(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 دی 1389- شماره 19838

حديث دشت عشق
ديدار تيم هاي كاله آمل و پيكان به تاخير افتاد
رويارويي چهار مدعي در هفته هفتم ليگ برتر واليبال
اخبار كوتاه از فوتبال
«جام تختي» معيار اصلي براي ملي پوش شدن
سومين پيروزي باارزش كاشاني ها در هفته چهارم ليگ بسكتبال
پتروشيمي به مهرام نرسيد
بهترين هاي فوتبال در سال 2010 معرفي شدند
مسي بهترين بازيكن جهان شد، مورينيو بهترين مربي
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «محسن الله وردي زاده»
آنان كه به عشق دوست پابست شدند

شهيد محسن الله وردي زاده، سال 1342 به دنيا آمد و در دوران كودكي پدرش را از دست داد. او از همان كودكي طعم مشقت و سختي ها را چشيد و خود را براي روزهاي سخت تر آماده مي كرد. هم كار مي كرد و هم درس مي خواند تا اينكه در اوج نوجواني او جرقه انقلاب اسلامي زده شد و او را همراه خود كرد. بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي به عضويت بسيج درآمد و به علت لياقت و كارداني خويش به عضويت رسمي سپاه درآمد تا بتواند به صورت دائمي در خدمت نظام باشد. با اينكه مسئول كارگزيني سپاه خوي بود و تاكيد مسئولين به او خدمت در سپاه بود ولي محسن آرام و قرار نداشت و چندين بار به جبهه هاي جنوب و غرب كشور اعزام شد. به قول خودش با همسايه هاي دوران بچگي اش يك مثلث تشكيل دادند كه دو ضلع اين مثلث شهيد «عبدالرحمان آصفي» و شهيد «مرتضي مرادخاني» به ديدار حق شتافته بودند و او بي قراري مي كرد تا ضلع سوم كامل شده آن مثلث باشد؛ تا اينكه در مورخه 1/3/65 در منطقه حاج عمران به درجه رفيع شهادت نايل گرديد.
در قسمتي از وصيت نامه شهيد با تاكيد بر پيروي از ولايت فقيه آمده است: همه بايد بدانيم كه خداوند بر همه اعمال ما ناظر است، كوچكترين تهمت و بهتان، كفران نعمت و معصيتي بزرگ مي باشد.

 



ديدار تيم هاي كاله آمل و پيكان به تاخير افتاد
رويارويي چهار مدعي در هفته هفتم ليگ برتر واليبال

