(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 دی 1389- شماره 19824

فعاليت 40 متخصص در مراكز درماني 50 تختخوابي
3700 شهيد و 11 هزار مجروح هزينه ايران براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر
استقرار 600 زن متخصص در زمينه امداد و نجات در سراسر كشور
افزايش آلودگي هواي تهران از فردا
دستگيري 60 زن و مرد در 2 شركت هرمي
احداث تونل جديد براي نجات كارگران محبوس در معدن راور
حوادث كوتاه از كشور
بيش از 2 هزار كشته در تصادفات آبان ماه
مدير دفتر تحقيق دانشگاه علوم پزشكي اهواز: داروهاي خارجي فاقد كد آي آر سي غيرمجازند
تجليل از پژوهشگران برتر وزارت آموزش و پرورش
قبض هاي جريمه رانندگي الكترونيكي مي شود
برگزاري مانور بصيرت با هدف ارتقاي سطح آمادگي در برابر زلزله
زمين لرزه بارديگر كرمان را لرزاند
بنيانگذار ويكي ليكس زندگينامه خود را مي فروشد
اقدام عجيب شهردار براي حل بحران برف
كوچكترين هتل جهان



معاون درمان وزير بهداشت خبر داد
فعاليت 40 متخصص در مراكز درماني 50 تختخوابي

معاون درمان وزير بهداشت گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده در تمام مراكز درماني بالاي 50 تختخوابي كشور 4 متخصص حضور دارند.
حسن امامي رضوي افزود: طي سال جاري يك هزار و400 متخصص به مناطق محروم كشور اعزام شده اند. به اين ترتيب به طور قطع اعلام مي كنم در تمام مناطقي كه در مراكز درماني آنها بالاي 50 تخت وجود دارد چهار تخصص جراحي عمومي، داخلي اطفال، زنان و زايمان و بيهوشي حضور دارند.
بنابر اعلام وب دا، وي به حادثه اخير انفجار چابهار اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال در اين حادثه علاوه بر متخصصان فوق، يك متخصص جراحي اعصاب هم در منطقه حضور داشت كه با كمك يكديگر موفق شدند كارهاي درماني حادثه ديدگان را در مراكز درماني چابهار و زاهدان به خوبي و به سرعت انجام دهند.

 



دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
3700 شهيد و 11 هزار مجروح هزينه ايران براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر

