(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 10 آذر 1389- شماره 19804

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: يارانه هاي واريز شده ، حداقل 2 برابر مي شود
اهداف پشت پرده آمريكا از انتشار اسناد در ويكي ليكس
بذرپاش: تهران سال آينده ميزبان وزراي جوانان سازمان كنفرانس اسلامي است
فرمانده كل ارتش خبر داد:اعزام شناورهاي زيرسطحي نيروي دريايي ارتش به آب هاي آزاد
دستگيري چهار عضو گروهك تروريستي پژاك
دو كارشناس امنيتي در اسرائيل و آمريكا :ترورها كار سيا ، موساد و MI6 بود
لبيك پرستوي زخم خورده اي ديگر به دعوت حق
ساختمان ها با فناوري نانو در برابر زلزله مقاوم مي شوند
پيشكسوت 67 ساله اصفهاني به ركوردي بي سابقه دست يافت
وزير راه و ترابري : جاده هراز تا دو سال ديگر چهار بانده مي شود
با شركت 3 كشور خارجي 2 نمايشگاه بين المللي در تبريز افتتاح شد
سيدمرتضي نبوي: هدف فتنه گران در اين سال ها براندازي بود
مراسم تجليل از مقام معنوي آيت الله بهجت برگزار شد
واريز يارانه هاي نقدي خانوارهاي 6 نفر به بالا
كارخانه توليد روغن نباتي در هرمزگان به بهره برداري رسيد
بنزين 700 توماني همزمان با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها
اخبار ادبي و هنري



