(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 بهمن 1389- شماره 19861

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قاب نبنديد... انقلاب است هنوز (يادداشت روز)
قحطي ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
گزارش خبري كيهان از كنفرانس امنيتي هرتزليا
ديكتاتور تونس چگونه از جاسوسي فرانسه به مزدوري CIA درآمد؟ (خبر ويژه)
رئيس موساد: وظيفه اصلي ما تشديد جنگ سرد عليه ايران است (خبر ويژه)
جمع بندي كنفرانس امنيتي اسرائيل؛ هواداران ايران در منطقه رو به افزايش هستند (خبر ويژه)
83 درصد مردم مصر از آمريكا متنفرند (خبر ويژه)
به نيت ثواب، لت و پارتان مي كنند! (خبر ويژه)
شاهزاده سعودي: همه خاورميانه تبديل به ايران شده است! (خبر ويژه)
كدخدايي: فتنه گران از فيلتر شوراي نگهبان عبور نخواهند كرد



قاب نبنديد... انقلاب است هنوز (يادداشت روز)

قالب شكني و انبساط و انتشار، جوهره انقلاب اسلامي است. راهبرد قدرت هاي جهاني در برابر انقلاب ايران اين بود كه آن را دست كم به مهار كشند، بپوشانند و سانسور كنند. انقلاب اسلامي با اين وجود، پر و بال گشود و جا باز كرد و آوازه جهاني يافت. اين روزها كافي است VOA و BBC و دويچه وله و تلويزيون هاي فرانسه را رصد كنيد و ببينيد به اعتبار حوادث خاورميانه و شمال آفريقا چه قدر پيام مي پراكنند و تحليل ارائه مي دهند تا شايد انقلاب اسلامي ايران را بپوشانند و آثار امروزين آن در دومينوي خيزش ملت هاي مسلمان را انكار و كتمان كنند. آيا همين خود نشانه سيطره گفتمان انقلاب اسلامي نيست؟ انقلاب اسلامي با اين همه خود را هرچه بيشتر به پهنه رسانه تحميل مي كند. اين انبساط و انتشار اكنون چنان سرعتي پيدا كرده كه اگر روزي نه چندان دور شنيديد يا ديديد VOA و BBC آهنگ هاي انقلابي يا كليپ حماسي «ايران كه كوفه نيست» را پخش مي كند، نبايد جا بخوريد.
شاهد و سند اگر مي خواهيد، گفت وگوي اخير ديويد اوئن با تلويزيون دولتي انگليس. او كه وزيرخارجه انگلستان در روزگار وقوع انقلاب اسلامي بود ناچار مي شود بر استواري و ظفرمندي توام با مظلوميت ملت ايران شهادت دهد. بخوانيد: «از تابستان 1978 ظرف يك سال تقريبا همه در ايران درباره بيزاري از شاه يكصدا شدند... ممكن است بسياري از ايرانيان فكر كنند سازمان اطلاعاتي مخفي MI6 از حد اعلاي قدرت برخوردار است چون به كمك سازمان سيا مصدق را برانداختيم... [در انقلاب اسلامي] دير شده بود، نمي شد شاه را از آن ورطه نجات داد. ما چاره-اي نداشتيم جز آن كه تحولي را كه رخ مي داد بپذيريم. ما تا ماه نوامبر 1978 هنوز اميد داشتيم كه بتوان جريان انقلاب را متوقف كرد. من در سپتامبر همان سال در تلويزيون كوشيدم مردم را متقاعد كنم كه انقلاب راه حل نيست. انقلاب واكنشي بود كه مي شد انتظارش را داشت... آيا ما بايد از شاه دست بر مي داشتيم؟ به عقيده من به هيچ وجه نمي شد چنين انتظاري داشت. هيچ يك از ما چنين نكرديم، نه آمريكا، نه فرانسه، نه آلمان. من از گفته هاي آن روزم بر نمي گردم... در عين حال اين هم درست است كه ما اشتباهات بزرگي مرتكب شديم. ما حاضريم به اشتباهاتمان اعتراف كنيم... چنان كه مي دانيد ايران يك قدرت منطقه اي است. ايراني ها توانستند با دليري بسيار و با از خودگذشتگي در برابر حمله هاي عراق ايستادگي كنند. ايراني ها اين كار را به تنهايي و با تكيه بر خودشان انجام دادند. جهان غرب آن زمان به گونه اي عمل كرد كه در خور تقبيح است. ما عملا ايران را به حال خود گذاشتيم تا از خود دفاع كند و اميد داشتيم كه در آن ميان شور و غيرت انقلابي اسلامي رو به زوال رود. اين كار غلط بود. ايران هدف تجاوز قرار گرفته بود و سازمان ملل در خصوص تجاوز قواعد مشخصي دارد. به همان گونه كه ما در برابر تجاوز عراق به كويت در سال 1991 چنان كه بايد و شايد واكنش نشان داديم، مي بايستي در سال 1982 هم وارد عمل مي شديم تا از تجاوز عراق به ايران مانع شويم. براي ما مايه شرمساري است كه چنين نكرديم. اين ماجرايي بسيار بسيار ناپسند است». او البته وقتي به ستم هاي متاخر و امروزي تر غرب در حق ملت ايران مي رسدكه هنوز پرونده گشوده اي دارد، ترجيح مي دهد سكوت كند.
اين عزت و ظفر از كجا آمد كه امروز وزير يك دولت حامي ديكتاتورهايي چون محمدرضا پهلوي و صدام حسين مجبور است بر عظمت شاهكارهاي ملت ايران گواهي دهد؟ دشمنان ملت ايران كجاها زانوي ماتم در بغل گرفتند و فسردند و در چه مقاطعي روحيه و جرئت يافتند كه مي توان كاري كرد و ضربه اي زد؟ اگر تمام مقاطع ياس و جرئت دشمنان را يكجا گرد آوريم و بخواهيم قاعده و فرمول استخراج كنيم، آن قاعده همانا وفاي به عهد ملت ايران يا پيمان شكني و عقبگرد طوايفي از نخبگان و خواص خواهد بود. هر جا حلقه هايي از خواص پيدا شدند كه خواسته يا ناخواسته، رشته ها را پنبه كردند و نقض غرض انقلاب نمودند، دشمن براي شبيخون جان گرفت. خداوند در سوره نحل از مومنان مي خواهد كه به عهد خويش وفا كنند و پيمان هاي خود را پس از آن كه محكم ساختند، نشكنند. سپس ماجراي زن سبك مغز قريش را يادآور مي شود كه ساعتي مي رشت و ساعتي ديگر، رشته ها را مي گشود. «رابطه »كسي است كه با كنيزان خود مي نشست و تا ظهر پشم مي تابيد اما بعدازظهر دستور مي داد همه رشته ها را واتابند و بگشايند! او به همين دليل به «حمقاء» معروف شد.
خداوند با اشاره به اين ماجرا به مومنان هشدار مي دهد «ولاتكونوا كالتي نقضت غزلها من بعد قوه انكاثا... و همانند آن زن نباشيد كه پشم هاي تابيده را پس از استحكام، وا مي تابيد! سوگند و پيمان خود را وسيله خيانت و فساد قرار مي دهيد به خاطر اينكه گروهي [دشمن] جمعيتشان از گروه ديگر [مومنان] بيشتر است. يقينا خداوند شما را با همين آزمايش مي كند... سوگندها و پيمان هايتان را وسيله فساد و خيانت قرار ندهيد كه بعد از ثبات قدم بلغزيد و آثار سوء آن را به خاطر بازداشتن مردم از راه خدا بچشيد» (آيات 29 و 49 سوره نحل). اگر متن حركت رو به تعالي انقلاب اسلامي و ملت ايران، پايبندي به عهد و ثبات قدم بود، برخي حواشي از عقبگرد و ارتجاع حكايت مي كرد كه نامي جز حماقت و بي وفايي بر آن نمي شد گذاشت. دو گروه، يكي با دشمن ساخته و ديگري در خود گرفتار و مهياي بازي در زمين دشمن، به هم رسيدند تا رشته هاي انقلاب را پنبه كنند. سست عنصراني پيدا شدند كه «ربنا الله» گفتند اما «استقامت» نتوانستند و به كجي هاي فتنه و انحراف تن دادند.
