(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 فروردین 1390- شماره 19902

حمايت همه جانبه از سرمايه گذاري براي ايجاد اشتغال در مازندران
آيت الله جوادي آملي در ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار آمل:
شهر به عنوان شناسنامه شهروند است
ايران در كيهان
سرتيپ علي فضلي خبر داد اعزام 800هزار نفر در قالب كاروان راهيان نور به مناطق جنگي
نماينده مردم در مجلس: بيمارستان هاي كرج استاندارد قابل قبولي ندارند
اعتراض به كاهش اعتبارات فارس در لايحه بودجه سال 90
برگزاري دومين سالگرد درگذشت شاعر بسيجي گيلان در رشت
3 ميليون مسافر نوروز امسال به آبادان سفر كردند
رئيس مركزي بهداشت كلاله: بيماري هاي عفوني مردم را با مشكلات مواجه كرده است
تا پايان سال جاري محور شهركرد به ايذه بازگشايي مي شود
معاون استاندار همدان: ادارات دولتي اموال مازاد خود را بفروشند
نخستين بوستان سلامت كشور در قم افتتاح شد
اختصاص 50 ميلياردريال به منظور تعريض و بهسازي مبادي ورودي مشهد



حمايت همه جانبه از سرمايه گذاري براي ايجاد اشتغال در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: در سال جاري موضوع ايجاد اشتغال يكي از مهم ترين كارهاي استان است كه بايد با حمايت از سرمايه گذاران، زمينه و بستر لازم آن فراهم شود.
سيدعلي اكبر طاهايي در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان، با تاكيد بر حمايت مديران از كارآفريني و ايجاد اشتغال گفت: به منظور ايجاد فرصت هاي جديد سرمايه گذاري، مي بايست با برداشتن موانع، راه را براي ورود بخش خصوصي به عرصه اشتغال هموار كرد.
وي با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب به جهاد اقتصادي، خاطرنشان كرد: مسئولان نيز بايد با تبعيت از فرمايشات ايشان، در جهت ايجاد فضاي كار و تلاش در جامعه همه تلاش خود را به كار بندند.
طاهايي با اشاره به تعهد استان به منظور ايجاد بيش از يكصدهزار فرصت شغلي در سال جاري، بيان داشت: اين كار بسيار بزرگي است كه البته دولت با تمهيدات لازم از اجراي آن حمايت خواهد كرد.
استاندار مازندران ادامه داد: با تصميم دولت قرار است كه امسال 90 هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي در جهت اشتغالزايي اعطا شود.
طاهايي با بيان اينكه حدود 30 درصد از مراجعين در ملاقات هاي عمومي مديران را جويندگان شغل تشكيل مي دهند، اظهار داشت: در صورتي كه تعهدات اشتغالزايي به مدت 2 سال به خوبي انجام شود بخش اعظمي از دغدغه هاي مردم و مسئولان كاسته خواهد شد.
وي افزود: قسمت عمده اي از اين اشتغالزايي را اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان با افزايش صادرات و ايجاد اشتغال در اين بخش مي بايست عهده دار شود.
استاندار مازندران خطاب به منتقدان آمار اشتغالزايي استان در سال گذشته، گفت: بيش از 10 هزار شغل پارسال توسط وام هاي خوداشتغالي صندوق مهر امام رضا(ع) در استان ايجاد شد كه با احتساب اشتغالزايي دستگاه هاي اجرايي و بخش هاي خصوصي، آمار ارائه شده دقيق و صحيح است.

 



آيت الله جوادي آملي در ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار آمل:
شهر به عنوان شناسنامه شهروند است