سرويس اجتماعي -
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ايران براي مبارزه با مواد مخدر تاكنون بيش از 3 هزار و 700 شهيد و 11 هزار مجروح داده است.
به گزارش خبرنگار كيهان مصطفي محمد نجار در مراسم امضاي يادداشت تفاهم با رئيس سرويس فدرال نظارت بر گردش غيرقانوني مواد مخدر فدراسيون روسيه افزود: كشورهاي غربي اطلاع دارند كه ايران بيشترين هزينه را در مقابله با مواد مخدر تاكنون پرداخته است.
وي گفت: ايران علاوه بر شرق كشور كه براي انسداد مرزها اقدامات زيادي انجام داده است، در غرب و شمال غرب كشور نيز هزينه هاي بالايي پرداخت كرده است.
نجار گفت: ما مراقبت هايي در منطقه دريايي داريم تا از اين بلاي خانماسوز هم در كشور خودمان و هم دركشورهاي منطقه و در كل مجامع بين المللي جلوگيري كنيم كه اين اقدامات كارنامه درخشاني است كه در جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيده است.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: جامعه جهاني بايد بيش از گذشته به ايران در مبارزه با مواد مخدر كمك كند و نشست كنوني با رئيس سرويس فدرال نظارت بر گردش غيرقانوني مواد مخدر فدراسيون روسيه در اين راستا است تا با تبادل اطلاعات بتوانيم برنامه هاي مشتركي را براي ضربه زدن و مبادله با اين كار خطرناك داشته باشيم.
نجار گفت: ايران به عنوان كشوري كه 93درصد كشفيات جهان را در كارنامه بين المللي خود دارد و بيشترين اقدامات مقابله اي را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دستور كار خود مي بيند مورد توجه جامعه جهاني به خصوص كشور هاي منطقه قرار دارد.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشورمان خاطرنشان كرد: ايران و روسيه به دليل تشابهات مختلف از جمله موقعيت جغرافيايي كه هر دو در مسير ترانزيت مواد مخدر قرار دارند و به دليل نفوذ منطقه اي داراي ظرفيت هاي مختلفي براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر هستند.
محمد نجار گفت: اولين موضوعي كه توافق بر آن صورت گرفت تلاش براي توقف كشت و توليد در افغانستان و انهدام لابراتوارهاي توليد هروئين در آن كشور و ضربه زني به باندهاي قاچاق در منطقه است.
وي افزود: همچنين تصميم گرفته شد كه يك كميته كاري مشترك متشكل از نمايندگان نهادهاي مسئول تشكيل شود تا كارها را پيگيري و نتايج آن را در ملاقات بعدي گزارش كنند.
رئيس سرويس فدرال نظارت بر گردش غيرقانوني مواد مخدر فدراسيون روسيه نيز در اين ديدار گفت: وضعيت مواد مخدر در كشور روسيه پيچيده بوده و اين كشور با 5/1 ميليون معتاد روبرو است.
ويكتور ايوانف گفت: به خاطر وضعيت پيچيده مواد مخدر در روسيه ما استراتژي ملي مبارزه با مواد مخدر را تبيين كرده ايم كه بر سه راهكار تشديد اقدامات انتظامي، پيشگيري از گسترش مواد مخدر در كشور و درمان معتادان و نيز افزايش كارايي ابزارهاي بين المللي متكي است.
وي گفت: عمليات نظامي آمريكا در افغانستان دهمين سال خود را پشت سر مي گذارد ولي با اين حال پديده شوم مواد مخدر نه تنها در اين كشور كاهش پيدا نكرده بلكه رو به افزايش نيز گذاشته است.

 



ابوالحسن فقيه خبر داد
استقرار 600 زن متخصص در زمينه امداد و نجات در سراسر كشور

رئيس جمعيت هلال احمر ايران گفت: تا پايان نيمه نخست سال آينده 600 نفر از بانوان متخصص در زمينه امداد و نجات در قالب تيم هاي 20 نفره در سراسر كشور مستقر مي شوند.
ابوالحسن فقيه در مراسم گشايش نخستين سمينار ملي نقش زنان در مديريت بحران اظهار داشت: مطلع شديد روز ملي ايمني در برابر زلزله در تقويم از سال آينده حذف مي شود.
وي افزود: وجود يك روز با چنين عنواني در تقويم يك ضرورت براي كشور محسوب مي شود؛ چرا كه موجب آمادگي دستگاه ها و مردم در برابر زلزله خواهد شد.
رئيس جمعيت هلال احمر تأكيد كرد: اگر در شهرهاي پرجمعيت همچون تهران زلزله 5/6 ريشتري جنوب كرمان رخ مي داد، آمار كشته شدگان آن قطعاً بيشتر از آمار كشته شدگان زلزله بم مي بود.
فقيه با اشاره به راه اندازي تيم هاي تخصصي امداد و نجات زنان توسط هلال احمر، عنوان كرد: هر يك از اين تيم ها متشكل از 20 نفر در قالب چهار بخش پزشكي، رواني، امدادي و مددكاري فعاليت مي كنند.
به گفته رئيس جمعيت هلال احمر، براين اساس تا پايان نيمه نخست سال آينده 600 نفر از بانوان متخصص در زمينه امداد و نجات در قالب تيم هاي 20 نفره در استان هاي سراسر كشور مستقر مي شوند و در فاز بعدي فعاليت اين تيم ها به شهرستان ها تسري مي يابد.
فقيه با اشاره به اينكه هم اكنون در چند استان كشور چنين تيم هايي به فعاليت مشغول هستند، ابراز اميدواري كرد: تا پايان شش ماهه نخست سال آينده در سراسر استان ها چنين تيم هايي مستقر شود.
وي با اشاره به ضرورت وجود گروه هاي تخصصي امدادي و مددكاري زنان در حين و بعد از زلزله، اظهار كرد: با توجه به ويژگي هاي فرهنگي جامعه، وجود تيم هاي «توانا» براي امدادرساني زنان به همنوعان خود ضروري مي نمايد.
فقيه با تأكيد بر اينكه در بهترين حالت رسيدن نيروهاي امداد و نجات به محل حادثه، امري زمانبر است، بيان كرد: زنان مي توانند در دقايق اوليه بروز حادثه تا پيش از رسيدن نيروهاي امدادي نقش مؤثري را در كمك به آسيب ديدگان ايفا كنند.
به گزارش ايسنا، وي همچنين به نقش زنان پس از وقوع زلزله اشاره كرد و توضيح داد: از آنجا كه پس از هر حادثه اي بروز برخي از بيماري هاي رواني قطعي است، زنان مي توانند در زمينه كمك رواني به آسيب ديدگان خانواده و خويشاوندان خود نيز نقش مؤثري ايفا كنند.

