(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 فروردین 1390- شماره 19898

حديث دشت عشق
رقابت در بالاي جدول داغ تر از هميشه شد شكست سپاهان و ذوب آهن در كرمان و اصفهان
رقابت نزديك مهرام و ذوب آهن ادامه دارد دو مدعي قهرماني بسكتبال ميزبان حريفان
فقط طلا مي خواهم سليمي : در چين ركورد نمي زنم
دعوت 30 كشتي گير به اردوي مرحله دوم تيم ملي فرنگي
فاصله 8 امتيازي حفظ شد پيروزي بارسلونا و رئال مادريد در آستانه ال كلاسيكو
خواندني از ورزش ايران
خبري كه رئيس فدراسيون اعلام كرد مربي تيم ملي هندبال از اروپاي شرقي مي آيد
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار ورزش ايران
انتظاراتي كه جامعه ورزش از ولاسكو دارد
سرعت دادن به پيشرفت واليبال و حضور تيم ملي در المپيك لندن



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «غلامحسين بني عباس شهري» (نبي پور)
شهيد قلب تاريخ است
شهيد غلامحسين بني عباس شهري (نبي پور) فرزند مرحوم حاج محمدعلي در
15/3/1341 در خانواده اي كشاورز و زحمتكش درشهر شهيدپرور گناباد ديده به حيات گشود. در 15/3/1342 جزء همان سربازان خميني كبير(ره) در گهواره بود. تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان مظفر (شهيد مقيمي)، تحصيلات راهنمايي را در مدرسه خواجه نصير و متوسطه را در هنرستان شهيد عباسپور گناباد با موفقيت به اتمام رساند.
در روزهاي اوج انقلاب در سن نوجواني و دانش آموزي فعاليت هاي زيادي همراه با همكلاسي ها و دوستان خود از جمله شركت در تظاهرات، پخش اعلاميه ها و شركت در مراسم مذهبي داشت. سال 1360 پس از اخذ مدرك ديپلم و با توجه به وجود انقلاب فرهنگي، بلافاصله به خدمت مقدس سربازي اعزام و مستقيما پس از آموزش به منطقه عملياتي جنوب و خط مقدم(فكه) اعزام شد و در عمليات هاي سال 61 درمنطقه جنوب چه بصورت مستقيم و چه پشتيباني شركت داشت كه اوج آن شركت در عمليات پيروزمندانه محرم بود.
او سرانجام در تاريخ 22/1/1362 پس ازحدود يكسال مبارزه و جنگ در عمليات والفجر يك در منطقه شمال فكه (شرهاني) و در خاك عراق شجاعانه و سرافرازانه جنگيد و به درجه رفيع شهادت نائل آمد. از نكات مهم الهام و آگاهي او از شهادت دراين عمليات بود كه به گفته همرزمش اشاره و اظهار به شهادت نموده و قبل از عمليات نيز غسل شهادت كرده بود.

 



رقابت در بالاي جدول داغ تر از هميشه شد شكست سپاهان و ذوب آهن در كرمان و اصفهان

شكست تيم هاي اصفهاني سبب شد رقابت تيم هاي مدعي قهرماني در بالاي جدول حساس تر از قبل دنبال شود.
در روز دوم و پاياني هفته بيست و نهم رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته دو ديدار در شهرهاي اصفهان و كرمان برگزار شد كه طي آن ذوب آهن در خانه با سه گل مغلوب پيروزي شد و سپاهان نيز در يك بازي خارج از خانه نتيجه را به مس واگذار كرد.
در اصفهان تيم پيروزي با سه گل نايب قهرمان ليگ را شكست داد تا پس از مدتها يك برد با ارزش را بدست آورد. در اين ديدار كه با قضاوت سعيد مظفري زاده در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، امير حسين فشنگچي(5+45)، وحيد هاشيمان(66) و محمد نوري(70) براي پيروزي گل زدند.
در بين دو نيمه منصور ابراهيم زاده به دليل اعتراض به تصميم داور از زمين اخراج شد.
با اين برتري تيم فوتبال پيروزي 47 امتيازي شد و به خاطر تفاضل گل كمتر نسبت به تيم تراكتورسازي تبريز به رده پنجم صعود كرد و شانس خود را براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا بيشتر كرد. ذوب آهن هم با همان 53 امتياز قبلي در رده دوم قرار دارد.
شاگردان علي دايي در سه هفته گذشته دو شكست برابر ملوان و استقلال و يك تساوي خانگي برابر شهرداري تبريز كسب كرده بودند پس از سه هفته ناكامي در اين ديدار پيروز شدند.اما در بازي دوم ديروز تيم فوتبال مس كرمان با پيروزي برابر سپاهان صدرنشين به جايگاه هفتم جدول رده بندي ليگ صعود كرد. در اين بازي كه با قضاوت محسن قهرماني در ورزشگاه باهنر كرمان برگزار شد، لوسيانو ادر ادينهو(18 و 26) و كيوان امرايي (65) براي مس و ابراهيم توره(20) و هادي عقيلي(80) براي سپاهان گل زدند.
با اين پيروزي شاگردان صمد مرفاوي 43 امتيازي شدند و به رده هفتم جدول رده بندي ليگ صعود كردند. اين تيم پس از شش هفته ناكامي طعم پيروزي را در ليگ چشيد. سپاهان هم با 58 امتياز قبلي همچنان صدرنشين ليگ است. از موارد حاشيه اي اين بازي مي توان به عدم حضور قلعه نويي در روي نيمكت سپاهان اشاره كرد؛ اين مربي به واسطه اخراج در بازي قبلي تيمش در جايگاه ويژه حضور داشت.
لازم به ذكر است شب گذشته نيز تيم هاي استقلال تهران و تراكتورسازي در ورزشگاه آزادي به مصاف يكديگر رفتند كه نتيجه اين بازي در شماره آينده به چاپ خواهد رسيد.