آمل- خبرنگار كيهان:
آيت الله جوادي آملي گفت: شهر به عنوان شناسنامه شهروند است و اگر در شهر مراكز علمي، فرهنگي، دانشگاهي، اجتماعي، اشتغال زا و درآمدزا وجود نداشته باشد، در حقيقت شهري بدون شناسنامه است.
اين مرجع تقليد در ديدار با شوراي اسلامي شهر و شهردار آمل افزود: اگر كسي شهر خود را نشناسد در نگهداري آن كوتاهي مي كند و اگر در نگهداري آن كوتاهي كند در شهرآرايي موفق نمي شود.
وي افزود: شهر به عنوان شناسنامه شهروند است و اگر در شهر مراكز علمي، فرهنگي، دانشگاهي، اجتماعي، اشتغال زا، و درآمدزا وجود نداشته باشد شهري مصرف كننده و در حقيقت شهري بدون شناسنامه است.
اين چهره مشهور جهان اسلام به قله دماوند شهرستان آمل و بركاتي كه از اين قله شامل انسان مي شود اشاره كرد و گفت: آمل از جمله شهرهاي نمونه اي است كه انسان هايي مانند اين قله تربيت كرده تا ديگران از علوم و دانش آنها بهره مند شوند، پس اولين كار شوراي اسلامي شهر و شهرداري آمل شناسايي شهر است.
وي با ابراز تأسف از اينكه در شهر آمل با وجود مراكز متعدد علمي و آموزشي هنوز يك دانشگاه جامع دولتي وجود ندارد، بيان كرد: اين نيازها را سال ها به مسئولان گفته ايم.
جوادي آملي با بيان اينكه بسياري از شهروندان شايد نتوانند از ييلاق در ايام تابستان استفاده كنند، خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت رودخانه هراز و اينكه مردم بتوانند از طبيعت آنجا در ايام تابستان به همراه نواها، اشعار و غزليات خوب در كنار ساخت اين پل ها بهره مند شود نمونه اي از شهرآرايي محسوب مي شود.
مفسر قرآن مهم ترين كار براي هر شخص را با خودشناسي دانست و خاطرنشان كرد: بدترين دشمن ما نفس ماست پس بهتر است روزانه دقايقي را با درون خود خلوت كرده و از اينكه چه كاري را تاكنون انجام داده ايم. بينديشيم.
وي برمطالعه مديريت شهري كلانشهرهاي جهان تأكيد كرد و افزود: سعي كنيد به روزترين مقالات در همايش هاي مختلف شهرهاي جهان را مورد تدفين قرار دهيد و آنچه مفيد و مؤثر است را در مقياس كوچك براي آمل به كار بنديد.
آيت الله جوادي اتحاد را رمز موفقيت اعلام كرد و گفت: اين اتفاق است كه موجب نابودي مي شود. يعني يك اتفاق ممكن است نيروي دو نفر را تا آنجا صرف كند كه موجب نابودي و تضعيف شهر و كشور شود.
در اين ديدار سيد محمد پژومان رئيس شوراي اسلامي شهر آمل با بيان اينكه تمام سعي اعضاي شوراي اسلامي شهر آمل تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در راستاي آرمان هاي امام خميني(ره) و شهداي گرانقدر است، افزود: بافت شوراي اسلامي شهر يك بافت فرهنگي است و اميدواريم با دعاي خير مردم آنچه كه رضاي خداوند است را جهت خدمت به شهروندان ارائه كنيم.
مهندس احمد امير سليماني شهردار آمل نيز در ابتداي اين ديدار به ارائه گزارش عملكردي از شهرداري آمل پرداخت و گفت: اميدواريم در سال 90 با همكاري اعضاي شوراي اسلامي شهر پروژه هايي را كه به مردم قول داده ايم با توكل به خدا و عنايت حضرت ولي عصر(عج) به بهره برداري برسانيم.
وي با اشاره به شعار سال جهاد اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: شهرداري آمل امسال را با كاهش عوارض و ساير هزينه ها آغاز كرده و اميدواريم با كاهش سود مشاركت بيشتر مردم در بخش ساخت و ساز، رونق صنعت ساختمان و صنايع وابسته كه موجب اشتغالزايي فراواني در شهر مي شود را مشاهده كنيم.

 



