(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 دی 1389- شماره 19824

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آثار منطقه اي هدفمندسازي يارانه ها (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ددر (گفت و شنود)
ملت ايران در 9 دي بصيرت كامل خود را به نمايش گذاشت
260 نماينده مجلس از متكي قدرداني كردند
رهبر انقلاب 13 مدال اهدايي نخبگان جوان را به آستان قدس رضوي(ع) تقديم كردند
ايران بمب اتمي دارد !
ورشكستگي BBC فارسي و خرج گزافي كه روي دست MI6 گذاشت (خبر ويژه)
همكاري تروريستي با القاعده رسوايي تازه منافقين در عراق (خبر ويژه)
بعثي ها: آمريكا در عراق جايگاهي ندارد سررشته امور دست ايران است (خبر ويژه)
هرچه اسرائيل و آمريكا ضعيف تر شده اند نفوذ ايران در خاورميانه بيشتر شده است (خبر ويژه)
اصلاح طلبان در جمهوري اسلامي نخودي هستند! (خبر ويژه)



آثار منطقه اي هدفمندسازي يارانه ها (يادداشت روز)

محافل سياسي و رسانه اي غرب اين روزها در تلاش است تا رابطه اي ميان «گسترش نفوذ منطقه اي جمهوري اسلامي» و «هدفمند كردن يارانه ها در ايران» بيابد، چرا كه آنان گمان مي كنند نتيجه هر اقدام ايران، نزديك شدن به «قدرت اول در خاورميانه» است خواه اين اقدام داخلي باشد، يا خارجي و خواه اقتصادي باشد يا سياسي و يا...
پيش از همه، رژيم صهيونيستي از اين موضوع سخن گفته است. اين رژيم چند روزي به گمان اين كه با اعلام رسمي آغاز اجراي طرح يارانه ها ايران دستخوش يك «انقلاب داخلي»! مي شود، بطور گسترده وارد ماجرا شد ولي يكي دو روز پس از دروغ پراكني ناچار به عقب گرد شد. اين بار اين رژيم سعي كرد كشورهاي ديگر و بخصوص غرب را عليه ايران تحريك كند و از اين رو دستگاه تبليغاتي تل آويو روي اين تحليل متمركز شد: «هدفمند سازي يارانه ها در ايران به جمهوري اسلامي امكان مي دهد تا با دست بازتر، نفوذ سياسي خود را در جهان توسعه بدهد». سايت وزارت خارجه اين رژيم پس از آن دست به داستان سرايي زد و در حالي كه هنوز چند روز از آغاز هدفمندسازي يارانه ها نگذشته است مدعي شد: «ايران با صرفه جويي و قطع يارانه ها، ميلياردها دلار به كشورهاي خارجي از جمله لبنان، فلسطين، افغانستان و ونزوئلا كمك كرده است.»
غرب به همراه رژيم صهيونيستي نگراني آشكار خود را از اجراي موفقيت آميز طرح هدفمندسازي يارانه ها بروز داده است اين در حالي است كه نقطه اصلي تحريم هاي مكمل كه در اوايل تيرماه گذشته در كنگره به تصويب رسيد و يا تحريم هاي مكمل اروپا در اوايل مردادماه گذشته در پارلمان اتحاديه تصويب شد، «سوخت» بود. اروپايي ها در تحريم مكمل خود هرگونه سرمايه گذاري در حوزه نفت و گاز ايران را تحريم كردند و آمريكايي ها روي عدم فروش بنزين به ايران متمركز شدند. غرب اينك خود را بازنده اين «جنگ تن به تن» به حساب مي آورد چرا كه از يك طرف يارانه ها بدون مسئله هدفمند مي شوند و ايران براي اولين بار كنترل بازار مصرف و توليد و عرضه حامل هاي انرژي خود را در دست مي گيرد از طرف ديگر كنترل مصرف در ايران، تحريم ها را خنثي مي كند و در نهايت ايران مي تواند شرايط اقتصادي بهتري را تجربه كند و اين يعني ايراني مهاجم با نيرويي كه حالا چند برابر شده است.
از آن طرف ماجرا، الان تحليل رسانه هاي صهيونيستي اين است كه در منطقه و در سطح بين المللي هيچ كس كنار طرف بازنده نمي ايستد و همه سعي دارند آينده خود را در پيوند با كسي كه قدرتمندتر است رقم بزنند. از اين رو «جروزالم پست» در روز چهارم دي ماه نوشت: «اروپا و اعراب ترجيح مي دهند كه به جاي حمله به ايران با اين كشور وارد معامله شوند، «اسرائيل تسليم شده» براي هيچكدام از اين كشورها فايده اي ندارد و آنها تنها وقتي اسرائيل را مي خواهند كه پيروز ميدان باشد. اكنون ضعف اسرائيل سبب شده كه حتي اردن از اين مرز بگذرد.»
آنچه در تحليل رسانه ها و محافل سياسي غرب و رژيم هاي وابسته به آنان در خاورميانه آمده، بخشي از واقعيت است كه البته با هدف خاصي مطرح مي شود. در خصوص اين موضوع توجه به نكات زير اهميت دارد:
1- آنچه دشمنان بين المللي و مخالفان منطقه اي ايران را نگران مي كند، توسعه قدرت جمهوري اسلامي در سه سطح داخلي، منطقه اي و بين المللي است. آنان گمان مي كردند هدفمندسازي يارانه ها در ايران يك قمار خطرناك براي ايران در شرايط تحريم هاي بين المللي است. خيلي بي راه هم تحليل نمي كردند چرا كه دست زدن به قيمت ها در هر كشور اروپايي دولت هايي را ساقط كرده است. غرب گمان مي كرد حداقل نتيجه هدفمند شدن يارانه ها در ايران سقوط دولت محمود احمدي نژاد است حال نه تنها اين اتفاق نيفتاده بلكه هيچ نشانه اي از اعتراض مردم به اين طرح هم به چشم نمي خورد.
اين در حالي است كه غربي ها كه اين ماجرا را تجربه كرده اند به خوبي مي دانند كه اجراي اين طرح موقعيت داخلي نظام سياسي را تثبيت مي كند و شرايط را براي حركت پرشتاب تر به جلو هموارتر مي نمايد. بر اين اساس آنان از موفقيت بي نظير نظام در اين پروسه حساس شديداً نگران شده اند و مي گويند تا حالا جمهوري اسلامي در هماوردي با غرب اين نگراني را داشت كه مخالفانش با نفوذ در بدنه جامعه چالش هايي را عليه آن ايجاد كنند از اين رو در مواجهه صريح با غرب تا حدودي احتياط مي كرد و لذا از حالا بايد در انتظار يك ايران صريح اللهجه تر بود.
2- پيوند زدن طرح هدفمندسازي يارانه ها با نفوذ منطقه اي ايران بيانگر آن است كه ايران خود را از يك مخمصه داخلي رها شده مي بيند و با دستي بازتر سياست هاي منطقه اي خود را تعقيب مي نمايد. اين تصوير در حالي جلوي چشمان غرب به حركت درمي آيد كه طي يك سال گذشته ايران پيشرفت هاي مهمي در چندين محور منطقه اي- شامل عراق، لبنان و افغانستان- داشته است. اين دست باز، ايران را به دوردست ها منتقل مي گرداند از اين رو ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي مي گويد: «شمال و جنوب آفريقا اينك جولانگاه فعاليت هاي چندجانبه ايران است. تهران با داير كردن 24 سفارتخانه در آفريقا در حال تبديل شدن به محور اصلي به جاي آمريكا و فرانسه است.» ليبرمن مي گويد «ايران از طريق جنبش عدم تعهد با اكثريت كشورهاي آفريقايي رابطه دارد و اسلام، ايران را به بيش از نيمي از آفريقا پيوند داده است بنابراين با منفعل شدن آمريكا و فرانسه در آفريقا- به دليل از بين رفتن نفوذ آنان در مردم- ايران جاي آنان را مي گيرد و مي تواند يك همگرايي ضد اسرائيلي و ضد غربي را شكل بدهد.» البته طرح هدفمندسازي يارانه ها ارتباطي به سياست منطقه اي ايران ندارد ولي به طور غيرمستقيم اين پيغام را به همراه دارد كه الگوي ايراني مي تواند هر كشوري را به موفقيت برساند و اين تصويري است كه در شرايط غلبه بحران اقتصادي بر غرب هواخواهان زيادي دارد.