در جمع پرشور مردم مازندران
رئيس جمهور: يارانه هاي واريز شده ، حداقل 2 برابر مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور گفت: قانون هدفمند كردن يارانه ها اجراي يك سال و دو سال نيست، بلكه با اهداف دراز مدت به تبعيض چند ساله پايان مي دهد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در جريان هشتادمين سفر استاني با استقبال باشكوه مردم مازندران وارد ساري شد.
وي سپس با حضور در جمع مردم انقلابي مازندران در ورزشگاه شهيد متقي شهر ساري با اشاره به قانون هدفمندسازي يارانه ها به عنوان طرحي مردمي، سازنده و مفيد اظهار داشت: اجراي اين طرح يك گام بسيار بلند براي اجراي عدالت است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: حقوق اكثريت ملت سال ها در جيب اقليت بوده است كه با اجراي اين طرح سعي داريم همه را به حقوق حقه شان برسانيم.
رئيس جمهور با يادآوري اين نكته كه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به شدت فاصله طبقاتي را كاهش مي دهد، يادآور شد: اجراي اين قانون فرصتي براي پيشرفت كشور، رشد اقتصادي، ايجاد اشتغال و توسعه بيشتر است.
رئيس جمهور با ابراز خرسندي از حضور در جمع مردم مازندران بيان داشت: مازندران سرزمين علم، عرفان و فرهنگ است.
وي با يادآوري اين نكته كه جان هاي مردم اين ديار دهه هاست كه از چشمه سار فرهنگ ناب علوي سيراب مي شود از مازندران به عنوان آستان انديشه علوي و مردان و زنان فداكاري ياد كرد كه بخش مهمي از فرهنگ ملت ايران استقلال و عظمت ملت را رقم زدند.
احمدي نژاد افزود: مازندراني ها تربيت يافتگان و پيشگامان مكتب علوي و اسلام ناب محمدي هستند كه دو زيبايي را در كنار همديگر دارند.
وي زيبايي، انديشه و اخلاق و همچنين زيبايي طبيعت را يادآور شد و اظهار داشت: ايمان، اخلاص و ايستادگي مردم مازندران امروز زبانزد خاص و عام است.
رئيس جمهور اظهار داشت: مردم مازندران حق خود را به تاريخ، فرهنگ و تمدن پرافتخار ملت ايران ادا كردند.
وي از مازندران به عنوان گنجينه پايان ناپذير ملت ايران نام برد و تصريح كرد:مازندراني ها از جمله كساني هستند كه تمام وجود و زندگي شان براي ملت ايران پيشرفت و توسعه را به ارمغان آورده است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش از عيدغدير به عنوان بزرگ ترين عيد بشريت نام برد و افزود: غدير تنها حادثه اي است كه خداوند متعال به واسطه آن حادثه فرمود كه در روز غدير كفار از دينشان مأيوس شده اند.
وي غدير را برپايه امامت و حكومت الهي دانست و اظهار داشت: پيوند امامت و ولايت انسان ها را به سعادت و رستگاري رسانده است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه رفتار حكومت مهمترين نقش را در انجام ماموريت خدمتگزاري دارد، خاطرنشان كرد: يك حكومت مي تواند با رفتار خود مردم را به تعالي برساند تا حق طلبي و عدالت خواهي را همراه با شجاعت فرا بگيرد.
احمدي نژاد افزود: يك حكومت مي تواند با انديشه خود آحاد ملت را به بهترين قله هاي كمال برساند و در نقطه مقابل فرمانرواي بي اخلاق مردم را ناتوان و عقب افتاده مي سازد.
رئيس جمهور نقش حكومت در حركت رو به كمال را بي بديل و منحصر به فرد دانست و افزود: اگر حاكم خود همواره در مسير كمال و در حال حركت و پيشتاز يك ملت باشد راه را براي حركت ملت باز مي گذارد.
وي تاكيد كرد: اگر يك حاكمي از مكارم اخلاقي بهره مند نباشد نمي تواند براي ملت خود وحدت بيافريند به طوري كه چند دستگي، كينه توزي و تغيير يك ملت را به دنبال دارد.
احمدي نژاد مهم ترين مسئله بشريت را حكومت دانست و افزود: دعواهاي اصلي تاريخ بر روي حكومت بوده است به طوري كه هميشه اين سوال به ذهن ها متبادر مي شد كه چه كسي شايسته فرمانروايي است.
وي در بخش ديگري از سخنانش به حاكميت بوش و صدام طي سال هاي گذشته اشاره كرد و گفت: كينه توزي، جنگ، تجاوز، بي عدالتي و تحقير ملت ها و دولت ها در دوران حكومت بوش به اوج خود رسيده بود.
رئيس جمهور افزود: اين مسئله به اين دليل بوده است كه اين شخص خودش به لحاظ فردي در پايين ترين مرحله انحطاط انساني قرار دارد و از ارزش هاي انساني بي بهره است.
وي با اعلام اينكه بدترين شرايط تاريخي دنيا در دوران بوش سپري شد، افزود: در دوران رياست جمهوري بوش بيش از يك ميليون انسان كشته شدند و ميليون ها نفر نيز به آوارگي رسيدند.
احمدي نژاد به دستاوردهاي انقلاب اسلامي و رهبري امام بر انقلاب اشاره كرد و افزود: شخصيت امام بزرگوار هدايت و كمال ملت ايران را مهيا كرده است.
رئيس جمهور يادآور شد: معادله سياسي ايران در چند سال گذشته طوري رقم خورد كه تغيير تمام معادلات عالم بدون اجازه ملت ايران و كشور ايران امكان پذير نيست.
وي از انسان معصوم به عنوان واسطه انتقال زيبايي ها به بشريت ياد كرد و بيان داشت: اول خودش را و بعد جانشين خود انسان كامل و همچنين سلسله مراتب را براي حاكميت در انسان ها قرار داده است چون خداوند اراده كرده است تا راه را براي كمال انسان ها فراهم كند.
احمدي نژاد گفت: مشكل بشريت از ابتدا اين بوده است كه اين حقيقت انساني و اخلاقي براي بسياري از حكومت آشنا نبوده است.
رئيس جمهوري كشورمان با تأكيد بر اينكه همه انديشه ها با ولايت گره خورده است گفت: كسي كه انديشه خود را با ولايت گره بزند در صراط مستقيم الهي قرار مي گيرد و كسي كه در صراط مستقيم قرار بگيرد از وسوسه شيطاني در امان است.
وي اضافه كرد: ملت ايران با عنوان پيشاپيش ملت دنيا و ملت مازندران نيز به عنوان پيشاهنگ ملت ايران هميشه فرياد عدالت و مهدويت را سر داده است.
احمدي نژاد اضافه كرد: راه حل مشكل بشريت بازگشت به فرهنگ ولايت است.
رئيس جمهور خطاب به قدرت هاي فاسد جهاني يادآور شد: ملت ايران همه شما را به فرهنگ ولايت و امامت دعوت مي كند.
احمدي نژاد اظهار داشت: اگر استكبار به مسير ضلالت و گمراهي خود ادامه دهد و پافشاري كند به زودي قدرت دست خداوند آنها را از تخت استكبار به ذلت مي كشاند.
وي راه عزت و ماندگاري را اطاعت پذيري از خداوند دانست و درباره مسئله هسته اي ايران تصريح كرد: يك روزي براي ما تهديد مي كردند و خط و نشان مي كشيدند.
احمدي نژاد ادامه داد: هر اقدامي كه استكبار عليه ايران درباره انرژي هسته اي انجام داد عليه خودشان شد به طوري كه چهار قطعنامه صادر شده كار را براي آنان سخت تر كرد.
رئيس جمهور درباره پيشنهاد گفت وگو به ايران باتأكيد بر اينكه ايران هميشه آماده گفت وگو همراه با عدالت است، اظهار داشت: ايران در صورتي به گفت وگو ادامه مي دهد تا حقوق تمام ملت ايران حفظ شود.
وي افزود: استكبار در مقابل ملت ايران هيچ غلطي نمي تواند بكند.
رئيس جمهور كشورمان در جمع مردم مازندران بيان داشت: اگر مي خواهيد از گفت وگو صحبت كنيد بايد اخلاق طاغوتي خود را كنار بگذاريد.
احمدي نژاد تأكيد كرد: ملت ايران به هيچ كس اجازه نداده است در گفت وگوها و مذاكرات از حقوق اصلي ملت ايران عقب نشيني كند.
رئيس جمهور در ادامه در جمع پرشور مردم ساري، خطاب به مستكبرين عالم گفت: شما را به فرهنگ ولايت و امامت دعوت مي كنم، چرا كه اين يك هديه آسماني است كه ملت ايران به شما ارائه مي كند و اگر بپذيريد، در مسير نجات و هدايت قرار خواهيد گرفت، اما اگر استكبار بورزيد و خودخواهي كنيد، در مسير گمراهي و جنايت خودتان پافشاري كنيد، به زودي زود دست قدرت خدا كه از آستين اين ملت بيرون آمده است، شما را از تخت استكبار به ذلت خواهد كشيد.
وي با بيان اينكه 2 راه بيشتر در دنيا نيست، افزود: بشر بايد يا راه خدا راه امامت و ولايت و يا راه شيطان را انتخاب كند.
رئيس جمهور رمز ماندگاري و شكست ناپذيري ملت ايران را قرار گرفتن در مسير خدا عنوان كرد و با اشاره به موضوع هسته اي كشورمان گفت: يك روز مستكبرين فرياد مي زدند و تهديد مي كردند اما در حال حاضر به كجا رسيده اند چرا كه هر اقدامي كه انجام داده اند، به نفع ملت ايران و به ضرر خودشان شد.
احمدي نژاد با اشاره به صادر كردن 4 قطعنامه غيرقانوني عليه ملت ايران، اظهار داشت: ما به آنها گفتيم قطعنامه صادر نكنيد؛ به ضرر خودتان است. اما به آن توجهي نكردند، در حالي كه 6 ماه قبل در اواسط مذاكرات در اوج گفت وگوها همان روحيه استكباري به سراغ آنها آمد و فكر كردند اگر يك قطعنامه تند و تيزي صادر كنند، مي توانند در مذاكرات حق ملت ايران را ضايع كنند. البته به آنها گفتيم اين بندي كه شما بستيد، به گردن خودتان بسته ايد و هر قطعنامه اي كه مي دهيد، يك گره روي گره مي اندازد.
وي به درخواست گفت وگوي برخي كشورهاي غربي با ملت ايران اشاره كرد و گفت: ما به آنهاگفته ايم كه همواره آماده گفت وگو در سايه عدالت و احترام بوده ايم. اما شما در وسط گفت وگوها قطعنامه ها صادر كرده ايد و اي كاش الان نيز تقاضاي گفت وگو نمي كرديد 3، 4 ماه ديگر آثار تصميمات غلط شما به طور كامل آشكار مي شود. «مي فهميديم كه در برابر ملت ايران هيچ غلطي نمي توانيد انجام دهيد.»
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در توصيه اي به كشورهاي غربي خواهان مذاكره با ايران افزود: اگر مي خواهيد از گفت وگوها نتيجه بگيريد، بايد اخلاق طاغوتي را كنار بگذاريد و با رعايت عدالت احترام و قانون در شرايطي برابر بنشينيم درباره همكاري ها در سطح بين الملل و موضوعات بشريت و همكاري ها در سطح اقتصادي و... گفت وگو كنيم و به تفاهم برسيم.
احمدي نژاد ادامه داد: ملت ايران به هيچ كس اجازه نداده است و اجازه نخواهد داد كه در گفت وگوها و مذاكرات ذره اي از حقوق اصلي ملت ايران عقب نشيني كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ساختن ايران گفت: براي ساختن ايران طرح هايي بسيار بزرگ و با اهميتي در دستور كار دولت است چرا كه اين طرح ها مردمي، عدالت محور و براي همه ملت ايران در همه جا سازنده و مفيد است.
رئيس جمهور به طرح هدفمند كردن يارانه ها اشاره و خاطرنشان كرد: هدفمند كردن يارانه ها به سمت عدالت و احقاق حق تك تك ملت ايران است. هدفمند كردن يارانه ها پايان دادن به يك تبعيض50 الي 60 ساله است. چرا كه 50 سال حقوق اكثريت ملت در جيب يك اقليت قرار مي گرفت. به همين دليل امروز زمان آن رسيده است كه با كمك مردم و لطف و ياري خدا حقوق مردم به صورت كامل در جيب تك تك مردم قرار بگيرد.
احمدي نژاد به فتنه انگيزي برخي شياطين عليه اين طرح اشاره كرد و يادآور شد: شياطين با اجراي عدالت مخالف هستند. چرا كه آنها مي دانند اگر هدفمند كردن يارانه ها اجرا شود، اولاً فقيري در كشور پيدا نخواهد شد، ثانياً فاصله هاي طبقاتي به شدت كاهش پيدا خواهد كرد و ثالثاً فرصت براي كار سازنده و پيشرفت كشور فراهم خواهد شد. به همين دليل دشمنان قسم خورده ملت ايران و رسانه هاي وابسته استكباري دائماً عليه طرح هدفمند كردن يارانه ها شايعه پراكني و جنگ رواني مي كنند.
وي ريشه مشكلات اقتصادي و عقب افتادگي مناطق گوناگون كشور را درعدم تناسب و توازن فعاليت هاي اقتصادي عنوان كرد و گفت: طرح هدفمند كردن يارانه ها يك گام بلند در ايجاد توازن و تعادل و اجراي عدالت است و به همين دليل با كمك مردم ريشه هاي مشكلات اقتصادي خشكيده خواهد شد و راه مردم با سرعت بيشتري ادامه خواهد يافت.
رئيس جمهور در ادامه اين مطلب افزود: دولت مصمم است بدون هيچ گونه آسيبي به ملت اين طرح را جلو ببرد، در حالي كه افرادي شايعه كردند اين طرح به مدت يك سال يا 2 سال بوده و پس از آن تعطيل خواهد شد.
احمدي نژاد خطاب به شايعه پراكنان درباره اين طرح گفت: خيالتان راحت باشد؛ انشاء الله با كمك مردم در اجراي اين طرح پايه ريزي مي شود كه تا 50 سال آينده نيز كسي نتواند احقاق حق ملت را با مشكل مواجه كند. وي خاطرنشان كرد: ما در گام اول اين طرح هستيم و انشاء الله با اجراي كامل طرح پرداختي به مردم بيش از 2 برابر خواهد شد. يعني حداقل 2 برابر اين رقم به حساب مردم واريز خواهد شد.
رئيس جمهور گفت: كار به گونه اي جلو خواهد رفت كه در آينده با گذشت حتي 100سال هيچ فردي نتواند يك ريال از حق ملت را به ناحق به جيب ديگران سرازير كند.
گفتني است رئيس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بين المللي «دشت ناز» ساري در خصوص اهداف دولت سفر استاني دور سوم به مازندران گفت: در اين سفر وزرا و معاونان به همه شهرستان ها سفر كرده و با شركت در شوراهاي اداري شهرستان ها با مردم ديدار و مشكلات آنها را بررسي و مطالب را براي طرح به مركز استان انتقال مي دهند.
وي ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران مديران، جمعي از منتخبان و فرهيختگان، شركت در كارگروه فرهنگ و هنر و تشكيل هشتادمين جلسه استاني هيئت دولت را از جمله برنامه هاي اين سفر برشمرد و تأكيد كرد: در جلسه استاني هيئت دولت در مصوبات گذشته مروري مي شود تا اگر مانعي در اجراي مصوبات وجود داشته باشد، مورد بحث و بررسي قرار گرفته و برطرف شود.
رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد سفر سوم گامي بلندتر در مسير پيشرفت و تعالي استان مازندران باشد.
احمدي نژاد همچنين مازندران را ديار مردم و زنان مؤمن پاك و آسماني خواند و يادآور شد: مازندران ديار امن فرزندان پيامبر گرامي اسلام و مركز نشر و نمو انديشه اسلام علوي و ناب است.
وي افزود: عالمان، مجاهدان و مردان و زنان بزرگي در خطه مازندران رشد كرده اند و اين خطه بخش مهمي از تاريخ فرهنگي سياسي ايران را شكل داده است.
رئيس جمهور گفت: مازندران خطه كوشش و تلاش وقفه ناپذير است و اين مردم همواره براي ملت ايران منفعت مادي و معنوي داشته اند.
احمدي نژاد با بيان اينكه مازندران امروز هم از سنگرهاي اصلي صيانت از انقلاب و عزت ايران است، گفت: خداوند را شكر مي كنيم كه نسل امروز مازندران هوشمندتر، انقلابي تر و آگاه تر از گذشته در صحنه هاي انقلاب حضور تعيين كننده اي دارد.
رئيس جمهور اظهار داشت: مازندران دياري است كه زيبايي هاي روحي و اخلاقي مردم با زيبايي هاي طبيعي آن مجموعه كم نظيري ايجاد كرده است.
پيش بيني 220 مصوبه
با ظرفيت 3 هزار ميليارد تومان
به گزارش ايسنا همزمان با سومين سفر استاني رئيس جمهور و هيئت دولت به مازندران، معاون عمراني استاندار مازندران گفت: در جلسه هيئت دولت كه ديروز برگزار شد، حدود 220 مصوبه با ظرفيت ريالي حدود سه هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است.
همچنين به گزارش مهر وزير كشور در نخستين روز سفر به مازندران ضمن بازديد از محل اجراي پروژه پل روگذر حضرت ولي عصر «عج» از اين پروژه به عنوان بزرگترين پروژه مديريت شهري شمال كشور ياد كرد.
مصطفي محمدنجار گفت: وزارت كشور از پروژه هاي بزرگ مديريت شهري حمايت مي كند.

