(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 دی 1389- شماره 19824

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك تحليلگر روس: غرب از توان پاسخگويي ايران به حمله نظامي باخبر است
آيت الله مصباح يزدي: صدا و سيما بايد دين را به طور كامل به مردم معرفي كند
نسل جديد تانك هاي واكنش سريع در نيروي زميني ارتش
رحيمي درنشست خبري مشترك با همتاي افغاني خود:رواديد ايران و افغانستان براي تجار حذف مي شود
رئيس جمهور سه شنبه ميهمان البرزي هاست
داوود اوغلو: تركيه درباره مذاكرات ايران و 1+5 پيش داوري نمي كند
توضيحات وزير كشور درباره دستگيري عبدالرئوف ريگي
دبير كميسيون ماده 10 احزاب: پروسه اخذ مجوز محققين و مدرسين مجددا بايد مورد بررسي قرار گيرد
لاهوتي: كانديداي معترض در انتخابات اخير به دنبال براندازي بود
منافقين و القاعده منفورترين گروه هاي خارجي موجود در عراق
استخراج گوگرد از كوه آتشفشاني فعال در اندونزي
تا نيمه دي ماه مناطق فاقد گاز خوزستان كوپـن كپسول دريافت مي كنند
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي اصفهان:
دستگاه هاي دولتي بيشترين مصرف كننده حامل هاي انرژي هستند
معاون وزير صنايع و معادن: قاطعانه از ورود كالاهاي بي كيفيت به كشور جلوگيري مي كنيم
ترور يك روحاني و يك بسيجي در اهواز
اولين محموله واگن هاي قطار شهري وارد مشهد شد
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: 9 دي، قاطعيت مردم در حمايت از رهبري را نشان داد
امام جمعه اهواز از آيت الله لاريجاني تقدير كرد
اخبار ادبي و هنري



يك تحليلگر روس: غرب از توان پاسخگويي ايران به حمله نظامي باخبر است

يك روزنامه روس در تحليلي با تشريح ابعاد توان دفاعي ايران تاكيد كرد هيچ حمله نظامي عليه ايران صورت نخواهد گرفت چرا كه غربي ها مي دانند ايران كاملاً قادر است آنها را با پاسخ هاي غيرمنتظره خود غافلگير كند.
به گزارش ايران هسته اي ياروسلاو تامانسف در مقاله اي كه روزنامه روسي «سي و دنيا» به قلم وي منتشر كرده مي نويسد: «با وجود تلاشهاي سازمان هاي اطلاعاتي واشنگتن و تل آويو براي ايجاد ستون پنجم در خاك ايران، تهران قصد ندارد قرباني باشد و در صورت حمله با تمام قوا و امكانات موجود به متجاوز پاسخ خواهد داد و ضمناً بايد در نظر داشت كه برخي رفتارهاي آن مي تواند كاملاً براي متجاوز غافلگير كننده باشد.»
اين نويسنده روس با اشاره به اينكه ايران در مدتي كه غرب آن را تهديد مي كرد بيكار نبود مي نويسد: «همانطور كه تحليلگران نظامي تاكيد مي كنند در اين اواخر ايران به طرز قابل توجهي توان نظامي خود را افزايش داده و موشك هاي برد متوسط و دوربردي را كه مي توانند اهدافي را در اسرائيل و كشورهاي حوزه خليج فارس نابود كنند در اختيار نيروهاي مسلح خود قرار داده است. همانطور كه ميشل شاسودوفسكي استاد افتخاري اقتصاد دانشگاه اوتاوا و مدير مركز تحقيقات جهاني سازي مونترال تاكيد كرده با توجه به توانايي هاي در حال گسترش ايران در زمينه دفاعي حالا آمريكا ناتو و اسرائيل بيشتر روي سلاح هاي هسته اي تمركز كرده اند اما در تمام اين مدت ايراني ها بيكار ننشسته اند و دست روي دست نگذاشته اند و سيستم دفاعي خود را تكميل كرده اند. از همان ماه نوامبر سال 2006 آزمايش موشك هاي مستقر در زمين ايران با موفقيت و دقت كامل انجام شده است.»
تامانسف، درباره توان موشكي ايران نوشته است: «آنطور كه كارشناسان آمريكايي در زمينه تسليحات موشكي در مدارك منتشر شده توسط دبكا تاكيد كرده اند ايراني ها جديدترين فناوري پرتاب موشك را به نمايش گذاشته اند كه غرب اطلاعي در مورد وجود آن در اين كشور نداشته است. به همين علت اسرائيل اعتراف كرد كه موشكهاي شهاب سه با برد دو هزار كيلومتر مي توانند خاك اسرائيل، خاورميانه و حتي اروپا را هدف قرار دهند.»
نويسنده سپس با تاكيد بر اينكه سيستم دفاع موشكي اسرائيل امن نيست، آورده است: «بايد به خاطر داشت كه اسرائيل يكي از مناطقي است كه به طور مستقيم توسط موشكهاي ايراني هدف قرار خواهد گرفت. اتفاقي نيست كه كارشناسان غربي مشكل سامانه ضد هوايي اسرائيل را جدي مي دانند چون اين بار قرار نيست اين سامانه توسط سامانه هاي قديمي صدام از كار بيفتند و با موشك طرف است.»
نويسنده اين مقاله در ادامه تأكيد مي كند كه در صورت هرگونه حمله به ايران بيشتر آسيب را سربازان آمريكايي و انگليسي حاضر در مناطق همسايه ايران خواهند ديد. وي در اين باره مي گويد: «براساس پيش بيني تحليلگران تاسيسات نظامي آمريكا و متحدانش در كشورهاي حوزه خليج فارس، تركيه، عربستان ، افغانستان و عراق هم مي توانند هدف حملات ايرانيان قرار گيرند. بايد اضافه كرد كه ايران مي تواند تنگه هرمز را هم در نقاط آسيب پذير آن مسدود كند و همين اقدام ارتباطات دريايي را در سطح جهاني فلج مي كند و موجب افزايش بهاي نفت مي شود. ضمناً نبايد نيروي زميني چند جانبه ايران را از نظر دور نگاه داشت موضوع اين است كه تعداد نيروهاي مسلح ارتش ناوگان دريايي و نيروي هوايي ايران از تعداد سربازان و افسران آمريكا و ناتو مستقر در افغانستان و عراق بيشتر است. به همين علت بايد بررسي كرد آيا نيروهاي ائتلافي آمريكا و متحدانش مي توانند در صورت عمليات نظامي نيروهاي ايراني در مناطق همجوار كشورشان مقاومت موثري انجام دهند. از سوي ديگر معلوم نيست چرا كارشناسان غربي اين نكته را در نظر نمي گيرند كه نيروهاي ايراني در صورت نفوذ به خاك عراق و افغانستان مي توانند هم طالبان و هم گروه هاي قومي مخالف آمريكا را فعال كنند.»