3- هدفمندسازي يارانه ها در سطح ملي پيوند محكمتر و منطقي تر حاكميت و توده هاي مردم را در پي دارد چرا كه اين طرح سطحي از عدالت اجتماعي را نويد مي دهد با اين عدالت ظرفيت ايران در عرصه فعاليت هاي «اقتصاد منطقه اي» گسترش مي يابد و از اين رو فعاليت تجار، صنعتگران، كشاورزان و... ايران در سطح منطقه گسترش مي يابد. همين حالا ايران در اكثر كشورهاي آفريقايي و آسيايي دست اندركار ده ها پروژه بزرگ است و به رقيب جدي غرب در اين كشورها تبديل شده است. با اين وصف بايد به رژيم صهيونيستي و غرب حق داد كه نگران باشند.
4- طرح هدفمندسازي يارانه ها براي دولتي كه اجراكننده آن است يك فرصت مهم به حساب مي آيد. روزنامه هاي اروپايي مكرر به اين نكته اشاره كرده اند كه جرات دولت احمدي نژاد در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها برخلاف تصور غرب موقعيت اين دولت- و نظام- را در داخل ايران تحكيم مي بخشد چرا كه مردم مي دانند كه اين دولت توانايي انجام كارهاي بزرگ را دارد و از اين رو به آن اعتماد مي كنند اين اعتماد دوباره و مضاعف ريشه هاي اصولگرايي اسلامي را در ايران مستحكم مي كند و طبعا مي تواند در خاورميانه- و بخصوص در حوزه عربي- كه به گونه اي درگير مشكلات ناشي از توزيع ناعادلانه ثروت برآمده از نفت هستند، مورد توجه و الگوبرداري قرار گيرد. اين طبيعي است كه كشورهاي عضو اوپك وقتي به تجربه پرماجرا و بحراني غرب در قطع سوبسيدها نگاه مي كنند و بعد نگاهي هم به تجربه آرام و همدلانه ايران در اين خصوص مي افكنند به سوي مدل ايراني مي آيند و اين آغاز ماجرا براي غرب است.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤طرح هدفمندي يارانه ها با صلابت و مديريت خوب دولت و در كمال آرامش و رضايتمندي اجتماعي در حال انجام است چه خوب است نسبت به جمع آوري خودروهاي دولتي كه دست برخي كارمندان و مديران صرفا براي استفاده شخصي و خانوادگي در اختيارشان گذاشته شده اقدام عاجل صورت گيرد تا ضمن صرفه جويي از آلودگي هوا نيز كاسته شود.
محمودي
¤با اجرا شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها پيشنهادم اين است كه در نانوايي ها ترازو گذاشته شود و قوت مردم را وزن كنند و تحويل بدهند تا به هيچكس اجحاف نشود.
5069---0913
¤افزايش سنگين قيمت سي ان جي در طرح هدفمندسازي يارانه ها فشار بسيار زيادي را بر رانندگان كه اغلب از قشر كم درآمد جامعه هستند وارد مي كند. از مجريان طرح انتظار مي رود كه اين قيمت را تعديل كنند.
مهريزي از ورامين
¤چرا مجلس شوراي اسلامي بر عملكرد دفتر نشر آثار امام خميني(ره) نظارت نمي كند؟
علي حسيني
¤ماشين هاي خود را با تشويق دولت و با هزينه قابل توجه گاز سوز كرده ايم حال انصاف نيست كه قيمت گاز سي ان جي را شش برابر كنند.
6563---0935
¤اتومبيل پژويي را كه به قيمت 14 ميليون و 200 هزار تومان از ايران خودرو خريده ام از تاريخ آبان ماه يعني چند روز بعد از تحويل تا الان در تعميرگاه مي باشد. بيشتر قطعات آن عوض شده ولي هيچكدام از عيب هاي ماشين را نتوانسته اند برطرف كنند. حتي سر و كارم به وزارت صنايع و اداره استاندارد نيز كشيده شده ولي براي بنده ماشين نشده است.
غريب نواز
¤مادر سه نوجوان هستم. از اينكه مي بينم روبروي مدرسه فرزندانم سه باب مغازه چايخانه و قليان كشي راه اندازي شده ناراحت و نگران آينده فرزندانم شده ام. از وزير محترم بهداشت و مسئولان انتظامي شهر درخواست دارم در اين مورد بي تفاوت نباشند و اقدامي بكنند.
تركي از كرج
¤دولت قيمت سوخت گازوئيل در بخش كشاورزي را ليتري 150 تومان اعلام كرده است ولي وقتي از طريق خريد اينترنتي وارد سامانه شركت نفت مي شويم ليتري 350 تومان محاسبه مي كند. لطفا بنويسيد اين مشكل را برطرف كنند.
صابري
¤استفاده از مربيان خارجي چه براي تيم هاي ملي و چه باشگاهي نوعي خود كم بيني و بي اعتنايي به توانمنديها و استعدادهاي نيروهاي داخل كشور است.
5976---0919
¤اتومبيلي را كه از ايران خودرو تحويل گرفته بودم چندين عيب و نقص مختلف داشت. قبل از پايان يافتن زمان گارانتي براي رفع عيب هاي ماشين مراجعه كردم ولي هيچكدام از اين عيب ها برطرف نشد. در ضمن بيش از ده روز هم از محل كارم مرخصي گرفته ام. جالب اينكه مسئولين ايران خودرو هيچ تعهدي را نمي پذيرند ولي از آن طرف بنده را بخاطر تاخير در پرداخت اقساط ماشين مبلغ 260 هزار تومان جريمه كرده اند و سند را گرو نگه داشته اند.
سيدآقا
¤مسئولين مدرسه خوراسگان اصفهان همزمان با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها از اوليا دانش آموزان مبلغ 60 هزار تومان پول براي كمك به مدرسه خواسته اند. چرا اجازه داده مي شود كه بعضي از مديران طرح هاي بزرگ دولت را با سوءمديريت خويش به كام مردم تلخ كنند.
0142---0913
¤يكي از مصوبات دولت در استان خوزستان انتقال آب از سد منطقه به زمين هاي كشاورزي شهرستان ايذه بود كه اين كار زمينه اشتغال حداقل 30 هزار نفر را فراهم مي كند ولي متاسفانه تاكنون هيچ كاري در اين مورد انجام نگرفته است چرا؟
6889---0916
¤ نامه اي را كه در سفر استاني آقاي رئيس جمهور به اردبيل تحويل داده ام پيگيري كردم و متوجه شدم به بنياد شهيد استان ارجاع شده ولي دريغ از اينكه يك كلمه جواب بدهند.
3318----0914
¤ جانبازي هستم كه سود سهام عدالت خود را تاكنون دريافت نكرده ام. مسئولين امر راهنمايي كنند كه به كجا بايد مراجعه بكنيم.
يك جانباز
¤ كارت هاي اعطايي بازنشستگي فقط به برخي از بازنشسته ها ارائه مي شود و اكثر بازنشستگان از اين مزايا محروم هستند. لطفاً رسيدگي شود.
محمد رضايي
¤ تا چند روز پيش حمل بار از شمال به تهران براي ما 40 هزار تومان حساب مي شد، اما در عرض يك روز اين هزينه دو برابر شد. از دولت محترم خواهشمند است كه جلوي اين گونه بالا رفتن ناگهاني هزينه ها در مورد برخي از خدمات را بگيرد.
فرج الله احمدي
¤ مسئولين محترم در رسانه ها اعلام مي كنند كه با هدفمند شدن يارانه ها به طور متوسط چهار هزار تومان به مبلغ قبوض برق اضافه خواهد شد. اما در قبوض برق مبلغ يارانه پرداختي از سوي دولت ده ها هزار تومان نوشته مي شود. اين تفاوت چگونه توجيح مي شود؟
يك شهروند
¤ از راه هاي صرفه جويي مصرف سوخت در منازل و ادارات ترميم پنجره ها و ايزوله كردن نماي بيروني ساختمان است. دولت مي تواند خانواده ها را تشويق كند تا چنين اقداماتي را انجام دهند.
محمدرضا قاسمي
¤ اكثر جايگاه هاي سوخت گاز را به تاكسي ها اختصاص داده اند. امثال ما رانندگان كرايه خطي چه گناهي كرده ايم كه عمرمان را بايد در صف هاي طولاني گاز صرف كنيم؟
بابايي
¤ وضعيت مسكن مهر در استان خوزستان و به خصوص شهرستان شوش نااميدكننده است و روند پيشرفت آن تقريباً صفر است. لطفاً به مسئولان امر تذكر داده شود.
يك شهروند از خوزستان
¤ ساكن شهرك مهديه طلاب شهرستان قم هستم. سه سال است كه خرابي كنتور گاز منزل خود را بطور مرتب براي مسئولين شركت گاز گزارش مي كنم ولي يك بار نشده كه ترتيب اثر بدهند. وضع فعلي به سود بنده و به ضرر دولت مي باشد ولي از آنجا كه مي خواهم ديني بر گردنم نباشد و در آينده مشكلي پيش نيايد به درخواست هايم توجه نمي كنند.
رضوي