 



گزارش خبري
اهداف پشت پرده آمريكا از انتشار اسناد در ويكي ليكس

سرويس سياسي-
در پي انتشار اسناد به ظاهر محرمانه ديپلماتيك آمريكا از سوي پايگاه اينترنتي ويكي ليكس كه رد پاي آمريكا نيز در پشت پرده انتشار آن به خوبي مشهود است، سخنگوي كاخ سفيد در حالي اين اقدام را اقدامي مجرمانه خواند كه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه اين كشور با بهره برداري سياسي از اين اسناد مدعي شد كه اسناد منتشر شده بخوبي نگراني هاي جهاني از برنامه هسته اي ايران را نشان مي دهد.
اقدام سايت اينترنتي ويكي ليكس در انتشار تعداد 250 هزار سند به اصطلاح محرمانه كه عمدتاً مربوط به مكاتبات رسمي سفارتخانه هاي آمريكا در جهان با وزارت خارجه اين كشور است، با واكنش برخي كشورهاي منطقه و جهان نيز روبرو شده است.
دولت اردن طي يك بيانيه رسمي در اين باره اعلام كرد: اسناد محرمانه اي كه توسط سايت ويكي ليكس منتشر شده است نشان مي دهد كه اردن برخلاف ساير كشورهاي عربي حوزه خليج فارس با اقدام نظامي عليه ايران به خاطر برنامه هسته اي اش مخالف است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: موضع اردن كاملاً مشخص است. ما با اقدام نظامي عليه ايران مخالفيم. اردن بارها درباره تأثيرات فاجعه آميز چنين اقدامي بر روي امنيت و ثبات منطقه هشدار داده است.
«رابرت گيبس» در اين باره مدعي شد: «ويكي ليكس و كساني كه اين اطلاعات را منتشر مي كنند، مجرم هستند.»
وي افزود: اقدام ويكي ليكس در واقع نقض جدي قوانين و تهديدي بزرگ براي سياست خارجي آمريكاست.
از سوي ديگر هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه محتواي اسناد محرمانه اي كه ويكي ليكس به طور گسترده منتشر كرد نشان دهنده نگراني كشورهاي جهان درباره برنامه هسته اي ايران است.
كلينتون روز دوشنبه در يك كنفرانس خبري در واشنگتن با اشاره به ادعاهايي كه سايت ويكي ليكس از اسناد منتشر شده اش مطرح كرده است مدعي شد: همه اظهاراتي كه گزارش شده است اين حقيقت را تأييد مي كند كه ايران تهديدي بسيار جدي از ديدگاه بسياري از همسايگانش و مايه نگراني جدي در خارج از منطقه است.
در يكي از اسناد ادعايي ويكي ليكس كه روز يكشنبه منتشر كرد يادداشتي از استفان بيكرافت- سفير آمريكا در اردن- مورخ آوريل سال 2009 وجود دارد كه بر مخالفت اردن با حمله نظامي به ايران تاكيد مي كند.
بيكرافت در اين يادداشت نوشت كه سران اردن «معتقدند كه چنين كاري به نفع جنگ طلبان منطقه اي است كه ميانه روهاي عربي را تضعيف مي كند، بدون اين كه ايران را متقاعد كند به برنامه هسته اي اش پايان دهد.»
در شرايطي كه ترديدهايي درباره نقش آمريكا در پشت پرده انتشار اسناد به اصطلاح محرمانه ويكي ليكس مطرح است، تحليلگران سياسي معتقدند كه اين اسناد بيش از هر چيزي روابط ايران و جهان عرب را مورد هدف قرار داده است.
شبكه خبري «سي ان ان» در گزارشي با اشاره به انتشار بخش هايي از اسناد جديد ويكي ليكس اعلام كرد: انتشار روز گذشته اين اسناد در روزنامه هايي در آمريكا و اروپا خشم قابل توجهي را ميان كشورهاي حوزه خليج فارس درباره برنامه هسته اي ايران بوجود آورده است.
اين اسناد منتشر شده توسط ويكي ليكس مدعي است: پادشاه بحرين درباره برنامه هسته اي ايران هشدارهايي را مطرح و اعلام كرده است كه «خطر ادامه برنامه هسته اي ايران بسيار بزرگتر از متوقف كردن آن است.»
همچنين در ادامه ادعاهاي مطرح شده در اسناد جديد ويكي ليكس آمده است كه «شيخ خالدبن احمد آل خليفه» وزير امور خارجه بحرين در ديداري با «ديويد پترائوس» فرمانده نيروهاي مركزي وقت آمريكا گفته بود كه «ايران منبع بسياري از مشكلات در عراق و افغانستان است.»
اين در شرايطي است كه شيخ خالدبن احمد آل خليفه چندي پيش در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه تأكيد كرد: ما موضوع برنامه هسته اي ايران را در منطقه داريم و نفس برنامه هسته اي ايران مشكل نيست بلكه هماهنگي نكردن جامعه بين الملل با كشورهاي حوزه خليج فارس در اين موضوع مشكل است.
اسناد جديد ويكي ليكس همچنين ادعا مي كند: پادشاه بحرين در سال 2009 خواستار اقدام غرب براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران شده بود.
كشورهاي عربي حوزه خليج فارس همواره از صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران حمايت كرده اند و اعلام كرده اند كه منطقه خاورميانه بويژه رژيم صهيونيستي بايد عاري از سلاح هسته اي باشد.
در اين اسناد جديد به اصطلاح محرمانه ويكي ليكس همچنين آمده است: «ملك عبدالله» پادشاه عربستان نيز در ماه مارس سال 2009 با «جان برنان» مشاور كاخ سفيد در امور مبارزه با تروريسم و نيز ديگر مقامات آمريكايي درباره موضوع هسته اي ايران ديدار كرده بود و از آمريكايي ها خواسته بود تا گزينه نظامي عليه ايران را مورد بررسي قرار دهند و به مقامات ايران اعلام كنند كه تهران به هيچ عنوان حق دخالت در امور كشورهاي عربي را ندارد.
اين پايگاه اينترنتي همچنين مدعي است: «شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان» وزير امور خارجه امارات عربي متحد نيز در ماه فوريه گذشته اعلام كرده است كه اگر ايران هسته اي شود در آن صورت كشورهاي ديگر در منطقه نيز در مسير مشابه گام برخواهند داشت و پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) به طور كامل نقض خواهد شد.
اين در شرايطي است كه «شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان» وزير امور خارجه امارات چندي پيش با حمايت از دستيابي ايران به انرژي صلح آميز هسته اي گفت: به نظر ما حق مسلم تهران است كه از انرژي هسته اي براي امور صلح آميز استفاده كند و امارات بر اين مسئله تاكيد دارد.
به گزارش رويترز، سخنگوي وزارت خارجه فرانسه نيز ضمن تكذيب گزارش سايت «ويكي ليكس» درباره انتقاد يكي از ديپلمات هاي ارشد فرانسوي از ايران و ونزوئلا اقدام اين پايگاه اينترنتي را «غيرمسئولانه» توصيف كرد كه مي تواند در حل مسائلي كه براي امنيت و ثبات جهاني ضروري است، خدشه وارد كند و امنيت مردم را به خطر بيندازد.
روزنامه گاردين كه به اسناد سايت ويكي ليكس دسترسي دارد، در گزارشي ادعا كرد: «ژان ديويد لويته» مشاور ارشد «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهوري فرانسه در سپتامبر 2009 به يكي از ديپلمات هاي ارشد آمريكايي گفته بود كه ايران دولتي «فاشيست» است.
در اين گزارش همچنين مشاور ارشد ساركوزي از «هوگوچاوز» رئيس جمهوري ونزوئلا به عنوان فردي «ديوانه» ياد كرده بود.
وي مدعي شده بود: متأسفانه، چاوز مديريت يكي از ثروتمندترين كشورهاي آمريكاي لاتين را در دست دارد و اين كشور را به زيمبابوه اي ديگر تبديل مي كند.
سخنگوي وزارت خارجه فرانسه تأكيد كرد كه انتشار چنين اسناد محرمانه اي از سوي سايت ويكي ليكس نقض حاكميت ملي و كنوانسيون وين است كه تضمين كننده مراودات سياسي محرمانه است.
«يوري ساوينكو» نائب رئيس كميته امور دفاعي مجلس دوماي روسيه در واكنش به گزارش ويكي ليكس با تكذيب سند مربوط به معامله اين كشور با رژيم صهيونيستي براي عدم تحويل موشك هاي «اس-300» به ايران گفت كه معامله يك ميلياردي چيزي نيست كه قابل پنهان كردن باشد.
وي تأكيد كرد كه در مجموع نبايد به هر اطلاعاتي كه در اينترنت ديده مي شود، اعتماد كرد، چرا كه امروزه فناوري آنقدر پيشرفت نموده كه مي توان هر سندي را نوشته، وارد اينترنت كرده و به جايي نسبت داد.

