(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27 فروردین 1390- شماره 19902

حديث دشت عشق
برتري پيروزي مقابل استيل آذين در يك بازي جنجالي
گام بلند سپاهان براي كسب عنوان قهرماني
اخبار كوتاه از فوتبال
رئال- بارسا؛ امشب اولين دوئل از نبرد چهارگانه
مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا - چين رستمي به 3 مدال نقره دست يافت
تيم ملي كشتي آزاد امروز براي مسابقات آسيايي بسته مي شود
بلاتكليفي در دستگاه ورزش سجادي: تكليف مشخص نيست، اما ما كارمان را مي كنيم



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمد ابراهيمي»
پرواز سرخ كبوتر سبز
شهيد «محمد ابراهيمي»، فرزند محمدصادق و رقيه، در تيرماه 1343، در بيرجند، پا به عرصه وجود نهاد. وي تا سال اول راهنمايي تحصيل نمود.با تهاجم عراق عليه ايران از طريق سپاه پاسداران به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام گرديد. محمد در ارديبهشت ماه سال 65، در حاج عمران بر اثر اصابت تركش به كتف به فيض شهادت نايل آمد و آسماني شد. پيكر پاكش در بيرجند به آغوش خاك سپرده شد.

 



برتري پيروزي مقابل استيل آذين در يك بازي جنجالي
گام بلند سپاهان براي كسب عنوان قهرماني

