(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 دی 1389- شماره 19838

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رقص تروريست ها بر لبه تيغ (يادداشت روز)
حفره اطلاعاتي فتنه 88 راه را براي ترورهاي موساد باز كرد
كيهان و خوانندگان
نگراني ! (گفت و شنود)
معاون وزير خارجه سوئيس در ديدار آهني: سوئيس از منطق تحريم عليه ايران حمايت نمي كند
اين بي آبرويي را به جان نخريد شرمندگي دفاع از صدام و طالبان كافي است (خبر ويژه)
رابطه فسيل احمد رشيدي مطلق با معاون پارلماني دولت سازندگي؟! (خبر ويژه)
آقاي منتجب نيا!شما در كدام لاك خزيده ايد؟! (خبر ويژه)
هزار و يك غلط در توجيه يك غلط (خبر ويژه)
هذيان نگوئيد رفقا! مردم پاي جمهوري اسلامي ايستاده اند (خبر ويژه)



رقص تروريست ها بر لبه تيغ (يادداشت روز)

از 31 ژوئيه 2009- 8 مرداد 88- كه سه تبعه آمريكايي به دليل ورود غيرقانوني به خاك جمهوري اسلامي و به اتهام جاسوسي در مرز عراق دستگير شدند تا انتشار خبري درباره دستگيري يك جاسوس زن آمريكايي در مرزهاي شمالي- كه البته تاييد نهايي نشد- فعاليت ها و تحركات جاسوسي عليه ايران شتاب گرفته و ميل به افزايش داشته است. چرا كه در اين ميان 18 مهرماه سال جاري نيز دو تبعه آلماني كه در پوشش توريست و گردشگر در تبريز حضور يافته بودند به اتهام جاسوسي بازداشت شدند. همچنين جاي تأمل است كه به موازات اين تحركات جاسوسي طي يكسال و نيم گذشته دشمنان نشان دار نظام جمهوري اسلامي به اقدامات تروريستي عليه دانشمندان كشورمان دست يازيدند. يكسال پيش در چنين روزهايي-22/10/88- عوامل ضد انقلاب دكتر علي محمدي را ترور و به شهادت رساند. ماه پيش هم دكتر مجيد شهرياري و دكتر فريدون عباسي دو دانشمند هسته اي مورد سوءقصد قرار گرفتند كه دكتر شهرياري به شهادت رسيد.
هرچند از همان ابتدا ردپاي رژيم صهيونيستي در ترورها قابل پيش بيني بود اما در ادامه مسئله كاملا مشخص شد بطوري كه همين چند روز پيش روزنامه صهيونيستي هاآرتص و سايت وزارت خارجه اين رژيم جعلي، هر دو ترور دانشمندان هسته اي را جزو موفقيت هاي مئير داگان رئيس پيشين موساد ارزيابي كرده و به اين ترتيب به صراحت اعتراف كردند كه موساد در اين ترورها نقش داشته است. حوادث تروريستي در زاهدان، چابهار، مهاباد و ... را نيز بايد به اقدامات تروريستي دشمنان اضافه كرد.
اكنون اين پرسش به ميان مي آيد كه چرا چند كشور غربي و رژيم صهيونيستي راهبرد «جاسوسي و ترور»! را عليه ايران اسلامي برگزيده اند؟ براي پاسخ به اين سؤال ناگزير بايد نقبي به ماه هاي گذشته زد و صحنه رويارويي ايران اسلامي با نظام سلطه و مستكبران و چپاولگران را به نظاره نشست.
نقطه عزيمت بحث به دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سال 88 برمي گردد.
از چند ماه مانده به انتخابات، دشمنان خارجي و متأسفانه برخي كه گمارده هاي آنها در داخل محسوب مي شوند بر روي سلامت انتخابات ايران شبهه افكني كردند. نمونه ها و كدها در اين باره به قدري است كه گرد آوردن آنها مصداق مثنوي هفتاد من كاغذ خواهد بود اما از باب نمونه كه مشتي از خروارها و اندكي از بسيارها است مي توان به مقاله دانيل كالينگرت عضو ارشد CIA اشاره كرد كه صريحاً پارادايم مقوله شبهه افكني در انتخابات را تئوريزه مي كند. يا در همين راستا مركز «سابان» وابسته به انديشكده آمريكايي بروكينگز در جهت براندازي نرم در ايران و حمايت از مخالفان نظام قبل از انتخابات دستورالعمل صادر مي نمايد. خب؛ نمونه هايي از اين دست و پمپاژكردن شبهه تقلب در فضاي قبل از انتخابات نشان از آن داشت كه دشمنان بيروني و داخلي ايران اسلامي موعد انتخابات رياست جمهوري را به عنوان بزنگاهي براي ترور جمهوريت و اسلاميت نظام درنظر گرفته اند و با طراحي هاي پيچيده و تودرتو تمام پتانسيل خود را به صحنه آورده اند تا به زعم خودشان بساط جمهوري اسلامي را جمع نمايند! بنابراين بعد از انتخابات مشاهده مي كنيم كه ادعاي واهي تقلب پيش كشيده شده و از همين رهگذر آشوبها و اغتشاشات خياباني كليد مي خورد.
جالب اينجاست كه در ادامه اين پروژه به ثمر ننشسته مقامات ارشد آمريكايي و برخي دولت هاي غربي و همچنين رژيم صهيونيستي از باراك اوباما، هيلاري كلينتون تا ساركوزي و شيمون پرز و نتانياهو آشكارا از آشوبگران و براندازان حمايت مي كنند.
حتي برخي از تحليلگران خارجي و غربي كه همواره ژست دموكراسي خواهانه و انسان دوستانه به خود مي گيرند به صحنه آمدند و بر نقش آمريكا و اذنابش در طراحي آشوب ها به منظور سرنگوني و تغيير نظام جمهوري اسلامي تاكيد كردند. اعترافات «كنت تيمرمن» رئيس بنياد ملي دموكراسي (NED)، «پل كريگ رابرتز» سياستمدار سابق آمريكايي، «لرد بالتيمور» نويسنده و پژوهشگر غربي، «نيل ويلاتيو» تحليلگر برجسته غربي و عضو كمپين مخالفان تحريم و مداخله نظامي در ايران نمونه هايي از اين دست است.
اما علي رغم تمام ترفندها، دسيسه ها و كارشكني هايي كه دشمنان بيروني نظام با به خدمت گرفتن بعضي در داخل كشور انجام دادند عمر فتنه 88 با بصيرت آحاد ملت به شماره افتاد و در 9 دي و 22 بهمن همان سال مرگ سياسي فتنه گران رقم خورد.