 



افزايش آلودگي هواي تهران از فردا

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از افزايش آلودگي هواي تهران از روز سه شنبه خبر داد.
پرويز رضازاده گفت: تا آخر هفته در تهران بارندگي نخواهيم داشت.
وي با بيان اين كه طي روزهاي سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه پتانسيل آلودگي هوا افزايش مي يابد، افزود: براي شهر تهران انتظار داريم طي اين روزها چگالي آلاينده ها بيشتر شود.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي براي ساير شهرهاي صنعتي نيز افزايش آلاينده ها را پيش بيني كرد و گفت: ميزان آلودگي هاي ديگر شهرها در حد تهران نخواهد بود.
وي همچنين براي استان هاي هرمزگان، كرمان، جنوب سيستان و بلوچستان و جزاير خليج فارس و شرق استان فارس بارش هاي پراكنده پيش بيني كرد.
رضا زاده تصريح كرد: از سه شنبه افزايش دما را در تمام كشور خواهيم داشت كه نفوذ آن از غرب به شرق كشور است.

 



دستگيري 60 زن و مرد در 2 شركت هرمي

مأموران وزارت اطلاعات موفق شدند 2 دفتر شركت هرمي را توقيف و 60 زن و مرد را در اين دفاتر دستگير كنند.
علي تقوي مديركل برخورد با شركت هاي هرمي وزارت اطلاعات در گفت وگو با فارس گفت: دفتر دو شركت هرمي در تهران توسط ماموران وزارت اطلاعات پلمب شد.
اين مدير وزارت اطلاعات تصريح كرد: برخي از زنان دستگير شده از 4 ماه پيش از شهرستان محل اقامت خود به تهران آمده بودند و از دفتر اين شركت هرمي بيرون نيامده و تحت القائات ليدرهاي اين شركت بودند.
مديركل برخورد با شركت هاي هرمي وزارت اطلاعات گفت: افراد دستگير شده عنوان كردند كه مي بايست با جذب مشتري جديد پول از دست رفته خود را به نوعي جبران مي كردند.
تقوي افزود: رسانه ها بايد در زمينه فعاليت شركت هاي هرمي و شيوه هاي به كار گرفته شده توسط آنان اطلاعات لازم را به شهروندان ارائه دهند.
در همين حال معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران هرگونه همكاري مشاورين املاك با شركت هاي هرمي را جرم اعلام كرد و همچنين از برخورد و پيگيري قضايي با مالكان ساختمان هايي كه در اختيار مجموعه هاي هرمي قرار گرفته اند، خبر داد.
براساس اين دستور قضايي، هرگونه همكاري اعم از مشاوره و مشاركت (مباشرت- معاونت) در نقل، انتقال، اجاره يا در اختيار قرار دادن واحدهاي مسكوني، اداري و تجاري به دسيسه هاي هرمي، جرم محسوب شده و پيگرد قانوني دارد.
همچنين مشاورين املاك تهران و كشور موظف شده اند دستورالعمل آموزشي مربوطه را به دقت مطالعه كرده و علاوه بر اجراي مفاد آن، نسبت به اطلاع رساني به مالكان از طريق نصب در محل آژانس و توجيه مالكان، اقدام كنند.
در اين دستورالعمل به مالكان آژانس ها توصيه شده براي اطمينان از اينكه در ملكي فعاليت هرمي نمي شود، نشاني يكي از بستگان موجر را داشته باشند و به صورت ماهانه و البته بدون اطلاع قبلي از ملك بازديد كنند. همچنين در صورت احتمال فعاليت هرمي بايد مراتب را به شماره 30006048 پيامك كنند.
بر اين اساس مديريت مبارزه با فعاليت هاي هرمي وزارت اطلاعات اعلام كرده، صاحبان بنگاه ها و املاكي كه دستورالعمل اعلامي را رعايت كنند، در صورت انجام فعاليت هرمي در ملك مربوط به آنها از مجرميت مبرا خواهند بود.

