(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 بهمن 1389- شماره 19861

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي: روز22بهمن آسمان تهران نيمه ابري است
سردار رحيمي تشريح كرد تدابير ويژه ترافيكي پليس راهور در 22 بهمن
هواشناسي : منتظر بهاري دلپذير باشيد
انتشار تمبر اهداي عضو يك بيمار مرگ مغزي
معاون وزير آموزش و پرورش: دريافت هرگونه وجه ثبت نام از فرزندان فرهنگيان ممنوع شد
شوراي عالي ترافيك تصويب كرد اجراي سراسري طرح «زوج و فرد» در پايتخت از اول اسفند
هشدار دادستان عمومي و انقلاب شيراز از فعاليت يك شبكه جاسوسي در كشور
وزير دادگستري: بازداشتگاه هاي موقت احداث مي شود
دستگيري اعضاي خانه فساد در شبستر
تصادف خودروي سواري و اتوبوس در بزرگراه چمران رنگ خون گرفت
باند جاعلان اسكناس در دزفول متلاشي شد
كشف 20 كيلوگرم كراك در اصفهان
حوادث كوتاه از كشور
سيا به كودكان جاسوسي مي آموزد
زندگي با ببر
50 درجه زير صفر!



مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي: روز22بهمن آسمان تهران نيمه ابري است

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي پيش بيني كرد: در روز جمعه آسمان تهران نيمه ابري و در صبح با احتمال بارش خفيف باران همراه باشد.
پرويز رضازاده گفت: در روز جمعه 22 بهمن ماه آسمان استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل ابري با بارش برف از عصر با كاهش ديد و ابر، اصفهان نيمه ابري گاهي با وزش باد و در صبح با بارش پراكنده باران و برف، البرز نيمه ابري در صبح با احتمال بارش خفيف برف، ايلام صاف تا نيمه ابري، بوشهر صاف تا نيمه ابري گاهي با وزش باد، تهران نيمه ابري در صبح با احتمال بارش خفيف باران، چهارمحال و بختياري ابري با بارش پراكنده برف، خراسان شمالي و رضوي ابري با بارش برف و خراسان جنوبي ابري با بارش برف و باران پيش بيني مي شود.
وي افزود: در اين روز آسمان استان هاي خوزستان صاف گاهي با وزش باد، زنجان ابري با بارش برف، سمنان نيمه ابري تا ابري در شمال استان با بارش برف، سيستان و بلوچستان ابري با بارش باران و برف و وزش باد، فارس و قم صاف تا نيمه ابري، قزوين نيمه ابري در صبح با بارش خفيف باران و برف، كردستان نيمه ابري در شمال استان ابري با بارش برف، كرمان نيمه ابري در برخي نقاط ابري با بارش باران پراكنده است.
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي گفت: در روز جمعه آسمان استان هاي كرمانشاه صاف تا نيمه ابري گاهي با وزش باد، كهگيلويه و بويراحمد ابري با بارش برف و باران، گلستان ابري با بارش باران در مناطق سردسير با بارش برف، گيلان ابري با بارش باران در مناطق سردسير با بارش برف، لرستان نيمه ابري گاهي با وزش باد، مازندران ابري با بارش باران و در مناطق سردسير با بارش برف پيش بيني مي شود.
رضازاده اظهار داشت: آسمان در روز جمعه در استان هاي مركزي صاف تا نيمه ابري گاهي با وزش باد، هرمزگان صاف تا نيمه ابري در شرق استان با بارش پراكنده باران، همدان صاف تا نيمه ابري گاهي با وزش باد و يزد نيمه ابري در برخي نقاط ابري با بارش باران پراكنده پيش بيني مي شود.

