تارنماهاي مختلف و شبكه هاي اجتماعي مجازي و يا كامنت هاي كاربران، مي تواند به نتيجه گيري هاي غلط منتهي گردد.

 



كليدواژه هايي براي رمزگشايي از معماي ويكي ليكس (خبر ويژه)

بررسي پروژه «افشاي اسناد محرمانه آمريكا در سايت ويكي ليكس» نشان مي دهد اين پروژه در راستاي جنگ رواني و در خدمت رويكردهاي چندگانه سازمان سيا صورت مي گيرد.
روز دوشنبه در اقدامي هماهنگ رسانه هاي آمريكايي و انگليسي و صهيونيستي (بي بي سي، راديو فردا، اشپيگل، گاردين، نيويورك تايمز و...) بي آن كه سندي را ارائه دهند از قول سايت ويكي ليكس مطالبي را به عنوان اسناد محرمانه مربوط به سفارتخانه هاي آمريكا در منطقه خاورميانه منتشر كردند! سپس براي تحريك كنجكاوي و هيجان بيشتر اعلام شد ويكي ليكس مسدود شده و رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد «ما افشاي اسناد محرمانه جديد در ويكي ليكس را به شديدترين وجه محكوم مي كنيم. اينگونه برملا كردن اسناد، ديپلمات ها و كارشناسان اطلاعاتي ما و همكاران ايالات در سراسر جهان را در خطر مي اندازد.» به عبارت ديگر گيبس تلاش مي كرد بر سنديت و محرمانه بودن مطالب منتشره اصرار كند! در عين حال سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز مانند «يك مقام ارشد دولت اسرائيل كه با خبرگزاري فرانسه گفت وگو مي كرد»، ادعا كرد: «اسناد افشا شده تاييد مي كند همه خاورميانه از چشم انداز يك ايران هسته اي در هراس است»!
در واقع در اين سناريو تلاش شده بود پروژه صهيونيست ها و آمريكا مبني بر اينكه فناوري هسته اي ايران نه صرفا نگراني «واشنگتن -تل آويو» بلكه مسئله كشورهاي منطقه است پررنگ شود و از سوي ديگر با توجه به برخي قرائن- نظير سفر نخست وزير لبنان به تهران كه از نزديكي بيشتر كشورهاي منطقه و تمركز و توجه بيشتر خاورميانه اسلامي روي تهديد رژيم اشغالگر صهيونيست حكايت مي كند - مجددا نگاهها را به سوي ديگري منحرف كند.
روز گذشته نيز هيلاري كلينتون در مصاحبه مطبوعاتي مشترك با وزير خارجه تركيه، سخناني درباره اسناد ادعايي ويكي ليكس عنوان كرد كه جالب توجه است. او ابتدا گفت: «ما به شدت و عميقا از انتشار اين «اسناد محرمانه» متاسفيم و آن را حمله به سياست خارجي آمريكا بلكه جامعه جهاني مي دانيم. ما قويا اين اقدام را محكوم مي كنيم.» در واقع كلينتون نيز مانند گيبس تلاش داشت به جاي تكذيب، بر «سنديت» ادعاهاي منتشره از سوي ماشين جنگ رواني سازمان سيا تاكيد كند!
كلينتون سپس نتيجه مورد نظر از چشم بندي و شعبده بازي سازمان سيا را لو داد آنجا كه گفت: «اطلاعات درز پيدا كرده از پيام هاي ديپلماتيك، گفت وگوها و مذاكرات خصوصي ميان مقامات را افشا كرده است. هركس پس از خواندن اين اخبار و اطلاعات مربوط به پيام هاي ديپلماتيك به اين نتيجه مي رسد كه نگراني از ايران اساس درستي دارد و به طور گسترده اي در جهان مشترك است. اين نبايد براي كسي تعجب برانگيز باشد. اطلاعات درز كرده نشان مي دهد در نگاه بسياري از كشورهاي همسايه ايران، اين كشور خطري جدي و نيز نگراني جدي براي فراسوي منطقه است».
وزير خارجه آمريكا كه چند جمله بالاتر، به شدت از انتشار اسناد كذايي اظهار تاسف مي كرد، گفت: هركس اين گزارش ها را مي خواند به اين نتيجه مي رسد كه نگراني درباره ايران «موجه» و «فراگير» است.
در واقع تمام هدف سازمان سيا از طراحي پروژه، همين دو كلمه اخير كلينتون است؛ 1-القاي «موجه» بودن نگراني اي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران ترويج مي كنند 2- القاي فراگيري نگراني مذكور و منحصر نبودن آن به تل آويو و واشنگتن. در واقع وي تلاش مي كرد با برقراري تسلسل و دور باطل ميان «ادعا» و «شاهدان ادعا»- كه هر دو ساخته و پرداخته وزارت خارجه و سازمان اطلاعاتي آمريكاست- دعاوي مطروحه را مستند كند!
