(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 دی 1389- شماره 19838

اعتبارنامه اين نماينده را ساقط كنيد
افزايش 44درصدي ثبت ولادت در طالقان
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي دولت: قانون جديد مالياتي كشور تدوين شد
ايران در كيهان
هشدار نسبت به لامپ هاي كم مصرف شكسته
هشدار درباره فرونشست دشت اردبيل
احداث زيباترين و مدرن ترين مركز رسانه اي كشور در منطقه خليج فارس
2ميليون ليتر به سهميه سوخت جهاد كشاورزي خراسان جنوبي اضافه شد
وجود 21هزار سنگ نگاره در منطقه تيمره خمين
46درصد صنعت مازندران درآمل مستقر است
استاندار گيلان: ميزان سرمايه گذاري در ديلمان 5 برابر ساخت راه آهن است
امام جمعه شيراز: حكومت اسلامي حكومت بر قلب ها و انديشه هاي مردم است
مديركل راه و ترابري همدان: حمل بيش از ظرفيت بار از عمر مفيد جاده ها مي كاهد
مدير مركز رشد فناوري ابركوه: ساخت دستگاه تزريق آوندي و درمان درختان به شيوه تزريق
افزايش 30درصدي اعتبارات عمراني بناب
عضويت در كتابخانه هاي خرم آباد رايگان شد



اعتبارنامه اين نماينده را ساقط كنيد

مردم ولايتمدار ايلام با امضاي طوماري ضمن محكوم كردن ملاقات داريوش قنبري نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي با يكي از سران اصلي جريان فتنه، از لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستند تا اعتبارنامه وي را ساقط كند. در بخشي از اين طومار كه به امضاء مردم ايلام رسيده و براي دفتر لاريجاني ارسال خواهد شد آمده است؛ ملاقات نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي با خاتمي كه سردمدار فتنه است پشت پا زدن به راي مردم و حركتي در همنوايي با دشمنان خارجي نظام اسلامي است لذا از جنابعالي مي خواهيم تا اعتبارنامه قنبري از درجه اعتبار ساقط تا اين ننگ بزرگ از دامن مردم شريف و ولايتمدار ايلام پاك شود.
همچنين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در خطبه هاي نمازجمعه ضمن محكوم كردن حركت غيرارزشي اين نماينده اظهار داشت: متاسفانه يكي از نمايندگان در ملاقات با خاتمي كه خود سردمدار كل فتنه گران است با عمل خود به مردم قهرمان ايلام خيانت كرده و با اين حركت خود به راي مردم پشت پا زده است.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي خطاب به اين نماينده گفت: چرا برابر كسي زانو زدي كه بزرگترين خيانت را در كشور انجام داده است؟ خاتمي گورباچف نظام ما بوده تو با چه حقي با اين آقا ملاقات كردي؟ چرا آرمانهاي امام خميني را زير پا گذاشتي؟
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام افزود: يا بايد جواب مردم را بدهي و يا مردم جواب دندان شكن به تو خواهند داد. وقتي با چنين كسي با اين پرونده سياه، ملاقات كني پس ديگر به نظام و مردم اعتماد نداري در نتيجه رأي مردم را دزديده اي و ديگر صلاحيت نمايندگي را نداري اين را من نمي گويم، امام (ره) مي گويد، قانون اساسي مي گويد.
وي افزود: آقاي نماينده كسانيكه حامي تو بودند و در انتخابات تو را بالا آوردند اكنون به عنوان فتنه گر در زندان بسر مي برند.
جمعيت نمازگزار با صداي مرگ بر فتنه گر و مرگ بر ضد ولايت فقيه حمايت خود را از سخنان حجت الاسلام والمسلمين لطفي را اعلام داشتند.
ايلام- خبرنگار كيهان

 