 



سردار رحيمي تشريح كرد تدابير ويژه ترافيكي پليس راهور در 22 بهمن

سرويس اجتماعي -
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تدابير ويژه پليس راهور به منظور سهولت حركت خيل عظيم راهپيمايان 22 بهمن را تشريح كرد.
به گزارش كيهان سردار حسين رحيمي در جمع خبرنگاران گفت: محدوديت هاي تردد از ساعت 24 شب مورخه 21 بهمن به شرح زير اعمال خواهد شد.
1- از شمال، بزرگراه جناح شمال به جنوب از خيابان دانش به سمت جنوب.
2- از جنوب، دسترسي رينگ خارجي ضلع جنوب ميدان آزادي به رينگ داخل ميدان.
3- از شرق، خيابان آزادي شرق به غرب از ابتداي خيابان شهيد برادران عزيزي به سمت غرب
4- از غرب، بزرگراه مخصوص غرب به شرق از ابتداي راستگرد مخصوص به آيت الله سعيدي و ميدان آزادي
سردار رحيمي ادامه داد: محدوديت هاي تردد نيز از ساعت 6 مورخ 22 بهمن به شرح زير اعمال خواهد شد:
1- طول خيابان انقلاب از ميدان فردوسي تا ميدان انقلاب و در ادامه طول خيابان آزادي از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي همچنين طول جاده مخصوص كرج از دوربرگردان تامين اجتماعي (بعد از پل ستاري) تا ميدان آزادي.
2- طول بزرگراه محمدعلي جناح از فلكه دوم صادقيه تا ميدان آزادي.
3- طول بزرگراه آيت الله سعيدي از ميدان فتح تا ميدان آزادي.
4- بزرگراه نواب مسير جنوب به شمال از ميدان جمهوري تا خيابان آزادي و خيابان توحيد در مسير شمال به جنوب از ميدان توحيد تا خيابان آزادي.
5- بزرگراه يادگار امام از خيابان تيموري تا دوربرگردان ضلع جنوب آزادي - خيابان حبيب اللهي و خيابان اكبري و بلوار برادران شهيد عزيزي از آخرين تقاطع به جنوب تا خيابان آزادي - خيابان برادران شهيد رحماني از ميدان رحماني تا جاده مخصوص كرج.
6- خيابان كارگر از جمهوري تا بلوار كشاورز طول خيابان فردوسي از جمهوري تا سميه.
7- طول خيابان وليعصر از تقاطع جمهوري تا طالقاني.
8- مسيرهاي عمود بر خيابان آزادي در ضلع شمالي شامل: خيابان دكتر قريب شمالي، خيابان اسكندري شمالي از خيابان فرصت شيرازي به سمت خيابان آزادي - خيابان رودكي شمالي و خيابان خوش شمالي از خيابان نيايش تا آزادي.
9- مسيرهاي عمود بر خيابان آزادي در ضلع جنوبي شامل: خيابان جمالزاده، خيابان نوفلاح، خيابان زارع و خيابان اوستا و ساسان به سمت خيابان آزادي- خيابان اسكندري جنوبي، خيابان رودكي جنوبي و خوش جنوبي از كلهر به سمت شمال تا خيابان آزادي، خيابان جيحون از بهنود به سمت شمال تا خيابان آزادي.
10- مسيرهاي عمود بر خيابان انقلاب در ضلع شمالي شامل: خيابان استاد نجات اللهي و خيابان حافظ از سميه به سمت جنوب خيابان فلسطين، وصال شيرازي و خيابان قدس از طالقاني به سمت جنوب و خيابان 16 آذر از بلوار كشاورز و پورسينا.
11- مسيرهاي عمود بر خيابان انقلاب در ضلع جنوبي شامل: خيابان خارك از استاد شهريار خيابان ابوريحان، خيابان رازي، خيابان دانشگاه - خيابان 12 فروردين - خيابان نيري جاويد از دكتر لبافي نژاد به سمت شمال تا خيابان انقلاب.
رئيس پليس راهورتهران بزرگ محدوديت هاي توقف در روز 22بهمن را به شرح زير اعلام كرد:
