(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 دی 1389- شماره 19830

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هواي تهران پاك مي شود سه شنبه و چهارشنبه باراني است
توانايي ايران در توليد انبوه تسليحات پدافند هوايي
يك تحليلگر آمريكايي: تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي ادعاي اسرائيلي هاست
رئيس كميسيون امنيت ملي: احتمالا عسگري تحت بازجويي هاي موساد به شهادت رسيده است
معرفي سفير انگليس به عنوان عنصر نامطلوب
فروزنده : مشاغل مطالعاتي و نظارتي شامل دوركاري مي شوند
تلاش منافقين براي ترويج فساد اخلاقي در عراق
اضافه شدن چند شهر شمال كشور به مناطق گرمسير 3 و 4
آغاز برخورد با كمپ هاي غيرمجاز ترك اعتياد
نماز باران امروز در شيراز اقامه مي شود
واگذاري 144 واحد مسكوني به مددجويان
دهلراني ها شهيد خود را تا دروازه بهشت بدرقه كردند
از امروزثبت نام آزمون دكتري تخصصي دانشگاه آزاد آغاز شد
با حضور وزير صنايع و معادن خط توليد تريلر در ساوجبلاغ به بهره برداري رسيد
رونمايي كتاب «رسم پارسايي» در قم
مدير خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان:
سيستم هوشمند بر روي خطوط انتقال نفت و بنزين نصب مي شود
آيت الله مكارم شيرازي: فعلا يارانه ها خمس ندارد
اجراي 5000 پروژه محروميت زدايي در سطح كشور
اخبار ادبي و هنري



هواشناسي اعلام كرد
هواي تهران پاك مي شود سه شنبه و چهارشنبه باراني است

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از شروع بارش از سه شنبه خبر داد و گفت: پيش بيني مي كنيم در روز پنج شنبه كوه هاي تهران تا دامنه ها سفيدپوش شود.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس با اشاره به وزش باد در تهران گفت: بر اثر وزش باد كه از شب گذشته آغاز شده هوا تميز است و ديد به بالاي 30 كيلومتر رسيده است.
وي در ادامه با بيان اينكه ميزان بارندگي ها در استان تهران در حد 5/1 ميلي متر بوده است، افزود: سه شنبه و چهارشنبه نيز شاهد بارش باران در تهران خواهيم بود.
رضازاده اظهار داشت: از اواخر شب سه شنبه بارندگي در تهران آغاز مي شود و بارش خوبي خواهيم داشت.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي بيان كرد: با توجه به بارش برف در روز پنجشنبه پيش بيني مي شود كوه هاي مشرف به تهران سفيدپوش شوند.
وي با بيان اينكه فردا از غرب كشور بارش باران و برف شروع مي شود، گفت: از روز سه شنبه و چهارشنبه در استان هاي سمنان، تهران، مركزي، لرستان، چهارمحال و بختياري، كرمانشاه، جنوب كردستان، قزوين و البرزشاهد بارش باران و برف خواهيم بود.
رضازاده براي روز پنجشنبه نيز بارش هاي پراكنده را پيش بيني كرد و گفت: در روز جمعه بخش عمده بارش دراردبيل و گيلان و به صورت پراكنده در مازندران خواهد بود.
برف و باران اروپا در راه ايران
مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست با اشاره به پيش بيني هاي سازمان هواشناسي گفت: شرايط آب و هوايي حاكم بر اروپا تا بهمن ماه به ايران مي رسد.
مهندس محمد هادي حيدرزاده پيش بيني كرد در نيمه اول بهمن ماه هواي تهران سردتر و شرايط بارش مناسب تر شود.
وي با تأكيد بر اينكه همه تصميمات و برنامه ريزي هاي آلودگي هواي تهران بستگي به باد دارد، ادامه داد: هواي تهران نيز با اين شرايط تنظيم مي شود و به همين دليل است كه با اندكي شرايط مساعد جوي همه چيز فراموش مي شود.

 



امير ميقاني عنوان كرد
توانايي ايران در توليد انبوه تسليحات پدافند هوايي

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء از توليد انبوه و توان اين قرارگاه براي صادرات تسليحات پدافند هوايي به ديگر كشورها خبر داد.
امير خلبان احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در گفت وگو با فارس، با اشاره به دستاوردها و پيشرفت هاي صنايع دفاعي در بخش پدافند هوايي اظهار داشت: ما همه نيازهاي خود را در بعد پدافند هوايي در داخل كشور تامين مي كنيم.
ميقاني در خصوص توان ايران در صادرات تسليحات پدافند هوايي نيز تصريح كرد: ما زماني كه سلاحي را توليد مي كنيم توليد آن به صورت انبوه است و مازاد آن را مي توانيم در صورت صلاحديد به ديگر كشورها صادر كنيم.
فرمانده قرارگاه هوايي خاتم الانبياء(ص) همچنين با اشاره به تهديدات آمريكا عليه كشورمان، آن را يك جنگ رواني و تبليغات 31 ساله دانست و افزود: در چند سال اخير شاهديم كه چندين جنگ در ابعاد كوچكتر به كشورهاي منطقه توسط آمريكا تحميل شده است و در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين صدها هزار نفر از مردم منطقه را كشتند، ولي موفق نشدند و خوب نتوانستند مديريت كنند و اين جنگ ها نتيجه اي برايشان نداشت.
ميقاني در پايان خاطرنشان كرد: اگر دشمن بخواهد تعرضي به خاك ايران داشته باشد با دفاع جانانه، قاطع و كوبنده ما روبه رو خواهد شد و آنها را تا انهدام كامل رها نخواهيم كرد بنابراين آنها چنين ريسكي نخواهند كرد و اين تهديداتشان تنها يك جنگ رواني است.