افزايش 44درصدي ثبت ولادت در طالقان

طالقان- خبرنگار روزنامه كيهان
رئيس اداره ثبت احوال طالقان گفت: در 9ماهه اول امسال 44درصد افزايش ولادت نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته ايم.
«مسعود شكرگزار» در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: براساس ثبت آمار ولادت در شهرستان طالقان در سال جاري 80درصد از نوزادان متولد شده پسر و 20درصد آنها دختر است.
وي گفت: انتخاب دو نام «محمد و حسين» بيشترين فراواني را در سال 89 براي پسران داشته است. براي دختران نيز دو نام «زهرا و فاطمه» را مردم طالقان براي فرزندان خود بيشتر از ساير اسامي استفاده كرده اند.
رئيس اداره ثبت احوال طالقان از صدور شناسنامه مكانيزه براي بزرگسالان در آينده نزديك خبر داد و گفت: شناسنامه مكانيزه با دارا بودن هولگرام و همچنين عكس اسكن شده داراي ضريب امنيتي بسيار بالايي است كه دست جاعلان را در اين زمينه كوتاه خواهد كرد.
وي با اشاره به راه اندازي سيستم اتوماسون اداري در اداره ثبت احوال طالقان گفت: تجهيزات سخت افزاري اين سيستم نصب شده است و تا پايان سال جاري شاهد راه اندازي آن خواهيم بود.
رئيس اداره ثبت احوال طالقان از مزاياي سيستم اتوماسون اداره را سرعت جابجايي اطلاعات و همچنين كم شدن نامه نگاري و هزينه هاي اداري خواند.

 



سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي دولت: قانون جديد مالياتي كشور تدوين شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي دولت از اتمام مراحل پاياني اصلاح قانون ماليات خبر داد.
محمدرضا فرزين در حاشيه همايش آموزشي اجراي نظام هدفمندسازي يارانه ها در كاشان گفت: در نظام كنوني ماليات، فقط حقوق بگيران، ماليات مي دهند اما در قانون جديد ماليات هركس متناسب با ميزان درآمدش موظف به پرداخت ماليات مي شود و اين نوع نظام پرداخت همراه با شناسايي افراد اجرا مي شود.
وي، تدوين قانون جديد ماليات را به معناي افزايش ميزان پرداخت ماليات ندانست و اظهار داشت: در اين نوع نظام جديد با شناسايي كساني كه تاكنون ماليات نداده اند در گروه افراد پرداخت كننده ماليات قرار مي گيرند.
وي، بررسي قانون گمرك را هم به عنوان يك لايحه در مجلس خاطرنشان كرد و افزود: اصلاح نظام بانكي نيز تقريباً 3 سال است كه به عنوان يكي از پايه اي ترين اصلاحاتي كه بسيار سخت بود، در حال اجراست.
وي بيان داشت: مشكل اصلي نظام بانكي ما اين است كه قيمت تمام شده پول در كشور ما بالاست و اين برخلاف دستورات اسلام است.
به گفته وي، پول در كشور ما كالاي كمياب است و اين مسئله اي است كه بايد نظام بانكي اصلاح شود تا توان توليد در كشور افزايش يابد.
فرزين، شناسايي گروه هاي اقتصادي در كشور را مورد تاكيد قرار داد و بيان كرد: علي رغم فراواني منابع و نيروي انساني جوان، عموم افراد كشور ما دچار مشكل اقتصادي در توليد هستند كه حل اين مشكلات در گرو اصلاح سيستم ها و اجراي طرح تحول است.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي دولت اضافه كرد: با نظام شناسايي در حوزه هاي بانكي، گمرك، مالياتي و يارانه هامي توانيم درآمدها را رصد و اقتصاد كشور را كنترل و مديريت كنيم و اين همان چيزي است كه در حال حاضر در كشورهاي اروپايي بواسطه وجود نظام شناسايي، حتي فروش يك شيء و كالاي كم ارزش و خروج آن از مرزهايشان ثبت مي شود.
به گفته وي نظام شناسايي خانوار، ماليات، گمرك و نظام جامع مشترك در كشور ما ناقص است.
فرزين از گازي شدن تمام كوره هاي آجرپزي در كشور تا پايان سال جاري خبر داد.
وي گفت: سهميه 50 ميليون ليتري بنزين جانبازان 70 درصدي كه طي 9 ماه سال جاري به تعويق افتاده است پرداخت مي شود. فرزين از اعلام سهميه جديد گازوئيل براي بخش حمل و نقل در روز 25 دي ماه خبر داد.

 



ايران در كيهان

ستاد دهه فجر گنبدكاووس

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان: «غلامعلي سوسرايي» فرماندار گنبدكاووس د رجلسه ستاد دهه فجر اين شهرستان گفت: هدف محوري همه گروه هايي كه در بعد از انقلاب اسلامي اقدام به شورش كردند براندازي نظام بوده است.
وي گفت: در دهه فجر امسال، 18 كميته برگزاري آئين هاي اين دهه را برعهده خواهند داشت.
فرماندار گنبدكاووس از بخشداري ها خواست تا با تشكيل كميته هاي فرعي در روستاها اين دهه را گرامي بدارند.
سال گذشته شهرستان گنبدكاووس با برگزاري 138 برنامه مقام اول را در استان گلستان كسب كرد.

