(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 فروردین 1390- شماره 19902

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راهي كه گشوده مي شود (يادداشت روز)
هشدار نسبت به جنايات ضد بشري در بحرين ايران : بي تفاوت نمي مانيم
كيهان و خوانندگان
دست خالي ! (گفت و شنود)
با هشدار به افزايش روزافزون قدرت ايران بولتون: ديگر هيچ جاي خاورميانه براي آمريكا امن نيست
آيت الله سيستاني درخواست پادشاه عربستان و امير بحرين را براي گفت وگوي تلفني نپذيرفت
شكنجه كروبي با 3 بار استخر در هفته!! كروبي هفته اي 2 تا 3 بار به استخر مي رود! (خبر ويژه)
غلط كرديم اخراجي هاي 3 را هم ميدان رفراندوم ديگري كرديم (خبر ويژه)
ايران در روزگار ناتواني آمريكا با سرعت به پيش مي تازد (خبر ويژه)
نقشه جديد ژئوپولتيك انرژي راايران در غياب آمريكا ترسيم مي كند (خبر ويژه)
هيلاري كلينتون: صداي امروز مصرنگران كننده است! (خبر ويژه)



راهي كه گشوده مي شود (يادداشت روز)

به موازات سونامي تحولات سياسي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا طي چندماه گذشته، موج نقض فاحش حقوق بشر از سوي رژيم هاي وابسته به نظام سلطه و حكومت هاي دست نشانده كماكان استمرار و جريان دارد.
سركوب شديد اعتراضات مدني و مردمي از طريق بكارگيري اهرم هاي خشونت و سبعيت نقطه مشترك عدول از موازين اوليه حقوق بشر است.
بنابر شواهد و قرائن غيرقابل خدشه آنچه كه باعث شده است كشتارها، ضرب و جرح ها، سركوب ها، شكنجه ها، بازداشت ها، ربايش ها و جنايات و تجاوزات آشكار و ددمنشانه عليه مردم يمن، تونس، ليبي، مصر، بحرين و... استمرار داشته باشد چراغ سبزي است كه آمريكا و اذنابش به ديكتاتورها و پادشاهان مرتجع عربي نشان داده اند.
سفرهاي پياپي مقامات آمريكايي-بصورت پيدا يا پنهان- به منطقه به بهانه هاي مختلف در ماه هاي گذشته و بلافاصله شدت يافتن خشونت ها عليه قيام ها و انقلاب هاي مردمي در همين راستا ارزيابي مي شود. در اين ميان اتفاقات دلخراشي كه در بحرين به وقوع پيوسته است وضعيت اين كشور شيعه نشين را از منظر حقوق بشر دردناك تر و مشمئزكننده تر كرده است.
اخراج شيعيان از كشور، بازداشت و دستگيري بيش از 500 نفر از فعالان سياسي و حقوق بشر، محاصره و اشغال بيمارستان ها، تخريب و آتش سوزي مساجد و حسينيه ها، آدم ربايي معترضان و انتقال آنها به زندان هاي عربستان، كشتن دهها نفر و مجروح كردن صدها نفر طي هفته هاي گذشته بخشي از اقدامات سبعانه و ضدبشري آل خليفه است كه در اوج دنائت و پستي از كمك و پشتيباني مستقيم و بي پرده آل سعود نيز بهره مي برد.
از يكسو؛ رژيم سعودي به بهانه واهي و ادعاي پوچ نيروهاي سپر جزيره، نيروهاي نظامي خود را براي سركوب انقلاب مردمي بحرين وارد اين كشور كرده است و از سوي ديگر؛ رژيم آل خليفه به بيش از 2 هزار سعودي با هدف سركوب اعتراضات تابعيت بحريني داده است.
جالب اينجاست كه علي رغم جنايات و تجاوزات آل خليفه و آل سعود در بحرين كه با چراغ سبز مدعيان حقوق بشر انجام مي شود در بحبوحه اين وقايع تلخ و دلخراش و در كمتر از يك ماه 2 قطعنامه حقوق بشري عليه جمهوري اسلامي ايران به تصويب مي رسد.
امروز به گواهي تمامي حقوقدانان و آگاهان به مسايل حقوق بين الملل و حقوق بشر آنچه در بحرين مي گذرد مصداق بارز نه تنها نقض حقوق بشر بلكه نقض حقوق بشردوستانه است. چرا كه؛ از حقوق بشر دوستانه هنگامي سخن به ميان مي آيد كه نقض حقوق بشر به درجه فاحش مي رسد. رژيم آل خليفه در برابر اعتراضات مدني و مردمي علاوه بر استفاده از نيروي انتظامي براي سركوب مردم و نيروي ارتش، از ارتش آل سعود نيز بهره برده و در وضعيتي كاملا خصمانه جرايمي چون كشتار، قتل عام، بازداشت و شكنجه را عليه مردم و غيرنظاميان مرتكب شده است كه به لحاظ حقوقي در چارچوب «جنايت عليه بشريت» مي گنجد.
همچنين بايد گفت؛ اقدام شنيع رژيم آل خليفه در استفاده از نيروي نظامي عربستان در حالي است كه استفاده از نيروي خارجي و آنچه كه تحت عنوان «سپر جزيره» از آن ياد مي شود در مقابل «تهديد خارجي» است نه براي سركوب مردم و غيرنظاميان كه تنها ابزار آنها اعتراضات مدني و غيرخشونت آميز بوده است.
بدون ترديد اقدامات غيرقابل توجيه آل سعود و آل خليفه علاوه بر اينكه بر خلاف منشور سازمان ملل، اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاق نامه ها و كنوانسيون هاي حقوق بشري بوده و مصداق بارز نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه است و نه تنها «جنايت عليه بشريت» بلكه يك «نسل كشي» تمام عيار است كه تمامي عناصر آن محرز شده است.
اكنون اين سوال به پيش كشيده مي شود كه چرا قطعنامه اي عليه آل خليفه و آل سعود از سوي نهادهاي بين المللي و مجامع حقوق بشري صادر نمي شود اما در نقطه مقابل براساس بي پايه ترين ادعاها و سست ترين استنادها عليه جمهوري اسلامي با شتابي سوال برانگيز به اتهام نقض حقوق بشر، قطعنامه صادر مي شود؟
به تعبير واضح تر؛ در يك سو كشتارها، ضرب و جرح ها، ربايش ها، شكنجه ها، بازداشت ها كه در نهايت «جنايت عليه بشريت» و «نسل كشي» را در پي دارد مساوي است با سكوت مجامع بين المللي و دريغ از يك قطعنامه خشك و خالي و نيم بند!!! و در سوي ديگر اين صحنه با ادعاها، شانتاژها، تحريف ها و پروپاگانداي رسانه اي عليه ايران اسلامي برابر مي شود با صدور 2 قطعنامه در بحبوحه تحولات منطقه و آنهم در كمتر از يك ماه.