 



يك تحليلگر آمريكايي: تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي ادعاي اسرائيلي هاست

يك تحليلگر آمريكايي تاكيد كرد كه ادعاي تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي ادعايي است كه تنها از سوي صهيونيست ها مطرح مي شود.
به گزارش شبكه العالم، جيمز موريس در اين باره گفت: زرادخانه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي كه از حمايت گسترده واشنگتن برخوردار است تهديد اصلي در قبال منطقه است در حالي كه برنامه هسته اي ايران مسالمت آميز بوده و از روند مسالمت آميزش منحرف نشده است.
وي افزود: باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا بعد از عهده دار شدن اين سمت در اولين كنفرانس خبري خود با سوالي درباره وجود سلاح هاي هسته اي در خاورميانه مواجه شد اما وي نتوانست از ترس لابي هاي قوي طرفدار رژيم صهيونيستي در داخل آمريكا پاسخي بدهد.
وي ادامه داد: توجه آمريكايي ها به زرادخانه هاي هسته اي اسرائيل صراحتا سياست هاي دوگانه واشنگتن را در قبال مسايل هسته اي نشان مي دهد.
اين تحليلگر آمريكايي اظهار داشت: برنامه هسته اي ايران صلح آميز است و جهان هم اين مسئله را خوب مي داند. در اين حال چگونه مي توان از ايران خواست تا از برنامه هاي صلح آميزش كه همگام با معاهده منع تكثير سلاح هاي هسته اي است، دست بردارد.
وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي به واسطه لابي هاي اسرائيلي داخل آمريكا به سياست هاي خصمانه اش عليه ايران ادامه مي دهد در حالي كه افكار عمومي آمريكا با اين مسئله مخالفند.
موريس با اشاره به اين كه هيچ سندي دال بر اين كه ايران داراي سلاح هسته اي است، وجود ندارد، تاكيد كرد، ايران خواهان دستيابي به انرژي هسته اي با اهداف مسالمت آميز است و ادعاي تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي از سوي ايران ادعاي اسرائيلي هاست.
وي بيان كرد، رژيم صهيونيستي كه يد طولايي در جنگ افروزي در منطقه دارد، از حمايت طرف هايي برخوردار است كه همواره از هدف قرار دادن شهرك نشينان صهيونيستي به دست حزب الله لبنان سخن مي گويند.

 



رئيس كميسيون امنيت ملي: احتمالا عسگري تحت بازجويي هاي موساد به شهادت رسيده است

رئيس كميسيون امنيت ملي گفت به گمان قوي عسگري زير بازجويي هاي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيده است.
علاءالدين بروجردي در حاشيه جلسه علني مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص انتظارات كشورمان از تركيه در قبال ربودن سردار عسگري معاون اسبق وزارت دفاع اظهار داشت:انتظار از تركيه اين است كه همانند امارات در قبال صهيونيست ها اقدام كرده و نام تروريست هايي را كه متعلق به سازمان جاسوسي موساد بودند منتشر كند.
وي خاطر نشان كرد: كساني كه در ربودن سردار عسگري از تركيه نقش داشتند بايد معرفي شوند تا اين جنايت صهيونيست ها كاملا افشا شود.
رئيس كميسيون امنيت ملي اضافه كرد: اينكه يك نشريه بنام رژيم صهيونيستي خبر شهادت سردار عسگري را اعلام كرده ديگر جايي براي فرار مقامات صهيونيست از مسئوليت اين اقدام باقي نمي ماند و حتما به لحاظ حقوقي و عرف بين المللي مسئوليت اين كار با رژيم صهيونيستي خواهد بود.
بروجردي با اشاره به تماس تلفني سرپرست وزارت خارجه با دبير كل سازمان ملل گفت: در اين تماس صالحي خواستار استرداد سريع تر معاون اسبق وزارت دفاع شده و فكر مي كنم كه از طريق صليب سرخ جهاني نيز استرداد وي از رژيم صهيونيستي پيگيري شود.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه صهيونيست ها اخيراً مدعي فرار عسگري از زندان بوده اند؛ گفت: آن ادعا از پايه بي اساس است البته ادعايي كه مطرح شده مبني بر خودكشي سردار عسگري نيز حركتي انحرافي بود ولي در عين حال اگر هم صحت داشته باشد استرداد سردار عسگري به عنوان يك درخواست جدي و مطالبه مجلس و دولت بايد پيگيري شود.
رئيس كميسيون امنيت ملي اضافه كرد: امروز هم قرار است كه سرپرست وزارت خارجه رسماً از صليب سرخ جهاني درخواست استرداد سردار عسگري را مطرح كند؛ بنده هم مكرراً با وزارت خارجه در ارتباط هستم و شب گذشته نيز در تماس با صالحي در اين زمينه توافق شد كه از طريق صليب سرخ جهاني موضوع استرداد معاون وزير دفاع را پيگيري كنيم.
بروجردي همچنين در ادامه سخنان خود ربودن سردار عسگري در خاك تركيه را امري مسلم و قطعي دانست و گفت: به گمان قوي وي از طريق پايگاه نظامي آمريكا در تركيه يعني اينجرليك به رژيم صهيونيستي منتقل شده و حتما تحت بازجويي قرار داشته و احتمالا زير همان بازجويي ها به شهادت رسيده است.
وي افزود: براي جمهوري اسلامي ايران مهمترين موضوع استرداد سردار عسگري است و اگر فرض را بر اين بگذاريم كه وي در قيد حيات باشد و چون رژيم صهيونيستي رسماً اعلام كرده كه او در زندان هاي سرزمين هاي اشغالي محبوس است بايد مسئله استرداد را با جديت دنبال كنيم.
نماينده بروجرد در مجلس با بيان اينكه اگر فرض را بر شهادت سردار عسگري بگذاريم طبيعتاً استرداد وي به عنوان يك اصل خواهد بود، تاكيد كرد: اولين گام در مورد سردار عسگري اين است كه وي را به كشورمان مسترد كنيم و با استرداد او بسياري از حقايق مي تواند محرز شود.
بروجردي در پاسخ به اين سوال فارس كه آيا اقدام متقابل ايران در مورد مقامات صهيونيستي نيز در دستور كار قرار خواهد داشت، گفت: بايد زواياي موضوع ربايش سردار عسگري روشن شود و آنچه كه براي ما مهم است سرنوشت اوست.

