(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 اردیبهشت 1390- شماره 19909

حل مسئله ريزگردها نيازمند تعاملات فرامنطقه اي است
درهاي حرم امام علي«ع» از خميني شهر به نجف اشرف منتقل شد

آغاز ترانزيت غلات از بندر اميرآباد به كشورهاي حوزه خليج فارس
ايران در كيهان
برگزاري سومين دوره جايزه سال دكتر معين در آستانه اشرفيه
منطقه جمكران به كارگاه بزرگ عمراني تبديل مي شود
اتمام عمر پل معلق آمل
طي دو ماه آينده صورت مي گيرد تجهيز اتوبوس هاي مشهد به سامانه بليت الكترونيك
مديركل مسكن و شهرسازي مازندران: متقاضيان مسكن مهر تا پايان سال جاري صاحب خانه مي شوند
دومين پل شناور بر روي رودخانه دز احداث مي شود
گمرك قشم خودرو خارجي به كشور ترخيص مي كند
نصب تابلوهاي بدون مجوز در جاده هاي استان البرز ممنوع شد
آغاز كوچ بهاره عشاير فيروزآباد
استاندار اردبيل:تحول در كشاورزي با پشت ميزنشيني حاصل نمي شود
با اعتبار 80ميليارد ريالي آغاز شد ساخت مدرن ترين تصفيه خانه آب كشور در سامان



حل مسئله ريزگردها نيازمند تعاملات فرامنطقه اي است

چند سالي است كه ملت ايران به ويژه ساكنان استان هاي جنوب غرب و شمال غرب و بعضي استانهاي مركزي و حتي تهران، از پديده گرد و غبار يا به اصطلاح علمي تر، ريزگردهاي موجود در هوا به شدت رنج مي برند و مسئولان كشور نيز تنها به نشست ها و اجلاسهاي منطقه اي با حضور برخي كشورهاي همسايه كه منشأ و كانون اين آلودگي هستند بسنده كرده و تاكنون هيچ اقدام عملي در اين خصوص ترتيب نداده اند.
پس از مدتها سكوت رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران اخيرا اعلام كرده است، «هم اكنون استان هايي مانند كرمانشاه، كردستان و ايلام درگير مسائل ناشي از گرد و غبار هستند و اين گرد و غبار بعضا به استان هايي مانند آذربايجان غربي و تهران نيز مي رسد.» محمدجواد محمدي زاده بدون توجه به رنج هايي كه بخش هاي وسيعي از ايران هر ساله در اثر اين پديده متحمل مي شود و دهها و بلكه صدها تن را روانه بيمارستان ها مي كند به اين جمله اكتفا كرده كه «از آنجا كه منشأ اين گرد و غبارها كشورهاي همسايه است اقدام عملي كه مي توان انجام داد تشويق! كشورهاي همسايه به عمليات تثبيت شن هاي روان است».
وي اين را هم گفته كه «با عراق به توافق يك ميليون هكتاري رسيده ايم و اميدواريم كه هر چه زودتر اين كار آغاز شود. البته عمده كانون هاي گرد و غبار در عراق در مناطقي است كه در اختيار بعثي هاست و در آنجا مشكل امنيتي وجود دارد...!»
اما از آنجا كه كشور عراق سالهاست كه درگير جنگ داخلي است و قطعا در چنين شرايطي براي كشوري كه هر روز با انفجارهاي متعدد و ترور و ناامني مواجه است و هنوز بخشي از اين كشور در دست بعثي هاست به احتمال قوي عمل كردن به معاهداتش با كشورهاي ديگر در اولويت نخست نخواهد بود.
لذا همانگونه كه محمدي زاده افزوده است : «مسائل محيط زيست جغرافيا نمي شناسد و ما متأثر از مسائل خارج از مرز هستيم.» بنابراين راهكار مقابله با اين پديده هم به نظر مي رسد برخورد از طريق مجاري قانوني و جهاني و اتخاذ تصميمات فرامنطقه اي است. همه كشورها در تعامل با كشورهاي ديگر براساس يك اصل ديپلماسي درصدد حفظ منافع خود و ملتهايشان هستند و روابط سياسي خود را با جهان براساس اين ملاك و معيار تنظيم مي كنند.
حال كه كشور همسايه غربي ايران به علت مسائل داخلي به معاهداتش پايبند نيست آيا سزاوار است ملت ايران تاوان اين ناامني ها را بدهند. آيا بايد منتظر ماند و شاهد مرگ تدريجي هموطنان به سبب ناامني هاي عراق بود؟
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران در بخش ديگري از اظهارات خود كشور تركيه را نيز به علت آنچه كه احداث سد در بالادست آبهاي جاري منتهي به عراق ناميده است، دخيل در افزايش گرد و غبار منطقه اي دانسته. همه به اين نكته رسيده اند كه با تشويق و اما و اگر و اميدواريم و... اين معضل برطرف نخواهد شد.
به خطر افتادن سلامت ميليونها هموطن و صيانت از جان آنها ارزش آن را دارد كه دولتمردان ما در سياستهاي منطقه اي، فراتر از تشويق! با دخالت دادن سازمانهاي بين المللي، مقامات كشورهاي عامل در ايجاد اين عارضه را وادار به اتخاذ تصميمات عاجل كنند.
سنندج- سليمان الله مرادي