سرويس ورزشي -
هفته سي ام رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي تيم هاي بالاي جدول به پايان رسيد تا در فاصله 4 هفته به پايان ليگ همچنان رقابت براي كسب عنوان قهرماني داغ باشد.
در چارچوب رقابت هاي هفته سي ام رقابت هاي ليگ برتر روز پنجشنبه دو ديدار در تهران و اصفهان برگزار شد كه طي آن تيم استقلال و ذوب آهن برابر حريفان خود به پيروزي رسيدند.
در تهران و در ديدار استقلال و راه آهن كه در حضور نزديك به 10 هزار تماشاگر برگزار شد ، آبي پوشان به برتري يك برصفر دست يافتند تا اين تيم همچنان در كورس قهرماني باقي بماند.تك گل تيم فوتبال استقلال توسط حوار محمد در دقيقه 47 به ثمر رسيد و اين بازيكن عراقي سه امتيازي با ارزش را به اندوخته امتيازات تيمش افزود. استقلال با اين پيروزي 55 امتيازي شد. تيم راه آهن در بازي مقابل تيم سوم جدول رده بندي نمايشي خوب داشت و شايد استحقاق شكست را نداشت اما در مقابل تيم باانگيزه استقلال راه به جايي نبرد و دست خالي از زمين خارج شد. در اصفهان ذوب آهن كه نتيجه دو ديدار گذشته خود مقابل تيم هاي ملوان بندرانزلي و پرسپوليس تهران را واگذار كرده بود، در اين بازي خانگي به برتري 2 بر يك رسيد و فاصله اش را با صدرجدول كمتر كرد.
در اين بازي براي تيم ذوب آهن سيدمحمد حسيني (45) و محمد صلصالي (80 - پنالتي) گلزني كردند و تنها گل تيم شهرداري توسط سعيد دقيقي در دقيقه 86 از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد. ذوب آهن در حالي مقابل شهرداري تبريز به برتري رسيد كه منصور ابراهيم زاده به دليل محروميت روي نيمكت اين ننشسته بود.
اما در ادامه اين مسابقات روز جمعه نيز 7 ديدار برگزار شد كه در مهمترين بازي سپاهان در برابر 80 هزار هوادار مشتاق تبريزي، تراكتورسازي را شكست داد تا يك گام بزرگ به سوي قهرماني بردارد. بازي تراكتورسازي و سپاهان كه براي تماشاي آن ورزشگاه يادگار امام (ره) مملو از تماشاگر شده بود، با برتري 3 بريك تيم سپاهان به اتمام رسيد تا شاگردان امير قلعه نويي با 61 امتياز جايگاه خود را در صدر جدول رده بندي ليگ برتر استحكام بخشند. براي تيم سپاهان در اين بازي ابراهيم توره (27 و 80) و محسن بنگر (70) گلزني كردند و تنها گل تيم تراكتورسازي را نيز احسان حاج صفي، مدافع سپاهان در دقيقه 48 به اشتباه درون دروازه تيم خود قرار داد. در ديگر ديدار مهم روز جمعه ملوان موفق شد با سه گل پاس را شكست دهد تا سبزپوشان همداني بيشتر از قبل خطر سقوط را احساس كنند.
در كرج هم جدال سايپا و نفت تهران با تساوي به پايان رسيد تا سايپا هم از منطقه خطر خارج نشود. در بوشهر شاهين با دو گل فولاد را شكست داد تا از انتهاي جدول رهايي يابد. در آبادان هم نفت با نتيجه دو بر يك برابر پيكان پيروز شد تا خودروسازان كماكان در پايان جدول دست و پا بزنند. در قم هم جدال تيم هاي صبا و مس با تساوي يك - يك به پايان رسيد.
در آخرين ديدار از هفته سي ام ليگ برتر، عصر ديروز (جمعه) تيم فوتبال پيروزي در ورزشگاه آزادي ميزبان استيل آذين بود و در حاليكه بازي تا دقيقه 94 با نتيجه يك بر يك دنبال مي شد، پيروزي بوسيله اشپيتيم آرفي به گل رسيد تا بازي را ببرد.
براي پيروزي مجتبي زارع (21) و آرفي (94) گلزني كردند و سياوش اكبرپور (23) تك گل استيل را آذين وارد دروازه پيروزي كرد.
در اين ديدار ودر حالي كه بازي در دقيقه 94 دنبال مي شد سوشا مكاني مصدوم شد و توپ را به بيرون زد تا پزشكان او را مداوا كنند اما علي دايي به بازيكنان تيمش دستور داد بازي جوانمردانه را رعايت نكنند و توپ را به بازيكنان حريف ندهند. سپهر حيدري هم با توجه به اين نكته اوت را بلند به داخل محوطه جريمه استيل آذين پرتاب و آرفي توپ را به گل تبديل كرد.
همين موضوع باعث به جنجال كشيده شدن ديدار در دقايق پاياني شد و بازيكنان استيل آذين به شدت به رعايت نشدن بازي جوانمردانه اعتراض كردند به طوري كه در اين لحظات درگيري شديدي بين بازيكنان رخ داد. نورمحمدي و ماتئوس در همين دقايق با كارت قرمز خداداد افشاريان اخراج و چند بازيكن نيز با كارت زرد جريمه شدند. محمدي هم در دقيقه 85 با دريافت كارت زرد دوم از استيل آذين اخراج شد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته سي ام به اين شرح است:
¤ استقلال تهران 1 - راه آهن شهرري صفر
گل: حوار محمد (47)
¤ ذوب آهن اصفهان 2 - شهرداري تبريز 1
گل ها: سيدمحمد حسيني (45) و محمد صلصالي (80 - پنالتي) براي ذوب آهن - سعيد دقيقي(88) براي شهرداري
¤ سايپاي البرز صفر - نفت تهران صفر
¤ صباي قم 1 ـ مس كرمان 1
گل ها: عليرضا ميرشفيعيان (45) براي صبا و ميلاد فخرالديني (21) براي مس
¤ ملوان انزلي 3 - پاس همدان صفر
گل ها: مهرداد اولادي (52 و 72) و محسن مسلمان (80)
¤ سپاهان اصفهان 3 - تراكتورسازي 1
گل ها: ابراهيم توره (27 و 80) و محسن بنگر (70) براي سپاهان - احسان حاج صفي ( 48 - گل به خودي) براي تراكتورسازي
¤ شاهين بوشهر 2 - فولاد خوزستان صفر
گل ها: ايوان پتروويچ( 58 ) و عباس پورخسرواني( 80)
¤ نفت آبادان 2 - پيكان قزوين 1