 



رسايي خواستار شد
معرفي سفير انگليس به عنوان عنصر نامطلوب

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در واكنش به تقدير ملكه انگليس از اقدامات ضد ايراني سفير اين كشور در تهران گفت: سفير انگليس بايد به عنوان عنصر نامطلوب معرفي شود.
حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفت وگو با مهر، با اشاره به اعطاي نشان «سر» از سوي ملكه انگليس به سفير اين كشور در تهران گفت: من فكر مي كنم سفير انگليس نهايت سرسپردگي خود را به منافع دولت انگليس كه منطبق با منافع رژيم صهيونيستي است نشان داده است.
وي افزود: تقدير ملكه انگليس نيز از اين سفير كاملا طبيعي است چرا كه اقدامات وي كاملا در جهت اهداف و منافع اين كشور در ايران است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مهم اين است كه چه برخوردي با دولت انگليس و سفير وي در تهران صورت گيرد تا جلوي چنين اقداماتي گرفته شود.
رسايي گفت: من تصور مي كنم كه بايد در قبال اين حركت ورود گس به ايران به عنوان عنصر نامطلوب ممنوع شود.
وي افزود: البته مجلس نيز به دنبال تصويب قانون كاهش رابطه با انگليس در كمترين سطح خود است كه ما منتظر هستيم اين قانون هرچه زودتر به صحن علني مجلس شوراي اسلامي ارايه شود.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: البته برخي از مسئولين با تاخير در ارايه اين طرح درصدد دادن فرصت به سفير انگليس در تهران هستند كه من تصور نمي كنم چنين كاري مفيد باشد.

 



فروزنده : مشاغل مطالعاتي و نظارتي شامل دوركاري مي شوند

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت مشاغل مطالعاتي، نظارتي و آنهايي كه نياز به كار فكري داشته و احتياجي به حضور فيزيكي كاركنان نيست، شامل طرح دوركاري مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، لطف الله فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه چه مشاغلي و با چه كيفيتي شامل دوركاري مي شوند، اظهار داشت: براي اينكه محدوديتي ايجاد نشود، طبق بند 3 آئين نامه دوركاري به هر دستگاه با معيارهايي كه دارد، اجازه مي دهيم تا مشاغل خود را از نظر دوركاري بررسي و نتايج كار را به ما اعلام كند.
وي افزود: براساس هدفي كه مدنظر است، تمام مشاغل به يك صورت شامل دوركاري نمي شوند، بعضي از مشاغل2 روز، برخي ها 3 روز و تعدادي هم تمام طول هفته دوركاري دارند.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور تصريح كرد: به طور متوسط 20درصد از هر دستگاهي بايد به صورت دوركاري مشاغل خود را تعريف كنند ولي بعضي ها از دستگاه ها توانستند تا 50، 60 درصد از مشاغل خود را به صورت دوركاري ارائه كنند. اما هدف گذاري بر اين است كه تعداد بيشتري از مشاغل شامل دوركاري شوند.
فروزنده در ادامه درباره برنامه هاي دولت براي فراهم سازي زيرساخت هاي اجراي بهتر طرح دوركاري گفت: دوركاري تنها صرفاً شامل بحث كار الكترونيك نيست، دوركاري به 2 روش است، بعضي از كارها لزوماً بايد داراي امكانات الكترونيكي باشند، در نتيجه بايد مقدمات آن فراهم شود اما برخي از كارها نيازي به وسايل الكترونيكي ندارند.
وي تصريح كرد: در مشاغلي كه امكان آن فراهم شده است، دوركاري مي كنيم اما مشاغلي كه حتماً نيازمند سيستم هاي الكترونيكي است، تا سيستم آن فراهم نشود، دوركاري نخواهيم كرد، ولي بخش اعظمي از مشاغلي كه مطالعاتي، نظارتي و فكري هستند، نياز به سيستم ندارند، كار پروژه اي براي آنها تعريف مي شود كه كارمند كار را انجام و تحويل مي دهد، نوعي پاداش براي او در نظر گرفته مي شود و براساس عملكرد مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
به گزارش همين پايگاه، دولت در راستاي تسريع در توسعه جايگاه هاي عرضه «سي ان جي» 6 وزارتخانه نفت، نيرو، كشور، بازرگاني، صنايع و راه را مكلف كرد در كوتاه ترين زمان ممكن، همه مشكلات و موانع راه اندازي، بهره برداري و توسعه جايگاه هاي سي.ان.جي در سراسر كشور را رفع كنند.