 



رقابت نزديك مهرام و ذوب آهن ادامه دارد دو مدعي قهرماني بسكتبال ميزبان حريفان

مهرام و ذوب آهن دو مدعي اصلي قهرماني روز دوشنبه ديدار معوقه خود را برگزار مي كنند.
دو ديدار معوقه از هفته هاي نوزدهم و هجدهم ليگ برتر بسكتبال بين تيم هاي مهرام و دانشگاه آزاد و ذوب آهن اصفهان و راه ترابري قم انجام مي شود.
مهرام مدافع عنوان قهرماني كه هم اكنون با 2 امتياز در جايگاه پنجم جدول رده بندي قرار دارد در حالي ميزبان دانشگاه آزاد است كه براي حفظ عنوان قهرماني خود به پيروزي نياز دارد و بايد در فكر سبقت از ذوب آهن، اصلي ترين رقيبش در اين فصل از ليگ برتر باشد. مهرامي ها كه هم اكنون پنج ديدار معوقه در پيش روي دارند فقط در فكر پيروزي هستند تا خود را براي ديدار حساسشان برابر ذوب آهن آماده كنند.
در اين ديدار به دليل اين كه جايگاه ششمي دانشگاه آزاد قطعي شده است، كار شاگردان مهران شاهين طبع آسان تر خواهد بود و با توجه به اين كه دو بازيكن آمريكايي دانشگاه هنوز به تركيب اضافه نشده اند مي توان پيروزي مهرام را قطعي دانست.
ذوب آهن ديگر مدعي قهرماني ميزبان راه و ترابري قم است، اين تيم اصفهاني كه هم اكنون با 32 امتياز در جايگاه چهارم قرار دارد كار دشواري در پيش روي خواهد داشت اما بي تاثير بودن اين نتيجه براي راه و ترابري مي تواند كار ذوب آهن را نيز آسان كند. نبود «ويتاري مارش» بازيكن پست يك راه و ترابري نيز مي تواند به سود تيم ذوب آهن باشد. ذوب آهن اصفهان نيز پنج ديدار معوقه در پيش رو دارد كه خود را براي حساس ترين اين پيكارها يعني مسابقه برابر مهرام آماده مي كند تا صدرنشين ليگ برتر مشخص شود.

 



فقط طلا مي خواهم سليمي : در چين ركورد نمي زنم

بهترين وزنه بردار جهان در سال 2010 گفت: با توجه به شرايط بدني ام و تصميم سرمربي تيم ملي، قرار شد كه در رقابت هاي بزرگسالان آسيا ركورد نزنم.
بهداد سليمي اظهار كرد: بعد از ركوردشكني در مسابقه هاي قهرماني كشور از ناحيه كتف و مچ دست راست آسيب ديدم و حدود 10 روز است كه به شرايط عادي برگشته ام ولي هنوز صددرصد آماده نيستم كه بخواهم به ركورد فكر كنم. به علاوه اينكه مسابقه هاي تانگلينگ چين در آن سطحي نيست كه در آن ركورد جهان را بزنم.وي با بيان اينكه مسابقه هاي بزرگسالان آسيا جزو تقويم فدراسيون جهاني است، گفت: تمام تلاشم را مي كنم كه بتوانم مدال طلا كسب كنم. در اين رقابت ها حريف سرسختي نخواهم داشت و با همين ركوردهاي تمريني ام اگر خدا بخواهد و اتفاق خاصي نيفتد، قول مي دهم مدال طلا بگيرم. وي همچنين گفت: بعد از بزرگسالان آسيا تا رقابت هاي جهاني پاريس در تورنمنت ديگري شركت نخواهم كرد و فقط احتمال دارد در ليگ وزنه بزنم.او همچنين درباره احتمال شكستن ركورد توسط او در المپيك لندن نيز گفت: براي من مدال بيشتر از ركورد اهميت دارد و تا المپيك، اولويت براي من فقط مدال است و ان شاءالله بتوانم در صورت فراهم بودن شرايط، ركورد را نيز ارتقا دهم.بهداد سليمي در پاسخ سوالي كه آيا به شكستن ركورد جهان در دو ضرب نيز فكر مي كند يا خير گفت: اين كار سختي است ولي غيرممكن نيست. من به اين مسئله فكر مي كنم ولي به اين زودي ها امكان پذير نيست و بايد ببينيم شرايط در آينده چگونه خواهد بود.

 



دعوت 30 كشتي گير به اردوي مرحله دوم تيم ملي فرنگي

مرحله دوم اردوي آمادگي تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا روزهاي 25 فروردين تا 7 ارديبهشت ماه در محل خانه كشتي تهران برگزار مي شود.
تيم ملي كشتي فرنگي تا پيش از حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا، يك مرحله اردوي ديگر را نيز در برنامه دارد.
رقابت هاي كشتي قهرماني بزرگسالان آسيا از روز 29 ارديبهشت در شهر تاشكند ازبكستان آغاز مي شود.
اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
¤ 55 كيلوگرم: حميد سوريان، محسن حاجي پور، ياسين بهرامي پور و باقر توكليان
¤ 60 كيلوگرم: اميد نوروزي، عبدالمحمد پاپي، امين سوري و جاسم اميري
66 كيلوگرم: سعيد عبدولي، علي محمدي، عباس محب تاش و افشين بيابانگرد
74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده، محسن قاسمي، هادي عليزاده پورنيا و مسعود رشيديان
84 كيلوگرم: طالب نعمت پور، داود اخباري، داود عابدين زاده و حبيب اله اخلاقي
96 كيلوگرم: امير علي اكبري، بابك قرباني، داود گيل نيرنگ، مهدي علياري و محمدرضا اكبري
120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده، محمد قرباني، امير قاسمي منجزي و پارسا نظري و اسماعيل نظري
سرمربي: محمد بنا، مربيان: جمشيد خيرآبادي، ايرج اسفندياري فر، حميدرضا اسماعيل نژاد و رسول جزيني

 