طرفه آنكه در همين مدت رژيم آل سعود و رژيم آل خليفه كه حاكمان دست نشانده آنها بايد به جرم ارتكاب انواع و اقسام جرايم بين المللي مورد تعقيب و محاكمه مراجع بين المللي قرار بگيرند بيشترين اتهامات بي اساس را عليه جمهوري اسلامي مطرح كرده و ادعا مي نمايند ايران عامل و مسبب ناآرامي هاي منطقه است؟!
در همين خط- و نه خطا- ترور حقيقت و عدالت است كه در ابتداي فروردين ماه امسال ابتدا شوراي حقوق بشر سازمان قطعنامه اي ضدايراني و به اتهام نقض حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي تصويب مي كند و چند روز پيش اتحاديه اروپا نيز به اتهام تكراري نقض حقوق بشر از اين حربه نخ نما شده استفاده كرده و 32 مقام ايراني را تحريم مي كند.
بنابراين براساس صحنه پيش روي آنچه گفتني است عبارت است از؛ 1- بي شك سكوت آمريكا، اتحاديه اروپا، شوراي حقوق بشر در مقابل قضاياي بحرين و نقض گسترده حقوق شهروندان بحريني و به وقوع پيوستن كلكسيوني از جنايات و تجاوزات به عوامل سياسي كه شكل گيري قطب قدرتمند اسلام اولين عامل است و نيز به عنصر تعيين كننده اي به نام «نفت» در منطقه برمي گردد.
البته طبيعي است براي اينكه ژست حقوق بشري خود را از دست ندهند كميسرعالي حقوق بشر يا مجامع حقوق بشري در سطح ديده بان حقوق بشر و يا سازمان عفو بين الملل براساس بيانيه هايي كليشه اي و بي خاصيت و فاقد ضمانت اجرا اتفاقات و وقايع ددمنشانه در بحرين را محكوم كنند.
2- ادعاهاي بي پايه و اساس بحرين و عربستان در نقش داشتن ايران اسلامي در آنچه كه آنها «ناآرامي هاي منطقه» مي خوانند آنچنان بي پشتوانه است كه تنها به «چك بي محل» مي ماند تا آنجا كه حتي مقامات غربي را وادار به موضع گيري و واكنش كرده است.
«زلوت نمت» معاون وزير امور خارجه مجارستان كه هم اكنون كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپايي را برعهده دارد به نيابت از «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در نشست پارلمان اروپا ناگزير تصريح مي كند؛ «برخلاف آنچه كه بحرين و عربستان سعودي درباره ايران ادعا مي كنند هيچ مدركي دال بر نقش ايران در پشت اعتراضات مردم بحرين وجود ندارد.»
3- مقارن با تحولات منطقه اي و صدور 2 قطعنامه حقوق بشري عليه ايران اسلامي در كمتر از يك ماه، آنهم در شرايطي كه جنايات و تجاوزات رژيم هاي دست نشانده و مرتجع عربي همچون آل سعود و آل خليفه غيرقابل انكار است نشان مي دهد هدف آمريكا و قدرت هاي غربي كه تلاش دارند سقوط هاي زنجيره اي رژيم هاي وابسته به خودشان و صف رو به سقوط ديكتاتورها را متوقف كنند؛ الف) انحراف افكار عمومي از نقض حقوق بشر گسترده در تحولات منطقه بسوي ايران اسلامي است. از همين روي با ابزار حقوق بشر و صدور قطعنامه هاي كذايي تقلا مي كنند اين خواسته مزورانه و فريبكارانه را عملي نمايند. و بجاي آنكه مسير و بستر محاكمه و مجازات آل خليفه و آل سعود را فراهم كنند تا حداقل با ادعاي حقوق بشري شان سازگاري داشته باشد در جهت سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر در بحرين، يمن، تونس و... عمل مي كنند.
ب) ايران اسلامي نتواند از تحولات منطقه به نفع خود استفاده كند. اين اعترافي است كه پس از آنكه وزراي خارجه اتحاديه اروپا اخيراً (12 آوريل 2011) 32 مقام كشورمان را به اتهام آنچه كه نقض حقوق بشر مي دانستند تحريم كردند؛ «ويليام هيگ» وزير امور خارجه انگليس به زبان مي آورد و تصريح مي كند؛ هدف از اين تحريم ها اين است كه ايران نتواند تحولات منطقه را به سود خود مصادره نمايد.
پيش از اين و با شروع خيزش و خروش ملت هاي منطقه عليه سياست هاي آمريكايي و اسرائيلي و پيگيري سرنگوني حاكمان دست نشانده رسانه هاي غربي- از جمله واشنگتن تايمز- بر تأثيرپذيري و الهام گيري افكار عمومي منطقه از انقلاب اسلامي ايران تأكيد و اقرار داشتند.
و بالاخره بايد گفت؛ متأسفانه در كندوكاو تحولات منطقه از منظر حقوق بشر سيطره و نفوذ قدرت هاي غربي بر سازمان هاي بين المللي و مراجع حقوق بشري براي به حاشيه راندن تعقيب و محاكمه مجرمان بين المللي همچون حاكمان آل خليفه و آل سعود وجود دارد و اين سازمان ها و نهادها به درستي وظايف اصلي خودشان را دنبال نمي كنند. اين واقعيت تلخ تا آنجاست كه حتي دو سال پيش «پطرس غالي» دبير كل سازمان ملل متحد با انتشار كتابي با عنوان «نگاهي به جهان فردا» مي نويسد: من دبير كل سازمان ملل نبودم تابع دستورات آمريكا و اسرائيل بودم.! حال چه برسد به مراجع حقوق بشري.
اما اتفاق مهمي كه علي رغم تمام نفوذها و لابي گري هاي قدرت ها در سازمان ها و نهادهاي بين المللي و حقوق بشري به وقوع پيوسته و در ادامه خيزش و خروش ملت ها و «بيداري اسلامي» است محاكمه ديكتاتورها و فرعون هاي زمان است كه گويا كيفرخواست آنها را افكار عمومي و آحاد مردم صادر كرده اند و از همين رهگذر است كه «حسني نامبارك» ديكتاتور مصر سه روز پيش به همراه 2 پسرش در بند عدالت افتاد. آل خليفه و آل سعود نيز بايد بدانند كه عنقريب به پشتوانه اقتدار ملت ها در محكمه عدالت به كيفر خواهند رسيد.
حسام الدين برومند

 



در نامه صالحي به دبيركل سازمان ملل تاكيد شد
هشدار نسبت به جنايات ضد بشري در بحرين ايران : بي تفاوت نمي مانيم