گل ها: علي ممبيني (25 - پنالتي) و پاچاچيان (78) براي نفت - جونيور (92) براي پيكان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ايران ميزبان مسابقات فوتبال مقدماتي قهرماني جوانان آسيا شد
كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به دبيركل فدراسيون فوتبال ايران از انتخاب كشورمان به عنوان ميزبان گروه C رقابت هاي مقدماتي قهرماني جوانان زير 19 سال آسيا خبر داد.
براساس اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا، جوانان كشورمان طي روزهاي 9 تا 19 آبان ماه ميزبان تيم هاي حاضر در گروه C انتخابي مسابقات فوتبال قهرماني زير 19 سال آسيا هستند. در اين گروه علاوه بر ايران تيم هاي ازبكستان، پاكستان، هند، افغانستان و تركمنستان نيز حضور دارند.
رئال و شالكه هم به نيمه نهايي رسيدند
در روز دوم از دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان شالكه و رئال مقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند و به جمع چهار تيم پاياني رقابت ها راه يافتند. در ديداري كه در ورزشگاه ولتينز آره نا برگزار شد شالكه كه 90 دقيقه علي كريمي را روي نيمكت داشت موفق شد با نتيجه دو بر يك از سد اينتر، مدافع عنوان قهرماني بگذرد. شاگردان رالف رانگنيك كه در ديدار رفت و در ورزشگاه جوزپه مه آتزا اينتر را با نتيجه 5 بر 2 در هم كوبيده بودند با خيالي آسوده به مصاف حريف خود رفتند و در نهايت با گلهاي رائول (45) و هوودس (81) در مقابل تك گل تياگو موتا (49) دو بر يك حريف ايتاليايي خود را مغلوب كردند. به اين ترتيب شالكه در مجموع دو ديدار با نتيجه خيره كننده 7 بر سه از سد اينتر گذشت تا در مرحله نيمه نهايي به مصاف منچستريونايتد برود. در ديگر ديدار اين مرحله رئال مادريد با تك گل دقيقه 50 كريس رونالدو يك بر صفر از سد تاتنهام گذشت تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت 5 بر صفر نماينده انگليس كه تا اينجا هم شگفتي ساز بود را مغلوب و حريف بارسلونا در مرحله نيمه نهايي شود.
اتفاقات عجيب پيش از ديدار استقلال - راه آهن
سرپرست و مديرفني تيم فوتبال استقلال تهران گفت: اطمينان دارم كه آدم هاي غيرفوتبالي و سياسي در لغو محروميت بازيكنان تيم راه آهن پيش از ديدار با استقلال نقش داشته اند.
منصور پورحيدري ضمن بيان اين مطلب در خصوص تعليق محروميت دو بازيكن تيم راه آهن شهرري پيش از ديدار با استقلال تهران گفت: تا زمانيكه فوتبال ما آلوده آدم هاي سياسي و دخالت آنها شده، بروز چنين اتفاقاتي طبيعي است و بايد هر روز شاهد فوتبالي بدتر از اين باشيم. من اطمينان دارم كه آدم هاي غيرفوتبالي و سياسي در لغو محروميت بازيكنان تيم راه آهن نقش داشته و چنين جرياني را به وجود آورده اند. وي ادامه داد: مگر مي شود كميته انضباطي فدراسيون فوتبال رايي را صادر كند و تا تاريخ 5 ارديبهشت و زمان رسيدگي به پرونده بازيكنان متخلف راه آهن، آنها را محروم كند و بعد در فاصله 24 ساعت مانده به يك بازي حساس در ليگ برتر اين راي را به حال تعليق درآورد و دو بازيكن محروم مورد بخشش قرار گيرند؟!
از سوي ديگر باشگاه راه آهن هم با صدور بيانيه اي با اشاره به اينكه جامعه فوتبال بخشش محروميت مجتبي جباري در دو فصل پيش بدون تشكيل كميته استيناف را فراموش نمي كند، اعلام كرد به هيچ عنوان براي رفع محروميت بازيكنانش با افراد سياسي مذاكره اي نكرده است. در بخشي از بيانيه باشگاه راه آهن آمده است: جامعه فوتبال هرگز از ياد نخواهد برد در بازي دو فصل گذشته استقلال برابر راه آهن در ليگ و بازي حساس اين دو تيم در مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي چگونه محروميت مجتبي جباري با تشكيل جلسه اضطراري و شوراي استيناف در روز بازي لغو شد، هرچند جلسه اي برگزار نشده بود! در آن سال محروميت جباري در دو مقطع لغو شد و اين بازيكن برابر راه آهن بازي كرد كه در ديدار جام حذفي يكي از عوامل تاثيرگذار براي فرار از شكست استقلال بود تا اين تيم آبي پوش در ضربات پنالتي برابر راه آهن به پيروزي برسد. شايد استقلال در آن مقطع به مقامات سياسي متوسل شده بود!
شريفي: من در جريان لغو محروميت بازيكنان راه آهن نبودم
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: در جريان لغو حكم محروميت دو بازيكن راه آهن شهرري نيستم و اعضاي كميته انضباطي در غياب بنده راي خود را صادر كردند. مجتبي شريفي اظهار داشت: من در جريان لغو حكم محروميت دو بازيكن تيم راه آهن شهرري نيستم و اعضاي كميته انضباطي در غياب بنده راي خود را صادر كردند. وي ادامه داد: براي انجام مناسك حج در كشور عربستان حضور دارم و چندان در جريان كم و كيف اتفاقات فوتبال ايران نيستم. شريفي در پايان تصريح كرد: انتظار داشتم اعضاي كميته انضباطي پيش از صدور راي مرا در جريان اين موضوع قرار مي دادند اما همكارانم اين كار را نكردند.
صعود دانش آموزان ايراني به مرحله يك هشتم نهايي
تيم فوتبال دانش آموزان كشورمان سومين ديدار خود در رقابت هاي جهاني دانش آموزان را با برتري2بر صفر مقابل شيلي پشت سر گذاشت تا جواز صعود به مرحله يك هشتم نهايي اين مسابقات را بدست آورد.