طبيعي است كه دشمنان تابلودار نظام كه مديريت فتنه پس از انتخابات را برعهده داشتند بعد از ناكامي بزرگ در پروژه -به زعم خود- براندازي جمهوري اسلامي به تاكتيك ها و راهبردهاي ديگري روي بياورند از همين روي، در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري از كانال شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه تحريمي 1929 را عليه ايران به صحنه آوردند!
سپس آمريكا، استراليا و اتحاديه اروپا تحريم هاي يكجانبه را بطرفيت ايران به تصويب رساندند.
حتي در شرايطي كه جمهوري اسلامي خردادماه سال جاري گزارش نهايي خود درباره «بررسي دوره اي و جهاني حقوق بشر»-UPR- را در صحن شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارايه كرده و اين گزارش با اجماع به تصويب رسيد ولي چندي پيش با نفوذ آمريكا، رژيم صهيونيستي و استراليا، كميته سوم مجمع عمومي قطعنامه اي ضد ايراني پيرامون حقوق بشر به تصويب رساند و اين در حالي بود كه 112 كشور عضو سازمان ملل با اين قطعنامه موافقت نكردند.
خلاصه آنكه دشمنان با طراحي پروژه تقلب در انتخابات، مشروعيت نظام را نشانه رفته بودند، با اجرايي كردن گزينه- تحريم ها بر ضد ايران به فلج كردن اقتصاد جمهوري اسلامي دل بسته بودند، با پيش كشيدن سياست «ايران هراسي» به دنبال اجماع جامعه جهاني عليه ايران بودند تا بنابر آنچه كه مي پنداشتند جمهوري اسلامي را در عرصه سياسي و ديپلماسي منزوي نمايند و... چه پنبه دانه رنگارنگي در خواب ديده بودند. آنها تضعيف ساختار نظام و شكاف ميان حاكميت و مردم را تصور كرده بودند اما حضور توده هاي ميليوني در 9 دي و 22 بهمن خط بطلاني بر تصور آنها كشيد.
به تحريم ها اميد بسته بودند اما نه تنها بي خاصيتي و ناكارآمدي تحريم ها به اعتراف رسانه هاي غربي برملا شد كه امروز ايران اسلامي با به اجرا درآوردن طرح بزرگ اقتصادي هدفمندي يارانه ها، دشمنان بيروني را در موقعيت آچمز قرار داده است.
از سوي ديگر در حوزه ديپلماسي و سياسي امروز توپ در زمين دشمن قرار گرفته است. اولا ايران در مذاكرات ژنو3 اقتدار خود را به نمايش گذاشت به طوري كه تيم خانم اشتون در مذاكرات نتوانست دستپاچگي و سراسيمگي خود را پنهان نمايد. ثانيا پيشنهاد هوشمندانه ايران اسلامي مبني بر بازديد از تاسيسات هسته اي كشورمان از سوي كشورهاي مختلف تمام بهانه ها و اشكال تراشي هاي آمريكا و چند كشور دنباله رو او را از بين برد.
همه اين موفقيت ها در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران طي دو سال گذشته پيشرفت هاي خارق العاده اي در زمينه مسايل هسته اي داشته است كه همگان حتي دشمنان توان انكار آن را ندارند.
اينجاست كه با اشاره به موارد ياد شده مي توان فهميد و پي برد كه چرا داعيه داران قدرت (اعم از قدرت و توان نظامي، سياسي، اقتصادي، اطلاعاتي و...) منفعلانه و از سر عجز و ناتواني راهبرد «جاسوسي و ترور» عليه ايران را برگزيده اند.
واقعيت آن است كه پيشرفت فزاينده و هر روزه نظام جمهوري اسلامي را نمي توانند برتابند. همچنانكه «جان ساورز» رئيس سازمان جاسوسي ام آي 6 انگليس يكماه قبل از ترور دو دانشمند هسته اي كشورمان- عباسي و شهرياري- عجزآلود مي گويد كه ديپلماسي به تنهايي كافي نيست و بايد در برابر ايران از اقدامات اطلاعاتي و جاسوسي بهره برد!
آنچه بايد خاطرنشان كرد آن است كه دشمنان در حوزه اطلاعاتي نيز سيلي هاي سنگيني از ايران دريافت كرده اند. در بحبوحه كارزاري كه دشمنان بيروني تمامي ظرفيت و پتانسيل خود را عليه ايران اسلامي به صحنه آورده بودند دستگاه اطلاعاتي كشور با شكار عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي جندالشيطان تودهني محكمي را به تروريسم دولتي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي زد.
ضمن آنكه دستگيري سه تبعه آمريكايي، دو تبعه آلماني و مواردي از اين دست كه همگي متهم به جاسوسي هستند نشان از اقتدار و بيداري و هوشياري نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي دارد.
اخيرا نيز سربازان گمنام امام زمان(عج) با رصد دقيق اطلاعاتي و اقدامات چند لايه آفندي و پدافندي و نفوذ به عمق اطلاعاتي موساد عوامل اصلي ترور شهيد دكتر مسعود عليمحمدي را شناسايي و دستگير كردند. مروري گذرا بر بازتاب خبر بازداشت تروريست ها و حيرت توام با وحشت سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه از اين موفقيت ها به وضوح نشان مي دهد كه تروريست ها علي رغم بهره گيري از تجهيزات و امكانات بيگانگان، خود را در حال رقص بر لبه تيغ مي دانند.
اكنون نوبت دستگاه قضايي است كه اقتدار جمهوري اسلامي ايران را بار ديگر به دشمنان بيروني و نشان دار نظام تحميل نمايد.
البته دستگاه قضايي همچنانكه انتظار مي رفت اقدامات ارزشمندي در اين زمينه انجام داده است و در همين ارتباط از جمله براي سه تبعه آمريكايي متهم به جاسوسي كيفرخواست صادر شده و زمان رسيدگي به اتهامات آنها در دادگاه به گفته مقامات قضايي 17بهمن ماه خواهد بود.
دو تبعه آلماني نيز به خبرنگار نبودنشان اعتراف داشته و مقامات قضايي تصريح كرده اند كه جرم جاسوسي آنها محرز است و پرونده اين دو در حال تكميل شدن است. همچنين در ماه گذشته 11نفر از عوامل گروهك تروريستي جندالشيطان پس از فرآيند دادرسي اعدام شدند و مردم انقلابي و مؤمن ايران اسلامي بي صبرانه منتظرند تا در اسرع وقت بقيه جاسوسان و تروريست ها و عوامل ستون پنجم دشمن نيز به سزاي اعمالشان برسند.
حسام الدين برومند

