(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 22 دی 1389- شماره 19838

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
محمد نجار: ايران اكنون در اوج اقتدار قرار دارد
مهمان پرست: به احتمال زياد صالحي وزير خارجه مي شود
پيكر جانشين دفتر فرماندهي كل قوا در هويزه به خاك سپرده شد
همايش سه ساله هاي حسيني در 14 نقطه كشور برگزار شد
توليد نسل سوم بمب هاي هوشمند «قاصد» با برد 100 كيلومتر
در كميسيون امنيت ملي مجلس قطع رابطه با انگليس به تصويب رسيد
راه اندازي پليس مجازي تا هفته آينده
همكاري ايران و تركيه براي توليد آبگرمكن خورشيدي در قم
علماي كردستان انتصاب نماينده جديد رهبر معظم انقلاب را تبريك گفتند
تشييع پيكر جان باختگان سانحه هوايي بر دوش مردم داغديده اروميه
اخبار ادبي و هنري



محمد نجار: ايران اكنون در اوج اقتدار قرار دارد

وزير كشور با اشاره به پيشرفت هاي روزافزون و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي تاكيد كرد كه اين پيشرفت ها نشان داد با وجود دشمني استكبار هم مي شود پيشرفت كرد.
«مصطفي محمدنجار» شامگاه دوشنبه طي سخناني در جمع ايرانيان مقيم عمان با بيان اينكه خدا را شاكريم كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران زندگي مي كنيم، گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران امروز در اوج اقتدار در جهان به پيش مي رود.
وزير كشور همچنين با اشاره به پيشرفت روزافزون ايران در عرصه هاي مختلف خاطرنشان كرد: ايران امروز چه در داخل و چه در سطح منطقه و بين الملل از يك عزت، شكوه و اقتدار بالايي برخوردار است.
نجار در خصوص سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيئت دولت نيز يادآور شد: زماني كه رئيس جمهور و هيئت دولت به ميان مردم در استان ها سفر و با اقشار مختلف مردم ديدار مي كنند و براساس نيازهاي استاني تصميمات اتخاذ مي كنند اين يك ارزش و مدل مديريتي جديدي است و هر چند فشار زيادي را به دولت وارد مي كند ولي از آنجايي كه خدمت به مردم است احساس هيچ گونه خستگي نمي كنيم.
وي ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي ايران مبتني بر ارزش هاي ناب اسلام محمدي(ص) است كه آمده يك الگوي موفقي را مبتني بر اين ارزش ها ارائه كند كه الان موفقيت ها را مي بينيم.
وزير كشور با تأكيد بر اينكه پياده سازي عدالت (اجراي هدفمند كردن يارانه) بهترين سياست دولت است كه امروز به اجرا درآمده تصريح كرد: از آنجايي كه در كشور ما برخي مناطق دچار كمبودهايي هستند عدالت ايجاب مي كند كه اين كمبودها رفع شود كه سفرهاي استاني نيز در اين راستا انجام مي شود.
نجار افزود: امروز يكي از بزرگترين كارها اجراي هدفمند كردن يارانه ها است كه در آينده براي ساير كشورها نيز الگو خواهد شد.
وي هدفمندي يارانه ها را در راستاي اجراي عدالت دانست و گفت: پس از اجراي هدفمند كردن يارانه ها براساس برنامه ريزي هاي انجام شده در مراحل بعدي اصلاح نظام مالياتي، سيستم بانكي و ايجاد اشتغال براي جوانان را پيگيري خواهيم كرد.