 



ددر (گفت و شنود)

گفت: داريوش همايون وزير صهيونيست رژيم شاه كه در جريان فتنه حامي سينه چاك موسوي و كروبي و خاتمي بود در مصاحبه با راديو فردا گفته است آغاز سال جديد ميلادي لااقل اين دلخوشي را دارد كه يك سال از عمر جمهوري اسلامي كم خواهد شد!
گفتم: حيوونكي ليوان را وارونه گرفته. چون روال آن است كه مي گويند يك سال ديگر به عمر جمهوري اسلامي ايران اضافه شده است.
گفت: اين يارو قبلا گفته بود بزرگترين كابوس عمر من پيروزي انقلاب بوده و الان 23 سال است كه هر روز مي گويد، جمهوري اسلامي تا 6 ماه ديگر سقوط مي كند!
گفتم: تا حالا كه دشمنان انقلاب يكي پس از ديگري سقوط كرده و كلكشان كنده شده و جمهوري اسلامي روز به روز قدرتمندتر و سرحال تر شده است.
گفت: ولش كن بابا! اين يارو داريوش همايون در ميان گروه هاي اپوزيسيون هم به فسيل 58 ساله و پيرخرفت معروف است.
گفتم: احتمالاً فهميده كه بوي حلوا گرفته و داره رد گم ميكنه... مي گويند پيرمردي احساس كرد كه يكي از ملائكه قبض روح براي گرفتن جانش آمده است. براي رد گم كردن، شيشه شير نوزادي را به دهان گرفته و شروع به مكيدن كرد. ملك قبض روح گفت؛ خب! زودتر شيرتو بخور ميخوام ببرمت ددر.