1- طول بزرگراه جناح از ميدان آزادي تا فلكه دوم صادقيه در هر دو مسير.
2- طول بزرگراه مخصوص از ميدان آزادي تا پل اكباتان در هر دو مسير.
3-طول بزرگراه آيت الله سعيدي از ميدان آزادي تا ميدان فتح در هر دو مسير.
4- طول خيابان آزادي از ميدان آزادي تا ميدان فردوسي و در ادامه تا ميدان امام حسين(ع) در هر دو مسير.
وي در ادامه سخنان خود مسيرهاي جايگزين را نيز به شرح زير اعلام كرد:
1- كاركنان و ساكنان محدوده فرودگاه مهرآباد و مسافراني كه داراي بليط مسافرت مي باشند مي توانند با استفاده از بزرگراه شيخ فضل الله نوري، اتوبان تهران-كرج، پل ورودي شهرك اكباتان، بزرگراه ستاري، جاده مخصوص كرج، خيابان فرودگاه تردد نموده و مسير مراجعت نيز از طريق خيابان فرودگاه، معراج، آيت الله سعيدي، ميدان فتح خواهد بود.
2- رانندگاني كه قصد عزيمت به كرج را دارند مي توانند از طريق اتوبان تهران-كرج و يا جاده قديم كرج تردد نمايند.
3- در صورت نياز عبور وسائط نقليه در اتوبان تهران-كرج از تقاطع كمربندي آزادگان به سمت تهران ممنوع و بار ترافيكي اين محور به سوي معابر اطراف شامل ورزشگاه آزادي و سه راهي شهرك چشمه و زيباشهر و آيت الله كاشاني به سمت فلكه دوم صادقيه و ستارخان به سمت شرق و يا با استفاده از محور كمربندي جاده مخصوص و جاده قديم و انحرافي جاده ساوه و خيابان زرند و ميدان شمشيري به سمت جنوب و شرق هدايت خواهد شد.
4- مسير تردد مدعوين و مسئولان داراي كارت تردد از طريق بزرگراه جناح خواهد بود.
مسيرهاي راهپيمايي
سردار رحيمي مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن را هم به شرح زير اعلام كرد:
مسير شماره يك: مسجد امام حسين(ع)، ميدان امام حسين، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره دو: مسجد جامع ابوذر، ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان شهيد آيت الله سعيدي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره سه: مسجد امام هادي(ع)، خيابان شهيد حيدري، ميدان معلم، خيابان تختي، خيابان شهيد آيت الله سعيدي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره چهار: مسجد دارالسلام، ميدان منيريه، خيابان شهيد معيري، خيابان كارگر، ميدان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره پنج: مسجد الجواد(ع)، ميدان هفتم تير، خيابان شهيد آيت الله دكتر مفتح، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره شش: مسجد نور، ميدان فاطمي، خيابان فلسطين، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره هفت: مسجد المهدي(عج)، خيابان ستارخان، خيابان شادمهر، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خيابان ستارخان، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره نه: مسجد امام سجاد(ع)، خيابان آيت الله اشرفي اصفهاني، فلكه دوم صادقيه، خيابان محمدعلي جناح، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره ده: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلكه دوم صادقيه، خيابان محمدعلي جناح، ميدان بزرگ آزادي