 



مهمان پرست: به احتمال زياد صالحي وزير خارجه مي شود

سخنگوي وزارت امورخارجه گفت: به احتمال زياد آقاي صالحي به عنوان وزير امورخارجه منصوب خواهد شد.
رامين مهمان پرست در نشست هفتگي خود با خبرنگاران كه روز سه شنبه برگزار شد در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت سازمان انرژي اتمي با توجه به حضور علي اكبر صالحي در وزارت خارجه گفت: آقاي صالحي به عنوان سرپرست وزارت خارجه معرفي شدند. اميدواريم رئيس جمهور سريع تر نسبت به معرفي فرد پيشنهادي خود براي تصدي وزارت خارجه كه به احتمال زياد آقاي صالحي باشد اقدام كنند تا برنامه ريزي ها به صورت محكم و استوار دنبال شود و در اين صورت نگراني ها در خصوص تعيين تكليف سازمان انرژي اتمي نيز روشن مي شود.
مهمانپرست در پاسخ به سوالي در خصوص نقش تشكل هاي غير دولتي در موضوعات حقوق بشري گفت: ما از نقش آفريني گروه هاي غيردولتي و خصوصي در كليه زمينه ها استقبال مي كنيم.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد چرا با وجود قرار داشتن 200 كلاهك هسته اي در رژيم صهيونيستي برخورد دوگانه اي با فعاليت هاي هسته اي ايران صورت مي گيرد، اظهار داشت: اين سوال را بايد از كشورهاي قدرتمند پرسيد كه خودشان متاسفانه بيشترين سلاح هسته اي را در اختيار دارند و به عدم اشاعه پايبند نبودند. آنها بايد پاسخ ملتها را بدهند كه چرا رفتار دوگانه و تبعيض آميز و غيرقابل توجيه نسبت به فعاليت نظامي هسته اي رژيم صهيونيستي صورت مي دهند.
سفر كلينتون
نتيجه اي نخواهد داشت
وي در پاسخ به سوالي در خصوص سفر هيلاري كلينتون وزير امورخارجه آمريكا به منطقه خليج فارس و اظهارات وي مبني بر اينكه تحريم ها عليه ايران كارساز بوده است، تصريح كرد: مقامات آمريكايي جهت اختلاف ميان كشورهاي منطقه و ياجهت تشديد تحريم ها عليه ملتها تحركاتي دارند كه نتيجه مطلوب براي آنها نخواهند داشت و كشورهاي منطقه به خوبي از درايت و هوشياري برخوردار هستند.
وي در رابطه با اثرات تحريم ها عليه ايران نيز گفت؛ تحريم مانع رشد ملت ما نبوده و ملت ما راه خود را انتخاب كرده و با قدرت مسيرش را ادامه خواهد داد.
اعتراض به ممنوعيت حجاب
در آذربايجان طبيعي است
مهمانپرست در پاسخ به سوال مهر در خصوص اعتراضات صورت گرفته در آذربايجان نسبت به ممنوعيت حجاب و تاكيد مراجع بر پيگيري اين موضوع تصريح كرد: موضوع ممنوعيت حجاب در آذربايجان يك مسئله كاملا داخلي است و اعتراضات به ممنوعيت حجاب با توجه به اينكه ملت آذربايجان مسلمان و متدين هستند عكس العمل كاملا طبيعي در داخل اين كشور است.
وي ادامه داد: اميدواريم مقامات آذربايجان با درايت و هوشياري اجازه ندهند كساني كه نسبت به استقلال آذربايجان در حال توطئه هستند از اين موضوع سوء استفاده كنند چون جرياناتي به دنبال بر هم زدن استقلال آذربايجان هستند.
مهمانپرست تاكيد كرد: مردم آذربايجان با توجه به تديني كه دارند تحركاتي نسبت به ممنوعيت حجاب دارند كه درايت مسئولان اين كشور مي تواند راهگشا باشد.
پيگيري وضعيت عسگري ادامه دارد
خبرنگار ديگري با اشاره به تشكيل كميته اي در وزارت خارجه براي پيگيري موضوع ربوده شدن عليرضا عسگري معاون اسبق وزير دفاع در خصوص نتايج تشكيل اين كميته سوال كرد كه مهمانپرست در اين باره گفت: وزارت خارجه اقدامات زيادي در اين باره انجام داده كه از آن جمله مي توان به پيگيري موضوع توسط سرپرست وزارت خارجه از طريق دبيركل سازمان ملل و كميته بين المللي صليب سرخ جهاني اشاره كرد. همچنين كميته اي نيز در وزارت خارجه براي پيگيري حقوقي موضوع تشكيل شده كه فعاليت هاي خود را ادامه مي دهد.
فهرست دعوت شدگان براي حضور در تور هسته اي ايران
خبرنگاري با بيان اينكه كشورهاي اروپايي و آمريكايي دعوت ايران براي بازديد از تاسيسات هسته اي را رد كرده اند موضع وزارت خارجه در اين زمينه را جويا شد كه مهمانپرست گفت: دعوت ما براي بازديد از تاسيسات هسته اي دعوتي فراگير از مجموعه هاي مختلف بود كه از جنبش عدم تعهد، گروه 77، اتحاديه اروپا، اتحاديه عرب، مجمع آسيايي، سازمان كنفرانس اسلامي و نماينده خانم اشتون در سازمان انرژي اتمي با توجه به اينكه وي رئيس هيئت مذاكره كننده 1+5 است دعوت به عمل آمده كه جزئيات در حال بررسي است.
خبرنگار رويترز سوال كرد آيا چين و روسيه دعوت ايران را پذيرفته اند كه مهمانپرست در پاسخ گفت در دست بررسي است.
زن جاسوس آمريكايي مهم نبود
خبرنگاري در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر بازداشت زن جاسوس آمريكايي در ايران سوال كرد كه مهمانپرست در اين باره گفت: خبري كه منتشر شد موضوع مهم و قابل توجهي نبود به همين دليل مقامات رسمي ما موضع گيري نكردند موردي بود كه از طريق مرزباني رسيدگي شد و چون اهميت نداشت خاتمه يافت.
پرونده دو آلماني در مراحل نهايي
خبرنگاري با اشاره به مصاحبه سرپرست وزارت خارجه با هفته نامه اشپيگل آلمان مبني بر اينكه اگر دو تبعه آلماني بازداشت شده در ايران عذرخواهي كنند اين اقدام مي تواند براي حل مشكل آنان كمك كننده باشد، نظر سخنگوي وزارت خارجه را در اين باره جويا شد كه مهمانپرست گفت: پرونده اين دو نفر كاملا حقوقي و قضائي است اينكه مسئولان آلماني براي ارائه تسهيلات به اين دو درخواستي داشتند و ايران نيز اقدامات مثبتي را انجام داد نشان دهنده رفتار انسان دوستانه كشور ماست و اينكه اين دو نفر به لحاظ تخلفي كه مرتكب شده اند اظهار تخلف و عذرخواهي كنند مي تواند تاثير داشته باشد اما نتيجه را مقامات قضائي تعيين مي كنند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران افزود: تا جايي كه ما اطلاع داريم پرونده اين دو نفر مراحل آخر بازجويي و تحقيق را پشت سر مي گذارد و بايد منتظر نتيجه باشيم.