 



جمعي از فعالين سياسي تاكيد كردند
ملت ايران در 9 دي بصيرت كامل خود را به نمايش گذاشت

سرويس سياسي-
جمعي از صاحب نظران و فعالين سياسي طي اظهاراتي پيرامون اولين سالگرد حماسه مردمي نهم دي، پيام اين حماسه را حساسيت مردم نسبت به انقلاب و رهبري شان دانسته و تاكيد كردند كه ملت در اين روز بصيرت كامل خود را به نمايش گذاشت.
در همين ارتباط علي اصغر زارعي نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه 9 دي خروشي از طرف مردم عليه فتنه گراني بود كه مجموعه اي كاملاً منسجم و برنامه ريزي شده اي براي فتنه 88 داشتند گفت: اين روز جلوه بصيرت كامل ملت ايران بود.
اين عضو فراكسيون اكثريت مجلس بر همين اساس عنوان كرد: ملت ايران در 9 دي نشان دادند كه اگر احساس كنند مرزهاي اعتقادي نهضت عاشورا، نهضت حسيني، خطوط و جايگاه ولايت فقيه در انقلاب اسلامي مورد تعرض دشمنان قرار مي گيرد، خروش مي كنند.
وي 9 دي را حادثه بزرگي دانست كه بايد به درستي تحليل و ابعاد مختلف آن تبيين شود و همچنين بايد سؤال شود كه چه اقداماتي منجر به اين حركت بزرگ مردم شد؟ زارعي به نقش رسانه ها در تبيين ابعاد 9 دي اشاره و تصريح كرد: رسانه ها در اين زمينه، وظيفه اطلاع رساني كه وظيفه سنگيني است را بر عهده دارند؛ ان شاء الله در سال هاي بعدي 9 دي زمينه روشنگري آحاد مردم به خصوص نسل جوان در محضر انقلاب خواهد شد.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس نيز در همين خصوص گفت: در واقع اين حماسه پاسخ محكم و دندان شكني از سوي ملت به عناصري بود كه جان انقلاب را هدف قرار داده بودند.
روح الله حسينيان خاطرنشان كرد: پيام 9 دي اين بود كه مردم نسبت به انقلاب، مذهب و رهبري خود حساس هستند و اگر در اين مسير خطري احساس كنند از جان خود دريغ نخواهند كرد. آخرين پيام به دشمنان اين بود كه چشم طمع از اين ملت برگيريد و عقل خويش را به كار گيريد.
به گفته حسينيان، اولين درس به ضد انقلاب و ابرقدرت ها بايد اين باشد كه خيال نكنند مردم پس از 32 سال نسبت به امام و رهبري انقلاب خود بي تفاوت هستند.
حسينيان در پاسخ به اين سؤال كه پيام 9 دي به خواص بي بصيرت چيست؟ اظهار داشت: پيام مردم اين بود كه به جاي اين كه دنبال دنيا و قدرت طلبي باشيد به دامان اين مردم بازگرديد. اين مردم هستند كه از شما و عزت شما حفاظت خواهند كرد. در واقع عزت شما در گرو پايبندي به اين ملت و راه ملت كه همانا راه امام(ره) و تبعيت از ولايت فقيه و رهبري است، مي باشد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس هم با تأكيد بر اينكه مردم در 9دي جواب محكمي را به فتنه گران داخلي و خارجي دادند، گفت: اقدامات يزيدگونه فتنه گران حماسه عاشورايي 9 دي را به وجود آورد.
اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي درباره انگيزه و دليل مردم براي خلق حماسه 9 دي 88، اظهار داشت: حوادث پس از انتخابات و به وجود آمدن فتنه و اقدامات ناشايست، غيراخلاقي و يزيدگونه فتنه گران در روز عاشوراي سال گذشته را مي توان انگيزه و دليل اصلي مردم در به وجود آوردن حماسه 9 دي دانست.
وي بر همين اساس 9 دي را حماسه اي دانست كه مردم آن را در قالب يك تجمع بسيار وسيع، گسترده و بي نظير به وجود آوردند كه باعث شگفتي جهانيان شد.
در همين راستا عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز گفت: مديريت، درايت، صبر و هدايت درست مقام معظم رهبري توانست زمينه ساز سربلندي توده هاي مردم در اين حماسه شود.
منصور كبگانيان «9 دي» را اوج حماسه بصيرت و ولايت مداري مردم ايران دانست و اظهار داشت: مردم ايران در اتفاقات سال گذشته نشان دادند كه با بصيرت و ولايت مداري از سخت ترين آزمايش سال هاي اخير سربلند بيرون آمدند.
وي افزود: بررسي اقدامات نرم و فرهنگي دشمن در چند كشور جهان نشان مي دهد كه اين برنامه ها تمام نظام و سيستم آنها را به هم ريخت، اما مردم ايران با تمسك به ولايت و شناخت درست اوضاع از جو مبهم و غبارآلوده حوادث بعد از انتخابات با موفقيت خارج شدند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي حماسه «9 دي» را نشان از بصيرت و نبوغ ملت ايران خواند و گفت: جا دارد كه هر ساله اين حماسه بزرگ را گرامي بداريم و دلايل آن را مرور كنيم تا براي آينده از آن بهره مند شويم.
 



260 نماينده مجلس از متكي قدرداني كردند

260 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه اي از منوچهر متكي، وزير سابق امور خارجه تشكر كردند.
متن اين بيانيه كه در پايان جلسه علني مجلس قرائت شد به شرح زير است:
من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق
شخصيت انقلابي، تدين و تعهد جناب آقاي منوچهر متكي بر هيچ كس پوشيده نيست و سوابق درخشان مديريتي ايشان در پست هاي گوناگون داخلي و خارجي گواه اين مطلب است. به ويژه تصدي وزارت امور خارجه در دولت هاي نهم و دهم، توانمندي ايشان را در عرصه سياست خارجي بر همگان آشكار ساخته است.
بدين وسيله اينجانبان نمايندگان ملت ايران در مجلس شوراي اسلامي از زحمات و تلاش هاي طاقت فرسا و شبانه روزي جناب آقاي منوچهر متكي تشكر و قدرداني مي كنيم و از درگاه احديت سلامتي و توفيق روزافزون ايشان را خواهانيم.
اميد است از توان ايشان در خدمت به نظام اسلامي بهره لازم برده شود.