 



وزير اطلاعات تشريح كرد
حفره اطلاعاتي فتنه 88 راه را براي ترورهاي موساد باز كرد

سرويس سياسي-
وزير اطلاعات فتنه 88 را يك حفره اطلاعاتي دانست كه دشمنان را در اجراي برنامه هاي تروريستي اميدوار كرد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي در نشست خبري روز گذشته كه با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار شد، موفقيت اطلاعاتي جمهوري اسلامي در غلبه بر سيستم اطلاعاتي موساد را به ملت ايران تبريك گفت.
وي در عين حال اظهار داشت: فتنه 88 يك حفره اطلاعاتي بود كه براي دشمنان اميد ايجاد كرده كه به خيال خام خود مي توانند از اين فرصت به منظور ضربه زدن به نظام استفاده كنند.
وزير اطلاعات اضافه كرد: ترور شهيد عليمحمدي از جمله اقداماتي بود كه دشمن با اين تصور كه دستگاه اطلاعاتي ايران سرگرم مقابله با فتنه گران است، انجام داد، كه به طور قطع سران فتنه بايد پاسخگوي اين مسائل باشند.
حجت السلام مصلحي با اشاره به اقدامات قابل توجهي كه دستگاه اطلاعاتي كشورمان براي شناسايي عوامل اين ترور صورت داد اظهار داشت: به كارگيري تكنولوژي هاي اطلاعاتي بومي بر عليه تكنولوژي موساد و استفاده از عوامل و نيروي انساني متخصص موجب شد كه بتوانيم بر سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي غلبه كنيم.
وزير اطلاعات نفوذ را مهمترين دستاورد اطلاعاتي كشورمان در مواجهه با سيستم اطلاعاتي رژيم صهيونيستي دانست و گفت: دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي با نفوذ در داخل تشكيلات اطلاعاتي رژيم صهيونيستي موفقيت خوبي در اشراف اطلاعاتي بر سيستم جاسوسي رژيم صهيونيستي به دست آورد و با كمك اطلاعاتي مردم توانستيم عوامل دشمن را شناسايي كنيم.
حجت الاسلام مصلحي افزود: دستگاه اطلاعاتي با استفاده از نفوذ در سيستم اطلاعاتي موساد شبكه هاي مختلفي كه اين رژيم طراحي كرده و آموزش هاي قابل توجهي را به آنها داده بود شناسايي كرده و در هم كوبيده كه يكي از عوامل يكي از اين شبكه ها شب گذشته در تلويزيون به مردم معرفي شد.
وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي رژيمي است كه براساس غصب، وحشت و ترور شكل گرفته و تصور مي كند مي تواند از اين طريق به اهداف پليد خود برسد اما به حمدالله وزارت اطلاعات با نفوذ در شبكه جاسوسي اين رژيم موفقيت بزرگي كسب كرد.
«دستگاه اطلاعاتي با شناسايي عوامل ترور شهيد علي محمدي شبكه هاي ديگري را نيز مورد شناسايي قرار داد كه بخشي از آنها دستگير شدند و در مواردي ديگري نيز دنبال بهره برداري هاي اطلاعاتي هستيم كه انشاءالله پس از حصول نتيجه به اطلاع مردم عزيز خواهدرسيد.»
وزير اطلاعات گفت: سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي مناطق آلوده اطلاعاتي اطراف جمهوري اسلامي را مورد بهره برداري قرار داد كه اين مناطق شناسايي شده و كنار آنها پايگاه هاي اطلاعاتي قابل توجهي ايجاد كرده ايم.
حجت الاسلام مصلحي افزود: از اين طريق شبكه هاي مختلف مرتبط رژيم صهيونيستي را شناسايي كرده و ضربه بزرگي به آنها وارد كرده ايم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا جمهوري اسلامي قصد مقابله به مثل با رژيم صهيونيستي را دارد؟ گفت: در مقابله با اقدامات اطلاعاتي رژيم صهيونيستي دقيقاً و قطعاً مقابله هاي اطلاعاتي خواهيم داشت.
وزير اطلاعات اضافه كرد: براساس اسنادي كه در دست داريم، رژيم صهيونيستي با هرگونه پيشرفت علمي در كشورهاي اسلامي و منطقه و به ويژه ايران مخالف است. وي همچنين هشدار داد: دانشمندان برجسته كليه كشورهاي منطقه در معرض تهديد و ترور رژيم صهيونيستي هستند.
وزير اطلاعات از گروهك تروريستي ريگي، گروهك منافقين، كومله، پژاك و دموكرات به عنوان پياده نظام موساد ياد كرد و گفت: با اين حال جمهوري اسلامي بر اين گروهك ها اشراف اطلاعاتي دارد.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي با نفوذ در سيستم اطلاعاتي موساد موفقيت هاي بزرگي در جهت شناسايي و رصد فعاليتهاي شبكه هاي وابسته به اين رژيم كسب كرده، در پاسخ به سؤالي در خصوص نوع فعاليت شبكه هاي اين شبكه ها اظهار داشت: اقدامات اين شبكه ها به صورت سلولي انجام مي شود.
وي افزود: اين شبكه ها به گونه اي فعاليت مي كنند كه عناصر آن از اقدامات همديگر بي اطلاع هستند و به عنوان نمونه كسي كه در عمليات ترور شهيد عليمحمدي مسئول خريد موتورسيكلت بوده، به هيچ عنوان كسي ريموت بمب را روي اين وسيله نصب كرده نمي شناسد و كسي كه خانه براي فرد تروريست اجاره كرده هم از هويت اين فرد بي خبر بوده است.
حجت الاسلام مصلحي افزود: نوع آموزش هايي كه اين افراد در سرزمين هاي اشغالي ديده بودند نيز نشان مي دهد كه اين مجموعه فردي نيست و مجموعه اي شبكه اي است كه هادي خارجي دارد و از نكات قابل توجه در مقابله با اين شبكه، بهره برداري از تكنولوژي اطلاعاتي بومي جهت شناسايي آن است.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص تعداد و هويت دستگيرشدگان نيز گفت: بيش از 10نفر در رابطه با شبكه هاي مختلف دستگير شدند كه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين روند ادامه دارد.
وزير اطلاعات همچنين به كشورهاي منطقه متذكر شد كه هر نوع تعامل با رژيم صهيونيستي تهديدي براي منطقه و جمهوري اسلامي است.
حجت الاسلام مصلحي افزود: وجود پايگاه براي اقدامات جاسوسي و تروريستي رژيم صهيونيستي در منطقه به ضرر كل منطقه است و به عنوان نمونه اقدام رسوايي كه اين رژيم در قالب حركت تجاري و بازرگاني در دبي انجام داد، نشان داد كه اين رژيم تنها به دنبال ترور و ناامني است كه اميدواريم كشورهاي منطقه و همسايه به اين موضوع توجه داشته باشند.
لپ تاپ موساد در چنگ ماموران اطلاعاتي
برخي تجهيزات كشف شده از مزدوران رژيم صهيونيستي نيز در حاشيه اين نشست خبري در معرض ديد رسانه ها قرار گرفت.
اين تجهيزات در مجاورت محل برگزاري نشست خبري وزير اطلاعات مورد بازديد نمايندگان رسانه هاي داخلي و دفاتر رسانه هاي خارجي در تهران قرار گرفت.
لپ تاپ موساد كه در جريان دستگيري مزدوران رژيم صهيونيستي به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) افتاده است حاوي سيستمي است كه براي ارتباط امن با موساد طراحي شده است.
ابزارهاي فعاليت جاسوسي و اطلاعاتي نظير دستگاه جاسوسي تهيه فيلم و عكس، فرستنده و گيرنده راديويي، كيف حاوي مدارك عوامل ترور، وسايل جاسازي اسناد و مدارك در كيف از جمله تجهيزات كشف شده در جريان اقدامات اطلاعاتي ايران عليه صهيونيستها بود كه تصوير آنها در دريچه دوربين رسانه ها نقش بست.
در اين نمايشگاه همچنين وسيله اي كه عوامل موساد بمب را در آن جاسازي كرده بودند و همچنين چاشني بمب كشف شده و چند قبضه سلاح كمري در معرض ديد رسانه ها قرار گرفت.
تمرين ترور در پادگان اسرائيلي
عامل اصلي ترور شهيد عليمحمدي هم بخشي از چگونگي آموزش ترور را در پادگاني در نزديكي تل آويو تشريح كرد.
مجيد جمالي فش در مصاحبه اي كه بخش هايي از آن پخش شد، گفت: در سفري كه به تل آويو انجام داديم در پادگاني در اتوبان اورشليم- تل آويو با چند افسر ارشد اسرائيلي آشنا شدم و در آنجا آموزش هاي مختلف از جمله تعقيب و گريز- ضد تعقيب و چسباندن بمب زير خودرو را فرا گرفتم.
به گفته اين تروريست براي تمرين عمليات بمب گذاري با استفاده از موتور در اين پادگان آموز ش هايي خاص به او داده شده است.
