(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 بهمن 1389- شماره 19861

در برابر قاضي
همسرتان بهترين مشاور شماست
8 توصيه براي بلند قد شدن
كاهش وزن به روش ساده
ميوه را با معده خالي بخوريد
طعم ليمو اعتماد به نفس را بالا مي برد
حسادت هاي كودكانه
آبسه دنداني در كودكان



در برابر قاضي

تقاضاي طلاق ؛جرم مردي كه از داربست افتاد
يك زن در حضور قاضي با اشاره به اين كه شوهرم در حين كار از داربست افتاده و من ديگر تحمل زندگي با او را ندارم، گفت: شوهرم بسيار مريض است و مانند تكه گوشتي در كنار خانه مان بي جان افتاده است.
وي با بيان اينكه هفت سال از زندگي مشتركمان مي گذرد و دو فرزند پسر داريم، ادامه داد: مي خواهم از او جدا شوم تا خانواده اش مجبور به نگهداري از او شوند و اين همه سختي از دوش من برداشته شود بنابراين طلاقم را مي خواهم همچنين مي توانم رضايت كتبي و مهر و امضاي شوهرم در اين خصوص را براي دادگاه بياورم.
زن با بيان اينكه شوهرم حتي نمي تواند به خوبي زندگي كند و با لكنت زبان و به سختي كلمه اي را ادا مي كند، افزود: جدايي تنها راه حل است تا بتوانم از اين همه كار و نگهداري از شوهرم كه بسيار سخت است، رها شوم؛ او نمي تواند كار كند و من فقط مانند يك پرستار از او نگهداري مي كنم اما ديگر تحملم تمام شده و طلاق مي خواهم.
ممنوعيت 12 ساله زن
از مادر شدن
زني با مراجعه به دادگاه خانواده ضمن بيان اينكه حدود 12 سال از زندگي مشتركمان مي گذرد و هنوز فرزندي نداريم، گفت: شوهرم معتقد است زماني بايد داراي فرزند شويم كه خانه بزرگي بخريم.
وي با اشاره به اين كه دوست دارم مادر شدن را احساس كنم و ديگر تحمل اين رفتارهاي بچگانه و خودخواهانه شوهرم را ندارم، ادامه داد: شوهرم آن قدر كه به فكر آينده فرزندمان است، به من فكر نمي كند و با اين كه مي داند من عاشق فرزند هستم ولي مخالفت مي كند.
زن با بيان اين كه اگر فرزندي در خانه ما باشد، حس زندگي كردن در من شكوفا شده و تمايل و اشتياق بيشتري به زندگي با شوهرم خواهم داشت، افزود: وجود فرزندي در زندگي ما مي تواند انگيزه اي براي من در جهت بهتر زندگي كردن و عشق زياد به شوهرم شود.
وي با اشاره به اينكه از اين وضع خسته شده ام و شوهرم اصلا براي حرف من ارزش قائل نيست، ادامه داد: بايد از شوهرم جدا شوم؛ چرا كه راهي جز دور شدن و ساختن زندگي جديد ندارم.
زندگي با شوهر دروغگو، هرگز
زني با حضور در شعبه 268 دادگاه خانواده(2) به علت ازدواج قبلي و دروغگويي همسرش، به زندگي مشترك خود با او پايان داد.
يك زن 20ساله درخواست طلاق خودرا اين گونه طرح مي كند: «يك سال و نيم پيش من و همسرم به عقد هم درآمديم و در دوران نامزدي، هيچ مشكلي نداشتيم و در 6ماه گذشته با برگزاري مراسم عروسي، زندگي مشترك خود را شروع كرديم.»
وي ادامه مي دهد: من با صداقت كامل وارد زندگي شدم و اين براي من خيلي سخت بود كه متوجه شدم همسرم قبل از ازدواج با من، با شخص ديگري ازدواج و اين مسأله را از من پنهان كرده است.
البته همسر اين زن علت پنهان كاري اش را داشتن علاقه فراوان به همسر دومش و ترس از دست دادن او بيان كرد.
زن در ادامه رو به قاضي دادگاه گفت: اين آقا با گرفتن شناسنامه المثني و دلايل غيرموجه به من دروغ گفته است و من تحت هيچ شرايطي حاضر به ادامه زندگي با اين فرد نيستم.
اين زن در پايان كليه مهريه خود را كه 1369 سكه بود، بخشيد و فقط خواهان طلاق شد. قاضي نيز حكم طلاق را صادر كرد.
همسرم سگ هايش را
به من ترجيح مي دهد
مردي در حضور قاضي گفت: من و همسرم 10 سال قبل آشنا شديم. پس از مدتي رفت و آمد به هم علاقه مند شده و تصميم به ازدواج گرفتيم.