 



درهاي حرم امام علي«ع» از خميني شهر به نجف اشرف منتقل شد

خميني شهر- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي درهاي حرم حضرت علي(ع)از شهرستان خميني شهر بارگيري شد و به شهر نجف اشرف انتقال يافت.
مسئول كارگاه آفرينش هاي ستاد عتبات و عاليات گفت: درهاي ساخته مربوط به رواق روضه منوره حرم حضرت علي(ع) است كه پس از 14 ماه ساخته و آراسته شد.
محمد حسين ايران پور هزينه ساخت اين دو در را حدود 3 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اين هزينه به همت كارمندان بانك صادرات و مردم ولايت مدار استان اصفهان جمع آوري و تأمين شده است.
وي به همخواني جايگاه و منزلت حضرت علي(ع) در طراحي اين دو در و چارچوب آن اشاره كرد و گفت: در 5 قسمت ميناكاري با هدف 5 سال خلافت ايشان، در حاشيه درها 60 نام مقدس علي، 25 جفت گل به نيت 25 سال خانه نشيني و گل اصلي اين در به نام مبارك حضرت علي (ع) و سوره كوثر در دو طرف كار شده است.
مسئول كارگاه آفرينش ستاد عتبات عاليات افزود: نوع چوب اين درها از ساج برمه و ابعاد اين در دو متر در سه متر و سي سانت به وزن 1200 كيلوگرم است و در طراحي درها از هنرهاي طلاكاري، قلمزني، ميناكاري و ميناكاري برجسته استفاده شده و در هركدام از درها حدود 500 گرم طلاي خالص بكار رفته است.
لازم به ذكر است اين درها پس از بارگيري و بسته بندي در حسينيه حضرت علي اكبر(ع) بر دوش مردم شهرستان خميني شهر حمل و پس از بارگيري به كشور عراق انتقال يافت.

 



مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد خبرداد
آغاز ترانزيت غلات از بندر اميرآباد به كشورهاي حوزه خليج فارس

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد از آغاز ترانزيت غلات از اين بندر به بنادر كشورهاي حوزه خليج فارس خبر داد.
سيدعلي نعيمي به خبرنگار كيهان گفت: بسترهاي لازم و زيرساختهاي مناسب براي تحقق اين موضوع مهم در بندر اميرآباد محقق شده است. وي بنادر امام خميني(ره) و اميرآباد بهشهر را به عنوان بنادر آزمايشي ترانزيت غلات در كشور معرفي كرد و اظهار داشت: توسعه اين توانايي ها در بنادر فوق مي تواند در رشد و شكوفايي اقتصادي و بازرگاني منطقه تاثير عمده اي داشته باشد.
نعيمي افزود: احداث و بهره برداري از سيلوهاي بندر اميرآباد مي تواند عامل مهمي در توسعه زيرساختهاي مناسب براي اين فعاليتها و مناطق خاص ترانزيتي غلات باشد.گفتني است، مازندران داراي سه بندر راهبردي اميرآباد بهشهر، نوشهر و بندر صيادي فريدونكنار است.