 



آيت الله مصباح يزدي: صدا و سيما بايد دين را به طور كامل به مردم معرفي كند

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اگر انحرافي در دينداري مردم پديد آيد بزرگ ترين گناه را مسئولان صدا و سيما مرتكب شده اند كه جلوي انحراف را نگرفته و دين را به مردم معرفي نكرده اند.
به گزارش ايسنا آيت الله محمد تقي مصباح يزدي، صبح ديروز در همايش دين و رسانه گفت: وظيفه امروز ما اين است كه خودمان دين را بشناسيم و مردم را به سمت اين كه خواهان اسلام و اجراي احكام آن شوند سوق دهيم و صدا و سيما سنگين ترين مسئوليت را در اين زمينه برعهده دارد.
وي با بيان اين مطلب تصريح كرد: امام خميني(ره) و شهدا بيشترين سخنانشان درباره اسلام و حفظ آن است از اين رو ما بايد ارزش هاي اسلامي را بشناسيم و به ديگران بشناسانيم تا ديگران اسلام ديگري را به ما غالب نكنند.
آيت الله مصباح يزدي تصريح كرد: رسانه ها در اين زمينه بالاترين نقش را دارند تا خط امام را كه همان خط اسلام است تبيين كنند و با رعايت اصول روان شناسي مردم را به اين سمت سوق دهند كه خواهان اسلام و اجراي احكام آن باشند و سنگين ترين مسئوليت برعهده صدا و سيما است.
وي در بخش ابتدايي سخنانش با بيان اين كه دين تعاريف متعددي دارد، عنوان كرد: در يكي از اين تعاريف، دين اموري است كه رابطه انسان را با خدا تنظيم مي كند كه شامل اموري همانند نماز و روزه و عزاداري و سينه زني مي شود.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: اگر دين را به اين معنا بگيريم ارتباطش با رسانه بسيار محدود است و در همين مسائل خلاصه مي شود اما دين تعبير ديگري هم دارد كه با قرآن و روايات سازگارتر است.
وي بيان كرد: تعريف ديگر دين از بينش و باورهاي انسان شروع مي شود و تمامي ابعاد زندگي اجتماعي و اقتصادي و سياسي و... را در برمي گيرد؛ هر چيزي از اين ديدگاه مطالعه شود ديني است.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اين كه فرهنگ سكولار غربي، دين را اموري سليقه اي و شخصي مي داند، عنوان كرد: اسلام و قرآن اين ديدگاه را قبول ندارند، طبق نظر اسلام ريشه هاي دين اصول دين هستند آن هم نه با تفسير عاميانه اي كه ما از اصول دين ياد گرفته ايم.
وي با بيان اين كه هنوز مكاتب بشري نتوانسته اند به خوب و بد پاسخ يقيني بدهند، تصريح كرد: بسياري از مكاتب بشري خوب و بد را تابع قرارداد مي دانند و برايشان پسند جامعه و مردم مطرح است اما از ديدگاه دينداران تمامي افعال اختياري انسان هم تابع دين است.
آيت الله مصباح يزدي، بيان كرد: مردم ايران ثابت كرده اند به نماز و روزه و دعاي سحر و... علاقه زيادي دارند، اگر در دينداري مردم به همين حد اكتفا كنيم توليد چند برنامه براي جلب رضايت آن ها كافي است، اما اگر دين را به معناي ديگرش تعريف كنيم در اينجا ديگر تنها رضايت مردم در كار نيست بلكه خدا و قيامت در كار است و مسئولان فرهنگي ابتدا بايد جواب خدا را بدهند و بايد كاري كنند كه مردم علاوه بر شادي دنيوي شادي ابدي داشته باشند.
استاد حوزه علميه عنوان كرد: اگر با تعريف اول از دين سر و كار داشته باشيم مي گوئيم فعال براي دنيا برنامه مي سازيم اگر قيامتي هم بود چون فردا شود فكر فردا كنيم، اما دين مي گويد انسان بايد در همين عمر كوتاه سرنوشت بي نهايت خود را رقم بزند، آن روز ديگر روز عمل نيست بلكه روز حساب است.
وي افزود: براساس اين نگاه ديگر مسئولان صدا و سيما تنها در برابر مجلس و دولت و مردم مسئول نيستند بلكه قبل از همه در مقابل خدا مسئوليت دارند و برنامه هايشان نبايد به زندگي دنيا معطوف باشد.
آيت الله مصباح يزدي، با بيان اين كه برخي شادي دنيا را با شادي آخرت قابل جمع نمي دانند، تأكيد كرد: البته اسلام به گونه اي است كه مي توان شادي دنيا را با آخرت جمع كرد، هم مي توان در اين دنيا رفاه عالي داشت و در عين حال به سعادت آخرت هم لطمه اي نخورد.
وي گفت: براي سنجش نسبت دين و رسانه ابتدا بايد ببينيم مراد از دين كدام دين است و بعد از رابطه ميان اين دو سخن بگوئيم.
اين استاد حوزه علميه در پايان تأكيد كرد: اگر مراد از دين تعريف دوم است وظيفه رسانه ها به ويژه صدا و سيما در اين زمينه بسيار سنگين است و اگر انحرافي در دين مردم پديد آيد مسئولان اين رسانه مرتكب بزرگ ترين گناه شده اند.

 



نسل جديد تانك هاي واكنش سريع در نيروي زميني ارتش

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش از تجهيز اين نيرو به نفربرهاي سبك زرهي، تانكهاي واكنش سريع و تسليحات جديد ضد زره و ضد بالگرد خبر داد.
امير كيومرث حيدري در گفت وگو با فارس، با اشاره به بهره برداري از نفربرهاي سبك زرهي و تانكهاي واكنش سريع در اين نيرو، خاطرنشان كرد: چابك سازي يگان ها از جمله موارد مهمي است كه همواره مورد نظر فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران بوده و يكي از مهم ترين راههاي رسيدن به اين چابك سازي، استفاده از نفربرهاي سبك زرهي و تانكهاي واكنش سريع است كه در اين زمينه دستاوردهاي خوبي داشتيم و اين نفربرها مورد بهره برداري قرار گرفته است.
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين با اشاره به دستاوردهاي متخصصان صنعت دفاعي در عرصه هاي مختلف تصريح كرد: در زمينه تجهيزات ضد زره و ضد بالگرد نيز موفقيت هاي خوبي را كسب كرده ايم كه اين تجهيزات از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.
وي در ادامه با اشاره به دستيابي نيروي زميني ارتش به سامانه هاي جديد در خصوص پدافند هوايي تاكيد كرد: در مجموع مي توان گفت در ارتباط با انواع تجهيزات زميني، اسلحه هاي هجومي و انواع مسلسل ها دستاوردهاي خوبي را داشته ايم اما به اين امر قانع نبوده و سعي مي كنيم تا به موفقيت هاي بيشتري برسيم.

