(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 فروردین 1390- شماره 19898

كوشك اردشير برازجان در حال فروريختگي است
توليد محصولات ارگانيك در 4 ميليون هكتار از اراضي زراعي و باغي كشور
كارآموز ايلامي به مسابقات جهاني مهارت لندن راه يافت
ايران در كيهان
سرپرست دانشگاه، علوم پزشكي تبريز: مصرف دارو در ايران از كل اروپا بيشتر است
از نگاه دوربين هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
اعزام دانشجويان تحت پوشش كميته امداد به اردوي راهيان نور
با اهداي عضو به 7 نفر دانش آموز مازندراني معلم مدرسه فداكاري و ايثار شد
كاشاني ها بيشتر از استاندارد كشوري دارو مصرف مي كنند
قائم مقام سرپرست وزارت راه وترابري: راه آهن قزوين- رشت 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد
شهر بهارستان اصفهان موقوفي نيست
رشد 24درصدي مسافران نوروزي اسكان يافته در مدارس استان اصفهان
135هزار متر از اراضي يزد زير كشت گل هاي زينتي
كم تحركي و تغذيه نامناسب عامل مرگ و مير بابلي ها



كوشك اردشير برازجان در حال فروريختگي است

كوشك اردشير يكي از آثار كهن و باستاني كشور كه در روستايي به نام پشت پر در منطقه كوهستاني بخش ارم برازجان واقع شده و به ثبت ملي نيز رسيده است در حال فرو ريختگي است و با آمدن يك باران ديگر امكان ريزش كلي ديوارهاي آن نيز پيش بيني مي شود.
معاون برنامه ريزي، عمراني و فرمانداري برازجان به اتفاق سيدمحمد كاظم موسوي بازرس ويژه استانداري بوشهر در امور گردشگري و ستاد تسهيلات سفر طي بازديدي كه از اين مكان تاريخي به عمل آوردند در گفت وگويي نظرات خود را تشريح كردند.
مهندس كوروش دهقاني گفت: اين بنا و اثر يكي از آثار مهم ثبت شده و ملي در سطح كشور است.
وي افزود: از مديريت ميراث فرهنگي و گردشگري استان بوشهر و مجموعه آن توقع داريم به آثار تاريخي و باستاني دشتستان و شهر برازجان توجه و اهتمام داشته باشند زيرا برخي از مجموعه هاي تاريخي و باستاني دشتستان برازجان در حال فراموشي و نابودي هستند كه نمونه آن همين كوشك اردشير است.
سيدكاظم موسوي نيز در اين زمينه گفت: دشتستان و شهر برازجان با توجه به دارا بودن بيشترين و بي نظيرترين جاذبه هاي گردشگري، تاريخي و باستاني در استان شايسته است مسئولان گردشگري نسبت به اين مهم توجه بيشتري داشته باشند.
عضو انجمن ميراث فرهنگي و گردشگري استان نيز اظهار داشت: رسوخ آب باران و رطوبت زمين هاي كشاورزي اطراف كوشك باعث ريزش پي درپي آن شده و شكاف در بقاياي آن را موجب شده است.
ايمان اعظم افزود: در صورت بارش شديد و ادامه اين روند ريزش كامل طاق ها را شاهد خواهيم بود.
كوشك اردشير يكي از بناهاي كهن است كه با سنگ ساروج به صورت صليب ساخته شده كه در قسمت بالاي آن يك ستون سنگي براي برافروختن آتش خبررساني و ديده باني استفاده مي شد.
علي پيرمرادي
خبرنگار كيهان در برازجان

 



معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد
توليد محصولات ارگانيك در 4 ميليون هكتار از اراضي زراعي و باغي كشور