ايران در كيهان

راه اندازي مركز ايمنوهيستو شيمي
بابل- خبرنگاركيهان: دومين مركز ايمنوهيستو شيمي در بيمارستان آيت الله روحاني بابل راه اندازي شد. اين مركز توسط اساتيد گروه پاتولوژي بيمارستان مزبور راه اندازي شده است.
اعزام دو اكيپ پزشكي
مهديشهر- خبرنگاركيهان: سازمان بسيج سازندگي استان سمنان با همكاري سازمان جوانان هلال احمر اين استان دو اكيپ پزشكي به روستاي فولاد محله از توابع شهرستان مهديشهر اعزام كرد.
به گزارش روابط عمومي سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اين دو اكيپ با هدف برطرف كردن نيازهاي بهداشتي درماني روستائيان به روستاي مزبور اعزام شده اند.
زنگ طرح نجات آب
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: زنگ طرح ملي دانش آموزي نجات آب (داناب) در مدرسه راهنمايي شهيدمدني گنبدكاووس با حضور دانش آموزان، فرهنگيان و جمعي از مسئولان اين شهرستان به صدا درآمد.
«نبي الله آخوندي» مدير آموزش وپرورش شهرستان گنبدكاووس در اين مراسم گفت: طرح نجات آب از سوي فرهنگيان، و دانش آموزان كه بخش مهمي از جامعه را تشكيل مي دهند آغاز شده است.
وي از دانش آموزان خواست ضمن رعايت الگوهاي صحيح مصرف آب، اين موضوع را در ميان خانواده ها نيز مطرح كنند.
نمازجمعه ديهوك در آينده اي نزديك
طبس- خبرنگاركيهان: امام جمعه طبس در ديدار با اعضاي ستاد نماز جمعه اين شهر گفت بزودي نمازجمعه در شهر ديهوك برگزار مي شود. حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم مهاجريان افزود: درحال حاضر در بيش از 600نقطه كشور نمازجمعه برگزار مي شود كه دو مورد آن در شهرستان طبس و عشق آباد است.
اولويت هاي فرهنگي در دستور كار
ياسوج- خبرنگاركيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد استان كهكيلويه و بويراحمد لازمه تحقق جهاد اقتصادي را محقق شدن توسعه فرهنگي دانست و گفت در راستاي جهاد اقتصادي توجه به اولويت هاي فرهنگي در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمين عبدپور با بيان اينكه رسانه ها در بسترسازي فرهنگي براي سال جهاد اقتصادي نقش كليدي دارند افزود: همه بايد تلاش كنند تا در سال جهاد اقتصادي منويات رهبر معظم انقلاب تحقق پيدا كند.
جشنواره قرآن و نهج البلاغه
¤ جشنواره استاني قرآن و نهج البلاغه در شهرستان بهمئي استان كهگيلويه و بويراحمد برگزار مي شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بهمئي گفت: اين جشنواره در بخش هاي قرآن، نهج البلاغه، مقاله نويسي، و جلوه هاي هنري قرآن با حضور قاريان و هنرمندان قرآني در سراسر استان در شهرستان بهمئي برگزار مي شود.
به گفته علي تقي زاده جشنواره مزبور در 31 فروردين برگزار مي شود.
افزايش اعتبارات عمراني
اردبيل- خبرنگاركيهان: معاون امور عمراني استانداري اردبيل از دو برابر شدن اعتبارات عمراني اين استان در سال 90 خبر داد.
ايرج بيگدلو در جلسه كارگروه تخصصي امور زيربنايي استان گفت: با افزايش اين اعتبارات شاهد رشد و شكوفايي و ترقي در زمينه عمراني در سطح استان خواهيم بود.
وي با اشاره به احداث سدها و نقش آنها در رشد و شكوفايي كشاورزي استان افزود: اعتباري معادل پنج ميليارد ريال به مطالعه فاز اول سد جمايران اختصاص يافته كه فاز دوم آن نيز پس از جذب اعتبار لازم و رفع مشكلات احتمالي از سوي دستگاه مرتبط پيگيري جدي به عمل آمد.
اختصاص اعتبار براي تجهيز بيمارستان
¤ فرماندار مشگين شهر گفت: براي تجهيز بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) اين شهرستان در سال جاري دوميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
فتح آقا محمدي در مراسم تجليل از پرستاران اين شهرستان افزود: در سال جاري علاوه بر تكميل اين بيمارستان، مصوبه دور سوم سفر رئيس جمهور به استان مبني بر تبديل بيمارستان 96 تختخوابي به 177 تختخوابي نيز اجرايي خواهد شد.
البرز نخستين استان الكترونيك كشور
كرج- خبرنگاركيهان: كاوه حدادپور سرپرست معاون توسعه منابع و نيروي انساني استانداري البرز اظهار داشت: استان البرز در سمينار كشوري قشم در اواخر سال گذشته به عنوان نخستين استان الكترونيك كشور انتخاب و معرفي شد كه اميدواريم با اجراي اين طرح در سال جهاد اقتصادي شاهد تحولات چشمگيري در حوزه آشنايي مردم و كارمندان با مزاياي دولت الكترونيك باشيم.
جابجايي 550هزار مسافر نوروزي
همدان- خبرنگاركيهان: مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان همدان، گفت: در ايام نوروز امسال، 550هزار نفر مسافر، با ناوگان حمل ونقل عمومي استان سفر كردند.
گودرز محمودي، افزود: اين سفرها در تعطيلات نوروز، با استفاده از 549دستگاه اتوبوس، 1601 دستگاه ميني بوس، 706 سواري كرايه بين شهري در استان همدان انجام شد.
اخذ سند مالكيت اراضي موقوفه
خوانسار- خبرنگاركيهان: سند مالكيت يك ميليون مترمربع از اراضي موقوفه به ارزش تقريبي 5ميليارد ريال توسط اداره اوقاف و امور خيريه خوانسار اخذ شد.
حجت الاسلام والمسلمين دهقاني رئيس اداره اوقاف و امور خيريه خوانسار در اين خصوص گفت: باتوجه به اختلاف اداره اوقاف شهرستان با منابع طبيعي از سال1377 بر سر ملي شدن مزرعه موقوفه حاج صانع از اراضي روستاي سنگ سفيد خوانسار پس از چندين مرحله اقامه دعوي در دادگاه بدوي و تجديدنظر اداره اوقاف در سال87 موفق به ابطال اسناد مالكيت منابع طبيعي بر اراضي فوق شده و در نهايت در سال1389 با پيگيريهاي مستمر اسناد مالكيت اراضي موقوفه فوق در راستاي اهداف و نيت عاليه واقف تحويل اداره اوقاف شهرستان شده است.
كمك 63ميليون و 800هزار ريالي يك خيريه به كتابخانه
¤ رئيس اداره كتابخانه هاي شهرستان خوانسار از كمك 63ميليون و 800هزار ريالي يكي از خيرين شهرستان به كتابخانه عمومي ويست خبر داد.
خانم زارعي فر با اشاره به سياست نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور مبني بر فعال شدن خيرين و جذب مشاركت هاي مردمي در اداره امور كتابخانه ها گفت: تأمين بخشي از هزينه هاي رنگ آميزي كتابخانه، خريد يك دستگاه پكيج و تقبل هزينه نصب، خريد يك دستگاه كولر گازي و يك دستگاه يخچال و تأمين تعدادي ميز و صندلي مطالعه و قفسه كتاب از جمله كمك هاي اين خير خوانساري است.