 



استاد برجسته دانشگاه هاي عراق افشا كرد
تلاش منافقين براي ترويج فساد اخلاقي در عراق

يك استاد برجسته دانشگاه هاي عراق با اعلام اينكه منافقين در عراق به بن بست رسيده اند اظهار داشت: اين فرقه خطرناك براي به بن بست رساندن روند روبه رشد عراق به دنبال رواج فساد اخلاقي در اين سرزمين هستند.
«حسين التميمي» در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، با بيان اينكه منافقين براي دست اندازي در عراق هر نوع فعاليتي را انجام مي دهند، گفت: آنها از زماني كه توسط رژيم صدام وارد اين كشور شدند به دنبال ايجاد فساد اخلاقي در عراق بودند و هنوز هم درصدد گسترش آن هستند و اين مسئله پديده اي بود كه تا قبل از ورود منافقين، جامعه عراق با آن روبه رو نبود.
وي ادامه داد: بسياري از منافقين دربرهم زدن اوضاع آرام عراق مشاركت كردند و در طي سال هاي قبل در بسياري از واردات و منابع ارزشمند عراق تصرف كردند، به طوري كه در زمان حضور صدام صدها ميليارد دلار توسط صدام و به واسطه خوش خدمتي هايشان به آنها پرداخت مي شد.
وي به هدف ديگر منافقين براي ايجاد تنش ميان عراق و كشورهاي همسايه اين كشور اشاره كرد و گفت: برعكس آرزوي مردم عراق كه خواهان كشوري باثبات و آرام و داراي روابط حسنه با كشورهاي همسايه هستند، منافقين تنها به دنبال ايجاد تنش هاي مختلف در روابط ميان كشورهاي همسايه با ما هستند.
حسين التميمي با اشاره به آگاهي ملت عراق از ماهيت جريان منافقين ابراز داشت: براي همه ملت عراق ماهيت اين جريان مزدور مشخص شده است و البته از ميان افراد منافقين نيز تعداد زيادي خواهان ماندن در عراق نيستند و تنها با اجبار سران اين فرقه است كه در پادگان اشرف مانده اند.

 



با تصويب دولت صورت گرفت
اضافه شدن چند شهر شمال كشور به مناطق گرمسير 3 و 4

همه شهرهاي استان گيلان به استثناي ماسوله، ديلمان و جيرنده و كليه شهرهاي استان مازندران به استثناي بلده، رينه، كجور، محمدآباد، كياسر، مرزن آباد، كلاردشت و آلاردشت به دليل استمرار افزايش دما به مناطق گرمسيري 4 اضافه شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران در جلسه مورخ 9 آذر 1389 كه در مركز استان مازندران تشكيل شد، بنا به پيشنهاد وزارت نيرو و به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب كرد كه برخي شهرهاي استانهاي گيلان، مازندران و گلستان به دليل افزايش دما و استمرار آن در مناطق شمالي كشور به طبقه بندي مناطق گرم و مرطوب اضافه مي شود.
بر اين اساس، شهر آق قلا در استان گلستان از اول خرداد تا 15شهريور هر سال جزو طبقه بندي مناطق گرمسير 3 قرار خواهد گرفت. ضمنا دوره اعمال تعرفه گرمسير در كليه مناطق استان گلستان از ابتداي خرداد تا 15شهريور خواهد بود.
همچنين كليه شهرهاي استان گيلان به استثناي ماسوله، ديلمان و جيرنده و كليه شهرهاي استان مازندران به استثناي بلده، رينه، كجور، محمدآباد، كياسر، مرزن آباد، كلاردشت و آلاردشت از 15خرداد تا 15شهريور هر سال جزو طبقه بندي مناطق گرمسير 4 قرار گرفتند.
تاريخ اجراي اين تصويب نامه از ابتداي سال 1389خواهد بود.