آنها به چشم آمدند چون خلاف متن حركت ملت و انقلاب اسلامي راه پيمودند و اسباب مزاحمت و هزينه را براي كشور فراهم كردند. به چشم آمدند و انگشت ها به سوي آنان نشانه رفت، نه به خاطر كرامتشان بلكه از آن جهت كه خواسته و ناخواسته، زمينه انقلاب در انقلاب (ارتجاع) را- در همان نقشه موردنظر آمريكا و اسرائيل و انگليس- فراهم كردند. اگر انسان بي خرد در بزرگراهي كه همه با شتاب رو به جلو حركت مي كنند، دنده عقب بگيرد يا دور بزند و خلاف جهت حركت كند، به چشم نمي آيد؟ آيا اين نشانه بزرگي اوست كه باعث تصادم و خسارت يا دست كم كندي حركت شود؟ آنها كه در بزرگراه انقلاب چنين كردند، رگ و ريشه حيات سياسي خويش را زدند اما برخلاف ماجراي بزرگراه، اين خودزني به افتادن برگ و شاخه خشكي مي ماند كه درخت بالنده را از شر خود خلاص مي كند و باعث رشد مضاعف مي شود. همين فتنه 88 مگر كم بركتي براي كشور و انقلاب داشت؟ جراحي غده سازمان يافته و عود كرده نفاق كه 52سال تمام در زواياي نظام ريشه دوانده و به هم پوشاني كامل با دشمنان رسيده بود، مگر موفقيت كوچكي بود؟ امت امام خميني و امام خامنه اي در اين مسير پرفراز و نشيب 23ساله كاري كرد كارستان، چندان كه فقط از تبار سلمان فارسي برمي آمد، مردي تربيت شده مكتب پيامبر(ص) كه مي گفت «تهلك هذه الامه بنقض مواثيقها. اين امت با نقض ميثاق ها هلاك مي شوند.» امت تنيده در امامت، در فقدان امام(ره) چنان كرد كه رسم مردان صادق بر سر پيمان بود.
با تو آن عهد كه بستيم خدا مي داند- بي تو پيمان نشكستيم خدا مي داند
با تو هر بندگره گير گشوديم ز دست- بي تو از پا ننشستيم خدا مي داند
با تو در ميكده خورديم مي از جام ولا- بي تو با ياد تو مستيم خدا مي داند
حالي اي روح خدا لطف خدا ياور ماست- پرتو روي نبي پور علي رهبر ماست
آن روز كه صحابه رسول خدا(ص) در خانه خدا نشسته بودند و از حسب و نسب و تبار و طايفه خويش مي گفتند و فخر مي فروختند، تنها سلمان فارسي بود كه سخن به شايستگي و ادب و از سر قدرشناسي و فروتني گفت؛ ديگران را نخوت و غرور و تعصب و حميت جاهلي به ريسمان كشيده بود. گفتند سلمان! حالا تو خود را معرفي كن! عباراتي گفت كه حديت نفس امروز ملت ايران در قبال انقلاب اسلامي و فرزند رسول خدا خميني عزيز است. گفت «من سلمانم فرزند عبداله. برده و بنده بودم، خداوند به بركت محمد(ص) آزادم كرد. گمشده و گمراه بودم، خداوند به بركت محمد(ص) هدايتم كرد. و فقير بودم، خداوند به بركت محمد(ص) توانگرم ساخت.»
اين شناخت عميق و از سر فروتني بود كه «سلمان منا اهل اهل بيت» را عاقبت به خير كرد. اما زبير چرا فرجام نيكويي نيافت؟ او هم كه «منا اهل البيت» بود به شهادت اميرمؤمنان(ع). او نيز مانند سلمان جزو معدود صحابه اي بود كه روز شوم سقيفه پاي ولايت علي ايستاد. با اين وجود چرا او عاقبت به خير نشد و نظام امت- امامت را به چالشي انداخت كه آن چالش، زخمي عميق در تاريخ شد؟ پيمان شكست مردي كه با اصرار خويش دست بيعت به علي داده بود. غرور و عصبيت و جاه طلبي و امتيازخواهي، او را در برابر جبهه اي نرم كرد كه تا ديروز به درستي دشمنشان مي شمرد. زبير به اردوگاهي پيوست كه روزي با همانان بر سر رويارويي ايمان و كفر مي جنگيد و با كساني هم جبهه شد كه همين چند ماه پيش عليه اشرافيگري و تبعيض طلبي و باندبازي و زراندوزي آنها شوريده بود. آن روز كه سيف الاسلام به اردوگاه كفر و نفاق و اشرافيت پيوست، به اصرار، جامه دوستي اهل بيت را از تن به در آورده و سپر بلاي دشمنان قسم خورده اي چون مروان و وليد شده بود.او و طلحه رشته هاي 35-03 ساله را يكجا پنبه كردند. تمام آبرو و اعتبار 04ساله را يكجا جمع كردند و در برابر نگاه كنجكاو مردمان، به آتش كشيدند. چه دير به فكر افتادي جناب طلحه! تير مروان- دست يهوديه- كه بر پيكرت نشست و تاب از تو ستاند چه سود اگر مويه كني كه «خون هيچ بزرگي مانند من به هدر نريخت.»
براي ملت ايران تلخ بود مشاهده بي وفايي و كژتابي آن چند رجل سياسي كه تمام نام و اعتبار خود را بدهكار انقلاب بودند اما آبروي خويش را هيزم آتش فتنه دشمن كردند. با اين همه ايران، كوفه روزگار امام علي و حسنين عليهم السلام نبود. و در گوش روزگار جاودانه شد طنين حماسه اي كه امت امام خامنه اي در 9دي و 22بهمن 88 سرود. به فضل خدا دور نيست روزي كه طنين سرود وفا و عاشقي، قاب و قالب صداي آمريكا و بي بي سي را بشكند.
ايران كه كوفه نيست، مگر مرده ايم ما؟
ما عهد بسته ايم، قسم خورده ايم ما
روز نخست چون دم رندي زديم و عشق
راهي به جز ولاي تو نسپرده ايم ما
ما با امام، عهد وفاي تو بسته ايم
با او بگو كه عهد تو چون برده ايم ما
بر ما بسي كمان ملامت كشيده اند
اين فخر ماست، تيري اگر خورده ايم ما
گر سنگ هاي كينه اين نابرادران
و، بار جور اجنبيان، گرده ايم ما
امروز نيست دشنه و دشناممان نصيب
از طعنه رقيب نيازرده ايم ما
دست تو باد بر سر ما باقي اي خدا
دست دعا نگر كه برآورده ايم ما
فردا كه سي وسومين فجر انقلاب بدمد، امواج خروشان انقلاب ماست كه قاب و قالب تنگ ابرسانسورچي ها را خواهد شكست. اين هنر نوين انقلاب ماست. اكنون گوشه اي از تصوير بي قاب و قالب شكن انقلاب ما در لبنان و فلسطين و مصر و اردن افتاده است. و جهان اندك اندك باور مي كند كه قاب VOA و BBC و CNN وSKY NEWS و FOX NEWS چه قدر تنگ است.
رسانه هاي غرب قاب و كادر نبندند براي انقلاب ما... هنوز انقلاب است، انقلاب قاب و قالب شكن.
محمد ايماني