بنابراين خيلي زود و پس از برگزاري مراسم عقد همسرم را با مهريه 514 سكه طلا به عقد دائم درآوردم. همسرم زن بسيار خوب و مهرباني است اما تنها چيزي كه در اين سال ها آزارم داده دلبستگي شديد او به سگ هايش است. حال آن كه قبل از شروع زندگي مشترك مخالفت جدي خود را با نگهداري سگ هايش در خانه اعلام كرده بودم. او هم قول داده بود در اين باره تجديدنظر كند. بنابراين زنم به رغم ميل باطني سگ هايش را در خانه پدرش گذاشت و زندگي مشترك مان را آغاز كرديم. اما سه ماه از ازدواجمان گذشته بود كه كم كم متوجه افسردگي شديد همسرم شدم چرا كه با من حرف نمي زد، به مسائل خانه رسيدگي نمي كرد و حتي وقتي ميهمان به خانه مي آمد به اتاق خوابش مي رفت و خود را مخفي مي كرد. در چنين شرايطي از آن جا كه بسيار نگران سلامتي اش بودم تصميم گرفتم كه مشكل را با كمك يك دكتر روانشناس حل كنم. سرانجام او گفت دوري و وابستگي شديدش به سگ هايش عامل اصلي افسردگي اوست. بنابراين پيشنهاد داد براي مدتي اجازه دهم همسرم سگ هايش را به خانه بياورد. با اين حال برخلاف ميل باطني ام موافقت كردم زيرا سلامتي همسرم برايم مهم تر بود. به همين دليل بدون اطلاع همسرم به خانه مادرش رفتم و هر سه سگش را همراه خود به خانه آوردم. همسرم با ديدن سگ هايش از خوشحالي در پوستش نمي گنجيد. به خاطر بازگشت سگ هايش چند شب بعد ميهماني مفصلي گرفت، در اين ميان من هم با وجود مخالفت و تنفرم از حضور سگ ها در خانه به خاطر خوشحالي همسرم چاره اي جز سكوت نديدم!
آقاي قاضي حالا حدود 10 سال از شروع زندگي مشترك مان گذشته و من تا امروز روي تمام خواسته هايم به خاطر همسرم پا گذاشته ام و برخلاف ميل باطني ام در كنار 3 سگ زندگي سخت و طاقت فرسايي را گذراند ه ام اما ديگر از اين وضع خسته شده ام چرا كه 10 سال است پدر و مادر و خانواده ام پا به خانه ما نگذاشته اند و در 45 سالگي هنوز فرزندي ندارم! ضمن اين كه هر روز شاهد پيشرفت بيماري تنگي نفس و آسم درهمسرم هستم. تمام پزشكان هم معتقدند علتش زندگي با سگ هاست. چندي قبل هم با همسرم شرط كردم بين من و سگ هايش يكي را انتخاب كند كه او هم ترجيح داد كنار سگ هايش زندگي كند. بنابراين حاضر شده تمام مهريه و حق و حقوقش را ببخشد تا توافقي از هم جدا شويم.
قاضي عموزادي پس از شنيدن اظهارات اين زوج و بنا به توافق شان حكم طلاق آنها را صادر كرد.
همسر خسيس من
يك زن جوان در حضور قاضي با بيان اين كه شوهرم طي پنج سال زندگي مشترك يك ريال هم به عنوان خرجي به من نداده است، گفت: شوهرم بسيار خسيس است و فكر مي كند كانون زندگي فقط با تفريح و عشق گرم مي شود.
وي با اشاره به اين كه اگر زندگي مشتركمان براي شوهرم مهم بود و من را دوست داشت، نمي گذاشت كه من از ديگران پول قرض كنم و خرجي به من مي داد، ادامه داد: شوهرم با اين كه وضع مالي بسيار خوبي دارد ولي حاضر نيست به من نفقه داده و من از ديگران و دوستانم قرض مي كنم و موقع برگرداندن آن وجوه به دوستانم، با اصرار آن را از شوهرم مي گيرم.
زن بار ديگر درمقابل قاضي اين شعبه ايستاد و با بيان اين كه يك فرزند دوساله دارد، گفت: من دادگاه آمده ام تا نفقه و حقي كه به من تعلق مي گيرد و شوهرم ديگر با زور بايد آن را بدهد، درخواست كنم.
شوهرم بايد نفقه را بدهد تا با سختي و خجالت از دوستانم پولي نگيرم؛ درحقيقت اگر نفقه ام را بدهد ديگر مي دانم كه ماهانه يا روزانه پول توجيبي دارم.
قاضي اين شعبه به دليل وجود شهود و مدارك درخصوص اموال مرد، مرد را محكوم به پرداخت ماهانه 200 هزارتومان به زن و فرزند به عنوان نفقه كرد.