 



رئال- بارسا؛ امشب اولين دوئل از نبرد چهارگانه

سريال چهار قسمتي دوئل بارسلونا و رئال مادريد از امروز آغاز خواهد شد.
همه چيز براي آغاز سكانس پرهيجان اول در برنابئو آماده است، بازيكنان دو تيم در بهترين شرايط روحي و جسمي، اوضاع مربيان دو طرف در ايده آل ترين حالت، رسانه ها كمين كرده، هواداران از سراسر جهان به سوي قلعه سيماني پايتخت روان شده اند تا ال دربي شماره 162 رقم بخورد.
بسياري از هواداران دو تيم از چين، ژاپن، كشورهاي عربي، آفريقايي، آمريكاي جنوبي و اروپا از حداقل يك ماه پيش براي خريد بليت هاي گران قيمت اين بازي بزرگ اقدام كرده و براي تجربه يك شب رويايي و عجيب نه از جنس فوتبال كه از جنس فوتبال اسپانيا عازم مادريد شده اند.
اگر تنها بازيهاي دو تيم رئال مادريد و بارسلونا را در لاليگا درنظر بگيريم، دو تيم تاكنون 161 بار با يكديگر بازي كرده اند كه طي آن، رئال مادريد به 68 پيروزي و بارسلونا به 63 پيروزي دست يافته و در اين ميان 30 تساوي رقم خورده است.
غول هاي اسپانيا در فاصله 16آوريل تا سوم مي چهار بار پي در پي ليگا، جام پادشاهي اسپانيا و ليگ قهرمانان اروپا به ديدار هم خواهند رفت و در پايان روشن خواهد شد كه كدام يك از دو تيم بهترين باشگاه كنوني حال حاضر فوتبال دنيا است.
شنبه شب در ورزشگاه سانتياگو برنابئو رئال مادريد پذيراي بارسا پيشتاز رقابتهاي ليگا است و برابر اين تيم سعي خواهد كرد تا دست كم شكست پنج بر صفر بازي رفت در نيوكمپ را جبران كند. نتيجه اي كه مي تواند قوهاي سپيد را به رقابتهاي فوتبال باشگاه اسپانيا بازگرداند و اميدهاي اندك ژوزه مورينيو و شاگردانش را براي رسيدن به قهرماني در فصل جاري ليگا افزايش دهد.
شرايط در ليگا به خوبي روشن است. رئال در فاصله هفت هفته مانده به پايان فصل جاري بايد 8 امتياز عقب افتادگي اش را با آبي اناري ها جبران كند تا بتواند شانس خود براي قهرماني را زنده نگه دارد. با اين همه كاتالاني ها با وجود شكست در مادريد هم پيشتازي خود را با خطر روبرو نخواهند ديد. كهكشاني ها اما وظيفه دارند تا از بازي در سانتياگو برنابئو با پيروزي خارج شوند.
اين بازي رقابت ميان دو رقيب ديرينه در فوتبال اسپانيا است و دو تيم تلاش دارند تا در اين مسابقه نشان دهند برتر از حريف خود هستند. اگرچه نتيجه اين مسابقه تاثير مستقيمي در سرنوشت قهرمان فصل جاري ليگا ندارد، اما برنده اش مي تواند با روحيه اي مناسب به ديدار چهارشنبه شب برود. دو تيم چهارشنبه هفته جاري فينال جام پادشاهي اسپانيا را برگزار خواهند كرد.
پس از اين دو مسابقه هم دو ديدار رفت و برگشت ليگ قهرمانان اروپا از راه خواهد رسيد.

