(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 دی 1389- شماره 19838

پروانه ساخت براي ساختمان هاي با بيش از 40 درصد نماي شيشه اي صادر نمي شود
تكذيب معافيت تك پسرها از خدمت سربازي
شيوع آنفلوآنزاي نوع B در كشور
رئيس شوراي شهر تهران:حقوق مكتسبه مالكان در صورت مغايرت نداشتن با طرح تفصيلي قابل اجراست
رئيس جامعه معلولان ايران: راهور به «معلولان از ناحيه پا» پلاك ويژه نمي دهد
هواي تهران به 6 درجه زير صفرمي رسد
پيش بيني تويسركاني در برنامه پنجم توسعه:
سازمان ثبت ،اسناد جعلي تا 50 سال پيش را شفاف سازي مي كند
كشف دهها كيلو ترياك از خودروي حامل خيار
حوادث كوتاه از كشور
خط هوايي اصفهان- بحرين و بالعكس راه اندازي شد
پيرمردهاي سارق در ژاپن
آدمخوار خوش اشتها!
سيل به سومين شهر بزرگ استراليا رسيد
شورش زندانيان در انگليس
سالانه 200 هزار نفر در آمريكا مسلمان مي شوند



پروانه ساخت براي ساختمان هاي با بيش از 40 درصد نماي شيشه اي صادر نمي شود

مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران گفت: چنانچه بيشتر از 40 درصد نماي ساختمان شيشه اي باشد، پروانه ساخت به آن داده نمي شود.
محمد باقر خسروي با اشاره به مشكلات استفاده از شيشه در نماي ساختمان ها گفت: چنانچه بيشتر از 40 درصد نماي ساختمان شيشه اي باشد، پروانه ساخت به آن داده نخواهد شد و براساس مصوبه شورا، ساختمان هاي فعلي نيز كه نماي شيشه اي كامل داشته باشند به دليل آنكه هزينه بيشتري به شهر تحميل مي كنند و موجب هدررفتن انرژي بيشتري نيز مي شوند مشمول پرداخت جريمه مي شوند.
وي با اشاره به دلايل ممنوعيت استفاده از شيشه در نماي ساختمان ها گفت: بر اساس مبحث چهارم مقررات ملي ساختمان كه شرايط عمومي ساختمان را مطرح مي كند، ساختمان هاي مسكوني نمي توانند نماي شيشه اي داشته باشند و شوراي اسلامي شهر نيز در مصوبه اي بر اين موضوع تأكيد داشته است.
خسروي افزود: آنچه كه شوراي اسلامي شهر تهران به درستي بر آن پافشاري داشت اين بود كه ساختمان هايي كه نماي شيشه اي دارند به دليل عدم مقاومت در برابر نيروهاي جاذبي، در صورت وقوع زلزله يا ايجاد حادثه اي مانند آتش سوزي در داخل ساختمان، مي توانند مانند بمبي عمل كنند كه شيشه هاي خردشده را به اطراف محدوده خود پخش مي كند و موجب صدمات زيادي به عابران و خودروهايي مي شوند كه در آن محدوده تردد مي كنند.
به گزارش فارس وي خاطرنشان كرد: همچنين اين نوع شيشه ها موجب اتلاف بيشتر انرژي ساختمان مي شود كه اين موضوع نيز به درستي از سوي شوراي شهر مورد تأكيد قرار گرفته بود.
مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران در ادامه اظهار كرد: در اين ميان برخي از افراد معتقدند كه شيشه هايي كه امروزه در بازار وجود دارد در برابر عوامل جاذبي مقاوم هستند و در هنگام حادثه شيشه ها خميري شكل مي شوند و حادثه چنداني ايجاد نمي كنند؛ ضمن آنكه قابليت تميز شدن به طور خودكار را نيز دارند، اما اين سؤال همچنان مطرح است كه آيا استفاده از اين نوع شيشه با توجه به هزينه بالايي كه دارد براي مجريان، سازندگان و مالكان ساختمان صرفه اقتصادي خواهد داشت يا خير و اين سؤالي است كه هنوز پاسخي به آن داده نشده است.