 



بذرپاش: تهران سال آينده ميزبان وزراي جوانان سازمان كنفرانس اسلامي است

رئيس سازمان ملي جوانان از برگزاري اولين اجلاس وزراي جوانان كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها مهرداد بذرپاش ديروز در حاشيه اجلاس وزراي جوانان كشورهاي عضو «اكو» در جمع خبرنگاران گفت: با برگزاري چنين اجلاسي در كشورمان پيمان هاي مختلف منطقه اي و فرامنطقه اي هم در دستور كار سازمان ملي جوانان قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به اينكه برگزاري اين اجلاس ها در راستاي راهبرد ديپلماسي فعال با محور جوانان در جمهوري اسلامي در دولت پيگيري مي شود افزود: اين اجلاس ها خارج از ارتباطات دوجانبه بين ايران و كشورهاي مختلف و سفر هيئت هاي مختلف به كشورهايي مانند لبنان و تاجيكستان و سفر گروه هاي مختلف به داخل كشور است.
وي با اشاره به ارائه پيشنهاد راه اندازي مركز مطالعات منطقه اي اكو در اين اجلاس گفت: اغلب كشورهاي عضو اكو جوان هستند به طوري كه مثلا 67 درصد جمعيت افغانستان كمتر از 25 سال دارند و در ايران نيز جمعيت 25 تا 29 ساله 34درصد جمعيت كل كشور را شامل مي شود.
بذرپاش تاكيد كرد: به همين دليل بايد برنامه ريزي جدي اي در حوزه جوانان انجام شود كه راه اندازي مركز مطالعات منطقه اي براي همگرايي بيشتر در اين زمينه است.
معاون رئيس جمهور با اشاره به ديدار شب گذشته وزراي جوانان كشورهاي عضو اكو با رئيس جمهور گفت: در اين جلسات قرار شد توسعه فعاليت هاي ورزشي بين اين كشورها در دستور كار قرار بگيرد و به فوريت نيز مقرر شد جام ورزشي معتبري بين كشورهاي منطقه راه اندازي شود.
وي اظهار داشت: قرار شد سازمان تربيت بدني راه اندازي اين جام ورزشي را به سرعت در دستور كار خود قرار دهد.
وي تصريح كرد: مقرر شد تا برگزاري دومين اجلاس وزراي جوانان عضو اكو در دو سال آينده هر كشوري به طور متوسط دو تا سه هيئت را ميزباني كرده و آداب و رسوم، فرهنگ، مفاخر و تمدن خود را به جوانان ديگر كشورها معرفي كند كه در اين زمينه جمهوري اسلامي براي ميزباني پيش قدم بوده و آمادگي اعزام هيئت هاي مختلف به ساير كشورها را نيز دارد.
وي با اشاره به اينكه نشست روز گذشته اجلاس در سطح كارشناسي برگزار شد گفت: توافقاتي در اين نشست حاصل شد كه گزارشي از آن نيز به رئيس جمهور ارائه و وي قول مساعدت در اين زمينه را دادند.
وي تصريح كرد: همچنين در اجلاس وزراي جوانان اكو پيشنهاد تشكيل كارگروهي ويژه براي بررسي وضعيت سلامت جوانان كشورهاي عضو اعم از سلامت روحي، فردي، اجتماعي و تلاش براي رسيدن شاخص هاي مطلوب در اين حوزه ارائه مي شود. همچنين تلاش براي تاسيس فضاي رسانه اي مشترك مبتني بر ارزش هاي ملي كشورها به منظور صيانت از فرهنگ جوانان در برابر فرهنگ هاي مهاجم از ديگر پيشنهادت ايران در اين اجلاس است.
رئيس سازمان ملي جوانان در سخنراني اين اجلاس كه در هتل بين المللي اسپيناس برگزار شد گفت: بارزترين ويژگي كشورهاي عضو اكو علاوه بر مشتركات منطقه اي، مشتركات و نزديكي فرهنگي ميان آنهاست و از آنجايي كه موضوع جواني و مسائل مربوط به جوانان اصالتا موضوعات و مسائل فرهنگي هستند، فرصت مناسبي است تا اين نشست را به سرآغازي براي هم افزايي فرهنگي كشورهاي عضو اكو تبديل كنيم بنابراين موضوع جوانان مي تواند مهمترين محور تبادلات فرهنگي اكو قلمداد شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميزبان نخستين نشست وزراي امور جوانان و با تكيه بر تجارب ارزشمندي مانند حضور جوانان در پيروزي انقلاب اسلامي، دفاع هشت ساله در جنگ تحميلي عليه ايران و توسعه همه جانبه علمي، صنعتي و اقتصادي، برگزاري اين نشست را مغتنم شمرده و از همه اعضا درخواست مي كند تا اهتمام به موضوع جوانان و تلاش هاي جدي اجرايي براي رسيدن به نقطه مطلوب كه بر تعامل ميان معنويت، اخلاق، فرهنگ و معيشت مطلوب جوانان استوار است را در ستور كار خود قرار دهند. گفتني است نخستين اجلاس وزراي جوانان با حضور 12 كشور عضو اكو، صبح ديروز با حضور «محمدرضا رحيمي» معاون اول رئيس جمهوري در تهران گشايش يافت.
به گزارش ايرنا، در اين ا جلاس دو روزه، كارشناسان و مديران ارشد كشورهاي عضو اكو، پيرامون مسايل مختلف مرتبط با جوانان، بحث و تبادل نظر كردند.
اولين اجلاس وزيران جوانان كشورهاي عضو اكو به ابتكار جمهوري اسلامي ايران با هدف تقويت همكاري هاي منطقه اي در موضوع جوانان و با توجه به ظرفيت هاي بالاي منطقه اكو و برخورداري كشورهاي منطقه از جمعيت بالاي جوان برگزار مي شود.
براساس برنامه هاي اعلام شده نشست مشترك وزيران جوانان پنج كشور محور مقاومت با حضور مقامات ارشد كشورمان تشكيل مي شود.
در اين اجلاس وزيران كشورهاي «لبنان، افغانستان، پاكستان، تركمنستان، قرقيزستان، قزاقستان، آذربايجان، تركيه، عراق، سوريه، تاجيكستان و ايران» حضور دارند.