 



نجار خبر داد
آغاز برخورد با كمپ هاي غيرمجاز ترك اعتياد

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: كنترل كمپ هاي غيرمجاز ترك اعتياد آغاز شده است و با اين كمپ ها برخورد قانوني مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها مصطفي محمدنجار اظهار داشت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه اي وجود دارد كه مبارزه با اين پديده شوم چه در زمينه مقابله چه در زمينه درمان و چه در زمينه پيشگيري بايد پشتوانه علمي داشته باشد.
وي افزود: از مهمترين برنامه هاي ما اين است كه كار تحقيق و پژوهش را در سراسر كشور مخصوصاً با توجه به مباحثي كه در هر استان وجود دارد نهادينه كنيم.
محمدنجار درباره نقشه جامع مبارزه با مواد مخدر گفت: كار تدوين اين نقشه آغاز شده است كه براساس آن تجربيات سال هاي گذشته جمع آوري شده و رويكرد جديدي را براي مبارزه تعيين خواهيم كرد.
وي در خصوص كمپ هاي غيرمجاز مواد مخدر كه اقدام به ضرب و شتم براي ترك معتاد مي كنند يادآور شد: كار كنترل آنها آغاز شده است و با كمپ هاي غيراستاندارد مواد مخدر برخورد مي شود آنچه مهم است اين است كه معتاد بيمار است و برخورد با يك بيمار روش درماني مي خواهد نه ضرب و شتم.
وي درباره بودجه تحقيق و پژوهش در زمينه مواد مخدر نيز گفت: با توجه به تصويب قانون جديد مبارزه با مواد مخدر بنا داريم اين بودجه را افزايش دهيم.
نجار در هشتمين جشنواره انتخاب آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن با اشاره به شيوع مصرف مواد مخدر صنعتي در ميان جوانان تهراني عنوان كرد: در سال هاي اخير مصرف كراك در ميان جوانان تهراني بالاترين رتبه را داشته و پس از آن شيشه و ترياك در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند.
قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: از سال آينده معتاداني كه داوطلبانه براي درمان مراجعه كنند تحت پوشش بيمه معتادان قرار مي گيرند.
مهندس طه طاهري تصريح كرد: تمام معتاداني كه به صورت داوطلبانه وارد پروسه درمان مي شوند تا پايان مراحل نهايي درمان و رسيدن به استقلال شغلي از يكسري حمايت هاي سازمان يافته قانوني برخوردار مي شود.
به گفته وي سازمان بهزيستي كشور و وزارت رفاه متوليان قانوني اين نوع پوشش بيمه اي هستند كه در بخش حمايت و توانمندسازي معتادان اقدامات مطالعاتي و پژوهش هاي اوليه در دست اجرا قرار گرفته و پس از نهايي شدن، از سال آينده اجراي گام به گام آن آغاز مي شود.

 



نماز باران امروز در شيراز اقامه مي شود

شيراز- فارس:
نماز باران در جوار قبور شهداي شيراز اقامه مي شود.
امروز دوشنبه 28 محرم الحرام 1432 ساعت 30/9 صبح در جوار قبور شهداي شيراز، مومنين گردهم آمده و با برگزاري نماز به امامت آيت الله حدائق و استغاثه به درگاه ربوبي نزول رحمتش را درخواست مي كنند.
جامعه روحانيت شيراز در اطلاعيه اي از عموم مردم مومن و خداجوي شيراز خاصه علماي اعلام، طلاب حوزه هاي علميه، كارمندان، كسبه، جوانان و پدران و مادران همراه با فرزندان خردسالشان خواسته است تا در ساعت اعلام شده در دارالرحمه اين شهر حضور به هم رسانند.

 



مديركل بهزيستي استان تهران خبر داد
واگذاري 144 واحد مسكوني به مددجويان

سرويس اجتماعي-
مديركل بهزيستي استان تهران از تحويل 144 واحد مسكوني به معلولان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اين سازمان با اولويت زنان سرپرست خانوار تهران در دهه فجر خبر داد.
به گزارش كيهان، مهندس علي محمد قادري در نخستين نشست خبري خود در خصوص ساماندهي متكديان و افراد ولگرد و بي خانمان گفت: براساس مصوبه هيئت وزيران 14 دستگاه ون وظيفه جمع آوري، ساماندهي و غربالگري اين افراد را دارند.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان در خصوص خدمات مختلف سازمان بهزيستي به زنان آسيب ديده گفت: نگهداري از اقشار آسيب پذير و طرح اورژانس اجتماعي با چند برنامه خدمات خاصي را به اقشار آسيب پذير از جمله زنان و دختران آسيب ديده را ارائه مي دهد.
قادري ادامه داد: سازمان بهزيستي با دو رويكرد به زنان خياباني نگاه مي كند: از طريق سيستم خودمعرف و يا سيستم ارجاي قضايي. اين زنان در دو مركز بازپروري اقامت طولاني مدت و 2 مركز خانه سلامت در استان و 9 مركز مداخله نگهداري مي شوند.
وي در ادامه در خصوص ارائه آمار كودكان و زنان خياباني به خبرنگاران خاطرنشان كرد: آمار اين گروه ها محرمانه و بين دستگاهي است.
مديركل بهزيستي استان تهران در ادامه اين نشست با اشاره به افزايش شهريه مهدهاي كودك گفت: براساس توافقي كه بين سازمان بهزيستي، سازمان حمايت از مصرف كنندگان و وزارت بازرگاني صورت گرفته است، شهريه مهدهاي كودك مصوب و اعلام خواهد شد.
وي افزود: با توجه به نظارت هاي مستمر سازمان بهزيستي، با مهدهاي كودكي كه شهريه اضافه دريافت كنند، در مرحله اول تذكر داده مي شود و در مرحله بعدي تعطيل خواهند شد.
وي همچنين از واگذاري 144 واحد مسكوني همزمان با دهه فجر به معلولان و مددجويان بهزيستي استان تهران با اولويت زنان سرپرست خانوار خبر داد.