 



همسرتان بهترين مشاور شماست

بهبودبخشيدن به زندگي مشترك ساده است و بايد هم اين طور باشد، زيرا شما آنچه را كه نيازمند تغيير است، به طور دقيق مي شناسيد.
مشكل اين است كه شايد همسرتان اطلاعات لازم را در مورد اشكال بوجودآمده در زندگي زناشويي ندارد. در حقيقت احتمالا او فكر مي كند همه چيز همان گونه كه پيش مي رود مطلوب و خوب است.
بزرگترين مشكلي كه شما نياز به فهماندن آن به همسرتان داريد، اين است كه به منظور مطلوب كردن تمام امور زندگي، هردو شما بايد راضي باشيد. شما مي توانيد براي بهتركردن زندگي مشتركتان او را مجبور به مشاهده اين كه تغيير چقدر مي تواند بي دردسر باشد و زندگي زناشويي شما به چه اندازه مي تواند عالي باشد و خواهدبود، او را تحت تاثير قرار دهيد.
با تمام اين احوالات، شما چگونه با همسر خود درباره بهبود بخشيدن به زندگي زناشويي خود به گفتگو مي پردازيد؟
اولين پيشنهاد، آماده كردن همسرتان براي گفتگوست. كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه نبايد به همسرتان اجازه دهيد تا فكر كند كه همه چيز خيلي عادي است. پيشنهاد نمي شود كه شكايت كنيد يا غر بزنيد اما صادقانه برخورد كنيد.
اگر شما به دليل روند مسائلي كه به زندگي زناشويي تان وارد مي شود، ناراحت هستيد، بايد بگذاريد كه همسرتان هم از آن آگاه شود. اين كار هرچه زودتر انجام شود، بهتر است.
يك روز عصر كنار همسر خود بنشينيد و با ملايمت و مهرباني دستش را گرفته و با لبخندي بر لب از او درخواست كنيد كه اگر ممكن است درچند روز آينده زماني را براي اين كه گفت وگويي با هم داشته باشيد، تعيين كنيد.
قبل از اين گفت وگو، سه مورد از مهمترين مسائلي كه مي خواهيد تغيير دهيد و اعتقاد داريد اين تغييرات مي تواند به ميزان زيادي زندگي مشتركتان را بهبود بخشد را گردآوري كنيد.
حالا اين جاست كه نحوه نزديك شدن به آن و نحوه درك هدف نهايي اين گفت وگو، باعث بهبودبخشي به زندگي زناشويي شما مي شود.
«سلام عزيزم، داشتم درباره زندگي مشتركمان فكر مي كردم و دوست داشتم كه براي بهترشدن ارتباطمان، اگر موضوعي هست كه دوست داري تغيير كنه با من اونو طور ديگه اي انجام بدم، بهم بگي.»
پاسخ همسر «نه عزيزم! من هيچ تغييري در تو را نمي تونم تحمل كنم، چون من تو رو همين طور كه هستي دوست دارم و از اين بهتر نمي تونه باشه!
پاسخ شما «راستش من درباره بهتر كردن زندگيمون فكر مي كردم و مي خواستم كه نظر تو رو هم دراين سه مورد بدونم.»
اينجاست كه شما بايد مطالب ذيل را شرح دهيد:
1. كمبود آنچه در زندگي مشترك خود حس مي كنيد، به طوري كه باعث ناراحتي شما مي شود.
2. آنچه كه دوست داريد تا در زندگي مشتركتان تغيير كند.
3. دليل اين كه شما فكر مي كنيد اين تغييرات به نفع زندگي مشتركتان خواهدبود.
حالا همسر شما ليستي از روش هاي بهبودبخشي زندگي زناشويي دارد. مكالمه شما مي تواند هدفمندتر و تاثيرگذارتر باشد.
ممكن است بهتركردن زندگي زناشويي به نظر مانند چهار دندان عقل باشد كه بايد همه آنها كشيده شوند. اما اگر با عشق، احترام و اعتقاد به يكديگر انجام شود، آن قدرها هم دردناك نخواهدبود.
راه هاي زيادي براي شروع بهبودبخشي زندگي مشترك وجود دارد و گفتگو با همسرتان در قالب ساختاري مناسب و روشي درست، آن زندگي مشتركي كه آرزويش را داريد و شايسته آن هستيد را به شما خواهدداد.
لطفا آن قدر صبر نكنيد تا خشم، ترس و ناكامي شما باعث شود تا ديگرخواهان يا مراقب بهبودبخشيدن به زندگيتان نباشيد.
نسرين رجبي