 



با حضور فرستاده ويژه رهبر معظم انقلاب
پيكر جانشين دفتر فرماندهي كل قوا در هويزه به خاك سپرده شد

پيكر جانشين دفتر فرماندهي معظم كل قوا، سرتيپ، «سيدعلي علم الهدي» پيش از ظهر ديروز با حضور سرتيپ «شيرازي»، فرستاده ويژه رهبر معظم انقلاب و جمعي از مسئولان و مردم اهواز و هويزه، تشييع و در جوار مادر گرامي آن مرحوم در مزار شهداي هويزه به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، برادر آن فقيد والامقام در مراسم خاكسپاري آن مرحوم با تقدير از مشاركت فرستاده ويژه رهبر معظم انقلاب و ديگر شركت كنندگان به تشريح ابعاد گوناگون شخصيت والاي آن مرحوم پرداخت.
حجت الاسلام «سيدحميد علم الهدي» افزود: آن عزيز از دست رفته تمامي عمر خود را در راه دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي سپري كرد.
حاج «سيدعلي علم الهدي»، برادر شهيد «سيدحسين علم الهدي» در سي امين سالگرد شهداي هويزه به ديار باقي شتافت.
وي در سال هاي دفاع مقدس در امر پشتيباني از رزمندگان در منطقه خوزستان فعاليت مي كرد و پس از جنگ با پذيرش مسئوليت هاي مهم در دفتر نظامي فرماندهي معظم كل قوا خدمات ارزنده اي از خود برجاي گذاشته است.
سيدعلي علم الهدي كه يادگارهاي فراواني را از ايام جنگ به همراه داشت، تا پايان عمر از بيماري ريوي رنج مي برد و بر اثر همين بيماري نيز درگذشت.