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
25درصد معادل
4 ميليون هكتار از اراضي زراعي و باغي در برنامه پنجم توسعه تحت پوشش توليد محصولات ارگانيك قرار مي گيرد.
معاون وزير و رئيس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد كشاورزي در جلسه ستاد مبارزه با آفت و امراض گياهي و علفهاي هرز در شهرستان اليگودرز گفت: در فصول كاشت، داشت و برداشت محصولات زراعي و باغي فعاليتهاي بسيار زيادي انجام مي شود تا بتوانيم محصولي عالي برداشت كنيم.
رضا فتوحي با اعلام اينكه عمده فعاليت حفظ نباتات در امنيت غذايي است، افزود: در كشور تعداد 900 كلينيك گياهپزشكي فعاليتهاي پيشگيري و پيش آگاهي از بروز آفات، امراض و بيماريهاي زراعي و گياهي را برعهده دارند.
وي همچنين با اعلام اينكه از جمله دغدغه هاي وزارت جهاد كشاورزي استفاده بهينه از سموم، كودهاي شيميايي و توليد محصولات ارگانيك است افزود: در حال حاضر در سطح 240 هزار هكتار از اراضي كشور مبارزه بيولوژيك انجام مي شود كه بيشتر اين سطح در استانهاي شمالي و خوزستان قرار دارد و لرستان با توجه به استعدادهاي بسيار خوب و حاصلخيزي خاك مي تواند در توليد محصولات ارگانيك پيشتاز باشد كه در حال حاضر انار در شهرستان كوهدشت و سيب و زردآلو در شهرستان دورود به صورت ارگانيك برداشت مي شوند.

 



كارآموز ايلامي به مسابقات جهاني مهارت لندن راه يافت

ايلام-خبرنگار كيهان
سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان ايلام از راهيابي كارآموز ايلامي به مسابقات جهاني مهارت 2011 لندن خبر داد.
حميدرضا خانپور گفت: «محسن فلاحي» كارآموز جوان ايلامي پس از رقابت در مرحله استاني و كشوري و شركت در سه مرحله اردوي آمادگي رشته رباتيك به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران به مسابقات جهاني مهارت 2011 لندن راه يافت.
وي افزود: اين مسابقات در شهريور ماه سال جاري در پايتخت انگليس برگزار مي شود.
خانپور ابراز اميدواري كرد كه محسن فلاحي با توجه به داشتن استعداد درخشان و توان بالاي مهارتي بتواند مدال طلاي جهاني را براي كشور ايران به ارمغان آورد.

 