هفته هفتم از رقابت هاي ليگ برتر واليبال مردان امروز (چهارشنبه) با هفت ديدار پيگيري مي شود و در مهمترين بازي سايپا به مصاف داماش گيلان مي رود.
ليگ برتر واليبال مردان در شرايطي از ساعت15 امروز با ديدار هيئت واليبال كرمان با دانشگاه آزاد تهران برگزار مي شود كه در مهمترين بازي هاي اين فصل، سايپا البرز در رشت به مصاف تيم پرستاره داماش گيلان مي رود. داماشي ها كه پس از بحران دو هفته اي مقابل دانشگاه آزاد كوبنده ظاهر شدند، امروز به ديدار سخت ترين حريف خود در اين گروه مي روند. تقابل تاكتيكي مربيان و تكنيك فردي بازيكنان اين دو تيم در اين بازي ديدني خواهد بود.در آخرين بازي تهران خانه واليبال ميزبان ديدار دو تيم ارتعاشات صنعتي ايران و پيشگامان كوير يزد است.تيم بحران زده تهران با وجود بازي جنگنده در اين فصل از رقابت ها، نتيجه خوبي نگرفته است. بايد ديد شاگردان علي نقدي مقابل تيم هميشه آماده پيشگامان كوير يزد چه نتيجه اي مي گيرند.
از سوي ديگر كاشان، ميزبان بانك كشاورزي است. بانكي ها كه در دو ديدار اخير خود بازي قابل قبولي ارائه ندادند، به مصاف تيم شگفتي ساز اين فصل مي روند كه با پنج پيروزي در صدر جدول گروه قراردارد. به نظر مير سد كه باريج اسانس كاشان بازي راحتي را مقابل بانك كشاورزي داشته باشد.در ديگر بازي ساعت15 شهر مشهد ميزبان پيروزي تهران است. پيروزي تهران كه روز يكشنبه در يك بازي جنجالي از پيكان شكست خورد در حالي به مشهد مي رود كه ابومسلم تا به حال در خانه شكست نخورده است.ماهشهر نيز ميزبان نبرد اروميه با پتروشيمي بندرامام است. تيم قدرتمند اروميه روز يكشنبه در يك بازي نفس گير كاله را در اروميه شكست داد و با انگيزه زيادي به ماهشهر مي رود. اين در حالي است كه شاگردان پرويز كاظمي در خانه به هيچ تيمي باج نمي دهند.
همزمان با اين بازي آلومينيوم المهدي بندرعباس ميزبان بازرگاني جواهري گنبد است. جواهري گنبد كه تا پايان هفته ششم از رقابتهاي ليگ برتر نتوانسته حتي يك پيروزي را در كارنامه خود ثبت كند به نظر نمي رسد در بندرعباس براي آلومينيوم دردسر ايجاد كند. در ديگر بازي مهم اين هفته فردا دو تيم مدعي پيكان و كاله در مازندران روبروي يكديگر قرار مي گيرند. كاله كه بازي قبلي خود را در گيم پنجم به اروميه واگذار كرد براي قرارگرفتن در صدر جدول تنها به برد در خانه مي انديشد، اما تيم پيكان كه پس از پشت سر گذاشتن بحران بازي قابل قبولي را مقابل پيروزي انجام داد به دليل حاشيه هاي اين ديدار از حضور كمك مربي (سلطاني )خود روي نيمكت در بازي مقابل كاله محروم است.اين ديدار به دليل تاخير پرواز آملي ها براي بازگشت از اروميه به شهر خود يك روز به تعويق افتاد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تركي داور بازي سوريه و ژاپن
با مصدوميت داور عربستاني محسن تركي داور وسط ديدار ژاپن و سوريه شد.يكي از اعضاي كميته داوران با اعلام اين خبر گفت: من هر روز با داوران حاضر در جام ملت هاي آسيا در ارتباطم و در تماس اينترنتي با آنها خبردار شدم كه خليل الغمدي داور وسط كه قرار بود پنجشنبه ديدار سوريه و ژاپن را سوت بزند در تمرين صبح ديروز از ناحيه كشاله ران دچار آسيب ديدگي شد و به همين دليل محسن تركي داور وسط اين بازي شد.
قطر، خانه دوم فدراسيون نشين ها
بسياري از مديران فدراسيون فوتبال هم اكنون در دوحه حضور دارند؛ تا جايي كه روز گدشته مجتبي شريفي رئيس كميته انضباطي نيز به دوحه آمد تا در كنار ملي پوشان باشد. فريدون معيني رئيس كميته جوانان نيز قرار است از ژاپن به قطر بيايد.
نامه بن همام به مديرعامل سپاهان
محمد بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي از پيام تبريك باشگاه سپاهان به مناسبت انتخاب مجددش در انتخابات اي اف سي قدرداني كرد. در متن پيام بن همام آمده است: از حمايت ها و پشتيباني هاي هميشگي تان درطول اين سالها تشكر مي كنم و اميدوارم تيم شايسته فولاد مباركه سپاهان ايران بتواند در رقابتهاي ليگ قهرمانان سال 2011 حضوري موفق و بالنده همراه با افتخارآفريني داشته باشد.
فتح الله زاده در جستجوي بازيكن
علي فتح الله زاده درباره حضورش در قطر و با اشاره به يك جاي خالي در فهرست آسيايي استقلال گفت: ما يك بازيكن براي ليگ قهرمانان مي خواهيم. جام ملت ها را هم زير نظر خواهيم داشت كه اگر بازيكن خوبي پيدا كرديم حتما با مدير برنامه هاي آن بازيكن وارد مذاكره شويم. وي در ادامه با اشاره به مذاكرات باشگاه استقلال با شركت فرانسوي گفت: با اين شركت مذاكره كرده ايم تا در صورت رسيدن به توافق، سالن بادي را در محل كمپ استقلال ايجاد كنند.
ليگ ايران چهارمين در آسيا
فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ فوتبال جهان اعلام كرد: ليگ ايران كه تحت عنوان جام خليج فارس برگزار مي شود در رده بندي بهترين ليگ هاي جهان با 2912.5 امتياز در پايين تر از ليگ استوني و بالاتر از ليگ گواتمالا قرار گرفته است. ليگ ايران همچنين در آسيا با 2912.5 امتياز پس از جي ليگ ژاپن، كا ليگ كره و ليگ حرفه اي عربستان در رده چهارم قرار گرفته است.
بررسي عملكرد كميته جوانان فدراسيون فوتبال
ناكامي هاي متعدد در رده هاي پايه در يك سال اخير موجب شده تا مسئولان بالارتبه فدراسيون فوتبال تصميم بگيرند عملكرد كميته جوانان را مورد بررسي قرار دهند. عدم صعود تيم هاي نوجوانان و جوانان از مرحله اول گروهي مسابقات قهرماني آسيا، چهارمي تيم اميد در بازي هاي آسيايي گوانگجو و كمبود فعاليت تيم هاي پايه، عواملي است كه مديران فدراسيون را مجاب كرده تا در مورد عملكرد فريدون معيني رئيس كميته جوانان بررسي هاي لازم صورت گيرد.
دايي ، كريمي را نمي خواهد
مدير روابط عمومي باشگاه پيروزي در خصوص احتمال پيوستن علي كريمي به پيروزي و اعلام خبر توسط يكي از مسئولان سابق باشگاه استيل آذين اظهار داشت: احترام خاصي براي علي كريمي قائل هستيم اما تا اين لحظه هيچ گونه مذاكره اي با علي كريمي و مكاتبه اي با باشگاه استيل آذين نداشته ايم و اين موضوع صحت ندارد. وي افزود: با نظر علي دايي بازيكن جذب مي كنيم اما در حال حاضر به دليل اينكه جاي خالي براي اين كار نداريم برنامه اي براي جذب ايشان نداريم.
رونالدينيو سرانجام به برزيل بازگشت
ستاره برزيلي تيم فوتبال ميلان سرانجام با ثبت قرارداد رسمي با فلامينگو به برزيل بازگشت. رونالدينيو كه از وضعيتش در ميلان راضي نبود و 10 روز پيش براي پيوستن به يكي از تيم هاي برزيلي ايتاليا را ترك كرده بود، سرانجام از ميان چند گزينه با سران باشگاه فلامينگو به توافق رسيد و رسما از ميلان جدا شد. رونالدينيو با اين قرارداد 3 ميليون يورو دريافت خواهد كرد و باشگاه موظف است براي هر هفته 130 هزار يورو هم به ستاره پيشين تيم هاي پاري سن ژرمن و بارسلونا بپردازد.
پرداخت پاداش پيروزي بر آنگولا
در نشست مسئولان فدراسيون فوتبال با اعضاي كادرفني و بازيكنان تيم ملي ايران پاداش پيروزي اين تيم در ديدار تداركاتي مقابل آنگولا پرداخت شد. علي كفاشيان رئيس و مهدي محمدنبي دبير فدراسيون فوتبال كه همراه تيم ملي در هتل شرايتون حضور دارند، دوشنبه شب در نشست با كادرفني و بازيكنان پاداش پيروزي اين تيم در آخرين ديدار تداركاتي برابر آنگولا را به ملي پوشان پرداخت كردند تا آنها با روحيه بالاتر خود را آماده بازي با عراق كنند.