 



همايش سه ساله هاي حسيني در 14 نقطه كشور برگزار شد

همايش سه ساله هاي حسيني ويژه خواهران به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقيه(س) در 14 نقطه كشور به طور همزمان برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه در تهران در حسينيه شهداي بسيج برگزار شد، حجت الاسلام سيد حسين مومني با ذكر مصيبت اين دختر سه ساله به اهداف قيام عاشورا و نقش بانوان در اين قيام از زمان اسارت تا رسيدن به شام و پس از آن پرداخت.
همچنين در اين همايش مداحان در رثاي اين دختر سه ساله كه بعد از واقعه كربلا به شهادت رسيد، به مديحه سرايي پرداختند.
همايش سه ساله هاي حسيني به همت هيات رزمندگان اسلام در تبريز (مسجد طوبي)، اهواز (حسينيه ثارالله)، شيراز (حسينيه ثارالله)، كرمان(حسينيه ثارالله)، يزد(امامزاده فاضل)، اصفهان(مسجد نور)، اراك(مصلاي بيت المقدس)، سمنان(حسينيه امام)، اروميه(مسجد 14معصوم)، بيرجند(حسينيه امام حسين)، شهر كرد(مصلي)، ايلام(حسينيه 14 معصوم) و بجنورد(مسجد انقلاب) برگزار شد.

 



به همت متخصصان نيروي هوايي ارتش صورت مي گيرد
توليد نسل سوم بمب هاي هوشمند «قاصد» با برد 100 كيلومتر

معاون جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش با اشاره به اهميت استفاده از بمب هاي هوشمند قاصد با سر جنگي 2 هزار پوندي گفت: در نسل سوم اين بمب ها كه در دست طراحي و ساخت است، برد آنها به واسطه نصب موتور بر روي آن به 100 كيلومتر خواهد رسيد.
اميرمحمدرضا كارشكي معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي هوايي ارتش در گفت وگو با فارس، با اشاره به توليد انبوه بمب هاي هوشمند و نقطه زن «قاصد» با سرجنگي دو هزار پوندي در اين نيرو، آن را از قوي ترين بمب هاي دنيا دانست و گفت: ما توانستيم در سال هاي آخر جنگ اقدام به ساخت اين بمب ها كنيم كه امروز به توليد انبوه رسيده و هيچ محدوديتي در بكارگيري آنها نداريم.
وي ادامه داد: نسل دوم اين بمب ها با برد بيش از 50 كيلومتر ساخته شده و مراحل آخر را پشت سر مي گذارد و به زودي نيز به توليد انبوه خواهد رسيد.
علاوه بر اين امير خلبان حسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش نيز در تاريخ سوم تير ماه 1388 در پايان رزمايش هوايي ميلاد نور ولايت از تست موفقيت آميز بمب هاي هوشمند قاصد 1 و 2 در اين رزمايش خبر داد و گفته بود: اين بمب ها مي توانند بدون نياز به كنترل خلبان، تا 40 كيلومتر پرواز كرده و به هدف مورد نظر اصابت كنند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش همچنين در اسفند ماه سال گذشته نيز با بيان اينكه بمب هوشمند و 2 هزار پوندي قاصد 1 عملياتي شده و با توليد انبوه، در اختيار نيروي هوايي قرار گرفته است، اظهار داشت: در يگان هايي كه به اين سلاح نياز داشته باشند از آن استفاده مي كنيم.
شاه صفي با اشاره به قابليت هاي مهمي چون قدرت تخريب و دقت عمل اين بمب ها از تست «قاصد2» و با بردي بيشتر از نمونه اوليه آن خبر داده بود.
توليد نسل سوم اين بمب هوشمند دو هزار پوندي در آينده نزديك، خبر ديگري بود كه امير كارشكي معاون جهاد خودكفايي نهاجا اعلام كرد.
كارشكي در خصوص ويژگي هاي نسل جديد اين بمب ها نيز گفت: نسل سوم بمب هاي هوشمند «قاصد»، مجهز به موتور بوده و برد آن به بيش از 100 كيلومتر خواهد رسيد.