جمالي فش در بخش ديگري از اين مصاحبه با تشريح جزئيات بيشتر گفت: پس از اينكه درباره ترور دكتر عليمحمدي از زواياي مختلف توجيه رواني و عملياتي شدم و چند بار عمليات بمب گذاري را در پادگاني در نزديك تل آويو تمرين كردم ماكت بسيار دقيقي از منزل دكتر عليمحمدي و محيط اطراف منزل وي در اختيار من قرار گرفت تا كاملا با محيط و شرايط واقعي عمليات ترور وي آشنا شوم.
دستگيري عامل ترور همسرم هديه بزرگي بود
همسر شهيد عليمحمدي نيز در اولين اظهاراتي كه پس از دستگيري عامل اصلي ترور همسرش ابراز داشت، دستگيري اين تروريست را هديه بزرگي براي خود دانست.
خانم كرمي، همسر شهيد مسعود عليمحمدي كه اظهارات كوتاهي از وي در بخش هاي خبري سيما پخش شد گفت: من به آنها مي گويم دكتر عليمحمدي با دانشجوياني كه تربيت كرده بود حتما صدها و شايد هزاران عليمحمدي ديگر در كشور مي رويد و دشمن خيال باطل داشت.
وي افزود: دشمن بداند با اين افكار و طرز كار و روش ها نمي تواند جلوي استقلال و آزادي مردم ايران را بگيرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤خبر كشف جنازه افسر جنايتكار آمريكايي (كه در كشتار هاي ويتنام نقش داشت) در سطل زباله عبرت آموز است. اميدواريم جنازه پليد فرمانده ناو وينسنس كه هواپيماي مسافربري ما را با 299 مسافر ساقط كرد در ميان زباله ها يافت شود هرچند كه همين الان هم در ميان زباله ها زندگي مي كند و خودش نمي داند.
6954---0912
¤طبق رهنمودهاي اخير رهبرمعظم انقلاب از آنجا كه سران فتنه به عنوان بازيچه طراحان اصلي فتنه از خارج مورد حمايت و هدايت بوده اند و تاكنون نيز از اقدامات خائنانه خود برائت و تبري نجسته اند فلذا هر كس چه اقليت نماينده مجلس و چه غيره هرگونه نشست و برخاست و حشر و نشري با آنها داشته باشد از نظر مردم مردود تلقي مي گردد و ضمن رد صلاحيت بايد مورد مواخذه نيز قرار گيرد.
محمودي
¤توطئه تجزيه جنوب كشور سودان ادامه روند كودتاهاي مخملي و تجزيه طلبانه آمريكائيها و شكست آن قطعي است. اساسا مخدوش نمودن تماميت ارضي يك كشور و پيروي از قانون جنگل كه آمريكائيها و صهيونيسم جهاني مبلغ و مروج آن هستند مصداق حديث علوي از امام علي(ع) است كه فرمودند: هاي و هوي باطل گذرا و موقتي است اما حق دائمي و ابدي است.
گودرزي-اصفهان
¤پس از اظهارات به حق دبير محترم شوراي نگهبان مبني بر عدم صلاحيت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس برخي از افراد قانون گريز كه خواسته ناحق خود را برخلاف روال قانوني در كف خيابانها دنبال مي كردند قانونگرا شده و اين اظهارنظر را شخصي تلقي و به قانون استناد مي جويند ،كه بايد از اين قانونگريزان قانونگرا پرسيد آن قانوني خوبست كه به نفع شما باشد و الا قانون نيست؟! اگر به قانون پايبند بوديد چرا 8 ماه، كشور را دچار هرج و مرج و برخلاف قوانين جاري كشور عمل كرديد؟ اين مصداق بارز انسان منافق است و قطعا مجلس جاي اينچنين افرادي نخواهد بود.
طاهري
¤با توجه به ديدار تعدادي از نمايندگان اقليت مجلس با يكي از سران فتنه از مردم شريف و انقلابي شهرهايي كه نمايندگان آنها در اين ملاقات بودند تقاضا داريم در انتخابات بعدي مجلس دقت بيشتري داشته باشند تا نامزدهاي موافق و همراه با فتنه گران به خانه ملت راه پيدا نكنند.
7646---0914
¤از يادداشت روز كيهان با عنوان «تا كي دراز دستي» صميمانه تشكر مي شود.
خالدي
¤دعوت از مصر براي بازديد از تاسيسات هسته اي كشور با توجه به مواضع خصمانه اين كشور بر ضد ايران چه معنايي مي تواند داشته باشد.
8895---0937
¤در ارتباط با دين ستيزي كه بعضي از كشورها مانند جمهوري آذربايجان شروع كرده اند شايد دولت و دولتمردان كشورمان بنابه معذوراتي نتوانند آنگونه كه انتظار مي رود موضع بگيرند و اقدامي بكنند. ولي طبق فتاواي مراجع عظام درخصوص وظيفه همگان در احياء واجبات دين در حد مقدور تلاش نماييم و به اقدام هاي دولتي اكتفا نكنيم.
حبيبيان از قم
¤پسر بزرگ شاه ملعون در ادعايي مضحك گفته است برادرش بخاطر دلسوزي براي وضعيت جوانان ايران افسردگي گرفته و خودكشي كرده است. چرا ايشان با برادرش اعلام هم دردي نمي كند و با اقدام به خودكشي هم خودش و هم خيال ديگران را راحت نمي كند؟
6486---0912
¤همانگونه كه دانستن حق مردم است خواسته مردم مبني بر محاكمه سران فتنه نيز حق مردم است. از قول ما بنويسيد با محاكمه چند نفر از افراد دست چندم در جريان فتنه كار درست نمي شود.
4958---0916
¤ربع پهلوي اعلام كرده كه با موسوي از سران فتنه به نقطه مشترك رسيده اند. از قول ما بنويسيد آن نقطه مشترك مطمئنا خودكشي هر دو نفر مي باشد.
9411---0917
¤ چرا كيهان به نوعي از خرابكاري هاي فدراسيون فوتبال حمايت مي كند. هرماه شاهد شاهكاري نظير حذف تيم نوجوانان و جوانان اميد و بزرگسالان هستيم و تازگي ها هم كه از دست دادن كرسي كميته اجرايي كنفدراسيون و...
0686---0913
كيهان: با تشكر از شما. حضرتعالي اگر خواننده هميشگي روزنامه و پيگير مطالب و گزارش هاي سرويس ورزشي باشيد، حتما تصديق خواهيد كرد موضع ما درباره عملكرد فدراسيون فوتبال چيزي غير از آن است كه در پيام خود مطرح كرده ايد.
¤يكي از راههاي جلوگيري از افزايش بي رويه جمعيت تهران اين است كه شهر جديدي در فاصله صد كيلومتري تهران فعلي با امكانات مناسب احداث شود و آب شرب اين شهر نيز از تصفيه آب درياي خزر تامين گردد.
ابراني
¤ سرعت اينترنت در ايران پايين است و در رده بندي بعمل آمده كشورها در رديف 144 قرار دارد. سؤال اين است كه چرا با پيشرفت در عرصه هاي مختلف بايد در اين مورد ضعف داشته باشيم.
امير شاهي
¤ سياست واگذاري حفاظت فيزيكي مراكز و نهادهاي دولتي بويژه دستگاه هاي فرهنگي به شركت هاي پيمانكار آسيب هاي جدي در پي دارد. شايسته است به منظور جلوگيري از عوارض منفي حفاظت فيزيكي ساختمان هاي دولت از طريق جذب مستقيم نيرو انجام گيرد.
كارگر شركتي سازمان فرهنگي- هنري شهرداري
¤ با سابقه اي كه كلانتري ها در رژيم منفور پهلوي داشتند ذهنيت خوبي از اين مراكز حتي بعد از انقلاب نداشتم تا اينكه مدتي پيش بخاطر يك مورد كلاهبرداري سر و كارم به كلانتري 106 ميدان نامجو در تهران افتاد و از رفتار كريمانه رئيس كلانتري و تكريم كليه مراجعين تعجب كردم و به وجد آمدم. وظيفه خودم مي دانم كه از كليه كاركنان اين كلانتري و مديريت آن تشكر بكنم.
حاجي هاشمي
¤ براي اطلاع مسئولين امر بنويسيد دانشجويان دانشكده كشاورزي بردسير كرمان در شرايط سخت و امكانات محدود تحصيل مي كنند. درخواست داريم يكي از رسانه ها از اين مركز گزارش تهيه بكند بلكه گشايش ايجاد بشود.
9438---0916
¤ از صدا و سيما درخواست مي شود همانطوري كه امام راحل(ره) احترام زيادي براي ايام سوگواري محرم و صفر داشتند شبكه هاي مختلف اين سازمان نيز حرمت اين دو ماه را حفظ كند و از پخش آهنگهاي شاد بپرهيزد و فقط اكتفا به دهه اول محرم نكند.
8307---0919
¤ در آموزش و پرورش بواسطه تغيير در احكام كارگزيني و جايگزيني طبقه به جاي پايه و گروه، از دادن گروه استحقاقي به كاركنان خودداري مي شود. بنده و همسرم كه هر دو فرهنگي هستيم با همين مشكل مواجه شده ايم. لطفاً مسئولين تكليف ما را روشن كنند.
2047---0918
¤ وقتي براي مردم امكان انتخاب نانوايي وجود نداشته باشد و مجبور به خريد نان از تنها نانواي محل باشند، موضوع كيفيت نان معنا و مفهوم ندارد.
0627---0912
¤ از وقتي كه طرح هدفمند كردن يارانه ها به اجراء گذاشته شده تعداد اتومبيل هاي با پلاك دولتي كه رانندگان آنها اقدام به سوار كردن خانواده و استفاده خصوصي مي كنند زياد به چشم مي خورند. اين افراد خلافكار توجه داشته باشند كه با اين كار در حقيقت دست در جيب مردم كرده اند و مديون 70 ميليون ايراني هستند.
موسوي

