(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 بهمن 1389- شماره 19861

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله آملي لاريجاني: دستگاه قضايي در برخورد با فتنه گران مسامحه نخواهد كرد
بهره برداري از سد ماملو با حضور رئيس جمهور
در پي سفر صالحي به الجزاير صندوق مشترك همكاري ايران و الجزاير تأسيس مي شود
محسني اژه اي: دادگاه درباره توقيف وثيقه سارا شورد تصميم مي گيرد
خزاعي در واكنش به اظهارات اشتون: غرب طبق NPT متعهد به پذيرش غني سازي ايران است
جشن سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب در كيهان
اشتون : ممنوعيت سفر صالحي به اتحاديه اروپا لغو مي شود
سردار نقدي خبر داد تجليل بسيج از جانبازان فتنه 88 در 23 بهمن ماه
معاون اول رئيس جمهور: اختصاص 100 هزار ميليارد ريال براي طرح هاي صنعت و معدن
چشم به راه سپيده
طراحي و توليد 2 مدل تراكتور كم مصرف در تبريز
رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان: آزمون ورودي مدارس تيزهوشان اسفندماه برگزار مي شود
عوارض ورود كالا به عراق افزايش مي يابد
وزير صنايع و معادن: آبونمان قبض هاي گاز واحدهاي صنعتي حذف شد
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران:
 نگراني مردم تونس و مصر نداشتن رهبري همچون امام خميني(ره) است
رئيس ديوان عدالت اداري: دفاتر ديوان عدالت اداري در مراكز استان ها تأسيس مي شود
اخبار ادبي و هنري



آيت الله آملي لاريجاني: دستگاه قضايي در برخورد با فتنه گران مسامحه نخواهد كرد

رئيس قوه قضائيه طرح بحث تسامح دستگاه قضايي با فتنه گران را «بي انصافي» دانست.
به گزارش خبرنگار كيهان از بندرعباس، آيت الله صادق آملي لاريجاني كه به همراه هيئتي به استان هرمزگان سفر كرده است روز چهارشنبه در جمع نخبگان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي اين استان تاكيد كرد: دستگاه قضايي در برخورد با فتنه گران تسامح ندارد و اين بي انصافي است كه گفته شود قوه قضائيه با فتنه گران برخورد نكرده و مسامحه داشته است.
رئيس قوه قضائيه افزود: شاهد اين مدعا هزاران پرونده متفاوت است كه مورد رسيدگي قرار گرفته و عده زيادي نيز در جريان فتنه محكوم شده اند كه در حال گذراندن دوران محكوميت خود هستند.
وي به موضوع سران فتنه اشاره كرد و گفت: در محاكمه سران فتنه و برخورد با آنها يك سري مصلحت وجود دارد كه تصميم گيري درباره مصالح نظام صرفاً به عهده من نيست. اين تصميم گيريها و تشخيص مصلحت ها وابستگي به ولي فقيه دارد و فراتر از تصميمات قوه قضائيه است.
آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه من تصميم مصلحت آميز ولي فقيه را صحيح مي دانم، گفت: اگر با برخي از اين سران فتنه برخورد مي شد اين افراد به امام زاده تبديل مي شدند.
وي با اشاره به اينكه يك سري از روشنفكران كه حتي يك روحاني را قبول نداشتند پشت سر افرادي قرار گرفته اند كه آرايشان به اندازه آراي باطله هم نبود افزود: حالا شما حساب كنيد اگر با اينها برخورد مي كرديم اينها به امامزاده تبديل مي شدند.
رئيس دستگاه قضا همچنين در پاسخ به درخواست دانشگاهيان مبني بر اينكه نياز است يك شعبه تخصصي براي رسيدگي به پرونده هاي مربوط به دانشگاهيان ايجاد كرد، گفت: من با اين موضوع مخالفتي ندارم.
همچنين رئيس قوه قضائيه سه شنبه شب در جلسه شوراي عالي اداري استان هرمزگان از تشكيل كميته اي ويژه در دادستاني كل كشور به رياست محسني اژه اي براي رسيدگي به جرايم خاص و ساماندهي اين قبيل پرونده ها در سراسر كشور خبر داد.
وي با اشاره به موضوع زمين خواري در جزيره كيش كه توسط دبير شوراي نگهبان به آن اشاره شده بود، گفت: اين موضوع صحت داشت و ما سازمان بازرسي را مامور كرديم تا به اين موضوع رسيدگي كند و ان شاء الله پرونده آن به جريان خواهد افتاد تا دادگاه حكم قانوني را صادر كند.
آملي لاريجاني به موضوع جنگل هاي شمال كشور اشاره كرد و افزود: در اين زمينه مكرر با رئيس جمهور صحبت كرديم زيرا متأسقانه جنگلي را كه چند صد سال زمان لازم است تا پديد آيد را شبانه كف بري مي كنند به گونه اي كه هيچ چيز مشخص نمي كند. بعد بلوك مي گذارند و قطعه بندي مي كنند و اين بسيار سوزناك و تاسف بار است كه ثروت ملي از بين برود و اين كوتاهي از ناحيه همه است.
حكم شلاق با نويسندگي سنخيتي ندارد
رئيس قوه قضائيه در ديدار با كاركنان و قضات دادگستري استان هرمزگان نيز با تأكيد بر حفظ شأن نويسندگان مطبوعات از سوي قضات گفت: صدور آرايي مانند شلاق براي نويسندگان مطبوعات با ذات و ذوق نويسندگي تناسبي ندارد.
آملي لاريجاني در عين حال با تأكيد بر حفظ حرمت قضات دادگستري ها و دادسراها افزود: نبايد اجازه داد حرمت شكني به قضات باب شود.
وي اظهار داشت: گاهي اوقات قضات بيش از اندازه مظلوم واقع مي شوند و حرمت قضات شكسته مي شود به عنوان نمونه چندي پيش يكي از نمايندگان مجلس مطلبي گفته بود كه با وي صحبت كرديم و روزنامه هايي كه اين صحبت ها را منتشر كرده بودند را مورد پيگرد قرار داديم تا حرمت شكني قضات باب نشود. رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بدون ملاحظه برخي مسائل گفته بود كه رشوه گيري در دستگاه قضايي بسيار است اما بايد توجه داشت وقتي كلام از يك حدي خارج مي شود توهين به همه مسئولان محسوب مي شود.
وي اظهار داشت: گاهي در برخي روزنامه ها دستگاه قضايي مورد تهاجم قرار مي گيرد اما من هيچ گاه راضي نيستم شأن قاضي مورد هجمه قرار گيرد و اين مطلب را به برخي از مسئولان اجرايي و اعضاي هيئت منصفه نيز گفته ام كه نه تنها شما بلكه من نيز نمي توانم نظر خود را به راي قاضي تحميل كنم. وي اضافه كرد: متاسفانه هيئت منصفه يك نگاه خاصي به مطبوعات دارد و اين طور تصور مي كند كه هر چه آنها نظر دادند بايد قاضي بپذيرد كه اين خلاف قانون مطبوعات و قانون هيئت منصفه است. آملي لاريجاني افزود: همچنين مسئولان بالاي كشور نيز گاهي اوقات نسبت به قوه قضائيه مطالبي را مي گويند كه صحيح نيست آنها را رسانه اي كنيم.
لاريجاني با بيان اين مطلب كه در شأن مطبوعات اسلامي نيست كه مسئله اي را علم كنند گفت: البته بايد شأن نويسندگان مطبوعات نيز از سوي قضات رعايت شود. وي در ادامه با اشاره به بودجه قوه قضائيه گفت: قوه قضائيه بايد در تشكيلات قضايي، مستقل باشد و اميدوارم مسئله بودجه به نحو قانوني حل شود.