فاصله 8 امتيازي حفظ شد پيروزي بارسلونا و رئال مادريد در آستانه ال كلاسيكو

تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد با پيروزي مقابل حريفان خود آماده ال كلاسيكو شدند.
رقابت هاي لاليگا با انجام دو ديدار وارد هفته سي ويكم شد و تيم هاي مدعي بارسلونا و رئال مادريد حريفانشان را شكست داده تا با روحيه اي بالا وارد دربي ال كلاسيكو در هفته بعدي رقابت ها شوند.رئال مادريد كه ديدار دشوارتري نسبت به بارسلونا پيش رو داشت، در خانه بيلبائو به مصاف اين تيم رفت و در پايان با نتيجه سه بر صفر ميزبانش را از پيش رو برداشت. در اين ديدار كاكا ستاره برزيلي رئال مادريد دو بار از روي نقطه پنالتي براي تيمش گل زني كرد و كريستيانو رونالدو در دقيقه 70 اختلاف را به عدد 3 رساند. در اين ديدار پر برخورد داور بازي 8 بار از كارت زرد خود استفاده كرد كه سهم شاگردان مورينيو 5 كارت بود.
در ديگر ديدار، بارسلونا صدرنشين از شكست پيروزي ساخت. تيم آلمريا كه سابقه دريافت 8 گل از بارسلونا در اين فصل را در كارنامه داشت، اين بار عملكرد خوبي مقابل كاتالونيايي ها به نمايش گذاشت و در پايان نيمه نخست با تساوي بدون گل راهي رختكن شد. در نيمه دوم هم اين تيم ميهمان بود كه ابتدا توسط ميگوئل آنخل كورونا به گل برتري رسيد، اما در دقيقه 53 بهترين بازيكن جهان در سال 2010 از نقطه پنالتي گل مساوي را به ثمر رساند تا شادي بازيكنان آلمريا تنها سه دقيقه دوام داشته باشد. اين پنالتي حاصل خطاي دروازه بان آلمريا بر روي داويدويا بود. بارسلونا كه نمي خواست پيش از مصاف با رئال مادريد امتياز از دست بدهد بر دامنه حملات خود افزود و در دقيقه 64 توسط تياگو آلكانترا به گل برتري رسيد. لئونل مسي در آخرين دقيقه بازي اختلاف را به عدد دو رساند تا فاصله هشت امتيازي بارسلونا با رئال مادريد حفظ شود.
جدول رده بندي لاليگا: 1- بارسلونا 84 امتياز، 2- رئال مادريد 76 امتياز، 3- والنسيا 57 امتياز و ...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ يحيي زاده عضو كميته تربيت بدني و جوانان مجلس با اعلام اينكه احتمالا وزير ورزش و جوانان ظرف روزهاي آينده از سوي رئيس جمهور به مجلس معرفي خواهد شد اظهار داشت: مجلس خواستار اجراي سريع اين قانون از سوي دولت است و تاخير در معرفي سرپرست يا وزير را به صلاح ورزش كشور نمي داند چرا كه امسال مسابقات مهم جهاني و انتخابي المپيك پيش روي ورزش كشور قرار دارد و خلاء مديريت يكپارچه مي تواند در نتيجه گيري تيم هاي ملي تاثيرگذار باشد.
¤ حميد سوريان دارنده پنج مدال طلاي جهان در اولين مسابقه خود در سال 90 در رقابتهاي جايزه بزرگ گرجستان به ميدان مي رود. وي پس از حضور در تورنمنت جايزه بزرگ گرجستان كه در تيرماه برگزار مي شود خود را براي شركت در رقابتهاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك لندن در شهريورماه آماده مي كند.

 