 



سرتيپ علي فضلي خبر داد اعزام 800هزار نفر در قالب كاروان راهيان نور به مناطق جنگي

كاشان- خبرنگاركيهان:
قريب به 800هزار نفر شامل 22هزار نفر از اساتيد حوزه و دانشگاه به همراه خانواده هايشان، 160هزار دانشجو بيش از 15هزار طلبه و روحاني و بيش از 600هزار دانش آموز در اولين روزهاي سال از مناطق جنگي بازديد كرده اند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جمع خبرنگاران در كاشان با اعلام اين خبر افزود: همچنين از ابتداي نوروز امسال تاكنون 91هزار نفر از استان اصفهان در قالب كاروان راهيان نور به كربلاي ايران در استان هاي خوزستان، ايلام، آبادان، كردستان، كرمانشاه و آذربايجان غربي اعزام شده اند.
سرتيپ علي فضلي با تأكيد بر اينكه عزيمت كاروان راهيان نور يك اقدام اثرگذار فرهنگي است، تصريح كرد: در سال گذشته بيش از 60هزار نفر از استان اصفهان در قالب كاروان راهيان نور براي بازديد از مناطق جنگي اعزام شدند كه امسال از افزايش قابل ملاحظه اي برخوردار بوده است.
وي اظهار داشت: خوشبختانه مسير اعزام كاروان هاي راهيان نور از مسير دريايي نيز از روز 24 اسفند در استان هاي هرمزگان، بوشهر و خوزستان راه اندازي شد.
وي خواستار حمايت و مشاركت بيشتر خدمات مسئولان و ادارات دولت در امر اعزام كاروان راهيان نور بويژه سازمان اوقاف شد و با تأكيد بر اينكه بازديد از جبهه ها از محدوده زماني 15 اسفند تا 15 فروردين عبور كرده و شاهد اين بازديدها در تمام طول سال هستيم، يادآور شد: درحال حاضر ما نه تنها شاهد حضور ملت شهيدپرور و ايثارگر ايران بلكه افرادي از خارج از مرزها براي بازديد از مناطق جنگي ايران به كشورمان هستيم.