 



ايران در كيهان

بازديد از كشت و صنعت خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان: فرمانداران و ائمه جمعه شهرهاي ابهر و خرم دره از مجموعه كشت و صنعت خرم دره بازديد كردند. در جريان اين بازديد سرپرست واحدهاي صنعتي اين مجموعه توضيحات لازم را درباره اجرايي شدن طرح هاي توسعه مجموعه كشت و صنعت خرم دره را ارائه داد.
افتتاح مركز اورژانس
گرگان- خبرنگار كيهان: با حضور فرماندار و معاون درماني دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان اورژانس بيمارستان اميرالمومنين(ع) شهرستان كردكوي با اعتبار 3ميليارد ريال افتتاح شد.
اين اورژانس در طرح ساختماني 200مترمربع با تعداد 26تخت و تجهيزات و امكانات كامل بالغ بر 3ميليارد ريال از منابع مالي دانشگاه علوم پزشكي و درآمد بيمارستان اميرالمومنين(ع) به بهره برداري رسيد.
اتمام پروژه هاي نيمه تمام
آمل- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان آمل گفت: سهم استان مازندران در بحث اشتغالزايي 100هزار نفر است كه با توجه به وجود 46 درصد شركت هاي صنعتي در اين شهر، بيشتر سهم اشتغالزايي مربوط به آمل است. وي افزود: اولويت كاري در سال جاري مربوط به اجرايي شدن پروژه هاي نيمه كاره است.
اعزام معلمان بابلي به مكه
بابل- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان دانش آموزي بابل از اختصاص 700ميليون تومان كمك هزينه سفر حج عمره به معلمان نمونه استان مازندران خبر داد.
محمد عباس زاده رئيس سازمان دانش آموزي بابل همچنين گفت: به مناسبت هفته معلم برنامه هاي متنوعي از جمله نواختن زنگ سپاس در مدارس، مراسم گراميداشت روز معلم، شركت در نمازجمعه و برنامه هاي گوناگون ديگر اجرا خواهد شد.
استقبال از طرح تفكيك زباله
شهرضا- خبرنگار كيهان: معاون خدمات شهري شهرداري شهرضا گفت: 75درصد شهروندان شهرضايي با مباحث مربوط به آموزش تفكيك زباله طي يك سال گذشته آشنا شدند. سيدمصطفي مهدي نيا افزود: اين آموزش از طريق چهره به چهره انجام و به شهروندان بسته هاي آموزشي اعطا شد.
مراسم سوگواري بانوي اول جهان اسلام
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: به مناسبت ايام فاطميه، مراسم سوگواري دختر پيامبر اسلام(ص) در مسجد ايوان غرب برگزار شد و عاشقان خاندان عصمت و طهارت به عزاداري پرداختند.
خودكفايي 565 خانواده تحت پوشش
اسفراين- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني(ره) اسفراين از خودكفايي 565 خانواده تحت پوشش اين نهاد با اجراي طرح هاي اشتغال خبر داد. «هاشم بهشتي» با اشاره به اينكه مجريان طرح هاي اشتغال اين نهاد با دريافت تسهيلات اشتغال موفق به اجراي طرح هاي مختلف در شهرستان شده اند گفت: تاكنون565 خانواده از ساكنان اسفراين با ايجاد اشتغال موفق به خودكفايي شده اند كه 195 نفر از آنان را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي دهد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه هم اكنون 4هزار و 865 خانواده تحت حمايت كميته امداد اسفراين هستند افزود: بيش از 85درصد از خانواده هاي مددجوي اين شهرستان در روستاها سكونت دارند.
شروع عمليات احداث پايانه مسافربري
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: شهردار فيروزآباد گفت: عمليات احداث پايانه مسافربري اين شهر از اول فروردين امسال شروع شده كه تاكنون 15درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
عبدالمجيد صادقي افزود: احداث پايانه مسافربري فيروزآباد از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس بوده كه عمليات اجرايي آن در زميني به مساحت 5/4هكتار شروع شده است.
توسعه فضاي سبز شهري
شهردار فيروزآباد گفت: شهرداري با هماهنگي شوراي اسلامي شهر گام هاي موثري براي ايجاد و توسعه فضاي سبز شهري برداشته است.
عبدالمجيد صادقي افزود: توسعه فضاي سبز و بوستان هاي فيروزآباد در دستور كار شهرداري قرار گرفته است و ما به موفقيت هايي نيز دست يافته ايم.
همكاري مشترك ايران و ژاپن
رشت- خبرنگار كيهان: پروژه مديريت اكولوژيك تالاب بين المللي بندرانزلي با همكاري مشترك ايران و ژاپن انجام مي شود. اين مطلب در نشست مشترك استاندار گيلان با مشاور مدير و كارشناس بخش پايش پروژه و تني چند از ديگر دست اندركاران ذي ربط منطقه و كشور ژاپن در رشت اعلام شد.
استاندار گيلان از تالاب انزلي به عنوان زيباترين تالاب هاي دنيا نام برد و گفت: در اين رابطه مشاوري در مورد ساماندهي تالاب انتخاب شده و در نهايت پروژه مديريت اكولوژيك تالاب انزلي پيرو توافق ايران و ژاپن اجرايي مي شود.
بازگشايي خيابان شرق پادگان
شاهرود- خبرنگار كيهان: همزمان با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و براساس توافق شهرداري و شوراي اسلامي شهر شاهرود با فرماندهي لشكر 58 تكاور ذوالفقار عمليات بازگشايي خيابان 36متري حد شرق پادگان با حضور مردم و مسئولان انجام پذيرفت.
سرپرست شهرداري گفت: با انجام اين پروژه و اتصال آن به بلوار 48متري علامه مجلسي از سنگيني ترافيك مركز شهر كاسته خواهد شد.
ساماندهي نانوايي هاي فرسوده
دهلران- خبرنگار كيهان: در راستاي بهبود هرچه بيشتر كيفيت نان، نانوايي هاي فرسوده اين شهرستان ساماندهي مي شوند.
فرماندار دهلران در جلسه تعزيرات آرد و نان اين شهرستان گفت: در راستاي بالا بردن كيفيت نان تسهيلات قرض الحسنه 100ميليون ريالي در اختيار متصديان واحدهاي خبازي به ويژه در سطح بخش ها و روستاهاي شهرستان براي تجهيز و به روز كردن واحدهاي نانوايي قرار مي گيرد.
بهزاد عليزاده همچنين خواستار رعايت موازين بهداشتي و مسائل فني در نانوايي ها شد.