 



نگراني ! (گفت و شنود)

گفت: منتجب نيا، قائم مقام كروبي در حزب اعتماد ملي گفته است؛ اصلاحات جرياني است كه با خط نوراني امام پيوند خورده است!
گفتم: يعني، اهانت به امام حسين(ع)، نفي وجود مبارك امام زمان(عج)، پاره كردن عكس امام، شعار به نفع اسرائيل، حمايت از آدم كشي هاي آمريكا، آتش زدن مسجد، همكاري با آمريكا و انگليس و اسرائيل و... صدها جنايت ديگر را بخشي از خط امام(ره) مي داند؟!
گفت: اين جنايت ها را كه نمي تواند انكار كند ولي در ضمن گفته است اگر اصلاح طلبان حذف شوند كشور يك صدايي مي شود!
گفتم: كسي با حضور صداها و سليقه هاي سياسي متفاوت حرفي ندارد، ولي صداي اسرائيل و آمريكا و انگليس همان بهتر كه حذف شود.
گفت: چه عرض كنم؟! برخي از همين مدعيان اصلاحات مي گويند، مردم حضور ما را تضمين كرده اند و از حذف ما نگران هستند!
گفتم: يارو كه اموال شريكش را بالا كشيده بود به وي گفت؛ آخه چرا ناراحتي! خيالت راحت باشه، من وصيت كرده ام اگر بلايي به سرم آمد، تمام اموالي را كه از تو تصاحب كرده ام به تو بازگردانند. و شريكش گفت؛ نگراني من اين است كه مبادا بلايي سرت نيايد!
 



معاون وزير خارجه سوئيس در ديدار آهني: سوئيس از منطق تحريم عليه ايران حمايت نمي كند

پيتر مائورر- معاون وزير خارجه سوئيس- كه به منظور ديداري دو روزه از كشورمان به تهران سفر كرده است، ديروز با علي آهني- معاون اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان- ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار دو طرف ضمن مرور آخرين وضعيت روابط دوجانبه، درباره مسائل منطقه اي، بين المللي و تحولات اروپايي گفت وگو كردند.
علي آهني ضمن برشمردن ظرفيت هاي همكاري دو كشور، از گسترش مناسبات با سوئيس استقبال كرد. وي برگزاري دور سوم گفت وگوهاي ديني و همكاري بين موسسات فرهنگي و هنري ايران و سوئيس كه هم اكنون در جريان است را موجب تقويت هرچه بيشتر درك مردم دو كشور از فرهنگ و تمدن يكديگر دانست.
معاون اروپاي وزارت امور خارجه اعمال سياست هاي گزينشي در اجراي معاهده منع اشاعه را غيرقابل قبول خوانده و موجب تضعيف اين معاهده عنوان كرد.
او با اشاره به تلاش آمريكا و اتحاديه اروپايي براي پيگيري سياست اعمال تحريم اظهار كرد: اگرچه اين امر با هدف جلوگيري از پيشرفت هاي علمي و آسيب رساندن به دستاوردهاي هسته اي ملت ايران تنظيم شده است اما تاكنون ناكارآمدي آن حتي مورد تاييد طراحان آن نيز قرار گرفته است.
آهني همچنين از رويكرد دوگانه غرب درباره موضوع تروريسم انتقاد و بر ضرورت همكاري كشورهاي اروپايي از جمله سوئيس در امر مبارزه با پديده زشت تروريسم تاكيد كرد.
پيتر مائورر- معاون وزير خارجه سوئيس- در اين ديدار ضمن ابراز تسليت دولت سوئيس درباره حادثه سانحه هواپيما در اروميه به اهميت نقش و جايگاه ايران در منطقه اشاره و آن را دليل و انگيزه قوي سوئيس براي استمرار رايزني و مشاوره با ايران در موضوعات مهم منطقه اي و بين المللي و گسترش همكاري هاي دوجانبه عنوان كرد. او آمادگي كشورش براي تقويت و تعميق روابط فرهنگي با كشورمان را ابراز كرد.
معاون وزير خارجه سوئيس با اشاره به حوادث تروريستي اخير در شرق كشورمان، اقدامات تروريستي مذكور را شديدا محكوم و به خانواده بازماندگان و قربانيان اين حادثه تسليت گفت.
مائورر آمادگي كشورش براي همكاري در امر مبارزه با تروريزم را ابراز و بر مسئوليت جامعه بين المللي براي مقابله با اين پديده شوم تاكيد كرد.
وي در پايان با بيان اين كه سوئيس از برنامه صلح آميز هسته اي ايران حمايت مي كند، خاطرنشان كرد كه كشورش هرگز از منطق اعمال تحريم عليه ايران حمايت نمي كند.