 



بهره برداري از سد ماملو با حضور رئيس جمهور

رئيس جمهور با تاكيد بر اين نكته كه بايد نهضت بزرگ استفاده درست از آب در كشور ايجاد شود، از وزير نيرو خواست بيشترين تعرفه آب و برق را در بخش دولتي قرار دهد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، محمود احمدي نژاد صبح روز چهارشنبه در مراسم بهره برداري رسمي ازسد ماملو در شرق تهران، با بيان اينكه هزينه هاي مصرف در تمام بخش هاي دولتي در كشور هنوز با مصارف شخصي تفاوت دارد، افزود: بايد در اين زمينه به گونه اي عمل كنيم كه حداقل در مصارف بخش دولتي همانند مصارف شخصي دقت نظر و صرفه جويي داشته باشيم.
رئيس جمهوري گفت: بايد نهضت عظيم استفاده درست از آب در كشور راه اندازي شود.
وي با اشاره به اختصاص پنج هزار ميليارد تومان از سوي دولت در بودجه سال آينده به منظور اصلاح شيوه هاي آبياري، از استاندار تهران كه در اين مراسم حضور داشت خواست با بسيج كشاورزان در اين استان، الگوسازي مصرف آب را در كشور كليد بزند.
احمدي نژاد تصريح كرد با منابع كنوني آب دركشور كه بيش از 100 ميليارد متر مكعب است، بايد بتوانيم 300 ميليون تن محصول توليد كنيم و اين كار شدني است.
رئيس جمهوري در ادامه با توجه به مصرف آب در بخش صنعت، تاكيد كرد كه دستگاه هاي دولتي هم بايد در مصرف آب صرفه جويي كنند، به طوري كه دولت بايد در صرفه جويي همسو و پيشگام از مردم باشد.
وي با بيان اينكه به ظاهر كشور ما سرزمين كم آبي است افزود: ايران بايد در همه ابعاد فرهنگي و اقتصادي الگو شود و اين مهم نيز انجام شدني است و فضاي كشور بايد به يك فضاي كار و تلاش تبديل شود.
رئيس جمهوري در ادامه با بيان اينكه مردم پاكدشت و ورامين مردمي فرهنگ ساز، انقلاب آفرين و حافظان انقلاب الهي هستند، از وزير نيرو و استاندار تهران خواست تصفيه خانه شماره هفتم را كه براي آب آشاميدني اين مناطق است،زودتر از برنامه دو ساله طراحي شده براي آن اجرايي كنند.
احمدي نژاد در ادامه اظهار اميدواري كرد كه در تمامي بخش هاي صنعت، آشاميدن، كشاورزي و طي دو سال مصرف آب سازمان يافته تر و با روش هاي بهينه در كشور مورد استفاده قرار گيرد.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه سد ماملو بر آب و هواي منطقه تاثير مثبت دارد، افزود: اين يك فرصت براي استراحت و تفريح مردم اين منطقه است كه جايي براي تفريح و گردشگري مناسب ندارند.
وي در اين رابطه از استاندار خواست همراه با كمك دولت و همچنين منابع طبيعي، اين منطقه را با درختكاري گسترده به يك فضاي تفريحي تبديل كنند.
وي همچنين با توجه به شرايط منطقه اي اين سد، از مسئولان وزارت دفاع خواست تا مسير جاده پاكدشت را در جهت كاهش ترافيك و تسهيل حمل و نقل هرچه سريع تر باز كنند.
اجراي سد ماملو با اعتبار 12هزار ميلياردريال از سال 81 آغاز شده و از دو سال گذشته جهت تامين آب زراعي مورد بهره برداري قرار گرفته است. سدخاكي ماملو در 45 كيلومتري جنوب شرقي تهران و به عنوان نزديك ترين سد به پايتخت قرار گرفته است. سد ماملو مي تواند نزديك به 30هزار شغل را براي كشاورزان ايجاد كند و نيز نزديك به يك ميليون نفر را زيرپوشش آب آشاميدني قرار خواهد داد.
اين سد با ارتفاع 89 متر از پي حجمي افزون بر 240 ميليون مترمكعب را در خود ذخيره مي كند. اين سد با توجه به سرريز درجه دار خود قادر است بالاتر از تراز اصلي آب را در خود نگه دارد. تامين 90 ميليون مترمكعب آب زراعي دشت هاي ورامين و پاكدشت و افزون بر 120 ميليون مترمكعب آب آشاميدني جنوب تهران و نيز نزديك به 30 ميليون مترمكعب آب صنعتي از جمله ويژگي هاي سد ماملو است.
10 ميليارد يورو اعتبار
براي پروژه هاي وزارت نيرو
از سوي ديگر مجيد نامجو وزير نيرو در مراسم بهره برداري از سد ماملو گفت: براي تامين مالي پروژه هاي وزارت نيرو بيش از 10 ميليارد يورو اعتبار فاينانس در نظر گرفته شده است كه اين ميزان نياز به 500 ميلياردتومان اعتبار اوليه در بودجه سال آينده دارد.
وي همچنين ارزش طرح هاي در دست اجراي اين وزارت خانه در سراسر كشور را بيش از 56 تريليون ريال اعلام كرد.
نامجو در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تعرفه هاي آب و برق بطور كامل شفاف شده و تمام مسائل اختلافي و نگراني ها در اين زمينه از بين رفته است، تصريح كرد در اين راستا هزينه آبونمان و ديماند و نيز تبصره هاي مختلف از قبوض آب و برق حذف شده است.