خبري كه رئيس فدراسيون اعلام كرد مربي تيم ملي هندبال از اروپاي شرقي مي آيد

رئيس فدراسيون هندبال از استخدام مربي تيم ملي از كشورهاي اروپاي شرقي خبر داد و گفت: تكليف مربي مشخص شده در حال جمع بندي نهايي كارهاي قرارداد و برنامه هاي حضور وي در ايران هستيم.
جلال كوزه گري ضمن بيان اين مطلب گفت: ما دنبال اين هستيم تا بزودي تكليف استخدام مربي بزرگسالان را مشخص كنيم. تمام برنامه ما بر اين است تا اين مربي اواخر ارديبهشت ماه به ايران بيايد. اين مربي از كشورهاي اروپاي شرقي انتخاب شده و در حال جمع بندي نهايي بندهاي قرارداد و برنامه حضور وي در كشور هستيم تا بتواند بلافاصله بعد از ورود به تهران كار خود را شروع كند.
رئيس فدراسيون هندبال كشورمان خاطرنشان كرد: تلاش ما بر اين است تا اين مربي قبل از پايان ليگ برتر قرارداد خود را امضا كند. مي خواهيم دست اين مربي را باز بگذاريم تا خودش نفرات را انتخاب و به اردوي تيم ملي دعوت كند.
وي ادامه داد: اردوهاي تداركاتي تيم ملي هندبال هم از همان روزهاي ابتدايي سال استارت خورده است. اردوي جوانان با هدف حضور در مسابقات جهاني اولين برنامه تمريني هندباليست ها در سال جديد بود كه تقريبا با تركيب نهايي ورزشكاران در تهران برگزار شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي ايراني تيم اميد 48 ساعت ديگر معرفي مي شود
سرپرست تيم ملي فوتبال از معرفي سرمربي تيم اميد ظرف دو روز آينده خبر داد.ترابيان در مورد اينكه كارلوس كي روش چه برنامه هايي براي تيم اميد دارد، اظهار داشت: كي روش منتظر است تا سرمربي تيم اميد معرفي شود و سپس برنامه هاي خود را اعلام كند. قرار است فدراسيون ظرف دو روز آينده سرمربي ايراني تيم اميد را اعلام كند. وي در پاسخ به اين سؤال كه مگر قرار نبود يكي از دستياران كي روش سرمربي تيم اميد شود، گفت: ما چنين قراري با كي روش نداشتيم و دستياران او فقط در تيم ملي هستند ولي او بر تيم هاي اميد و جوانان نظارت مي كند.
مستندات پيروزي عليه هافبك استقلال
مسئولان باشگاه پيروزي مستندات جديدي درباره پرونده هوار ملا محمد به كميته انضباطي ارائه دادند. مسئولان باشگاه پيروزي براي چندمين بار پيگير روشن شدن وضعيت پرونده هوار ملا محمد و شكايت از وي شدند. از همين رو مسئولان كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مستندات جديدي را از باشگاه پيروزي در خصوص اين پرونده خواستار شدند كه اين مدارك توسط باشگاه پيروزي ارايه شد.
اخراج فان خال از بايرن مونيخ
پايگاه هاي اينترنتي بيلد، كيكر و اشپورت 1 آلمان از بركناري لويئس فان خال از مربيگري بايرن مونيخ خبر دادند. سران بايرن پس از تساوي نااميد كننده تيم شان در نورنبرگ تصميم به پايان دادن به همكاري با اين مربي سر شناس هلندي گرفتند . اين تساوي به قيمت از دست رفتن جايگاه سوم جدول رده بندي بوندسليگا براي بايرن تمام شد. اين تيم هم اكنون با خطر از دست دادن فرصت حضور در فصل آينده رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا روبروست.
قلعه نويي و سپاهان به توافق رسيدند
توافقات اوليه ميان باشگاه سپاهان و امير قلعه نويي براي تمديد قرارداد صورت گرفت. مدير روابط عمومي باشگاه سپاهان با اعلام اين خبر گفت: در جلسه اي كه ميان اعضاي هيات مديره و مديرعامل باشگاه برگزار شد، تصميم گرفتيم تا از قلعه نويي براي سال آينده هم استفاده كنيم. در اين زمينه به توافقات اوليه رسيده ايم و اميدواريم كه به نتيجه مناسبي برسيم. خود آقاي قلعه نويي هم ابراز تمايل كردند تا در سپاهان باقي بمانند.
اعتراض رسمي سايپا نسبت به داوري هاي ليگ
باشگاه سايپا به آنچه كه اشتباهات مكرر و فاحش داوري عليه اين تيم خوانده، در نامه اي كتبي به سازمان ليگ برتر اعتراض كرد. بنا بر اعلام سايت رسمي باشگاه سايپا، بعد از وقوع اشتباهات مكرر و فاحش داوري در ديدار تيم فوتبال سايپا مقابل شاهين بوشهر، استيل آذين و فولاد خوزستان، باشگاه سايپا طي نامه اي به سازمان ليگ فدراسيون فوتبال از نحوه قضاوت داوران حاضر در ليگ كتبا اعتراض كرد.
استفاده از 2 ناظر براي ديدارهاي پاياني ليگ
عزيزالله محمدي رئيس سازمان ليگ در مورد تدابير سازمان ليگ براي برگزاري هرچه بهتر ديدارهاي هفته هاي پاياني ليگ برتر گفت: از اين هفته به بعد از 2 ناظر در هر بازي استفاده مي شود تا كنترل بيشتري بر اتفاقاتي كه در مسابقات رخ مي دهد، داشته باشيم.وي با ابراز تاسف از اينكه تيم ها در هفته هاي پاياني ليگ تنها به پيروزي و شكست خود فكر مي كنند، افزود: از اين هفته به بعد من هم در يكي از ديدارهاي مهم حضور پيدا مي كنم و همزمان با ناظرهاي ديگر بازي ها در تماس خواهم بود تا دائما پيگير اتفاقات مسابقات باشم. شايد با اين كار شرايط براي برگزاري هر چه بهتر مسابقات ليگ فراهم شود.
درخواست عجيب عربستاني ها از AFC
مسئولان فدراسيون عربستان در اقدامي غيرمنتظره و خارج از عرف بين المللي طي درخواستي از كنفدراسيون فوتبال آسيا خواستار برگزاري ديدارهاي دور برگشت نمايندگان اين كشور در خارج از خاك ايران شدند.اين درخواست در حالي از سوي مسئولان فوتبال عربستان مطرح مي شود كه تاكنون تمامي ديدارهاي گذشته تيم هاي باشگاهي ايران مقابل تيم هاي سعودي بدون هرگونه مشكلي و با تاييد AFC برگزار شده است.
سپاهان در صدر بازي جوانمردانه ليگ قهرمانان آسيا
تيم فوتبال سپاهان نماينده ايران در پايان دور رفت ليگ قهرمانان آسيا در صدر رده بندي بازي جوانمردانه اين مسابقات قرار گرفت. در اين رده بندي تيم سپاهان ايران به همراه ناگويا گرامپوس ژاپن با گرفتن كمترين كارت زرد و قرمز در صدر اين رده بندي قرار گرفته اند. بازيكنان اين دو تيم در دور رفت مرحله گروهي تنها يك بار از داوران كارت زرد گرفته اند.

 