لايروبي قنات سبزوار

سبزوار-خبرنگار كيهان: قنات باغ دشت خوشاب واقع در شهرستان سبزوار كه بر اثر تخريب و عدم لايروبي به صورت متروكه درآمده بود احيا شد. اين خبر را رئيس مركز جهاد كشاورزي خوشاب اعلام كرد و گفت: اعتبار اين پروژه 140 ميليون ريال بود كه 20 درصد آن از محل خودياري مالكان و 80درصد از محل اعتبارات استاني تامين شده و اجراي آن شش ماه طول كشيد.
سرانه مطالعه در آذربايجان

تبريز-خبرنگاركيهان: سرانه مطالعه در آذربايجان شرقي 13 دقيقه بيشتر از سرانه مطالعه كشور مي باشد.
«حسين خدايي» مدير كل كتابخانه هاي عمومي آذربايجان شرقي د رنشست «انجمن كتابخانه هاي عمومي اين استان» گفت: سرانه مطالعه روزنامه در آذربايجان شرقي، رتبه اول ايران را دارد. به گزارش خبرنگار ما، وي خاطرنشان كرد: 38 ميليارد ريال براي گسترش پروژه هاي فرهنگي و كتابخواني در آذربايجان اختصاص يافته و تلاش مي شود تا كتب قديمي در كتابخانه هاي آذربايجان شرقي به مركز استان، منتقل شوند.

مصوبات سفر مقام معظم رهبري در يزد

يزد-خبرنگار كيهان: مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان يزد در صدا و سيماي مركز اين استان به جز يك مورد كه از پيشرفت 60درصدي برخوردار است، به طور كامل اجرايي شده است.
استاندار يزد گفت: مصوبات سفرهاي دور اول و دوم رياست جمهوري به استان يزد نيز از پيشرفت خوبي برخوردار بوده است.
فلاح زاده، توليد مستندها-سريال ها و برنامه هاي صدا و سيماي استان يزد را عامل موثري در معرفي آدب و رسوم و خصوصيات ويژه و برجسته استان يزدبه سراسر كشور عنوان و خاطرنشان كرد: مصوبات سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري در صدا و سيماي يزد به جز يك مورد كه 60درصد پيشرفت داشته، به طور كامل اجرايي شده است.

بازديد سرزده فرماندار از نانوائيها

آمل-خبرنگار كيهان: يدالله اكبرزاده فرماندار شهرستان آمل و رئيس كميسيون تعزيرات ويژه گندم و آرد و نان شهرستان آمل به اتفاق مسئولين مربوطه در جهت رسيدگي به وضعيت نانوائيهاي شهرستان آمل همزمان با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در بخش آرد و نان سرزده از واحدهاي نانوائي شهر آمل بازديد به عمل آورد.

توجه ويژه به پرورش شتر

بندرعباس-خبرنگار كيهان: معاون توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان با بيان اينكه گوشت شتر محصول دامي است كه هيچ گونه مواد افزودني ندارد ابراز داشت: اهميت دادن به توليد گوشت شتر در استان بايد در اولويت قرار گيرد وي افزود: شترداران براي پرورش هرچه بيشتر اين نوع دام در استان بايد تشويق شوند. ابراهيم طغرلي گفت: با اهميت دادن به پرورش اين نوع دام در استان مي توان توليدكنندگان شتر را به سمت و سويي برد كه اين استان به قطب توليد شتر در كشور تبديل شود.

اهداي عضو در بابل

بابل-خبرنگار كيهان: در پي مرگ مغزي يك خانم 50 ساله ساكن امير كلا، خانواده مرحوم در يك اقدام انساني و خداپسندانه 3 عضو اين خانم را جهت پيوند به افراد نيازمند اهدا كردند.

صندوق صدقات ضد سرقت در كرج

كرج-خبرنگار كيهان: سرپرست اداره كل كميته امداد استان البرز از نصب صندوق هاي صدقات ضد سرقت در اين استان خبر داد.
علي سالاركيا در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 500 صندوق صدقات ضد سرقت در مركز شهر و معابر پرتردد شهر كرج نصب شده است.