وزير امورخارجه كشورمان در نامه اي به دبيركل سازمان ملل تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران نمي تواند نسبت به تحولات بحرين و عواقب ناشي از آن بي تفاوت بماند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، «علي اكبر صالحي» ديروز با ارسال نامه اي به دبيركل سازمان ملل متحد و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواستار انجام اقدامات جدي و عاجل شوراي امنيت براي توقف كشتار مردم بحرين شد.
در نامه وزير امورخارجه با اشاره به سركوب مردم بحرين به شيوه هاي غيرقابل تصور از طريق حمله به خانه ها، ربودن انسان ها، تخريب مساجد، اخراج كارمندان و كارگران و در نهايت مختل كردن زندگي روزمره مردم آمده است:
متاسفانه احساس مي شود شوراي امنيت نسبت به اين مسئله توجه و اقدامات لازم را به عمل نياورده در صورتي كه در موارد مشابه در تحولات ساير كشورهاي منطقه شاهد عملكرد متفاوتي از اين شورا بوده ايم.
صالحي تاكيد كرد: اين در حالي است كه قيام مردم بحرين همانند قيام هاي مردمي در ساير كشورها از جمله در تونس و مصر قيام اكثريت مردم براي حصول به مطالبات مشروع خود بوده است.
وي تصريح كرد: ما اعتقاد داريم مسئله بحرين راه حل نظامي ندارد و توسل به رويكرد نظامي و استفاده از نيروهاي نظامي خارجي براي سركوب مردم راه حل نيست بلكه صرفا موجب پيچيده تر شدن مشكل و جريحه دار شدن و غليان احساسات مردمي و غيرقابل كنترل شدن اوضاع خواهد شد.
وزيرخارجه كشورمان در ادامه با اشاره به روابط ديرينه، تاريخي و فرهنگي دو ملت ايران و بحرين و همسايگي دو كشور يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران نمي تواند نسبت به اين تحولات و عواقب ناشي از آن بي تفاوت بماند، چرا كه ادامه روند جاري و عدم حل بحران بحرين به گونه اي مردم پسندانه، عادلانه، منصفانه، منطقي و مبتني بر تامين مطالبات مردمي مي تواند اوضاع را از كنترل خارج و از اين طريق منطقه خليج فارس را بي ثبات كند كه آثار و عواقب آن در كل جهان پايدار خواهد شد.
وزيرامور خارجه در خاتمه تاكيد كرد: انتظار مي رود شوراي امنيت سازمان ملل به صورت جدي به اين موضوع توجه كرده اقدامات لازم و عاجل به عمل آورد.
وي همچنين درخواست كرد كه اين نامه به عنوان سند مجمع عمومي و شوراي امنيت سازمان ملل متحد منتشر شود.
بان كي مون بي حرمتي به قرآن را محكوم كرد
همچنين به دنبال نامه «محمد خزاعي» سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد به بان كي مون دبيركل اين سازمان در خصوص سوزاندن قرآن كريم در يكي از ايالت هاي آمريكا، دبيركل سازمان ملل طي نامه اي رسمي به عنوان سفير و نماينده دائم كشورمان اين اقدام مغرضانه را محكوم كرد.
دبيركل سازمان ملل متحد در نامه خود آورده است: بي حرمتي به كتاب مقدس قرآن اقدامي عميقا ناگوار، غيرقابل قبول و ناشي از عدم بردباري و غفلت است. من صريحا و قويا اين اقدام مغرضانه كه با هدف ايجاد تفرقه بين مردم و جوامع مختلف انجام شد، را محكوم مي كنم.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ توني بلر نخست وزير سابق كشور خبيث انگليس كه اخيرا در اظهاراتي خواستار تغيير نظام جمهوري اسلامي شده بداند كه مردم ايران پاسخ اين گونه گزافه گويي هاي كشوري مثل آمريكا را در گذشته و در مقاطع مختلف به كرات داده است چه برسد به انگليس كه خباثت و پليدي تان در فتنه گري براي تمامي ملتهاي جهان سابقه طولاني تري دارد و اظهر من الشمس است.
عليمرداني (و چندين تلفن مشابه ديگر)
¤ متاسفانه دستگاه ديپلماسي كشورمان در خصوص تحولات منطقه خليج فارس خيلي منفعلانه و ضعيف عمل مي كند و حال آنكه اخيرا علاوه بر وهابيون سعودي و حكام فاسد آل سعود دولت قطر و تلويزيون اين كشور هم شروع به شايعه و خبرپراكني عليه جمهوري اسلامي و عليه شيعيان بحرين مي كند لذا تقاضا مي كنم كه دستگاه ديپلماسي كشورمان نسبت به اين موضوع جدي تر و اصولي تر موضع گيري كند.
كاشاني- تهران
¤ از تجمع خودجوش بازاري هاي عزيز و اصناف كشور براي همدردي با مسلمانان مظلوم منطقه بويژه مردم مظلوم بحرين سپاسگزاري مي كنم و خواهشم اين است كه بازاريان و اصناف عزيز اين حركت پسنديده را با تحريم كالاهاي كشورهاي دخيل در اين جنايت ها تكميل كنند.
يك هم وطن
¤ از روزنامه كيهان برخلاف جرايد معلوم الحال توقع داريم كه در اين برهه از زمان تنور بيداري اسلامي را گرم نگه دارد.
تقوي- تبريز (و چند تماس تلفني مشابه)
¤ آقاي شريعتمداري چرا پاسخ ياوه گويي هاي سران عرب را نمي دهي كه دائم قيام ملتهاي عرب منطقه عليه ديكتاتورها را جنگ اعراب و ايران مي خوانند؟ مگر در جنگ 8 ساله عراق همگام با رژيم بعثي نبودند كه حالا با هم يكدل و يكصدا شده اند.
6271---0914
¤ همزمان با كشتار مسلمانان مظلوم بحرين توسط وهابيون آل سعود، رژيم صهيونيستي نيز به بمباران و كشتار مردم غزه اقدام نموده در كنار آن حربه هاي موذيانه اي كه شيطان بزرگ در ليبي بكار برده يك چهره مشترك در همه آنها آشكار است و آن درنده خويي هايي است كه در صهيونيستها و هم پيمانانش بيداد مي كند ولي تاريخ نشان داده در مقابل بيداري ملتها خاصه مسلمانان فقط سقوط ديكتاتورها صورت مي گيرد و تنها مقاومت و استمداد از خداوند موجب هراس دشمنان و زوال آنها را فراهم مي سازد.
محمودي
¤ از آن روزنامه وزين تقاضا مي كنم كه گزارشي درباره فعاليت گروههاي شيطان پرست در كشورمان چاپ كنيد تا مردم به ويژه قشر جوان تحت تاثير اين گونه گروهك هاي منحرف قرار نگيرند.
قاسمي- اصفهان
¤ دختر بنده فارغ التحصيل رشته روانشناسي صنعتي از دانشگاه آزاد- واحد تهران جنوب است. چند روز پيش براي اخذ مدرك به دانشگاه مراجعه كرده است اما به ايشان گفته اند كه بايد مبلغي بالغ بر 200 هزار تومان به حساب دانشگاه بريزد. از مسئولان محترم تقاضا مي كنم توضيح بدهند كه دختر بنده كه هيچ گونه بدهي به دانشگاه نداشته است چرا بايد اين مبلغ از وي اخذ شود.
عليزاده- جانباز
¤ به آقاي دكتر حميدرضا حاجي بابايي وزير محترم آموزش و پرورش عارض هستم كه به رغم اخبار منتشره در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگيان اما هنوز خيلي از فرهنگيان كشورمان موفق به دريافت طلب هاي خود نشده اند.
منصور- اصفهان
¤ قيمت شير در نوشهر بعد از تعطيلات عيد، هم افزايش يافته و هم وزن بسته هاي آن كاهش پيدا كرده است لطفا مسئولان ذيربط رسيدگي كنند.
مظفري
¤ به عنوان يك فرهنگي و به خاطر اداي دين به رهبر عزيزم تمام تلاش خود را در جهت افزايش آگاهي دانش آموزانم و خانواده هايشان در سال جهاد اقتصادي به كار خواهم بست.
جهانبخش دبير رياضي و كارشناس ارشد از سمنان
¤ موضوع احداث خط راه آهن مراغه- اروميه به فراموشي سپرده شده ضرورت دارد در اين مورد گزارش جامعي تهيه و منعكس شود.
1480---0938
¤ عيب هاي متعدد فني خودروهاي تيبا كه تحويل مردم داده اند و همچنين عدم پاسخگويي مسئولين امر در شركت سايپا مشكل بزرگي شده است.
4292---0914
¤ چند روز قبل شهردار تهران طي مراسمي در مصاحبه خود افتتاح آخرين مرحله از بزرگراه شهيد صياد شيرازي و اتصال اين بزرگراه به ميدان سپاه را اعلام كرد ولي در عمل چنين اتفاقي نيفتاد.
8755---0912
¤با توجه به حجم قابل توجه قربانيان عرفانهاي كاذب و مستندات ارائه شده و از هم پاشيدگي بسياري از خانواده ها متاسفانه قوه قضائيه و وزارت اطلاعات موضع گيري رسمي و قاطعي در اين زمينه نداشته اند با توجه به اقدام اين دو نهاد و مركز در مورد شركتهاي هرمي و نصب بنر در معابر مبني بر مجازات همراهي با اين شركتها، شايسته است در مورد عرفانهاي كاذب نيز صورت گيرد در ضمن شايسته است هيئت دولت نيز وارد كار شده و طي ابلاغيه اي از تمامي مديران كل خود بخواهد كه با مروجين و اعضاي اين عرفانها در مراكز دولتي برخورد شديد نمايند.
يك خانواده قرباني
¤مخابرات نوشهر با هدف تعويض كابل هاي مخابرات و تبديل آن به كابل هاي نوري يك ماه است كه دست به تعويض اين كابل ها زده است. ولي در اين مدت هر روز با قطعي تلفن ها مواجه بوده ايم از مسئولان محترم مخابرات تقاضا مي كنيم كه رسيدگي كنند.
مظفري
¤در شهرك انديشه شهريار حدود يك سال است كه جهت رفاه حال مردم بزرگ ترين پل هوايي به پله برقي مجهز شده است متاسفانه اين پله ها در اكثر وقتها خراب است و مردم علي الخصوص افراد مسن دچار مشكل و مجبور به عبور از عرض خيابان مي شوند از مسئولين مربوطه درخواست مي شود تا حوادث ناگواري رخ نداده تدبيري بينديشند.
طاهري
¤به علت بسته بودن سايت هدفمندي يارانه ها كساني كه موفق به ثبت شماره حساب خود نشده اند تكليفشان چيست؟ اين در حالي است كه اكثر مردم دو مرحله يارانه خود را دريافت كرده اند.
4372---0918
¤چرا نهاد كتابخانه هاي عمومي 3% حق استخدام معلولين را ناديده مي گيرد؟
2496---0913
¤از قرار معلوم هيئت وزيران تصويب كرد كه براي تفكيك واحد فقط پول كنتور دريافت شود ولي سازمان آب شهر قم مبلغي را بابت حق انشعاب از مشتري دريافت مي كند. به اعتراض هايي هم كه مي شود توجه نمي كنند، چرا؟
5993---0919
¤حق اين است كه در اشتغال زايي ابتدا اولويت اشتغال را به كارگراني بدهند كه تحت پوشش بيمه بيكاري قرار گرفته و متاهل و مستاجرند.
2171---0913
¤دوربين هاي كنترل ترافيك راهنمايي و رانندگي آرم هاي مخصوص جانبازان را معتبر نمي دانند در نتيجه قبض هاي جريمه زيادي براي ما جانبازان صادر مي شود. مامورين راهنمايي و رانندگي نيز فقط قبض هاي جريمه را ملاك عمل مي دانند. تكليف جانبازاني كه به آنها آرم ورود به طرح ترافيك داده شده چه مي شود؟ و چرا بايد پول قبض هاي صادر شده را بپردازند؟
4596---0912
¤وجه مشترك اكثر فيلم هايي كه در سينماهاي كشور پخش مي شود موضوع عشق و عاشقي هاي هوس آلود بين دختر و پسر شده است و غيرمستقيم فساد را تبليغ مي كنند.
9084---0938
¤مردم براي اصلاح وضع دادگستري ها بعد از خداوند به رياست محترم اين قوه چشم دوخته اند كه ايشان دست به اصلاحات اساسي بزند.
7995---0912
¤اگر قرار باشد هزينه روشن ماندن برق دستگاه هاي دولتي بعد از ساعات اداري از طريق قبض هايي كه براي شهروندان صادر مي شود تامين شود از طرح هدفمند كردن يارانه ها جز ضرر و زيان چيزي عايد مردم نخواهد شد.
4061---0917
¤دفتردار مدرسه هستم و 4 سال سابقه كار دارم بنويسيد براي ارتقاء جايگاه شغلي امثال ما هيچ اقدامي صورت نمي گيرد. از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مساعدت داريم.
8538---0935