 



قحطي ! (گفت و شنود)

گفت: يك سايت ضدانقلابي وابسته به منوشه امير خطاب به مردم مصر نوشته است، اگر مبارك برود، حكومت اسلامي برقرار مي شود و ديگر از «زن و شراب» خبري نيست!
گفتم: حالا انگار مردم مصر منتظر نشسته اند تا اين ضدانقلاب حامي فتنه براي آنها تكليف تعيين كند!
گفت: حيوونكي ها، مي خواهند بگويند كه ما هم هستيم!!
گفتم: خدا اين سران فتنه و حاميانشان را از اين ستون نگيرد!
گفت: كدام ستون؟ ستون گفت و شنود؟!
گفتم: آره! براي اين كه اگر اينها نباشند، قحطي جوك مي شود!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ حال كه با لطف الهي شاهد تاثير انقلاب اسلامي روي كشورهاي منطقه هستيم شايسته نيست برخي مسئولين و رسانه هاي كشور شادابي انقلاب و جامعه را با چالش هاي بي پايان خود تحت تاثير قرار بدهند. حق اين است كه هركدام از مسئولين حساسيت هاي خود را در مبارزه با مشكلاتي مثل بيكاري جوانان نشان بدهد و مشكلي از مشكلات كشور را حل كند.
رنجبر
¤ به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز يكي از مهمترين كارهاي دشمن در جنگ نرم تزلزل در اتحاد ملت و ايجاد اختلافات قومي، مذهبي، منطقه اي و حزبي و تفرقه بين مسئولان است. پس با اتحاد و يكدلي خواسته دشمن را نقش بر آب كنيم.
1345---0912
¤ اگر مردم انقلابي مصر نتوانند مراكز تصميم گيري رژيم مبارك را اشغال كنند با مشكل بزرگي روبرو خواهند شد و اين امكان به وجود مي آيد كه بعد از فروكش كردن اعتراضات عمومي توسط نيروهاي امنيتي به كمك صهيونيست ها، آمريكا و انگليس سركوب شوند. مذاكره با گروه هاي مخالف و ايجاد شكاف و تفرقه بين مردم مصر ترفند ديگري است كه اين مردم بايد نسبت به آن هوشيار باشند. آنها بايد قدم اول يعني نجات خود از حكومت مبارك را بردارند تا نصرت الهي شامل حالشان بشود.
شهيدي و چند تلفن مشابه
¤ يكي از مبارزين مصر و عضو فعال اخوان المسلمين در مصاحبه خود اعلام كرده آرزو مي كنند كه رئيس جمهوري مانند آقاي احمدي نژاد داشته باشند. معني اين حرف اين است كه شجره طيبه انقلاب امام خميني(ره) در جهان ميوه داده است. خدا را بابت اين عزت و احترامي كه ملت ايران و مسئولين آنان بين ملت هاي جهان پيدا كرده سپاسگزاريم.
عليمرداني
¤ به نظر بنده بايد تمام تجربيات مبارزاتي مردم مسلمان انقلابي ايران به وسيله فن آوري هاي نوين مجازي به مردم مصر انتقال يابد تا به جاي افراد بتوانند نظام و سيستم حكومتي فعلي را سرنگون و افراد خائن و وابسته را شناسايي كنند.
محمدپور- اروميه
¤ خوب است توليت هاي كربلا و نجف و بقيه اماكن متبركه متوجه و آگاه شوند كه برخي جمعيت ها و NGOهاي مشكوك الهويه آمريكايي و صهيونيستي در قالب بنيادهاي خيريه در ميان زائران ظاهر مي شوند و براي كمك به خانواده هاي كشته شدگان و بچه هاي يتيم پول جمع مي كنند تا بدينوسيله هم مظلوم نمايي كنند و هم اينگونه وانمود كنند كه بمب گذاري ها كار هركس غير از خودشان مي باشد. جالب اينجاست كه در هيچ كدام از اين بمب گذاري ها حتي يك سرباز آمريكايي كشته يا مجروح نشده است.
يك هموطن
¤ در حالي كه ملت هاي مسلمان خاورميانه با الهام گرفتن از انقلاب مردمي و اسلامي ايران طاغوت ها را به لرزه درآورده اند، معلوم نيست مسئولان فرهنگي ايران اسلامي با چه نگرش و با كدام اميد از كساني مثل كيميايي تجليل به عمل مي آورند. آنها انگار دامنه رحماء بينهم را آن قدر وسيع گرفته اند كه جايي براي اشداء علي الكفار در داخل كشور باقي نمانده است.
حبيب اشرفي از اروميه و چند تلفن مشابه ديگر
¤ غروب خورشيد امپراطوري آمريكا فرا رسيده است و جهان تشنه گفتمان انقلاب اسلامي است چون صلح و ثبات و امنيت و صفا و عدالت و زندگي با خير و بركتي را به جهانيان اهدا و عرضه خواهد كرد.
5010---0913
¤ پرداخت 50 ميليون دلار از سوي محمود عباس همكار صهيونيست ها به حساب ميرحسين موسوي از سران فتنه جواب خوش رقصي هاي فتنه گران در سال گذشته بود كه روز قدس به حمايت از صهيونيسم جهاني شعار دادند و دل پيروان امام و رهبري را به درد آوردند. خدا را شكر مي كنيم كه با اين افشاگري دم خروس فريبكاران عالم سياست بيرون زد و براي هميشه رسوا شدند. اميدواريم هرچه زودتر شاهد محاكمه آنان و اجراي حدود الهي در اين مورد باشيم.
محمودي
¤ از صدا و سيما به خاطر عدم انعكاس واقعي جمعيت مردم حاضر در صحنه هاي مبارزه با فتنه گران و جنگ نرم بويژه جمعيت عظيم نماز جمعه هفته گذشته انتقاد دارم.
خانم كاشاني
¤ در نمازجمعه هفته گذشته كه به امامت ولي امر مسلمين برگزار شد نيروي انتظامي از ميدان فاطمي مانع حركت خودروها به سمت دانشگاه تهران شده بود و نمازگزاران اين فاصله طولاني را پياده طي كردند. در اين مواقع بايستي وسايل نقليه عمومي در چنين مسيرهايي به كارگيري شود تا نمازگزاران به زحمت نيفتند.
0187---0912
¤ يكي از عوامل نارضايتي مردم و قشر زحمتكش تبعيض است. در ماده 110 مصوبه قانون خدمات كشوري و لشكري تاريخ افزايش حقوق اعضاي هيئت علمي و قضات از 1/1/86 منظور شده است. ولي براي كاركنان و بازنشستگان از تاريخ 8/7/86 يعني شش ماه بعد منظور و تصويب شده است. چنين تبعيضي از دولت خدمتگزار و مردمي آقاي احمدي نژاد بعيد است.
يك بازنشسته
¤ از رياست محترم جمهور درخواست مي شود اگر مشكل نيروهاي پيماني به قراردادي قابل حل نيست به همين شكل باقي بمانند و از چاله به چاه نيفتيم. يعني از پيمانكار به پيمان حجمي تبديل نشويم كه حقوق 500 هزار توماني مان به 300 هزار تومان برسد و بر مشكلاتمان افزوده شود.
جمعي از پيمانكاران شركتي گاز خوزستان
¤ در حالي كه براي تزريق گاز به ميادين نفتي نياز شديد به گاز توليدي كشور داريم خوب است مسئولين، درباره صادرات گاز به كشور قطر كه خودش گاز دارد توضيح قانع كننده اي بدهند.
ايراني
¤ پنج سال قبل ضامن دريافت وام يكي از همكارانم از بانك شهر شهرداري شدم. اخيرا به بنده اعلام كرده اند كه مبلغ يك ميليون تومان بايد به حساب بانك بپردازم. در پيگيري موضوع متوجه شدم كه وام گيرنده چند سال قبل فوت كرده ولي مسئولين بانك تاوان كوتاهي خود را از بنده مي خواهند بگيرند.
فريدوني
¤ از اداره كار درخواست مي شود نظارت بيشتري بر شركت هاي خصوصي داشته باشد.
0267---0912
¤ از وزير محترم كار درخواست مي شود وضعيت بيمه كارگزاران ساختماني داراي مدرك فني و حرفه اي را مشخص كنند.
0840---0913
¤ خواهر شهيد پيكاني هستم و از آقاي احمدي نژاد به خاطر عملكرد مثبت شان در عرصه اجرايي كه باعث سربلندي نظام در جهان شده اند تشكر مي كنم ولي از ايشان تقاضا دارم كه حقوق بازنشسته ها را هم همراه با حقوق شاغلين پرداخت كنند.
خانم پيكاني
¤ از پروژه تقاطع غيرهمسطح ميدان جهاد كه بر روي بزرگراه شهيد كلانتري در شهر مشهد ساخته شده فقط زيرگذر آن به بهره برداري رسيده و در حال حاضر ترافيك در ساعات شلوغ چند برابر شده است.
7213---0939
پاسخ سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 1/10/89 در روزنامه، به آگاهي مي رساند: افزايش نرخ كرايه تاكسي در سه ماهه پاياني سال 1389 متناسب با سياستهاي دولت خدمتگزار در زمينه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها بوده است و نياز است كه در سال 1390متناسب با ميزان نرخ تورم، اقدام به تغيير نرخ بر طبق مصوبه شوراي محترم اسلامي شهر تهران به عمل آيد.»
پاسخ سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/10/89 در روزنامه به آگاهي مي رساند: در حال حاضر تعداد تاكسي هاي داراي تاكسيمتر 23000 دستگاه مي باشد و از مورخ 1/11/89 تنظيم تاكسيمترها براي اجراي نرخ مصوب شوراي محترم اسلامي شهر تهران شروع شده است، لازم به ذكر است كه براي كليه تاكسي هاي خطوط نيز برچسب نرخ تهيه و از تاريخ 1/11/89 در تاكسي ها در حال نصب مي باشد.