 



«جام تختي» معيار اصلي براي ملي پوش شدن

رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در رقابت هاي جهاني تركيه تابستان سال آينده برگزار مي شود.
غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با بيان اين مطلب افزود: اولين برنامه ما درسال جاري برگزاري رقابت هاي جام تختي است كه از دل اين مسابقات نفرات حاضر درجام جهاني روسيه قهرماني آسيا در ازبكستان را انتخاب مي كنيم.
دارنده دو مدال نقره جهان ادامه داد: تمامي مدعيان پوشيدن دوبنده تيم ملي بايد درجام تختي كه 6تا 8اسفند ماه برگزار مي شود شركت كنند و بر اين اساس كشتي گيراني كه تاكنون مجوز حضور در اين جام را بدست نياورده اند بايد در رقابت هاي انتخابي جام تختي در اواسط بهمن ماه شركت كنند.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران تصريح كرد: با توجه به اينكه جام تختي طي روزهاي 6 تا 8 اسفند ماه و جام جهاني در روزهاي 21 و 22 اسفند ماه برگزار مي شود، بلافاصله پس از جام حذفي پس از جام تختي اردوي ما براي حضور در روسيه آغاز مي شود كه اميدوارم دراين مسابقات عملكرد خوبي داشته باشيم.
وي تاكيد كرد: براي رقابت هاي جهاني تركيه كه گزينشي المپيك لندن نيز محسوب مي شود برگزاري مسابقه انتخابي با حضور تمامي مدعيان را در هفته اول تير ماه دربرنامه داريم تا بدون هيچ حرف و حديثي بهترين نفرات انتخاب شوند.
محمدي درپايان خاطر نشان كرد: هدف اصلي ما موفقيت كشتي در المپيك لندن است و آرزوي كسب چند مدال رنگارنگ از اين رويداد مهم را داريم.
برگزاري جام تختي دركيش
عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي هم ديروز با اعلام اين خبر كه برگزاري مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام تختي در كيش قطعي است گفت: مسئولين تربيت بدني اين جزيره به زودي تفاهم نامه اي را با فدراسيون امضاء خواهند كرد.
وي درپاسخ به اين سوال كه چرا ميزباني به مازندران كه طرفداران زيادي هم دارد، داده نمي شود؟ گفت: اين مسابقات 300ميليون تومان هزينه دارد كه مقدار زيادي به جوايز دلاري مربوط مي شود.
مسئولين كيش تمام هزينه ها را تقبل كرده اند. آيا مازندراني ها اين مقدار هزينه را تقبل مي كردند؟ اين درحالي است كه برگزاري جام حبيبي و موحد هم با ايراداتي همراه بود.