 



هواشناسي : منتظر بهاري دلپذير باشيد

رئيس سازمان هواشناسي با بيان اين كه با ادامه بارش ها در طول هفته آينده بارش هاي زمستانه از سطح نرمال فراتر مي رود، گفت: در بهار نيز اين وضعيت ادامه مي يابد از اين رو بهاري دلپذير در پيش است.
بهرام صناعي با تاكيد بر اين كه بارش هاي اخير روند مناسبي دارد حتي شرايط نسبت به اوايل زمستان رو به بهبودي است، گفت: در استان هاي جنوبي بارش هاي خوب و مطلوبي اتفاق مي افتد و اين وضعيت سراسر كشور را درگير مي كند. وي اظهار داشت: اين بارش ها هفته آينده نيز ادامه دارد و اين بار هم به صورت برف در مناطق كوهستاني و ريزش باران در ديگر مناطق است.
رئيس سازمان هواشناسي به هواي سرد چند روز قبل و بهاري شدن هوا طي يكي دو روز اخير اشاره كرد و گفت: اين هواي بهاري نتيجه بوجود آمدن خلا بين دو جريان هوايي است كه از شمال و جنوب وارد كشور مي شوند.
صناعي اضافه كرد: سدهاي كشور طي بارش هاي صورت گرفته به خوبي آبگيري شده اند، با اين حال آبگرفتگي معابر به خصوص در مناطق جنوبي كشور قابل پيش بيني بود كه در طول بارش هاي پيش رو نيز اين اتفاق تكرار مي شود.
معاون وزير راه و ترابري اظهار داشت: به نظر مي رسد بارش ها در فصل بهار نيز بيش از حد نرمال باشد و بتوان تا حدودي كسري آب سفره ها را تامين كرد ولي اين تامين حداقلي به اين معني نيست كه بتوان همه كمبودهاي بارش پاييز را جبران كرد.
وي به نباريدن برف در مناطق شهري اشاره كرد و گفت: متاسفانه استفاده بيش از حد از انرژي، وسايل نقليه موتوري و استفاده از وسايل گرم كننده شرايط شهرها را براي نشستن برف ناهموار كرده است ولي در مناطق كوهستاني كشور بارش هاي خوبي صورت گرفته كه قابل مشاهده است.
صناعي با تشريح وضعيت بارش ها در مناطق جنوبي و جنوب غرب و حتي مركزي ايران تاكيد كرد: اختلال در حركت خودروها در اين مناطق قابل پيش بيني است ولي بايد نسبت به آبگرفتگي در طول هفته آينده براي استان هاي خوزستان، بوشهر، هرمزگان، كرمان و جنوب سيستان و بلوچستان هشدار داد.

 



انتشار تمبر اهداي عضو يك بيمار مرگ مغزي

به منظور ترويج و گسترش فرهنگ انسان دوستانه اهداي عضو، تمبر شخصي پسربچه 9ساله مرگ مغزي چاپ و به خانواده وي اهدا شد.
به گزارش روابط عمومي واحد پيوند عضو بيمارستان مسيح دانشوري، به منظور تقدير از يك خانواده اهداكننده عضو، تمبر شخصي بيمار مرگ مغزي 9 ساله به نام آرمان رسولي چاپ و طي مراسمي با حضور كرباسيان مديرعامل شركت پست به خانواده وي اهدا گرديد.گفتني است، آرمان رسولي به علت تصادف در سرويس مدرسه دچار مرگ مغزي شده بود كه اعضاي وي به بيماران نيازمند اهدا شد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: دريافت هرگونه وجه ثبت نام از فرزندان فرهنگيان ممنوع شد

معاون وزير آموزش و پرورش از ممنوعيت دريافت هرگونه وجه ثبت نام از فرزندان فرهنگيان در مدارس دولتي و خاص تا پايان سال تحصيلي خبر داد.
علي باقرزاده در گفت وگو با ايسنا گفت: براساس دستور وزير آموزش و پرورش هيچ يك از مدارس دولتي و خاص از جمله مدارس شاهد، استعدادهاي درخشان و هيئت امنايي حق دريافت هيچ گونه وجهي را براي ثبت نام از فرزندان فرهنگيان ندارند.
وي يادآور شد: با نظارت و بازرسي انجام شده در مدارس شاهد استان تهران و ساير استانها تاكنون اكثر مدارس اين بخشنامه را رعايت كرده اند و در مواردي هم كه وجهي دريافت شده بود، مدارس موظف به عودت دريافتي ها به اين دانش آموزان شدند.
معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به جزئيات اين ابلاغيه تصريح كرد: اين بخشنامه تنها شامل هزينه هاي ثبت نام فرزندان فرهنگيان مي شود، لذا اين دانش آموزان بايد هزينه هاي مربوط به آزمون ها، كلاس هاي تقويتي و جبراني، اردوهاي تفريحي و علمي را همانند ساير دانش آموزان بپردازند.
باقرزاده در پايان خاطرنشان كرد: اين بخشنامه صرفا براي مدارس دولتي و خاص ابلاغ شده و مدارس غيردولتي براساس آيين نامه و قوانين موجود شهريه دريافت مي كنند.

