(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 اردیبهشت 1390- شماره 19909

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيمه ابا الفضل
پس لرزه تحولات منطقه در آمريكا قيمت بنزين 60 درصد افزايش يافت
رايزني فشرده سفراي منطقه اي ايران در تهران
حمايت ازحركت هاي آزادي خواهانه خاورميانه وشمال آفريقا در دستور كار اجلاس بين المجالس قرار گرفت
نامه 11 دفتر جامعه اسلامي دانشجويان به احمدي نژاد : جريان انحرافي را از دولت دور كنيد
عسگراولادي: بايد بين همه اصولگرايان وحدت ايجاد شود
معاون امنيتي وزير كشور: طرح جامع امنيت پايدار به زودي در مرزهاي كشور اجرايي مي شود
تشكيل سپاه امام حسن مجتبي(ع) در استان تهران
اعترافات تكان دهنده 3 فراري اردوگاه اشرف
محمدجواد لاريجاني: سكوت كشورهاي اروپايي در قبال كشتار مردم بحرين محكوم است
گرمارودي: استانداران با حكم وزير رئيس ستاد بزرگداشت هفته معلم شدند



بيمه ابا الفضل

حسين قدياني
مسافركش بود. از اين «خطي ها». يعني كه «قانوني». طياره اش، يك پرايد. به رنگ سفيد. خودش اما سياه چهره. نه به سياهي شب. به گندم گونگي گرگ و ميش. رنگ شب، نزديك سحر. از آن جوانان آزاده. نامش؟ عباس. اهل جنوب. شوش دانيال. كارش؟ قبل از مسافركشي، دانشجو. دانشجوي رشته جامعه شناسي دانشگاه تهران. سر تقاطع شهيد مطهري-سهروردي، سوار ماشينش شدم. جلوي متروي مصلي، مسافري را از ماشين پياده كرد. داشت بقيه پول مسافر را آماده مي كرد كه ديد مسافر- كه زن جواني بود؛ از اين سانتال مانتالي ها- تندتند دارد مي رود. بوق زد. دختر برگشت و گفت: «مال خودت!» 250تومان را اما «مال خود» نكرد، با آنكه طرف رضايت داده بود. ديدم كه انداخت در صندوق خيريه. گفتم: چرا؟ گفت: بنده خدا ديدي كه، عجله داشت، شايد از ته دل راضي نبود... و بعد ادامه داد؛ جهنم رفتن به تمام دنيا هم نمي ارزد، چه رسد به آنكه بخواهي به خاطر 250 تومان، هيزم آتش دوزخ شوي. دروغ نگفته باشم، خيلي از مرامش خوشم آمد. حرفها زدم با او. از كار و بارش گفت. از هر دري سخني گفت... و گفت: دليلم از مسافركشي، بيش از آنكه احتياج به چرك ترين كف دست مردم باشد، شناخت مردم است، در راستاي رشته تحصيلي ام. جامعه را بيش از كتب ترجمه اي دانشگاه، از همين مسافركشي شناخته ام. از او پرسيدم؛ خب حالا! نتيجه اين تحقيق ميداني چه بوده؟ گفت: ما مردم خوبي داريم كه نمي توان بر اساس يك برخورد درباره شان حكم صادر كرد. گاهي مردم ما مثلا حرفي مي زنند و با همديگر دعوا مي كنند، اما خيلي زود متوجه مي شوند كه دنيا ارزش اين حرفها را ندارد. برگشتن از موضع غلط، يكي از بهترين ويژگي هاي جامعه ايراني است. بعد هم به نكته اي كه محصول دريافتش از اين جامعه شناسي عملي بود، اشاره كرد و گفت: متاسفانه با يكي دو جوان هم كلام شدم، ديدم، بي آنكه متاهل باشند و يا مثل من دانشجو باشند، زندگي «مستقل/مجردي» دارند و اين براي آينده جامعه خيلي خطرناك است. نوعي علاقه به زندگي «مستقل/مجردي» كه بايد بررسي كرد و به دليلش رسيد كه چرا اينطور شده؟! به اينجا كه رسيد، از من پرسيد؛ چه كاره اي؟ گفتم: خبرنگار! گفت: خبرنگار كجا؟!... و تاكيد كرد: آنچه گفتم يك درد اجتماعي بود كه هنوز اپيدمي نشده. در غرب اما چرا، به شدت شايع شده. اينجا هم دردي كه گفتم، اغلب مال خانواده هايي است كه شبيه غربي ها مي خواهند زندگي كنند و الا خود من، پدر و مادرم را كه در بمباران زمان جنگ از دست دادم و در شوشتر با پدربزرگ و مادر بزرگم زندگي مي كنم؛ اگر بداني چقدر دلم براي شان تنگ شده. پرسيدم؛ چند وقت است كه نديدي شان؟ گفت: همين 5شنبه شوش دانيال بودم، اما انگار چند سال مي شود كه نديدم شان... بعد ماشين را زد كنار و گرفت به گريه. شديدتر از آسماني كه داشت روي سقف ماشين، قطرات باران مي چكاند. پرسيدم؛ راستي! گفتي اسمت چي بود؟! اشك هايش را پاك كرد و گفت: گفتم كه عباس!
¤¤¤
موقع خداحافظي، ديدم كه پشت ماشينش نوشته؛ يادگاري پدر و مادر، اما بيمه اباالفضل!