 



سومين پيروزي باارزش كاشاني ها در هفته چهارم ليگ بسكتبال
پتروشيمي به مهرام نرسيد

چهارمين هفته مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي ذوب آهن اصفهان، پتروشمي بندر امام، ب.آ شيراز و توزين الكتريك و شكست خانگي شهرداري گرگان همراه بود.
آغاز روز دوم از هفته چهارم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم ذوب آهن در تالار بسكتبال آزادي سومين شكست اين فصل را به دانشگاه آزاد تحميل كرد تا با سه پله ارتقا بيشترين صعود را در ميان ديگر تيم ها داشته باشد. ذوب آهن با كسب اين پيروزي در رده چهارم جدول قرار گرفت.در ساير ديدارهاي برگزار شده اين هفته از رقابت ها تيم پتروشيمي بندر امام در قزوين اسباب شكست را براي ميزبان خود فراهم كرد اما با وجود هم امتياز شدن با مهرام باز هم از صعود به رده نخست جدول بازماند. كاشاني ها نيز در ديداري خانگي مقابل شركت ملي حفاري سومين پيروزي خود را جشن گرفتند. توزين الكتريك در شرايطي به سومين پيروزي خود در اين فصل دست يافت كه زلاتكويووانوويچ با كسب 24 امتياز، امتيازآورترين بازيكن ميدان لقب گرفت.
نتايج به دست آمده در هفته چهارم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و جدول رده بندي اين رقابت ها پس از برگزاري اين ديدارها به شرح زير است:
¤ مهرام 86- هيئت بسكتبال شهركرد 45
¤ دانشگاه آزاد تهران 73- ذوب آهن اصفهان 77
¤ شهرداري گرگان 71-راه و ترابري قم 78
¤ ب. آ شيراز 87- پويا تهران 66
¤ توزين الكتريك كاشان 67-شركت ملي حفاري 60
¤ كاسپين قزوين 50-پتروشيمي بندرامام 67
جدول رده بندي: 1-مهرام تهران (4برد، بدون باخت، 8امتياز)، 2-پتروشمي بندر امام (4برد، بدون باخت، 8امتياز)، 3-توزين الكتريك كاشان (3برد، يك باخت، 7امتياز)، 4-ذوب آهن اصفهان (3برد، بدون باخت، 6امتياز) و

 



بهترين هاي فوتبال در سال 2010 معرفي شدند
مسي بهترين بازيكن جهان شد، مورينيو بهترين مربي