 



در كميسيون امنيت ملي مجلس قطع رابطه با انگليس به تصويب رسيد

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: قطع رابطه جمهوري اسلامي ايران با انگليس در كميسيون امنيت ملي به تصويب رسيد و به زودي وارد صحن علني مجلس مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، سيد علي آقازاده در حاشيه نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر وضعيت قطع ارتباط ايران با انگليس در كميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: رابطه انگليس با جمهوري اسلامي ايران را يك رابطه مناسب نمي دانيم.
وي افزود: انگليس سابقه شيطنت هاي زيادي عليه ايران در اذهان اين ملت دارد و ايران به وسيله اين رابطه همواره گرفتار شيطنت هاي نابخردانه اين كشور شده است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه شيطنت هاي انگليس در دوران پس از انقلاب اسلامي مضاعف شده است، تصريح كرد: ردپاي انگليس در بسياري از ماجراهاي عليه ايران اسلامي ديده مي شود.
وي فتنه سال گذشته را نمونه اي از شيطنت هاي انگليس عنوان كرد و گفت: در فتنه سال گذشته رسانه هاي انگليس جنبش هايي عليه ايران داشتند و اين بخش از شيطنت هاي خود را تشديد كردند.
آقازاده اضافه كرد: قطع رابطه ايران با انگليس نخستين عكس العمل در مقابل شيطنت هاي اين كشور است و به همين دليل در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي قطع رابطه با انگليس به تصويب رسيده است.
وي با اشاره به اينكه اين مصوبه در آينده وارد صحن علني مجلس مي شود، تصريح كرد: در حال حاضر در كميسيون امنيت ملي راه هاي قطع رابطه با انگليس توسط كارشناسان مورد پيگيري و بررسي است.

 



فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي خبر داد
راه اندازي پليس مجازي تا هفته آينده

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: پليس مجازي هفته آينده ابتدا در تهران و تا يك سال آينده در كلانشهرها و تمام كشور راه اندازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در حاشيه افتتاح ساختمان جديد فرماندهي نيروي انتظامي استان قم، در گفت وگو با خبرنگاران در سخناني اظهار داشت: ما به قولمان عمل كرديم و در هفته آينده افتتاح پليس فضاي مجازي را شاهد خواهيم بود.
وي ادامه داد: پس از مصوبه هيئت دولت به نيروي انتظامي ما ماموريت خود را آغاز كرده و همكاران ما كار بررسي فضاي مجازي را شروع كردند.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه فضاي مجازي يك حوزه جديد است، خاطرنشان كرد: در اين حوزه جرايم زيادي از جمله مداخله در حريم خصوصي مردم با وسعت بسيار زياد مي تواند رخ دهد كه مي طلبد نيروي انتظامي فعاليت بسياري در اين راستا انجام دهد.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي جرايم بسياري را در اين فضا كشف كرده است، يادآور شد: ما اگر در اين فضا تاخير كنيم خسارات بسياري براي كشور به همراه خواهد داشت.احمدي مقدم با بيان اينكه تمام تدابير لازم در اين راستا اتخاذ شده است، تصريح كرد: پليس بين المللي كارگاههاي آموزشي را در اين راستا برگزار كرده است كه مسئولان ما نيز در آنها حضور يافتند و همچنين از نزديك از كشورهاي مختلف بازديد كرده و با روند اجرايي كار آشنا شده اند.وي اضافه كرد: امروز همه ابعاد كار براي ما مشخص شده است و نيروي انتظامي از منابع انساني خوبي نيز بهره مي برد و همچنين ما از ظرفيت خود دانشگاهها و متخصصان نيز استفاده خواهيم كرد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: ما در مرحله نخست پليس فضاي مجازي را در تهران راه اندازي خواهيم كرد اما با برنامه ريزي منسجم تا يك سال آينده در كلانشهرها و سپس در تمام ايران پليس فضاي مجازي راه اندازي مي شود.