 



گزارش خبري كيهان از كنفرانس امنيتي هرتزليا

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي از يك نشست تخصصي در جريان كنفرانس هرتزليا اعلام كرد كه غرب به شدت نگران فراگيرشدن ادبيات «پذيرش ايران هسته اي» است.
«جنيفر روبين» خبرنگار روزنامه واشنگتن پست كه در اين نشست حضور داشته در گزارشي نوشته است: بايد به افراد و تحليل هايي كه مشوق موضع انفعالي در خصوص مهار ايران هسته اي اند سوء ظن داشت.
متن كامل گزارش واشنگتن پست به اين شرح است: «به تازگي بحث و گفت وگويي بين افرايم هالوي رئيس اسبق موساد، دانيل پلتكا از موسسه اي ئي اي، برايان كاتوليس از مركز پيشرفت آمريكا و ژنرال افرايم سنه معاون سابق وزير دفاع اسرائيل صورت گرفت.
سخنان واهي كاتوليس تعجب نداشت. او گفت كه قدرت و نفوذ آمريكا در منطقه رو به افزايش است و اينكه يك چين هسته اي قابل تحمل است. پس همين مسئله در مورد ايران نيز ممكن است. همچنين تعجب نداشت كه پلتكا اين استدلال را رد كرد كه ايران قابل مهار باشد. اكنون جنبه و اراده مهار ايران را نداريم چه رسد به آن نوع اقداماتي كه طي جنگ سرد براي مهار اتحاد شوروي سابق صورت گرفت.
نكته نگران كننده اين بود كه رئيس سابق موساد متذكر شود كه ما در واقع نبايد درباره انجام هر كاري براي محروم كردن ايران از سلاح هسته اي صحبت كنيم. هالوي مي گويد نبايد تصور كنيم كه اسرائيل و آمريكا با هسته اي شدن ايران در موضع ضعف قرار مي گيرند چون اسرائيل هميشه ايران را تحت نظر داشته است. در واقع او با اشاره به منزوي شدن كره شمالي مي گويد دستيابي به سلاح هسته اي مشكل بزرگتري براي ايران خواهد بود اما آيا كره شمالي كوچك و محروم جهان را گرو نگاه نداشته است؟
در دنياي هالوي- كاتوليس، ما در جنگ بر ضد ايران پيروزيم. سوريه و تركيه از جهاتي با هم مرتبط اند. سرسپرده هاي ايران اكنون بر لبنان حاكمند. دست نشانده ايران در غزه با اسرائيل مي جنگد. رژيم ايران در ميان مردم خودش ايجاد رعب و وحشت مي كند و ايران ضمن آنكه فعاليت هاي جاسوسي پيشرفت آن را كند كرده است. هنوز به تبديل شدن به يك دولت انقلابي اسلامي مجهز به تسليحات هسته اي نزديك است. چگونه آنها جهان بيني دارند كه اين چنين از واقعيات اخير دور است؟
عجيب تر از همه آنكه هالوي اعلام كرد اسرائيل با دستيابي ايران به بمب هسته اي نخواهد مرد. افرايم سنه بايد پيامدهاي مخرب راهبردي اقتصادي و مهاجرتي از اسرائيل را تشريح مي كرد، اما مهم تر آنكه، پروژه صهيونيست براي ايجاد يك پناهگاه امن براي يهوديان كه سنگ بناي دولت يهود است به چه سرنوشتي دچار مي شود.
متعاقبا از هالوي پرسيدم آيا همانطور كه گفته است سه تا پنج سال تا تبديل شدن ايران به يك قدرت هسته اي فرصت داريم؟ پس از انتصاب رئيس جديد موساد دولتهاي انگليس و اسرائيل فورا تاكيد كردند آن چارچوب زماني اينقدر طولاني نيست. وي در پاسخ با تعجب گفت چه تفاوتي مي كند؟ من با سماجت پرسيدم آيا يك چارچوب زماني طولاني تر مشوق يك نگرش انفعالي در قبال كنترل تهديد هسته اي نيست. وي تاكيد كرد اين موضوع در فرصتي كه براي جلوگيري از هسته اي شدن ايران داريم واقعا خيلي مهم نيست. بيا اميدوار باشيم كه اين چارچوب زماني واقعا طولاني تر است. بيا اميدوار باشيم مجالي براي كمك به حركت در جهت تغيير رژيم داريم.
اما بايد نسبت به كساني كه اين حقايق از نظر آنها نامربوط است سوءظن داشت. همچنين بايد هر تحليلي با اين پيش فرض را كه با ايران مي توان درست مانند هر دولت سكولاري برخورد كرد و اينكه ايران در منطقه رو به شكست است صراحتا رد كرد.»
در همين رابطه رئيس ستاد ارتش اسرائيل تاكيد كرد كه جنگ هاي پيش روي اسرائيل، «چند جبهه اي» خواهد بود.
روزنامه هاآرتص در گزارشي كه روز سه شنبه 19بهمن 1389، منتشر شده بخش هايي از سخنان گابي اشكنازي در يازدهمين كنفرانس امنيتي هرتزليا را منتشر كرد.
به نوشته اين روزنامه، اشكنازي گفته است: «ما ناچاريم آماده جنگيدن در بيش از يك جبهه باشيم و ارتش نيز بايد آماده جنگ هاي متعارف و غيرمتعارف در آينده باشد.»
وي همچنين تاكيد كرده است كه حزب الله و حماس وارد جنگ متعارف با اسرائيل نخواهند شد.