 



دست خالي ! (گفت و شنود)

گفت: شبكه تلويزيوني «العربيه» متعلق به رژيم آل سعود كه در ميان مردم كشورهاي عربي به «العبريه» معروف است طي گزارشي گفته است؛ از آمريكا مي خواهيم اجازه بدهد كشورهاي خليج فارس، مخالفان جمهوري اسلامي را مسلح كنند!
گفتم: به اين مي گويند «صداقت»! رك و پوست كنده اعتراف كرده كه آل سعود بدون اجازه آمريكا آب نمي خورد.
گفت: از اين گذشته، اسناد فراواني حكايت از آن دارند كه آل سعود و برخي ديگر از سران ديكتاتور عرب، به سران فتنه، منافقين، گروهك ريگي و حتي پژاك و كومه له كمك هاي مالي فراواني كرده و هنوز هم مي كنند.
گفتم: حيوونكي ها! آخر عمري بدجوري گيج مي زنند!
گفت: العبريه از برخي مقامات آمريكايي هم گله كرده است كه به جاي حمايت از آل سعود، درباره تغيير حاكميت در عربستان نظر مي دهند!
گفتم: شخصي رفته بود گدايي! صاحبخانه به جاي اينكه چيزي بدهد بهش فحش داد. يارو با عصبانيت گفت؛ حالا چرا فحش ميدي؟ و طرف گفت؛ مي خواستم دست خالي برنگردي!!
 