 



رحيمي در نشست خبري مشترك با همتاي افغاني خود: رواديد ايران و افغانستان براي تجار حذف مي شود

معاون اول رئيس جمهور كشورمان از حذف رواديد تجار براي ارتقاي روابط اقتصادي ميان ايران و افغانستان خبر داد.
محمدرضا رحيمي روز يكشنبه در يك نشست خبري مشترك با مارشال محمد قسيم فهيم معاون اول رئيس جمهور افغانستان با بيان اينكه مبادلات اقتصادي ميان جمهوري اسلامي ايران و افغانستان فراتر از يك ميليارد دلار است، خاطرنشان كرد: با سفر مارشال «محمد قسيم فهيم» به ايران به طور قطعي مبادلات اقتصادي ميان دو كشور ارتقاي قابل ملاحظه اي خواهد يافت.
رحيمي با بيان اينكه مذاكرات صورت گرفته ميان هيئت افغاني و هيئت ايراني نويدبخش گسترش روابط بين دو كشور است، اظهار داشت: بنا شد رواديد تجار را طبق فهرستي كه بين دو كشور رد و بدل مي شود، جهت ارتقاي روابط اقتصادي بين ايران و افغانستان حذف كنيم و در چابهار و مشهد نيز امكانات بيشتري ايجاد كنيم.
معاون اول رئيس جمهور كشورمان مسائل اقتصادي، فرهنگي، عمران و آباداني، شركت بيشتر ايران در بازسازي افغانستان، پذيرش دانشجو تحت عنوان بورسيه، احداث دانشگاه در افغانستان و ايجاد راه آهن در اين كشور را از جمله درخواست هاي معاون اول رئيس جمهور افغانستان از جمهوري اسلامي ايران برشمرد و اظهار داشت: عمده اين درخواست هاي افغانستان از جمهوري اسلامي ايران را پذيرفته ايم و قرار است مورد عمل قرار دهيم.
معاون اول رئيس جمهور افغانستان نيز در اين نشست خبري خاطرنشان كرد: ما ايران را كشور همزبان مي دانيم و توقع ما نيز از ايران زياد است.
وي همچنين با اشاره به بحث صورت گرفته ميان جمهوري اسلامي ايران و افغانستان درباره زندانيان و اعدامي هاي افغاني خاطرنشان كرد: ملاقات هايي با رئيس جمهور، معاون اول و رئيس قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران داشتيم و وعده هايي در تخفيف مجازات ها دادند.
گفتني است؛ در پايان سفر 3 روزه مارشال «محمد قسيم فهيم» معاون اول رئيس جمهور افغانستان به كشورمان، 2 يادداشت تفاهم همكاري ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي افغانستان به امضا رسيد.

 



رئيس جمهور سه شنبه ميهمان البرزي هاست

مسئول روابط عمومي و امور بين الملل استانداري البرز گفت: دكتراحمدي نژاد و جمعي از اعضاي كابينه سه شنبه اين هفته ميهمان مردم استان البرز هستند.
محمود سوداگر ديروزدر گفت وگو با خبرنگار فارس در كرج اظهار داشت: اين سفر در ابتدا قرار بود سه شنبه هفته گذشته انجام شود اما يك هفته به تأخير افتاد.
وي ادامه داد: مسير استقبال از دكتر محمود احمدي نژاد ميدان امام خميني(ره) كرج به سمت ميدان سپاه عنوان شده است.
سوداگر محل سخنراني رئيس جمهور را زمين چمن مخابرات كرج عنوان و تأكيد كرد: اين سفر دور روزه است و جلسه كارگروه فرهنگ و هنر از مهم ترين برنامه هاي اين سفر است.
مسئول روابط عمومي و امور بين الملل استانداري البرز گفت: ديدار با خانواده هاي شهدا، ايثارگران و نخبگان از ديگر برنامه هاي نخستين سفر هيئت دولت به استان البرز است.

 



داوود اوغلو: تركيه درباره مذاكرات ايران و 1+5 پيش داوري نمي كند

وزير امورخارجه تركيه تصريح كرد كه كشورش درباره مذاكرات ايران با گروه كشورهاي 1+5 پيش داوري نخواهد كرد.
وزيرامور خارجه تركيه با اشاره به بيانيه تهران گفت: بيانيه تهران يك فرصت است كه مي توان حسن نيت ايران را با آن سنجيد اما اين شانس به ايران داده نشد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه آكشام- چاپ تركيه- احمد داوود اوغلو- وزير امورخارجه تركيه- درباره اشاعه تسليحات هسته اي در منطقه گفت: تركيه معتقد است كه هيچ كشوري نبايد تسليحات هسته اي داشته باشد؛ در واقع تسليحات هسته اي بعد امنيتي داشته و محدوديت هايي ايجاد مي كند اما فن آوري هسته اي بعد اقتصادي دارد.
وي ادامه داد: تركيه از يك سو نمي خواهد كه ايران به تسليحات هسته اي دست يابد اما از سوي ديگر به بهانه احتمال دستيابي يك كشور به تسليحات هسته اي نمي توان آن كشور را از دستيابي به فن آوري هسته اي منع كرد.
وزير امورخارجه تركيه درباره دستيابي اين كشور به فن آوري هسته اي گفت: از آن جايي كه تركيه نه گاز و نه نفت دارد به همين دليل دو راه باقي مي ماند؛ يا بايد به دنبال انرژي هاي تجديدپذير باشد و يا انرژي هسته اي داشته باشد و از آن جايي كه انرژي هاي تجديدپذير با محدوديت هايي روبه رو است، تركيه به دنبال فن آوري هسته اي است.
وي ادامه داد: در جهان هسته اي چهار دسته كشور وجود دارند؛ يك دسته متعلق به كشورهاي عضو معاهده ان. پي. تي است كه گروه1+5 نيز در آن جا قرار دارد؛دسته دوم كشورهايي هستند كه عضو اين معاهده نيستند كه مي توان به پاكستان و هند اشاره كرد؛ دسته سوم كشورهايي كه سوخت توليد مي كنند و دسته چهارم كشورهايي هستند كه نه سوخت داشته و نه فن آوري هسته اي دارند و تركيه در اين دسته قرار دارد.
داوود اوغلو اضافه كرد: هدف تركيه اين است كه در منطقه بحراني به وجود نيايد و رقابت موجود در اقتصاد انرژي كاهش يابد و مسايل از راه هاي صلح آميز حل شود. تركيه معتقد است در موضوع ايران تاكنون موفق عمل كرده است.
وزير امورخارجه تركيه درباره مذاكرات ايران و 1+5 گفت: اگر نيات هر دو طرف مشخص نباشد در اين صورت آغاز دوره جديد مذاكرات صحيح نيست، ايران نيز بايد شفاف عمل كند؛ اما زماني كه هيچ دليلي مبني بر نبودن شفافيت وجود ندارد در اين صورت نمي توان پيش داوري كرد.

