(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 22 فروردین 1390- شماره 19898

بهره برداري از 40 كيلومتر بزرگراه در سال جاري
مسدود شدن بزرگراه شهيد صياد شيرازي ساعتي پس از افتتاح
كارت پايان خدمت 15 روزه صادر مي شود
پرستاران واجد شرايط، همتراز هيئت علمي دانشگاه ها قرار مي گيرند
حسين آبادي: فناوري جديد در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به كار گرفته مي شود
اعتراف مرد40 ساله به 50 فقره سرقت و كلاهبرداري
تجهيز 3500 اتوبوس تهران به سيستم كارتخوان
ريزش ديوار جان يك دانش آموز ساوه اي را گرفت
قاتل 4عضو يك خانواده برازجاني دستگير شد
كارشناسان جهاني هواشناسي: زمستان چهارشنبه برمي گردد !
خدمات ويزيت رايگان مردم در مطب پزشكان بسيجي
در سروستان فارس روي داد سقوط يك فروند هواپيما در ماموريت آموزشي
فحش ناموسي نخست وزير انگليس به يك خبرنگار!
كشف 770 كيلوگرم حشيش در آب هاي بندرعباس
در اراك اتفاق افتاد دستگيري دريافت كنندگان تسهيلات ميلياردي با اسناد جعلي
معاون دادستان خبر داد دستگيري باند سارقان و متجاوزان به عنف در اهواز



معاون فني و عمراني شهرداري تهران خبر داد
 بهره برداري از 40 كيلومتر بزرگراه در سال جاري

معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: از مجموع 110 كيلومتر بزرگراه كه امسال در دست احداث است 40 كيلومتر آن به بهره برداري خواهد رسيد.
مازيار حسيني در نشست فصلي مديران شهرداري كه در برج ميلاد برگزار شد، گفت: در سال گذشته 95 كيلومتر بزرگراه، احداث 60 تقاطع غيرهمسطح، اتمام فاز اول مطالعات لرزه اي 110 پل و همچنين آغاز طراحي 20 كيلومتر تونل ترافيكي انجام شد.
وي با بيان اين كه در سال گذشته 54 كيلومتر بزرگراه و معبر به بهره برداري رسيد، افزود: از مرداد تا بهمن ماه سال 89 فاز اول برج ميلاد با يك هزار و 600 آيتم كاري انجام شد و همچنين 15 كيلومتر كانال، 24 كيلومتر لوله گذاري و احداث حوضچه هاي رسوب گذاري نيز انجام گرديد.
حسيني با اشاره به اهم اقدامات سال گذشته اظهار داشت: تدوين آيين نامه برخورد با تخلفات پيمانكاران، شروع نظام بودجه ريزي بر اساس نيازهاي اولويت دار، تعيين صلاحيت و كنترل ظرفيت ارجاع كار پيمانكاران و تشكيل كميسيون عمران و زيرساخت از اهم برنامه هاي سال 89 بوده است.
وي تصريح كرد: تدوين، تصويب و اجراي نظام فني و اجرايي شهرداري تهران، تشكيل مجموعه تخصصي براي نگهداشت و بهره برداري از پل ها، بزرگراه ها و ابنيه مهندسي، تعيين صلاحيت توليدكنندگان آسفالت و... از جمله برنامه هاي سال جاري است.
به گفته حسيني در سال 90، در مجموع 110 كيلومتر بزرگراه در دست احداث است كه 40 كيلومتر آن افتتاح مي شود و 53 پروژه جمع آوري آب هاي سطحي نيز انجام خواهد شد.
وي از تكميل بزرگراه آزادگان در سالجاري خبر داد و گفت: همچنين درياچه چيتگر، دوطبقه كردن بزرگراه صدر، پروژه تونل صدر- نيايش، بزرگراه شهيد زين الدين و بزرگراه شهيد همت غرب از پروژه هايي است كه امسال با جديت دنبال مي شود.