 



تكذيب معافيت تك پسرها از خدمت سربازي

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با تكذيب معافيت تك پسرها از خدمت سربازي اظهار كرد: براي معافيت تنها فرزند ذكور ابلاغيه جديدي صادر نشده است.
سردار موسي كمالي افزود: در روزهاي گذشته ابلاغ شد كه تنها نوه ذكور بالاي 18 سال جد و جده كه فاقد فرزند ذكور هستند، از خدمت سربازي معاف مي شوند اين در حالي است كه در گذشته اگر جد و جده فرزند دختر هم داشتند، اين مقررات شاملشان نمي شد.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ابلاغيه جديد اگر جد و جده فرزند دختر داشته باشند، اما فاقد فرزند پسر باشند، تنها نوه ذكور بالاي 18 سالشان مي تواند از معافيت سربازي استفاده كند.جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: مقررات درباره تك پسر خانواده ها همچون گذشته است كه براساس آن، اگر پدري بالاي 59 سال سن داشته باشد و داراي فرزند ذكور بالاي 18 سال، وي از خدمت سربازي معاف مي شود، همچنين اگر پدري كه سن كمتر از 59 سال داشته اما به دليل بيماري و نقص عضو نياز به مراقبت داشته باشد، تنها فرزند بالاي 18 سال وي از سربازي معاف خواهد شد.

 



شيوع آنفلوآنزاي نوع B در كشور

عضو كميته كشوري مبارزه با آنفلوآنزا گفت: آنفلوآنزاي نوع B در كشور شايع شده و آنفلوآنزاي H3N2 نيز از اروپا به سمت شرق در حال گسترش است.
مسعود مرداني با اعلام اين خبر افزود: بيماري آنفلوآنزا كه امسال شايع شده و بسيار ديده مي شود از نوع B است كه علايم آن شبيه آنفلوآنزاي معمولي فعلي است كه در مواردي با اسهال و استفراغ همراه است.
وي به فارس گفت: آنفلوآنزاي ديگري با نام H3N2 نوع نيز اخيراً در اروپا شايع شده كه به سمت شرق در حال گسترش است و احتمالاً اين بيماري كشور ما را هم تحت تأثير قرار مي دهد.
مرداني اظهار داشت: واكسن آنفلوآنزاي موجود در بازار امسال هر 3 نوع آنفلوآنزاي خوكي، نوع B و H3N2 را پوشش مي دهد و عليه آنها مصونيت ايجاد مي كند به همين علت به همه افراد در معرض خطر شامل سالمندان و افراد بالاي 50 سال، كودكان، بيماران مزمن كليوي و دياليزي، بيماران قلبي و عروقي، ريوي، افراد دچار نقص ايمني، بيماران سرطاني و مبتلا به ايدز و افرادي كه تحت راديوتراپي هستند، توصيه مي شود اين واكسن را تزريق كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه امسال سرماي ديررس داشتيم اكنون همزمان با شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع B در كشور احتمالاً به زودي با موجي از بيماري آنفلوآنزاي H3N2 نيز در كشور مواجه مي شويم بنابراين توصيه ما به مردم اين است كه از شست و شوي مداوم دست، پرهيز از روبوسي و استفاده از دستمال يكبار مصرف در صورت بيماري و انداختن آن در سطل در دار غافل نشوند.
مرداني اضافه كرد: علايم مهم آنفلوآنزا تب، لرز، درد بدن، سرفه، گلودرد و در آنفلوآنزاي نوع B همراه با اسهال حاد و استفراغ است. طول مدت درمان نيز در صورت رعايت اصول بهداشتي بين 3 تا 5 روز است.

 



رئيس شوراي شهر تهران:حقوق مكتسبه مالكان در صورت مغايرت نداشتن با طرح تفصيلي قابل اجراست