پژوهشسراي مرحوم خبازي در مازندران

فريدونكنار-خبرنگار كيهان: پژوهشسراي دانش آموزي مرحوم خبازي شهرستان فريدونكنار براي دومين سال متوالي به عنوان برترين پژوهشسراي استان مازندران برگزيده شد.
حمزه علي شيرپور مسئول پژوهشسرا در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين پژوهشسراي دانش آموزي در آبانماه سال 84 با نام علامه طباطبائي در فريدونكنار آغاز به كار كرد و پس از اهداء محل كنوني از سوي يكي از نيكوكاران شهرستان بنام زنده ياد مرحوم حاج امرالله خبازي راه اندازي شد و در سال 86 با مصوبه آموزش و پرورش بنام اين شخص نيكوكار تغيير نام داد.

همايش مربيان قرآن فريدونكنار

فريدونكنار-خبرنگار كيهان: رئيس اداره تبليغات اسلامي فريدونكنار از برگزاري دومين همايش مربيان قرآن كريم اين شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام محمدعلي ابراهيم نژاد در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: هدف از برگزاري همايش هاي مربيان قرآن، سازماندهي مربيان قرآن در كارگروه هاي مختلف و تقسيم مسئوليت ها و همچنين فعال كردن گروه در جهت ساخت و توليد آثار هنري، تجسمي و آموزشي با بهره گيري از تجربيات و خلاقيت يكديگر و جدي بودن است.

استقرار فرمانداري در مياندورود

ساري-خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران از تحقق وعده رئيس جمهور مبني بر استقرار فرمانداري در مياندورود ساري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، هادي ابراهيمي، معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با اشاره به ابلاغ مصوبه هيات دولت درخصوص تصويب شهرستان مياندورود به مركزيت سورك، افزود: در اجراي اين مصوبه دو بخش در اين شهرستان تاسيس مي شود.

بازديد از زادگاه نفت

مسجد سليمان-خبرنگار كيهان: در روزهاي پاياني هفته پژوهش، دانشجويان دانشگاه شيراز زادگاه نفت را براي بازديد خود برگزيدند.
به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان، حدود 50 دانشجوي رشته زمين شناسي دانشگاه شيراز از تاسيسات و اماكن صنعتي زادگاه نفت خاورميانه بازديد كردند.

 



هشدار نسبت به لامپ هاي كم مصرف شكسته

شيراز- خبرنگار كيهان:
معاون پژوهشي مركز تحقيقات سياستگذاري سلامت فارس نسبت به تماس مستقيم دست با لامپ هاي كم مصرف شكسته هشدار داد.
دكتر «حسن جولايي» اظهار داشت: باتوجه به اينكه محتواي لامپ هاي كم مصرف جيوه است و اين لامپ ها از طريق جيوه نور توليد مي كنند با شكسته شدن آن جيوه مي تواند در فضا آزاد و جذب بدن شود.
وي گفت: باتوجه به اينكه جيوه فلزي سمي است در صورتي كه جذب بدن شود مي تواند در هوا و محيط منتشر شده و آثار پوستي و كليوي بر افراد بگذارد و عوارض جبران ناپذيري به همراه داشته باشد.
وي افزود: لامپ هاي كم مصرف در صورتي كه شكسته شده و نسبت به جمع آوري جيوه آن با احتياط لازم اقدام نشود مي تواند از طريق ريه ها جذب شده و حتي عوارض مغزي نيز بر فرد بگذارد.
وي گفت: لامپ هاي كم مصرف علاوه بر اين به دليل منتشر كردن اشعه ماوراي بنفش مي تواند عوارض پوستي به همراه داشته و براي پوست خطرساز باشد و به همين علت فاصله آن با پوست نبايد باشد.
وي اضافه كرد: عوارض لامپ هاي كم مصرف بر روي پوست زماني بروز مي كند كه فاصله آن با پوست كم باشد و به همين دليل اين لامپ ها نبايد در چراغ هاي مطالعه استفاده شود و فاصله اين لامپ ها با فرد حداقل بايد 30 سانتي متر باشد.
وي گفت: لامپ هاي كم مصرف بهتر است در اماكني از جمله راهروهاي عمومي استفاده شود كه افراد در درازمدت در معرض آن قرار نداشته باشند.