 



دهلراني ها شهيد خود را تا دروازه بهشت بدرقه كردند

دهلران- خبرنگار كيهان:
پيكر يكي از رزمندگان اسلام كه در حين پاكسازي ميدان مين به شهادت رسيده بود، پس از تشييع در گلزار شهداي دهلران به خاك سپرده شد.
شهيد نعمت نظري از يادگاران دوران دفاع مقدس و مدير عمليات پاكسازي ميدان مين قطعه 6 شهرستان دهلران بود كه شنبه گذشته هنگام پاكسازي ميدان مين در منطقه عملياتي چيلات دهلران به فيض شهادت نائل آمد. مراسم تشييع پيكر اين شهيد گرانقدر در ميان حزن و اندوه مردم متدين دهلران و با حضور مسئولان اين شهرستان صبح ديروز برگزار شد و مردم شهيدپرور اين شهرستان پيكر شهيد نعمت نظري را تا گلزار شهداي دهلران بدرقه كردند.
شهيد نعمت نظري از جانبازان جنگ تحميلي و از خط شكنان عمليات هاي مختلف از جمله نصر 8، والفجر 3 و 5 بود.

 



از امروزثبت نام آزمون دكتري تخصصي دانشگاه آزاد آغاز شد

ثبت نام داوطلبان دوره دكتري تخصصي با آزمون و بدون آزمون سال 1390 دانشگاه آزاد اسلامي از صبح امروز آغاز مي شود.
براساس اعلام روز يكشنبه مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي، ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون دكتري تخصصي سال 1390 اين دانشگاه از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 24 روز چهارشنبه، 22 دي ماه ادامه خواهد داشت.
داوطلبان آزمون دكتري دانشگاه آزاد مي توانند در مهلت تعيين شده، براي تهيه مدارك لازم شامل دفترچه راهنما و كارت اعتباري به مراكز پستي در سراسر كشور مراجعه كرده و از طريق پايگاه اينترنتي مركز آزمون به نشاني wwwazmoonorg مراحل ثبت نام خود را به انجام برسانند.
متقاضيان دوره بدون آزمون دكتري تخصصي دانشگاه آزاد نيز مي توانند با مراجعه به مراكز پستي و تهيه كارت اعتباري اين دوره، نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

 



با حضور وزير صنايع و معادن خط توليد تريلر در ساوجبلاغ به بهره برداري رسيد

خط توليد تريلر اسكانيا با حضور وزير صنايع و معادن در يك واحد صنعتي در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا، مديرعامل گروه صنعتي ماموت گفت: براي راه اندازي اين خط توليد با اشتغالزايي 400 نفر 200 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
«حسين فردوس» افزود: اين خط توليد در زميني به مساحت پنج هكتار در مدت زمان چهار ماه راه اندازي شده است.
وي گفت: اكنون روزانه دو دستگاه تريلر(باركش) در اين كارخانه توليد مي شود كه به سه دستگاه در روز افزايش مي يابد.
وزير صنايع و معادن در آيين بهره برداري از اين خط توليد صنعتي گفت: دولت بسته هاي حمايتي براي صنايع كشور پيش بيني كرده است.
علي اكبر محرابيان افزود: در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، توجه خاصي به بخش سوخت و انرژي مراكز صنعتي كشور شده است. وي گفت: امروز صنايع كشور با اقتدار در راستاي توليد و شكوفايي اقتصادي كشور گام برمي دارند.

 



توسط مدير حوزه هاي علميه كشور صورت گرفت
رونمايي كتاب «رسم پارسايي» در قم

كتاب رسم پارسايي كه متشكل از 40 درس اخلاق آيت الله اشتهاردي است، توسط آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه كشور رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، ظهر ديروز در دفتر مديريت حوزه هاي علميه در مراسمي كه با حضور آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه كشور، فرزند آيت الله اشتهاردي، حجت الاسلام والمسلمين حسن مولايي مدير مسئول نشريه افق حوزه و برخي مديران حوزه علميه قم برگزار شد از كتاب رسم پارسايي كه مجموعه دروس اخلاق مرحوم آيت الله اشتهاردي است رونمايي شد.
براساس اين گزارش كتاب رسم پارسايي مجموعه دروس اخلاق آيت الله اشتهاردي است كه در نشريه افق حوزه منتشر شده و هم اكنون به صورت يك كتاب چاپ شده است كه مشتمل بر 40 جلسه درس اخلاق آن مرحوم است.
در مقدمه اين كتاب آمده است: نگاهي به دين از منظر اخلاق، زيبايي هاي بي نظير آموزه هاي آسماني اسلام را آن زمان به تصوير مي كشد كه بي تأمل و ترديد، آن را نه، ديني اخلاقي بلكه دين اخلاق مي يابيم و اين گونه است كه پيامبر اين دين، نماد خلق عظيم نام مي گيرد و همه مردم از مكاتب گوناگون او را به نيك سيرتي مي شناسند. طلاب و روحانيون نيز چون گام در راه آن عزيز مي گذارند، بايد عطر اخلاق و مرامشان، مشام جان مردم را مشحون سازد و بدين گونه از آغاز تأسيس حوزه هاي علميه اخلاق از دروس اصلي به شمار مي رفت و نفس قدسي عالمان رباني، تربيت طالبان علوم الهي را رقم مي زد.
در بخش ديگري از اين مطلب آمده است: تاريخ معاصر حوزه، يكي از مدرسان تقوا نشان را كه در نسل متأخر حوزويان تأثير وافر و فراگير نهاد، عالم وارسته و اهل ورع مرحوم آيت الله حاج شيخ علي پناه اشتهاردي مي داند و با اين نگاه بود كه افق حوزه از آغاز انتشار، با تأسيس ستون «اخلاق در حوزه» ضمن بهره از آموزه هاي آن استاد فقيد تدريس مكتوب اخلاق را به صورت منظم و رسانه اي نهادينه ساخت.