ايران در كيهان

نخستين آبنماي موزيكال خوزستان
اهواز- خبرنگار كيهان: سرپرست شهرداري اهواز از راه اندازي نخستين آبنماي موزيكال خوزستان در اهواز خبر داد.
محمد صفري در اين باره اظهار داشت: اين آبنما با تلاش شهرداري اهواز در كوتاه ترين زمان ممكن به مدت 20 روز در پارك زيتون اهواز راه اندازي شد.
وي افزود: آبنماي موزيكال نمايش هماهنگ آب و موسيقي است و در هنگام شب با نورپردازي اين منطقه فضاي زيبايي ايجاد مي شود.
60ميليون پيامك نوروزي
اصفهان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان گفت: مشتركان همراه اول در استان اصفهان طي روز پاياني سال 89 و نخستين روز سال جديد، 60 ميليون پيامك تبريك سال نو ارسال كردند كه اين رقم در مقايسه با سال گذشته افزايش چشمگيري يافته است.
«سيد فاضل زماني» افزود: استان اصفهان 3ميليون و 300هزار مشترك همراه اول دارد و ضريب نفوذ آن در استان 68 و در شهر اصفهان 101 درصد است.
10هزار ساعت همكاري جهادي
نيشابور- خبرنگار كيهان: جوانان بسيجي نيشابور با هماهنگي نيروي مقاومت بسيج سپاه در سال گذشته بيش از 10هزار و 100 ساعت معادل 1355 نفر روز با جهادكشاورزي همكاري كردند.
سيد غلامرضا نبوي نامقي معاون سازمان و مدير جهادكشاورزي نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در اين مدت در بخش هاي امور دام و دامپزشكي، مبارزه با بيماري هاي دام و طيور و كمك به حفظ كاربري اراضي زراعتي و باغي فعاليت هايي صورت گرفته است كه براي اجراي اين فعاليت ها اعتباري بالغ بر 96 ميليون ريال هزينه شده است.
كمك دانش آموزان اسفرايني
اسفراين- خبرنگار كيهان: معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش اسفراين از مشاركت پرشور دانش آموزان اين شهرستان به امر بازسازي عتبات عاليات خبر داد.
حسن نيكزاد گفت: با اطلاع رساني كه از سوي كارشناسي فعاليت هاي اجتماعي به مدارس انجام گرفت بيش از 38 ميليون و 732 هزار ريال كمك هاي نقدي دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي براي بازسازي عتبات عاليات جمع آوري شد.
برگزاري همايش حلقه اتصال
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: همايش دانش آموزان عضو ستاد نمازجمعه شهرستان ايوان غرب تحت عنوان «حلقه اتصال» در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد. به گفته معاون پرورشي و تربيت بدني شهرستان ايوان غرب 536 دانش آموز اين شهرستان هر هفته در نمازجمعه شركت دارند.
عضو جديد هيئت رئيسه مجلس دانش آموزي
خرم دره- خبرنگار كيهان: در جريان برگزاري انتخاب هيئت رئيسه مجلس دانش آموزي كشور، «سعيد مولايي» كه به عنوان نماينده استان زنجان در اين مجلس حضور داشت به عنوان عضو هيئت رئيسه مجلس دانش آموزي و مشاور اول دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور و دكتر حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش انتخاب شد.
راهيابي دانش آموزان خرم دره اي به مسابقات كشوري
¤ در جريان اجراي مسابقات علمي و عملي دانش آموزان هنرستان هاي فني و مسابقات علمي كاربردي هنرستان هاي كار و دانش استان زنجان كه اسفندماه 89 در زنجان برگزار شد دانش آموزان خرم دره توانستند نتايج مطلوبي كسب كرده و به مرحله كشوري راه يابند.
اهداي 8هزار واحد خون
قائم شهر- خبرنگار كيهان: مردم نوعدوست قائم شهر سال گذشته با اهداء بيش از 8هزار واحد خون نياز 24هزار نفر به گروه هاي مختلف خوني را تأمين كردند.
سميه چيتگر مسئول پايگاه انتقال خون قائم شهر گفت از مجموع 10533 نفر مراجعه كننده به اين پايگاه 8065 نفر موفق به اهداء خون شدند كه 70درصد آنها از اهداءكنندگان مستمر خون هستند و در سال حداقل 2بار و حداكثر 4 نوبت خون اهداء مي كنند و 20درصد اهداءكنندگان نيز اولين بار خون اهداء كردند.
سيره شهدا نياز نسل جوان
قم- خبرنگاركيهان: استاندار قم آشنايي با سيره شهدا را از نيازهاي جدي نسل جوان و نوجوان در برابر هجمه گسترده فرهنگي و عقيدتي دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا سرمايه هاي معنوي و گنجينه هاي ارزشمند جامعه هستند.
حجت الاسلام والمسلمين موسي پور بر لزوم قدرداني از خانواده هاي بزرگوار شهدا تاكيد كرد و گفت: ديدار با خانواده هاي شهيدان و حضور در محضر پدران و مادران معظم شهدا موجب تقويت روحيه جهادي مسئولان براي ادامه راه خدمتگزاري به نظام اسلامي خواهدبود.
بهره برداري از يك واحد آموزشي
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: يك واحد آموزشي با حضور مسئولين استاني و شهرستاني در روستاي «ملك علي تپه» بخش مركزي شهرستان گنبدكاووس به بهره برداري رسيد.
«نبي الله آخوندي» مدير آموزش و پرورش شهرستات گنبدكاووس زيربناي اين مدرسه را 570 مترمربع در زميني به مساحت دوهزارمترمربع ذكر كرد و گفت: براي احداث اين واحد آموزشي كه داراي 5 كلاس و اتاق هاي جانبي از قبيل اداري، كتابخانه و نمازخانه است دوميليارد و 650 ميليون ريال از محل اعتبارات اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان هزينه شده است.
نمايشگاه 13 شهر عشق
طرقبه- خبرنگاركيهان: نمايشگاه 13 شهر عشق ويژه دومين يادواره سرداران و 300 شهيد بخش طرقبه با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران و مسئولان شهرستان افتتاح شد. اين نمايشگاه تا پايان فروردين ماه همه روزه صبح و عصر پذيراي علاقه مندان است.
افزايش گردشگر
تبريز- خبرنگاركيهان: توليد ناخالص داخلي از جذب گردشگر درطول نوروز امسال در منطقه آزاد ارس با 124 درصد افزايش به 95 ميليارد ريال رسيد.
«علي رضا مقيمي» مديرعامل منطقه آزاد ارس گفت: اين ميزان در نوروز 89 حدود 42 ميليارد ريال بود و آمار مسافرين ورودي به منطقه آزاد ارس در اين مدت 43 درصد رشد داشت كه مجموع آمار و ارقام نشان دهنده ارتقاي كيفي سفرها نسبت به سال گذشته است.
كاهش 7درصدي تصادفات جاده اي
بيرجند- خبرنگاركيهان: مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي گفت: به رغم رشد مسافرت هاي نوروزي، تصادفات جاده اي در اين استان 7درصد كاهش داشته است. وي افزود: 50درصد مجروحان تصادفات توسط امدادگران جمعيت هلال احمر درمان شده اند.