 



8 توصيه براي بلند قد شدن

دو عامل ژنتيك و محيط تعيين كننده ميزان قد هستند. از بين اين دو عامل، ژنتيك نقش مهمتري را ايفا مي كند. تغذيه مناسب، تمرينات ورزشي و سلامت عمومي فرد با ميزان رشد قد ارتباط مستقيم دارند.
رشد قد فرآيندي طبيعي و عمدتاً موروثي است كه مي توان از طرق مختلف به پيشرفت اين روند كمك كرد اما اين را هم بايد به ياد داشت كه افزايش قد فرآيندي يك شبه نيست. فرد بايد اين روش هاي طبيعي را روزانه و بطور مداوم به كار گيرد تا در درازمدت به نتيجه مطلوب برسد.
رشد قد از زمان تولد تا پايان دوران بلوغ ادامه دارد.
در طول اين مدت از طريق رژيم هاي غذايي مناسب و تمرينات خاص ورزشي مي توان ميزان رشد را افزايش داد. در پسرها بيشترين ميزان افزايش قد از سن 13 تا 20 سالگي و در دختران از 11 تا 18 سالگي است.
از آنجا كه ميزان ترشح هورمون تستسترون در پسرها بيشتر است، رشد استخوان ها در آنها بيشتر بوده و در نتيجه آنان در مقايسه با دختران قد بلند مي شوند.
تمرينات ورزشي
تمرينات ورزشي مخصوص افزايش قد بايد صبح زود انجام شود.
اين تمرينات شامل حركات كششي، يوگا، آويزان شدن از بارفيكس، شنا و... است.
يوگا
يوگا يكي از ورزش هايي است كه علاوه بر اينكه سلامت فرد را تقويت مي كند به رشد قد در او كمك مي كند (در شرايطي كه فرد در مرحله رشد باشد) از طريق تمرينات يوگا ستون فقرات كشش پيدا مي كند و در نتيجه ماهيچه هاي ستون فقرات تقويت مي شود.
اين حركات باعث مي شود مايع ميان ديسك هاي ستون فقرات افزايش پيدا كند.
حركات كششي
يكي از مؤثرترين تمرينات براي افزايش قد حركات كششي است كه هر كس بدون نياز به لوازم ورزشي مي تواند آنها را انجام دهد. به كمك اين حركات ماهيچه ها تقويت مي شوند، غضروف ستون فقرات ضخيم تر شده و در نهايت باعث افزايش قد مي شود.
بارفيكس
فرد مي بايست روزانه چند مرتبه و هر بار 10 تا 20 ثانيه از بارفيكس آويزان شود.
جاذبه زمين باعث به هم فشرده شدن ستون فقرات مي شود و بافت هاي اطراف آن را نازك تر مي كند و در نتيجه قد كوتاه تر مي شود. آويزان شدن از بارفيكس برعكس جاذبه زمين عمل مي كند و باعث افزايش قد مي شود.
شنا
از ميان انواع شنا، شناي قورباغه بيشتر از بقيه به كشش ستون فقرات كمك مي كند. از طرفي نيز شناور بودن در آب اثر جاذبه زمين را خنثي كرده و از اين رو در افزايش قد مؤثر است.
تغذيه
در كنار ورزش، تغذيه مناسب نيز در رشد قد مؤثر است.
يك رژيم غذايي مناسب بايد هر 6گروه غذايي (ميوه جات، سبزيجات، پروتئين ها، حبوبات، چربي ها و غلات) را شامل شود.
تحقيقات نشان داده ويتامين آ، پروتئين و روي بيشترين تأثير را در افزايش قد دارند.
ويتامين ها
ويتامين آ علاوه بر اينكه براي رشد بدن ضروري است، براي بينايي و دستگاه ايمني و پوست نيز مفيد است.
كمبود اين ويتامين جلوي رشد استخوان ها را مي گيرد.
با اين حال بايد توجه داشت مصرف بيش از حد اين ويتامين عوارض جانبي به دنبال دارند.
مواد غذايي نظير هويج، پرتقال، ليموترش، جگر، ماهي قزل آلا، گوجه فرنگي و... سرشار از ويتامين آ است.
پروتئين ها به رشد بدن و بازسازي بافت هاي بدن كمك مي كند.
مصرف روزانه 45 تا 55 گرم پروتئين در سن رشد توصيه مي شود.
ويتامين دي نيز به رشد افراد كمك زيادي مي كند، از اين رو مصرف اين ويتامين براي كودكان ضروري است.
كمبود ويتامين در كودكان ميزان رشد را پايين مي آورد. ريز مغذي روي به رشد، سلول سازي و بازسازي بافت هاي بدن كمك مي كند.
كمبود روي مشكلاتي نظير مشكلات گوارشي را به دنبال دارد.
اين ماده در شير، تخم مرغ، سبزيجات، غلات و غذاهاي دريايي موجود است.
مصرف روزانه 15ميلي گرم از اين ماده براي نوجوانان در حال رشد توصيه مي شود.