رئيس شوراي شهر تهران گفت: مغاير با طرح تفصيلي شهر تهران هيچ ساخت و سازي در تهران صورت نمي گيرد و تمام حقوق مكتسبه اي مالكان در صورتي كه مغايرتي با طرح تفصيلي نداشته باشد، قابل اجراست.
مهندس مهدي چمران، در جلسه ديروز شوراي شهر تهران در جريان بررسي طرح تفصيلي شهر تهران، تصريح كرد: برخي از پروانه هايي كه به مالكان ساختمان ها در تهران داده شد، متعلق به سال هاي گذشته است و در اين مورد اگر زمان بهره برداري به پايان رسيده باشد، ديگر هيچ حقوق مكتسبه اي براي مالكان در نظر گرفته نمي شود.
وي تاكيد كرد: به عنوان نمونه ساختماني در منطقه «الهيه» تهران در سال 72 پروانه ساخت 14 طبقه دريافت كرده كه شهرداري وقت اين پروانه را به 16 طبقه افزايش داده است، ولي از آنجايي كه در زمان مقرر نسبت به ساخت و ساز اقدام نكرده است، شهرداري از ساخت جلوگيري كرده، ولي مالك با مراجعه به ديوان عدالت اداري حكم عليه شهرداري گرفته است.
چمران با اشاره به مكاتباتي كه با رياست قوه قضائيه داشته است، يادآور شد: در سال 72 كه پروانه ساختماني به اين ملك داده شده، طبق قانون وي تا دو سال مي توانسته ساخت و ساز انجام دهد، ولي اين كار را نكرد، بنابراين حقوق مكتسبه مالك ملغي شده است.
وي خاطرنشان كرد: اگر حقوق مكتسبه مالكي در گذشته با طرح تفصيلي فعلي مطابق نباشد، اجازه ساخت و ساز نمي دهيم.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به كميسيون ماده «پنج» شهرداري عنوان كرد: فضاهايي كه در آن در سال هاي گذشته پروانه هايي مغاير با طرح تفصيلي كنوني داده اند، در كميسيون ماده پنج يا شوراي شهر تهران مورد بررسي مجدد قرار خواهد گرفت.
علت تاخير اجراي پروژه هاي شهرداري
رسول خادم، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در جلسه ديروز شوراي شهر گفت:
تاكنون فقط 67 درصد از درآمدهاي شهرداري محقق شده و تحقق نيافتن درآمدهاي پيش بيني شده، يكي از دلايل جدي تاخير در پروژه هاي عمراني شهرداري است.
وي در مورد حسن اجراي مصوبه بودجه سال 89 شهرداري تهران تاكيد كرد: كل پروژه هاي مستمر و غيرمستمر عمراني يكهزار و 328 پروژه بود، كه از اين تعداد 564 مورد غير مستمر و 664 مورد نيز مستمر است.
وي افزود: تعداد پروژه هاي غيرمستمر جديد نيز 181 پروژه بوده و آمار پروژه هاي عمراني غيرمستمر نيمه تمام 383 پروژه است.
خادم با اعلام اين كه از 6/98 درصد از پروژه ها بازديد شده است، ادامه داد: ميانگين درصد پيشرفت فيزيكي پروژه ها در قالب عملكرد 9 ماهه 8/43 درصد بوده و 3/13 درصد از پروژه ها نيز مطابق با زمان بندي پيش رفته اند.
وي با ارائه اين آمار كه در مناطق، 17 درصد از پروژه هايي كه اعتبار نقدي داشته اند از پيشرفت مورد انتظار نيز جلوتر هستند، يادآور شد: در حال حاضر 12 درصد از پروژه هاي عمراني مناطقي كه اعتبار غيرنقدي داشته اند، از پيشرفت مورد انتظار عقب هستند.
براساس گزارش ايسنا، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در مورد پروژه هاي انجام شده در دست اجرا در معاونت هاي شهرداري، تصريح كرد: 28 درصد از پروژه هايي كه اعتبار نقدي داشته اند از پيشرفت مورد نظر عقب هستند و 41درصد از پروژه هايي كه برايشان اعتبارات غيرنقدي پيش بيني شده است نيز از پيشرفت مورد انتظار عقب هستند.
خادم با اعلام اين كه 10درصد از پروژه هاي مناطق در شهرداري يا متوقف بوده و يا شروع نشده است، ادامه داد: 30درصد از پروژه هاي عمراني در معاونت ها نيز يا شروع نشده است و يا هنوز متوقف هستند.
وي در ادامه در مورد علل تاخير پروژه ها، تصريح كرد: 10درصد از پروژه ها به دليل مشكلات مربوط به تامين زمين، 6/2 درصد به علت مشكلات مطالعاتي، 8/2 درصد به دليل ضعف پيمانكار و 0/47 درصد از پروژه ها به دليل كمبود نقدينگي، تاخيراتي در روند پيشرفت و اجرا داشته اند.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: 5/7 درصد از پروژه ها به علت تغيير در نقشه و مطالعات، 1/2 درصد به دليل افزايش حجم كار و همچنين 8/6 درصد از پروژه ها نيز به دليل برآورد ناقص و اختصاص نيافتن اعتبار كافي با تاخير در اجرا روبرو بوده اند.