 



سرپرست دانشگاه، علوم پزشكي تبريز: مصرف دارو در ايران از كل اروپا بيشتر است

تبريز- خبرنگاركيهان:
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: مصرف دارو در ايران از تمامي اروپا بيشتر است.
دكتر عليرضا يعقوبي در مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي تبريز افزود: متوسط مصرف دارو در ايران 2برابر مصرف آن در دنيا است و پزشكان در هر نسخه خود به طور متوسط بيش از 4قلم دارو تجويز مي كنند.
وي يادآور شد: مصرف بي رويه آنتي بيوتيك ها موجب مقاومت هاي دارويي و بستري هاي بي مورد و شيوع بيماري هاي عفوني و شكل گيري بيماري هاي جديد شده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي تبريز نيز گفت:
مصرف خودسرانه و بي رويه و غيراصولي دارو در جامعه، باعث بروز مقاومت هاي ميكروبي شده و اكنون دوره درمان بعضي از بيماريها مانند «سل» طولاني شده به گونه اي كه امروزه اين دوره از 6ماه به 18ماه افزايش پيدا كرده است.
«دكتر احمد كوشا» هشدار داد كه مقاومت دارويي قادر است در نسل هاي آينده تداوم پيدا كند و به ايجاد و گسترش بيماري هاي جديد منجر شود.
وي گفت: امروزه مقاومت ميكروبي در برابر «سل» در حال وقوع است و در حالي كه در گذشته، «سل» به سادگي درمان مي شد، اكنون براي موفقيت درمان اين بيماري، مجبور به استفاده همزمان از چندين دارو مي باشيم.
وي يارانه اي بودن دارو را عامل مصرف بي رويه آن دانست.

 



از نگاه دوربين هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق

برخي مشاغل درگذرزمان با پيشرفت فناوري به دست فراموشي سپرده شده اند. از جمله اين مشاغل، شغل اين آقاست كه با ابزاري ساده بر روي ديگ هاي مسي كه مردم وقف مسجد مي كنند، نام واقف را حك مي كند.
خودش ذاكر اهل بيت (ع) است و مي گويد لقمه ناني مي رسد و هنوز هم كساني هستند كه وسايل خود را وقف مساجد و تكايا كنند.
عكس از علي كفايي مهر- خبرنگاركيهان بابل

 



اعزام دانشجويان تحت پوشش كميته امداد به اردوي راهيان نور

كرج- خبرنگاركيهان:
سرپرست كميته امداد استان البرز از اعزام 40 نفر ازدانشجويان تحت پوشش اين نهاد به اردوهاي راهيان نور خبر داد.
«علي سالاركيا» در گفت وگو با خبرنگاركيهان گفت: اردوي راهيان نور باعث مي شود كه همواره فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت در سرلوحه ارزش هاي انساني قرارگرفته و در جامعه اسلامي جاري باشد.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز، انتقال فرهنگ معنويت و شهادت طلبي به نسل سوم، توسعه و گسترش فرهنگ جبهه و ايثارگري رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، مقابله با جنگ نرم استكبارجهاني و... را از اهداف اعزام اردوهاي راهيان نور عنوان كرد و گفت: براين اساس تعداد 40 نفر ازدانشجويان پسر تحت حمايت كميته امداد به سرزمين كربلاي ايران اعزام شدند.
وي تصريح كرد: دانشجويان در مناطق عملياتي جنوب كشور مستقر شدند و از مناطق جنگي و آثار به جا مانده آن بازديد كردند.