 



كاهش وزن به روش ساده

فكر كردن مداوم به غذا به شما كمك مي كند تا وزن خود را كاهش دهيد.
محققان متوجه شدند فكر كردن در مورد غذا واقعا به شما كمك مي كند از خوردن آن اجتناب كنيد.زماني كه شما در طول روز در مورد يك وعده غذايي خوشمزه فكر مي كنيد در حقيقت تمايل شما براي آن غذا كاهش پيدا مي كند.
در اين روش شما نبايد فقط در مورد غذا فكر كنيد، بلكه بايد مرتبا خود را در حال خوردن آن تصور كنيد. به اين ترتيب مكانيسم هاي طبيعي كنترل اشتها و غذا خوردن در بدن به شكلي تحريك مي شوند كه در نهايت تمايل شما براي خوردن غذا كاهش پيدا مي كند.
دكتر كري موروگ محقق ارشد اين مطالعات از دانشگاه كارنيگ ملون در پيتس بورگ در اين باره گفت: ما متوجه شديم افرادي كه مرتب خود را در حال خوردن غذا تصور مي كنند به مرور زمان تمايلشان براي مصرف آن غذا كم تر مي شود و در نهايت كم تر غذا مي خورند.
در اين مطالعات دانشمندان از گروهي از داوطلبان خواستند به طور مرتب به خوردن يك غذاي شيرين فكر كنند. در پايان يك ظرف شيريني در اختيار اين داوطلبان قرار گرفت و از آن ها خواسته شد تا مي توانند از اين شيريني ها مصرف كنند. افرادي كه دفعات بيش تري خود را در حال خوردن اين شيريني ها تصور كرده بودند كم تر از ديگران توانستند شيريني بخورند.
اين يافته ها نشان مي دهد فكر كردن در مورد يك غذاي خاص داراي يك اثر رواني است كه از آن به عنوان عادت سازي ياد مي شود. با استفاده از اين روش تمايل غذا خوردن حتي تا 50درصد كاهش پيدا مي كند.
در نتيجه با انجام اين تحقيقات مشخص مي شود اين باور قديمي كه فكر كردن در مورد غذا باعث افزايش اشتهاي انسان مي شود كاملا نادرست است و در اصل بايد گفت با اين شيوه انسان ها تمايل به غذا خوردن پيدا مي كنند.