 



مدير خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان:
 سيستم هوشمند بر روي خطوط انتقال نفت و بنزين نصب مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سيستم هوشمند هشداردهنده نشت خطوط لوله انتقال نفت و بنزين بر روي لوله هاي مسير تهران- اهواز نصب مي شود.
مدير خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان افزود: 830كيلومتر فيبر نوري به منظور نصب سيستم هوشمند بر روي خطوط انتقال نفت از تهران به اهواز اجرا شده است كه با استفاده از اين شبكه به فاصله هر 15 تا 20 كيلومتر يك سنسور بر روي خطوط اتصال نصب مي شود كه قادر خواهد بود در كوتاهترين زمان ممكن نشت ناشي از پوسيدگي و يا شكستگي لوله را به تلمبه خانه منتقل كند كه با قطع سريع، جريان مايع داخل لوله، آلودگي ناشي از نشت به حداقل مي رسد.
مهندس عليرضا عطار گفت: به منظور افزايش ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه هاي اراك- تهران- تبريز و شمال كشور كه از طريق خطوط انتقال لرستان تغذيه مي شوند. دو خط جديد لوله در دست ساخت است كه 38 كيلومتر خط 20 اينچ از سبز آب خوزستان به اجرا درآمده و 82 كيلومتر لوله 26 اينچ از اين خطوط در منطقه لرستان اجرا شده كه دهه مبارك فجر اين قطعه به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: لرستان بزرگترين مركز انتقال نفت در ايران است كه از طريق سه خط 10 تا 30 اينچ مواد نفتي وارد تلمبه خانه تنگ فني پلدختر مي شود و از آنجا از طريق 6 خط علاوه بر تامين نياز استان به پالايشگاه هاي اراك، تهران، تبريز، شمال كشور، كرمانشاه و ايلام منتقل مي شود.
مهندس عطار گفت: تلمبه خانه تنگ فني در زمان جنگ تحميلي 52 بار توسط رژيم سرنگون شده بعث عراق مورد حمله قرار گرفت كه 26 بار حملات موثر بود و هر بار كمتر از 12 ساعت توسط متخصصان كشورمان مجدداً بازسازي شد و مورد استفاده قرار گرفت.
مهندس عطار گفت: به منظور جلوگيري از رانش زمين و شكستگي خطوط لوله و آلودگي محيط زيست 160 كيلومتر تزريق بتن و سدسازي اجرا شده است.

 



آيت الله مكارم شيرازي: فعلا يارانه ها خمس ندارد

قم- خبرنگار كيهان:
آيت الله مكارم شيرازي در پاسخ به استفتاي شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف از ايشان در خصوص يارانه ها گفت: امسال يارانه هاي نقدي خمس ندارد.
به گزارش روابط عمومي راديو معارف، آيت الله مكارم شيرازي در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف به اين سؤال كه آيا يارانه هايي كه دولت به مردم مي دهد، خمس دارد يا خير؟ گفت: «يارانه ها يك نوع هديه است و هديه هم از نظر ما اگر سال بر آن بگذرد خمس دارد اما به خاطر مصالح و ملاحظاتي مي گوييم امسال خمس يارانه ها را به مقلدين مي بخشيم. حالا ادامه پيدا كرد، آن وقت حكمش را سؤال خواهند كرد و ما جواب خواهيم داد.

 



از محل درآمدهاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه پاسداران صورت مي گيرد
اجراي 5000 پروژه محروميت زدايي در سطح كشور