اخبار ورزش ايران

پايان ليگ برتر ووشو درارديبهشت ماه
رقابت هاي ووشوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز هشتم ارديبهشت ماه با برگزاري ديدارهاي مرحله نهايي به پايان خواهد رسيد.روز گذشته هفته پاياني ازمرحله مقدماتي اين مسابقات در حالي برگزار شد كه چهره چهار تيم صعودكننده از گروه هاي يك و دو از هفته هاي قبل مشخص شده بود. درگروه يك نفت تهران با شكست همه رقبا و 24امتياز و دبيري تبريز كه روز جمعه هر دو بازي خود را به رقبا واگذار كرد با 15امتياز به مرحله نيمه نهايي صعودكردند. در گروه دوم هم مقاومت بسيج و هيئت ووشوي گيلان به ترتيب با 24 و 13امتياز به دور بعد صعود كردند. طبق برنامه سازمان ليگ ووشو هشتم ارديبهشت ماه ابتدا دو تيم نفت تهران و هيئت ووشوي گيلان و سپس مقاومت بسيج با دبيري تبريز در مرحله نيمه نهايي به رقابت خواهند پرداخت. تيم هاي برنده راهي ديدار پاياني شده و تيم هاي بازنده هم ديدار رده بندي را همان روز برگزار مي كنند تا پرونده اين مسابقات بسته شود. پيش بيني مي شود دو تيم مقاومت و نفت مدعيان اصلي قهرماني در مسابقات ووشوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور باشند.
ميران: نتايج ضعيف جودو غيرقابل توجيه است
سرگروه پيشين تيم ملي جودو بااشاره به نتايج اين رشته در رقابتهاي مختلف،گفت: نتايج ضعيف يكسال اخير جودو غيرقابل توجيه است و سازمان تربيت بدني بايد در اين مورد واكنش نشان دهد چرا كه قرار بود فدراسيون هايي كه عملكرد ضعيفي دارند دچار تغيير شوند.
سيدمحمود ميران با بيان مطلب فوق افزود: متاسفانه نتايجي كه در رقابتهاي قهرماني آسيا رقم خورد از قبل هم قابل پيش بيني بود. اگر جودو ايران همين روال را ادامه دهد در سالهاي بعد همين دو مدال برنز را نيز از دست خواهيم داد. وي ادامه داد: نمي دانم چرا سازمان تربيت بدني در مورد تكرار اين نتايج ضعيف واكنش نشان نمي دهد؟ مگر قرار نبود فدراسيون هايي كه عملكرد ضعيفي دارند دچار تغيير شوند؟ تيم ملي جودو سال گذشته با وجود در اختيار داشتن زمان، بودجه وامكانات مناسب در هر ميداني كه شركت كرد با دست خالي به ايران بازگشت. سرگروه پيشين تيم ملي جودو گفت: مدت كوتاهي مسئوليت تيم ملي با من بود و در يك مسابقه تيم ملي نتيجه نگرفت،هزار مدعي و دلسوز پيدا شد كه جودو ما رو به پيشرفت رفته و انتقادات فراواني را متوجه تيم ملي و من كردند ولي معلوم نيست اين مدعيان دلسوز الان كجا هستند؟
فدراسيون دوچرخه سواري به دنبال كسب 3 سهميه المپيك است
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: هدف ما رسيدن به رده اولي آسيا و كسب هر 3سهميه المپيك لندن است.
علي زنگي آبادي با اشاره به امتيازات ركابزنان ايران در بخش جاده عنوان كرد: با تلاش تيم هاي باشگاهي در حال حاضر دوچرخه سواري ايران درجدول رده بندي ايران پس از ژاپن در رده دوم آسيا است اما هدف رسيدن به رده اولي وكسب هر سه سهميه المپيك لندن است.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري درخصوص بخش پيست تصريح كرد: براي سال جاري نيز به مانند سال گذشته 4كاپ جهاني ملبورن،كلمبيا، چين و منچستر را پيش رو داريم. به علاوه فرصت حضور دردوكاپ آسيايي تايلند و مالزي وقهرماني آسيا درمالزي را نيزداريم، در صورتي كه بتوانيم دراين دوره از مسابقات بدون مشكل رواديد شركت كنيم اين شانس را داريم كه حداقل دريك رشته پيست (آمونيوم) ورودي المپيك را به دست آوريم. وي درخصوص بخش كوهستان گفت: خرداد ماه مسابقات قهرماني آسيا راپيش رو داريم براساس برنامه كميته كوهستان مربي ژاپني اين بخش را پيش از اعزام به ايران دعوت خواهيم كرد تا ركابزنان زير نظر وي تمرينات آمادگي پيش ازاعزام را دنبال كنند.
برگزاري مسابقات دووميداني درشيراز
رقابت هاي دووميداني قهرماني كشور پس از 26سال وقفه هفته آينده در شهر شيراز برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار مهر، فدراسيون دووميداني پس از 26سال با هدف احياي اين ر شته در استان ها و شناخت
نقاط ضعف وقوت دووميداني كاران استان ها و شناسايي استعدادها، برگزاري رقابت هاي دووميداني قهرماني كشور (مردان) را در دستوركارخود قرار داده است.
دراين مسابقه كه اولين برنامه تقويم سال 90 فدراسيون دووميداني است، ورزشكاران استان ها از 24تا 26فروردين ماه درپيست دووميداني ورزشگاه حافظيه شيراز به رقابت مي پردازند.
اين رقابت ها جنبه انتخابي براي معرفي ورزشكاران به اردوي تداركاتي تيم ملي جهت حضور در نوزدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني آسيا(تيرماه سال جاري) در ژاپن رادارد. دووميداني كاراني كه بتوانند به ركوردهاي مورد نظر فدراسيون دست يابند تا برنامه مسابقاتي آتي فدراسيون، مشمول دريافت پاداش ماهانه مي شوند.
ركابزنان پتروشيمي تبريز در راه كره جنوبي
تيم دوچرخه سواري پتروشيمي تبريز پايان هفته جاري براي شركت درتور بين المللي كره جنوبي راهي سئول مي شود. اين تور بين المللي دركلاس 2-2 از 25 فروردين ماه به مدت 12 روز و در 9 مرحله برگزار مي شود. دوچرخه سواران حاضر در اين تور كه جايزه اي بالغ بر200 هزار دلاردارد. مسافت
8/1339 كيلومتر را ركاب خواهند زد.تيم پتروشيمي تبريز نماينده كشورمان درپنجمين سفر بين المللي خود درسال 2011 ميلادي با تركيب مهدي سهرابي، قادر ميزباني، بهنام خسروشاهي، «توبياس ارلر»، «بوريس شپلفسكي»،
«مارگوس ابيگر» به همراه كاظم خاتون آبادي به عنوان سرپرست ومربي، حسن محمدپور مكانيسين و پيمان رجعتي ماساژور شركت خواهد كرد.