 



پس لرزه تحولات منطقه در آمريكا قيمت بنزين 60 درصد افزايش يافت

سرويس اقتصادي:
در حالي استراتژيست هاي آمريكايي ازرسيدن پس لرزه هاي تحولات منطقه به آمريكا اظهار نگراني مي كنند، كه با عصبانت شهروندان اين كشور از افزايش 60درصدي قيمت بنزين. عملا نخستين علائم اين اتفاق در خاك آمريكا آشكار شد.
براساس گزارش دفتر آمار وزارت حمل و نقل آمريكا و موسسه اتومبيل كلاب آمريكن 21 آوريل سالجاري بهاي متوسط بنزين در آمريكا به 3 دلار و 84 سنت در هر گالن (78/3 ليتر) رسيد و در ايالت هاي كاليفرنيا و نيويورك نيز از مرز 4 دلار نيز گذشت و به طور متوسط 4 دلار و 20 سنت و 4 دلار در هر گالن فروخته شد.
در واشنگتن پايتخت آمريكا نيز برخي جايگاه هاي عرضه سوخت در مركز شهر هر گالن بنزين را 4 دلار و 99 سنت فروختند، به طور كلي هر گالن بنزين 50 سنت بيشتر از هفته قبل و يك دلار بيشتر از يك سال پيش خريد و فروش شد.
كارشناسان اقتصادي در آمريكا عقيده دارند اصلي ترين علت افزايش قيمت بنزين، اختلالات جهاني در عرضه و قيمت نفت است كه در اثر تحولات اخير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا بوجود آمده است.
اوباما روز چهارشنبه 31 فروردين 90 (20 آوريل 2011) اعلام كرد مشكل اين است كه نفت در بازارهاي جهاني فروخته مي شود و دلالان روي آينده قيمت ها حساب مي كنند و اين امر باعث افزايش قابل توجه قيمت ها شده است.
در همين حال كارشناسان انرژي آمريكا با اشاره به افزايش 60درصدي قيمت بنزين در آمريكا از سال گذشته تاكنون نسبت به بروز بحران در تامين تقاضا براي بنزين در فصل تابستان هشدار دادند.
براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس كاهش مستمر ذخاير بنزين در آمريكا به همراه تشديد نگراني ها در مورد عرضه نفت ايران و نيجريه به بازارهاي جهاني قيمت بنزين در آمريكا را به حالتي غيرقابل كنترل در آورده است.
در حال حاضر ذخاير بنزين آمريكا در كمترين سطح خود از نوامبر (آبان) سال 2005 به اين سو قرار دارد.
كارشناسان اقتصادي با توجه به افزايش مصرف بنزين در فصل تابستان، كاهش مستمر ذخاير بنزين آمريكا و پايين بودن ظرفيت پالايشگاه هاي اين كشور نسبت به احتمال عدم تكافوي عرضه براي تامين تقاضاي بنزين در اين فصل در آمريكا هشدار داده اند.
فيل فلين يكي از كارشناسان انرژي آمريكا در اين باره گفت: «نگراني جدي وجود دارد كه تركيبي از مشكلات ژئوپلتيك به همراه پايين بودن ظرفيت پالايشگاه ها باعث بروز كمبود در عرضه بنزين در فصل تابستان شوند.»
براساس اين گزارش قيمت بنزين از يك سال گذشته تاكنون در آمريكا بيش از 60درصد افزايش داشته است.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي اعلام كرد: دولت ايالات متحده تصريح كرد كه ممكن است به خاطر كنترل قيمت و جلوگيري از رشد فزاينده نرخ نفت و بنزين در بازار جهاني، از ذخاير استراتژيك خود استفاده كند.
اين گزارش مي افزايد: در حالي كه سياست ديرينه آمريكا برپايه نگهداري ذخاير براي عرضه به هنگام بحران و يا موارد ضروري بوده است، تحليل گران مي گويند: با شرايط پيش آمده، و گسترش ناآرامي هاي نگران كننده (در بخش نفت) در خاورميانه و نيز قطع صدور نفت از ليبي، ممكن است دولت اوباما مجبور شود براي مهار تورم روزافزون قيمت، ذخاير خود را وارد بازار كند.
در اين گزارش تصريح شده است كه نگراني از ناآرامي ها سبب گرديده است كه قيمت نفت خام در سرتاسر آسيا، به بالاترين نرخ خود طي دو سال گذشته برسد.
تا پيش از اين بالاترين قيمت بنزين مربوط بود به ژوئيه سال 2008 كه قيمت هر گالن بنزين در آمريكا به طو رمتوسط به 4 دلار و 11 سنت رسيد.
نظرسنجي ها نشان مي دهد مردم آمريكا تقريبا در اين باره اجماع دارند كه اين افزايش قيمت ناشي از تحولات منطقه خاورميانه است كه دولت اوباما نه آن را پيش بيني كرده بود و نه براي آن تدبيري داشت.
براساس نتايج يك نظرسنجي كه روز چهارشنبه منتشر شد 36درصد آمريكايي ها علت افزايش بي سابقه قيمت بنزين را جنبش هاي اجتماعي در خاورميانه مي دانند و 33درصد ديگر زياده خواهي و طمع شركت هاي آمريكايي را عامل آن دانسته اند.
حدود 11درصد آمريكايي ها باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور را مقصر مي دانند و 6درصد مسئوليت را به گردن كنگره مي اندازند.
44درصد دموكرات ها اعتقادي شبيه به اوباما دارند و دلالان را به بالا بردن قيمت متهم مي كنند در حالي كه 37درصد جمهوري خواهان تظاهرات و جنبش هاي اعتراضي در خاورميانه را علت افزايش قيمت سوخت مي دانند.
به اين ترتيب به نظر مي رسد تحولات منطقه به عنوان يك عامل منفي در انتخابات رياست 2012 عليه اوباما عمل خواهد كرد. مطابق برآوردها مانند انتخابات كنگره در سال گذشته مهمترين مسئله ذهني براي مردم آمريكا همچنان مسائل داخلي و اقتصادي است.
گفتني است دولت اوباما سعي داشت تا با قرار دادن «بنزين» در فهرست تحريم ها، جمهوري اسلامي ايران دچار مشكل و بحران بنزين شود، اما ايران با تاسيس چندين پالايشگاه جهت توليد بنزين از بحران گذشت، اما بحران منطقه اي به ويژه در «ليبي» سبب شد تا ايالات متحده خود با بحران بنزين مواجه گردد.