 



نماينده مردم در مجلس: بيمارستان هاي كرج استاندارد قابل قبولي ندارند

كرج- خبرنگاركيهان:
بيمارستان هاي كرج از لحاظ استانداردهاي داخلي قابل قبول نيست ولي از نظر تجهيز و نوسازي به شرايط بهينه نزديك مي شود.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در بازديد از بيمارستان هاي سطح شهرستان كرج با اشاره به مشكلات بيمارستان هاي اين شهرستان گفت: بيشتر بيمارستان هاي كرج براي بيمارستان ساخته نشده اند و مشكلات خاص خود را دارند كه اين مسائل و مشكلات بهداشتي و درماني در دستور كار قرار دارد.
فاطمه آجرلو، بهينه سازي شرايط، مقاوم و نوسازي و در مرحله بعد احداث بيمارستان هاي جديد را از مصوبه هاي سفر دوم رئيس جمهور به اين استان عنوان كرد و گفت: مصوبه احداث بيمارستان هاي جديد در دور دوم سفر رئيس جمهور به اين شهرستان اجرا نشد اما در دور سوم سفر دكتر محمود احمدي نژاد نسبت به احداث و تجهيز آنها تأكيد شد.
وي اظهار داشت: اين مأموريت به سازمان مسكن و شهرسازي استان البرز داده شد تا بيمارستان هاي جديد به تناسب نياز در مناطق اين استان احداث شود.
آجرلو تصريح كرد: اگر بخواهيم از بودجه دولتي در ساخت بيمارستان ها استفاده كنيم زمان زيادي را به خود اختصاص مي دهد كه در اين زمينه در چشم انداز كوتاه مدت بايد به سراغ جذب سرمايه هاي بخش خصوصي برويم.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: رئيس جمهور در سومين سفر به استان البرز تأكيد كرد كه اين استان بايد از نظر بهداشتي و درماني به سطح استان هاي ديگر برسد و پايگاهي براي استان هاي غربي كشور شود.
فاطمه آجرلو در بازديد از بيمارستان امام علي(ع)، شهيد رجايي، شهيد مدني، باهنر، كمالي اين شهرستان، مشكلات بيمارستان ها و پرستاران را بررسي كرد.

 



در نامه 10نفر از نمايندگان استان به رييس جمهور مطرح شد
اعتراض به كاهش اعتبارات فارس در لايحه بودجه سال 90

شيراز- خبرنگار كيهان:
ده نفر از نمايندگان فارس در مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رييس جمهور به كم شدن اعتبارات فارس در لايحه بودجه سال 90 اعتراض كردند.
در اين نامه آمده است: استان فارس با داشتن 5/6 درصد از كل جمعيت كشور و نيز دارا بودن رتبه اول بيكاري كشور و مبتلا شدن به چهار سال خشكسالي به دليل محروميت تعداد قابل توجهي از شهرستان ها و بخش هاي آن در شاخص بندي توزيع بودجه استاني معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور داراي سهمي برابر با 5/6 درصد است. به رغم تعيين سهميه ذكر شد، براي استان متاسفانه در لايحه بودجه سال 90 دولت سهم اعتبارات استاني فارس بدون احتساب درآمد اختصاص يافته از محل دو درصد نفت و گاز فقط 61/4 درصد و با احتساب درآمد دو درصد نفت و گاز 14/5 درصد منظور شده است.
در اين نامه آمده است: در شرايطي كه متوسط نرخ رشد اعتبارات عمراني استان ها 28 درصد است اين نرخ براي استان فارس فقط 16 درصد منظور شده و در شرايطي كه رشد اعتبارات عمراني لايحه بودجه 49درصد پيش بيني شده است رشد اعتبارات عمراني پروژه هاي ملي استاني فارس نرخ رشد 24درصدي دارد.
اختلاف فاحش و معنادار رشد اعتبارات عمراني استاني و ملي فارس نسبت به متوسط كشوري باعث شد، تا فضاي نامناسبي نسبت به دولت در استان شكل گرفته، صداي دلسوزان به اعتراض بلند شود و امام جمعه محترم شيراز و نماينده ولي فقيه در استان به نمايندگي از مردم فارس ناچار به اعلام اولتيماتوم يك ماهه گردند.
در بخش پاياني اين نامه آمده است: از آنجا كه اعمال اين تبعيض ناروا در حق فارس زمينه را براي بدتر كردن شاخص هاي بيكاري و افزايش آن به بيش از 24 درصد موجود فراهم كرده و باعث تشديد مشكلات امنيتي، گسترش ناهنجاريهاي اجتماعي و عقب ماندن توسعه زيرساخت ها مي گردد، انتظار دارد كه دستور فرماييد با همكاري دولت و مجلس نسبت به باز توزيع اعتبارات عمراني استان ها بدون احتساب دو درصد نفت وگاز صرفا براساس شاخص هاي تعيين شده در معاونت برنامه ريزي براي هر استان در كميسيون تلفيق اقدام شود.