 



مديرعامل شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران خبر داد
احداث تونل جديد براي نجات كارگران محبوس در معدن راور

مديرعامل شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران از احداث تونل جديد براي بيرون آوردن كارگران محبوس شده در معدن هجدك راور خبر داد.
«غلامحسين رحيميان» روز گذشته در گفت وگو با ايرنا گفت: با انجام عمليات نقشه برداري جديد براي احداث تونل كار احداث تونل براي نجات 3 كارگر از امروز يك شنبه آغاز شده است.
وي ادامه داد: ماشين آلاتي از جمله لودر، بولدوزر و بيل مكانيكي در محل مستقر شده اند تا پس از برداشتن سنگهاي سطح محل احداث تونل فعاليت خود را انجام دهند.
رحيميان افزود: عمليات احداث تونل زمانبر است و به دليل نزديك شدن به منطقه شكست در حين احداث تونل، نمي توان زماني را براي بيرون آوردن سه معدنچي گرفتار اعلام كرد.
وي افزود: پيش از اين احداث تونل به روش روباز پيشنهاد شده بود كه به دليل حجم بالاي عمليات و برداشت چهار ميليون تن زغال، عملا اين كار امكانپذير نيست.
13 روز از حادثه ريزش معدن زغال سنگ هجدك راور مي گذرد.
جسد يكي از معدنچيان گرفتار شب همان روز حادثه (23 آذر ماه) به بيرون انتقال داده شد اما سرنوشت سه معدنچي گرفتار در زير آوار زغالسنگ هنوز در اعماق زمين نامعلوم است.

 



حوادث كوتاه از كشور

هلاكت 3 شرور مسلح

كرمان- خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي استان كرمان از هلاكت سه شرور مسلح و كشف بيش از نيم تن موادمخدر طي عملياتي در ارتفاعات جنوبي استان كرمان خبر داد.
حسين چناريان گفت: ماموران يگان تكاوري 144 قرارگاه عمليات رزمي پليس استان با انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي مسير تردد كاروان اشرار و قاچاقچيان موادمخدر شدند.
وي افزود: ماموران انتظامي در ارتفاعات شهرستان قلعه گنجي در عملياتي كه بيش از يك ساعت درگيري و تبادل آتش با اشرار مسلح به طول انجاميد، موفق شدند، سه شرور را به هلاكت برسانند. كه در اين عمليات 520 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك به همراه مقاديري سلاح و مهمات از اشرار مسلح به دست آمد.
كشف 13 كيلوگرم كراك
ماموران انتظامي شهرستان رودبار جنوب طي عملياتي موفق به توقيف يك دستگاه خودروي سواري و كشف 13 كيلوگرم كراك شدند.
ماموران انتظامي شهرستان رودبار حين كنترل خودروهاي عبوري محور جيرفت-كهنوج به يك دستگاه خودروي سواري مشكوك شدند. و پس از توقيف و بازرسي از اين خودرو موفق شدند، 14 بسته موادمخدر از نوع كراك را كشف كنند. پدر يك خانواده به همراه همسر و دو كودكش قصد داشتند اين مواد را از زابل به بندرعباس منتقل كنند كه ناكام ماندند و تحويل دستگاه قضايي شدند.
دستگيري سارق امامزاده
اراك-خبرنگاركيهان: سارقي كه وجوه امام زاده بي بي خاتون خمين را به سرقت برده بود قبل از فرار دستگير شد.
اين شخص با بيتوته كردن در محل امامزاده موفق شده بود تمامي موجودي آن را با گشودن درهاي ضريح امام زاده به سرقت ببرد.
قاچاقچيان هروئين در دام پليس
ماموران پليس موادمخدر استان مركزي حين كنترل خودروهاي عبوري از يك دستگاه خودرو 3 كيلوگرم هروئين كشف كردند. در اين رابطه 3 نفر دستگير شدند.
صيد شكارچيان غيرمجاز
تبريز-خبرنگاركيهان: 4شكارچي غيرمجاز در منطقه شكار ممنوع سهند آذرشهر، توسط ماموران گشت سيار محيط زيست اين منطقه، شناسايي و دستگير شدند. از شكارچيان 4 قبضه سلاح شكاري، كمربندهاي فشنگ و 8 سر لاشه خرگوش بدست آمد.
امحاي خرماي فاسد
اصفهان-خبرنگاركيهان: مركز بهداشت شماره 2 اصفهان در راستاي اجراي طرح تشديد كنترل مواد غذايي و نذورات ايام عزاداري، يك محموله خرماي فاسد به وزن تقريبي يك تن را كشف و معدوم كرد.اين طرح از ابتداي ماه محرم آغاز و تا پايان ماه ادامه دارد.