 



مسدود شدن بزرگراه شهيد صياد شيرازي ساعتي پس از افتتاح

بزرگراه شهيد صياد شيرازي كه روز شنبه با حضور شهردار تهران به بهره برداري رسيده بود ساعتي پس از افتتاح مسدود شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اين زمينه گفت: بسته شدن بزرگراه شهيد صياد شيرازي به دليل اعمال نشدن برخي از اصلاحات راهنمايي و رانندگي بود كه پيش از اين به شهرداري اعلام كرده بوديم.
سردار حسين رحيمي با بيان اينكه براي جلوگيري از بار ترافيكي خيابانهاي اطراف ميدان سپاه خواستار برخي از اصلاحات ترافيكي در اين بزرگراه شده بوديم افزود: شهرداري در حال انجام اين اصلاحات است و به سرعت اين تغييرات انجام مي شود.
وي ادامه داد: براي كاهش بار ترافيكي نياز به انجام اين اصلاحات بود كه متاسفانه كمي در افتتاح اين بزرگراه عجله شد هرچند به سرعت اين اصلاحات در حال انجام است.
پيش از اين معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري منطقه 7 اعلام كرده بود كه هماهنگي كامل ميان شهرداري و پليس راهور برقرار است و شهرداري به دليل ايمن سازي مسيرهاي فرعي پروژه را با يك روز تاخير به بهره برداري مي رساند.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري منطقه 7 نيز ايمن سازي مسيرهاي فرعي را دليل تاخير در بهره برداري از اين مسير عنوان داشت و گفت: اين بزرگراه تا ظهر يكشنبه بازگشايي مي شود.
به گزارش مهر مهدي فقيري افزود: مشكلي با پليس راهور نداشتيم و تنها به دليل آنكه بهره برداري پروژه با اوج ترافيك در منطقه همراه بود مسير تا صبح يكشنبه بسته شد تا برخي از ايمن سازي هاي مسير انجام شود.
همچنين به گزارش فارس سخنگوي شهرداري تهران نيز در اين زمينه گفت: با اجراي برنامه هاي ترافيكي ظرف 2 روز آينده مشكل قطعه پاياني بزرگراه شهيد صياد شيرازي برطرف مي شود.
محمدهادي ايازي در پاسخ به اين پرسش كه موضوعات ترافيكي قبل از اجراي افتتاح پروژه ديده نشده بود، گفت: طبيعي است كه وقتي پروژه اي افتتاح مي شود ترافيك افزايش مي يابد. در مورد تونل توحيد نيز اينگونه بود اما در حال حاضر مشاهده مي كنيم كه مشكل برطرف شده است.

 



كارت پايان خدمت 15 روزه صادر مي شود

رئيس سازمان وظيفه عمومي از كاهش مدت زمان صدور و ارائه كارت پايان خدمت به 10 الي 15 روز خبر داد.
به گزارش فارس سردار حميد صدرالسادات گفت: سيستم سازمان نظام وظيفه براي صدور كارت پايان خدمت به روز است و در صورتي كه اطلاعات سربازان به موقع بدست مان برسد، اقدام لازم را براي صدور كارت انجام مي دهيم.
وي درباره اين كه چرا صدور كارت پايان خدمت زمان مي برد، اظهار داشت: از آن جايي كه كارت پايان خدمت به صورت متمركز و از طريق سازمان نظام وظيفه انجام مي شود، اطلاعات سربازان پس از اتمام خدمت سربازي بايد توسط يگان ها جمع آوري و به سازمان اعلام شود، اين موضوع باعث افزايش مدت زمان صدور كارت مي شود.
سردار صدرالسادات افزود: در تلاش هستيم تا مدت زمان صدور كارت پايان خدمت را به 10 الي 15 روز برسانيم.

 