ليونل مسي براي دومين سال پياپي به عنوان برترين بازيكن سال جهان انتخاب شد و اين درحالي است كه خوزه مورينيو مربي پرتغالي رئال مادريد هم به عنوان برترين مربي سال جهان انتخاب شد.
مسي آرژانتيني درحالي به عنوان برترين بازيكن سال جهان انتخاب شد كه آندرس اينيستا و ژاوي، هم تيمي هاي او از بارسلونا هم نامزد كسب اين جايزه بودند. اين جايزه سالانه توسط فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) و مجله فرانس فوتبال به بازيكن برتر جهان اهدا مي شود.
مسي پس از انتخاب به عنوان برترين بازيكن سال جهان گفت: اينكه اينجا در كنار هم تيمي هايم هستم اتفاق بسيار خوبي است. دوست دارم جايزه خود را با آنها قسمت كنم چرا كه بدون آنها، من الان اينجا نبودم.
مسي در اين رأي گيري با
65/22درصد بالاتر از اينيستا
(36/17درصد) و ژاوي
(48/16درصد) به عنوان برترين بازيكن سال جهان انتخاب شد.
اين براي نخستين سال است كه جايزه بازيكن سال فيفا با توپ طلاي مجله «فرانس فوتبال» باهم ادغام مي شود. مسي سال گذشته هر دو جايزه را برد. تنها برنده اسپانيايي اين عنوان لوييز سوارز است كه در سال 1960 موفق به كسب توپ طلا شده است.
تنها دلخوشي اسپانيا اين بود كه 6بازيكن در تيم فوتبال جهان داشت. اين بازيكنان عبارتند از: اينيستا، ژاوي، ايكر كاسياس، داويد ويا، كارلس پويول، و جرارد پيكه. لوسيو و مايكون برزيلي، وسلي اشنايدر از هلند، كريستيانو رونالدو از پرتغال و مسي از آرژانتين ديگر بازيكنان تيم سال جهان هستند.
خوزه مورينيو هم كه سال گذشته اينتر را به سه عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا، سري آ و جام حذفي فوتبال ايتاليا رساند با 92/35درصد به عنوان برترين مربي فوتبال جهان در سال2010 انتخاب شد. ويسنته دل بوسكه، مربي تيم فوتبال اسپانيا، با 08/33درصد در جايگاه دوم ايستاد و پپ گوارديولا، مربي تيم فوتبال بارسلونا، با 45/8درصد سوم شد.

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ تيم فوتبال استراليا در چارچوب رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا موفق شد با 4 گل تيم هند را شكست دهد. سه گل از اين 4 گل در نيمه نخست بازي به ثمر رسيد. تيم كاهيل در دقيقه 11، هري كيول در دقيقه 24 و هولمن در دقيقه 45 گلهاي استراليا را به ثمر رساندند. گل چهارم استراليا را تيم كاهيل در دقيقه 64 وارد دروازه هند كرد تا به دومين گل خود دست يابد.
¤ در دومين ديدار از گروه سوم رقابت هاي جام ملت هاي آسيا تيم هاي كره جنوبي و بحرين به مصاف هم رفتند كه در نهايت تيم كره جنوبي با نتيجه 2-1 حريفش را شكست داد و با كسب 3 امتياز و به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به استراليا در رده دوم گروه قرار گرفت. در اين ديدار كو جا چئول بازيكن شماره 13 كره اي ها در دقايق 40 و 52 براي اين تيم و عاييش در دقيقه 85 از روي نقطه پنالتي براي بحرين گلزني كردند.
¤ پارك كاپيتان تيم ملي فوتبال كره جنوبي گفت: در صورت رويارويي با ايران در مرحله بعد بازي سختي را مقابل اين تيم پيش بيني مي كنم.
¤ متسو سرمربي تيم فوتبال قطر گفت: با توجه به شرايطي كه داريم، امروز تيم متفاوتي را نسبت به بازي اول مشاهده خواهيد كرد.
¤ علي رغم طي مراحل قانوني براي حضور خبرنگاران، تماشاگران و تعدادي از اعضاي فدراسيون فوتبال ايران براي اعزام به بازي هاي جام ملت هاي آسيا در قطر، دولت اين كشور از صدور رواديد براي آنها ممانعت مي كند.
¤ سرمربي تيم ملي فوتبال هند پس از شكست سنگين برابر استراليا گفت: شاگردانم به وظايفشان خيلي خوب عمل كردند و مي توانند سرشان را بالا بگيرند.
¤ هري كيول بازيكن با تجربه تيم استراليا، جام ملت هاي آسيا را يك جام جهاني كوچك ناميد و مدعي شد كه تيمش مي خواهد در آن قهرمان شود.
¤ استقبال كم تماشاگران قطري ناراحتي مقامات ورزشي اين كشور را به دنبال داشته است.
¤ اماراتي ها بار ديگر محمد غريب را به تيم ملي بازگرداندند. محمد غريب كه پيش از اين در فهرست تيم ملي حضور داشت، توسط سرمربي اين تيم كنار گذاشته شده بود، اما بار ديگر به فهرست 23 نفره اضافه شد و فرج عبدالله در آخرين دقيقه از حضور در جام ملت هاي آسيا بازماند.
¤ مساعد العنزي مدافع تيم ملي كويت كه با حركت غير ورزشي در نيمه نخست ديدار مقابل چين از داور بازي كارت قرمز دريافت كرده بود، در دو بازي آينده تيمش در مرحله مقدماتي قادر به همراهي كويت نخواهد بود. به اين ترتيب در صورت راه نيافتن كويت به مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا، اين تصميم كميته انضباطي به معناي خداحافظي العنزي از پانزدهمين دوره رقابت ها خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14