(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 اردیبهشت 1390- شماره 19909

حديث دشت عشق
سرنوشت دست ميزبانان است فيناليست هاي ليگ واليبال امروز مشخص مي شوند؟!
نكته ورزشي
فلمينگ كيست و چرا بايد سرمربي تيم اميد شود؟!
مهرام - ذوب آهن جدالي براي صدرنشيني در ليگ برتر بسكتبال
فدراسيون دو و ميداني تائيد كرد مدال برنز صميمي در گوانگجو به نقره تبديل شد
پاس با شكست ذوب آهن از خطر گريخت جشنواره گل استقلال با صعود به رده دوم جدول توأم شد
حدادي نيمه ارديبهشت در قطر
آغاز اردوي تيم ملي وزنه برداري
شانس مربيان داخلي براي حضور در كادر فني يكسان است
داورزني: مي خواهيم بهترين نتايج آسيا را كسب كنيم
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

از نوشته «شهيد» احمد نعمتي
جهاد را تا پيروزي نهايي ادامه دهيد
امروز كه مزدوران داخلي و ستون پنجم بيگانه پرست سعي در دلسرد كردن و به انحراف كشيدن ملت ما از انقلاب و اسلام و روحانيت دارند، چرا بايد دست روي دست بگذاريم و بگذاريد تا كي نظاره گر باشيم و باشيد. در حالي كه وظيفه شرعي من در حال حاضر جهاد براي دفاع از دين و مملكتم مي باشد. پس من مي جنگم تا بكشم و كشته شوم. شايد كه خون من و خون شما امت شهيد داده سيل گردد و جهان خواران را در خود غرق كند امام را تنها نگذاريد و تنها او را رهبر خود دانسته و فرمايشات ايشان را بي چون و چرا اطاعت كنيد و مسئولين را تضعيف نكنيد. جهاد را تا پيروزي نهايي ادامه بدهيد. انشاءالله كه پيروزي با شماست.
اگر اين خون باعث شود تا كشوري آزاده از يوغ ستم آزاد گردد و يك ملت دوباره جان بگيرد، روي بدكاران سيه گردد، چه باك دارم از دادن اين خون بي ارزش در راه دين مبين اسلام. شهيد «احمد نعمتي»، سال 1341 متولد شد و در 7/5/1361 در منطقه سردشت به شهادت رسيد.
ستاد كنگره شهداي كسليان سوادكوه

 



سرنوشت دست ميزبانان است فيناليست هاي ليگ واليبال امروز مشخص مي شوند؟!

دو تيم راه يافته به ديدار نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز معرفي مي شوند البته اگر باز هم بخت پيروزي با سايپا و پيكان يار باشد و تلاش ميزبانان براي جبران شكست به نتيجه نرسد.
ديدارهاي برگشت مرحله نيمه نهايي رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز در آمل و كاشان برگزار مي شود. دو شهري كه تماشاگرانش بيشتر از هميشه آرزومند پيروزي تيم هاي محبوبشان هستند تا به واسطه آن اميدشان براي فيناليست شدن برقرار بماند.
در چارچوب اين مرحله از رقابت ها كاله به مصاف سايپا مي رود. آملي ها در ديدار رفت تنها يك گيم از حريف گرفتند و در همان ابتداي راه اميد خود را براي فيناليست شدن خدشه دار كردند. البته شاگردان بهروز عطايي بر اين باورند كه اگر بتوانند در خانه حريف خود را شكست دهند باز هم مي توانند اميدهاي خود را براي فيناليست شدن زنده نگه دارند. البته اگر بتوانند بر فاكتورهاي شكست ناپذيري سايپا غلبه كنند.
در هر صورت انگيزه هاي بازيكنان سايپا براي پيروزي در ديدار امروز اگر از آملي ها بيشتر نباشد، كمتر هم نيست. به خصوص اينكه مي دانند با اين نتيجه مي توانند همچون چند سال گذشته فيناليست شوند. در هر صورت آنها امسال را به قصد قهرماني آغاز كردند. همان طور كه در مرحله مقدماتي مسابقات در صدر گروه خود قرار گرفتند.
ديگر ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ميان باريج اسانس و پيكان برگزار مي شود. دو تيمي كه اگر واليبال نتيجه مساوي هم داشت، رقابت آنها در ديدار رفت به اين نتيجه ختم مي شد. اما خودروسازان شانس آوردند كه مساوي در واليبال جايي ندارد و توانستند در پايان آخرين گيم ديدار برابر باريج اسانس پيروز ميدان شوند.
در هر صورت نوار شگفتي هاي بازيكنان باريج اسانس كه تا به اين مرحله از مسابقات و به نسبت اولين سال حضور در ليگ برتر نتايج بزرگي كسب كرده اند با شكست برابر پيكان قطع شد اما نه به آن شدت كه نتوان آن را دوباره شكل داد. به هر حال تيمي كه در خانه حريف دو گيم مي گيرد مي تواند در خانه خودي پيروزي هايش را تا سه گيم هم ادامه دهد.
در هر صورت دو تيم راه يافته به ديدار نهايي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز يكشنبه معرفي مي شوند البته اگر باز هم بخت پيروزي با سايپا و پيكان يار باشد و تلاش ميزبانان براي جبران شكست به نتيجه نرسد.
در اين مرحله از رقابت ها ديدار تيم هاي هيئت كرمان و ابومسلم به دليل انصراف مشهدي ها برگزار نمي شود.
برنامه ديدارهاي نيمه نهايي و رده بندي پنجم تا هشتم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه 4/2/90
مرحله نيمه نهايي:
¤ كاله آمل - سايپا البرز (ساعت 17)
¤ باريج اسانس كاشان - پيكان تهران (ساعت 17)