 



برگزاري سومين دوره جايزه سال دكتر معين در آستانه اشرفيه

رشت- خبرنگار كيهان:
سومين دوره جايزه سال دكتر معين همزمان با سالروز تولد وي هشتم و نهم ارديبهشت ماه در رشت و آستانه اشرفيه آرامگاه استاد زبان و ادبيات فارسي برگزار مي شود.
اين برنامه باحضور استادان برجسته و صاحب نام رشته زبان و ادبيات فارسي ايران و كشورهاي فارسي زبان برگزار مي شود.
استاندار گيلان در نشست هماهنگي چگونگي برگزاري سومين دوره جايزه سال دكتر معين در رشت با اشاره به شخصيت والاي علمي و فرهنگي اين استاد برجسته زبان و ادبيات فارسي گفت: دكتر معين در ايام زندگي خود منشأ آثار فراوان علمي و ادبي ماندگار در كشور بود كه از اين رو برگزاري مراسم نكوداشت وي موضوعي نيست كه مختص گيلاني ها باشد.
مهدي سعادتي با نام بردن از آثار علمي بزرگ دكتر معين از جمله كتاب ارزشمند فرهنگ فارسي معين تصريح كرد: علاوه بر مراسم نكوداشت اين استاد برجسته زبان فارسي بايد با تشكيل ستادهاي دائمي، روح محققانه و آزاد انديش دكتر معين هم در جامعه گسترش يابد. وي از رسانه ملي خواست درباره زندگي و آثار مرحوم دكتر محمد معين و ديگر انديشمندان گيلان برنامه هاي مستند و فاخر و جذاب تهيه و پخش كنند.

 



منطقه جمكران به كارگاه بزرگ عمراني تبديل مي شود

قم-خبرنگاركيهان:
شهردار منطقه جمكران از تبديل شدن اين منطقه به كارگاه بزرگ عمراني در 6 ماه نخست سال 90 خبر داد.
اكبر قليچ در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران گفت: ظرفيت هاي عمراني و پيشرفت هاي بسيار زيادي در منطقه جمكران وجود دارد كه با تلاش و كوشش اين منطقه در 6 ماه نخست سال 90 به كارگاه بزرگ عمراني تبديل خواهد شد.
وي با بيان اينكه در 6 ماه گذشته منطقه جمكران رشد درآمدي خوبي را داشته است، اظهار داشت: مدينه النبي ديگري در منطقه جمكران ايجاد خواهد شد كه درخور و شايسته همجواري با مسجد مقدس جمكران را داشته باشد.
قليچ درخصوص اجراي پروژه پيامبر اعظم(ص) در راستاي گسترش گردشگري و رفاه زائران گفت از سرمايه گذاران براي ايجاد هتل و مسافرخانه در منطقه جمكران استقبال خواهيم كرد و همچنين در اين راستا سازمان هاي مربوطه كمك كنند تا سرمايه گذاران براي حضور در اين مكان اشتياق داشته باشند.