با هشدار به افزايش روزافزون قدرت ايران بولتون: ديگر هيچ جاي خاورميانه براي آمريكا امن نيست

سفير اسبق آمريكا در سازمان ملل با اشاره به تحولات كنوني منطقه و افزايش روزافزون قدرت ايران تأكيد كرد كه خاورميانه ديگر جاي امني براي آمريكا نيست.
«جان بولتون» طي مقاله اي كه در روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» چاپ شد، نوشت: از زماني كه خيزش هاي عربي از چهار ماه گذشته در تونس آغاز شد، رسانه هاي آمريكا به طور مداوم و عموماً از روي خوش بيني روي ناآرامي هاي خاورميانه تمركز كرده اند.
اين مقام اسبق آمريكايي كه اكنون از اعضاي ارشد انديشكده «آمريكن اينترپرايز» است و به مانند ديگر مقامات كاخ سفيد نگران گسترش دكترين انقلاب اسلامي ايران در منطقه خاورميانه است ادامه داد: اهداف برتري طلبانه ايران در برنامه بسرعت رو به گسترش هسته اي و تداوم سرنگوني هاي منطقه خهاورميانه تجلي يافته است.
وي با ذكر مثالي براي گسترش نفوذ ايران در منطقه به روي كار آمدن دولت طرفدار حزب الله در لبنان اشاره كرد. از سوي ديگر بولتون كه يكي از مدافعان سرسخت تئوري تغيير رژيم در خصوص ايران بوده است به سوريه و ناآرامي هاي اين كشور اشاره كرد و نوشت: تغيير رژيم در سوريه كاملاً بعيد است.
نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل در ادامه به اعتراضات بحرين و ناوگان پنجم آمريكا در اين كشور اشاره كرد و نوشت: نوك واقعي پيكان در خاورميانه ممكن است بحرين باشد كه محل ناوگان پنجم آمريكاست. اين كشور كه ديگر ثروت نفتي زيادي ندارد، رژيم سلطنتي كوچكي است كه از عربستان سعودي فقط با يك گذرگاه جدا شده است. تظاهرات هاي مردمي در بحرين اختلاف بالقوه شديدي را بين اصول آمريكا و منافع راهبردي آن نشان داد. ايران باخوشحالي از برگزاري انتخابات آزاد در بحرين حمايت مي كند كه احتمالاً حكومتي طرفدار ايران را بر سر كار خواهد آورد.
وي افزود: نيروهايي كه از كشورهاي همسايه بحرين به رهبري سعودي آمده بودند، به بحرين براي سركوب شديد تظاهرات شيعيان كمك كردند. اين رژيم هاي سلطنتي طرفدار آمريكا از بركناري حسني مبارك همپيمان ديرين آمريكا به لرزه افتادند كه اين امر طرح خروج نيروهاي آمريكا از عراق و كاهش برنامه ريزي شده نيروها در افغانستان را نيز تحت تأثير قرار داد. بولتون ادامه داد: هيچ مدركي وجود ندارد مبني بر اينكه اوباما راهبردي براي مقابله با تهديد مداوم ايران در منطقه خليج [فارس] كه تا يمن كشيده شده، دارد يا خير.
اين مقام اسبق آمريكايي به پيشرفت هاي برنامه هسته اي ايران اشاره كرد و با نظامي خواندن آن گفت: بنا بر اين برنامه هسته اي ايران با قدرت تمام به پيش مي رود. توانمندي هسته اي ايران بي شك عربستان، مصر، تركيه و شايد ديگر كشورها را ترغيب كند تا به سلاح هسته اي قابل حمل خودشان دست يابند.
وي افزود: بنا بر اين ما شاهد منطقه اي خواهيم بود كه اساساً بيشتر در حلقه ايران و بي ثبات تر و خطرناك تر براي واشنگتن و همپيمانان آن خواهد بود.
عضو ارشد انديشكده آمريكن اينترپرايز تأكيد كرد: علاوه بر اين، ناكامي آمريكا براي توقف برنامه هسته اي ايران، در كل ضربه اي اساسي به نفوذ آمريكا خواهد بود.
عضو ارشد انديشكده آمريكن اينترپرايز تأكيد كرد: علاوه بر اين، ناكامي آمريكابراي توقف برنامه هسته اي ايران، در كل ضربه اي اساسي به نفوذ آمريكا خواهد بود.
بولتون در پايان نوشت: خيزش عربي ممكن است جذاب و فريبنده باشد، و ممكن است پايدار باشد يا نباشد اما نكته غم انگيز اينجاست كه تهديد هژموني ايران به نظر بسيار پايدارتر مي آيد.

 



آيت الله سيستاني درخواست پادشاه عربستان و امير بحرين را براي گفت وگوي تلفني نپذيرفت