 



ميوه را با معده خالي بخوريد

درنظر بگيريد كه دو تكه نان و يك تكه ميوه خورده ايد. تكه ميوه آماده است كه مستقيما وارد معده و روده تان شود اما به دليل آن دو تكه نان، از ورود سريع آن به معده جلوگيري مي شود.
دراين بين غذاها فاسد و تخمير و به اسيد تبديل مي شود. به محض تماس ميوه با غذا و آنزيم هاي گوارشي درون معده هم حجم غذا شروع به از بين رفتن و فاسدشدن مي كند.
پس لطفا ميوه هاي خود را زماني مصرف كنيد كه معده تان خالي است و يا قبل از خوردن وعده هاي غذايي ميل كنيد.
شما بارها شنيده ايد كه بسياري شكايت مي كنند كه: هرزمان كه هندوانه مي خورم، غذا بالا مي آيد. زماني كه موز مي خورم همش حس مي كنم بايد فورا به دستشويي بروم و غيره.
درحقيقت همه اينها اتفاق نخواهدافتاد اگر ميوه را زماني بخوريد كه معده تان خالي است. ميوه ها با غذاي فاسد شده تركيب مي شوند و گاز توليد مي كنند و در نتيجه شما بالا مي آوريد.
سفيدي مو، تاس شدن، عصبانيت و گودي هاي سياه زيرچشم، همه شان اتفاق نخواهدافتاد اگر با معده خالي ميوه ميل كنيد.
با توجه به تحقيقات دكتر هربرت شلتون، بايستي بدانيم كه چنين موضوعي صحيح نيست كه بعضي از ميوه ها مانند پرتقال، نارنج و ليمو خودشان اسيدي هستند، چرا كه همه ميوه ها در بدن قليايي مي شوند.
اگر شما روش صحيح ميوه خوردن را كاملا بياموزيد شما به راز زيبايي، عمر طولاني، سلامت، انرژي، شادابي و وزن طبيعي دست پيدا خواهيدكرد.
زماني كه نياز داريد كه آب ميوه بنوشيد، فقط آب ميوه تازه بنوشيد نه آب ميوه كنسروها. حتي آب ميوه هايي كه بسيار سفت هستند را ننوشيد. ميوه هاي پخته شده را نخوريد. چرا كه هرگز ماده مغذي ميوه ها را دريافت نخواهيدكرد. تنها مزه شان را دريافت مي كنيد. پختن، تمام ويتامين ها را از بين مي برد.
اما به هرحال خوردن ميوه كامل بهتر از نوشيدن آب آن است اگر بايد آب ميوه بنوشيد طوري بنوشيد كه دهانتان پر شود و آن را آرام آرام غورت دهيد. چرا كه بايد اجازه دهيد كه آب ميوه با بزاق دهانتان قبل از غورت دادن آن كاملا تركيب شود.
مي توانيد براي پاكسازي بدنتان 3 روز روزه ميوه بگيريد
به مدت 3 روز فقط ميوه بخوريد و در آخر متعجب مي شويد از اينكه دوستانتان به شما مي گويند كه چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.
كيوي: ميوه كوچك اما بسيار مقوي است. اين ميوه منبع خوبي از پتاسيم، منيزيم، ويتامين اي و فيبر بوده حجم ويتامين سي اين ميوه دوبرابر حجم ويتامين سي پرتقال است.
سيب: روزانه خوردن يك سيب، دكتر را از شما دور مي كند اگر چه سبب مقدار كمي ويتامين سي دارد. اما داراي آنتي اكسيدان ها و فلاون هاست (ماده شيميايي بيرنگ و متبلور) كه هردوي اينها فعاليت ويتامين سي در بدن را زياد كرده و تسهيل مي بخشند و درنتيجه ريسك مبتلاشدن به سرطان روده، حملات قلبي و سكته كاهش پيدا مي كند.
توت فرنگي: ميوه محافظ توت فرنگي بالاترين قدرت اكسيدان ها را درميان اكثر ميوه ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگي رگ ها و راديكال هاي آزاد محافظت مي كند.
پرتقال؛ دارويي شيرين
مصرف روزانه 2تا 4 عدد پرتقال جلوي سرماخوردگي را مي گيرد ،كلسترول را كم مي كند، از ايجاد سنگ در بدن جلوگيري كرده و يا سنگهاي موجود در بدن را از بين مي برد و همچنين ريسك ابتلا به سرطان روده را كاهش مي دهد.
هندوانه: بهترين تسكين دهنده تشنگي از 92 درصد آب تشكيل شده است همچنين حاوي بالاترين دوز گلاتاتيون است كه به بالارفتن سيستم دفاعي بدن كمك مي كند.
همچنين آنها اصلي ترين منبع ليكوپين هستند كه اكسيداني براي مبارزه با سرطان است ديگر مواد مغذي موجود در هندوانه ويتامين سي و پتاسيم هستند.
نوشيدن آب سرد بعد از غذا= سرطان
باور مي كنيد؟
شايد نوشيدن يك ليوان آب سرد بعد از غذا بسيار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغني كه در آن لحظه مصرف كرده ايد را سفت و روند هضم غذا را كند مي كند.
زماني كه اين رسوبها با اسيد واكنش نشان مي دهند و شكسته مي شوند و سريعتر از غذاهاي جامد، توسط روده جذب مي شوند بسيار سريع اين امر موجب چاقي و سپس سرطان مي شود. بهتر اين است كه بعد از غذا، سوپ گرم و يا آب ولرم مصرف كنيد.