 



نكته ورزشي
فلمينگ كيست و چرا بايد سرمربي تيم اميد شود؟!

سرويس ورزشي -
در روزهايي كه تيم فوتبال اميد در بلاتكليفي محض به سر مي برد تحركات برخي افراد براي رساندن گزينه خود به سرمربيگري اين تيم آغاز شده است. طي روزهاي گذشته در حالي نام هايي چون كريم قنبري، فلمينگ ، مجيد صالح و عليرضا منصوريان براي مربيگري در تيم اميد مطرح شده كه هيچ يك از اين چهار گزينه سابقه روشني در سرمربيگري ندارند اما بازهم نامشان در راهروهاي فدراسيون فوتبال به گوش مي رسد . البته در اين ميان به نظر مي رسد سنبه فردي كه فلمينگ را به فدراسيون فوتبال معرفي كرده پر زورتر از ديگران است زيرا حالا نام اين مربي دانماركي به عنوان گزينه نخست تيم اميد مطرح و احتمالا حكمش نيز طي روزهاي آينده صادر مي شود! در تاييد اين موضوع روز گذشته مهدي تاج از رضايت باشگاه مس براي حضور اين مربي در تيم اميد خبر داد و سرپرست تيم اميد هم تاكيد كرد فلمينگ بيشترين شانس را براي رسيدن به نيمكت تيم اميد دارد. تمام اين فعل و انفعالات حكايت از آن دارد كه جرياني سعي در رساندن اين مربي دانماركي به نيمكت تيم اميد دارد. مربي اي كه شناخته شده نيست و تنها براي چند ماه در تيم هاي پايه مس كرمان فعاليت داشته است. حال با اين شرايط پرسشي كه از فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك مطرح مي شود اين است كه بر چه اساسي بايد يكي از باارزش ترين نيمكت هاي مربيگري فوتبال ايران به شخصي سپرده شود كه هيچ كارنامه روشني در فوتبال اين مملكت ندارد؟! آيا فلمينگ شناختي از فوتباليست ها و استعدادهاي فوتبال ما دارد كه مي خواهيم او را سرمربي تيم اميد كنيم؟!
هر چند با شرايط كنوني حضور بهترين مربيان هم در تيم اميد دردي از دردهاي اين تيم دوا نمي كند اما حضور احتمالي فلمينگ در اين تيم بحث برانگيز است و در صورت انتخاب او به عنوان سرمربي اميدها بهتر است مسئولان فدراسيون و كميته ملي المپيك توضيحاتي قانع كننده را به علاقه مندان فوتبال ارايه كنند.

 