 



فرمانده كل ارتش خبر داد:اعزام شناورهاي زيرسطحي نيروي دريايي ارتش به آب هاي آزاد

فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران از اعزام شناورهاي زيرسطحي به آب هاي آزاد در آينده اي نزديك خبر داد.
امير سرلشكر عطاءالله صالحي صبح روز گذشته در مراسم صبحگاه مشترك و بزرگداشت روز نيروي دريايي ارتش، در دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر اظهار كرد: اكنون نيروي دريايي ارتش در درياهاي آزاد مي تواند به مأموريت برود و به زودي نيز با حمايت شناورهاي زيرسطحي مأموريت هاي خود را انجام خواهد داد.
وي همچنين با اشاره به توانمندي هاي نيروي دريايي ارتش در زمينه آموزش هاي تخصصي به نيروهاي تابعه و نيز طراحي و توليد تجهيزات مورد نياز تأكيد كرد: امروز توانمندي ارتش جمهوري اسلامي ايران در نيروي دريايي به ويژه در ساخت انواع تجهيزات راهبردي اعم از سطحي و زير سطحي بسيار بالاست به طوري كه حداكثر تا ده سال ديگر بيش از دو سوم تجهيزات نيروي دريايي ارتش، نو و بومي خواهد شد.
فرمانده كل ارتش با اشاره به ديدار اخير جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي ارتش با فرمانده كل قوا اظهار كرد: به طور مكرر از فرمانده كل قوا شنيده ايم كه ايشان نيروي دريايي را يك نيروي راهبردي ناميده اند و براي اين كه اين عبارت تنها زبان به زبان نچرخد بلكه مفهوم آن را نيز بدانيم بايد به اين نكته توجه كنيم كه همه نيروهاي ما راهبردي طراحي مي شوند، ولي در عمل به قلمرو مرزهاي كشور محدود هستند. يعني براي آنها اين طور طراحي نشده است كه خارج از اين قلمرو اقدامي انجام دهند، مگر در شرايط دفاعي؛ در حالي كه تنها نيرويي كه از قبل به عنوان نيروي راهبردي طراحي شده و به آن عمل مي كند، نيروي دريايي است.
فرمانده كل ارتش افزود: ما در عرصه زميني نمي توانيم نيروهاي خود را خارج از مرزها گسيل كنيم و يا نيروي هوايي نيز براي عبور از فضاي هر كشوري بايد اجازه خاص داشته باشد و اين مسأله در مورد همه كشورها صدق مي كند. تنها نيرويي كه با استفاده از آبهاي آزاد مي تواند به كره خاكي سفر كند، نيروي دريايي ارتش است.
وي حضور تمام كاركنان نيروي دريايي ارتش در خط مقدم را از امتيازات ويژه اين نيرو برشمرد و تصريح كرد: يكي از امتيازات ويژه نيروي دريايي ارتش اين است كه تنها نيرويي است كه از فرمانده كل آن تا فرماندهان جزء، همگي همزمان در خط مقدم هستند و اين مطلب يعني نيروي دريايي در تهديدات احتمالي هيچ رخنه اي را نمي پذيرد و براي حفظ سواحل آبي تا عمق آبها و دوردست ها، نيروي دريايي ارتش به گونه اي طراحي و پيش بيني شده است كه همگي نيروهاي تابعه آن در خط مقدم باشد.
فرمانده كل ارتش همچنين خاطرنشان كرد: اكنون نيروي دريايي ما با استقرار در سواحل بزرگ مكران در جنوب توانسته است يك باور ملي ديگر نيز ايجاد كند و آن، آبادي و زيرساختهاي خوب در مناطق جنوبي كشور است كه متأسفانه در دوره طاغوت به فراموشي سپرده شده بود و اين به بركت نظام جمهوري اسلامي است كه نيروي دريايي توانسته اين باور را در سطح ملي ايجاد كند كه آن سواحل بايد پيشرفت كنند.
صالحي در پايان با اشاره به تأكيد اخير فرمانده كل قوا مبني بر اين كه بايد خود را هم در دريا و هم در ساحل تقويت كنيم، اظهار كرد: نيروي دريايي ارتش هم در دريا توانسته است به گونه راهبردي از شناورها و زيرسطحي ها استفاده كند و هم توانسته است سواحل خود را به گونه اي مناسب مجهز كند تا در دفاع توأم دريايي و ساحلي بتواند در مقابل تهديدات احتمالي مقتدرانه عمل كند.

 



سردار ذوالفقاري خبر داد
دستگيري چهار عضو گروهك تروريستي پژاك

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي از دستگيري چهار عضو گروهك پژاك در عمليات هفته گذشته خبر داد.
سردار حسين ذوالفقاري صبح سه شنبه با سرلشكر «جاسم علي جاسم الفي كاوي» فرمانده گارد ساحلي كشور كويت ديدار و گفت وگو كرد.
وي با اشاره به ارتباط خوب بين دو كشور ايران و كويت اظهار داشت: روابط درياباني دو كشور تاثير بسزايي در روابط بين دو كشور دارد.
فرمانده مرزباني كشور با اشاره به اين كه براي بعضي از كشورها خوشايند نيست كه كشورهاي منطقه مخصوصا كشورهاي اسلامي با يكديگر روابط دوستانه داشته باشند تصريح كرد: مرزهاي بين دو كشور ايران و كويت هيچ مشكلي ندارند.
سردار ذوالفقاري در ادامه ديدار با رئيس گارد ساحلي كويت گفت: ماموران مرزباني موفق شدند در عملياتي كه هفته گذشته انجام شد چهار عضو گروهك تروريستي پژاك را دستگير كنند. سردار ذوالفقاري گفت: چندين مورد دزدي دريايي در آب هاي ثلاث بين ايران و كويت روي داده كه براي مقابله با اين دزدي ها نيز هماهنگي هايي به عمل آمده است.

 



در روزنامه انگليسي اينديپندنت فاش شد
دو كارشناس امنيتي در اسرائيل و آمريكا :ترورها كار سيا ، موساد و MI6 بود