 



رهبر انقلاب 13 مدال اهدايي نخبگان جوان را به آستان قدس رضوي(ع) تقديم كردند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در پاسخ به اقدام 13 نفر از نخبگان جوان كشور كه مدال هاي علمي خود را به ايشان اهداء كرده بودند، ضمن تشكر از اين جوانان افتخارآفرين، اين مدال ها را به آستان مقدس امام رضا(ع) تقديم كردند.
13 نفر از نخبگان جوان بسيجي اخيرا طي نامه اي به رهبر انقلاب اسلامي، پانزده مدال خود را كه در المپيادهاي كشوري و بين المللي كسب كرده بودند، به حضرت آيت الله خامنه اي اهداء كردند. مقام معظم رهبري در پاسخ به نامه اين نخبگان علمي اين چنين مرقوم فرمودند:
بسم الله الرحمن الرحيم
با سپاس از شما جوانان عزيز كه از جمله نور چشمان ملت بزرگ ايران و روشن كنندگان افق هاي آينده كشوريد، اين هديه ارزشمند را به آستان قدس حضرت اباالحسن علي بن موسي الرضا عليه آلاف السلام تقديم مي كنم.
توفيق الهي يارتان باد
سيدعلي خامنه اي
5 دي ماه 1389

 



ايران بمب اتمي دارد !

الكساندر پروخانوف¤

تازه از ايران بازگشته ام: شهرهاي مدرن و جاده هاي عالي، سيلي از اتومبيل ها و آسمان خراش هاي بلورين كه در چهارراه ها و بلوارهاي پرجمعيت واقع شده اند. منزل كوچك و ساده اي كه آيت الله خميني رهبر كبير ايران در آنجا زندگي مي كرد، كسي كه انقلاب روحاني بي سابقه اي را در جهان انجام داد و ايران را در كانون تمدن جهاني قرار داد. مساجد و مقبره هاي شگفت انگيزي كه مانند صدف برق زده و گنبدهاي طلايي خود را به آسمان نيلگون بلند كرده اند.
شهر مقدس قم كه قدرت روحاني ايران درآنجا متمركز شده است و دانشگاه ها و مدارس اسلامي فراواني كه سوره ها و آيات قرآن را در آنجا مطالعه و تفسير مي كنند. ملاقات هايي با كارگزاران، وزراء، روشنفكران و سردبيران روزنامه هاي برجسته كشور انجام شد. گفتگوهايي با فقها نيز بعمل آمد. بازديد از مراكز رايانه اي بعمل آمد، جائي كه در سالن ها و آزمايشگاه هاي با تجهيزات عالي، برنامه هاي رايانه اي طراحي مي شوند. قرآن به كمك اين نرم افزارها با تعابير و تفاسير مختلف مورد مطالعه قرار مي گيرد. گفتگوهايي با تكنوكرات ها و دانشمندان داشتم كه در مورد نوسازي ايران و برنامه هسته اي آن كشور بود. در مراسم تعزيه مذهبي عاشورا شركت كردم، مراسمي كه هزاران مسلمان شب هنگام به خيابان هاي شهرها ريخته و در عزاداري شهادت امام حسين شركت مي كنند.
من در درون صدها هزار نفر از مردم عزادار ايران كه ناله و گريه مي كردند و همچنين در ميان علم هاي سنگين وزن كه با پر شترمرغ تزيين شده بودند، حركت مي كردم. در كنار من جوانان، كودكان و پيرمردان ريش سفيد حركت مي كردند و بطور نمادين خود را با زنجير مي زدند تا غم و همدردي خود را نه تنها با امام شهيد، بلكه با همه غم زدگان جهان، رنج ديدگان و تمامي كساني كه حقوق آنها بطور ناعادلانه پايمال شده است را ابراز كنند.
من اينگونه براي خود نتيجه گيري كردم كه آري، ايران معاصر بمب دارد. اين بمب، همان سيماي جامعه و همان نظام اجتماعي و معنوي است كه ايران پس از انقلاب اسلامي با آن وارد صحنه جهاني شد و تمامي نظام سلطه گر جهاني را به چالش كشيد.
اين نظام و جامعه- تكامل معنوي، بينش معنوي و حس عدالت الهي را در كانون حيات بشري قرار مي دهند و به اين اصل واقعاً يك مفهوم فراگير جهاني مي بخشند. زندگي دنيوي، عرف انساني، معيشت، فعاليت انساني، حرفه ها، علوم و كردار دنيوي را از نظر ارزش هاي آسماني مورد تفكر قرار داده و توجيه خود را در مكتب ديني و نيت الهي بدست مي آورند.
انرژي كه انسان به زندگي خود اختصاص مي دهد براي مصرف ديوانه وار و ارضاي هوس هاي بي معني و مزمن، رفع نيازها، بوالهوسي ها و شهوات نيست، بلكه براي دستيابي به كمال، خلاقيت، جستجوي حقيقت و تطبيق زندگي دنيوي با زندگي بي پايان الهي و آسماني است.
ايران كشور باشگاه هاي شبانه و مراكز تفريحي، رستوران هاي مجلل و بارهاي استريپ تيز، شهوت راني و لذت پرستي نيست. در ايران اتكاي بي انتها به اين زندگي زودگذر- كه بايستي در جريان آن لذت هاي بيشتري را بدست آورد، خريداري و پس انداز كرد- را مشاهده نمي كنيد. ايران، كشور دانشگاه ها و بسياري از مدارس، كشور كتابخانه ها و كرسي هاي واعظين، كشور ملت جوان خوشبين و به دور از الكل است، كشوري كه عقل ملت جوان آن با هذيان الكل و مه مواد مخدر كدر نشده است. هنر و فلسفه ايران، رفتار نيك با يكديگر، با طبيعت و تمامي جهان مادي و معنوي را آموزش داده، احساسات حيواني درون انسان را رام كرده و ماهيت باطني و الهي را در انسان بيدار مي كنند.