 



رايزني فشرده سفراي منطقه اي ايران در تهران

سفرا و نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور در نشستي با حضور وزير و مقامات وزارت خارجه تحولات منطقه را بررسي كردند.
«علي اكبر صالحي» ديروز در سمينار سفرا و نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران كه در وزارت امور خارجه برگزار شد به سردرگمي استكبار در قبال تحولات اخير منطقه اشاره كرد و گفت: آنها فكر نمي كردند كه اين اتفاقات به اين صورت رخ دهد.
وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: به اعتقاد ما مردم بسيار هوشيارتر از آن چيزي هستند كه استكبار فكر مي كند. استكبار مي پندارد كه مي تواند اين بار مردم را با يك سري اقدامات ظاهري فريب داده و به سمت خود بكشاند و اين حركتهاي مردمي را مصادره كند. اما اين بار مردم قطعا متوجه همه حيله هاي استكبار جهاني خواهند بود و نخواهند گذاشت كه استكبار اين حركتهاي مردمي را مصادره به مطلوب كند.
رئيس دستگاه ديپلماسي در توصيه اي برادرانه به همتايان خود در منطقه بخصوص كشورهاي حوزه خليج فارس كه در يك ماه اخير با اكثر آنها گفت وگو داشته و با بيان اينكه احساس مي شود كشورهاي حوزه خليج فارس دچار سياستهاي شتابزده شده اند، گفت: آنها را از اين سياستهاي شتابزده برحذر مي دارم. آنها فكر مي كنند با اتخاذ يك سري تصميمات مي توانند به نتايج مورد نظر خود نائل شوند، اما اين سياستي زودهنگام است. بايد به دنبال سياست دورانديشانه، حكيمانه، منصفانه و مبتني بر عقلانيت و استفاده از تجارب گذشته باشيم.
وي خطاب به اين كشورها با بيان اينكه در زمان صدام اين سياست زودهنگام را آزموديد، گفت: در آن زمان در جلسه اي كه در يونسكو برگزار شد، مسئولان كشورهاي حوزه خليج فارس و ديگر كشورها، جمهوري اسلامي ايران را متهم مي كردند و از عاقبت ناخوش جنگ سخن مي گفتند.
ابراز اميدواري به برقراري رابطه با مصر
وزير امور خارجه كشورمان در پايان با اشاره به تحولات كنوني در مصر و تبادلات شفاهي و مكتوب با مسئولان اين كشور ابراز اميدواري كرد كه هرچه سريع تر روابط تهران و قاهره برقرار و ارتقا يابد و گفت: ما آمادگي خود را اعلام كرديم و مي دانيم كه فشارهايي اعمال مي شود، اما عزيزان در مصر پاسخ اين فشارها و استدلال هاي نابجاي ديگران را دادند.
صالحي با بيان اينكه مصر جايگاه ويژه اي در منطقه و جهان اسلام دارد، ايران و مصر را دو ركن عمده جهان اسلام و مكمل همديگر برشمرد و گفت: تعامل بين اين دو كشور در عرصه هاي مختلف به صلح، ثبات و امنيت منطقه اي كمك شاياني خواهد كرد.
خاورميانه ظرفيت مديريت جهاني را دارد
رئوف شيباني، معاون امور خاورميانه و كشورهاي مشترك المنافع وزير امور خارجه كشورمان نيز در اين سمينار گفت: در يك مقطع زماني بسيار كوتاه شاهد بروز تحولات مهمي در عرصه منطقه هستيم كه جامعه بين الملل و به ويژه كشورهاي منطقه را در برابر چالش هاي مهم و اساسي قرار داده است. از جمله ويژگي هاي اين خيزش كه بسياري از صاحب نظران روي آن اتفاق نظر دارند اين است كه گسترش دامنه اين جنبش ها از نظر سطح و عمق قابل توجه است.
وي افزود: علاوه بر اهميت نقش اين خيزش، مكان و نوع اين حادثه نيز بر اهميت آن مي افزايد به ويژه اينكه منافع و مصالح كشورمان را به طور مستقيم تحت تاثير قرار خواهد داد.
شيباني با اشاره به اهميت منطقه خاورميانه تصريح كرد: منطقه خاورميانه بيش از 60 درصد از ذخاير و منابع ثبت شده انرژي را در دنيا دارد و مركز تلاقي سه قاره بزرگ جهان است و مركز اديان آسماني و مركز تاريخي توليد فكر و انديشه است و اين منطقه مركز بزرگ ترانزيت و ارتباطات بين قاره اي است و در يك كلام ظرفيت مديريت جهاني در اين منطقه متمركز است.
وي ادامه داد: آنچه در اين نشست به دنبال آن هستيم تبيين تحولات و خيزش هاي اين منطقه و ارائه چشم انداز آتيه اين تحولات است.
شيباني با اشاره به حضور سفيران ايران در منطقه خاورميانه، خليج فارس، شمال آفريقا و مناطق حساس در اروپا و سازمان ملل، خاطرنشان كرد: ريشه هاي تحولات اخير، چشم انداز و ساختار سياسي- اجتماعي منطقه و اثرات آن بر روند تحولات و روابط منطقه اي و بين المللي و فرصت ها و چالش هاي جمهوري اسلامي ايران ناشي از اين تحولات در اين سمينار بررسي مي شود.