 



از نگاه دوربين
اتمام عمر پل معلق آمل

پل معلق آمل در سالهاي 18- 1315 توسط مهندسان آلماني براي اتصال قسمت غربي به شرقي شهر آمل و بر روي رودخانه كبير هراز ساخته شد.
هر چند نزديك به چند سالي است كه سازندگان پل طي نامه هايي اتمام عمر مفيد پل را به مسئولان اعلام داشته اند ولي از آن زمان تاكنون تنها شاهد وعده هايي از سوي از مسئولان هستيم ، طوري كه براساس تصميمات اتخاذ شده قرار بود پس از اتمام پل چهارم، پل معلق بر روي تمام ماشين ها بسته شود و محل تردد عابران مورد بهره برداري قرار گيرد . اما پل چهارم چند سالي است درست شده ولي رفت و آمد ماشين بر روي پل معلق ادامه دارد. لذا جاي تعجب دارد كه كليه راهپيمائي ها به جهت احتمال ريزش از مسير ديگري انجام مي شود!
گفتني است پل معلق كه به عنوان سمبل شهر آمل داراي ارزش تاريخي مي باشد و حفظ آن به عنوان نماد فرهنگي و اجتماعي بسيار حائز اهميت است مي طلبد تا مسئولان شهري نسبت به حفظ و حراست اين بنا همت داشته باشند تا خداي ناكرده براثر بي توجهي علاوه بر خسارت هاي معنوي شاهد مرگ شهروندان عزيز آملي بر اثر ريزش پل نيز نباشيم.
عليرضا عزيز كمالي - خبرنگار كيهان در آمل

 



طي دو ماه آينده صورت مي گيرد تجهيز اتوبوس هاي مشهد به سامانه بليت الكترونيك

مشهد- خبرنگار كيهان:
شهردار مشهد گفت: طي دو ماه آينده در تمام ناوگان هاي اتوبوسراني شهرداري مشهد امكان استفاده از بليت الكترونيك فراهم مي شود.
سيد محمد پژمان در ادامه از نصب تجهيزات سخت افزاري در يك هزار و 350 دستگاه اتوبوس خبر داد.
وي همچنين به افزايش تعداد اتوبوس هاي سازمان اتوبوسراني در سال جديد اشاره كرد و اظهار داشت: طي يك سال گذشته سهميه 150 دستگاه اتوبوس براي شهرداري مشهد در نظر گرفته شده بود كه حواله مورد نياز به منظور خريداري اين تعداد اتوبوس واريز شد.
پژمان ادامه داد: از اين تعداد اتوبوس 50 عدد به ناوگان اتوبوسراني سال گذشته افزوده شد و هم اكنون در حال پيگيري يكصد دستگاه اتوبوس باقيمانده به ناوگان اتوبوسراني مشهد هستيم.
وي در ارتباط با افزايش تعداد اتوبوس هاي بخش خصوصي نيز گفت: باتوجه به مصوبه شوراي شهر مشهد مقرر شد كه 60درصد ناوگان اتوبوسراني شهرداري مشهد به بخش خصوصي واگذار شود كه بر اين اساس تاكنون 40درصد ناوگان اتوبوسراني اين شهر به بخش خصوصي واگذار شده است.

 



مديركل مسكن و شهرسازي مازندران: متقاضيان مسكن مهر تا پايان سال جاري صاحب خانه مي شوند

آمل- خبرنگار كيهان:
مديركل مسكن و شهرسازي مازندران از افتتاح 33 هزار واحد مسكوني تا پايان سال 90 در استان خبر داد.
مهندس سيدرسول رسولي در بازديد از پروژه هاي مسكن مهر آمل، با اشاره به اينكه تا پايان سال 89 تعداد 3285 واحد سهم مازندران در مسكن مهر بود، افزود: خوشبختانه با تلاش تمام دست اندركاران توانستيم اين تعهد را تا ابتداي نيمه دوم سال 89 به اتمام برسانيم.
مديركل مسكن و شهرسازي مازندران با بيان كلان شهر شدن مازندران در هيئت دولت گفت: با توجه به ظرفيتي كه در استان مازندران وجود دارد ظرفيت مسكن مهر در مازندران به 62 هزار و هشتصد و پنجاه واحد مي رسد كه به خاطر تعداد پروژه ها در كل كشور رتبه اول را كسب كرديم.