طبق اخبار منتشره به نقل از اسناد ويكي ليكس- بدون انتشار اصل اسناد!- ادعا مي شود مقامات عربستان (ملك عبدالله)، امارات و بحرين طي سالهاي گذشته و در ديدار ديپلماتهاي آمريكايي خواستار حمله نظامي و بمباران تاسيسات هسته اي ايران شده اند. در اين خبر همچنين ادعا شده كه «عادل جبير سفير سعودي در واشنگتن در آوريل سال 2008 به سفارت آمريكا در عربستان گفت ملك عبدالله پادشاه از رايان كروكر سفير آمريكا و ژنرال پترائوس مي خواهد سر اين مار (ايران) را قطع و به ايران حمله كنند.» اين در حالي است كه كشورهاي عربستان و بحرين و امارات در صورت وقوع كوچكترين تنش و درگيري نظامي در حاشيه خليج فارس، بزرگترين ضرركنندگان و اولين كانونهاي ضربه و تهديد تلقي مي شوند. همچنين كشورهاي عرب منطقه تاكنون حتي يك بيانيه هم عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران صادر نكرده و حتي كشوري مثل امارات حاضر نشده به خواسته هاي جدي آمريكا در تحريم ايران تن دهد، چه رسد به كشاندن منطقه در كام آتش جنگ و سوختن به پاي آن.
تلاش محافل آمريكايي مرتبط با سازمان CIA براي جدي نشان دادن تهديد جنگ در حالي است كه 6 ماه پس از تصويب چهارمين قطعنامه تحريمي عليه ايران، كوچك ترين عقب نشيني در مواضع ايران مشاهده نمي شود. به همين دليل هم چند روز پيش، روزنامه وال استريت ژورنال تاكيد كرده بود «ايران براي بلندپروازي هاي خود هيچ هزينه اي را نمي پردازد و كليد حل مسئله هسته اي، نشان دادن هزينه اين رويكرد است. هدف اصلي آمريكا و متحدانش بايد اين باشد كه ايران را به اتخاذ يك تصميم دشوار مجبور كنند». و چون آمريكا به اعتبار شكست هاي بزرگ در افغانستان و عراق، جرئت تهديد علني و عملي عليه ايران را ندارد، دست به دامن جدي نشان دادن تهديد به واسطه نمايش «ويكي ليكس» و بازتاب هماهنگ آن در رسانه هاي غربي مي شود و از سوي ديگر مي كوشد چالش خود با ايران را به نگراني در سراسر منطقه خاورميانه نسبت دهد چندان كه سايت وزارت خارجه اسرائيل با استقبال از اسناد؟! منتشره مي نويسد: «از اين اسناد محرمانه شامل مكاتبات محرمانه سفرا و ديپلمات هاي آمريكايي به وزارت خارجه و برخي دستورالعمل هاي وزارت خارجه چنين برمي آيد كه درخواست حمله نظامي به ايران، به اسرائيل محدود نمي شود بلكه كشورهاي عرب نيز مصرانه خواهان آن بوده اند». نشريه صهيونيستي اشپيگل هم در اقدامي هماهنگ نوشت «اسناد نشان مي دهد كشورهاي عرب رابطه بسيار فشرده تري با اسرائيل دارند و حتي ترجيح مي دهند پيام هاي خود به آمريكا را از طريق اسرائيل بفرستند.»!
در بخش ديگري از اسناد كذايي تلاش شده ادعاي تقلب در انتخابات سال گذشته ايران پررنگ شود. اين ادعا هم به كنسولگري آمريكا در استانبول، سفارت آمريكا در عشق آباد تركمنستان و كنسولگري آمريكا در دبي نسبت داده شده! و ادعا گرديده كه موسوي 26ميليون راي و كروبي 10تا 12ميليون راي ]38ميليون راي از مجموع 40ميليون راي!![ را به دست آورده اند و احمدي نژاد هم 4 تا 5 ميليون راي بيشتر كسب نكرده اما آرا قرائت نشده اند. ادعاهاي ديگري كه مطرح شده، در پي دامن زدن به اختلاف در راس حاكميت با توجه به انتقاد اصولگرايان نسبت به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
كنار هم قرار دادن مجموعه القائات در «شعبده بازي ويكي ليكس» نشان مي دهد كه بخش عمده اي از سياه بازي چند هفته اخير با ادعاي انتشار تدريجي 250 هزار سند محرمانه آمريكا، جنگ رواني با افكار عمومي و نخبگان در ايران بوده است. همچنان كه در دور قبلي اين فضاسازي، سازمان «سيا» نوري مالكي نخست وزير عراق را- كه در آستانه معرفي مجدد به نخست وزيري قرار داشت- به عنوان سركوبگر مردم عراق معرفي كرده و همچنين ايران را با توجه به نقش موثرش در عراق پس از سقوط صدام، مورد اتهام قرار داده بود. البته اين پروژه هم به هدف نرسيد و آمريكا با شكست جديد در عراق پس از انتخابات مواجه شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14