 



با پيشنهاد ايران
حمايت از حركت هاي آزادي خواهانه خاورميانه وشمال آفريقا در دستور كار اجلاس بين المجالس قرار گرفت

اجلاس يكصدو بيست وچهارم بين المجالس جهاني با تصويب نهايي طرح پيشنهادي گروه پارلماني ايران براي حمايت از حركت هاي آزاديخواهانه خاورميانه و شمال آفريقا پايان يافت.
در «اجلاس يكصد و بيست وچهارم بين المجالس جهاني كه در كشور پاناما برگزار شد نمايندگان مجالس پس از يك هفته بحث و مذاكره سرانجام ضمن دفاع از حق تعيين سرنوشت ملت هاي خاورميانه و شمال آفريقا تاكيد كردند كه بايد مانع مداخله خارجي در اين تحولات شد.
پس از چندين سال خودداري اتحاديه جهاني بين المجالس از ورود به مباحث سياسي، تصويب ماده اضطراري پيشنهادي جمهوري اسلامي يك گام جدي و بي سابقه به شمار مي رفت.
براساس اين قطعنامه نمايندگان پارلمان هاي دنيا تصميم گرفتند كه ابتكارات و اقدامات خود را جهت دفاع از حركت هاي مردمي خاورميانه و شمال آفريقا در دستور كار يكسال آينده خود قرار دهند.
گروه بين المجالس ايران به رياست حشمت الله فلاحت پيشه به عنوان رئيس و سيد شريف حسيني به عنوان نايب رئيس (نماينده ايران در كميته صلح و امنيت بين الملل)، سيدناصر موسوي (نماينده ايران در كميته توسعه پايدار ماليه و تجارت) و محمدرضا خباز (نماينده ايران در كميته دموكراسي و حقوق بشر) اتحاديه بين المجالس در اين اجلاس حضور داشت.
كاظم جلالي عضو كميته حقوق بشر نمايندگان مجالس، حميدرضا پشنگ، مصطفي ذوالقدر و نيره اخوان بيطرف نيز در كميسيون هاي تخصصي به ايراد سخنراني پرداختند. سخنرانان اصلي مجمع عمومي از طرف هيئت ايراني نيز فلاحت پيشه و اسلامي پناه بودند.
حضور در كميته نگارش در قطعنامه ها، اعلام مواضع مجلس ايران در قبال تحولات روز دنيا و شركت در تدوين دستور كار فعاليت هاي آينده از جمله فعاليت هاي گروه ايراني بود.

 



نامه 11 دفتر جامعه اسلامي دانشجويان به احمدي نژاد : جريان انحرافي را از دولت دور كنيد

11 دفتر جامعه اسلامي دانشجويان طي نامه اي به رييس جمهور از وي خواستند كه جريان انحرافي در دولت را از خود دور كند.
در بخش هايي از اين نامه آمده است :
«رياست محترم جمهور بي مقدمه خدمتتان عارضيم كه گفتمان برخي از نفوذيان رخنه كرده در دولت جنابعالي، كه در لواي حمايت هاي حلقه مشايي و اطرافيانشان ابراز وجود مي كنند؛ تا به حال كم به شما و دولت هاي خدمت گذار نهم و دهم ضربه نزده اند كه در اين روزها نيز با دخالت در عزل وزير محترم اطلاعات و هم چنين دخالت مستقيم در امور اين وزارتخانه، كارشكني و پرده دري نموده اند؛ اين بار هم اعمال نفوذ اين حضرات در حذف مهره هاي ارزشي كه يادآور خاطرات تلخ جابجايي برخي از وزراي پيشين است داد از نهاد دلسوزان دولت بلند ساخته است.
حق آن است كه بپذيريم بارها عملكردهاي انحرافي، نارس، نسنجيده و شتاب زده اين جريان؛ بازي هاي سياسي نا خوشايندي را در كشور رقم زده است .
اگرچه نتايج عملكرد پيروان اين تفكر را، در برابر حركت پرشتاب قطار انقلابمان حتي سنگريزه هايي نيز نمي توان به شمار آورد اما نگراني ما از آن است كه مبادا تسامح و تساهل بيشتر در برخورد با اين جريان انحرافي سبب سو استفاده مخالفان نظام و حتي سرمايه گذاري بيگانگان بر روي اين جريان منحرف شود .
چنانچه شاهديم برخي اصلاح طلبان زخم خورده نيز مي كوشند با مطرح كردن مسائلي نظير دوگانگي حكومت؛ به نوعي از آب آلوده جريان انحرافي در دولت به نحو احسن براي خود و هم پيمانان BBC نشينشان ماهي بگيرند ولي ملت ايران و دل هاي بيدار هنوز اقدامات بي حساب اينان در همه ادوار تاريخ انقلاب براي تضعيف ولايت فقيه را فراموش نكرده اند چه در طول 8 سال دولت اصلاحات و چه در انتخاب دهم رياست جمهوري وچه هم اينك.!! از طرفي گروهي از دوستان به اصطلاح اصولگراي ما نيز در تلاش اند تا از اين جريان انحرافي در دولت، سوء استفاده نموده تا رئيس جمهور ولايي و مكتبي ما را جور ديگري نشان دهند و چون ياراي مقابله با دولت را ندارند؛ نيابتاً مشايي ها را هدف قرار داده تا شايد از اين طريق بتوانند اركان دولت را تضعيف نمايند . ساده لوحان غوطه ور در اين فضا خواسته يا ناخواسته، حجمي از توان و فرصت هاي نظام را با در صدر قرار دادن اين مسائل تباه مي سازند و افسوس كه غافل از آنند كه در حال حاضر امور ديگري هم در فضاي داخلي و هم در فضاي خارجي براي كشور ما حائز اهميت و نيازمند پيگيري اند.
رياست محترم جمهور ايران اسلامي؛ براي ما دكتر محمود احمدي نژاد از پيشگامان لشكر سربازان ولايت بوده كه شايستگي اش در طي مسير رساندن حكومت به اوج قله هاي پيشرفت و عدالت و افتخارش به خادمي ملت، سبب شد تا ملت فهيم ايران نيز در فضاي غبار آلود فتنه 88 او را تنها نگذارند اما اين بارهم خواست همان ملت از دولتشان آن است كه در برخورد با فتنه نفوذي ها در دولت كه حتي غباري هم آن را فرا نگرفته؛ تصميم گيري معقول، منصفانه و به هنگامي داشته باشد .
رياست محترم جمهور، جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد دانشجويان پيرو خط ولايت و رهبري؛ كه همواره حمايت علني و آشكار خويش را نه با داعيه سهم خواهي و منفعت طلبي بلكه با هدف حراست و پاسداري ارزش هاي انقلاب اسلامي؛ از جناب عالي در تمامي عرصه ها دريغ ننموده؛ ضمن تشكر از حضرتعالي نسبت به شناخت وظيفه و تكليف درفصل الخطاب قرار دادن فرامين مقام عظماي ولايت در برخورد با اين جريان؛ از جنابعالي خواستاريم تا با در نظر داشتن اين اصل كه «حب الشي يعمي و يصم » بدون تعصب نسبت به اشخاص؛ با جدا نمودن مرز بندي خود با اين تفكر هدف شوم آنان را كه مي كوشند تا با كار شكني در بين مسئولين خدمت گذار دولت و همچنين طرح اين مسائل در فضاي عمومي كشور در صدر اخبار قرار گرفته و از لاك گمنامي بيرون بيايند، ناكام گذاشته و اجازه ندهيد تا تاخير در اقدام عليه آنان، ناخواسته سبب تكميل پازل دشمن شده و بهانه براي تخريب خدمات انقلابي دولت حضرت عالي باشند . »