 



در پي سفر صالحي به الجزاير صندوق مشترك همكاري ايران و الجزاير تأسيس مي شود

در ديدارهاي وزيرخارجه كشورمان با مقامات الجزاير بر تأسيس صندوق مشترك همكاري دو كشور تأكيد شد.
علي اكبر صالحي كه به منظور انجام يك ديدار رسمي از الجزاير به اين كشور سفر كرده بود، پس از ديدار با مقامات الجزاير، صبح چهارشنبه وارد تهران شد.
علي اكبر صالحي در ديدار با عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير ضمن ابلاغ سلامهاي گرم دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران اظهار كرد: الجزاير و ملت مقاوم آن با سابقه مبارزه با استعمار جايگاه خاصي در ايران داشته و مورد احترام كشورهاي اسلامي هستند.
وزير امورخارجه كشورمان مواضع نزديك دو كشور در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي را از جمله علل نزديكي تهران و الجزيره دانست.
عبدالعزيز بوتفليقه نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفر صالحي به كشورش گفت: برنامه تدوين شده براي توسعه و تقويت بيشتر روابط جمهوري اسلامي ايران و الجزاير طي سالهاي آينده كه بر اساس آن و در چارچوب كميسيون عالي مشترك سفرها و رايزنيهاي مقامات دو كشور صورت مي گيرد از اهميت بسزائي برخوردار است.
وي با اشاره به مناسبات راهبردي جمهوري اسلامي ايران و الجزاير ابراز اميدواري كرد تأسيس صندوق مشترك همكاري افقهاي روشن تري را در پيش رو قرار دهد و روند همكاريها را روان و هموارتر سازد.
صالحي همچنين در ديدار با احمد بويحيي، نخست وزير الجزاير با اشاره به ديدگاه هاي مشترك دو كشور در زمينه هاي منطقه اي و بين المللي از جمله مسئله فلسطين، سابقه مقاومت ضداستعماري ملت الجزاير را يادآور شد.
وي ظرفيتهاي همكاري دو كشور در زمينه هاي سياسي، اقتصادي، تجاري، علمي، فناوري و فرهنگي، ايران و الجزاير را مكمل يكديگر خواند.
صالحي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده همكاري با الجزاير در تمامي امور و بدون هيچگونه محدوديت است و بايد براي كاهش و رفع هرگونه موانع احتمالي تلاش كرد.
احمد بويحيي نيز در اين ديدار گفت: خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران عليرغم چالشهاي فراوان پس از انقلاب گامهاي بلندي در زمينه رشد و توسعه، برنامه هاي علمي و فناوري برداشته و ما مايليم از اين تجربيات استفاده كنيم.
در اين ديدار بويحيي نخست وزير الجزاير درخصوص برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: ما همواره در كنار شما بوده ايم و با توجه به صلح آميز بودن برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز حق شماست.
وزيرامورخارجه كشورمان در ديدار با مراد مدلسي- وزيرخارجه الجزاير- هم با ابراز خرسندي از انجام اولين سفر رسمي اش به اين كشور پس از تصدي پست وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران، اهميت و جايگاه الجزيره را مورد تأكيد قرار داد.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران و الجزاير مستحكم است و بايد تلاش كنيم به افق هاي بالاتري دست يابيم.
وي اظهار كرد:خوشبختانه اراده رهبران دو كشور زمينه ساز وصول هرگونه توافق براي همكاري هاي دو كشور شده وبايد تلاش كنيم اين همكاري ها را استحكام بخشيده و تقويت كنيم.
صالحي، فرهنگ و تاريخ ضداستعماري و ديرپاي الجزاير را نيز بستر مناسبي براي برداشتن گام هاي بلند در جهت منافع دو ملت و دو كشور دانست.
علي اكبر صالحي در ديدار با عبدالقادر مساهل، وزير مشاور در امورخارجه و مسئول امور كشورهاي آفريقائي و مغرب عربي در الجزيره اعلام كرد: اميد فراواني نسبت به توسعه روابط همه جانبه در كليه زمينه هاي صنعتي، فناوري، تجاري، سياسي و فرهنگي داريم.
وي افزود: دوران آماده سازي همكاريها به پايان رسيده و اينك بايد عملا وارد همكاريهاي مشترك شويم.
وزير امورخارجه كشورمان با اشاره به تجارب غني و توانمندي جمهوري اسلامي ايران در بسياري از حوزه ها و زمينه هاي مشترك همكاري دو كشور تأكيد كرد: افقهاي روشني پيش روي دو كشور قرار دارد و دو ملت و دو دولت ايران و الجزاير با توجه به فرهنگ مشترك دوستدار يكديگر هستند.
وي با اشاره به جايگاه الجزاير در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران ضرورت فعال شدن شركتهاي خصوصي و تأسيس صندوق مشترك دو كشور براي اجرائي شدن توافقات و فعالتر شدن بخشهاي خصوصي و دولتي را خاطرنشان ساخت.
مساهل نيز با تأكيد بر اهميت تأسيس صندوق مشترك همكاري براي تضمين فعاليتهاي شركتي و صاحبان صنايع در راستاي حصول به اهداف ترسيم شده ابراز اميدواري كرد هرچه زودتر اساسنامه اين صندوق ارائه، نهائي و عملياتي شود.