 



در جمع خبرنگاران ارائه شد
توضيحات وزير كشور درباره دستگيري عبدالرئوف ريگي

وزير كشور درباره خبر دستگيري يكي از سركردگان گروهك تروريستي ريگي توضيحاتي را ارائه كرد.
مصطفي محمد نجار وزير كشور در حاشيه مراسم بدرقه رسمي معاون اول رئيس جمهور افغانستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا خبر دستگيري «عبدالرئوف ريگي» يكي از سركردگان گروهك تروريستي ريگي در افغانستان صحت دارد يا خير؟ گفت: اين خبر را در مطبوعات و سايت ها ديديم اما در جلسه اي كه چند روز پيش در تركيه با وزير كشور پاكستان داشتيم، از او پرسيديم، ولي هنوز تأييد نكرده و اطلاع دقيقي به ما ندادند.
وي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه ميان ايران و افغانستان چه توافقاتي در سفر معاون اول رئيس جمهور اين كشور به ايران صورت گرفت، اظهار داشت: يكي از مباحثي كه در جلسه بنده با وزير مهاجرين افغانستان انجام شد، بحث پناهندگان و اتباع افغاني حاضر در ايران بود.
وزير كشور ادامه داد: بحث ما رفت وآمد اتباع افغاني بود كه خواستار قانونمند شدن آن بوديم كه طرف افغاني پذيرفت و قرار شد كارگروهي مشترك تشكيل و نحوه قانونمندي رفت و آمد اتباع افغاني انجام شود.

 



دبير كميسيون ماده 10 احزاب: پروسه اخذ مجوز محققين و مدرسين مجددا بايد مورد بررسي قرار گيرد

دبير كميسيون ماده 10 احزاب گفت: پروسه اخذ مجوز مجمع محققين و مدرسين بايد از نظر حقوقي و كارشناسي مورد بررسي قرار گيرد.
محمود عباس زاده مشكيني در گفت وگو با ايسنا، درباره اظهارنظر اخير يكي از اعضاي كميسيون ماده 10 احزاب مبني بر اين كه مجوز فعاليت مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم غيرقانوني است، گفت: در سال 1377، 3 نفر با هويت مشخص تقاضايي را براي ثبت يك تشكل صنفي با عنوان مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم ارائه مي دهند.
وي افزود:طبق محتويات موجود در پرونده اين درخواست در جلسه مورخ 27/4/77 كميسيون ماده 10 احزاب مطرح و مقرر مي شود از حوزه علميه قم در مورد اين درخواست استعلام صورت گيرد. يكسال پس از آن در تاريخ 19/4/78 با استناد به مخالفت حوزه علميه قم مبني بر عدم جواز صدور مجوز گروه هاي سياسي منتسب به حوزه علميه قم با عناوين مدرس و محقق و ... مخالفت مي شود.
عباس زاده ادامه داد: در تاريخ 15/3/80 با وجود اشكالات و نقايص قابل توجه اساسنامه پيشنهادي و پرونده و بدون وجود مصوبه اي دال بر موافقت كميسيون ماده 10 احزاب با اين تقاضا تا اين تاريخ (15/3/80)، با امضاي وزير كشور وقت پروانه فعاليتي با اين عنوان امضا مي شود.
دبير كميسيون ماده 10 احزاب، تصريح كرد: طبق قانون مرجع تصويب صدور پروانه، كميسيون ماده 10 احزاب مي باشد و وزير تنها در صورت عدم تصميم كميسيون در فرجه مشخص و در موارد استثنايي مي تواند راسا پروانه فعاليت صادر نمايد و اين در حالي است كه در مورد اين درخواست كميسيون مصوبه صريح دال بر مخالفت دارد، بطور طبيعي اين پروسه محل ترديد و داراي شبهه است و به نظر من لازم است از نظر حقوقي و كارشناسي اين موضوع بررسي شود.
وي همچنين درباره بخش ديگر از اظهارات عضو كميسيون ماده 10 احزاب مبني بر اين كه مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم يك تشكل جناحي و باندي است، گفت: چنين شخصيتي به عنوان يك فعال سياسي و عضو كميسيون مي تواند نظر دهد، نظر وي قابل احترام و كارشناسي است، اما بايد دانست كه مواضع رسمي كميسيون تنها از سوي دبير آن مطرح مي شود.

 



لاهوتي: كانديداي معترض در انتخابات اخير به دنبال براندازي بود

نماينده مردم لنگرود در مجلس، اقدامات كانديداي معترض در انتخابات اخير را در راستاي براندازي ارزيابي كرد.
مهرداد لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي كه از وي به عنوان يك عضو فراكسيون اقليت ياد مي شود در گفت وگو با فارس گفت: براساس برخي مسائل از من به عنوان يك عضو اقليت در مجلس ياد مي شود، ولي من اعلام مي كنم كه عضو اين فراكسيون نيستم و خيلي از نظرات اعضاي اين فراكسيون را نيز قبول ندارم، به طور مثال در جريان انتخابات سال گذشته روشي را كه اعضاي اين فراكسيون در پيش گرفتند من قبول نداشتم، چرا كه به اعتقاد من روش كانديداي معترض در انتخابات حالت براندازي داشت.
وي با اشاره به خبر ديدار اعضاي فراكسيون اقليت با يكي از سران فتنه، تاكيد كرد كه در اين ديدار شركت نخواهد كرد و گفت: من نماينده اي مستقل هستم و جزء اقليت مجلس نيستم، به اعتقاد من فراكسيون هايي در مجلس تنها حرف خود را مي زنند و تقريبا اساسنامه اي براي فراكسيون ها بيان نشده است.
لاهوتي ادامه داد: اگر من بخواهم تابع فراكسيوني باشم كه فراكسيون بايد براي خود اساسنامه اي داشته باشد ولي متاسفانه در حال حاضر افراد مواضع شخصي خود را به نام مواضع فراكسيون استفاده مي كنند.