سرويس سياسي-
در فاصله تنها يك روز پس از ترور 2 دانشمند هسته اي كشورمان روزنامه انگليسي اينديپندنت در گزارشي آنهم به قلم مفسر برجسته روزنامه صهيونيستي هاآرتص، موساد، سيا و MI6 را پشت پرده ترور دكتر شهرياري و دكتر عباسي دانست.
اين روزنامه انگليسي در شماره ديروز خود طي گزارشي به قلم يوسي ملمان مفسر ارشد هاآرتص و كارشناس برجسته مسائل راهبردي و اطلاعاتي نوشت: بديهي است كه اسرائيل در پس ترور دانشمندان هسته اي ايران است.
اين روزنامه در گزارش خود با اشاره به سه رويداد 1-افشاء اسناد وزارت خارجه آمريكا كه بسياري از آنها به نگراني هاي جهاني درباره برنامه هسته اي ايران مرتبط بود، 2-ترور مرموزانه دو دانشمند هسته اي ايران و 3-انتصاب تامير پاردو به عنوان رئيس جديد موساد (سازمان جاسوسي اسرائيل) آنهم در فاصله زماني يك روز تاكيد مي كند كه هرچند اين سه رويداد ظاهرا نامرتبط مي نمايد اما بين اين رويدادها ارتباط وجود دارد.
يوسي ملمان در ادامه نوشته خود در اين روزنامه تاكيد مي كند كه ترور دكتر شهرياري بخشي از تلاش مشترك موساد، سيا و MI6 براي توقف يا تاخير برنامه هسته اي ايران بوده است.
مفسر سرشناس هاآرتص همچنين مي نويسد: بديهي است نه فقط به علت اتهامات مقامات و رسانه هاي ايران، اسرائيل در پي ترور 2 دانشمند هسته اي ايران بوده است بلكه اكثر كارشناساني كه جريانات سياسي در خاورميانه و تاريخچه موساد را دنبال مي كنند با اين نظر موافقند.
در اين گزارش با اشاره به شكل خاص ترور در عمليات هاي قبلي موساد آمده است: نسبت دادن حملات تروريستي اخير در ايران به موساد به علت استفاده از موتورسيكلت نيست، گرچه در گذشته موساد در عمليات مشابهي دخالت داشته است كه معروف ترين نمونه آن در سال 1995 در والتا واقع در مالت بود كه طي آن يك گروه ترور دكتر فتحي شقاقي رهبر جهاد اسلامي را ترور كرد؛ اين مسئله بيشتر با سياست موساد براي ضربه زدن به برنامه هسته اي ايران مرتبط است.
اينديپندنت همچنين با بيان اينكه گفته مي شود هدف از اين اقدامات تروريستي مرعوب ساختن دانشمندان ايراني و مجبور كردن آنها به كناره گيري از سمت هايشان است تصريح مي كند كه با وجود اين ترفندهاي مخوف، براي تصميم گيران اسرائيلي و رهبران غربي به خوبي روشن است كه اين كارها ايران را متوقف نخواهد كرد چون اگر كشوري از عزم كافي براي توليد تسليحات هسته اي برخوردار باشد هيچ چيز آن را از اين كار باز نخواهد داشت.
سابقه و تاريخچه موساد
در ترورهاي هدفمند
در همين ارتباط، روزنامه اينديپندنت در مقاله اي ديگر با اشاره به تاريخچه موساد در ترورهاي هدفمند، از گفته نتانياهو به موساد مبني بر اينكه ايران بايد اولويت شماره يك آن باشد پرده برداشت.
اين روزنامه در اين مقاله به قلم بروس ريدل مامور سابق سيا و مسئول تجديدنظر در سياست آمريكا در قبال افغانستان و پاكستان در دولت اوباما نوشت: موساد تاريخچه اي طولاني در استفاده از كشتارهاي هدفمند به منظور حمله به دشمنان دولت يهود داشته است؛ مثلا در دهه هاي 1970 و 1980موساد بسياري از فلسطيني ها را به قتل رساند كه در برخي موارد واحدهاي كماندويي نخبه ارتش اسرائيل مسئول اين كشتارها هستند.
در اين مقاله، ريدل تاكيد مي كند كه موساد در موارد متعددي از خودروهاي بمب گذاري شده و عوامل ترور فيزيكي استفاده كرده است.
در اين مقاله همچنين با اشاره به اينكه ايران همواره در صدر نگراني هاي اسرائيل قرار داشته است آنهم نه فقط بخاطر برنامه هسته اي تصريح مي شود كه نتانياهو به موساد گفته است ايران بايد اولويت شماره يك آن باشد.
ريدل در مقاله خود با اشاره به نقش اسرائيل در ترور عماد مغنيه و همچنين ترور يكي از عوامل عالي رتبه حماس در دوبي در اوايل امسال نوشت: مير داگان رئيس موساد طي هشت سال گذشته در زمان تصدي اش تاكيد داشت كه موساد بايد وارد عمل شود نه اينكه فقط اطلاعات جمع كند. او در حالي سمتش را ترك كرد كه شايد يكبار ديگر شاهد عملي شدن ايده وي بوده ايم.

 



لبيك پرستوي زخم خورده اي ديگر به دعوت حق

دزفول - خبرنگار كيهان:
محمدعلي ذاكريان زاده جانباز 70 درصد دزفولي پس از سالها تحمل درد جانبازي، به فيض شهادت نائل شد و به ديدار معبود شتافت.
اين جانباز دوران 8 سال دفاع مقدس در سال 67 و در جزيره مجنون به شدت مجروح شد و در زمره جانبازان قرار گرفت.
وي همچنين در سالهاي اخير علاوه بر معلوليت هايي كه در اكثر اعضا بدن متحمل بود، دچار مشكل از ناحيه كبد شد و تحت مداواي پزشكان قرار داشت.
شهيد محمدعلي ذاكريان زاده در حالي كه طي هفته جاري به دليل وخامت اوضاع به بيمارستان الغدير شهرستان دزفول منتقل و در اين بيمارستان تحت مداواي پزشكان قرار گرفته بود در نهايت ساعت يك روز يكشنبه به خيل شهدا پيوست.
پيكر پاك اين شهيد دوران جنگ تحميلي امروز با حضور مشتاقان آسمان ولايت و شهادت از حرم سبز قباي دزفول تشييع و در گلزار شهداي بهشت علي اين شهرستان به خاك سپرده شد.
دزفول از شهرستان هاي شمالي استان خوزستان است كه نقش موثري در تامين نيروي انساني و حمايت از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ايفا كرد و بيش از 4 هزار جانباز و 2600 شهيد تقديم كشور كرده است.
اين شهرستان همچنين به دليل تحمل اصابت بيش از يكصد و پنجاه موشك از جانب عمال رژيم بعثي عراق، پايتخت مقاومت كشور لقب گرفته و لوح زريني نيز در اين خصوص از سوي دولت وقت در سال 67 دريافت كرد.

 



با اختراع جوان كرمانشاهي
ساختمان ها با فناوري نانو در برابر زلزله مقاوم مي شوند

مخترع جوان كرمانشاهي با عايق كاري ساختمان ها توسط فناوري نانو، ايمني آنها را در برابر زلزله بيشتر كرد.
«كريم قنبري» دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در كرمانشاه افزود: اين طرح را براساس تحقيقات و پژوهش هاي به عمل آمده بر روي عملكرد ساختمان ها در مقابل زلزله ابداع كرده ام.
وي افزود: با كار گذاشتن مجموعه اي از رشته هاي مفتولي در محيط سازه و طراحي مهندسي سيستم كنترل هوشمند از طريق ايستگاه هاي كمكي در محيط بيش از يك هزار متر، به هنگام زلزله، در كمتر از دو الي چهار دهم ثانيه، سيستم پردازشگر آگاه و فعال مي شود.
قنبري گفت: سيستم پردازشگر به هنگام برخورد نيروي زلزله به سازه، نيرويي معادل آن را با بكارگيري فناوري نانو به صورت الكتريكي رها مي كند و به كاهش نيروي وارده و خنثي سازي آن به صورت نيروي برشي معادل سازي شده عمل مي كند و در نهايت از آسيب رساندن زلزله به ساختمان جلوگيري مي كند.
وي كه خود را از اعضاي نخبگان علمي با ارايه 17 مقاله علمي و ثبت 13 مورد اختراع و دارنده چهار مدال جهاني در جشنواره هاي اختراعات كشورهاي ديگر معرفي كرد، افزود: تاكنون به جشنواره هاي كشورهايي مانند آمريكا، آلمان، سوئد، مالزي و روسيه مقالاتي ارسال كرده ام.

 



با كسب 5 مدال كشوري و استاني
پيشكسوت 67 ساله اصفهاني به ركوردي بي سابقه دست يافت

اصفهان- خبرنگار ورزشي كيهان:
پيشكسوت 67 ساله اصفهاني با كسب 5 مدال قهرماني در رشته پرورش اندام، پرس سينه وار و پاورليفتينگ در مسابقات قهرماني كشور و استان به ركوردي بي سابقه دست يافت.
بنياد علي حيدري موفق شد در مسابقات پرس سينه قهرماني استان اصفهان در رده سني پيشكسوتان MH از باشگاه مردان آهنين مدال طلاي وزن 5/67 كيلوگرم را احراز كند.
وي همچنين در كمتر از يك ماه از كسب اين مدال در مسابقات پاورليفتينگ با مجموع 125 كيلوگرم نشان طلاي 5/67 كيلوگرم را به سينه آويخت.
حيدري در مسابقات پرورش اندام قهرماني استان اصفهان با نام عقاب طلايي مدال نقره گرفت و در مسابقات پرس سينه پيشكسوتان مهرماه امسال نيز به طلا رسيد.
اين پيشكسوت نامدار ايران براي راهيابي به مسابقات قهرماني جهان در كشور كانادا بار ديگر به عنوان منتخب مردان آهنين اصفهان در دسته 5/67 كيلوگرم در مسابقات پرس سينه وار قهرماني باشگاه هاي كشور به روي صحنه آمد و مدال نقره را به سينه آويخت.