پرستاران واجد شرايط، همتراز هيئت علمي دانشگاه ها قرار مي گيرند

معاون درمان وزارت بهداشت از قرار گرفتن پرستاران واجد شرايط داراي مدارك كارشناسي و كارشناسي ارشد كه بيشترين امتيازات لازم را كسب كنند، همتراز هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي خبر داد.
حسن امامي رضوي در حاشيه برنامه سومين همايش بزرگ پرستاران بسيجي كه در بيمارستان فوق تخصصي خاتم الانبيا(ص) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقاي آموزش و يادگيري پرستاران تحت عنوان پرستار و آموزش باليني در سال 90 اجرا خواهد شد و در اين راستا براي تشويق پرستاران و ارائه خدمات بهتر از سوي آنان، پرستاران واجد شرايط داراي مدارك كارشناسي و كارشناسي ارشد همتراز هيئت علمي دانشگاه ها قرار مي گيرند.
وي تصريح كرد: براساس مصوبات و قوانين در سال 90، بالغ بر 3 برنامه شاخص در بحث ارتقاي بهره وري شغلي پرستاران در كشور صورت مي پذيرد كه نخستين برنامه بحث گزينش 23 هزار پرستار است تا پرستاران با ايجاد زمينه شغلي بهتر بتوانند خدمات مناسبتري را نيز به مردم ارائه كنند.

 



حسين آبادي: فناوري جديد در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به كار گرفته مي شود

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از بكارگيري فناوري جديد در مبارزه با قاچاق مواد مخدر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجو سردار حميد رضا حسين آبادي افزود: با توجه به افزايش روند مصرف، توليد و ترانزيت شيشه در كشور، مي توان گفت بزرگترين موفقيت پليس در راه مبارزه با مواد مخدر، اصلاح قانون در حوزه مواد مخدر صنعتي بود.
وي مهم ترين دستاورد سال 89 را برخورد با دانه درشت ها و قاچاقچيان بين المللي دانست.
حسين آبادي، ادامه برخورد با شبكه ها، باندها و عناصر اصلي قاچاق مواد مخدر، جمع آوري توزيع كنندگان و خرده فروشان از سطح شهرها و تعامل بيشتر با پليس كشورهاي افغانستان و پاكستان را از ديگر برنامه هاي پليس كشور در سال جاري عنوان كرد.
وي يكي از برنامه هاي پليس مبارزه با مواد مخدر را در سال جديد، توسعه كمي و كيفي سگ هاي موادياب دانست و اظهار داشت: امسال سگ هاي موادياب پليس به دو برابر افزايش خواهد يافت و شاهد حضور بيشتر سگ هاي مواد ياب در تمامي ايستگاه هاي ايست و بازرسي استان هاي كشور خواهيم بود.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از خانواده ها خواست به موضوع مواد مخدر به عنوان تهديد جدي نگاه كنند و افزود: امروز با توجه به گستردگي و تنوع انواع مواد مخدر به ويژه مواد مخدر صنعتي و جديدي كه هر روز با عناوين مختلف وارد بازار مي شود، خانواده ها بايد مواد مخدر را تهديد جدي بدانند.

 



اعتراف مرد40 ساله به 50 فقره سرقت و كلاهبرداري

مرد 40 ساله اي كه اقدام به سرقت خودرو، جواهرفروشي ها، بانك ها و كلاهبرداري مي كرد پس از دستگيري به بيش از 50 فقره سرقت و كلاهبرداري اعتراف كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از دادسراي ناحيه 10 هاشمي، در پي اعلام گزارشي از سوي مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر فعاليت مرد شيادي كه اقدام به سرقت از بانك ها و جواهرفروشي ها، سرقت خودرو، جعل سند و سپس كلاهبرداري هاي ميليوني مي كرد مأموران با دستور قضايي براي دستگيري وي جستجوهاي خود را آغاز كردند.
در پي تحقيقات صورت گرفته از سوي مأموران سرانجام محل رفت و آمد متهم فراري شناسايي و مأموران وي را در يك اقدام غافلگيرانه دستگير و تحويل مقام قضايي دادند.
متهم در بازجويي صورت گرفته در زمينه سرقت و كلاهبرداري از اموال شهروندان تهراني اعتراف كرد كه بيش از 50 فقره سرقت از جواهرفروشي ها و بانك ها و نيز كلاهبرداري با عناوين مختلف جعلي نظير مشاور املاك و بنگاه دار دلال و غيره را در كارنامه كيفري خود دارد.
گفتني است، متهم سابقه دار با دستور قضايي به دليل سوابق طولاني در زمينه سرقت و كلاهبرداري و نيز يك بار سابقه حبس روانه زندان شد.