 



با اهداي عضو به 7 نفر دانش آموز مازندراني معلم مدرسه فداكاري و ايثار شد

ساري- خبرنگار كيهان:
دانش آموز علمي و اخلاقي شهيد هاشمي نژاد چالوس با اهداي عضو به 7 نفر زندگي دوباره بخشيد و معلم فداكاري و عشق شد.
قلب دانش آموز نمونه علمي و اخلاقي مدرسه شهيد هاشمي نژاد چالوس به يك جوان 22 ساله وراميني پيوند خورد و كبد، 2 كليه، ريه، مغز و استخوان و قرنيه او براي پيوند به نيازمندان اعضا منتقل شد.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران، سيده زهرا ميرميران دانش آموز مدرسه شهيد هاشمي نژاد سينوا چالوس در حالي كه همراه خانواده اش به ديد و بازديد عيد رفته بود بعداز صرف شام، از بي حس شدن دست به مادرش سخن مي گويد، مادر نيز با ماساژ دست به آرامش و تسلي درد او اقدام مي كند كه در اثر شدت درد و افزايش ميزان بي حسي اندام ها، سراسيمه او را به بيمارستان نوشهر مي رسانند. پس از آزمايش و انجام سي تي اسكن پزشكان مربوطه متوجه پاره شدن رگ هاي مغز و در نهايت خونريزي مغزي او مي شوند پدر مرحومه با اصرار بسيار و با گذشت ساعات زيادي موفق مي شود او را به بيمارستان تهران منتقل كند كه بعد از عمل جراحي، چهره مضطرب پزشك نشان از خبر ناگواري مي داد، چرا كه ديگر اميدي به بازگشت سيده زهرا به زندگي نبود. سرانجام پس از تشكيل كميسيون و دادن رضايت پدر و مادرش و تكميل فرم اهداي عضو، اعضاي بدن وي شامل قلب، كليه، شش ها، مغز و استخوان، كبد و قرنيه چشم را اهدا كردند و با اين كارخداپسندانه اين خانواده به 7 نفر حيات دوباره بخشيدند.
گفتني است سيده زهرا ميرميران در روز 12 فروردين در گلزار شهداي سينوا به خاك سپرده شد.

 



كاشاني ها بيشتر از استاندارد كشوري دارو مصرف مي كنند

كاشان- خبرنگاركيهان:
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي كاشان مصرف دارو دراين شهرستان را بالاتر از استاندارد كشوري دانست.
محمدحسين اعرابي در جمع خبرنگاران متوسط مصرف سالانه دارو در كشور را حدود 4 برابر استاندارد جهاني ذكركرد و گفت: ايران در زمينه مصرف دارو بين كشورهاي آسيايي بعد از كشور پرجمعيت چين رتبه دوم را دارد.
وي با اشاره به آغاز برنامه هاي هفته سلامت در كاشان از 15 فروردين ماه جاري با شعار «مقاومت دارويي يك تهديد جهاني است» افزود: با توجه به اهميت موضوع، سازمان بهداشت جهاني (WHO) شعار جهاني هفته سلامت امسال را «مقاومت به داروهاي آنتي بيوتيك يك تهديد جهاني» ناميده است.
از 15 تا 24 فروردين ماه هرساله به عنوان هفته سلامت نامگذاري شده است.

 



قائم مقام سرپرست وزارت راه وترابري: راه آهن قزوين- رشت 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