 



 اين بي آبرويي را به جان نخريد شرمندگي دفاع از صدام و طالبان كافي است(خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي تحرك برخي مقامات آمريكايي و انگليسي براي حمايت از گروهك تروريستي منافقين را شرم آور خواند و خواستار پرهيز از اين كار شد.
روزنامه گاردين نوشت: غرب بايد موضع سرسختانه اي عليه ايران اتخاذ كند اما حمايت از گروههاي تروريستي نظير سازمان مجاهدين ]منافقين[ اشتباهي استراتژيك و اخلاقي است. درست است كه از دشمن دشمن بايد استفاده كرد اما محدوديت ها را هم بايد سنجيد. به عنوان مثال فروش سلاح به صدام تصميم خوبي نبود همچنين ژست هاي دلجويانه از طالبان در اواخر دهه 1990 ميلادي اين معنا را داشت كه رئيس جمهوري وقت آمريكا، بيل كلينتون، در شرايطي از طالبان دفاع كرده است كه آن ها مردم افغانستان را بي رحمانه سركوب مي كردند.
گاردين اضافه كرد: بين لفاظي هاي سازمان مجاهدين درباره دفاع از دموكراسي و اعمال گذشته آن به خصوص ارتباط آن ها با صدام حسين بين سال هاي 1986 تا 2003 فاصله بسياري وجود دارد. به نظر شوراي روابط خارجي آمريكا، سازمان مذكور در سال 1991 در انتقام جويي هاي بي رحمانه عليه كساني كه در برابر حكومت عراق به پا خاسته بودند شركت مستقيم داشته است. در واقع گستره عمل اين گروه به عنوان بازوي موثر حكومت ديكتاتوري صدام حسين، وقتي كاملاً روشن مي شود كه ملاحظه شود اين سازمان به هنگام محاصره عراق از سوي نيروهاي آمريكايي در سال 2003 داراي 2000 تانك، خودروي زره پوش و قطعات توپخانه سنگين بوده است. غرب بايد از ديگر گروه هاي مخالف در ايران كه سابقه علني تروريستي ندارند، حمايت كند(!)

 



رابطه فسيل احمد رشيدي مطلق با معاون پارلماني دولت سازندگي؟! (خبر ويژه)

اتاق فكر فتنه سبز در لندن، مصاحبه وزير صهيونيست رژيم پهلوي با يكي از رسانه هاي ضد انقلاب را بلافاصله و عيناً منتشر كرد.
انتشار متن كامل مصاحبه داريوش همايون (سخنگوي دولت آموزگار، وزير اطلاعات و جهانگردي و قائم مقام حزب شاه ساخته رستاخيز) از سوي «جرس» و در دفاع از فتنه سبز، عمق پيوند حلقه هاي ضد انقلاب تحت مديريت سرويس جاسوسي ام آي شش انگليس را بيشتر نشان مي دهد.
داريوش همايون كه نويسنده مقاله توهين آميز عليه حضرت امام و روحانيت در دي ماه 1356 يا واسطه اين مقاله از دربار، به روزنامه اطلاعات محسوب مي شود در مصاحبه با سايت ضدانقلابي تهران ريويو ضمن دفاع از دست اندركاران فتنه سبز در داخل (نظير موسوي و كروبي و خاتمي) تاكيد كرده بود: «جنبش سبز توانست سران خود را كه از درون رژيم بودند تغيير دهد و بسازد. جنبش سبز در جناح به اصطلاح اصلاح طلب نفوذ كرد كه توانست آن آبروريزي ها را براي رژيم راه بيندازد. البته به سران جنبش، رهبران نمي گويند، بلكه مي گويند راهبران. حتي خود آنها هم مي گويند ما رهبر جنبش نيستيم. من اشكال اساسي در رفتار و گفتار سران جنبش در داخل ايران نمي بينم. وقتي از بيرون به اينها نگاه مي كنم مي بينم كه آنها نسبت به بسياري از كساني كه در بيرون ادعاي رهبري دارند يا ديگران سعي مي كنند از آنها رهبر جنبش بسازند، انحرافات بسيار كمتري دارند. جريان سبز سعي كرده دو جريان مذهبي و سكولار را به هم نزديك كند و گروه هاي اپوزيسيون فعال در خارج، از اين مسائل دور هستند و متوجه قضايا نيستند كه ما با چه نيروها و چه كساني در داخل سر و كار داريم. ما بيروني ها حرف هايي مي زنيم اما اين حرف ها ممكن است با گفتمان درون ايران سنخيت نداشته باشد».
يادآور مي شود مهاجراني (معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور در دولت سازندگي و وزير ارشاد دولت اصلاحات) سروش، كديور و بازرگان، سال گذشته ضمن صدور بيانيه اي، حلقه لندن را اتاق فكر جنبش سبز معرفي كرده بودند. اين حلقه با سلطنت طلباني چون مسعود بهنود و چپ هاي آمريكايي نظير فرخ نگهدار مرتبط است. طيف افراطي كارگزاران (كساني نظير مهدي-ه) و مشاركت ارتباطاتي را با حلقه لندن برقرار كرده اند.
اين چندمين بار است كه داريوش همايون از فتنه گران سبز و عناصر سرخورده اي نظير موسوي و كروبي و خاتمي جانبداري مي كند اما اولين بار است كه اظهارات وي، عيناً در ارگان رسانه اي حلقه لندن منتشر مي شود. همايون از فسيل هاي ضدانقلاب محسوب مي شود كه از تحركات سال گذشته فتنه گران جان گرفت.
آقاي هاشمي رفسنجاني اخيراً نسبت به بازسازي جريان احمد رشيدي مطلق و اهانت به روحانيت و مرجعيت ابراز نگراني كرده بود.