 



بيش از 2 هزار كشته در تصادفات آبان ماه

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني گفت: در آبان ماه امسال 2 هزار و 136نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده اند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور دكتر جابر قره داغي گفت: از اين تعداد هزار و 732 نفر مرد و مابقي زن بوده اند.
وي افزود: تعداد مرگ و مير ناشي از حوادث رانندگي در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/9 درصد افزايش يافته در حالي كه اين رقم نسبت به مهر امسال 9/5 درصد كاهش يافته است.
وي افزود: از كل افراد فوت شده در حوادث رانندگي آبان امسال محل فوت 626 نفر محورهاي درون شهري، هزار و 293 نفر محورهاي برون شهري، 200 نفر جاده هاي روستايي و 17 نفر نامعلوم گزارش شده است.
به گفته رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني بيشترين آمار مرگ ناشي از حوادث رانندگي در آبان امسال به ترتيب با رقم 181 نفر در استان تهران و 173نفر در استان خراسان رضوي و كمترين آن با رقم 5 نفر در استان خراسان جنوبي و 18 نفر در استان كهگيلويه و بويراحمد است.
دكتر قره داغي با اشاره به مصدومين حوادث رانندگي آبان امسال خاطرنشان كرد: در اين مدت 27 هزار و 991 نفر در حوادث رانندگي مجروح شدند كه از اين تعداد 20 هزار و 612 نفر مرد و 7 هزار و 379 نفر زن بودند.
وي در ادامه به آمار تصادفات هفت ماهه امسال اشاره كرد و افزود: در هفت ماهه امسال 17 هزار و 219 نفر در تصادفات جان باختند كه 13هزار و 624 نفر آنان مرد و 3 هزار و 595 نفر آنان زن بودند. همچنين تعداد مصدومان تصادفات در اين مدت 228 هزار و 233 نفر بوده است.

 



مدير دفتر تحقيق دانشگاه علوم پزشكي اهواز: داروهاي خارجي فاقد كد آي آر سي غيرمجازند