مهرام - ذوب آهن جدالي براي صدرنشيني در ليگ برتر بسكتبال

آخرين ديدار دور مقدماتي ليگ برتر بسكتبال امروز بين تيم هاي مهرام و ذوب آهن در اصفهان برگزار مي شود.
در آخرين و مهمترين ديدار دور مقدماتي ليگ برتر بسكتبال كه معوقه از هفته بيست ودوم خواهد بود امروز در اصفهان مدعيان اصلي قهرماني يعني ذوب آهن و مهرام برابر هم صف آرايي مي كنند.
جدال اين تيم ها در حالي برگزار مي شود كه هر 2 در امتياز 38 مساوي هستند و برنده، تيم نخست دور مقدماتي را مشخص خواهد كرد.
مهرامي ها كه دور رفت را در تهران وسالن آزادي به حريف اصفهاني خود 78 بر 74 واگذار كرده اند، براي جبران اين شكست و كسب عنوان نخست به اصفهان پاي مي گذارند. البته شاگردان مهران شاهين طبع طعم يك پيروزي شيرين را در سال 90 و آن هم در ديدار رده بندي ليگ غرب آسيا برابر ذوبي ها تجربه كرده اند كه همين پيروزي آنها را راهي جام باشگاه هاي آسيا كرد.
در آن سوي ميدان نيز ذوبي ها براي كسب پيروزي همانند دور رفت به ميدان مي آيند تا با حمايت تماشاگران خودي دور نخست را با قهرماني پشت سر بگذارند. شاگردان فرزاد كوهيان به خوبي مي دانند كه مهرام تيم نيم فصل اول نيست و در صورت غفلت ممكن است در زمين خود ناكام بمانند. اين ديدار ساعت 17 امروز در سالن ملت اصفهان برگزار خواهد شد. مرحله پلي آف، مسابقات از روز هفتم ارديبهشت آغاز مي شود.

 



فدراسيون دو و ميداني تائيد كرد مدال برنز صميمي در گوانگجو به نقره تبديل شد

با مثبت اعلام شدن دوپينگ پرتابگر ديسك قطري در بازيهاي آسيايي گوانگجو، مدال برنز محمد صميمي به نشان نقره تبديل شد.
«گوشي يانگ» دبير كل اجرايي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو طي نامه اي خطاب به دبير كل كميته ملي المپيك كشورمان از مثبت شدن آزمايش دوپينگ پرتابگر ديسك كشور قطر در اين مسابقات خبر داده است. محمد احمد ديب قطري با ركود 64 متر و 56 سانتي متر بعد از احسان حدادي موفق به كسب مدال نقره اين بازيها شده بود كه با اين حساب نشان نقره وي پس گرفته خواهد شد. محمدرضا آشتياني سرپرست فدراسيون دو و ميداني ايران و دبير كميته دوپينگ كنفدراسيون دو وميداني آسيا با تائيد اين خبر گفت: بدين ترتيب طبق قوانين بين المللي ورزش، نشان برنز محمد صميمي در اين مسابقات به مدال نقره تبديل مي شود تا ورزشكاران كشورمان در اين ماده هر دو مدال طلا و نقره اين بازيها را از آن خود كنند. وي افزود: تقريبا دو هفته اي بود كه به واسطه مسئوليتم در كميته دوپينگ آسيا از اين مسئله مطلع بودم اما بايد صبر مي كرديم تا مسئولين آسيايي طي نامه اي اين مسئله را به طور رسمي به ايران اعلام كنند كه با دريافت اين نامه بدست مسئولين كميته ملي المپيك، رسما اين خبر اعلام شد.

 



پاس با شكست ذوب آهن از خطر گريخت جشنواره گل استقلال با صعود به رده دوم جدول توأم شد