 



تجهيز 3500 اتوبوس تهران به سيستم كارتخوان

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران از تجهيز 3هزار و500 دستگاه اتوبوس به سيستم كارتخوان خبر داد.
پيمان سنندجي از سال 90 به عنوان سال حركت جهادي در افزايش جابه جايي مسافر براي اتوبوسراني تهران نام برد و گفت: بدون ترديد در سال 90 شاهد افزايش آمار جابه جايي مسافر از طريق ناوگان اتوبوسراني پايتخت هستيم.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با بيان اينكه براي پيشرفت ناوگان اتوبوسراني برنامه هاي متعددي درنظر گرفته شده است گفت: گسترش خطوط BRT، گسترش حجم فعاليت خطوط شبانه و استقرار فن آوري هاي ديجيتال در ايستگاهها و اتوبوسها از جمله اين برنامه هاست.
وي از تعريض محور شمالي خط 4 اتوبوسهاي تندرو در بزرگراه شهيد چمران در تعطيلات نوروز خبر داد و اظهار كرد: در اولين روزهاي سال جديد ساخت محور جنوبي اين خط حد فاصل ميدان جمهوري اسلامي تا پايانه مسافربري جنوب آغاز شد.
سنندجي همچنين با اعلام اينكه خط 10 اتوبوسهاي تندرو از ميدان آزادي تا واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي در محدوده ميدان پونك نهايي شده، تصريح كرد: در انتظار ورود اتوبوسهاي جديد دوكابين هستيم تا اين سامانه به شكل رسمي كار خود را آغاز كند.
وي تمركز در به كارگيري هرچه بيشتر سيستم هاي هوشمند را از مهم ترين موضوعاتي كه در سال 90 در ناوگان اتوبوسراني با جديت دنبال مي شود نام برد و به مهر گفت: علاوه بر اين نسبت به استفاده از بليتهاي الكترونيك و تجهيز ايستگاهها و اتوبوسهاي شركت واحد به سيستم GPS نيز در سال جاري اقدام خواهد شد.

 



ريزش ديوار جان يك دانش آموز ساوه اي را گرفت

اراك- خبرنگاركيهان:
ريزش ديوار بر اثر تندباد در روز شنبه جان يك دانش آموز را گرفت و يك دانش آموز ديگر را مصدوم و راهي بيمارستان كرد.
اين دو، دانش آموز كلاس سوم راهنمايي بودند كه در راه مدرسه و عبور از كنار ديوار دچار حادثه شدند.بر اثر اين حادثه دانش آموز حامد هوشيار جان خود را از دست داد و رامين اميري راهي بيمارستان شد.

 



قاتل 4عضو يك خانواده برازجاني دستگير شد

فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: قاتل 4نفر از اعضاي يك خانواده برازجاني دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر رضا محمدي يگانه صبح يك شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تاريخ 17 دي ماه سال گذشته فردي به نام مصطفي به همراه اسماعيل كه نسبت فاميلي با هم داشتند ساعت 6و45 دقيقه بامداد به منزل صالح قانع حمله ور شده و با شليك 17تير پدر، مادر و دو فرزند ذكور خانواده را به قتل رساندند.
وي افزود: پس از بررسي هاي اوليه ماهيت و هويت قاتل مشخص شد و انگيزه آنان مخالفت اعضاي خانواده قانع با خواستگاري قاتل از دخترشان بود و به دليل مخالفت اين خانواده دست به اقدام جنون آميز قتل 4نفر از اعضاي اين خانواده زدند.
فرمانده انتظامي استان بوشهر تصريح كرد: در بازجويي هاي اوليه 128 فشنگ سلاح كلاش و ديگر ادوات از قاتلان كشف شد و موضوع شناسايي دستگيري قاتلان در دستور كار پليس قرار گرفت.
محمدي يگانه بيان داشت: قاتل اصلي دائماً درحال تعويض مكان بود و به شهرستان هاي مختلف و استان هاي همجوار فرار مي كرد كه پس از پيگيري هاي زياد اسماعيل به عنوان همدست اصلي قاتل در روستاي گينه شهرستان رامشير استان خوزستان شناسايي و دستگير شد و تلاش براي دستگيري متهم اصلي ادامه يافت.
فرمانده انتظامي استان بوشهر اظهار داشت: از ساعت 14 روز شنبه اقدامات عملياتي ويژه در بوشهر انجام شد و چهار نفر از كساني كه در جابه جايي تأمين آذوقه و پول و اياب و ذهاب قاتل اصلي كمك مي كردند، دستگير شدند.
محمدي يگانه گفت: پس از دستگيري همدستان قاتل، وي نيز در باغ هاي اطراف يكي از شهرهاي دشتستان شناسايي و دستگير و دو نفر از همدستان وي نيز دستگير شدند.
وي با بيان اينكه يكي از همراهان قاتل اصلي يك تبعه بيگانه بود، عنوان داشت: از قاتل و همدستانش يك قبضه سلاح كلاش و خشاب مربوطه كشف شد.
محمدي يگانه افزود: در اين رابطه 10نفر در مجموع دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان بوشهر خاطرنشان كرد: انتظار داريم مراجع قضايي در اين زمينه با قاطعيت اقدام كنند.