 



عسگراولادي: بايد بين همه اصولگرايان وحدت ايجاد شود

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري بر ضرورت ايجاد وحدت ميان همه طيف هاي جريان اصولگرا براي ورود به عرصه انتخابات آتي تاكيد كرد.
حبيب الله عسگراولادي ديروز در نشست فصلي جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري با بيان اين نكته كه بايد بين همه اصولگرايان وحدت ايجاد شود، تاكيد كرد: اصولگرايان آمادگي اين وحدت را دارند و بايد داشتن يك فهرست اصولگرايي در انتخابات مجلس نهم را پيگيري نماييم.
عسگراولادي با اشاره به شرايط حساس كنوني كشور تصريح كرد: آنچه ما در تشكل هاي خودمان، جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري مي انديشيم و آنچه كه بايد در وحدت اصولگرايان بيانديشيم، دقت ويژه اي را مي طلبد و بايد در هيچ كدام اشتباه نكنيم و مقام ولايت بالاي همه اين انديشه ها قرار دارد.
دبيركل جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري در ادامه اظهار داشت: فتنه يك شمايي از حق است كه اراده باطل از آن مي شود و آثار فتنه اين است انسان وقتي در مقابلش قرار مي گيرد نه راه پس دارد و نه راه پيش، و نمي تواند در جاي خود بايستد.
وي با اشاره به بخشي از فرمايشات حضرت امام(ره) افزود: بعد از رفراندوم قلابي محمد رضاي خائن خدمت امام (ره) رسيديم و عرض كرديم آقا شما و ديگر مراجع رفراندوم را تحريم كرديد، اما آنها اعلام كردند شش ميليون راي به رفراندوم دادند و ما خواستيم چادرهاي رفراندوم را بسوزانيم. امام فرمودند اينها از اين ماجرا بهترين استفاده را مي كنند و مي گويند ما مي خواستيم انقلاب به وجود بياوريم اينها نگذاشتند. وظيفه شما اهل ايمان اين است كه با برنامه ريزي و تفكر و تدبر به سوي هدف حركت كنيم.
حجت الاسلام ابوترابي، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با بيان اين كه انسان ها در مسير رسيدن به تعالي بحث و گفت وگو مي كنند، گفت: اين اختلاف مورد نكوهش نيست و بايد از اختلاف به وحدت برسند و حق بايد ملاك حركت باشد و بايد حول محور پيامبر و اميرالمومنين به وحدت برسيم و ولايت فقيه در همين راستا معنا پيدا مي كند.
وي گفت: تا آنجا كه مي توان براي نگه داشتن افراد در جبهه حق بايد تلاش كرد، مگر ما فرزندان خود را رها مي كنيم كه دوستان خود را رها كنيم.
وي اظهار داشت: بدانيم هميشه دشمنان اين نقطه را براي ايجاد شكاف در حاكميت هدف گيري مي كنند و ما بايد در جبهه اصولگرايان از تمام ظرفيتهاي نظام و از پيوند با روحانيت و تحكيم رابطه با مقام ولايت بهره بگيريم.
همچنين در اين نشست محمدرضا باهنر نيز در سخناني گفت: تلاش مي كنيم حداكثر اصولگرايان را به وحدت برسانيم و هدف ما افزايش ظرفيت اصولگرايي است.
وي ضمن تاكيد بر تبعيت از مقام معظم رهبري و هماهنگي با جامعه مدرسين قم و روحانيون مبارز تهران افزود: دست نياز به سوي جامعتين دراز كرديم و همواره فعاليت هاي خود را با روحانيت هماهنگ مي كنيم و بر اين باور هستيم كه روحانيت و مرجعيت و شريعت در ولايت فقيه متبلور مي شود و به اين سلسله مراتب اعتقاد داريم.