 



روزنامه العداله عراق اعلام كرد
منافقين و القاعده منفورترين گروه هاي خارجي موجود در عراق

يك روزنامه عراقي، منافقين و القاعده را منفورترين گروههاي خارجي موجود در عراق دانست.
روزنامه عراقي العداله اعلام كرد: سازمان تروريستي و بدنام منافقين پس از سازمان القاعده، از سوي عراقي ها به عنوان منفورترين گروههاي خارجي موجود در عراق شناخته شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور) روزنامه العداله عراق در يادداشتي به قلم سعد صاحب الوائلي مي نويسد: براي بسياري از افراد گروهك منافقين به اتهام حمايت از تروريست هاي سازمان القاعده و همكاري با آنها حكم بازداشت صادر شده است.
وي سپس مي نويسد: در چنين شرايطي و به ويژه با توجه به پناهنده نبودن عناصر اين سازمان و به زمين نگذاشتن سلاح، آيا پرونده آنها در دوره دولت جديد مختومه خواهد شد؟
الوائلي در يادداشت خود مي نويسد: همزمان با شعله ور شدن انتفاضه شعبانيه در سال (1991) و كشيده شدن زبانه آن به اكثر استانهاي عراق، نظام در حال سرنگوني صدام دسته هايي از عناصر گروهك منافقين را وارد لشكرهاي نظامي خود نمود كه مسئوليت آنها سركوب وحشيانه مردم استان هاي مياني و جنوبي كشور بود.
وي ادامه مي دهد: اين سازمان در اذهان عمومي مردم عراق بدنام بوده و به عنوان يك سازمان تروريستي حامي تمام عيار حكومت صدام به شمار مي رود كه در تمامي عمليات هاي سركوبگرانه صدام عليه مردم عراق شركت كرده است و بعد از سرنگوني صدام، دهها تظاهرات مردمي در اكثر مناطق عراق از جمله استان ديالي با شعار محكوميت بقاي اين سازمان تروريستي در خاك عراق برپا شد و درخواست هايي مبني بر اخراج اين سازمان از خاك عراق و بازگرداندن اداره پادگان اشرف به دولت عراق مطرح شد.
اين روزنامه نگار عراقي در قسمت هاي ديگري از يادداشت خود مي نويسد: همزمان با اين درخواست ها، مصوبات قانوني از سوي پارلمان پيشين نيز در حمايت از اين درخواست ها صادر شد كه اين مصوبات با توجه به نقش پليد اين گروه در پشتيباني از سازمان تروريستي القاعده در استان ديالي و فراهم ساختن پناهگاههاي امن براي آنها و تهيه نيازهايشان از طريق هماهنگي با عناصر سازمان القاعده، بر ضرورت اجرايي شدن مصوبات پيشين مبني بر اخراج اين گروه تاكيد دارد.
وي همچنين به تظاهرات گسترده چند روز قبل مردم ديالي و ديگر مناطق عراق كه خواهان تسريع در روند اخراج منافقين از خاك كشور خود بودند اشاره كرد و مي گويد: مردم عراق ضمن محكوم كردن اقدامات اين گروه در حمايت از تروريست ها در استان ديالي معتقدند كه مردم عراق خواهان به وجود آمدن مشكلات و روابط متشنج با همسايگان خود نيست.

 



استخراج گوگرد از كوه آتشفشاني فعال در اندونزي

كارگران محلي در كوه آتشفشاني فعال «كاوا ايجن» در شرقي ترين نقطه جزيره جاوا ماده معدني و سمي گوگرد را با دستهاي خالي از پايين دهانه آتشفشان استخراج كرده و با زنبيل جابجا مي كنند.
گوگرد در پالاييدن شكر ، ساخت كبريت و داروهاي مختلف كاربرد دارد.

 



تا نيمه دي ماه مناطق فاقد گاز خوزستان كوپـن كپسول دريافت مي كنند

استاندار خوزستان از توزيع كوپن كپسول گاز بين مناطق فاقد لوله كشي گاز در استان تا نيمه نخست دي ماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، سيدجعفر حجازي شامگاه شنبه درنشست خبري با موضوع طرح هدفمند كردن يارانه ها اظهار داشت: قيمت كپسول گاز در بعضي مناطق و شهرستانها گران شده و براساس گزارش ها به 5 هزار و 600تومان نيز رسيده است.
وي افزود: توزيع كوپن درحال حاضر در حال انجام است و خوزستان زودتر از ساير استان هاي كشور كوپن ها را دراختيار پست قرارداده است.
حجازي خاطرنشان كرد: با استفاده از اين كوپن ها ساكنان مناطق فاقد لوله كشي گاز مي توانند كپسول گاز را همانند گذشته به نرخ 790 تومان تهيه كنند.
وي بر هم خوردن تعادل استفاده از كپسول هاي گاز را استفاده غيرمجاز خودروها از گاز ال.پي. جي عنوان كرد.
رئيس شوراي اداري استان، همچنين يكي ازمشكلات خوزستان را به عنوان يكي از چهار استان ساحلي جنوب كشور، ساماندهي وضعيت شناورهاي تجاري و صيادي عنوان كرد و اظهار داشت: يارانه ناشي از افزايش نرخ كه بايد به صاحبان كالا، براي قرارداد با شناورها اختصاص پيدا مي كرد، دچار تاخير شده كه با تعهد سازمان بازرگاني و سازمان بنادر وكشتيراني قرار است حل شود تا شناورها به كار خود ادامه دهند.به گفته وي، از ديروز نيز سهميه سوخت به اندازه كافي براي صيادي توزيع شد.
وي همچنين از تامين سوخت مرغداري ها از روز پنجشنبه خبر داد وگفت: در بخش تامين سوخت براي مرغداري ها مشكلاتي وجود داشت، كه با توجه به اينكه هدف تثبيت قيمت دراين بخش بود، با تقاضا از تهران قرار شد گازوئيل براي مرغداري ها با همان نرخ گذشته محاسبه شود.

 



رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي اصفهان:
دستگاه هاي دولتي بيشترين مصرف كننده حامل هاي انرژي هستند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
دستگاه هاي دولتي بيشترين مصرف كننده خدمات و حامل هاي انرژي هستند.
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان اصفهان گفت: دولت سياست تعديل را از خود شروع كرده و قصد دارد كه مصرف دستگاه هاي دولتي كه بيشترين استفاده كننده برق كشور هستند را كنترل كند.
محمدرحيم احمد وند در اجلاس شوراي اسلامي استان اصفهان 89 كه در محل استانداري اين استان برگزار شده بود گفت: قانون هدفمند كردن يارانه ها با هدف اصلاح مصرف به اجرا درآمده است و هيچ گونه درآمدي براي دولت ندارد. وي گفت: اجراي اين قانون شكاف بيشتر بين قشرهاي مختلف را از بين برده و رفتار اقتصادي جامعه را اصلاح مي كند.
احمدوند گفت: مسئولان در اجراي اين قانون در كنار مردم هستند و اگر كمبودي احساس شود آن را جبران مي كنند.