 



دومين پل شناور بر روي رودخانه دز احداث مي شود

دزفول- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر دزفول از احداث دومين پل شناور بر روي رودخانه دز در اين شهر در آينده اي نزديك خبر داد.
حسن نبوتي در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: احداث پل مزبور از سوي شوراي اسلامي شهر به تصويب رسيده و پس از تأمين اعتبار كار نصب آن توسط شهرداري آغاز خواهد شد.
وي اعتبار پروژه را 4 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني شهرداري عنوان كرد و گفت: پيش بيني مي شود با احداث پل شناور بخش مهمي از مشكلات تردد ميان دو بخش شرقي و غربي دزفول كه به واسطه وجود رودخانه از يكديگر جدا شده حل شود.
نبوتي خاطرنشان كرد: پيش از اين قرار بود طبق برنامه نسبت به احداث پل ششم بر روي رودخانه اقدام شود كه با ايجاد تغيير در برنامه مقرر شد كه اين موضوع كه به اعتبار و زمان بيشتري نياز دارد فعلا از برنامه كاري خارج و پل شناور به عنوان جايگزين موقت آن احداث شود.
شهرستان دزفول با 500 هزار نفر جمعيت در شمال استان خوزستان واقع شده و عبور رودخانه دز بخش شهري آن را به دو قسمت تقسيم كرده و تاكنون چند پل بر روي اين رودخانه احداث شده و پل قديم دزفول با بيش از يك هزار و 700 سال قدمت كهنسال ترين پل منطقه است.

 



گمرك قشم خودرو خارجي به كشور ترخيص مي كند

جزيره قشم- خبرنگاركيهان:
مديركل گمرك قشم گفت: دفتر واردات گمرك ايران با دادن مجوز ترخيص خودرو به گمرك قشم، اين گمرك را در زمره گمركات تخصصي واردات خودرو كشور قرار داد.
مديركل گمرك قشم در جمع خبرنگاران اين شهرستان افزود: براساس بخشنامه ابلاغي دفتر واردات گمرك جمهوري اسلامي ايران، گمرك قشم در زمره10 گمرك ترخيص كننده خودرو در كشور قرارگرفت.
محمدرضا قادر اظهارداشت: اشخاص حقيقي و حقوقي مي توانند با اخذ ثبت سفارش از وزارت بازرگاني، جهت ترخيص خودرو وارداتي مجاز خود ازطريق گمرك قشم اقدام كنند.
مديركل گمرك قشم اظهارداشت: به خودروهايي مجاز گفته مي شود كه علاوه بر داشتن مجوزهاي محيط زيست، استاندارد و بهينه سازي مصرف سوخت، در داخل كشور نيز داراي نمايندگي خدمات پس از فروش باشند.
قادر تصريح كرد: خودروهاي وارداتي بايد نو باشند و از زمان ساخت آنها بيش از يك سال گذشته باشد و مأخذ حقوق ورودي خودرو درحال حاضر 90 درصد است.

 



نصب تابلوهاي بدون مجوز در جاده هاي استان البرز ممنوع شد

كرج - خبرنگار كيهان:
نصب هرگونه تابلو تبليغاتي در حاشيه جاده ها و محورهاي مواصلاتي استان البرز تنها با كسب مجوز رسمي امكان پذير است.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: اين مجوز پس از بررسي كارشناسانه و رعايت ضوابط تعريف شده در اين زمينه از سوي اداره كل حمل و نقل پايانه هاي استان صادر مي شود.
سيد يعقوب ميركتولي افزود: نصب بي ضابطه و خودسرانه تابلوهاي تبليغاتي بويژه از نوع ديجيتال از سوي برخي واحدهاي توليدي و مراكز تفريحي و رستوران ها در حاشيه جاده ها و نور متصاعد از آنها شب ها مشكلاتي را در ديد رانندگان ايجاد مي كند.
اين مسئول اظهار داشت: كاهش تمركز فكري رانندگان و بروز حوادث ناگوار از ديگر خطرات نصب بي ضابطه اين تابلوهاي تبليغاتي است.
ميركتولي با اشاره به نقش تاثيرگذار اين تابلوها درايمني جاده ها تاكيد كرد: با افرادي كه اقدام به نصب هرگونه تابلو و بنر تبليغاتي بدون مجوز در محورهاي مواصلاتي اين استان كنند برخورد قانوني خواهد شد.