 



برگزاري دومين سالگرد درگذشت شاعر بسيجي گيلان در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
با حضور مسئولان و گروه كثيري از جامعه فرهنگي و ادبي گيلان مراسم نكوداشت و دومين سالگرد درگذشت مرحوم دكتر غلامرضا رحمدل شاعر، نويسنده، مؤلف و پژوهشگر بسيجي استان در رشت برگزار شد.
همزمان با سالگرد درگذشت اين شاعر و محقق برگزيده حوزه ادبيات دفاع مقدس، برنامه شب شعر و خاطره در تالار مجتمع فرهنگي هنري خاتم الانبياء و مراسم تجليل دانشگاهي با حضور جمعي از اساتيد و دانشجويان در تالار حكمت دانشگاه گيلان در رشت برگزار شد.
همچنين برگزاري مراسم بزرگداشت آن مقام فرهيخته علمي و ادبي كشور در زادگاه آن مرحوم در مسجد شرفشاده شهرستان لاهيجان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعي از مسئولان از ديگر برنامه هاي نكوداشت رحمدل بود.
در چهارمين روز از برنامه بزرگداشت اين استاد دانشگاه و شاعر و پژوهشگر بسيجي آئين گراميداشت ياد و خاطره آن فقيد، باشكوه بسيار در حضور جامعه فرهنگي، ادبي و علمي استان گيلان و كشور در مسجد قدس رشت برگزار و از مقام وي تجليل به عمل آمد.
دكتر غلامرضا رحمدل شاعر، نويسنده و پژوهشگر بسيجي استان گيلان متولد 1330 در روستاي شرفشاده لاهيجان داراي دكتراي ادبيات فارسي از مفاخر علمي و فرهنگي كشور و استان به شمار مي رفت كه در حوزه هاي مختلف فرهنگي فعاليت داشت.
اين مؤلف و محقق بسيجي برگزيده حوزه ادبيات دفاع مقدس در زمان حيات خود كتابها و آثاري در زمينه هاي مختلف علمي، فرهنگي و ديني به چاپ رساند و تأليفات زيادي هم داشت.
دكتر رحمدل در فروردين ماه سال 88 به دليل عارضه مغزي در سن 58 سالگي به ديار باقي شتافت و در وادي تازه آباد رشت به خاك سپرده شد.

 



3 ميليون مسافر نوروز امسال به آبادان سفر كردند

آبادان- خبرنگاركيهان:
سرپرست فرمانداري آبادان گفت: نوروز امسال سه ميليون و 700هزار و 520 نفر مسافر و زائر به آبادان سفر كردند.
حميد قناعتي در گفت وگو با خبرنگار كيهان در آبادان افزود: از اين تعداد يك ميليون و 500 هزار نفر زائران كاروان هاي راهيان نور و مابقي ميهمانان نوروزي بودند.
وي از وجود يادمانهاي دفاع مقدس، مزين شدن اين شهر به نام چهار هزار شهيد دوران دفاع مقدس (177 شهيد گمنام)، مهمان نوازي و خونگرمي مردم آبادان و جاذبه هاي گردشگري شهر به عنوان مولفه هاي اصلي در انتخاب آبادان براي سفر كاروان هاي راهيان نور و ميهمانان نوروزي نام برد.
سرپرست فرمانداري آبادان با اشاره به تشكيل هشت كميته در ستاد نوروزي افزود: در جريان برپايي جلسات متعدد اعضاي كميته هاي هشت گانه ستاد نوروزي تصميمات و برنامه ريزي هاي بسيار خوبي در جهت اسكان و پذيرايي از ميهمانان و زائران به آبادان صورت گرفت.
او اظهارداشت: در اين راستا تمامي امكانات و تجهيزات درشهر جهت پذيرايي از ميهمانان و كاروانهاي راهيان نور بكار گرفته شد.