 



رئيس جامعه معلولان ايران: راهور به «معلولان از ناحيه پا» پلاك ويژه نمي دهد

رئيس جامعه معلولان ايران با اشاره به اينكه معلولان همچنان سهميه بنزين خود را دريافت نكرده اند، گفت: از دو هفته پيش كه خبر اختصاص سهميه بنزين معلولان و جانبازان از سوي مسئولان وزارت نفت منتشر شد، هنوز خبري از اختصاص سهميه بنزين نيست.
علي همت محمودنژاد، افزود: براساس پيگيري هاي جامعه معلولان، كارت هاي سوخت توسط ستاد حمل و نقل و سوخت كشور چاپ و آماده شده، اما هنوز سهميه بنزين از سوي وزارت نفت تامين نشده است.
رئيس جامعه معلولان ايران با تاكيد بر اينكه شهرداري تهران مي تواند نسبت به پيش بيني پلاك خودروي معلولان در سامانه طرح ترافيك خود اقدام كند تا اين خودروها جريمه نشوند، اضافه كرد: پيش از اين معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران در ديداري اظهار كرده بود كه اين موضوع در صورتي امكان پذير است كه راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي شناسنامه كليه خودروهاي معلولان را در اختيار شهرداري قرار دهد، اين در حاليست كه هنوز چنين اقدامي از سوي راهنمايي و رانندگي صورت نگرفته است.
به گزارش ايسنا، وي همچنين از اعطا نكردن پلاك ويژه معلولان به كليه افرادي كه خودروي آن ها مناسب سازي شده است، گلايه كرد و گفت: راهنمايي و رانندگي به كساني كه معلوليت پا دارند، گواهينامه مشروط مي دهد، اما پلاك ويژه معلولان به آن ها اختصاص نمي يابد.
محمودنژاد با اشاره به اين كه پلاك معلولان تنها به كساني كه دچار ضايعات شديد نخاعي هستند، ارائه مي شود، خاطرنشان كرد: در صورتي كه منطق حكم مي كند، هر كس كه از خودروي مناسب سازي شده استفاده مي كند، بايد از پلاك ويژه نيز بهره مند شود.

 



هواي تهران به 6 درجه زير صفرمي رسد

سازمان هواشناسي از كاهش دما در تهران خبر داد.
نقشه هاي هواشناسي فعاليت سامانه بارشي را در نيمه شمالي كشور نشان مي دهد كه موجب ابرناكي، وزش باد و بارش برف و باران در اين منطقه مي شود.
بنابه اين گزارش امروز در شمال غرب، غرب و بخشهايي از مركز كشور ازميزان بارشها كاسته خواهد شد.
اين سامانه اواسط پنجشنبه از مرزهاي شرقي خارج مي شود. اين گزارش مي افزايد: به دليل همراهي اين سامانه با هواي سرد زمستاني در دو روز آينده بيشتر مناطق نيمه شمالي كشور وقوع پديده يخبندان و كاهش ديد افقي به دليل مه آلودگي دور از انتظار نيست.
بر اين اساس آسمان تهران امروز نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري به تدريج با كاهش ابر و در پاره اي نقاط مه آلود پيش بيني مي شود.
حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با 3 درجه كاهش به 6 و 4 درجه سانتي گراد مي رسد.
همچنين روز پنجشنبه آسمان پايتخت كمي ابري در برخي ساعات نيمه ابري همراه با وزش باد خواهد بود.

 



پيش بيني تويسركاني در برنامه پنجم توسعه:
سازمان ثبت ،اسناد جعلي تا 50 سال پيش را شفاف سازي مي كند