 



معاون امنيتي وزير كشور: طرح جامع امنيت پايدار به زودي در مرزهاي كشور اجرايي مي شود

معاون امنيتي وزير كشور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي حراست و حفاظت از حريم مرزها اعلام كرد كه طرح جامع امنيت پايدار به زودي در مرزهاي كشور اجرايي مي شود.
علي عبداللهي در اين باره گفت: اين طرح از برنامه هاي تكليف شده به وزارت كشور است كه كارهاي اوليه آن آغاز و با توجه به اقدامات صورت گرفته قبل از موعد مقرر به اميد خداوند اجرايي مي شود.
وي با تاكيد به تاثير بسزاي اجراي اين طرح بر ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و مرزنشينان ابراز اميدواري كرد با تلاش و همت مضاعف تا پايان نيمه اول سال جاري اين طرح به مرحله تصويب رسيده و هرچه زودتر شاهد اجراي آن در سطح كشور باشيم.
معاون امنيتي وزير كشور با ابراز اميدواري از اين كه با مبلغي كه در كميسيون تلفيق براي بحث انسداد مرزها در سال جاري پيش بيني شده است، بتوانيم در اين زمينه گام هاي بزرگ برداريم، گفت: اگرچه كارهاي صورت گرفته در اين راستا بسيار ارزشمند و چشمگير است، اما تا رسيدن به نقطه ايده آل و مطلوب در بحث انسداد مرزها فاصله زيادي داريم.
عبداللهي گفت: حراست و حفاظت از حريم مرزها و انسداد آن ها به عنوان يكي از مهم ترين برنامه ها در قالب طرح هاي مختلف با توجه به شرايط جغرافيايي در هر منطقه مرزي اجرايي مي شود.
وي افزود: ديواركشي، احداث كانال و خندق، احداث سيم خاردار، فنس، تجهيزات الكترونيكي مرز، احداث پاسگاه ها و برجك هاي مرزي از جمله فعاليت هاي وزارت كشور براي كاهش رفت و آمد كاروان هاي قاچاق و گروه هاي تروريستي است.
عبداللهي با بيان اينكه مرزهاي جنوب شرقي، شمال غربي و غرب كشور از اولويت هاي ما در اجراي اين طرح است، تصريح كرد: براي جلوگيري از ترددهاي غيرمجاز به ويژه گروه هاي تروريستي و افراد خرابكار اين طرح در تمام مرزهاي كشور اجرا مي شود.
معاون امنيتي وزير، تقويت حريم امنيت مرزهاي خشكي را به عنوان يكي از مهم ترين برنامه ها در سال جاري عنوان كرد و گفت: با توجه به تصويب و ابلاغ دستورالعمل اجراي آن، اين مهم در مرزهاي شرق و غرب و در تمامي مرزهاي خشكي كشور عملياتي مي شود.
عبداللهي با بيان اينكه اجراي طرح حريم امنيتي مرزها تكليفي همگاني براي تمامي واحدهايي است كه در مرزها مستقر هستند، افزود: اين طرح در مدت زمان پنج سال با همكاري و تعامل واحدهاي مختلف مرزباني، گمرك و غيره در تمامي استان ها با توجه به اولويت بندي هاي صورت گرفته انجام مي شود.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در حال حاضر در برخي از استان هاي مرزي آغاز شده به زودي شاهد اجراي آن در ديگر استان هايي همچون كردستان خواهيم بود.
عبداللهي افزود: معيشت مرزنشينان، حريم مرز، مناطق ممنوع رفت و آمد، تجارت، گذر مرزي و انسداد فيزيكي از محورهاي اصلي طرح جامع امنيت پايدار مرزهاست.
معاون امنيتي وزير كشور در ادامه از تقويت مرزباني و راه اندازي فرماندهي مرزباني به عنوان اقدام بسيار خوبي براي تقويت امنيت مرزهاي كشور نام برد و گفت: اميدواريم با كارهايي كه در طول چند سال اخير انجام شده و اجراي برنامه هايي كه امسال در دستور كار داريم، بتوانيم امنيت مرزهاي ايران اسلامي را به نقطه مطلوب و شايسته برسانيم.

 



سرلشكر جعفري خبر داد
 تشكيل سپاه امام حسن مجتبي(ع) در استان تهران

فرمانده كل سپاه پاسداران اعلام كرد كه سپاه امام حسن مجتبي(ع) در استان تهران تشكيل شده است.
محمدعلي جعفري اين خبر را ديروز در مراسم افتتاح محل جديد سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران و همزمان با سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان كرد.
وي گفت: تشكيل سپاه امام حسن مجتبي(ع) در راستاي تاسيس استان البرز و جداسازي كرج و شهرستان هاي تابعه آن از استان تهران انجام شده است.
تا پيش از تشكيل استان البرز، سپاه سيدالشهدا(ع) شهرستان هاي استان تهران را از جمله كرج، شهر ري دماوند پوشش مي داد.
با تشكيل استان البرز، اين سپاه به دو بخش سپاه سيدالشهدا(ع) و سپاه امام حسن مجتبي(ع) تقسيم شده است؛ حوزه فعاليت سپاه سيدالشهدا(ع) استان البرز است و سپاه امام حسن مجتبي(ع) در استان تهران فعاليت مي كند.
با وجود تشكيل سپاه امام حسن مجتبي(ع) در استان تهران، سپاه محمد رسول الله(ص) همچنان در حوزه شهر تهران و شميرانات به فعاليت خود ادامه مي دهد.