 



آغاز كوچ بهاره عشاير فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان
عشاير كوچ رو شهرستان فيروزآباد، به منظور بهره گيري از امكانات و مواهب طبيعي و خدادادي مناطق سردبير استان فارس، كوچ بهاره خود را آغاز كردند.
مدير امور عشاير شهرستان فيروزآباد در گفت وگو با خبرنگار ما در رابطه با آمار عشاير تحت پوشش گفت: در حوزه قشلاقي 1407 خانوار با جمعيتي بالغ بر 7500 نفر و در حوزه ييلاقي و قشلاقي 2007 خانوار يا جمعيتي حدود 10 هزار نفر زندگي مي كنند كه اين عشاير عموما در مناطق قشلاقي بابانجم، دهرود و پنج شير، كنار سياه سكونت دارند و مناطق ييلاقي آنان شهرستان هاي سميرم، آباده، اقليد و بيضا مي باشد و عشاير سيار فيروزآباد عموما از تيره هاي شبانكاره، بهلولي، بهي، قره قاني، موصلو، كهواده، بلوكهلو، نمدي و گله زن هستند كه از طايقه عمله، ايل قشقايي مي باشند.
محمد بيرمي با بيان اينكه زمان آغاز كوچ عشاير را براساس برنامه زمان بندي شده از 25 فروردين تا 20 ارديبهشت است، افزود: براي ايجاد تسهيل در امر كوچ و ارائه خدمات مورد نياز عشاير نمايندگان نهادهاي مرتبط با خدمات رساني به عشاير از قبيل امور عشاير، دامپزشكي، نيروي انتظامي، بسيج عشاير راه و ترابري به طور مستمر از 29 اسفند ماه با گشت زني در طول مسير راهنمايي و مشاوره هاي لازم و خدمات مورد نياز را به عشاير ارائه مي دهند.

 



استاندار اردبيل:تحول در كشاورزي با پشت ميزنشيني حاصل نمي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار گفت: تحصيل كردگان بخش كشاورزي بدانند با پشت ميزنشيني تحول در كشاورزي ايجاد نمي شود.
سيدحسين صابري در ديدار با اعضاي شوراي استاني نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان افزود: تحصيلكرده هاي بخش كشاورزي بايد به صورت علمي در مزارع به ارتقاي بخش كشاورزي كمك كنند.
وي گفت: اگر فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي براي كار در مزرعه روي آورند و اين امر به صورت بهينه و با بهره وري انجام پذيرد بدون شك ميزان توليد محصول 5 الي 6 برابر بيش از روش كشاورزي سنتي خواهد بود.
وي با اشاره به استفاده از ظرفيت مهندسان ناظر كشاورزي به عنوان دهيار در روستاها گفت: از آنجايي كه انتخاب دهيار توسط شوراي اسلامي روستاها انجام مي شود لذا براي انتخاب شدن به عنوان دهيار بايد مهندسان ناظر كشاورزي فعال در روستاها خود را موجه و مقبول نشان دهند.

 



با اعتبار 80ميليارد ريالي آغاز شد ساخت مدرن ترين تصفيه خانه آب كشور در سامان

شهركرد- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي عمليات اجرايي احداث مدرن ترين تصفيه خانه آب كشور در شهر سامان از توابع شهرستان شهركرد آغاز شد.
در اين مراسم مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري گفت: اين تصفيه خانه باصرف اعتباري بالغ بر 80ميليارد ريال و درزميني به مساحت 25 هزار مترمربع احداث مي شود.
مهندس حشمت اله هاشمي افزود: با بهره برداري از اين پروژه در مرحله نخست 120 ليتر در ثانيه از طريق 5/4 كيلومتر خط انتقال آب با پيشرفته ترين تجهيزات به مردم منطقه آبرساني مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14