سرويس سياسي-
نماينده آيت الله سيستاني در قم از رد درخواست مكالمه تلفني پادشاه عربستان از سوي ايشان خبر داد.
اعضاي فراكسيون دانشگاهيان مجلس شوراي اسلامي طي سفري به قم با جمعي از علما و مراجع عظام تقليد ديدار و به بيان نظرات و ديدگاه هاي خود درباره مسائل جاري كشور پرداختند. در جريان اين سفر، فراكسيون دانشگاهيان ديداري نيز با آيت الله شهرستاني، نماينده آيت الله سيستاني داشتند كه گفت وگوهاي ويژه اي نسبت به مسائل منطقه اي در اين ملاقات انجام گرفت. نمايندگان همچنين در اين نشست رهنمودهاي آيت الله سيستاني را همواره موجب دلگرمي شيعيان مظلوم دنيا دانستند.
آيت الله شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني نيز با اشاره به موضع گيري هاي اين مرجع عالي قدر در برابر حوادث اخير كشورهاي اسلامي گفت: وضعيت شيعيان بحرين از لحظه آغاز موجب نگراني آيت الله سيستاني بود و ايشان در همان زمان به دنبال حل مشكل بحرين بودند زيرا به خوبي از روابط حكومت آل خليفه و حكومت عربستان مطلع بودند و نمي خواستند مردم بحرين اسير اين دو حكومت شوند.
وي در ادامه به نامه هاي بوش و اوباما به آيت الله سيستاني اشاره و تصريح كرد: اين دو رئيس جمهور آمريكا بسيار سعي داشتند كه از جايگاه آيت الله سيستاني سوءاستفاده كنند اما درايت ايشان همواره مانع اين كار شد.
داماد آيت الله سيستاني در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه پادشاه عربستان نيز پس از وقوع ناآرامي ها در بحرين خواستار مكالمه تلفني با آيت الله سيستاني شده بود، يادآور شد: ايشان درخواست پادشاه عربستان را رد كردند زيرا معتقد بودند اين درخواست در جهت اصلاح وضعيت مردم بحرين نيست.
همچنين اخبار دريافتي كيهان حاكي از آن است كه آيت الله سيستاني تاكنون دو بار نيز درخواست مكالمه تلفني امير بحرين را رد كرده و مسائل اين كشور از جمله نوع نقش آفريني خود را موكول به نظر شيخ عيسي قاسم نموده است.
اعضاي فراكسيون دانشگاهيان همچنين در ادامه سفر خود به شهر قم با آيت الله صافي گلپايگاني ديدار كردند.
آيت الله صافي گلپايگاني در اين ديدار با بيان اين كه مسائل اخير منطقه به دليل سوء مديريت سياست مداراني است كه بدون داشتن صلاحيت در مسند نشسته اند، متذكر شد: اين حكام سال هاست كه در مقام خود به انسان، مقام انسانيت و خدا خيانت مي كنند و آنچه از سوي اينها رعايت نمي شود، «حقوق بشر» است.
اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به وضعيت بحرين تصريح كردند: اقليت غيرصالح مدت هاست در بحرين بر مردم مظلوم اين كشور ظلم مي كنند و غرب در برابر اين موضوع سكوت كرده است.
اين جمع از نمايندگان همچنين با آيت الله جوادي آملي نيز ملاقات كرده و گزارشي از مهم ترين مسائل روز را خدمت ايشان ارائه دادند.

 



شكنجه كروبي با 3 بار استخر در هفته!! كروبي هفته اي 2 تا 3 بار به استخر مي رود! (خبر ويژه)

در حالي كه سايت هاي جريان فتنه از تحت فشار بودن مهدي كروبي خبر مي دادند، گزارش هاي موثق حاكي است وي در هفته بين 2 تا 3 بار به استخر مي رود و از ساير وسايل تفريحي نيز مثل سابق بهره مي برد ضمن آن كه رفت و آمد خانوادگي نيز برعكس ادعاهاي مطروحه كاملا آزاد و راحت در حال انجام شدن است و اقوامش با آرامش به منزل نامبرده رفت و آمد مي كنند.
در عين حال گفته مي شود وي به خاطر عدم دسترسي به شبكه هاي ماهواره اي كه به تماشاي آنها عادت داشته گله مند است.
در همين حال خبر مي رسد حسين كروبي فرزند كروبي كه نقش فعالي در تحريك پدر و نقش آفريني وي در فتنه سال 88 داشته، مدتي است از كشور گريخته است. وي در گفت وگو با روزنت اظهار داشت: متاسفانه وقتي دستشان به ما نرسيد و ما متواري شديم، برادرم علي را به اتهام مضحك و مسخره جاسوسي براي كشورهاي خليج فارس دستگير و بعد از چند هفته با قرار وثيقه آزاد كردند. براي دو برادرم بجز ممنوع الخروج نمودن هنوز مشكلي ايجاد نكرده اند. ولي من متواري هستم تا ببينم در آينده چه تصميمي در خصوص خودم خواهم گرفت.



 



غلط كرديم اخراجي هاي 3 را هم ميدان رفراندوم ديگري كرديم (خبر ويژه)

سردرگمي عناصر ضدانقلاب در فضاي مجازي باعث رفتارهاي كاملا متناقض طي ماه هاي اخير شده است.
اين محافل از يك سو به برخي اخبار و بحث هاي جنجالي دامن مي زنند تا القا كنند كه جريان معارضه با جمهوري اسلامي پويا و فعال است و مدتي بعد تحركات خود را با اين هشدار كه به حواشي پرداخته و از اصل موضوع غافل شده اند، زيرسوال مي برند.
در اين زمينه سايت بالاترين با اشاره به اظهارات اكبر گنجي نوشت: همانطور كه گنجي خاطر نشان كرد: جنبش سرد شده و مخالفان تقريبا به زندگي روزمره خود روي آورده اند. اگر خواهان پيروزي هستيم، بايد با اين حقيقت تلخ روبرو شويم و درصدد حل اين مشكل و احياي نشاط از دست رفته برآييم. متاسفانه ما شاهد شور و نشاط حتي در محيط مجازي هم نيستيم. زمان زيادي است كه در اينترنت و مخصوصا بالاترين شاهد غفلت از جنبش و سران در بند آن هستيم. بايد تمركزمان را بر روي آن قرار دهيم و از پرداختن به مسائل حاشيه اي نظير اخراجي ها و مرگ فلان كارگردان هاليوود و برد پيروزي و غيره و غيره اكيدا خودداري كنيم. نظام مرتبا مي خواهد حواس ما را با مسائل بي اهميت نظير پخش اخراجيها پرت كند(!)
اين سردرگمي تحليلي در حالي است كه بالاترين يكي از اضلاع اصلي شبكه عنكبوت در جوسازي عليه فيلم اخراجي هاي 3 در كنار شبكه هاي دولتي غربي نظير بي بي سي، صداي آمريكا، راديو فردا، دويچه وله و... ده ها سايت و شبكه ماهواره اي ديگر بود. آنها در اين تقلاي بي حاصل در كنار تخريب فيلم اخراجي هاي 3، خواستار تحريم تماشاي فيلم از سوي مخاطبان در سينما به عنوان يك رفراندوم بزرگ! شده و سپس اقدام به انتشار قاچاقي فيلم در اينترنت كردند و پس از آن هم فيلم ديگري را تبليغ كردند تا مخاطبان سراغ اخراجي هاي 3 نروند! با اين حال فيلم مذكور ركورد فروش فيلم هاي نوروزي را با فاصله اي فراوان شكست و بدين ترتيب عرصه سينما هم، ميدان شكست تازه و خودخواسته براي فتنه گران شد.
درست به همين دليل بود كه سايت كلمه وابسته به بخش فرامرزي فتنه سبز، از حمله به اخراجي هاي3 انتقاد مي كند و مي نويسد: تا پايان 13 فروردين، اخراجي هاي 3 حدود 2 ميليارد و پانصد ميليون تومان و جدايي نادر از سيمين يك ميليارد و 250 ميليون تومان فروش كردند. داستان اخراجي هاي 3 آشكارا مبتني بر رويدادهاي انتخابات رياست جمهوري سال 88 است... به نظر مي رسد شكل گيري رقابتي جدي براي جذب تماشاگر و فروش بالاي فيلم، در خلال اكران نوروزي، اگرچه امري آگاهانه و هدفمند نبوده، مخالفان ناخواسته در زميني بازي كرده اند كه قواعد آن از پيش تعيين شده بود. در نتيجه آنچه كه توسط برخي مخالفان و منتقدان «رفراندوم» تلقي مي شد، در بهترين حالت، حادثه اي عادي بيش نبوده است(!) نكته اينجاست كه صداوسيما با پررنگ كردن حاشيه هاي فيلم ده نمكي، به رقابتي دامن زد، كه اولا: نتيجه آن (فروش بالاتر فيلم ده نمكي) از ابتدا مشخص بود، و ثانيا؛ مخالفت ها و سرخوردگي هاي موجود را به عرصه اي خنثي هدايت كرد و از سوي ديگر فروش هر چه بالاتر فيلمها در مقاطع مهمي چون اكران نوروزي، ادعاي ناكارآمدي مديريتي و در نتيجه آسيب ديدن صنعت سينما را برطرف مي سازد.
پايگاه اينترنتي ياد شده اضافه كرد: ما نبايد به سادگي تن به جهت دهي يا تغيير قواعد بازي توسط رسانه هاي رسمي بدهيم و توان خود را با ورود به زمين حريف از دست بدهيم. ديگر آن كه براي هر حركت و عملكردي به اندازه خود آن ارزش قائل شويم. مخالفت با يك فيلم يا نوشته مهم است اما ناكامي در آن به معناي پايان يافتن راه نيست. بنابراين نبايد ساده انگارانه پنداشت اقداماتي مانند ابراز نظر درباره آثار هنري به معناي تعيين نتيجه قطعي يك مبارزه است و نخبگان حاكم به سرعت كنار خواهند رفت. نتيجه چنين ساده انگاري هايي آن است كه با نخستين ناكامي، خستگي حكمفرما مي شود و با طولاني شدن روند مبارزه نيز افسردگي بلافاصله جايگزين پشتكار خواهد شد.