اشكنازي درباره تحولات اخير مصر و تاثير آن بر اسرائيل گفت: «صلح با مصر يك امتياز استراتژيك براي اسرائيل است و من اميدوارم صلح باقي بماند.»
بنابر گزارش هاآرتص وي پيش بيني كرد كه انقلاب هاي ديگري نيز در دنياي عرب روي خواهد داد.
اشكنازي كه از وي به عنوان يك ميانه رو ياد مي شود اين هفته از ارتش رژيم صهيونيستي بازنشسته مي شود و ژنرال بني گنتس جانشين او خواهد شد.
 



ديكتاتور تونس چگونه از جاسوسي فرانسه به مزدوري CIA درآمد؟ (خبر ويژه)

سفير اسبق فرانسه در تونس فاش كرد زين العابدين بن علي ديكتاتور فراري مامور سازمان سيا بوده است.
اريك رولو كه ماموريت خود در تونس را سال 1985 و به هنگام زمامداري حبيب بورقيبه آغاز كرد، بعدها سردبير لوموند شد و در مهرماه سال 1377 (1998) واسطه و ميزبان ملاقات عباس عبدي از سران حزب مشاركت با باري روزن جاسوس آمريكايي و وابسته مطبوعاتي لانه جاسوسي در تهران بود. اين ديدار در پاريس انجام شد و لوموند همان زمان در تحليل اين ملاقات بودار نوشت: «آشتي گروگان و گروگانگير؛ بايد اصلاحات سياسي در ايران را باور كرد!»
اريك رولو در شماره جديد لوموند ديپلماتيك (فوريه 2001) به مرور خاطرات دوره سفارت خود در تونس پرداخته است. وي مي نويسد: ماموريت سفارت من در تونس (ژوئيه 1985) به يك بازپرس[!] در كشوري كاملا دستخوش حوادث شبيه بود. رئيس بورقيبه كه چند بار ملاقاتش كردم، از قدرت تشخيص درست برخوردار نبود. هنگام ديدار، بارها با بيان مطالب نه چندان ديپلماتيك، حتي نامنسجم، الباجي قائد السبسي، وزير خارجه اش را دچار مخمصه مي كرد. بورقيبه كه فقط چند ساعت در روز هشيار بود سكان دولت را در دست نداشت. دختر برادر بورقيبه كه بر او نفوذ غالبي داشت، تحسين آغشته به مهر خود را نسبت به ژنرال زين العابدين بن علي مخفي نمي كرد؛ با وجود اين، هيچكس گمان نمي برد كه او نردبان ترقي بن علي بسوي قدرت شده و در خلع عمويش نقش بازي كند. ژنرال بن علي در سالهاي 1986-1985، ابتدا وزير مشاور و سپس وزير كشور بود. او به بهانه هاي مختلف از پذيرفتن شخصيت هاي فرانسوي كه از تونس ديدار مي كردند، خودداري كرد. از جمله خانم اديت كرسون و پيير برگوآ كه وزير بودند. از آنها شگفت آورتر، خودداري وي از ملاقات با ژنرال رنه امبو رئيس كل امنيت خارجي فرانسه (DGSE) بود.
رولو مي افزايد: اوج ماجرا زماني بود كه سرهنگ (ژنرال آتي) ايوان دولي نيير وابسته نظامي سفارت به من اطلاع داد كه از چند هفته پيش، بن علي او را بايكوت كرده است، در حالي كه مرتبا با رئيس CIA در تونس ملاقات مي كند. در حالي كه او و بن علي، هر دو دانشجوي همدوره پيشين دانشكده افسري سن سير بودند و همديگر را «تو» خطاب مي كردند و عادت داشتند كه در مورد مسائل مشترك گفتگو كنند. طبيعتا، اين اطلاعات را در يك تلگرام سري و خطاب به مسئولان بالاي وزارت خارجه و كاخ اليزه ارسال كردم. بن علي البته داوطلبانه با من ملاقات خصوصي مي كرد. گفتگوهاي ما عمدتا به فروش سيستم ارتباطات بسيار پيچيده به گارد ملي تونس اختصاص داشت. فرانسه اعتبارات سخاوتمندانه اي براي اين خريدها در اختيار تونس مي گذاشت.
سفير اسبق فرانسه در پايان يادآوري خاطرات خود مي نويسد: در روز خداحافظي من از وزير كشور، بن علي با خشمي آشكار از من پرسيد كه چرا من او را مامور سيا دانسته و فردي با جاه طلبي مبالغه آميز ارزيابي مي كرده ام؟ او براي اثبات گفته اش، تقريبا كلمه به كلمه، تلگرام هاي محرمانه مرا كه به وزارت خارجه فرانسه فرستاده بودم، بازگويي كرد. كسي چون سفير فرانسه هم از حلقه شبكه هاي جاسوسي او در امان نمانده بود.
يادآور مي شود تونس مستعمره فرانسه بود اما به تدريج با قدرت گرفتن آمريكا و ضعيف شدن فرانسه، زمامداران فاسد تونس نيز به واشنگتن گرايش بيشتري پيدا كردند.
انتشار خاطرات سفير اسبق فرانسه در تونس در حالي است كه رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه اخير تهران، علت اصلي تحولات مصر و تونس را وابستگي و نوكري سران اين كشورها نسبت به آمريكا دانسته و تاكيد كرده بودند: براي يك ملت بسيار سخت است كه رئيس يك ملت آن هم با آن تبختر و نخوت نوكر رسمي سازمان جاسوسي آمريكا باشد.