اهواز-خبرنگار كيهان:
شهروندان خوزستاني از خريد داروهاي خارجي كه فاقد كد (IRC) هستند خودداري كنند زيرا اين دسته داروها غيرمجاز هستند.
مدير دفتر تحقيق و توسعه دانشگاه علوم پزشكي اهواز با بيان اين مطلب اظهار داشت: داروهاي خارجي فاقد كد آي آر سي (IRC) غيرمجاز بوده و مصرف آن باعث ايجاد عوارض جبران ناپذيري در مصرف كنندگان مي شود به همين منظور براي جلوگيري از بروز بيماري هاي خطرناك بايد از توزيع اين داروها در بازار جلوگيري كرد.
محمد تقي منصوري در ادامه افزود: شهروندان خوزستاني بايد از مصرف داروهاي خارج از فهرست دارويي كشور، به دليل عدم تضمين سلامت آنها بپرهيزند زيرا باعث ايجاد عوارض جانبي خطرناك و جبران ناپذير در دستگاه بدن مي شود.
وي گفت: فرآورده هاي گياهي مجاز نيز به دليل عوارض جانبي، موارد منع مصرف و تداخلات دارويي احتمالي بايد حتما زير نظر پزشك و با مشاوره داروساز مصرف شوند.
مدير دفتر تحقيق و توسعه دانشگاه علوم پزشكي اهواز تاكيد كرد: شهروندان خوزستاني از مصرف فرآورده هاي گياهي بدون مجوز وزارت بهداشت و بدون شناسنامه دارويي شامل مواد موثره، تاريخ ساخت، تاريخ انقضا جدا خودداري كنند. منصوري همچنين به شهروندان توصيه كرد براي مشاوره در مورد مصرف داروها، فرآورده هاي گياهي، مكمل ها و اطلاع از مجاز يا غير مجاز بودن آنها با شماره تلفن هاي 191 و 09646 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي اهواز تماس بگيرند.

 



با حضور وزير آموزش و پرورش صورت گرفت
تجليل از پژوهشگران برتر وزارت آموزش و پرورش

در مراسمي با حضور وزير آموزش و پرورش از پژوهشگران و طرح هاي پژوهشي برگزيده اين وزارتخانه تجليل شد.
طي مراسمي كه ديروز با حضور حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش و معاونان اين وزارتخانه در سالن حجاب مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد، از پژوهشگران و طرح هاي پژوهشي برتر در حوزه نظام تعليم و تربيت با اهداي هدايايي تجليل به عمل آمد.
وزير آموزش و پرورش در مراسم تقدير از پژوهشگران برتر گفت: هدف تحول بنيادين در آموزش و پرورش، تربيت دانش آموزان بر مبناي تفكر، انديشه و پژوهش است و براي رسيدن به اين هدف شيوه ها و روش هاي تدريس و كتاب هاي درسي بايد تغيير كند تا دانش آموزان اهل تفكر و خلاقيت تربيت شوند.
وي با تاكيد بر نقش و اهميت پژوهش در آموزش و پرورش افزود: تعيم و تربيت بدون پژوهش، امكانپذير نيست، ممكن است يك پژوهش در مدتي كوتاه به نتيجه لازم برسد و نتايج آن نيز گره هاي بسياري را در نظام آموزش و پرورش باز كند و پژوهشي ديگر نيز، زمان بر و طولاني مدت باشد.
حاجي بابايي با بيان اينكه بايد تمام توان خود را به كار بگيريم تا تمام مجموعه معلمان و دانش آموزان وارد ميدان پژوهش شوند، تصريح كرد: از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انتظار مي رود كه معلمان و دانش آموزان را وارد عرصه پژوهش كند.
به گزارش ايسنا در اين مراسم برگزيدگان فرهنگي پژوهنده آموزش و پرورش معرفي و تجليل شدند.

 



قبض هاي جريمه رانندگي الكترونيكي مي شود

رئيس پليس راهور تهران گفت: تا پايان سال تمامي قبض هاي جريمه به صورت الكترونيكي صادر مي شود.
سردار حسين رحيمي با اشاره به صدور الكترونيكي قبض هاي جريمه رانندگي اظهار داشت: هم اكنون بيش از 550 مامور در پايتخت به دستگاه PBA مجهز هستند و از طريق سيستم الكترونيكي رانندگان متخلف را جريمه مي كنند.
رئيس پليس راهور تهران ادامه داد: استفاده از اين سيستم مي تواند در كاهش ترافيك موثر بوده و سهولت پرداخت قبوض جريمه را در پي داشته باشد.
به گزار برنا وي گفت: تمامي ماموران راهور تا 2ماه آينده به اين سيستم مجهز مي شوند و از آن پس ديگر قبض جريمه برگي صادر نخواهد شد.