 



ايران در روزگار ناتواني آمريكا با سرعت به پيش مي تازد (خبر ويژه)

ايران بر فشارهاي اقتصادي غرب فائق آمده و برنامه هسته اي خود را با سرعت به پيش مي برد. اين در حالي است كه آمريكا هيچ جايگزيني براي مهار و مقابله با ايران به ويژه در شرايط فعلي خاورميانه ندارد.
اين تحليل را روزنامه واشنگتن پست منتشر كرده و با بيان اين كه تحولات جديد خاورميانه به نفع ايران تمام شده نوشت: بحران اخير در كشورهاي عربي، معيار مهمي براي ارزيابي سياست خارجي دولت اوباماست اما بحرانهاي ديگري نيز هنوز سر جاي خود باقي مانده كه يكي از مهم ترين آنها، برنامه هسته اي ايران است. اين برنامه در ماههاي اخير شاهد پيشرفت هاي جديد بوده است. وضعيت جديد و اينكه ايران از انقلاب مصر و بحرين در ميان مدت سود مي برد، براي آمريكا بسيار ناخوشايند است.
اين روزنامه مي نويسد: چند ماه قبل، مقامات دولت آمريكا اطمينان داشتند كه ايران تحت فشار شديد تحريم ها قرار دارد و احتمالا به زودي پاي ميز مذاكره مي آيد ولي اكنون گويا تهران بر فشارهاي اقتصادي غلبه كرده و فعاليت هسته اي خود را پيش مي برد بدون آن كه نشانه اي از مذاكره وجود داشته باشد. اكنون تحت تاثير افزايش بهاي نفت، فشار اقتصادي بر ايران كاهش يافته و يك بار ديگر فعاليتهاي هسته اي ايران سرعت بيشتري پيدا كرده است. با اين همه به نظر مي رسد كه دولت باراك اوباما غير از استراتژي هميشگي خود، يعني صبر و انتظار براي روزي كه حكومت ايران مذاكره را بپذيرد، هيچ راهكار ديگري ندارد.
واشنگتن پست مي افزايد: رژيم مبارك يكي از مخالفان سرسخت ايران بود و ادامه ناآرامي ها در بحرين و سركوب شديد اعتراضات توسط حكومت ممكن است باعث يك انفجار سياسي بزرگ در تمام مناطق شيعه نشين حاشيه خليج فارس شود. همچنين ناآرامي هاي منطقه باعث افزايش بهاي نفت شده و ايران با افزايش درآمد ارزي خود مي تواند به شكل بهتري با تحريم هاي اقتصادي اعمال شده از سوي جامعه بين المللي مقابله كند. انقلاب مصر درست چند روز پس از آن آغاز شد كه ايران در آخرين دور مذاكرات با نمايندگان كشورهاي گروه پنج به علاوه يك در ماه ژانويه، به پيشنهادات جامعه جهاني براي حل بحران هسته اي ايران پاسخ رد داد. از آن زمان تاكنون هيچ نشانه اي از تماس ديپلماتيك ديده نشده ولي ايران به طور فعال در حال گسترش برنامه هسته اي خود بوده است. آنها نسل جديدي از سانتريفيوژهاي ساخت داخل را آزمايش كرده و اكنون به شكل موفقيت آميز در مراكز غني سازي اورانيوم مورد استفاده قرار مي گيرند. همزمان اعلام شد كه نيروگاه هسته اي بوشهر از اوايل ماه آينده فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
اين روزنامه خاطرنشان كرد: پيشرفت در زمينه توليد سانتريفيوژهاي جديد را بايد بسيار مهم تلقي كرد چون تاكنون يكي از مشكلات ايران استفاده از سانتريفيوژهاي كند و مشكل ساز بوده است.
روزنامه آمريكايي خواستار حمايت از جريان هاي اپوزيسيون شده است.
يادآور مي شود افرايم كام محقق امور امنيتي در دانشگاه تل آويو هم اخيرا در گفت وگو با جروزالم پست تصريح كرده بود: ايران توانسته استاكس نت را شكست دهد و به موفقيت هاي چشمگير هسته اي جديد دست يابد.