تيم فوتبال استقلال با پيروزي پرگل برابر صنعت نفت آبادان از شكست ذوب آهن برابر پاس استفاده كرد تا در فاصله سه هفته مانده تا پايان دهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر ضمن صعود به رده دوم جدول از شانس زيادي براي كسب عنوان قهرماني برخوردار شود.
در ادامه هفته سي و يكم دهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر از ساعت 18 ديروز تيم هاي فوتبال استقلال و صنعت نفت آبادان به قضاوت محسن تركي در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه در پايان شاگردان پرويز مظلومي با نتيجه 6 بر 2 حريف خود را شكست دادند.
در نيمه اول تيم صنعت نفت شروع خوبي داشت و در دقيقه 7 توسط «لئون پاجاچيان» به گل رسيد اما استقلال در دقايق 21 و 29 توسط سيدمهدي سيدصالحي و مجتبي جباري دوبار دروازه حريف را باز كرد و نيمه اول را با پيروزي به پايان برد.
در نيمه دوم بازهم اين استقلال بود كه با ارائه بازي هجومي و رو به جلو بازي را در اختيار گرفت و چهار بار ديگر نيز به گل رسيد. هادي شكوري(54)، فرهاد مجيدي(65)، سيدمهدسيدصالحي(68) و آرش برهاني(2+90) گلزنان ديگر استقلال بودند. تيم صنعت نفت آبادان هم در دقيقه 81 توسط روح الله عرب به گل دوم دست پيدا كرد.
در همدان نيز تيم فوتبال پاس با برتري2 بر يك برابر ذوب آهن ضمن دور شدن از جمع فانوس بدستان، شانس شاگردان ابراهيم زاده براي رسيدن به قهرماني را كاهش داد.
در اين ديدار كه با قضاوت عليرضا فغاني در ورزشگاه قدس همدان برگزار شد، مرتضي عزيرمحمدي (32) و فرهاد خيرخواه(56) براي پاس و علي احمدي (35) براي ذوب آهن گل زدند. با نتايجي كه ديروز رقم خوردتيم فوتبال پاس همدان 34 امتيازي شد و از رده شانزدهم جدول به رده دوازدهم صعود كرد. تيم استقلال با توجه به شكست ذوب آهن 58 امتيازي شد و به رده دوم جدول رده بندي صعود وذوب آهن هم با 56 امتياز به رده سوم سقوط كردو شانسش براي رسيدن به قهرماني در ليگ كاهش يافت. صنعت نفت آبادان هم با 41 امتياز در رده نهم جدول رده بندي باقي ماند.
اما در ادامه رقابت هاي هفته سي و يكم ليگ امروز پيروزي با نفت بازي مي كند. علي دايي و حبيب كاشاني اين روزها سيبل انتقادات هواداران پيروزي هستند و شايد تنها سه امتيازديدار امروز مقابل نفت تهران بتواند اين دو را اندكي از فشار تماشاگران رها كند و پيروزي را همچنان به كسب سهميه فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا اميدوار نگه دارد. برنامه ادامه ديدارهاي هفته سي و يكم ليگ برتر به شرح زير است :
يكشنبه - 4/2/90
¤ نفت تهران ـ پيروزي تهران(ساعت 19)
دوشنبه - 5/2/90
¤ سپاهان اصفهان ـ صباي قم( ساعت 17)

 



حدادي نيمه ارديبهشت در قطر

ركورددار پرتاب ديسك آسيا براي شركت در اولين مرحله دايمون ليگ نيمه ارديبهشت راهي قطر خواهد شد.
احسان حدادي ركورددار پرتاب ديسك آسيا و ايران براي حضور در اولين مرحله دايمون ليگ (ليگ جهاني دووميداني الماس) راهي قطر خواهد شد تا روز 16 ارديبهشت ماه براي ورود به جدول مسابقات به مصاف حريفان جهاني خود برود.
حدادي در حال حاضر در اردوي كيش بسر مي برد. وي سه شنبه هفته جاري به تهران باز خواهد گشت.
حدادي سال گذشته با توجه به عدم شركت در چند مرحله از اين رقابت ها در نهايت رده دهم ليگ را از آن خود ساخت.
گرد كانتر از استوني عنوان نخست فصل گذشته اين ليگ را به دست آورد.

 



آغاز اردوي تيم ملي وزنه برداري

اردوي تيم ملي ايران پس از كسب مقام سوم آسيا از امروز در مجموعه وزنه برداري آزادي آغاز شد.
تيم ملي وزنه برداري ايران كه در جريان چهل ودومين دوره مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا صاحب 3 مدال طلا، 8 نشان نقره و يك برنز شد و با كسب 7/515 امتياز، پس از كشورهاي چين و قزاقستان در مكان سوم جدول رده بندي تيمي اين رقابت ها قرار گرفت، پس از 3 روز استراحت كار از صبح ديروز تمرينات خود را در مجموعه وزنه برداري آزادي پي گرفت.
اردوي تيم ملي بزرگسالان همراه با اعضاي تيم ملي جوانان برگزار مي شود و بر همين اساس جوانان ملي پوش خود را براي رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا كه 2 ماه ديگر در مالزي برگزار مي شود، آماده مي كنند و بزرگسالان نيز براي رقابت هاي قهرماني جهان در پاريس آماده مي شوند.

 



شانس مربيان داخلي براي حضور در كادر فني يكسان است
داورزني: مي خواهيم بهترين نتايج آسيا را كسب كنيم