 



رئيس سازمان صنايع و معادن قم خبر داد
همكاري ايران و تركيه براي توليد آبگرمكن خورشيدي در قم

رئيس سازمان صنايع و معادن استان قم از قرارداد همكاري ايران و تركيه براي توليد آبگرمكن خورشيدي در استان قم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع و معادن استان قم، مجيد آوري فرد اظهار داشت: به عنوان گامي در راه همكار يهاي جمهوري اسلامي ايران و تركيه در استفاده از انرژي تجديدپذير، دو شركت ايراني و ترك با امضاي قراردادي در فناوري توليد آبگرمكن هاي خورشيدي همكاري مي كنند.
وي در ادامه افزود: اين قرارداد با حضور «شعبان باش» رئيس اتاق بازرگاني آدانا و مفراز چمني رايزن بازرگاني سفارت جمهوري اسلامي ايران در آنكارا بين شركت طوفان الكتريك از قم و شركت لارا از شهر آداناي تركيه به امضا رسيد.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان قم همچنين تصريح كرد: طبق اين قرارداد دو شركت توافق كردند كه فناوري جديدي را براي توليد آبگرمكن هاي متكي به انرژي خورشيدي توليد كنند و اين اقدام ضمن اينكه گامي در راه تعميق همكاري هاي تجاري است در عين حال توليد سيستم هاي گرمايشي با انرژي ارزان خورشيدي را با توجه به سياست هاي صرفه جويي انرژي هاي فسيلي، در ايران رواج مي دهد.
آوري فرد خاطرنشان كرد: قم نيز به لحاظ اقليم آب وهوايي و تابش نور خورشيد فراوان، شرايطي مشابه شهرستان آدانا در تركيه را دارد و از شهرهاي توسعه يافته تركيه در استفاده از انرژي خورشيدي در تامين آب گرم اماكن مسكوني و اداري بوده است، بنابراين كاربرد صنايع انرژي خورشيدي در اين شهر نسبت به شهرهاي شمالي و مركزي تركيه توسعه يافته تر و تجربه استفاده از اين انرژي در اين شهر زياد است.

 



علماي كردستان انتصاب نماينده جديد رهبر معظم انقلاب را تبريك گفتند

سنندج- خبرنگار كيهان:
علما و روحانيون شيعه و سني استان كردستان با انتشار بيانيه اي انتصاب نماينده جديد ولي فقيه در اين استان را تبريك گفتند.
در اين بيانيه خطاب به حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسيني شاهرودي آمده است: خبر مسرت بخش انتصاب حضرتعالي از سوي رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي «مدظله العالي» به عنوان نماينده معظم له در استان و مسئول مركز بزرگ اسلامي موجب خرسندي علماي اين ديار شد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: انتخاب حضرتعالي كه از چهره هاي شاخص و برجسته علمي و مديريتي و آشنا با دغدغه هاي مردم و به خصوص مردم اين استان حماسه ساز هستيد را از بركات افق روشن و تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب مي دانيم.
در بخشي از اين بيانيه از خدمات 30 ساله حجت الاسلام والمسلمين سيدموسي موسوي نماينده سابق رهبري در كردستان كه منشأ بركات زيادي براي جامعه روحانيت اهل سنت و تشيع و مردم كردستان بوده تقدير شده است.
اين بيانيه به امضاي نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري، ائمه جمعه و جماعات، شوراهاي افتا و روحانيت، مدرسين و طلاب مدارس علوم ديني اهل سنت و تشيع استان كردستان و شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت غرب كشور رسيده است.
گزارش خبرنگار ما حاكي است، انتصاب نماينده جديد رهبري در كردستان بازتاب گسترده اي داشته و علما و بسياري از فرهنگيان، بازاريان و مردم اين خطه از ميهن اسلامي در تماسهاي تلفني و يا مراجعه حضوري به دفتر سرپرستي كيهان كردستان، مراتب قدرشناسي خود را از اين انتصاب ابراز داشته و آن را نشانه عنايت رهبر معظم انقلاب به استان كردستان مي دانند.