 



كارشناسان جهاني هواشناسي: زمستان چهارشنبه برمي گردد !

براساس اعلام كارشناسان جهاني هواشناسي، تهران و بيشتر شهرهاي كشور از چهارشنبه 24 فروردين ماه چهره زمستاني به خود مي گيرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري فورسا، بر اين اساس كمينه دماي هواي تهران در روز چهارشنبه با بارش باران به 2 درجه و در روز پنج شنبه 25 فروردين به 3 درجه خواهد رسيد.
بنا به اين گزارش، فردا بيشينه و كمينه دماي هوا 20 و 8 درجه خواهد بود و در روز چهارشنبه 24 فروردين و پنج شنبه 25 فروردين تهراني ها هواي زمستاني را تجربه خواهند كرد به طوري كه بيشينه و كمينه دماي هوا به ترتيب طي اين دو روز به (2و16) و (12 و 3) درجه خواهد رسيد.
براساس اين گزارش، دماي شهر كرج در روز چهارشنبه به صفر خواهد رسيد و شهرهاي قزوين، زنجان، اردبيل، مشكين شهر و خلخال بارش برف و يخبندان را تجربه خواهند كرد.
همچنين، دماي هواي بالاي 30 درجه و رطوبت بالا در شهرهاي ساري و گرگان و تنكابن روز چهارشنبه كاهش مي يابد و دماي هواي اين شهرها به 14 تا 8 درجه مي رسد.
اين گزارش مي افزايد: دماي هوا در مشهد نيز بيشتر از 25 درجه خواهد بود و در روز پنجشنبه 25 فروردين با نفوذ يك سامانه بارش زاي سرد، به 4 درجه خواهد رسيد.همچنين در شهرهاي سواحل خليج فارس كاهش 6 تا 8 درجه اي دما قابل انتظار است.

 



به مناسبت هفته سلامت امروز ارائه مي شود
خدمات ويزيت رايگان مردم در مطب پزشكان بسيجي

همزمان با هفته سلامت و در پنجمين روز از اين هفته امروز، دوشنبه، 22 فروردين ماه جاري خدمات ويزيت رايگان در مطب هاي پزشكان بسيجي به عموم مردم ارائه مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي ارائه خدمات ويزيت رايگان عموم مردم بويژه افراد محروم و مستضعف به همت سازمان بسيج جامعه پزشكي، توسط پزشكان بسيجي عضو اين سازمان صورت مي گيرد.
براساس اين گزارش، اين خدمات تنها در قالب ويزيت سرپايي بوده و ساير خدمات جانبي و اعمال جراحي در اين طرح ارائه نمي شود.
ارائه خدمات ويزيت رايگان به نمازگزاران جمعه از ديگر برنامه هاي سازمان بسيج جامعه پزشكي در هفته سلامت بود كه جمعه، 19 فروردين ماه جاري در سراسر كشور ارائه شد.
لازم به ذكر است، هفته سلامت با شعار «مقاومت هاي ضدميكروبي يك تهديد جهاني» از پنجشنبه، 18 فروردين ماه جاري آغاز و تا 24 فروردين ماه ادامه دارد.