 



محسني اژه اي: دادگاه درباره توقيف وثيقه سارا شورد تصميم مي گيرد

سخنگوي قوه قضائيه در حاشيه سفر رئيس قوه و مسئولان عالي قضايي به هرمزگان با حضور در جمع خبرنگاران، وضعيت آخرين پرونده هاي قضايي مورد سوال آنها را تشريح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين اژه اي در پاسخ به سوالي درباره وضعيت پرونده سه تبعه آمريكايي گفت: اگر وكلاي متهمان درخواستي نداشته باشند، نبايد زمان رسيدگي به اين پرونده طولاني باشد.
وي در مورد عدم حضور «سارا شورد» در دادگاه نيز اظهار كرد: با توجه به اين مطلب هم اكنون ضبط وثيقه منوط به نظر دادگاه رسيدگي كننده است.
دادستان كل كشور در مورد آخرين وضعيت دو تبعه آلماني نيز، يادآور شد: هنوز پرونده اين متهمان به دادگاه نرفته است.
وي در پاسخ به سوالي در مورد محاكمه دادستان سابق تهران در پرونده كهريزك اظهار كرد: پرونده ايشان هم اكنون در دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم كاركنان دولت در حال رسيدگي است و هنوز منتهي به صدور كيفرخواست نشده است.
سخنگوي قوه قضائيه همچنين در مورد آخرين وضعيت پرونده تريلرهاي «هوو»، خاطر نشان كرد: در اين پرونده وزارت صنايع موظف شده مشكلات اين خودرو را رفع كند، از سوي ديگر تعزيرات حكومتي در اين پرونده ها به خوبي وارد شده و تعدادي از اين خودروها را توقيف كرده است، خسارت به خسارت ديدگان پرداخت شده و وضعيت بهتر شده است، هر چند نمي توان گفت در اين خودروها نقصي باقي نمانده، اما هم اكنون اين پرونده مفتوح است و اگر اشخاصي شكايت دارند، شكايت خود را اعلام كنند.
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي در مورد درخواست مجوز از سوي موسوي و كروبي براي برگزاري راهپيمايي 25 بهمن در دفاع از حركت هاي مردم مصر و تونس، اظهار كرد: اگر واقعا شخصي انگيزه حمايت از مردم غيور مصر و تونس را داشته باشد، همراه با مردم و نظام در روز 22 بهمن در راهپيمايي شركت مي كند، لذا تعيين يك روز ديگر به اين معني است كه اين افراد خود را از صف مردم جدا كرده و همين امر موجب جدايي و تفرقه است.
وي ادامه داد: اين يك اقدام سياسي است و مردم ايران نيز هوشيارند و اگر هم لازم باشد، پاسخ مي دهند.
دادستان كل كشور در پاسخ به سوالي ديگر در مورد آخرين وضعيت پرونده سكينه آشتياني، گفت: حكم اين متهم لغو نشده است.
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين در مورد بيشترين جرايم ارتكابي در استان هرمزگان، خاطر نشان كرد: با توجه به وجود بيش از يك هزار كيلومتر مرز آبي و همسايگي اين استان با كشورهاي حاشيه خليج فارس و تردد اتباع بيگانه در اين استان طبيعي است كه ورود قاچاق به ايران با همه تمهيدات، انسداد مرزها، رخ دهد، اما به عنوان مثال با توجه به اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها و افزايش قيمت هاي عامل هاي انرژي، قاچاق سوخت براي قاچاقچيان اين منطقه مقرون به صرفه نخواهد بود.
محسني اژه اي، اختلافات ملكي، تصرف زمين، قاچاق و نزاع هاي محلي را از عمده پرونده هاي موجود در دادگستري استان هرمزگان عنوان و افزود: هر چند ناامني ها و شرارت هاي خاص در اين استان كمتر شده، اما در مجموع آمار جرايم آن كاهش يافته است.

 



خزاعي در واكنش به اظهارات اشتون: غرب طبق NPT متعهد به پذيرش غني سازي ايران است

نماينده كشورمان در سازمان ملل طبق مفاد NPT، غرب را متعهد به پذيرش غني سازي ايران دانست.
نماينده دائم كشورمان نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در جريان جلسه شوراي امنيت سازمان ملل متحد، كه در خصوص همكاري بين سازمان ملل متحد و سازمانهاي منطقه اي و كوچكتر منطقه اي با محوريت اتحاديه اروپا براي حفظ صلح و امنيت بين المللي تشكيل شده بود، به بخشي از اظهارات كاترين اشتون درباره فعاليتهاي هسته اي كشورمان و مذاكرات استانبول در قالب يك بيانيه پاسخ داد.
محمد خزاعي، نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در اين بيانيه ادعاهاي مطروحه در اظهارات وي در خصوص ماهيت برنامه هسته اي كشورمان را بي اساس و غير سازنده دانست و تصريح كرد: فعاليتهاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران صلح آميز بوده و خواهد بود و اين امر به طور مكرر توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي مورد تأييد قرار گرفته است.
وي تأكيد كرد: همانگونه كه قبلاً اعلام شده و مجدداً مورد تأكيد قرار گرفته، جمهوري اسلامي ايران بطور كامل متعهد به NPT بوده و مصمم است كه همكاري خود را با آژانس بين المللي انرژي اتمي در چارچوب موافقتنامه پادمان ادامه دهد. همچنين كشورمان مصمم است تا به دفاع از حقوق مشروع خويش براي استفاده از انرژي هسته اي براي اهداف صلح آميز كه در NPT بر آن تصريح شده، ادامه دهد.
نماينده دائم كشورمان افزود: حقوق مشروع جمهوري اسلامي ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي شامل غني سازي اورانيوم و چرخه كامل سوخت يكي از تعهدات NPT است.
نماينده دائم كشورمان در پايان اين بيانيه تأكيد كرده است: جمهوري اسلامي ايران همواره آمادگي خود را براي تداوم گفتگو براساس فهم مشترك و احترام متقابل اعلام كرده است.

 



با حضور نماينده ولي فقيه در مؤسسه كيهان برگزار شد
جشن سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب در كيهان

سرويس اجتماعي-
جشن سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور نماينده ولي فقيه در مؤسسه كيهان، خبرنگاران و كاركنان اين مؤسسه در محل نمازخانه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان اين مراسم با قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد توسط حاج كريم منصوري قاري ممتاز و بين المللي و حافظ قرآن آغاز و سپس حاج قاسم رضايي مداح اهل بيت عصمت و طهارت به مداحي پرداخت.
نماينده ولي فقيه در مؤسسه كيهان در اين مراسم طي سخناني گفت: اين روزها بايستي 2 فجر را تبريك بگوئيم، يكي فجر انقلاب اسلامي در ايران و ديگري فجر انقلاب اسلامي در خاورميانه.
حسين شريعتمداري با اشاره به اين سخن امام خميني كه ما انقلابمان را به جهان صادر مي كنيم، گفت: امروزه شاهد تحقق اين پيش بيني حكيمانه حضرت امام(ره) هستيم و صداي انقلاب اسلامي ايران را در مصر، تونس، الجزاير، اردن، يمن، بحرين و عربستان به وضوح مي شنويم.
مدير مسئول كيهان با اشاره به ماهيت اسلامي انقلاب، نتيجه گرفت كه مرزهاي جغرافيايي نمي توانند مانع عبور آن به ساير كشورهاي اسلامي شوند. وي در ادامه خاطرنشان كرد كه ظلم ستيزي اسلام كه ويژگي جدا نشدني آن است، از يكسو نظام سلطه را به مقابله با انقلاب هاي اسلامي مي كشاند و از سوي ديگر جذب محرومان و مستضعفان را در پي دارد و امروزه شاهديم كه مقابله 32 ساله نظام سلطه جهاني با جمهوري اسلامي ايران نه فقط اين نور الهي را خاموش نكرده است بلكه پرتو حيات آفرين و ظلم ستيز آن را به سراسر خاورميانه نيز كشانده است.
در پايان اين مراسم به چند تن از حاضران جوايزي اهداء شد.