رئيس فدراسيون واليبال ضمن تاكيد بر عزم اين فدراسيون براي كسب بهترين نتيجه ممكن در رقابت هاي قهرماني آسيا گفت: به همين دليل از تمام برنامه هاي مورد نظر خوليو ولاسكو در زمينه هاي مختلف دارويي و تداركاتي حمايت مي كنيم.
محمدرضا داورزني اظهار داشت: به خاطر هدف بزرگ و مهمي كه در پيش داريم از تمام برنامه هاي اين مربي براي برگزاري اردو در داخل و خارج از كشور، انجام ديدارهاي تداركاتي و دعوت از تيم هاي مختلف حمايت مي كنيم تا اجراي آنها به تحقق اهداف كمك كند. در واقع جذب خوليو ولاسكو و همكاري با اين مربي بزرگ و مطرح اروپايي به خاطر اهميت دستيابي به اهدافي است كه از امسال به بعد در نظر داريم. بنابراين بايد شرايط را براي اجراي برنامه هاي وي فراهم كنيم تا شانس موفقيت تيم ملي بيشتر شود.
رئيس فدراسيون واليبال در مورد مربيا تيم ملي و گزينه هاي مورد نظر براي انتخاب دستيار خوليو ولاسكو خاطرنشان كرد: هنوز هيچ چيز مشخص نشده است. چون تمام مربيان به نوعي درگير تيم باشگاهي خود و رقابت هاي ليگ برتر هستند. پس از اتمام اين مسابقات و با آغاز اردوهاي تيم ملي مربيان اين تيم هم مشخص خواهند شد. در هر صورت انتخاب مربي و دستيار با خود ولاسكو است. داورزني همچنين شانس حسين معدني با وجود حضور چند ساله در راس تيم ملي براي همكاري دوباره با اين تيم مساوي با ديگر مربيان دانست.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيشنهاد 100 ميلياردي سازمان ليگ به صداوسيما براي حق پخش
سازمان ليگ فوتبال ايران به صدا و سيما براي حق پخش تلويزيوني در سال جاري، به طور رسمي مبلغ 100 ميليارد تومان را پيشنهاد داد . سازمان ليگ براي اين كه بتواند در قرارداد جديد با تلويزيون براي حق پخش مسابقات فوتبال برنامه ريزي لازم را انجام داده باشد در اولين گام براي گرفتن امتياز به صورت رسمي مبلغ 100 ميليارد تومان را به مسئولان صداو سيما پيشنهاد داده است.
اعلام محروميت يك ساعت پيش از آغاز بازي
روز گذشته اتفاق عجيبي رخ داد. در حالي كه كمتر از يك ساعت به بازي ذوب آهن و پاس باقي مانده بود جلال مرادي ناظر فدراسيون اعلام كرد خلعتبري به دليل تخلف در بازي ذوب آهن مقابل پيروزي، از بازي برابر پاس محروم است. پيش از اين شاهين خيري به عنوان تنها محروم تيم ذوب آهن اعلام شده بود ولي اعلام محروميت ديرهنگام خلعتبري باعث اعتراض ابراهيم زاده و شجاعي، سرمربي و سرپرست تيم فوتبال ذوب آهن شد .
انتقاد مايلي كهن از انتخاب رئيس جديد كميته داوران
محمد مايلي كهن سرمربي سايپا با انتقاد از انتخاب رئيس جديد كميته داوران گفت: تاج انسان قابل احترامي است، اما به نظر من تاج كم تجربه و حتي بي تجربه است. متاسفانه در كشور ما به مسايل هيچ گاه تخصصي نگاه نمي شود. مسايل داوري كاري 100 درصد تخصصي است كه تجربه مي خواهد و كسي بايد در راس قرار بگيرد كه با داوري زندگي كرده باشد.
احضار سرپرست موقت استقلال به كميته انضباطي
سرپرست باشگاه استقلال تهران به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار شد. بنا بر اعلام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با توجه به شكايت كميته داوران نسبت به مصاحبه علي فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال در خصوص داوري ديدار استقلال و تراكتورسازي تبريز، وي بايد روز يكشنبه 11/2/90 در كميته انضباطي حضور داشته باشد.
افشارزاده ، پيرواني را فراري داد
رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص شكايت سرمربي اسبق تيم ملي گفت: در حال مذاكره با برانكو هستيم و اميدواريم كه هر چه زودتر با او به نتيجه برسيم، انشاءالله مشكلي در اين زمينه پيش نمي آيد و خطري ما را تهديد نخواهد كرد. رئيس فدراسيون فوتبال در واكنش به انتقادهاي افشارزاده مبني بر تعلل فدراسيون در انتخاب سرمربي تيم اميد نيز اظهار داشت: اين گونه نبوده كه تيم اميد سرمربي نداشته باشد، در ابتدا پيرواني كار را در دست داشت و پس از او هم افاضلي مربي بود و تيم ملي اميد در اين مدت به هيچ وجه متوقف نبوده است. البته افشارزاده خودش پيرواني را فراري داد اما انشاءالله طي چند روز آينده سرمربي اميد را انتخاب خواهيم كرد .

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14