 



نقشه جديد ژئوپولتيك انرژي راايران در غياب آمريكا ترسيم مي كند (خبر ويژه)

با وجود تحريم هاي شوراي امنيت و كنگره آمريكا و اتحاديه اروپا، ايران همچنان بر دامنه قدرت و نفوذ اقتصادي منطقه اي خود مي افزايد.
گزارش نشريه فارين پاليسي در ارزيابي معاملات گازي ايران با تمام كشورهاي همسايه و دور دست حاكي است: آنچه در خاورميانه اتفاق افتاد و البته در برخي كشورهاي اين منطقه همچنان جاري است به ايران و شيعيان سركوب شده در اين منطقه دست بالا را بخشيده است اما آنچه كه بيش از اين مباحث سياسي اهميت دارد نقشي است كه تهران در بازار انرژي بازي مي كند. آمريكا كه تمركز خود را بر تحريم هاي مالي ايران قرار داده بود هرگز گمان نمي كرد كه با غافل شدن از بازار انرژي كه ايران در حال قبضه آن است هر روز عرصه را بر ايران گشاده تر از پيش كند.
«گال لوفت» مدير مركز تحقيقاتي «تحليل امنيت جهاني» و پژوهشگر حوزه هاي انرژي و امنيتي در اين گزارش تصريح مي كند: ميليون ها نفر در حوزه انرژي به ايران و منابع در اختيار اين كشور وابسته هستند. جهان به دنبال محدود كردن تجارت نفتي ايران است و اين در حالي است كه تهران در حوزه هاي ديگر مانند گاز طبيعي خوش مي درخشد. ايران از منظر توليد نفت در جايگاه چهارم جهاني است و در حوزه گاز رتبه دوم را پس از روسيه در اختيار دارد.
«فارين پاليسي» معتقد است: به رغم تحريم هاي گوناگون، ايران به توسعه نفوذ خود در منطقه پرداخته و موقعيت خود را به عنوان يك كانون توليد و صادرات انرژي تثبيت كرده است. با اين حال دولت آمريكا به جاي تمركز بر استراتژي ايران جهت تبديل به ابرقدرت انرژي، فقط به تحريم هاي مالي اعتنا داشت و همين زمينه، تقويت نفوذ منطقه اي ايران را مهيا تر كرد.
اين نشريه يادآور مي شود: بازار گازطبيعي و تجارت در اين حوزه با نفت و يا ديگر منابع كاملا متفاوت است. براي انتقال گاز طبيعي بايد به خطوط انتقال گاز گران قيمت تن داد. اين بدان معنا است كه زماني كه دو كشور و يا چند كشور لوله كشي براي انتقال گاز طبيعي را به پايان مي رسانند اين اتحاد و توافق ميان آنها تقريبا غيرقابل فسخ است. در موقعيتي كه اروپايي ها از دست روس ها و اوامر آنها آزرده اند، نمي توانند لوله هاي نصب شده را برداشته و آنها را در مكاني مانند شمال آفريقا مستقر كنند. انتقال گاز در حقيقت صادراتي بسيار مهيج براي دارندگان اين منبع طبيعي است. دقيقاً به دليل همين مصلحت هاي مالي است كه ايران در چند ماه گذشته با 7 كشور همسايه غير از افغانستان قرارداد انتقال گاز را منعقد كرده و اميدوار است در آينده اي نه چندان دور تبديل به قلب انتقال گاز در آسياي ميانه شود و البته مطمئن شود كه اروپا و كشورهاي جنوب آسيا تا چند دهه ديگر به اين كشور معتاد هستند.
تحليلگر فارين پاليسي با اشاره به قراردادهاي متنوع ايران با چين و پاكستان و هند و تركيه و تركمنستان و... مي نويسد: مجموعه اين قراردادها نقشه ژئوپولتيك انرژي را در آينده مشخص خواهند كرد و در واقع اين نقشه را با منافع ايران منطبق خواهند ساخت و اين ايران- و نه آمريكا و متحدان آن- است كه نقشه جديد ژئوپولتيك انرژي را ترسيم مي كند و در حال تبديل به قدرت بزرگ عرصه انرژي است. در واقع دولت اوباما همانند دولت بوش با اقدامات خود، زمينه پيشرفت ايراني ها در زمينه انرژي و ژئوپولتيك آن را - مانند چيدن سه پايه نقاشي- فراهم كرد. اقدامات ساليان اخير دولت اوباما زمينه ثروت و قدرت بيشتر ايران و تحكيم نفوذ آن را با بي درايتي تمام فراهم كرده است، به ويژه اينكه اروپا براي جبران ناز و كرشمه هاي روسيه، به شريكي بهتر نيازمند است.

 



هيلاري كلينتون: صداي امروز مصرنگران كننده است! (خبر ويژه)

وزير خارجه دولت آمريكا براي چندمين بار طي 4 ماه گذشته نسبت به تكرار انقلاب اسلامي در كشورهاي اسلامي دستخوش انقلاب هشدار داد.
هيلاري كلينتون در نشست سالانه «آمريكا-جهان اسلام» كه از سوي موسسه بروكينگز واشنگتن برگزار شد، اظهار داشت: ايران و انقلاب سال 1979 آن يك روايت هشدار دهنده است. كشورهاي عربي نبايد راه انقلاب ايران را در پيش بگيرند.
وي همچنين گفت: كشورهاي عربي در خليج فارس و شمال آفريقا مراقب باشند در حين گذار به دموكراسي، به سرنوشت انقلاب اسلامي دچار نشوند كه آرمان هاي دموكراتيك آن با استبداد از بين رفت!
كلينتون اظهار داشت: نشانه هاي نگران كننده اي در مصر پس از بركناري سران آن ديده مي شود.
اظهارات آشفته وزير خارجه آمريكا عليه انقلاب اسلامي در حالي است كه پيش از آن، واشنگتن به مدت 25 سال و به واسطه كودتاي 28 مرداد 1332 از رژيم فاسد و خودكامه پهلوي حمايت كرد و پس از آن نيز علي الدوام طي 32 سال گذشته، از انواع توطئه ها و دشمني ها عليه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي جانبداري نموده است.
درباره گزافه گويي كلينتون بايد اين را هم يادآور شد كه با وجود انقلاب عمومي در ايران با تدبير حضرت امام خميني «تاسيس جمهوري اسلامي» و «قانون اساسي» به رفراندوم عمومي گذاشته شد تا بطلان اظهارات گزافه اي نظير سخنان اخير وزير خارجه آمريكا به عنوان سند در سينه تاريخ ثبت شود.
قضاوت نسنجيده كلينتون درباره ايران و انقلاب اسلامي در حالي بود كه معاون وي (فيلو دي بل) در مجلس نمايندگان اين كشور گفت: سالهاست مردم ايران نسبت به سياست هاي دولت آمريكا بدبين هستند و ما نتوانسته ايم هيچ كاري براي تغيير و بهبود اين ديدگاه انجام دهيم.
به گزارش بي بي سي، معاون وزير خارجه آمريكا اضافه كرد: براساس اطلاعات به دست آمده، 80 درصد مردم ايران به شبكه ها و وبسايت هاي خارجي وابسته به ما اعتماد ندارند و اخبار و اطلاعات خود را صرفاً از رسانه هاي داخلي به دست مي آورند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14