قزوين- خبرنگاركيهان:
قائم مقام سرپرست وزارت راه و ترابري از پيشرفت 50درصدي راه آهن قزوين- رشت خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان قزوين، رضا پيل پايه در بازديد از راه آهن قزوين رشت، بيان داشت: براي اجراي اين طرح به طول 370 كيلومتر حدفاصل قزوين رشت آستارا با برآورد اعتبار 12هزار ميليارد ريال تاكنون 2 هزار و 500 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي ادامه داد: تكميل فاز اول اين طرح به طول 205 كيلومتر حدفاصل قزوين رشت انزلي در اولويت است، سرعت حركت در اين پروژه براي قطارهاي مسافري 160 كيلومتر در ساعت و براي قطارهاي باري 120كيلومتر در ساعت پيش بيني شده است.
قائم مقام سرپرست وزارت راه و ترابري اضافه كرد: با پيش بيني اعتبار مناسب در بودجه امسال پروژه راه آهن قزوين رشت انزلي با سرعت مناسبي اجرايي مي شود.
وي پرداخت مطالبات پيمانكاران را از جمله برنامه هاي اولويت دار وزارت راه و ترابري درسال جاري اعلام كرد و افزود: اين وزارتخانه هم اكنون يك هزار و 600 ميليارد تومان به پيمانكاران بدهكار است كه اميدواريم با تامين اعتبار مناسب در سال جاري، ضمن پرداخت مطالبات پيمانكاران، توان بخش خصوصي در راستاي اجراي طرح هاي حمل و نقلي كشور تقويت شود.
احمد صادقي مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور نيز در اين بازديد توسعه خطوط ريلي را از جمله برنامه هاي اولويت دار وزارت راه و ترابري اعلام كرد و با تشريح مزاياي اجراي راه آهن قزوين رشت آستارا اظهار داشت: اين پروژه با قرارگرفتن در كريدور شمال جنوب با ظرفيت جابه جايي 20 ميليون تن بار در سال، نقش مهمي در توسعه اقتصادي و گردشگري كشورمان دارد و زمينه ارتباط ريلي جمهوري اسلامي ايران را با كشورهاي آسياي ميانه، قفقاز و در نهايت اروپا فراهم خواهد كرد.
احمد صادقي تصريح كرد: دراين پروژه 21هزار متر تونل و 17هزار متر پل بزرگ اجرا مي شود كه بزرگترين تونل آن 2 هزار متر و بزرگ ترين پل آن 2 هزار و 300 متر است.

 



شهر بهارستان اصفهان موقوفي نيست

بهارستان - خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت عمران شهر بهارستان گفت: براساس مدارك موجود و احكام دادگاه بدوي، تجديدنظر و ديوان عالي كشور، ادعاي موقوفي بودن اراضي شهر بهارستان ردشده است.
عبدالكريم محمدي اصفهاني در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: ادعاي وقفي بودن زمين هاي شهر بهارستان در سال 1371و در محاكم قضايي مطرح شده است كه دركليه مراحل اعم از دادگاه بدوي دادگاه تجديدنظر و در نهايت ديوان عالي كشور موقوفي بودن زمين هاي بهارستان رد شده است.
وي اظهار داشت: شهر بهارستان يكي از دستاوردهاي جمهوري اسلامي در استان اصفهان است كه پس از مكان يابي و تصويب طرح جامع آن در شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور، عمليات اجرايي آن آغاز شده و تاكنون زمين جهت احداث بالغ بر 35 هزار واحد مسكوني واگذار شده است.
مديرعامل شركت عمران شهر بهارستان با بيان اينكه سكونت اوليه در اين شهر از سال 1373 شروع شده است. اضافه كرد: تاكنون بالغ بر 75 هزار نفر در شهر ساكن شده اند و روند رشد جمعيت شهر رو به افزايش است.
وي با توجه به اينكه احداث بزرگ ترين پروژه مسكوني كشور در قالب طرح مسكن مهر در اين شهر و شرف انجام است، به مسئولان اداره اوقاف متذكر شد با مطالب مغرضانه و بي اساس موجبات نگراني مردم شهر بهارستان و تشويش اذهان عمومي را در رسانه ها فراهم نسازند.

 