 



در يك نشست مطبوعاتي در عراق مطرح شد
اعترافات تكان دهنده 3 فراري اردوگاه اشرف

3 تن از اعضاي گروهك منافقين كه موفق به فرار از اردوگاه اشرف شده اند در يك نشست مطبوعاتي در عراق از وضعيت اسفناك ساكنان اين اردوگاه همچون نقض گسترده حقوق بشر پرده برداشتند.
به گزارش پرس تي وي، وزارت دفاع عراق اعلام كرده است، اين افراد اطلاعات ارزشمندي را در اختيار دولت عراق گذاشته اند و در نتيجه، بغداد مدارك لازم جهت بستن اين اردوگاه و اخراج منافقين را به دست آورده است.
بيش از 3 هزار نفر از اعضاي اين گروهك تروريستي در اردوگاه اشرف مستقر هستند و افزون بر همكاري بانظاميان آمريكايي در عراق، نيروهاي خود را براي انجام عمليات تروريستي به ايران اعزام مي كنند. آنها در گذشته بارها به انجام عمليات تروريستي عليه مقامات ايراني و همچنين مردم بي گناه در خاك ايران دست زده اند.
مريم سنجابي يكي از اين 3 عضو فراري كه تا قبل از جدايي از تشكيلات فرقه اي سازمان منافقين، عضو شوراي رهبري اين سازمان و همچنين عضو شوراي ملي مقاومت بوده است گفت: من بنابر تشخيص خودم و پس از تجربه تلخ 20ساله اي كه در اين سازمان داشتم، تصميم به جدايي از آن گرفتم. طبق قوانين فرقه گرايانه اي كه در اين سازمان وجود دارد، هيچ كس حق جدايي از آن را ندارد، به همين دليل به طور مخفيانه خود را به نيروهاي عراقي رسانده و از كمپ اشرف خارج شدم.
وي افزود: مسعود رجوي بيش از سي سال است كه رهبري اين سازمان را به دست گرفته، نظر و ايده هيچ كس را قبول ندارد و به جز خودش در اين سازمان كسي را به رسميت نمي شناسد و هر روز خودكامه تر شده و با فشار و پيچيدگي بيشتري اعضا را مجبور به اطاعت و فرمانبرداري از خودش مي كند.
سنجابي اضافه كرد: خيلي كوتاه مي خواهم برايتان توضيح دهم. من مي خواهم از ساده ترين حقوق انساني هر فرد صحبت كنم كه اعضاي اين سازمان از آن محروم هستند. نزديك به 25 سال است كه اعضاي كمپ اشرف از اوليه ترين حقوق خود محروم هستند.
وي گفت: با وجود تبليغات گسترده مجاهدين [منافقين] براي عدالت، آزادي و آزاديخواهي، و با وجود اين كه آنها از حربه عدالت خواهي به شدت در مجامع بين المللي سوء استفاده مي كنند، در تشكيلات اين سازمان همواره بسيار به صورت پيچيده و علني كليه اعضاي سازمان را تحت استثمار شديد فكري و محروميت از حقوقشان قرار مي دهند.
اين عضو فراري گفت: هيچ كدام از اعضاي اشرف حق ارتباط آزادانه با خانواده هايشان را ندارند و به آنها اجازه ديدار با اعضاي خانواده هايشان داده نمي شود. در قرن ارتباطات هيچ كدام از اعضاي اردوگاه اشرف حق استفاده از تلفن و موبايل و اينترنت را ندارند. افرادي در اشرف هستند كه گاها تا 20 سال از خانواده هايشان هيچ اطلاعي ندارند و حتي از سرنوشت آنها هم تاكنون هيچ وقت خبري نداشته اند. حتي امكان تماس تلفني براي بيماران وجود ندارد تا به خانواده هايشان اطلاع دهند. فقط پس از مرگ هر نفر در اشرف، به صورت تلفني به خانواده وي اطلاع مي دهند كه فرزندت فوت كرده و اين طور خانواده هاي آنها را دق مرگ مي كنند. افراد حق داشتن خانواده، زن، شوهر، فرزند را ندارند و اينها همه ممنوع است.
عبداللطيف چهاردري يكي ديگر از اين 3 عضو فراري است كه گفت: من عبداللطيف چهاردري به مدت 25 سال در فرقه رجوي بودم. من از 15 سالگي در اين سازمان بودم و الان 40 سال دارم. در مقاطع مختلف مسئوليتهاي مختلفي داشتم. من هم ضمن تاييد صحبت هاي خانم سنجابي، به دليل فشارهايي كه در اين ساليان تحمل مي كردم، تصميم گرفتم از اين سازمان جدا شوم، اما نمي توانستم به سادگي از اين سازمان جدا شوم.
وي تصريح كرد: تشكيلات سازمان مجاهدين يكي از بنيادي ترين و متحجرترين ايدئولوژي ها را دنبال مي كند و در نوع خود بي نظير است. از جمله در قرن بيست و يكم اعتقاد به مبارزه مسلحانه و جنگ و كشتار انسانها، محدوديتهاي شديد فيزيكي، به بند كشيدن اعضا، نشست هاي اجباري، آموزشهاي اجباري، ايدئولوژي فرقه گرايانه و حق نداشتن هيچ گونه اعتراض و بحث سياسي با رهبران آن، از اعتقادات اين سازمان است. هيچ كدام از اعضا حق اعتراض به صحبت هاي سياسي رجوي را ندارد.
از ديگر 3 عضو فراري اردوگاه اشرف، برات كيخايي است كه گفت: از آن جايي كه در اين فرقه هيچ توجهي به افكار و نظرات افراد نمي شود و اگر كسي نكته اي هم بگويد، بايستي بهاي سنگيني براي اين كار بپردازد، لذا تصميم به فرار از اين سازمان نموده ايم. پس از عبور از موانع متعددي كه براي جلوگيري از فرار برقرار كرده بودند و همچنين طي مسيرهاي طولاني خودم را تسليم نيروهاي عراقي كردم.
وي اضافه كرد: متاسفانه برخلاف گفته خانم رجوي و استقبال او از جنگ و شعارهايي همچون جنگ صد برابر، هيچ كدام از مسئولان بالاي سازمان در اين صحنه ها نيستند. بلكه اعضا و نيروهاي جوان را قرباني اين خط مشي ديكتاتورمآبانه مي كنند.