 



همزمان با روز ملي ايمني در برابر زلزله انجام شد
برگزاري مانور بصيرت با هدف ارتقاي سطح آمادگي در برابر زلزله

مانور ارتقاي سطح آمادگي در برابر خطرپذيري سوانح شهري با هدف افزايش سطح امادگي كميته هاي تخصصي عضو ستاد مديريت بحران شهر تهران، ارزيابي ميداني حضور سازمان ها و نهادهاي مديريت شهري و خدمات اضطراري و معرفي الگوي عملي اسكان اضطراري ويژه مناطق 22 گانه شهر تهران صبح ديروز برگزار شد.
رئيس سازمان مديريت بحران تهران در مراسم مانور ارتقاي سطح آمادگي در برابر خطرپذيري سوانح شهري (بصيرت) كه همزمان با سالروز زلزله بم و «روز ملي ايمني در برابر زلزله» در پادگان سابق عباس آباد برگزار شد، در مورد اين مانور گفت: ما در اين مانور سعي كرديم اتفاقات ثانويه را كه پس از هر زلزله اي مي افتد شبيه سازي كنيم و همچنين در كنار برگزاري مانور، كارگاه هاي آموزشي امداد و نجات، اطفاء حريق و نمايشگاهي از امكانات و تجهيزات براي مواقع بحران برپا كنيم.
عزيزالله رجب زاده افزود : در اين مانور عملي براساس سناريو فرضي بعد از فعال شدن گسل نياوران و اعلام وقوع زلزله اي با بزرگي 9 ريشتر و شدت 6 مركالي، سامانه تخمين سريع خسارت زلزله در مركز فرماندهي و ستاد مديريت بحران شهر تهران براي سنجش ميزان تلفات و خسارات بر جاي مانده فعال شده و بعد از تخمين و تحليل خسارت، نيروهاي امدادي براي كمك رساني به افراد آسيب ديده وارد عمل شدند.
وي افزود: همچنين همزمان با اعلام وقوع زلزله فرضي ستاد مديريت بحران منطقه 7 تهران با همكاري سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران وارد عمل شده و با بهره گيري از توان و امكانات ستادهاي عمومي كميته هاي تخصصي عضو ستاد مديريت بحران شهر تهران اقدامات پيش بيني شده پس از وقوع اين زلزله فرضي انجام شد.
رجب زاده تصريح كرد: در ادامه اين مانور تيم هاي جستجو، امداد و نجات به محل وقوع حادثه اعزام شده و عمليات اطفاي حريق، آواربرداري صحيح، ترياژ مجروحان و مصدومان، درمان افراد بستري شده اضطراري، تامين غذا و امكانات اوليه و ايجاد نظر امنيت در محل وقوع حادثه تمرين شد.
وي خاطرنشان كرد: در حاشيه اين مانور نمايشگاهي از توانايي و دستاوردهاي سازمان مديريت شهري و خدمات اضطراري در حوزه آمادگي و مقابله با سوانح طبيعي به ويژه زلزله برپا شد.

 



زمين لرزه بارديگر كرمان را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي 4 و شش دهم (ريشتر) منطقه حسين آباد واقع در مرز استانهاي سيستان و بلوچستان و كرمان را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز لرزه نگاري كشوري وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه، ساعت يك و 54 دقيقه و15 ثانيه بامداد (يكشنبه) به وقوع پيوست.
تاكنون گزارشي از خسارات و تلفات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.
گفتني است؛ براثر وقوع زمين لرزه اي به بزرگي 5/6 ريشتر در ساعت 22و12 دقيقه دوشنبه گذشته درمنطقه حسين آباد فهرج واقع در استان كرمان 6نفر كشته و 21 نفر زخمي شدند و خسارات مالي برجاي گذاشت.