 



آقاي منتجب نيا!شما در كدام لاك خزيده ايد؟! (خبر ويژه)

قائم مقام كروبي در حزب اعتماد ملي گفت: اصلاحات جرياني است كه با خط امام پيوند ناگسستني و با تفكر نوراني بنيانگذار انقلاب رابطه مستقيم دارد.
منتجب نيا همچنين در واكنش به اظهارات دبير شوراي نگهبان كه به اعتبار نقش آفريني اصلاح طلبان در فتنه سال گذشته، اعلام كرده بود آنها حق حضور در انتخابات ندارند، گفت: شوراي نگهبان از لحاظ شرعي و قانون اساسي نبايد وارد مسائل جناحي و قطبي شود و در اين زمينه اظهارنظر كند زيرا عملكرد اين نهاد مهم نظام را به طور كلي زير سؤال مي برد. ما معتقديم كشور داراي قانون اساسي است اما بايد پرسيد كدام يك از گفتار اين آقايان منطبق با قانون اساسي است.
اين اظهارات در حالي از سوي منتجب نيا عنوان شده كه دشمنان خوني خط امام- از سلطنت طلب ها گرفته تا منافقين و بهائيت و چپ هاي آمريكايي- طي 18 ماه گذشته بارها خيانت كروبي به امام و انقلاب را مورد ستايش و تمجيد قرار داده اند. همچنين حتماً آقاي منتجب نيا به خاطر دارد كه وقتي سال گذشته كروبي به همراه موسوي و خاتمي، اوباش ضدانقلاب را دعوت به خودنمايي در راهپيمايي روز قدس كرد، همين اوباش به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي شعار داده و روي شعار بنيادين «جمهوري اسلامي» خط كشيدند يا در 16 آذر به تصوير حضرت امام بي حرمتي كردند و در ادامه خط وقاحت، به ساحت امام حسين(ع) در روز عاشورا تعرض كردند.
اكنون از آقاي منتجب نيا بايد پرسيد جاده صاف كني براي اين حرمت شكني ها، همراهي با تفكر نوراني حضرت امام بود يا سواري دادن به استكبار و گروهك هاي ضد امام؟ و آيا اين تحركات را مي توان به حساب رفتار و رقابت هاي جناحي گذاشت؟ يا اگر شوراي نگهبان طبق رسالت خود نسبت به اين تحركات ابراز بيزاري كرد، مي شود نام رفتار جناحي بر آن گذاشت؟ يعني اگر جماعتي خواستند كشور را به آمريكا و انگليس و اسرائيل بفروشند، بايد سكوت كرد چون ممكن است همان پياده نظام مزدور- و بعضاً بي جيره و مواجب- انگ رفتار جناحي بزنند؟ وقتي سروش از حاميان اصلي دبير كل اعتماد ملي در انتخابات، فقه و فقاهت و جمهوري اسلامي اين ميراث بزرگ حضرت امام را با گروهك طالبان مقايسه كرد، امثال آقاي منتجب نيا در كدام لاك خزيده بودند؟! و آن روز كه اوباش دنبال سرنگوني جمهوري اسلامي و تغيير قانون اساسي بودند، نظاير اين آقا جز به حماله الحطبي اوباش مشغول بودند؟ آنها حتي همين امروز هم حاضر نيستند از جريان فتنه گر و برانداز ابراز برائت كنند چون بدان آلوده اند.

 



هزار و يك غلط در توجيه يك غلط (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي به جاي عذرخواهي از ملت ايران و توضيح درباره خيانت هاي زنجيره اي خود همچنان مشغول مغالطه و توجيه تراشي است.
وي در مصاحبه با سايت كلمه، درباره اعتراضات گسترده مردمي و رسانه اي گفت: بنده قصد پاسخ داشتم اما نامه برادر عزيزم آقاي كروبي مرا منصرف كرد. نگاه ايشان دليل بسياري از اين بداخلاقي ها را روشن مي كند. دليل دوم سكوت آن بود كه اينها از شگردهاي رژيم هاي توتاليته شبيه دوران استالين استفاده مي كنند. آنها روي گوبلز را در جعل و دروغگويي سفيد كرده اند و تهمت و دروغ را جزئي از ديانت متحجرانه خود قرار داده اند. اين همه دروغ و تهمت نشان داد اسلام حضرات چگونه اسلامي است.
وي درباره اين سؤال «كلمه» كه «چطور مي توان بر اين تفرقه افكني ها و شكاف ايجاد شده در اثر تبليغات سوء فائق آمد؟ جنبش سبز چطور مي تواند در جهت پوشاندن و كم كردن شكاف هاي مختلف گام بردارد و وحدت ملي را در برابر تفرقه افكني هاي دولتي حفظ كند» گفت: «در كنار تلاش براي گسترش آگاهي ها و مبارزه با انتشار دروغ و قلب حقايق، نبايد خاطره بحثها و گفتگوهاي صميمانه روزهاي انتخابات را از ياد برد. نبايد از ياد ببريم كه چه طور پيش از آن كه مداخله هاي به اصطلاح امنيتي فضاي گفتگوي مدني را به آشوب بكشد و صداي بحث و گفتگو را خاموش كند، شنيدن صداي همديگر را در گفتگوهاي انتخاباتي تجربه و تمرين مي كرديم. نبايد زنجيره سبزي كه تمام اختلافات و تفاوت ها را از جنوب تا شمال شهر و كشور به هم پيوند مي داد و زيستن در كنار هم را به ما مي آموخت فراموش كنيم.
موسوي با اين حال ترجيح داد به سؤالات كاملاً روشن پاسخ ندهد از جمله اينكه چرا گندم نمايي و جو فروشي كرد و در حالي كه دم از احياي خط امام و نگراني براي ارزشهاي انقلاب مي زد، مورد حمايت متفقانه جبهه ضد انقلاب قرار گرفت؟ چه خيانت هايي به كشور و ملت كرد كه مدال شجاعت از سران اسرائيل و آمريكا و انگليس گرفت و حتي يكبار هم نسبت به آنها اعلام برائت نكرد؟ و به چه دليل سلطنت طلبان و تروريست هاي منافقين و تندرو ريگي، و بهايي ها و ماركسيست ها و نهضتي ها و جبهه ملي ها براي او هورا كشيدند؟ آيا اين عملكرد منافقانه، مصداق بارز دروغ گويي و غش در معامله با مردم نبود؟ آيا برپايي آشوب و آتش افروزي و حمله به همه مقدسات اسلامي و انقلابي، «گفت وگوي مدني» بود؟! تن ندادن به قانون و تلاش براي انسداد كشور در راه انداختن جنگ حيدري- نعمتي چطور؟ آيا امثال موسوي محملي در خدمت دشمن براي دو قطبي كردن و از هم پاشاندن كشور نبودند؟ حمله به پايگاه بسيج و نيروي انتظامي و بانك و عابران و زنان و كودكان رهگذر هم جزو همان گفت وگوهاي مورد ادعا و زيستن در كنار هم بود؟ و آيا اينكه آقاي رابرت گيتس وزير جنگ آمريكا پس از ديدن دو دستگي ايجاد شده از سوي دست اندركاران فتنه سبز گفت كه ما تاكنون از تحريم ها نااميد بوديم و اكنون بايد تحريم ها را تشديد كرد، در راستاي همان دغدغه وحدت ملي بود؟!
موسوي همچنان از اين پاسخ طفره مي رود كه چرا نشست با گروهك هايي چون نهضت آزادي را انكار كرد اما يك سال بعد يكي از سايت هاي وابسته به وي برخي از همين ديدارها را منتشر كرد. يا چرا برخي از اعضاي ستاد وي در ارتباط مستقيم با سفارت انگليس و حلقه لندن و اتاق سيا در دوبي بودند و چرا برخي از همان اعضا هم اكنون در پناه دولت هاي آمريكا و انگليس و فرانسه قرار گرفته اند؟ و چرا تروريست ها و منافقين و حرمت شكنان دستگير شده در عاشوراي سال 88، از سوي وي به عنوان «مردمان خداجو» معرفي شدند؟
از دو حال خارج نيست يا موسوي به كارگزاري سرويس هاي جاسوسي استكباري تن داده بود و يا اينكه جاه طلبي و عقده هاي ناكام، وي را تا آنجا كشاند كه تن به هر نوع خيانت به نفع گروهكها و جبهه ضد انقلاب خارجه داد و در هر حال واقعيت اين است كه به قول معروف يك غلط با هزار توجيه مي شود هزار و يك غلط!