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور وعده داد، در برنامه پنجم توسعه با كمك مجلس و دولت موفق به ديجيتالي كردن اسناد و شفاف سازي اسناد جعلي تا 50سال پيش خواهيم شد.
دكتر احمد تويسركاني ديروز در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: با ديجيتالي شدن كارها در اين سازمان و اجرايي شدن طرح «كاداستر» (بانك هاي اطلاعاتي مجازي) نه تنها دغدغه مردم و سازمان درباره جعل و تعارض در اسناد مردم و بيت المال برطرف خواهد شد بلكه سرعت كار در راه اندازي امور بسيار بالا خواهد رفت.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر 125هزار سند مالكيت در اين سيستم ثبت شده است و اگر دولت و مجلس همكاري خود را بيشتر كنند در برنامه پنجم اين طرح كاملاً اجرايي خواهد شد.
تويسركاني از مراجعه 30ميليون نفر به اين سازمان در يك سال گذشته خبر داد و افزود: حجم عظيم و پيچيده بروكراسي اداري را از مشكلات اصلي كشور دانست و افزود: بايد تلاش كنيم در برنامه پنجم به اين نقطه برسيم كه مردم كارهاي ثبتي خود را از طريق امكانات مجازي انجام دهند كه براساس برنامه اين نگاه از سوي دولت و مجلس ديده شده است.
خبرنگار كيهان با ارائه يك نمونه از معاون قوه قضائيه پرسيد با توجه به اعتراضات جدي قضات، وكلا و مردم نسبت به وجود مشكلاتي در سازمان ثبت در پاسخ به موقع استعلامات كه مي تواند بسياري از مشكلات جامعه را به سهولت حل كند چه تدابيري در حوزه مبارزه با مفاسد اداري در اين سازمان اعم از رشوه خواري، سهل انگاري و يا كم كاري انديشيده شده است گفت: در اين مورد و موارد خاص از خبرنگاران مي خواهم مدارك را به من برسانيد تا در حضور خود خبرنگار موضوع را پي گيري كنيم اما در كل از همه مردم هم مي خواهم كه با مراجعه به سايت سازمان ثبت و اسناد ssAAiR با شخص بنده به طور مستقيم ارتباط داشته باشند. تا موضوع را به سرعت پي گيري كنم.
وي تأكيد كرد: بعيد مي دانم اين اقدام مبني بر عدم ارائه استعلام بدون دليل انجام شده باشد ولي قطعاً اگر عمدي در كار باشد تحت پيگرد قرار مي گيرد.
وي در عين حال در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري چه تدابيري در حوزه مبارزه با مفاسد سازمان ثبت و اسناد انديشيده شده است گفت: براي اين امر به سمت اصلاح شيوه ها تلاش مي شود اگر چه در اين موضع توفيقاتي هم حاصل شده است.
برگه هاي
خانه هاي قولنامه اي بي اعتبار هستند
خبرنگاري درباره خريد و فروش برگه هاي مربوط به مواد 147 و 148 كه در خصوص خانه هاي قولنامه اي به مبلغ تا يك ميليون تومان است پرسيد و تويسركاني گفت: اين روال تا چهار ماه پيش برقرار بود اما با ابلاغ بنده اين موضوع منتفي شد و اينگونه برگه ديگر اعتباري ندارد.
با تصويب لايحه
قانون تجارت به حساب شركت هاي كاغذي مي رسيم
از تويسركاني درباره انتقادهاي گسترده از ثبت شركت هاي معروف به شركت هاي كاغذي سؤال شد و وي در پاسخ تصريح در اين رابطه خلأ قانوني وجود دارد اما با تصويب لايحه قانون تجارت كه در كميسيون قضايي مجلس در حال بررسي است اين مشكل برطرف خواهد شد.
وي افزود: از جمله پيشنهاداتي كه به مجلس داديم و نمايندگان نيز آن را تصويب كردند، اجباري كردن راه اندازي سايت توسط شركت ها بود و موظف كردن آن ها به تشريح و تبيين فعاليت هاي خود در اين سايت ها است.
وي گفت: با تصويب قانون تجارت سيستم اخذ ماليات از حالت سنتي درخواهد آمد و وصول آن با سهولت صورت خواهد گرفت.
اطمينان به امضاي ديجيتالي بايد فرهنگ شود
خبرنگار ديگري درباره ضمانت اجرايي امضاي ديجيتال سؤال كرد و وي تصريح كرد: گسترش استفاده از امضاي ديجيتال ضرورتي است كه بايد در اين زمينه فرهنگ سازي شود تا آحاد مردم و بسياري از مسئولان بتوانند بخشي از خدمات و سرويس هاي مورد نظر را از طريق فضاي مجازي انجام دهد.
تويسركاني با اشاره به مكانيزم نرم افزاري و سخت افزاري اين سيستم گفت: اين سيستم از يك امنيت بسيار بالايي برخوردار است كه امكان دخل و تصرف و تقلب در آن وجود ندارد و مردم بايد با اطمينان به نقل و انتقال اسناد از امضاي ديجيتال استفاده كنند.
وي در اين زمينه تاكيد كرد قوه قضائيه هم اراده انجام اين كار را دارد و قرار است به سمتي برويم تا مسئولان قضايي هم بتوانند از امضاي ديجيتال استفاده كنند.
معاملات مردم
رونق خوبي داشته است
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در ادامه به گزارش آماري از عملكرد اين سازمان در 9 ماهه اول سال جاري و مقايسه آن با مدت مشابه در سال گذشته گفت: معاملات مردم در اين مدت نسبت به سال گذشته از رونق خوبي برخوردار بوده است به طوري كه ثبت شركتهاي تجاري در اين مدت نسبت به سال قبل 4درصد رشد داشته است به گونه اي كه در سال 88 تنها 63 هزار و 438 شركت ثبت شده بود اما در سال 89 اين رقم به 66 هزار و 30 شركت رسيد.
وي تأكيد كرد: در 9 ماهه اول امسال 36 شركت خارجي اقدام به ثبت شركت خود كرده اند در حالي كه در سال88 حتي يك مورد هم ثبت شركت خارجي نداشتيم.
وي همچنين به موضوع رشد 6 درصدي صدور اسناد مالكيت نسبت به سال گذشته اشاره كرد و گفت: در مدت زمان اعلام شده سال گذشته تنها 893هزار و 360 سند صادر شده است اما اين در حالي است كه در 9 ماهه اول امسال 944 هزار و 681 سند صادر شده است.
وي خاطرنشان كرد: كه براساس آمار به دست آمده ثبت علائم تجاري در مدت ياد شده امسال نسبت به سال گذشته 66 درصد رشد داشته ايم.
رشد 10درصدي طلاق
تويسركاني در عين حال از رشد طلاق در كشور ابراز تاسف كرد و گفت: در سال گذشته 86 هزار و 225 مورد طلاق به ثبت رسيده است در حالي كه امسال اين تعداد به 94 هزار و 591 مورد رسيده است و اين در حالي است كه در بخش ازدواج امسال از رشد يك درصدي برخوردار بوديم.
كاهش 13درصدي
در حوزه اختراعات
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور درباره حجم ثبت اختراعات در سال جاري هم از كاهش 13درصدي در اين حوزه خبر داد و گفت: در 9 ماهه سال 89 تعداد 3 هزار 954 اختراع ثبت شده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه 4 هزار و 538 اختراع بود با كاهش محسوس حدود 13درصدي روبه رو بوديم.