 



محمدجواد لاريجاني: سكوت كشورهاي اروپايي در قبال كشتار مردم بحرين محكوم است

دبير ستاد حقوق بشر و مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضاييه از سكوت كشورهاي اروپايي در قبال كشتار مردم بحرين به شدت انتقاد كرد.
به گزارش ايسنا، «محمدجواد لاريجاني» در ديدار «روالد نس» سفير نروژ در ايران گفت: مواضع دوگانه غربي ها درباره حقوق بشر با اتفاقات ناگواري كه در بحرين مي افتد كاملا آشكار شده است.
وي در ادامه با اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران از قيامهاي مردمي در كشورهاي عربي عليه سلطه گري بيگانگان، خصوصا آمريكا و اسرائيل و نفي استبداد و مطالبه حق حاكميت از ديكتاتورها از موضع گيري كشور نروژ عليه كشتار مردم بي گناه بحرين تقدير كرد.
لاريجاني با تقبيح كشتار مردم چه در ليبي و چه در بحرين ابراز اميدواري كرد كه كشورهاي غربي سكوت شرم آور خود نسبت به جنايات انجام شده در بحرين و يمن را بشكنند و به اين استاندارد دوگانه در خصوص برخورد با وقايع منطقه پايان دهند.
دبير ستاد حقوق بشر سپس در تشريح قيامهاي منطقه جهت گيري اين حركتهاي مردمي را عليه فساد حكومت ها و ديكتاتورهاي سكولار منطقه دانست و تاكيد كرد: بدون شك مردم درصدد هستند حكومت هاي مستقلي كه حافظ فرهنگ و ديانت آنها و بويژه با تكيه بر اسلام باشد سركار بياورند. به همين جهت ما اين خيزشها را مبتني بر بيداري مردم جهت نفي تسلط اجانب و دسيسه هاي صهيونيستها و براي احياي ارزشهاي اسلامي تعبير مي كنيم.
لاريجاني در ادامه تصريح كرد: متاسفانه آمريكايي ها و غربي ها نگرشي ضد حقوق بشري به اين قيام هاي مردمي دارند و نمونه بارز آن را مي توان در بحرين و عليه مردم اين كشور كه توسط نظاميان آل خليفه و آل سعود و با حمايت وسيع و كامل آمريكا در جريان است مشاهده كرد.
وي در ادامه با انتقاد از كم كاري محافل بين المللي در اين باره گفت: مكانيزم هاي حقوق بشري سازمان ملل آلوده به اغراض سياسي، شبكه هاي تروريستي و تعصبات ايدئولوژيك ضداسلامي شده است. ما طرفدار تقويت مكانيزمهاي بين المللي براي پايش حقوق بشر هستيم اما مكانيزمهايي كه بدور از اين آسيبها باشد و حقيقتا عاري از مقاصد و مطامع سياسي باشد.
لاريجاني همچنين از گسترش فرهنگ اسلام هراسي در جوامع غربي انتقاد كرد و گفت: فضاي پديد آمده ناشي از اين اسلام هراسي سبب شده تا مسلمانان همواره در معرض بدبيني، تبعيض و آزار و اذيت قرار گيرند كه اينها همه برخلاف ادعاهاي حقوق بشري است.
وي همچنين مشخصا از اينكه كشور نروژ به مامن و ماواي برخي از رهبران گروهك هاي تروريستي ايراني تبديل شده است، انتقاد كرد و گفت: اگر دولت شما براي برخورد با اين تروريست ها نياز به مدرك دارد همه اسناد و مدارك مربوط به جنايت اين افراد موجود و قابل ارائه است.

 



گرمارودي: استانداران با حكم وزير رئيس ستاد بزرگداشت هفته معلم شدند

استانداران سراسر كشور با حكم وزير آموزش و پرورش رئيس ستاد بزرگداشت هفته معلم استان خود شدند.
اسدي گرمارودي قائم مقام وزير آموزش و پرورش با اعلام اين مطلب افزود: براي در دستور كار قرار دادن هفته معلم جلسات ويژه اي برگزار شده و همه تلاش خود را به منظور برگزاري مراسم تجليل از مقام معلم با بهره مندي از امكانات موجود انجام خواهند داد.
وي افزود: در استان ها با همكاري كليه دستگاه هاي فرهنگي و دولتي اقدامات بي نظيري براي گراميداشت مقام معلم انجام شده كه حكايت از برجستگي انديشه و تلاش وافر براي حفظ شأن معلم و بالابردن جايگاه ايشان دارد.
گرمارودي در خاتمه خاطرنشان كرد: امسال مسئوليت سياستگذاري اجراي مراسم به عهده استانداران به عنوان رياست شوراي آموزش و پرورش در استانهاست.
به گفته گرمارودي نامگذاري هفته معلم در سال 90 برگرفته از بيانات مقام معظم رهبري درطليعه اين سال است و قرار است از مقام شامخ 4900 معلم شهيد كشور نيز تجليل شود.
وي تأكيد كرد: اولين روز هفته آينده دوشنبه (12ارديبهشت ماه) به عنوان روز «معلم، دانش آموز و تربيت مطهر» و بقيه ايام هفته به ترتيب با عناوين «معلم، ايثار و شهادت»، «معلم و تحكيم خانواده»، «معلم و انقلاب اسلامي»، «معلم، مدرسه و جامعه انتظار»، «معلم، بصيرت و بيعت با ولايت در سال جهاد اقتصادي» و آخرين روز اين هفته، يك شنبه 18 ارديبهشت ماه به عنوان روز «معلم و پيشكسوتان تعليم و تربيت» نامگذاري شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14