 



انتظاراتي كه جامعه ورزش از ولاسكو دارد
سرعت دادن به پيشرفت واليبال و حضور تيم ملي در المپيك لندن

خوليو ولاسكو پرافتخارترين گزينه اي است كه تاكنون فدراسيون واليبال بر وي براي حضور در راس تيم ملي دست گذاشته است هر چند كه بيش از يك دهه از افتخارات اين مربي تازه وارد به واليبال ايران مي گذرد.
مذاكرات اوليه خوليو ولاسكو براي به عهده گرفتن هدايت تيم ملي واليبال ايران در هفته هاي پاياني سال گذشته انجام شد و در همان زمان توافقات لازم در اين زمينه حاصل گرديد تا به واسطه حضور اين مربي واليبال، ايران دهه اي متفاوت را آغاز كند. دهه اي كه قهرماني در رقابت هاي مردان آسيا، كسب دوباره سهميه مسابقات جهاني، دستيابي به سهميه المپيك براي نخستين بار و راهيابي به ليگ جهاني از اولويت هاي مهم محمدرضا داورزني و فدراسيون تحت رياستش است.
از طرفي دهه جديد ميلادي هم براي ولاسكو مي تواند دهه اي متفاوت از يك دهه اخير باشد كه بدون موفقيت و قهرماني ملي به پايان رسيد. البته اگر اين مربي 59 ساله بتواند نتايج مورد نظر را براي واليبال ايران رقم بزند.
جديدترين گزينه سرمربيگري تيم ملي واليبال بامداد دوشنبه وارد تهران شد تا پس از انجام مذاكرات تكميلي با مسئولان فدراسيون واليبال قرارداد خود را براي آغاز همكاري با اين فدراسيون منعقد كند و حداقل تا بازي هاي المپيك 2012 لندن در كنار ملي پوشان ايران باشد كه كسب سهميه اين بازي ها را بزرگترين و اصلي ترين اهداف خود قرار داده اند.
«خوليو ولاسكو»، سرمربي جديد تيم ملي واليبال ايران مربي آرژانتيني الاصل است به واسطه حضور درازمدت در كشور چكمه يك ايتاليايي هم قلمداد مي شود. اين مربي بعد از نصرالله خان (پاكستان)، ميلوالاايم (چكسلواكي سابق)، تاداهيكو كوردادا (ژاپن)، پارك سونگ (كره جنوبي)، ماتسو موتو (ژاپن)، پارك كي وون (كره جنوبي)، ميلوراد كياچ (صربستان) و زوران گائيچ (صربستان) نهمين گزينه خارجي است كه به صورت مستقل در راس تيم ملي واليبال ايران قرار مي گيرد و البته نخستين گزينه اروپايي و غيرصربستاني كه مربيگري در واليبال ايران را مي پذيرد.
10 سال مربيگري ملي همراه با كسب 10 مدال اروپايي، جهاني و المپيكي
اولين سال سرمربيگري خوليو ولاسكو با قهرماني همراه شد. وي كه اواخر دهه 80 ميلادي سرمربيگري تيم ملي ايتاليا را پذيرفت با اين تيم عنوان قهرماني مسابقات مردان اروپا را به دست آورد و به فاصله خيلي كم نايب قهرمان جهان شد. اين مربي طي سال هاي 1993 و 1995 نيز ايتاليا را صاحب مدال طلاي رقابت هاي قهرماني مردان اروپا كرد.
نايب قهرماني بازي هاي المپيك 1996 آتلانتا كه با شكست برابر هلند رقم خورد يكي ديگر از عنوان هايي بود كه خوليو ولاسكو با تيم ملي ايتاليا به دست آورد. البته پيش از اين عنوان و طي سال هاي 1990 تا 1994 ولاسكو و شاگردان ايتاليايي اش چهار بار هم قهرمان پيكارهاي ليگ جهاني شدند.
حضور خوليو ولاسكو در واليبال ايتاليا براي تيم زنان اين كشور هم مدال آور بود. قهرماني بازي هاي مديترانه عنواني بود كه ولاسكو آرژانتيني الاصل با تيم واليبال زنان ايتاليا به دست آورد.
تمام موفقيت هاي ولاسكو
در دهه 90 رقم خورد
در اينكه خوليو ولاسكو كارنامه اي درخشان از قهرماني و نايب قهرماني هاي اروپا، المپيك و مسابقات جهاني دارد، شكي نيست هر چند كه همه اين موفقيت ها به دهه 90 معطوف بود و بعد از آن و طي سال هاي ديگر هرگز تكرار نشد. ولاسكو سال 2001 به پيشنهاد مسئولان واليبال چكسلواكي سابق پاسخ مثبت داد و نگرفتن نتايج رضايت بخش باعث پايان زودهنگام اين همكاري شد و اينگونه شد كه وي دوباره به ايتاليا بازگشت و اين بار در تيم «كپي اسل» آغاز به كار كرد.
حدود دو سال پيش هم خوليو ولاسكو سرمربيگري تيم اسپانيا را برعهده گرفت. اين مربي با تيم اسپانيا در پيكارهاي 2010 قهرماني جهان در رده دوازدهم قرار گرفت.
حال با حضور ولاسكو انتظار جامعه واليبال اين است كه اين رشته ورزشي در ايران با سرعت بيشتري به روند رو به رشد خود ادامه دهد و سطح كيفي تيم ملي بالاتر از آني باشد كه در يكي دو سال گذشته مشاهده كرده ايم. تيم ملي واليبال در آخرين تورنمنت معتبري كه حضور داشت توانست عنوان نايب قهرماني بازي هاي آسيايي را كسب كند؛ عنواني كه باارزش بود اما مي شد ژاپن را در بازي فينال شكست مي داديم و به قهرماني مي رسيديم. با پايان يافتن بازي هاي آسيايي حالا مهمترين هدف واليبال حضور در المپيك است، اتفاقي كه امكان رخ دادنش زياد است و يكي از دلايل استخدام ولاسكو نيز همين مسئله بوده است.