 



كشف دهها كيلو ترياك از خودروي حامل خيار

يزد - خبرنگار كيهان:
بيش از 66 كيلوگرم ترياك از يك خودروي بنز تك حامل خيارسبز در ايستگاه شهيد مدني يزد كشف و ضبط شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس يزد در بازرسي هاي اوليه مشخص شد اين خودرو حامل خيار سبز است، ولي در بازرسي دقيق تر از آن مقدار 66 كيلو و 900 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي درون 7 لوله پليكا جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
در اين راستا راننده خودرو به نام حسن به همراه يك سرنشين به نام هادي كه از كهنوج عازم تهران بودند دستگير شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كلاهبرداري با عنوان قاضي
اراك - خبرنگار كيهان: مردي كه با جعل عناوين وكيل پايه يك دادگستري و قاضي، بيش از 3 ميليارد ريال از مردم كلاهبرداري كرده بود در اراك دستگير شد.وي كه فعاليت هاي غيرقانوني بسياري داشته و با اغفال مردم از آنها كلاهبرداري مي كرده است پس از دستگيري با قرار وثيقه سنگين راهي زندان شد.
برق سارق را گرفت
¤ مردي افغاني كه در حال سرقت سيم برق بود بر اثر برق گرفتگي در يكي از محله هاي ساوه جانش را از دست داد.در بررسي هاي بعدي مشخص شد كه وي پيش از اين نيز سابقه سرقت داشته است.
زوج فروشنده روانگردان
پليس خمين موفق به دستگيري زوجي شد كه در سطح شهر اقدام به پخش قرص هاي روان گردان مي كردند.ماموران پس از دستگيري زن و شوهر از آنها 302 عدد قرص اكستاسي كشف كردند و در بازرسي از منزل آنها هم موفق به كشف مقداري ترياك شدند.
دستگيري وكيل قلابي
سنندج - خبرنگار كيهان: كلاهبرداري كه خود را وكيل دادگستري معرفي مي كرد در دهگلان به دام افتاد.با شكايت تعدادي از شهروندان دهگلاني اين شخص به نام «ر-ك» كه خود را وكيل دادگستري معرفي كرده و در دادسراي اين شهرستان اقدام به اخذ مبالغي كرده بود به دام افتاد. متهم به 10 فقره كلاهبرداري اعتراف كرد.
كشف برنج احتكار شده
¤ 800 تن برنج كه در سنندج احتكار شده بود توسط پليس استان كشف شد، برنج ها از 12 انبار در سنندج به دست آمد.انبارهاي مكشوفه پلمب و متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.

 



خط هوايي اصفهان- بحرين و بالعكس راه اندازي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
خط هوايي اصفهان- بحرين راه اندازي شد.
خط هوايي بحرين- اصفهان با حضور مقامات كشور بحرين، راشدالدوسري سفير پادشاهي بحرين در ايران و استاندار اصفهان راه اندازي شد.
استاندار اصفهان در آيين راه اندازي خط اصفهان- بحرين و بالعكس گفت: وجود ظرفيت جديد بين ايران و بحرين و اثبات رابطه تاريخي ميان دو كشور از اهميت زيادي برخوردار است و اصفهان ظرفيت عظيمي براي سفرهاي تفريحي، تجاري و مذهبي دارد.مدير هواپيمايي گلف اير بحرين نيز در اين مراسم در سخناني پيرامون ايستگاه اصفهان- منامه گفت: امروز مرحله مهم ديگري براي شركت هواپيمايي گلف اير با آغاز خدمات رساني به شهر تاريخي اصفهان آغاز مي شود.اصفهان چهارمين شهر ايران بعد از شهرهاي تهران، شيراز ومشهد است كه تحت پوشش خدمات رساني شركت هواپيمايي گلف اير بحرين قرار مي گيرد.