 



بنيانگذار ويكي ليكس زندگينامه خود را مي فروشد

افشاكننده اسناد محرمانه آمريكا از امضاي قراردادي به ارزش يك ميليون و 500 هزار دلار براي فروش زندگينامه خود خبر داد.
«جويليان آسانگ» در مصاحبه با ساندي تايمز با اعلام اين خبر افزود: درآمد حاصل از اين كار به من كمك مي كند تا در برابر اتهامات فساد اخلاقي كه در سوئد با آن مواجه هستم از خود دفاع كنم.
وي در ادامه گفت: تاكنون 200 هزار پوند براي هزينه هاي حقوقي خود خرج كرده ام و براي آنكه بتوانم ويكي ليكس را سرپا نگه دارم نياز به پول دارم.وي خبر عقد قرارداد با دومركز انتشاراتي يكي در آمريكا و ديگري در انگليس را تائيد كرد و افزود: در مرحله اول از ناشر آمريكايي مبلغ 800 هزار دلار و از طرف انگليسي نيز 500 هزار دلار دريافت خواهم كرد.به گفته آسانگ ساير درآمدهاي ناشي از فروش كتاب زندگينامه و همچنين تجديد چاپ و تيراژ نيز بالغ بر يك ميليون و 100 هزار پوند خواهد شد.جوليان آسانگ بنيانگذار سايت ويكي ليكس است كه تاكنون هزاران نسخه از اسناد محرمانه آمريكا را افشا كرده و به همين دليل از سوي اين كشور مورد غضب قرار گرفته است.

 



اقدام عجيب شهردار براي حل بحران برف

شهردار سن پطرزبورگ به منظور برف روبي خيابان ها و معابر اين شهر پس از بارش هاي سنگين هفته جاري شيوه جديدي را به كارگرفت.
به گزارش فارس، «والنتينا واتوينكو» شهردار سن پطرزبورگ در اقدامي مبتكرانه از دانشجويان، مهاجران و بي خانمانان اين شهر كمك گرفت.بنابر اين گزارش، اين شيوه كه موجب بهبود وضعيت خيابانها و معابر سن پطرزبورگ خواهد شد، به دانش آموزان اجازه مي دهد كه براي يك تا 2جلسه به سر كلاس درس نروند و از سويي ديگر مهاجران و بي خانماناني كه شب ها را در خيابانها به سر مي برند، درآمد كمي را براي تامين مايحتاج زندگي كسب كنند.واتوينكو تصريح كرد: افرادي كه منزل ثابتي براي سكونت ندارند مي توانند در ازاي دريافت مبلغ اندكي براي 2 يا 3 ساعت به كارگران شهرداري در برف روبي خيابانهاي سن پطرزبورگ كمك كنند.اين در حالي است كه مهاجران و آوارگان سن پطرزبورگ در واكنش به طرح پيشنهادي شهردار علاقه كمي نشان دادند و معتقدند درآمد اين كاربسيار اندك است و شغل آنها بايد به طور رسمي ثبت شود.
همچنين از روساي دانشگاهها خواسته شده تا به دانشجويان اجازه مرخصي از كلاس هاي درس داده شود كه به عقيده كارشناسان اين امر يادآور دوران حاكميت شوروي در اين كشور است كه از دانشجويان براي كمك در پروژه هاي سازندگي و كار در مزارع استفاده مي شد.

 



كوچكترين هتل جهان

هتلي 300 ساله در آلمان به عنوان كوچكترين هتل جهان به مكان مناسبي براي تعطيلات ماه عسل زوج هاي جوان تبديل شده است.
اين هتل 300 ساله كه پس از بازسازي و مرمت به هتلي پنج ستاره تبديل شده است به دليل كوچكي تنها قادر به پذيرش دو نفر بوده و از اين رو آن را كوچكترين هتل جهان مي نامند.اين هتل قرمز رنگ كه در ناحيه قديمي شهر آمبرگ آلمان از توابع استان باواريا قرار دارد تنها دو و نيم متر عرض دارد و زيربناي كلي آن نيز 54مترمربع است.تاريخ ساخت اين هتل به سال 1728برمي گردد. زماني كه مقامات محلي تنها شرط ازدواج را داشتن خانه اي مستقل براي جوانان در شرف ازدواج مي دانستند.از اين رو اين هتل توسط يكي از شهروندان آمبرگ و به منظور اسكان زوج هايي ساخته شد كه در اوايل زندگي قدرت خريد يا ساخت خانه را نداشتند و پس از مدتي زندگي در آن، خانه را به زوج ديگر با قيمتي ناچيز مي فروختند.اكنون گردشگران مي توانند با بهاي 240 يورو تنها يك شب را در كوچكترين هتل جهان سپري كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14