عدالت- نكته اصلي فلسفه ديني و كشوري ايران است. همين عدالت است كه در ايران نوع خاصي از دموكراسي را بوجود آورده است، اصل انتخابات از جمله مقررات الزامي و برطرف نشدني ايران است و شامل مجلس، احزاب، نهاد رياست جمهوري و قدرت مذهبي روحاني مي شود. آيت الله كه رهبر عالي است و قدرت مذهبي و روحاني را در اختيار دارد از آسمان براي مردم نازل نشده، بلكه ثمره انتخاباتي است كه در محيط روحاني برگزار مي شوند. حكومت ايران به دور از تصميمات خودسرانه و انفرادي است. حكومت ايران تعداد بي شماري از مصالحه ها و هماهنگي ها است كه بين چند مركز نفوذ و قدرت بعمل مي آيند. همين هماهنگي ها و جستجوي دايم مصالحه ها است كه باعث مي شوند تا فرآيند سياسي ايران تا حدي كند شده، ولي از طرف ديگر، آن را بسيار موزون، منسجم و به دور از فراز و نشيب هاي تند نگه داشته است.
ايران تنها كشور مردان جوان پويا و فعال نيست. ايران كشور زنان جوان و آراسته كه كاملا احساس آزادي مي كنند نيز است. زن ايراني موجودي اخمو، قوز كرده، فاقد حقوق و زنداني در پيله خود نيست. زن ايراني عضو زنده و فعال جامعه ايران است و در كنار مردان به سياست، علم و فرهنگ مي پردازد و تحصيلات كيفي را دريافت مي كند. زن ايراني از طريق نهادهاي سياسي و فرهنگي، اينترنت و مطبوعات آزاد با جامعه ايران ارتباط دارد و در اين جامعه همراه با مردان نقش مهم و برجسته اي را ايفا مي كند.
من ضمن بازديد از كلاسهاي دانشگاهي، آزمايشگاه هاي علمي، مدارس فقهي و خيابانهاي شهرهاي ايران هميشه انرژي جوان و خروشاني كه در همه جا بود را احساس مي كردم. اين انرژي همان پلاسماي گرما هسته اي است كه نظام مديريت دولتي و اجتماعي كشور آن را درك كرده و به كار گرفته است. اين انرژي قادر به شگفتي آفريدن در پيشرفت علمي و فكري، دلاوري نظامي و بصيرت الهي است.
آيت الله العظمي خميني اين انرژي را زنده كرد. او مردي صالح بود كه پس از تبعيد به تهران آمد و ميليون ها نفر از ايرانيان مؤمن و حقيقت جو كه توپ ها و مسلسلهاي شاه را شكست داده بودند را به سوي انقلاب هدايت كرد.
تنفر آمريكا از ايران در تمايل آمريكائيها براي تصاحب ثروتهاي بي شمار لايه هاي نفتي ايران نيست، در ترس از مشاهده بمب اتم در دست نظاميان ايران و تمايل سلطه بر اين منطقه بسيار حساس خاورميانه نيست. ترس و تنفر غرب از ايران به اين خاطر است كه ايران با نظام دولتي و اجتماعي خود تمام جهان غرب را كه جهاني فرتوت، متكبر، متجاوز و در حال نابودي است، به چالش كشيده است.
غرب كه اقتدار خود را بر كيش ثروت، پول، بازارهاي اوراق بهادار و مصرف ديوانه وار استوار كرده است، نيروهاي زنده بشريت را تباه كرده و امروز اين جهان با شكست مواجه شده است.
ايران الگوي رفتاري ديگر و سازماندهي ديگري از جامعه كه بر مبناي هماهنگي زمين و آسمان، ماشين و انسان، روح و ماده است را پيشنهاد مي كند. سيمايي كه ايران به جهانيان عرضه مي كند، بسيار جذاب است. شايد دقيقاً در همين جا، در ايران است كه پس از فروپاشي شوروي كه نتوانست انديشه عدالت را تحقق بخشد، تلاش دلخواه و مطلوب بشريت براي ساخت جامعه هماهنگ و ايده آل تحقق يابد.
ايران دشمنان بسياري دارد. آنها كشور را محاصره كرده و تحريم هاي اقتصادي و نظامي را اعمال مي كنند. دانشمندان هسته اي ايران را به قتل رسانده، از ايران چهره اهريمني ساخته و آن را در جلوي چشمهاي افكار عمومي جهان تبديل به هيولاي وحشتناك مي كنند.
جاي بسي تأسف است كه روسيه در اين نبرد خير و شر به دشمنان ايران ملحق شده و از شر جانبداري مي كند. روسيه خود را در جهان فرتوت در حال مرگ و محكوم به نابودي قرار داده و از ثروت مهم تاريخي خود، يعني انديشه عدالت دست كشيده است. روسيه قرن بيستم را در تلاش براي تحقق اين انديشه سپري كرد.
من شب در ميان انبوه مردم تهران حركت مي كردم. صداي طبل ها و غريو شيپورها گوشم را پر كرده بودند. پرهاي شترمرغ بر فراز من تكان مي خوردند. در ميان آتش ها، چهره آيت الله خميني به من مي نگريست. ميليون ها نفر كه به خيابان ها آمده بودند با همديگر نفس مي كشيدند و همزمان به شانه و قلب خود دست مي كوبيدند. همه اين صداها، ضربات و ريتم ها، ضربات دايره ها و تپش ميليون ها قلب، يك ارتعاش خاصي را بوجود مي آوردند و كوههاي پيرامون شهر و ستاره هاي آسماني از آن مي لرزيدند، آبهاي درياهاي اطراف ايران موج مي زدند و ملت ها و كشورهاي همسايه آن را مي شنيدند. بنظرم آمد كه اين ارتعاش چهره جهان را دگرگون ساخته است. من سعادت دارم كه بخشي از اين جهان دگرگون يافته هستم.
من در ميان انبوه مسلمانان راه مي رفتم و در همان حال با خداي ارتدوكس خود راز و نياز مي كردم و روسيه عزيز خود را دعا مي كردم.