 



تشييع پيكر جان باختگان سانحه هوايي بر دوش مردم داغديده اروميه

پيكر جان باختگان سانحه هوايي يك شنبه شب اروميه صبح ديروز با قرائت پيام رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، روحانيان شيعه و سني و خانواده هاي داغدار در اروميه تشييع شد.
به گزارش ايرنا، در ابتداي اين آيين كه در ميدان انقلاب اروميه برگزار شد، پيام رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.
در اين پيام ها كه توسط حجت الاسلام والمسلمين رحيم نيساري مسئول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان غربي، قرائت شد، رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تسليت اين ضايعه به مردم استان و كشور با خانواده هاي جان باختگان سانحه هوايي اروميه ابراز همدردي كرده اند.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه نيز در اين مراسم طي سخناني با ابراز تأسف از اين حادثه دلخراش، بازماندگان و مردم آذربايجان غربي را به صبر و شكيبايي دعوت كرد.
در سانحه هوايي روز يكشنبه اروميه 77 نفر جان خود را از دست دادند كه پيكر 28 نفر پس از تشييع در «باغ رضوان» اروميه دفن و بقيه جان باختگان نيز به جهت خاك سپاري به زادگاه هايشان در شهرستان هاي مختلف آذربايجان غربي و تهران منتقل خواهند شد.
دو نفر از كشته شدگان اين حادثه تبعه كشور عراق هستند كه پيكر آنان نيز به زادگاهشان ارسال خواهد شد.
«حسن نوعي اقدام» معاون پارلماني وزارت راه و ترابري به عنوان نماينده وزير راه و ترابري نيز براي ابراز همدردي با خانواده هاي جان باختگان در آيين تشييع جنازه هاي سانحه هوايي اروميه حضور داشت. مراسم شام غريبان جان باختگان اين سانحه دلخراش نيز ديروز عصر با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلي در مصلاي امام خميني شهرستان اروميه برگزار شد.
وحيد جلال زاده استاندار آذربايجان غربي ديروز در حاشيه تشييع پيكر جان باختگان حادثه گفت: حال عمومي مجروحان سانحه سقوط هواپيماي مسير تهران - اروميه مطلوب و رو به بهبود است.

 