 



هشدار درباره فرونشست دشت اردبيل

مديرعامل آب منطقه اي اردبيل در جلسه بحران خشكسالي استان گفت: دشت اردبيل در حال حاضر 11 متر افت دارد كه اين فرو نشست زنگ خطر را براي همگان به صدا درآورده است.
علي حيدري افزود: اين پديده بسيار خطرناك از كاهش شديد سطح سفره هاي زيرزميني در دشت اردبيل ناشي مي شود.
وي گفت: اعلام اين وضعيت جوسازي يا فضاسازي تبليغي نيست بلكه بايد آگاهي كسب كرده و اجازه داده نشود بيش از اين در اين دشت از منابع زيرزميني اضافه برداشت شود.
وي در مورد آخرين وضعيت مديريت منابع آب زيرزميني گفت: با نصب كنتورهاي هوشمند براي چاه هاي استان اردبيل با همكاري شركت برق برنامه ريزي مناسبي انجام شده و در كنار آن تقويت اكيپ هاي گشت و نظارت منابع آب در دستور كار قرار داده شده است.
وي با اشاره به نصب 400 كنتور هوشمند براي چاه هاي عميق و نيمه عميق استان گفت: با هدف جلوگيري از فرو نشست دشت اردبيل امسال 260 چاه غيرمجاز مسدود شده است.

 



احداث زيباترين و مدرن ترين مركز رسانه اي كشور در منطقه خليج فارس

كيش-خبرنگاركيهان:
تفاهم نامه احداث يكي از زيباترين و مدرن ترين مراكز رسانه اي كشور در منطقه خليج فارس به امضاء معاونان اداري، مالي و توسعه و فناوري رسانه سازمان صداو سيما و معاون برنامه ريزي دفتر امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي رياست جمهوري به امضا رسيد.
دكترعلي عسگري معاون توسعه و فناوري رسانه پس از امضاي اين تفاهم نامه، جزيره كيش را جزيره اي تاريخي، و يكي از نمادهاي پيشرفت و توسعه كشورمان دانست و آنرا گوهري بي همتا در خليج هميشه فارس خواند و افزود: با توجه به طرحهاي كلان كه مورد نظر مسئولين عالي نظام و دولت است ضروريست صداوسيماي مركز كيش نيز سازماندهي شود و با همسويي توسعه اين منطقه همراه باشد.
معاون توسعه و فناوري رسانه خاطرنشان كرد: سال هاست درخصوص جابه جايي مكان فعلي رسانه ملي در جزيره كيش مورد نظر كارشناسي قرار گرفته است كه با امضاي يك تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد كيش حداكثر تا 18 ماه آينده ما شاهد ساختمان جديد صداوسيماي مركز كيش خواهيم بود.

 



2ميليون ليتر به سهميه سوخت جهاد كشاورزي خراسان جنوبي اضافه شد

بيرجند- خبرنگار كيهان:
در كميسيون تنظيم بازار استان مصوب شد 2ميليون ليتر به سهميه سوخت جهادكشاورزي اضافه شود.
رئيس سازمان بازرگاني استان خراسان جنوبي در اين جلسه گفت: براي جلوگيري از مشكلات احتمالي بازار در آينده با همكاري جهادكشاورزي و شركت پخش فرآورده هاي نفتي مقرر شده است كه به سهميه سوخت واحدهاي توليدي جهاد كشاورزي 2ميليون ليتر اضافه گردد تا براي تنظيم بازار در آينده مشكلي پيش نيايد.
در ادامه اين جلسه به بحث سيمان پرداخته شد و مصوب شد كه نمايندگاني از استانداري، اتحاديه واحدهاي صنفي، كارخانه ها و اداره بازرگاني براي بررسي قيمتهاي خرده فروشي به استان هاي همجوار سفر كنند تا از نزديك وضعيت قيمت در بازارها مشاهده و ارزيابي شود.

 



وجود 21هزار سنگ نگاره در منطقه تيمره خمين

اراك-خبرنگاركيهان:
21هزار سنگ نگاره منحصر به فرد كه در دنيا بي نظير است و نمونه آن در هيچ كجاي دنيا مشاهده نشده است در منطقه تيمره خمين وجود دارد.
محمد ناصري فرد محقق و پژوهشگر سنگ نگاره هاي خمين ضمن اعلام خبر فوق گفت: وجود اين سنگ نگاره ها براي باستان شناسان مردم شناسان، محيط بانان و دوست داران طبيعت جذاب است و موجب توجه آنان براي ديدن از اين سنگ نگاره ها شده است.
وي گفت: اخيراً نقوش انسانهاي برون زميني در تيمره خمين كشف شده است كه مربوط به انسانهايي است كه با صورت و لباس هاي مخصوص شباهت نزديك به فضانوردان امروز دارند.
ناصري فرد افزود: پژوهش ها نشان مي دهد كه يك هنرمند حكاك اهل خمين آن آثار بسيار زيبا را خلق كرده است كه مشابه آن را مي توان در كشورهاي چين، ايتاليا، آمريكا و پرو مشاهده كرد.