 



ورشكستگي BBC فارسي و خرج گزافي كه روي دست MI6 گذاشت (خبر ويژه)

پس از ركود و ورشكستگي صداي آمريكا، اكنون نوبت بي بي سي شده كه مورد اعتراض و سرزنش محافل ضدانقلاب قرار گيرد.
به فاصله چند ماه از اعلام سرخوردگي مخاطبان خاص از VOA اكنون خبر مي رسد كه بخش فارسي شبكه دولتي انگليس هم دچار وضعيت مشابهي شده است. پايگاه اينترنتي گويانيوز با هشدار نسبت به ورشكستگي بي بي سي فارسي، اعلام كرد اين شبكه در جذب مخاطب ناموفق بوده و زحمات وزارت خارجه را به باد داده است.
گويانيوز يادآور شده است: بي بي سي فارسي به پشتوانه شبكه رسمي بي بي سي انگليسي راه اندازي شد. سابقه بي بي سي انگليسي باعث شد تا وزارت خارجه اين كشور طرح ايجاد شبكه تلويزيوني فارسي را مطرح كنند و به مرحله اجرا گذاشته شود و در كوتاه مدت و بسيار با عجله توسط كاركنان ايراني و بي تجربه در امور تلويزيون از كاركنان مستقر در راديو بي بي سي بهره گرفته و تلويزيون فارسي راه اندازي شد و توليد و پخش برنامه هاي خود را آغاز كرد. اكنون كه يك سال و اندي از ايجاد اين شبكه تلويزيوني مي گذرد و با اين كه كلي پول صرف هزينه هاي جاري شده اما اين هزينه ها و بكارگيري نيروي انساني، فني و حرفه اي بخش فني كاركنان خارجي بي بي سي هم نتوانست اين شبكه را نجات دهد.
گويانيوز مي افزايد: متاسفانه بي بي سي فارسي، تبديل به رسانه اي ناموفق شده است. يك شبكه تلويزيوني زماني موفق است، كه در وهله اول اعتمادسازي در ميان مخاطبان ايجاد كند و اضافه بر اين با توليد برنامه هاي جذاب، حرفه اي و با محتوايي خوب و خوش ساخت از نظر مديريت، اجرا و محتوا (نه تكنيك و فني) بتواند مخاطب را جذب نمايد. متاسفانه كاركنان و مديران بي بي سي فارسي در اين راه، موفق نبودند و انتظاري كه از اين شبكه وجود داشت برآورده نشد. يكي از دلايل اين مسئله گزينش ضعيف و نادرست عوامل توليدي و برنامه ساز مي باشد. مديريت ضعيف و عدم شناخت آنها از رسانه تصويري، گزينش و انتخاب نيروي انساني در رسانه تلويزيون از مهمترين عوامل حرفه اي است كه در رشد و كيفيت برنامه سازي موثر است ولي متاسفانه اين مهم در اين شبكه صورت نگرفته است با اين كه بي بي سي مركزي در گزينش نيروي انساني، دست انتخاب كنندگان بخش فارسي را باز گذاشته بود.
گويانيوز تاكيد مي كند، اگر بررسي كنيم درمي يابيم همكار فعلي تلويزيون بي بي سي فارسي، شماري از روزنامه نگاران خارج شده از ايران و كاركنان راديو بي بي سي هستند كه شناخت حرفه اي از كار ندارند. مسئله ديگر ضعف مديريت است، مديريت يك شبكه تلويزيوني حرفه اي بايد عوامل و راه و رمز برنامه سازي را بداند و تجربه برنامه سازي را داشته و نگاه حرفه اي به توليد تلويزيون داشته باشد ولي متاسفانه مديران كنوني بي بي سي فارسي از كاركنان قديمي راديو بي بي سي هستند و تعدادي هم از روزنامه نگاران قديمي اند كه قبلا تجربه كاري اندكي هم در تلويزيون را نداشتند و اين عامل شكست بي بي سي فارسي است.
يادآور مي شود وزارت خارجه و سرويس جاسوسي انگليس 6 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري خرداد 88 و براساس پروژه اي كه طراحي كرده بودند، به سرعت تلويزيون بي بي سي فارسي را با مشاركت عناصر فراري حزب مشاركت، كارگزاران و جريان هاي لائيك مقيم خارج راه اندازي كردند. بي بي سي در واقع صرفا به عنوان ايستگاه مبادله پيام و رمز با آشوبگران عمل مي كرد و پس از مرگ جريان فتنه عملا به رسانه اي فاقد ارزش و اعتبار تبديل شد، مخصوصا كه بارها در بحبوحه اغتشاشات دروغگويي و عدم امانتداري را در كار رسانه اي ثابت كرده بود.

 



همكاري تروريستي با القاعده رسوايي تازه منافقين در عراق (خبر ويژه)

گروهك تروريستي منافقين مانند گروهك القاعده جزو منفورترين گروه ها نزد مردم عراق است و با اين گروه تروريستي همكاري مي كنند.
يك روزنامه عراقي نوشت: سازمان تروريستي منافقين پس از سازمان القاعده، از سوي عراقي ها به عنوان منفورترين گروه هاي خارجي موجود در عراق شناخته شده است.
روزنامه العداله عراق مي نويسد: براي بسياري از افراد گروهك منافقين به اتهام حمايت از تروريست هاي سازمان القاعده و همكاري با آنها حكم بازداشت صادر شده است.
نويسنده اين روزنامه ادامه مي دهد: همزمان با شعله ور شدن انتفاضه شعبانيه در سال (1991) و كشيده شدن زبانه آن به اكثر استان هاي عراق، نظام در حال سرنگون صدام دسته هايي از عناصر گروهك منافقين را وارد لشكرهاي نظامي خود نمود كه مسئوليت آنها سركوب وحشيانه مردم استان هاي مياني و جنوبي كشور بود.
العداله نوشت: اين سازمان در اذهان عمومي مردم عراق بدنام بوده و به عنوان يك سازمان تروريستي حامي تمام عيار حكومت صدام به شمار مي رود كه در تمامي عمليات هاي سركوبگرانه صدام عليه مردم عراق شركت كرده است و بعد از سرنگوني صدام، ده ها تظاهرات مردمي در اكثر مناطق عراق از جمله استان ديالي با شعار محكوميت بقاي اين سازمان تروريستي در خاك عراق برپا شد و درخواست هايي مبني بر اخراج اين سازمان از خاك عراق و بازگرداندن اداره پادگان اشرف به دولت عراق مطرح شد.
العداله خواستار خلع سلاح و محاكمه منافقين در عراق شده است.
تروريست ها در عراق به دستور سرويس هاي اطلاعاتي اشغالگران و با مساعدت استخبارات سعودي اقدام به جنايت و بمبگذاري و ترور مي كنند.