 



اشتون : ممنوعيت سفر صالحي به اتحاديه اروپا لغو مي شود

رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت اين اتحاديه در حال بررسي لغو ممنوعيت سفر وزير امور خارجه ايران است.
خبرگزاري فرانسه به نقل از كاترين اشتون گزارش داد كه اتحاديه اروپا در حال بررسي لغو ممنوعيت سفر وزير امور خارجه ايران، با اميد رسيدن به يك توافق در زمينه برنامه هسته اي ايران است.
كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به خبرنگاران گفت: دكتر صالحي وزير امور خارجه است و مذاكراتي كه در حال انجام است مبتني بر اين است كه طبيعتاً وزيران امور خارجه، خارج از فهرست هاي ممنوعيت قرار دارند، زيرا در كل شما مي خواهيد يك مخاطب داشته باشد، يك وزير امور خارجه كه قادر باشد سفر و ملاقات داشته باشد.
وي افزود: من به نوبه خود بسيار مشتاق خواهم بود كه با وي ملاقات كنم به ويژه به دليل نقش وي در برنامه هسته اي.
اين گزارش حاكي است: علي اكبر صالحي، رئيس سابق سازمان انرژي اتمي ايران است كه در ماههاي اخير سمت وزير امور خارجه را به عهده گرفته است. وي يكي از مقامات ايراني است كه تحت تحريم هاي اتحاديه اروپا از ورود به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا منع شده است.
اشتون كه پس از نشستي در شوراي امنيت سازمان ملل صحبت مي كرد افزود كه انتصاب صالحي مي تواند نشانگر يك سبك متفاوت مذاكره از سوي تهران باشد.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا ادامه داد: ما منتظر خواهيم بود تا ببينيم آنها در گام بعدي چه خواهند كرد. مطمئناً دكتر صالحي، اگر با وي ملاقات كنيم، البته اين برنامه را به خوبي مي شناسد و درك مي كند و ممكن است مكالمه اي متفاوت صورت گيرد.
اشتون در مذاكرات با ايران كه در اسلامبول صورت گرفت رياست گروه 1+5 را عهده دار بود كه شامل آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان است.
اشتون اظهار كرد: علاقمندانه در انتظارم تا ببينم كه در آنجا چه اتفاقي رخ خواهد داد. ما بر روي ميز يك سري پيشنهادات جدي را داشته ايم كه من به دكتر (سعيد) جليلي (مذاكره كننده ارشد ايران) دادم كه گام بسيار بسيار مقدماتي براي ايجاد ذره اي اعتماد است.
شوراي امنيت سازمان ملل چهار دور تحريم را عليه ايران اعمال كرده است. اتحاديه اروپا و آمريكا نيز تحريم هايي جداگانه را بر ايران اعمال كرده اند و در عين حال نيكلاساركوزي، رئيس جمهور فرانسه تحريم هاي جدي تر عليه ايران را خواستار شده است.
اشتون گفت: اكنون برعهده كشورها است كه تصميم بگيرند بعداً چه رخ خواهد داد.
وي ادامه داد: تحريم هايي كه ما در حال اجرا داريم و براي آوردن ايران بر سر ميز طراحي شده است، مدت طولاني نيست كه در حال اجرا هستند بنابراين پتانسيل تاثير (آنها) هنوز جامه عمل نپوشيده است اما از نقطه نظر من، من ترجيح خواهم داد كه ما اين مساله را با گفت وگو و در اسرع وقت حل كنيم.
اشتون گفت كه جامعه بين المللي وظيفه دارد تحريم ها را اعمال كند تا فشار بر ايران را حفظ كند.

 



سردار نقدي خبر داد تجليل بسيج از جانبازان فتنه 88 در 23 بهمن ماه

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از تجليل جانبازان فتنه طي مراسمي در روز 23 بهمن خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، سردار محمدرضا نقدي در آستانه مراسم تجليل از جانبازان فتنه سال گذشته، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: پيروزي هاي امروز انقلاب اسلامي را مديون شهدا و جانبازان هستيم بويژه آنهايي كه در فتنه سال گذشته با ايثارگري خود موجب پايداري و ثبات بيشتر اين كشور شدند.
نقدي افزود: ايستادن و مواجه شدن با دشمني كه فريب بيگانگان را خورده ولي از يك نژاد و قوم بوده و شايد در همين محل زندگي و محيط كار باشند، ايمان خيلي قوي تر، با انگيزه اي بالا طلب مي كند كه جانبازان و شهداي فتنه سال گذشته چنين منزلتي دارند.
وي اين ايثارگري را بيانگر عمق فهم و اعتقاد عميق آنها به اسلام و ارزش هاي الهي دانست و تأكيد كرد: تجليل از اين عزيزان، ديني برگردن ما بود، ديني كه بايد آنرا ادا مي كرديم براي همين فرصتي دست داد تا در سالگرد پيروزي انقلاب، در شرايطي كه شاهد طلوع آزادي در جهان هستيم، قدري از اين دين را بجا بياوريم.