 



46درصد صنعت مازندران درآمل مستقر است

آمل-خبرنگاركيهان:
فرماندار آمل از استقرار 46درصدي صنعشت مازندران دراين شهرستان خبر داد.
يدالله اكبرزاده درمراسم توسعه نساجي بابكان آمل با بيان اينكه 46درصد صنعت استان درشهرستان آمل مستقر است، گفت: مسئولان استاني و شهرستاني نگاهي مثبت به روند احياي اين مجموعه صنعتي دارند و بازسازي و توسعه نساجي از دغدغه هاي نيروي كار و كارگري و مسئولان نساجي مي باشد.
دراين مراسم مديركل كار و امور اجتماعي استان مازندران با بيان حمايت هاي لازم از طرح توسعه نساجي بابكان افزود: ايران مزيت خوبي درمصرف پارچه دارد كه ايراني ها 3 برابر ميانگين جهاني پارچه مصرف مي كنند كه شركت هاي نساجي ايران به خوبي مي توانند بازارهاي خود را دراين حوزه توسعه دهند .سيدمحمد نجفي با اشاره به اينكه صنعت ايران جهت مقابله با ديگر كشورها بايد با برنامه ريزي حركت كند بلند گفت: درسالهاي اخير چيني ها توانستند با برنامه ريزي بلند مدت تمام بازارهاي ايران را تصاحب كنند كه اگر ما مي خواهيم درجهان رقابت كنيم بايد صنعتگران و توليدكنندگان با برنامه حركت كنند گفتني است دراين مراسم فاز نخست پروژه هاي بافندگي و سالن ريسندگي نساجي بابكان آمل به بهره برداري رسيد.

 



استاندار گيلان: ميزان سرمايه گذاري در ديلمان 5 برابر ساخت راه آهن است

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از اجراي يكي از بي نظيرترين طرحهاي گردشگري خاورميانه، قفقاز و آسياي مركزي در اين استان خبر داد.
روح الله قهرماني چابك در نشست مسئولان استان در بحث ايجاد طرحهاي گردشگري افزود: اين منطقه نمونه گردشگري بعنوان يكي از مصوبات سفر رئيس جمهوري به گيلان در ديلمان شهرستان سياهكل و با توجه به در نظر گرفتن معماري اسلامي و ايراني اجرا مي شود.
وي افزود: اين طرح نمونه گردشگري در زميني به وسعت يك هزار و 300 هكتار با كنسرسيوم سرمايه گذاري شركت هاي ايراني و اروپائي ساخته خواهد شد.
نماينده عالي دولت در استان گيلان تصريح كرد: براي ايجاد و راه ا ندازي اين مجتمع گردشگري با كاربري هاي اقامتي، فرهنگي، علمي و آموزشي، ورزشي و تفريحي درماني افزون بر 5 ميليارد يورو هزينه مي شود.
وي با اعلام علاقه مندي شركت هاي داخلي و خارجي براي ساخت مجتمع بين المللي گردشگري ديلمان گفت: اين مجتمع با توجه به معماري اسلامي ايراني و آب و هوايي منحصر به فرد گيلان احداث مي شود و ساخت هتل هاي 3 تا 5 ستاره دانشگاه بين المللي گردشگري، جهانگردي، موزه هنرهاي اسلامي، پارك مشاهير استان و كشور، موزه طبيعي و فرهنگي، شهربازي، پارك آبي، باغ پرندگان، بازارچه هاي سنتي و صنايع دستي، بيمارستان از امكانات پيش بيني شده در ساخت اين پروژه است.
به گفته قهرماني چابك با ايجاد و بهره برداري از اين طرح بي نظير گردشگري در منطقه گردشگري نمونه ديلمان شهرستان سياهكل براي حداقل 50 نفر ايجاد اشتغال خواهد شد.
وي افزود: ميزان سرمايه گذاري در طرح گردشگري ديلمان به تنهايي حدود 5 برابر هزينه ساخت راه آهن گيلان است.