 



بعثي ها: آمريكا در عراق جايگاهي ندارد سررشته امور دست ايران است (خبر ويژه)

با شكل گيري دولت جديد در عراق و ناكام شدن طرح هاي سياسي آمريكا در اين كشور كانديداهاي آمريكا لب به سخن گشوده و موقعيت متزلزل آمريكا در عراق را برملا كرده اند.
صالح مطلك يكي از بعثي هاي هم پيمان اياد علاوي كه كانديداي اوليه آمريكا براي نخست وزيري عراق بود و پس از ناكامي بعنوان وزير امور خارجه مد نظر مقامات آمريكايي قرار داشت كه اين هم نشد در مصاحبه با روزنامه سعودي شرق الاوسط- كه در لندن چاپ مي شود- در واكنش به اظهارات مك مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا كه مدعي شده بود آمريكا در عراق 80 درصد و ايران 20درصد نفوذ دارد گفت: «آمريكا نفوذ خود را در عراق از دست داده، عربستان نيز جايگاهي در تحولات سياسي عراق ندارد، آنكه در عراق مي تواند معادله اي را تعيين كند يا بهم بزند ايران است.» صالح مطلك در اين مصاحبه گفت: آمريكايي ها نتوانستند تضميني براي تصدي من بر وزارت خارجه بدست آورند در حاليكه مدعي تعيين نخست وزير و رئيس جمهور در عراق بودند.
همزمان اياد علاوي نيز در مصاحبه با شبكه سعودي العربيه گفت: «ايران در عراق هركس را كه نخواهد جاروب مي كند آنان نمي خواستند من نخست وزير شوم از اين رو همواره به درخواست هاي من براي سفر به تهران پاسخ منفي دادند چرا كه مرا بعثي و آمريكايي مي دانستند.»
اما اظهارات علاوي در مورد اينكه ايران اجازه سفر او به ايران را نداده است حقيقت ندارد چرا كه در جريان بحث انتخاب دولت جديد، حداقل دوبار هيات هايي از سوي العراقيه و او به ايران سفر كردند و مورد استقبال قرار گرفتند. البته درخواست اياد علاوي مبني بر كمك ايران به او براي نخست وزير شدن معقول نبود چرا كه ايران اصولا اين را يك پروژه اي عراقي و متعلق به عراقي ها مي دانست و صراحتا اعلام كرده بود كه از توافق عراقي ها حمايت مي كند.

 



هرچه اسرائيل و آمريكا ضعيف تر شده اند نفوذ ايران در خاورميانه بيشتر شده است (خبر ويژه)

محافل صهيونيستي بشدت نسبت به گسترش روابط كشورهاي منطقه با ايران به خاطر افزايش نفوذ جمهوري اسلامي ايران و ضعف مفرط آمريكا و اسرائيل احساس نگراني مي كنند.
روزنامه جروزالم پست در گزارشي ضمن تحليل جابجايي ثقل قدرت از آمريكا و رژيم صهيونيستي به ايران در منطقه نوشت: ملك عبدالله شاه اردن در سال 2004 در مورد گسترش نفوذ ايران در منطقه و فراگيري هلال شيعه از ايران به عراق و سوريه و لبنان هشدار داد اما كسي به هشدارهاي وي در اين 6 سال توجه نكرد و اكنون واقعيت از بدترين ترس هاي وي نيز فراتر رفته است. نه تنها سوريه و لبنان تحت تاثير شديد ايران قرار گرفته، بلكه عراق، تركيه، قطر، غزه، عمان، يمن و افغانستان نيز خواسته يا ناخواسته اكنون جزو محورهاي شرارت قرار گرفته اند.
اين روزنامه صهيونيستي افزود: با وجود گسترش شبكه نفوذ و در عين حال پيشرفت ايران به سمت هسته اي شدن، واشنگتن طوري رفتار مي كند كه انگار دليلي براي نگراني وجود ندارد. در اسناد ويكي ليكس، استفان بيكرافت، سفير آمريكا در اردن، از نگراني عميق مقامات امان براي عدم صلاحيت دولت باراك اوباما به منظور اداره تهديد ايران خبر مي دهد.
جروزالم پست همچنين مي نويسد: ملك عبدالله در فوريه 2009 به جرج ميچل فرستاده ويژه آمريكا گفت كه سياست تعامل مستقيم آمريكا با ايران تنها باعث تعميق دودستگي هاي بين اعراب مي شود و كشورهاي بدون پشتوانه بيشتري در اثر اين وضعيت به اردوگاه ايران خواهند پيوست. از آن زمان تاكنون اوباما براي كنار زدن احمدي نژاد كار موثري نكرده و افزون بر اين، كاخ سفيد بر روي رزمايش هاي نظامي ايران در تنگه هرمز، پيشرفت برنامه هسته اي اش، تعميق اتحاد نظامي اش با تركيه و ونزوئلا و تشديد جنگ و رويارويي غيرمستقيم اش با نيروهاي تحت امر آمريكا در افغانستان نيز چشم خود را بسته است. آمريكايي ها همچنين وقتي ايران مانع از به قدرت رسيدن جناح هوادار واشنگتن بعد از انتخابات مجلس عراق شد و توانست نوري المالكي را در مقام اش ابقا كند، ساكت نشستند و كاري نكردند.
اين روزنامه صهيونيستي با انتقاد از سران اسرائيل تاكيد مي كند: آنها با رفتار خود به امثال ساركوزي اين پيام را مي رسانند كه اسرائيل ضعيف تر از فلسطين است بلكه محكوم به شكست است و دليلي براي حمايت از آن وجود ندارد. براي تحليل تلاش ها و پيكارهاي فعلي به منظور سلب مشروعيت از اسرائيل و به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطيني بايد اين امر را در ذهن داشت. اكنون احساسات ضداسرائيلي در دنيا پا گرفته و تصور مي شود اسرائيل آرماني از دست رفته است. از ديدگاه اين كشورها منافع آنها يا با كنار ايستادن و يا با ضعيف تر دانستن اسرائيل بهتر محافظت مي شود. نكته مهم تر اين است كه اروپا و اعراب ترجيح مي دهند كه به جاي حمله به ايران با اين كشور وارد معامله شوند. آنها تنها وقتي اسرائيل را مي خواهند كه پيروز ميدان باشد. اكنون ضعف اسرائيل باعث شده تا اردن از اين مرز بگذرد.

 



اصلاح طلبان در جمهوري اسلامي نخودي هستند! (خبر ويژه)

جمهوري اسلامي پس از حوادث سال گذشته، اصلاح طلبان را جايي بين نيروهاي خودي و غيرخودي تعريف كرده است.
سايت ضد انقلابي روزنت با درج اين مطلب نوشت: از نگاه حاكميت، اصلاح طلبان به عنوان نيروي نخودي و در حد فاصل نيروهاي خودي(طرفداران انقلاب) و نيروهاي غيرخودي(ضد انقلاب) تعريف مي شوند، فضايي كه در 30 سال گذشته، گروه هاي ملي- مذهبي زيست كرده اند. از نگاه حاكميت آنها در سمت راست ملي- مذهبي ها قرار مي گيرند و ديگر حق حضور در حاكميت را ندارند. آنها ديگر جناحي از حاكميت نيستند و تسلط دوباره شان بر دولت و مجلس در آينده محال به نظر مي رسد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14