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
فرمانده قرارگاه سازندگي كوثر از اجراي 5000 پروژه محروميت زدايي با اعتباري بالغ بر 3000 ميليارد ريال در كشور خبر داد.
فرمانده قرارگاه سازندگي قرب كوثر وابسته به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: حضور همه جانبه و فرماندهي مهندسي جنگ در دوران دفاع مقدس و نقش آفريني در عرصه هاي سازندگي كشور در قالب قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) دو مأموريت مهم سپاه پاسداران به شمار مي رود.
سرتيپ پاسدار سيدضياء الدين حزني در ادامه افزود: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) به عنوان بازوي توانمند سپاه در عرصه سازندگي تاكنون توانسته با توكل به قدرت لايزال الهي و تبعيت و پيروي از فرامين رهبر معظم انقلاب، در حوزه هاي مختلف گام هاي بزرگي در راستاي تقويت سياست هاي حمايتي دولت براي محروميت زدايي و رفاه حال مردم ايران در نقاط مختلف كشور به ويژه مناطق محروم و دورافتاده بردارد.
وي اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تداوم فعاليت ها و خدمات دولت در حمايت از محرومان كشور، 5000 پروژه محروميت زدايي را در سطح دهستان ها، حاشيه شهرها و حدود 10 هزار روستاي كشور به اجرا درآورده است كه عمده ترين آنها ساخت خانه هاي بهداشت، مدارس، راه سازي، آب رساني، خانه عالم، غسالخانه، مراكز نگهداري معلولين، آسايشگاه و اماكن ورزشي و... است كه براي تكميل، تجهيز و بهره برداري از آن ها از محل درآمدهاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) 300 ميليارد تومان هزينه شده است.
گفتني است در سفر سرتيپ حزني به استان مازندران، وي ضمن بازديد از پروژه هاي در دست اجرا، تعدادي از طرح هايي كه توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(كوثر) را كه آماده بهره برداري شده بود، افتتاح كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

ماموريت ويژه سازمان سيا براي بازيگر هاليوود
سازمان سيا، به منظور تجزيه سودان جورج كلوني بازيگر مشهور هاليوود را به مديريت سايت ديده بان ماهواره اي سودان، منصوب كرد.
حدود سه ماه پيش جورج كلوني از سوي اوباما ماموريت يافت تا براي تصرف قلب و ذهن مردم سودان و تاثيرگذاري در جريان رفراندوم سودان به منظور تجزيه اين كشور، عازم جنوب سودان (دارفور) شود. او تا اين مرحله موفق شده و توانسته است مردم دارفور را براي جدايي از سودان اقناع كند و آمريكا را بر منابع بي كران نفت و مس و اورانيوم دارفور حاكم كند.
به گزارش مشرق، رفراندوم سراسري تجزيه سودان، 9 ژانويه سال ميلادي جاري (يعني يك هفته ديگر) برگزار مي شود.
بايد گفت يكي از بانيان و طرفداران تجزيه كشور سودان، رژيم صهيونيستي است.
تجزيه كشور سودان، گامي در جهت ضربه زدن به جهان اسلام تلقي مي شود.
«فتنه» جديد در راه است
كارگردان فيلم ضد اسلامي «فتنه» در حال نگارش يك كتاب با همين مضمون است.
«گرت ويلدرز» نماينده ضد اسلامي پارلمان هلند در تحركي جديد، در حال نوشتن يك كتاب است كه به گفته خودش براي فروش در بازار كتاب آمريكا در نظر گرفته شده است.
با وجود اعتراض گسترده مسلمانان به اهانت به قرآن توسط اين سياستمدار هلندي، لابي صهيونيستي مانع از برخورد قانوني با وي شد.
به گزارش خبرگزاري كتاب به نقل از دوچ نيوز و راديو هلند، ويلدرز كه در هلند حزب راست افراطي «آزادي» را رهبري مي كند درباره اين كتاب گفت: «اين كتاب اساسا براي بازار آمريكا است و تاكيد آن بر راه هاي مبارزه با گسترش اسلام در سطح جهاني است.
بايد اشاره كرد كه دولت و مجلس هلند نسبت به اسلام و انقلاب اسلامي ايران، كينه عميقي دارند.
راديو ضد اسلامي و ضد ايراني «زمانه» هم اينك با بودجه دولت هلند فعاليت مي كند.
افشاي مستند منافقين و گروهك هاي ماركسيستي
در يك داستان
جواد افهمي، نويسنده ادبيات انقلاب و دفاع مقدس، يك داستان درباره انحراف گروهك منافقين و سازمان ها و احزاب ماركسيستي مي نويسد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين داستان «كابوس يك شب پاييزي» نام دارد و براساس اسناد و مدارك موجود درباره اين گروهك ها نوشته خواهد شد. در اين داستان فضاي اجتماعي و سياسي ايران در دهه 50 ترسيم خواهد شد.
افهمي كه پيش از اين رماني با عنوان «سوران سرد» را با موضوع مبارزات انقلابي در غرب كشور نوشته بود، «كابوس يك شب پاييزي» را جهت ارائه به سومين جشنواره داستان انقلاب مي نويسد.
مراسم تجليل از هنرمندان انقلاب اسلامي برگزار مي شود
زمان برگزاري ويژه برنامه تجليل از هنرمندان انقلاب اسلامي كه قرار بود 11 دي در تالار سوره حوزه هنري برگزار شود به 19 دي موكول شد.
ويژه برنامه تجليل از هنرمندان انقلاب اسلامي يكي از بخش هاي ويژه برنامه «عصر سوره» است كه حوزه هنري برگزار كننده آن است. در اين برنامه از هنرمندان رشته هاي مختلف هنري كه در زمينه نهم دي آثاري خلق كرده اند، تجليل خواهد شد.
شركت بيش از هزار اثر در جشنواره بين المللي تئاتر فجر
يك هزار و 23 اثر از سراسر كشور متقاضي شركت در بيست ونهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر هستند.
در اين دوره از جشنواره 865 كارگردان تئاتر متشكل از 175 زن و 690 مرد از شهرها و استانهاي مختلف كشور متقاضي شركت در جشنواره هستند.

 



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14