 



وزير راه و ترابري : جاده هراز تا دو سال ديگر چهار بانده مي شود

وزير راه و ترابري گفت: طرح تكميل عمليات تعريض و چهار خطه كردن جاده پرتردد هراز تا دو سال ديگر به طور كامل اجرا خواهد شد.
حميد بهبهاني در حاشيه بازديد از اجراي طرح تعريض و چهارخطه كردن جاده هراز در محدوده دوراهي بلده به ايرنا گفت: از دو سال پيش تاكنون حدود 30 كيلومتر از مسيرهاي صعب العبور و سخت جاده هراز تعريض و چهار بانده شده و همچنان عمليات تعريض با جديت ادامه خواهد يافت.
وي با بيان اين كه در ابتداي اجراي اين طرح، عده اي چهار بانده كردن جاده هراز را غيرقابل باور و نشدني مي دانستند، افزود: تلاش بي وقفه دولتمردان براي اجراي اين طرح ستودني است. وزير راه و ترابري با اشاره به اجراي عمليات راهسازي در مسيرهاي جاده هراز گفت: قرارگاه خاتم الانبيا(ص) به عنوان پيمانكار براي ادامه چهار بانده كردن جاده هراز انتخاب شده و با آغاز اين طرح، اين جاده به كارگاه بزرگ راهسازي كشور تبديل شده است.
بهبهاني خاطرنشان كرد: بودجه مناسب و قابل قبولي براي ادامه چهار بانده كردن جاده هراز اختصاص داده شده است.
گفتني است جاده كوهستاني هراز يكي از محورهاي ارتباطي تهران به شمال كشور است كه تهران را به استان گردشگري مازندران وصل مي كند.

 



با شركت 3 كشور خارجي 2 نمايشگاه بين المللي در تبريز افتتاح شد

تبريز-خبرنگاركيهان:
هفتمين نمايشگاه بين المللي رنگ، رزين و پوشش هاي صنعتي و دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع لاستيك و پلاستيك در تبريز گشايش يافت.
اين نمايشگاه ها، عصر روز دوشنبه و با حضور شركت هايي از تركيه، چين و تايوان در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز افتتاح شد.
اين نمايشگاه ها تا 12 آذر جاري برپا خواهند بود و طي آن 50 واحد از آذربايجان شرقي، تهران، اصفهان و البرز، فعاليت هاي خود را در زمينه دستگاه پاشش رنگ پودري، رنگ هاي صنعتي، رنگ هاي پودري و ساختماني،رزين، خشك كن، پارافين، استابلايزر، واردات پودرهاي معدني و مواد شيميايي، فرمالين، چسب، رنگ هاي مولتي كالر و ساير زمينه هاي مرتبط به نمايش مي گذارند.

 



سيدمرتضي نبوي: هدف فتنه گران در اين سال ها براندازي بود

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با عرصه حمله خواندن جنگ نرم، دفاع در اين ميدان را جايز ندانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، سيد مرتضي نبوي دوشنبه شب در جمع اعضاي جامعه مهندسين اسلامي استان خوزستان به تشريح برخي از ابعاد مسئله جنگ نرم پرداخت و اظهار داشت: يكي از مشكلات مهم جامعه، عدم باور جنگ نرم در ميان برخي نخبگان است كه مقام معظم رهبري نيز بارها به آن اشاره كرده اند.
وي با بيان اينكه بيشترين توجه دشمن در جنگ نرم به آينده سازان ايران اسلامي است و هدف اصلي آنان جوانان و دانش آموزان است، ادامه داد: با توجه به موقعيت حساس امروز ايران و هجمه هاي بي امان فرهنگي دشمنان به كشور در قالب جنگ نرم، بايد جوانان را براي مقابله با اين نوع هجمه ها آماده تر كنيم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در برابر هجوم تهديدات دشمن كه در عرصه رسانه ها صورت مي گيرد بايد تجهيز شده و از قابليت هاي تدافعي لازم بهره مند شود.
نبوي خاطرنشان كرد: استفاده از رسانه با تأكيد بر شاخص هايي كه مقام معظم رهبري بارها به آن اشاره داشته اند مي تواند چارچوب محكمي در مقابله با اين جنگ نابرابر عليه نظام ايجاد كند.
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين تصريح كرد: اگر چه جريان فتنه در مسير براندازي سياسي تحت كنترل است اما فتنه گران در جريان براندازي فرهنگي همچنان فعال هستند و دشمن هنوز به كار ضد فرهنگي كه جريان فتنه انجام مي دهد، اميدوار است.
وي گفت: فتنه گران سعي مي كنند با تبليغات، جنبش هاي اجتماعي را به حركت درآورده و اگر توانستند در وهله اول نظام را ساقط كنند و اگر نتوانستند در مرحله بعد اقدام به باج گيري و معامله مي كنند و در نهايت اگر نتوانستند اقدام به مزاحمت و ايجاد اختلاف كرده و كشور را دچار بحران مي كنند تا كشور نتواند به اهداف خود برسد.
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين اسيران ادامه داد: هدف فتنه گران در اين سال ها براندازي بود، لذا در همه اين سال ها براي آن برنامه ريزي شده بود.
وي به اقدامات مجلس ششم اشاره كرد و گفت: در اين مجلس كه اكثريت آن در اختيار اصلاح طلبان بود، با سر دادن شعار رفراندوم، برخلاف قانون اساسي به دنبال حذف اسلاميت از جمهوريت نظام بودند و شكاف بين اسلاميت و جمهوريت را هر روز مطرح مي كردند كه در نهايت هدف آنها كودتايي در راستاي حذف اسلاميت با استفاده از الگوي انقلاب هاي رنگي بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: تحليل گران اصلاح طلب و دوم خردادي در سال هاي دوران اصلاحات با اين تحليل كه چون پايگاه اجتماعي نداشتند موفق نشدند، لذا در مراحل بعد با توجه به آموزه هاي جديد اقدام به تشكيل شبكه هاي اجتماعي از طريق فضاي سايبري كردند و در انتخابات دهم رياست جمهوري با الگوگيري از انقلاب هاي رنگي دوباره فتنه را راه اندازي و تكرار كردند.
نبوي افزود: فتنه گران در اين مسير از كمك هاي رسانه اي و حمايت هاي خارجي، كمك هاي مالي دشمنان استفاده كردند تا به هدف نهايي خود كه براندازي بود، برسند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تأكيدها و تكرار مسائل مربوط به فتنه حاكي از اين است كه هنوز ابعاد فتنه كاملا آشكار نشده است، گفت: دلايل اين تكرار از قرائن قابل فهم است چرا كه بيگانگان هنوز از جريان فتنه مأيوس نشده اند و همچنان در حال بازسازي و سرمايه گذاري هستند.
مديرمسئول روزنامه رسالت، گفت: با مراجعه به مسائل داخلي نيز مشاهده مي شود كه سران فتنه هنوز اظهار ندامت نكرده اند و برخي هنوز طلبكارانه سخن مي گويند، آنها تا توانستند مرتكب ساختارشكني، مرزشكني، اهانت و دروغ پردازي شدند.
نبوي بيان داشت: دشمن به كار ضدفرهنگي كه جريان فتنه انجام مي دهد، هنوز اميدوار است، ترويج فرهنگ ضد تقوا و بي بندوباري از كارهاي جريان فتنه است كه متأسفانه در ميان برخي از اقشار جوان و ناآگاه نفوذ كنند، اگرچه جريان فتنه در مسير براندازي سياسي تحت كنترل است اما فتنه گران در جريان براندازي فرهنگي همچنان فعال هستند.

 



با حضور امام جمعه موقت تهران در قم
مراسم تجليل از مقام معنوي آيت الله بهجت برگزار شد

مراسم تجليل از مقام معنوي مرحوم آيت الله «محمدتقي بهجت فومني» و رونمايي از سنگ جديد مزار اين مرجع فقيد در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش ايرنا، امام جمعه موقت تهران در اين مراسم گفت: مرحوم آيت الله بهجت اهتمام زيادي به انقلاب و نهضت امام راحل داشت و محبت ايشان به مقام معظم رهبري نيز بسيار زياد بود.
حجت الاسلام والمسلمين «كاظم صديقي» افزود: آيت الله بهجت همواره حساسيت ويژه اي به ولايت و انقلاب داشتند و مردم نيز همواره قدردان زحمات ايشان بودند.
وي ابراز داشت: مرحوم آيت الله بهجت، عبد صالح خدا، يكي از اولياي مسلم حق تعالي و از مراجع عظيم الشان تاريخ شيعه بود و يكي از فقهاي بي بديل به شمار مي رفت.
امام جمعه موقت تهران افزود: در شناخت سجاياي آقاي بهجت زبان و الفاظ قاصر است و شناخت كامل شخصيت ايشان آسان نيست چرا كه وي فاني در اهل بيت(ع) بود.
وي افزود: مرحوم آيت الله بهجت آيينه تمام نماي اخلاق و كرامات اهل بيت(ع) بود و همواره منادي فقه و عدالت به شمار مي رفت.
صديقي، درس فقه آيت الله بهجت را درس بندگي و وصل به خدا عنوان كرد وگفت: درس فقه ايشان درسي ملكوتي به شمار مي رفت چرا كه در درس خود بندگي مي كرد.
امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: مردم ما با تشييع به ياد ماندني مرحوم آيت الله بهجت نشان دادند قدردان زحمات ايشان هستند و ارادت قلبي به مقام ايشان دارند.
در پايان اين مراسم از سنگ قبر جديد مزار مرحوم آيت الله بهجت با حضور آيت الله مسعودي خميني توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري امام جمعه موقت قم رونمايي شد.