 



طعم ليمو اعتماد به نفس را بالا مي برد

استشمام رايحه روغن علف ليمو باعث افزايش قدرت اعتماد به نفس و بالا رفتن روحيه مثبت در روان افراد مي شود.
اين روغن خاصيت ضدالتهابي داشته و در كاهش دردهاي التهابي مؤثر است. روغن علف ليمو باعث كاهش دردهاي ماهيچه اي، مفصلي، و درد در ناحيه سر و دندان مي شود. همچنين خاصيت ضدعفوني كننده اين روغن در درمان بيماري هاي ويروسي و عفوني مانند سرماخوردگي، آنفلوآنزا، سرفه هاي شديد عفوني و تب مؤثر است.
كاهش دردهاي عضلاني و ناگهاني پس از انجام حركات ورزشي سخت از ديگر خواص روغن علف ليمو به شمار مي رود. علاوه بر اين، روغن علف ليمو و نوشيدن چاي آن، خاصيت ضدافسردگي دارد و براي افرادي كه دچار افسردگي هاي ناشي از تنهايي، شكست عاطفي يا شغلي يا مرگ نزديكانشان شده اند، درمان مناسبي محسوب مي شود.
خاصيت ضدميكروبي اين روغن، تأثير بسزايي در درمان عفونت هاي باكتريايي معده، روده، مجاري ادراري، همچنين زخم ها و عفونت هاي ريوي دارد.
علاوه بر اين، اين روغن در درمان مسموميت هاي غذايي، مشكلات پوستي و رفع بوي عرق بدن، مورد استفاده قرار مي گيرد.
پيشگيري از تشكيل لخته و تسريع جريان خون در رگ ها از ديگر خواص روغن علف ليمو است. همچنين اين روغن بر عملكرد دستگاه هاي گوارشي تأثير گذاشته و ضدنفخ مناسبي به شمار مي رود.
روغن علف ليمو، با رايحه معطري كه دارد خوشبوكننده طبيعي محسوب شده و به دليل اينكه آلرژي زا نبوده و دوستدار محيط زيست محسوب مي شود و عوارض جانبي ندارد، انتخاب مناسبي است.
اين روغن مدر بوده و باعث دفع مواد سمي مي شود.
بهبود اختلالات سيستم عصبي مركزي مانند پاركينسون و كاهش لرزش دست، برقرار شدن تعادل، رفع خستگي و همچنين پيشگيري از ابتلا به آلزايمر از ديگر خواص روغن علف ليمو محسوب مي شود.
اين روغن حشره كش طبيعي محسوب شده و باعث دفع حشرات موذي بويژه در فصل تابستان مي شود.
پژوهش ها نشان مي دهد، مصرف چاي علف ليمو يا روغن آن جذب ويتامين ها و موادمعدني و موادغذايي را در بدن افزايش مي دهد.