 



معاون وزير صنايع و معادن: قاطعانه از ورود كالاهاي بي كيفيت به كشور جلوگيري مي كنيم

معاون وزير صنايع و معادن و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، از برخورد قاطعانه اين وزارتخانه در جهت جلوگيري از ورود كالاهاي بي كيفيت خبر داد.
به گزارش ايرنا، «خدامراد احمدي» در نشست خبري عصر شنبه با رسانه هاي گروهي در اهواز گفت: در نخستين گام براي جلوگيري از ورود كالاهاي بي كيفيت به كشور، به تازگي رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران درسفر به چين توافقنامه اي به امضا رساند كه بر اساس آن هر دو كشور چين و ايران درمبادي ورودي، از واردات كالاي بي كيفيت جلوگيري مي كنند.
وي ادامه داد: ورود كالاي بي كيفيت به نوعي هدر دادن منابع و ثروت ملي است، ضمن آنكه پيامدهاي اقتصادي زيانباري براي توليدكنندگان و مصرف كنندگان داخلي به دنبال داشته و دارد.
احمدي، ارائه تسهيلات و حمايت همه جانبه از كالاهايي كه امكان توليد آن در كشور وجود دارد را از اولويتهاي وزارت صنايع و معادن خواند و افزود: به زودي نمايشگاهي از كالاهايي كه هم اكنون از خارج وارد مي شود، اما امكان توليد آنها در كشور وجود دارد، برپا مي شود تا زمينه سازي توليد اين كالاها دركشور فراهم شود.
معاون وزير صنايع و معادن در ادامه، جلوگيري از ورود كالاهايي كه مشابه آن در داخل ساخته مي شود و امكان رقابت پذيري را در داخل نيز دارد، از اولويتهاي اين وزارتخانه خواند.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، مديريت واردات را از سياستهاي اصولي دولت و مجلس توصيف كرد و يادآور شد: واردات كالا بايد به گونه اي مديريت شود تا در مورد آن كالايي كه در كشور توليدمي شود و از رقابت پذيري لازم برخوردار است در قالب اعمال تعرفه ها از واردات مشابه آن جلوگيري كنيم.
احمدي، سياستهاي انقباضي بانكها را درتشديد مشكلات واحدهاي صنعتي و توليدي بسيار مؤثر خواند و گفت: در دو سال اخير با تأكيدهاي رئيس جمهوري، اين نگاه تغيير كرده اما هنوز به وضع متناسب با نيازهاي صنعتي كشور نرسيده است.

 



ترور يك روحاني و يك بسيجي در اهواز

نماينده ولي فقيه در سپاه امام علي(ع) اهواز از سوءقصد به يك روحاني و يك بسيجي در اهواز خبر داد.
نماينده ولي فقيه در سپاه امام علي(ع) اهواز، در گفت وگو با رسا از زخمي شدن يك روحاني و به شهادت رسيدن يك بسيجي طي يك سوءقصد در اهواز خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم بهرام افزود: در اين حمله كه توسط دو نفر موتورسوار نقاب دار، ساعت 13 ظهر روز گذشته به وقوع پيوست، حجت الاسلام والمسلمين كاظم عبيات، نماينده سابق ولي فقيه در سپاه تازه تاسيس ناحيه حميديه اهواز و قاطع عبيداوي از بسيجيان فعال اين شهر مورد سوءقصد واقع شدند.
نماينده ولي فقيه در سپاه امام علي اهواز، در ادامه اظهار داشت: اين دو مجروح حادثه با حضور نيروهاي امنيتي و امدادي به سرعت به بيمارستان انتقال يافتند كه قاطع عبيداوي بر اثر شدت جراحات در بيمارستان حميديه دار فاني را وداع گفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به سابقه فعاليت هاي فرهنگي اين دو حادثه ديده اشاره كرد و گفت: اين دو نفر از فعالان فرهنگي شهر حميديه هستند كه سابقه درخشاني در كارنامه فرهنگي آنان به چشم مي خورد.
حجت الاسلام بهرام در پايان اظهار داشت: تاكنون عوامل اين سوءقصد و انگيزه آنان از اين اقدام مشخص نشده است و اين حادثه از سوي مسئولان امنيتي و اطلاعاتي استان در دست بررسي و پيگيري است.

 



اولين محموله واگن هاي قطار شهري وارد مشهد شد

اولين محموله واگن هاي قطار شهري كه هفته پيش از بندرعباس با 14 تريلر بارگيري شده بود، عصر شنبه وارد مشهد شد.
به گزارش ايرنا، مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد و حومه در مراسمي كه به اين منظور برگزار شد، گفت: عمليات انتقال يك رام قطار شهري شامل سه واگن كه با كشتي از كشور چين به سوي آبهاي خليج فارس بارگيري شده بود، اوايل هفته پيش در بندرعباس از كشتي تخليه و با اسكورت پليس راه چهار استان امروز وارد مشهد شد.
غلامرضا رجب زاده افزود: مرحله دوم واگن هاي قطار شهري در 25 ديماه جاري وارد بندرعباس مي شود.
وي اعلام كرد: ارزش خريد هر واگن قطار شهري مشهد يك ميليون و 560 هزار يورو مي باشد كه تاكنون شركت قطار شهري مشهد 450 ميليارد تومان صرف احداث 20 كيلومتر آماده سازي، ريل گذاري، برق بالاسري و خريد واگن ها و احداث ايستگاهها كرده است.
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد گفت: يك رام قطار، 90 متر طول و دو متر و 65 سانتيمتر عرض دارد كه هر واگن آن مي تواند 250 نفر نشسته و ايستاده را حمل كند.
مهندس رجب نژاد افزود: در حال حاضر يك رام قطار، 30 دقيقه مسافت 20 كيلومتري را طي مي كند كه با بهره برداري از 60 واگن زمان جابجايي مسافر به پنج دقيقه و در برنامه افق طرح، با 33 رام شامل 99 واگن در هر ساعت 20 هزار مسافر جابجا خواهد شد.
وي ادامه داد: بزودي يك رام قطار با سه واگن روزانه 20 ساعت بر روي «خط يك» بدون مسافر به صورت آزمايشي و رفع عيب ها تردد خواهد كرد و در مجموع 18 هزار كيلومتر تست گرم آزمايشي انجام مي شود و پس از آن در 22 بهمن امسال اين واگن هاي بطور رسمي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به اينكه سرعت قطار شهري 70 كيلومتر در ساعت است، گفت: پروژه اتصال خط يك مشهد به فرودگاه بين المللي هاشمي نژاد به طول پنج كيلومتر نيز در دست احداث است.
وي افزود: خط يك قطار شهري مشهد به طول 20 كيلومتر و دو خط رفت و برگشت، داراي 24 ايستگاه شامل 11 ايستگاه زيرزمين، 11 ايستگاه همسطح و دو ايستگاه در ارتفاع است كه 5/11 كيلومتر آن زيرزمين و 5/8 كيلومتر در همسطح زمين است.
در اين مراسم كه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي، شهردار و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد حضور داشتند همچنين اتاق كنترل و فرمان حركت قطار شهري مشهد به طور رسمي، بهره برداري شد.