 



معاون اول رئيس جمهور: اختصاص 100 هزار ميليارد ريال براي طرح هاي صنعت و معدن

معاون اول رئيس جمهور از بهره برداري طرح هاي صنعتي و معدني در قالب جشن صنعت در كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، «محمدرضا رحيمي» در هنگام ورود به شهر مشهد در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد اظهار داشت: 100 هزار ميليارد ريال اعتبار براي اين طرح ها در نظر گرفته شده كه به همين منظور عنواني به نام جشن صنعت و معدن تدارك ديده شده است.
معاون اول رئيس جمهور افزود: در خراسان رضوي نيز جشن صنعت با بهره برداري از 32 طرح با اعتبار 7 هزار و 600 ميليارد ريال آغاز مي شود.
وي همچنين به كارگروه ملي زيارت اشاره كرد و گفت: كارگروه مربوط تقديم مجلس شد كه پس از تكليف در راستاي هزينه كرد بودجه آن برنامه ريزي مي شود.
رحيمي در سفر يك روزه خود چند پروژه را به صورت حضوري در مشهد به صورت ويدئو كنفرانس در شهرستان هاي خراسان رضوي افتتاح كرد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر كه با سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و زمينه ساز ظهورت همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

مهماني كه در راه است...
دلم قرص است به آن ماه پنهاني كه در راه است
شبيه گيسوان اوست باراني كه در راه است
همه در انتظار نان و لبخند و ترازوييم
ولي با من چه خواهد كرد چشماني كه راه است؟
اگر چه مي تكاند زردها را، ابر هم دارد
زمين را سبز خواهد كرد توفاني كه در راه است
تمام كوچه هاي بسته را وا مي كند، كافيست
گل نرگس بيفشاند خياباني كه در راه است
صداي سربلندي مي وزد از پرچم سبزش
سر عالم فرو آيد به فرماني كه در راه است
نخورده گر چه يك پيمانه از دستش، تعجب كن!
گره خورده است دل هامان به پيماني كه در راه است
به جان ارجمندش جان عاشق مي زند بيرون
دو دستي مي شود تقديم جاناني كه در راه است
به شعرم، واژه هايم، گفته ام كه منتظر باشند
پذيرايي كنند آري ز مهماني كه در راه است
سيدمحمدحسين ابوترابي

گل انتظار
ز دست هاي تو گوئي بهار مي رويد
گل و شكوفه هزاران هزار مي رويد
عبور ياد تو از دل معجزآسا بود
كه از كوير دلم چشمه سار مي رويد
تو جبر پيشه اي و من به حيرتم كز دل
ز بذر جبر چرا اختيار مي رويد
چو اختيار نمودم ره بلاخيزت
ز تار موي تو ديدم كه دار مي رويد
چو سر به دار نهم من به شوق ديدارت
ز باغ چشم، گل انتظار مي رويد
به شوق فرصت پرواز در چمن تا كي
بيا بيا كه ز دستت بهار مي رويد
زهرا رضوي

ارتعاش باران
درست مثل درختان نشانده اي به زمينم
كه آسمان دلت را هميشه سبز ببينم
و شاخه هاي تقاضا هنوز هم كه هنوز
به جستجوي تو سبزند، آي سرخ ترينم
چه خوب بود اگر مي شد اي هميشه روشن
كه در مجاورت سايه، آفتاب به چينم
تمام جاده پر از ارتعاش باران است
بيا عبور كن از كوچه هاي شك و يقينم
ببين كه مي شود آيا، من اين مسافر تنها
به انتظار شما تا سپيده دم بنشينم
تمام حرف من اين است، خواستم كه بداني
درست مثل درختان نشانده اي به زمينم
محسن احمدي

 



طراحي و توليد 2 مدل تراكتور كم مصرف در تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
با حضور وزير صنايع و معادن امروز از تراكتورهاي پيشرفته نيمه سنگين در تبريز، رونمايي مي شود.
«حجت الله حيدري» معاون فني و توسعه تراكتورسازي ايران (تبريز) گفت: در اين تراكتورها كه نمونه مشابهي ندارند و از ويژگي هاي منحصر به فردي سود مي برند و در تبريز طراحي و توليد شده اند، ميزان مصرف سوخت بين 10 تا 15 درصد، كاهش يافته است و توليد انبوه آن در 21 بهمن جاري، آغاز خواهد شد.
حيدري در جمع خبرنگاران تاكيد كرد:تراكتورهاي نيمه سنگين
475 ITM و ITM485 از تكنولوژي پييشرفته برخوردار هستند و از توان 75 و 85 اسب بخار بهره مي برند و يك سال براي طراحي آنها تلاش شده است.
به گفته وي، هزينه طراحي و توليد تراكتور مدل 475، حدود 15 ميليارد ريال و تراكتور مدل 485 بالغ بر 10 ميليارد ريال بوده و باك مخزن سوخت آن ها نيز از 80 ليتر به 130 ليتر افزايش پيدا كرده است و تغييرات در پدال هاي ترمز و نيز كلاچ، باعث كنترل بهتر و بيشتر تراكتورها شده است.
وي در رابطه با ويژگي ها و مزيت هاي توليدات جديد مزبور، به بهبودي 25 درصدي كشش، ديجيتالي شدن سيستم هاي برقي و نشانگرها، سيستم خنك كننده با قدرت كار در بالاي 50 درجه سانتي گراد، شير هيدروليك دو طرفه، افزايش وزن، موقعيت مناسب و ديد بهتر جلو راننده، اشاره كرد و با عنوان اين كه اين دو محصول جديد، تمامي توليدات تراكتورسازي تبريز را تحت الشعاع قرار خواهد داد و 160 تا 170 ميليون ريال براي آنها قيمت گذاري شده است، گفت: طراحي محصولات مزبور، راندمان مزارع را 50 درصد افزايش مي دهد.

 



رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان: آزمون ورودي مدارس تيزهوشان اسفندماه برگزار مي شود

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان، از برگزاري آزمون ورودي مدارس تيزهوشان در اسفندماه خبر داد.
دكتر «غفاري»، در هشتمين روز از دهه مبارك فجر، در حاشيه بازديد از مركز آموزش استعدادهاي درخشان شهرستان سمنان، از مجوز وزير آموزش و پرورش مبني بر راه اندازي مراكز آموزش استعدادهاي درخشان در شهرستانهاي گرمسار و دامغان خبر داد.
وي گفت: دانش آموزاني كه شرايط شركت در آزمون ورودي مراكز راهنمايي استعدادهاي درخشان را دارا باشند، مي توانند در صورت كسب نمره لازم، سال آينده در مراكز آموزش استعدادهاي درخشان دامغان يا گرمسار ادامه تحصيل دهند.
رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزاني كه در پايه چهارم ابتدايي موفق به كسب بالاترين درجه ارزشيابي توصيفي يا معدل 19 به بالا شده اند، مي توانند در آزمون ورودي مدارس تيزهوشان شركت كنند.