 



حسادت هاي كودكانه

كودكان غالباً با يكديگر به مشاجره و جر و بحث مي پردازند و اين وضعيت زماني كه پاي حسادت در ميان باشد تشديد مي شود ولي آنها بايد مهارت هاي لازم را براي حل اين مشكل بياموزند.
براي جلوگيري از بروز حسادت ميان كودكان به توصيه هاي زير توجه كنيد:
1- به كودكان اجازه دهيد با صراحت احساسات خود را در مورد ديگران بيان كنند. هرگز به احساسات كودكان بي اعتنايي نكرده و براي تغيير آن تلاش نكنيد.
اگر والدين براي احساسات كودك خود اهميت قائل شوند به اين باور مي رسند كه او را درك كنند.
2- از مقايسه كردن دست برداريد زيرا راه موثري براي مقابله با حسادت در ميان كودكان نيست. مقايسه كردن احساس حسادت وخشم را در كودك شما تقويت مي كند و حتي مي تواند باعث شود به كودكي كه مورد تحسين قرار گرفته آزار برساند.
3- براي كاستن از ميزان مشاجرات سعي كنيد عدالت را ميان فرزندانتان رعايت كنيد. به عنوان مثال حواستان باشد آنها به ميزان مساوي آب ميوه بخورند و در ضمن به نوبت نوع غذا و برنامه تلويزيون را انتخاب كنند.
4- باهر كدام از كودكان خود رفتار خاصي داشته باشيد. يادتان باشد آنها با يكديگر فرق مي كنند. بر روي ويژگي هاي منحصر به فرد هر كودك تاكيد كنيد تا او بداند همان طوري كه هست دوستش داريد.
5- مرزهايي را در زندگي خانوادگي مشخص كنيد و با قاطعيت از كودك خود بخواهيد به ديگران احترام بگذارد. به عنوان مثال به فرزندان خود توضيح دهيد كه آنها بايد هميشه پيش از قرض گرفتن اموال ديگران و ورود به اتاق شان اجازه بگيرند.
ترجمه از آذرشايان

 



آبسه دنداني در كودكان

مصرف بيش از حد غذاهاي نرم در كودكان موجب آبسه دنداني مي شود. لذا بهتر است كودكاني كه 20 دندان آنها در آمده است از غذاهاي مختلف استفاده كنند.
دو نوع آبسه در دندان هاي شيري كودكان اتفاق مي افتد. يك نوع آبسه دنداني بيشتر به صورت درگيري پالپ زنده دندان است و نوع دوم پوسيدگي دنداني است كه منشأ لثه اي دارد و به دندان ارتباطي پيدا نمي كند.
در نوع اول كه آبسه دنداني دراثر پوسيدگي دنداني بيمار ايجاد مي شود پالپ زنده دندان درگير مي شود و در اثر فعل و انفعالاتي كه ميكروارگانيزم هاي موجود در پالپ با گلبول هاي سفيد درگير مي شوند چرك ايجاد مي شود.
اين آبسه در دندان هاي شيري در ناحيه تقسيم شدن ريشه ها خود را نشان مي دهند و برجستگي ايجاد مي كنند كه در ابتدا متورم، قرمز و بزرگ است و به مرور كه مزمن مي شود و در صورت عدم درمان حالت زگيل پيدا مي كنند و شروع به ترشح ضايعات ميكروارگانيزم ها و گلبول هاي سفيد مي كنند. در آبسه دنداني شيري كه منشأ لثه اي دارند پوسيدگي دندان موجب تورم لثه در نهايت مي شود كه در مرحله اول قرمزي و در مرحله پيشرفته قرمزي در مرز بين دو دندان ديده مي شود كه منشأ آن تجمع موادغذايي است.
رعايت نكردن بهداشت و پوسيدگي دنداني موجب ايجاد آبسه هاي دنداني مي شود كه موادغذايي مصرف شده را كه پاك نشده اند موجب قرمزي لبه هاي لثه مي شوند. همچنين تغذيه نادرست و مصرف كردن بيش از حد غذاهاي نرم كه نياز به جويدن ندارند در ايجاد اين عارضه موثر است كه در نهايت پوسيدگي موجب مي شود آبسه به پالپ زنده سرايت و موجب تورم آن شود. در مورد دندان هاي دائمي نيز همين حالت ممكن است ايجاد شود.
درمان آبسه با توجه به منشأ آن انجام مي شود كه اگر علت ايجاد آن وجود جرم غذايي بين دنداني است اين جرم پاكسازي مي شود و اگر منشأ آن دنداني است بايد پالپكتومي انجام شود البته نياز به مصرف آنتي بيوتيك نيز هست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14