 



مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا - چين رستمي به 3 مدال نقره دست يافت

رقابت وزنه برداران در دسته 85 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا با كسب سه مدال نقره براي كيانوش رستمي پيگيري شد.
وزنه بردار دسته 85 كيلوگرم كشورمان در حركت يك ضرب پس از بلند كردن وزنه هاي 157 و 162 كيلوگرمي، در مهار وزنه 166 كيلوگرم ناموفق عمل كرد و در نهايت به مدال نقره رضايت داد. رستمي در حركت دوضرب با مهار وزنه 201 كيلوگرم روي سكوي دوم ايستاد تا با مجموع 363 كيلوگرم، پس از وزنه بردار چيني، مدال نقره مجموع دو حركت دسته 85 كيلوگرم را از آن خود كند.
در اين دسته از رقابت ها سهراب مرادي ديگر نماينده ايران بود كه با مهار وزنه هاي 157 در حركت يك ضرب و وزنه 180 كيلوگرم در حركت دوضرب، با مجموع 337 كيلوگرم مكان ششم را به خود اختصاص داد.
همچنين لو يونگ از چين با بلند كردن وزنه 173 كيلوگرم در حركت يك ضرب و وزنه 212 كيلوگرم در حركت دوضرب، با مجموع 384 كيلوگرم هر سه مدال طلا اين بخش از مسابقات را به خود اختصاص داد. ضمن اينكه كوي نتسوف از قزاقستان هم بعد از كيانوش رستمي سه مدال برنز دسته 85 كيلوگرم را به دست آورد و سوم شد.
رضائيان نقره يك ضرب را كسب كرد
اما روز پنجشنبه نيز تيم ملي وزنه برداري كشورمان به يك مدال نقره دست يافت. در مسابقات پنجشنبه مرتضي رضاييان به عنوان دومين نماينده كشورمان به رقابت با حريفان مطرح آسيايي اش رفت كه در نهايت وي در حركات يك ضرب با مهار وزنه 141 كيلوگرمي به مدال نقره رسيد. وي در حركات دوضرب نتوانست وزنه هاي 171 و 173 كيلوگرمي پيشنهادي را بالاي سر ببرد و از رسيدن به مدال دوضرب و مجموع اين رقابت ها بازماند.

 



تيم ملي كشتي آزاد امروز براي مسابقات آسيايي بسته مي شود

با انجام 3 مسابقه انتخابي امروز، تركيب تيم ملي كشتي آزاد براي مسابقات آسيايي بسته مي شود.
اين مسابقات ساعت 10 صبح امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود تا چهره ملي پوشان براي مسابقات آسيايي كشتي آزاد در ازبكستان مشخص شود.
گفته مي شود پيش از اين ياسر حيدرقلي نژاد در 55كيلوگرم، مصطفي حسين خاني در 66، احسان اميني در 84 و كميل قاسمي در 120 كيلو ملي پوش شده اند كه البته فدراسيون رسماً چيزي اعلام نكرده است. برنامه كشتي هاي انتخابي امروز به ترتيب زير است:
60 كيلوگرم: عباس دباغي (مازندران)- مصطفي آقاجاني (تهران)
74كيلوگرم: مرتضي رضايي قلعه (مازندران)- حسام مقدم (تهران)
96كيلوگرم: عباس طحان (مازندران)- عرفان اميري (كرمانشاه)
رقابت هاي كشتي قهرماني بزرگسالان آسيا از روز 29 ارديبهشت ماه در شهر تاشكند ازبكستان آغاز مي شود.

 



بلاتكليفي در دستگاه ورزش سجادي: تكليف مشخص نيست، اما ما كارمان را مي كنيم

معاون سازمان تربيت بدني در روزهايي كه اين سازمان در حال گذار به وزارتخانه شدن است، گفت: با تمام قوا در حال انجام وظيفه در قبال مردم و علاقمندان به ورزش هستيم و بر حسب مسئوليتي كه به ما سپرده شده، مسئوليت پذيريم.
حميد سجادي كه در عصر نخستين روز رقابتهاي دووميداني قهرماني ايران و با حضور در ورزشگاه حافظيه شيراز از نزديك رقابتها را تماشا كرد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالاتي درباره تشكيل وزارت ورزش، گفت: كوچك ترين تعللي در كار ايجاد نشده است، اما هيچ كس تكليف آينده كاري اش را نمي داند. ما هم مثل همه.
وي همچنين در مورد بحث اجازه نداشتن سعيدلو در زمينه برداشتهاي مالي از حساب وزارت ورزش گفت: مسايل مالي را از آقاي شوقاني، معاون مالي اداري سازمان بپرسيد. من تخصصم ورزش است و ياد گرفته ام كه در حوزه هاي ديگر دخالت نكنم. سجادي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه بر فرض اگر اين اتفاق بيفتد وضعيت تيمهاي ملي، اعزام ها و انتخابي ها چگونه مي شود؟ تنها گفت: هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14