 



در سروستان فارس روي داد سقوط يك فروند هواپيما در ماموريت آموزشي

يك مقام آگاه در استان فارس گفت: يك فروند هواپيماي نظامي حوالي شهرستان سروستان در استان فارس ديروز هنگام ماموريت آموزشي سقوط كرد.
اين منبع آگاه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در اين حادثه متاسفانه خلبان جنگنده به شهادت رسيده و كمك خلبان اين حادثه نيز مجروح شده است.
هنوزجزييات بيشتري ازاين حادثه منتشر نشده اما يك هيات كارشناسي نظامي براي بررسي بيشتر موضوع به شهرستان سروستان اعزام شده است. درباره علت وقوع اين حادثه نيز تا كنون اظهار نظري نشده است.سروستان در فاصله 80 كيلومتري شرق شيراز واقع شده است.

 



فحش ناموسي نخست وزير انگليس به يك خبرنگار!

نخست وزير بريتانيا كه در سفر به پاكستان اذعان كرده بود «انگليس عامل بسياري از مشكلات جهاني است»، در پرواز بازگشت به لندن، خبرنگاري را كه گزارش اين اظهارات را مخابره كرده بود، با ركيك ترين الفاظ مورد حمله قرار داد!
به گزارش شبكه ايران به نقل از روزنامه انگليسي ديلي ميل، «ديويد كامرون» نخست وزير بريتانيا كه در سفر خود به پاكستان اذعان كرده بود كه كشورش عامل بسياري از مشكلات جهاني است، در پرواز بازگشت به لندن خبرنگاري را كه گزارش اين اظهارات را مخابره كرده بود، مورد فحاشي قرار داد!
بنابراين گزارش، وي پس از آنكه فهميد چه جنجالي بر سر سخنانش ايجاد شده است، خبرنگار مزبور را با ركيك ترين الفاظ مورد هجمه قرار داد.
يك شاهد عيني اين صحنه مي گويد كه كامرون هر چند كنترل خود را از دست نداد اما عصبانيت از تمام چهره اش مي باريد. وي پس از فحاشي، با خوردن نوشيدني و خوش و بش كردن با ديگران، تلاش كرد تا خود را آرام نشان دهد.
كامرون در سفر به پاكستان اذعان كرده بود كه انگليس مشكل بسياري از معضلات جهان از جمله مناقشه كشمير است و اين سخنان كامرون تلاشي براي فرار از تاريخ پليد استعماري بريتانيا قلمداد شده بود.
با اين حال، سخنان كامرون در كشورش با انتقادات زيادي مواجه شد تا آنجا كه «ديزي كوپر» از واحد مطالعات سياسي وزارت خارجه انگليس در واكنش به اظهارات كامرون گفت: «انگليس ديگر نبايد از اينكه در گذشته استعمارگر بوده شرمنده باشد!»
رسانه هاي انگليس در حالي اظهارات كامرون در خصوص ريشه داشتن بسياري از مشكلات جهان در سياست هاي انگليس را مورد حمله قرار دادند كه به گفته مورخان، انگليس علاوه بر كشمير، مسئوليت تاريخي درگيري ها و اختلافات بسياري را به دوش مي كشد.
از جمله اين موارد، ردپاي لندن در منازعه خاورميانه است چرا كه در سال 1917 تصميم به ايجاد سرزميني براي يهوديان در قلمرويي به نام فلسطين گرفت.
همچنين مرزهاي بسياري از كشورهاي خاورميانه نيز كه اكنون محل اختلاف و درگيري است، توسط انگليس ترسيم شده است. به عنوان مثال، بخش زيادي از مناطق مرزي بي ثبات بين پاكستان و افغانستان، در قرن نوزدهم توسط انگليس مشخص شد.
از ديگر فتنه پراكني هاي تاريخي انگليس، مي توان به دخالت اين كشور در موضوع جزاير سه گانه ايراني و محق جلوه دادن شيخ نشين هاي خليج فارس كه در دهه 90 تحت الحمايه انگليس بودند، اشاره كرد.
همچنين اسنادي كه جديداً از جنايات انگليس در 50 سال گذشته عليه استقلال طلبان كنيا منتشر شده نيز بر اظهارات كامرون كه اصطلاحاً « از دهانش در رفته» صحه مي گذارد.