 



رئيس مركزي بهداشت كلاله: بيماري هاي عفوني مردم را با مشكلات مواجه كرده است

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
بيماري هاي عفوني كه تصور مي كرديم برآنها پيروز شده ايم دوباره بازگشته و مردم را با مشكلات جدي روبه روكرده اند.
رئيس مركزبهداشت شهرستان كلاله درمراسم متمركز زنگ سلامت در دبيرستان الزهرا كلاله، با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهاني (مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي يك تهديد جهاني) ضمن اعلام مطلب فوق افزود: مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي عبارت است مقاومت يك ميكروب به يك داروي ضد ميكروبي كه قبلا نسبت به آن حساس بوده است.
دكتر «ابراهيم فدايي» گفت: ميكروب هاي مقاوم شامل باكتري ها، ويروس ها وبرخي انگل ها قادرند در برابر داروهاي ضد ميكروبي مانند آنتي بيوتيك ها، ضد ويروس و ضد مالاريا مقاومت كنند، در نتيجه درمان هاي استاندارد بي اثر و عفونت ها باقي مانده و قابل انتقال به ديگران مي شوند.
رئيس مركز بهداشت كلاله يكي از دلايل مقاومت بدن انسان به داروها را مصرف بي رويه وبيش از حد آن دانست و گفت: هنگامي كه پزشك براي كوچك ترين سرفه و يا عفونت جزئي كه خود به خود در طول چند روز مرتفع مي شود، اقدام به تجويز انواع قرص و دارو مي نمايد و يا استفاده بي حد و حساب ازمقادير زياد آنتي بيوتيك، بيش از پيش از قدرت آنها در برابر عفونت ها كاسته و در مقابل برتوانائي ميكروب ها مي افزايد.
دكتر فدايي درپايان توصيه كرد: از تجويز نامناسب داروهاي ضد ميكروبي جلوگيري شود، پزشكان داروهاي ضد ميكروبي را به صورت مناسب و استاندارد تجويز نمايند، داروخانه ها نيز بدون نسخه اين داروها را دراختيار مراجعين قرارندهند، ضمناً دامداران ودامپروران نيزآنتي بيوتيك بي مورد به دام وطيور خود ندهند.

 



تا پايان سال جاري محور شهركرد به ايذه بازگشايي مي شود

شهركرد- خبرنگار كيهان:
تا پايان سال جاري جاده شهركرد به ايذه از طريق سد كارون 4 بازگشايي مي شود.
مديركل راه و ترابري استان چهارمحال و بختياري كه در گفت وگو با خبرنگاران سخن مي گفت، با اعلام خبر فوق افزود: طي چند سال گذشته به خاطر احداث سد كارون 4 محور ارتباطي شهركرد به ايذه مسدود شد.
مهندس علي عليخاني اضافه كرد: وزارت نيرو متعهد شده بود كه براي بازگشايي مجدد محور يادشده 12 كيلومتر جاده جايگزين و يك پل قوسي در ابعاد 380 متري احداث كند كه به قول خود در اين زمينه عمل كرد و تا پايان سال 90 عمليات اجرايي اين دو پروژه تكميل و در نتيجه بهره برداري از آن آغاز مي شود.
وي همچنين اعلام كرد: براي ارتقاي جاده شهركرد به مسجد سليمان از درجه فرعي به درجه اصلي مبلغ 800 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
مهندس عليخاني ادامه داد: با اين ارتقا مردم مي توانند به سهولت از شهركرد به مسجد سليمان و ساير شهرهاي ديگر استان خوزستان نيز مسافرت كنند.

 