 



شوراي عالي ترافيك تصويب كرد اجراي سراسري طرح «زوج و فرد» در پايتخت از اول اسفند

شوراي عالي ترافيك كشور در جلسه روز چهارشنبه خود اجراي سراسري طرح زوج و فرد در پايتخت از ابتداي اسفند ماه را تصويب كرد.
به گزارش ايسنا،در جلسه شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور كه با حضور نمايندگان دستگاه هاي ذي ربط برگزار شد، مقرر گرديد طرح «زوج و فرد»از ابتداي اسفند ماه در شهر تهران به صورت سراسري اجرا شود. همچنين شوراي عالي ترافيك تصويب كرد: طرح زوج و فرد تا پيش از اسفند ماه در محدوده فعلي اجرا شود. براساس يكي ديگر از بندهاي اين مصوبه، محدوده جديد زوج و فرد از ابتداي سال آينده به صورت دائمي به مرحله اجرا گذاشته مي شود. بر اساس اين گزارش، محدوده طرح جديد زوج و فرد از شمال به بزرگراه شهيد همت و بزرگراه شهيد زين الدين، از شرق به بزرگراه شهيد باقري، بزرگراه شهيد دوران و بزرگراه بسيج، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و بزرگراه شهيد چمران محدود مي شود.

 



هشدار دادستان عمومي و انقلاب شيراز از فعاليت يك شبكه جاسوسي در كشور

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شيراز از تكاپوي يك شبكه جاسوسي وابسته به رژيم صهيونيستي براي اغفال جوانان از طريق اينترنت و ماهواره هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، حجت الاسلام جابر بانشي در جمع خبرنگاران با تشريح فعاليت هاي يك شبكه جاسوسي اسرائيلي براي جذب افراد در داخل كشور اظهار داشت: در ماه هاي اخير يك شبكه جاسوسي اسرائيلي با پوشش يك بنياد انسان دوستي در حال فعاليت در اينترنت و ماهواره بوده و از اين راه اقدام به جذب نيروهايي در داخل كشور براي انجام مقاصد جاسوسي خود مي كند.
بانشي ادامه داد: بنياد «تولد براي آزادي» با عنوان مؤسسه خيريه براي مشخص شدن سرنوشت خلبان اسرائيلي كه در سال 1986 در لبنان دستگير شد فعاليت مي كند، اما در واقع به دنبال جاسوس پروري در كشورمان است.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شيراز تصريح كرد: اين بنياد جاسوسي توانسته است افرادي را اغفال كند و با وعده دادن پول در ازاي ارائه اطلاعاتي در مورد سرنوشت اين خلبان اسرائيلي، آنها را به دام جاسوسي بكشد در حالي كه هيچ گاه هيچ مبلغي به فريب خوردگان پرداخت نشده است.
وي عنوان كرد: رژيم صهيونيستي با به راه انداختن تبليغات وسيع در اين زمينه افرادي را در كشور ما شناسايي مي كند تا از آنها استفاده جاسوسي كند.
دادستان عمومي و انقلاب شيراز درباره عواقب همكاري با شبكه هاي جاسوسي به مردم هشدار داد.

 



وزير دادگستري: بازداشتگاه هاي موقت احداث مي شود

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
وزير دادگستري از ساخت بازداشتگاه هاي موقت به منظور جداسازي متهمان از مجرمان خبر داد.
سيدمرتضي بختياري در آيين بهره برداري از بازداشتگاه موقت بندرعباس گفت: اين آيين نامه به تصويب قوه قضاييه رسيده است و براي جداسازي متهمان از مجرمان، ساخت بازداشتگاه هاي موقت در دستور كار قرار گرفته است.
وي افزود: تمامي متهمان تا پيش از اثبات جرم در بازداشتگاه ها به سر مي برند و در صورت اثبات جرم، راهي زندان مي شوند، در غير اين صورت، بازداشت آنها در بازداشتگاه موقت، جزو سوابق كيفري آنان محسوب نمي شود.
رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور نيز گفت: با اجراي طرح هاي آموزشي و بازپروري، ميزان بازگشت مجدد مددجويان به زندان به صفر نزديك شده است.
غلامحسين اسماعيلي افزود: در طرح آموزش زندانيان، كلاس هاي نهضت سوادآموزي از مقطع ابتدايي تا آموزش عالي و آموزش حرفه اي و مهارت به آنان در زندانها در حال اجراست.
وي آموزشهاي ديني، اعتقادي، اخلاقي، احكام و رشته هاي ورزشي را از ديگر برنامه هاي فرهنگي برشمرد كه به زندانيان ارائه مي شود.
همچنين وزير دادگستري و رئيس سازمان زندانها از زندان مركزي بندرعباس نيز در ادامه بازديد كردند.
رئيس سازمان زندانها در جمع مددجويان اين زندان گفت: اعزام مددجويان به مرخصي و عفو و اشتغال به كار آنان بستگي به رفتار و عملكرد آنان در زندان دارد.
اسماعيلي افزود: مددجوياني كه در زندان در مسير اصلاح و تربيت قرار گيرند از امتيازات زندان بهره مند مي شوند.
وي گفت: مددجويان بايد به گونه اي اصلاح شوند كه ميزان بازگشت آنان به زندان و ايجاد جرم مجدد به صفر برسد.
رئيس سازمان زندانهاي كشور افزود: خوشحالي ما زماني است كه زندانيان در زندانهاي كشور تا حد زيادي كاهش پيدا كنند.