 



عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: 9 دي، قاطعيت مردم در حمايت از رهبري را نشان داد

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه حماسه 9 دي پاسخي به تبليغات جهاني استكبار و ناآگاهان و مزدوران داخلي بود، اظهار داشت: حماسه نهم دي وفاداري مردم به نظام، انقلاب و رهبري را ثابت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد غروي روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: حركتي كه مردم در روز نهم دي ماه سال 88 انجام دادند و حماسه اي كه مردم در اين روز آفريدند پاسخي به تبليغات جهاني استكبار، ناآگاهان و مزدوراني كه در داخل فعاليت مي كردند، بود.
وي با اشاره به تحركات داخلي بعد از انتخابات تصريح كرد: تحركاتي كه در داخل و با انگيزه هاي مختلف به وجود آمد و تجمعاتي كه بعد از انتخابات صورت پذيرفت انعكاس هاي فراواني را در خارج از ايران به همراه داشت و آنها با اقداماتي همچون بزرگ نمايي اين تجمعات و چند برابر كردن اين تجمعات سعي داشتند براي ضربه زدن به نظام و نهضت مردمي انقلاب اسلامي لطمه وارد كنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود:آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد و حوادث قبل از آن، همگي دست در دست هم داده بودند تا تبليغات به نحوي در دنيا منعكس شود كه گويا مردم از انقلاب خسته شده اند و از ارزش هاي انقلاب و نهضت فاصله گرفته اند.
غروي اظهار داشت: حركات بعد از انتخابات، حركاتي بود كه در همه كشورها ديده مي شود و مدتي بعد تمام مي شود، ولي دشمنان تلاش داشتند تا اين حركات را در ايران توسعه بخشيده و آن را گسترش دهند و به جهانيان بگويند كه مردم ايران در حركت وسيع مردمي در برابر انقلاب ديني مقاومت مي كنند.
عضو هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ادامه داد: حركت مردمي 9 دي حركتي همه جانبه و گسترده بود كه نشان داد اكثريت مردم با قاطعيت تمام همراه نظام، انقلاب و رهبري بوده و نسبت به ارزش هاي انقلاب به خصوص ارزش هاي اسلامي وفادار و با تعصب هستند.
وي با بيان اينكه مردم در حماسه نهم دي نشان دادند كه نمي توانند جسارت به شعائر مذهبي را تحمل كنند، گفت: مردم در نهم دي ماه نشان دادند كه تبليغات دشمن، تبليغاتي دروغين است.
غروي افزود: ناآگاهان و كساني كه فريب خورده بودند مزدوراني كه براي فريب دادن مردم اقدام مي كردند، با ديدن حضور مردمي 9 دي متوجه شدند مردم به طور حقيقي از انقلاب، نهضت، شعارهاي انقلابي و شعائر ديني و مذهبي خود دفاع مي كنند.
امام جمعه گنبدكاووس:
حماسه 9 دي در تاريخ انقلاب اسلامي ماندگار شد
مردم ايران در روز 9 دي ماه سال گذشته حماسه اي ديگر آفريده و فتنه گران را نااميد كردند. حماسه 9 دي ماه 88 در تاريخ انقلاب اسلامي ماندگار خواهد بود.
به گزارش خبرنگار كيهان از گنبد كاووس امام جمعه اين شهرگفت: اقدام فتنه گران در روز عاشوراي 88 به حدي شنيع بود كه حتي بسياري از كساني كه به لحاظ فكري با آنها بودند، مسير خود را جدا كردند. حضور گسترده مردم ايران به حدي باشكوه بود كه حتي رسانه هاي مغرض خارجي نتوانستند آن را كتمان كنند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسين سبحاني» گفت: مقصود دشمن از راه اندازي جريان فتنه، تقسيم بندي مردم به دو گروه بود كه حادثه روز عاشوراي 88 موجب شد، همه مردم ايران در صفي واحد با اهانت كنندگان به محرم، مبارزه نمايند.
وي افزود: مردم ايران در صحنه هاي مختلف حاضر شده و وظيفه خود را به درستي انجام داده اند.
امام جمعه گنبدكاووس از مسئولان خواست، با كار و خدمت شبانه روزي تلاش كنند تا رضايت خاطر مردم را جلب كنند.

 



در پي مبارزه جدي با قاچاقچيان و سارقان مسلح و صدور حكم اعدام براي آنها؛
امام جمعه اهواز از آيت الله لاريجاني تقدير كرد

اهواز- خبرنگار كيهان:
امام جمعه اهواز ضمن تقدير از اقدام آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به سبب مبارزه با سارقان مسلح و در نظر گرفتن حكم اعدام براي آنها گفت: همه قضات بايد از اين دستور ايشان كه همان دستور اسلام است، پيروي كرده و با قاطعيت با سارقان مسلح برخورد كنند.
آيت الله سيدمحمد علي موسوي جزايري با اشاره به ضرورت طرح هدفمند كردن يارانه ها، گفت: در گذشته به سبب واقعي نبودن قيمت ها، فشار بسياري به دولت وارد مي آمد، به طوري كه استمرار اين روند تا شش سال بعد هم سبب بحران مالي دولت مي شد.
نماينده ولي فقيه در خوزستان، ادامه داد: براي اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها، كارشناسان دولت مطالعات بسياري انجام داده اند تا به قشر كم درآمد جامعه آسيبي وارد نشود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي خوزستان، با تأكيد بر ضرورت مديريت هزينه هاي مصرفي مردم، گفت: با توجه به واريز شدن هزينه يارانه ها به حساب هاي خانواده ها لازم است با مديريتي صحيح، برخي از افزايش قيمت هاي ناشي از اين طرح را جبران كرد.
وي با بيان اين كه واقعي بودن قيمت ها از سال هاي پيش در ساير كشورهاي جهان انجام شده است، افزود: به دليل آن كه در گذشته بيشترين استفاده از يارانه ها نصيب طبقه مرفه جامعه مي شد، از اين رو اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها سبب كاهش فاصله طبقاتي و برقراري عدالت در جامعه خواهد شد.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مردم بايد با بيان چالش هاي اين طرح، مسئولان را در اجرايي شدن هر چه بهتر ياري كنند.
رئيس شوراي حوزه علميه خوزستان، صبر و حوصله مردم را در موفقيت اين قانون بسيار مؤثر دانست و افزود: همان گونه كه 32 سال پيش انقلاب كرديم، امروز نيازمند انقلاب اقتصادي هستيم. از اين رو هدفمند كردن يارانه ها انقلابي اقتصادي است كه با صبر، تحمل و راهنمايي دولت از سوي ملت شريف ايران اين امر مهم به انجام خواهد رسيد.
نماينده ولي فقيه در خوزستان در ادامه با بيان اين كه استاندار در هر استاني نماينده دولت است، خواستار بيان برخي چالش ها و شرايط ويژه استان كه در قانون پيش بيني نشده اند به دولت شد.
وي همچنين اظهار داشت: انتظار مردم از استاندار به عنوان پدر خانواده، يافتن برخي مشكلات ويژه خوزستان و انتقال آنها به دولت جهت برطرف شدن آنها است.