 



رئيس موساد: وظيفه اصلي ما تشديد جنگ سرد عليه ايران است (خبر ويژه)

رئيس جديد سرويس جاسوسي موساد اعلام كرد: وظيفه اصلي ما، تشديد «جنگ سرد» عليه رژيم اسلامي ايران و برنامه هسته اي آن است.
به گزارش هفته نامه «الامان» چاپ بيروت تامير پاردو تاكيد كرد: موساد از چند سال پيش وارد يك جنگ سري خطرناك عليه برنامه هسته اي ايران به لحاظ نيروي انساني و تكنولوژيك شده است.
اين گزارش توضيح بيشتري درباره محتواي جنگ سرد عليه ايران نداد.
تلاش هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از پيشرفت هاي هسته اي ايران طي چند سال گذشته به جايي نرسيده است. يكي از اين تلاش ها ارسال ويروس رايانه اي موسوم به استاكس نت براي توقف برنامه هسته اي ايران بود.

 



جمع بندي كنفرانس امنيتي اسرائيل؛ هواداران ايران در منطقه رو به افزايش هستند (خبر ويژه)

كنفرانس امنيتي هرتزليا روز گذشته پس از چهار روز بحث و بررسي به كار خود پايان داد.
در اين كنفرانس كه در هرتزلياي اسرائيل برگزار شد، غير از سياستمداران صهيونيستي، شماري از سياستمداران آمريكايي (نظير جيمز جونز مشاور امنيتي اوباما) و اروپايي (دبيركل ناتو، شماري از اعضاي پارلمان اروپا، وزير دفاع انگليس و...) شركت داشتند و مسائل مهم جهاني و منطقه اي از نظرگاه امنيت رژيم صهيونيستي را بررسي كردند.
سرتيپ داني روچيد رئيس كنفرانس هرتزليا ضمن مقاله اي گزارش گونه در سايت اين كنفرانس نوشت: چالش هاي فزاينده اي پيش روي اسرائيل است. ايران، تركيه، مصر، حزب الله، سوريه، عراق، گروه هاي جهادي فلسطين و اردن از مهم ترين اين چالش ها هستند. نبايد به انتظار سال 2012 و يا 2013 نشست و ديد كه در آمريكا چه كسي بر سركار مي آيد بايد همين امسال كاري كرد. وقتي كه ما آنچه را كه بايد در يكسال گذشته به دست نياورديم چگونه مي توانيم در يكروز بدست بياوريم. و وقتي امروز نمي توانيم آنچه را كه در يكسال گذشته محقق نشده بدست بياوريم در سالهاي آينده نيز نخواهيم توانست بدست بياوريم.
داني روچيد افزود: وقتي به نقشه خطرات منطقه نگاه مي كنيد مي بينيد كه هواداران ايران راديكال در بسياري از كشورها افزايش يافته اند. معناي اين افزايش آن است كه ثبات وضعيت دوستان ميانه رو در منطقه در تهديد است و اين احتمال وجود دارد كه نظامهايشان سقوط كند.
وي گفت: با خروج آمريكا از عراق تنها در چشم برهم زدني هواداران ايران در منطقه صد چندان مي شود. اضافه كنيد به اين خطر به قدرت رسيدن جريان هاي اسلامگرا را در مصر.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از پايگاه اينترنتي كنفرانس هرتزليا، اين كنفرانس با همكاري «مركز مطالعات سياسي و راهبردي اسرائيل»، «كالج سياست و ديپلماسي لاودر» و «مركز چندجانبه مطالعاتي» برگزار شد. در اين كنفرانس شيمون پرز،، نتانياهو، ايهود باراك، گابي اشكنازي (رئيس ستاد ارتش)، و اويگدور ليبرمن به همراه راسموسن دبيركل ناتو سخنراني كردند.

 



83 درصد مردم مصر از آمريكا متنفرند (خبر ويژه)

روزنامه واشنگتن تايمز فاش كرد نظرسنجي هاي انجام شده در ميان ملت مسلمان مصر به شدت ضد آمريكايي است و مصريها از آمريكا متنفرند.
واشنگتن تايمز با اشاره به تحولات اخير مصر نوشت: محمد غانم يكي از رهبران اخوان المسلمين به شبكه العالم مي گويد مردم مصر بايد آماده جنگ با اسرائيل شوند.
اين روزنامه مي افزايد: مصري هايي كه بر عليه استبداد مبارك به خيابان ها ريخته اند، فرياد مي زنند كه بله ما مي توانيم. اين خيلي بد است كه آنها از آمريكا متنفرند. در ژوئن 2009 اوباما تلاش كرد با سخنراني در قاهره، مسلمانان را از نزديك مورد خطاب قرار دهد اما ديدگاه آنها عليه آمريكا در بدترين وضعيت ممكن است. براساس تحقيقات و نظرسنجي مركز مطالعات گرايشهاي جهاني موسوم به «Pewس كه در ژوئن 2010 منتشر شده، فقط 30 درصد از مصري ها در سال 2006 آمريكا را تأييد كرده بودند. اين آمار در پايان دوران بوش تا 22 درصد كاهش يافت. تلاشهاي خارجي اوباما موجب شد اين محبوبيت كمي افزايش يابد و به 27 درصد برسد. اما در سال 2010 نااميدي، 10 درصد از اين محبوبيت را كاست و رقم آن را به 17 درصد رساند. اين موضوع موجب شد كه مصر در كنار تركيه و پاكستان بعنوان كشورهايي كه بدترين ديدگاه را نسبت به آمريكا دارند، قرار بگيرد. واشنگتن تايمز همچنين نوشت: تنها يك سوم مصري ها معتقدند كه آمريكا در روابط خارجي خود، به درستي عمل مي كند. همچنين فقط 31 درصد از مسلمانان مصري نسبت به اوباما اظهار رضايت مي كنند، رقمي كه نسبت به سال 2009 به ميزان 10 درصد كاهش داشته است. اين در حالي است كه در مقايسه جنبش، حماس 49 درصد بين مردم مصر محبوبيت دارد. 73 درصد از مردم مصر مخالف اقدامات آمريكا در مبارزه با تروريسم هستند، و 81 درصد هم خواستار خروج نظاميان آمريكايي از افغانستان هستند. بدترين حالتي كه مي تواند در مصر اتفاق بيفتد، بروز انقلابي مانند ايران و ايجاد نظامي ضد آمريكايي است. همين تحقيقات نشان مي دهد كه 80 درصد از مردم مصر موافق تطبيق قوانين با شريعت اسلامي هستند.