 



مدير عامل سازمان هدفمند كردن يارانه هاخبر داد
واريز يارانه هاي نقدي خانوارهاي 6 نفر به بالا

مديرعامل سازمان هدفمند كردن يارانه ها گفت:يارانه هاي نقدي خانوارهاي كمتر از 6 نفر از شب گذشته به حساب سرپرست خانوار واريز شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، بهروز مرادي در كارگاه آموزشي قانون هدفمند كردن يارانه ها در اصفهان افزود: يارانه نقدي خانوارهاي بيش از 6 نفر نيز تا پايان هفته به تدريج به حـساب آنها واريز مي شود.
وي با اشاره به بازگشت60 درصد از منابع حاصل از قانون هدفمند كردن يارانه ها به مردم گفت: 30 درصد از اين منابع به بنگاههاي اقتصادي زود بازده باز مي گردد و سهم دولت از اين منابع امسال تنها10 درصد است.
مدير عامل سازمان هدفمند كردن يارانه ها يكي از سياستهاي دولت براي اجراي اين قانون را تثبيت قيمت ارز بيان كرد و افـزود: اگر برنامه تغييري در نرخ ارز وجود داشته باشد در جهت كاهش قيمت آن است.
وي گفت: دولت براي حمايت از صادركنندگان جايزه هاي ويژه صادراتي اختصاص مي دهد و با بسته هاي اقتصادي از توليد كنندگان حمايت مي كند.

 



با حضور وزير صنايع و معادن
كارخانه توليد روغن نباتي در هرمزگان به بهره برداري رسيد

بندرعباس- خبرنگاركيهان
يك كارخانه تصفيه و توليد روغن نباتي با حضور وزير صنايع و معادن در شهرك صنعتي شماره يك بندرعباس به بهره برداري رسيد.
اين واحد صنعتي با ظرفيت 30هزار تن در سال و سرمايه گذاري بالغ بر 10ميليارد و500 ميليون ريال و اشتغالزايي مستقيم 125نفر و غيرمستقيم هزار نفر در زميني به مساحت 7 هزارمترمربع ايجاد شده است.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان هرمزگان گفت: سرمايه اين واحد از اعتبارات دريافت شده از منابع تبصره 29، اعتبارات بنگاههاي اقتصادي زودبازده، تسهيلات بانك صنعت و معدن و سرمايه شخصي تامين شده است.
علي اباذري اظهار داشت: محصول توليدي اين كارخانه تصفيه و توليد انواع روغن نباتي مايع خوراكي با استفاده از تكنولوژي روز دنيا است.

 



وزير امور اقتصادي و دارايي خبر داد
بنزين 700 توماني همزمان با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها

تنكابن-خبرنگاركيهان:
وزير امور اقتصادي و دارايي از بنزين 700 توماني همراه با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
دكتر حسيني كه همزمان با دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت به مازندران، به تنكابن رفته بود، با حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان افزود: علي رغم برخورداري از منابع و سرمايه هاي خدادادي گوناگون، متاسفانه در استفاده و مصرف آنها تاكنون از اصول مصرف غلط و آدرس غلط پيروي شده است كه همين رويه باعث هدر رفت سرمايه هاي ملي شده است.
وي با بيان اينكه هم اكنون 90 هزار ميليارد تومان صرف تامين سوخت فسيلي مي شود، افزود: اگر بتوانيم با اجراي طرح هدفمندي به موفقيت مورد نظر دست يابيم، ديگر مشكل فاصله طبقاتي، دغدغه بيكاري جوانان و مشكل سرمايه گذاري در حوزه توليد را در آينده اين كشور نخواهيم داشت.
حسيني قيمت بنزين را با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها 700تومان اعلام كرد و افزود: منابع كشور متعلق به مردم است و دولت وظيفه دارد آنها را در راه درست و اصولي هزينه كند.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد يك تهيه كننده از اظهارات مجري برنامه هفت
«محسن علي اكبري» با انتقاد از اظهارات مجري برنامه هفت گفت: جيراني در برنامه اخير خود گفته سينماي پيش از انقلاب بهتر از سينماي بعد از انقلاب بوده و اگر صحنه هاي محدودي از اين فيلم ها را حذف كنيم، آثار سينماي گذشته بهتر از سينماي سال هاي اخير است. اين تهيه كننده ديروز در برنامه سينمايي صبح بخير ايران افزود: سينماي ما اصلاً با سينماي پيش از انقلاب قابل قياس نيست و اگر هم در اين سال ها مشكلي بوده، خود جيراني هم كه يكي از دست اندركاران سينماي ايران در سال هاي اخير بوده است.
وي سپس با انتقاد از طرح مطالب نادرست در برنامه هفت در خصوص اينكه 140تهيه كننده بدون اطلاع از محتواي نامه اي كه خواستار تشكيل صنف واحد شده آن را امضاء كردند، گفت: متأسفانه فريدون جيراني در برنامه هفت در خصوص اين تشكل بسيار نااميدانه سخن مي گويد، حال آنكه او خود از اعضاي بدنه سينما است و بعيد مي دانم جز او فرد ديگري با اين طرح مخالف باشد.گفتني است معاونت سينمايي وزارت ارشاد در تلاش است تا با تشكيل صنف واحد تهيه كنندگان، تشتت موجود در بين اين گروه را كه هزينه هاي فراواني به سينماي كشورمان وارد كرده پايان دهد.
خودكشي كارگردان ايتاليايي
سينماي غرب باز هم قرباني گرفت؛ «ماريو مونيچلي»، كارگردان كهنه كار ايتاليايي خودكشي كرد. وي مدت ها از بيماري سرطان پروستات رنج مي برد و در نهايت نتوانست به مبارزه با اين بيماري ادامه دهد و روز گذشته در سن 95 سالگي خودش را كشت. وي با اين كه به عنوان استاد سينماي كمدي شناخته مي شد، در اثر بيماري دچار افسردگي و رنج فراوان شده بود.
گفتني است، يكي از مشكلات سينماي غرب شيوع بيماري هاي رواني و اخلاقي در ميان هنرمندان اين عرصه است كه در مواردي چون اعتياد به مواد مخدر و شرب خمر، فساد جنسي، قتل و خودكشي بارها بروز پيدا كرده است.
معرفي اعضاي اتاق فكر سينما در سيما
با صدور احكامي جداگانه از سوي دكتر علي دارابي معاون سيماي رسانه ملي، اعضاي اتاق فكر سينما در سيما معرفي شدند. ابوالقاسم طالبي، شهريار بحراني، پرويز شيخ طادي، اكبر نبوي، مهندس محمدرضا جعفري جلوه، دكتر حسين كرمي و مهدي فرجي كه از كارگردانان، نويسندگان و مديران باسابقه در حوزه سينما و تلويزيون هستند اعضاي اتاق فكر را تشكيل مي دهند.
اين اتاق وظيفه دارد با مشاركت نهادهاي مسئول در طراحي، نظريه پردازي و تبيين مدل سينماي اسلامي- ايراني طرحي نو دراندازد. همچنين برنامه ها و رويكردهاي رسانه ملي نسبت به هنر هفتم را ترسيم نمايد.
آغاز توليد «اخراجي هاي سه» از امروز
فيلمبرداري فيلم سينمايي «اخراجي هاي سه» به كارگرداني مسعود ده نمكي از امروز در تهران آغاز مي شود. به گزارش خبرنگار كيهان، داستان اين فيلم در ادامه قسمت هاي قبلي اخراجي ها و داراي مضموني سياسي است.
اختتاميه نهمين جشن بزرگ تئاتر بسيج
نهمين جشن بزرگ تئاتر بسيج عصر امروز 10 آذر، با اجراي مراسمي در مجتمع سينمايي 22 بهمن تبريز به كار خود پايان مي دهد.
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، شاه آبادي معاون هنري وزير ارشاد، مسئولين لشكري و كشوري استان آذربايجان شرقي و هنرمندان شاخص و پيشكسوت تئاتر از جمله حاضران اين مراسم خواهند بود.
در اين مراسم 14 اثر برگزيده و حدود 28 جايزه اهدا خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14