 



پيرمردهاي سارق در ژاپن

شمار افراد سالمند در ژاپن كه به سرقت مواد غذايي و كالاهاي مصرفي از فروشگاهها مبادرت مي كنند، افزايش يافته است.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني بي بي سي از 20سال پيش به اين سو تعداد افراد بالاي 65 سال در ژاپن كه به دزدي از فروشگاهها مبادرت مي كنند 10برابر شده است.امروزه در فروشگاههاي ژاپن كارآگاهان بيشتر توجه خود را به پايش افراد سالخورده معطوف مي كنند چون در بين اين گروه از شهروندان است كه شمار سارقان افزايش يافته است.در يكي از فروشگاههاي مواد غذايي در توكيو كارآگاهي كه مشتريان را زيرنظر دارد متوجه مرد ميانساالي مي شود كه بدون پرداخت يك قلم كالا از فروشگاه خارج شده است. اين فرد به دفتر فروشگاه منتقل مي شود و با بازرسي ساك دستي اش معلوم مي شود كه از فروشگاههاي ديگر نيز سرقت كرده است.وي از مدير فروشگاه مي خواهد او را به پليس تحويل ندهد چون به علت مشكلات مالي قادر به تامين زندگي خود نيست اما مدير فروشگاه اين شخص را كه پيش از اين نيز دست به سرقت زده است، تحويل پليس مي دهد.مدير اين فروشگاه مي گويد: 85 درصد سارقاني كه دستگير مي شوند افراد سالمند هستند.مشكلات اقتصادي و از ميان رفتن پيوندهاي خانوادگي علت اصلي روي آوردن سالمندان ژاپني به دله دزدي از فروشگاهها اعلام شده است.به گفته يك كارشناس ژاپني جامعه ژاپن كه زماني از سنت گراترين جوامع جهان بود اكنون با بحران معنوي روبروست و افراد فقط به خود مي انديشند و توجهي به نيازها و خواسته هاي ديگران از جمله بستگان سالمند و نيازمند خود ندارند.

 



آدمخوار خوش اشتها!

تا به حال شنيده بوديم كسي اشياي تيز مثل شيشه بخورد يا كارهاي عجيب و غريب ديگري انجام دهد اما به جز در فيلم هاي وحشتناك غربي نديده و نشنيده بوديم كه يك انسان، انسان ديگري را به عنوان غذا بخورد.
به گزارش روزنامه الوطن چاپ كويت، در يك حادثه بسيار عجيب، پليس اندونزي زن 29ساله اي را به اتهام قتل و خوردن قربانيانش دستگير كرد.اين زن تاكنون بيش از 30 زن را كشته و خورده است.
اين زن پس از دستگيري گفت كه اين زنان را به دليل تمايل دروني اش خورده است و اگر فرصت دوباره اي برايش پيش بيايد مجددا و بي وقفه اين كار را انجام خواهد داد.اين زن بعد از دستگيري به بخش ويژه بيماريهاي خطرناك رواني كه زندگي افراد را تهديد مي كند، فرستاده شد.براساس اين گزارش، اين زن بعد از رفتن به زندان هم به يكي از زندانبانان زن حمله كرد و پس از گاز گرفتن دستش يكي از انگشتان او را خورد. به دنبال اين صحنه برخي زندانبانان مرد دچار سرگيجه شده و از حال رفتند.

 