تلاش مي كنيم تا به المپيك برسيم
ولاسكو: مي خواهم واليبال ايران را تغيير دهم

به اعتقاد بسياري از كارشناسان، حضور ولاسكو در رأس كادر فني تيم ملي مي تواند نويدبخش موفقيت هاي واليبال ايران در سال 1390 باشد. سرمربي 59 ساله آرژانتيني الاصل كه به همراه تيم ملي ايتاليا سال ها قهرمان رقابت هاي بين المللي اروپا و جهان شده، اكنون قصد دارد با واليباليست هاي ايراني يك بار ديگر قله هاي افتخار را فتح كند. ولاسكو با هدف آشنايي با بازيكنان ايران و مشاهده بازي هاي ليگ برتر واليبال بامداد روز دوشنبه 15 فروردين ماه به تهران سفر كرد. او در مدت اقامت خود در تهران از امكانات تيم هاي ملي و اردوي تيم هاي پايه ديدار كرد و به نظاره بازي هاي مرحله پلي آف و تمرين تيم هاي ليگ برتر نشست.
¤ آقاي ولاسكو چرا دعوت فدراسيون واليبال ايران را براي هدايت تيم ملي پذيرفتيد و تصميم داريد در آسيا كار كنيد؟
اين آزمون خوبي براي سنجش توانايي هايم بود. من تجربه كار در آرژانتين و كشورهاي اروپايي را دارم و به ويژه سال ها در اروپا مربي بودم. علاقه داشتم در آسيا هم توانايي هاي خودم را محك بزنم. در آسيا تيم هاي متفاوتي وجود دارند. در اين مقطع زماني مي خواهم در واليبال ايران تغييراتي به وجود آورم البته به شرطي كه ذهن واليباليست هاي ايراني آماده تغيير باشد.
¤ شما برتري واليبال ايران را نسبت به ساير كشورهاي آسيايي در چه مي بينيد؟
كشورهاي جنوب شرق آسيا به ويژه ژاپن و چين خيلي شبيه به هم بازي مي كنند. آن ها روي سيستم هاي سنتي تمركز دارند و به نوعي سبك واليبال آن ها آسيايي است فكر مي كنم آن ها به سختي تغييرات را بپذيرند، اما واليبال ايران با آن ها متفاوت است و شايد بتوان گفت بيشتر به سبك اروپايي ها نزديك است. ايران پتانسيل زيادي براي ارتقا دارد و راحت تر تغيير مي كند. به طور كلي من شانس بيشتري براي موفقيت واليبال ايران در آسيا قائل هستم.
¤ برنامه شما در ايران كوتاه مدت است يا بلندمدت؟
برنامه من كوتاه مدت است زيرا هدف گذاري فدراسيون روي بازي هاي آسيايي و المپيك لندن است و ما بايد در ابتدا به اين اهداف برسيم. ولي در نظر دارم تا جوانان نيز در كنار تيم تمرين كنند تا براي برنامه هاي بلندمدت آماده شوند.
¤ آيا براي قهرماني در آسيا برنامه اي داريد؟
براي رسيدن به اين هدف بايد برنامه ريزي كنيم. فدراسيون ليست اردوهاي تداركاتي را به من پيشنهاد داده است. بايد روي آن مطالعه كنم تا مناسب ترين برنامه هاي تداركاتي را تدوين كنيم.
¤ آيا راه يابي تيم ملي واليبال ايران را به رقابت هاي المپيك تضمين مي كنيد؟
خير، زيرا فقط خدا مي تواند پيش بيني كند در آينده چه پيش خواهد آمد. اما مي توانم بگويم براي رسيدن به المپيك تمام توان خود را به كار خواهم بست.
¤ آقاي ولاسكو شما بازيكنان و ليگ برتر واليبال ايران را در مقايسه با اروپا چگونه ارزيابي مي كنيد؟
واليباليست هاي خيلي خوبي در ايران بازي مي كنند. البته سطح بازي آن ها يكسان نيست. در ليگ برتر بازيكنان جوان در كنار واليباليست هاي حرفه اي و باتجربه به ميدان مي روند. شيوه بازي تيم ها هم در مواردي با يكديگر تفاوت دارد. من فكر مي كنم سطح واليبال ايران از بسياري كشورهاي اروپايي بالاتر است. البته در اروپا هم كشورهايي مثل ايتاليا و حتي لهستان واليباليست هاي خوبي در اختيار دارند.
¤ به نظر شما سبك واليبال ايران سرعتي است يا قدرتي و كدام شيوه براي واليباليست هاي ايراني مناسب تر است؟
من فكر مي كنم ايراني ها تلفيقي از هر دو سيستم را بازي مي كنند. امروز سيستم بازي ها به هم نزديك شده است. سال ها پيش چند شيوه در مدارس واليبال دنيا وجود داشت و همه از سبك هاي تقريبا خاصي پيروي مي كردند، اما امروزه سبك هاي نوين واليبال به وجود آمده كه همواره درحال رشد و توسعه است. با گسترش وسايل ارتباطي هر كس مي تواند بازي تيم هاي مختلف جهان را ببيند و تحليل كند. قبلا براي تحليل بازي هاي روسيه بايد حتما به المپيك مي رفتيم، اما حالا مي توانيم سيستم بازي آنها را از هر كجاي جهان تحليل كنيم. به همين دليل شيوه بازي ها به هم نزديك شده و ديگر مثل سال هاي گذشته تفاوت قابل توجهي بين سبك واليبال كشورهاي مختلف وجود ندارد. اين موضوع تنها به واليبال محدود نمي شود در ساير رشته هاي ورزشي مثل فوتبال و بسكتبال هم صادق است.
¤ سطح داوري ها در ايران چگونه است؟
من كارشناس داوري نيستم ولي متوجه يك نكته شدم. برخي بازيكنان در رقابت هاي ليگ برتر طوري پنجه مي زنند كه ممكن است در ايتاليا از آنان خطا گرفته شود.
¤ شما چگونه با تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان و سرمربي آن ها (ست كوويچ) تعامل مي كنيد؟
من با ست كوويچ رابطه دوستانه اي دارم. با او در مورد تيم جوانان صحبت كردم و اطلاعات خوبي به دست آوردم بايد بگويم ست كوويچ علاقه زيادي به بازيكنان ايراني دارد. با اين حال كار در تيم هاي پايه شرايط متفاوتي با تيم هاي بزرگسال دارد و من فعلا روي انتخاب بازيكنان بزرگسال تمركز دارم.
¤ آيا قصد داريد تجربيات خود را در اختيار بازيكنان و مربيان جوان ايران قرار دهيد؟
من حاضرم به مربي هاي ايراني آموزش دهم اما بايد خودشان هم بخواهند. شرايط آموزش خيلي به دانشجو بستگي دارد. در زمان هدايت تيم ملي توسط گائيج با وجود اينكه فدراسيون اعلام كرد همه مي توانند از تمرين ها ديدار كنند و سرمربي هم پذيرفت چند نفر از مربي هاي ايراني در سالن تمرين تيم ملي حاضر شدند تا از دانش گائيج بهره ببرند؟ به هرحال من همه مربيان را به تيم ملي دعوت مي كنم و آن ها مي توانند شيوه كار من را ببينند.
بايد يك نكته را يادآور شوم كه من دستيار نمي گيرم كه چيزي به او بياموزم بلكه مي خواهم او در پيشبرد كارها به من كمك كند. در كادر فني تيم ملي بايد كمك مربي متخصص حضور داشته باشد تا بتواند در موارد مهم به من مشاوره دهد.
¤ چه زماني اردوي تيم ملي را آغاز مي كنيد؟
هنوز كاملاً از زمان برگزاري اردو مطمئن نيستم ولي فكر مي كنم نيمه ارديبهشت ماه (آپريل) اردوي آمادگي را شروع كنيم. در معرفي ليست بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي از سرمربي تيم هاي باشگاهي كمك مي گيرم زيرا هنوز همه بازيكنان ايران را به خوبي نمي شناسم.
¤ آيا تمايل داريد از اطلاعات مربيان و كادر فني سابق تيم ملي درباره بازيكنان ايراني بهره ببريد؟
حتماً اگر لازم باشد اين كار را مي كنم. اما در معرفي بازيكنان به اردوي تيم ملي ازنظر همه مربيان باشگاه ها استفاده مي كنم. در مرحله بعد اگر تمايل به همكاري وجود داشت از اطلاعات كادر فني سابق نيز بهره مي گيرم. در اين مقطع زماني كه تيم ملي به من سپرده شده كار ساده اي پيش رو ندارم. من با گروه زيادي از بازيكنان با توانايي هاي متفاوت مواجه هستم كه بايد از ميان آن ها واليباليست هاي موردنظرم را انتخاب مي كنم.
¤ آقاي ولاسكو شما در روزهاي قبل از امكانات ورزشي و رفاهي تيم هاي ملي ديدن كرديد نظر شما در اين باره چيست؟
بلي همين طور است. من بازديد كوتاهي از برخي امكانات تيم هاي ملي و لوازم بدنسازي داشتم. امكانات بسيار خوبي در ايران وجود دارد به ويژه كف پوش مخصوص سالن واليبال كه در فدراسيون موجود است شايد به راحتي در ايتاليا هم پيدا نشود. البته براي استفاده از همه تجهيزات و سالن هاي تمرين بايد مسافت زيادي را در سطح شهر پيمود.
¤ شما حتماً بازي تيم هاي ايران و ايتاليا را در سال گذشته ديده ايد. نظر شما درباره اين بازي چيست؟
بازي خوب و جذابي بود. نكته جالب براي من اين بود كه بازيكنان ايراني در دقايقي بسيار خوب و حرفه اي بازي مي كردند و در لحظاتي هم دچار اشتباهات بچه گانه مي شدند و امتيازهاي راحتي را از دست مي دادند.
¤ اگر شما در آن بازي سرمربي تيم ملي بوديد ايران مي توانست ايتاليا را شكست دهد؟
با آن 12 بازيكن نمي دانم در آن بازي نتيجه مي گرفتم يا خير. اما بارها گفته ام كه واليبال ايران پتانسيل پيشرفت را دارد. اين پيشرفت به بازيكنان ايراني بستگي دارد كه تا چه حد مي توانند تغييرات را بپذيرند. اگر تغييراتي كه موردنظر من است انجام شود مي توانيم انتظار بيشتري از تيم ملي داشته باشيم.
¤ شما موفق ترين و پرافتخارترين مربي واليبال دنيا هستيد به عنوان آخرين سؤال دليل موفقيت شما در زندگي حرفه اي چه بوده است؟
1- كار مستمر 2- فكر روشن 3- مشاوره و استفاده از تجربيات ديگران 4- انتقادپذيري 5- برنامه ريزي و تعيين هدف و سرانجام اينكه هميشه در زندگي مثبت انديشيده ام.