معاون استاندار همدان: ادارات دولتي اموال مازاد خود را بفروشند

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري همدان گفت: دستگاه هاي اجرايي و ادارات دولتي، نسبت به فروش اموال و املاك بلااستفاده خود اقدام كنند.
«علي حيدر نوري» در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان همدان، افزود: فروش اموال و زمين مازاد در راستاي استفاده بهينه از منابع مالي ادارات و دستگاه ها انجام مي شود و درآمد حاصله براي استفاده مناسب به خود آنها باز مي گردد.
وي ادامه داد: سال گذشته 293 ميليارد ريال اعتبار عمراني براي استان ابلاغ و 81درصد آن معادل 237 ميليارد تومان توسط خزانه پرداخت شد كه اين ميزان پرداخت نشان دهنده وضعيت خوب فعاليت هاي عمراني بوده و نيز كاهش نرخ بيكاري را در پي داشته است.
نوري اعلام كرد: ميزان 106 ميليارد ريال نيز مختص اعتبارات عمراني فرهنگي بود كه تنها 3ميليارد ريال آن به استان همدان حواله شد.
وي ميزان وصول درآمدهاي استان در سال گذشته را معادل يك هزار و 373 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: پيش بيني ما، وصول 10هزار و 78 ميليارد ريال درآمد براي استان بود كه بدين ترتيب 295 ميليارد و 209 ميليون ريال مازاد درآمد نصيب استان شد.
نوري يادآور شد: برنامه پنجم توسعه كشور در 9فصل به استان ها ابلاغ شده كه برنامه ريزي ها بر مبناي آن خواهد بود.

 



نخستين بوستان سلامت كشور در قم افتتاح شد

قم- خبرنگاركيهان:
نخستين بوستان سلامت كشور در قم كه در زميني به مساحت 5 هزار مترمربع و در 20روز طراحي و احداث شده همزمان با هفته سلامت با حضور استاندار قم افتتاح شد.
اين بوستان در زميني به مساحت 5 هزار مترمربع و درمنطقه شهر قائم كه يكي از محلات محروم قم است، تأسيس شده است و به صورت دايمي به فعاليت در حوزه سلامت خواهد پرداخت.
رئيس مركز بهداشت استان گفت: اين بوستان با اعتبار كمتر از 20 ميليون تومان تأسيس شده است و نقش مهمي را در ارتقاي حوزه سلامت دارد.
وي تصريح كرد: اين بوستان با هدف آشنايي شهروندان با مسائل سلامتي راه اندازي شده و از غرفه هاي مختلفي شامل پيشگيري از بيماري ها، مدارس، دهان و دندان، سلامت روان و پيشگيري از اعتياد، سلامت خانواده، ارتباطات و آموزش سلامت تشكيل شده است.
محمد محمديان بيان كرد: هدف از تأسيس اين بوستان مسائلي چون بهداشت رواني، آشنايي با بيماري هاي عفوني، مشكلات استفاده از مواد روانگردان و سيگار است.
وي افزود: در اين بوستان سلامتي با بهره گيري ازفيلم، انيميشن، بازي هاي يارانه اي و پوستر بسياري از مباحث حوزه سلامت تبيين مي شود.

 



استاندار خراسان رضوي خبر داد
 اختصاص 50 ميلياردريال به منظور تعريض و بهسازي مبادي ورودي مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان رضوي گفت: 50 ميلياردريال به منظور تعريض، بازسازي و بهسازي مبادي ورودي مشهد اختصاص يافت.
محمود صلاحي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وجود مضجح شريف رضوي در شهر مشهد، كارگروه ملي زيارت به منظور تامين زيرساخت هاي اين شهر اجراي چندين پروژه را به تصويب رسانده است.
وي افزود: يكي از اولين تاكيدات به تمامي فرمانداران ساماندهي مبادي ورودي شهرها بوده كه براي انجام اين مهم در شهر مشهد امسال مبلغ 50 ميليارد ريال از محل بودجه زيارت اختصاص يافته است.
صلاحي خاطرنشان كرد: وزارت كشور موظف شده نسبت به اختصاص 300 دستگاه اتوبوس براي تفويت ناوگان شهري در مشهد اقدام نمايد.
وي تصريح كرد: برقي كردن قطار فعلي مشهد تهران، صدور مجوز لازم براي مشاركت بخش خصوصي در احداث ايستگاه شماره 2 راه آهن مشهد و تصويب راه اندازي قطار پرسرعت مشهد- تهران از جمله اقداماتي است كه در راستاي تامين زيرساخت هاي زيارت در نظر گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوي گفت: تكميل و توسعه سالن فرودگاه مشهد، احداث باند مورب، پاركينگ هاي هواپيما و مسير دسترسي فرودگاه بين المللي هاشمي نژاد مشهد در بودجه امسال از ديگر مواردي است كه به منظور تامين زيرساخت زيارت در نظر گرفته شده است.
گفتني است يك رديف ويژه با اعتباري مشخص براي موضوع زيارت و فرهنگ رضوي در بودجه هاي سنواتي طي سال هاي برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14