 



دستگيري اعضاي خانه فساد در شبستر

فرمانده انتظامي شهرستان شبستر از دستگيري اعضاي 6نفره خانه فساد در اين شهرستان خبر داد.
علي صفايي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: 6 نفر از اعضاي اصلي باند فساد كه با اغفال جوانان اقدام به اخاذي مي كردند و موجب نارضايتي اهالي شده بودند، با تلاش مأموران شناسايي و دستگير شدند.
وي اظهار داشت: در پي اطلاع از داير كردن مركز فساد توسط «مهناز-خ»، «شهناز-گ» و «حسين-ق» در يكي از محلات اين شهرستان محل فعاليت اين افراد شناسايي و معلوم شد كه نامبردگان با اغفال جوانان آنها را به داخل خانه كشانيده و با همكاري همديگر ضمن كتك كاري و ضرب و شتم افراد اغفال شده، وجوه نقد و اشياي قيمتي آنها را سرقت كرده و آنها را رها مي كردند. پليس با هماهنگي مقام قضايي به صورت غافلگيرانه وارد خانه مذكور شده و هر سه نفر را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان شبستر خاطرنشان كرد: در بازرسي از خانه مذكور، اقلام قابل توجهي وجه نقد، وسائل و اشياي قيمتي كشف شد و متهمان در بازجويي ها به هويت سه نفر از همدستان خود به نام «احمد-ج»، «پرويز-ع» و «ابوالفضل-ك» اعتراف كردند. متهمان اهل و ساكن شبستر به همراه «حسن-ب» در سر قرار توسط مأموران دستگير و هر 6 نفر براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شدند.

 



تصادف خودروي سواري و اتوبوس در بزرگراه چمران رنگ خون گرفت

تصادف يك خودرو با گاردريل و برخورد آن با اتوبوس و يك خودروي ديگر در بزرگراه چمران دو كشته برجاي گذاشت.
به گزارش ايسنا در پي تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران از وقوع يك تصادف در مسير شمال به جنوب بزرگراه چمران در ساعت 31:1 بامداد ديروز مطلع و آتش نشانان ايستگاه 25 و گروه نجات 3 به محل حادثه اعزام شدند.
محمد ديبا، فرمانده آتش نشانان اعزامي به اين عمليات گفت: يك دستگاه خودرو سواري كه در مسير شمال به جنوب بزرگراه در حركت بود پس از برخورد با نرده هاي محافظ كنار بزرگراه به يك دستگاه خودروسواري ديگر و اتوبوسي كه در حاشيه بزرگراه ايستاده بودند، برخورد كرده بود.
وي افزود: وضعيت حادثه و شدت برخورد منجر به گرفتار شدن راننده و سرنشين خودرو سواري شده بود و آتش نشانان با اجراي عمليات ايمن سازي از بروز هر حادثه احتمالي ديگري جلوگيري كردند و با بكارگيري تجهيزات ايمني و بريدن قسمتي از بدنه خودرو راننده و سرنشين آن را از ميان اتاق درهم پيچيده خودرو بيرون آورده و تحويل عوامل اورژانس دادند.
ديبا ادامه داد: امدادگران اورژانس پس از انجام اقدامات و معاينات لازم مرگ راننده و سرنشين خودرو را تاييد كردند.
سازمان آتش نشاني تهران اعلام كرد: علت وقوع اين حادثه در دست بررسي از سوي كارشناسان راهنمايي و رانندگي قرار دارد.