 



امام جمعه شيراز: حكومت اسلامي حكومت بر قلب ها و انديشه هاي مردم است

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
شاخص هاي حكومت هاي غيرالهي قدرت و حاكميت مقتدرانه متكي به سلاح بر مردم مي باشد، در حالي كه در حكومت هاي الهي پيوند دل ها با امامت و ولايت اساس كار مي باشد.
امام جمعه شيراز در سفر به فيروزآباد فارس طي سخناني در شوراي اداري استان ضمن قدرداني از نقش تاريخي مردم فيروزآباد فارس در پيروزي انقلاب تفاوت عمده حكومت هاي الهي و غيرالهي را در چگونگي نگاه رهبران اين نظام نسبت به مردم دانست و گفت: همه حكومت ها علي رغم تنوع و اختلافات فكري كه دارند در يك نكته اتفاق نظر دارند كه اگر تبعيت و اطاعت مردمي را داشته باشند موفق خواهند بود، چون بدون اطاعت و همدلي مردمي نمي توان كار را به پايان رسانيد.
امام جمعه شيراز شاخص حكومتهاي غيرالهي را قدرت و حاكميت مقتدرانه متكي به سلاح بر مردم دانست و گفت قرآن نمونه اين گونه حكومتها را حكومت فرعون مي داند كه پايه هاي حكومت خود را براساس تحقير مردم و شكستن قدرت آنان بنيان مي گذارند ولي در حكومت هاي الهي پيوند دل ها با امامت و ولايت اساس كار مي باشد.
وي افزود:در قاموس انبيا، سلطنت جايگاهي ندارد بلكه پيوند مردم با ولي و مولاي خود، حفظ تكريم و شخصيت انسان ملاك عمل قرار مي گيرد و در اين نظام، حكومت بر روي قلب و دل و انديشه هاي مردم است نه بر روي جسم و كالبد انسان.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين هاشمي زاده، امام جمعه فيروزآباد و محمدرضا رحيمي فرماندار شهرستان فيروزآباد ضمن استقبال از سفر آيت الله ايماني به بيان مشكلات و كاستي هاي موجود در شهرستان فيروزآباد پرداختند.

 



مديركل راه و ترابري همدان: حمل بيش از ظرفيت بار از عمر مفيد جاده ها مي كاهد

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان همدان گفت: حمل بيش از ظرفيت بار توسط ناوگان باربري جاده اي، عمر مفيد آسفالت جاده ها را كاهش داده است.
سيدكمال الدين ميرجعفريان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در شرايط عادي و استاندارد، روكش آسفالت جاده ها و راه هاي اصلي هر 10سال يك بار و راه هاي روستايي هر 15سال يك بار تجديد مي شود اما باتوجه به عدم رعايت ظرفيت بار و تردد بارهاي غيرمجاز و سنگين، در كشور ما عمر مفيد روكش هاي مذكور بسيار كاهش يافته است.
وي با اشاره به وجود 5200كيلومتر آزادراه، بزرگراه، راه هاي اصلي و فرعي و روستايي در استان همدان، اظهار داشت: تراكم راه در استان خوب بوده و از ميانگين كشوري بالاتر است اما باتوجه به سرويس دهي جاده هاي همدان به 6 استان ديگر، نياز به احداث راه هاي بيشتري داريم.
مديركل راه و ترابري استان همدان اضافه كرد: اما كيفيت راه ها در مسايل فني و به ويژه شانه هاي خاكي كنار جاده ها نياز به كار بيشتري دارد و وضعيت فعلي جوابگوي ترافيك جاده هاي استان نيست.
ميرجعفريان خاطرنشان ساخت: درحال حاضر همدان تبديل به يك كارگاه بزرگ راه سازي شده و 360 پروژه در زمينه هاي راه سازي و راه داري و ترميم آسفالت راه هاي اصلي و روستايي در دست اقدام است.
وي افزود: احداث 6كنار گذر با اختصاص 700ميليارد ريال اعتبار و 6 بزرگ راه با 114كيلومتر طول، از مهمترين پروژه هاي در دست اجراي راه و ترابري استان همدان به شمار مي رود.
وي اعلام كرد: با فرا رسيدن فصل سرما، اجراي طرح راهداري زمستاني اين اداره كل از نيمه آذرماه در جاده هاي استان آغاز شده و 632نفر از كاركنان اداري با 331 دستگاه انواع ماشين آلات موردنياز در 39 پايگاه مربوطه مستقر شده اند.