 



 هذيان نگوئيد رفقا! مردم پاي جمهوري اسلامي ايستاده اند(خبر ويژه)

«همان مردمي كه پر ازدحام تر از استقبال سال 57، آيت الله خميني را در سال 68 تا بهشت زهرا تشييع كردند، روز 9 دي 1388 هم به خيابان آمدند و بساط شهر آشوبان را بعد از 8 ماه جمع كردند، حتي اگر اعضاي اپوزيسيون به آنها توهين كنند».
اين مطلب را داريوش سجادي از مخالفان مقيم آمريكا در وبلاگ خود يادآور شده است. وي از دست اندركاران جريان سبز و اپوزيسيون خواسته كه واقع گرا باشند و خود را فريب ندهند چرا كه هيچ راه استدلالي ندارند. سجادي مي نويسد: 21 سال پيش، وقتي خبرگزاري ها اعلام كردند 10 ميليون نفر در تشييع بنيانگذار جمهوري اسلامي شركت داشته اند، از يكي از روزنامه نگاران مخالف خميني و انقلاب او پرسيدم راز اين الفت چيست كه آن استقبال 4 ميليوني سال 57 به اين تشييع وفادارانه و 10 ميليوني ختم شده و پر ازدحام تر است. پاسخ آن روزنامه نگار صريح و ساده بود «همه آن 10 ميليون نفري كه در مراسم تشييع پيكر شركت كردند مزدوراني بودند كه حكومت با تحريك و تطميع از طريق دادن كوپن بنشن و حبوبات و خواربار و اطعمه و اغذيه، ايشان را به مراسم مزبور كشانده بود»! ادعايي كه بر فرض صحت نشان از توانمندي حكومت در بسيج ده ميليون نفر در كمتر از 24 ساعت دارد. ادعايي كه بر فرض صحت خبر از برخورداري حكومت از يك لشكر پرتعداد و سريع البسيج و كم هزينه جهت هل من مبارز طلبي با مخالفانش دارد. حال معلوم نيست در صورت صحت چنين فرضي مخالفين جمهوري اسلامي ديگر چه محلي از اعراب و اصرار بر مبارزه در مقابل چنين حكومتي دارند؟ اپوزيسيون مدعي چنين ادعايي مجبور است به لوازم ادعاي خود نيز مقيد بماند و بر همان اساس عطاي مبارزه با چنين حكومت را به لقايش ببخشد. طبعاً مقابله و تلاش جهت سرنگوني حكومتي كه برخوردار از قابليت بسيج لشكري از مزدوران بالاي ده ميليون است و هر آئينه اراده كند مي تواند به طرفه العيني ايشان را به صحنه مقابله با مخالفينش بكشاند. همآوردي با چنين حكومتي اهتمامي است بغايت نابخردانه و بي فرجام!
وي كه پيش از اين با نشريات زنجيره اي اصلاح طلب هم همكاري داشته اضافه مي كند: اپوزيسيون جمهوري اسلامي در اتخاذ رؤيا يا واقعيت مختار است. اما منطقاً نبايد و نمي تواند ناكامي هاي خود در مصاف با جمهوري اسلامي را نيز از دل هذيان ها و تخيلات خودباور و فهم كند و ديگران را نيز به فهم اجباري از «درك معوج» خود از دنياي واقعيت، محكوم نمايند. راز پنهان در اقبال به خميني و انقلاب خميني را نمي توان در چنان ادله سخيف و بي اعتباري ريشه يابي كرد. واقعيت آن است كه خميني قبل از آنكه به امت اش پول نفت و زندگي مرفه و صلح و ثبات و تنعم و تفرج عطا كند ايشان را درست تعريف كرد. ملتي كه تا پيش از اين، از جانب حكومت در مقام اقشار پست و فرودست تحقير و طرد مي شدند اينك با خميني و انقلاب خميني قدر ديدند و صدر نشستند، اينك امامي از جنس خود داشتند كه مانند ايشان زندگي مي كرد و به واقعيت و موجوديت و هويت ايشان احترام مي گذاشت و خود و حكومت اش را خادم ايشان تعريف مي كرد، واقعيتي كه علي رغم وضوح، بمثابه جنگلي انبوه از درختاني بود كه موجوديت شان در مقابل اپوزيسيون مانع از توان ايشان در ديدن جنگل بود! برهمين اساس است كه سال گذشته نيز و بعد از 8 ماه شهر آشوبي شهر آشوبان در تهران، وقتي در نهم دي ماه سيل گسترده همان «شهروندان به زعم اپوزيسيون فرودست» خيابان را به تسخير خود درآوردند بار ديگر حافظه تاريخ شاهد كورتكس سوزي و ادله مشعشع و تكراري اپوزيسيون ايراني شد از قبيل آنكه تظاهرات نهم دي محصول بسيج نيروها از دهات با اتوبوس و وعده سانديس بود»! ادعايي كه بر فرض قبول از منطقي بغايت نحيف و رنجور برخوردار است.
وي مي پرسد: سبزها به ويژه صاحب منصبان سابق سبز معلوم نيست چرا تجاهل العارف مي كنند و نمي گويند كه اگر تظاهرات نهم به بهاي سانديس بود، چرا تظاهرات فرمايشي با اين همه تأخير انجام شد؟ چرا مثلاً روز قدس يا 61 آذر تظاهرات نشد؟ شوربختانه «سبز»ها چاره اي جز آن ندارند تا تن به اين واقعيت هر اندازه تلخ بدهند كه تظاهرات نهم دي ماه تظاهراتي واقعي، خودجوش و مردمي بود. مردم با تأمل در تمام آن 8 ماه در حال نظارت بر اعتراض ها بودند و در ابتدا شايد حداقلي از حق را نيز براي معترضين قائل بودند. اما با بي تدبيري رهبران جنبش سبز و بي توجهي به لزوم مرزبندي، تدريجاً و در يك بازه زماني 8 ماهه منجر به آن شد تا «ترديد» توده هاي اكثريتي مبدل به «تصميم» شود. تصميمي كه محصول خود را در جوشش گسترده و ميليوني تهرانيان در بازپس گرفتن خيابان در نهم دي ماه نشان داد.جوششي كه در ميان خود برخوردار از بخش متكثري در حدفاصل موافقان و مخالفان نتيجه انتخابات بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14