 



باند جاعلان اسكناس در دزفول متلاشي شد

دادستان عمومي و انقلاب دزفول گفت: اعضاي يك باند جعل اسكناس و چك پول با تلاش ماموران انتظامي اين شهرستان شناسايي و دستگير شدند.
«محمدحسن شيخي پور» چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين ارتباط سه عضو باند جعل اسكناس و چك پول شناسايي و دستگير شدند.
وي با بيان اينكه متهمان قصد داشتند اسكناس هاي جعلي را در بازار توزيع كنند گفت: ماموران آگاهي پس از دستگيري متهمان، تجهيزات چاپ شامل چاپگر مخصوص، مهر جعل اداره ثبت احوال و تعدادي مدارك و اسناد جعل شده شامل فرم ترخيص موتورسيكلت از گمرك و مقدار زيادي اسكناس جعلي كشف كردند.دادستان دزفول افزود: متهمان هم اكنون در بازداشت و پرونده آنها در دست رسيدگي است.

 



كشف 20 كيلوگرم كراك در اصفهان

ماموران گشت يگان تكاوري فرماندهي انتظامي استان اصفهان در بازرسي از يك دستگاه خودرو مقدار 20كيلوگرم ماده مخدر كراك كه در بطري هاي نوشابه جاسازي شده بود را كشف كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، «مصطفي صادقيان» سرپرست مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان، روز دوشنبه اظهار داشت: قاچاقچيان اين مواد را در داخل 43 عدد بطري يك ليتري نوشابه جاسازي كرده بودند.
وي افزود: خودرو حامل اين مواد توقيف و راننده و سرنشين آن دستگير و همراه پرونده و مواد كشف شده تحويل مراجع قضايي شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

گاز منواكسيدكربن قرباني گرفت
تبريز- خبرنگاركيهان: نشت گاز منواكسيد كربن باعث كشته شدن اعضاي يك خانواده در تبريز شد.
اين حادثه، در منزلي واقع در شهرك «ارم» روي داد كه طي آن يك زن و مرد و نوزاد شيرخوار جان خود را از دست دادند.
برق گرفتگي جوان افغاني
كاشان- خبرنگاركيهان: كارگر جوان اهل كشور افغانستان در اثر برق گرفتگي در داخل چاهي در كاشان جان سپرد.
بنابراين گزارش، اتصال برق از دستگاه حفاري (كمپرسور) كه كارگر حفار با آن مشغول به كار بود منجر به فوت وي شد.
در پي تماس با سامانه 125سازمان آتش نشاني، تيم نجات و امداد از ايستگاه شماره 2 اين سازمان به محل اعزام شد و متوفي را از درون چاه خارج كرد.
دستگيري جاعل حرفه اي در يزد
يزد- خبرنگاركيهان: فرد جاعلي كه با مهر جعلي اقدام به تهيه گواهينامه هاي مهارت فني و حرفه اي مي كرد از سوي پليس آگاهي يزد دستگير شد.
پس از اطلاع ماموران آگاهي يزد مبني بر اينكه فردي در منزلش علاوه بر نگهداري مواد مخدر در جعل گواهينامه مهارت فني و حرفه اي نيز فعال است با اخذ حكم قضايي منزل متهم را مورد بررسي قرار دادند كه در بازرسي يك عدد مهر برجسته سازمان فني و حرفه اي و تعدادي گواهينامه مهارت فني و حرفه اي جعلي كشف و ضبط شد.
كشف هزار دستگاه ريسيور
سنندج- فارس: ماموران مبارزه با قاچاق كالاي اروميه در حين بازرسي از خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو سواري پژو و يك دستگاه كاميون كمپرسي كه به صورت همزمان وارد محدوده ايست و بازرسي شدند مشكوك و آنها را متوقف كردند.
ماموران پس از بازرسي از خودرو كاميون موفق شدند تعداد هزار و 78 دستگاه ريسيور گيرنده ماهواره، 50 دستگاه ال ان بي و 99 دستگاه ديش گردان كشف و ضبط كنند.
كشف 198هزار نخ سيگار قاچاق
سنندج- فارس: ماموران انتظامي شهرستان سنندج در راستاي طرح مبارزه با قاچاق كالا از يك دستگاه خودروي سواري سمند در محور سنندج- ديواندره تعداد 9 هزار و900 پاكت سيگار قاچاق را كشف و ضبط كردند.
اين خودرو پس از تعقيب و گريز و انجام اقدامات پليسي در دام ماموران انتظامي افتاد.