 



به نيت ثواب، لت و پارتان مي كنند! (خبر ويژه)

بازي مجازي دو تن از دست اندركاران فتنه با ترديد و تأمل در فضاي مجازي و جبهه اپوزيسيون خارج نشين مواجه شده است. كروبي و موسوي پيش از اين ضمن يك بازي تبليغاتي نخ نما، نامه درخواست مجوز راهپيمايي در حمايت از مردم مصر و تونس منتشر كرده بودند.
در واكنش به اين حركت، سايت خودنويس كه توسط شماري از عناصر فراري خارج نشين مديريت مي شود، در مطلبي با امضاي «دارا ايراني» نوشت: نامه موسوي و كروبي به طور غيرتصادفي[ !] با روز والنتاين يا عشاق مصادف شده است اما پرسشي براي من بي پاسخ مانده و آن اينكه جامعه واقعي چه قدر مانند فضاي مجازي فكر مي كند؟ فضاي مجازي با اسامي اكثر مستعار (مانند نگارنده) هزاران فرسنگ به دور از ايران (باز هم مانند نگارنده) و به دور از ترس از دستگيري و بازداشت، پشت كامپيوتر مي نشيند و مي نويسد و البته خوب هم مي نويسد ولي اينكه بتوان افراد واقعي جامعه واقعي با اسامي و هويت هاي واقعي و با ترس هاي واقعي را نيز به خود آورد مسئله متفاوتي است.
روزنت هم كه توسط سلطنت طلبان فراري اداره مي شود، در مطلبي به قلم يكي از عناصر مرتبط با محافل آمريكايي نوشت: تحركات در فضاي سايبر بازتاب دهنده نيروهاي اجتماعي نيستند و قطعاً نمي توان فيس بوك و تويتر و بالاترين را نماينده جامعه ايران و خيابان هاي تهران دانست. روزنت البته در مطلب ديگري علناً وابستگي رژيم پهلوي به آمريكا را مورد تمجيد و ستايش قرار داد.
راديو زمانه هم در تحليلي تصريح كرد: مشكل اصلي اپوزيسيون در رفتارهاي موسوي و كروبي است و اينها نمي دانند كه چه مي خواهند. محافل ضدانقلاب خارج نشين پيش از اين در مقاطعي نظير 22 بهمن 88، 11 و 12 ارديبهشت و 22 خرداد 89 بارها مدعي برگزاري تجمع خياباني شده بودند اما بعدها با عناويني نظير درازگوش تروا مورد استهزاي هم قطاران خود قرار گرفتند. با اين حال و صرف نظر از نتيجه اين خالي بندي هاي مجازي، آنچه براي سياست بازان حرفه اي مذكور مهم است، داغ كردن فضاي مجازي و ارائه بيلان كار به محافل آمريكايي و صهيونيستي و اروپايي فعال عليه ايران است تا در ازاي اين فاكتورها پول هاي هنگفتي بگيرند. برخي از عناصر ضد انقلاب بي خبر از اين زد و بندها، معتقدند كساني پاي كامپيوتر در خارج و بعضاً در داخل مي نشينند و پيتزا و كباب و پاپ كورن كنار خود مي گذارند و از آنجا چنين القا مي كنند كه با جمهوري اسلامي مي جنگند اما موعدهاي اعلام شده كه بدون هيچ اتفاقي سپري مي شود اين كاربران ساده دل و بي خبر از همه جا هستند كه افسرده تر مي شوند و آن داغ كنندگان فضاي مجازي را به عنوان چوپان دروغگو مي شناسند.
در همين حال، چند سايت ضدانقلاب ديگر و تعدادي از كاربران فيس بوك و توئيتر، نسبت به اين درخواست موسوي و كروبي با ديده ترديد نگريسته و هشدار داده اند كه امروزه جمهوري اسلامي ايران به خاطر آنچه در خاورميانه جريان دارد، از پشتوانه و اقتدار بيشتري برخوردار است و جوانان بسيجي در صورت مشاهده هواداران جنبش سبز(!) هر چه دق دلي از اسرائيل و آمريكا دارند را بر سر آنها خالي مي كنند و براي كسب ثواب بعيد نيست آنان را به قتل هم برسانند، لت و پار كردن كه جاي خود دارد. يكي از كاربران فيس بوك نيز خاتمي را به عنوان پشت صحنه اين پيشنهاد معرفي كرده و معتقد است خاتمي با رژيم زد و بند كرده و قصد دارد در مقابل اين خدمت كه نتيجه آن قلع و قمع هواداران جنبش (!) است، جواز بازگشت به عرصه سياسي بگيرد!

 



شاهزاده سعودي: همه خاورميانه تبديل به ايران شده است! (خبر ويژه)

رفتار متناقض و از سر درماندگي كاخ سفيد در قبال رژيم مبارك كه بوي خالي كردن پشت وي را مي دهد، باعث نگراني شديد در اسرائيل و برخي كشورهاي مرتجع منطقه شده است.
به خاطر همين نگراني، سخنگوي كاخ سفيد به مقامات صهيو نيست توصيه كرد نگران نباشند و بدانند كه در دوستي و همكاري آمريكا با اسرائيل تغييري رخ نخواهد داد.
رابرت گيبس گفت: دوستي ديرينه ما و اسرائيل ارتباطي با رويدادهاي هيچ كشوري در منطقه ندارد و پايدار خواهد ماند.
در همين حال برخي روزنامه هاي وابسته به رژيم هاي مرتجع منطقه اين نگراني را بروز داده اند. برخي از آنها با لحني انتقادي مي نويسند: آيا فراموش كرده ايد كه آمريكا شاه ايران را سربزنگاه تنها گذاشت؟
روزنامه «الحياه الجديده » ارگان تشكيلات خودگردان فلسطين در مقاله اي نوشت: «ايالات متحده براي هزارمين بار ثابت مي كند كه هم پيمانان خويش را در اولين فرصتي كه منافعش ايجاب مي كند مي فروشد و به دنبال مصالح خويش است. آيا سرنوشت شاه فقيد ايران را به ياد داريد كه به عنوان حافظ منافع ايالات متحده در منطقه عمل مي كرد»؟
امير سيف الاسلام بن سعود بن عبدالعزيز هم در روزنامه سعودي ايلاف، نوشت: آيا آمريكا مي خواهد با انجام تغييرات در كشورهاي عرب كه نسل ها داراي ثبات سياسي بوده اند، اوضاع را بر هم زده و روحانيان ايران را جايگزين آن ها سازد؟
روزنامه سعودي الحيات و الشرق الاوسط هم مقاله هاي مشابهي را منتشر كرده اند.