 



كشف 770 كيلوگرم حشيش در آب هاي بندرعباس

فرمانده درياباني هرمزگان از كشف 770 كيلوگرم حشيش در آب هاي شرق بندرعباس توسط واحدهاي عملياتي و اطلاعاتي اين فرماندهي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، الياس راستين در جمع خبرنگاران در مورد تشريح جزئيات اين عمليات اظهار داشت: اين محموله بزرگ ظرف 48 ساعت گذشته در خورهاي شرقي بندرعباس در اطراف جزيره هرمز كشف و ضبط شده است.
وي افزود: اين مقدار مواد در راستاي توزيع در اقصي نقاط هرمزگان از كشور پاكستان به شهرستان جاسك و از آنجا به سمت بندرعباس در حال انتقال بود كه با هوشياري مأموران بار ديگر سوداگران مرگ ناكام ماندند.
فرمانده درياباني هرمزگان ادامه داد: مأموران فرمانده درياباني هرمزگان در پي اين عمليات موفق به كشف يك شناور موتوري بدون سرنشين شدند كه تحقيقات پليس براي دستگيري سوداگران مرگ همچنان ادامه دارد.
راستين افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون پليس درياباني هرمزگان 107 نفر تبعه خارجي متجاوز به مرزهاي ايران را دستگير و يك هزار و 24 كيلوگرم انواع مواد مخدر، 147 دستگاه رسيور ماهواره، 22 هزار بطري انواع مشروبات الكلي در سطح استان، 292 هزار ليتر سوخت در سطح دريا و ساير اقلام به ارزش افزون بر يك ميليارد تومان را كشف كرده است.

 



در اراك اتفاق افتاد دستگيري دريافت كنندگان تسهيلات ميلياردي با اسناد جعلي

اراك- خبرنگار كيهان:
دريافت كنندگان تسهيلات ميلياردي با اسناد جعلي در اراك دستگير شدند.
سرهنگ رضا احمدي، رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: دو نفر كه با اسناد جعلي تسهيلات ميليارد ريالي از يك بانك در اراك دريافت كرده بودند دستگير شدند.
وي گفت: اين متهمان با ثبت يك شركت صوري به نام «صمصام موتور» دو ميليارد ريال تسهيلات دريافت كرده بودند كه پس از اثبات جعلي بودن اسناد دستگير شدند.
يكي از متهمان پس از دستگيري به دريافت 200 ميليون تومان تسهيلات ديگر با اسناد جعلي اعتراف كرد.

 



معاون دادستان خبر داد دستگيري باند سارقان و متجاوزان به عنف در اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون دادستان عمومي و انقلاب شهرستان اهواز از دستگيري اعضاي باند سارقان و متجاوزان به عنف در اين شهرستان خبر داد.
احمد فاتحي گفت: دو متهم به نام هاي «ع.ن» و «ر.خ» كه اقدام به ربودن دختران و زنان و آزار و اذيت آنان در سطح شهر مي كردند دستگير شدند.
وي افزود: نامبردگان پس از ربودن دختران و زنان با تهديد به وسيله سلاح اقدام به آزار و اذيت و سرقت از آنان مي كردند كه با تلاش دستگاه قضايي و نيروي انتظامي شهرستان اهواز دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي دادگستري خوزستان، سرپرست مجتمع قضايي ويژه مبارزه با سرقت شهرستان اهواز، اظهار داشت: اين افراد به وسيله يك دستگاه خودرو پرايد و در پوشش مسافر با تهديد دختران و زنان، به وسيله چاقو آنان را ربوده و با آزار و اذيت و گرفتن عكس از آنان به وسيله تلفن همراه و تهديد به پخش تصاوير در اينترنت، اموالشان را به سرقت مي بردند.
تاكنون سه نفر از قربانيان اين آدم ربايي شكايت خود را اعلام كرده اند و با كشف مقداري از اموال به سرقت رفته از دست يك نفر مالخر به نام «س. الف» كه تبعه كشور بيگانه است، اين فرد دستگير و روانه زندان شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14