 



مدير مركز رشد فناوري ابركوه: ساخت دستگاه تزريق آوندي و درمان درختان به شيوه تزريق

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير مركز رشد فناوري ابركوه از ساخت دستگاه تزريق آوندي و درمان درختان بيمار به شيوه تزريق خبر داد.
علي اصغر قيومي گفت: در كشاورزي مدرن، مصرف سموم و آفت كش ها به شيوه اي كه در كشور ما متداول است به دليل آلودگي محيط زيست و حتي آلوده شدن محصولات كشاورزي و تأثيرات مخربي كه بر سلامتي مصرف كننده مي گذارد، منسوخ شده است.
وي يكي از روش هاي امروزي را كه فاقد معايب سامانه هاي قبلي است و در حال حاضر براي نخستين بار در سطح منطقه، در يكي از شركت هاي زيرمجموعه اين مركز در حال انجام است را روش جديد تزريق (INJECTION) اعلام كرد.
قيومي اظهار داشت: در اين روش، مواد بازدارنده كه سعي شده غيرشيميايي باشند با آفات و بيماري ها مبارزه مي كنند.
وي افزود: اين روش در ايران روش جديدي است كه در ابركوه توسط مهندس زارع، كارشناس گياه پزشكي و مركز تحقيقات پسته رفسنجان توسط بخش گياه پزشكي انجام مي شود و در برخي از نقاط ديگر كشور نيز در حد تزريق موادي كه نيازهاي غذايي را تامين كند، به طور آزمايشي انجام شده است.
قيومي يادآور شد: اين روش براي مبارزه با بيشتر آفات و بيماري هاي گياهي منطقه ابركوه به ويژه زردآلو و پسته كاربرد دارد زيرا برخي از اين بيماري ها و آفات با روش هاي معمول قابل كنترل نيست و هر ساله پيشرفت بيشتري در باغات مي كند و خسارت زيادي به كشاورزان وارد مي سازد، انجام مي شود.

 



فرماندار شهرستان خبر داد
افزايش 30درصدي اعتبارات عمراني بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
فرماندار بناب در جلسه شوراي اداري اين شهرستان گفت: امسال بالغ بر 20 ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي ملي و استاني شهرستان اختصاص يافته است.
سعيد برقي روند اجراي طرحهاي عمراني شهرستان را مطلوب توصيف كرد و اظهار داشت: طرح انتقال آب زرينه رود، آبرساني به بناب و پروژه تصفيه خانه فاضلاب شهري بناب از جمله طرحهاي بزرگ مهم اين شهرستان هستند كه با بهره برداري از آنها طي سال آينده، تحول عظيمي را در توسعه و پيشرفت شهرستان بخصوص در زمينه كشاورزي شاهد خواهيم بود.
وي از افزايش 30درصدي اعتبارات ملي و استاني بناب در سال جاري نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال بالغ بر 200ميليارد ريال اعتبارات طرحهاي ملي و استاني به اين شهرستان اختصاص يافته است و مسئولين دستگاه هاي اجرايي در جذب اعتبارات مصوب ابلاغي بيش از پيش تلاش نمايند.

 



عضويت در كتابخانه هاي خرم آباد رايگان شد

خرم آباد- خبرنگاركيهان
فرماندار خرم آباد عضويت در كتابخانه هاي اين شهر را رايگان كرد.
حسن شريعت نژاد در جلسه انجمن كتابخانه هاي شهرستان خرم آباد كتابخواني را عاملي موثر در ارتقاي همه جانبه فرهنگ عمومي خواند و اعلام كرد: عضويت در كتابخانه هاي عمومي اين شهر از اين پس رايگان است.
شريعت نژاد از كمبود فضاي كتابخانه هاي اين شهرستان انتقاد كرد و گفت: با توجه به جمعيت شهرستان و وجود قشر فرهيخته، دانشجو، دانش آموزان و علاقه مندان به كتاب، كتابخانه هاي موجود در سطح شهرستان به هيچ وجه پاسخگوي نياز نيست و مي بايست از سوي مسئولين دستگاههاي اجرايي و نهادهاي ذيربط نسبت به ساخت، توسعه و تجهيز كتابخانه هاي شهرستان خرم آباد اقدامات موثرتري صورت پذيرد.
فرماندار گفت: با توجه به تمركز جمعيت در مناطق حاشيه اي شهر، ساخت چند كتابخانه جديد در مناطق محروم و حاشيه اي شهر خرم آباد ضروري است كه به همين دليل از مسئولين اداره فرهنگ و ارشاد خواسته شده با مطالعه دقيق و با توجه به جمعيت مناطق نسبت به ساخت چند دستگاه كتابخانه اقدام سريع به عمل آورند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14