 



كدخدايي: فتنه گران از فيلتر شوراي نگهبان عبور نخواهند كرد

سخنگوي شوراي نگهبان تاكيد كرد: كساني كه عالماً و عامداً به هر نحوي در شكل گيري و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فيلتر شوراي نگهبان عبور نخواهند كرد.
عباسعلي كدخدايي با اشاره به اينكه فتنه سال گذشته يك امر ساده اي نبود كه بخواهيم به روحيات يك فرد يا به اختلافات سليقه اي كه بطور طبيعي در جامعه وجود دارد محدود كنيم افزود: ابعاد فتنه 88 بسيار گسترده تر از اختلافات داخلي بود و فتنه سال گذشته يك زمين بازي بود كه دشمنان بيگانه براي ما ترسيم كردند و متاسفانه عده اي از دوستان هم در اين زمين به نفع بيگانگان بازي كردند.
وي با مرور انتخابات سال گذشته و عملكرد بانيان فتنه ادامه داد: روز برگزاري انتخابات يك ادعايي از سوي برخي نامزدها و طرفدارانشان مطرح شد و هرگونه امكانات براي بررسي درخواست آنان در نظر گرفته شد اما حاضر نشدند هيچ يك از اين راه هاي قانوني را بپذيرند در حالي كه در يك جامعه مدني وقتي كه دو نفر با يكديگر دچار اختلافي شوند و اگر نتوانند خودشان حل كنند به يك حكم و داور مراجعه مي كنند.
سخنگوي شوراي نگهبان اظهار داشت: اگر افراد يا حزبي حكميت يك داور يا يك مرجع قانوني را نپذيرند هيچ مشكلي حل نمي شود و اگر اراده عده اي براي نپذيرفتن باشد هر راهكاري را هم كه پيشنهاد بدهي سر باز مي زنند.
وي بيان داشت: انتظاري كه مردم با توجه به سابقه كانديداهاي معترض در سمت هاي اجرايي داشتند اين بود كه اگر هم اختلافي و يا اشكالي در مسير اجرا وجود داشت و اگر شكوائيه اي داشتند آن را از طرق قانوني پيگيري و حل كنند كه يكي از آن مراجع شوراي نگهبان است.
كدخدايي تصريح كرد: در انتخابات سال گذشته شاهد بوديم كه برخي از اين افراد در همان ساعات پايان راي گيري اعلام پيروزي يك طرفه و يك جانبه كردند سؤال اين است كه بر چه اساسي شما اين كار را كرديد و شوراي نگهبان به عنوان مرجع ناظر كه تمام امور انتخابات زير نظر آن انجام مي شود چنين اجازه اي را هيچ وقت به خود نداده است كه اعلام نتيجه زود هنگام كند.
وي اعلام نتايج در پايان ساعات روز برگزاري انتخابات را عامل شناخت عوامل پشت پرده فتنه 88 دانست و گفت:كساني كه در پس پرده برنامه ريزي و طراحي اين اغتشاشات بودند براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي با ناديده گرفتن راي مردم و اصرار بر ادعاهاي واهي مسير قانوني را طي نكردند و شد آنچه كه نبايد مي شد و اين ناديده گرفتن غيرقابل اغماض است.
صلاحيت چگونه احراز مي شود؟
كدخدايي درباره موضوع احراز صلاحيت نامزدهاي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه رفتار افراد را بر طبق قوانين ارزيابي مي كنيم افزود: كساني كه در چارچوب نظام حركت كرده اند و شرايط ماده 28 قانون انتخابات را دارا باشند و همچنين مواضعي كه در ماده 29 اين قانون وجود دارد را نداشته باشند صلاحيتشان احراز خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: در مجلس هفتم و هشتم نيز مشاهده مي كنيد كه از همه گروه ها و جريان هاي سياسي در آن هستند و از همه گروه ها هم افرادي بودند كه صلاحيتشان مورد قبول واقع نشد بنابراين شوراي نگهبان سياسي عمل نمي كند.
سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينكه حساب كساني كه در فتنه سال گذشته به نوعي نقش داشتند از بقيه گروه ها و جريانات سياسي جداست تاكيد كرد: كساني كه چه عالماً و چه عامداً به هر نحوي در شكل گيري و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فيلتر شوراي نگهبان عبور نخواهند كرد.
كدخدايي كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو مي كرد، از لزوم تغيير در قوانين انتخاباتي سخن گفت و اين قوانين را ناقص و بسيار قديمي توصيف كرد.
وي در اين مورد گفت: نظام انتخاباتي ما مربوط به ادوار اوليه انقلاب است كه يك فضاي سياسي، اجتماعي متفاوتي نسبت به وضعيت فضاي سياسي امروز جامعه ايران حاكم بود.
وي افزود: امروزه يك فضاي رقابتي سنگين و سياسي در كشور حاكم است و همچنين بيشتر اوقات تحمل افراد و گروه هاي سياسي هم كم است؛ لذا قوانين موجود براي اجراي انتخابات، نظارت و تبليغات، داراي نواقصي است كه بايد اصلاح شود و لزوم اين تغييرات را هيچ كس نمي تواند منكر شود، اما متاسفانه هيچ اقدامي تاكنون در اين زمينه صورت نگرفته است.
كدخدايي، فرهنگ سازي براي انتخابات را ضروري دانست و افزود: فرهنگ سازي انتخابات، يعني اينكه احزاب و چهره هاي سياسي قبول كنند، انتخاب يك برنده و بازنده اي دارد و هميشه در انتخابات برنده نيستند؛ و بايد تحمل خود را بالا ببرند.
وي ادامه داد: احزاب زماني كه در انتخابات شركت مي كنند و بازنده مي شوند، به مفهوم اين نيست كه نظام عيبي دارد و يا تخلف و تقلبي صورت گرفته، احتمال قوي تر اين است كه از اين فرد يا گروه اقبالي از سوي مردم صورت نگرفته و راي نياورده است؛ لذا اين موضوع كمتر در انتخابات ما جا افتاده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14