اخبار ادبي و هنري

عضو كميسيون فرهنگي مجلس
خواستار برخورد با نمايش غيراخلاقي شد
يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس خواستار برخورد قانوني با عوامل و عناصر اجراي تئاتر مبتذل «هدا گابلر» شد.
به گزارش فارس، اجراي نمايش «هدا گابلر» با محتوايي خلاف موازين شرعي و اخلاق اسلامي همزمان با ماه صفر در مجموعه تئاتر شهر تهران اعتراض مسئولان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را در پي داشت.
بر اين اساس، ستار هدايت خواه سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس رسماً اعلام كرده است كه مسئولان فرهنگي در اعتراض به اجراي نمايش تئاتر «هدا گابلر» به مجلس احضار و با عاملان اين اقدام غيراخلاقي قاطعانه برخورد خواهد شد.
در همين راستا حجت الاسلام حسن ملك محمدي نماينده مردم دامغان وعضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس از ديدار و جلسه مشترك خود با سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد.
77 هزار رسانه عليه شيعه
مدير شبكه ماهواره اي ثقلين گفت: 77 هزار رسانه ديجيتالي، ماهواره اي و راديو تلويزيوني عليه انقلاب اسلامي و شيعه در دنيا فعاليت مي كنند.
به گزارش مهر، صادق رمضاني، شامگاه دوشنبه در ديدار دانش آموختگان جامعه المصطفي العالميه با مدير و معاونان مجمع جهاني اهل بيت(ع) در سخناني گفت: با شكل گيري انقلاب اسلامي اين تعداد رسانه شبانه روز عليه ما فعاليت دارند.
وي افزود: اسلام هراسي، ايران هراسي و شيعه هراسي سه حوزه فعاليت اين رسانه ها را تشكيل مي دهد كه با همه توان به آن مي پردازند.
رمضاني با بيان اينكه بيش از 140 ميليون مقاله در اينترنت درباره اين سه موضوع نوشته شده و مي توان با يك جستجو ساده به آن رسيد، اظهار داشت: در مقابل اين هجمه گسترده تنها 100 شبكه ماهواره اي فعاليت دارند كه آنها هم بعضاً رويكردهاي متفاوت و سياسي و... دارند.
«قيام مختار» در فضاي مجازي منتشر شد
بخش دين و انديشه مؤسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان،ويژه نامه الكترونيكي «قيام مختار» را در فضاي مجازي منتشر كرد.
اين ويژه نامه همزمان با پخش سريال مختارنامه تهيه شده و با ارائه مطالبي در خصوص ابعاد مختلف اين قيام عظيم، به بررسي و تحليل زندگي مختار ابوعبيد ثقفي و جنبش هاي علوي هم عصر با مختار اختصاص دارد. فايل هاي صوتي و تصويري از تيتراژ سريال، گفتگوهايي درباره سريال و شخصيت جناب مختار و... همراه با اين ويژه نامه منتشر شده و در دسترس كاربران قرار دارد.
پيام تسليت سفير كوبا به مناسبت چهلم شمس آل احمد
سفير كوبا به بهانه فرا رسيدن چهلمين روز درگذشت شمس آل احمد نويسنده تواناي كشور، و برگزاري مراسم حوزه هنري در اين خصوص، در پيامي، درگذشت آن مرحوم را تسليت گفت.
ويليام كاربو ريكاردو سفير كوبا در پيام خود آورده است: باخبر شديم كه انساني شريف و استادي برجسته؛ شمس آل احمد كه در خانواده اي پرافتخار پا به عرصه وجود نهاده و عمري را در راه اعتلاي فرهنگي صحيح انساني و هنر و ادبيات سپري كرده و يكي از اعضاي موثر در هيئت موسس انجمن دوستي ايران و كوبا بوده است، از بين ما سفر كرده و تنها بعد از اين، خاطرات و آثار او همراه ما است. بدين وسيله،مراتب همدردي و اندوه خود و دولت و ملت كشور دوست و برادر كوبا را به خانواده محترم، مردم فرهنگ دوست ايران و انجمن دوستي ايران و كوبا اعلام مي دارم.
حضور شاعران سوري در جشنواره بين المللي شعر فجر
يحيي طالبيان قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه شعر و ادب با رايزن فرهنگي جمهوري عربي سوريه ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار طرفين با تاكيد بر سابقه فرهنگي دو كشور خواستار همكاري و تعامل بيشتر فرهنگي ميان دو كشور شدند.
رئيس شوراي سياست گذاري جشنواره بين المللي شعر فجر بر برنامه ريزي راهبردي براي ارتباط شاعران و حضور و معرفي آن ها در برنامه هاي مختلف فرهنگي دو كشور تاكيد كرد.
رايزن فرهنگي جمهوري سوريه نيز در اين ديدار خواستار حضور شاعران كشور سوريه در پنجمين جشنواره بين المللي شعر فجر شد و با موافقت يحيي طالبيان مقرر شد با معرفي رايزن فرهنگي سوريه تعدادي از شاعران مطرح سوري در جشنواره شركت كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14