رشد 24درصدي مسافران نوروزي اسكان يافته در مدارس استان اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مسئول ستاد اسكان آموزش وپرورش استان اصفهان گفت: تعداد مسافران اسكان يافته توسط اين ستاد در استان اصفهان در ايام نوروز 90 نسبت به سال گذشته 24درصد رشد داشته است.
حسين داوري با بيان اينكه اين ستاد در ايام نوروز1390 بيش از 677هزار و 300نفر روز مسافر فرهنگي و غيرفرهنگي را در مدارس دولتي و غيردولتي استان اصفهان اسكان داده است، اظهار داشت: آموزش وپرورش استان اصفهان با تجهيز مدارس و پايگاه هاي در اختيار خود، طبق آخرين آمار اعلام شده يكصدهزار و 105 خانواده در مراكز آموزشي استان اسكان داده است.
وي به رشد 24درصدي آمار افراد اسكان يافته در ستاد اسكان آموزش وپرورش استان اصفهان اشاره كرد و افزود: بيشترين مسافران به ترتيب از شهرهاي تهران، آذربايجان شرقي و خراسان رضوي وارد استان اصفهان شدند.
مسئول ستاد اسكان آموزش وپرورش استان اصفهان اضافه كرد: وزير آموزش وپرورش كشور در جلسه اي كه با مديران استاني داشتند از ستاد اسكان آموزش وپرورش استان تقدير ويژه به عمل آورده و نمره 20 به ستاد استان اصفهان داده است.
وي به نظرسنجي از مسافران درمورد عملكرد ستاد آموزش وپرورش اشاره كرد و گفت: باتوجه به نظرسنجي هاي انجام شده بيش از 99درصد مسافران از عملكرد ستاد رضايت كامل داشتند.
داوري اضافه كرد: در تعطيلات نوروز طبق سال گذشته فرهنگيان كه در استان اصفهان اسكان داشتند براي صرف يك وعده غذاي گرم ميهمان آموزش وپرورش بودند و اين روند تا پايان روز كاري اسكان ادامه داشت.

 



135هزار متر از اراضي يزد زير كشت گل هاي زينتي

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي استان يزد گفت: در حال حاضر بيش از 135هزارمتر از اراضي يزد زير كشت گل هاي زينتي قرار گرفته است.
جمال سجادي پور اظهار داشت: كشت گلخانه اي در استان يزد طي سال هاي اخير از جهش قابل توجهي برخوردار بوده است به نحوي كه هم اكنون استان يزد رتبه سوم در توليد محصولات گلخانه اي و حتي در برخي محصولات رتبه دوم را در سطح كشور دارد.
وي خاطرنشان كرد: گل هاي زينتي نيز در اين ميان سطح قابل توجهي از اراضي را به خود اختصاص داده اند به طوري كه درحال حاضر بيش از 135هزار متر از اراضي گلخانه اي اين استان به كشت گل هاي زينتي اختصاص داده شده است.
سجادي پور عنوان كرد: كشت گل هاي زينتي در دهه 80 در استان يزد آغاز شد و طي اين سال ها از پيشرفت قابل توجهي برخوردار بوده است ضمن اينكه ميزان اشتغال ايجاد شده همچنين درآمدزايي آن براي استان يزد را نيز نمي توان ناديده گرفت.
وي بيان داشت: هم اكنون بيش از 50نفر در سطح استان يزد بهره بردار گل هاي زينتي هستند كه اين تعداد براي بيش از 400نفر نيز اشتغال زايي كرده اند.
سجادي پور يادآور شد: بالغ بر 30درصد گل هاي زينتي توليد شده در استان يزد در مناطق مختلف استان به فروش مي رسد و بقيه به استان هاي فارس، اصفهان و تهران صادر مي شود.

 



كم تحركي و تغذيه نامناسب عامل مرگ و مير بابلي ها

بابل- خبرنگاركيهان:
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: كم تحركي و تغذيه نامناسب سلامت شهروندان بابلي را به شدت تهديد مي كند.
دكتر حسن اشرفيان با اشاره به هفته سلامت اظهار داشت: شعار جهاني هفته سلامت و روز جهاني بهداشت «مقاومت داروهاي ضدميكروبي يك تهديد جهاني است» است.
وي ادامه داد: مصرف دارو در ايران بسيار بالاست و ايران بعد از چين رتبه دوم را دارد طوري كه ايرانيان 4برابر استاندارد جهاني دارو مصرف مي كنند كه سالانه 400ميليارد تومان به هدر مي رود.
مسئول مركز بهداشت بابل همچنين درباره خطر كم تحركي، تغذيه نامناسب، دخانيات و موادمخدر كه عوامل مرگ ومير در كشور هستند، گفت: متأسفانه 70درصد مرگ و ميرها در بابل ناشي از بيماري هاي قلبي عروقي و سرطان مي باشد كه ريشه در چهار عامل بالا دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14