 



سيا به كودكان جاسوسي مي آموزد

پايگاه اطلاع رساني آلترنت از برنامه جديد سيا براي آموزش شيوه هاي جاسوسي به كودكان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري آلترنت، «لئون پانتا» رئيس سازمان سيا اعلام كرده بود: در برنامه جديدي قصد دارد وب سايت هايي را با لينك به يوتيوب راه اندازي كند تا وجهه اين سازمان را در اذهان عمومي بهبود بخشد.وي در بخشي از اظهاراتش اعلام كرده بود كه قصد دارد در اين وب سايت ها بخشي را مخصوص كودكان بگنجاند كه در آن بازي هاي جاسوسي و شكستن رمزهاي سري به كودكان آموخته مي شود.آلترنت در تحليل اين خبر آورده است كه سيا در پشت اين طرح هدف جديدي را دنبال مي كند و آن آموزش راه هاي جاسوسي به كودكان است.بنابر اعلام آلترنت، در اين صفحات راه هايي وراي جاسوسي نيز براي كسب اطلاعات به كودكان آموزش داده مي شود.

 



زندگي با ببر

رسانه هاي دولتي آمريكا اعلام كردند كه يك دختر نوجوان با يك ببر شش ماهه زندگي مي كند.
«فليسيا فريسكو» كه يك نوجوان اهل ايالت «فلوريداست» در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور گفت: من با اين ببر بنگالي كه «ويل» نام دارد و شش ماهه است، زندگي مي كنم. با او غذا مي خورم و در كنار تختم برايش جاي خواب درست كرده ام.
اين دختر نوجوان در ادامه به روزنامه ديلي ميل يادآور شد: من از زمان تولد اين ببر از او نگهداري كرده ام و او همانند يك دوست و برادر است. و علاقه خاصي به ليسيدن صورت من دارد.به گزارش ايسنا، در گزارش رسانه هاي دولتي آمريكا هم آمده است كه اين ببر پس از تولد توسط مادرش رانده شد و به همين دليل اين دختر نوجوان از او نگهداري كرده است.

 



50 درجه زير صفر!

اداره هواشناسي روسيه دماي هوا در برخي مناطق جمهوري ياكوتيا در منطقه سيبري از جمله شهر «اويماكن» را 50درجه سانتيگراد زير صفر گزارش كرد.
به گزارش خبرگزاري ايتارتاس از ولادي وستوك، مقامات روسيه اعلام كردند تاكنون اخباري در خصوص شمار تلفات ناشي از يخ زدگي در جمهوري ياكوتيا گزارش نشده است. براساس اين گزارش، ساكنان جمهوري ياكوتيا كه اغلب با پديده سرد شدن شديد دماي هوا در فصل زمستان مواجه هستند از لباسهاي خز و پنبه اي، چكمه هاي نمدي و خز گوزن براي گرم كردن خود در برابر سرماي بسيار شديد منطقه استفاده مي كنند.
سردترين دماي هوا را جمهوري ياكوتياي روسيه در قرن بيستم در سال 1933 ميلادي تجربه كرده است.
در اين سال دماي هوا در اين جمهوري به 67 درجه سانتيگراد زير صفر رسيد.پايين ترين دماي قرن بيست ويكم در اين جمهوري نيز به سال 2002 ميلادي با 5/64 درجه سانتيگراد زير صفر ثبت شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14