سيل به سومين شهر بزرگ استراليا رسيد

سيل ويرانگر كه به «سونامي زميني معروف شده است» پس از به زير آب بردن قسمت هاي زيادي از ايالت كوئينزلند، هم اكنون مركز اين ايالت و سومين شهر بزرگ استراليا را هدف قرار داده است.
خبرگزاري رويترز، از «بريزبين» گزارش داد كه اين سيل عظيم كه در 50 سال اخير بي سابقه بود اما تاكنون 12 نفر را به كام مرگ فرستاده است و موجب ناپديدشدن 72 نفر ديگر شده است. آنابلايت نخست وزير كوئينزلند اعلام كرد كه تلفات به طور غم انگيزي افزايش خواهد يافت چون عده زيادي روي سقف خانه ها و بالاي درختان گير افتاده اند و عمليات امداد نيز با بارش سنگين باران و از بين رفتن خطوط ارتباطي و جاده ها مختل شده است.
بلايت گفت: سيل كه مركز ايالت را تهديد مي كند امروز و فردا به نهايت شدت خود خواهد رسيد.به گزارش سي ان ان شهر توومبا در شرق استراليا بيشترين شمار قربانيان و مفقودان را داشته است. به گفته شاهدان عيني سيل قدرتمند طي3 ساعت اين شهر را به نابودي كشاند.پليس به مردمي كه در 32 ناحيه كم ارتفاع حاشيه رودخانه ها زندگي مي كنند هشدار داده است كه به مناطق مرتفع تر شهر نقل مكان كنند زيرا با وجود بارش هاي سيل آسا انتظار مي رود سطح آب رودخانه تا 16 متر برسد. شهر دوميليون نفري بريزبين و مركز ايالت صادركننده زغال سنگ استراليا در دهانه يك رودخانه واقع شده است. كارشناسان زيان حاصل از سيل را ميلياردها دلار ارزيابي كرده اند.

 



شورش زندانيان در انگليس

شورش زندانيان در يكي از زندانهاي منطقه «كمبريج شاير» واقع در جنوب شرق انگليس چند زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع محلي، در جريان اين ناآرامي كه دوشنبه شب در زندان «ليتلهي» در نزديكي «هاندينگدون» روي داد، حداقل دو زندانبان و تعدادي از زندانيان مجروح شدند.
بلافاصله پس از اين حادثه دهها تن از نيروهاي ضدشورش به اين زندان اعزام شدند تا ناآرامي هاي به وجود آمده را كنترل كنند.
يك سخنگوي سازمان زندانهاي انگليس با تاييد مجروح شدن دو افسر زندان گفت: حدود 60 تن از زندانيان در اين ناآرامي دخالت داشته اند.اين سخنگو افزود: پس از حمله به دو افسر زندان، زندانياني كه براي هواخوري در فضاي باز بودند ضمن خودداري از بازگشت به سلولهاي خود، اقدام به شكستن شيشه ها و لوازم زندان كردند و حتي بخشي از ساختمان را نيز آتش زدند.
وي در عين حال گفت كه ماموران زندان، اكثر زندانيان را تحت كنترل درآورده و آنان را در بخشي از ساختمان محصور كرده اند.
يكي از سخنگويان اتحاديه ملي زندانبانان انگليس نيز در مصاحبه اي با اسكاي نيوز گفت: اين زندان طي يك سال گذشته شاهد مشكلاتي نظير درگيري زندانيان با يكديگر و زندانبانان بوده است.
وي افزود: يك افسر اين زندان نيز روز شنبه گذشته مجروح شده بود.بنا به گزارشهاي رسيده، حدود 10 روز پيش نيز دهها تن از زندانيان در زندان «فورد» واقع در منطقه ساسكس غربي انگليس دست به شورش زدند و بخش هاي وسيعي از زندان را به آتش كشيدند.
در آن شورش نيز حدود 40 نفر از زندانيان شركت داشتند و به گفته مقامات سازمان زندانها بيش از سه ميليون پوند به اين زندان خسارت وارد شد.

 



سالانه 200 هزار نفر در آمريكا مسلمان مي شوند

بنابر گزارش يك نشريه آمريكايي سالانه 200 هزار نفر در اين كشور مسلمان مي شوند و اسلام در ميان اسپانيايي تبارها از اقبال بيشتري برخوردار است.
به گزارش شبكه العالم همچنين حجاب اسلامي با سرعت زيادي بين طيف هاي مختلف جامعه آمريكا گسترش يافته است.اين گزارش با اشاره به مطلبي كه روزنامه نيويورك تايمز منتشر كرده مي افزايد: اسلام در ميان مهاجران ساكن در آمريكا از جمله مكزيكي ها، اسپانيايي ها و كوبايي هاي مقيم آمريكا نفوذ بيشتري داشته است.نيويورك تايمز در مطلب خود تأكيد مي كند كه بيشتر كساني كه مسلمان مي شوند اصليتي اسپانيايي دارند و سالانه بالغ بر 200 هزار نفر آمريكايي ها به اسلام مي گروند.العالم در پايان اين گزارش تأكيد مي كند كه حدود 7 تا 9 ميليون مسلمان در آمريكا زندگي مي كنند كه يك اقليت مهم از جمعيت 300 ميليون آمريكا را تشكيل مي دهند.اين درحالي است كه پيش از اين اعلام شده بود در سال 80 هزار نفر در آمريكا مسلمان مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14