 



عوارض ورود كالا به عراق افزايش مي يابد

با تصميم گيري گمرك عراق عوارض ورود كالا به اين كشور از 15 اسفند ماه سال جاري افزايش مي يابد.
دبير اتاق بازرگاني و صنايع و معادن سنندج در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: گمرك عراق در تازه ترين اقدام خود عوارض گمركي هشت هزار قلم كالاي وارداتي به اين كشور را افزايش داده است.
به گفته توفيق رفيعي سفارت ايران در بغداد در نامه اي به مسئولان بازرگاني كشور تأييد كرده اند كه عوارض سيمان يكي از مهم ترين اقلام صادراتي ايران به عراق، 15درصد افزايش مي يابد.
وي تصريح كرد: عوارض ورود پوشاك بين 20 تا 40درصد، حيوانات زنده 30درصد و پياز و گوجه فرنگي نيز 40 درصد افزايش مي يابد.
رفيعي با بيان اينكه افزايش تعرفه گمركي ورود كالا به عراق از 15 اسفند ماه سال جاري اعمال مي شود، گفت: تعرفه گمركي ورود سيگار به عراق نيز از افزايش 50درصدي برخوردار شده و اقلامي ديگر مانند كنسرو گوشت 15درصد، انواع حبوبات 5 درصد و لوازم صيد ماهي نيز 100 درصد افزايش مي يابد.
دبير اتاق بازرگاني و صنايع و معادن سنندج، گفت: با توجه به رابطه حسنه دولت ايران و عراق انتظار مي رود، مسئولان كشور با رايزني با مقامات عراقي نسبت به كاهش تبعات افزايش تعرفه عوارض كالاي وارداتي به عراق از سوي ايران اقدام كنند.
تازه ترين آمارهاي منتشر شده نشان مي دهد: در ماه هاي اخير روند رشد صادرات ايران به عراق، از مرزهاي كردستان با كاهش رو به رو شده است.

 



وزير صنايع و معادن: آبونمان قبض هاي گاز واحدهاي صنعتي حذف شد

وزير صنايع و معادن با اشاره به واقعي شدن قيمت حامل هاي انرژي با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، گفت: با واقعي شدن قيمت ها آبونمان قبوض گاز واحدهاي توليدي و صنعتي حذف شده است.
به گزارش ايرنا، مهندس «علي اكبر محرابيان» عصر سه شنبه در حاشيه بهره برداري از واحد نساجي «دسترنج رضا بافت» قزوين، در جمع خبرنگاران افزود: در نشست مشترك مسئولان وزارت نيرو و صنايع توافق شد در نحوه محاسبه و ايجاد بسترهاي لازم براي مديريت مصرف برق واحدهاي توليدي و صنعتي تغييرات فراواني صورت بگيرد كه جزئيات آن بزودي در اطلاعيه مشتركي بين اين دو وزارتخانه اعلام و ابلاغ مي شود.
وي اظهار داشت: اين تصميم كمك بزرگي به واحدهاي توليدي در مديريت مصرف برق و كاهش هزينه انرژي توليد مي كند به گونه اي قيمت برق براي واحدهاي توليدي كه مصرف خود را مديريت كنند كمتر از 400 ريال به ازاي هر كيلو وات محاسبه خواهد شد.
وزير صنايع و معادن خاطرنشان كرد: تاكنون 90درصد واحدهاي توليدي و صنعتي با نصب خازن هاي كاهش دهنده مصرف برق ري اكتيوشان را كاهش داده اند و واحدهاي باقي مانده نيز بايد در راستاي مديريت مصرف برق هرچه زودتر اين مخازن را در واحدهاي خود نصب كنند.
اين مسئول با اشاره به تصميم ستاد عملياتي هدفمندسازي يارانه ها در بخش صنعت، گفت: تمام واحدهاي توليدي و صنعتي مصرف كننده گاز مايع كه به گاز طبيعي دسترسي ندارند، به ازاي هر كيلو مصرف سه هزار ريال يارانه دريافت خواهند كرد.
وي همچنين از ارائه يارانه 500 ريالي به ازاي مصرف هر ليتر مازوت به واحدهاي توليدي بجز توليدكنندگان سيمان و آجر كه وسايل حمايتي ديگر براي آنها در نظر گرفته شده است خبر داد و اعلام كرد: با اين حساب مازوت مصرفي واحدهاي توليدي 500 ريال ارزان تر تمام مي شود.
وزير صنايع و معادن يادآور شد: هر اقدام واحدهاي توليدي و صنعتي در راستاي مديريت و كاهش مصرف انرژي براي كم كردن هزينه هاي توليدي و افزايش توان رقابتي محصولات داخلي مورد حمايت دولت و اين وزارتخانه قرار مي گيرد.
وزير صنايع و معادن در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: در 9 ماهه اول سالجاري صادرات محصولات نساجي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30درصد افزايش داشته كه نشاندهنده پيشرفت و توسعه اين صنعت در كشور است.

 



جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران:
 نگراني مردم تونس و مصر نداشتن رهبري همچون امام خميني(ره) است

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: نگراني امروز مردم مصر و تونس، نداشتن يك رهبر جامع الشرايط مانند امام خميني(ره) است.
به گزارش ايرنا، وي سه شنبه شب در مراسم هفتمين شب درگذشت پدر شهيدان زين الدين در مسجد اعظم قم، رهبري را يك عامل سازنده و تعيين كننده براي هر انقلابي عنوان كرد و افزود: ملت تونس و مصر امروز چون فاقد رهبري هستند از اينكه مبادا انقلاب آنها به انحراف كشيده شود، نگران و مضطربند.
وي عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي را رهبري حضرت امام دانست و افزود:اگر امروز هم كشتي نظام از توفان سهمگين توطئه هاي دشمنان و استكبار و همچنين فتنه هاي عوامل كشتي سوراخ كن داخلي سالم مانده، به بركت رهبري خلف صالحش امام خامنه اي است.
وي با انتقاد از كساني كه در برپايي آشوب و فتنه 88 با فتنه گران و دشمنان همكاري داشتند، تصريح كرد: كساني كه پرچم خط امام را بر دوش دارند زير اين پرچم، ميراث ارزشمند و گرانبهاي امام را زير پا گذاشته اند.
ذوالنور ادامه داد: اين افراد به جاي مقابله با اهانت كنندگان به عزاداران حسيني در روز عاشورا و همانهايي كه در اين روز شراب توزيع كردند و به صورت عزاداران شراب پاشيدند، به حمايت از آنها پرداختند.
ذوالنور افزود: در انقلاب اسلامي در دوران امام اگر حتي يك نفر لقب آيت الله العظمي را نيز داشت ولي در مقابل امام مي ايستاد مردم او را آخوند درباري، آخوند سلطنتي و آخوند اوقافي مي خواندند ولي حالا كساني كه عادت دارند نان را به نرخ روز بخورند در حالي كه خود را از ياران امام مي دانند در دفاع از ولايت كاري نمي كنند.
وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به بركات انقلاب اسلامي براي ملت ايران اظهار داشت: به بركت انقلاب اسلامي، كشور قله هاي رفيع پيشرفت را فتح كرده تا جايي كه امروز ايران جزو 11كشور داراي فن آوري هسته اي و پنج كشور تامين كننده چرخه سوخت هسته اي در جهان است.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: دفاتر ديوان عدالت اداري در مراكز استان ها تأسيس مي شود