ولاسكو مي تواند به واليبال كمك كند
داورزني: مي خواهيم قهرمان آسيا شويم
رئيس فدراسيون واليبال درخصوص حضور خوليو ولاسكو در رأس تيم ملي واليبال ايران به عنوان سرمربي گفت: حضور وي درايران قطعي شده و تا پايان المپيك 2012 لندن با فدراسيون ايران قرارداد دارد. مهمترين شرايط قرارداد او حضور تمام وقت در ايران است و نمي توان نام مربي پروازي را روي وي گذاشت. همچنين عدم عقد قرارداد با ساير تيم ها يكي ديگر از بندهاي قرارداد اين مربي آرژانتيني است.
رئيس فدراسيون در مورد اهداف واليبال ايران با ولاسكو گفت: جام ملت هاي آسيا، انتخابي المپيك، ليگ جهاني و مسابقات قهرماني جهان رقابتهايي هستند كه پيش رو داريم. عناويني كه در اين رقابتها كسب خواهدشد در روند ادامه همكاري فدراسيون با ولاسكو تاثير دارد.
داورزني گفت: مي خواهيم قهرمان آسيا شويم، جواز حضور درجام جهاني را بگيريم و در انتخابي المپيك جواز حضور در بازيهاي 2012 لندن را به ارمغان بياوريم.
وي با اشاره به تجربيات موفق ولاسكو خاطرنشان ساخت: وي به لحاظ شخصيتي يكي از مربيان بسيار خوب دنياست و كارنامه درخشاني دارد و يكي از مربياني است كه از نظر رواني مي تواند به تيم ايران كمك كند. اميدوارم با توجه به اينكه سال سختي در پيش داريم بتوانيم با حضور ولاسكو و طبق برنامه اي كه تنظيم كرده ايم پيش برويم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14