 



اخبار ادبي و هنري

ذوق زدگي يك روزنامه از 72 سالگي يك ضدانقلاب
يك روزنامه سينمايي، از 72 سالگي يك فيلم ساز ضدانقلاب دچار ذوق زدگي شد.
اين روزنامه در شماره ديروز خود با انعكاس گزارش ايسنا درباره «ب.ب»، بخشي از صفحه نخست خود را به عكس فيلمساز ياد شده اختصاص داد.
«ب.ب» كه باني فيلم او را «مردي نگران درختان كشور» معرفي كرده است، همواره در برابر انقلاب مردم ايران ظاهر شده است.
وي به همراه چند نويسنده و شاعر ماركسيست، ليبرال و التقاطي، امضاءكننده بيانيه هايي عليه نظام جمهوري اسلامي بوده است.
آخرين ساخته فيلمساز مذكور «وقتي همه خوابيم» نام داشت كه در آن، فضاي داخلي كشور سياه و توأم با خفقان معرفي شده است.
روزنامه سينمايي باني فيلم همچنين، در شماره ديروز ش، با اختصاص بخشي از صفحه نخست خود، به تبليغ فيلم هري پاتر پرداخت.
هر ي پاتر، يكي از محصولات محافل شبه فرهنگي صهيونيستي است كه در سايه تلاش اين محافل، توانست در سطح جهاني مطرح شود.
استقبال چشمگير از مسابقه تجسم بصيرت
مسابقه عكس «تجسم بصيرت» با موضوع حماسه 9 دي با استقبال چشمگير علاقه مندان روبه رو شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمد مهدي تدين، دبير نخستين مسابقه سراسري عكس تجسم بصيرت با اشاره به اين موضوع گفت: در حالي كه فرصت زيادي به پايان مهلت اعلام شده براي ارسال آثار باقي مانده، شاهد استقبال چشمگير علاقمندان و ارسال آثار زيادي از سراسر كشور بوده ايم. به طوري كه تاكنون سه هزار و 840 عكس به دبيرخانه فرستاده شده است. پيش بيني مي شود اين تعداد تا پايان مهلت ارسال آثار به بيش از چهار هزار عكس برسد.
وي افزود: در نهايت 100 اثر برتر در اين مسابقه انتخاب و معرفي مي شوند و در نمايشگاه تجسم بصيرت ابتدا در فرهنگسراي نياوران و سپس در مراكز استان ها به نمايش درخواهند آمد.
برخورد با بنيادهاي فرهنگي ضاله برآمده از دولت اصلاحات
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از برخورد با بنيادهاي فرهنگي ضاله برآمده از دولت اصلاحات خبر داد.
سيدمحمد حسيني با اشاره به اينكه برخي بنيادهاي فرهنگي ضاله از امكانات دولت اصلاحات ارتزاق مي كردند، گفت: اين بنيادها براي پيش برد اهداف خاصي تاسيس شده اند كه بايد با آن ها برخورد شود.
وي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در اين موضوع ترديدي نيست كه در بخشي از فعاليت هاي فرهنگي كه در كشور در قالب موسسات فرهنگي صورت مي گيرد، با بهره گيري از اعتماد ويژه دولت سوءاستفاده هايي وجود دارد.
حسيني با اشاره به فعاليت بنيادهاي فرهنگي در ترويج فرقه هاي ضاله اظهار داشت: متاسفانه موسسات و بنيادهايي هستند كه علاوه بر خروج از چارچوب فعاليت خود اقدام به ايجاد مسيرهاي انحرافي در مسايل اعتقادي مي نمايند و به تبليغ و يا تشويق عرفان ها و يا مكاتب دروغين مي پردازند.
حسيني خواستار همكاري مردم در برخورد با موسسات انحرافي شد و اذعان داشت: مردم اگر انحرافاتي را از موسسات و بنيادهاي فرهنگي مشاهده كردند حتماً گزارش كنند تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بتواند به وظايف خود به درستي عمل كند.
تقاضاي بيش از 60 فيلم براي حضور در جشنواره فيلم فجر
با پايان مهلت قانوني ارسال نسخه اوليه فيلم ها به دبيرخانه جشنواره بيست و نهم فيلم فجر، بيش از 60 فيلم فرم حضور در اين دوره جشنواره را پر كردند.از ويژگي هاي اين دوره از جشنواره فيلم فجر، استقبال سه نسل از فيلمسازان سينماي كشور از اين رويداد بزرگ سينمايي است.
بيست و نهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن در تهران برگزار مي شود.
جشنواره فيلم آزادي فلسطين برگزار مي شود
جشنواره بين المللي فيلم مستند آزادي با موضوع اسيران فلسطيني آغاز به كار مي كند.
به گزارش توانا، كميته عالي حمايت از اسيران فلسطيني از آغاز به كار جشنواره بين المللي فيلم مستند غزه در 28 دسامبر (7 دي) در مركز «رشاد الشوا» در اين شهر خبر داد.
بنابر گزارش خبرگزاري فلسطيني معا، كميته عالي حمايت از اسيران فلسطيني دراين باره اعلام كرده است: هنرمندان توانسته اند تصاويري از جرائم اشغالگران و اعمال مغاير با قوانين بين المللي را در سال هاي اخير به تصوير بكشند. 29 دسامبر روز نمايش فيلم هاي مشاركت كننده در اين جشنواره خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14