سرويس شهرستانها-
رئيس ديوان عدالت اداري گفت: دفاتر ديوان در مراكز استان ها تاسيس مي شود.
به گزارش روابط عمومي ديوان عدالت اداري، حجت الاسلام محمد جعفر منتظري در اولين نشست هم انديشي حقوقي و مراكز استان هرمزگان افزود: راه اندازي اين دفاتر جزو وظايف و تكاليف ما است و بخش عمده كارهاي آن انجام شده و با همكاري استانداري ها و مجموعه هاي قضايي استان راه اندازي خواهد شد.
منتظري در نشست هم انديشي مسئولان و كارشناسان حقوقي دستگاه هاي اجرايي استان هرمزگان خاطرنشان كرد: اين دفاتر ارتباط مردم استان ها رابا ديوان و بالعكس برقرار مي كنند.
رئيس ديوان عدالت اداري كشور در بخش ديگري از سخنان خود، از رشد 20 درصدي تخلفات اداري در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه خبر داد.
حجت الاسلام محمد جعفر منتظري با بيان اينكه بخش اعظمي از خدمات ديوان عدالت اداري به صورت الكترونيكي ارائه مي شود، اظهار داشت: متأسفانه بعضاً شنيده مي شود كه برخي از دستگاه ها به رأي قضات بي اعتناء هستند كه اين امر سبب بي اعتمادي ارباب رجوع مي شود.
وي در ادامه با بيان اين كه تضييع حقوق بيت المال به ويژه در بخش اراضي ملي و منابع طبيعي بخش اعظمي از تخلفات و شكايات را شامل مي شود، افزود: همچنين ميزان تخلفات اداري در سال 89 نسبت به سال 88 رشد نسبتاً زيادي داشته كه اين امر در نوع خود مي تواند متأثر از عناصر مقطعي و يا پايدار باشد.
رئيس ديوان عدالت اداري كشور با بيان اينكه اين رشد قابل توجه و نگران كننده است، ادامه داد: البته نبايد فراموش كرد كه 50 درصد از شكايات رد و تنها 50 درصد ديگر به دليل محكمه پسند بودن پذيرفته مي شوند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به منع مديران متخلف از فعاليت اداري گفت: در صورت بروز مشكلاتي براي مديران تمام اهتمام و سعي خود را بر جلوگيري از انفصال آن مدير به كار مي گيريم.

 



اخبار ادبي و هنري

انجمن هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي:
زمان جهاد بزرگ فرهنگي فرا رسيده است
انجمن هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي تاكيد كرد كه زمان جهاد بزرگ فرهنگي و هنري فرا رسيده است.
به گزارش كيهان، انجمن تازه تاسيس ياد شده، در نخستين بيانيه خود، با اشاره به در پيش بودن جشنواره تئاتر فجر، تاكيد نمود: اين انجمن با جديت به بررسي و نقد جشنواره خواهد نشست.
در اين بيانيه همچنين با تاكيد بر ضرورت رجعت هنرهاي نمايشي به فرهنگ انقلاب اسلامي آمده است: مسئوليت انجام اين مهم، برعهده هنرمندان متعهد است و ما بايد به جبران فرصتهاي از دست رفته بشتابيم.
جمال شورجه برنده جايزه حقوق بشر شد
جمال شورجه براي فيلم سينمايي «33 روز» جايزه حقوق بشر را به دست آورد. در مراسم پاياني بيست ونهمين جشنواره فيلم فجر در بخش بين الملل، جايزه حقوق بشر توسط جواد شمقدري، معاون امور سينمايي وزير ارشاد و تيري ميسان(فرانسه) به جمال شورجه براي فيلم داستاني «33 روز» اهدا شد. فيلم 33 روز، اثري متعهدانه درباره مقاومت اسلامي مردم لبنان است.
نقاش مصري تصوير شهداي انقلاب مصر را به تصوير كشيد
رضا عبدالرحمن هنرمند تجسمي مصر در تابلويي تجسمي به مساحت 5/2 در 3 متر تصوير شهداي انقلاب مردمي مصر كه از 25 ژانويه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد را به تصوير كشيد.
رضا عبدالرحمن كه مسئول «موسسه هنرهاي تجسمي پرتره» است، گفت: تصميم گرفته ام اين تابلوي تجسمي را به روح شهداي اين انقلاب و مبارزان اعتصاب كننده در ميدان التحرير قاهره تقديم كنم.
وي با اعلام حمايت از انقلاب مردم مصر تاكيد كرد: اين تابلو را به زودي به ميدان التحرير مي برم تا همه اعتصاب كنندگان اسم خود را بر روي آن بنويسند و سپس آن را به ياد شهداي اين انقلاب در ميدان نصب خواهيم كرد.
نويسنده اي به جرم انتقاد از مجلس مشورتي عربستان مجازات شد
مقامات عربستان در ادامه سياستهاي خفقان آور خود، اجازه كوچكترين نقدي را به نويسنده خود درباره عملكرد مجلس مشورتي اين كشور ندادند و وي را از ادامه نوشتن منع كردند.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه القدس العربي، منابع آگاه اعلام كردند كه مقامات سعودي «محمد السحيمي» را به سبب نوشتن مقاله اي تمسخر آميز عليه مجلس مشورتي اين كشور از نوشتن منع كردند.
اين منابع تاكيد كردند: السحيمي نويسنده روزنامه «المدينه» به علت مقاله شنبه گذشته با عنوان «شور شور توست اي پدر» به نقد عملكرد مجلس مشورتي و اعضا پرداخته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14